Toon posts:

Hoe je een topic moet benoemen(READ!)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie steeds meer topics met een junk naam, dus effe wat dingen die je moet doen:

1. Zet er <b>altijd</b> de programmeertaal voor. voorbeeld "[php] variabelen probleempje"
2. Benoem het probleem en zet er niet gewoon "HEEEELP" maar zoiets als "mijn arrays werken niet".

Gesnopen?
Ik zit niet ruim in de tijd en het zou me erg helpen php topics van de junkzooi te onderscheiden als iedereen keurig zijn topicje benoemde. Bedankt alvast.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Baxlash

Its a boy Genius!

IDD!!
zorg dat het hier een beetje netjes en verzorgd blijft. Enne:
je krijgt veel meer serieuze antwoorden als je gewoon schrijft wat je progtaal is in je post, want dan komen de experts van die taal al kijken, en dan ook nog je probleem erbij.

Ik hoop maar dat iedereen er zich aan gaat houden, wel zo makkenlijk ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-01 08:58

chem

Reist de wereld rond

ben ik helemaal eens...

ik zou nog toe willen voegen: als je je berichtje post, en het gaat om bv. syntaxfoutjes oid, zet dan je source ergens online, bij php bv. met de extensie .txt of .phps, zodat we dat kunnen bekijken... en niet hier in
t forum want dat zijn maar lappen text die toch niet makkkelijk te lezen zijn hier!

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

GraasGast

Analogue Heaven

Ja en nu even elke paar uur deze topic een swing geven en voila! een clean forum erbij (hoop ik) :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Dit geldt voor heel GoT denk ik :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-07-2025

Excrusiator

Say wha?

Je mag niet crosposten. :+

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
En bij hardware danwel software problemen (lees crashes voor windowers) graag ook even configuratie erbij. Het komt erg vaak voor dat in de tweede post gevraagd wordt wat voor config het is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

* Tom is het er helemaal mee eens [img=15,15]i&#047;s&#047;smile.gif[/img]

Verwijderd

chem: ik zou nog toe willen voegen: als je je berichtje post, en het gaat om bv. syntaxfoutjes oid, zet dan je source ergens online, bij php bv. met de extensie .txt of .phps, zodat we dat kunnen bekijken... en niet hier in
t forum want dat zijn maar lappen text die toch niet makkkelijk te lezen zijn hier!

Hmmm, als je dan na een paar maanden zo'n draadje nog eens door leest zijn alle sources natuurlijk al lang weer offline...

Waar ik dus wel voor ben, is een goed werkende [ code ] tag die niets uit de inhoud sloopt (ook geen lege regels); liefst met een kleiner monospaced font.

Dan blijft de boel wat overzichtelijker, ook maanden later.

Enorme lappen code posten heeft mi. sowieso geen zin, ik wil (en kan) geen uren besteden aan het doorspitten van honderden regels code op een webforum.

Voor de rest is het natuurlijk een goed plan om een fatsoenlijke topic te bedenken voor je gaat posten (trouwens, nadenken over wat je gaat posten kan ook geen kwaad ;)).

Verwijderd

Topicstarter
^_^_^_^_^_^_^_^_^^_^_^_^__^

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-12-2025
Kunnen zulk soort dingen niet in zo'n faq geval (waar Tom de icons voor heeft gemaakt toch?) Net als bij lieve adjes?

Verwijderd

Kijk, aan dit soort draadjes stoor ik me: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/104603

Iemand zit met een probleem, gooit dat op het forum, maar als hij vervolgens zelf de oplossing vindt (iets te vroeg gepost misschien?) verzoekt hij het draadje te sluiten, maar verklapt hij ons zijn oplossing niet...

Volgens mij trekt dit soort postings het niveau van het forum ook naar beneden, niemand behalve de topicstarter heeft iets aan dit soort draadjes.

<edit>
Aan de reacties in dat draadje te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt.
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
jlkjlkjk

Verwijderd

Kan Tom geen optie inbouwen dat AUTOMATISCH in de titel van een draad komt te staan wat het hoofdonderwerp is, ik dacht eerst zelfs dat dat ook zo is :D

Dat komt neer op een soort reg. exp. die bij het invoegen in de db eerst even vlug het aantal "PHP", "javascript" woordjes telt en zo dus het onderwerp bepaald.

Of doe dat aan de hand van [code] en [php] tags die iemand gebruikt ofzo.
Pagina: 1