ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Nee, misschien druk ik me niet helemaal goed uit. Dat nummer van Marco V is lekker, al vinnik persoonlijk die vokalen veels te overheersend, maar da's mijn idee.Op zaterdag 02 maart 2002 10:24 schreef wibblemoo het volgende:
ach ja, neem jij het producers kwalijk dat z'n hun nummers in de top40 proberen te krijgen ? zie marco V. : maakt een geweldig nummer (godd) en die staat nu in de top40... tja ik ben het wel met 'm eens. ook hij heeft brood op de plank nodig.. misschien heeft ie wat meer brood als een ander, maar geld verdienen willen we allemaal toch...
Van dat nummer straalt echt niet af dat er consessies gedaan zijn om het 'beter verteerbaar' te maken, het is in de top 40 terecht gekomen zonder truukjes/poespas/gangbare formules te gebruiken. Ik zou het dus ook echt geen 'pophouse' willen noemen.
Even teruggrijpen op een paar jaar terug. Herinner je 'Children' van Robert Miles nog ? Dat nummer werd al (meer dan) een half jaar in de clubs gedraaid voordat het in de top 40 terecht kwam. En het kwam in de top 40 op eigen kracht, niet omdat de truukendoos met "deze muzikale formules werken" werd opengetrokken.
Bent u er nog ?
Kijk naar dat verschrikkelijke Brooklin Bounce met die remake van Club Bizarre: Je kan zo ongeveer het stappenplan-voor-het-maken-van-een-hit zien.
- We nemen een succesvolle track als uitgangspunt (herkenbaarheid)
- (Alternatief) We laten de sample-bank van onze vorrige hit intact.
- We doen er zoete vokaaltjes bij van een mooie vrouwenstem
- We doen er rauw klinkende mannelijke stem/rap bij
- Niet te moeilijke beats
- We maken er een doodsimpele clip bij met veel lekkere wijven
- (ook populair) Er moet minstens één vervormde (voicebox) stem in zitten.
Ga me nou niet vertellen dat bovenstaande je niet bekend voorkomt...
Maar misschien ... misschien zeik ik er teveel over, en zou ik het me niet zo moeten aantrekken, dat commercieel gerichte
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
kom op nou toch...Op zaterdag 02 maart 2002 11:31 schreef JumpStart het volgende:
een heel stuk text hierboven leesbaar
je lijkt wel zo'n SP figuur hoor...
alles wat commerciel is tegenin gaan
Ik snap even niet wat de SP met tegen commerciële meuk zijn te maken heeft.Op zaterdag 02 maart 2002 12:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
kom op nou toch...
JumpStart heeft een punt, en al kan commerciele meuk best leuk zijn; als je echt merkt dat het zo gemaakt is dat het gemaakt is om er zoveel mogelijk van te verkopen, dan wordt het al snel minder leuk.
Wees gerust, ik ga echt niet SP stemmen, ik neig eerder naar de VVDOp zaterdag 02 maart 2002 12:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
kom op nou toch...
Maar ik vind het persoonlijk wel treurig dat er veel troep in de top40 staat waar je van kan merken dat mensen gewoon voor het grote geld/publiek gaan. Sorry, maar dat hoeft voor mij niet.
Laat het even duidelijk zijn: Hoe groot mijn hekel ook is voor dat soort 'massaprodukten', als producer moet je wel je vak goed verstaan om inderdaad iets te maken dat er bij een grote groep als koek ingaat. Dus technisch gezien moet ik daar, tegen m'n zin in, ergens respect voor hebben.
Aan de andere kant, ik behoor ook helemaal niet tot de doelgroep waar het meeste geld aan te verdienen valt dus is het helemaal niet erg als ik die 'pophouse' bagger vind, het is ook helemaal niet voor mij bedoeld
ok js, maar zeg nou zelf : geld moet rollen en je kan niet iedereen tevreden houdenOp zaterdag 02 maart 2002 11:31 schreef JumpStart het een en ander of popi jopie muziek:
Ja, da's ook waar. En tenslotte, smaak is iets persoonlijks, laten we het daar maar op houden danOp zaterdag 02 maart 2002 13:52 schreef wibblemoo het volgende:
[..]
ok js, maar zeg nou zelf : geld moet rollen en je kan niet iedereen tevreden houden
Hoe zei Ener-G het ook alweer ? "House is something you feel, if you aint feelin' it, it aint House." Daar ben ik het helemaal mee eens
House is a feeling, and if you ain't feelin' it, it ain't HouseOp zaterdag 02 maart 2002 13:57 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Ja, da's ook waar. En tenslotte, smaak is iets persoonlijks, laten we het daar maar op houden dan
Hoe zei Ener-G het ook alweer ? "House is something you feel, if you aint feelin' it, it aint House." Daar ben ik het helemaal mee eens
overigens uitspraak van Carl Cox geloof ik of iets in die richting
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ik kraak al die kommerbiele pop af, maar zij zijn wel degene die een mooi huis met zwembad hebben. Ik moet het met een badkuip doen zonder bubbels welteverstaan.
als je een scheet laat heb je in iedergeval je bubbels..Op zaterdag 02 maart 2002 18:34 schreef dopy het volgende:
Na goed, we kunnen allemaal wel ons eigen muziek gaan maken, maar dan eindigen jullie allemaal net als ik in het land der onbekenden. Wel 1300 plays in totaal op mp3.com. Lekker beroemd dus
Ik kraak al die kommerbiele pop af, maar zij zijn wel degene die een mooi huis met zwembad hebben. Ik moet het met een badkuip doen zonder bubbels welteverstaan.
maar over commerciele muziek gesproken
je hebt populair en echt commercieel
dat nummer van Mad'house dat is niet volgens de succesformule gemaakt, en ik heb t al een half jaar op me pc... en het mag dan in de top 40 staan maar ik vind t lekker
Ik heb tot nu toe nog geen dansnummer gehoord die ik goed vond wat een schaamteloze rip was of later een schaamteloze rip bleek.
Verwijderd
ach ja je hebt van die bui'n dat je zelf ook de volgende dag niet meer weet wat je bedoelt heOp zaterdag 02 maart 2002 13:05 schreef Kaj. het volgende:
[..]
Ik snap even niet wat de SP met tegen commerciële meuk zijn te maken heeft.
JumpStart heeft een punt, en al kan commerciele meuk best leuk zijn; als je echt merkt dat het zo gemaakt is dat het gemaakt is om er zoveel mogelijk van te verkopen, dan wordt het al snel minder leuk.
maar ik krijg het gevoel dat ineens alles wat in de top40 staat slecht gevonden zou worden ofzo...
beetje zonde...
Als iedereen nu eens zijn thuis setup gaat posten, waar draait iedereen op, wat voor mixer staat er tussen, en welke koptelefoon?
Krijgen we weer leuke posts
Ennuh. Pics zijn ook errug welkom
Ik heb et al es gepost maar niks mooiers dan een beetje trots zijn op je apparatuur, dus even wat foto'tjes gemaakt met m'n nieuwe webcamOp zondag 03 maart 2002 14:44 schreef koosmp3 het volgende:
Als iedereen nu eens zijn thuis setup gaat posten, waar draait iedereen op, wat voor mixer staat er tussen, en welke koptelefoon?
Draaitafels:

Technics 1210's met Trackmaster II elementen
Mixer:

Stanton SK-TWO
Effecten:

Korg Kaosspad
Hoofdtelefoon:

Koss UR-30
Versterker:

Sony STR-GX311
Boxen:

2 sets BNS 382 (heb nog een set op zolder staan)
Verwijderd
ik mis iets
maar verder ziet het er wel geil uit...
o en bij de weg
ik ga dus geen foto's posten he
Er is ook nog zat te krijgen van Ortofon, als daar nog aanraders tussen zitten...
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Wat mis je dan?Op zondag 03 maart 2002 15:28 schreef DJ-Jumbo het volgende:
TripleM
ik mis iets
Leuk dekbed overigensOp zondag 03 maart 2002 15:13 schreef TripleM het volgende:
[..]
Effecten:
[afbeelding]
Korg Kaosspad
Hoofdtelefoon:
[afbeelding]
Koss UR-30
Maarre, koel spulletje hoor. Heb je ook nog een fragmentje van je kunsten?
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

m'n cd/md combinatie om m'n mixen mee op te nemen. let ook even op de yoko wekker

m'n koptelefoon, wie kent 'm niet.

m'n laptop om te shoutcasten en voor wat typwerk (het is een p133 btw doet 't perfect voor shoutcast)

m'n magnedine mag-10 mixertje. lekker dingetje. lijkt en voelt ook erg als een dateq XTC vind ik zelf.

jaja, een kaoss pad bij nacht. mooi oranje is niet lelijk.

1 van de 2 numarks met tonar banaantjes eraan. beetje wazige foto i know
dat was 't dan weer
Verwijderd
Het wordt toch een keer tijd dat ik een digitale cam regel om mijn setup te postenOp zondag 03 maart 2002 19:09 schreef wibblemoo het volgende:
ow ow, foto topics, m'n favoriet. hier mijn speelgoed :
Ziet er geil uit. Hoe sluit je zo'n kaosspad aan ? Tussen je turntable(s) en de phono-in van je mixer ? Misschien eens met zo'n ding experimenteren ofzojaja, een kaoss pad bij nacht. mooi oranje is niet lelijk.
ik heb hem op het moment tussen m'n mixer en versterker, maar hij kan ook tussen een cdspeler en mixer, platenspeler of mixer of microfoon en mixer. er zit dus een line in, phono in en mic in op.Op zondag 03 maart 2002 19:37 schreef speedphreak het volgende:
Ziet er geil uit. Hoe sluit je zo'n kaosspad aan ? Tussen je turntable(s) en de phono-in van je mixer ? Misschien eens met zo'n ding experimenteren ofzo
kweet eigelijk niet waar ie percies tussen hoort/wat het makkelijkste is
Verwijderd
je versterker en boxenOp zondag 03 maart 2002 15:41 schreef TripleM het volgende:
[..]
Wat mis je dan?
maar die heb je er inmiddels al bij gepost
can u read my mind or something
In het geval van de Kaosspad kun je hem tussen je mixer en versterker hangen, eigenlijk heb je daar op een mixer vaak een effect send/return voor..Op zondag 03 maart 2002 19:40 schreef wibblemoo het volgende:
kweet eigelijk niet waar ie percies tussen hoort/wat het makkelijkste is
Oh en Jumbo: Ik kan je gedachten niet lezen maar mijn grote vriend MavRick wees me er al op dat dat het waarschijnlijk was dat je miste..
stanton trackmasters? te duur voor het geld... als je dan toch banaan-achtige elementen wil kan je beter gaan voor die van tonar of ortofonOp zondag 03 maart 2002 15:37 schreef P5ycho het volgende:
Klein vraagje over de Trackmaster / Groovemaster series, ik ben bezig met een leuk nieuw setje te knutselen hier en heb nieuwe elementen nodig. Ik draai gewoon trance/progressive, geen gekras dus. nu is de Trackmaster 2 RS elliptisch en volgens Stanton voor beatmixing maar laat ik dat grijs nu net lelijk vinden... en de Groovermaster is spherisch, kan iemand mij plz even het verschil uitleggen enzo? om nou de hele topic door te zoeken das niet te doen.
Er is ook nog zat te krijgen van Ortofon, als daar nog aanraders tussen zitten...
elliptisch en spherisch wil zeggen hoe de kop van de naald eruit ziet, als ie elliptisch is geeft dat een betere dynamiek omdat de naald dieper in de groef ligt, maar is daardoor wel gevoeliger voor stof/vet/vuil etc.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
thnx, dat worden dus geen trackmastersOp zondag 03 maart 2002 20:42 schreef Ener-G het volgende:
[..]
stanton trackmasters? te duur voor het geld... als je dan toch banaan-achtige elementen wil kan je beter gaan voor die van tonar of ortofon
elliptisch en spherisch wil zeggen hoe de kop van de naald eruit ziet, als ie elliptisch is geeft dat een betere dynamiek omdat de naald dieper in de groef ligt, maar is daardoor wel gevoeliger voor stof/vet/vuil etc.
een zeer goede keus, banaantjesOp zondag 03 maart 2002 21:57 schreef P5ycho het volgende:
[..]
thnx, dat worden dus geen trackmasters. 109 euro vond ik al veel, dan maar die tonar banana's ofzo.
Verwijderd
1450 is de laagste prijs (bij Sale). Goedkoper kan (voor zover ik weet) niet.Op zondag 03 maart 2002 22:27 schreef P5ycho het volgende:
ik wil nog een Dateq XTC erbij hebben, iemand em gezien voor minder dan 1450 toevallig? anders bestel ik em denkik morgen maar...
Een Dateq XTC is redelijk waardevast, dus je kunt 'm gerust kopen. Ik heb 4 weken geleden een Dateq XTC gekocht (3 maanden oud, 500 euro) en heb er veel plezier mee.
Kopen dus
Verwijderd
Ja, maar de effect send/return op je mixer is voor externe effecten (reverb/galm enzo). Ik neem aan dat de Kaosspad ook cutoff filters heeft, dus die moet je tussen je audiosignaal hangen (voor of na de mixer).Op zondag 03 maart 2002 20:23 schreef TripleM het volgende:
[..]
In het geval van de Kaosspad kun je hem tussen je mixer en versterker hangen, eigenlijk heb je daar op een mixer vaak een effect send/return voor..
Ehm, wat is de Kaosspad dan? Ik ben geen expert op effectengebied maar dat lijkt me toch een behoorlijk goed voorbeeld van een extern effectenapparaat..Op zondag 03 maart 2002 22:45 schreef speedphreak het volgende:
Ja, maar de effect send/return op je mixer is voor externe effecten [..]
Niet als je korting krijgt..Op zondag 03 maart 2002 20:42 schreef Ener-G het volgende:
stanton trackmasters? te duur voor het geld... als je dan toch banaan-achtige elementen wil kan je beter gaan voor die van tonar of ortofon
Verwijderd
Ben net een pdfje van de kaosspad aan het lezen en daarin staat dat deze in 'Direct' en 'FX Loop' mode kan werken.Op zondag 03 maart 2002 23:04 schreef TripleM het volgende:
[..]
Ehm, wat is de Kaosspad dan? Ik ben geen expert op effectengebied maar dat lijkt me toch een behoorlijk goed voorbeeld van een extern effectenapparaat..
Normale mode is 'Direct', daarbij wordt het unprocessed signaal ook doorgestuurd naar de output v/d Kaoss. 'FX Loop' mode wordt het unprocessed signaal niet doorgestuurd naar de output (maar voor sommige programs (de filters en dergelijke) moet je het signaal na de fader niet doorsturen (anders werkt het filter dus niet)).
In principe sluit je de Kaosspad dus aan tussen turntable/cd <--> mixer of
mixer <--> versterker
tsjah, ik kan ze krijgen voor 109 euro met een extra naald, of dat goedkoop is, ik geloof van wel voor zover ik heb kunnen zien. wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?Op zondag 03 maart 2002 23:05 schreef TripleM het volgende:
[..]
Niet als je korting krijgt..Bovendien is Ortofon ook lang niet goedkoop als je specs gaat vergelijken..
http://www.djladen.com/Preishitx.htmlOp maandag 04 maart 2002 10:15 schreef P5ycho het volgende:
[..]
tsjah, ik kan ze krijgen voor 109 euro met een extra naald, of dat goedkoop is, ik geloof van wel voor zover ik heb kunnen zien. wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
50€
Pfoe, da's alweer een tijd geleden.. Ik heb echt geen flauw idee meer.. Weet wel dat die Trackmasters (heb nu Trackmaster II) rond de 250 piek waren in de winkel.. Ik heb toendertijd m'n Technics 1210 inclusief Trackmaster voor 1200 piek gekocht, dat was toen de prijs van een Technics 1210 los..Op maandag 04 maart 2002 10:15 schreef P5ycho het volgende:
tsjah, ik kan ze krijgen voor 109 euro met een extra naald, of dat goedkoop is, ik geloof van wel voor zover ik heb kunnen zien. wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
Nog meer weetjes over de SL1200: http://music.hyperreal.org/dj/sl1200.html
Verwijderd
zat net ff te searchen naar dit onderwerp, wilde thread openen om te vragen wat een draai-n00b/enthousiast het beste als starters-setje kan aanhalen, 2ehands, niet?
(Ik zal wel lang niet de eerste zijn die dit hier in deze thread vraagt, but don't blame me.. geen zin om minimaal 12 pagina's met 128 posts door te bladeren)
Ik wil dus starten met lekker plaatjes mixen, e.d
vinyl, geen cd-zooi (ik vin vinyl toch echter/leuker om te doen)
wie kan ff wat specs voor me opdreunen? tnx...
wat mag het kosten ? de hele set dan (TT's - mixer - koptelefoon + evt. naalden)Op maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje het volgende:
tievus, wat een lange thread...
zat net ff te searchen naar dit onderwerp, wilde thread openen om te vragen wat een draai-n00b/enthousiast het beste als starters-setje kan aanhalen, 2ehands, niet?
(Ik zal wel lang niet de eerste zijn die dit hier in deze thread vraagt, but don't blame me.. geen zin om minimaal 12 pagina's met 128 posts door te bladeren)
En als dat nog niet genoeg is, kijk bij backspin.org.Op maandag 04 maart 2002 12:44 schreef Kaj. het volgende:
Maten: http://www.geocities.com/redlad_/tt_technics_SL1200.html
Nog meer weetjes over de SL1200: http://music.hyperreal.org/dj/sl1200.html
Verwijderd
zolang je maar geen BELT-Drive neemtOp maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje het volgende:
tievus, wat een lange thread...

*ervaring ermee heeft*
inderdaad... ga gewoon voor direct-drivesOp maandag 04 maart 2002 17:49 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
zolang je maar geen BELT-Drive neemt![]()
*ervaring ermee heeft*
SALE.nl gaat dus binnenkort een groot deel van de Ortofon lijn dragen zoals ik al zei, en ze gaan samen met een nieuwe site ook een leuke aanbieding doen met het Concorde Pro DJ E element, maar alleen voor mensen die in de mailinglist staan ingeschreven. Misschien dat deze info nuttig voor jullie is...
Disclamier: ik ben in geen enkele wijze verbonden aan SALE, hun medewerkers, hun familie, kennissenkring, blablabla
vergeet niet #gotdj te joinen, zijn vaak zat mensen om naar je draai-kunsten te luisteren, mee te praten over mixen en muziek (of heeele andere dingenOp maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje dat 'ie wil beginnen met DJ'en
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Wat is er mis met irc.tweakers.net dan ??Op maandag 04 maart 2002 19:20 schreef DJ-Jumbo het volgende:
o jah:
notitie:
/server Arethusa.tweakers.net
#gotdj
(nieuwe fok/tweakers irc server)
Verwijderd
niets meer...Op maandag 04 maart 2002 21:09 schreef JumpStart het volgende:
[..]
Wat is er mis met irc.tweakers.net dan ??
maar vanmiddag lag ie eruit
Verwijderd
Ja dat was ik al van planOp maandag 04 maart 2002 19:07 schreef Ener-G het volgende:
[..]
inderdaad... ga gewoon voor direct-drives
Wat het mag kosten.. hmmja als het maar niet te gek wordt...
ik denk dan aan mengpaneeltje van 100 tot 150 euro ofzo, en tafels van rond de 200-250 ofzo per stuk? (ja ik wil niet alles te overdreven duur maken, strax zit ik daarzo met super-deluxe set's en dan heb ik geen geld meer voor n fatsoenlijk vinyl'tje
Dus ik zat al aan 2ehands te denken.. op marktplaats stonden wel paar redelijk goedkope mengpaneeltjes, en kennis van me had nog een gemini over.. rond de 75euro (nieuw iets van 25 euro duurder ofzo en al 4 jaar oud dus denkik geen optie)
oow irc chan? kewl
Verwijderd
mjah als ze het echt wilOp maandag 04 maart 2002 22:20 schreef Neonlampje het volgende:
[..]
Ja dat was ik al van planhad al beetje research gedaan
Wat het mag kosten.. hmmja als het maar niet te gek wordt...
ik denk dan aan mengpaneeltje van 100 tot 150 euro ofzo, en tafels van rond de 200-250 ofzo per stuk? (ja ik wil niet alles te overdreven duur maken, strax zit ik daarzo met super-deluxe set's en dan heb ik geen geld meer voor n fatsoenlijk vinyl'tje)
Dus ik zat al aan 2ehands te denken.. op marktplaats stonden wel paar redelijk goedkope mengpaneeltjes, en kennis van me had nog een gemini over.. rond de 75euro (nieuw iets van 25 euro duurder ofzo en al 4 jaar oud dus denkik geen optie)
oow irc chan? kewlff rondhange binnekort
zou ik toch _iets_ meer investeren...
ik kots nu(na 3 1/2 maand) al op me draaitafels...
en dat vind ik best wel kut...
heb er 1200,-(gulden that is) voor neer gelegt..
en dan baal je echt hoor!
ik kots er dus op dat het beltdrive's zijn
en dat ze het +/- 1min vol houden om gelijk te lopen
en dan heb je nog mazzel
maakt het beatmikzen zwaar k#t
Verwijderd
aah! ja daar heb ik dus geen zin inOp maandag 04 maart 2002 22:35 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
heb er 1200,-(gulden that is) voor neer gelegt..
maar 1200 piek.. welke setup heb je dan?
edit: ooh ik zie dat je belt hebt aangeschaft.. dat was zoiezo al niet mn plan
Verwijderd
join irc anders ff...Op maandag 04 maart 2002 22:38 schreef Neonlampje het volgende:
[..]
aah! ja daar heb ik dus geen zin in
maar 1200 piek.. welke setup heb je dan?
F5'n is zwaar irri
tja hoef niet perse aan belt te liggen hoor.Op maandag 04 maart 2002 22:35 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
edit:
ik kots er dus op dat het beltdrive's zijn
en dat ze het +/- 1min vol houden om gelijk te lopen
en dan heb je nog mazzel
maakt het beatmikzen zwaar k#t
ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik het aardig gelijk vond lopen (hoorden dan ook geen dubbele beat)
en na verloop van tijd opeens be-beat be-beat.
Verwijderd
Met belt drives heb je vaak na verloop van tijd dat die snaar is uitgerekt (soms best snel al), dat is niet echt fijn kan ik je vertellen ...
inderdaad dat ligt waarschijnlijk ook aan je mixskills... maar belts zijn kwalitatief meestal lager, dus meer speling en die belt op zich is niet echt een zuivere aandrijving.. maar geloof me als je nu belt-drives neemt erger je tegen de tijd dat je echt redelijk secuur kan mixen met die dingen dooooood aan die gare beltsOp maandag 04 maart 2002 23:01 schreef pokeran het volgende:
[..]
tja hoef niet perse aan belt te liggen hoor.
ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik het aardig gelijk vond lopen (hoorden dan ook geen dubbele beat)
en na verloop van tijd opeens be-beat be-beat.
Op dinsdag 05 maart 2002 18:52 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb direct drive CD spelers. Die zijn altijd scherp.
zat erop te wachten... maar ik mis daar het 'directe' gevoel bij
en vinyl richt meer schade aan dan een cd'tje als je die gooit, de randen van vinyl zijn vaak scherper
Ik slijp mijn CD's altijd voor ik een feest ga draaien.Op dinsdag 05 maart 2002 19:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
en vinyl richt meer schade aan dan een cd'tje als je die gooit, de randen van vinyl zijn vaak scherper![]()
een plaat is zwaarder, ergo meer massaOp dinsdag 05 maart 2002 19:54 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Ik slijp mijn CD's altijd voor ik een feest ga draaien.
Verwijderd
k, d8 alOp dinsdag 05 maart 2002 19:50 schreef Kaj. het volgende:
De server ligt even plat
CD jocks kunnen harder gooien omdat (vanwege lekker lichte wieltjes ipv loodzware platters) hun armen minder moe zijn!Op dinsdag 05 maart 2002 19:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
een plaat is zwaarder, ergo meer massa
Ik voel mezelf een uitzondering hierop, de eerste CD-Jock die harder gooit dan deze jongen, zal van hele goede huize moeten komen.Op dinsdag 05 maart 2002 20:03 schreef MisterDon het volgende:
[..]
CD jocks kunnen harder gooien omdat (vanwege lekker lichte wieltjes ipv loodzware platters) hun armen minder moe zijn!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
* MisterDon MisterDon zit te sidderen van angst...Op dinsdag 05 maart 2002 20:26 schreef universal creations het volgende:
[..]
Ik voel mezelf een uitzondering hierop, de eerste CD-Jock die harder gooit dan deze jongen, zal van hele goede huize moeten komen.
wrongOp dinsdag 05 maart 2002 20:03 schreef MisterDon het volgende:
[..]
CD jocks kunnen harder gooien omdat (vanwege lekker lichte wieltjes ipv loodzware platters) hun armen minder moe zijn!
van het sjouwen met platenkoffers en de 'zware' platters krijg je behoorlijk sterke armen hoor
Op dinsdag 05 maart 2002 20:03 schreef MisterDon het volgende:
[..]
Kom op Don, jullie CD jocks weten echt niet meer wat uithalen is. Op een goeie draaitafel kan je tenminste nog een volle zwiep geven om even een paar beats in te halen. Al dat gepiel op een CD speler, daar krijg je alleen maar RSI van
Je hebt het geflame en ge-bekvecht gemist tijdens je wintersportvakantie zeker, Don ??
Verwijderd
vinyljocks hebben goed ontwikkelde gooispieren, dus pas maar opOp dinsdag 05 maart 2002 20:03 schreef MisterDon het volgende:
Verwijderd
buurjonge was er keer mee aan vrisbieën (hoe je dat ook schrijft) zo tegen mn voorhoofd.. bloeden!!!!!Op dinsdag 05 maart 2002 19:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
en vinyl richt meer schade aan dan een cd'tje als je die gooit, de randen van vinyl zijn vaak scherper![]()
edit: met LP dan he
Verwijderd
LOLOp dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef Neonlampje het volgende:
[..]
buurjonge was er keer mee aan vrisbieën (hoe je dat ook schrijft) zo tegen mn voorhoofd.. bloeden!!!!!je ziet er niet veel meer van... maar toch
edit: met LP dan he
mwah.. cd's zijn te licht.. gaan misschien hard maar het vernietigend vermogen is vrij weinig.. of je moet een dubbelaar hebben inclusief doosjeOp dinsdag 05 maart 2002 23:37 schreef Mries! het volgende:
En wat als een vinyljock met CD's gaat gooien...dat gaat hard..
Erhh, Mries, hoe zit dat het met gooien van een ander medium, namelijk: schijfruimte ?? *hint* *hint*Op dinsdag 05 maart 2002 23:37 schreef Mries! het volgende:
En wat als een vinyljock met CD's gaat gooien...dat gaat hard..
Wat wil je nou ? Alweer dit topic verneuken ??Op woensdag 06 maart 2002 02:12 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, als iemand DJ wil worden zal ik hem niet naar dit topic sturen *hint* *hint*
[topic=352759/47/25]
Met een erg goor icoon toendertijd...
Verwijderd
Gewoon bekend maken die wanbetalers, aan de schandpaal nagelenOp woensdag 06 maart 2002 11:26 schreef Mries! het volgende:
zucht, anyway, schijfruimte, uhm de laatste paar moeten het nog overmaken, ik zal ze even een flinke zet in de rug geven, en dan komt het binnenkort! Joehoe eindelijk!
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
laat je die lekker medoen
voor topicverneukers:
ga maar bij JvS klagen

5 euro 70 geloof ik dat het wasOp woensdag 06 maart 2002 18:43 schreef wibblemoo het volgende:
wat moet het kosten ? die hdd ?
mries?
Verwijderd
drie dingetjes:
1: Wie gebruikt de pc om zn mixen te samplen/producen voor cd? Ik denk dat ik namelijk de beste software heb gevonden
2:Ervaringen met Denon 1800F?
3: Goeie site om mp3 mixes naar te uploaden (zonder ge-OH over copyrighted material... heb je nogal snel met MIXEN duh)..
Cheers
Verwijderd
Wie gebruikt z'n pc niet om mixjes mee op te nemen en te bewerken cq. branden naar cd !?!?!?Op woensdag 06 maart 2002 22:43 schreef DGO het volgende:
1: Wie gebruikt de pc om zn mixen te samplen/producen voor cd? Ik denk dat ik namelijk de beste software heb gevonden
Verwijderd
hey...Op woensdag 06 maart 2002 22:43 schreef DGO het volgende:
hello fellow plaatjesdraaiers!
3: Goeie site om mp3 mixes naar te uploaden (zonder ge-OH over copyrighted material... heb je nogal snel met MIXEN duh)..
Cheers
zeg we willen dit draadje graag levend houden!
dusse niet te veel **** over warez
thnx man!
Verwijderd
iedereen met een md speler bijvoorbeeld duhOp woensdag 06 maart 2002 22:59 schreef speedphreak het volgende:
[..]
Wie gebruikt z'n pc niet om mixjes mee op te nemen en te bewerken cq. branden naar cd !?!?!?
maarre waar het om gaat is Sequoia.. super...
heb je toch nog een leuke tip vanavond
Verwijderd
Ik gebruik ook MD om op te nemen...
ziet er leuk uit ja,Op woensdag 06 maart 2002 23:14 schreef DGO het volgende:
[..]
iedereen met een md speler bijvoorbeeld duh
maarre waar het om gaat is Sequoia.. super...
heb je toch nog een leuke tip vanavond
ff proberen, ehm... kopen
//
Verwijderd
Op woensdag 06 maart 2002 23:22 schreef DGO het volgende:
[..]
volgens mij weet jij het verschil tussen warez en sites niet.. no worries mate
is flex
ej mensen die nog site's weten die met muziek(in de economische vorm van het woord) weten graag ff naar mij opsturen heb ut nodig voor een werkstuk
en niet altijd de beste resultaten komen naar boven met een zoekmachine
djjumbo_nl@hotmail.com
thnx alvast!
dan nog vraag ik me af wat het met (zelf) dj'en te maken heeftOp woensdag 06 maart 2002 23:22 schreef DGO het volgende:
[..]
volgens mij weet jij het verschil tussen warez en sites niet.. no worries mate

Verwijderd
uhmOp donderdag 07 maart 2002 14:39 schreef P5ycho het volgende:
hoe nemen jullie je mixjes op? ik sta op het punt een ESI Waveterminal 192L te bestellen namelijk.
record uitgang op mikzen
en lin-in op geluidskaart
download een gratis of koop een proggie
en stel je geluidskaart mikzer af op "record line-in"
simpel
efficient
en snel!
brakke kwali...Op donderdag 07 maart 2002 15:06 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
uhm
record uitgang op mikzen
en lin-in op geluidskaart
download een gratis of koop een proggie
en stel je geluidskaart mikzer af op "record line-in"
simpel
efficient
en snel!
Ja, hangt er maar net af van wat je als geluidskaart gebruikt. Nee, je brakke SoundBlaster Vibra16 PnP van (toen) 30 gulden, die zal niet echt mooi klinken nee.Op donderdag 07 maart 2002 16:17 schreef P5ycho het volgende:
[stukje over mixer op de line-in van de PC en opnemen maar]
brakke kwali...
Maar, bijvoorbeeld, een TerraTec kaartje met een 'signal to noise ratio' van 97 dB of beter, dat is al hele andere koek. Dan moet de rest van je audio installatie toch wel heel goed zijn, wil je dan nog kwaliteitsverschil horen.
* JumpStart wil deze:

24 bit, 96 kHz sample rate opnemen, intern digitaal tot 36 bit nauwkeurig mixen/bewerken, en ook weer afspelen op 24/96, met een Signaal-ruis verhouding van boven de 100 dB!
De pagina is zelf tricky om te linken, vanwege de frames, dus ga maar naar [url="http://http://www.terratec.com/ttnl/default.htm"]TerraTec Benelux[/url].
Edit: dit leuke ding kost wel veel: rond de 240 Euro in de T-net prijswacht.
Verwijderd
Momenteel nog op mijn notebook met SoundForge XP.Op donderdag 07 maart 2002 14:39 schreef P5ycho het volgende:
hoe nemen jullie je mixjes op? ik sta op het punt een ESI Waveterminal 192L te bestellen namelijk.
Daarna ff een beetje compressie er overheen gooien en saven als mp3.
Ik ben echter van plan om een keer een MD recordertje te kopen.
Dit topic is gesloten.