kimi zat op 0.6 na 2 sectoren. ik denk dat het close is tussen iedereen.pilskes schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:32:
Max snelste van de medium runners, 0.5s voor op de volgende op mediums
Zeker. Dat doen ze wel vaker en ik denk dat dat ook de juiste manier is. Max heeft nu ook softs gespaard.
"When you grow up your heart dies"
ja ik snap het soft gebruik ook niet, ze moeten straks kwalificeren op de mediumsjaool schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:39:
[...]
Zeker. Dat doen ze wel vaker en ik denk dat dat ook de juiste manier is. Max heeft nu ook softs gespaard.
SQ3 is met softs toch?Peter F schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:40:
[...]
ja ik snap het soft gebruik ook niet, ze moeten straks kwalificeren op de medium
dat is wel beetje erg kort door de bocht. De eerste jaren van Verstappen kon je gerust Kimi vervangen door Max. En moet zeggen dat ik me niet direct veel rookie fouten kan herinneren dit seizoen. Die zullen er wel zijn maar toch niet zoveel dat het dramatisch isLynx schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 07:36:
... Waar mijn frustratie zit is dat een blind paard kan zien dat Max op dit moment de beste coureur is, maar we toch doen alsof Kimi over water aan het lopen is terwijl hij rookie fout op rookie fout stapelt.
Voor mij is Kimi één van de grootste talenten die nu rondrijden in de F1. Zo iemand die je maar om de paar jaar tegenkomt. Of hij ooit het niveau van Verstappen kan halen, zal de tijd uitwijzen. Maar het talent druipt er van af.
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Volgens mij haalt Bottas snellere rondjes met de fiets...Chocoball schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:12:
Uitslag van de enige vrije training dit weekend. Formule 1 heeft bij sprintweekeinden geen zin overzichtjes te maken dus even uitwijken naar de FIA.
[Afbeelding]
Wordt duidelijk niks dit weekend 7 tiende gap naar George...Chocoball schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:12:
Uitslag van de enige vrije training dit weekend. Formule 1 heeft bij sprintweekeinden geen zin overzichtjes te maken dus even uitwijken naar de FIA.
[Afbeelding]
(er staat alleen niet vermeld dat de tijd van VER op de medium was en van RUS op de soft)
https://www.motorsport.co...e-gp-fp1-report/10863286/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En vergeet ook niet dat Max zeker 15 minuten in de pits gestaan heeft om de telemetrie te fiksen. Hij heeft volgens mij alleen op hard en medium gereden.YakuzA schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:49:
[...]
Wordt duidelijk niks dit weekend 7 tiende gap naar George...
(er staat alleen niet vermeld dat de tijd van VER op de medium was en van RUS op de soft)
Goed interview van Bottasjaapstobbe schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:27:
[...]
Volgens mij haalt Bottas snellere rondjes met de fiets...
YouTube: "Ik moest met mijn fiets springen over een hagedis..."🦎
En een wat langere versie, YouTube: Sepang to Singapore: Valtteri Bottas on THAT epic bike ride! | Formula 1 Singapore Grand Prix 2026
De reacties, YouTube: F1 drivers react to Valtteri Bottas' epic bike ride! | Formula 1 Singapore Grand Prix 2026
[ Voor 37% gewijzigd door djmuggs op 09-10-2026 13:12 ]
ICE ICE Baby
Data wordt sowieso in de auto opgeslagen. Paar jaar terug was het ook nog zo dat ze zoveel data verzamelen dat ze het niet eens allemaal kunnen versturen. Daarom ook dat een van de eerste dingen die ze doen bij terugkomst het "inpluggen" is. Of dat nu nog zo is weet ik niet (kan best dat FOM de bandbreedte verhoogt heeft). Maar lijkt me sterk dat ze vervolgens niks meer opslaan. En sowieso is er een black box aanwezig voor crash onderzoek. Ook daar zal wel het een en ander in staan.sjaool schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 11:04:
[...]
Inderdaad, zonder telemetrie is data vergaren vrij lastig. Het zal wel in de wagen opgeslagen worden maar na de training heb je daar alleen iets aan voor FP2 en die is er dus niet. Plus wat al gezegd is, de FIA zal hier dan ook wel vragen bij hebben.
En owja, volgens mij was er ook nog een draadloze link in de pitbox? Dus (bv) in de pit gantry wat antennes waarmee ze razendsnel de data uit de auto kunnen halen.
Met goed praten van een oranje bril is weinig mis. Het compleet afzeiken en schofferen van Verstappen zijn concurrenten, dat bijna verplicht is bij voetbalfans, kan wat mij betreft bij de voetbalfans blijven.Luapper schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 19:59:
[...]
Volgens mij probeer je gewoon je oranje bril goed te praten...
Knipt u thuis ook kaartjes? Verdomd interessant maar gaat u verder. Wat heb je dit weer smakelijk ontdooid! R.I.P Wim T. Schippers
Mogen we dan wel grapjes blijven maken over Stroll? Hij is immers geen echte concurrent van Verstappen toch...?Speedster schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 13:17:
[...]
Het compleet afzeiken en schofferen van Verstappen zijn concurrenten, dat bijna verplicht is bij voetbalfans, kan wat mij betreft bij de voetbalfans blijven.
Max is de beste op mediums.YakuzA schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:49:
[...]
Wordt duidelijk niks dit weekend 7 tiende gap naar George...
Dus alle vijf de tijden die voor hem staan zijn allen op Soft. Max is de 'eerste' op Medium van het rijtje.
Zou er niet te snel conclusies aan vastplakken
*sowieso
2x Marstek Venus E 5.12 v155 - CT003 V122 - BMS 216
Niet "nog" met de oude versie, maar "weer". Mercedes vermoed dat de upgrade de auto langzamer maakt. Daarom dat Russell zonder updates rijdt om te kunnen vergelijken.Kenhas schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:19:
Ook niet echt goed nieuws voor Mercedes. Russell reed nog met "oude" versie, Antonelli reed met de updates. Dacht dat Kimi zijn snelste rond ook op medium was maar toch, gat is toch wel erg groot
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je hebt het sarcasme in zijn post gemist vrees ik.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:13:
[...]
Max is de beste op mediums.
Dus alle vijf de tijden die voor hem staan zijn allen op Soft. Max is de 'eerste' op Medium van het rijtje.
Zou er niet te snel conclusies aan vastplakken
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
en nu blijft de gele vlag ook maar door gaan..StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:35:
En dat wordt een rode vlag met die troep op de baan. Bedankt Perez!
eindelijk rood. maar er is zoveel tijd verloren nu..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
*sowieso
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Perez is nu wel weer mooi in de pits, kan hij alsnog een gooi doen naar een plekje in SQ2.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:37:
Dus PER crasht in een uitloop stuk. (..) Zijn neus lag er al af, was gewoon blijven staan in de uitloop zone.
Grapjes kan iedereen altijd over alle coureurs maken, het afzeiken en schofferen dat is irritant en nergens voor nodig.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:01:
[...]
Mogen we dan wel grapjes blijven maken over Stroll? Hij is immers geen echte concurrent van Verstappen toch...?![]()
Knipt u thuis ook kaartjes? Verdomd interessant maar gaat u verder. Wat heb je dit weer smakelijk ontdooid! R.I.P Wim T. Schippers
TURN 7 INCIDENT INVOLVING CAR 3 (VER) NOTED - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (20:38:39)Pierre schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:39:
Ai Max dat gaat je iets kosten.
9 Oct 2026, 14:40:26
sjaool schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:30:
[...]
Je hebt het sarcasme in zijn post gemist vrees ik.
Daar gebruiken we over het algemeen een teken voor:
/s
Dan is het duidelijk naar iedereen dat het sarcasme betreft.. wel zo handig.
*sowieso
Pas 6 hebben een tijd staan waarvan alleen Hamilton een serieuze tijd. Niets aan de hand dusPierre schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:39:
Ai Max dat gaat je iets kosten.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Niet heel slim van Max, je ziet het bord Yellow en toch haal je in.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:41:
[...]
TURN 7 INCIDENT INVOLVING CAR 3 (VER) NOTED - YELLOW FLAG INFRINGEMENT (20:38:39)
9 Oct 2026, 14:40:26
Inhalen onder geel kan toch echt een penalty opleverenCharles Hill schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:42:
[...]
Pas 6 hebben een tijd staan waarvan alleen Hamilton een serieuze tijd. Niets aan de hand dus
9 Oct 2026, 14:42:13
Je hoorde net zijn boordradio en hij twijfelde omdat het bord niet heel duidelijk aan was en toen had hij al door dat het wellicht niet best was.Pierre schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:42:
[...]
Niet heel slim van Max, je ziet het bord Yellow en toch haal je in.
*sowieso
Dat is waar, benieuwd wat er gaat gebeurenAvAars schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:43:
[...]
Inhalen onder geel kan toch echt een penalty opleveren
9 Oct 2026, 14:43:41
Zal wel onderzoek na de sessie worden en dan een gridstraf of in het meest gunstige geval een reprimande.Charles Hill schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:44:
[...]
Dat is waar, benieuwd wat er gaat gebeuren
Hingen genoeg lampen zou ik zeggen.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:43:
[...]
Je hoorde net zijn boordradio en hij twijfelde omdat het bord niet heel duidelijk aan was en toen had hij al door dat het wellicht niet best was.
Artikel 5 en emg denk ikStefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:43:
ANT ging haast driftend de pitbox uit... mag dat ja? Doet mij denken aan Bottas die zo'n zelfde geintje uithaalde.
9 Oct 2026, 14:45:02
Bizar!StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:45:
FIA STEWARDS: TURN 5 INCIDENT INVOLVING CAR 11 (PER) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - UNSAFE CONDITION (20:35:01)
StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:45:
FIA STEWARDS: TURN 5 INCIDENT INVOLVING CAR 11 (PER) REVIEWED NO FURTHER INVESTIGATION - UNSAFE CONDITION (20:35:01)
Kan die banden sparen en gewoon nieuwe motor pakken als die grid straf krijgt voor race.
Zal wel een straf worden dan voor de sprint race?mklcln schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:47:
(..) als die grid straf krijgt voor race.
[knip] never mind..StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:45:
[ Voor 15% gewijzigd door DonJunior op 09-10-2026 14:51 ]
*sowieso
Op F1TV hadden ze het daar inderdaad overStefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:47:
[...]
Zal wel een straf worden dan voor de sprint race?
Wat heeft Stroll hier mee te maken?DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:47:
[...]
Meneer Stroll heeft gebeld richting de stewards.. "Willen jullie nog een leuke bonus??"
/s
per aspera ad astra
Het even opgezocht wat anderen hebben gekregen, Antonelli kreeg drie plaatsen gridstraf en een strafpunt op zijn licentie voor inhalen onder geel tijdens kwalificatie.StefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:45:
[...]
Zal wel onderzoek na de sessie worden en dan een gridstraf of in het meest gunstige geval een reprimande.
[ Voor 96% gewijzigd door LAD93 op 09-10-2026 14:51 ]
per aspera ad astra
Ach dan doet de grid penalty ook geen pijnStefanVerkerk schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:50:
VER nog zonder tijd en als een van de laatste naar buiten. Dat wordt nog wat als er nu een crash komt.
lol, ja .. ik moet ook gewoon niet twee dingen tegelijk willen doen.. nevermind deze
*sowieso
---RAWE CEEK!!!---
OVERTAKE ENABLED
9 Oct 2026, 14:52:08
CHEQUERED FLAG
9 Oct 2026, 14:52:09
Ik heb niets gezegd....NoFearCreations schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:52:
Ik zie dit wel fout gaan...
---RAWE CEEK!!!---
[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 09-10-2026 14:54 ]
*sowieso
Omdat? Er -2,6 bij Verstappen stond? Referentie zal P16 zijn geweest aangezien hij in de drop zone stond.LAD93 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:54:
Er gaat iets goed fout met de timing haha
Nee, onderin beeld liep de tijd door. In de tijden links kwam alles later pas door.RobertMe schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:56:
[...]
Omdat? Er -2,6 bij Verstappen stond? Referentie zal P16 zijn geweest aangezien hij in de drop zone stond.
Zoals @StefanVerkerk en @Plenkske zeggen - ook geen sector tijden. HAD z’n tijd kwam ook pas 4 seconden na de finishlijn door op de timer.RobertMe schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:56:
[...]
Omdat? Er -2,6 bij Verstappen stond? Referentie zal P16 zijn geweest aangezien hij in de drop zone stond.
[ Voor 3% gewijzigd door LAD93 op 09-10-2026 14:58 ]
per aspera ad astra
Yup. Onderin stond bij hadjar 1:36. Terwijl zn tijd uiteindelijk 1:34 was.Plenkske schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:57:
[...]
Nee, onderin beeld liep de tijd door. In de tijden links kwam alles later pas door.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
per aspera ad astra
Vuil eraf = Minder luchtweerstandAvAars schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:59:
Toch één van de belangrijkste werkjes van een F1 monteur: de livery poetsen zodat de sponsors goed zichbaar zijn
Daarom was er ook een gele vlagQuad schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:59:
Max haalde ook nog eens precies op het punt in waar de vleugelresten van Perez lag.
[ Voor 84% gewijzigd door DutchOwnage op 09-10-2026 15:03 ]
FIA moet nu eerst onderzoeken of ze door kunnen met SQ2 / SQ3.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |