[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

https://1908.nl/artikelen/rigaux-volgt-ontwikkelingen-braziliaanse-vleugelaanvaller-transfersom-verlaagd

Deze jongen.
D-e-n schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Het is wat mij betreft waanzin om veel geld aan de backup voor Read uit te geven als de basis voorin niet op orde is. Als wij een kanjer voorin halen kan af en toe met Deijl spelen best.

Sowieso lijkt het me niet reëel. Een aan Read gelijkwaardige backup gaan we nooit kunnen halen als Nederlandse club
Met Deijl de Champions League in, jottem. Nee. Op rechtback moet er echt wat bij. Niemand die we achter Read hebben heeft het niveau.

[ Voor 43% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 16-07-2026 09:10 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:17
De stats maken me niet erg blij. Niet alles wat van ver komt is lekker. Kun je beter Sauer houden
[...]

Met Deijl de Champions League in, jottem. Nee. Op rechtback moet er echt wat bij. Niemand die we achter Read hebben heeft het niveau.
Het is totaal niet realistisch om te denken dat we twee backs kunnen hebben die het niveau van Read aantikken. We zijn geen Chelsea dat het zich kan veroorloven twee gelijkwaardige elftallen te hebben en als een speler op topniveau naar de eredivisie komt wil hij spelen en niet 90% van de tijd de bank warm houden

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

D-e-n schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:35:
[...]

De stats maken me niet erg blij. Niet alles wat van ver komt is lekker. Kun je beter Sauer houden
Mee eens, maar als Hoffenheim ruim boven marktwaarde biedt (12-15mio) dan moet je Sauer verkopen hoor.
D-e-n schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:35:
[...]

Het is totaal niet realistisch om te denken dat we twee backs kunnen hebben die het niveau van Read aantikken. We zijn geen Chelsea dat het zich kan veroorloven twee gelijkwaardige elftallen te hebben en als een speler op topniveau naar de eredivisie komt wil hij spelen en niet 90% van de tijd de bank warm houden
Dat zeg ik ook nergens, alleen moet je wel iets beters dan Deijl, Lotomba en Nieuwkoop achter de hand hebben.

Neem linksback, nu Bos er even uit ligt zou je Hugo Bueno weer kunnen proberen te huren. Die is verdedigend veel minder, maar zou ik als back-up prima vinden.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 16-07-2026 10:13 ]

• D-e-n
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Dat zeg ik ook nergens, alleen moet je wel iets beters dan Deijl, Lotomba en Nieuwkoop achter de hand hebben.

Neem linksback, nu Bos er even uit ligt zou je Hugo Bueno weer kunnen proberen te huren. Die is verdedigend veel minder, maar zou ik als back-up prima vinden.
Nieuwkoop is klaar door al die blessures maar Deijl en Lotomba zijn geen top maar worden wat mij betreft te snel afgerekend op de chaos van vorig seizoen. Elke back die je nu als backup haalt zou daarin ook verzuipen.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:49
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Mee eens, maar als Hoffenheim ruim boven marktwaarde biedt (12-15mio) dan moet je Sauer verkopen hoor.

[...]

Kun je voor 12-15 miljoen een betere speler halen die 20 jaar is? Een international is?

Paixao was ouder toen hij bij ons kwam en was niet de Paixao die vertrok. Shaqueel van Persie wordt gezien als een speler voor de toekomst, maar Sauer is maar 1 jaar ouder en volgens sommigen alweer afgeschreven…

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:38
Sauer is gewoon een uitstekende speler, die zou ik altijd houden tenzij er echt belachelijk hoge bedragen geboden worden. Het is gewoon erg oneerlijk voor hem geweest dat er geen vervanger voor Paixao werd gehaald, daardoor gaan mensen indirect toch die 30+ G/A's van Sauer verwachten terwijl dat een jochie van 19 is. Zo'n jongen moet gewoon lekker vrijuit kunnen voetballen zonder druk over het rendement dat hij moet leveren.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:22

Sagat

Is pappa x2!

Vld1989 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:58:
Sauer is gewoon een uitstekende speler, die zou ik altijd houden tenzij er echt belachelijk hoge bedragen geboden worden. Het is gewoon erg oneerlijk voor hem geweest dat er geen vervanger voor Paixao werd gehaald, daardoor gaan mensen indirect toch die 30+ G/A's van Sauer verwachten terwijl dat een jochie van 19 is. Zo'n jongen moet gewoon lekker vrijuit kunnen voetballen zonder druk over het rendement dat hij moet leveren.
Ben het hier toch niet helemaal mee eens, hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld maar ook een paar slechte. En ja hij is pas 19 en ja het was een raar seizoen met een onstabiel elftal en trainer.
Toch denk je dat ook in die omstandigheden je talent wel ziet. Valente is met stip mijn voorbeeld. Maar ook Bos. Die weliswaar beiden wel wat ouder zijn.
Mijn grootste probleem is dat hij voor een buitenspeler wat snelheid en explosiviteit mist? Ik vraag me af of dit beter zal worden.

Dus, nee niet verkopen voor een appel en een ei
maar hoeft zeker niet behouden te blijven te koste van alles.

10 second ninja DONE

• Gonadan
  • Laatst online: 18:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Heeft iemand al een betere gevonden dan ajaxshowtime? Het was een flinke knip/plaksite maar kon dat goed uitfilteren door van alleen de lijsten van de categorieën aan de zijkant de koppen te scannen.
Nu hebben ze een nieuwe opzet en is bijna alles gemengd of veel klikken en veel scrollen, dat is dus tous de le d'eau qui.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
Gonadan schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:56:
Heeft iemand al een betere gevonden dan ajaxshowtime? Het was een flinke knip/plaksite maar kon dat goed uitfilteren door van alleen de lijsten van de categorieën aan de zijkant de koppen te scannen.
Nu hebben ze een nieuwe opzet en is bijna alles gemengd of veel klikken en veel scrollen, dat is dus tous de le d'eau qui.
De overdaad aan reclame staat me ook steeds meer tegen :X

XXXVI

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:54
Sowieso moeilijk wat een goede site is om voetbalnieuws te volgen. Vi.nl is vaak wat laat / weinig geruchten of het zit achter een betaalmuur, maar bijv een voetbal primeur daar is veel clickbait en recyclen ze berichten 25x keer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:58:
[...]

Daar heb ik dan om onverklaarbare redenen geen last van. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:07:
Sowieso moeilijk wat een goede site is om voetbalnieuws te volgen. Vi.nl is vaak wat laat / weinig geruchten of het zit achter een betaalmuur, maar bijv een voetbal primeur daar is veel clickbait en recyclen ze berichten 25x keer.
Nou ja, het meeste is ook gewoon geen nieuws. Ik volg de klikbeet sites soms om een idee van de geruchten te hebben, maar neem alles wel met een pallet zout.

VI wacht tot er daadwerkelijk wat onderbouwing is, dat is ook niet verkeerd.
Maar vanwege dat recyclen lees ik de categorieën die een soort rss feed. Dan herken je snel genoeg wat écht nieuw is. Maar dat gaat dus niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54
Nou, de tegenstanders van Ajax en dus Twente volgende week zijn wel bekend lijkt het. Ferencvaros gaat dit niet meer weggeven en mogen zich opmaken voor de ggz modus.

• Gynnad
Megupe schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:21:
Nou, de tegenstanders van Ajax en dus Twente volgende week zijn wel bekend lijkt het. Ferencvaros gaat dit niet meer weggeven en mogen zich opmaken voor de ggz modus.
Inderdaad, Twente tegen Ferencvárosi TC, Ajax tegen Vojvodina FC

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ephymerous schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 20:58:
[...]

Iemand zonder adblock in 2026 :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Russel88
D-e-n schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 12:15:
Opstelling van Feyenoord vandaag voor de pot tegen Brugge:
Wellenreuther; Read, St. Juste, Kraaijeveld, Lotomba; Vanhoutte, Targhalline, Valente; Stengs, Ferri, Borges.

En dat stemt niet hoopvol. Gio lijkt tot nu toe in te zetten op twee verdedigende middenvelders en nul diepgang op het middenveld. Dat lijkt op voetbal van de vorige eeuw. Je hebt naast de verdedigende middenvelder en de creatieveling toch zeker één dynamische box to box speler nodig in het moderne voetbal. Anders krijg je heel wat Frank de Boer style potjes. En dan gaan ze de speler die dat element zou kunnen brengen (Zechiël) straks nog verkopen zeker.
AD heeft een artikel die het gebrek aan doelpunten bespreekt als je met Van Houten en Targhaline speelt in 1 elftal.

https://www.ad.nl/voetbal/middenveld-van-feyenoord-oogt-frivool-maar-wie-gaat-de-doelpunten-maken~ad989a50/
Het trio waar Van Bronckhorst op lijkt aan te sturen, is op voorhand niet het meest scorende middenveld van Nederland. Vanhoutte maakte voor Nice slechts één doelpunt, uitgerekend in de Europa League tegen Go Ahead Eagles.

In een verder verleden scoorde de 27-jarige speler voor Cercle Brugge (2 keer) en Union Sint-Gillis (2) ook zelden. Oussama Targhalline maakte in zijn loopbaan voor Le Havre in de Ligue 2 ooit één treffer en schoot in dienst van Feyenoord tweemaal raak. Dat was alles.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Tja. Vrees dat we teruggaan naar degelijk oersaai spel met weinig goals. Toen in het kampioensjaar onder Gio speelden we ook met een oerdegelijk middenveld waar normaal niet veel goals uit kwamen ( El Ahmadi, Toornstra en Vilhena) en kwam het meeste van de flanken. Nu zijn die flanken nogal mwah, toen hadden we Elia, Kuyt en Berghuis er lopen en met Jorgensen een spits waarvoor dat jaar alles goedviel.

VInd het nog steeds erg rustig op de transfermarkt. Er moet nog best wat brandhout geloosd worden en er mag op de flanken echt nog wat bij om enige kans te maken als je met een beton middenveld gaat spelen

[ Voor 48% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2026 11:25 ]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:22:
Tja. Vrees dat we teruggaan naar degelijk oersaai spel met weinig goals.

VInd het nog steeds erg rustig op de transfermarkt. Er moet nog best wat brandhout geloosd worden en er mag op de flanken echt nog wat bij.
Eerste helft van vorige week vertelt iets anders. Daar zag ik genoeg hoge druk, kansen en spel vooruit. Ben benieuwd hoe het vanmiddag is.

Na het WK zal de boel wel losbarsten qua transfergeweld. Zijn al wel een aantal uitgaande transfers bijna rond. Komt wel goed.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wordt tijd dat Ajax Ter Stegen een deadline gaat geven. Iets van 'eind dit weekend uitsluitsel en anders hoeft het niet meer'..
Dit duurt nu al veel te lang. En dan is er volgens mij nog niet eens een medische keuring geweest, dus ook nog kans dat het uiteindelijk daardoor niet door gaat

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:06:
Wordt tijd dat Ajax Ter Stegen een deadline gaat geven. Iets van 'eind dit weekend uitsluitsel en anders hoeft het niet meer'..
Dit duurt nu al veel te lang. En dan is er volgens mij nog niet eens een medische keuring geweest, dus ook nog kans dat het uiteindelijk daardoor niet door gaat
Hij was gister al niet meer bij Barça op de training.

Ounahi en Ajax zijn in vergevorderde gesprekken

• Gynnad
418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:14:
[...]

Hij was gister al niet meer bij Barça op de training.

Ounahi en Ajax zijn in vergevorderde gesprekken
Deze ochtend was hij wel weer op het trainingsveld bij Barcelona...

Mbt Ounahi, ken hem niet, maar is dat een speler die we nodig hebben. Volgens mij is de positie van 6 belangrijker of kan hij uit de voeten op die positie?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gynnad schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:12:
[...]

Schijnt nu over belastingtechnische zaken te gaan
Mbt Ounahi, ken hem niet, maar is dat een speler die we nodig hebben. Volgens mij is de positie van 6 belangrijker of kan hij uit de voeten op die positie?
In principe 8 of 10 geloof ik, maar heeft ook als zes gespeeld. Heb echter niet het idee dat ze hem voor die plek halen

• toolkist
  • Niet online
Feyenoord en Porto schijnen rond te zijn over de transfer van Hwang, vi noemt 5m wat rond zou gaan als transfersom.

Na het schijntje voor Wellenreuther weer een veel te laag bedrag (als het klopt), hoe komt dat toch dat Feyenoord zoveel moeite heeft om een fatsoenlijke transfersom te vangen?

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:12:
[...]

Hem niet, die Belgische vleugelspeler waaraan Ajax gelinked wordt niet.. En weer geen enkele prioriteit voor een ervaren verdedigende middenvelder.
Dan kan Michel wel met een 6 en 8 naast elkaar gaan spelen met een 10 ervoor, als die 6 en 8 Mokio en Regeer worden (of Mokio/Regeer en Ounahi) dan is het weer vragen om problemen.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:17:
[...]

Schijnt nu over belastingtechnische zaken te gaan
Daar gaat het nu al ruim een week over. Zo niet langer. Tijd om knopen door te hakken het (Europees) seizoen begint volgende week voor Ajax...

• LZ86
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:19:
Feyenoord en Porto schijnen rond te zijn over de transfer van Hwang, vi noemt 5m wat rond zou gaan als transfersom.

Na het schijntje voor Wellenreuther weer een veel te laag bedrag (als het klopt), hoe komt dat toch dat Feyenoord zoveel moeite heeft om een fatsoenlijke transfersom te vangen?
Je kan m ook omdraaien. Hoe krijgt Ajax voor middelmatige spelers, of spelers die nog weinig hebben laten zien zoveel geld?

Bij Hwang snap ik nog wel dat ie geen 20 mil op gaat leveren (ik heb bronnen die rond de 8 miljoen zitten gezien) aangezien hij nogal vaak geblesseerd is en al bijna 30 gaat worden.

Maar je originele punt staat wel. Feyenoord krijgt niet vaak echt lekkere bedragen. Dat doet Ajax echt beter. Feyenoord ontvangt te weinig, Ajax vaak te veel. Het normale bedrag zal ergens in het midden liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2026 14:32 ]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

toolkist schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:19:

Even afwachten wat de Portugezen straks zelf communiceren, dat zijn ze verplicht. Kan natuurlijk ook dat er bovenop die 5mio nog een termijnbedrag van Borges is weggestreept.
LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:29:
[...]

Je kan m ook omdraaien. Hoe krijgt Ajax voor middelmatige spelers, of spelers die nog weinig hebben laten zien zoveel geld?

Bij Hwang snap ik nog wel dat ie geen 20 mil op gaat leveren (ik heb bronnen die rond de 8 miljoen zitten gezien) aangezien hij nogal vaak geblesseerd is en al bijna 30 gaat worden.

Maar je originele punt staat wel. Feyenoord krijgt niet vaak echt lekkere bedragen. Dat doet Ajax echt beter.
Dat is al sinds de jaren 70 zo. En vergeet niet: ze hebben ook gewoon 4 CL's en 2 wereldbekers in de prijzenkast staan, he? Die zogenoemde Ajax-tax is een echt ding.

[ Voor 37% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 17-07-2026 14:36 ]

• LZ86
  • Nu online
Tja. Feyenoord heeft ook de CL gewonnen en is de laatste club met Europese prijs.

Het Ajax van weleer is er al jaren niet meer (zeker sinds het vertrek van t Hag) Dat weten de clubs die spelers komen kopen toch ook?

Bijvoorbeeld een Steur. Belachelijk bedrag dat ze ervoor krijgen. In dat opzich zou je voor Hwang eigenlijk ook minimaal 15 moeten krijgen. Maar blijkbaar onderhandelt Ajax dat gewoon veel beter uit.

• D-e-n
LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 11:22:
Tja. Vrees dat we teruggaan naar degelijk oersaai spel met weinig goals. Toen in het kampioensjaar onder Gio speelden we ook met een oerdegelijk middenveld waar normaal niet veel goals uit kwamen ( El Ahmadi, Toornstra en Vilhena) en kwam het meeste van de flanken. Nu zijn die flanken nogal mwah, toen hadden we Elia, Kuyt en Berghuis er lopen en met Jorgensen een spits waarvoor dat jaar alles goedviel.
Dit maakt ook gelijk dat ik weet waarom ik zo'n bezwaar had tegen Van Bronckhorst. Oud-topvoetballers zijn doorgaans niet de meest innovatieve trainers. Dit is niet alleen een recept voor oersaai maar gewoon conservatief spel van twee decennia terug. Topvoetbal kan niet met twee trage defensieplakkers voor je achterhoede. En dat Gio denkt dat dat überhaupt een goed idee is stemt me heel somber. En dat baart me meer zorgen dan één slechte rechtsback op de bank.

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:37:
Tja. Feyenoord heeft ook de CL gewonnen en is de laatste club met Europese prijs.

Het Ajax van weleer is er al jaren niet meer (zeker sinds het vertrek van t Hag) Dat weten de clubs die spelers komen kopen toch ook?

Bijvoorbeeld een Steur. Belachelijk bedrag dat ze ervoor krijgen. In dat opzich zou je voor Hwang eigenlijk ook minimaal 15 moeten krijgen. Maar blijkbaar onderhandelt Ajax dat gewoon veel beter uit.
Maar we werden niet veel later dan de UEFA Cup winst een aantal jaren 6e, 7e en 10e. Of wat dacht je van de HCS periode eind jaren 80, begin jaren 90? Toen was Feyenoord er ook op een haartje na niet meer he? Of de verschrikkelijke eind jaren 70?

Nee, Ajax is in al die jaren veel stabieler gebleken. Dat is ook een van de redenen.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:38
https://www.fr12.nl/trans...id-lager-te-onderhandelen

https://www.fr12.nl/trans...r-feyenoord-in-hwang-deal

Dit zijn 2 berichten van vorige week, dan geloof ik niets van 5 miljoen.

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:37:
Bijvoorbeeld een Steur. Belachelijk bedrag dat ze ervoor krijgen.
Deels goed uit onderhandeld waarschijnlijk en vooral ook gewoon paniek bij Newcastle. Die verkopen 2 van de beste spelers, nr 3 wil graag weg, en ze grijpen de laatste jaren redelijk vaak mis bij transfers doordat ze last minute overboden worden door een grotere club.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:44
Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Maar we werden niet veel later dan de UEFA Cup winst een aantal jaren 6e, 7e en 10e. Of wat dacht je van de HCS periode eind jaren 80, begin jaren 90? Toen was Feyenoord er ook op een haartje na niet meer he? Of de verschrikkelijke eind jaren 70?

Nee, Ajax is in al die jaren veel stabieler gebleken. Dat is ook een van de redenen.
Ajax heeft bovendien gewoon nog steeds de reputatie dat het grote spelers voortbrengt.

De club van Cruijff, Bergkamp, Rijkaard, van Basten, Sneijder, Seedorf, de springplank van Suarez en Zlatan.

En ja die eerder haast onuitputtelijke stroom van toppers is opgedroogd. Maar die reputatie is er nog.

PSV en Feyenoord hebben die reputatie toch minder. Gio is denk zo'n beetje de meest succesvolle Feyenoorder in het buitenland geweest.

Daarbij is het spel van Ajax in de jaren 70 natuurlijk heel bepalend geweest voor de ontwikkeling van het spelletje. Veel meer dan het feit dat Feyenoord iets eerder de CL heeft gewonnen. Dat leeft toch minder bij veel mensen.

• LZ86
  • Nu online
Kist schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Ajax heeft bovendien gewoon nog steeds de reputatie dat het grote spelers voortbrengt.

De club van Cruijff, Bergkamp, Rijkaard, van Basten, Sneijder, Seedorf, de springplank van Suarez en Zlatan.

En ja die eerder haast onuitputtelijke stroom van toppers is opgedroogd. Maar die reputatie is er nog.

PSV en Feyenoord hebben die reputatie toch minder. Gio is denk zo'n beetje de meest succesvolle Feyenoorder in het buitenland geweest.

Daarbij is het spel van Ajax in de jaren 70 natuurlijk heel bepalend geweest voor de ontwikkeling van het spelletje. Veel meer dan het feit dat Feyenoord iets eerder de CL heeft gewonnen. Dat leeft toch minder bij veel mensen.
Mwa. Feyenoord heeft ook spelers als Kuyt, Gullit, v Persie, Pelle en de Vrij naar het buitenland gebracht. (en Cruijff heeft ook bij Feyenoord gespeeld :+ ) nog buiten v Bronckhorst. En dan heb ik de Kromme nog niet genoemd, of v hooijdonk.

Dus ik snap best dat op basis van het Ajax van de jaren 70 en later de jaren 90 best een goede naam heeft opgebouwd. Maar sindsdien toch amper meer écht iets bereikt, met de enige uitschieter dan die finale van 6 jaar geleden. Er zijn vergelijkbare clubs met grote naam die het toch echt niet zo goed doen als ze hun spelers verkopen als Ajax.

En dan is best knap van Ajax, maar bijzonder is het wel.

[ Voor 21% gewijzigd door LZ86 op 17-07-2026 16:40 ]

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Mwa. Feyenoord heeft ook spelers als Kuyt, Gullit, v Persie, Pelle en de Vrij naar het buitenland gebracht. (en Cruijff heeft ook bij Feyenoord gespeeld :+ ) nog buiten v Bronckhorst. En dan heb ik de Kromme nog niet genoemd, of v hooijdonk.

Dus ik snap best dat op basis van het Ajax van de jaren 70 en later de jaren 90 best een goede naam heeft opgebouwd. Maar sindsdien toch amper meer écht iets bereikt, met de enige uitschieter dan die finale van 6 jaar geleden. Er zijn vergelijkbare clubs met grote naam die het toch echt niet zo goed doen als ze hun spelers verkopen als Ajax.

Ik denk dat je de kracht van Cruijff, Bergkamp en Van Basten onderschat. Waar je ook ter wereld rondloopt, drop een van die namen en ze herkennen het. Maar als ik Kuyt, van Persie of zelfs Van Hanegem noem niet.

Dat het bijzonder is: ja, absoluut en stiekem ben ik er ook best wel een beetje jaloers op.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-08 21:53
HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 22:42:
[...]

Iemand zonder adblock in 2026 :X
Die werken niet altijd meer bij mij op Android.
Opera blokte alles maar nu niet meer, zelfde geldt voor adblock browser. Ze hebben iets veranderd lijkt het.
Enfin wat offtopic

Feyenoord begint de oefenwedstrijden goed, altijd fijn

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 17-07-2026 18:35 ]

• Kist
LZ86 schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:28:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, Feyenoord heeft hele goede spelers gehad. Maar hun internationale impact is gewoon anders.

Kuyt was een waterdrager bij Liverpool. Suarez en Gerrard maakte daar meer impact. Van Hanegem is een legende maar wel een die vooral in Nederland bekend is. Van Hooijdonk is nooit bepalend geweest bij een buitenlandse topclub(en was pas laat in zijn carrière actief voor Feyenoord). Gullit associeer ik meer met PSV. Maar die is natuurlijk wel een voorbeeld van een Feyenoord speler die daarna in het buitenland impact heeft gehad.

Cruijff heeft een blijvende impact op het voetbal gehad, nu ook nog via zijn oud spelers en zelfs dan weer de spelers die hun getraind hebben.
Bergkamp betoverde jarenlang Highbury stadion en de Premier League met briljante acties die nog in geheugens gegrift staan, zelfde met Van Basten. Drievoudig gouden ball winnaar met een lading aan prachtige goals. Die zo bijzonder was dat duizenden Italianen met Capello meejankten omdat die op 28 jarige leeftijd moest stoppen.

Eens dat de laatste Ajax speler met zulke impact lang geleden is. Ik had goede hoop op Frenkie de Jong voordat die naar Barça ging. Maar helaas. Ook nooit de grote verschil maker geworden daar.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:14
https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/ajax-contracteert-marcos-leonardo/

Leonardo officieel speler van Ajax. Ben heel benieuwd wat hij gaat brengen. Lang geleden dat ik enthousiast werd van een spits bij Ajax. Hij was al eerder in beeld en toen werd t hem net niet. Nu uiteindelijk toch wel. 23 en heeft wat te bewijzen. Als hij slaagt kan je ook nog wat winst op hem maken ook.

[ Voor 21% gewijzigd door JanW op 17-07-2026 19:35 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Ibrahimovic jr naar az. Volgens mij had die een hele lage koopoptie dus die zal wel echt tegengevallen zijn bij Ajax

• Kist
Ter Stegen zou geblesseerd zijn geraakt op de training vandaag. Als het waar is, hopelijk streep er door en een keeper halen die wel fit is en kan blijven.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 17:15
Livestream | Ajax oefent tegen Olympiakos

Voor de geïnteresseerden aftrap 15:30

• JanW
Kist schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:04:
Ter Stegen zou geblesseerd zijn geraakt op de training vandaag. Als het waar is, hopelijk streep er door en een keeper halen die wel fit is en kan blijven.
Geluk dat t nu gebeurt en niet op z'n eerste training voor Ajax.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 13:55:
Ibrahimovic jr naar az. Volgens mij had die een hele lage koopoptie dus die zal wel echt tegengevallen zijn bij Ajax
Alleen maar geblesseerd geweest

• toolkist
  • Niet online
Weer Klaassen en Berghuis in de basis :X

• JanW
toolkist schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:32:
Weer Klaassen en Berghuis in de basis :X
Wat was je alternatief geweest?

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:46:
[...]

Wat was je alternatief geweest?
Carizzo, Ouzane, Johnson, Blind op het middenveld zodat Baas ook eens speeltijd krijgt, genoeg opties

• Gonadan

Gonadan

Carrizo had auwies, dus geen alternatief voor Berghuis in dat lijstje. De middenvelders die je noemt zijn in feite vervangers voor Gloukh of Regeer, niet zozeer Klaassen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Het is maar oefenen, maar Ouazane lijkt nu al verder dan Bounida en beter dan Gloukh. Hopelijk betekent een eventuele komst van Ounahi niet dat die gozer alleen minuten mag gaan maken bij jong. Zet hem maar lekker op de positie van Gloukh.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 17:21:
Het is maar oefenen, maar Ouazane lijkt nu al verder dan Bounida en beter dan Gloukh. Hopelijk betekent een eventuele komst van Ounahi niet dat die gozer alleen minuten mag gaan maken bij jong. Zet hem maar lekker op de positie van Gloukh.
Dit soort spelers zijn nu leuk maar over een paar weken zakt het in en lopen ze weer bij jong. Zeker kansen geven maar je kunt er nog niet op bouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:47
Ik vind het maar stil rond PSV tot nu toe.

Had wel verwacht dat ze een nieuwe Romario of Van Aerle op de kop hadden weten te tikken.
edit:
Zeker met zo'n gevulde portemonnee en een vrijwel gratis upgrade van het stadion in het vooruitzicht.

[ Voor 31% gewijzigd door mavaros op 18-07-2026 17:51 ]

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:52
Mijnans is binnen en volgens mij hebben ze echt prima jeugd rondlopen waar ze ook wat mee willen. Denk alleen dat ze defensief wel iemand met ervaring moeten gaan halen. Daar ontbrak het erg aan (met name in de CL) afgelopen jaar.

• Gynnad
NEC lijkt bezig te zijn om Tadic binnen te halen, zou een fantastische aanwinst zijn voor de eredivisie.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Gynnad schreef op zondag 19 juli 2026 @ 13:45:
NEC lijkt bezig te zijn om Tadic binnen te halen, zou een fantastische aanwinst zijn voor de eredivisie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0PFOo3W54pQoCKPaAYmxCr5-eA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Vl6QpISDnnB0DQhoz9OENwrM.jpg?f=user_large

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

NEC is het resort voor oud-Ajax spelers in de winter van hun carrière.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mog schreef op zondag 19 juli 2026 @ 14:55:
[...]

Valt best wel mee toch? Schöne had er bijv. al 4 seizoenen gespeeld voodat hij naar Ajax ging.

Verder vooral 'snijafval' (als in: snijden in het spelersbestand) van Ajax en andere clubs, veel spelers die het net niet redden bij de zgn. 'topclubs'.

Uitstekende mix van talent en ervaring, en vooral een goede mix voor een goede coach met een plan, om er een sterk pressing spelend team van te maken.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Ze hadden een zwak voor Nederland maar is dit salaristechnisch wel haalbaar? Zoveel inleveren is wel echt een hoop.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
En waar past hij in het systeem van Schreuder? Je gaat hem niet aan de buitenkant zetten

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:43:
[...]

Ze hadden een zwak voor Nederland maar is dit salaristechnisch wel haalbaar? Zoveel inleveren is wel echt een hoop.
Ik heb het idee dat nec best wel fatsoenlijke salarissen kan betalen, hij is ook nog eens transfervrij.

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Ik heb het idee dat nec best wel fatsoenlijke salarissen kan betalen, hij is ook nog eens transfervrij.
Nog geen miljoen, vaak een stuk minder. Geenszins vergelijkbaar met wat Overmars hem ooit bood.
Dan moet er wel een onwijze bak tekengeld tegenover staan. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:13:
[...]

Nog geen miljoen, vaak een stuk minder. Geenszins vergelijkbaar met wat Overmars hem ooit bood.
Dan moet er wel een onwijze bak tekengeld tegenover staan. :P
Schone zat daar vast ook niet voor 4 ton. En ik zie ze er ook wel voor aan om buiten de boekhouding wat te schuiven

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:15:
[...]

Schone zat daar vast ook niet voor 4 ton.
Wel dus, minder nog.
En ik zie ze er ook wel voor aan om buiten de boekhouding wat te schuiven
Heb je daar dan ook onderbouwing van? Want volgens de publiek beschikbare informatie heeft NEC simpelweg lang niet zoveel salarisruimte als jij wilt doen laten voorkomen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:46:
[...]

Wel dus, minder nog.

[...]

Heb je daar dan ook onderbouwing van? Want volgens de publiek beschikbare informatie heeft NEC simpelweg lang niet zoveel salarisruimte als jij wilt doen laten voorkomen. :)
Gut feeling. Kan me niet goed voorstellen dat schöne echt maar 3-4 ton pakte. Misschien wel en deed hij het voor the love of the game. Hoewel 3-4 ton alsnog een heel fatsoenlijk salaris is, op de keper beschouwd

Tadic kan ook wel voor minder komen en dan 1-2 miljoen tekengeld krijgen, dan blijft het voor hem ook interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 19-07-2026 18:49 ]

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:48:
[...]

Gut feeling. Kan me niet goed voorstellen dat schöne echt maar 3-4 ton pakte. Misschien wel en deed hij het voor the love of the game. Hoewel 3-4 ton alsnog een heel fatsoenlijk salaris is, op de keper beschouwd

Tadic kan ook wel voor minder komen en dan 1-2 miljoen tekengeld krijgen, dan blijft het voor hem ook interessant.
Dan zijn er weer bij wat ik postte. Het kan, maar het zou me wel verbazen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:51:
[...]

Dan zijn er weer bij wat ik postte. Het kan, maar het zou me wel verbazen.
I guess well never know!

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 18:56:
[...]

I guess well never know!
Gaat het niet door dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:34:
[...]

Gaat het niet door dan?
We zullen nooit weten wat schone (en Tadic misschien) echt verdienden daar is wat ik bedoelde

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:35:
[...]

We zullen nooit weten wat schone (en Tadic misschien) echt verdienden daar is wat ik bedoelde
Nou ja de bedragen van Schone kan je gewoon vinden, al blijven het schattingen op basis van informatie. Duistere geldstromen zijn inderdaad lastiger, maar die beschouw ik als niet bestand tenzij er serieuze aanwijzingen anderzijds zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:37:
[...]

Nou ja de bedragen van Schone kan je gewoon vinden, al blijven het schattingen op basis van informatie. Duistere geldstromen zijn inderdaad lastiger, maar die beschouw ik als niet bestand tenzij er serieuze aanwijzingen anderzijds zijn. :)
Het heeft in elk geval weinig nut om daarover te discussiëren als er geen concrete aanwijzingen zijn.

Kan me best voorstellen dat Tadic wel weer in Nederland wil komen wonen met zijn gezin. Financieel heeft hij het vaste ook wel hoor elkaar dus dan is NEC een leuke mogelijkheid om de laatste 1-2 jaar van zijn carrière te spelen

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 19:40:
[...]

Het heeft in elk geval weinig nut om daarover te discussiëren als er geen concrete aanwijzingen zijn.

Kan me best voorstellen dat Tadic wel weer in Nederland wil komen wonen met zijn gezin. Financieel heeft hij het vaste ook wel hoor elkaar dus dan is NEC een leuke mogelijkheid om de laatste 1-2 jaar van zijn carrière te spelen
Toen hij van de PL naar Ajax kwam moest hij ook veel inleveren maar zijn gezin wilde hier graag wonen. Dat ging uiteindelijk ook door.
Dus hoewel dit een nog grotere stap terug is kan ik het ook niet uitsluiten, de man is meer dan geld alleen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Toen hij van de PL naar Ajax kwam moest hij ook veel inleveren maar zijn gezin wilde hier graag wonen. Dat ging uiteindelijk ook door.
Dus hoewel dit een nog grotere stap terug is kan ik het ook niet uitsluiten, de man is meer dan geld alleen.
En inmiddels ook al wel op leeftijd. En het project NEC is oprecht wel interessant. Hebben deze zomer ook weer goed weten te verkopen

• Harribo
418O2 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:36:
[...]

En inmiddels ook al wel op leeftijd. En het project NEC is oprecht wel interessant. Hebben deze zomer ook weer goed weten te verkopen
Mogen in de derde voorronde van de CL tegen een van deze tegenstanders : Olympique Lyon, FK Bodø/Glimt, Olympiakos Piraeus of de winnaar van Fenerbahçe-Górnik Zabrze.
Dat wordt al een zware kluif voor NEC. Ik vind ze tegen elke van deze tegenstanders de onderliggende partij of ze moeten gaan verrassen

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 19-07-2026 20:43 ]

• Harribo
[...]

Oud fc Groningen spelers bedoel je
Linssen, Chery, Tadic...

• Megupe
[...]

Huh, schone kwam toch van toch van nec maar Ajax?

• Gonadan

Gonadan

Megupe schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:56:
[...]

Huh, schone kwam toch van toch van nec maar Ajax?
Maar ging later weer naar NEC.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 15:58
Harribo schreef op zondag 19 juli 2026 @ 20:42:
[...]

Mogen in de derde voorronde van de CL tegen een van deze tegenstanders : Olympique Lyon, FK Bodø/Glimt, Olympiakos Piraeus of de winnaar van Fenerbahçe-Górnik Zabrze.
Dat wordt al een zware kluif voor NEC. Ik vind ze tegen elke van deze tegenstanders de onderliggende partij of ze moeten gaan verrassen
Uiteindelijk is het dus Olympiakos geworden, van de 5 mogelijke tegenstanders volgens mij wel degene waar we de meeste kans tegen maken.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Megupe
Ajax makkelijke loting. Twente toch wel een pittige als het Fenerbahçe wordt.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53
Megupe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:27:
Fener moet verliezen van Gornik Zabrze, en dat zie ik met die miljoenen die ze hebben uitgegeven niet gebeuren.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 18:20

Player1S

Probably out in the dark

Marrtijn schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Fener moet verliezen van Gornik Zabrze, en dat zie ik met die miljoenen die ze hebben uitgegeven niet gebeuren.
Twente kennende zal Fener wel dom verliezen en daarna weer nipt winnen van Twente :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Harribo
Puc van S. schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:18:
[...]

Uiteindelijk is het dus Olympiakos geworden, van de 5 mogelijke tegenstanders volgens mij wel degene waar we de meeste kans tegen maken.
Dat denk ik ook.
Hoewel Olympiakos nog steeds de favoriet is en vorig seizoen het goed deden in de CL? als ik mij niet vergis.
Maar misschien is het team wat veranderd.
Nec zal een goede dag moeten hebben

• Harribo
Megupe schreef op maandag 20 juli 2026 @ 14:27:
Logisch he? Ajax speelt Conference, Twente Europa League

• toolkist
  • Niet online
Hwang dus naar Porto voor een schijntje, 4.5m wat 5m kan worden met bonussen. Belachelijk laag bedrag.

• Russel88
toolkist schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:04:
Hwang dus naar Porto voor een schijntje, 4.5m wat 5m kan worden met bonussen. Belachelijk laag bedrag.
Inderdaad.

Die Belg hebben we gekocht voor 8. Soortgelijke speler in mijn optiek. Dit doet Feyenoord dus niet goed. Op de een of andere manier krijgen we spelers niet voor een fatsoenlijke bedrag verkocht.

• gws24
  • Registratie: November 2003

gws24

Thinking is hard!

In dit geval zal het vooral aan zijn blessure historie te wijten zijn denk ik: https://www.transfermarkt...rletzungen/spieler/365394. Met 29 jaar eigenlijk maar 1 jaar gehad waar hij blessurevrij was met 9 blessure dagen. Alle andere seizoenen minimaal 2 maanden geblesseerd geweest.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• D-e-n
Russel88 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:34:
[...]

Inderdaad.

Die Belg hebben we gekocht voor 8. Soortgelijke speler in mijn optiek. Dit doet Feyenoord dus niet goed. Op de een of andere manier krijgen we spelers niet voor een fatsoenlijke bedrag verkocht.
Hwang lijkt me dynamischer. Die Belg is vooral iemand die met de kont voor de defensie speelt toch? Meer een Zerouki zou je dan denken

• toolkist
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:57:
In dit geval zal het vooral aan zijn blessure historie te wijten zijn denk ik: https://www.transfermarkt...rletzungen/spieler/365394. Met 29 jaar eigenlijk maar 1 jaar gehad waar hij blessurevrij was met 9 blessure dagen. Alle andere seizoenen minimaal 2 maanden geblesseerd geweest.
Maar waarom betaalde Feyenoord zelf dan 8m voor hem? Overigens had ie volgens jouw link ook nog wel een paar blessure vrije jaren, 22-23 bijvoorbeeld ;)

• Harribo
gws24 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 00:57:
Blessure gevoelig inderdaad. Maar geen langdurige ernstige blessures.
Zo'n speler krijg je ook niet snel weer. Vond hem wel goed. Ongelooflijk dat je die voor 4,5 van de hand doet.

• Typhone
  • Laatst online: 07:08

Typhone

Who Dares Wins

Ik hoorde laatst een interview met de trainer van Feyenoord. Ik denk dat klinkt verdacht veel als Giovanni van Bronckhorst. En dat bleek hem dus nog te zijn ook. Dat is even volledig langs mij heen gegaan of ben ik ergens in de consternatie vergeten. :D

Wellicht past Hwang niet lekker in het voetbal dat Gio voor ogen heeft en is hij daarom van de hand gedaan.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

toolkist schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:04:
Deels met je eens. Ik heb het idee dat die Belg wel doorpakt. Hwang, Wellenreuther, Zerrouki, allemaal spelers die zwaar in het salarishuis zaten. Ik vind het tevens knap dat hij 't Zand aan Fortuna Sittard heeft kunnen lozen.

Er moeten eerst spelers weg voordat die buitenspeler van NEC bijvoorbeeld gehaald kan worden. Tevens heeft hij alles afgewezen op Hadj Moussa, Read en Zechiel tot nu toe. Die mogen alleen voor de maximale prijs gaan lijkt het. Laatstgenoemde moet je structureel opstellen, dat is echt een diamant.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Harribo schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:11:
[...]

Blessure gevoelig inderdaad. Maar geen langdurige ernstige blessures.
Zo'n speler krijg je ook niet snel weer. Vond hem wel goed. Ongelooflijk dat je die voor 4,5 van de hand doet.
Hij was laatste seizoen steeds geblesseerd rondom de Interlands, of hij kwam geblesseerd terug. Was verder een nuttige speler.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:34:
[...]

Maar waarom betaalde Feyenoord zelf dan 8m voor hem? Overigens had ie volgens jouw link ook nog wel een paar blessure vrije jaren, 22-23 bijvoorbeeld ;)
Ajax en nog een club zaten ook achter hem aan. Zijn club liet hem toen alleen voor een betaald bedrag gaan.

• toolkist
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 23:34: Op de een of andere manier krijgen we spelers niet voor een fatsoenlijke bedrag verkocht.
Hadden jullie toch voor Overmars moeten gaan ipv Rigaux ;)

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Ajax en nog een club zaten ook achter hem aan. Zijn club liet hem toen alleen voor een betaald bedrag gaan.
Volgena de zaakwaarnemers ja. Zoals bij zowat elke transfer gebeurt als 1 van de top 3 clubs geinteresseerd is, dan zijn de andere 2 toevallig ook altijd geinteresseerd

• D-e-n
Agent47 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:48:
[...]
Laatstgenoemde moet je structureel opstellen, dat is echt een diamant.
Zechiël of anders van Elshout is noodzakelijk op het middenveld. In het middenveld wat van Bronckhorst bedacht heeft zit amper dynamiek, loopvermogen, diepgang of scorend vermogen. Dan had je net zo goed Zerouki kunnen houden. Zo zetten we tactisch weer drie stappen terug.

• toolkist
  • Niet online
Ondertussen in Amsterdam nog steeds geen defensief sterke middenvelder en ook nog geen teken van Ter Stegen.

Duurtlang!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:08
toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:46:
Ondertussen in Amsterdam nog steeds geen defensief sterke middenvelder en ook nog geen teken van Ter Stegen.

Duurtlang!
Persoonlijk zie ik graag twee defensieve middenvelders komen. Zal je net zien dat die ene geblesseerd raakt.

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:34:
[...]

Maar waarom betaalde Feyenoord zelf dan 8m voor hem?
Tja, Belgische TD hè? Zal bij Feyenoord dan wel een Belgische enclave worden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:46:

Duurtlang!
Ja ik vind het irritant lang duren. Als het echt formaliteiten zoals persoonlijke belasting waren dan hoef je daar voor een contract niet op te wachten. Er speelt iets anders of er wordt gewoon getraineerd om ergens meer geld uit te halen.

Aan de andere kant, we weten ook hoe goed Spanjaarden zijn in doorpakken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

ephymerous schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:26:
[...]

Persoonlijk zie ik graag twee defensieve middenvelders komen. Zal je net zien dat die ene geblesseerd raakt.
Regeer als backup is acceptabel, die kan ook nog op meerdere posities uit de voeten. Er is geen geld voor twee die beter zijn vermoed ik.

En er moet ook nog wat weg. We zitten nu vrij ruim in de centrale verdedigers

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Regeer als backup is acceptabel, die kan ook nog op meerdere posities uit de voeten. Er is geen geld voor twee die beter zijn vermoed ik.

En er moet ook nog wat weg. We zitten nu vrij ruim in de centrale verdedigers
En geef Johnson maar een kans, wellicht is hij Regeer zo voorbij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 10 ... 58 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken