Ervaring Balans Energie: TenneT BSP aFRR Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Er staat nu netjes een melding boven het dashboard van BE over de verstoring van de leverancier.

Hier nog volop exports gehad (31 kWh vanaf 0:00 uur, nu nog 24% SoC), wat anderen al zeiden: "Je kan het ook nooit goed doen".
Deze euro per kWh kon je niet weten, maar pakt nu wel goed uit, ik had gisteren nog een enorme bak aan kWh niet verkocht, maar overdag wel veel export gehad tegen erg lage prijzen en inkoop tegen hogere (weinig kWh, maar toch)
Deze euro maakt dat wel weer goed, maar had veel anders kunnen zijn. Gemiddelde prijs vandaag zit hier nu op 51 cent, dus de teller staat op 15 euro.

Mij frustreert het alleen dat ik er geen logica in zie en derhalve het niet begrijp. Het lijkt (soms) wel willekeur.

edit: en vanaf 14 uur, om en nabij, imports tegen hoge prijzen?!?!?!?! Tja. Ik realiseer mij, alweer, dat het niet hebben van de redenatie, inzicht dit ogenschijnlijk heel erg bijzonder is.
Dat is mijn frustratie, de communicatie, het gebrek aan. het andere til ik minder zwaar aan, voor anderen juist wel weer het ding.

[ Voor 34% gewijzigd door blue eyes op 28-08-2026 14:54 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• Tasteless
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:41
Nou hier door de export van 30% SOC net naar de 13% gegaan met als gevolg de batterij nu in idle. Al het verbruik wordt vanaf 11:22 van net gehaald ...... bedankt balans dat jullie wetende van de 13% bug toch proberen onder de 13% te onladen.....

Weheat sparrow P60❄️🔥| LMNT Pura 200L 💧| Tesla model 3 🚗 | 13,7kWp☀️ | 65kWh balans batterij🔋

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Moby schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Ja echt stom dat ze hier geen rekening mee houden. Ze hadden makkelijk kunnen weten dat deze piek er aan kwam.

/s
Nomad schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:47:
Accu heeft als een soldaat doorgevochten en verkocht voor goede prijzen, totdat hij 5% bereikte...einde feestje.

Ik heb dit ook niet in de voorspellingen langs zien komen @KoningSlakkie dat het nu zo duur zou zijn. Als de accu nu half vol was geweest en je je zonne-energie niet kwijt had gekund in de accu was er hier ook gemopper geweest. Hij had bij mij gisteravond redelijk alles verkocht, tot 25% soc, in de nacht/ochtend gebruik ik max 10% en zodoende had ik nu nog van 15 tot 5% te verkopen.

Nu was er relatief slecht/grauw weer voorspelt, dus had hij gisteren kunnen verkopen tot 40%, sure....maar op die manier valt er altijd wat te zeuren.
Maar wel even serieus, ik zeur altijd het zelfde verhaal. Want ik heb duidelijk niet dezelfde solar-opbrengst/verbruik ratio vergeleken met de meeste hier blijkbaar.

Ze wisten dat mijn zon niets ging produceren. Ze weten dat ik al tijden en voor de komende weken meer moet importeren dan dat ik produceer. Het exporteren voor een paar centjes bereik ik helemaal niets mee. En exporteer extra energie, hoeft niet altijd voor negatieve kale prijzen te zijn. Laat die stroom verder gewoon in mijn accu zitten, ipv dat ik het elke keer terug moet kopen voor een hogere prijs.

Ik heb 0 keer mee gemaakt dat mijn accu overloopt vanwege volle accu. Maar ik maak bijna dageljjks mee dat ik tegen de idle bug aanloop en dus te duur terug moet kopen van het net omdat de accu leeg is geëxporteerd. Het is onderhand echt wel duidelijk. De winsten zijn te boeken bij opregelen/export en niet bij afregelen/import.

🏠 Full Electric Woning A++++ • ♨️ L/W-WP • 🌬️ WTW • ☀️ PV µ-omvormers (12×455 ZO 137° + 12×460 NW 317°) • 🔋 ESS 64 kWh @ 12 kW • 🚗 EV AWD 75 kWh • ⚙️ HASS + EVCC • 💾 NAS 60 TB • 📷 Full-Frame shooter • 🎮 PS5

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

KoningSlakkie schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:30:
[...]

[...]

Maar wel even serieus, ik zeur altijd het zelfde verhaal. Want ik heb duidelijk niet dezelfde solar-opbrengst/verbruik ratio vergeleken met de meeste hier blijkbaar.

Ze wisten dat mijn zon niets ging produceren. Ze weten dat ik al tijden en voor de komende weken meer moet importeren dan dat ik produceer. Het exporteren voor een paar centjes bereik ik helemaal niets mee. Laat die stroom gewoon zitten in mijn accu, ipv dat ik het elke keer terug moet kopen voor een hogere prijs.

Ik heb 0 keer mee gemaakt dat mijn accu overloopt vanwege volle accu. Maar ik maak bijna dageljjks mee dat ik tegen de idle bug aanloop en dus te duur terug moet kopen van het net omdat de accu leeg is geëxporteerd. Het is onderhand echt wel duidelijk. De winsten zijn te boeken bij opregelen/export en niet bij afregelen/import.
Maar als jij het verkoopt aan het net en weer inkoopt later heeft BE 2x 2cent aan je verdient, en als aanbieder laten zien dat ze flink volume handelen, wat hun positie versterkt.

Deze pilot voor de komende 2 jaar zie ik niet als: hoe kan Nomad het beste geholpen worden, maar hoe kan BE max zichzelf helpen. Het is alleen aan hun om te zorgen dat ik over 2 - X jaar (X zolang ik het systeem al heb) wel zo blij met ze ben dat ik niet over wil stappen en hun levensvatbaarheid in 1x weg is.

Maar dat dat nu nog niet de prio focus is, dat snap ik best...zij moeten zorgen dat zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen aangesloten moeten worden en ze ook betaald kunnen worden voor capaciteit reserveren/vast houden....daarna is in-house-optimalisatie pas aan de beurt want stom genoeg, jij kan hoog en laag springen maar kan voorlopig toch niet weg.

Dat is advocaat van de duivel en ook niet wat ik wil lezen, maar als ondernemer moet je prio geven en dan zijn de niet-weg-kunnende-klanten er niet 1. En hun groei ging zo hard, dat ze voorlopig een back-order hebben van wat nog aangesloten moet worden, dus dat is ook nog niet opgedroogd...en dus zijn we voor nu het product en niet de klant.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14:55

Jerra

Beunhaas in wording

Ben het toch niet met je eens @Nomad

Het product verder ontwikkelen zal zeker hun prioriteit zijn, maar ik denk dat je verkeerd inschat wie de gemiddelde gebruiker is.
Ik denk dat er meer gebruikers zullen zijn met circa 3-5 kWp dan met >20 kWp.

Overigens verdienen ze hun geld straks voornamelijk aan hun deel van de handelsinkomsten en niet aan de 2 centjes heen en weer boeken. Hun handelsvolume presenteren ze ook niet op het moment.

Het product verder ontwikkelen betekend het optimaliseren wat er uit de meest lucratieve markt te halen is op plek 1, maar je gebruikers daadwerkelijk een financieel voordeel geven (met hun eigen stroom) kost ze niets en levert ze veel op.
Denk daarmee dat een gebruiker zoals @KoningSlakkie juist een van de mensen is waarbij het algoritme ten minste goed moet werken.

• KoningSlakkie
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Nomad schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:39:
[...]

Maar als jij het verkoopt aan het net en weer inkoopt later heeft BE 2x 2cent aan je verdient, en als aanbieder laten zien dat ze flink volume handelen, wat hun positie versterkt.

Deze pilot voor de komende 2 jaar zie ik niet als: hoe kan Nomad het beste geholpen worden, maar hoe kan BE max zichzelf helpen. Het is alleen aan hun om te zorgen dat ik over 2 - X jaar (X zolang ik het systeem al heb) wel zo blij met ze ben dat ik niet over wil stappen en hun levensvatbaarheid in 1x weg is.

Maar dat dat nu nog niet de prio focus is, dat snap ik best...zij moeten zorgen dat zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen aangesloten moeten worden en ze ook betaald kunnen worden voor capaciteit reserveren/vast houden....daarna is in-house-optimalisatie pas aan de beurt want stom genoeg, jij kan hoog en laag springen maar kan voorlopig toch niet weg.

Dat is advocaat van de duivel en ook niet wat ik wil lezen, maar als ondernemer moet je prio geven en dan zijn de niet-weg-kunnende-klanten er niet 1. En hun groei ging zo hard, dat ze voorlopig een back-order hebben van wat nog aangesloten moet worden, dus dat is ook nog niet opgedroogd...en dus zijn we voor nu het product en niet de klant.
Ik snap dondersgoed dat het niet in hun belang is. Maar dat geeft mij juist het recht om te zeuren. Maar wat mij triggert is dat mensen hier telkens doen alsof die 1 euro/kWh een verassing is. Dat zijn de dezelfde mensen die verrast zijn als hun fietsje weg is omdat ze hun fiets niet op slot hebben gezet. Je kunt er op wedden dat het gaat gebeuren.

Je moet je voorbereiden voor die situatie dat je een piek hebt. Dat mijn beetje vermogen aan het einde van de dag weg gaat voor -0,002 eur/kWh doet minder pijn dan inkopen voor 18 cent kaal in de nacht. Wat nog nooit is gebeurd overigens.

Bij mij moeten ze bewijzen dat hun EMS structureel de juiste beslissingen kan maken. Niet 2 maanden voor einde contract, want dan is mijn vertrouwen ook wel weg.

🏠 Full Electric Woning A++++ • ♨️ L/W-WP • 🌬️ WTW • ☀️ PV µ-omvormers (12×455 ZO 137° + 12×460 NW 317°) • 🔋 ESS 64 kWh @ 12 kW • 🚗 EV AWD 75 kWh • ⚙️ HASS + EVCC • 💾 NAS 60 TB • 📷 Full-Frame shooter • 🎮 PS5

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Op persoonlijke voet ben ik het met je eens hoor. Als ik zie wat wij aan algoritme in 1 dag in elkaar zouden kunnen zetten als community lijkt 10X te zijn dan wat BE er nu voor gebruikt..dat is tenenkrommend. Beter nog. Ik denk dat wij hier op pseudo code niveau heel goed zouden kunnen uitschrijven wat ongeveer gewenst is en dan kunnen zij het uitwerken in de taal/omgeving waar zij mee werken.

Ik zou willen dat dat soort hulp / samenwerking gevraagd wordt door BE. Want er hangt super veel laaghangend fruit nog altijd waar helemaal geen gebruik van wordt gemaakt.

Ik schreef mijn vorige bericht om aan te geven dat ik niet denk dat wij prioriteit zijn nu, we zijn momenteel het product en niet de klant. We kunnen niet weg.

Uiteraard ben ik het met je eens dat vertrouwen te voet komt en gaat te paard. Dus dat zij mij niet in de laatste maanden nog even gaan overtuigen.

Ik stoor mij daarnaast aan het gebrek aan communicatie, ze vertellen niet eens meer wat er gebeurd of op stapel staat. Dat hoort niet bij een "pilot"

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Ja ik begrijp je strekking ook zeker, alleen denk ik persoonlijk wel dat dit valt onder het product uitontwikkelen.

De pilot / het Minimum Viable Product is nu opgeleverd en draait, hiermee heeft BE aangetoond wat ze kunnen installeren, dat ze in een korte tijd een klantenbestand kunnen opbouwen en serieus kunnen inschrijven op andere markten.

Het is en blijft een mooie prestatie om met zo'n kleine club de eerste te zijn in iets, in dit geval in aFRR deelname :)
Echter denk ik wel dat het product verder uitontwikkelen juist bestaat uit nu identificeren wie je gebruikers zijn, wat hun eisen/verwachtingen zijn, en wat je kan doen om hier financieel een slag uit te slaan.

Juist daar moet je op doorbouwen, later krijg je dat er niet zomaar meer ingefietst, er is nu nog ruimte en tijd voor product specificatie (in dit geval voornamelijk van hun EMS/Backend software) en ontwikkeling. Straks niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Jerra op 28-08-2026 13:17 ]

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:42
Ik vind de insteek "BE belooft iets aan hun klanten, en verkoopt die belofte. BE maakt die belofte niet waar. Klanten zijn daarom ontevreden. Maar het boeit BE niet dat ze hun beloften niet waarmaken (en dus wanprestatie leveren???), want die klanten kunnen toch niet weg" wel erg cynisch.

Ik hoop eigenlijk dat BE heel binnenkort met hun beloofde maandelijkse update komt, en dan vertelt hoe het ermee staat, wat ze eraan doen om te leveren wat ze beloven op de website en wat ze contractueel met ons overeengekomen zijn, en hoe hun systeem binnenkort A. beter status informatie levert, en B. beter samenwerkt met EVs. Maargoed, misschien ben ik wel hopeloos naief, en werkt de wereld niet zo dat mensen hun beloftes en contractuele verplichtingen gewoon van plan zijn na te komen. Wie zal het zeggen.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• Jerra

Jerra

Beunhaas in wording

Je eigen insteek maakt ook uit hoe je de insteek van @Nomad ontvangt ;)
Zo cynisch was het nou toch ook weer niet.

(Overigens hebben ze verbeterde communicatie beloofd, maar ooit zelf een maandelijkse update uitgesproken. Dat communicatie heel erg hoog op de lijst van verbeterpunten staat beheoft inderdaad geen discussie helaas...)

[ Voor 49% gewijzigd door Jerra op 28-08-2026 13:16 ]

• The_KnarF
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:02
@Balans Energie ik heb 8 dagen geleden een offerte van jullie gekregen waar ik enkele vragen over heb en fouten in staan die opgelost dienen te worden alvorens ik kan tekenen, echter ik probeer sinds die tijd jullie iedere dag te bellen en af en toe te mailen, tot op heden heb ik nog geen contact gekregen met jullie. Of ik krijg direct en bandje dat jullie gesloten zijn, terwijl ik bel binnen jullie (veranderende) openingstijden of de verbinding word na 15 minuten in de wacht staan verbroken...
Ik blijf het proberen, maar ik vind dit wel een hele kwalijke zaak.

Ik heb geen idee hoe ik contact kan krijgen met jullie, dus probeer ik het maar even zo.

LG-HM163MR-U34

• Dirkga
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:03
The_KnarF schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:19:
@Balans Energie ik heb 8 dagen geleden een offerte van jullie gekregen waar ik enkele vragen over heb en fouten in staan die opgelost dienen te worden alvorens ik kan tekenen, echter ik probeer sinds die tijd jullie iedere dag te bellen en af en toe te mailen, tot op heden heb ik nog geen contact gekregen met jullie. Of ik krijg direct en bandje dat jullie gesloten zijn, terwijl ik bel binnen jullie (veranderende) openingstijden of de verbinding word na 15 minuten in de wacht staan verbroken...

Ik heb geen idee hoe ik contact kan krijgen met jullie, dus probeer ik het maar even zo.
Wel erg vreemd, ik heb gisteren nog een nieuw contract gehad voor mijn vrouw (alles over gezet op naam van vrouw zie mijn eerdere bericht daarover) tijdens het doorlezen zag ik een klein foutje en belde meteen klantenservice, kreeg daarop Corwin aan de telefoon en die corrigeerde meteen die kleine fout en nog geen minuut later terwijl ik met hem aan de telefoon zat kon ik alsnog het gecorrigeerde contract tekenen.

Weet je wel zeker dat je het juiste nummer ( 0345 796 104 aangepast 8)7 )belt ? ;)

• The_KnarF
die heb ik ook geprobeerd, maar overal in de offerte en in de mail daarover staat dat andere nummer. (+31848340420)

[ Voor 44% gewijzigd door The_KnarF op 28-08-2026 15:42 ]

LG-HM163MR-U34

• Dirkga
The_KnarF schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:13:
die heb ik ook geprobeerd, maar overal in de offerte en in de mail daarover staat dat andere nummer. (+31848340420)

nummer dat jij noemt moet 0345 796 104 zijn i.p.v. 0345 769 104, misschien kun je dat nog aanpassen in jou post
helemaal juist was een test ........... haha nee hoor ik schreef het letterlijk verkeerd over 8)7

Maar dat is het enige nummer dat ik gebruik en ik heb nog nooit langer dan 1 a 2 minuten hoeven te wachten. wel bel ik altijd zo rond 09:05 uur in de ochtend. en ik vermijd ook altijd om tussen 11:50 uur en 13:30uur te bellen naar welke klantenservice dan ook ivm eventuele pauzes. ;)

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:52
The_KnarF schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:19:

Het universum geeft je een signaal. :+

@Nomad Mbt "klanten kunnen niet weg": Dat valt nog wel te bezien als de contractuele overtredingen zich blijven opstapelen. Indien je een aantoonbaar dossier van nalatenschap hebt weten op te bouwen (slechte regeling mbt accu's die defect raken, niet conform NEN norm geinstalleerde omvormer, maandelijkse uitbetalingen niet nakomen, algeheel gestelde verwachtingen qua winst in zijn geheel niet nakomen, etc) zou je na het ontvangen van de jaarrekening alsnog kunnen overwegen om botweg te zeggen dat wegens het chronisch niet nakomen van de verplichtingen, je het contract opschort. Je kunt er altijd op gokken dat de rechter je in je gelijk stelt - mits je hierover meermaals contact hebt gehad en Balans duidelijk weigert mee te werken. Als het al zover komt, want als jij in je gelijk word gesteld, dan volgt de rest. ;)

• The_KnarF
Dirkga schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

helemaal juist was een test ........... haha nee hoor ik schreef het letterlijk verkeerd over 8)7

Maar dat is het enige nummer dat ik gebruik en ik heb nog nooit langer dan 1 a 2 minuten hoeven te wachten. wel bel ik altijd zo rond 09:05 uur in de ochtend. en ik vermijd ook altijd om tussen 11:50 uur en 13:30uur te bellen naar welke klantenservice dan ook ivm eventuele pauzes. ;)
ik zal het maandag proberen om 9:05 uur, net weer 16 minuten in de wacht gestaan en toen verbroken

LG-HM163MR-U34

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:30
jacovn schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Ik zou meer dan 1 buis laten leggen. Reserve is altijd goed.

Als je een backup systeem van balans wil hebben moet er een 6mm2 naar de inverter en komt er een 10mm2 terug. Zonde als je alles open moet graven. Ik zou geen 16 of 19mm buizen nemen. Eerder 1 of 2 maten groter. Die 5x 10mm2 krijg je nooit door een 19 mm buis en dan moet je dus alles weer open graven.

Ik heb 40mm pipeflex buizen laten leggen. Maar helaas zijn die door alle bouw activiteiten en bestrating etc niet allemaal even vlak blijven liggen. Het was een uitdaging om er kabel door te krijgen..
Ik leg graag extra utp en loze leidingen aan, maar met bijna 500 euro per stuk, ben ik toch iets voorzichtiger geworden :) groter dan 19mm doen ze niet. Idee is nu:

2 loze leidingen naar boven, kan in buis 1. 2x6mm2 solarkabel. buis 2 2x6mm solarkabel + 4mm2 aarde naar meterkast (zal iets van 15 meter worden)

Omdat ze niet groter dan 19mm buis leggen, moet ik toch gaan graven, en dan kan ik net zo goed alles zelf leggen.

1x 5x6mm2 van meterkast naar deye

1x5x10mm2 terug met naar meterkast

dan 2 x 5 x6mm2 voor 2 laadpalen nog even kijken waar laadpaal precies komt, vanuit deye of meterkast

stuk of 6 utp kabels

en 2 x buis voor solarkabel

• blue eyes
Mooi, hoge prijzen verkocht. 1 Euro (1000 euro / MWh).

Maar waarom dan nu inkopen bij tarieven van 150 euro??? Ik heb nog 39% SoC......
Ik denk dat ze het weten, vanavond weer 1000 euro in de verkoop :D

(31,2 cent all in.....)

[ Voor 69% gewijzigd door blue eyes op 28-08-2026 16:48 ]

Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02
Borduif81 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:45:
[...]

Ik leg graag extra utp en loze leidingen aan, maar met bijna 500 euro per stuk, ben ik toch iets voorzichtiger geworden :) groter dan 19mm doen ze niet. Idee is nu:

2 loze leidingen naar boven, kan in buis 1. 2x6mm2 solarkabel. buis 2 2x6mm solarkabel + 4mm2 aarde naar meterkast (zal iets van 15 meter worden)

Omdat ze niet groter dan 19mm buis leggen, moet ik toch gaan graven, en dan kan ik net zo goed alles zelf leggen.

1x 5x6mm2 van meterkast naar deye

1x5x10mm2 terug met naar meterkast

dan 2 x 5 x6mm2 voor 2 laadpalen nog even kijken waar laadpaal precies komt, vanuit deye of meterkast

stuk of 6 utp kabels

en 2 x buis voor solarkabel
Dat snap ik wel. Dan kun je beter graven voordat bestrating er in ligt. Dikke buizen flauwe bochten naar boven als het mogelijk is.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• 0xygen500
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:44
Nomad schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:03:
Op persoonlijke voet ben ik het met je eens hoor. Als ik zie wat wij aan algoritme in 1 dag in elkaar zouden kunnen zetten als community lijkt 10X te zijn dan wat BE er nu voor gebruikt..dat is tenenkrommend. Beter nog. Ik denk dat wij hier op pseudo code niveau heel goed zouden kunnen uitschrijven wat ongeveer gewenst is en dan kunnen zij het uitwerken in de taal/omgeving waar zij mee werken.

Ik zou willen dat dat soort hulp / samenwerking gevraagd wordt door BE. Want er hangt super veel laaghangend fruit nog altijd waar helemaal geen gebruik van wordt gemaakt.

Ik schreef mijn vorige bericht om aan te geven dat ik niet denk dat wij prioriteit zijn nu, we zijn momenteel het product en niet de klant. We kunnen niet weg.

Uiteraard ben ik het met je eens dat vertrouwen te voet komt en gaat te paard. Dus dat zij mij niet in de laatste maanden nog even gaan overtuigen.

Ik stoor mij daarnaast aan het gebrek aan communicatie, ze vertellen niet eens meer wat er gebeurd of op stapel staat. Dat hoort niet bij een "pilot"
Ik vind het ook raar/verwonderlijk dat ze nog geen all in prijzen kunnen weergeven. Vraag aan paQ hoe hij dit heeft gedaan en implementeer het direct in je website en je hebt zo iets simpels al getackled

• blue eyes
Zet de sluizen (en nee, ik bedoel niet de regen van nu :D) maar open, prijzen laag genoeg (16,5 cent ongeveer all in) :D

[ Voor 22% gewijzigd door blue eyes op 28-08-2026 16:52 ]

• roundlet
  • Laatst online: 17:16
The_KnarF schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

ik zal het maandag proberen om 9:05 uur, net weer 16 minuten in de wacht gestaan en toen verbroken
Vervelend. Maar ik heb ze zelf afgelopen weken snel aan de lijn gehad. Mailen heeft helaas geen zin.

• Dirkga
Ik heb een kleine vraag wel enigszins "off-topic"

Ik heb van de week kabels besteld bij kabelopmaat. maar geen reactie hunnerzijds behalve bestel en betaal bevestiging maar verder niets en de bestelling staat nog steeds op "in behandeling" zijn er hier meer die ervaringen hebben met de genoemde website en zoja moet ik me druk gaan maken of toch niet. dinsdag komen ze de boel aansluiten en ik had gehoopt alles in huis te hebben maar het ziet er naar uit dat de nieuwe DC kabels het niet gaan redden om op tijd hier te zijn (als ze überhaupt komen ) Sorrie voor het off-topic. ;)

• scoobs
Niet geheel de reactie die je zou verwachten, maar evt zelf de kabels naderhand anders aansluiten is echt een fluitje van een cent. Heb je zelf in 10 minuutjes gedaan, als je rustig aan doet. Ik zou me er iig niet druk om maken het het lekker op me af laten komen. Het is op tijd... Of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door scoobs op 28-08-2026 19:03 ]

• Dirkga
scoobs schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:56:
Niet geheel de reactie die je zou verwachten, maar evt zelf de kabels naderhand anders aansluiten is echt een fluitje van een cent. Heb je zelf in 10 minuutjes gedaan, als je rustig aan doet.
Dat is helemaal juist, maar als het door de monteur gedaan was, dan was het klaar.

Trouwens in het contract staat duidelijk dat wijzelf verantwoordelijk zijn voor het correct werken van het systeem, dus dergelijke wijzigingen mag je dan ook zelf doorvoeren, ik dacht eerst dat dit niet mocht. ;)

• scoobs
Dirkga schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Dat is helemaal juist, maar als het door de monteur gedaan was, dan was het klaar.
Je bent redelijk actief op het forum voor iemand die nog geen systeem heeft. Ik gok dat je iemand bent die het toch niet met rust gaat laten.

• rickgndaal
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 19:38
Goedenavond, ze komen nu over 2 weken hier voor de thuisaccu ik heb 80,2 kw besteld. Nu heb ik mijn verzekering gebeld en die doet moeilijk over het formaat van de accu. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar nooit echt duidelijk antwoord gevonden welke verzekeraars gebruiken jullie?

Ik heb ook een zonnepaneel installatie liggen van 25kw (70 panelen 330wp)

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen. Ik heb eventueel nog een garagebox waar ik de thuisaccu anders in kan plaatsen maar had er even geen rekening mee gehouden dat je dan ook wel een enorm stevige vloer moet hebben die ik daar helaas niet heb..

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zoek op verzekering in dit en vorig topic en je ziet een aantal dat moeilijk doet en een aantal geheel geen probleem.

Univé is een van de gemakkelijkste.

[ Voor 11% gewijzigd door Get!em op 28-08-2026 19:49 ]

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
rickgndaal schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:35:
Goedenavond, ze komen nu over 2 weken hier voor de thuisaccu ik heb 80,2 kw besteld. Nu heb ik mijn verzekering gebeld en die doet moeilijk over het formaat van de accu. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar nooit echt duidelijk antwoord gevonden welke verzekeraars gebruiken jullie?

Ik heb ook een zonnepaneel installatie liggen van 25kw (70 panelen 330wp)

Hopelijk kunnen jullie mij hier verder mee helpen. Ik heb eventueel nog een garagebox waar ik de thuisaccu anders in kan plaatsen maar had er even geen rekening mee gehouden dat je dan ook wel een enorm stevige vloer moet hebben die ik daar helaas niet heb..
Ik heb toevallig van de week ook maar een mail gestuurd naar mijn tussenpersoon met de vraag een thuisbattery is gedekt en of hier nog voorwaardes aanzitten, dit was niet het geval en wordt gedekt door de verzekering volgens de tussenpersoon, ben bij NH1860 verzekerd.

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3 | Balans energie 48,2kWh batterij

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste