[F1 2026] Race 17 GP van Singapore Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
Told you so. Kunt niet verwachten dat die wel nog afremt voor zo'n langzaam rijdende auto.

• RobertMe
Chocoball schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 17:33:
Na lang overleg lijkt er geen protest vanuit de teams te komen omdat het weinig voor hun zal opleveren.

[Afbeelding]
Het zijn ook de usual suspects die er uit liggen en het is voor de sprint, oftewel: alleen de top 8 krijgt punten, en we hebben het over P17 en lager (ok, misschien iets hoger als iemand wel door was gekomen). En sprint dus maar een korte tijd om plekken goed te maken en dan is het ook nog eens Singapore.

Zeker met een kleine push van FOM / FIA om niet een shitshow om niks te maken ligt dit voor de hand. (Waarmee ik niet wil zeggen dat FOM / FIA ze een push gegeven hebben om niet in protest te gaan. Maar er staan natuurlijk wel regels over het in diskrediet brengen van de sport. En nouja, een protest over een uitslag die als je hem aan iemand laat zien die wel de sport kent / volgt maar niet van deze fuckup weet "er prima uit ziet"...).

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 20:52
floris_hack schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 17:32:
Geen straf voor Max!

"The Driver of Car 3 explained that to have avoided the overtake would have required him to have braked very heavily and he considered to have done so would have potentially created an unsafe situation.

The Stewards determined that the Driver of Car 3 breached the yellow flag regulation by overtaking Car 44. However, the Stewards were satisfied that the overtake was an unfortunate consequence of the significant closing speed differential and, in these circumstances, determined not to impose a penalty"

[Afbeelding]

https://x.com/F1GuyDan/status/2108581108405141979
Gelukkig maar!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

floris_hack schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 17:32:
Geen straf voor Max!

"The Driver of Car 3 explained that to have avoided the overtake would have required him to have braked very heavily and he considered to have done so would have potentially created an unsafe situation.

The Stewards determined that the Driver of Car 3 breached the yellow flag regulation by overtaking Car 44. However, the Stewards were satisfied that the overtake was an unfortunate consequence of the significant closing speed differential and, in these circumstances, determined not to impose a penalty"

[Afbeelding]

https://x.com/F1GuyDan/status/2108581108405141979
Lucky 🍀

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onnavolgbaar...

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
OMG Hamilton deed een break check op Max :+

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:47
Wat is onnavolgbaar?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:42
Shinji schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:37:
[...]

OMG Hamilton deed een break check op Max :+
Sneaky one

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• RobertMe
Voor sommigen dan?

Dit besluit is echt prima verdedigbaar. Het snelheidsverschil is té groot om nog op een veilige manier níet in te halen (oftewel: te groot om zoveel af te remmen in zo'n korte afstand). Waarbij Verstappen ook pas laat zowel geel als Hamilton ziet (want ervoor is een bocht) en dit dus niet kon anticiperen (zoals je wel zou kunnen doen bij een recht stuk "verderop is geel en er gaat een auto langzaam om me langs te laten maar ik mag niet inhalen dus vertraag ook tot stapvoets").
Het zou eigenlijk eerder raar zijn om wél een straf te geven. Sure, zwart/witte regels kun je hem geven. Maar wat moet die dan doen? Vol in de ankers, controle verliezen (/lockup), en in Hamilton crashen?

• frankpaul1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:16
Je hebt niet gelezen dat Max 70km/h langzamer reed dan zijn vorige hot lap?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat ie geen straf krijgt, best... Maar de bochten waarin de FIA zich nu wringt om eens niet een penalty te geven zijn nogal out of character. En das nog een understatement.

Het geel was al wat langer van toepassing. En ik neig ernaar dat Max toch zichzelf de gelegenheid had moeten geven om wel achter Hamilton te blijven...

Maar nogmaals, ik vind het prima zo ;)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
MikeyMan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:00:
[...]

Dat ie geen straf krijgt, best... Maar de bochten waarin de FIA zich nu wringt om eens niet een penalty te geven zijn nogal out of character. En das nog een understatement.

Het geel was al wat langer van toepassing. En ik neig ernaar dat Max toch zichzelf de gelegenheid had moeten geven om wel achter Hamilton te blijven...

Geel is liften. Niet verplicht 60 rijden. Vind het zeer verdedigbaar en gewoon common sense. Max zat in een push lap en nam dus meer snelheid mee. Ook nadat hij helemaal van het gas af was. Het is toch ook geen race? Ze zouden vaker zo naar de “overtredingen” moeten kijken. En ja, ook als het een andere driver is.

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:39
MikeyMan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:00:
[...]

was het geel al voor de bocht te zien zo ik begijp niet

dus je komt de bocht door met 180km/h ofzo
de afstand tot het geel is 100meter gok ik zo
en er rijd een ferrari met 50km/h
max remt 70 km per uur af maar gaat nog ongeveer 60km/h hader dan de ferrari
en in die 100 meter dat hij het geel net kan zien en de 50 meter tot de ferrari die hij heeft zou hij dus 150km/h moeten afremmen om hem niet voorbij te gaan

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hjvg schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:15:
[...]

was het geel al voor de bocht te zien zo ik begijp niet

dus je komt de bocht door met 180km/h ofzo
de afstand tot het geel is 100meter gok ik zo
en er rijd een ferrari met 50km/h
max remt 70 km per uur af maar gaat nog ongeveer 60km/h hader dan de ferrari
en in die 100 meter dat hij het geel net kan zien en de 50 meter tot de ferrari die hij heeft zou hij dus 150km/h moeten afremmen om hem niet voorbij te gaan
Geel hing halverwege een 'recht' stukje.
Zie ook 28:06 op F1tv. Maar zoals gezegd geen enkele onboard deze sessie :X

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Dit is de situatie vanaf het moment dat er in sector 7 een gele vlag is. Dit is op 14:35:20:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0PPxZsEXuWqaAi9N_7jJaoJE0E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lx2uKmZgIwMISVo69uKeISnp.jpg?f=user_large

VER rijdt daar 121km/h en rijdt net de bocht door, HAM rijdt 118km/h.

Eigenlijk in dezelfde seconde komt direct in sector 6 ook een enkele gele vlag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vEY4hjdOj2OyZgUTVTkqkgjOJgE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YO9phO3Jg5Zq1sLEsZ4iwgOU.jpg?f=user_large

VER rijdt bij het uitrijden van de bocht 118km/h en HAM zit dan op 128km/h.

HAM gaat dan vervolgens vol in de ankers. Zakt terug richting de ±50km/h. VER versnelt maar gaat ook daarna heel duidelijk in de ankers, rijdt HAM desondanks al wel voorbij omdat VER nog aan het versnellen was toen de gele vlag in die sector viel + 2 seconde reactietijd. Vanaf 14:35:22 zie je VER ook heel snel remmen. VER gaat van ±170km/h naar 70km/h ten tijde van het inhalen van HAM.

Het is dus echt minimaal, als de gele vlag al veel eerder gevallen was en VER had HAM ingehaald ja, dan had ik het begrepen, maar dit was inderdaad voor mijn gevoel ook allemaal binnen de marges van reactiesnelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 09-10-2026 19:29 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ik het zo lees zijn ze daar ineens gezond verstand gaan gebruiken. Het moet toch niet gekker worden.. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@StefanVerkerk maar je maakt mij niet wijs dat max die gele vlag (goed, gele lampen) nog niet kon zien na het uitkomen van de bocht. En dus wel een gokje nam door op het gas te gaan.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

poh wordt het toch weer leuker, nu verstappen toch weer mee doet om de knikkers

• RobertMe
MikeyMan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 19:53:
@StefanVerkerk maar je maakt mij niet wijs dat max die gele vlag (goed, gele lampen) nog niet kon zien na het uitkomen van de bocht. En dus wel een gokje nam door op het gas te gaan.
Het is een knipperend bord. Dus hij kan het ook in eerste instantie "zien" terwijl het bord "uit" is. En hij zei volgens mij op de radio ook iets van dat hij het niet goed zag / niet zeker wist (zie ook Piastri in Jedda vorig jaar? Die klaagde dat het leek alsof in een bocht ronde na ronde een rood LED paneel brandde). En daarnaast is het "maar geel". Het kan ook ineens weg zijn (wellicht is het voor iemand die na de bocht gespint is en net weg rijdt) en gaat het om een kwalificatie ronde. Zie dus ook het oordeel van de stewards, op het moment dat er toe doet laat Verstappen blijken het gezien te hebben en er naar te handelen. En dat moment is 40 meter? voor het paneel. Immers hoef je op een lang recht stuk ook niet van het gas af als er honderden meters verder een gele vlag is (stel je voor T1 in Baku hangt een gele vlag en bij de pit entry of eerder moet je al reageren op geel).

En op die screenshots van de kaart kun je dingen ook niet goed aflezen. Is dat stuk tussen T7 en T8 50 meter? 250 meter? 500 meter? Dus stellen "hij ging gewoon op het gas terwijl er geel hong" is ook lastig. Hoeveel is het "gewoon uitkomen bocht op het gas gaan" vs "uberhaupt de mogelijkheid hebben gehad om een bord te zien"? Als die nog de bocht "uit stuurt" zal ie wel optrekken maar mogelijk nog op de muur rechts letten, terwijl het paneel links hangt (wat wel weer logisch is aangezien je uitkomen T7 uiteindelijk naar links gaat en dus naar links kijkt om T8 te openen).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de
Officiële Tweakers Discord