Op dinsdag 19 maart 2002 12:35 schreef NielZjU een heel stuk over top40 en persoonlijke smaak:
[..]
[..]
Ik wil niet flamen ofso, of iemand beschuldigen oid, maar ik ben van mening dat ik toch wel mijn eigen smaak mag hebben in Nederland...?
Ik geloof dat ik hier een van de grootste afkrakers ben van pop-house, dus ik zal me een beetje inhouden en mezelf proberen te onderbouwen.
Als DJ moet je (erhh, "vind ik persoonlijk" dus he ?) in ieder geval muziek draaien die je zelf leuk vindt. Immers, je moet er eerste plaats gewoon zelf lol in hebben! Jij het naar je zin, dan draai je beter dan wanneer je denkt: "Gatverrrr, wat een klote platen" want het zal echt veel moeilijker zijn als je er eigenlijk helemaal geen flikker aan vindt. (Aan de muziek, niet aan het draaien zelf.)
Dus, zolang je geen verraad aan jezelf pleegt door muziek te draaien waar je eigenlijk geen ruk aan vindt, is er niets mis. Als jij pop-house / top 40 house leuk vindt ? Over smaak valt niet te twisten.
Dat ik van sommige nummers echt :r-neigingen krijg (Brooklyn Bounce ? Doe mij een teiltje! Boozy Woozy aka Klubbheadz ? Doe mij een
regenton !!) betekent niet dat je het niet
mag draaien. Ik zal alleen niet naar je draaikunsten komen luisteren, sorry.
Radio 538 is overigens helemaal geen ramp, want ik luister graag naar Van Diepen's Dance Department, en heb ook heel wat mp3 opnames van die uitzendingen. Op het moment dat de commerciële troep (mijn mening dan weer he?) voorbij komt, dan zap ik wel.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE