Op vrijdag 06 april 2001 10:32 schreef MrX het volgende:
/me grijnst
Het lijkt alsof er een steeds grotere behoefte ontstaat aan een ''voor developers door developers'' site, incl faq, forum, etc, en dan gericht op de ''top tier'' developers, en niet ''hoe moet je nou ook alweer een pagina automatisch verversen'' vragen.
Of zit ik er nou naast?
Ik denk het niet, dit is al een paar keer voorgesteld zelfs. Ik denk zelf dat er zeker een grote behoefte is aan een site a la Tweakers, maar dan alleen voor developers.
Ik heb wel een aantal ideeen over wat zo''n site allemaal zou moeten bevatten. Ik denk dat zo''n site een zeer goed product kan worden als het een 3e familielid van tweakers
wordt (a la fokzine).
Een aantal ideeen:
1)Nieuws
2)Reviews van nieuwe systemen, api''s of talen (bijvoorbeeld: Wat is Microsoft.NET, Wat zijn de verschillen tussen C# en ... enz)
3)Elke week een artikel om een bepaalde techniek te introduceren of toe te lichten (bijvoorbeeld: Hoe werkt een compiler, Wat is een interpreter, Hoe kan ik werken met XML, Wat is reflectie, Hoe werk ik met een gedistribueerd objectsysteem).
4) Een uitgebreider forum met per taal pf systeem een aparte afdeling. Omdat de site veel meer bezoekers zal trekken dan de P&W van Tweakers is deze uitbreiding denk ik goed mogelijk.
5) Uitgebreide faq''s en howto''s. Vooral over de vraag hoe je met systemen aan de slag kan gaan. (Waar vind ik VB, Java, C++, PHP bla bla).
Nou ja, er zijn vast nog wel meer onderwerpen te verzinnen, maar ik weet zeker dat een dergelijke site een groot gemis is in Nederland!