How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.074 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
dat ik hier maar zo weinig post.....

heb de afgelopen dagen ook van ID&T radio een en ander opgenomen

i love my Sondblaster live Platinum 5.1
waarom moeten leuke dingen alleen altijd zo duur zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Op vrijdag 28 december 2001 14:51 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Welke remixen staan er op de plaat van Green Velvet? Die plaat is namelijk errug cool, maar ik kan er alleen maar de "gewone versie" vinden. Ik hoorde een keer op de 538 partynight een zeer relaxte remix, maar natuurlijk kondigen ze dat niet aan/af....
Er zijn volgens mij ook nog twee verschillende 12"'s van, op de éne La La Land en La La Land(remix), heel erg duidelijk dus. En nog een andere, geheten La La Land Remixes met de Rob Rives Floppy Sounds Vocal mix en de Francois K dub en de Instrumental versie. Er was trouwens ook nog een promo mix, maar dat was een white label, geloof ik.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik heb gewoon de standaard lalaland, moet alleen nog umek gaetex of gatex hebben, die wil ik gewoon in me collectie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 15:11 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik heb gewoon de standaard lalaland, moet alleen nog umek gaetex of gatex hebben, die wil ik gewoon in me collectie..
dacht dat je die ook besteld had joh? :P (ik heb hem lekker :P :P)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik ga nu ff de stad in ff kijken bij outland of ze em hebben leggen....
en ff een leuk shirt kopen voor innercity..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zeggen ze eigenlijk bij the compass..
iets van northside rules, southside rules, eastside rules,westside rules of iets van north sample south sample east sample west sample ofzo :) Niet heel interessant om te weten maar ik verveel me een weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ach kweetut ook ff nie, kweet wel dat t een vette plaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 15:20 schreef Mries! het volgende:
wat zeggen ze eigenlijk bij the compass..
iets van northside rules, southside rules, eastside rules,westside rules of iets van north sample south sample east sample west sample ofzo :) Niet heel interessant om te weten maar ik verveel me een weinig
northside groove, eastside groove, westside groove, southside groove

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok weten we dat ook weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag net dat het nummer van grooveyard (watch me now), met dat overheerlijke sampletje, weer te koop is. Alleen vind ik de mixen die ze bij only-dj's hebben niet echt bijzonder, maar dat sampletje wel (degenen die hem kennen wetenw elke ik bedoel). Weet iemand of hier een toffere remix van is (beetje stevig, groovy of funky)?
Edit: Ik ben weer lekker duidelijk :). Uh, ff wat artiesten om een idee van de stijl te geven:
-fatboy slim (star 69!)
-timo maas
-mac zimms
-tim j
-en alles wat hier maar enig verband mee kan houden.

(Edit2: Hm, zou het opvallen dat ik het gezellig gehad heb gisteravond? Geen di of het gewaardeerd wordt in dit draadje, maar ik was bij def-p en de beatbusters, nederska! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timo, hoe en met welke programma's zet je die mixen in elkaar? Ik probeer al een tijdje een madonna megamix in elkaar te zetten met Vegas, maar dat wil niet helemaal lekker onder XP. Loopt de preview goed, exporteer je hem liggen de tracks helemaal out of sync :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
Op vrijdag 28 december 2001 15:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik ga nu ff de stad in ff kijken bij outland of ze em hebben leggen....
en ff een leuk shirt kopen voor innercity..
zo'n shirt met "HEE HOO" met een streep er doorheen

als je 'm vind wil ik 'm ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Ik volg deze draadjes nou al een tijdje. Lees ze niet aand8ig ofzo. Maar waarom hebben sommige mannen (lees binken) hier zo'n additude?

Hoort dat erbij ofzo?

Een stukje minder arrogant mag denk ik ook wel eens.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:46
Op vrijdag 28 december 2001 17:10 schreef Mries! het volgende:
Timo, hoe en met welke programma's zet je die mixen in elkaar? Ik probeer al een tijdje een madonna megamix in elkaar te zetten met Vegas, maar dat wil niet helemaal lekker onder XP. Loopt de preview goed, exporteer je hem liggen de tracks helemaal out of sync :(
Ik doe ALLES in Cool Edit Pro:

* time -en glidingstretch
* filteren van bepaalde frequentie(bereiken)
* het afmixen (alle volumes in juiste proporties etc.)
* het maken van echo's en delays
* etc etc ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 17:40 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

zo'n shirt met "HEE HOO" met een streep er doorheen

als je 'm vind wil ik 'm ook :)
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 18:04 schreef Thorne het volgende:
Ik volg deze draadjes nou al een tijdje. Lees ze niet aand8ig ofzo. Maar waarom hebben sommige mannen (lees binken) hier zo'n additude?

Hoort dat erbij ofzo?

Een stukje minder arrogant mag denk ik ook wel eens.
hmmm merk ik juist helemaal niet, vooral niet van de "regulars" van dit draadje...
dat je 't zegt van die Guido_DJ_Atiq, okee, maar bijvoorbeeld misterdon, reind, ener-g en triple-m gedragen zich toch geel normaal? (en ik toch ook?)
misschien toch maar wat aandachtiger lezen anders ;)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 13:10

Thorne

Forrester

Op vrijdag 28 december 2001 18:19 schreef Flat© het volgende:

[..]

hmmm merk ik juist helemaal niet, vooral niet van de "regulars" van dit draadje...
dat je 't zegt van die Guido_DJ_Atiq, okee, maar bijvoorbeeld misterdon, reind, ener-g en triple-m gedragen zich toch geel normaal? (en ik toch ook?)
misschien toch maar wat aandachtiger lezen anders ;)
Sommige mensen hier (waaronder ook "regulars") durven soms wel eens te zeggen dat een andere DJ sucks of er niks van kan etc. Maar nadat ik een aantal mixjes heb gedownload weet ik gewoon dat sommige van jullie, niet eens in 1 adem met (ik noem maar wat) DJ Jean mogen worden genoemd.

Hoe kan je nou zeggen dat zo'n man er niks van kan? Snap ik echt niet! Die zelfde DJ Jean (of van mijn part Tiesto) draait echt rondjes om mij/jullie heen.

DJ Jean is ook de man die samen met Marcello de iT-compilatie cd's heeft gemaakt. Jullie en mijn mixtechnieken komen niet eens in de buurt! Ze hebben natuurlijk wel mooi materiaal daar in zo'n studio, maar toch...

Die gasten (zeker de dj's van de oude garde) verdienen gewoon jullie respect. HUN hebben de muziek groot gemaakt, niet jij! Wat ze nou doen? Lekker belangrijk, die gasten vullen gewoon hun zakken (dat zouden er heel veel hier doen)!

Schreeuw gerust maar lekker door hier, noem mij ook maar een slechte DJ (toevallig ben ik ook heel slecht, dat scheelt). Maar sommige mensen komen echt heel dom over bij mij (elitair gedrag vertonen terwijl je er zelf niks van bakt, BAH!), terwijl ik best weet dat het aardige jongens zullen zijn.

De groeten van jullie aller,

Thorne

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 18:38 schreef Thorne het volgende:
Hoe kan je nou zeggen dat zo'n man er niks van kan? Snap ik echt niet! Die zelfde DJ Jean (of van mijn part Tiesto) draait echt rondjes om mij/jullie heen.

DJ Jean is ook de man die samen met Marcello de iT-compilatie cd's heeft gemaakt. Jullie en mijn mixtechnieken komen niet eens in de buurt! Ze hebben natuurlijk wel mooi materiaal daar in zo'n studio, maar toch...
die it cd's dateren van een heeeele tijd geleden toen jean nog Jean was, inderdaad hij is kampioen dmx mixen geweest en Jean in vorm is heel erg goed, maar ik heb hem te vaak zwaar slecht horen mixen waarvan ik dacht die draai ik naar huis als ik wil, niet arrogant bedoeld ofzo maar hij mixte echt beroerd.
En het is bovenal niet z'n mixtechnieken waarom ik hem wat minder vind, zeker niet, maar de stijl muziek die hij draait de laatste jaren en vooral het feit dat het zo'n opgeblazen arrogant figuur is met een attitude van het boeit niet hoe ik draai want ze boeken me toch wel want ik ben dj Jean, om over zijn platen (waar het hele team van klubbheads achter zit, jean zelf heeft geen 19" module aangeraakt daarvoor) nog maar te zwijgen
en dat is nou jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jean heeft zelfs 'vroeger' nog 'gabber' (tegenwoordig oldskool) gedraaid. :D

Maar een platenkeuze doet idd niks af van de kwaliteiten van de DJ. Of het je aanspreekt is een ander verhaal. Jean verdient toch wel enig respect, maar daarom is het nog wel een patser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op vrijdag 28 december 2001 18:38 schreef Thorne het volgende:

Sommige mensen hier (waaronder ook "regulars") durven soms wel eens te zeggen dat een andere DJ sucks of er niks van kan etc. Maar nadat ik een aantal mixjes heb gedownload weet ik gewoon dat sommige van jullie, niet eens in 1 adem met (ik noem maar wat) DJ Jean mogen worden genoemd.

Die gasten (zeker de dj's van de oude garde) verdienen gewoon jullie respect. HUN hebben de muziek groot gemaakt, niet jij! Wat ze nou doen? Lekker belangrijk, die gasten vullen gewoon hun zakken (dat zouden er heel veel hier doen)!

Schreeuw gerust maar lekker door hier, noem mij ook maar een slechte DJ (toevallig ben ik ook heel slecht, dat scheelt). Maar sommige mensen komen echt heel dom over bij mij (elitair gedrag vertonen terwijl je er zelf niks van bakt, BAH!), terwijl ik best weet dat het aardige jongens zullen zijn.
Het probleem gaf je net zelf al aan, Jean en al die resident dj's hebben een mega attitude, en als die een fout maken, boeit het ze niet, komen ze de stage af en zegt iedereen lekker gedraaid man, terwijl als je iemand hebt als een Ener-G, die loopt gewoon zwaar te balen als der een fout in ze mix zit... terwijl hij de verf van de muur draait, en de gemiddelde dj hier in de omgeving staat met open mond te kijken hoe hij de meest onmogenlijke platen toch aanmekaar mixt...

er zijn dj's waar ik respect voor heb, maar die staan niet op de mainstage van innercity ofzo, daarvoor moet je naar de techno zaal gaan, of een andere zaal waar een speciale stijl gedraaid word...

tot die tijd thorne, de tijd dat residents weer gaan draaien, hoeven wij non-profs ons niet te schamen voor wat we wel voormekaar krijgen

ik heb gesproken
UGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tsja...

Ik heb een redelijk grote hekel aan mensen met een onterecht te groot ego. Dat probeer ik dus ook te voorkomen.

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen mij arrogant vinden over komen als ik bijvoorbeeld blijf vinden dat je geen goedkope troep moet kopen, maar hard doorwerken voor betere hardware.

Als ik mijn mening geef over DJ's zorg ik er als het ff kan om die te funderen. Jean teert nu op de naam die hij ooit had. Marcello al helemaal. Die kan tegenwoordig echt geen behoorlijke mix maken. De meest eenvoudige overgangen zijn stuk voor stuk zo gammel als een derdehands Trabantje. Eigenlijk heel zonde. Maar ik vind dus wel dat dat soort gepruts de kansen voor echt goede jocks die maar niet ontdekt worden ernstig in de weg staat.

En ja... Als een vriend van je op een feest waar je voor Erick E staat te draaien in de zaal twee meisjes tegen elkaar hoort zeggen dat Erik lekker bezig is, terwijl ik het dan dus ben...

Ja, dat is toch wel iets waar je soms een beetje van naast je schoenen gaat he. 8-)

Overigens kom je in het DJ wereldje echt helemaal nergens met techniek alleen... Je hebt ook een grote snavel nodig om iedereen van je weg te bluffen vóórdat je überhaupt een kans krijgt...

Heel jammer, maar zo gaat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 20:16 schreef MisterDon het volgende:

Overigens kom je in het DJ wereldje echt helemaal nergens met techniek alleen... Je hebt ook een grote snavel nodig om iedereen van je weg te bluffen vóórdat je überhaupt een kans krijgt...

Heel jammer, maar zo gaat het wel.
inderdaad, de meest brutale gasten hebben eerder kans om ergens aan de bak te mogen, vaak zijn dat nog vrij slechte gasten ook, onder het mom van 'ik draai dus ik ben koel' :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik ben koel. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 20:36 schreef MisterDon het volgende:
Ik ben koel. 8-)
true true

maaruhm je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel, van die gastjes die dj'en omdat ze dan kunnen zeggen dat ze dj zijn, en niet omdat ze het zo gaaf vinden om het publiek te vermaken en van muziek houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
je bedoelt mike en bart of niet soms rene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 20:51 schreef MR_WAZOO het volgende:
hmmm ja :?

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
FlatC > * NightOwlNL kent Ener-G irl en ben ook vrijwilliger in dat Jongerenhok, en mike en bart zijn 2 dj's die daar proberen te doen alsof ze kunnen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 20:51 schreef MR_WAZOO het volgende:
idd mike, maar bart heeft wel betere muziek (maar om de een of andere duistere reden draait ie die juweeltjes niet :( in plaats daarvan alleen maar van die takke hardtrance)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hardhouse rene, maare nie zo somber, innercity komt eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 20:57 schreef MR_WAZOO het volgende:
hardhouse rene, maare nie zo somber, innercity komt eraan ;)
et is zeker weten geen hardhouse :) maargoed morgen innercity, en maandag m'n mengpaneeltje ophalen, dan kan ik eindelijk weer los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 20:36 schreef MisterDon het volgende:
Ik ben koel. 8-)
Cold as ice ;)

Maarre die attitude krijg je vanzelf en de 1 heeft er meer last van dan de ander. Ik weet van mezelf dat ik vlak na het draaien een enorme arrogante asshole kan wezen maar das puur en alleen omdat ik mezelf dan zo goed voel -> dan kan je de hele wereld aan zeg maar.

"Gelukkig" heb ik altijd mensen om me heen die het nodig vinden om me uit die droom te kicken. Dromen doe je s'nachts krijg ik dan altijd te horen en daar achter aan komt dan altijd (of van me vriendin of van een andere femme fatale die mee is) -> Reind doe maar weer lief zoals je altijd doet. Ik schijn nogal liev te wezen behalve als ik net klaar ben met draaien.

Arrogantie sluipt er langzaam in en het is nou eenmaal moeilijk te voorkomen. Sommige mensen vragen er zo af en toe ook om hoor en dan doel ik op van die wannabee dj vriendjes/vriendinnetjes. Maar tegen zulke lui mag je arrogant doen want dan noem ik het gewoon zelfbescherming :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
als ik gedraaid heb en t ging lekker heb ik altijd zoiets van scheit aan de mensies die ik niet mag,bijvoorbeeld : "zout es ff een end opzij verheul ik wil wat drinken" dat soort uitspraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 15:49 schreef Ener-G het volgende:

[..]

northside groove, eastside groove, westside groove, southside groove
Ik heb em vandaag gekocht.. en tis dus precies ANDERSOM :)

southside groove, eastside groove, westside groove, northside groove >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op vrijdag 28 december 2001 22:57 schreef T3KST3P het volgende:

[..]

euhhh oke andersom dan, maar het ging om het woordje 'groove'
was nog niet helemaal wakker, die drum 'n bass partij van vannacht heeft er nogal op in gehakt.. dj bailey roelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 22:50 schreef MR_WAZOO het volgende:
als ik gedraaid heb en t ging lekker heb ik altijd zoiets van scheit aan de mensies die ik niet mag,bijvoorbeeld : "zout es ff een end opzij verheul ik wil wat drinken" dat soort uitspraken
Inderdaad jij snapt um ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 29 december 2001 00:01 schreef Reind het volgende:

[..]

Inderdaad jij snapt um ;)
ben ook maar een mens hoor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:47
je mag ook wel een beetje arrogantie hebben, arrogantie is soms best positief voor jezelf. En alle bekende Dj's van dit moment kunnen best wel mixen, anders komt je niet aan de top, heel simpel. met een arrogante bek alleen kom je niet ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 28 december 2001 22:57 schreef T3KST3P het volgende:

Tekstep op de techno toer? Ik heb trouwens vorige week m'n eerste d'n'b mix gemaakt, alleen ik heb maar 1 D'n'B plaat :) de rest van m'n buurjongen. Dan ben je tijdens het mixen druk bezig om alle platen te beluisteren die erna kunnen. Ik ken er wel wat ongeveer (zeg maar over het snoeihard techsteppers zijn of intelligent of jazzy shit), maar door al dat gezoek komt het einde van de plaat best snel in zicht :) Dan zijn de overgangen toch net iets korter dan de bedoeling was..Maar het was op zich wel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 29 december 2001 00:24 schreef wibblemoo het volgende:
je mag ook wel een beetje arrogantie hebben, arrogantie is soms best positief voor jezelf. En alle bekende Dj's van dit moment kunnen best wel mixen, anders komt je niet aan de top, heel simpel. met een arrogante bek alleen kom je niet ver.
Met een arrogante bek om een beetje ver(der) te komen is weinig mis... A la Žje bént goed, maar daar moeten een aantal mensen nog wel kennis van nemen!Ž Maar de arrogantie hebben om er met de spreekwoordelijke pet naar te gooien "omdat je toch wel gevraagd wordt" vind ik véél fouter. Met andere woorden, het recht om arrogant te mogen doen moet je wel verdienen :)

(lijkt wel ethiek/filosofie zo he ? )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
je hebt het recht om je als overwinnaar te gedragen na afloop van t draaien, niet voordat je gedraait hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 29 december 2001 01:10 schreef MR_WAZOO het volgende:
je hebt het recht om je als overwinnaar te gedragen na afloop van t draaien, niet voordat je gedraait hebt
Exact! Alleen kan je toch maar beter afzien van dat recht als je ver beneden je kunnen hebt staan mixen achter de draaitafels/CD spelers, maar dat spreekt voor zich. ;)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook een topic: how to become a vj?

wordt helaas nog te weinig gedaan in discotheken;
ik hoop dat ik zelf binnenkort eens een proefsessie mag doen ergens...

wat muziek is voor het oor moet video kunnen zijn voor t oog vind ik; en als je ze beide goed combineert is het helemaal geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
XE vergeet een goede lichtshow niet, je kan 400 videoschermen hebben maar lichteffecten zijn zekers ook nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 29 december 2001 01:22 schreef XE het volgende:
is er ook een topic: how to become a vj?

wordt helaas nog te weinig gedaan in discotheken;
ik hoop dat ik zelf binnenkort eens een proefsessie mag doen ergens...

wat muziek is voor het oor moet video kunnen zijn voor t oog vind ik; en als je ze beide goed combineert is het helemaal geweldig
* JumpStart heeft wel wat ŽlichtorgelŽ ervaring...

Reken maar dat er minstens zoveel gevoel en inzicht voor muziek bij komt kijken als bij draaien, om het écht goed te doen dan.

Verder is het echt VJ gebeuren, met beamers en video mixers meer het kunst accademie terrein. Het is ook geen apperatuur die je voor een startersbudget van fl. 2500,- kan kopen voor op je kamertje.

Pielen met een PC, geluid op de line-in, WinAmp vis plug-in en de line-in plug voor ditto WinAmp kan wel leuke dingen doen, maar daar is het aantal mogelijkheden ook niet al te divers. (Vervolgens ook nog TV-out nodig voor TV scherm of beamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
vandaag de dag der dagen :9~ :9

INNERCITY!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Op zaterdag 29 december 2001 10:46 schreef MR_WAZOO het volgende:
vandaag de dag der dagen :9~ :9

INNERCITY!!!!!!!!
*D

Ga je nog voor iemand speciaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
chris liebing:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Op zaterdag 29 december 2001 11:14 schreef MR_WAZOO het volgende:
chris liebing:)
Never heared him play...
Was dat voor styl? Als ik vanavond thuis ben zal ik hem eens opzoeken, dr is vast wel een livesetje van hem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 29 december 2001 11:30 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Never heared him play...
Was dat voor styl? Als ik vanavond thuis ben zal ik hem eens opzoeken, dr is vast wel een livesetje van hem...
bikkelharde techno

ik vind em echt _vet_, vooral als ie met die duivelse grijns van oor tot oor achter die draaitafels staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
chris rules da universe..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Innercity -> Ik ga voor Joost van Bellen en EZ + Femme fatale (schijnt een lekker w**f te wezen :P )

Maar 1 ding is zeker -> ik blijf dus echt niet de hele nacht, Ik moet morgen zelf ook driien en dan wil ik er nog wel een beetje fris bij kunnen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 29 december 2001 12:33 schreef Reind het volgende:
Maar 1 ding is zeker -> ik blijf dus echt niet de hele nacht, Ik moet morgen zelf ook driien en dan wil ik er nog wel een beetje fris bij kunnen lopen :)
waar leg die woonplaats van je dan, want als je t goed doet ben je rond 8 uur thuis ofzo, misschien half 9, slaap je tot 6 uur, en gaat daarna lekker draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Op zaterdag 29 december 2001 11:35 schreef Ener-G het volgende:
bikkelharde techno
:9~

Als het maar niet commercieel is en geen hardhouse!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 12:36 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

waar leg die woonplaats van je dan, want als je t goed doet ben je rond 8 uur thuis ofzo, misschien half 9, slaap je tot 6 uur, en gaat daarna lekker draaien
Ik woon in Harderwijk maar aangezien ik niet zo heel erg best tegen nachtjes doorhalen kan en ik dat deze week toch al 3 keer gedaan heb zit er maar 1 ding op -> Morgen op tijd thuis en me nest in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ga je met de auto?? want zoveel trein rijd er snachts niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zaterdag 29 december 2001 12:48 schreef DJTimo het volgende:

[..]

:9~

Als het maar niet commercieel is en geen hardhouse!!!!
dat zegtie > bikkelharde techno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Op zaterdag 29 december 2001 12:52 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

dat zegtie > bikkelharde techno
Ja dat weet ik, dus das heeeeeel goed. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Wij gaan met de auto, hopelijk is het een beetje te doen daar bij die parkeergarage

en zeg ff hoi als je een indo in een superman shirt langs ziet lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
rene > wrom met de auto, ik ga lekker met t OV, duurt iets langer, maar ze raden van IC al aan om met het OV te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
omdat je dan vastzit aan de eerste bus van half 8, en ik zit liever in een auto dan in zo'n hobbelige kut bus :) maar ik wens je veel plezier ;)

je kan trouwens ook gaan fietsen, is een half uurtje naar de rai >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
hmm, als ik me scooter had gehad dan had ik wel met de scooter gegaan maar ik vin het ov ook wel makkelijk, blijf toch wel totdat de eerste metro / bus weer rijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
brr moet er niet aan denken

maaruhm nu weer ff on-topic

ik ga maandag m'n behringer dx500 halen :) zijn er nog meer GoT dj's die er ervaring mee hebben? kan nl. niet wachten totdat ik dat ding eindelijk in huis heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
was dat andere ding stuk dan rene???

enne, hoop niet dat je em al weg gedaan heb, ik wil der nog wel ff een blik in werpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga m ook halen denk ik volgende week!(DX-500)

FF the geluidssample van Re-flex-babadeng stemmetje in de 12 sec geheugen zetten, en mixen maar met dat nummer, ik vin m echt zo vet (mengpaneel EN nummer)
Heb alle mixen zo ongeveer al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 29 december 2001 14:48 schreef MR_WAZOO het volgende:
was dat andere ding stuk dan rene???

enne, hoop niet dat je em al weg gedaan heb, ik wil der nog wel ff een blik in werpen ;)
hij valt nog steeds uit ja,
je mag em kopen 150 piek :) nieuw issie 400 ofzo (numark dj1002)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 29 december 2001 14:52 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ga m ook halen denk ik volgende week!(DX-500)

FF the geluidssample van Re-flex-babadeng stemmetje in de 12 sec geheugen zetten, en mixen maar met dat nummer, ik vin m echt zo vet (mengpaneel EN nummer)
Heb alle mixen zo ongeveer al.
hoop ik voor je dat ze em nog hebben, de dx1000'en waren al op las ik ergens
ik had hem gisteren al kunnen hebben die dx500 maar had toen geen beld bij me dus mag maandag langs het postkantoor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
rene > als ik em eerst eens weg breng, en diegene kan em repareren koop ik em van je, iets wat uitvalt heb ik nix aan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 29 december 2001 15:06 schreef MR_WAZOO het volgende:
rene > als ik em eerst eens weg breng, en diegene kan em repareren koop ik em van je, iets wat uitvalt heb ik nix aan:P
nee ik ook niet, vandaar dat ik die behringer heb besteld ;)
ik had die numark zelf voor 150 piek dus als je em nog aan de pruttel zou kunnen krijgen vind ik het allemaal best, en ik kan misschien nog de bon (met garantie) krijgen van de gast waar ik em van heb als die knuppel tenminste opschiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik breng dat ding ff bij een buurman van me oom, die repareert binnenkort ook een 2tal monitoren voor me...

als die iets kan vinden koop ik em, anders garantie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 00:59 schreef Mries! het volgende:

[..]

Tekstep op de techno toer? Ik heb trouwens vorige week m'n eerste d'n'b mix gemaakt, alleen ik heb maar 1 D'n'B plaat :) de rest van m'n buurjongen. Dan ben je tijdens het mixen druk bezig om alle platen te beluisteren die erna kunnen. Ik ken er wel wat ongeveer (zeg maar over het snoeihard techsteppers zijn of intelligent of jazzy shit), maar door al dat gezoek komt het einde van de plaat best snel in zicht :) Dan zijn de overgangen toch net iets korter dan de bedoeling was..Maar het was op zich wel fijn :)
Ja, ik vind techno ook wel kicken. Iets minder dan drum&bass dat wel, maar ik wil ook me techniek mbt 4/4 beats bijschaven. Ik heb nu een dave clarke 12"... eentje van ignition technician ofzoiets.. jam & san - airtight ep, en nog iets van dehydrate ofzo.. als je wat meer goeie technoknallers kent.. doe maar zeggen :)

tip bij t mixen van dnb.. kies nu ff vooral lange tunes uit om te mixen, heb je meer tijd.. dalijk begin je zelf wel bepaalde producers met het soort dnb te associeren, veel plezier.. zodra me eerste dnb / techno mix af is, horen jullie em wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort dus die Gemini PS 626, en nu wil ik graag wat advies om te beginnen met echt goed mixen enzo wat ik tot nu toe deed is draaien op schoolfeestjes en feestjes van vrienden maar dan ben je toch gebonden aan het draaien van Top 40 en andere bekende muziek, wat niet echt mijn stijl is. Zelf hou ik meer van Trance en Techno. Dus wat zijn bijvoorbeeld goede nummers om mee te beginnen? En zijn er nog bepaalde truukjes of tips voor het mixen???

Binnekort wil ik 2 CD spelers gaan kopen iemand daar nog adviezen voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Op zaterdag 29 december 2001 16:41 schreef kreischer2000 het volgende:
Ik heb sinds kort dus die Gemini PS 626, en nu wil ik graag wat advies om te beginnen met echt goed mixen enzo wat ik tot nu toe deed is draaien op schoolfeestjes en feestjes van vrienden maar dan ben je toch gebonden aan het draaien van Top 40 en andere bekende muziek, wat niet echt mijn stijl is. Zelf hou ik meer van Trance en Techno. Dus wat zijn bijvoorbeeld goede nummers om mee te beginnen? En zijn er nog bepaalde truukjes of tips voor het mixen???
tsja ik ben ook begonnen met top40/dance, gaandeweg na veel luisteren zelf een smaak ontwikkeld voor bepaalde muziek, en nu doe ik lekker wat ik zelf wil, hoef niet al teveel meer met het publiek rekening te houden want ze pikken het toch wel
ik kan alleen maar zeggen> veel platen luisteren, dan ontdek je vanzelf wat je leuk vind en wat niet
Binnekort wil ik 2 CD spelers gaan kopen iemand daar nog adviezen voor???
ik geloof dat de cdn88 wel een goeie keus is volgens misterdon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
tips

koop je muziniet op de titel maar op je eigen gevoel, en daarbij moet je je gewoon laten gaan, gekke platen kunnen wel, slechte platen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 16:26 schreef T3KST3P het volgende:

[..]

Ja, ik vind techno ook wel kicken. Iets minder dan drum&bass dat wel, maar ik wil ook me techniek mbt 4/4 beats bijschaven. Ik heb nu een dave clarke 12"... eentje van ignition technician ofzoiets.. jam & san - airtight ep, en nog iets van dehydrate ofzo.. als je wat meer goeie technoknallers kent.. doe maar zeggen :)

tip bij t mixen van dnb.. kies nu ff vooral lange tunes uit om te mixen, heb je meer tijd.. dalijk begin je zelf wel bepaalde producers met het soort dnb te associeren, veel plezier.. zodra me eerste dnb / techno mix af is, horen jullie em wel >:)
'tis niet dat ik meer tijd nodig heb om te mixen (de beats te matchen dan) maar omdat ik ze gewoonweg niet ken :) Ik ken wel vrij veel van die mainstream dudes en labels, maar veel van die onbekendere dingen zeggen me weinig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben trouwens ook op iC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

En wie staan er allemaal te draaien met Oud en Nieuw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 17:20 schreef MR_WAZOO het volgende:
tips

koop je muziniet op de titel maar op je eigen gevoel, en daarbij moet je je gewoon laten gaan, gekke platen kunnen wel, slechte platen niet
tip? dit lijkt me niet meer dan logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ghehehe veel beginnende dj's vergeten die heel logische stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 29 december 2001 19:26 schreef Prankster het volgende:

[..]

tip? dit lijkt me niet meer dan logisch...
Hangt maar net af van het soort plaats waar je draait... Als je werkgever bepaalde wensen heeft aangaande 'crowdpleasing' dan moet je wél rekening houden met invloeden van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
zoek dan ook een werkgever die jou stijl wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 29 december 2001 19:54 schreef MR_WAZOO het volgende:
zoek dan ook een werkgever die jou stijl wil ;)
Ja, d'uh ;)

Ik zit zelf in de categorie Hobby-DJs, dus kan ik inderdaad gewoon kopen wat ik mooi vind, zonder te letten op label of stijl. Maar als ik hier in de regio aan de bak zou willen zal ik spreekwoordelijk water bij de wijn moeten doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
of een werkgever die iemand als jou zoekt zoeken gheheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee die Numark cdn88 is wel gaaf, maar zoveel geld heeft deze 16 jarige niet, ik dacht aan een cd-speler rond de 1000-1500 gulden en niet 2500(tja je moet toch ergens beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 20:14 schreef kreischer2000 het volgende:
Hee die Numark cdn88 is wel gaaf, maar zoveel geld heeft deze 16 jarige niet, ik dacht aan een cd-speler rond de 1000-1500 gulden en niet 2500(tja je moet toch ergens beginnen).
Dan zou ik een Gemini cd-spelertje kopen (misschien 2 losse)

Nog ff 1 van die dingen waar mr. Jean zich hier niet echt populair maakt:
"nu de top 3 van Michel de Heij, deze moet ik helaas achter elkaar draaien want de cd waar ze op staan is niet voorgemixed"
dan mix je die toch ff |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
helaas achtermekaar draaien???? heb je ze dan niet op plaat eikel??
uhm

niet als flame bedoelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 29 december 2001 21:04 schreef MR_WAZOO het volgende:
uhm

Van iemand met het kapitaal van Jean mag je toch wel verwachten dat hij platen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 21:04 schreef MR_WAZOO het volgende:
uhm

plaat of geen plaat, bij 538 staan ook cd-spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dat is een radiostation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 21:38 schreef kreischer2000 het volgende:
maar dat is een radiostation
en wat wil je daarmee duidelijk maken?

Jean zit nu dance department te presenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ik het logisch vind dat ze daar cd-spelers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik noem hier een paar cd spelers op waar mijn oog is op gevallen zouden jullie dan de voor en nadelen kunnen noemen???

Gemini CDJ-20
Gemini CDX-602
Gemini CD-240
ADJ DCD-200 MKII
Numark CDN-20s
Dap 600D
Dap 800D

Nou dat was mijn lijstje, als je nog andere goede cd-spelers in deze prijsklasse weet graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
zo, vandaag eindelijk een leuk mengpaneeltje gekocht! *D
wilde eigenlijk een Behringer DX500 hebben, maarja die waren uitverkocht bij de zaak waar ik 'm ging halen, en die DX1000 was me toch te groot :(

gelukkig hadden ze ook 2 numark gevalletjes staan, de DM200?X en een DM1002EX, en daartussen was de (voor sommige mensen misschien vreemde) keus voor mij snel gemaakt: de DM1002EX :)

net ff een uurtje mee staan draaien, en ik ben er echt super-blij mee :D

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 00:28
Plastikman - Spastik moet je gewoon dubbel hebben, kun je vet doorelkaar draaien, krijg je leuke effecten als ze net niet in sync lopen 8-)

edit: ahum, was een beetje een late reactie op die stukje:
k zie t maandag wel, zal t wel vertellen dan, hang desnoods een platenspeler aan me pc... maken we een backup voor eigen gebruik ofzo..

Marco V Godd
moest ik gewoon hebben omdattie zo lekker is ( vind ik)

Umek Contra EP
klonk leuk, umek vind ik ook wel ok dus ook maar gekocht

Dave Clarke The Compass -2x12inch
sprak me heel erg aan, blijkt dus ook klasieker te zijn, nouja, mooi meegenomen:)

Green Velvet La La Land
vaag nummer, moest ik gewoon hebben

Jeff Mills Lifelike EP
uhm klonk wel leuk:)

Plastikman Spastik
klasieker, daarom gekocht

Pounding Grooves Pounding Grooves 11
klonk ook weer lekker, ofwel kopen:)
Het is ook al laat zullen we maar denken (net naar de 013 geweest, dat verklaard natuurlijk alles).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
laat geweest??? vroeg geworden zal je bedoelen ;)

chris liebing is dus echtwel de god van de techno

damn, die gozer zette een mix neer waarvan je niet doorhad dat t een mix was, en t was zo enorm lekker hard.... ben helemaal uit me plaat gegaan daar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 10:00 schreef MR_WAZOO het volgende:
chris liebing is dus echtwel de god van de techno
Vertel mij wat. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 14:43
Op zaterdag 29 december 2001 21:30 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Van iemand met het kapitaal van Jean mag je toch wel verwachten dat hij platen gebruikt?
Of dat je 2 keer dezelfde cd kan kopen...

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikke heb nu een beheringer DX 500 met 2x gemini cdj20 voor 1700 piek bijelkaar is wel een leuk setje om te beginnen denk ik.. k ga nu sparen voor die numark cdn 88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
2500,-????

kun je die numark voor FL 2500,- kopen???

Ik heb 'm voor 3100,- gekocht, maar 2500 iz wel heel erg goedkoop, vindt je nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 29 december 2001 19:19 schreef JumpStart het volgende:
En wie staan er allemaal te draaien met Oud en Nieuw ?
Tsja.... Is het dan ook mogelijk om niet te draaien met oud en nieuw?

Nee hoor, zoals alle voorgaande jaren sta ik weer lekker plaatjes te draaien. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zondag 30 december 2001 14:46 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Tsja.... Is het dan ook mogelijk om niet te draaien met oud en nieuw?
is best mogelijk, maarja dat is ook eigenlijk niet zo verwonderlijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.