How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 01 maart 2002 23:35 schreef Reind het volgende:
Hey Jumpstart niet fucken met ome Koos Alberts hé. ;) Ik ben er namelijk naast geboren (ja ik heb vroeger in het gat hierden gewoond vlak naast harderwijk waar ik nu woon)

Maarre zijn muziek is inderdaad verschrikkelijk bout -> maar tis wel een aardige vent zonder al te veel arrogantie -> oftewel een doodsimpele boer :)
Ik had ook helemaal niet de bedoeling om te fucken met Koos (Jasses, alleen de gedachte al) ;)

Maar da's precies mijn punt: die doodsimpele boer maakt gewoon muziek, geen gezeik. Er zit niet eerst iemand te vertellen wat hij voor muziek moet maken, en hoe, om hoog in de top 40 te komen :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50
ach ja, neem jij het producers kwalijk dat z'n hun nummers in de top40 proberen te krijgen ? zie marco V. : maakt een geweldig nummer (godd) en die staat nu in de top40... tja ik ben het wel met 'm eens. ook hij heeft brood op de plank nodig.. misschien heeft ie wat meer brood als een ander, maar geld verdienen willen we allemaal toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 02 maart 2002 10:24 schreef wibblemoo het volgende:
ach ja, neem jij het producers kwalijk dat z'n hun nummers in de top40 proberen te krijgen ? zie marco V. : maakt een geweldig nummer (godd) en die staat nu in de top40... tja ik ben het wel met 'm eens. ook hij heeft brood op de plank nodig.. misschien heeft ie wat meer brood als een ander, maar geld verdienen willen we allemaal toch...
Nee, misschien druk ik me niet helemaal goed uit. Dat nummer van Marco V is lekker, al vinnik persoonlijk die vokalen veels te overheersend, maar da's mijn idee.

Van dat nummer straalt echt niet af dat er consessies gedaan zijn om het 'beter verteerbaar' te maken, het is in de top 40 terecht gekomen zonder truukjes/poespas/gangbare formules te gebruiken. Ik zou het dus ook echt geen 'pophouse' willen noemen.

Even teruggrijpen op een paar jaar terug. Herinner je 'Children' van Robert Miles nog ? Dat nummer werd al (meer dan) een half jaar in de clubs gedraaid voordat het in de top 40 terecht kwam. En het kwam in de top 40 op eigen kracht, niet omdat de truukendoos met "deze muzikale formules werken" werd opengetrokken.

Bent u er nog ?

Kijk naar dat verschrikkelijke Brooklin Bounce met die remake van Club Bizarre: Je kan zo ongeveer het stappenplan-voor-het-maken-van-een-hit zien.

- We nemen een succesvolle track als uitgangspunt (herkenbaarheid)
- (Alternatief) We laten de sample-bank van onze vorrige hit intact.
- We doen er zoete vokaaltjes bij van een mooie vrouwenstem
- We doen er rauw klinkende mannelijke stem/rap bij
- Niet te moeilijke beats
- We maken er een doodsimpele clip bij met veel lekkere wijven
- (ook populair) Er moet minstens één vervormde (voicebox) stem in zitten.

Ga me nou niet vertellen dat bovenstaande je niet bekend voorkomt...

Maar misschien ... misschien zeik ik er teveel over, en zou ik het me niet zo moeten aantrekken, dat commercieel gerichte :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 11:31 schreef JumpStart het volgende:
een heel stuk text hierboven leesbaar :+
kom op nou toch...
je lijkt wel zo'n SP figuur hoor...

alles wat commerciel is tegenin gaan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op zaterdag 02 maart 2002 12:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

kom op nou toch...

Ik snap even niet wat de SP met tegen commerciële meuk zijn te maken heeft. :?
JumpStart heeft een punt, en al kan commerciele meuk best leuk zijn; als je echt merkt dat het zo gemaakt is dat het gemaakt is om er zoveel mogelijk van te verkopen, dan wordt het al snel minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 02 maart 2002 12:56 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

kom op nou toch...

Wees gerust, ik ga echt niet SP stemmen, ik neig eerder naar de VVD :)

Maar ik vind het persoonlijk wel treurig dat er veel troep in de top40 staat waar je van kan merken dat mensen gewoon voor het grote geld/publiek gaan. Sorry, maar dat hoeft voor mij niet.

Laat het even duidelijk zijn: Hoe groot mijn hekel ook is voor dat soort 'massaprodukten', als producer moet je wel je vak goed verstaan om inderdaad iets te maken dat er bij een grote groep als koek ingaat. Dus technisch gezien moet ik daar, tegen m'n zin in, ergens respect voor hebben.

Aan de andere kant, ik behoor ook helemaal niet tot de doelgroep waar het meeste geld aan te verdienen valt dus is het helemaal niet erg als ik die 'pophouse' bagger vind, het is ook helemaal niet voor mij bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zaterdag 02 maart 2002 11:31 schreef JumpStart het een en ander of popi jopie muziek:
ok js, maar zeg nou zelf : geld moet rollen en je kan niet iedereen tevreden houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 02 maart 2002 13:52 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

ok js, maar zeg nou zelf : geld moet rollen en je kan niet iedereen tevreden houden
Ja, da's ook waar. En tenslotte, smaak is iets persoonlijks, laten we het daar maar op houden dan ;)

Hoe zei Ener-G het ook alweer ? "House is something you feel, if you aint feelin' it, it aint House." Daar ben ik het helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 02 maart 2002 13:57 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ja, da's ook waar. En tenslotte, smaak is iets persoonlijks, laten we het daar maar op houden dan ;)

Hoe zei Ener-G het ook alweer ? "House is something you feel, if you aint feelin' it, it aint House." Daar ben ik het helemaal mee eens :)
House is a feeling, and if you ain't feelin' it, it ain't House :P

overigens uitspraak van Carl Cox geloof ik of iets in die richting

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na goed, we kunnen allemaal wel ons eigen muziek gaan maken, maar dan eindigen jullie allemaal net als ik in het land der onbekenden. Wel 1300 plays in totaal op mp3.com. Lekker beroemd dus >:)

Ik kraak al die kommerbiele pop af, maar zij zijn wel degene die een mooi huis met zwembad hebben. Ik moet het met een badkuip doen zonder bubbels welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Op zaterdag 02 maart 2002 18:34 schreef dopy het volgende:
Na goed, we kunnen allemaal wel ons eigen muziek gaan maken, maar dan eindigen jullie allemaal net als ik in het land der onbekenden. Wel 1300 plays in totaal op mp3.com. Lekker beroemd dus >:)

Ik kraak al die kommerbiele pop af, maar zij zijn wel degene die een mooi huis met zwembad hebben. Ik moet het met een badkuip doen zonder bubbels welteverstaan.
als je een scheet laat heb je in iedergeval je bubbels..

maar over commerciele muziek gesproken

je hebt populair en echt commercieel

dat nummer van Mad'house dat is niet volgens de succesformule gemaakt, en ik heb t al een half jaar op me pc... en het mag dan in de top 40 staan maar ik vind t lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Gelukkig valt er over smaak niet te twisten. :)
Ik heb tot nu toe nog geen dansnummer gehoord die ik goed vond wat een schaamteloze rip was of later een schaamteloze rip bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 02 maart 2002 13:05 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Ik snap even niet wat de SP met tegen commerciële meuk zijn te maken heeft. :?
JumpStart heeft een punt, en al kan commerciele meuk best leuk zijn; als je echt merkt dat het zo gemaakt is dat het gemaakt is om er zoveel mogelijk van te verkopen, dan wordt het al snel minder leuk.
ach ja je hebt van die bui'n dat je zelf ook de volgende dag niet meer weet wat je bedoelt he :+

maar ik krijg het gevoel dat ineens alles wat in de top40 staat slecht gevonden zou worden ofzo...
beetje zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ach, het is nu ook 'in' om alles wat commercieel is af te keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Helemaal gelijk in. En het begint ook een beetje een zeurende kwestie te worden.

Als iedereen nu eens zijn thuis setup gaat posten, waar draait iedereen op, wat voor mixer staat er tussen, en welke koptelefoon?

Krijgen we weer leuke posts :)
Ennuh. Pics zijn ook errug welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zondag 03 maart 2002 14:44 schreef koosmp3 het volgende:
Als iedereen nu eens zijn thuis setup gaat posten, waar draait iedereen op, wat voor mixer staat er tussen, en welke koptelefoon?
Ik heb et al es gepost maar niks mooiers dan een beetje trots zijn op je apparatuur, dus even wat foto'tjes gemaakt met m'n nieuwe webcam :)

Draaitafels:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/trackmaster.jpg
Technics 1210's met Trackmaster II elementen

Mixer:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/sk_two.jpg
Stanton SK-TWO

Effecten:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/kaosspad.jpg
Korg Kaosspad

Hoofdtelefoon:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/ur_30.jpg
Koss UR-30

Versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/gx_311.jpg
Sony STR-GX311

Boxen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/boxen_links.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/boxen_rechts.jpg
2 sets BNS 382 (heb nog een set op zolder staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleM

ik mis iets ;(

maar verder ziet het er wel geil uit...
o en bij de weg
ik ga dus geen foto's posten he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 12:35
Klein vraagje over de Trackmaster / Groovemaster series, ik ben bezig met een leuk nieuw setje te knutselen hier en heb nieuwe elementen nodig. Ik draai gewoon trance/progressive, geen gekras dus. nu is de Trackmaster 2 RS elliptisch en volgens Stanton voor beatmixing maar laat ik dat grijs nu net lelijk vinden... en de Groovermaster is spherisch, kan iemand mij plz even het verschil uitleggen enzo? om nou de hele topic door te zoeken das niet te doen.

Er is ook nog zat te krijgen van Ortofon, als daar nog aanraders tussen zitten...

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 03 maart 2002 15:28 schreef DJ-Jumbo het volgende:
TripleM

ik mis iets ;(
Wat mis je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Op zondag 03 maart 2002 15:13 schreef TripleM het volgende:

[..]
Effecten:
[afbeelding]
Korg Kaosspad

Hoofdtelefoon:
[afbeelding]
Koss UR-30
Leuk dekbed overigens :D

Maarre, koel spulletje hoor. Heb je ook nog een fragmentje van je kunsten? :9~

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
lekker TripleM zo wordt het topic weer leuck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ow ow, foto topics, m'n favoriet. hier mijn speelgoed :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/cdmd.jpg

m'n cd/md combinatie om m'n mixen mee op te nemen. let ook even op de yoko wekker

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/mdr.jpg

m'n koptelefoon, wie kent 'm niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/laptop.jpg

m'n laptop om te shoutcasten en voor wat typwerk (het is een p133 btw doet 't perfect voor shoutcast)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/mixer-2.jpg

m'n magnedine mag-10 mixertje. lekker dingetje. lijkt en voelt ook erg als een dateq XTC vind ik zelf.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/kaoss.jpg

jaja, een kaoss pad bij nacht. mooi oranje is niet lelijk.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/tt.jpg

1 van de 2 numarks met tonar banaantjes eraan. beetje wazige foto i know

dat was 't dan weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:09 schreef wibblemoo het volgende:
ow ow, foto topics, m'n favoriet. hier mijn speelgoed :
Het wordt toch een keer tijd dat ik een digitale cam regel om mijn setup te posten :)
jaja, een kaoss pad bij nacht. mooi oranje is niet lelijk.
Ziet er geil uit. Hoe sluit je zo'n kaosspad aan ? Tussen je turntable(s) en de phono-in van je mixer ? Misschien eens met zo'n ding experimenteren ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zondag 03 maart 2002 19:37 schreef speedphreak het volgende:

Ziet er geil uit. Hoe sluit je zo'n kaosspad aan ? Tussen je turntable(s) en de phono-in van je mixer ? Misschien eens met zo'n ding experimenteren ofzo :)
ik heb hem op het moment tussen m'n mixer en versterker, maar hij kan ook tussen een cdspeler en mixer, platenspeler of mixer of microfoon en mixer. er zit dus een line in, phono in en mic in op.

kweet eigelijk niet waar ie percies tussen hoort/wat het makkelijkste is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 15:41 schreef TripleM het volgende:

[..]

Wat mis je dan?
je versterker en boxen

maar die heb je er inmiddels al bij gepost :+
can u read my mind or something :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 03 maart 2002 19:40 schreef wibblemoo het volgende:
kweet eigelijk niet waar ie percies tussen hoort/wat het makkelijkste is
In het geval van de Kaosspad kun je hem tussen je mixer en versterker hangen, eigenlijk heb je daar op een mixer vaak een effect send/return voor..

Oh en Jumbo: Ik kan je gedachten niet lezen maar mijn grote vriend MavRick wees me er al op dat dat het waarschijnlijk was dat je miste.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zondag 03 maart 2002 15:37 schreef P5ycho het volgende:
Klein vraagje over de Trackmaster / Groovemaster series, ik ben bezig met een leuk nieuw setje te knutselen hier en heb nieuwe elementen nodig. Ik draai gewoon trance/progressive, geen gekras dus. nu is de Trackmaster 2 RS elliptisch en volgens Stanton voor beatmixing maar laat ik dat grijs nu net lelijk vinden... en de Groovermaster is spherisch, kan iemand mij plz even het verschil uitleggen enzo? om nou de hele topic door te zoeken das niet te doen.

Er is ook nog zat te krijgen van Ortofon, als daar nog aanraders tussen zitten...
stanton trackmasters? te duur voor het geld... als je dan toch banaan-achtige elementen wil kan je beter gaan voor die van tonar of ortofon

elliptisch en spherisch wil zeggen hoe de kop van de naald eruit ziet, als ie elliptisch is geeft dat een betere dynamiek omdat de naald dieper in de groef ligt, maar is daardoor wel gevoeliger voor stof/vet/vuil etc.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zondag 03 maart 2002 20:42 schreef Ener-G het volgende:

[..]

stanton trackmasters? te duur voor het geld... als je dan toch banaan-achtige elementen wil kan je beter gaan voor die van tonar of ortofon

elliptisch en spherisch wil zeggen hoe de kop van de naald eruit ziet, als ie elliptisch is geeft dat een betere dynamiek omdat de naald dieper in de groef ligt, maar is daardoor wel gevoeliger voor stof/vet/vuil etc.
thnx, dat worden dus geen trackmasters :). 109 euro vond ik al veel, dan maar die tonar banana's ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op zondag 03 maart 2002 21:57 schreef P5ycho het volgende:

[..]

thnx, dat worden dus geen trackmasters :). 109 euro vond ik al veel, dan maar die tonar banana's ofzo.
een zeer goede keus, banaantjes :) ow en mocht je ze bij feedback rotterdam willen kopen : ga naar correct (zit ernaast) en koop ze daar, scheelt je 8 euro per element. toch meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ik wil nog een Dateq XTC erbij hebben, iemand em gezien voor minder dan 1450 toevallig? anders bestel ik em denkik morgen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:27 schreef P5ycho het volgende:
ik wil nog een Dateq XTC erbij hebben, iemand em gezien voor minder dan 1450 toevallig? anders bestel ik em denkik morgen maar...
1450 is de laagste prijs (bij Sale). Goedkoper kan (voor zover ik weet) niet.
Een Dateq XTC is redelijk waardevast, dus je kunt 'm gerust kopen. Ik heb 4 weken geleden een Dateq XTC gekocht (3 maanden oud, 500 euro) en heb er veel plezier mee.
Kopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:23 schreef TripleM het volgende:

[..]

In het geval van de Kaosspad kun je hem tussen je mixer en versterker hangen, eigenlijk heb je daar op een mixer vaak een effect send/return voor..
Ja, maar de effect send/return op je mixer is voor externe effecten (reverb/galm enzo). Ik neem aan dat de Kaosspad ook cutoff filters heeft, dus die moet je tussen je audiosignaal hangen (voor of na de mixer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 03 maart 2002 22:45 schreef speedphreak het volgende:
Ja, maar de effect send/return op je mixer is voor externe effecten [..]
Ehm, wat is de Kaosspad dan? Ik ben geen expert op effectengebied maar dat lijkt me toch een behoorlijk goed voorbeeld van een extern effectenapparaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 03 maart 2002 20:42 schreef Ener-G het volgende:
Niet als je korting krijgt.. :P Bovendien is Ortofon ook lang niet goedkoop als je specs gaat vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:04 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ehm, wat is de Kaosspad dan? Ik ben geen expert op effectengebied maar dat lijkt me toch een behoorlijk goed voorbeeld van een extern effectenapparaat..
Ben net een pdfje van de kaosspad aan het lezen en daarin staat dat deze in 'Direct' en 'FX Loop' mode kan werken.
Normale mode is 'Direct', daarbij wordt het unprocessed signaal ook doorgestuurd naar de output v/d Kaoss. 'FX Loop' mode wordt het unprocessed signaal niet doorgestuurd naar de output (maar voor sommige programs (de filters en dergelijke) moet je het signaal na de fader niet doorsturen (anders werkt het filter dus niet)).

In principe sluit je de Kaosspad dus aan tussen turntable/cd <--> mixer of
mixer <--> versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Jammer dat de meeste (alle?) DJ-mixertjes geen subgroepjes hebben.. Kan je je Kaosspadrouten zoals je het zelf wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op zondag 03 maart 2002 23:05 schreef TripleM het volgende:

[..]

Niet als je korting krijgt.. :P Bovendien is Ortofon ook lang niet goedkoop als je specs gaat vergelijken..
tsjah, ik kan ze krijgen voor 109 euro met een extra naald, of dat goedkoop is, ik geloof van wel voor zover ik heb kunnen zien. wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Op maandag 04 maart 2002 10:15 schreef P5ycho het volgende:

[..]

tsjah, ik kan ze krijgen voor 109 euro met een extra naald, of dat goedkoop is, ik geloof van wel voor zover ik heb kunnen zien. wat heb jij ervoor betaald als ik vragen mag?
http://www.djladen.com/Preishitx.html
50€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 04 maart 2002 10:15 schreef P5ycho het volgende:
Pfoe, da's alweer een tijd geleden.. Ik heb echt geen flauw idee meer.. Weet wel dat die Trackmasters (heb nu Trackmaster II) rond de 250 piek waren in de winkel.. Ik heb toendertijd m'n Technics 1210 inclusief Trackmaster voor 1200 piek gekocht, dat was toen de prijs van een Technics 1210 los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ik heb net ff met sale gebabbeld, ze komen binnen een paar weken met een lading elementen van Ortofon, denk dat ik daar maar even op wacht. aangezien de Tonar Banana ook door Ortofon gemaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
Ik gah binnenkort beginnen met de verbouwing van mijn kamer. En hierbij moet ik ook mijn Soundlabs DLP32-s jes kwijt. Ik ga dus een mooie stevigeplank maken met 2 bakken erin waar ze in komen te liggen. Maar omdat ik vast niet eeuwig op Soundlabs blijf draaien moeten die bakken ook groot genoeg zijn voor Technics 1200. Zijn die afmetingen een beetje hetzelfde? of hoe groot zijn die technics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tievus, wat een lange thread...
zat net ff te searchen naar dit onderwerp, wilde thread openen om te vragen wat een draai-n00b/enthousiast het beste als starters-setje kan aanhalen, 2ehands, niet?
(Ik zal wel lang niet de eerste zijn die dit hier in deze thread vraagt, but don't blame me.. geen zin om minimaal 12 pagina's met 128 posts door te bladeren)

Ik wil dus starten met lekker plaatjes mixen, e.d
vinyl, geen cd-zooi (ik vin vinyl toch echter/leuker om te doen)
wie kan ff wat specs voor me opdreunen? tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Op maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje het volgende:
zat net ff te searchen naar dit onderwerp, wilde thread openen om te vragen wat een draai-n00b/enthousiast het beste als starters-setje kan aanhalen, 2ehands, niet?
(Ik zal wel lang niet de eerste zijn die dit hier in deze thread vraagt, but don't blame me.. geen zin om minimaal 12 pagina's met 128 posts door te bladeren)

wat mag het kosten ? de hele set dan (TT's - mixer - koptelefoon + evt. naalden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 04 maart 2002 12:44 schreef Kaj. het volgende:
Maten: http://www.geocities.com/redlad_/tt_technics_SL1200.html

Nog meer weetjes over de SL1200: http://music.hyperreal.org/dj/sl1200.html
En als dat nog niet genoeg is, kijk bij backspin.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje het volgende:

zolang je maar geen BELT-Drive neemt :r :)
*ervaring ermee heeft*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op maandag 04 maart 2002 17:49 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

zolang je maar geen BELT-Drive neemt :r :)
*ervaring ermee heeft*
inderdaad... ga gewoon voor direct-drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

o jah:

notitie:

/server Arethusa.tweakers.net
#gotdj
(nieuwe fok/tweakers irc server :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Voor de mensen die toe zijn aan een setje nieuwe elementen:
SALE.nl gaat dus binnenkort een groot deel van de Ortofon lijn dragen zoals ik al zei, en ze gaan samen met een nieuwe site ook een leuke aanbieding doen met het Concorde Pro DJ E element, maar alleen voor mensen die in de mailinglist staan ingeschreven. Misschien dat deze info nuttig voor jullie is...

Disclamier: ik ben in geen enkele wijze verbonden aan SALE, hun medewerkers, hun familie, kennissenkring, blablabla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:32 schreef Neonlampje dat 'ie wil beginnen met DJ'en
vergeet niet #gotdj te joinen, zijn vaak zat mensen om naar je draai-kunsten te luisteren, mee te praten over mixen en muziek (of heeele andere dingen :D )

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 04 maart 2002 19:20 schreef DJ-Jumbo het volgende:
o jah:

notitie:

/server Arethusa.tweakers.net
#gotdj
(nieuwe fok/tweakers irc server :))
Wat is er mis met irc.tweakers.net dan ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 21:09 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Wat is er mis met irc.tweakers.net dan ?? :?
niets meer...
maar vanmiddag lag ie eruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 19:07 schreef Ener-G het volgende:

[..]

inderdaad... ga gewoon voor direct-drives
Ja dat was ik al van plan :) had al beetje research gedaan ;)

Wat het mag kosten.. hmmja als het maar niet te gek wordt...
ik denk dan aan mengpaneeltje van 100 tot 150 euro ofzo, en tafels van rond de 200-250 ofzo per stuk? (ja ik wil niet alles te overdreven duur maken, strax zit ik daarzo met super-deluxe set's en dan heb ik geen geld meer voor n fatsoenlijk vinyl'tje :P )
Dus ik zat al aan 2ehands te denken.. op marktplaats stonden wel paar redelijk goedkope mengpaneeltjes, en kennis van me had nog een gemini over.. rond de 75euro (nieuw iets van 25 euro duurder ofzo en al 4 jaar oud dus denkik geen optie)

oow irc chan? kewl :) ff rondhange binnekort :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
- niet boeiend :P -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:20 schreef Neonlampje het volgende:

[..]

Ja dat was ik al van plan :) had al beetje research gedaan ;)

Wat het mag kosten.. hmmja als het maar niet te gek wordt...
ik denk dan aan mengpaneeltje van 100 tot 150 euro ofzo, en tafels van rond de 200-250 ofzo per stuk? (ja ik wil niet alles te overdreven duur maken, strax zit ik daarzo met super-deluxe set's en dan heb ik geen geld meer voor n fatsoenlijk vinyl'tje :P )
Dus ik zat al aan 2ehands te denken.. op marktplaats stonden wel paar redelijk goedkope mengpaneeltjes, en kennis van me had nog een gemini over.. rond de 75euro (nieuw iets van 25 euro duurder ofzo en al 4 jaar oud dus denkik geen optie)

oow irc chan? kewl :) ff rondhange binnekort :+
mjah als ze het echt wil
zou ik toch _iets_ meer investeren...
ik kots nu(na 3 1/2 maand) al op me draaitafels...
en dat vind ik best wel kut...
heb er 1200,-(gulden that is) voor neer gelegt..
en dan baal je echt hoor!

edit:

ik kots er dus op dat het beltdrive's zijn
en dat ze het +/- 1min vol houden om gelijk te lopen
en dan heb je nog mazzel ;(

maakt het beatmikzen zwaar k#t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:35 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

heb er 1200,-(gulden that is) voor neer gelegt..
aah! ja daar heb ik dus geen zin in :)
maar 1200 piek.. welke setup heb je dan?

edit: ooh ik zie dat je belt hebt aangeschaft.. dat was zoiezo al niet mn plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 22:38 schreef Neonlampje het volgende:

[..]

aah! ja daar heb ik dus geen zin in :)
maar 1200 piek.. welke setup heb je dan?
join irc anders ff...

F5'n is zwaar irri :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op maandag 04 maart 2002 22:35 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

edit:

ik kots er dus op dat het beltdrive's zijn
en dat ze het +/- 1min vol houden om gelijk te lopen
en dan heb je nog mazzel ;(

maakt het beatmikzen zwaar k#t
tja hoef niet perse aan belt te liggen hoor.
ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik het aardig gelijk vond lopen (hoorden dan ook geen dubbele beat)
en na verloop van tijd opeens be-beat be-beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk met Belt drives kan je ook best mixen (zeker om mee te beginnen), maar direct drives werken toch wel een stuk fijner en zijn soms niet eens zoveel duurder.

Met belt drives heb je vaak na verloop van tijd dat die snaar is uitgerekt (soms best snel al), dat is niet echt fijn kan ik je vertellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 21:06 schreef Flat© het volgende:

[..]

vergeet niet #gotdj te joinen, zijn vaak zat mensen om naar je draai-kunsten te luisteren, mee te praten over mixen en muziek (of heeele andere dingen :D )
idd Flat© begrijpt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op maandag 04 maart 2002 23:01 schreef pokeran het volgende:

[..]

tja hoef niet perse aan belt te liggen hoor.
ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik het aardig gelijk vond lopen (hoorden dan ook geen dubbele beat)
en na verloop van tijd opeens be-beat be-beat.
inderdaad dat ligt waarschijnlijk ook aan je mixskills... maar belts zijn kwalitatief meestal lager, dus meer speling en die belt op zich is niet echt een zuivere aandrijving.. maar geloof me als je nu belt-drives neemt erger je tegen de tijd dat je echt redelijk secuur kan mixen met die dingen dooooood aan die gare belts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb direct drive CD spelers. Die zijn altijd scherp. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 05 maart 2002 18:52 schreef MisterDon het volgende:
Ik heb direct drive CD spelers. Die zijn altijd scherp. :+
:D

zat erop te wachten... maar ik mis daar het 'directe' gevoel bij

en vinyl richt meer schade aan dan een cd'tje als je die gooit, de randen van vinyl zijn vaak scherper >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag :? ik kan niet meer coneccten naar irc server...!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De server ligt even plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 05 maart 2002 19:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

en vinyl richt meer schade aan dan een cd'tje als je die gooit, de randen van vinyl zijn vaak scherper >:) ;)
Ik slijp mijn CD's altijd voor ik een feest ga draaien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 05 maart 2002 19:54 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Ik slijp mijn CD's altijd voor ik een feest ga draaien. ;)
een plaat is zwaarder, ergo meer massa :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:50 schreef Kaj. het volgende:
De server ligt even plat
k, d8 al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 05 maart 2002 19:55 schreef Ener-G het volgende:

[..]

een plaat is zwaarder, ergo meer massa :7
CD jocks kunnen harder gooien omdat (vanwege lekker lichte wieltjes ipv loodzware platters) hun armen minder moe zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:37
Op dinsdag 05 maart 2002 20:03 schreef MisterDon het volgende:

[..]

CD jocks kunnen harder gooien omdat (vanwege lekker lichte wieltjes ipv loodzware platters) hun armen minder moe zijn! :D
Ik voel mezelf een uitzondering hierop, de eerste CD-Jock die harder gooit dan deze jongen, zal van hele goede huize moeten komen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op dinsdag 05 maart 2002 20:26 schreef universal creations het volgende:

[..]

Ik voel mezelf een uitzondering hierop, de eerste CD-Jock die harder gooit dan deze jongen, zal van hele goede huize moeten komen.
* MisterDon MisterDon zit te sidderen van angst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

[..]

wrong

van het sjouwen met platenkoffers en de 'zware' platters krijg je behoorlijk sterke armen hoor >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

[..]

:o

Kom op Don, jullie CD jocks weten echt niet meer wat uithalen is. Op een goeie draaitafel kan je tenminste nog een volle zwiep geven om even een paar beats in te halen. Al dat gepiel op een CD speler, daar krijg je alleen maar RSI van :P :D ;)

Je hebt het geflame en ge-bekvecht gemist tijdens je wintersportvakantie zeker, Don ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinyljocks hebben goed ontwikkelde gooispieren, dus pas maar op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

buurjonge was er keer mee aan vrisbieën (hoe je dat ook schrijft) zo tegen mn voorhoofd.. bloeden!!!!! :) je ziet er niet veel meer van... maar toch :)

edit: met LP dan he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:14 schreef Neonlampje het volgende:

[..]

buurjonge was er keer mee aan vrisbieën (hoe je dat ook schrijft) zo tegen mn voorhoofd.. bloeden!!!!! :) je ziet er niet veel meer van... maar toch :)

edit: met LP dan he :)
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als een vinyljock met CD's gaat gooien...dat gaat hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 05 maart 2002 23:37 schreef Mries! het volgende:
mwah.. cd's zijn te licht.. gaan misschien hard maar het vernietigend vermogen is vrij weinig.. of je moet een dubbelaar hebben inclusief doosje ;) gaat gewoon van *tok*.. met vinyl is het gelijk *krunsj* >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 05 maart 2002 23:37 schreef Mries! het volgende:
Erhh, Mries, hoe zit dat het met gooien van een ander medium, namelijk: schijfruimte ?? *hint* *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als iemand DJ wil worden zal ik hem niet naar dit topic sturen *hint* *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 06 maart 2002 02:12 schreef Pjoeloe het volgende:
Hmm, als iemand DJ wil worden zal ik hem niet naar dit topic sturen *hint* *hint*
Wat wil je nou ? Alweer dit topic verneuken ??

[topic=352759/47/25]

Met een erg goor icoon toendertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht, anyway, schijfruimte, uhm de laatste paar moeten het nog overmaken, ik zal ze even een flinke zet in de rug geven, en dan komt het binnenkort! Joehoe eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 09:37
Op woensdag 06 maart 2002 11:26 schreef Mries! het volgende:
zucht, anyway, schijfruimte, uhm de laatste paar moeten het nog overmaken, ik zal ze even een flinke zet in de rug geven, en dan komt het binnenkort! Joehoe eindelijk!
Gewoon bekend maken die wanbetalers, aan de schandpaal nagelen :)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humz er waren toch genoeg gasten die te laat waren en wel mee wouden doen :?

laat je die lekker medoen

voor topicverneukers:
ga maar bij JvS klagen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
wat moet het kosten ? die hdd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 06 maart 2002 18:43 schreef wibblemoo het volgende:
wat moet het kosten ? die hdd ?
5 euro 70 geloof ik dat het was

mries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello fellow plaatjesdraaiers!

drie dingetjes:

1: Wie gebruikt de pc om zn mixen te samplen/producen voor cd? Ik denk dat ik namelijk de beste software heb gevonden ;)

2:Ervaringen met Denon 1800F?

3: Goeie site om mp3 mixes naar te uploaden (zonder ge-OH over copyrighted material... heb je nogal snel met MIXEN duh)..

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:43 schreef DGO het volgende:
1: Wie gebruikt de pc om zn mixen te samplen/producen voor cd? Ik denk dat ik namelijk de beste software heb gevonden ;)
Wie gebruikt z'n pc niet om mixjes mee op te nemen en te bewerken cq. branden naar cd !?!?!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:43 schreef DGO het volgende:
hello fellow plaatjesdraaiers!

3: Goeie site om mp3 mixes naar te uploaden (zonder ge-OH over copyrighted material... heb je nogal snel met MIXEN duh)..

Cheers
hey...

zeg we willen dit draadje graag levend houden!
dusse niet te veel **** over warez

thnx man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 22:59 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Wie gebruikt z'n pc niet om mixjes mee op te nemen en te bewerken cq. branden naar cd !?!?!? :)
iedereen met een md speler bijvoorbeeld duh

maarre waar het om gaat is Sequoia.. super...
heb je toch nog een leuke tip vanavond 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 23:08 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

hey...

zeg we willen dit draadje graag levend houden!
dusse niet te veel **** over warez

thnx man!
volgens mij weet jij het verschil tussen warez en sites niet.. no worries mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het was 5 euro 70. Ik zal morgen even uitzoeken wie er allemaal nog moet dokken.

Ik gebruik ook MD om op te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 15:42
Op woensdag 06 maart 2002 23:14 schreef DGO het volgende:

[..]

iedereen met een md speler bijvoorbeeld duh

maarre waar het om gaat is Sequoia.. super...
heb je toch nog een leuke tip vanavond 8-)
ziet er leuk uit ja,
ff proberen, ehm... kopen :7

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 23:22 schreef DGO het volgende:

[..]

is flex

ej mensen die nog site's weten die met muziek(in de economische vorm van het woord) weten graag ff naar mij opsturen heb ut nodig voor een werkstuk
en niet altijd de beste resultaten komen naar boven met een zoekmachine :)

djjumbo_nl@hotmail.com
thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 06 maart 2002 23:22 schreef DGO het volgende:

[..]

dan nog vraag ik me af wat het met (zelf) dj'en te maken heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
hoe nemen jullie je mixjes op? ik sta op het punt een ESI Waveterminal 192L te bestellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:39 schreef P5ycho het volgende:
hoe nemen jullie je mixjes op? ik sta op het punt een ESI Waveterminal 192L te bestellen namelijk.
uhm
record uitgang op mikzen
en lin-in op geluidskaart
download een gratis of koop een proggie
en stel je geluidskaart mikzer af op "record line-in"

simpel
efficient
en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op donderdag 07 maart 2002 15:06 schreef DJ-Jumbo het volgende:

[..]

uhm
record uitgang op mikzen
en lin-in op geluidskaart
download een gratis of koop een proggie
en stel je geluidskaart mikzer af op "record line-in"

simpel
efficient
en snel!
brakke kwali...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 maart 2002 16:17 schreef P5ycho het volgende:

[stukje over mixer op de line-in van de PC en opnemen maar]

brakke kwali...
Ja, hangt er maar net af van wat je als geluidskaart gebruikt. Nee, je brakke SoundBlaster Vibra16 PnP van (toen) 30 gulden, die zal niet echt mooi klinken nee.

Maar, bijvoorbeeld, een TerraTec kaartje met een 'signal to noise ratio' van 97 dB of beter, dat is al hele andere koek. Dan moet de rest van je audio installatie toch wel heel goed zijn, wil je dan nog kwaliteitsverschil horen.

* JumpStart wil deze: :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.terratec.de/produkte/6fire/6fire_linie.gif

24 bit, 96 kHz sample rate opnemen, intern digitaal tot 36 bit nauwkeurig mixen/bewerken, en ook weer afspelen op 24/96, met een Signaal-ruis verhouding van boven de 100 dB!

De pagina is zelf tricky om te linken, vanwege de frames, dus ga maar naar [url="http://http://www.terratec.com/ttnl/default.htm"]TerraTec Benelux[/url].

Edit: dit leuke ding kost wel veel: rond de 240 Euro in de T-net prijswacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 14:39 schreef P5ycho het volgende:
Momenteel nog op mijn notebook met SoundForge XP.
Daarna ff een beetje compressie er overheen gooien en saven als mp3.
Ik ben echter van plan om een keer een MD recordertje te kopen.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.