Online shoppen en geen specificaties opgeven :( :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Topicstarter
Nou ik ben dus heftig aan het shoppen naar ene nieuwe pc. Ik kocht voorheen altijd me spullen bij Funprice en Norrod in groningen. Maar ik erger me steeds meer dat ze geen specificaties opgeven aan hun producten.

Bijvoorbeeld, Norrod koopt hdisks in op grote en prijs. Dus je weet nooit welke je hebt. Alleen al daarom heb ik besloten om niks meer te kopen bij die lui. (Misschien beetje overdreven maar dan hadden ze ook nog niet het moederbord wat ik wou hebben.) Ook vind ik het assortiment van veel computers winkels aan de lage kant.

Precies het zelfde met Funprice. Geheugen geen specificaties (merken, cas latency). Dit vind ik toch niet echt bevordelijk voor klanten die wat meer verstand hebben van computers.

Nu komt er vast weer iemand aan die zegt 'Dan koop je daar toch niet'. Jah makkelijk gezegd ik wil graag kopen bij NoRRoD hun service is dik in orde graag zou ik daar weer willen kopen. Maar dat zit er deze keer niet in :( Jammer NoRRoD.

Ook veel andere winkels geven weinig details op van hun producten. Bijvoorbeeld welk merken cases ze hebben. Dus voor alle ondernemers met een pc winkels, die ook als doelgroep mensen zoals ik willen hebben :) (En ik geef redelijk wat uit aan hardware, zoals de meeste tweakers :) ) ZET DIE SPECIFICATIES ERBIJ.

Dus nu uiteindelijk (nog niks zeker) denk ik dat ik al me spul bij Perfect-Systems ga aanschaffen. Reden: super mooie site, goede manier van online shoppen. GROOT Assortiment (veel soorten geheugen) drie e-mails verstuurd vandaag, binnen een uur en anderhalf uur een duidelijke reacite. En de prijs is goed.

Voor de duidelijkheid.

AMD 1333
IBM Deskstar 40gb GXP60 (2 keer)
Corsair 256 DDR CAS2 (2 keer)
Artic Silver II
MSI KT266 mobo met raid
ASUS V8200 Pure
Pioneer DVD Slot in

Price watch = 3880 (met verkosten bereken 4015 ofzo)

Perfect Systems = 4018 (met verzendkost ong. 4060).

Nu nog hopen dat als ik strx besteld heb dat alles snel binnen is en werkend, dat vul in een positieve shopsurvey in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:18
Perfect Systems, daar heb ik begin januari m'n PIII 850E besteld, paar dagen later binnen en niet duur :) afgelopen vrijdag ook m'n nieuwe mobo Abit BX133 besteld, die verwacht ik komende dagen binnen.

Ik had ook binnen een paar uur een mailtje terug, vriendelijk beschreven en zo, dus ik denk dat je daar goeie keus aan hebt :)

Zo, dat hebbie vast :D

Wat betreft dat veel PC-boeren klein assortiment hebben, en ook vaak geen of weinig specificaties er bij zetten:
Daar BAAL ik net zo goed van, eigenlijk is dat :r :r :r maar dat moet ik eik nie zeggen want da's weer iets overdreven ;) maargoed je snapt wat ik bedoel :P

Liever overal diepgaande specs bijzetten graag, ik ben van mezelf nogal detaillist en wil alles tot in de detail weten wat ik koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 17:32 schreef Knightwolf het volgende:

Wat betreft dat veel PC-boeren klein assortiment hebben, en ook vaak geen of weinig specificaties er bij zetten:
Daar BAAL ik net zo goed van.
Maar da tis het vreemde, NoRRoD en funprice zijn alles behalve pc boeren. Goede zaken met tot nog toe goede service. Als ze dat puntje nog ff verbeteren. En ze zijn ook wat ana de dure kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26718

Op maandag 11 juni 2001 17:01 schreef Mannekino het volgende:
Voor de duidelijkheid.
...
AMD 1333
...
Ze hebben nu de AYHJA in de aanbieding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Topicstarter
Op woensdag 13 juni 2001 15:13 schreef Joekeltje het volgende:

[..]

Ze hebben nu de AYHJA in de aanbieding :9
AMD Athlon (Socket A - 266 MHz -256 Kb) 1,33 AYHJA
ARTIC Silver Koelpasta Thermal II Compound 3 gr
PIONEER (16x/40x - intern - IDE - bulk - SLOT IN)
2 keer PC2400 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR CAS2
1 ASUS V-8200 (64 Mb SD-RAM - Geforce 3)
2 keer IBM 60GXP 40,0 Gb (7200 RPM - ATA 100)
2 keer Ultra DMA-66 kabel (50 cm - 3 connectoren)
MSI K7T 266 PRO RAID (266 MHz KT266 - ATX - SOC A)

:P vandaag besteld

Ik ben alleen vergeten een floppy drive erbij te doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Klippy

Still Game

Op donderdag 14 juni 2001 01:42 schreef Mannekino het volgende:

[..]

AMD Athlon (Socket A - 266 MHz -256 Kb) 1,33 AYHJA
ARTIC Silver Koelpasta Thermal II Compound 3 gr
PIONEER (16x/40x - intern - IDE - bulk - SLOT IN)
2 keer PC2400 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR CAS2
1 ASUS V-8200 (64 Mb SD-RAM - Geforce 3)
2 keer IBM 60GXP 40,0 Gb (7200 RPM - ATA 100)
2 keer Ultra DMA-66 kabel (50 cm - 3 connectoren)
MSI K7T 266 PRO RAID (266 MHz KT266 - ATX - SOC A)

:P vandaag besteld

Ik ben alleen vergeten een floppy drive erbij te doen |:(
Ooooow.... lekkah! :9~
Alleen heb ik dat grof geweld voorlopig nog niet nodig. Mijn volgende update duurt nog wel ff....
Mag ik wel vragen wat de totaalprijs was?
Merci alvast :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteFly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 11:23
Ik heb bij Perfect systems weleens een reep geheugen gehaald, gewoon de toen goedkoopste uit de pricewatch gehaald en het is echt TOP-spul. Was binnen 3 dagen binnen, in een behoorlijke verpakking! een week geleden kreeg ik een ander reepje binnen (256MB) en dat zat in een normale (!) envelop in alleen nog maar zon anti-statisch zakje! nix dikker papier of van dat luchtbolletjes enveloppen spul. alleen maar 1 stomme valentijn envelop! dat vind ik geen porum voor een pc-shop. nee, neem dan perfect systems. 1 DOOS waar ook een compelete cdrom-speler (in doos) in had gekund. onwijs veel rommel en piepschuim enzo om ervoor te zorgen dat het niet kan schuiven, in zon luchtbelletjes envelop en anti-statisch zakje!

Perfect Systems is een zaak die zn naam eer aan doet, jammer alleen dat ze in lang niet alle zaken de goedkoopste zijn. Ojah, die shit winkel waar ik het over had was dus Xenon Webstore. :r

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben het helemaal eens met je, NoRRoD geeft veel te weinig specificaties op.
Dat stoort me enorm, als je een keer een leuk coolertje of DVD speler wilt kopen moet je direct naar een andere zaak, en dat vind ik errug slecht. |:(

Eigenlijk moeten we met zijn allen een brief naar NoRRoD sturen, zodat ze de klachten over een gebrekkig assortiment serieus nemen. :(

Tjah, ik koop errug weinig bij NoRRoD, maarja hun service is behoorlijk oké, daarom kom ik er altijd terug. Wij als inwoners in Drenthe/Groningen hebben maar weinig keus.... en da's minder. |:(

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 02:11 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Ooooow.... lekkah! :9~
Alleen heb ik dat grof geweld voorlopig nog niet nodig. Mijn volgende update duurt nog wel ff....
Mag ik wel vragen wat de totaalprijs was?
Merci alvast :)
Ik had de prijzen ff weggehaald.

Hier mijn factuur..

Aantal Omschrijving Stukprijs Totaal
1 AMD Athlon (Socket A - 266 MHz -256 Kb) 1,33 AYHJA fl 559,00 fl 559,00
1 ARTIC Silver Koelpasta Thermal II Compound 3 gr fl 24,00 fl 24,00
1 PIONEER (16x/40x - intern - IDE - bulk - SLOT IN) fl 214,63 fl 214,63
2 PC2400 - 256 Mb - 184 PIN DDR SDRAM - CORSAIR CAS2 fl 298,00 fl 596,00
1 ASUS V-8200 (64 Mb SD-RAM - Geforce 3) fl 1.168,25 fl 1.168,25
2 IBM 60GXP 40,0 Gb (7200 RPM - ATA 100) fl 485,00 fl 970,00
2 Ultra DMA-66 kabel (50 cm - 3 connectoren) fl 39,63 fl 79,26
1 MSI K7T 266 PRO RAID (266 MHz KT266 - ATX - SOC A) fl 487,09 fl 487,09
Totaal: fl 4.098,23
Verzendkosten: fl 48,23
Totaal incl. BTW: fl 4.146,46

(En wat betreft de prijs... ong. het selfde als ik in de pricewatch ga zoeken. Vier dingen op die lijstje zijn in de aanbieding. :) Dus meteen besteld. En mijn huidige PC heb ik al weer 2 jaar hoor. PIII 500 256mb el-cheapo plextor 40 reader adaptec scsi hercules tnt2 ultra. Dus ik ben wel weer bijjna aan vervanging toe.

En ik heb deze kast gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.liteonenclosure.com/images/fs020_2l.gif Hij is echt vet :) :) :)

Kast besteld bij Chicon ze hadden er nog twee op voorraad. En Lite-On Enclosure is aant reorganiseren.

Ohjah en een WBK38 besteld bij iComputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23790

Meendering===> je kan vanuit Borger lekker naar emmen gaan naar dynabyte HAHAHAHA. Alhoewel in Emmen heb je ook nog pc-bouwmarkt dat gaat nog wel. Verder in Stadskanaal en Musselkanaal nog wat zaken maar niet echt goedkoop maar keus is er zeker wel... toch :?

ow ja en ook ik heb in Borger gewoond..

mzl pmponer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26685

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 10:52 schreef pmponer het volgende:
Meendering===> je kan vanuit Borger lekker naar emmen gaan naar dynabyte HAHAHAHA. Alhoewel in Emmen heb je ook nog pc-bouwmarkt dat gaat nog wel. Verder in Stadskanaal en Musselkanaal nog wat zaken maar niet echt goedkoop maar keus is er zeker wel... toch :?

mzl pmponer
:? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-07 08:02
Dat NoRRoD geen specificaties neer zet, tja, wat moet je daar van zeggen..

Zoek je iets speciaals, dan bel je toch even..

En wat betreft assortiment, je kunt alles wel gaan leveren maar je moet ook rekening houden wat dat voor zo'n winkel wel allemaal niet extra "kost" , qua contacten met leveranciers, fabrikanten e.d.

Als je van een bepaald moederbord al tich merken gaat leveren.. Dan krijgen ze het daar ook tich keer drukker qua garantie afhandelingen etc..

Zij maken een keuze wat goed werkt en waar ze een goede "band" mee hebben qua garantie ed.

Dat is voor een bedrijf erg belangrijk..

Ik woon zelf ook in Emmen en ik ga ook vaak naar Groningen (NoRRoD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op donderdag 14 juni 2001 10:52 schreef pmponer het volgende:

mzl pmponer
Wie bent u? :? :Y)

Whatever.

Pagina: 1