Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Dat is ook waar het in deze thread grotendeels overging, maar je hebt gelijk, niet iedereen is daar mee bezig en (voorlopig) wordt dat nog niet in de site opgenomen gezien het feit dat we eigenlijk gericht zijn op web-sites bouwen (web-constructie).Op zaterdag 07 april 2001 14:51 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Het is volledig gericht op web-development. Dat is natuurlijk uitermate interessant, maar niet iedereen is hier mee bezig.
Java --> Vind het zelf een vervelende taal, maar is wel interessant en ook rond web-sites nog goed te gebruiken als er iemand is die zoiets wil doen graag![..]
Java, C++, C, Smalltalk, Python, Perl, XML, Corba, C#, Visual Basic () enz enz.
C/C++/C# --> zie onderaan reply.
Smalltalk--> Voor mij alleen van naam bekend, kan je het voor websites gebruiken, dan willen we dat graag behandelen, zoniet zie onderaan reply.
Python--> Als ik het goed heb is dat wel te gebruiken voor web-sites (server-side dan), als daar iemand voor is graag!
Perl--> Wordt al behandelt, staat onder CGI (misschien wat verwarrend, geef ik toe).
XML--> Dat moet absoluut op de site behandelt gaan worden.
Cobra--> Geen idee of het dat ook voor web-sites (server-side) te gebruik is, zo ja graag, zoniet zie onderaan reply.
Visual Basic--> zie onderaan reply
Kan ik me er in vinden, maarja dat was niet de oorspronkelijk opzet van de site, we zullen dit overleggen, omdat we zoveel mogelijk mensen willen aanspreken.Uiteraard moet je niet proberen alles te behandelen wat je maar kan bedenken (zeker als de kennis niet in huis is), maar ik denk toch zeker dat er niet alleen aandacht moet worden besteed aan (server-side) web-development.
Ik snap het. Ik denk dat gezien de domeinnaam en de interesse van de mensen die op dit moment eraan meewerken, het niet verstandig is om gelijk andere onderdelen toe te voegen. Feit is dan dus wel dat het wat mij betreft geen kandidaat is voor de sublieme developer site naast Tweakers.net.Op zaterdag 07 april 2001 15:25 schreef llevering het volgende:
Kan ik me er in vinden, maarja dat was niet de oorspronkelijk opzet van de site, we zullen dit overleggen, omdat we zoveel mogelijk mensen willen aanspreken.
Als je aandacht gaat besteden aan andere onderwerpen moet je het wel gelijk goed doen en ook hoogwaardig materiaal aanbieden. Hello worlds op alle gebieden hebben geen nut als je geen interessante stuff kan aanbieden.
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Het is natuurlijk niet zo verstandig om talen niet te vermelden omdat je ze zelf niet leuk vindt. Tweakers heeft toch ook berichten over Intel processoren.Java --> Vind het zelf een vervelende taal, maar is wel interessant en ook rond web-sites nog goed te gebruiken als er iemand is die zoiets wil doen graag!
Als je hieraan aandacht gaat besteden moet je gelijk de opzet van je site aanpassen. Als het er los naast hangt heeft het geen enkele nut.C/C++/C# --> zie onderaan reply.
Smalltalk--> Voor mij alleen van naam bekend, kan je het voor websites gebruiken, dan willen we dat graag behandelen, zoniet zie onderaan reply.
Smalltalk, Java, C, C++ en C# vallen toch wel een beetje in de zelfde categorie. Als je dus iets wilt behandelen, moet je naar mijn mening ook alles behandelen.
XML is natuurlijk ook meer dan alleen een verbetering van HTML. Als je XML behandelt moet je dit ook in de context van C++, Java en .NET plaatsen (als je deze onderwerpen ook gaat behandelen).XML--> Dat moet absoluut op de site behandelt gaan worden.
CoRba hoort ook thuis in de categorie van systemen die jullie op dit moment niet behandelen.Cobra--> Geen idee of het dat ook voor web-sites (server-side) te gebruik is, zo ja graag, zoniet zie onderaan reply.
Naar mijn mening zou het dan ook een andere domeinnaam vereisen. Wellicht is het voor jullie dus verstandiger om het eerst maar eens hierbij te laten.Kan ik me er in vinden, maarja dat was niet de oorspronkelijk opzet van de site, we zullen dit overleggen, omdat we zoveel mogelijk mensen willen aanspreken.
Volgende week besluiten we of we (echte) programmeertalen er ook bij nemen, en dan als we dat doen gaan we ook meteen op zoek naar mensen die een hoop daarover weten te vertellen, maar nogmaals dat weten we volgende week pas.Op zaterdag 07 april 2001 15:36 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ik snap het. Ik denk dat gezien de domeinnaam en de interesse van de mensen die op dit moment eraan meewerken, het niet verstandig is om gelijk andere onderdelen toe te voegen. Feit is dan dus wel dat het wat mij betreft geen kandidaat is voor de sublieme developer site naast Tweakers.net.
Als je aandacht gaat besteden aan andere onderwerpen moet je het wel gelijk goed doen en ook hoogwaardig materiaal aanbieden. Hello worlds op alle gebieden hebben geen nut als je geen interessante stuff kan aanbieden.
Ok, ik ben benieuwd!Op zaterdag 07 april 2001 15:43 schreef llevering het volgende:
Volgende week besluiten we of we (echte) programmeertalen er ook bij nemen, en dan als we dat doen gaan we ook meteen op zoek naar mensen die een hoop daarover weten te vertellen.
Sorry we zijn wel erg snel van gedachte veranderd toevallig was iedereen die er over ging online en dachten we nog eens goed na, daar is het volgende uitgekomen:Op zaterdag 07 april 2001 15:44 schreef mbravenboer het volgende:
[..]
Ok, ik ben benieuwd!
Web-Con richt zich op web-programmeren + alles wat met web-constructie te maken houdt. Aangezien web-constructie heel wat anders is dan software-programmeren kunnen wij daar beter onze handen vanaf houden, omdat we dan toch geen goede ondersteuning kunnen bieden.
Wij denken dat het daarom verstandig is om dit op een aparte site te doen.
Veel succes,
het web-con.nl team
P.S. Als jullie een site starten contact me dan even via ICQ, misschien kunnen we het een en ander op mekaar af stemmen en elkaar helpen.
Lijkt mij een verstandige beslissing.Op zaterdag 07 april 2001 16:01 schreef llevering het volgende:
Web-Con richt zich op web-programmeren + alles wat met web-constructie te maken houdt. ... we dan toch geen goede ondersteuning kunnen bieden.
Martin
Er komen ook best veel vragen langs, waarin mensen willen weten hoe ze een webpagina kunnen beveiligen. Of vragen waarin mensen problemen hebben met .htaccess die ze niet aan de praat krijgen.
Misschien kan er op die vragen worden doorverwezen naar phpSecurePages op http://www.phpSecurePages.f2s.com
Misschien kan er op die vragen worden doorverwezen naar phpSecurePages op http://www.phpSecurePages.f2s.com
eh madnerd nu je toch aan je postig-spree ben begonnen, zie topic hierboven (alhoewel dat een moment opname is
, ps. die chick (onderste dan) is om te
)
phusion.nl > ik heb zo het gevoel dat we hier dubbel werk aan het doen zijn aangezien - zover ik heb begrepen - dat dat al zoiets word?
leg eens uit
phusion.nl > ik heb zo het gevoel dat we hier dubbel werk aan het doen zijn aangezien - zover ik heb begrepen - dat dat al zoiets word?
leg eens uit
Verwijderd
*swing* (©® Rafthor)
Ook wel makkelijk voor in de faq :
(kom er zelf net achter
)
Je mag in PHP geen
achter een
aan doen.
werkt wel.
Ook wel makkelijk voor in de faq :
(kom er zelf net achter
Je mag in PHP geen
PHP:
1
2
3
| <? header(Location: blaat.php) ?> |
achter een
PHP:
1
2
3
| <? Setcookie() ?> |
aan doen.
PHP:
1
2
3
| <? header("Refresh: 0;url=blaat.php"); ?> |
werkt wel.
Op veler verzoek 
Q:
Ik heb een klein appletje gebouwd dat een netconnectie kan maken naar een andere machine, en een filetje uploaden.
nu zit ik met het probleem dat ik steeds weer tegen die over-actieve security van
java aanknal, met de mededeling "Nee jij mag geen connectie aanmaken". Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen?
A:
1) Da''s geen JavaScript, maar Java
2) Dat mag ook helemaal niet, anders zou je met een Java applet vanaf een webpagina iemands harddisk kunnen scannen, bestanden kunnen uploaden naar een server, etc: kortom, grof in iemands computer inbreken. Daarom is er dus beveliging.
Op verzoek van tomato en met antwoord van MrX, waarvoor eeuwige dank.
Q:
Ik heb een klein appletje gebouwd dat een netconnectie kan maken naar een andere machine, en een filetje uploaden.
nu zit ik met het probleem dat ik steeds weer tegen die over-actieve security van
java aanknal, met de mededeling "Nee jij mag geen connectie aanmaken". Weet een van jullie hoe ik dit op kan lossen?
A:
1) Da''s geen JavaScript, maar Java
2) Dat mag ook helemaal niet, anders zou je met een Java applet vanaf een webpagina iemands harddisk kunnen scannen, bestanden kunnen uploaden naar een server, etc: kortom, grof in iemands computer inbreken. Daarom is er dus beveliging.
Op verzoek van tomato en met antwoord van MrX, waarvoor eeuwige dank.
Verwijderd
Ik heb overigens een domeinnaam gekocht die geschikt is voor het opzetten voor een website voor het uitwisselen van kennis voor het bouwen van webprojecten.
Daarnaast ben ik ook setevig aan het nadenken over het hoe en wat van de site, en jullie horen daar binnenkort meer over.
Daarnaast ben ik ook setevig aan het nadenken over het hoe en wat van de site, en jullie horen daar binnenkort meer over.