veel gestelde vragen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:37

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Ik zie soms dat hier in dit forum sommige vragen wel 100x gesteld worden, zoals welke editor kan ik gebruiken voor php, kan php ook onder windows en allemaal van dat soort vragen!!

Kan er niet iets gemaakt worden dat die vragen en antwoorden ergens altijd staan en dat er op deze pagina een verwijzing naar staat? ik weet zelf dat dat met de zoekfunctie makkelijk te vinden is, maar ik geloof niet dat veel mensen dat door hebben :(

zal wel een stom idee van me zijn. Maar ik lees en gebruik dit forum al heel lang, en soms denk ik 'jesus alweer????? die vraag!?' maar ja, zal wel niks aan te doen zijn, ben het tenminste kwijt! :)

een prettige dag nog aan alle mede tweakers

Verwijderd

Daar heb je volkomen gelijk in. Ik heb ook ooit eens een voorstel gedaan voor een soort tweakers.net FAQ, maar dan voor meerdere forums (webdev, webdesign, hard/software, OS etc.) of een soort van column pagina zoals bij phpbuilder.com. Maar ja, eer dat zoiets van de grond komt duurt wel ff....

Waar ik me meer aan stoor (maar dat moge inmiddels duidelijk zijn ;)) is dat er soms tientallen vragen bijstaan die je met een verwijzing naar 1 simpele functie in een online manual kan beantwoorden. Ik heb een tijdje geleden eens een thread gestart waar mensen links in konden posten naar goede webdev sites, maar dat is ook doodgebloed.

Daarnaast is het zoeken naar de 'search' knop ook een heel karwei geloof ik....

Verwijderd

En daarom vind ik dat er een GoT Programming & Website scripting activelist moet komen,
als je dan een klein vraagje hebt, of een 'newbie' vraagje, dan kun je die daar vragen, of je stuurt ff een broadcast rond.....

Dat zou toch veel makkelijker zijn, en dan komen die onzin vragen hier niet meer terecht......

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Inderdaad, soms is het echt niet flex om voor de 2^1024 keer dezelfde vraag voorbij te zien komen. Ik denk dat zoiets niet te vermijden is. Dit is tenslotte een forum, en daar zullen mensen met hun vragen naar toe komen. Aangezien veel mensen tegen dezelfde dingen aanlopen, komen er ook vaak dezelfde vragen voorbij. Wat je dan kunt doen is gewoon een link naar een vergelijkbaar onderwerp posten, of naar TFM van de/het desbetreffende taal/pakket/... verwijzen.(Deze wordt idd te weinig gelezen :()
Of, als het topic duidelijk is en je hebt er geen zin in, niet lezen. ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik denk dat weinig zin heeft. Aangezien er een mooie zoekfunctie is. Kunnen mensen de meeste problemen daarmee al oplossen.
Maar voor sommige mensen:
- is het teveel moeite. :(
- zien de zoek button over het hoofd
- hun variable heet b en niet a
- snappen de zoek functie niet helemaal
- of willen graag meer uitleg

Misschien is het handig als er iemand voorbij komt met een vraag die al 100x is langs geweest om dan ipv van uitleg de zoek functie uit te leggen compleet met url+vars en natuurlijk er netje bij zeggen als ze dan nog vragen hebben dat ze terug kunnen komen. We moeten natuurlijk wel vriendelijk blijven. :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Die zoek-functie werkt alleen correct als je het te zoeken woord tussen % zet.

Daar was ik ik het begin ook niet helemaal achter...

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Dat is toch optie 4 ??? :) van mijn post

Het staat er trouwens bij

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Deze zoekfunctie is enorm brak :(
snap niet dat ze die niet even wat aanpassen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Prepare for unforeseen consequences

Verwijderd

Je kán natuurlijk ook deze page (van onno 8-))

gebruiken :)

volgens mij zou het wel een idee wezen als Arjen een voorbeeld nam aan de search van onno :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 11:06 schreef LuCarD het volgende:
Ik denk dat weinig zin heeft. Aangezien er een mooie zoekfunctie is. [/quote]Nouw mooi je moet eerst weten dat je de % er voor en achter moet gooien

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>% werkt als wildcard en _ matcht 1 karakter.[/quote]Staat erbij....

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Het is wel ooit de bedoeling een knowledgebase te maken die bij dit forum hoort.
Maar dit is een puntje op de todolist, en zal inderdaad nog wel even duren.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 12:15 schreef LuCarD het volgende:
Staat erbij....[/quote]Toevallig zijn er ook domme mensen, die dat niet begrijpen en sommige mensen zijn het normale gewent dus die denken IK LEES DAT NIET WANT IK WEET HOE HET WERKT!!!

Verwijderd

Ik heb dat gedoe met die search (die stomme SQL %-jes erbij zetten) wel eens aangestipt in het adjes forum, dat dat dus compleet onzin is. Je moet dan namelijk of de topic in zijn geheel goed raden of altijd die %'s gebruiken.

Maar goed, Arjen vond het zo handiger, God mag weten waarom. Het veroorzaakt alleen maar verwarring en het wijkt af van wat gebruikelijk is bij zoekmachines. Maar goed, er viel niet over te discussieren geloof ik. :(

Verwijderd

hallo,
what about my activelist? :D

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 14:33 schreef TangLeFuzZ- het volgende:
hallo,
what about my activelist? :D[/quote]Bestaat al... Het heet IRC

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-01 12:53
Ik denk dat je dit altijd wel zult krijgen omdat er zat mensen zijn die dan nog niet zo lang op internet zitten. Shit(squse me) dat van die %% wist ik ook niet.

Ik denk dat er juist een forum is om mensen te helpen en als een vraag meerdere malen gesteld wordt moeten de ervaren mensen die mensen gewoon helpen en niet afzeiken dat ze maar eerst goed moeten zoeken. (niet dat dit veel gebeurt hoor)

---er zijn geen stomme vragen...alleen stomme antwoorden---

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Ik denk dat er juist een forum is om mensen te helpen en als een vraag meerdere malen gesteld wordt moeten de ervaren mensen die mensen gewoon helpen en niet afzeiken dat ze maar eerst goed moeten zoeken. (niet dat dit veel gebeurt hoor)

De mensen met vragen moeten ook zelf zoeken en zelf proberen.

Ja, ik ben een van die mensen die alle(?) vragen in dit topic kan beantwoorden en ik beatnwoord er ook veel, maar ook ik heb meer te doen. Dus als je niet zoekt en niet zelf probeert vind ik dat niet altijd even leuk....

Dat RTFM is trouwens niet alleen bedoeld als afbekken maar ook omdat daar de antwoorden op de volgende 50 problemen ook staan.

Verwijderd

Zo te zien is deze discussie weer eens een keertje opgelaaid :)

Ik zit hier nog niet erg lang, maar ik heb deze topic nou al een keer of 10 langs zijn komen. Ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar als er iemand vragen stelt waarop je geen antwoord wilt geven, dan negeer je hem toch gewoon?

/me denkt dat een zoek functie die (optioneel) zoekt in bekende knowledge bases heel veel zou helpen...

Verwijderd

Ik weet dat het niet zo makkelijk is, maar als er iemand vragen stelt waarop je geen antwoord wilt geven, dan negeer je hem toch gewoon?

Als iedereen dat doet gaan ze weer mauwen dat ze geen antwoord krijgen... ;)

Maar even serieus: ik wil best antwoord geven en doe dat ook: lees de documentatie, daar staat het (ook bekend als RTFM).
En ik roep dat niet als ik niet weet of het er staat.

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
In plaats van te zeuren, kunnen we natuurlijk ook gewoon even met z'n allen zo'n faq systeem op zetten.
De volgende keer dat gebruikers dan klagen, kun je ze EN naar de search EN naar de faq verwijzen. Sterker nog, staat een vraag ik in de faq beantwoord, dan kan de thread meteen dicht.

It's not a bug, it's a feature

Verwijderd

Een voorbeeld dat ik zo snel effe kon vinden... Lees het en vertel mij nou eens of Insomnia echt gezocht had.

Het gaat niet om Insomnia, maar om de houding: Je neemt geen eigen initiatief, vraagt, krijgt een tip, gebruikt hem niet en begint te zeiken dat het antwoord niet in hapklare voorgekouwde brokken aangeleverd wordt...

En dan de oplossing: een knowledge base? Je zit op GoT en dus heb je internet verbinding... Hallo!?! De grootste knowledge base op aarde is niet goed genoeg? Als je die standaard dingen die in die knowledge base zouden staan niet kan vinden op internet dan zoek je niet.

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
trouwens, beginners snappen niet eens wat RTFM betekend. dus dat slaat vaak ook nergens op :)

maar ja, ik heb weer een leuke discussie opgelaaid, maar zou leuk zijn als mensen die teveel tijd hebben, iets gaan bouwen (ik ben een druk bezet man :) )

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-01 08:58

chem

Reist de wereld rond

mja maar moet die search niet uitgebereid worden naar zoeken op content?

ik heb zelf een forumsel gebakken en het ging bij mij errug makkelijk, lijkt me hier ook niet lastig als de db goed opgezet is?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Beginners snappen niet eens wat RTFM betekend. dus dat slaat vaak ook nergens op :)

Die "beginnners" (niet alle beginners vragen RTFM vragen) zullen dat nog vaak horen, je kan dus niet vroeg genoeg beginnen. ;)

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
maar er zal dus wel geen oplossing komen dus?
:)

en je kunt inderdaad nooit vroeg genoeg beginnen met iets (behalve met dood gaan :) )

• Jasper
  • Laatst online: 16:27
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 17:21 schreef chem het volgende:
mja maar moet die search niet uitgebereid worden naar zoeken op content?

ik heb zelf een forumsel gebakken en het ging bij mij errug makkelijk, lijkt me hier ook niet lastig als de db goed opgezet is?[/quote]Ksnap ook niet dat dat er niet in zit..
Pagina: 1