Nooit getest, het gaat toch nooit regen.. ongelofelijk dat je het nog erger maakt.
Je moet ze bij ViaPlay horen. Die bescheuren zich hierom.
"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën
De SC is de enige wagen zonder problemen.
"When you grow up your heart dies"
Leuk al die software
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Haha, ze zijn niet waterdicht!
Formule 1 = IP12
Formule 1 = IP12
Race control verkeerde knopje gedrukt en perongeluk een kill-switch naar alle auto's gestuurd?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Waar om? Die snappen niet eens waardoor het komtAW_Bos schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:47:
Je moet ze bij ViaPlay horen. Die bescheuren zich hierom.
Mijn boefje is liev!
Het lijkt er wel op ivm lage snelheid gaat het systeem op basis van de afgelopen ronde van wat het heeft geleerd het motorvermogen aanpassen en dan krijg je dit. Echt gênantLAD93 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:46:
Als dit echt te maken heeft met het ‘AI’ gedeelte van de electro motor, kun je me echt opvegen.
Haha, wat een puinzooi
Flickr PSN ID= cheironnl
Geef Bernd Maylander de beker en ga naar huissjaool schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:47:
De SC is de enige wagen zonder problemen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dus nu zijn er auto's met een rondje minder, deze hebben dus extra brandstof aan boord.
Ben benieuwd of die een rondje extra moeten rijden zo.
Wat een chaos
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Als leek zou ik zeggen dat Iran hier tussen zit, al weet ik niet of dat technisch mogelijk is.
[ Voor 32% gewijzigd door KrazyJay op 04-10-2026 09:49 ]
Op zoek naar Tweakers in het blauw? Custom CSS: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/3188/
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Max werd ook verteld om in die bocht, bewust een lagere versnelling te nemen en toerental op te voeren. Duidelijk een softwareprobleem. Want volgens mij waren het minstens 6 auto's die problemen kregen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
The pinnacle of motorsport ladies and gentlemen
Red Bull was snel met een oplossing.
Geloof mij maar dat alles geknepen staat, omdat deploy nú levensgevaarlijk is.Miki schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:47:
[...]
Het lijkt er wel op ivm lage snelheid gaat het systeem op basis van de afgelopen ronde van wat het heeft geleerd het motorvermogen aanpassen en dan krijg je dit. Echt gênant
Mijn boefje is liev!
Nee gaat van de race afstand afTheBrut3 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:48:
Dus nu zijn er auto's met een rondje minder, deze hebben dus extra brandstof aan boord.
Failmule 1.
Wat een poppenkast.
Wat een poppenkast.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik mag toch hopen dat ze over de radio helemaal los gaan over dit gekloot.
Wat een onzin! Wat een waardeloze schijtzooi. Waarom is zoveel software toegestaan? Deze auto's worden bijna niet meer bestuurd door de coureurs, allemaal software shit die compleet in de war raakt door onvoorspelbare situaties. Mieter die hybride zooi gewoon weg en zorg dat het gaspedaal gewoon met het gasklephuis en injectoren praat. Jezus, software problemen door wat regen.
Alsof het racen echt nog boeit? Het geld komt binnen, en dat is het belangrijkste .
En jij denkt dat de FOM dat gaat uitzenden? Hahahahahaha. Sorry.MikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:49:
Ik mag toch hopen dat ze over de radio helemaal los gaan over dit gekloot.
Ja en ze hebben geen idee wat het doet.ikt schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:49:
Wat een onzin! Wat een waardeloze schijtzooi. Waarom is zoveel software toegestaan? Deze auto's worden bijna niet meer bestuurd door de coureurs, allemaal software shit die compleet in de war raakt door onvoorspelbare situaties. Mieter die hybride zooi gewoon weg en zorg dat het gaspedaal gewoon met het gasklephuis en injectoren praat. Jezus, software problemen door wat regen.
Gaspedaal in = power. Geen gelul.
Nieuw trucje voor een SC-herstart: super langzaam rijden en iedereen achter je valt stil
Die software developers dachten ook "die wet-mode komt later wel, ze rijden toch niet als het nat is :+"
Je kunt gewoon naar de onboard he.StefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
[...]
En jij denkt dat de FOM dat gaat uitzenden? Hahahahahaha. Sorry.
Hebben ze allemaal dezelfde software dan?
F1 over 5 jaar:ikt schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:49:
Het één sluit het ander niet uit, de combinatie kan dus ook het effect hebben dat de opvolgende ronde de motor door de software wordt verteld om geknepen te blijven.JB schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:48:
[...]
Geloof mij maar dat alles geknepen staat, omdat deploy nú levensgevaarlijk is.
Al met al wordt dit echt mijn laatste seizoen, dit heeft niets meer met racen te maken. Is het niet de regen dan is het de gare software die auto’s het rijden onmogelijk maakt.
Dat verandert toch niets aan het feit dat er auto's zijn die momenteel een rondje minder hebben gereden.Vinniedh schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:48:
Nee gaat van de race afstand af
Murphy's law, anything that can happen wil happen.
Ik zou het doen!
En dan zo lekker op slicks... Lekker hoor...
Nou, FIA. ‘Safety’ was het sleutelwoord toch waarom reglementen tussentijds aangepast mogen worden? Stilvallende auto’s op een grid vol spray lijken met toch een aardig safety-issue.
Wat gaan jullie doen de komende weken?
Wat gaan jullie doen de komende weken?
Het gaat om de boodschap, niet het uitzendenStefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
[...]
En jij denkt dat de FOM dat gaat uitzenden? Hahahahahaha. Sorry.
Niet wheelspin ? (enof dus traction/harvesting/batterypower delivery control)Zewatanejo schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:47:
Dit is geen vocht of water probleem, zo lijkt het. De software lijkt gewoon niet om te kunnen gaan met de lage revs
Bij wheelspin bepaalt de ecu om te gaan harvesten en nu is het onmogelijk om geen wheelspin te hebben dus harvest de auto to dat de auto stil staat ?
How do you save a random generator ?
In de basis hebben ze allemaal dezelfde ECU van McLaren.CyBeRSPiN schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
Die zullen zo vóór de safety car uit die ronde weer goed moeten maken en achter aansluiten. Anders zouden ze een ronde achterstand hebben.TheBrut3 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:51:
[...]
Dat verandert toch niets aan het feit dat er auto's zijn die momenteel een rondje minder hebben gereden.
Degene die nu een ronde achter liggen zullen voor de herstart naar buiten gestuurd worden terwijl de rest wacht. Dan sluiten ze aan en gaat iedereen.TheBrut3 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:51:
[...]
Dat verandert toch niets aan het feit dat er auto's zijn die momenteel een rondje minder hebben gereden.
Heerlijke chaos.
www.google.nl
Pfff, iets te vrolijk op de tribune zo vroeg op de morgen.
Probleem daarmee is dat in de reglementen staat dat alles op de baan "driver input" dient te zijn en dus geen software die zelf beslist. We hebben al vaker dit seizoen gezien dat dat niet altijd het geval lijkt te zijn....Miki schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
[...]
Het één sluit het ander niet uit, de combinatie kan dus ook het effect hebben dat de opvolgende ronde de motor door de software wordt verteld om geknepen te blijven.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
En hierom zijn testdagen zo belangrijk, niet digitaal maar echt fysiek op een circuit.
Ze hebben eerder gehad dat trage laps of slechte bochten zorgen dat de ECU in de war raakt met deployment.enchion schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:52:
[...]
Niet wheelspin ? (enof dus traction/harvesting/batterypower delivery control)
Bij wheelspin bepaalt de ecu om te gaan harvesten en nu is het onmogelijk om geen wheelspin te hebben dus harvest de auto to dat de auto stil staat ?
Gewoon de kliko in deze moderne shit. Kabel naar gasklephuis en klaar. Fuck deze mappings de coureurs hebben zelf nauwelijks nog controle over wat er gebeurt
Waarschijnlijk is het wet-mode bullshit voor elektrische/hybride TC die nu in de stront is gezakt.
En wat zegt hij dan........?Otto Jans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
Ant legt alles goed uit op SkyF1.
Of je wordt genegeerd.Harrie schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
Die software developers dachten ook "die wet-mode komt later wel, ze rijden toch niet als het nat is :+"
Paul ricard had dit probleem aan het licht kunnen brengenRichard117 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
En hierom zijn testdagen zo belangrijk, niet digitaal maar echt fysiek op een circuit.
Gaan ze nu eerst de reden proberen uit te vinden voordat we weer gaan rijden?
---RAWE CEEK!!!---
Shinyhunters zijn bezig in F1 haha
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Voor deze itteratie was het zo dat de ECU (engine control unit) werd gemaakt door een bedrijf genaamd McLaren (maar niet het raceteam). Die moest iedereen gebruiken. Hoe het nu zit weet ik niet maar er zit een zelflerend AI systeem in wat zou moeten helpen om de deployment te regelen. Dat systeem zullen ze zelf maken waarna ze de juiste signalen naar de ECU sturen.CyBeRSPiN schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:50:
Dus nu hebben ze last van hallucinaties van hun AI systemen
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dank. Heel verhelderendOtto Jans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
Oke tot zo ver, lekker in de ochtend een race kijken. Ik ga genieten van zonnetje en de natuur.
Volgens Bernie bij SkyF1/F1TV zou HAM wel eens flink naar achteren kunnen gaan op de grid vanwege de regels. Dat zou echt bizar zijn, maar ja. Regels zijn regels, toch?
Niet altijd?Barre73 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
[...]
Probleem daarmee is dat in de reglementen staat dat alles op de baan "driver input" dient te zijn en dus geen software die zelf beslist. We hebben al vaker dit seizoen gezien dat dat niet altijd het geval lijkt te zijn....
---RAWE CEEK!!!---
De sky is blue?Otto Jans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Software updatessfinx schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:55:
Waar wachten we nu op?
Software updatessfinx schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:55:
Waar wachten we nu op?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Nog even en dan remt de auto ook automatisch als je te hard rijdt net als in de EU straks
Mijn boefje is liev!
Volgens David Croft en Martin Brundle bij SkyF1/F1TV zou de originele startopstelling gewoon weer gebruikt kunnen worden want de 'starting procedure' was stilgelegd, de race zelf niet. Dus de race is nog niet gestart.
Welke regels heeft hij overtreden dan?StefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:55:
Volgens Bernie bij SkyF1/F1TV zou HAM wel eens flink naar achteren kunnen gaan op de grid vanwege de regels. Dat zou echt bizar zijn, maar ja. Regels zijn regels, toch?
Nieuw reglementsfinx schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:55:
Waar wachten we nu op?
Is dat bevestigd? Of is dat iets wat we nu maar denken dat het zou kunnen zijn?asing schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:54:
[...]
Voor deze itteratie was het zo dat de ECU (engine control unit) werd gemaakt door een bedrijf genaamd McLaren (maar niet het raceteam). Die moest iedereen gebruiken. Hoe het nu zit weet ik niet maar er zit een zelflerend AI systeem in wat zou moeten helpen om de deployment te regelen. Dat systeem zullen ze zelf maken waarna ze de juiste signalen naar de ECU sturen.
Dus nu hebben ze last van hallucinaties van hun AI systemen.
Ik kan mij niet voorstellen dat in zo'n korte tijd een dergelijke verklaring al bevestigd is door een team.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Op Sky zeggen ze dat de originele grid gebruikt gaat worden.StefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:55:
Stilvallen tijdens een formatieronde is achteraan starten over het algemeen.Heijmenberg99 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:56:
[...]
Welke regels heeft hij overtreden dan?
Ik vind haar ook te veel zeggen, wat je ook binnen 30 seconden kunt zeggen.Sineplex schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:52:
Wellicht de humidity die een rol speelt? En nu weer die vrouw die loopt te kwaken, mijn god.
Allard doet dit vaak veel beter.
Zon? Hier lijkt het wel een apocalyps, zit potdicht en slecht zicht.mathy_ schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:54:
Oke tot zo ver, lekker in de ochtend een race kijken. Ik ga genieten van zonnetje en de natuur.
Nou max overtrad al een regel dat ie niet zoveel ruimte mag laten tot de safety car / auto voor je.Heijmenberg99 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:56:
[...]
Welke regels heeft hij overtreden dan?
Hamilton vervolgens ook.
Alleen als iedereen je inhaalt. Volgens mij was hij optijd weer op gang.StefanVerkerk schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:57:
[...]
Stilvallen tijdens een formatieronde is achteraan starten over het algemeen.
---RAWE CEEK!!!---
Zit te wachten op Verstappen under investigation… Failure to follow race director’s instructions…
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
"Wow, look at this. Hihi."
Max kort voordat de rode vlag uitgaat en hij de auto's voor zich op start/finish ziet kruipen/stilstaan.
Max kort voordat de rode vlag uitgaat en hij de auto's voor zich op start/finish ziet kruipen/stilstaan.
Maar volgens welke regel(s) staat iedereen nu weer naast de auto eigenlijk?
Hadden de deelnemers met 'software problemen' niet gewoon pech en had de rest gewoon aan de race begonnen?
Hadden de deelnemers met 'software problemen' niet gewoon pech en had de rest gewoon aan de race begonnen?
Denk trouwens dat zowel de off van Hadjar en de bijna off van Norris ook veroorzaakt zijn door powerspikes van de pu zoals we vaker gezien hebben dit jaar.
Pu's die niet consistent vermogen geven op basis van driver input moet gewoon echt verboden worden in mijn ogen.
Pu's die niet consistent vermogen geven op basis van driver input moet gewoon echt verboden worden in mijn ogen.
Misschien woont die in Spanje? Veel Nederlanders die opeens daar wonen.Vinniedh schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:57:
[...]
Zon? Hier lijkt het wel een apocalyps, zit potdicht en slecht zicht.
Ik denk eerder dat dit een gevalletje Haiku 4.5 is geweest
Het is wel duidelijk waarom F1 tegenwoordig zoveel zandbakcircuits heeft.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Het lijkt mij duidelijk dat de coureurs hier geen enkele invloed op hadden. Dus de orginele start grid wordt gebruikt.MikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:57:
[...]
Nou max overtrad al een regel dat ie niet zoveel ruimte mag laten tot de safety car / auto voor je.
Hamilton vervolgens ook.
Yep, en ga dat maar eens opnieuw uitleggen hiero 😏 maar was inderdaad wel logisch allemaal.Otto Jans schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:53:
Edit. Hieronder is het gelukt in weinig woorden.
[ Voor 10% gewijzigd door Charles Hill op 04-10-2026 10:00 ]
Het werd net op Sky wel goed uitgelegd. De turbo stopt er mee als de toeren te laag worden. De bedoeling is dan dat het electrisch deel die slack oppakt. Maar als die leeg is moet de motor het zelf regelen.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:48:
Max werd ook verteld om in die bocht, bewust een lagere versnelling te nemen en toerental op te voeren. Duidelijk een softwareprobleem. Want volgens mij waren het minstens 6 auto's die problemen kregen.
En daar zitten dan blijkbaar weer eisen omheen van de FIA zodat de teams hier geen traction controle mee kunnen imiteren waardoor dit ook niet lekker werkt.
Gewoon niet doordacht hoe dit in de regen werkt. Bizar
Flickr PSN ID= cheironnl
Was geen safety car, maar formation lap. Daar geldt die regel niet.MikeyMan schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:57:
[...]
Nou max overtrad al een regel dat ie niet zoveel ruimte mag laten tot de safety car / auto voor je.
Hamilton vervolgens ook.
F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)
Hier in Limburg mooi blauw ende zonnigHollowGamer schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 09:58:
[...]
Misschien woont die in Spanje? Veel Nederlanders die opeens daar wonen.
Mooi raceweer
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |
/f/image/1fkFW6xRGZOf09es2SL2gDos.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3X5vEb8u1uOSbwi8eJHoLkfU.jpg?f=fotoalbum_large)