Handleiding bericht posten voor dit forum

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik zie de laatste tijd steeds meer posts van mensen die willen dat iemand die kan programmeren een probleem voor hen oplost ipv dat ze hulp willen met het oplossen van een probleem. Tevens zijn er bakken met mensen die meer vragen om kant-en-klare scripts en dito handleidingen. Daarom lijkt het misschien tijd om wat tips te geven voor het posten van een bericht zodat mensen je ook daadwerkelijk zullen helpen.

1) Gebruik de zoek funktionaliteit voordat je post. Zoek op 2 sleutelwoorden: je ontwikkelomgeving/-taal (bijv. Perl/MySQL/PHP/ASP/etc) en het sleutelwoord van het probleem (bijv. datum, forum, connectie, tabel, etc). Omsluit de woorden met % tekens en draai de ook eens om.

2) Vraag om hulp, niet om software, daar is een andere rubriek voor. Ook vragen om mankracht om je probleem op te lossen of je te helpen is niet gepast, ga dan maar zoeken op www.Monsterboard.nl.

3) Omschrijf je probleem goed. Laat dus weten wat je doel is, wat de huidige situatie is, waar je denkt dat het fout gaat, etc. Laat liefst ook gewoon stukken sourcecode zien.

4) Geef aan welke ontwikkelomgeving je gebruikt, dus OS (Win,*NIX, etc), taal (Perl, VBScript, C++, etc), evt. webserver (IIs, Apache, etc) en evt. database (Access, MySQL, Oracle, etc).

5) Probeer ook aan te geven wat je wel en niet weet. Als je bijvoorbeeld een boek of een online handleiding heb gebruikt en daar niet uitkomt, verwijs er dan ook naar, en quote desnoodes een stuk om duidelijk te maken dat je zelf wel op zoek bent geweest.

Als je je aan deze regels houdt, zijn er ontzettend veel mensen die heel graag hun kennis en ervaring met je willen delen.

Ik hoop dat iedereen hier iets aan heeft.

Met vriendelijke groet,

Ruud 'MrX' Verschoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

You got my vote. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Hallelujah, praise the -{ LORD }- !

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben blij dat meer mensen het nut inzien van deze post. :)

Op- en aanmerkingen op mijn lijst met tips zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[aanvulling]
Als je niet weet hoe iets kan in een bepaalde taal/met een bepaalde tool, maar wel een idee hebt over hoe het zou moeten werken: geef pseudo-code, omschrijf de oplossing die je in gedachten had in gewoon nederlands. Dan laat je zien dat je er zelf ook over hebt nagedacht en zijn mensen veel vlugger bereid je te helpen.

Niet alleen jouw tijd is kostbaar, de mijne nog veel meer. ;)
[/aanvulling]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan er nog bij dat ze eerst even http://www.google.com gebruiken ?
Heel veel antwoorden zijn ook een linkje namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d'r schijnen ook ergens regels te zijn over warez ed staan die nog ergens of zijn dat inmiddels ongeschreven regels?

--Ray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 17:16
En voor de mensen die antwoorden (proberen) te geven:

Geef een antwoord op de vraag die gesteld wordt, of geef een pointer naar een andere manier om het probleem op te lossen.

Antwoorden waaruit naar voren komt dat je vindt dat het een onzinnig probleem is omdat je het zelf anders zou doen, zijn niet constructief.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoorden waaruit naar voren komt dat je vindt dat het een onzinnig probleem is omdat je het zelf anders zou doen, zijn niet constructief.

Als het probleem onzinnig is (zie een voorbeeld)...?

Waarom niet een andere manier geven waarop iets kan? Ook daar leer je van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Hmmm...volgens mij was ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde niet dat het geen goed idee is om een andere oplossing aan te dragen.

Antwoorden als "Waarom zou je dat willen? Is jouw code zo goed ..." en meer van die strekking (gezien hier op het forum, geen zin om het op te zoeken) zijn niet constructief, en ik vind dat als je niet iets hebt te zeggen wat bijdraagt aan de thread, at je dan gewoon niet moet posten.

Bovendien is het belangrijk om te beseffen dat veel problemen die voor de ervaren proggers onzin lijken, voor de starters een obstakel vormen.

Die link die jij geeft, dat is iemand die vraagt hoe hij een klasse uit een andere klasse moet benaderen. Als je nu alleen zegt "Dat moet je niet doen, want het is bad coden", los je zijn probleem niet op.

Bovendien (in dit geval waren inderdaad geen 2 klasses nodig) als hij een geval tegenkomt waarin hij hetzelfde wil doen, loopt ie er weer tegenaan. En zit ie weer vast. En komt ie misschien weer iemand tegen die zegt:"Dat moet je niet doen !"

Kortom, weinig kans dat ie er wat van opsteekt. (Dat het bad coden is komt ie zelf overigens ook wel achter op den duur, misschien zelfs wel sneller na een aanwijzing van jou)

Het probleem is algemener dan die situatie die hij daar tegenkomt.

just my 2cents

edit:

Nog zo iemand die op een fijne manier geholpen wordt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/57960[/url]

tjongejonge wat is dat toch een fijne manier van helpen...

Overigens, Papa maakt een point hieronder..[applause]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Ik ben het geheel eens met MrX' gestelde punten. Ik vind echter dat er veel tweakers zijn die de mede (beginnede)tweakers niet of onvoldoende respecteren.
Arien stelt bijvoorbeeld dat;<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als het probleem onzinnig is (zie een voorbeeld)...?[/quote]Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel zoals het antwoord van Arien in zijn genoemde voorbeeld.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ehhmm... Don't do this! Dit hoort in één class. (Dit is een goed voorbeeld van een brak ontwerp :))[/quote]UltraDMA stelt hier een (beleefde)vraag over iets wat voor hem volstrekt onduidelijk is.
Arien reageerd vervolgens met een, naar mijn mening, onbeschoft antwoord waar ik totaal het nut niet inzie. Een wit voetje halen bij je mede tweaker? laten zien hoe ver jij al bent gevorderd? ..om vervolgens quasi-elitair met je mede-advanced-tweaker-vriendjes af te geven op mensen die zogenaamd domme vragen stellen ?
Meer kan ik er niet van maken en ik vind dat dergelijke antwoorden dan ook totaal niet op zijn plaats zijn.
Stel jezelf eens de vraag; 'wat is eigenlijk mijn rol op GoT?' hoe onzinnig deze vraag ook mag lijken, hier dient wel degelijk bij stil gestaan te worden. Waar mensen zijn, zijn immers normen en waarden welke wij collectief dienen te koesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde niet dat het geen goed idee is om een andere oplossing aan te dragen.
Zie boven.

Die link die jij geeft, dat is iemand die vraagt hoe hij een klasse uit een andere klasse moet benaderen. Als je nu alleen zegt "Dat moet je niet doen, want het is bad coden", los je zijn probleem niet op. Kortom, weinig kans dat ie er wat van opsteekt. (Dat het bad coden is komt ie zelf overigens ook wel achter op den duur, misschien zelfs wel sneller na een aanwijzing van jou)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zei:
Ehhmm... Don't do this! Dit hoort in één class. (Dit is een goed voorbeeld van een brak ontwerp :))[/quote]Dat was inderdaad een beetje kort door de bocht (zie dat je ondertussen al wat uitgebreider gezegd hebt waarom niet)... :)

Probleem is vaak dat de mensen die vragen het antwoord op een vraag in één specifieke situatie willen weten (dat kreeg hij dus: doe het in één class), terwijl het inderdaad om de context gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PaPa, ik ben het met je eens. Soms is een reaktie misschien wat onnodig bot, maar dat is omdat de ergenis soms ook wat hoog oploopt.

In de tijd dat dit bericht hier staat zijn al minstens 4 berichten gepost die hier niet (of in ieder geval niet in die vorm) thuishoren, en dat haalt het nivo op het forum ontzettend omlaag.

Een aantal maanden geleden stonden hier nog echt interessante vragen, maar nu lijkt het geaccepteerd om telkens maar weer te vragen naar een kant en klare oplossing ipv zelf wat inspanning te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go MrX
Go PaPa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraDMA stelt hier een (beleefde)vraag over iets wat voor hem volstrekt onduidelijk is. Arien reageerd vervolgens met een, naar mijn mening, onbeschoft antwoord waar ik totaal het nut niet inzie.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Later zei ik:
Ging niet alleen daarom, maar waarom uitleggen hoe je een slecht ontwerp recht moet gaan zitten breien? Heeft niet zoveel zin.[/quote]Dat is dus de zin ervan. Vertellen dat de vraag verkeerd was (ging namelijk uit van een verkeerde aanname), en de oplossing was één class te gebruiken.

Als hij OOP gebruikt ga ik er vanuit dat hij in ieder geval een idee heeft waar het over gaat. De basis van OOP is dat je classes van ojecten maakt die dingen kunnen en informatie bevatten, dus van die kennis mag je dan wel uit gaan.

En zoniet, waarvan dan wel? Als je regelmatig vragen beantwoordt, weet je dat je altijd aannames maakt over de kennis van degene die de vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-07 23:06

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Arien: het ging mij niet zozeer om jouw(!) reactie danwel de reacties in het algemeen.

Zoals ik al zei;<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Stel jezelf eens de vraag; 'wat is eigenlijk mijn rol op GoT?' hoe onzinnig deze vraag ook mag lijken, hier dient wel degelijk bij stil gestaan te worden. Waar mensen zijn, zijn immers normen en waarden welke wij collectief dienen te koesteren.[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel jezelf eens de vraag; 'wat is eigenlijk mijn rol op GoT?'

Antwoorden geven. Zo'n 22 per dag. (95% is toch wel antwoord, dan blijven het dus 21 antwoorden per dag ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enne, wat ook wel handig is om neer te zetten als iets niet lukt:

Vertel erbij WAT niet lukt en wat voor foutmeldingen je krijgt!!!

Dat scheelt over het algemeen ongeveer 20 postings om er daarna achter te komen dat het antwoord heel simpel is als je de error message kent.

Vragen als 'ik heb een forum gedownload, maar hij doet het niet.....wat doe ik fout', daar hebben we dus HELEMAAL NIX aan!!!!

Daarnaast is dit onderwerp al vaak aan de orde geweest, en vaak is het probleem dat de vragen die gesteld worden in de richting gaan van 'Ik wil ALLES!!...hoe??'.
Dat getuigd niet echt van inzet en creativiteit.

Vragen waar je meer goede respons op krijgt zijn 'Ik wil dit, ik heb dit al gedaan, maar dit gaat er fout: <error>. Iemand een idee hoe het op te lossen?'.

Dit is niet om newbees af te zeiken, maar sommigen willen de wereld veranderen met internet, maar wij mogen de kant en klare oplossingen aan gaan dragen....don't think so.

ik vind dat als je het niveau van dit forum en dat van andere webdev forums bekijkt, dat dit forum ver achter blijft. Er worden geen problemen aangedragen die interessant zijn, ook voor anderen, maar vragen gesteld die na 2 minuten zoeken op internet of na een korte kijk in een manual beantwoord kunnen worden.

als ik iemand daarop wijs, wordt'ie vaak kwaad en krijg ik antwoorden van 'zeg dan nix','ik heb geen zin om te zoeken' of 'dit is toch een forum, zeur dan niet zo'.

Manual zijn er niet voor nix, dus een RTFM is hier en daar ECHT WEL op zijn plaats.

Enne, er zijn er bij die het echt nooit leren en zullen leren omdat ze daar simpelweg te lui voor zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KNEUS.!!!!

p.s. wat een rotkop heb jij zeg!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 16:34 schreef PowerEEK het volgende:
KNEUS.!!!!

p.s. wat een rotkop heb jij zeg!!!![/quote]*lol*
Auw ... nu heb je mijn gevoelens echt gekwetst hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn je gevoelens gekwetst?

Best knap opzich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey EEK geval, leuk he, anoniem kunnen posten zonder dat iemand je iets kan maken? Er is nog geen zinnig woord uit je gekomen.

Lafaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:00 schreef The Daan het volgende:
Hey EEK geval, leuk he, anoniem kunnen posten zonder dat iemand je iets kan maken? Er is nog geen zinnig woord uit je gekomen.

Lafaard...[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:00 schreef The Daan het volgende:

Lafaard...[/quote]Ja das zeker leuk,
allemaal van die sukkeltje zoals jij
pesten ....
nou ik heb ook nog nergen eigenlijk een
zinnig antwoord gezien op een vraag
dus dit forum is niet zinnig.
ook dat domme gelul dat je niet oplossingen
moet vragen en geen complete scripts
waar de hel is de forum anders voor!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Forum is voor oplossingen voor problemen. Scripts staan er al miljoenen op internet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ja das zeker leuk, allemaal van die sukkeltje zoals jij pesten ....[/quote]Je doet je best maar ventje, als je daar gelukkiger van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Tijd voor een slotje dacht ik zo...het niveau gaat wel erg hard achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk deze opmerkingen, maar als je op faq drukt (naast het GOT logo) dan krijg je onderandere alle gedragsregels.

Hiernaast ben ik zelf pas zo'n 2 dagen lid van GOT en weet dus niet welke berichten er al zijn gepost en welke niet. Ik geef toe dat eerst zoeken een goede optie is, maar een bericht posten is leuk, mensen die het lezen kunnen er vaak iets van opsteken.

Als het onderwerp je niet boeit of als je zoiets hebt van "dit is nu al de XXXste keer", dan reply je toch niet!

Het is volgens mij niet verplichten ergens op te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jammer is, is dat er vaak al ontzettend duidelijk uitleg voor een probleem is gegeven, waar tijd en aandacht in is gestoken, en vervolgens doet iemand anders nogeens precies hetzelfde.

Daarnaast denk ik dat jij zelf ook zult gaan merken als je hier wat langer rondloopt en energie en tijd erin steekt hoe ergelijk het is als mensen keer op keer dezelfde vraag stellen, en dan, als ze niet geholpen worden, een tweede post openen, of op hun eigen bericht gaat replyen met een opmrking zoals: "Zo moeilijk is dit toch niet?" of "Weet nou echt niemand dit?", terwijl er zat mensen zijn die het wel weten maar geen zin meer hebben om op die vraag te antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een keer...

Dit topic is dus al een keer of 500 om de hoek komen kijken en er is nog steeds geen vooruitgang te merken. Misschien dat de _nuttige_ opmerking in deze topic eens in een faq ofzo geplaatst moeten worden, zodat we niet elke week een dergelijk topic hoeven te openen (adjes, plz...).

Een paar dingen die genoemd zijn, zouden eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn (zoals eerst zelf proberen, zoeken &zo) maar dat dit topic er weer is bewijst dat sommige mensen zich geen moeite _willen_ doen of dat ze moeite hebben hun probleem duidelijk onder woorden te brengen. Een faq zou IMHO hier een hoop kunnen helpen.

Let wel dat ik hier geen quasi-elitair gedrag wil gaan vertonen, maar dat ik gewoon graag had dat het niveau hier weer een beetje steeg. En dat bereik je dus niet door met z'n allen vragen te gaan afzeiken, maar door gewoon antwoord te geven, of te verwijzen naar een pagina waar de oplossing al gevonden is. Misschien zou RTFM:<link> ook een stuk constructiever zijn dan alleen RTFM.

Bovendien is het toch wel opvallend als je gaat kijken hoe weinig _verschillende_ mensen er eigenlijk maar regelmatige goede antwoorden geven op vragen hier. Dit is geen slijmpoging, zelf-ophemeling (nogmaals: ik ben hier niet de opperprogrammeur) of wat dan ook, maar het zou een stuk beter gaan als meer mensen niet _alleen_ vragen zouden stellen, maar ook mee zouden denken aan de vragen van anderen.

Laatste puntje: meestal kunnen newbies meer met hulp van mensen die ongeveer op hetzelfde niveau zitten als zijzelf (en NEE, die mensen zijn niet infrerieur of WAT DAN OOK, aangezien iedereen als newbie is begonnen) omdat die net dezelfde problemen/vragen hebben gehad en nog niet met te veel goeroe-ideeen aankomen. Ik zie nl ook wel eens hier dat iemand met een vraag komt en dat hij graag een eenvoudig antwoord had gehad, maar dat er dan allemaal ideeen worden aangedragen die beter zijn. Zoals Brian Kernighan al een hele tijd terug zei: FIRST make it run, THEN make it run fast!

En hiermee besluit ik mijn preek voor vanmiddag, gaat alleen heen in vrede en succes met programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat de _nuttige_ opmerking in deze topic eens in een faq ofzo geplaatst moeten worden, zodat we niet elke week een dergelijk topic hoeven te openen (adjes, plz...).
Misschien wel handig als er binnen P&W een link is naar de P&W FAQ, in een W&G naar de FAQ daar, etc.

Ik zie ook wel eens hier dat iemand met een vraag komt en dat hij graag een eenvoudig antwoord had gehad, maar dat er dan allemaal ideeen worden aangedragen die beter zijn.
Bijbrengen van betere programmeerstijl/denkwijze is niet verkeerd IMHO, is alleen maar een extra. Nogmaals: IMHO.

my $cents = (1..2);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelf tamelijk jammer dat de mensen die hier altijd (goed) helpen/behulpzaam zijn nooit zelf vragen (van een hoger niveau?) stellen.

Als ik zelf een vraag op dit forum zie, waarvan ik zelf het antwoord niet weet, ga ik dat opzoeken en uitproberen. Op die manier leer je gewoon best wel veel en is het dus jammer als constant dezelfde vragen langs komen en geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Bijbrengen van betere programmeerstijl/denkwijze is niet verkeerd IMHO, is alleen maar een extra. Nogmaals: IMHO.[/quote]Dat bedoel ik ook niet. Misschien heb ik me een beetje onbeholpen uitgedrukt, maar(wederom IMHO ;)) het lijkt me beter om eerst de basis te leren en dan te kijken hoe je code beter kan. Natuurlijk kun je aan je programmeerstijl en denkwijze niet vroeg genoeg beginnen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelf tamelijk jammer dat de mensen die hier altijd (goed) helpen/behulpzaam zijn nooit zelf vragen (van een hoger niveau?) stellen.

Als ik mezelf daarbij mag rekenen ;), ik kom bijna geen vragen tegen waarop ik het antwoord niet weet of vooral: weet te vinden. Vandaar ook af en toe mijn RTFM als mensen vragen van het niveau "hoe doe ik mijn computer nou aan?" gaan stellen. (Is fout, weet ik...)

Als ik zelf een vraag op dit forum zie, waarvan ik zelf het antwoord niet weet, ga ik dat opzoeken en uitproberen. Op die manier leer je gewoon best wel veel...

Is een perfecte manier: je zoekt al antwoorden voordat je zelf de vraag tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foser
  • Laatst online: 17-08 15:25
Dat zijn de mensen die liever dingen zelf uitzoeken ;) Heel vaak zijn oplossingen voor problemen wel ergens te vinden als je maar goed genoeg zoekt.

Ten tweede heb ik bij programmeerproblemen de oplossing het liefst direct (ik ben er op dat moment tegenaan gelopen), dus dan is het wachten op een antwoord op een forum ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Degenen die wat ervarener zijn in een bepaalde taal oid, stellen minder snel vragen, omdat juist zij weten dat je moet zoeken, hoe je moet zoeken, en ik heb ook het idee dat zij serieuzer zelf naar het probleem kijken voordat ze een vraag stellen.
Gevolg hiervan is (jammergenoeg) dat de vragen over probleem van een laag niveau (geen negatieve betekenis verder) veruit in de meerderheid zijn. Erg jammer... Ik ben zelf eigenlijk nog nooit een ander forum over PHP (bijvoorbeeld, weet dat dit een algemeen p&w forum is) tegengekomen waar ik echt interessante discussies op redelijk hoog niveau tegenkwam. Ik heb trouwens wel het idee dat deze hier ook steeds sporadischer voorkomen, maar dat kan ik verkeerd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook iets kunnen posten waarvan je al weet hoe het werkt, en waar van je denkt dat anderen het ook interessant vinden.
Niet alle posts hoeven vragen te zijn toch?

- Discussie punt (vb: templates vs includes)
- Uitdaging (kan dit in minder regels)
- Nieuwe technieken/trends (jsp, servlets, xml)
- etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 16:34 schreef PowerEEK het volgende:
KNEUS.!!!!

p.s. wat een rotkop heb jij zeg!!!![/quote]OK dit is je eerste waarschuwing, volgende keer krijg je een ban. Gedraag je een beetje man :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02 12:57
Tja powerEEK... er komt al geen zinnig woord uit. Maar dit....

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">

sory... ik kon het niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

en als je er dan nog niet uit komt, kunnen we je altijd nog een kant en klaar script geven?
:D

nog steeds een nickchange

• Duco Douwstra
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-11-2022

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
8)7

Je vraag is van harte welkom, maar neem dan even onze handleinding door ;)

[ Voor 95% gewijzigd door RobIII op 17-11-2022 13:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.