How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:37
Gevonden:

ip: 130.89.227.45
user: djsets
passwd: turntable

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k snap ook nie waarom, anderen kunnen dat wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kun jij dan voor mij de 2 mixen verplaatsen en dat ene nummer:

destination_warmduscher_-_10_kleine_aura.mp3
the_deep_and_the_dark.mp3
universal_creations_-_ultimate_trance_classics_mix.mp3

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat was Jean weer geweldig met zijn cratch mix van PPK - Resurection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ej gasten
mag ik jullie nog herrineren dat er ook een chat is :P
irc.tweakers.net
of
irc.fokzine.net
#gotdj :P

anyway hoe was het op T-E en impulz????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Impulz was koel, maar lang niet zo tof als in December.. Het was een stuk kouder in de zalen, waarschijnlijk omdat het minder druk was.. In de hardhouse en techno zaal was het wel tof, maar de andere zalen waren ronduit triest.. Kleine zaaltjes, weinig bezoekers.. Iedereen had het wel naar z'n zin en da's natuurlijk erg belangrijk..

In de hardhouse zaal waren JP en Fausto toch wel de toppers, ik heb lekker staan te springen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Trance Energy was een k*tfeest en ik wil het er niet meer over hebben.

Dit was dus echt de laatste keer dat ik op een groot (met uitzondering van Dance Valley) feest geweest ben.

Ik :r op van die pillen slikkende mannetjes met ontblote bovenlichamen die mijn vriendinnetjes lastig lopen te vallen :( Ik heb tot 3 keer toe zowat iemand op z'n kanis moeten slaan omdat ie z'n poten niet thuis kon houden.
En dan ook nog is van die heerlijke kolere trance waar de commercie gewoon vanaf druipt en die verschrikkelijke belg aka Johan Gielen die er nog een schepje boven op doet.

Ik was om 2 uur binnen en blij dat ik om 7 uur weer weg kon :)

Oftewel ik ga alleen nog maar naar een goede discotheek zoals de More/Now&Wow/Hotel Arena e.d

Wat een puberale feesten zijn dat geworden zeg die massa feesten. Het lijkt wel of heel 16 jarig nederland er rondloopt :(
En weinig echte :9~ mooie vrouwen te bekennen op zulke feesten.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 17 februari 2002 18:07 schreef Reind het volgende:
Wat een puberale feesten zijn dat geworden zeg die massa feesten. Het lijkt wel of heel 16 jarig nederland er rondloopt :(
En weinig echte :9~ mooie vrouwen te bekennen op zulke feesten.
Dan had je naar Impulz moeten komen, was als ik het zo lees een stuk beter.. Maar ja dat had ik al voorspeld.. :P

Oh met de vrouwen zat het trouwens ook goed op Impulz.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
TE is ook het grootste kinderpartijtje van nederland toch:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 17 februari 2002 19:18 schreef MR_WAZOO het volgende:
TE is ook het grootste kinderpartijtje van nederland toch:)
Inderdaad.

Ik ga dus ook naar geen enkel groot feest meer dit jaar. Ik :r een beetje op die cheap ass feesten met veel bezoekers. Het hele decor e.d zag er gewoon niet uit. In 1 woord een k*tfeest.

De Mega Music Dance Experience was eerlijk gezegd nog leuker. (al was het alleen maar omdat Tom Harding in de stress schoot toen ie een naald voor de 3é keer verneukte en zo snel geen nieuwe kon vinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
Op zondag 17 februari 2002 22:49 schreef Reind het volgende:

[..]

Inderdaad.

Ik ga dus ook naar geen enkel groot feest meer dit jaar. Ik :r een beetje op die cheap ass feesten met veel bezoekers. Het hele decor e.d zag er gewoon niet uit. In 1 woord een k*tfeest.

De Mega Music Dance Experience was eerlijk gezegd nog leuker. (al was het alleen maar omdat Tom Harding in de stress schoot toen ie een naald voor de 3é keer verneukte en zo snel geen nieuwe kon vinden :) )
ik moet persoonlijk zeggen dat ik een feest zoals thunderdome ofzo nog wel ok vind, maar boerenkinkelfeesten zoals dus trance energy kinderpartijtje vind ik gewoon bout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf naar geen van beide geweest, maar een paar vrienden zijn naar TE geweest, vonden het helemaal te gek, met als uitblinkers Cosmic Gate en Kai Tracid.
Ik weet het dus zelf niet echt, heb de liveset van Rank 1 gehoord, vond ik redelijk, maar niet meer dan dat!!!
Dus, het is wachten op wat meer reacties enzo, en de eerste pics, dan kan ik kijken of de 80 piek die ze uit hebben gegeven het feest waard was!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben dan ook naar Trance Energy geweest, en vond het zeer cool. Vooral Kai Tracid / Dumonde en Cosmic Gate zetten een goede set neer.

En natuurlijk waren er ook nadelen zoals:
- Best wel veel 16 jarige ..
- Slecht decor

Maar daar heb ik me niet aan gestoord en ik heb me dan ook zeer goed vermaakt. De HardTrance mogen ze van mij dan ook wel erin houden, dat was toch met kai tracid toch wel stampen (had niet anders verw8 van hem) ;)

Maargoed dit is dan mijn mening ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Damn; waarom ben ik niet erder deze thread gaan volgen... (ah, ik weet het alweer; geen tijd :( )
Leuk leesvoer iig.
Vroeger wel gedraaid op feestjes, nu nog maar zelden, en het enige mixen wat ik nu nog doe is tijdens KajRadio via een webstation, op een D&R Aircom-tafel met een gare, halfwerkende (want de tweede speler is kapot) Denon dubbelaar en een non-DJ Technics CD-spelert.
Het mixt vrij kut, maar het gaat nog net.
Maar goed, als je maar lol hebt he. :)

Ik draai eigenlijk alleen maar ouwe platen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 23:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op maandag 18 februari 2002 08:15 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ben zelf naar geen van beide geweest, maar een paar vrienden zijn naar TE geweest, vonden het helemaal te gek, met als uitblinkers Cosmic Gate en Kai Tracid.
Ik weet het dus zelf niet echt, heb de liveset van Rank 1 gehoord, vond ik redelijk, maar niet meer dan dat!!!
Dus, het is wachten op wat meer reacties enzo, en de eerste pics, dan kan ik kijken of de 80 piek die ze uit hebben gegeven het feest waard was!!
waren ze echt 'live' bezig? of aan het playbacken :r ?
met echt _live_ bedoel ik dus dat die berg apparatuur ook daadwerkelijk AAN staat en geluid produceert >:)
heb afgelopen weekend ff TE op tmf gekeken nl. :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TE Was redelijk kewl ik vond kai tracid, gielen en alex morph wel oke.. bij jean ben ik hard weggerend wat werkt die gozer je op je zenuwen als hij meteen al begint te kutten met scratchen en met de schuiven heen en weren(benffies de term kwijt)maar voor de rest heb ik me wel goed vermaakt..

op naar sensation white op 6 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 18 februari 2002 16:35 schreef Kaj. het volgende:
Damn; waarom ben ik niet erder deze thread gaan volgen... (ah, ik weet het alweer; geen tijd :( )
Leuk leesvoer iig.
Vroeger wel gedraaid op feestjes, nu nog maar zelden, en het enige mixen wat ik nu nog doe is tijdens KajRadio via een webstation, op een D&R Aircom-tafel met een gare, halfwerkende (want de tweede speler is kapot) Denon dubbelaar en een non-DJ Technics CD-spelert.
Het mixt vrij kut, maar het gaat nog net.
Maar goed, als je maar lol hebt he. :)

Ik draai eigenlijk alleen maar ouwe platen trouwens.
Welkom in deze draad en join the club van de wanhopige GOT dj's ;)

Ow mensen ik ben verliefd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 18:56 schreef Ener-G het volgende:

[..]

waren ze echt 'live' bezig? of aan het playbacken :r ?
met echt _live_ bedoel ik dus dat die berg apparatuur ook daadwerkelijk AAN staat en geluid produceert >:)
heb afgelopen weekend ff TE op tmf gekeken nl. :+
Rank 1 is een van de weinigen acts waar ook wat 'live' gebeurd. Normaal gesproken heb je van die liveacts waar ze een beetje nutteloos op een synthesizer (vaak nog zonder snoer :)) aan het rammen zijn (Lab4 DanceValley indoor bijvoorbeeld). Dat vind ik eigenlijk supertriest.

Rank1 maakt een lange sequence van opeenvolgende nummers en doen daarbij sommige synth partijen live. De beats en percussie worden uiteraard door de sequenser + gear geproduceerd.
Anyway, de act van Rank 1 vond ik wel de moeite waard. De Dutch force remix van Airwave (mijn 1ste plaat :)) zat er ook in.

Voor de rest vond ik TE wel aardig. Hardtrance werd wel wijs gedraaid, maar veel te druk en veel te kil.
Heb de meeste tijd op de mainstage doorgebracht (was erg benieuwd naar blank & jones).

Volgend feest wordt echter een kleiner feest. 9 euro om de auto te mogen parkeren. Suckers :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
ik zit nu dus te wachten op shockers, qlimax en sensation black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 18 februari 2002 22:24 schreef Reind het volgende:

[..]
Ow mensen ik ben verliefd O+
Wat ?? Alweer of Opnieuw Reind ?? :P

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Op maandag 18 februari 2002 23:22 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Rank 1 is een van de weinigen acts waar ook wat 'live' gebeurd. Normaal gesproken heb je van die liveacts waar ze een beetje nutteloos op een synthesizer (vaak nog zonder snoer :)) aan het rammen zijn (Lab4 DanceValley indoor bijvoorbeeld). Dat vind ik eigenlijk supertriest.

Rank1 maakt een lange sequence van opeenvolgende nummers en doen daarbij sommige synth partijen live. De beats en percussie worden uiteraard door de sequenser + gear geproduceerd.
Anyway, de act van Rank 1 vond ik wel de moeite waard. De Dutch force remix van Airwave (mijn 1ste plaat :)) zat er ook in.

Voor de rest vond ik TE wel aardig. Hardtrance werd wel wijs gedraaid, maar veel te druk en veel te kil.
Heb de meeste tijd op de mainstage doorgebracht (was erg benieuwd naar blank & jones).

Volgend feest wordt echter een kleiner feest. 9 euro om de auto te mogen parkeren. Suckers :r
dat zag je aan sensation : such is life "live" was zo vals dat ze in de clip er maar het orgineel overheen gezet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 februari 2002 11:18 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

dat zag je aan sensation : such is life "live" was zo vals dat ze in de clip er maar het orgineel overheen gezet hebben
hehehehe >:) tja ik vind svenson&gielen, en rank1 enzo en ald at spul wat 'live' doet op Trance Energy meer een pop-act dan een echte liveset, de muziek is er ook totaal niet naar, die is altijd zo dat ie precies van een datje af kan komen... dat zie ik bij Secret Cinema of Speedy J nog niet gebeuren..

btw wazoo> er zijn veel leukere dingen dan sensation man!

6 juli awakenings outdoor, en 13 juli de love parade :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 19 februari 2002 11:51 schreef Ener-G het volgende:

[..]

6 juli awakenings outdoor, en 13 juli de love parade :+
Op de lange termijn planning: iig Extrema Festival 2002 en Dance Valley 2002.

Die laatste vooral omdat een goeie bekende (Perplex) er op gaat treden, met een èchte liveset :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Oh, trouwens, voor iedereen die naar DV 2002 wilt, komende 3 augustus:
DANCE VALLEY CAPACITY 40.000

The capacity of Dance Valley Festival will be 40.000 party people. Although the capacity is less than half the capacity of last year, we will not make the festival smaller. So, the area will be as big as in 2001; there will be the same amount of arenas and DJ's!!! As usual we will broadcast Dance Valley live on tv, internet and radio, so if you cannot be there there will be enough change to follow the event. Stay tuned for more information.
There will be an estimated 150,000 people trying to get their hands on 40,000 tickets - It doesnt take nuclear scientist to realise that if you want to visit the definitive dance music festival, you are going to have to buy tickets in advance.

DANCE VALLEY 2002 TICKET RESERVATION

On August the 3rd 2002 the 8th edition of Dance Valley Festival will take place at Rec. Area Spaarnwoude. Because the capacity will be 40.000 it will be hard to get a ticket. Make sure you have a ticket, make a reservation here !!
Dus wees er vroeg bij ! Eergisteren stond de teller namelijk nog op 25% ipv 35% nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 februari 2002 12:00 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Op de lange termijn planning: iig Extrema Festival 2002 en Dance Valley 2002.

Die laatste vooral omdat een goeie bekende (Perplex) er op gaat treden, met een èchte liveset :)
hee vet!

hmm moet alleen nog ff kijken of ik dan niet op vakantie ben, vorig jaar zat ik in Bali met DanceValley :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 19 februari 2002 10:16 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Wat ?? Alweer of Opnieuw Reind ?? :P
Euhm ik weet het niet meer :)

Maarre tis wel een lekker gevoel :P

Gedver ik lijk wel een wijf als ik zo ouwehoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[..]

hehehehe >:) tja ik vind svenson&gielen, en rank1 enzo en ald at spul wat 'live' doet op Trance Energy meer een pop-act dan een echte liveset, de muziek is er ook totaal niet naar, die is altijd zo dat ie precies van een datje af kan komen... dat zie ik bij Secret Cinema of Speedy J nog niet gebeuren..

wakenings outdoor, en 13 juli de love parade :+
Svenson doet inderdaad niets live. Dat is ook duidelijk te zien cq. horen. Een goede live act op TE vond ik die van Safri Duo (vorig jaar). Die van Push leek dan weer helemaal nergens op :(
Rank 1 doet een klein beetje live.

Tijdens de eerste Impulz heb ik overigens een supervette live-act gezien van Acid Junkies. Dat ruled echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 19 februari 2002 17:01 schreef speedphreak het volgende:

[..]

Svenson doet inderdaad niets live. Dat is ook duidelijk te zien cq. horen. Een goede live act op TE vond ik die van Safri Duo (vorig jaar). Die van Push leek dan weer helemaal nergens op :(
Rank 1 doet een klein beetje live.

Tijdens de eerste Impulz heb ik overigens een supervette live-act gezien van Acid Junkies. Dat ruled echt :9
tja.. de Acid Junkies... daar noem je dan ook wel wat he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL

warschuw me der dan es op tijd voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmmmmmm gaat nu alleen nog maar over feesten en niet over
hoe de title is.
How to become a dj...
beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 16:24 schreef GewoonRobin het volgende:
hoe de title is.
How to become a dj...
beetje jammer
Misschien als jij zelf nou ook actief deelgenomen had aan dit draadje dat het dan anders gelopen was ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 20 februari 2002 16:28 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Misschien als jij zelf nou ook actief deelgenomen had aan dit draadje dat het dan anders gelopen was ;) :P
:D

waar is iedereen op irc trouwens? vanavond heb ik een vriend van me te gast die even gaat mixen, ik zet hem dan wel ff op de shoutcast als m'n verbinding dat toelaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je nog een keer de irc changel herhalen?? niet iedereen weet hem nog.. (ik ook niet) alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Als je echt "live" electronische muziek maakt ,ben je "GearJockey" een term die niet echt van de grond komt, maar wel degelijk is, gebruik maar 's wat zoekprogrammaatjes

" Mijn uitlegje "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 17:03 schreef Arne_F het volgende:
kun je nog een keer de irc changel herhalen?? niet iedereen weet hem nog.. (ik ook niet) alvast bedankt.
Ga met uw favo IRC client naar server: irc.tweakers.net

kanaal: #gotdj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 20 februari 2002 16:24 schreef GewoonRobin het volgende:
hoe de title is.
How to become a dj...
beetje jammer
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 17:10 schreef gjrebels het volgende:
Als je echt "live" electronische muziek maakt ,ben je "GearJockey" een term die niet echt van de grond komt, maar wel degelijk is, gebruik maar 's wat zoekprogrammaatjes
Hmmm, ik heb er nog eens over zitten nadenken... Het probleem is dat de lading ook prima gedekt wordt door de term "Live act", en die term begrijpen de uitgaansmensen wèl.

Der Dritte Raum, live ? "say no more !!"
Rank 1, live ? dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Future Sound of London, live ? :9~ KWIJL!!! :9~

Maar ook: Underworld ... zijn dat Gearjocks ? Technisch gezien misschien wel, maar ik heb ze nog nooit gehoord dat ze zo omschreven werden. Ditto voor Orbital, en die stonden nog wel op Main Stage, sluitingsact van Dance Valley 2001. Ik hoor nog Van Diepen ze aankondigen (Radio 538, Dance Department) "Een uur lang, Orbital live, mainstage climax!"

Ik was bij de Grote Prijs van Nederland, Finale Dance, waar er toch ook 3 live-acts stonden: de term gearjocks viel echt niet.

Dussss, leuk bedacht hoor, maar je hebt de conventie tegen je. Nieuw woord voor iets waar -tenminste in nederland- al lang een goede omschrijving voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Junkie XL maakt ook live muziek. Op DanceVally stond ie vette progressive in elkaar flansen. Best vet als je dat kunt, ook tof voor de liefhebber, tenminste originele muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Misschien dat ik term GearJockey niet zogoed verwoord idd.
new try :Een GJ mixt patterns uit een sequencer en improviseerd daarin de hele tijd,partijtje erbij, partijtje weg, dit doe je geheel op gevoel.Hierbij komt dus kijken dat alles wat je indrukt meteen hoorbaar is (denk hierbij aan foutjes zoals draaiknoppen (volume enzo) die verkeerd staan, per ongeluke toets aanslagen etc. en in het ergste geval de stop-knop van je sequencer! >:) )
In feite net zoals een DJ met zijn platen; pitch kan verkeerd zijn, plaat blijft hangen, volumes etc).

En nu! Geloof maar zekers dat die Rank1 alles netjes voorgeprogrammeerd uit zijn sampler laat rollen hoor!,die risceert dat echt niet in zo'n volle zaal, ja die zangeres staat daat misschien live te zingen ja, en hij staat daar net te doen of het melodietje live staat te spelen :+
Ik denk dat JunkieXL dan idd nog redelijk in de buurt komt, maar die hebben ook zekers alles perfect uitgedacht, ze hoeven alleen de vooraf gemaakte sequences achterelkaar af te spelen en zo nu en dan aan een filter draaien :P

Kortom je waagt je er eigenlijk niet aan, je kan natuurlijk wel stukken recorden en die dan weer samenmixen,maar dit doe je lekker in je studiootje,maar niet live.

Je ziet het wel eens een enkele keer in discotheken.
Ik heb het wel 'ns en De Danssalon gezien,dat was een GJ versus een DJ, die DJ draaide een paar phatte platen en zo nu en dan kwam die GJ er met z'n MC-303tje erin vallen en als ie dan weer minder ging, werd ie gewoon weer weggefade, was wel cool! :)

(pff veel getyp en best wel geblaat volgens mij ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow dat klinkt wel relaxt voor een Techno avondje! beetje elkaar aanvullen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 22:02 schreef gjrebels het volgende:
Misschien dat ik term GearJockey niet zogoed verwoord idd.
new try :Een GJ mixt patterns uit een sequencer en improviseerd daarin de hele tijd,partijtje erbij, partijtje weg, dit doe je geheel op gevoel.Hierbij komt dus kijken dat alles wat je indrukt meteen hoorbaar is (denk hierbij aan foutjes zoals draaiknoppen (volume enzo) die verkeerd staan, per ongeluke toets aanslagen etc. en in het ergste geval de stop-knop van je sequencer! >:) )
In feite net zoals een DJ met zijn platen; pitch kan verkeerd zijn, plaat blijft hangen, volumes etc).
Ohh, ik snap heus wel wat je ermee bedoelt hoor, dat is het probleem niet, en ik weet ook hoe het werkt :). De winnaar van de Grote Prijs van Nederland - Finale Dance, die ken ik persoonlijk, en die heeft thuis een demonstratie gegeven van hoe hij alles ter plekke (wel op basis van een setje 'loop'jes) creërt.

Zie hier of ga naar Fabchannel en daar --> Recordings --> Perplex

(Ener-G, die 2e link ga je op zeker waarderen ;) Stukje van z'n Grote Prijs/Paradiso set!)

Maar dan nog blijf ik erbij (sorry ;) ) dat 'Gear Jockey' niet aan zal slaan omdat er al een bestaande meeromvattende term voor is.
En nu! Geloof maar zekers dat die Rank1 alles netjes voorgeprogrammeerd uit zijn sampler laat rollen hoor!,die risceert dat echt niet in zo'n volle zaal, [...]
ja, je hebt altijd mensen die hun nek niet uit durven steken. Helemaal onderaan zitten de house acts die "live" optreden voor Top of the Pops! (erhh, je snapt wat ik bedoel he? dus niet alles over 1 kam scheren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 20 februari 2002 22:47 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Ohh, ik snap heus wel wat je ermee bedoelt hoor, dat is het probleem niet, en ik weet ook hoe het werkt :). De winnaar van de Grote Prijs van Nederland - Finale Dance, die ken ik persoonlijk, en die heeft thuis een demonstratie gegeven van hoe hij alles ter plekke (wel op basis van een setje 'loop'jes) creërt.

Zie hier of ga naar Fabchannel en daar --> Recordings --> Perplex

(Ener-G, die 2e link ga je op zeker waarderen ;) Stukje van z'n Grote Prijs/Paradiso set!)

Maar dan nog blijf ik erbij dat 'Gear Jockey' niet aan zal slaan omdat er al een bestaande meeromvattende term voor is.
[..]

ja, je hebt altijd mensen die hun nek niet uit durven steken. Helemaal onderaan zitten de house acts die "live" optreden voor Top of the Pops! (erhh, je snapt wat ik bedoel he? dus niet alles over 1 kam scheren!)
uhmz als ik die 2e link nou ook nog kon openen, want ik krijgeen pracht van een 404 :+ ;)

enneh house acts wil ik die top of the poppers niet eens meer noemen, dat is gewoon pop met een beat eronder, meer niet.

ik zeg maar zo "House is a feeling, and if you ain't feeling it, it ain't house." en ik voel dus duidelijk geen moer bij die popgroepjes :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Quazar (held en heldin van mij) is ook een mooie act om live te zien.
Stampende beats, lekkere effecten en filters.. gewoon een hele goede act. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 22:56 schreef Ener-G het volgende:

[..]

uhmz als ik die 2e link nou ook nog kon openen, want ik krijgeen pracht van een 404 :+ ;)
sorry, knip en plak 'fuot'je ;) is gefixed.

Jammer dat het maar 1 nummer en een beetje is, en dat Windhoos streaming media gewoon géén bas weergeeft. Het is "The Wizzard of Us", dat nummer waarmee z'n set begint.

Verwijderd

Gearjay wordt al langer als term gebruikt trouwens.
Volgens mij is die ooit door Roland geïntroduceerd (althans, die heb ik er grootschalig mee zien adverteren) ten tijde van de MC 303, die toen net nieuw was. Dit hebben ze verder opgepakt en uitgebreidt met MC 505, SP 202 en 303, etc. De term is toch helaas nooit echt aangeslagen, terwijl hij wel precies omschrijft wat zo iemand doet in mijn ogen.

• Chiron

Chiron

Op donderdag 21 februari 2002 00:53 schreef Six4Eight het volgende:
Gearjay wordt al langer als term gebruikt trouwens.
Volgens mij is die ooit door Roland geïntroduceerd (althans, die heb ik er grootschalig mee zien adverteren) ten tijde van de MC 303, die toen net nieuw was. Dit hebben ze verder opgepakt en uitgebreidt met MC 505, SP 202 en 303, etc. De term is toch helaas nooit echt aangeslagen, terwijl hij wel precies omschrijft wat zo iemand doet in mijn ogen.
die mc303 vind ik trouwens best wel een ruk ding, leuk speelgoedje waar je wat leuke geluidjes uit kan trekken maar op een gegeven moment heb je het wel gezien en wil je MEER

pas bij die mc505 begint het een beetje interessant te worden

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 00:55 schreef Ener-G het volgende:
[..]
die mc303 vind ik trouwens best wel een ruk ding, leuk speelgoedje waar je wat leuke geluidjes uit kan trekken maar op een gegeven moment heb je het wel gezien en wil je MEER
MC303 is leuk om te beginnen als je nog geen synths of andere gear hebt (zeker voor de prijs waar je ze nu 2ehands voor koopt).
Is gewoon een alles in 1 box (ook met aardige arpegiators).
Maar verder vind ik het dus niet echt wat :)
pas bij die mc505 begint het een beetje interessant te worden
Ja, die mc505 is al wel een beetje meer profi.
Maargoed, ik ben zelf niet zo'n voorstander van die nieuwe Roland synths. Dat de oude synths zo'n 6 jaar geleden populair werden (sh101, sh202, tb303, tr6(0/2)6, tr808 en 909, Juno, mks serie, etc.) wil niet zeggen dat ze het nu nog steeds kunnen.

Als ik nu een nieuwe synth zou kopen zou ik dus gaan voor Clavia, Access of Korg.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 20 februari 2002 22:02 schreef gjrebels het volgende:
[...]

Je ziet het wel eens een enkele keer in discotheken.
Ik heb het wel 'ns en De Danssalon gezien,dat was een GJ versus een DJ, die DJ draaide een paar phatte platen en zo nu en dan kwam die GJ er met z'n MC-303tje erin vallen en als ie dan weer minder ging, werd ie gewoon weer weggefade, was wel cool! :)
Jeff Mills op Dance Valley '99:

In z'n uppie achter 3 draaitafels en een 909 drumcomputer. Beukende Techno, zoals 'ie erom bekend staat, afgewisseld/aangevuld met heel strakke claps, snares en drums! Te bizar voor woorden gewoon.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:17 schreef speedphreak het volgende:
Als ik nu een nieuwe synth zou kopen zou ik dus gaan voor Clavia, Access of Korg.
Precies, daarom speelt meneer nu eindelijk met een Korg Triton :P
En Clavia, een topsynth. Heb er fijne jaartjes mee gespeeld. De toetsenversie gaat alleen nu omgeruild worden voor een Yamaha EX5 die ik cadeau geef aan m'n kleine broer. Ga ik weer effe sparen en haal ik die Nord Modular gewoon weer, alleen dan een rackversie.

En over die Rolands, die 303's inclusief die TB303's zijn eigenlijk ook baggerdingen. Met name die TB is imho een beetje overhypt. Tuurlijk klinkt het wel mooi, maar voor die prijs die ze tegenwoordig vragen kan ik leukere dingen verzinnen.

Verwijderd

Ga binnenkort is kijken bij een vriend van me, z'n pa schijnt een hele geluidsstudio te hebben, daar maar ff kijken, er werd gezegd dat er patterns van PPK in zijn studio te vinden waren :9~

• TripleM
Op donderdag 21 februari 2002 13:40 schreef mark_dabomb het volgende:
Ga binnenkort is kijken bij een vriend van me, z'n pa schijnt een hele geluidsstudio te hebben, daar maar ff kijken, er werd gezegd dat er patterns van PPK in zijn studio te vinden waren :9~
Die zijn volgens mij inmiddels op heel veel plekken te vinden hoor.. :P Ik kom zo af en toe in studio RS 29, waar o.a. Krezip, de Heideroosjes, Within Temptation en nog veel meer bands hebben opgenomen.. Is wel heel iets anders dan dance, maar toch altijd mooi om te zien..

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 13:22 schreef dopy het volgende:

[..]

En over die Rolands, die 303's inclusief die TB303's zijn eigenlijk ook baggerdingen. Met name die TB is imho een beetje overhypt. Tuurlijk klinkt het wel mooi, maar voor die prijs die ze tegenwoordig vragen kan ik leukere dingen verzinnen.
Precies, de TB303 is cult. De acid is begonnen op dat ding. In de loop der jaren zijn de zogenaamde 303 lijntjes in vele synths geimplementeerd. Je bent natuurlijk ook gek als je tegenwoordig een 303 lijn uit een tb haalt. Ruist te veel (heeft natuurlijk ook wel z'n charmes), instellingen zijn niet op te slaan (ding heeft geen midi aansluitingen, alleen CV-gate).

Verwijderd

wat veel minder kost is een Sherman filterbank kopen en een eerste de beste goedkope keyboard... Kun je imho zelfs mooiere acidlijnen uitkrijgen dan welke TB dan ook...

Maar goed, ik ben nooit goed in het snappen van bepaalde cult dingen geweest...

Zelf probeer ik altijd live wat aan te rommelen, dus gaat het fout, jammer dan...
Maar hoe gaat dat precies in het djgebeuren (jaja, ik heb nu nog geen platen / cd spelers). Ik bedoel platen draaien betekend de juiste combinatie vinden. Maar wat doen jullie naast het draaien. Welke effecten of kun je met de platen en een mixer ook weer nieuwe loops maken, zodat het eigenlijk muziek "maken" is geworden. Een beetje van Technics en een beetje van jezelf zullen we maar zeggen...
In het geval van cdspelers, programmeren jullie dan bijvoorbeeld alvast wat cue punten of maken jullie een berg loops en andere korte samples die jullie erdoorheen laten vliegen tijdens een sessie???

Gewoon effe supernieuwsgierig... Brand los, brand los.

--------------
mag ik wel even vermelden dat het bij mij geen kaa uu tee uitmaakt of het fout gaat omdat ik alleen maar een slaapkamermuzikant ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik hebt er sinds kort een kaoss padje bij, voor realtime effecten, en samplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
vandaag ontdekt dat me naalddruk bout was, en dit gelijk gecorrigeerd...

als t goed is moet ik nu kunnen scratchen zonder dat de plaat overslaat

ik heb ook het extra gewichtje bij de naald van 2,5 gram weggehaald, aangezien dit overbodig was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op vrijdag 22 februari 2002 17:42 schreef wibblemoo het volgende:
Die sample functie hadden ze net zo goed weg kunnen laten, of het geheugen uitbreidbaar moeten maken.. Vind em te kort om fatsoenlijke loops in op te slaan en voor korte samples gebruik ik hem toch niet denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 23 februari 2002 14:02 schreef TripleM het volgende:

[..]

Die sample functie hadden ze net zo goed weg kunnen laten, of het geheugen uitbreidbaar moeten maken.. Vind em te kort om fatsoenlijke loops in op te slaan en voor korte samples gebruik ik hem toch niet denk ik..
hoeveel seconden kan je er dan mee samplen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 17:42 schreef wibblemoo het volgende:
neem nou eens een demootje op en gooi 'm op de FTP van mries!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels

Rebels

watev?!

Hier wat trackjes van de RealBeta CD:

Track#9<3,71mb>
Track#12<2,12mb>
Track#14<1,62mb>
Track#15<4,93mb>

Dit zijn dus voorbeeldjes van ECHT GearJockiën ;)

In die eerste zit een lachuh voicesample verwerkt(iets voorbij de helft), weet jij welke?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 10:56 schreef wibblemoo het volgende:
http://www.korg.com/downloads/mp3/kaosspad/kaoss.mp3

there ya go
Jij kunt er al beter mee overweg dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op zondag 24 februari 2002 18:15 schreef Reind het volgende:

[..]

Jij kunt er al beter mee overweg dan ik ;)
euhm, hij geeft gewoon een link naar de korg site voor een demo van dat ding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
LOL. zo goed zelfs dat korg mijn demo'tje host op hun site :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 21:20 schreef pokeran het volgende:

[..]

euhm, hij geeft gewoon een link naar de korg site voor een demo van dat ding :D
Ja die ;) staat er ook niet voor jan met die hele korte achternaam :)

Ow en dames me site is af -> www.mjoy.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
ik volg het draadje al sinds het begin (heel af&toe ook wat gepost, ik wens je veel succes met zoeken :P)

Ik draai nu zelf via mijn webradio (als ie niet via de playlist draait) op http://oversoftradio.dyn.dhs.org. Meestal ben ik 's avonds wel live (vraag ff via icq of ik op dat moment live ben.

Ik draai met Traktor 1.10, vooral hardhouse enzow...
Ik gebruik dit MIDI mengpaneel:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

het draait echt superrelaxed, onder 98SE met de kX live drivers (ASIO en 100% kanaalscheiding, 3 ms latency) :)

Op mijn laptop gebruik ik de wamibox voor live te draaien op feesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt mijn ding, maar ziet er best praktisch uit. Doet zo'n ding ook pitchen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 12:58 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Niet echt mijn ding, maar ziet er best praktisch uit. Doet zo'n ding ook pitchen??
Dat hangt helemaal van de software af. Maar goed, Traktor kan pitchen, dus kun je weer toewijzen aan een fader of knob op het paneel. Midi apparatuur heeft als voordeel dat het bijna eindeloos flexible is.

Dit paneeltje kun je van het ene op het andere moment gebruiken om parameters van je synth te wijzigen, de mixer van proggies als Cubase Vst te bedienen of in dit geval, te Dj-en.

Doorgaans zijn dit geen goedkope dingen, maar ik dacht dat hij een keer had gepost die van hem voor een prikkie op de kop getikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Op dinsdag 26 februari 2002 19:36 schreef dopy het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van de software af. Maar goed, Traktor kan pitchen, dus kun je weer toewijzen aan een fader of knob op het paneel. Midi apparatuur heeft als voordeel dat het bijna eindeloos flexible is.

Dit paneeltje kun je van het ene op het andere moment gebruiken om parameters van je synth te wijzigen, de mixer van proggies als Cubase Vst te bedienen of in dit geval, te Dj-en.

Doorgaans zijn dit geen goedkope dingen, maar ik dacht dat hij een keer had gepost die van hem voor een prikkie op de kop getikt te hebben.
idd, 150 gulden (2e hands, maar zo goed als nieuw, 2x gebruikt)
ik kan er idd alles mee instellen, zo heb ik de faders als 2xvol, 2xpitch, 3xfilter(lowcut,width&resonance) en als laatste crossfader
master fader = master vol (goh :P)

bovenste rij draaipots zijn: (tone player 1): low,mid,high (tone player 2): low,mid,high
pot boven master: voorbeluister vol

dan heb ik de knoppies ingesteld om te muten/killen/pitchbend en loops te doen

en dan de rechtse kant als standaard dingen (play/stop enzow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 02:58 schreef Reind het volgende:Ow en dames me site is af -> www.mjoy.tk
En heer, er staat nog niet veel op haha. De pictures iig nog niet toen ik er naar zocht. Eerlijk is eerlijk, "de tekening ziet er goed uit, nu alleen nog inkleuren" als je begrijpt wat OB Bommel bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 26 februari 2002 20:10 schreef OverSoft het volgende:

[..]

idd, 150 gulden (2e hands, maar zo goed als nieuw, 2x gebruikt)
ik kan er idd alles mee instellen, zo heb ik de faders als 2xvol, 2xpitch, 3xfilter(lowcut,width&resonance) en als laatste crossfader
master fader = master vol (goh :P)

bovenste rij draaipots zijn: (tone player 1): low,mid,high (tone player 2): low,mid,high
pot boven master: voorbeluister vol

dan heb ik de knoppies ingesteld om te muten/killen/pitchbend en loops te doen

en dan de rechtse kant als standaard dingen (play/stop enzow)
damn waar heb je dat ding vandaan?? dat wil ik ook!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 26 februari 2002 23:25 schreef dopy het volgende:

[..]

En heer, er staat nog niet veel op haha. De pictures iig nog niet toen ik er naar zocht. Eerlijk is eerlijk, "de tekening ziet er goed uit, nu alleen nog inkleuren" als je begrijpt wat OB Bommel bedoeld :)
Yep i know what you mean.

Maar dat is een zaak voor later -> eigenlijk wil ik eerst nog ff een vette flash intro maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Deez' kreeg ik in m'n mailbox:

Dump je draaitafels, het kan veel kleiner !!

;) :) :D

Check deze gadget bij Hard to find Records

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 23:53
ik ga keihard gespanked worden nu, maar dat riskeer ik dan maar :D

Ik zit net voor de zoveelste keer het clippie van Mad House- like a prayer te bewonderen. (persoonlijk vind ik de dame in kwestie een ongelooflijk lekker ding :9~ )
Maar nu ik eindelijk eens naar de muziek luister (:P) valt me op, dat een stukkie beat gesampled is van een bekend house nummer.

De naam wil me nu niet meer te binnen schieten. Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-03-2024
Maar nu ik eindelijk eens naar de muziek luister (:P) valt me op, dat een stukkie beat gesampled is van een bekend house nummer.

ik weet het zo ook nie, maar volgens my iz da weer zo'n Klubbheads Nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op woensdag 27 februari 2002 17:56 schreef DjStefan het volgende:

[..]

ik weet het zo ook nie, maar volgens my iz da weer zo'n Klubbheads Nr.
Zou kunnen, lijkt allemaal op mekaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Op woensdag 27 februari 2002 16:55 schreef Lampje het volgende:
ik ga keihard gespanked worden nu, maar dat riskeer ik dan maar :D

Ik zit net voor de zoveelste keer het clippie van Mad House- like a prayer te bewonderen. (persoonlijk vind ik de dame in kwestie een ongelooflijk lekker ding :9~ )

Volgens mij is het the house of god :)

Een Killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op woensdag 27 februari 2002 19:12 schreef koosmp3 het volgende:

[..]

Volgens mij is het the house of god :)
* Raymond doet ff downloaden

check, dat issum!!
Een Killer
you bet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
<MR_WAZOO|Douchen> triple D > die sample is van een plaat van black legend - see the trouble with me.
op Got Dj Chat #gotdj

Tnx to wazoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uhm.. ik weet niet hou oud die plaat van Black Legend is, maar The House of God kwam volgens mij uit 1993.

En ik zag toevallig het clipje afgelopen vrijdag op TMF.. Ik vond het nummer al kut, maar de clip maakte het nog ff af. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op woensdag 27 februari 2002 19:21 schreef koosmp3 het volgende:
<MR_WAZOO|Douchen> triple D > die sample is van een plaat van black legend - see the trouble with me.
Is hetzelfde beatje. house, het ultieme recyclegenre :P
Op woensdag 27 februari 2002 19:52 schreef Kaj. het volgende:
En ik zag toevallig het clipje afgelopen vrijdag op TMF.. Ik vond het nummer al kut, maar de clip maakte het nog ff af.
Je moet ook niet naar de clip kijken, alleen maar ff naar de dame. En die vind ik nu juist wel een lekker ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

dhs - the house of god.. jammer dat ie zo verneukt is voor weer zo'n top40 flutnummer :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Uhm.. ik weet niet hou oud die plaat van Black Legend is, maar The House of God kwam volgens mij uit 1993.
Geproduceerd in 1989 en copyrighted in 1990, aldus de info op een 12"-je van mij.

• Triple-D

En ik zag toevallig het clipje afgelopen vrijdag op TMF.. Ik vond het nummer al kut, maar de clip maakte het nog ff af. :r
Njah ieder zijn smaak.
Denk dat het er veel niet met je eens zijn

• wibblemoo
wat is er nieuw aan het nummer ? de vocals zijn hetzelfde, en die beat is van black legend inderdaad... zo kan ik ook wel een nummer maken..

• Triple-D
Op donderdag 28 februari 2002 15:43 schreef wibblemoo het volgende:
wat is er nieuw aan het nummer ? de vocals zijn hetzelfde, en die beat is van black legend inderdaad... zo kan ik ook wel een nummer maken..
Doe dan :) Ik vind m wel cool

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op woensdag 27 februari 2002 23:20 schreef universal creations het volgende:

[..]

Geproduceerd in 1989 en copyrighted in 1990, aldus de info op een 12"-je van mij.
Je hebt gelijk.. hoe kom ik dan in godesnaam bij 1993?
Nou ja, het boeit niet echt. :)

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 21:58 schreef Kaj. het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.. hoe kom ik dan in godesnaam bij 1993?
Nou ja, het boeit niet echt. :)
dus ik hoef me niet te schamen als ik dat nummer luister :?

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 27 februari 2002 20:06 schreef Lampje het volgende:

Een hele goeie term ervoor, maar gatverdamme, ik zou willen dat het helemaal niet bestond.

Vrijwel allemaal (Café del Mar is bijvoorbeeld een van de weinige remakes die mijn volledige waardering oogste) zijn ze alleen maar gemaakt om veel te verkopen.

Maar laat ik hierover ophouden voordat ik echt rijp ben voor zo'n gek vestje met van die hele lange mouwen met riempjes en gespjes ...

Ach ja, da's commercie he ?

Verwijderd

hebben we't al vaker over gehad geloof ik he :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 28 februari 2002 23:41 schreef Mries! het volgende:
hebben we't al vaker over gehad geloof ik he :)
Er is wat voor te zeggen, communisme voor muzikanten: je loon is onafhankelijk van je verkoop cijfers....

Hoewel, misschien werkt dat ook niet omdat mensen dan al helemaal geen flikker uitvoeren...

* JumpStart leest het nog eens terug.

Nu ik er nog eens over nadenk... Communisme zou er in ieder geval voor zorgen dat de muziek die er wèl gemaakt wordt in ieder geval gemaakt wordt door mensen die het voor de lol doen...

Moet ik nu SP gaan stemmen ? :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 28 februari 2002 23:49 schreef JumpStart het volgende:

Moet ik nu SP gaan stemmen ? :o ;)
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op woensdag 27 februari 2002 20:06 schreef Lampje het volgende:

[..]

[..]

Je moet ook niet naar de clip kijken, alleen maar ff naar de dame. En die vind ik nu juist wel een lekker ding...
If you ain't feelin it, it ain't house. En die 'gerecyclede' nummers zijn gewoon de tegenwoordige 'pop' met geripte stukjes house erin die op house willen lijken. Imho dus echt _geen_ house, het wil er alleen maar op lijken.

en die dame kan me gestolen worden, die clip is dus echt volstrekt nietszeggend net zoals vrijwel 90% van al dit soort clips... beetje dom zweverig gedans, schaars geklede dames en wat vage kleurtjes erin

de originele clip van minimalistix - close cover met alleen maar die bewegende luchten vind ik veel cooler dan het gedrocht wat ik laatst op tmf :r voorbij heb zien zeilen, toen zaten er ook ineens van die lame danseressen in geplakt :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's net zo vervelend als mooie trancenummers, waar ze een jaar na het uitkomen wat vrouwenvocals overheen flikkeren en het dan de commercie in drukken. Hele nummer gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 01 maart 2002 15:22 schreef Mries! het volgende:
da's net zo vervelend als mooie trancenummers, waar ze een jaar na het uitkomen wat vrouwenvocals overheen flikkeren en het dan de commercie in drukken. Hele nummer gaar.
yep.

zie dat nummer van riva vs. dannii minogue |:( of fragma - toca me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 01 maart 2002 15:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

yep.

zie dat nummer van riva vs. dannii minogue |:( of fragma - toca me
Hehe, fragma is daar inderdaad een goed voorbeeld van :)
Echt zonde dat ze daar een vocal overheen hebben geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind dat nummer van Riva vs Danni Minogue - Who Do you Love Now toch wel een hele lekkere (althans de 9 minuten versie). En aangezien ik nogal voorstander van underground muziek ben, wil dat toch wel iets zeggen over dat nummer. Maar ja, muziek moet je raken, het zal niet de eerste keer zijn, dat ik geraakt wordt door een uitermate simpel en behoorlijk commercieel nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zit ik ineens te denken aan iets waar ik misschien zelf ook aan meedoe... Nummers waar half NL naar luistert is in 9 van de 10 keer per definitie bull. Het commercieel blablabla... dus niet goed. Alleen mensen zonder muzikale smaak luisteren naar die nummers!

Hmm, dus deze mensen zijn wat kortzichtig kwa muziek. Aan de andere kant ben ik misschien wel bekrompen. Ben ik diegene die nu gevangen zit in de verzuiling of hokjesgeest, hoe ze het ook noemen. Ik weiger vaak open te staan voor bepaalde muziek. Komt de intro van femme Spears knop ik haar gelijk weg. Hoor ik de radio een nummer van Borsato aankondigen gaat hij gelijk uit. En dan is het maar een geluk dat Jantje Smit niet voorbijkomt. Anders had ik waarschijnlijk de radio uit de auto geragd en uit het raam gegooid >:)
Nee, ik luister niet naar die "burgermuziek", ik luister naar echte artiesten.
Oftewel, ik beschuldig de mensen van iets waar ik zelf aan meedoe. Het is maar bij welke partij ik ben aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op vrijdag 01 maart 2002 21:14 schreef universal creations het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik vind dat nummer van Riva vs Danni Minogue - Who Do you Love Now toch wel een hele lekkere (althans de 9 minuten versie). En aangezien ik nogal voorstander van underground muziek ben, wil dat toch wel iets zeggen over dat nummer. Maar ja, muziek moet je raken, het zal niet de eerste keer zijn, dat ik geraakt wordt door een uitermate simpel en behoorlijk commercieel nummer.
uhm luister dan eens het origineel _zonder_ danii.. 4 jaar geleden was het wel een cool nummer ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 01 maart 2002 21:30 schreef dopy het volgende:

[knip]

Nee, ik luister niet naar die "burgermuziek", ik luister naar echte artiesten.
Oftewel, ik beschuldig de mensen van iets waar ik zelf aan meedoe. Het is maar bij welke partij ik ben aangesloten.
Kijk, over smaak valt niet te twisten. Koos Albers / Rita Corita / Frans Bauer, daar ga ik van over mijn nek. Er zijn complete volksstammen die er van uit hun dak gaan.

Nou, prima toch ? Het wordt mij niet opgedrongen, en ik ga dat soort mensen ook niet house bijbrengen.

Maar het wordt een ander verhaaltje als we het gaan hebben over 'recyclehouse' / pophouse / commerciële house, waar we niet meer (alleen) kunnen spreken over de muzikale creatieve uiting van een persoon of een muziekgroep.

Hier heeft namelijk iets anders voorrang, te weten : het (van te voren) toespitsen van de muziek op de wensen/voorkeuren van de doelgroep.

Nou kan jij nog zo over je nek gaan van een muziek stijl/groep, zolang ze hun ding doen en daardoor fans krijgen/hebben, prima. Ik heb grote moeite/hekel aan mensen (muziek- producers en mangers) die EERST kijken naar wat het beste verkoopt, en dat vervolgens gaan maken, met als doel het zo hoog en lang mogelijk in de top40 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Hey Jumpstart niet fucken met ome Koos Alberts hé. ;) Ik ben er namelijk naast geboren (ja ik heb vroeger in het gat hierden gewoond vlak naast harderwijk waar ik nu woon)

Maarre zijn muziek is inderdaad verschrikkelijk bout -> maar tis wel een aardige vent zonder al te veel arrogantie -> oftewel een doodsimpele boer :)

Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.