Ervaring Balans Energie: TenneT BSP aFRR Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 54 Laatste
Acties:

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:18
jeeedeee schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:46:
Hier ook geen export en nu inmiddels zelfs een import activatie bij een SoC van 55 % voor 7 cent kaal… ze zijn wel de weg kwijt bij BE. Alsof dat morgen overdag niet kan voor 0 cent…

Eerder op de dag voor 25 cent geen export…drama
Ik ontlaad nu de batterij naar mijn EV, geen imports hier :9

Oh 10 minuten geleden wel ff korte import, zal wel affr zijn geweest?

[ Voor 8% gewijzigd door 0xygen500 op 29-08-2026 22:57 ]

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:51
HanKr schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:55:
[...]

Ik had de EV aan de lader gezet om dan maar de accu (68% soc) te legen in de auto. Zie ik dat zowel de auto als de accu op bijna vol vermogen laden, meer dan 15 kW door m'n meterkast... Heb het maar even gestopt. Zou er een aFFR actie gelopen hebben dat er ook werd ingekocht? Overigens laadt de EV nu wel weer en is de accu zich aan het legen.
Dat zou kunnen, maar ben dan wel benieuwd voor welke prijs. Sinds een paar weken vertrouw ik de logica niet meer moet ik zeggen. De gemiddelde verkoop prijs is ook drastisch gedaald. Ik probeer nu maar om te laden wanneer de EPEX prijzen ook goedkoop zijn. Voornamelijk overdag dus waarbij ik liever een wat lagere SoC heb, en ik dus vroeg begin met laden als de accu zo rond de 30-40 procent zit. Wel redelijk wat PV en zoals vandaag toen de zon scheen komt dan het meerendeel direct van PV.

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20
Nee, wel 70 kWh import tegen gemiddeld 14 cent all in en 2 kWh export, 55% SoC nu nog aanwezig.

[ Voor 29% gewijzigd door blue eyes op 29-08-2026 23:20 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• rickgndaal
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 02:30
Dirkga schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 23:04:
[...]

Ik zat bij Nationale Nederlanden en die deden heel moeilijk nu overgestapt naar A.S.R. en daar is het geheel geen probleem. ;)

@scoobs ik gok dat je ook daar wel eens helemaal gelijk in kunt hebben.

inmiddels overigens buiten het hok al redelijk ver klaar, zondag nog wat afwerken en de kabels doorvoeren vanuit meterkast naar hok nadat de fermacel tegen de wand zit. :P ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen wat voor vloer hier ligt om het gewicht van de accu te houden en niet weg te zakken. Thanks ik ga ook even bij ASR kijken!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
rickgndaal schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 00:48:
[...]

Mag ik vragen wat voor vloer hier ligt om het gewicht van de accu te houden en niet weg te zakken. Thanks ik ga ook even bij ASR kijken!
Lijkt mij een onderheide betonplaat..

• Dirkga
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:40
rickgndaal schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 00:48:
[...]

15cm gewapend beton (dunste gedeelte) met delitatievoeg tussen betonvloer en muren en schutting in verband met krimp en uitzetting zodat die muren e.d. niet kapot gedrukt worden.

Draagkracht sterk overdreven voor zo`n accu natuurlijk, maar de 12M² op dat stuk naast ons huis was altijd een rommelhoek en nu met dit hok doen we meteen vanaf het hok tot aan het bestaande schuurtje een afdak erboven voor stalling van tuinmeubelen in de winter. en het ziet er gewoon veel netter uit. als het helemaal klaar is plaats ik nog wel voor en na foto`s en hoe natuurlijk alles qua Thuisaccu in het "stroomhuisje" geplaatst is. welke overigens (breedte x diepte x hoogte) 2M x 1,6M x 1,95M is ;)

• Dirkga
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 01:40
Source90 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 00:55:
[...]
Lijkt mij een onderheide betonplaat..
geen heide palen nodig erg stevige grond en onder de 15cm betonplaat ligt 10cm grind goed aangetrild. ;)

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:07
Wellicht gemist door de hoeveelheid berichten; was er vanuit Balans al "officieel" een terugkoppeling op het aandraaimoment van de kabelogen op de accu?

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:52
Op de deye zelf 25, op de batterijen wordt soms ook 25 geopperd. M8 8.8 staal heeft officieel dat ook als rating. Maar significant minder zou ook kunnen lijkt me. Je hebt geen trillingen, hoogstens thermische expansie. Misschien de moeite waard om te kijken of je zoiets niet gewoon opvangt met een veerring* en een lagere torque setting, rond de 12-13Nm. Ik zag iig al goed initieel contact rond de 3-5Nm, daarna op de 12-13 gezet.

*Caveto: Ik heb dus echt geen flauw idee of dit een goed idee is in deze specifieke situatie.
Pagina: 1 ... 53 54 Laatste