How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef TaaTje het volgende:
*BLAAT*

Voor het professionelere werk zullen er technics aangeschaft moeten worden, type: SL1200MK2, SL1210MK2. DIT ZIJN DE DRAAITAFELS DIE IN ELKE DISCOTHEEK STAAN!.

*BLAAT*
Whahahahahahahahaha en ja hoor daar hebben we d'r weer 1 :D

Maarre onder welke steen kom jij vandaan joh -> zeker nog niet met Gemini Numark Vestax mogen draaien ofzo?
En niet in iedere discotheek staan SL's -> In Kithen - Gatecrasher - Superclub zijn de SL's al vervangen voor PDX2000 draaitafels :)

Oftwel -> prutser ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Subtiel Reind! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, tsja, kreeg wel een Deja-vu gevoel toen ik dat verhaaltje las, maar ja, ook welkom van mij dan maar.
En trouwens, doe ff wat aan je opmaak, ziet er niet uit zo, en is ook nog eens niet leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Check dit ook maar even : How to be a DJ

:) ;) :o :D

Laat je sarcasme meter maar liggen, die zal toch wel tot vèr in het rode gebied uitslaan :)

[Edit]

Deze is ook leuk trouwens: How To Tell Apart A Trainspotter's Top 10 From A DJ's Top 10

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef TaaTje een standaard "technics is het best en nix anders" verhaal
wat een vooroordelen.

-waarom zijn cdspelers nou weer nix ?
-waarom technics ? waar is numark ? waar is vestax ?
-over dat die koptelefoon verreweg het beste is valt ook over te twisten.

kortom, blablalba, het standaardverhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 17 maart 2002 15:28 schreef JumpStart het volgende:
Check dit ook maar even : How to be a DJ
LMAO :D
trouwens, Mries!, die je ftp-server down? ik kwam er vanmiddag iig niet op... ;(

enneh, taatje is wel een beetje heeel erg kortzichtig ja :( maar daar trekken we ons lekker niets van aan :)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 19:28 schreef Flat© het volgende:

[..]

trouwens, Mries!, die je ftp-server down? ik kwam er vanmiddag iig niet op... ;(
*lampje begint te branden*
FTP > HD
zeg schiet het nou al een beetje op
of zit je rente te trekken van het geld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om het medium, het gaat niet om de mix en het gaat niet om de soort muziek. Waar het om gaat zijn de platen. De bedoeling van een DJ is dat ie de muziek niet laat stoppen en dus platen in elkaar over laat lopen. Dan kun je leuk met effecten smijten, crosfaden en weet ik het allemaal maar dat is alleen leuk voor jezelf. Als je het over mixen hebt dan heb je het over die mixcontesten waar ze 15 platen binnen drie seconden door elkaar heenscratchen en dan het liefst staand op hun hoofd, das mixen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 17 maart 2002 20:31 schreef Teqno het volgende:
Het gaat niet om het medium, het gaat niet om de mix en het gaat niet om de soort muziek. Waar het om gaat zijn de platen. De bedoeling van een DJ is dat ie de muziek niet laat stoppen en dus platen in elkaar over laat lopen. Dan kun je leuk met effecten smijten, crosfaden en weet ik het allemaal maar dat is alleen leuk voor jezelf. Als je het over mixen hebt dan heb je het over die mixcontesten waar ze 15 platen binnen drie seconden door elkaar heenscratchen en dan het liefst staand op hun hoofd, das mixen. :7
Neem je de definitie van 'mixen' dan niet veels te nauw ? Mixen = mengen. Punt. Al doe je dat met een muis en een PC, of alleen met CDs, met ouderwets vinyl, of Finalscratich, of misschien heb je nog zelfs nog wel een tape recorder, en doe je het letterlijk met knippen en plakken, het is allemaal 'mixen'. Zelfs als je het doet door eerst iedere track op HD op te nemen en met een editor pitched en plakt, dan nog is het mixen, het is dan alleen geen live mixen meer.

( Ben Liebrand maakte tenslotte zijn allereerste jaarmix ook gewoon door stukjes tape aan elkaar te plakken, als ik me niet vergis. )

Dat jij bij 'mixen' [van muziek] aan een scratch contest denkt, da's prima. Zolang je maar beseft dat "mixen" op meer slaat dan alleen hip hop/scratchen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarre onder welke steen kom jij vandaan joh -> zeker nog niet met Gemini Numark Vestax mogen draaien ofzo?
En niet in iedere discotheek staan SL's -> In Kithen - Gatecrasher - Superclub zijn de SL's al vervangen voor PDX2000 draaitafels :)

Kwis idd niet dat is ze in sommige Discotheken over zijn gegaan op Vestax. maar de Gemini zijn ZWAAR KUT en de numark draaitafels gaan idd wel maar halen het niet bij technics in mijn optiek. Verder heb ik idd nog niet op Vestax gedraaid maar ik was/ben iig van mening dat het hip-hop/scrats draaitafels zijn.

verder :r:r:r:r:r ik een beetje van je houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:16 schreef TaaTje het volgende:
verder :r:r:r:r:r ik een beetje van je houding.
Kunnen we over jou ook zeggen.

Je komt hier een 200 pagina tellend draadje binnen vallen (inc. deel 1) met de mededeling 'Technics het beste, CD's leuk voor erbij, blablabla'.

Waar denk je dat er de afgelopen tig pagina's over gediscussieerd is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder wou ik ff toevoegen dat ik tijdens mijn verhaaltje rood aanliep omdat een aantal GOT'ers met veel lof spreken over MP3'tje, BPM studio en cd's en dat soort rommel. misschien leuk om ff mee te kutten maar als ik met twee lap-toppies aankwam op een feest i.p.v mijn platenkoffer zou ik toch echt liever gewoon aan de bar een biertje zitten te drinken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[..]verder :r:r:r:r:r ik een beetje van je houding.
Kom dan ook niet als (semi)professioneel (na 15 feestjes, jawel!!) je hele verhaal spuien waarbij je volledig voorbij gaat aan een totaal van meer dan 4000 posts. Alsof er helemaal niets te melden was in de afgelopen posts.

Oh, en draaien met CDs is niets. Vraag MisterDon naar eens, die is veel professioneler dan jij, en draait alleen met CDs. Die heeft voor 1500+ man staan draaien, en dan heb ik het niet over alle feestjes bij elkaar opgeteld. Oh ja, en natuurlijk is de Pioneer SE 450 het beste wat er bestaat. Wel eens een Sony MDR V900 op je kop gehad ? Persoonlijk vind ik die SE 450 een absolute pus koptelefoon: brak geluid. Het enige wat voor het kreng spreekt is z'n stevigheid.

Blahh blahh, blahhhh, Datec XTC is het beste wat er is. Wel eens met een Allen & Heath mogen spelen ?

Gelukkig snap je in ieder geval al dat er ondertussen meer is tussen hemel en aarde dan alleen de Technics SL12x0.

(En ondertussen is ook hier is m'n sarcasme meter meer aan het tikken/kraken dan een geigerteller op Ground Zero in Chernobyl!)

Besef je wel dat je zelf een tikkie arrogant overkwam ? (Heel zachtjes uitgedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het uiteraard met je eens dat draaien met MP3-tjes en laptops icm BPM studio oid iets minder tot de verbeelding spreekt.

Maar DJ's die met vinyl en / of CD's draaien maak ik verder geen onderscheidt tussen. Het een is echt niet makkelijker of moeilijker dan het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk,

draaien met cd's kan ik ook en makkelijker is het idd niet echt. bij de pioneer set hebbie wel een BPM counter maar oke.
echter, vind ik cd's leuk voor erbij maar 't is, IN MIJN OPTIEK, toch gaar om met ALLEEN cd's te draaien. Waar kan je bv. de nieuwste cd sigles luisteren, zou wel ergens kunnen, maarja. (freerecordshop? :) )
Dan moet je gaan downloaden, kan, maar ja, gewoon gaar.
Ik weet niet wie het zei maar voor 1500 man heb nix met je draaikunsten te maken maar met CONNECTIES !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:27 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Blahh blahh, blahhhh, Datec XTC is het beste wat er is. Wel eens met een Allen & Heath mogen spelen ?

Gelukkig snap je in ieder geval al dat er ondertussen meer is tussen hemel en aarde dan alleen de Technics SL12x0.
Allen & Heath? nooit van gehoort, net ff naar hun web-site geweest en na een heeeeleboel studio mixers kwam ik 1 3-kanaals tegen. zag er wel redelijk uit maar op
t eerste gezich zweer ik toch bij de XTC.

Tuurlijk sta ik open voor nieuwe dingen. Als een bekende nieuwe apparatuur of dergelijke heeft gekocht ben ik ook de eerste die er langs zal gaan. Ik heb alleen nog nooit op betere app. gedraait dan een technics en een dataq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 17 maart 2002 21:47 schreef TaaTje het volgende:

[..]

Tuurlijk sta ik open voor nieuwe dingen. Als een bekende nieuwe apparatuur of dergelijke heeft gekocht ben ik ook de eerste die er langs zal gaan. Ik heb alleen nog nooit op betere app. gedraait dan een technics en een dataq.
Mag ik je een suggestie doen ? Leer dit: "Als je zelf niet beter wéét, betekent dat nog niet dat er niet beter is."

Dat jij kennelijk nog nooit een DJ gehoord hebt die met CDs een publiek helemaal uit hun bol liet gaan, betekent dus niet dat mixen met CDs minderwaardig is.

Dat jij nooit de juiste muziek CDs gezien hebt die veel door CD jocks gebruikt worden betekent niet dat die dingen dus niet bestaan.

Ditto voor draaitafels en mixers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb een beetje het idee dat Taatje alles wat hij heeft en doet fantastisch vindt en voor andere dingen niet erg openstaat. Dat vind ik een buitengewoon storende houding.

Volkomen respectloos worden er de domste vooroordelen gespuid zonder behoorlijkke onderbouwing.

Nee, ik draai met CD's. Dus ik heb alleen stokoude muziek? Nou nee hoor. Je moet wel beter zoeken, maar als ik het echt niet kan vinden zet ik zonder problemen een vinyltje over op CD (jah... dat kan natuurlijk ook he!).

Bijna twintig jaar draai ervaring en ik laat me bijna uit de tent lokken door een praatjesmaker die zich bijna professioneel noemt omdat hij wel eens een kratje pils in ruil voor wat trens en hathaus heeft gekregen. Hou toch op man.

Kost dat trouwens tegenwoordig, een semi :Z pro inhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 17 maart 2002 22:04 hield MisterDon zich, buitengewoon voorbeeldig, netjes in...
Ben je ziek Don ? Is er iets mis met je ? Heb je industrial strength Valeriaan geslikt ?? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

semi-pro tja, eigenlijk alleen omdat ik mezelf geen ammateur wil noemen. zit er eigenlijk iets tussen nee hoor. Wat het kost om mij te huren??? haha.. lekker belangrijk. voor mij is het een hobby. Pas als ik vast in een discotheek kom te staan ga ik er na een paar keer geld voor vragen. Ik heb trouwens al wel is iets gehad voor het draaien, maar met alleen wat te zuipen en een leuke avond ben ik ook al tevreden !!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zondag 17 maart 2002 22:15 schreef TaaTje het volgende:
semi-pro tja, eigenlijk alleen omdat ik mezelf geen ammateur wil noemen. zit er eigenlijk iets tussen nee hoor. Wat het kost om mij te huren??? haha.. lekker belangrijk. voor mij is het een hobby. Pas als ik vast in een discotheek kom te staan ga ik er na een paar keer geld voor vragen. Ik heb trouwens al wel is iets gehad voor het draaien, maar met alleen wat te zuipen en een leuke avond ben ik ook al tevreden !!!!!!!!!!
Tijd voor een 'attitude change' dus.

Je bent nu (net zoals ik trouwens) gewoon hobby DJ / liefhebber. Al dan niet met af en toe een free-lance uitstapje (geldt voor mij ook). Door jezelf semi professioneel te noemen maak je jezelf alleen maar belachelijk.

Wanneer jij je eerste werkcontract, eenmalig of vast, hebt dan mag je jezelf met recht free-lance of (semi)profi DJ noemen. Nu zet je alleen jezelf te kakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zaterdag 16 maart 2002 23:07 schreef wibblemoo het volgende:
(behalve die reloop dingen, maar wie boeit dat :P)
Kijk en dat is nou net het verschil.. Die Reloop producten kosten helemaal niet zoveel, maar het is dus echt degelijk spul! Ik kende Reloop niet zo, toen ik wat aan de draaitafels voelde merkte ik al snel dat het een simpel 1200/1210 imitatie tafeltje is, maar de mixers voelen prima aan!

Leuke info voor de beginner dus, die nu weet dat voor weinig geld een leuke mixer te halen is bij Reloop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 17 maart 2002 12:36 schreef P5ycho het volgende:
die numark speeltjes zien er wel leuk uit...

Wat kost zo'n Finalscratch systeem ongeveer eigenlijk? het is wel interessant... mits je het zonder laptop kunt kopen. Ik heb begrepen dat het op BeOS loopt?

Samen met TT's en mixer ben je een hoop geld kwijt, maar je hoeft geen vinyl meer te kopen dus over een jaar of 3 heb je je investering er makkelijk uit :)
De aardige Amerikaanse meneer van Stanton vertelde me dat het pakket zo rond de 700-800 dollar zou moeten kosten.

Over het OS het volgende. In de folder staat:

Operating System
- Final Scratch works on a Linux platform which is included with the software
- As with any computer, multiple operating systems (Linux and Windows) can be installed on the same hard-drive
- The desired operating system can be selected at boot up
- Final Scratch will be initially available in PC format
- The MAC format will be released shortly thereafter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zondag 17 maart 2002 22:09 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ben je ziek Don ? Is er iets mis met je ? Heb je industrial strength Valeriaan geslikt ?? ;) :P
Nah... Ik heb gewoon geen zin meer om elke keer met onwetende praatjesmakers in discussie te gaan.

Als iemand CDjocks prutsers vindt, so be it. Ik weet wel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 13:34 schreef TaaTje het volgende:
oke,
Na een paar maanden kan je een plaatje gelijkstellen.
wauw heb je daar zo lang over gedaan?

Voor de rest vind ik het jammer dat de rest z'n zegje al gedaan heeft, waar ik het wel vrij mee eens ben :)

Ik denk als jij geblindoekt achter een gemini PT-2400 gaat staan dat jij niet eens het verschil voelt tussen deze en een 1200(jaaa behalve de gladde kunstof bovenkant dan)
Misschien dat je een of andere Gemini belt-drive hebt gehad:?

@Flat: FTP IP=130.89.163.64
@Jumbo: Vet rente trekken ikke :) ik heb het nu even ontzettend druk met andere dingen, maar ik schat dat het grootste deel van de rekeningen nu wel betaald zijn. Als ik klaar ben met tentamens en andere drukheden, ga ik meteen kijken waar we zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

Allen & Heath? nooit van gehoort, net ff naar hun web-site geweest en na een heeeeleboel studio mixers kwam ik 1 3-kanaals tegen. zag er wel redelijk uit maar op

ff ter duidelijkheid:
ik ben een enorme amateur
kan nagenoeg niet beatmikzen
en heb belt-drives
dat er DJ voor mijn naam staat is toevallig en was niet bedoelt als Dee Jay maar vond het gewoon leuk klinken
en later ben ik gaan draaien
zo veel plezier met mij af kraken 8-)

maaruh
als je ook maar een klein beetje moeite had genomen om ff een paar pagina's te lezen dan had je jezelf niet zo ontzettend voor lul gezet!
dat je A&H niet kent...sjah dat kan gebeuren
ik weet ook niet alles en weet nou nog steeds niet wat de platter is (of was ut nou toch dat stukkie papier in het midden van de vinyltjes?)
maar je moet eerst ff verder kijken dan dat je neus lang is en op ze minst de moeite nemen je verhaal in je eigen mening te laten en het niet zo te schrijven dat jij al bij voorbaat gelijk heb...

anyway:
ik hoop dat je je houding wat verandert en wat bijdraagt aan dit draadje dat zou een stuk gezelliger zijn man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 00:08 schreef Mries! het volgende:

[..]

wauw heb je daar zo lang over gedaan?
dankjewel mries ik voel me ook aangesproken ;(
@Jumbo: Vet rente trekken ikke :) ik heb het nu even ontzettend druk met andere dingen, maar ik schat dat het grootste deel van de rekeningen nu wel betaald zijn. Als ik klaar ben met tentamens en andere drukheden, ga ik meteen kijken waar we zijn!
we w8en met smart :)
en suc6 met je tentames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry jumboooo ;(
maar hij deed et vast 20 uur per dag, en dan maanden erover..nu goed ? :) zo niet -> bloemetje :)
thanks jumbo...suc6 heb ik wel nodig, ik snap er nu nog steeds niks van en ik heb hem vanmiddag... :'(

@TripleM : Meeeeeeeeerrrrrrr pics! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 17 maart 2002 21:14 schreef JumpStart het volgende:

..., het is allemaal 'mixen'.
Uiteraard, maar wat ik bedoelde te zeggen is dat op een feest het mixen van minder doorslaggevend belang is dan de platen die er gedraaid worden. En dan bedoel ik met mixen dus alle extra activiteiten naast het mooi overlopen van platen (dat is natuurlijk wel cruciaal). Met timing en gevoel platen over laten lopen is gewoon genoeg, de platen doen de rest. Alle effecten, mixtechnieken en samples en weet ik het allemaal is van veel minder doorslaggevend belang, added value zeg maar. En die toegevoegde waarde helpt niet als je platen ruk zijn.

Oftewel, de discussie over hard of software, vinyl, cd's of mp3 is van ondergeschikt belang. Als je kijkt naar een live show zoals Lab4 of Tinrib dan draaien die gasten gewoon vanaf een harddiskje en klikken en draaien wat aan knoppen. Je kunt geeneens met zekerheid zeggen of ze die set niet gewoon direct voorgeprogrammeerd uit de boxen laten knallen. Ze gaan wel helemaal uit hun dak op het podium en de hele zaal met hen. Dit werkt omdat de platen goed zijn/gevonden worden. I rest my case....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Kwis idd niet dat is ze in sommige Discotheken over zijn gegaan op Vestax. maar de Gemini zijn ZWAAR KUT en de numark draaitafels gaan idd wel maar halen het niet bij technics in mijn optiek. Verder heb ik idd nog niet op Vestax gedraaid maar ik was/ben iig van mening dat het hip-hop/scrats draaitafels zijn.

verder :r :r :r :r :r ik een beetje van je houding.
*GAAP* kijk je wel ff uit dat je niet over mijn schoenen heen kotst. Die zijn namelijk net nieuw :)

Wat Gemini betreft -> Het is geen K*T merk. Net zoals soundlab -> das ook geen k*tmerk zolang je eisen maar niet zo hoog liggen.
En een vestax een hip/hop draaitafel? Wanneer is iets een hip hop /scratch draaitafel? Omdat ie een rechte arm heeft? Omdat ie tegenwoordig meer gebruikt word door scrathers dan de SL? Sorry maar ik doe alleen aan beatmixing op mijn vestaxen en dat gaat prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.allenheath.co.uk/AHImages/xone62.jpg
Als jij is een keer op deze mixer hebt gedraaid dan wil je 9 van de 10 keer niet anders meer :)
Ikke niet tenminste (vandaar dat ik hem nu ook thuis heb staan :) )

ff de specs :) (want daar kicken mensen zoals TaaTje op :) )

6 Dual Stereo Channels
CH 1&2 have XLR Mic inputs and [TRS] stereo line level inputs, with corrective EQ. CH 3-6 have stereo RCA RIAA turntable inputs and stereo RCA line level inputs, plus powerful 4 band music EQ. All channels have 3 colour bar meter and gain control, EQ on switch and 60mm fader. CH 3-6 have X-fade assign section

Stereo Mix Outputs
Balanced mix outputs on XLR with level control, plus secondary RCA music only outputs for recording. A post fade [TRS] mono sum output is also provided. The mix signal is displayed on 12 segment 3 colour bar meters

Auxiliary Send
All channels have a stereo auxiliary send which can be individually switched pre or post fade. There is also a post crossfader send to this stereo aux, so a program feed to a zone is possible. The outputs are [TRS] jacks

4 Band EQ
Powerful 4 band EQ with asymmetric characteristic on CH 3-6; +6dB boost to preserve headroom and -26dB cut for creative mixing. CH 1&2 have corrective EQ for mic & line control. EQ on switches are provided

VCA Cross Fader
Conductive plastic, high quality 45mm Penny & Giles fader with curve switchable to cut or dip. Channels 3-6 can be assigned to X left side or Y right side, with green / yellow led indication. The fader is a VCA design, so wear and tear does not affect audio. Drop-in replacements. Pan trim control for imbalance

Voltage Controlled Filters
2 filters [1 for each side of the x-fader] with choice of High Pass, Band Pass, Low Pass or multiples e.g. notch. Resonance - adjusts Q from mild to wild. Sweep controls from 100Hz to 20kHz with blue led on switch

Engineer / DJs Toolbox
High powered headphone output with level. Music only Booth output on [TRS] jacks with level. 12 segment 3 colour bar metering displays mix or cue/monitor section. Channel cue overrides the monitor selected in the phones [option for post-EQ on CH 3-6]. Split Cue sends cue signals to left and selected program to right. Mute kills booth monitor output. Booth Mono sum button for phase and compatibility check

Configuration options
Internal links: individual channel aux sends to pre-EQ and CH 3-6 cue to post-EQ. 9 pin user connector (D-type female) for custom modifications and remotes (require competent installation or service personnel)

Connections
INPUTS
CH 1-2 IN (Mic) Balance XLR female 2k ohm -45 to -15dBu
(Stereo Line) Unbalanced TRS jack >10 ohm -15 to +15dBu
CH 3,4,5,6 (Phono) RCA phono RIAA 47k ohm/330pF2 to 100mV
(Stereo Line) RCA phono >10 ohm >10k to +10dBu
OUTPUTS
MIX OUT L,R (XLR) Balanced XLR male <75 ohm +4dBu
RECORD OUT RCA Phono <600 ohm -10dBV
MONO OUT Impedance balance TRS jack <600 ohm -2dBu
AUX OUT L,R Impedance balance TRS jack <75 ohm -2dBu
BOOTH OUT Impedance balance TRS jack <75 ohm -2dBu
HEADPHONES Tip = L Ring = R 30 to 600 ohm recommended

Technical Specs

Technical Specifications
0dBu = 0.775 Volts rms +4dBu = 1.23V rms
0dBV = 1 Volt rms -10dBV = 316mV rms

Maximum output level
XLR +26dBu into >2k ohm load
TRS jack +21dBu into >2k ohm load
RCA Phono +15dBu into >10K ohm load

Internal headroom
Channels +21dB
Mix to output +23dB

Peak indicators
Turn on 5dB before clipping

Meters
MIX /MONITOR Peak hold 12 LED 3 colour
STEREO CHANNEL Peak reading 4 LED 3 colour

Frequency response
20Hz to 40kHz +0/-1dB

Distortion THD+noise measured at +14dBu 1kHz
< 0.006%

Crosstalk channel shutoff measured at 1kHz
< 90dB

Noise measured rms 22Hz to 22kHz
MIC EIN -128dB referred to 150 ohm source

Residual output noise
XLR -90dBu (-94dB S/N)
TRS jack -84dBu (-84dB S/N)
L RCA -92dBu (-84dB S/N)

Mix noise, ch routed
XLR -86dBu (-90dB S/N)
TRS jack -82dBu (-82dB S/N)
RCA Phono -91dBu (-83dB S/N)

Power Supply Internal switch mode power unit with auto sensing mains input.
MAINS IN socket IEC 3 pin
Power lead Country dependent with moulded mains plug supplied
AC mains 100 to 240V AC @ 50/60Hz
Consumption 30W max
Mains fuse rating 100-240V AC T500mA 20mm

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/r.dooyeweerd/Xone.jpg

De pic is trouwens clickable voor een grote versie (en niet kwijlen op je toetsenbord want vocht en electrische apparaten gaan niet zo best met elkaar ;)
Wat is het altijd leuk hé om je specs op te gaan noemen :) (sorry maar daar kan geen Dateq tegen op :P )
Of ie ook fijner mixt als een dateq -> Mwah valt wel mee alleen heeft ie wel wat leuke features aan boord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 12:18 schreef Reind het volgende:

[..]
patser ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 09:11 schreef Mries! het volgende:
sorry jumboooo ;(
maar hij deed et vast 20 uur per dag, en dan maanden erover..nu goed ? :) zo niet -> bloemetje :)
thanks jumbo...suc6 heb ik wel nodig, ik snap er nu nog steeds niks van en ik heb hem vanmiddag... :'(
oei ;(
*duimt*
@TripleM : Meeeeeeeeerrrrrrr pics! :P
jah vinnik ook!!!!!

Weet iemand trouwens uit ze hoofd waar in het deel1 draadje op welke pagina het stukkie stond over krakende faders
heb er nl. ook last van :(
thnx alvast :)

edit:

het qoute is ook zo moeilijk he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

He Reind, hoe zit dat bij die patserbak ;) van een Xone van je met die twee middentoners. Is de een voor mid-hoog en de ander voor mid-laag? En werkt zoiets nou prettig? Het lijkt me vrij omslachtig om zo'n berg potmetertjes te hebben.

Blijft wel een mooi mixertje overigens.

En wat is VCF responce en die hele zooi van resonance eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Een echte DJ, heeft een hart bij zijn muziek en zit niet de hele tijd op een forum te kloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 14:42 schreef Mickman het volgende:
Een echte DJ, heeft een hart bij zijn muziek en zit niet de hele tijd op een forum te kloten!
;( OMG
hebben jullie nou nix beters te doen dan dit draadje verkloten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Wat doe jij hier dan. Je bent zeker een neppert he!

SUKKELTJE!!!!!! Ga buiten in de zandbak spelen joh. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 14:49 schreef MisterDon het volgende:

[..]
mr.don je weet toch wel beter!
denk om je bloeddruk!
ff topic openen in LA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Nee, 24/7 muziek eten/dromen/slapen/maken, dusdanig dat je kennelijk geen tijd hebt voor andere dingen, da's lekker 'open minded' hoor. Tsk tsk tsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he reind...

hij's wel vet, zeker wel, maar wat moet dat ding wel niet kosten? mijn XTC was nieuw 1200 gulden, weliswaar 3-kanaal maar toch, deze zal denk ik wel een stukkie duurder zijn. voor dat geld hebbie
waarschijnlijk wel een Appolo of de LM 7.3 voor.

Verder zitten er wel leuke opties op maar ik betwijfel of de faders net zo relax zijn als van de dateq's. Ik begrijp dat dit ook een kwestie van persoonlijke smaak is maar bij mij hebben de lange faders toch de voorkeur.

laterzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 22:03
Op maandag 18 maart 2002 14:58 schreef TaaTje het volgende:
he reind...

hij's wel vet, zeker wel, maar wat moet dat ding wel niet kosten? mijn XTC was nieuw 1200 gulden, weliswaar 3-kanaal maar toch, deze zal denk ik wel een stukkie duurder zijn. voor dat geld hebbie

Verder zitten er wel leuke opties op maar ik betwijfel of de faders net zo relax zijn als van de dateq's. Ik begrijp dat dit ook een kwestie van persoonlijke smaak is maar bij mij hebben de lange faders toch de voorkeur.

laterzzzz
1200? dan mag je mij dat adresje ook wel even doen...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

...

...
Als je ergens over wilt meepraten, zorg er dan wel voor dat je wet waar je het over hebt. Een Apollo of een LPM.

GoT it? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:02 schreef P5ycho het volgende:

[..]

1200? dan mag je mij dat adresje ook wel even doen...
hmmm. tja, ik heb 't ff opgezocht en ik heb de XTC voor fl.1226,- EX. gekocht. INC was ie fl. 1439,- bij professional audio support in Zoetermeer.

Hij was dus idd een beetje duurder, als je geen bedrijffie hebt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Taatje ligt natuurlijk dubbel van het lachen omdat hij/zij de mensen hier lekker uit hun tent heeft kunnen lokken.

jongens/meiden, ga gewoon verder en doe alsof Taatje een bushokje is, negeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagie voor die technic's, dateq, pioneer gasten:

als je dan een keer gevraagt word ergens waar ze geen Technic's dateq's etc hebben lopen jullie dan hard weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Zullen we afspreken dat we elkaar hier weer vriendelijk toespreken en niet gaan onbeargumenteerd gaan zitten zeiken (Mickman!)

En onthoudt dat je niet in een club bent maar in AV, dus alsjeblief niet zo kotsen! Ik moet het allemaal van de grond opdweilen en word daar soms een beetje moe van :(.

Ok? ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tering jantje die draadje is lang maaruh... wat wou ik ookalweer zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 18 maart 2002 17:13 schreef novagamer het volgende:
tering jantje die draadje is lang maaruh... wat wou ik ookalweer zeggen :?
Dat je posts aan het sprokkelen bent voor de private fora misschien?

Naughty naughty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 18 maart 2002 17:08 schreef DJ-Jumbo het volgende:

als je dan een keer gevraagt word ergens waar ze geen Technic's dateq's etc hebben lopen jullie dan hard weg :?
Ik weet niet of je mij daar mee bedoelt, maar het is mij nog nooit gebeurd dat er (met alle respect) "el cheapo" spul staat in ene tent waar ik moet draaien. En als ik dat wel vermoed neem ik lekker mijn eigen spullen mee. Weet ik zeker dat het goed zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hee vraagje: maken jullie weleens je platen schoon?
zo ja: wat en hoe?
(bijv. stof met borsteltje)

en tja, oa misterdon e.d. CD's maakt iedereen toch wel schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet hoor :)
Heb afgelopen zaterdag nog drie uur in een tent in Arnhem (Korenmarkt) gedraaid op een Pioneer DJM600. Ik heb zelf een Dateq XTC, maar was erg te spreken over die Pioneer !!
Ik heb eigenlijk alleen nog maar op Technics gedraaid. In principe maakt het mij nagenoeg niets uit als ik op een ander merk directdrive TT moet draaien (ik draai zelf trance/progressive, dus dat maakt dan misschien ook wel wat uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:23 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ik weet niet of je mij daar mee bedoelt, maar het is mij nog nooit gebeurd dat er (met alle respect) "el cheapo" spul staat in ene tent waar ik moet draaien. En als ik dat wel vermoed neem ik lekker mijn eigen spullen mee. Weet ik zeker dat het goed zit. :)
noujah ik bedoel niet el cheapo spul
maar ook bv. vestax en numark enz.

maar ik doelde meer op de "technic's gasten | technic's is heilig en nix kan er aan tippen want technics staat overal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 18 maart 2002 17:25 schreef pokeran het volgende:
hee vraagje: maken jullie weleens je platen schoon?
zo ja: wat en hoe?
(bijv. stof met borsteltje)

en tja, oa misterdon e.d. CD's maakt iedereen toch wel schoon :)
Daarom draai ik altijd in ene poloshirtje. Beetje adem, poetspoets en schoon. :)

En bij platen doet een naaldje dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 17:39 schreef MisterDon het volgende:

[..]

En bij platen doet een naaldje dat toch?
Eigenlijk moet je dat voorkomen :)
Als er stof op een plaat zit komt dat in principe "klem" te zitten achter/onder je naald. In principe moet je dat voorkomen (geluidskwaliteit gaat dan achteruit). Af en toe wil ik mijn platen nog wel eens schoonmaken met zo'n speciaal borsteltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig hier :)
Technics = Best
Nee Numark = Best
NEE Vestax = Best

Hangt toch af welk genre je draait?
Mijn maat is DJ en heeft voor 2500-3000 man gedraait voor de laatste party in de originele Dockside Hasselt, en dat kon ie met 2 supersimpele Belt-Drive JBSystems DISCO1000 evengoed als al die super1337 megadure merken. Niet dat ie heeft zitten scratchen enzow, twas gewoon beatmixen maar toch. U get the point denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:58 schreef eL-PieTRo het volgende:
Wel grappig hier :)
Technics = Best
Nee Numark = Best
NEE Vestax = Best

Hangt toch af welk genre je draait?
Mijn maat is DJ en heeft voor 2500-3000 man gedraait voor de laatste party in de originele Dockside Hasselt, en dat kon ie met 2 supersimpele Belt-Drive JBSystems DISCO1000 evengoed als al die super1337 megadure merken. Niet dat ie heeft zitten scratchen enzow, twas gewoon beatmixen maar toch. U get the point denk ik!
kijk dat bedoel ik nou!
kom je op een party en er staan niet altijd technixen oid

(btw ik heb ook JB-system belt drive's (Q10 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik ga binnenkort (lees: zo snel mogelijk, als ik weer € heb) mijn eerste DJ-equipment kopen (ik ben dus ook een redelijke newbie). Nu heb ik een paar vragen.
- Ik zie (heel) veel mengpanelen met 3/2 kanalen (bijvoorbeeld de Gemini PS-626 i). Als ik 2 CD spelers en 2 draaitafels heb (TT's --> TurnTables?), dan passen die er er niet op! Als ik dan bijvoorbeeld ook een minidisc en computer eraan wil hangen wordt het helemaal moeilijk, of maar ik nu een fout...?
- Weet iemand een winkel in Zwolle waar ik leuke DJ t-shirts kan krijgen? Ik zag laatst een Shirt met een rooie rand in de vorm van een driehoek (als een verkeersbord), met daarop/-in: "DJ at work". Zoiets zoek ik dus, liefst in Zwolle (maar elders in ons landje is ook goed ;)).
Dat was het wel weer ff for the moment, en já jullie mogen me uitlachen omdat ik dom ben... ;)
PS: sorry als dit offtopic is maar om nou een nieuwe thread the starten...

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 20:28 schreef NielZjU het volgende:
Ik ga binnenkort (lees: zo snel mogelijk, als ik weer € heb) mijn eerste DJ-equipment kopen (ik ben dus ook een redelijke newbie). Nu heb ik een paar vragen.
- Ik zie (heel) veel mengpanelen met 3/2 kanalen (bijvoorbeeld de Gemini PS-626 i). Als ik 2 CD spelers en 2 draaitafels heb (TT's --> TurnTables?), dan passen die er er niet op! Als ik dan bijvoorbeeld ook een minidisc en computer eraan wil hangen wordt het helemaal moeilijk, of maar ik nu een fout...?
- Weet iemand een winkel in Zwolle waar ik leuke DJ t-shirts kan krijgen? Ik zag laatst een Shirt met een rooie rand in de vorm van een driehoek (als een verkeersbord), met daarop/-in: "DJ at work". Zoiets zoek ik dus, liefst in Zwolle (maar elders in ons landje is ook goed ;)).
Dat was het wel weer ff for the moment, en já jullie mogen me uitlachen omdat ik dom ben... ;)
PS: sorry als dit offtopic is maar om nou een nieuwe thread the starten...
Afbeeldingslocatie: http://213.46.155.212/godj/DJ.gif
is niet dezelfde maar ook zwaar k00l ;)

mjah je moet gewoon tellen>
2x TT's (phono)
2x CD (line)
1x computter (line)
1x md (line)
dus 4x line
en 2x phono

ofwel een 4 kanaal's mikzer volstaat
(meestal zitten line-phono op 1kanaal/schuif)
mit's je ze niet allemaal tegelijk aan wil zitten
lijkt me ook wat moeilijk 7 dingen tegelijk besturen 8-)

alleen waarom en TT's (turntables) en cd's
lijkt me een duur begin iid :D

najah laat maar weten als je nog vragen heb
je kan ook op de chat komen (zie sig voor Mirc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Op maandag 18 maart 2002 20:39 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[url="http://[afbeelding"][/url]
is niet dezelfde maar ook zwaar k00l ;)
ja zoiets ja! :)
mjah je moet gewoon tellen
2x TT's (phono)
2x CD (line)
1x computer (line)
1x md (line)
dus 4x line
en 2x phono

ofwel een 4 kanaal's mikzer volstaat
(meestal zitten line-phono op 1kanaal/schuif)
Zit er een soort 'schakelaartje' op "nu luister je naar de CD, en nu doe je vinyl"?
(en je = mengpaneel ;))
mit's je ze niet allemaal tegelijk aan wil zitten
lijkt me ook wat moeilijk 7 dingen tegelijk besturen 8-)

alleen waarom en TT's (turntables) en cd's
lijkt me een duur begin iid :D
nee dat was ik ook niet van plan (begin met 2 Gemini' CDJ 20's), maar ik bedoelde meer van 'stel dat' en in de toekomst ensow...
najah laat maar weten als je nog vragen heb
je kan ook op de chat komen (zie sig voor Mirc)
Tnx, sal eens kijken, leer ik ook eens hoe IRC werkt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:08 schreef NielZjU het volgende:

Zit er een soort 'schakelaartje' op "nu luister je naar de CD, en nu doe je vinyl"?
(en je = mengpaneel ;))
[..]

nee dat was ik ook niet van plan (begin met 2 Gemini' CDJ 20's), maar ik bedoelde meer van 'stel dat' en in de toekomst ensow...
[..]

Tnx, sal eens kijken, leer ik ook eens hoe IRC werkt... :)
mjah is verschillend
op de ene zit een schakelaar
op de ander zit een druk knopje :)
humz CDJ20 heb ik wel redelijke dingen gehoort! :)

wat is je buget trouwens?
want er zijn wel leuke mikzers op de markt
maar als je echt 4 line in nodig hebt loopt het kostenplaatje toch wat hoger op! :)

http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=DX1000&lang=eng
is een leuk mikzertje +/- 230 euro d8 ik
bij www.feedback.nl
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook nog ff een vraagie:

die SPL 127
is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 12:50 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

patser ;(
>:) Ik heb er hard voor gewerkt en gespaard >:)
he reind...

laterzzzz
In deze mixer zitten wel degelijk beter faders dan die in een standaard Dateq XTC mixer zitten :)(penny&gilles :9~ )
Maarja daar betaal je ook voor want de prijs van deze mixer is (schrik niet) +/_ 3000,- :) Das in € -> +/_ 1300€ :(
Oftewel een hoop geld voor zo'n propperige mixer.

Wat betreft die dubbele EQ -> je moet er ff aan wennen en je mist het snel op andere mixers maar het is wel tof om te gebruiken want je kunt er leuke dingen mee doen.

Voor alle info over de Xone62 verwijs ik iedereen naar deze url -> http://www.allenheath.co.uk/Xone62.asp want daar is veel meer te vinden dan ik jullie kan vertellen. (ik weet zelf net een beetje hoe alles werkt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 18 maart 2002 19:58 schreef eL-PieTRo het volgende:
Ga weg met je belt drive JB Systems draaitafels.. Die stonden er gewoon NIET..

Draaien kan inderdaad met een belt drive tafel ook prima, tis alleen even wennen.. Net zoals het toch even wennen als je een PDX 2000 voor de eerste keer aanraakt en een TT 200 of TT X1 of wat dan ook..

Maar goed, JB Systems belt drives @ Dockside.. :D Hij's leuk.. Ik ga pitten, geen tijd gehad voor meer pics, die koomen ehm.. deze week.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe klinkt idd leuk. Goede club, beldrive TT's... :)

Ik sta ook open voor andere TT's dan Technics. Draai zelf met 1200's, maar topmodellen van andere merken doen daar echt niet voor onder. Wel draai ik minder graag op de imitaties en B-merken, daar merk je toch een degelijk verschil. Wat ik het irritantste vindt is dat de platter vaak sluggish is. Of dat je je plaat 3 tellen vooruit gooit cq stilzet, als je heel even wil corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee dat was mijn 100e posts :)

Er begint wat vooruitgang in te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op maandag 18 maart 2002 23:46 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ga weg met je belt drive JB Systems draaitafels.. Die stonden er gewoon NIET..

Draaien kan inderdaad met een belt drive tafel ook prima, tis alleen even wennen.. Net zoals het toch even wennen als je een PDX 2000 voor de eerste keer aanraakt en een TT 200 of TT X1 of wat dan ook..

Maar goed, JB Systems belt drives @ Dockside.. :D Hij's leuk.. Ik ga pitten, geen tijd gehad voor meer pics, die koomen ehm.. deze week.. :)
BUSTED!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

sorry, stond onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 00:34 schreef Six4Eight het volgende:
Ik sta ook open voor andere TT's dan Technics. Draai zelf met 1200's, maar topmodellen van andere merken doen daar echt niet voor onder. Wel draai ik minder graag op de imitaties en B-merken, daar merk je toch een degelijk verschil. Wat ik het irritantste vindt is dat de platter vaak sluggish is. Of dat je je plaat 3 tellen vooruit gooit cq stilzet, als je heel even wil corrigeren.
Volkomen mee eens ! Je merkt het idd vaak aan de platter welke veel te lomp reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 maart 2002 09:51 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Volkomen mee eens ! Je merkt het idd vaak aan de platter welke veel te lomp reageert.
Mijn 'truuk' wanneer ik op een kloon draai (terwijl ik de standaard SL12x0 gewend ben) is dat je ineens wèl veel beter kan bijsturen door de as beet te pakken/knijpen en dan mee- of tegendraaien.

Op een draaitafel met veel torsie is dat kansloos, maar op een kloon werkt dat ineens wel veel prettiger/nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 12:43

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 19 maart 2002 10:18 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Mijn 'truuk' wanneer ik op een kloon draai (terwijl ik de standaard SL12x0 gewend ben) is dat je ineens wèl veel beter kan bijsturen door de as beet te pakken/knijpen en dan mee- of tegendraaien.

Op een draaitafel met veel torsie is dat kansloos, maar op een kloon werkt dat ineens wel veel prettiger/nauwkeuriger.
tja ik merk het ook inderdaad als ik er een plaat inslinger dat ik em vrijwel altijd moet corrigeren op een belt-drive

en corrigeren als ie eenmaal loopt doe ik uitsluitend met de pitchcontrol, afremmen/bijsturen op de platter is niet te doen met zo'n belt, want die veert in veel gevallen gewoon doodleuk terug

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Bij mijn vestaxen moet je dus echt met de pitch gaan spelen als je wilt corrigeren. -> Door de sterke motor moet je namelijk zo vreselijk hard tegen die platter aan gaan duwen omdat het anders geen zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Op zaterdag 02 februari 2002 01:57 schreef Ener-G het volgende:
je bent geen haar beter dan de mensen die zeggen dat klubbheadz de bom zijn en TE het meest wereldse feest is (en enige 'party' in hun leven is die ze meegemaakt hebben) en verder niet eens naar andere muziek WILLEN luisteren totdat ze dat tegenkomen in de top40 en denken hee het staat in de top40 dus zal het wel koel zijn :z
Om eerlijk te zijn voel ik me lichtelijk aangesproken...
Ik ben dus commercieel. Ik ga commercieel draaien (heb nu nog geen spullen, als ik €'s heb koop ik 2 CD spelers & een mooie mixer). Maar als ik deze thread zo eens doorlees moet ik in mijn geval níet proberen een lifeset van mij (als ik die heb) naar de FTP te UL'en, aangezien ik dan een fette ban krijg, en jullie persoonlijk naar me huis komen en me spulletjes uit het raam gooien.. ;) Maar zonder gekheid; ik ben zéker bereid verder te kijken dan de Top 40 lang is. Ik roep zéker niet dat alles wat niet in de Top 40 staat crap is. Ik download ook wel platen waarvan 'jullie' roepen dat dat het helemaal is... 2 vraagjes:
- ben ik nou zo om op te :r aangezien ik 538 luister? Maakt mij dat nou zo minder?
- Hoe kom ik te weten wat 'echte' muziek is...? Ik moet dus niet naar de Top 40 kijken, maar er bestaat (d8 ik) geen Top 40 voor 'echte' muziek.. ;)
Ik had wel eens gehoord 'ik ga naar de winkel, luister platen en koop wat ik lekker vind'. Welke winkel? De V&D zal het wel niet zijn...

Ik wil niet flamen ofso, of iemand beschuldigen oid, maar ik ben van mening dat ik toch wel mijn eigen smaak mag hebben in Nederland...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 23:28
Op maandag 18 maart 2002 21:33 schreef DJ-Jumbo het volgende:
ik had ook nog ff een vraagie:

die SPL 127
is dat wat?
Ligt eraan waar je hem voor gebruikt. Voor algemeen DJ-gebruik is 'ie perfect. Hij sluit goed af en gaat superhard. De oorschelpen kun je draaien, dus je kunt hem ook 'uit de losse pols' gebruiken. De SPL127 klinkt gewoon goed, maar voor monitorkoptelefoon of radio-DJ-koptelefoon is het minder.

Het ligt ook een beetje aan het genre wat je draait. Als jij muziek draait waar de beat centraal staat (zeg Dance/Progressive/Hardcore/whatever) dan is het zeker een aanrader. Draai jij echter pop of R&B (en welke DJ doet dat nou?) dan is het wat minder. Voor het geld hoef je hem zeker niet te laten liggen. Als je bedenkt wat 'ie kost is het een perfecte koptelefoon.

edit:

Ik ben op zoek naar een goedkope (€300-350) draaitafel. Welke moet ik dan nemen? Hij moet gewoon lekker sterk zijn, een prima pitch-range hebben maar scratchen enzo ga ik er toch niet mee doen. Liefst ook een zonder element, want ik heb thuis al een Stanton 500AL2 liggen.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 maart 2002 12:35 schreef NielZjU het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn voel ik me lichtelijk aangesproken...
Ik ben dus commercieel. Ik ga commercieel draaien (heb nu nog geen spullen, als ik €'s heb koop ik 2 CD spelers & een mooie mixer). Maar als ik deze thread zo eens doorlees moet ik in mijn geval níet proberen een lifeset van mij (als ik die heb) naar de FTP te UL'en, aangezien ik dan een fette ban krijg, en jullie persoonlijk naar me huis komen en me spulletjes uit het raam gooien.. ;) Maar zonder gekheid; ik ben zéker bereid verder te kijken dan de Top 40 lang is. Ik roep zéker niet dat alles wat niet in de Top 40 staat crap is. Ik download ook wel platen waarvan 'jullie' roepen dat dat het helemaal is... 2 vraagjes:
- ben ik nou zo om op te :r aangezien ik 538 luister? Maakt mij dat nou zo minder?
- Hoe kom ik te weten wat 'echte' muziek is...? Ik moet dus niet naar de Top 40 kijken, maar er bestaat (d8 ik) geen Top 40 voor 'echte' muziek.. ;)
Ik had wel eens gehoord 'ik ga naar de winkel, luister platen en koop wat ik lekker vind'. Welke winkel? De V&D zal het wel niet zijn...

Ik wil niet flamen ofso, of iemand beschuldigen oid, maar ik ben van mening dat ik toch wel mijn eigen smaak mag hebben in Nederland...?
je moet het juist andersom zien

smaken verschillen, en ik schop ook niet echt tegen andere mensen aan omdat ze top40 luisteren hoor... maar ik krijg gewoon spontaan kotsneigingen van mensen die praktisch alleen maar top40 luisteren, en vervolgens muziek die ook maar enigszins 'anders' is of niet op 538 gedraaid wordt afkeuren als bleh saai of 'ken ik niet' |:( |:(

onder het mom van "Wat de boer niet kent dat vreet ie niet" >:)

een beetje meer open-minded t.o.v. muziek die men nog niet kent zou wel relaxed zijn, en tevens de kansen tot het bereiken van een succesvolle dj carriere *kuch* een stuk makkelijker maken, want de meeste dj's draaien wat ze zelf leuk vinden om te draaien, en dan is het een kunst om af te stemmen met de smaak van het publiek, want dat gaat bijna uitsluitend voor de bekendere 'hits'
de 'tmf-generatie' van rond de 14 a 18 die erg in de top40 blijven hangen zijn dodelijk voor je zenuwen als dj die een keer zijn eigen ding willen doen, gaan spontaan weg van de dansvloer zodra er wat onbekends wordt gedraaid, en lopen de hele tijd aan je kop te zeiken dat ze 'arrenbie' of 'gigi' willen horen.. dat knaagt toch aan je zenuwen als je net achter je draaitafeltjes je eigen ding aan het doen bent op het podium

gelukkig heb ik 'mijn' koters al redelijk af weten te richten in de tent waar ik regelmatig draai ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 maart 2002 12:35 schreef NielZjU een heel stuk over top40 en persoonlijke smaak:

[..]

[..]

Ik geloof dat ik hier een van de grootste afkrakers ben van pop-house, dus ik zal me een beetje inhouden en mezelf proberen te onderbouwen.

Als DJ moet je (erhh, "vind ik persoonlijk" dus he ?) in ieder geval muziek draaien die je zelf leuk vindt. Immers, je moet er eerste plaats gewoon zelf lol in hebben! Jij het naar je zin, dan draai je beter dan wanneer je denkt: "Gatverrrr, wat een klote platen" want het zal echt veel moeilijker zijn als je er eigenlijk helemaal geen flikker aan vindt. (Aan de muziek, niet aan het draaien zelf.)

Dus, zolang je geen verraad aan jezelf pleegt door muziek te draaien waar je eigenlijk geen ruk aan vindt, is er niets mis. Als jij pop-house / top 40 house leuk vindt ? Over smaak valt niet te twisten.

Dat ik van sommige nummers echt :r-neigingen krijg (Brooklyn Bounce ? Doe mij een teiltje! Boozy Woozy aka Klubbheadz ? Doe mij een regenton !!) betekent niet dat je het niet mag draaien. Ik zal alleen niet naar je draaikunsten komen luisteren, sorry.

Radio 538 is overigens helemaal geen ramp, want ik luister graag naar Van Diepen's Dance Department, en heb ook heel wat mp3 opnames van die uitzendingen. Op het moment dat de commerciële troep (mijn mening dan weer he?) voorbij komt, dan zap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 maart 2002 13:18 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[..]

gelukkig heb ik 'mijn' koters al redelijk af weten te richten in de tent waar ik regelmatig draai ;)
Zelfs MisterDon viel ervoor door z'n ziel te verkopen en 'Giedzjie Daagostienjooo' te draaien. De dame in kwestie die (als zoveelste) L'amours tousjours aanvroeg was, zo gaat de legende, wel bijzonder aantrekkelijk. ;) :D De rest van z'n set was 'ie gedwongen om top40 meuk te draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 maart 2002 13:26 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Zelfs MisterDon viel ervoor door z'n ziel te verkopen en 'Giedzjie Daagostienjooo' te draaien. De dame in kwestie die (als zoveelste) L'amours tousjours aanvroeg was, zo gaat de legende, wel bijzonder aantrekkelijk. ;) :D De rest van z'n set was 'ie gedwongen om top40 meuk te draaien :)
sja bij mij weten ze nu wel dat ze het niet hoeven flikken om aan m'n kop te gaan zeiken >:)
laatste keer dat ik draaide gingen de hiphoppers uit zichzelf al naar de kant/naar buiten toen ze me et podium op zagen komen, en druppelde de vloer vanzelf vol met mensen die _wel_ uit hun dak kunnen gaan
een top40 hitje af en toe ertussendoor moet kunnen vind ik, het houdt je aandacht van het publiek erbij en vergroot in sommige gevallen inderdaad de feestsfeer maar om vervolgens na 1x gigi je ziel te verkopen en top40 meuk te draaien.. (sorry don ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:44 schreef DiMension het volgende:

[..]

Ligt eraan waar je hem voor gebruikt. Voor algemeen DJ-gebruik is 'ie perfect. Hij sluit goed af en gaat superhard. De oorschelpen kun je draaien, dus je kunt hem ook 'uit de losse pols' gebruiken. De SPL127 klinkt gewoon goed, maar voor monitorkoptelefoon of radio-DJ-koptelefoon is het minder.

Het ligt ook een beetje aan het genre wat je draait. Als jij muziek draait waar de beat centraal staat (zeg Dance/Progressive/Hardcore/whatever) dan is het zeker een aanrader. Draai jij echter pop of R&B (en welke DJ doet dat nou?) dan is het wat minder. Voor het geld hoef je hem zeker niet te laten liggen. Als je bedenkt wat 'ie kost is het een perfecte koptelefoon.
ah thnx :)
Ik ben op zoek naar een goedkope (€300-350) draaitafel. Welke moet ik dan nemen? Hij moet gewoon lekker sterk zijn, een prima pitch-range hebben maar scratchen enzo ga ik er toch niet mee doen. Liefst ook een zonder element, want ik heb thuis al een Stanton 500AL2 liggen.
Ener-G:
gemini pt-1000 of een xl-500 ofzo

en ik denk:
Numark TT-100

ik moet zeggen heb met geen van alle gedraait maar heb er redelijk goeie dingen over gehoort :)

vergeet ik er nog bijna bij te vermelden:

wel in de winkel ff testen wat jij het lekkerst vind werken
wij kunnen advies geven wat we willen maar wij hoeven er niet mee te draaien he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik had in mijn agenda niet zien staan dat het vandaag MisterDon afzeikdag was, maar goed... :)

Ik geef het eerlijk toe... Ben soms een hoer van m'n eigen succes. En ik vind dat als een meisje zo lekker voor je staat te smeken in d'r low-rider broekje, dat je als DJ geen hart van steen meer kunt hebben dan!

Maar jeez, waar hebben we het over. Als ik thuis draai komt er zelden "538 house" in m'n spelers, maar dat is omdat ik dat niet zo erg spannend vind om te draaien. Als ik op een feest ben waar dat verwacht wordt, dan probeer ik wel zo veel mogelijk te draaien waar ik zelf meer achter sta, maar als dat even niet werkt stap ik zonder scrupules over op de meest commerciele zooi. Boeit me niks, word ik dan voor betaald.

Het gaat er toch om dat een zaal het naar zijn zin heeft en niet of mijnheer/mevrouw de DJ het leuk heeft en de rest niet. En dan moet je soms overstag. Klaar.

Ja, het mooiste is natuurlijk dat mensen je gaan bellen vanwege de stijl die je het liefste draait. En dat worden meestal ook de allerbeste feestjes. Maar als het soms anders gaat vind ik dat ook niet erg; verdien je makkelijk een paar tientjes en kun je weer een paar weken pistoletjes kaviaar eten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 13:31 schreef Ener-G het volgende:
een top40 hitje af en toe ertussendoor moet kunnen vind ik...
Ik zie je al aankomen op Awakenings met je top40 hitjes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 maart 2002 14:02 schreef warp het volgende:

[..]

Ik zie je al aankomen op Awakenings met je top40 hitjes :o
ssssst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 maart 2002 14:01 schreef MisterDon het volgende:
Ik geef het eerlijk toe... Ben soms een hoer van m'n eigen succes. En ik vind dat als een meisje zo lekker voor je staat te smeken in d'r low-rider broekje, dat je als DJ geen hart van steen meer kunt hebben dan!
tsja vervang die babe in dr low-rider broekje door een geplamuurd huppelkutje van hoogstends 14 wat net boven de bar uit komt met in de ene hand een sigaret :r en in de andere een BrEeeZzaAh dan wordt je toch wat minder toegeeflijk ;) en al helemaal als je op hetzelfde moment toch zeker een man of 40 recht voor je neus zwaar uit hun naad ziet gaan op je muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 19 maart 2002 14:12 schreef Ener-G het volgende:

[..]

tsja vervang die babe in dr low-rider broekje door een geplamuurd huppelkutje van hoogstends 14 wat net boven de bar uit komt met in de ene hand een sigaret :r en in de andere een BrEeeZzaAh dan wordt je toch wat minder toegeeflijk ;) en al helemaal als je op hetzelfde moment toch zeker een man of 40 recht voor je neus zwaar uit hun naad ziet gaan op je muziek
Nah, ik hou wel van zo'n natural-look... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

He Guys,

DJForum.nl is al de hele ochtend down! Moeten we wizza(rd) niet inlichten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
jah ik zie 't... ik probeer wizzard al te bereiken

(me is mod @ djforum)

maar ff wat anders : mijn bestbuy guide voor DJ spullen, gericht op budget is af. te downloaden @

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/bestbuy.doc

en voor de modemmers een versie zonder plaatjes die minder bandbreedte inneemt :

http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/bestbuy-nopics.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Op dinsdag 19 maart 2002 13:20 schreef JumpStart het volgende:

Ik geloof dat ik hier een van de grootste afkrakers ben van pop-house, dus ik zal me een beetje inhouden en mezelf proberen te onderbouwen.

Als DJ moet je (erhh, "vind ik persoonlijk" dus he ?) in ieder geval muziek draaien die je zelf leuk vindt. Immers, je moet er eerste plaats gewoon zelf lol in hebben! Jij het naar je zin, dan draai je beter dan wanneer je denkt: "Gatverrrr, wat een klote platen" want het zal echt veel moeilijker zijn als je er eigenlijk helemaal geen flikker aan vindt. (Aan de muziek, niet aan het draaien zelf.)
Klopt. Eens. De komende maanden is de enige persoon die mijn muziek hoort ík, dus dan is het wel zo prettig als dat ook nog eens platen zijn die ik wel aardig vind... :)
Dus, zolang je geen verraad aan jezelf pleegt door muziek te draaien waar je eigenlijk geen ruk aan vindt, is er niets mis. Als jij pop-house / top 40 house leuk vindt ? Over smaak valt niet te twisten.

Dat ik van sommige nummers echt :r-neigingen krijg (Brooklyn Bounce ? Doe mij een teiltje! Boozy Woozy aka Klubbheadz ? Doe mij een regenton !!) betekent niet dat je het niet mag draaien. Ik zal alleen niet naar je draaikunsten komen luisteren, sorry.
Geef nix :) Ik verplicht je ook niet te luisteren (zou niet durven ;))
Radio 538 is overigens helemaal geen ramp, want ik luister graag naar Van Diepen's Dance Department, en heb ook heel wat mp3 opnames van die uitzendingen. Op het moment dat de commerciële troep (mijn mening dan weer he?) voorbij komt, dan zap ik wel.
Ik luister ook regelmatig vDDD, en meestal vind ik dat nog wel aardig ook. Best lekkere beat, zeker als je net bent wezen stappen... :)
Op dinsdag 19 maart 2002 13:18 schreef Ener-G het volgende:
Ik krijg gewoon spontaan kotsneigingen van mensen die praktisch alleen maar top40 luisteren, en vervolgens muziek die ook maar enigszins 'anders' is of niet op 538 gedraaid wordt afkeuren als bleh saai of 'ken ik niet' |:( |:(
Kan ik me ook in vinden. Je moet (imo) altijd open staan voor veranderingen (of andere stijlen/stromingen), zeker in de muziek. Ik daartoe ook zeker bereid.
[al moet ik wel bekennen, wát ik tot nu toe aan niet-commercial heb gehoord was ik niet 100% weg van... Dus als iemand nog een aanradertje heeft...? Liefst NIET commersjeel! ;) ;)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 maart 2002 15:59 schreef NielZjU het volgende:

[..]

[..]

[al moet ik wel bekennen, wát ik tot nu toe aan niet-commercial heb gehoord was ik niet 100% weg van... Dus als iemand nog een aanradertje heeft...? Liefst NIET commersjeel! ;) ;)]
Pak uw file-sharing programma naar keuze (voor MP3 uiteraard) en zoek op 'essential mix' waarna vervolgens je sorteert op file grootte of speelduur. Vis er de sets van (bijna) 2 uur maar tussenuit. Zoeken op 'club eau' kan ook nog wel leuke dingen opleveren, vDDD live opnames vanuit Club <<O>>. Ditto voor bijvoorbeeld 'HR3 XXL clubnight', een duitse radiozender met heel veel live mixes die op internet te vinden zijn. 'Dance valley' is ook nooit mis (als je dan maar de grote sets probeert te downloaden.)

Op deze manier kom je heel veel sets tegen, van een variatie aan bekende DJs en even zo grote variatie aan stijl.

Voor de goede orde: dit zijn allemaal stuk voor stuk radio uitzendingen die zijn opgenomen. Géén volledige CDs oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Kan ik me ook in vinden. Je moet (imo) altijd open staan voor veranderingen (of andere stijlen/stromingen), zeker in de muziek. Ik daartoe ook zeker bereid.
Waarom? Da's natuurlijk de grootste onzin die er bestaat. Je moet niks in de muziek en dat is JUIST het mooie ervan. Doe je ding, vinden mensen het mooi, prima, vinden ze het niks, ook prima. Geen gezeik, beats only enzo.. Blaat..

Ik kijk wel wat ik luister, vind ik het niks dan zet ik het af.. Ik sta er niet bij stil dat ik open moet/zal/kan/wil staan voor wat dan ook, da's ook helemaal niet de bedoeling..

Hou trouwens (da's even niet naar jou maar in het algemeen) asjeblieft op over dat commercieel/niet-commercieel gezeur, da's een nog veel minder interessante discussie dan het al dan niet openstaan voor wat dan ook..

Respect en persoonlijke voorkeur, da's alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Dus als iemand nog een aanradertje heeft...? Liefst NIET commersjeel! ;) ;)]
Luister maar eens wat werk van Ben Sims, Samuel L Session, Plastikman, Jeff Mills...
Of als dat te hard voor je is, probeer dan wat eens werk van Erick Morillo, Roog, Bob Sinclar, DJ Sneak, David Morales, Deep Dish en Ian Pooley ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ

NielZ

Casual

Op dinsdag 19 maart 2002 16:15 schreven JumpStart & warp vanalles over MP3's
...
Tnx, ik zet meteen mijn AudioGalaxy Client aan het werk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 maart 2002 16:17 schreef TripleM het volgende:

[..]

Waarom? Da's natuurlijk de grootste onzin die er bestaat. Je moet niks in de muziek en dat is JUIST het mooie ervan. Doe je ding, vinden mensen het mooi, prima, vinden ze het niks, ook prima. Geen gezeik, beats only enzo.. Blaat..
true, true

alleen heb je wel een probleem als het grootste gedeelte van het publiek het niet eens is met jouw opvatting over de muziek als je aan het draaien bent, dan moet je toch een beetje water bij de wijn doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 17:42
Voor diegenen die zich nog herineren dat we het over mp3 en de 15Hz subsonic filter op rodec mixers gehad hebben :
Mijn vader had een tamelijk aanvaardbare verklaring voor deze filter : De echt lage tonen onder 15Hz worden over het algemeen nooit in een release-versie van een liedje gebruikt, onder andere omdat door het grote volume nodig voor zo'n lage tonen de groeven bij een vinyl over elkaar zouden kunnen lopen.
Een tweede reden is dat het gaatje in het midden van een vinyl niet altijd helemaal exact in het midden zit en op deze mannier voor een tamelijk lage sinus zorgt. Deze uiterst lage tonen zijn normaalgesproken niet goed voor je speakers, ze zijn een beetje te vergelijken met een gelijkspanning op je speakers zetten. Bovendien beperken ze het maximum-volume van de rest van het spectrum en waarschijnlijk liggen de tonen die je 'voelt' dus toch pas vanaf 15Hz ongeveer.

Ik heb het ook gehad over dat ik een koptelefoon ging kopen, en het is uiteindelijk de Sony DJ500 geworden waar ik tot nog toe zeer tevreden over ben.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 maart 2002 16:17 schreef TripleM het volgende:

[..]

[..]
Erhhh, ja en nee. Open staan voor nieuwe dingen is niet hetzelfde als verplicht moeten omarmen.

Als jij 3 jaar geleden gezegd zou hebbeb "trance, en niets anders voor mij" en je zou vervolgens geen enkele muzikale ontwikkeling/vooruitgang tonen omdat je nergens anders naar wil kijken/luisteren dan zou ik daar weinig respect voor op kunnen brengen.

Anders is het als je zou zeggen "Mjaa, ik vind die nieuwe progressive (ik noem maar wat, maak er 'hardtrance' van als je wil) maar niets hoor." Dan sta je in ieder geval voor nieuwe stromingen open, dan blijf je niet dichtgetikt in je eigen hokje zitten, maar kijk je in ieder geval of er nog meer is wat je kan bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Pfffffffff MisterDon en ik snappen tenminste dat je best een uitozondering kunt maken voor meisjes met een Diesel spijkerbroekje (liefst licht blauw en een beetje gesleten) met een rood naveltruitje waar geen dikke vette pens uit komt maar een mooi strak buikje achter zit. En als ze ook nog is mooie blonde krullen hebben plus een mooi melkwit gebitje en ze je met zaadvragende ogen aankijken dan denk je -> Fuck waar is GVD mijn lamours toujours (schijf ik vast verkeerd :) ) Of zit ik hier nou heel erg verkeerd te denken. Al moet ie in mijn 2Step set -> who cares -> ik prop um er wel ergens tussen.

Hoe denk je dat ik aan mijn huidige vriendinnetje met diesel heupspijkerbroekkie rood naveltruitje blonde krullen en melkwit gebitje ben gekomen :P

Voor sommige mensen maak je nu eenmaal een uitzondering en ik heb het zelfs een keer gepresteerd om hazes tuusen een garage set door te gooien en iedereen lag dubbel.
Zo zie je maar weer -> mij is niets te gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 19 maart 2002 18:38 schreef Ener-G het volgende:
alleen heb je wel een probleem als het grootste gedeelte van het publiek het niet eens is met jouw opvatting over de muziek als je aan het draaien bent, dan moet je toch een beetje water bij de wijn doen
Op zich niet, dan draai je voor het verkeerde publiek.. Tuurlijk kun je (mits voor personen met melkwitte gebitjes, strakke buikjes, rode naveltruitjes en Diesel spijkerbroekjes ;) ) een uitzondering maken, zolang het niet regel wordt in plaats van uitzondering..

Jumpstart, je hebt op zich wel gelijk.. Ik zei het wat extreem (was dan ook in een extreme bui :P ) en ergens ben ik het daar ook nog steeds mee eens, maar omdat ik zelf juist heel erg opensta voor andere muziek is het een beetje lastig om uit te leggen..

En Reind, wij weten toch allang dat niks jou te gek is.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Op woensdag 20 maart 2002 02:01 schreef Reind het volgende:
Hoe denk je dat ik aan mijn huidige vriendinnetje met diesel heupspijkerbroekkie rood naveltruitje blonde krullen en melkwit gebitje ben gekomen :P
Waar draaien jullie in hemelsnaam :?

Ik kom meer vrouwen in leer, rubber en latex tegen... kinky >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ik zal jullie es een mooi verhaal vertellen. Ik heb bijna een jaar lang een aantal avonden per week in een groot partycentrum gewerkt als DJ, maar ik was ook entertainer. Dat gaat wat verder als gewoon draaien/mixen, men verwacht namelijk dat je ook veel interactief bezig bent met de gasten. Nou kreeg ik dus echt publiek van 8 tot 80 (want soms waren er ook eerst lopende buffets voor ze begonnen met het feest) en dat kan leuk zijn. Maar ik werd er op den duur echt ziek van. Draai je wat top40 voor de koters, begint opa te zeuren over zijn foxtrot, en draai je die foxtrot, begint ome harry te zeuren over rock en roll. Vervolgens begint lekkere loesje weer te zeuren over trance, waardoor je toch lekker veel trance gaat draaien soms omdat je dat lekkerder kan mixen en zelf ook mooier vind. Resultaat? Af en toe lekker bekken en vrouwlijke intresse, maar in ieder geval NOOIT een compleet tevreden zaal. Nou weet ik ook wel dat dit nogal een extreem voorbeeld is, maar mensen die zeggen dat je gewoon helemaal naar je publiek moet luisteren steken hier wel wat van op denk ik. En daarom ben ik er weggegaan, mijn chef zei nog tegen me: "ben je gek ofzo, je verdient meer als de chef kok hier!" van mijn antwoord: "ik vind het belangrijker dat het leuk is dan dat ik zo achterlijk veel geld verdien" had ie geen antwoord.

En ik denk dat dat voor veel beginnende DJ's een stuikelblok is, je hoort eens hier en daar iemand roepen dat ie bakken geld verdiend, maar daar kan je niet mee beginnen. Je moest eens weten in hoeveel tenten ik al gedraaid had voor ik er flink mee ging verdienen.
Zorg eerst maar dat je bekendheid krijgt, gewoon via via reclame dus. Ga draaien op het feest van je oma, ontmoet mensen! Help anderen die hetzelfde doen, met een houding van "I AM THE MASTER" kom je zeker in dit vak nergens. Het duurt even en dan kotsen ze je uit. Dat geld ook als je het gewoon in je vrije tijd doet.

Denk er goed aan dat je als DJ niet het feest maakt, je draagt er alleen in bepaalde mate aan bij. Laat zien dat je er lol in hebt, en meng je op weg naar de plee ook eens onder de gasten, kijk wat er leeft!

Nog een ding: ga niet zitten vozen met een meid (of jongen, tis waar je van houd) TERWIJL je aan het werk bent. Ik heb een keer knallende ruzie gehad met een sponsor daardoor.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een XTC en een ouwe Behringer.. daar zitten a al pioneer ook van die korte faders op (de XTC faders zijn zowat 2x zo lang)

Afgezien van kwaliteitsverschillen ed:

Het enige moment waarop ik op die good old Behringer mis (of graag een Poneer zou willen hebben) is als ik hardcore draai... die XTC sliders zijn zooooo lang, lastig om echt snel te 'cutten', tenzij je dat met de xfader doet.. vind ik alleen minder fijn maar da's persoonlijk....

of doelde jij op een andere discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 20 maart 2002 11:30 schreef DGO_kantoor het volgende:

[..]

Heb een XTC en een ouwe Behringer.. daar zitten a al pioneer ook van die korte faders op (de XTC faders zijn zowat 2x zo lang)

Afgezien van kwaliteitsverschillen ed:

Het enige moment waarop ik op die good old Behringer mis (of graag een Poneer zou willen hebben) is als ik hardcore draai... die XTC sliders zijn zooooo lang, lastig om echt snel te 'cutten', tenzij je dat met de xfader doet.. vind ik alleen minder fijn maar da's persoonlijk....

of doelde jij op een andere discussie?
jah die ellenlange faders van de XTC zijn wat mij betreft ook z'n enige minpunt, sommige mensen vinden het prettig maar ik vind et echt nix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Geef mij maar numark! je bedoelt zeker 100mm faders, ik vind dat alleen maar makkelijk maar dat is idd persoonlijk. Ik draai op het moment alleen maar club en wat trance duzz

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.