How to become a Dj... deel II Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 9.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 23:37 schreef Reind het volgende:
MisterDon ik heb vandaag meteen maar ff 2 disco kandi's ingeslagen -> super dubbelaars :)
fijne cd's hè!

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 06 februari 2002 23:56 schreef Flat© het volgende:

[..]

fijne cd's hè!
Hé man je hebt de 2000ste post :)

Maarre ik heb ze dus op vinyl :) -> Lekkere house is dat :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 00:25 schreef Reind het volgende:

[..]

Hé man je hebt de 2000ste post :)

Maarre ik heb ze dus op vinyl :) -> Lekkere house is dat :)
1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 08:49 schreef jadjong het volgende:

[..]

1200
Euhm ja -> weer lekker dom gelezen van mezelf :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op woensdag 06 februari 2002 23:37 schreef Reind het volgende:

[..]

MisterDon ik heb vandaag meteen maar ff 2 disco kandi's ingeslagen -> super dubbelaars :)
Jaah! Das het betere werk.

Gefeliciteerd dat je nu eindelijk in ziet dat twostep vervelend is en Disco Kandi wel heel erg leuk!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 februari 2002 11:29 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Jaah! Das het betere werk.

Gefeliciteerd dat je nu eindelijk in ziet dat twostep vervelend is en Disco Kandi wel heel erg leuk!!! ;)
Nu nog dat jij Reind overtuigt dat 'ie over moet op CDs }) of net andersom, dat Reind JOU overtuigt om terug te keren naar vinyl >:)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 06 februari 2002 23:42 schreef Six4Eight het volgende:
Ik sta overmorgen (zaterdag) weer bij de Chill Out in Rotterdam, van ca. 2 uur tot 6 uur 's middags ;)

Ik kreeg er de vorige keer trouwens geen vergoeding voor.
Voor 4 uurtjes draaien mag je wel een tegoedbon o.i.d. krijgen vind ik. Bij de Chill Out v/d bijenkort in Arnhem staat ook een 2 x SL en 1 x XTC setje, evenals bij
Men@Work in Arnhem. Misschien maar eens een platenkoffertje meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 07 februari 2002 11:33 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Nu nog dat jij Reind overtuigt dat 'ie over moet op CDs }) of net andersom, dat Reind JOU overtuigt om terug te keren naar vinyl >:)
Vinyl... |:( Da's ouderwets man!

Ik ben tenminste modern. :)

(maar Reind, je kunt echt véél beter de CD's nemen van Disco Kandi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 12:09 schreef MisterDon het volgende:

[..]

(maar Reind, je kunt echt véél beter de CD's nemen van Disco Kandi...)
Waar kan je die online bestellen die disco kandi cdŽs ben ook wel benieuwd en ik draai ook met cds duss.. komen nog wel 2 turn tables bij om gewoon alles onder de knie te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 februari 2002 12:09 schreef een MisterDon héél foute reply(want persoonlijke en niet algemene stelling) :

[..]

Zeg, mister "ik trigger flames, kweetniet waarom" ;) je zou toch voortaan meerdere ':D' en/of ';)' toevoegen als je plagend bezig was ?? :) :P

* JumpStart ROTFL

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat voor geik over modern en cd's?? Dat is precies het soort flames waar MisterDon ontzettend boos van wordt, ik wil een ban zien voor degene die dis onzin post! :P.

(damn, ik loop de hele dag al alles wat krom is recht te redeneren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik ga binnenkort een bureau maken en mijn draaitafels + mixer erin zetten. Dus dat alles op tafelhoogte is. (alleen de platters zullen iets uitsteken natuurlijk) Maar nou wil ik op het bureau een patchbay maken (achter de mixer) Paar kanalen maar hoor (bijv. de rec out) Hoe kan ik het beste doen? Dacht zelf iets van een male cinch connector, draad (hoeft maar paar centimeter) en dan een female. Alleen wil eigenlijk geen kwaliteit verliezen. Dus iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net wat jij zegt, gewoon stekkertjes en draadjes. Als je een beetje kunt solderen kan je het zelf maken, en anders moet je kant en klare draadjes bi de elektronicaboer halen. Voor kwaliteitsverschil hoef je niet bang te zijn, tenzij je echt rare dingen gaat doen (geen isolatie gebruiken om je snoeren oid :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Btw, wat zijn nou de gemiddelde "ideale" hoogtes om op de miksen?

Is er een standaard oid? Ik heb het voor mijn gevoel eigenlijk even net iets te hoog staan.

Hoe hoog zitten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 07 februari 2002 20:54 schreef koosmp3 het volgende:
Btw, wat zijn nou de gemiddelde "ideale" hoogtes om op de miksen?

Is er een standaard oid? Ik heb het voor mijn gevoel eigenlijk even net iets te hoog staan.

Hoe hoog zitten jullie?
Ieder voor zich... De ideale hoogte (vind ik dan) is ongeveer 5 tot 10 cm onder je ellebogen. Zoek de rest maar uit dan, ik weet niet of je wilt zitten of staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 07-10 09:37
Deze zaterdag (09-02-02) is het zover, want dan mag ik "behind the wheels of steel" in de Chill-Out van 13.00 - 17.00 8-)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 07 februari 2002 21:27 schreef universal creations het volgende:
Deze zaterdag (09-02-02) is het zover, want dan mag ik "behind the wheels of steel" in de Chill-Out van 13.00 - 17.00 8-)
Kewl :)
En ik ga morgenavond (vrijdag) draaien. Doe mee aan de DJ contest van de Music Awards Gelderland. Moet ongeveer een half uurtje draaien in de olde beth in Wehl (nabij Doetinchem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterfvz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:51

Masterfvz

AKA Freakazoid

Ik heb sinds kort BPM pro version 4.2.0 Kent iemand dit programma en heeft er wat tips voor?

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

kennen we allemaal denk ik wel
en tips:
tja veel oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen kent het programma, weinigen hier gebruiken het overigens... De mensjes hier willen het woord vinyl en ook nog wel cd horen... Voor mp3 is denk ik MisterDon zelfs nog te ouderwets, hoe modern hij ook mag wezen. :Y)

Maar goed, deze jongen ging dus cdspelers halen, dat werden toch maar platenspelers alhoewel hij dan eerst moest kijken hoe hij ruimte moest maken in z'n kamer. Toen moest de compu vervangen worden en was het een maandje extra wachten :(

En nu kon ik me dus niet inhouden en moest ik een synthesizer (Korg Triton) erbij bestellen. Waar ik nu ooit ruimte vind in m'n kamertje om hem erbij te leggen... :?

Maar goed, verder sparen, dan komt het dj setje ook nog wel. Zullen dan maar cdspelers moeten worden omdat de ruimte nu echt meer dan op is. Misschien m'n stereo eruitschoppen om ruimte te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
MisterDon ik moet je wat vertellen -> Ik ga er ook een CD Speler bij kopen :)

Gewoon lekker d'r bij -> want soms is een cd zo verrekte makkelijk :)
Helemaal als je kabelinternet (owke als chello het zo af en toe is doet) en een pc met brander hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
Op donderdag 07 februari 2002 22:25 schreef Masterfvz het volgende:
Ik heb sinds kort BPM pro version 4.2.0 Kent iemand dit programma en heeft er wat tips voor?
inderdaad gewoon veel oefenen, dan komt 't vanzelf
en dat suffe auto-pitch spul niet gebruiken, die zit er vaak toch een halve % naast...

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:00
Op donderdag 07 februari 2002 23:38 schreef Reind het volgende:

Helemaal als je kabelinternet (owke als chello het zo af en toe is doet) en een pc met brander hebt ;)
mijn idee ook ja, alleen is het alleen maar dat ie lekker snel inlaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Okee, dus je wilt MP3s op audio CD zetten om mee te mixen ? Moet je voorzichtig mee zijn: Als een MP3 gemaakt is met default opties, dan staat de low pass filter aan, en dat betekent dat alle sub bassen pleite zijn :(

Edit: Nou ja, 'pleite' is misschien te sterk uitgedrukt, maar het zal duidelijk MINDER zijn dan het origineel.

Even gechecked bij RazorLAME (Win32LAME). In ALLE settings, zelfs "insanely high quality" wordt default alles onder de 20 Hz afgekapt. Daar gaan je sub basjes ...

Voor de huiskamer DJ is het ontbreken van de sub basjes niet zo'n ramp. Als je het zaakje over een fatsoenlijk PA systeem dondert, dan zul je toch het nodige gaan missen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:00
even een vraagje....

Hoeveel zouden 2 Soundlabs DLP32S-jes opleveren?

Ik wil technics gana kopen maar ik kom net iets tekort...op deze manier hoop ik de financiering rond te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 15:39 schreef DJ-FreSh het volgende:
even een vraagje....

Ik wil technics gana kopen maar ik kom net iets tekort...op deze manier hoop ik de financiering rond te krijgen ;)
Kun je niet proberen je soundlabs in te ruilen ? Als ze dat doen krijg je er vast meer voor (en je zit niet zonder turntables :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hee nog een vraagje

ik wil m'n kamer een beetje anders inrichten
hij is ong. 535cm bij 290cm

als ik de maximale afstand tussen m'n speakers en draaitafels (en waar ik dus achter ga staan :) ) neemt

komt het geluid dan niet nèt te laat bij me aan? (dus de reden waarvoor die monitor's altijd in disco' staan enzo)

hmm, ja weet ff niet hoe goed uit te leggen, maar ik wil dus eigenlijk weten of het wel goed mogelijke is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hehe nevermind, heb het antwoord al :D
thxs wibblemoo aka cyberops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hoe makkelijk msn toch niet is soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 19:06 schreef wibblemoo het volgende:
hoe makkelijk msn toch niet is soms :P
En hoe vervelend ie soms ook wel niet is :(

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
auto afwezig roelz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vinden jullie van de numark TT X

ik vind het echt een masterlijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op vrijdag 08 februari 2002 15:39 schreef DJ-FreSh het volgende:
even een vraagje....

Ik heb ze zelf tweedehands gekocht, voor 900 gulden destijds, en dat is incl. bij mij thuisbrengen. :) Ik denk dat je er wel ongeveer zoveel voor kunt vragen, mits ze in goede staat zijn, en met elementen, naalden etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Okee, dus je wilt MP3s op audio CD zetten om mee te mixen ? Moet je voorzichtig mee zijn: Als een MP3 gemaakt is met default opties, dan staat de low pass filter aan, en dat betekent dat alle sub bassen pleite zijn :(
Edit: Nou ja, 'pleite' is misschien te sterk uitgedrukt, maar het zal duidelijk MINDER zijn dan het origineel.
Ik maak mijn mp3's ook meestal met WinDAC en Lame plug-in. Daar kan je dit niet instellen... Een frequency-analyze in cool-edit leverde op dat zoals verwacht alles boven 16kHz gefiltered is, maar nauwelijks een vershil in lage tonen.
Het zou kunnen dat sub-20hz weg is, maar volgens mij is dat niet zo erg.
Als je trouwens op de site van rodec (www.rodec.be) kijkt, zie je dat hun mixers een
Subsonic filter: -25dB @ 10Hz
hebben als FEATURE. De reden hiervan is waarschijnlijk dat deze lage tonen voornamelijk bijverschijnselen van het mixen zijn, en er enkel voor zorgen dat je het geluid minder hard kan zetten zonder te klippen.
Ik weet niet of er misschien nog andere mixers/versterkers zijn die dit soort features hebben, en welke de redenen zijn om al dan niet deze tonen weg te filteren.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 09 februari 2002 15:19 schreef Adion het nodige over MP3 en sub-bass

[..]
Je verhaal klopt, maar er is nog iets waar je rekening mee moet houden als je mp3's maakt: LAME en een aantal andere progjes maken gebruik van een Psycho Acoustic Model: Een setje regels die vaststellen of een geluid door het menselijk oor is waar te nemen.

Naast een hard geluid valt een zacht geluid weg, bijvoorbeeld, en hoe lager een geluid, hoe harder het moet zijn om het op te pikken.

Wat denk je dat dat psycho-akoestisch model doet met sub-bassen ? Juist, die hoor je ook niet, immers, die behoor je te voelen. (Zeker weten doe ik het niet, maar heel veel kans dat het erge laag alsnog verdwijnt. ) En dat zal je missen als je over een goed PA systeem aan het mixen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zo, net een uurtje terug vanuit Eindhoven. Lekker gedraaid van 12.30 - 17.00, het ging (vooral de eerste 2 uur) super. Ik moet zeggen dat thuis draaien veel moeilijker is dan daar in de Chill-Out. Thuis hoor ik elke miniscule afwijking, daar had ik het idee dat dat veel minder was (kan ook aan de kwaliteit boxen liggen). Op een gegeven moment (ik was net even naar het toilet geweest) zaten mijn oren dicht (niet van het hard draaien, want zo hard stond het niet), dat was best wel kut, want dan hoor je de afwijkingen niet zo goed, vooral niet als je net harde progressive aan het draaien bent. Toen heb ik toch een paar foutjes gemaakt (3 keer een paar seconden een dubbele bas), maar over alles genomen, het was tenslotte de eerste keer buiten de deur, ging het heel aardig. Ik mocht iig wel terug komen 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ook erg leuk: was ik net bezig met 1 van klootste overgangen (twee nummers met een zwaar onregelmatige bas), komen er een stel leerlingen (die ik op de hoogte had gesteld) binnen huppelen, maar wonder boven wonder, de overgang verliep vlekkeloos :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Op zaterdag 09 februari 2002 15:31 schreef JumpStart ...
Verklaart nog steeds niet waarom die rodec-mixers het dan zonodig willen wegfilteren, tenzij het gedeelte dat je 'voelt' tussen de 10 en de 20 hertz ligt.

Je lost dus bij een mp3 het probleem van te weinig lage tonen niet enkel op door de low-pass filter uit te schakelen. Ik denk niet dat het psycho-accoustisch model veel van die lage tonen op zich zou weghalen omdat deze toch niet zoveel bits vergen om te encoden.

Ik ben wel benieuwd of iemand eens de kans zou hebben om dit eens uit te proberen : 1x de originele cd en 1x het nummer naar wav omgezet en opnieuw op cd gezet.
MP3-dj'en intereseert me wel en ik zou dus wel eens willen weten of dat een bezwaar is, of dat je er echt met de encoder settings rekening mee moet houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 21:04 schreef Adion het volgende:

[..]

Verklaart nog steeds niet waarom die rodec-mixers het dan zonodig willen wegfilteren, tenzij het gedeelte dat je 'voelt' tussen de 10 en de 20 hertz ligt.

Je lost dus bij een mp3 het probleem van te weinig lage tonen niet enkel op door de low-pass filter uit te schakelen. Ik denk niet dat het psycho-accoustisch model veel van die lage tonen op zich zou weghalen omdat deze toch niet zoveel bits vergen om te encoden.

Ik ben wel benieuwd of iemand eens de kans zou hebben om dit eens uit te proberen : 1x de originele cd en 1x het nummer naar wav omgezet en opnieuw op cd gezet.
MP3-dj'en intereseert me wel en ik zou dus wel eens willen weten of dat een bezwaar is, of dat je er echt met de encoder settings rekening mee moet houden...
ik moet zeggen dat ik op 192kbit wijnig problemen ondervind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Ach welke party ganger hoort nou dat verschil :)

De oren van die lui zijn toch al allemaal naar de knoppe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
mijne niet, als alles goed gaat betaald het ziekenfonds m'n doppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 09 februari 2002 21:04 schreef Adion het volgende:

[..]

Als je audiofielen mag geloven, dan scheelt het. Moet je wel zeer goede apperatuur hebben (Dit begint dan bij ongeveer 3 Euro ruggen voor een setje: versterker, CD speler, hele goeie bekabeling en 2 luidsprekers).

CD-audio -> wav -> CD-audio zal ik niet merken, en al helemaal niet op mijn apperatuur.

Maar naast elkaar hetzelfde nummer direct van vinyl en 256 Kbit/sec low-pass aan en PSA aan, over een goeie PA installatie met subwoofer ... DAT zou ik wel eens willen vergelijken. Zelf denk ik dat daar wel degelijk verschil te horen/voelen zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 19:40 schreef universal creations het volgende:
Ook erg leuk: was ik net bezig met 1 van klootste overgangen (twee nummers met een zwaar onregelmatige bas), komen er een stel leerlingen (die ik op de hoogte had gesteld) binnen huppelen, maar wonder boven wonder, de overgang verliep vlekkeloos :Y)
Ik heb afgelopen zaterdag ook weer in de Chill Out gedraaid en ben gewoon tot 2 keer toe aangesproken door personen die wilde dat ik op proef kwam draaien!
1 daarvan klonk erg goed, wilde graag mijn naam, telefoonnummer etc hebben, en vroeg of ik binnenkort in zijn discotheek (hij was de eigenaar) in Dordrecht een avondje wou komen omdat het naar zijn idee allemaal erg goed klonk.

Mijn dag was gelijk weer goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Welke discotheek was dat? Randy (pokeran) komt ook uit dordrecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

jaja

zal wel scanners geweest zijn?

(enigste disco hier)

maar ja vind ik een baggertent, voornamelijk door het publiek. (veel ruziezoekers, veel (te) jonge dames enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ga binnenkort maar eens op een vrijdagavond draaien bij de Chill-Out in Eindhoven, dan schijnt er veel stappubliek te komen. Nu had ik afgelopen zaterdag ook een beetje pech, want het was carnaval :r en dus was er bijna niemand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 23:14 schreef pokeran het volgende:
jaja

zal wel scanners geweest zijn?

(enigste disco hier)

maar ja vind ik een baggertent, voornamelijk door het publiek. (veel ruziezoekers, veel (te) jonge dames enz.
die scanners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ze scanners bedoelen is het DIE scanners. Woon er vlakbij maar ben er nooit geweest. Ik heb het niet zo op het gros van het publiek hier. In het centrum precies hetzelfde. 's avonds wil je daar niet lopen in je eentje.

Maar goed, kies je de goede buurten uit, is het in Dordt wel rustig en mooi wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op zaterdag 09 februari 2002 15:19 schreef Adion het volgende:
Ik maak mijn mp3's ook meestal met WinDAC en Lame plug-in. Daar kan je dit niet instellen... Een frequency-analyze in cool-edit leverde op dat zoals verwacht alles boven 16kHz gefiltered is, maar nauwelijks een vershil in lage tonen.
Het zou kunnen dat sub-20hz weg is, maar volgens mij is dat niet zo erg.
Ik gebruik Exact Audio Copy i.c.m. de Fraunhofer Professional codec.. Ik heb de LAME codec geprobeerd maar op 192 kbit was het verschil nog heel duidelijk te horen, klinkt gewoon voor geen meter vergeleken met de Fraunhofer codec.. Klinkt gewoon dof!

Ik heb geen onwijs dure audioset, ik heb een Terratec DMX X-Fire geluidskaart, een Sony 2 x 60 Watt versterkertje, heb wel hele goede speakers (BNS 382) en een goed setje oren natuurlijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op zondag 10 februari 2002 23:09 schreef Six4Eight het volgende:
blabla chocoladevla
Wat staat er op jouw icoon man?! GROTE FOTO ZIEN! :9~

edit:
tss, random icons.. Ik bedoel dus die zoenende vrouwen met hoofdtelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 11 februari 2002 09:45 schreef TripleM het volgende:

[..]

Ik gebruik Exact Audio Copy i.c.m. de Fraunhofer Professional codec.. Ik heb de LAME codec geprobeerd maar op 192 kbit was het verschil nog heel duidelijk te horen, klinkt gewoon voor geen meter vergeleken met de Fraunhofer codec.. Klinkt gewoon dof!

Ik heb geen onwijs dure audioset, ik heb een Terratec DMX X-Fire geluidskaart, een Sony 2 x 60 Watt versterkertje, heb wel hele goede speakers (BNS 382) en een goed setje oren natuurlijk.. ;)
Welke versie(s) van de codecs en software gebruik je ? En met welke instellingen codeer jij dan ? (De laatste review over MP3 codecs, LAME, Xing, Fraunhofer dit ik gezien heb -maanden geleden- was namelijk erg positief over LAME, dus dan vraag ik me af hoe dat kwaliteitsverschil ontstaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 11 februari 2002 10:23 schreef JumpStart het volgende:
Welke versie(s) van de codecs en software gebruik je ? En met welke instellingen codeer jij dan ? (De laatste review over MP3 codecs, LAME, Xing, Fraunhofer dit ik gezien heb -maanden geleden- was namelijk erg positief over LAME, dus dan vraag ik me af hoe dat kwaliteitsverschil ontstaat.)
Poeh, dat moet ik even uit het hoofd doen.. LAME was iig 3.91, ik heb de lame_enc.dll in de Exact Audio Copy (0.9) geplaatst zodat je daar mp3'tjes mee kunt maken..

LAME: Ik hou niet zo van het het principe VBR (waarom weet ik eigenlijk niet, ik hou er gewoon niet van ;) ) dus heb gekozen voor 192 kbit, op het eerste tabblad kan ik dan niet kiezen voor Slow of Fast encoding, default staat Slow encoding (en dus goede kwaliteit) aangevinkt. Op het laatste tabblad (LAME specifieke instellingen) kun je nog VBR instellingen opgeven, daar doe ik niks mee, lijkt me logisch.. Ik kies voor Stereo (zal eens Joint Stereo proberen), Voice Quality, aangezien die onder High Quality staat neem ik aan dat daarmee een nog betere kwaliteit wordt aangeduid.. (Daar zou weleens meteen het verschil in kunnen zitten natuurlijk)

Fraunhofer: Ik gebruik ook hier 192 kbit, kies voor Slow encoding, verder is er weinig in te stellen..

Ik zal die instellingen eens controleren, en proberen een zipje te maken met het origineel, de Fraunhofer en de LAME versie, dan kunnen jullie zelf eens luisteren..

edit:
Ik zit nog eens te zoeken naar info over die LAME Quality Mode.. Is moeilijk te vinden maar ik denk dat het daar mee te maken heeft, ik ga vanavond eens op High Quality encoden, daarvan weet ik tenminste precies wat ze ermee bedoelen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Op maandag 11 februari 2002 09:46 schreef TripleM het volgende:

[..]

Wat staat er op jouw icoon man?! GROTE FOTO ZIEN! :9~

edit:
tss, random icons.. Ik bedoel dus die zoenende vrouwen met hoofdtelefoon
deze?

Afbeeldingslocatie: http://fjortis.ssc.no/fjortis561.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 11:07 schreef jadjong het volgende:

[..]

deze?

[afbeelding]
OE! :9~ neuken?©®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 11 februari 2002 10:28 schreef TripleM het volgende:

[..]

edit:
Ik zit nog eens te zoeken naar info over die LAME Quality Mode.. Is moeilijk te vinden maar ik denk dat het daar mee te maken heeft, ik ga vanavond eens op High Quality encoden, daarvan weet ik tenminste precies wat ze ermee bedoelen.. :)
LAME kent 2 settings voor kwaliteit, 1'tje voor hoeveel rekentijd er aan het encoden gegeven wordt, dus low quality = sneller, high quality = langzamer.
-h high quality

Use some quality improvements. Encoding will be slower, but the result will be of higher quality.
This switch is always enabled when using VBR.
en verder is er een setting die bepaalt welke bitrate er gebruikt moet worden: Hogere kwaliteit betekent dat je gemiddelde bitrate voor een heel nummer hoger komt te liggen.
-V 0...9 VBR quality setting

Enable VBR (Variable BitRate) and specifies the value of VBR quality.
default=4
0=highest quality.
* JumpStart zou dus altijd voor -V 0 kiezen

[Edit]: Nog even 2 links naar (al wat oudere MP3 encoder reviews)

http://www.digit-life.com/articles/mp3quality/index.html
http://www.arstechnica.com/wankerdesk/1q00/mp3/mp3-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo kom net uit de stad en heb weer een paar nieuwe platen gehaald:

Goldtrix pres. Andrea Brown - It's love (Trippin')
Jakatta - So Lonely
PD Project - Guitar
Antoine Clamaran - Sensation EP

lekkere groovy platen weer ;)

Heeft iemand nog aanraders, want ik ga er nog een aantal bijbestellen die ze nu niet op voorraad hadden? (groove / funk / garage style)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag meegedaan aan de Music Awards Gelderland DJ-contest. Moest strijden tegen zes andere (ervaren) dj's.
Was voor mij de eerste keer om voor publiek te draaien. In ruim 20 minuten toch een strakke uptempo deeptrance set neergezet :)
Net niet bij de eerste drie geeindigd. Volgens de jury heb ik wel extra punten gekregen voor de originaliteit van mijn set t.o.v. de rest (veelal hardhouse cq. stampen) en het feit dat dit mijn eerste set voor publiek is (en erg goed ging :)
Was dus erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op maandag 11 februari 2002 15:06 schreef speedphreak het volgende:
Afgelopen vrijdag meegedaan aan de Music Awards Gelderland DJ-contest. Moest strijden tegen zes andere (ervaren) dj's.
Was voor mij de eerste keer om voor publiek te draaien. In ruim 20 minuten toch een strakke uptempo deeptrance set neergezet :)
Net niet bij de eerste drie geeindigd. Volgens de jury heb ik wel extra punten gekregen voor de originaliteit van mijn set t.o.v. de rest (veelal hardhouse cq. stampen) en het feit dat dit mijn eerste set voor publiek is (en erg goed ging :)
Was dus erg geslaagd.
vet,
hoelang draai je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog even over het rippen, volgens mij is er nog geen test geweest tussen verschillende rippers/encoders of wel?
Jag heeft voor zover ik weet wel eens een test gemaakt tussen verschillende bitrate's, maar niet wat ik noem.

Dus, is er iemand in om een test te maken Jag? :P
Ik stel mezelf niet beschikbaar, aangezien ik niet echt de ultieme apparatuur bij de hand heb, en resultaten uploaden is ook niet alles met 56K dialup...

Volgens mij zijn er vast wel tests op internet, maar ik ben toch benieuwd naar een onafhankelijke test op een "bekend" forum.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zou ook ooit eens willen meedoen aan zo'n DJ-Contest, maar ik vraag mij toch iets af: hoe kun je nu als trance of progressive DJ in een setje van 20minuten je kunnen laten zien? Ik bedoel: als ik draai dan maak ik van die langgerekte mixen met enorme overlappen (soms complete nummers doorelkaar heen), maar dan heb je aan 20 minuten never nooit niet genoeg. Hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 16:16

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op maandag 11 februari 2002 18:41 schreef universal creations het volgende:
Ik zou ook ooit eens willen meedoen aan zo'n DJ-Contest, maar ik vraag mij toch iets af: hoe kun je nu als trance of progressive DJ in een setje van 20minuten je kunnen laten zien? Ik bedoel: als ik draai dan maak ik van die langgerekte mixen met enorme overlappen (soms complete nummers doorelkaar heen), maar dan heb je aan 20 minuten never nooit niet genoeg. Hoe moet dat dan?
tja inderdaad, heb ik ook moeten doen, in een half uurtje een set proberen neer te zetten... dat is echt verdomd lastig

ligt het trouwens aan mij of schieten de talent rooms en de dj contesten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vind dat ze onderscheid moeten maken tussen de verschillende draaistijlen. Kijk, iemand die aan Turntablism doet heeft aan 10 minuten genoeg (dan is ie helemaal gaar gescratched), maar bij Trance en Progressive ed gaat het om een reis maken door je muziek, dat geeft aan hoe goed een DJ is, dus heb je minimaal een uur tot 1 1/2 uur nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 16:56 schreef pokeran het volgende:

[..]

vet,
hoelang draai je al?
Ik draai ruim anderhalf jaar (met vlagen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 18:51 schreef Ener-G het volgende:

tja inderdaad, heb ik ook moeten doen, in een half uurtje een set proberen neer te zetten... dat is echt verdomd lastig
Ja, het komt hoofdzakelijk neer op de juiste keuze van platen.
ligt het trouwens aan mij of schieten de talent rooms en de dj contesten tegenwoordig als paddestoelen uit de grond?
Nee hoor. Ik was al lang blij dat hier (oosten v/h land) een keer een dj-contest georganiseerd werd. Het valt mij wel op dat kunst-stichtingen in het algemeen meer organiseren op gebied van muziek (goede zaak!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op maandag 11 februari 2002 18:57 schreef universal creations het volgende:
maar bij Trance en Progressive ed gaat het om een reis maken door je muziek, dat geeft aan hoe goed een DJ is, dus heb je minimaal een uur tot 1 1/2 uur nodig.
Vind ik zeker niet.. Een DJ contest is iets heel anders dan een gewoon optreden.. De contest draait erom om te laten zien wie jij als DJ bent.. Dus je kiest je beste platen en maakt eigenlijk een soort 'samenvatting' van een avondje universal creations.. Dus helaas geen tijd voor anderhalf uur reizen in de wereld van muziek, maar een half uurtje 'the best of'..

Ik heb ook een half uur gedraaid op een contest in de Hollywood in Rotterdam, dat ging perfect.. Was precies wat ik bedoelde.. Die mix heet nu 30 Minutes of Fame en zal ik zodra de nieuwe harde schijf er is uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WIE ZIJN DIE MEIDEN NOU???

:9~

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Op dinsdag 12 februari 2002 13:01 schreef BtM909 het volgende:
WIE ZIJN DIE MEIDEN NOU???

:9~
paizley adams aka cassidy

vraag me niet hoe ik dat weet *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DJ of Playmate(s)?

Weet ik tenminste of ik op AUDIO of VIDEO moet zoeken :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op dinsdag 12 februari 2002 13:04 schreef pokeran het volgende:

Hoe weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

:D Ik ben een paar dagen het land uit; kom ik terug, zie ik een hele berg berichten erbij gekomen en heel goed nieuws! :D

Goed idee Reind. Wat gaat het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op dinsdag 12 februari 2002 13:04 schreef pokeran het volgende:

[..]

Even ge'google'ed ?? O-) Toch jammer dat het niet echt waarschijnlijk is dat ze werkelijk kan mixen :P jah, right, alsof DAT er toe doet...

En die andere meid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 04 februari 2002 22:45 schreef Reind het volgende:
Hey wat moet die DJM500 kosten?
Ik wil hem toch los verkopen (kan ik de 1210's nog even houden). Prijs: 650 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
Hey,
Ik ben van plan een koptelefoon te kopen :) (nu heb ik er 1 die thuis nog lag maar niet echt voor dj-ing gemaakt is)
Ik dacht vooral wegens de prijs aan een Sennheiser HD200, maar in de vorige thread heb ik daar toch wat negatieve commentaar op gevonden.
Is hij echt niet aan te raden, en zijn er in de zelfde prijsklasse (60 euro) betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op dinsdag 12 februari 2002 12:31 schreef TripleM het volgende:

[..]

Vind ik zeker niet.. Een DJ contest is iets heel anders dan een gewoon optreden.. De contest draait erom om te laten zien wie jij als DJ bent.. Dus je kiest je beste platen en maakt eigenlijk een soort 'samenvatting' van een avondje universal creations.. Dus helaas geen tijd voor anderhalf uur reizen in de wereld van muziek, maar een half uurtje 'the best of'..

Ik heb ook een half uur gedraaid op een contest in de Hollywood in Rotterdam, dat ging perfect.. Was precies wat ik bedoelde.. Die mix heet nu 30 Minutes of Fame en zal ik zodra de nieuwe harde schijf er is uploaden..
Ja, maar dan is zo'n set dus niet representatief voor de kwaliteiten van een DJ. Iedereen kan wel een paar vette platen uit de kast trekken (in zijn genre) en met een beetje beatmatching kom je dan al een heel eind. Maar als je dan een set van een paar uur moet neerzetten blijkt het dan dat het publiek niet kunt meeslepen, wat natuurlijk wel de bedoeling is bij Trance en Progressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopfoons:
Voor een euro of 60 zou je die ProDJuser SPL 127 kunnen proberen. Natuurlijk is het niet de beste, maar voor het geld is ie niet slecht, en kan ie idd vrij hard. De demping vind ik niet geweldig, er komt vrij veel midhoog doorheen, waardoor je hem snel erg hard zet, met alle nare gevolgen vandien (en dan heb ik het niet over je stroomrekening :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op dinsdag 12 februari 2002 22:40 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Kopfoons:
Voor een euro of 60 zou je die ProDJuser SPL 127 kunnen proberen. Natuurlijk is het niet de beste, maar voor het geld is ie niet slecht, en kan ie idd vrij hard. De demping vind ik niet geweldig, er komt vrij veel midhoog doorheen, waardoor je hem snel erg hard zet, met alle nare gevolgen vandien (en dan heb ik het niet over je stroomrekening :P).
arggg niet weer die prodjuser :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

*offtopic*
ze is een porn* :(

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/htsie/got/6.jpg

voor alle hardwerkende/oefende DJ's :)

maar ff vraag, heb zeg maar net allemaal filmpjes gezien van DMC wordcups, het zal nu wel een impuls zijn. maar dat turntablism lijkt me erg vet om te leren.

maar ik heb er dus echt geen verstand van.
wat voor platen moet ik kopen?
zo'n plaat met een beat en wat nog meer?
hmm kan het btw beter in de platenzaak vragen, maar ja goed als 1 van jullie het weet, hoe je het beste kan beginnen met turntablism, you're welcome :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 23:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

arggg niet weer die prodjuser :D
hehe :P

De prodjuser is gewoon een goede koptelefoon voor een mooie prijs. Hij gaat trouwens ook erg hard.

/me heeft uhm ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer se-205, goede isolatie(je hoort zo goed als niks van de omgeving) crystal clear geluid, en hij gaat retehard. Is alleen al wel 20 jaartjes oud ofzo, dus ik denk niet dat ie nog ergens te koop is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Mesut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

DJ_Mesut

DeCharge!!!

k heb de sony mdr-v700...

Prima headphone, maar wel aan de prijzige kant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Laatst online: 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op dinsdag 12 februari 2002 21:12 schreef Adion het volgende:
Hey,
Ik ben van plan een koptelefoon te kopen :) (nu heb ik er 1 die thuis nog lag maar niet echt voor dj-ing gemaakt is)
Ik dacht vooral wegens de prijs aan een Sennheiser HD200, maar in de vorige thread heb ik daar toch wat negatieve commentaar op gevonden.
Is hij echt niet aan te raden, en zijn er in de zelfde prijsklasse (60 euro) betere alternatieven?
In die prijsklasse zou ik toch voor die Sennie gaan. Heb 'm zelf ook, en ben zeer zevreden. Er komt binnenkort wel een andere, maar die ligt een paar prijsklasses hoger. En m'n vriendin is op voorhand al gelukkig dat ze deze dan mag hebben. :P

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Op woensdag 13 februari 2002 08:55 schreef mark_dabomb het volgende:
Pioneer se-205, goede isolatie(je hoort zo goed als niks van de omgeving) crystal clear geluid, en hij gaat retehard. Is alleen al wel 20 jaartjes oud ofzo, dus ik denk niet dat ie nog ergens te koop is >:)
Dan kan je ook de se-450 noemen, die absoluut geweldig was qua geluid. Snoer was minder handig. Wordt nog steeds veel gebruikt, is alleen helaas niet meer te verkrijgen....

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 450 heb ik niet, kweetniet eens dat ie bestaat, mijne is lekker iig, gewoon lekker snoer, geen krul, die haat ik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 10:03 schreef DJ_Mesut het volgende:

Ik heb hem nu ook sinds een week en dat ding zit wel super relaxed goed geluid en wel een krulsnoer das ffies wennen want die blijft wel eens achter t randje van mijn Behringer DX 500 hangen...

Verder een toppertje..

voor pic zie icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op woensdag 13 februari 2002 10:03 schreef DJ_Mesut het volgende:

Hij is nu verkrijgbaar in de 'Jean' uitvoering |:( Met DJ Jean op de doos :r Misschien dat die koptelefoon daarom zoveel duurder geworden is ?

* JumpStart betaalde er 3 jaar terug fl.295,- voor.

Nu kost 'ie ergens rond de 180-200 Euro, gloof ik :(

Maar het klopt wel: zéér degelijk en erg goeie geluidskwaliteit en geluids-afscherming, ik ben er nog steeds erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:43 schreef JumpStart het volgende:

Same here, bijna 2 jaar geleden gekocht voor 300 piek. Een jaartje later ging die al vrolijk voor 400 over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 18:43 schreef JumpStart het volgende:

[..]

Hij is nu verkrijgbaar in de 'Jean' uitvoering |:( Met DJ Jean op de doos :r Misschien dat die koptelefoon daarom zoveel duurder geworden is ?

jep klopt ik kreeg ook zo'n jean doos eromheen :r en hij koste € 185,60 bij huisman ;)

Maar het klopt wel: zéér degelijk en erg goeie geluidskwaliteit en geluids-afscherming, ik ben er nog steeds erg tevreden mee.
jep klopt ik kreeg ook zo'n jean doos eromheen :r en hij koste € 185,60 bij huisman ;)

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 17:58 schreef MisterDon het volgende:

[..]

:D Ik ben een paar dagen het land uit; kom ik terug, zie ik een hele berg berichten erbij gekomen en heel goed nieuws! :D

Goed idee Reind. Wat gaat het worden?
Je leeft dus nog :)

Maarre ik weet het nog niet -> of die nieuwe enkele cd speler van Numark of een pioneer cdj100.
Aangezien ik niet echt kapot ben van het merk pioneer (slechte ervaringen mee) zal het ongetwijveld de Numark worden. Alleen moet ik wel weer ff sparen want na die A&H kom ik redelijk knaken te kort :)

• LangTall

LangTall

Op donderdag 14 februari 2002 10:31 schreef Reind het volgende:
Je leeft dus nog :)

Maarre ik weet het nog niet -> of die nieuwe enkele cd speler van Numark of een pioneer cdj100.
Aangezien ik niet echt kapot ben van het merk pioneer (slechte ervaringen mee) zal het ongetwijveld de Numark worden. Alleen moet ik wel weer ff sparen want na die A&H kom ik redelijk knaken te kort :)
Pioneer CDJ-100S heb ik zelf ook in gebruik, en ik ben dik tevreden. Ze staan altijd overdag stof te happen op m'n kamer, en worden ook nog op pad gebruikt. Dus de betrouwbaarheid is wat mij betreft geen probleem. Als je turntable-feeling wil blijven houden, kan je natuurlijk ook voor een CDJ-1000 gaan. :9 Alleen kost die net zoveel als 2 100's.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 12:16 schreef LangTall het volgende:

[..]

Alleen kost die net zoveel als 2 100's.... :'(
Ik zou er maar 3 van maken :'(

Die Pioneer heb ik nog niet voor onder de 1350 gezien, daar heb je wel 3 100's voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, Sony MDR-V700 kost hier 155 eurootjes :
[url] http://www.djservice.com/site/framesets/dummyframe.html?Mainframe=/site/produkte/SONY/VRM-700.html [/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall

LangTall

Op vrijdag 15 februari 2002 10:16 schreef Six4Eight het volgende:

Ik zou er maar 3 van maken :'(

Die Pioneer heb ik nog niet voor onder de 1350 gezien, daar heb je wel 3 100's voor ;)
Als je het aandurft kan je ze in Duitsland halen, scheelt best aardig op de prijs. En dan klopt die verhouding idd nog steeds.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op vrijdag 15 februari 2002 11:56 schreef speedphreak het volgende:
Overigens, Sony MDR-V700 kost hier 155 eurootjes :
[url] http://www.djservice.com/site/framesets/dummyframe.html?Mainframe=/site/produkte/SONY/VRM-700.html [/url]
Erhhhh, jaaaaa, maar da's geen addertje meer dat onder het gras zit:
*** Für Lieferungen ins Ausland erheben wir einen Aufschlage von Euro 25,- zu den angegeben Portokosten für den erhöten Aufwand bei der Übermittlung der Nachnahme ***
Dus, whatever portokosten er al zijn (waarschijnlijk gewoon kosten voor pakjes verzending), daar komt nog even 25 € bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Niet online
whooohooo
* flat is na een paar dagen koorts en andere bijverschijnselen van griep weer uit bed :)
ik heb vandaag weer een hele berg nieuwe muziek geregeld, eindelijk heb ik die plaat van reeloop ook *D
en 't was vandaag erg lekker weer in utrecht, dus ik ben 100% happy!
Op dinsdag 12 februari 2002 23:27 schreef TReBLA het volgende:
De prodjuser is gewoon een goede koptelefoon voor een mooie prijs. Hij gaat trouwens ook erg hard.
/me heeft uhm ook :D
hmmmja
een maat van me heeft ook zo'n prodjuser, en hij vindt 'm geweldig, maar ik heb er echt een rothekel aan.
't enige "voordeel" is dat 'ie hard kan, en dat is eigenlijk ook heel negatief want je sloopt op dus erg gemakkelijk je oren, en dat moet je als DJ dus niet hebben hè...

--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Druk dagje vandaag! Vanavond eerst naar Nickelback en daarna naar Impulz, maar eerst nog wat platen gekocht:

- Miss Shiva - Dreams 2002
- Mental Miracle - Think Back
- Green Martian - End Of The Earth
- Blank & Jones - Desire (Part 3 of 3)
- Mark Norman - Return To Eden / Overkill
- Flash - Givin' It All
- BBE vs. Emmanuel Top - Orion
- Haziza - H.A.Z.I.Z.A.
- Rumpshakers - You Used To

Allemaal wat hardere platen, van trance naar hardtrance naar hardhouse, als ik t in vakjes zou moeten stoppen.

Voor de mensen die vanavond naar Impulz gaan, ikke ga daar rondspringen in m'n witte Nikes, witte broek en lichtblauw Diesel shirtje, oh en met m'n blauwe zonnebril natuurlijk.. :P

Veel plezier allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Op zaterdag 16 februari 2002 14:09 schreef TripleM het volgende:
Druk dagje vandaag! Vanavond eerst naar Nickelback en daarna naar Impulz, maar eerst nog wat platen gekocht:

- Miss Shiva - Dreams 2002
- Mental Miracle - Think Back
- Green Martian - End Of The Earth
- Blank & Jones - Desire (Part 3 of 3)
- Mark Norman - Return To Eden / Overkill
- Flash - Givin' It All
- BBE vs. Emmanuel Top - Orion
- Haziza - H.A.Z.I.Z.A.
- Rumpshakers - You Used To

Allemaal wat hardere platen, van trance naar hardtrance naar hardhouse, als ik t in vakjes zou moeten stoppen.

Voor de mensen die vanavond naar Impulz gaan, ikke ga daar rondspringen in m'n witte Nikes, witte broek en lichtblauw Diesel shirtje, oh en met m'n blauwe zonnebril natuurlijk.. :P

Veel plezier allemaal!
hmm ik zou ook eerst naar Impulz gaan, maar uiteindelijk niet doorgegaan door wat mensen die lieten afweten, en het is best wel een pokke end naar Den Bosch voor mij :( naja volgende week TeQnology in de HMH, daar ben ik wel van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zojuist een mix gemaakt tussen 2 nummers, oftewel compleet synchroon laten lopen:

Warmduscher - 10 Kleine Bassdrums
Aura - Destination Unknown +
-------------------------------------------
Destination Warmduscher - 10 Kleine Aura

Hij staat op de server (voor de liefhebber).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
MRIES!!!!

Ik kan nog steeds niets in mijn eigen directory zetten!
Alleen maar in de root.

Ik ben nu overigens een progressive mix van mij aan het uploaden: The Deep and The Dark (ik heb het &-teken moeten veranderen, anders pakte hij niet), met een beetje mazzel staat ie er om 17.45 op (bagger upload met @Home van 16 KB/s max, dus 10 KB/s gemiddeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Op zaterdag 16 februari 2002 15:29 schreef universal creations het volgende:
Zojuist een mix gemaakt tussen 2 nummers, oftewel compleet synchroon laten lopen:

Warmduscher - 10 Kleine Bassdrums
Aura - Destination Unknown +
-------------------------------------------
Destination Warmduscher - 10 Kleine Aura

Hij staat op de server (voor de liefhebber).
Ben benieuwd, maar welke server? :?

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De FTP-server van Mries. Er staat ergens nog wel een inlog en password.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.