Gewoon weer iemand met een stopwatch op de lijn zettenDutchOwnage schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:02:
Wat een gezeik met die software joh.
Ik denk dat ze de backup hebben gebruikt om de daadwerkelijke data er in te krijgen. Want van de laatste coureurs die nog op de baan waren verschenen de sectortijden niet, maar die zijn later alsnog in de live timing gekomen.bottom line schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:02:
'We gaan ervan uit dat de timings correct waren'
Heftig hoor, FIA FOM die met AI slop software werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door StefanVerkerk op 09-10-2026 15:07 ]
De FIA die aangeeft dat er problemen waren met de registratie, dat ze er zeker van zijn dat de huidige tijden kloppen, maar niet weten of het nu werkt.
Als je zeker weet dat het niet werkte, en niet zeker weet of het weer werkt, hoe kun je dan zeker weten dat de huidige registratie klopt?
Als je zeker weet dat het niet werkte, en niet zeker weet of het weer werkt, hoe kun je dan zeker weten dat de huidige registratie klopt?
Bij SkyF1/F1TV denken ze dat het hier mogelijk mee te maken heeft. Ze vragen zich af of er mogelijk auto's zijn geweest die hier voordeel van hebben gehad.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:53:
Uh FIA, wat is dit nou weer?
OVERTAKE ENABLED
9 Oct 2026, 14:52:08
CHEQUERED FLAG
9 Oct 2026, 14:52:09
Weet niet hoor. Met die 0.001 marges wat je af en toe ziet. Moet je wel een verdomd snelle reactievermogen hebbenRobertMe schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:03:
[...]
Gewoon weer iemand met een stopwatch op de lijn zetten,
SQ2 WILL START AT 15:11
9 Oct 2026, 15:05:26
9 Oct 2026, 15:05:26
FOM. FOM doet de officiële registratie en geeft het door aan de FIA. Zie ook Monaco waar FOM "uiteindelijk" erkende dat de registratie in de pitstraat niet klopte.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:05:
Heftig hoor, FIA die met AI slop software werkt.
"Controleer of de software het nog doet."StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:05:
Heftig hoor, FIA die met AI slop software werkt.
AI: Shutting down
Dat is specifiek voor in de pitlane, kunnen monteurs elkaar te voet inhalen. /s
*sowieso
En toch is dat vaak de oplossing: Turning it off and on againDR!5EQ schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:07:
[...]
"Controleer of de software het nog doet."
AI: Shutting down
*sowieso
VER met 1:32.724 nu 0,7 sec sneller dan in SQ1.
Max meldt dat hij gehinderd werd door een Ferrari in bocht 14.
Gaf RUS nou nog even een kus tegen de muur vlak voor de finish?
Laat maar.
[ Voor 82% gewijzigd door DoubleDutch op 09-10-2026 15:23 ]
Te vroeg geroepen.. hij is gewoon door toch?
*sowieso
Hoop dat de pace op rood wat beter is voor Max.
---RAWE CEEK!!!---
hahaha jij was super snel!DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:23:
[...]
*sowieso
Zag niet dat hij met een rondje bezig was.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:23:
[...]
Gezien de tijdens in VT1 is dat wel wat we gaan zien ja.. maar goed dat was voor de anderen al een veel betere tijd. Dus ben benieuwd of die niet nu ook nog veel sneller zullen gaan dan.NoFearCreations schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:24:
Hoop dat de pace op rood wat beter is voor Max.
*sowieso
Maakt niet uit.. ik noemde Perez daarstraks ook Stroll, foutje kan gebeuren.DoubleDutch schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:24:
[...]
Zag niet dat hij met een rondje bezig was.
*sowieso
SQ3 WILL START AT 15:28
9 Oct 2026, 15:25:01
9 Oct 2026, 15:25:01
Paul Monaghan bij VER in de pits zag er niet happy uit. En VER staat nog binnen... hmm.
Haha, bij SkyF1/F1TV waren ze al helemaal hyped om HAM, maar slechts P3 haha.
Lewis gleed behoorlijk.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:35:
"When you grow up your heart dies"
Die sectoren waren ook echt wel HEEL netjes.. (behalve de laatste dan) erg zonde hoor. Dat was een mooie lap om te zien.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:35:
*sowieso
Wow, super tijd!
---RAWE CEEK!!!---
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Pakt Max dan eindelijk eens pole, in de sprint kwalificatie?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ver blij met zn auto, en het gat met z'n teamgenoot is er weer.
Oudere setup lijkt bij Mercedes beter te draaien dan de update.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Lekker hoor! Dat wordt nog wat die laatste paar races dit jaar
Ik zou het doen!
Lekker VER! P1. Goed gedaan. Nu hopen dat het geen P4 of P6 wordt met een gridstraf.
ANT P7, oei.
ANT P7, oei.
oh ja kak.. ze herhalen het nog even bij Sky maar max moet zich nog verantwoorden bij de stewards voor zijn overtake tijdens geel in SQ1
*sowieso
Bahrein was ook pole.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:37:
Pakt Max dan eindelijk eens pole, in de sprint kwalificatie?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Ach... Sprint.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:38:
Lekker VER! P1. Goed gedaan. Nu hopen dat het geen P4 of P6 wordt met een gridstraf.
Beter dat dan de eigenlijke race.
Als hij geen straf krijgt dan hoop ik in ieder geval op een goede start want anders geven ze zichzelf weer een straf.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:38:
ANT P7, oei.
Kimi P7, maar die hoeft niet echt meer. Zolang hij maar top 5 blijft rijden toch?
"When you grow up your heart dies"
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja inhalen onder geel is vaak eenmaal een gridstraf, maar we zullen zien wat er uitkomt.
Wel mooi om te zien dat Verstappen weer snel is en blijkbaar de auto meer naar wens heeft. Hadjar heeft daarintegen wel meer moeite. Hopelijk kan die aan deze setup wennen.
Wel mooi om te zien dat Verstappen weer snel is en blijkbaar de auto meer naar wens heeft. Hadjar heeft daarintegen wel meer moeite. Hopelijk kan die aan deze setup wennen.
Wat boeit mij in het heetst van deze kwalificatie nou een kwalificatie ronde uit 2018 vab Hamilton. Laat staan 4 keer achter elkaar benoemen.
Die lijkt een fout gemaakt te hebben in de laatste sector. Ging van 2 tienden naar bijna 9 tienden achterstand, dat is wel veel.tweakduke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:40:
Nou ja inhalen onder geel is vaak eenmaal een gridstraf, maar we zullen zien wat er uitkomt.
Waarom luister je dan bijvoorbeeld niet naar het F1tv commentaar?Vinniedh schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:40:
Zo ook weer van het sky geneuzel af dat er alleen britse rijders op sprint pole hebben gestaan
Track limitsCharles Hill schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:42:
[...]
Die lijkt een fout gemaakt te hebben in de laatste sector. Ging van 2 tienden naar bijna 9 tienden achterstand, dat is wel veel.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja klopt en hij ging ook over de tracklimits dacht ik, maar het vorige weekend was ook niet geweldig.Charles Hill schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:42:
[...]
Die lijkt een fout gemaakt te hebben in de laatste sector. Ging van 2 tienden naar bijna 9 tienden achterstand, dat is wel veel.
Maar goed er komt nog meer dit weekend.
Ja uiteindelijk is het helemaal geen tijd geworden. Maar zonder track limits was het 9 tienden achterstand.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Max heeft hier nog nooit pole of gewonnen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ah op die fiets. Dan kan de sprint een mooie opstap zijn naar meer.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 15:46:
[...]
Max heeft hier nog nooit pole of gewonnen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
/insert meme: "Ah shit.. here we go again"
*sowieso
Wat een farcé is de "koningklasse" op deze manier aan het worden...
---RAWE CEEK!!!---
Precies, wat dus ook in de race control messages voorbij kwam. Overtake mode is dus tussen xx:52:08 en xx:52:36 ingeschakeld geweest. Ik ben even in afwachting van de replay live timing in Multiviewer.app om te kijken of VER b.v. ook daar gebruik van heeft kunnen maken. Naast dat terugkijken van de gele vlag met de inhaalactie op HAM.
Verwacht nog een penalty voor Max ivm inhalen Lewis onder geel. Geldt knipperend geel als waved yellows? Want dat worden het wellicht zelfs 5 plekken straf, anders 3 ..
Edit: volgens Google:
• Eén knipperend geel licht staat gelijk aan een single waved yellow (enkele gezwaaide gele vlag). Dit betekent: gevaar naast of gedeeltelijk op de baan, snelheid minderen en niet inhalen.
Lullig maar wel terecht
• Eén knipperend geel licht staat gelijk aan een single waved yellow (enkele gezwaaide gele vlag). Dit betekent: gevaar naast of gedeeltelijk op de baan, snelheid minderen en niet inhalen.
Lullig maar wel terecht
[ Voor 42% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-10-2026 16:08 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Double geel zijn 2 driehoeken die om enom knipperen (dus een driehoek van linksonder, linksboven, rechtsboven, afgewisseld met een driehoek linksonder, rechtsonder, rechtsboven of iets in die trant).Alfa Novanta schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:06:
Verwacht nog een penalty voor Max ivm inhalen Lewis onder geel. Geldt knipperend geel als waved yellows? Want dat worden het wellicht zelfs 5 plekken straf, anders 3 ..
Ik verwacht zelf geen penalty. Naar mijn idee reed Hamilton heel langzaam i.v.m. cool-/in-lap en Verstappen kwam "ineens" bij een gele vlag uit (lag IIRC een bocht voor). Als Verstappen vol in de ankers moet is dat gevaarlijker dan nu afremmen en inhalen. En volgens mij hebben de stewards al eerder eens zo geoordeeld (snelheidsverschil te groot, coureur die inhaalde remt wel af, maar vol in de ankers is gevaarlijker).
Daarom dus ook dat bij double yellow de sector ervoor al yellow is. Dan zie je het aankomen en kun je eerst iets afremmen en daarna volledig afremmen. Of dus al afremmen om te zien dat er voor je iemand langzaam gaat en dus hard afremmen om niet in te halen.
Een eventuele straf zal zijn voor de sprint; niet de hoofdrace.Treveo schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:11:
Mocht hij straf krijgen, waarom is die dan voor de race en niet voor de sprint? Beetje vreemd?
We gaan het zien, Max moet zich elk moment bij de stewards melden.
Voor de race wel leuk, een getergde Max wint morgen gewoon ook al start hij laatst
/overdrijven is een vak
Voor de race wel leuk, een getergde Max wint morgen gewoon ook al start hij laatst
/overdrijven is een vak
[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-10-2026 16:15 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Excuus, ze zeiden zondag op GP Today, daarom dacht ik dat, maar bedankt :-)CousinBoneless schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:13:
[...]
Een eventuele straf zal zijn voor de sprint; niet de hoofdrace.
Is nu in gesprek met de stewards. Ferrari verwacht dat Verstappen een penalty krijgt. Hopelijk niet. Is nu afwachten.Alfa Novanta schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:14:
Op wat verschuivingen bij slechte/goede starts na is het gewoon optocht dus zou niet verwachten dat die wint als die gridstraf krijgt.Alfa Novanta schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:14:
/overdrijven is een vak
Iemand trouwens beelden van de actie, het is bij F1tv niet uitgezonden en Max zijn onboard was zwart.
[ Voor 11% gewijzigd door Shinji op 09-10-2026 16:26 ]
Ik heb het toch echt zien gebeuren op F1TV. (ik ga kijken of ik het terug kan vinden)Shinji schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:26:
[...]
Op wat verschuivingen bij slechte/goede starts na is het gewoon optocht dus zou niet verwachten dat die wint als die gridstraf krijgt.
Iemand trouwens beelden van de actie, het is bij F1tv niet uitgezonden en Max zijn onboard was zwart.
edit: F1TV vanaf timestamp 00:28:00
[ Voor 4% gewijzigd door DonJunior op 09-10-2026 16:31 ]
*sowieso
Ik zag op een bepaald moment Hamilton bezig aan een snelle ronde, Max die er achteraan reed in een outlap. En op een bepaald moment was dat soort van omgedraaid (wat logisch is). En een tijdje daarna gaat Verstappen op de rem en laat die Hamilton weer voorbij, maar dat was dus de 'correctie'.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:27:
[...]
Ik heb het toch echt zien gebeuren op F1TV. (ik ga kijken of ik het terug kan vinden)
Overigens, vind ik het gek om als je dan zo'n fout maakt dat je per ongeluk iemand inhaalt tijdens safety car, het ergens ook wel gek dat dat dan weer ongedaan moet worden. Dat is dan nog steeds een soort 'gevaarlijke' actie terwijl er mensen op de baan kunnen lopen.
[edit]
Thanks, nu gezien, zo op deze beelden lijkt het slam dunk. Alleen je ziet hier niet hoe lang die geel al aan staat, als die voor het eerst (ongeveer) aangaat op het moment dat je het bord ziet, dan valt er wat voor te zeggen dat die daar niks aan kon doen. Als die al 10 seconden aan stond is het sowieso penalty inderdaad.
[ Voor 18% gewijzigd door Shinji op 09-10-2026 16:33 ]
Voor onze F1 pool van het werk hoop ik het welCharles Hill schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:24:
Is nu in gesprek met de stewards. Ferrari verwacht dat Verstappen een penalty krijgt. Hopelijk niet. Is nu afwachten.
dat scheelt mij -7,5 of +18,5 punten inhalen op nummer 1 (sta zelf 2e)
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |