How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:09 schreef Ener-G het volgende:

[..]

dan nog vraag ik me af wat het met (zelf) dj'en te maken heeft :X
? Volgens mij alles ,want gaat naast dat het leuk is om met draaien bezig te zijn, gaat het er uiteindelijk toch om dat je muziek door anderen beluisterd wordt...

Na Live (wat natuurlijk het allermooiste is) draaien voor publiek lijkt internet met het mooiste medium om anderen in de gelegenheid te stellen om van je muziek te genieten....

Of praat ik nou onzin dan?

8-)DGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 15:06 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

uhm
record uitgang op mikzen
en lin-in op geluidskaart
download een gratis of koop een proggie
en stel je geluidskaart mikzer af op "record line-in"

simpel
efficient
en snel!
Eens, en echt slechte soundscards bestaan niet meer...

tip 1: ingangsniveau zo laag mogelijk (de line-in ingangen van de meeste soundcards zijn erg gevoelig en leveren een slecht resultaat (lees oversturing) als het ingangsniveau te hoog is.

tip 2: gebruik Sequoia (ik verkoop die software echt niet, maar heb echt veel verschillende programmatuur gebruikt, en dit is met afstand het beste (24 bit 96Khz editing/mastering, direct produceren CD's, ondersteuning mp3, wma,wav enz...)

Als iemand een nog beter programma weet (voor dit doel) hoor ik het graag!)

Cheers

8-)DGO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 maart 2002 19:53 schreef DGO het volgende:

[..]

Eens, en echt slechte soundscards bestaan niet meer...

tip 1: ingangsniveau zo laag mogelijk (de line-in ingangen van de meeste soundcards zijn erg gevoelig en leveren een slecht resultaat (lees oversturing) als het ingangsniveau te hoog is.

tip 2: gebruik Sequoia (ik verkoop die software echt niet, maar heb echt veel verschillende programmatuur gebruikt, en dit is met afstand het beste (24 bit 96Khz editing/mastering, direct produceren CD's, ondersteuning mp3, wma,wav enz...)

Als iemand een nog beter programma weet (voor dit doel) hoor ik het graag!)

Cheers

8-)DGO
Slechte geluidskaarten bestaan heus nog wel. Je moet alleen niet zo dom zijn om te denken dat je met 25 Euro er wel bent met je geluidskwaliteit. Dus in die zin heb je wel gelijk: er zijn tegenwoordig in ieder geval GOEIE geluidskaarten te koop voor een schappelijk bedrag.

Je tip #1 slaat echter wel als kut op dirk. Voordat je oversturing zou krijgen heb je al lang en breed te maken met digitale overstuur, oftewel: clipping.

Niet te hard zetten is inderdaad een must, maar als je exact tot aan 0 db komt, dan is het prima. En anders gebruik je je wave-edit progje om te normaliseren tot een gemiddeld niveau van, zeg, -10 dB, waarbij uitschieters gewoon gecompressed worden om clipping te voorkomen.

* JumpStart gebruik nog steeds erhh ... :X

(Kwam de term 'warez' al voorbij ? laat ik het daar dus maar niet over hebben.)

Support voor 24 bit 96Khz editing/mastering is natuurlijk leuk, maar erhh, geluidskaarten die dat aankunnen die zitten in ieder geval niet meer in het normale prijsbereik. De eenvoudigste 24/96 kaart van TerraTec (zonder EAX/A3D/Midi/Sensaura/DirectSound ondersteuning) begint al bij 180 Euro, en vanaf dat punt wordt het nog veel erger, tot voorbij 500 Euro.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 08:59
Op donderdag 07 maart 2002 16:53 schreef JumpStart het volgende:
Maar, bijvoorbeeld, een TerraTec kaartje met een 'signal to noise ratio' van 97 dB of beter, dat is al hele andere koek. Dan moet de rest van je audio installatie toch wel heel goed zijn, wil je dan nog kwaliteitsverschil horen.

* JumpStart wil deze: :9~

[afbeelding]

24 bit, 96 kHz sample rate opnemen, intern digitaal tot 36 bit nauwkeurig mixen/bewerken, en ook weer afspelen op 24/96, met een Signaal-ruis verhouding van boven de 100 dB!

Edit: dit leuke ding kost wel veel: rond de 240 Euro in de T-net prijswacht.
De ESI Waveterminal 192L doet 24/96 in en 24/192 out (DVD audio capable dus) en dat moet dan naast mijn Audigy komen die dan intern doorgelusd wordt. Ding zit tegen de 250 euro.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 maart 2002 21:56 schreef P5ycho het volgende:

[..]

De ESI Waveterminal 192L doet 24/96 in en 24/192 out (DVD audio capable dus) en dat moet dan naast mijn Audigy komen die dan intern doorgelusd wordt. Ding zit tegen de 250 euro.
Ik hoop dat je die Audigy dan alleen voor games gebruikt. Ik zou 'em niet gebruiken voor high quality opname en afspelen:
[...]The card and rack components are all supposed to be 24-bit/ 96-kHz-compatible, but, in practice, the card is limited to 16 bits/ 48 kHz. Analog recording and restitution is possible in 24 bits/ 48 kHz, but, in fact, the processor downsamples in 16 bits and then upsamples.
Uit de cache van Google want de THG webserver doet moeilijk.

Met andere woorden: de Audigy is maar quasi 24/96, intern gaat alles met 16/48. |:(

(Die Audigy is nog meer een rip-off als de verhalen waar blijken te zijn dat een audigy alleen maar een Live! met LiveWire (aka FireWire) en 24/96 ADCs en DACs... Dat lees je dan weer op deze site. Iemand zou erin geslaagd zijn om de drivers te hacken en een een "quadro mod" uit te voeren op een Live! om er een audigy van te maken. )

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Pfffffffff alsof dat allemaal op kan tegen mijn Terratec DMXXfire 1024 :)

IK wil ooit nog is zo'n hoontech kaart maar dat zal nog wel ff duren

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 maart 2002 22:20 schreef Reind het volgende:
Pfffffffff alsof dat allemaal op kan tegen mijn Terratec DMXXfire 1024 :)
[...]
Ja dus >:) Sorry Reind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 22:17 schreef JumpStart het volgende:

Ik hoop dat je die Audigy dan alleen voor games gebruikt. Ik zou 'em niet gebruiken voor high quality opname en afspelen
Uiteraard... ik heb alleen een Audigy gekocht voor games en de firewire aansluiting, waar een iPod op moet komen komende maand. De achterkant van die Audigy blijft mooi leeg. Ik gebruik gewoon de interne digi out via die fake ide connector, die ik dan weer doorlus aan de Waveterminal intern, die heeft ook zo'n connector. Het enige probleem is dat ik daar geen schema van heb en ESI mij die ook niet wil geven helaas. dan maar zelf uitmeten. in principe kan dat niet mis gaan, mits je eerst meet voor +5v connectors anders is het dadelijk plof. Tips voor de aanpak zijn welkom :)

Op zich wel een mooi systeem, kan ik gewoon de Audigy output bij de waveterminal aan of uit zetten, toch goeie d3d ondersteuning en alles eruit gemikt via een goede DAC of via true 24/96 toslink. En ook nog eens balanced outputs, laat mijn Vincent SV-233 nu net een balanced input hebben :7
(Die Audigy is nog meer een rip-off als de verhalen waar blijken te zijn dat een audigy alleen maar een Live! met LiveWire (aka FireWire) en 24/96 ADCs en DACs... Dat lees je dan weer op deze site. Iemand zou erin geslaagd zijn om de drivers te hacken en een een "quadro mod" uit te voeren op een Live! om er een audigy van te maken. )
Ik had al zo'n vermoeden. zou me dus echt gewoon niks verbazen. de EMU10K1 werd al lange niet tot z'n volle potentieel gebruikt, als ze het chip design veranderd hadden hadden ze er ook wel meteen A3D2 of een rip daarvan ingegooid. Ik geloof dat Creative die hele chip opgekocht heeft en ik geloof ook dat ze niet eens een chip design team hebben eigenlijk... tegen de tijd dat de Audigy 'oud' is kopen ze wel weer een ander bedrijf op. Mijn god wat haat ik die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 07 maart 2002 21:50 schreef JumpStart het volgende:
Niet te hard zetten is inderdaad een must, maar als je exact tot aan 0 db komt, dan is het prima. En anders gebruik je je wave-edit progje om te normaliseren tot een gemiddeld niveau van, zeg, -10 dB, waarbij uitschieters gewoon gecompressed worden om clipping te voorkomen.
In de studio waar ik regelmatig kom gebruiken ze dynamische compressie (logisch) om een niveau van -12 dB te bereiken, dat hou ik zelf dus ook altijd aan.. Wat je ook kunt doen is de opname door een SPL Loudness Maximizer gooien, dan gaat ie ECHT hard klinken..

Afbeeldingslocatie: http://www.stirlingsyco.com/images/spl_loudnessmaximizer.gif

De beste manier om op te nemen is nog steeds een DAT recorder trouwens, als je die 2ehands op de kop kan tikken kun je dat beter doen.. Een nieuwe is ook niet zo heel duur meer overigens.. De AD/DA converters van zo'n ding zijn stukken beter dan die van een MD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 22:17 schreef JumpStart het volgende:

Ik ben erg benieuwd of dit zo is !! Heb verder nog geen info hier over gevonden op andere (sblive related) sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 08:45 schreef TripleM het volgende:

[..]

De beste manier om op te nemen is nog steeds een DAT recorder trouwens, als je die 2ehands op de kop kan tikken kun je dat beter doen.. Een nieuwe is ook niet zo heel duur meer overigens.. De AD/DA converters van zo'n ding zijn stukken beter dan die van een MD..
Ja idd die converter zuigt soms echt zwaar :) (ik heb zo'm md die je direct op je versterker aansluit en dan met aparaatje zelf opneemt.. maar echt geweldig is het niet) alhoewel, als je er n mooie optisch kabeltje in weet te pluggen :) dan klinktie mooi man! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
*feest* mijn eerste lading vinyl is binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 13:21 schreef P5ycho het volgende:
*feest* mijn eerste lading vinyl is binnen :)
geleliciteert!
dat vraagt om een BIERTJE :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 08 maart 2002 19:24 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

geleliciteert!
dat vraagt om een BIERTJE :P :9~
Doe me maar een fles Spa Blauw, maarre waar spreken we af? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 19:43 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Doe me maar een fles Spa Blauw, maarre waar spreken we af? :)
Starlight :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op vrijdag 08 maart 2002 19:48 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Starlight :P
Zal vast niet kortbij Almelo liggen...
Kom van t weekend gezellig mee naar Index :P

edit:
weet er nog iemand mooi online recordstores met samples erbij? Ik zit nu voornamelijk op www.dancegrooves.com (daar komt ook de eerste lading van) en www.juno.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 21:50 schreef JumpStart het volgende:

[..]
Je tip #1 slaat echter wel als kut op dirk.
En bedankt oh almighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 06-10 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 08 maart 2002 21:22 schreef P5ycho het volgende:

[..]

Zal vast niet kortbij Almelo liggen...
Kom van t weekend gezellig mee naar Index :P

edit:
weet er nog iemand mooi online recordstores met samples erbij? Ik zit nu voornamelijk op www.dancegrooves.com (daar komt ook de eerste lading van) en www.juno.co.uk.
http://www.platenshop.nl (doe de groeten aan marcus)

http://www.only-djs.com

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:00
ow en nieuw in de platenshopscene : www.3rd-base.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Semi off-topic:

Audio apperatuur online ter verkoop aanbieden, waar kan ik dat het beste doen ? Een maat van mij die wil z'n 24 kanaals mengpaneel (Soundcraft Ghost LTD, zonder automatisering en zonder meterbrug) verkopen...

Vraag & Aanbod van Tweakers.net lijkt me daarvoor nou niet de meest ideale plek. Waar dan wel ?

Alhoewel, toevoegen kan geen kwaad, doe ik nu even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
thnx! ik snap niet waarom ze allemaal realplayer of asf gebruiken voor previews van die platen... mp3 op 56Kb klinkt echt stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 12:08 schreef P5ycho het volgende:
thnx! ik snap niet waarom ze allemaal realplayer of asf gebruiken voor previews van die platen... mp3 op 56Kb klinkt echt stukken beter.
nou omdat de meeste shop's ook CD's verkopen...
en om mp3's van CD's aan te bieden en nou niet echt de beste verkoop methode...

en hou het een beetje vriendelijk allemaal 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zaterdag 09 maart 2002 14:21 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

nou omdat de meeste shop's ook CD's verkopen...
en om mp3's van CD's aan te bieden en nou niet echt de beste verkoop methode...

en hou het een beetje vriendelijk allemaal 8-)
op 56K zal dat echt niet boeien, met realplayer hoor je sommige dingen gewoon compleet niet, terwijl mp3 dat wel doet. tsjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ok, 'newbie' vraagje, maar toch:

Wat is nou eigenlijk de beste en veiligste manier om kromgetrokken platen weer plat te krijgen ??

Spoke too soon, ik heb al iets: Care and Feeding of Vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 18:21 schreef JumpStart het volgende:
Ok, 'newbie' vraagje, maar toch:

Wat is nou eigenlijk de beste en veiligste manier om kromgetrokken platen weer plat te krijgen ??

Spoke too soon, ik heb al iets: Care and Feeding of Vinyl.
Niet aan beginnen want je verneukt ze geheid.

Zo heb ik al 2 lievelings platen naar z'n gallemieze geholpen omdat ze krom waren en ik ze zo nodig in de oven recht moest bakken (ja ik heb zo af en toe van die domme en onzinnig idiote buien >:) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 10 maart 2002 00:58 schreef Reind het volgende:

[..]

Niet aan beginnen want je verneukt ze geheid.

Zo heb ik al 2 lievelings platen naar z'n gallemieze geholpen omdat ze krom waren en ik ze zo nodig in de oven recht moest bakken (ja ik heb zo af en toe van die domme en onzinnig idiote buien >:) )
:D

Tsja, ik ben ook niet zo stom geweest om een plaat in de vensterbank te laten staan, terwijl later op de dag het zonnetje zo lekker ging schijnen... Dus erhh, heel stom van die gozer, maar de bewuste plaat (van hemzelf, niet van mij) is nu krom.

De oven-truuk met 2 glasplaten moet je dan ook echt op lage temperatuur, niet meer dan 70°C max, doen. Gewoon lekker een plaat direkt op dat oven rooster leggen op 130 °C geeft waarschijnlijk een mooi grill patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

ik heb ook een (live) mixje gemaakt.. Zou koel zijn als jullie zo vrij willen zijn je "expert opinion" te geven :).

Afgezien van 1 vrij lelijke overgang vind ik hem zelf wel koel :) (voor iemand die het nog zo lang doet :))..

Klik!

p.s. hij's 56 mb op een snelle host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Op zondag 10 maart 2002 19:13 schreef EdgiX het volgende:
Hey,

ik heb ook een (live) mixje gemaakt.. Zou koel zijn als jullie zo vrij willen zijn je "expert opinion" te geven :).

Afgezien van 1 vrij lelijke overgang vind ik hem zelf wel koel :) (voor iemand die het nog zo lang doet :))..

Klik!

Hoe krijg jij die file op zo'n snelle host?
Ik download nu gewoon met 500 kb/sec strak.
Hele file binnen met 2 minuutjes!

Verder goeie miks, niet veel op aan te merken.
Kon de Pioneer effecten duidelijk horen :)
Kom eens voor one live draaien op het irc kanaal: #gotdj
dan kun je shoutcasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 09:21 schreef koosmp3 het volgende:

[..]
Tnx voor de reactie :) Tsja ben de laatste tijd een beetje verslaafd aan dat effectje, gaat wel weer over :)..

Die host = eigen servertje op studenten netwerkje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zondag 10 maart 2002 19:13 schreef EdgiX het volgende:
Hey,

Klik!

welke apparatuur gebruik je?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 23:27 schreef Ener-G het volgende:

[..]

welke apparatuur gebruik je?
Aangezien ik niet zo gelukkig ben over "echte" apparatuur te beschikken heb ik dit gedaan met mn pctje. Komt op het zelfde neer als met 2 cd spelers mixen i guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op dinsdag 12 maart 2002 00:44 schreef EdgiX het volgende:

Aangezien ik niet zo gelukkig ben over "echte" apparatuur te beschikken heb ik dit gedaan met mn pctje. Komt op het zelfde neer als met 2 cd spelers mixen i guess...
Ligt eraan of je je pc-tje alleen als afspeelmedium heb gebruikt, of de nummers in een editor aan elkaar geplakt hebt. In het eerste geval kun je van een livemix spreken, in het 2e geval niet.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
gezien de ene 'mislukte' overgang neem ik aan dat hij het wel realtime gemixed heeft.

Ik heb overigens iemand gevonden die zijn SL1200 voor 25 (ja je leest het goed!) wegdoet... is wel beetje gemarteld maargoed, dit wordt wel een heel goedkope DJ oplossing voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wel live gemixt. Geen knip en plak werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op dinsdag 12 maart 2002 13:05 schreef EdgiX het volgende:
Hoho rustig maar, gaf alleen even het verschil aan. Zal 'm zo eens binnen trekken, en ff naar luisteren, had ik nog geen tijd voor.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 12:57 schreef P5ycho het volgende:
Ik heb overigens iemand gevonden die zijn SL1200 voor 25 (ja je leest het goed!) wegdoet... is wel beetje gemarteld maargoed, dit wordt wel een heel goedkope DJ oplossing voor me :)
Had jij toen niet ook een oude HD geruild voor een SL1200 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
25 euros voor 2 sl's?

blegh. Ikke ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gezien de ene 'mislukte' overgang neem ik aan dat hij het wel realtime gemixed heeft.

25 !?????? wtf !? wie dan.. ga ik meer bieden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ZO !!

En toen was De Links sectie eindelijk toegevoegd !

Zijn er hier nog mensen met suggesties voor andere links ?

* JumpStart is misschien een tikkie te 1-zijdig geweest in keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops dubbel post... sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
jah,...tis nog een beetje te rustig in het kanaal!! :( ;(

arethusa.tweakers.net
#gotdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op Tuesday 12 March 2002 00:44 schreef EdgiX het volgende:

[..]

gij barbaar :| ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 12 maart 2002 13:05 schreef EdgiX het volgende:
Drukken op 'match speed', 'synch' en 'start' is nog geen mixen :) (Nou staat er ook helemaal niet bij dat je je er zo gemakkelijk van af zou maken hoor :) )

Wat betreft het mixje zelf, het is niet mijn stijl, ik wordt er een beetje zenuwachtig van. Maar verder zit het wel goed inelkaar. Variatie in tracks is prima, en geen supergrote fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Draaien met CD hetzelfde als met PC... Ik zeg maar niks. Met welke software heb je dit in elkaar gezet. Ik begrijp niet helemaal hoe het namelijk mkogelijk is om je pitch zo scherp met een PC te kunnen krijgen (okee, met een hardwarematige remote lukt het wel).

Pitchbenden met een muis is mij in elk geval nog nooit gelukt.

Verder wel een lekker commercieel toenkadoenk mixje. Is leukr tijdens domme dingen doen (afwassen, fitnessen, dat soort onzin) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 16:13
Ik heb zelf (nog) geen normale apperatuur dus ik mix voor de gein ook wel is op de computer. Je kan de pitch dan aardig strak krijgen met bijvoorbeeld Traktor DJ Studio. Daarmee kan je best goed pitchbenden enz.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 15:25 schreef JumpStart het volgende:
ZO !!

En toen was De Links sectie eindelijk toegevoegd !

Zijn er hier nog mensen met suggesties voor andere links ?

* JumpStart is misschien een tikkie te 1-zijdig geweest in keuze :)
open air:

FFW dance parade
Love parade
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
OMG!

dit is een GROTE TOPIC!!!! :o :D

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 12 maart 2002 18:07 schreef Yonni het volgende:
OMG!

:z deel twee zelfs alweer :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 12 maart 2002 18:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

:z deel twee zelfs alweer :7
Realiseer je dat we al weer bijna op de helft zitten ? Nu 62 pagina's tegen 126 van z'n illustere voorganger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 12 maart 2002 18:07 schreef Yonni het volgende:
OMG!

Size doesn't matter toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 16:46 schreef MisterDon het volgende:
Draaien met CD hetzelfde als met PC... Ik zeg maar niks. Met welke software heb je dit in elkaar gezet. Ik begrijp niet helemaal hoe het namelijk mkogelijk is om je pitch zo scherp met een PC te kunnen krijgen (okee, met een hardwarematige remote lukt het wel).

Pitchbenden met een muis is mij in elk geval nog nooit gelukt.

Verder wel een lekker commercieel toenkadoenk mixje. Is leukr tijdens domme dingen doen (afwassen, fitnessen, dat soort onzin) :)
Sneltoetsen does it, gewoon in stappen van 0.01 kunnen pitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op dinsdag 12 maart 2002 14:51 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Had jij toen niet ook een oude HD geruild voor een SL1200 ?
dat was ik ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 12 maart 2002 18:55 schreef jadjong het volgende:

[..]

Sneltoetsen does it, gewoon in stappen van 0.01 kunnen pitchen.
Met BPMstudio? No way. Misschien met Atomix. Maar das geen draaien; die doet alles voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:07 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Met BPMstudio? No way. Misschien met Atomix. Maar das geen draaien; die doet alles voor je.
Hoezo niet met BPM? ctrl -F9 = pitch down, ctrl - F10 = pitch up.
ctrl - F1 cue start
ctrl - F2 set cue point
ctrl - F3 start/stop
ctrl - F4 change time (elapsed/remaining
ctrl - F5 search track back (100/sec)
ctrl - F6 search track forward (100/sec)
ctrl - F7 Previous track
ctrl - F8 next track
ctrl - F9 picth down
ctrl - F10 picth up
ctrl - F11 bend down
ctrl - F12 bend up

voor player 2 shift inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bpm studio kan je prima benden..ik deed het zelfs met de muis, ging prima, je kan gewoon de stapgrootte bepalen, die maak je gewoon wat kleiner.En natuurlijk dat ontzettend nare soft-bending uitzetten. Dan gaat het prima.
Maar ik draai al wel een tijdje vinyl nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 06-10 17:42
Met djDecks gaat benden met de muis ook perfect : Je houd de muisknop ingedrukt op de plaat, naar boven slepen is sneller, naar onder trager, voor heel subtiele veranderingen moet je gewoon maar een klein beetje bewegen, voor snel te veranderen iets meer.
Als je de muisknop loslaat komt hij terug in originele staat.
Dan kan je met de muis of met shortcuts de bpm nog aanpassen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik bedoel ook niet dat het technisch niet gaat, ik bedoel dat het er bij mij moeilijk ingaat dat je naadloos kunt mixen door allemaal knopjes op je toetsenbord in te drukken en dan ook nog eens iets van een mengpaneeltje te bedienen.

Daarom vraag ik me dus af waarmee die mix gemaakt is als die helemaal op een PC inelkaar geklust is. Dan moet je toch iets van vier handen hebben als je het niet geautomatiseerd wil laten lopen?

Maakt mij niet uit verder hoor, maar correct me if I'm wrong, mixen met alleen een PC (dus pitchen, cue, mixen, toonregeling en de hele rataplan die je anders met vinyl of Cd doet met ene mixer) kan haast niet. Daar heb je ook hardware bij nodig als een mixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 19:44 schreef MisterDon het volgende:
Ik bedoel ook niet dat het technisch niet gaat, ik bedoel dat het er bij mij moeilijk ingaat dat je naadloos kunt mixen door allemaal knopjes op je toetsenbord in te drukken en dan ook nog eens iets van een mengpaneeltje te bedienen.

Daarom vraag ik me dus af waarmee die mix gemaakt is als die helemaal op een PC inelkaar geklust is. Dan moet je toch iets van vier handen hebben als je het niet geautomatiseerd wil laten lopen?

Maakt mij niet uit verder hoor, maar correct me if I'm wrong, mixen met alleen een PC (dus pitchen, cue, mixen, toonregeling en de hele rataplan die je anders met vinyl of Cd doet met ene mixer) kan haast niet. Daar heb je ook hardware bij nodig als een mixer.
Tuurlijk heb je een hardware mixer nodig om het tempo een beetje bij te houden zonder de hele tijd van scherm te moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:44 schreef MisterDon het volgende:

waarom niet?

sommige mensen geloven nog steeds niet dat je meteen CD-Speler kan scratchen :P (pioneer CDJ-1000 uit me hoofd, toch?)

ik snap niet hoe je knopjes schuifjes en kan cue'n tegelijk op een CD speler(met dat scratch shit)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh zo bedoel je, ik gebruik idd een normale mixer (m'n numarkje). Ik heb idd wel eens geprobeerd alles met de muis te doen (PCDJ heet dat prog ofzo) maar da's inderdaad niet zo fantastisch. Maar met een hardwaremixer draaien is gewoon net als CD's mixen maar dan met een muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 12 maart 2002 22:35 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

waarom niet?

sommige mensen geloven nog steeds niet dat je meteen CD-Speler kan scratchen :P (pioneer CDJ-1000 uit me hoofd, toch?)

ik snap niet hoe je knopjes schuifjes en kan cue'n tegelijk op een CD speler(met dat scratch shit)...
Kan ik wel. :)

Met een Numark CDN88. Pioneer 1000 heeft het idd ook.

Maar het is niet echt scratchen. Meer scratch geluiden maken. En dat gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

tsja

draaien met een muis... lekker achter je bureautje op het podium :D

dan wordt draaien voor het publiek net zo interessant dat je net zo goed een mixcdtje op kan zetten en op het podium ff lekker kan gaan zitten quaken ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe en af en toe onder het draaien even internetten..beetje msn'en en icq'en...hoor je tussen de muziek door "ohoh" en "ploenk" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 13 maart 2002 08:45 schreef Mries! het volgende:
hehe en af en toe onder het draaien even internetten..beetje msn'en en icq'en...hoor je tussen de muziek door "ohoh" en "ploenk" :P
Ik zou me meer zorgen maken om een mogelijke BSOD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, tis niet dat ik voor de lol, of zelfs omdat het zo "makkelijk" is met de pc ga mixen. Het echte spul is duur, dus voordat je zoiets aanschaft mag je eerst wel eens checken of je het wat vind. Via de pc is daarvoor natuurlijk de ideale methode. Je krijgt namelijk wel echt een idee van wat mixen inhoud en aan de reacties te merken is het resultaat ook niet slecht. Ik beschouw het dus als een eventueel opstapje..

Anyway, mrdon> die mix is gemaakt met Traktor 1.06 (Dus geen traktor DJ). Waarmee je erg prima kan pitchen. Verder doe ik bijna alles met keyboard.

Mzzls, Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 05-10 21:11

miekol

erm

lama hangen, ben dom :p

(stond eerst een vraag maar antwoord stond al in thread |:( sowwy!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op woensdag 13 maart 2002 00:02 schreef Ener-G het volgende:
dan wordt draaien voor het publiek net zo interessant dat je net zo goed een mixcdtje op kan zetten en op het podium ff lekker kan gaan zitten quaken ofzo :X
Zeg, doe es niet zo onaardig.. Het vergt net zo goed skill om te mixen met een pc als met cd spelers als met platen hoor..

Ik kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad een goed idee geeft van wat je kunt als je mixt, bovendien wordt het alleen maar leuker als je met platen gaat mixen (er gaat niks boven die draaiende schijfjes in/onder je handen te voelen)..

Zal de mix downloaden als ik terug ben uit Frankfurt, dat wordt zaterdagavond denk ik, laat dan wel even weten wat ik ervan vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 14 maart 2002 08:56 schreef TripleM het volgende:

[..]

Zeg, doe es niet zo onaardig.. Het vergt net zo goed skill om te mixen met een pc als met cd spelers als met platen hoor..

[..]
Je skill bestaat uit techniek en platenkeuze. Check AtomixMP3 maar eens. Dat programma geeft je de mogelijkheid om met één druk op de knop de plaat A) op juiste snelheid te zetten en B) nog precies gesnchroniseerd ook. (Of je de optie daadwerkelijk gebruikt is een heel andere vraag natuurlijk.)

Als je een mp3 mix programma met die funcionaliteit gebruikt, dan valt 'techniek' weg uit de vergelijking (iedereen kan op de juiste 'magic' knop drukken) en hangt je vaardigheid op een goeie mix te maken alleen nog maar op platenkeuze.

Door de vooruitgang in gebruiksvriendelijkheid wordt sommige MP3 mix software het equivalent van "Iedereen kan schilderen met Ravensburger". (jeweetwel, vul ieder vlakje met verf van ditto kleur-nummer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op donderdag 14 maart 2002 09:10 schreef JumpStart het volgende:

Je skill bestaat uit techniek en platenkeuze. Check AtomixMP3 maar eens. Dat programma geeft je de mogelijkheid om met één druk op de knop de plaat A) op juiste snelheid te zetten en B) nog precies gesnchroniseerd ook. (Of je de optie daadwerkelijk gebruikt is een heel andere vraag natuurlijk.)
Ik heb dat pakket een tijdje geleden geïnstalleerd, maarre moet je zelf maar eens op die "MAGIC" knop drukken. Vaak lopen die liedjes voor geen meter.

Ik mix zelf alleen met vinyl btw, maar het is (volgens mij) dus echt niet zo dat je met dit soort pakketten je klein nichtje kan laten draaien.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op donderdag 14 maart 2002 08:56 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad een goed idee geeft van wat je kunt als je mixt, bovendien wordt het alleen maar leuker als je met platen gaat mixen (er gaat niks boven die draaiende schijfjes in/onder je handen te voelen)..

Zal de mix downloaden als ik terug ben uit Frankfurt, dat wordt zaterdagavond denk ik, laat dan wel even weten wat ik ervan vind..
uhmz ik doelde daarmee niet op de skill, maar om het visuele aspect, er zit een verschil in iemand die met echte apparatuur bezig is (mengpaneel, cd-decks, draaitafels) en iemand die met slechts 1 computer op het podium staat die alles met de klik van een muis bedient..
dan zie je gewoon niet wat ie uitspookt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 09:10 schreef JumpStart het volgende:

[..]
Als je een mp3 mix programma met die funcionaliteit gebruikt, dan valt 'techniek' weg uit de vergelijking (iedereen kan op de juiste 'magic' knop drukken) en hangt je vaardigheid op een goeie mix te maken alleen nog maar op platenkeuze.
Niet helemaal mee eens, mixen bestaat namelijk uit meer dan alleen de beats gelijk krijgen (correct me if i'm wrong). Al word het moeilijkste (misschien wel boeiendste gedeelte voor jou?) voor je gedaan. Het programma waarbij je op de magic knop druk en wat vervolgens een goede mix maakt moet volgens mij nog gemaakt worden.

p.s. for the record. Ik heb gebruik gemaakt van de bpm sync, zodat je gelijk een beetje in de buurt zit. Vervolgens zelf de pitch wat aangepast zodat het echt klopte. Verder op t goeie moment gestart en dan met pitch bend de beats gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 14 maart 2002 11:18 schreef BtM909 het volgende:

[..]

Ik heb dat pakket een tijdje geleden geïnstalleerd, maarre moet je zelf maar eens op die "MAGIC" knop drukken. Vaak lopen die liedjes voor geen meter.

Ik mix zelf alleen met vinyl btw, maar het is (volgens mij) dus echt niet zo dat je met dit soort pakketten je klein nichtje kan laten draaien.
Zeker weten dat ik een van m'n neefjes (hij is 10 jaar, goed met computers, en heeft gevoel voor ritme, want hij drumt) het zo kan leren.

Ik wil er overigens niet mee zeggen dat programma's als AtomixMP3 geen bestaansrecht hebben, integendeel. Dat soort programma's vormt nog steeds een mooie kennismaking/opstap.

De enige manier dat ik live MP3 accepteer is wanneer iemand met Finalscratch aan het werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja, dat finalscratch wil ik wel eens live zien. Overigens vind ik MP3 met BPMstudio en een hardwarematige remote ook wel te acepteren hoor; lijkt enorm veel op de Denon 2000F MKII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, beatmatchen is misschien wel een basisskill, als je alleen kunt beatmatchen ben je nogsteeds waardeloos.

Ik voel dan ook niet zo'n grote bedreiging van apparaten die elke aap kunnen laten beatsynchen; mijn creatviteit zullen ze toch niet kunnen vastleggen in een paar ICtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 14 maart 2002 15:44 schreef MisterDon het volgende:
Ja, dat finalscratch wil ik wel eens live zien. Overigens vind ik MP3 met BPMstudio en een hardwarematige remote ook wel te acepteren hoor; lijkt enorm veel op de Denon 2000F MKII.
Ja, dat is ook helemaal waar. Zolang er een externe interface bijzit zonder automatisering, dan komt het tenminste aan op wat je kan, niet op wat de software voor jou kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Hahaha... Ik ga een beetje op mn woorden terugkomen hoor...

Ik zit hier nu wat te spelen met BPMstudio 4,2. Jeez wat is de BPM counter daar een ongeloofelijke partij accuraat van zeg! Ik zit al een heel ritsje nummers aan elkaar te plakken door alleen maar een pitchschuifje gelijk te zetten en dan de Cue te laten detecteren...
En het klinkt nog heel aardig ook. Geen koptelefoon, geen mixer, helemaal niks. Beetje met het muisje en keyboard klooien en je gaat al een heel eind...

Zo kan idd elke aap draaien. :D

Ik vind het wel erg kanp trouwens dat zulke software wordt gemaakt.

(Ow, voor de warez gillers... Er is gewoon een preview te downloaden vanaf www.alcatech.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gasten! :)

ik las vandaag de telegraaf van gisteren :P
en daar zag ik een stukje over dat oordoppen verplicht is voor muziekanten enz.

ik zal kijken of ik me scanner aan kan sluiten en ff scannen...
was wel interesant...
want volgens mij als het verplicht is kan je het vergoed krijgen van het ziekefonds (als je echt een baan heb als DJ that is :))
ik heb dit helaas niet
maar d8 is misschien wel handig te weten
(eik wou ik gewoon het topic omhoog schoppen maarja ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 14 maart 2002 20:23 schreef DJ-Jumbo het volgende:
Gasten! :)

ik las vandaag de telegraaf van gisteren :P
en daar zag ik een stukje over dat oordoppen verplicht is voor muziekanten enz.

ik zal kijken of ik me scanner aan kan sluiten en ff scannen...
was wel interesant...
want volgens mij als het verplicht is kan je het vergoed krijgen van het ziekefonds (als je echt een baan heb als DJ that is :))
ik heb dit helaas niet
maar d8 is misschien wel handig te weten
(eik wou ik gewoon het topic omhoog schoppen maarja ;))
Ik hoorde een paar weken terug ook al zoiets. Iedereen die (semi)professioneel bezig is moet hoe dan ook (vind ik dan) een keertje oordoppen laten aanmeten. Je bent gestoord als je dat niet zou doen, vergoeding of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 maart 2002 13:57 schreef JumpStart het volgende:

[..]

De enige manier dat ik live MP3 accepteer is wanneer iemand met Finalscratch aan het werk is.
Ken ik niet?

Vertel 'es ajb .... wat is daar zo goed aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 14 maart 2002 23:10 schreef DGO het volgende:

[..]

Ken ik niet?

Vertel 'es ajb .... wat is daar zo goed aan??
Ga een kijkje nemen zou ik zeggen. Finalscratch 'luistert' naar (speciaal gemaakte) vinyl platen en geeft het signaal door naar je computer. Die vertaalt dat naar afspelen van MP3 of .wav. Alles wat je dus met plaat kan, scratchen, backspinnen, remmen of versnellen, en pitch benden wordt real-time toegepast op het digitale bestand dat je afspeelt. Zèlfs zo dat als je de naald halverwege de track plaatst dat 'ie dan ook op die plek de .mp3 of .wav af gaat spelen.

Over 'mooie interface' gesproken! Maar, zoals ik eerder al toegaf, MP3s mixen met alléén pitch, play, cue en pitch bend (zonder verdere automatisering), daar is ook vaardigheid voor nodig. Maar erhhh ... zie jij DJ Jean al achter een toetsenbord zitten op een groot feest ?? Zitten pielen met een muis ? Neuh, dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 15 maart 2002 09:00 schreef JumpStart het volgende:

[..]
... zie jij DJ Jean al achter een toetsenbord zitten op een groot feest ?? Zitten pielen met een muis ? Neuh, dat lijkt me niet.
Nee, daar heeft ie de Klubbheads wel voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wist niet dat BPM dat allemaal kon :) Maarja in mijn BPM-tijd was het nog BPM 3.5 ofzo. Ik heb John Acquaviva in London zien draaien met final scratch...ach ja niks bijzonders om te zien hoor, hij wisselt alleen nooit van plaat, dat ziet er vreemd uit :) Verder had ie een mooie Sony VAIO laptop bij zich, en je zag op het scherm 2 wave-forms en een balkje waar het liedje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 15 maart 2002 09:05 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nee, daar heeft ie de Klubbheads wel voor. ;)
Zelfs "The Klubbheads DJ Team" staan niet met een compu en muis op te treden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 15 maart 2002 09:12 schreef Mries! het volgende:
ik wist niet dat BPM dat allemaal kon :) Maarja in mijn BPM-tijd was het nog BPM 3.5 ofzo. Ik heb John Acquaviva in London zien draaien met final scratch...ach ja niks bijzonders om te zien hoor, hij wisselt alleen nooit van plaat, dat ziet er vreemd uit :) Verder had ie een mooie Sony VAIO laptop bij zich, en je zag op het scherm 2 wave-forms en een balkje waar het liedje is.
yup, zo ging Luke Slater ook op TeQnology, overigens deed ie dat samen met 'gewone' plaatjes erdoorheen, qua mixen e.d. maakt het in ieder geval geen moer verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op donderdag 14 maart 2002 15:44 schreef MisterDon het volgende:
Ja, dat finalscratch wil ik wel eens live zien.
Ik heb het gisteren live gezien, en geprobeerd uiteraard.. Ik ben sinds vannacht terug uit Frankfurt, waar ik naar de Musik Messe ben geweest..

Ik moet eerst werken vanmiddag, maar begin van de avond scan ik wat leuke plaatjes in van wat ik heb gezien en geprobeerd natuurlijk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 16 maart 2002 12:26 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren live gezien, en geprobeerd uiteraard.. Ik ben sinds vannacht terug uit Frankfurt, waar ik naar de Musik Messe ben geweest..

Ik moet eerst werken vanmiddag, maar begin van de avond scan ik wat leuke plaatjes in van wat ik heb gezien en geprobeerd natuurlijk.. :)
Ik heb Frankfurt moeten missen :(

Ben de afgelopen 3 jaar ieder jaar geweest, heb ik ook nog leuke foto's geschoten van al het nieuws :)
Maar dit jaar zat er niet in. Ik ging altijd via mijn werk, maar sinds ik bij een ander bedrijf werk gaat dat feest niet meer op. Kreeg van mijn ex-werkgever nog wel de mogelijkheid om mee te gaan, maar ik wist vantevoren al dat ik dan meer Keyboard e.d. (hun specialiteit) ging zien dan hetgeen waar ik zelf voor wil, nl. DJ Gear en studio apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Okee, daar gaan we.. Hieronder wat dingetjes, gescand uit folders, waar ik eens naar heb gekeken / mee heb gepield / op heb staan te kwijlen.. :)

We beginnen met Reloop, ik moet zeggen dat hun nieuwe mixertjes er erg strak uitzien. Ik kon ze daar proberen en ze maken een erg degelijke indruk. Stevige maar lichte faders, knopjes draaien prima, het voelt gewoon allemaal prima aan.

De Reloop Scratch MKII:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/reloop_scratch.jpg

Uit de Reloop Effex serie:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/reloop_effex.jpg

Dan voor Reind ;) , Allen & Heath. Degelijk spul op t eerste gezicht, zoals gezegd moet je van het design houden maar ik moet zeggen, in t echt zien ze er beter uit dan in een folder.

Allen & Heath XOne 02:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/allenheath_xone-02.jpg

Bij Pioneer uiteraard de CDJ-1000, maar die had ik al eens geprobeerd. Wat wel een mooi apparaatje is, is de DMP-555, waarmee je cd's kunt mixen waar audio, maar ook mp3's opstaan! Niet kunnen proberen, maar het zag er wel netjes uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/pioneer_dmp-555.jpg

Vervolgens, Numark. Erg veel mooie dingetjes op de stand van Numark en zo ongeveer alles was uit te proberen. Behalve natuurlijk weer de mixer die ik zo leuk vond, de EM-260 met ingebouwde Kaosspad:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/numark_em-260.jpg

De Numark Axis 8 cd speler
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/numark_axis-8.jpg

Een ontzettend mooie draaitafel, draait ook prima (beter als de Vestax PDX-2000 moet ik zeggen, die vond ik niet echt fijn:

De Numark TT-200:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/numark_tt-200.jpg

De Numark TT-X1:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/messe/numark_tt-x1.jpg

Ik ben er nu vandoor, morgen nog wat Tascam en Stanton scans enzo.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
wtf, die numark/korg mixer is er al heel lang (die met kaoss pad)

eigelijk kon ik al die producten al ;)

(behalve die reloop dingen, maar wie boeit dat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
die numark speeltjes zien er wel leuk uit...

Wat kost zo'n Finalscratch systeem ongeveer eigenlijk? het is wel interessant... mits je het zonder laptop kunt kopen. Ik heb begrepen dat het op BeOS loopt?

Samen met TT's en mixer ben je een hoop geld kwijt, maar je hoeft geen vinyl meer te kopen dus over een jaar of 3 heb je je investering er makkelijk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op zondag 17 maart 2002 12:36 schreef P5ycho het volgende:
die numark speeltjes zien er wel leuk uit...

Wat kost zo'n Finalscratch systeem ongeveer eigenlijk? het is wel interessant... mits je het zonder laptop kunt kopen. Ik heb begrepen dat het op BeOS loopt?

Samen met TT's en mixer ben je een hoop geld kwijt, maar je hoeft geen vinyl meer te kopen dus over een jaar of 3 heb je je investering er makkelijk uit :)
Er was een pakketje voor 3000 dollar. Daar zat de laptop bij.
Ik hoop dat ze het ook zonder gaan verkopen. Je kunt je iig al niet meer voor de eerste uitgave opgeven van FinalScratch. Maargoed, ik w8 ook totdat we het hopelijk zonder laptop en iets goedkoper kunnen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat echt nog wel vinyl zal blijven kopen, ook al had ik zo'n finalsratch pakket. De meeste tracks die ik op vinyl koop, zijn haast niet te vinden als mp3, of pas maanden later, als een of andere bekende dj ze gedraait heeft voor een paar duizend man.

Voor mij zou het alleen een oplossing zijn voor die paar classics die ik nooit meer op vinyl zal vinden. En om daar nou zoveel geld voor neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik dacht dat je voor iets van 800 dollar het systeem zonder laptop koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als jullie ut niet erg vinden even een vraagje tussendoor :)

Ikzelf ben een enorme trance freak, en ik zoek een programmaatje waarmee je gemakkelijk nummers mee kan laten overlopen, en dus een eigen mix kan maken. Die vraag zal vast wel eerder zijn langsgekomen in dit draadje, maar als iemand deze ff snel wil behandelen zou ik dat zeer waarderen.

Kan iemand namen noemen van welke programma's wel van pas kunnen komen hiervoor? Ik heb geen mengtafels/"platendraaiers" (te weinig geld voor) dus dat is -helaas- geen optie :'(

Bij voorbaat dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op zondag 17 maart 2002 13:14 schreef SONiCB00M het volgende:
Als jullie ut niet erg vinden even een vraagje tussendoor :)

Ikzelf ben een enorme trance freak, en ik zoek een programmaatje waarmee je gemakkelijk nummers mee kan laten overlopen, en dus een eigen mix kan maken. Die vraag zal vast wel eerder zijn langsgekomen in dit draadje, maar als iemand deze ff snel wil behandelen zou ik dat zeer waarderen.

Kan iemand namen noemen van welke programma's wel van pas kunnen komen hiervoor? Ik heb geen mengtafels/"platendraaiers" (te weinig geld voor) dus dat is -helaas- geen optie :'(

Bij voorbaat dank voor het antwoord.
www.mixmp3.net

Kijk daar maar,s taan een paar demo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke,

Nu voel ik me geroepen om me d'r is flink mee te gaan bemoeien. <b> How to become a DJ...? </b> Tja, dat zouden heel wat mensen willen weten. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar rome lijden, maar ik zal de bekentste meest voordehandliggende beschrijven.

Apparatuur

Ik ga d'r van uit dat we het hebben over een house DJ. Allereerst heb je natuurlijk de benodigde apparatuur nodig. NEE, DIT IS GEEN SOFTWARE!!! Dus geen BPM studio, geen finalscrats of meer van dat soort onzin. Verder zijn CD-spelers leuk om erbij te draaien maar dit is niet de basis.
De basis zijn natuurlijk draaitafels. (probeer hierover maar niet in discussie te gaan want dit is nu eenmaal zo!)
Wat voor draaitafels heb je dan nodig? Als je net begint met draaien raad ik aan om sound-labs te kopen, redelijke draaitafels voor een redelijke prijs. In deze periode kan je ook bepalen of je het draaien echt wel zo leuk vindt als je dacht. Voor het professionelere werk zullen er technics aangeschaft moeten worden, type: SL1200MK2, SL1210MK2. DIT ZIJN DE DRAAITAFELS DIE IN ELKE DISCOTHEEK STAAN!.
Verder heb je een mengpaneel nodig, voor een begginende DJ raad ik de Gemini 323 of 626 aan. Wederom, redelijk mengpaneel voor een redelijke prijs. Als je later wat profeccioneler te werk wil gaan is een Dataq een goede optie, alleen het prijskaartje is wat minder aan deze mixer maar voorderest is de kleinste versie (3-kanaals, XTC) al SUPERVET.
Verder moet er een kopteptelefoon aangeschaft worden, persoonlijk vindt ik de Pioneer SE-450 veruit de beste. Het enigste probleem is dat deze niet meer te koop is. Er zijn wel nieuwe Technics of Pioneer koptelefoons van 150-200 euro maar deze vindt ik persoonlijk een stuk minder als mijn SE-450 van 60 euro.
Dan moeten er nog boxen/versterker komen..... tja, deze kan je zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt. Zelf heb ik monitor (studio) speakers en deze bevallen mij prima. Versterker moet je maar ff voor surfen want daar heb ik niet echt verstand van. Zelf heb ik een heeeeele oude, supergrote versterker van Sony waar superhelder geluid uit komt, let op: helder geluid is belangrijk!
Dan komen als laatste de <b>platen</b>. Dit is het duurste onderdeel van het gehele DJ gebeuren. 1 plaatje kost ca. 10 euro en daar heb je eigenlijk maar 1 en als je geluk hebt 2 nummers waar je iets mee kan. Ook zal het wel eens gebeuren dat je een plaat koopt en de volgende dag heb je 'm al in de hoek gegooit omdat je tot de conclusie bent gekomen dat het eigenlijk gewoon rotzooi is. Zelf heb ik ca. 600 platen maar om ergens een uurtje te kunnen draaien heb je ca. 50 plaatje nodig zodat je je een beetje dinamisch op kan stellen.

Techniek

Technisch gezien is draaien best moeilijk. Ik heb geen zin om de gehele techniek uit te gaan leggen maar 't geheim is eigenlijk heel simpel VEEL OEFENEN! Na een paar maanden kan je een plaatje gelijkstellen. Maar als je een bandje/cd'tje gaat maken klinkt het nergens naar. Als je 1 jaar draait heb je je eerste cd'tje die een heel klein beetje beetje ergens op begint te lijken. Na 2 jaar heb je je al een redelijk cd'tje in elkaar geflanst. En ergens tussen de 3 en 4 jaar heb je je eerste supervette cd gemixed. Ik denk dat het gemiddelt ongeveer in de buurt ligt van de gemiddelde tijd die een beginnende DJ nodig heeft om te kunnen draaien. LET WEL: NU BEN JE ER NOG NIET. Als je op je eerste feestje (100 man) moet gaan draaien moet je overal aan wennen, KUT geluid (ga hier maar van uit), donker met allemaal gekleurde lichten die de heletijd in je face flitsen en dan het belangrijkste element HET PUBLIEK. Die gasten zorgen ervoor dat je superzenuwachtig wordt en geloof mij DIT GEBEURDT. Als je het goed verneukt zullen ze ook gaan fluiten enzo en dan zou je wensen dat je nooit geboren was. Ik denk dat je ook nog wel ff bezig bent om deze laatste element onder de knie te krijgen. Ik denk dat het gemiddelt zo'n 5 tot 6 jaar duurd voordat je echt kan draaien.

Hoe nu verder?

Kan je eindelijk vet draaien, sta je nog niet op feesten. Dit zullen veel mensen al ondervonden hebben. In de DJ wereld gaat het allemaal om respect en CONNECTIES. Zonder connecties ben je helemaal nergens. Je moet gewoon de mensen kennen die bij een organisatie werken of zelf een feest organiseren, anders kom je gewoon niet aan de bak. Een drive-in beginnen is ook een goede optie maar 't is natuurlijk altijd maar afwachten of dat gaat lopen.

Tot slot: persoonlijk

Ik ben een semi-pro DJ die hardcore/oldskool/UC/hardhouse draait ik draai 5 jaar en heb al op ca. 15 feesjes gedraaid. Als er een verjaardag of bv. oud-en-nieuw is naam ik meestal mijn draaitafels wel mee naar een vriend om daar een paar uurtjes te draaien. Heb zelf 2 technics SL1200MK2, een Dataq XTC, vette boxen en ca. 600 platen. Voor publiek draaien vindt ik een van de leukste dingen die er is maar let wel. Als het draaien geen hobby van je is maar je wilt alleen gaan draaien omdat je denk dat je er geld mee kan verdien, ben ik van mening dat je technisch gezien nooit goed zal kunnen draaien..............

LaTeRz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef TaaTje het volgende:
een samenvatting van het dj draadje :7
maaruh
ik denk dat je nog heel wat reactiez kan gaan verw8en op je CD uitlatingen :D

o jah en uhm html gaat niet werken op tweakers.net :-)
voor bold probeer> [ b ][ / b ]
alleen dan zonder spatiez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

15 Feestjes gedraaid en jezelf semi-pro noemen? :D
En een grote mond over CD's hebben? :D

Nah. Welkom op GoT zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:37
Lang verhaal
Kort antwoord: volgens mij heb jij dit topic (en het vorige) nog niet doorgelezen!!!

Alles wat je nu zegt is zo'n beetje al gezegd, wij houden nu meestal discusies over specifieke onderwerpen/vragen => het is een forum opzich geworden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 14:33 schreef universal creations het volgende:

[..]

Kort antwoord: volgens mij heb jij dit topic (en het vorige) nog niet doorgelezen!!!

Alles wat je nu zegt is zo'n beetje al gezegd, wij houden nu meestal discusies over specifieke onderwerpen/vragen => het is een forum opzich geworden.
jah waar blijft ons sub-forum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

oke,

Nu voel ik me geroepen om me d'r is flink mee te gaan bemoeien. <b> How to become a DJ...? </b> Tja, dat zouden heel wat mensen willen weten. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar rome lijden, maar ik zal de bekentste meest voordehandliggende beschrijven.
[ KNIP!! ]
Je hebt op dit moment pas 4 posts op je naam staan. Ok, als nieuweling zal ik dus niet meteen je aanraden om je hoofd uit je eigen rectum te halen, maar je even te wijzen op de illustere voorganger van dit draadje:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/160129/

En met 125 pagina's (25 berichten per pagina) heb je wat in te halen. Als je die moeite nou genomen had, dan had je je nu niet jezelf te kakken gezet door GIGANTISCH een open deur in te trappen ;)

Maar goed, nieuwe gezichten erbij kan helemaal geen kwaad :). Welkom.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.