[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:55
Ik neem aan dat er bij de verkoop van Hwang afspraken gemaakt zijn rond restbetalingen voor Borges. Anders kan ik het echt niet rijmen. 8 miljoen betaald, aantoonbaar beter geworden, in de bloei van zijn carrière, sterkhouder in het nationale elftal en dan akkoord gaan met 4,5.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:47

Agent47

I always close my contracts.

donleone83 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:28:
Ik neem aan dat er bij de verkoop van Hwang afspraken gemaakt zijn rond restbetalingen voor Borges. Anders kan ik het echt niet rijmen. 8 miljoen betaald, aantoonbaar beter geworden, in de bloei van zijn carrière, sterkhouder in het nationale elftal en dan akkoord gaan met 4,5.
Die constructie is met Zerrouki en Twente in ieder geval wel gebeurd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:06
toolkist schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 15:54:
[...]

Carizzo, Ouzane, Johnson, Blind op het middenveld zodat Baas ook eens speeltijd krijgt, genoeg opties
Carizzo lijkt niet op de lijst te staan voor de komende Conference League duels, misschien geblesseerd? Leonardo ook niet, lijkt nog problemen te hebben met de werkvergunning.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:11
Zo'n Hwang is toch niet de categorie speler waar je op moet cashen. Die heeft na een goed eerste half jaar ook nauwelijks meer een fatsoenlijke bal geraakt, is inmiddels alweer bijna 30, ook nog eens blessuregevoelig en je hebt zat middenvelders met hetzelfde profiel waaronder een groot talent als Zechiel. Ik begrijp heel goed dat zo'n nieuwe directie schoon schip wil maken en bij dit soort categorie spelers het gewoon het belangrijkst vindt dat ze zo snel mogelijk de deur uit zijn. Dan is een miljoentje meer niet zo van belang. Hoewel ik het bedrag in eerste instantie ook matig vond (zeker omdat er vorige week berichten kwamen dat een bod van 7 was afgewezen), kan ik er onder de streep wel mee leven.

Porto heeft overigens officieel gecommuniceerd dat er 4,5 + 0,5 aan bonussen wordt betaald, maar rept met geen woord over een vervallen termijn voor Borges.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:40

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 07:34:
[...]

Maar waarom betaalde Feyenoord zelf dan 8m voor hem? Overigens had ie volgens jouw link ook nog wel een paar blessure vrije jaren, 22-23 bijvoorbeeld ;)
Het was laat gisteren, totaal gemist dat alleen de jaren met blessures op de lijst staan :$ . Feyenoord heeft hem dus gekocht na 2 blessure vrije jaren.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:39
418O2 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Regeer als backup is acceptabel, die kan ook nog op meerdere posities uit de voeten. Er is geen geld voor twee die beter zijn vermoed ik.

En er moet ook nog wat weg. We zitten nu vrij ruim in de centrale verdedigers
Regeer vind ik te licht voor Ajax. Was bij FCT al niet goed genoeg.

XXXVI

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vld1989 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:38:.
Porto heeft overigens officieel gecommuniceerd dat er 4,5 + 0,5 aan bonussen wordt betaald, maar rept met geen woord over een vervallen termijn voor Borges.
Lijkt me dat daar dan geen sprake van is, aangezien Porto het vanwege de beurs regelgeving daaro bekend moet maken, niet omdat ze dat zo leuk vinden.

• toolkist
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:56:
[...]

Carizzo lijkt niet op de lijst te staan voor de komende Conference League duels, misschien geblesseerd? Leonardo ook niet, lijkt nog problemen te hebben met de werkvergunning.
Of ze zijn met iemand bezig (Ter Stegen?) die ze vanavond of morgen nog op de lijst willen kunnen zetten als nr 24.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-08 14:44
toolkist schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Of ze zijn met iemand bezig (Ter Stegen?) die ze vanavond of morgen nog op de lijst willen kunnen zetten als nr 24.
Dan laat je je 4de keeper van de lijst, of Gooijer die we de voorbereiding nog niet gezien hebben, of Itakura die nog op vakantie is, of Kaplan waar je toch van af wil, of een van de versterkingen voor jong Ajax, of Berghuis die er toch geen ene bal meer van kan.

Het lijkt er meer op dat ze bezig zijn hem te verkopen. Er gingen tijdje terug wel geruchten over Braziliaanse interesse.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gynnad schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 11:56:
[...]

Niet op de A-lijst bedoel je? Ik zou hem op de B-lijst verwachten, net als Godts.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 12:58
Gonadan schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:07:
[...]

Niet op de A-lijst bedoel je? Ik zou hem op de B-lijst verwachten, net als Godts.
Is de B-lijst niet alleen voor jonge spelers die uit de eigen opleiding komen?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

D-e-n schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 15:11:
[...]

Is de B-lijst niet alleen voor jonge spelers die uit de eigen opleiding komen?
Geboren na 2005 en 2 jaar speelgerechtigd geweest. Dus hij mag er niet op. Leonardo staat er ook nog niet bij

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ah die twee seizoenen eis had ik gemist, dan mag hij inderdaad niet. Eigen opleiding is geen eis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:52
ephymerous schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Je bedoelt het FCT wat boven Ajax is geëindigd de afgelopen 2 seizoenen? :+

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 08:49:
[...]

Hij was laatste seizoen steeds geblesseerd rondom de Interlands, of hij kwam geblesseerd terug. Was verder een nuttige speler.
Hij heeft veel gemist. En vaak als ie dan terugkwam toch een paar potjes matig voordat ie weer goed werd. Maarja, daarna weer nieuwe interland break en hop, weer kleine blessure.

Denk dat het goed is dat je m verkoopt, de krappe prijs zal ast met zijn blessurehistorie te maken hebben. Zou me ook niets verbazen als ie ook niet helemaal fit uit het WK is gekomen

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:17:
[...]

Waar heb je dat nou weer verzonnen? ;)

• ephymerous
LZ86 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 17:17:
[...]

:?

XXXVI

• LZ86
Woops, Ik had een hokje niet gezien. Ik bedoel natuurlijk 2 van de afgelopen 3 seizoenen ;)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Leonardo en carrizio toch op de lijst, dat scheelt. Gooijer er af

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:13:
Woops, Ik had een hokje niet gezien. Ik bedoel natuurlijk 2 van de afgelopen 3 seizoenen ;)
Dan nog is Regeer (en ook Baas in feite) te licht bevonden in goede jaren. Dan is het nu fijn om net te doen alsof het laatbloeiers zijn maar in feite is het niveau gewoon dusdanig gezakt dat ze ineens weer passen.
Nu hebben ze hun nut maar uiteindelijk is het gewoon niet het niveau wat je na zou moeten streven als je op het niveau zit waar je wilt zijn.
En dat vind ik eigenlijk ook nog steeds van Baas, al ontwikkelt hij zich wel goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Baas heeft een heel goed seizoen achter de rug?

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 23:12

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Wat een toewijding voor de club Feyenoord!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vindt het maar apart, maar goed. Ieder weldenkend mens, dus ook een trainer van een voetbalclub, zal altijd begrip hebben voor een speler die bij de geboorte van z'n kind wil zijn.

Snap wel dat ie zich wil bewijzen, maar dat zal heus niet afhangen van een paar daagjes later instromen op een trainingskamp.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 23:12
DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:27:
[...]

Vindt het maar apart, maar goed. Ieder weldenkend mens, dus ook een trainer van een voetbalclub, zal altijd begrip hebben voor een speler die bij de geboorte van z'n kind wil zijn.

Snap wel dat ie zich wil bewijzen, maar dat zal heus niet afhangen van een paar daagjes later instromen op een trainingskamp.
Ik zou het ook niet doen. Maar bij Stengs heb ik altijd het gevoel dat hij niet echt toegewijd is aan voetbal.

Maar dit laat toch zien dat hij dat meer is dan ik dacht. De meeste mensen zullen zoiets niet doen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Is ook maar de vraag of dat echt de reden is natuurlijk of dat er een medische reden was om het al eerder in te zetten. De media gaat er dan al snel mee aan de haal.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 23:24:
Is ook maar de vraag of dat echt de reden is natuurlijk of dat er een medische reden was om het al eerder in te zetten. De media gaat er dan al snel mee aan de haal.
Ze hebben zelf aangegeven dat dat de reden is, dus de media heeft het iig niet verzonnen..

per aspera ad astra

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

DutchOwnage schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 22:27:
[...]

Er is toch niemand bij Feyenoord die hem nog enige rol bij het eerste toedicht?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Echt verschrikkelijk om de naam Ajax te zien tussen die hele waslijst van clubs met onuitspreekbare namen. :'(

• DutchOwnage
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 00:18:
[...]

Hij mag weg inderdaad. Misschien juist daarom dat ie beseft dat dit zijn laaste kans is om nog op niveau door te kunnen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
chim0 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 04:56:
Echt verschrikkelijk om de naam Ajax te zien tussen die hele waslijst van clubs met onuitspreekbare namen. :'(
't Had natuurlijk weinig gescheeld of de naam had er niet eens tussen gestaan :).

Ik hoop dat Ajax het snel op de rit heeft en daarmee mooi veel punten scoort in de coëfficiënten ranglijst. In die zin zou ik het ook niet per se erg vinden als Twente eindigt in de Conference League, de Europa league is wel echt een tikje zwaarder. In de conference league moeten Nederlandse deelnemers echt wel de volgende ronde kunnen halen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:36

Qu3st

LZ86 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 18:13:
Leuk he stoken? Maar serieus, vind jij Regeer wel van toegevoegde waarde voor Ajax?

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:18

Stimulate14

⭐⭐⭐

chim0 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 04:56:
Het is wat het is, komt wel goed. Pieken en dalen, dooien en vriezen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Qu3st schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Leuk he stoken? Maar serieus, vind jij Regeer wel van toegevoegde waarde voor Ajax?
We moeten ook eerlijk zijn, als starter is hij niet optimaal, maar als twaalfde man (hij kan op verschillende posities spelen) is het in deze fase van de club een acceptabele speler. Helaas

• LZ86
Qu3st schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 10:13:
[...]

Vergeleken met de rest van de selectie als invaller wel ja. Niet leuk, maar de selectie is gewoon op veel vlakken matig en je loopt niet over van de opties. Cruijff heeft nog werk te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 22-07-2026 14:00 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:26
418O2 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 00:18:
[...]

Dat Kooij Feyenoord niet mag fluiten zolang Stengs er zit is reden genoeg om Stengs te houden. ;)

Zolang er nog geen creatieve versterkingen zijn denk ik dat Stengs erbij mag blijven. EDIT: and he's gone. :+

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 22-07-2026 18:28 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• gws24

gws24

Thinking is hard!

ph4ge schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Dat Kooij Feyenoord niet mag fluiten zolang Stengs er zit is reden genoeg om Stengs te houden. ;)

Zolang er nog geen creatieve versterkingen zijn denk ik dat Stengs erbij mag blijven.
jammer joh: https://www.feyenoord.com...gs-gaan-uit-elkaar-220726 :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• LZ86
Bohh.... Joey Kooij :(

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:47

Agent47

I always close my contracts.

Ja maar wel een onruststoker weg uit je selectie + 2 miljoen bruto aan salaris wat je weer terug hebt. Betekent dus dat er snel iemand aankomt, anders ontbind je hem niet.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:36

Qu3st

LZ86 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:59:
[...]

Vergeleken met de rest van de selectie als invaller wel ja. Niet leuk, maar de selectie is gewoon op veel vlakken matig en je loopt niet over van de opties. Cruijff heeft nog werk te doen.
Ja dat heeft Cruyff zeker, glinke verbouwing van de selectie. Maar als invaller heeft ie heel misschien wat bij te dragen, maar dragende speler gaat hij niet worden. Dus deze opmerking van @ephymerous is helemaal niet gek
ephymerous schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:41:
[...]

• LZ86
Agent47 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:37:
[...]

Ja maar wel een onruststoker weg uit je selectie + 2 miljoen bruto aan salaris wat je weer terug hebt. Betekent dus dat er snel iemand aankomt, anders ontbind je hem niet.
Ja, zeer positief dat ie weg is verder hoor, heeft het nooit echt waar kunnen maken door blessures.

Echte man van glas. Dus ruimte in je salarishuis en een stoorzender weg is prima. Hoop wel dat ze iets aanvallends terugkrijgen, want het gaat anders wel erg betonmiddenveld worden

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Agent47 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:37:
[...]

Wat is er zo 'onruststoker' aan Stengs? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LZ86
Qu3st schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:39:
[...]

Ja dat heeft Cruyff zeker, glinke verbouwing van de selectie. Maar als invaller heeft ie heel misschien wat bij te dragen, maar dragende speler gaat hij niet worden. Dus deze opmerking van @ephymerous is helemaal niet gek

[...]
Eens hoor. Maar je hebt als je hem wegdoet niet echt iets als alternatief. Als backup lijkt ie me prima, want Ajax heeft niet de luxe om de hele selectie dit seizoen te vervangen (wat wellicht wel zou moeten om weer op het oude niveau te kunnen komen)

Ze hebben nu die Brazilliaan gehaald waar ik wel e.e.a. van verwacht. De trainer schijnt wel echt aanvallend voetbal te willen spelen en ik vraag me ernstig af of Ajax de selectie daar wel voor heeft. Wellicht met wat talenten? Weet niet wat er nu aankomt, maar gezien de prestaties van Jong kan het niet superveel zijn denk ik?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

LZ86 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Weet niet wat er nu aankomt, maar gezien de prestaties van Jong kan het niet superveel zijn denk ik?
Ouazane en Johnson hebben het leuk gedaan in de oefenwedstrijden en kunnen misschien aanhaken bij het eerste.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Eens hoor. Maar je hebt als je hem wegdoet niet echt iets als alternatief. Als backup lijkt ie me prima, want Ajax heeft niet de luxe om de hele selectie dit seizoen te vervangen (wat wellicht wel zou moeten om weer op het oude niveau te kunnen komen)
Hij is op geen plek onmisbaar en er zijn genoeg talenten om de gaten te vullen. Zeker wanneer de ervaren basis iets meer staat want het is simpelweg lachwekkend dat Regeer een van de kartrekkers zou moeten zijn.

Ik maak mij echt geen zorgen als Regeer er niet zou zijn. Met de afgelopen trainers wel, maar die konden er ook gewoon niets van maken. Of Michél dat wel kan moet blijken, maar ik zit nu in mijn (wellicht naïeve) hoop fase.
Ze hebben nu die Brazilliaan gehaald waar ik wel e.e.a. van verwacht. De trainer schijnt wel echt aanvallend voetbal te willen spelen en ik vraag me ernstig af of Ajax de selectie daar wel voor heeft. Wellicht met wat talenten? Weet niet wat er nu aankomt, maar gezien de prestaties van Jong kan het niet superveel zijn denk ik?
Het gaat om de juiste aanpak. Sjonnie had het over gewoon schouders eronder en gaan maar trainde maar één keer en snapt de tactiek niet. Hopelijk gaat dat nu beter want we hebben het wel over de Eredivisie he? De helft van de clubs speelt aanvallend, als je dat dan met de (ook huidige) selectie van Ajax niet op zijn minst deels kan dan ben je gewoon een slechte trainer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:05:
[...]

Hij is op geen plek onmisbaar en er zijn genoeg talenten om de gaten te vullen. Zeker wanneer de ervaren basis iets meer staat want het is simpelweg lachwekkend dat Regeer een van de kartrekkers zou moeten zijn.

Ik maak mij echt geen zorgen als Regeer er niet zou zijn. Met de afgelopen trainers wel, maar die konden er ook gewoon niets van maken. Of Michél dat wel kan moet blijken, maar ik zit nu in mijn (wellicht naïeve) hoop fase.

[...]

Het gaat om de juiste aanpak. Sjonnie had het over gewoon schouders eronder en gaan maar trainde maar één keer en snapt de tactiek niet. Hopelijk gaat dat nu beter want we hebben het wel over de Eredivisie he? De helft van de clubs speelt aanvallend, als je dat dan met de (ook huidige) selectie van Ajax niet op zijn minst deels kan dan ben je gewoon een slechte trainer.
De helft van de clubs speelt aanvallend inderdaad. Maar tegen Ajax, Feyenoord en PSV speelt iedereen met de kont in de 16.

Als Ajax echt hoog gaat staan en gaat stormen zijn ze zeer kwetsbaar voor de counter, zeker als je daadwerkelijk met trage lui als Blind gaat spelen. Ook is het middenveld op dit moment gewoon matig te noemen. Je hebt de spelers atm gewoon niet om dat spel te spelen. Qua backs niet, qua rechtervleugel niet en qua middenveld niet.

Het is dan hopen dat Michel tijd krijgt om met een betere selectie zijn stijl erin te slijpen. Als het de zoveelste "Ajax moet aanvalluhhh" trainer gaat zijn die vol in het mes loopt heeft de club wel een probleem. Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Wanneer moeten ze spelen in die voorronde tegen FC bal op het dak uit schubbekuttistan? Dan doet die Brazilliaan voor het eerst mee toch?

[ Voor 19% gewijzigd door LZ86 op 22-07-2026 19:12 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

YouTube: How Míchel Sánchez Wants To Play With Ajax | 15-minute Interview

Hij wil gecontroleerd druk zetten. Het team is echt wel goed genoeg om dat te kunnen doen zonder zo slecht te staan als vorig jaar

[ Voor 36% gewijzigd door 418O2 op 22-07-2026 19:25 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

LZ86 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:08:
[...]

De helft van de clubs speelt aanvallend inderdaad. Maar tegen Ajax, Feyenoord en PSV speelt iedereen met de kont in de 16.

Als Ajax echt hoog gaat staan en gaat stormen zijn ze zeer kwetsbaar voor de counter, zeker als je daadwerkelijk met trage lui als Blind gaat spelen. Ook is het middenveld op dit moment gewoon matig te noemen. Je hebt de spelers atm gewoon niet om dat spel te spelen. Qua backs niet, qua rechtervleugel niet en qua middenveld niet.
Niet op de Sjonnie manier, wel op een intelligente manier. Zeker met de versterkingen die nu al komen
Het is dan hopen dat Michel tijd krijgt om met een betere selectie zijn stijl erin te slijpen. Als het de zoveelste "Ajax moet aanvalluhhh" trainer gaat zijn die vol in het mes loopt heeft de club wel een probleem. Ben erg benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Wanneer moeten ze spelen in die voorronde tegen FC bal op het dak uit schubbekuttistan? Dan doet die Brazilliaan voor het eerst mee toch?
Morgen. Kijk er niet naar uit, veel te vroeg dit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:06
Vanavond begint het Europese seizoen voor zowel FC Twente als Ajax. Dat moeten normaal gesproken twee overwinningen worden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Gynnad schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:15:
Vanavond begint het Europese seizoen voor zowel FC Twente als Ajax. Dat moeten normaal gesproken twee overwinningen worden.
Vanavond al? Leuk, weer wat NL voetbal op tv!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 16:33

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ramzzz schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Wat is er zo 'onruststoker' aan Stengs? :?
Tijdens zijn verhuurperiode bij Pisa liet hij zich vri uit met o.a. Timber, Hartman, Zechiël en Zerrouki (de stoorzenders) over de gang van zaken afgelopen seizoen. Echt niet netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 23-07-2026 09:12 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:55:
[...]

Tijdens zijn verhuurperiode bij Pisa liet hij zich vri uit met o.a. Timber, Hartman, Zechiël en Zerrouki (de stoorzenders) over de gang van zaken afgelopen seizoen. Echt niet netjes.
Hadden er meer moeten doen, al jaren eerder, dan was Feyenoord wellicht eerder op de rit geweest.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-08 15:53
Michel dekt zich al in.
https://www.nu.nl/voetbal...e-verbeteren-bij-ons.html

Ik snap op zich wel dat je niet zegt: hier horen we met 6-0 van te winnen, maar soms slaat dat respect voor de tegenstander wel weer door de andere kant op. We spelen niet tegen Real Madrid ofzo.
Als we al bang moeten worden van een tegenstander uit de Servische competitie.. Maar goed, misschien overschat ik Ajax juist wel. Hij staat immers dagelijks op het veld met die gasten.

• DutchOwnage
  • Nu online
Voor de neutrale toeschouwer wel jammer dat zowel Ajax als Twente allebij om 20.00 uur aftrappen.

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:26:
[...]

Michel dekt zich al in.

Ik snap op zich wel dat je niet zegt: hier horen we met 6-0 van te winnen, maar soms slaat dat respect voor de tegenstander wel weer door de andere kant op. We spelen niet tegen Real Madrid ofzo.
Als we al bang moeten worden van een tegenstander uit de Servische competitie.. Maar goed, misschien overschat ik Ajax juist wel. Hij staat immers dagelijks op het veld met die gasten.
Dit is uiteindelijk ook gewoon onderdeel van het team op scherp zetten. Dat er geen reactie komt 'oh de trainer denkt er al niet te moeilijk over dan winnen we wel even'.

• JEightyFive
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:40:
Voor de neutrale toeschouwer wel jammer dat zowel Ajax als Twente allebij om 20.00 uur aftrappen.
In de CL vind ik die Ziggo Switch echt fantastisch maar ik gok dat dat vanavond niet beschikbaar is.

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:16:
[...]

Hadden er meer moeten doen, al jaren eerder, dan was Feyenoord wellicht eerder op de rit geweest.
Nu vind ik dat er nogal een verschil zit tussen de genoemde namen. Timber had recht van spreken maar Zerouki presteerde niet onder twee verschillende trainers en Hartman was echt waardeloos toen hij net terugkwam van een blessure dus was het niet raar dat hij moest banken.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:26:
[...]

Michel dekt zich al in.

Toevallig heb ik het interview gezien en ik vind het knap dat nu.nl van die twee zinnen over de wedstrijd aan het eind een artikel heeft kunnen schrijven.

Hij zegt niets vreemds, qua korting was de tegenstander zwaar en ze moeten er nu gewoon staan. Meer is het niet.

En je hebt wel een punt qua respect, dat snappen wij Nederlanders gewoon echt niet. Hij slaat hier alles behalve door maar als Nederlander wil je het liefst vooraf borstkloppen en roepen dat we al zo'n beetje door zijn om dan achteraf als het niet lukt spelers en trainer volledig tot op het bot persoonlijk af te branden.
Dat persoonlijk maken is sowieso wel iets Nederlands lijkt wel.

Ik vind het wel weer prettig een realistische coach met respect voor anderen. Stukken beter dan de volgende ervaringloze Nederlander die het volgens de Snor-Driessen-sekte ook gewoon zou moeten kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:58:
[...]

Nu vind ik dat er nogal een verschil zit tussen de genoemde namen. Timber had recht van spreken maar Zerouki presteerde niet onder twee verschillende trainers en Hartman was echt waardeloos toen hij net terugkwam van een blessure dus was het niet raar dat hij moest banken.
Namen zouden er niet toe moeten doen als de kritiek inhoudelijk klopt. Het is nogal kleinzielig om het dan terzijde te schuiven onder het mom van dat een speler zijn zin niet krijgt.

In het geval van Hartman weet ik niet precies wat zijn kritiek was maar als dat verder ging dan zijn eigen speeltijd alleen dan zou ik het toejuichen. Er was genoeg wat bij Feyenoord stukken beter kon, dat vond jij zelf toch ook al?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:19:
[...]

Namen zouden er niet toe moeten doen als de kritiek inhoudelijk klopt. Het is nogal kleinzielig om het dan terzijde te schuiven onder het mom van dat een speler zijn zin niet krijgt.

In het geval van Hartman weet ik niet precies wat zijn kritiek was maar als dat verder ging dan zijn eigen speeltijd alleen dan zou ik het toejuichen. Er was genoeg wat bij Feyenoord stukken beter kon, dat vond jij zelf toch ook al?
In mijn ogen had alleen Timber echt inhoudelijke kritiek op het beleid. Zechiel was verhuurd dus daar zal ook het nodige zijn misgegaan in het contact maar de anderen waren toch vooral ontevreden reserves.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:25:
[...]

In mijn ogen had alleen Timber echt inhoudelijke kritiek op het beleid. Zechiel was verhuurd dus daar zal ook het nodige zijn misgegaan in het contact maar de anderen waren toch vooral ontevreden reserves.
Daar kan ik niet over oordelen, ik heb niet een compleet verslag van hun inhoudelijke kritiek paraat.
Maar ik blijf bij mijn punt dat ik een beetje 'onrust stoken' voor de goede zaak helemaal niet verkeerd vind en dat meer dat hadden moeten doen bij Feyenoord.
Uiteraard eerst intern maar als bepaalde stijfkoppen voet bij stuk blijven houden moet je soms ook gewoon wat uiten. Dat is uiteraard niet goed voor de sfeer maar als het écht mis is moet er toch wat veranderen.

Zo werden een Pasveer, Klaassen en Berghuis (of Blind en Tadic eerder) ook regelmatig neergesabeld omdat ze kritiek zouden hebben. Maar feitelijk legden ze wel de vinger op de zere plek: de trainer heeft geen idee wat hij doet en daarom het team ook niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DutchOwnage
  • Nu online
JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:56:
[...]

In de CL vind ik die Ziggo Switch echt fantastisch maar ik gok dat dat vanavond niet beschikbaar is.
Alleen al vanwege het feit dat de een op Ziggo Sport is en de ander bij ESPN :)

• JEightyFive
DutchOwnage schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Alleen al vanwege het feit dat de een op Ziggo Sport is en de ander bij ESPN :)
Het ging me ook niet zozeer om de zender maar meer om het concept. Doet ESPN zoiets ook niet met EL?
Maar dan nog betwijfel ik of er vanavond een switch gaat zijn voor de wedstrijden. Twee schermen dan maar als je gelijktijdig wil kijken :P

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:17:
[...]

En je hebt wel een punt qua respect, dat snappen wij Nederlanders gewoon echt niet. Hij slaat hier alles behalve door maar als Nederlander wil je het liefst vooraf borstkloppen en roepen dat we al zo'n beetje door zijn om dan achteraf als het niet lukt spelers en trainer volledig tot op het bot persoonlijk af te branden.
Dat persoonlijk maken is sowieso wel iets Nederlands lijkt wel.
Je trekt het wel weer een beetje in het extreme door want ik zeg ook dat ik snap dat je niet vooraf gaat zeggen dat je verwacht met 6-0 te winnen. Dat vooraf borstkloppen en achteraf zagen hoeft voor mij ook niet, laat dat maar lekker aan de Driessens van de wereld over.

Misschien leef ik zelf nog iets teveel in het verleden maar als Ajax zijnde mag je toch eigenlijk niet over een lastige tegenstander praten als je naar Servië moet voor een voorronde van de Conference League?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Die trainer moet toch iets zeggen he. En het is zo vroeg in de voorbereiding dat je geen idee hebt wat er al kan en hoe het met de conditie zit

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2026 11:01 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 10:54:
[...]

Je trekt het wel weer een beetje in het extreme door want ik zeg ook dat ik snap dat je niet vooraf gaat zeggen dat je verwacht met 6-0 te winnen. Dat vooraf borstkloppen en achteraf zagen hoeft voor mij ook niet, laat dat maar lekker aan de Driessens van de wereld over.

Misschien leef ik zelf nog iets teveel in het verleden maar als Ajax zijnde mag je toch eigenlijk niet over een lastige tegenstander praten als je naar Servië moet voor een voorronde van de Conference League?
En precies dat is dus borstkloppen. Ik heb het nooit over 6-0 gehad, maar stellen dat je al per definitie boven de ander staat is vrij arrogant. Laat dat eerst maar eens zien, zeker gezien de huidige staat.

En dan zou je het kunnen formuleren als: "Het gaat lastig worden want we zitten in de voorbereiding maar er hebben er vertrouwen in want dit zouden we gewoon moeten kunnen winnen.". Dan nog heb je geen respect voor de tegenstander, je ziet hem immers al direct als minderwaardig.

Natuurlijk zeg je dat als supporters onder elkaar wel, dit zou je toch gewoon moeten kunnen winnen? We gaan het een schande vinden als ze niet door gaan.
Maar Michel gaat zoiets gewoon niet zeggen, die wil zich respectvol uiten. En dat heeft dus niets met indekken te maken, wat dat is de term die mij initieel triggerde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
Gonadan schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 11:31:
[...]
Maar Michel gaat zoiets gewoon niet zeggen, die wil zich respectvol uiten. En dat heeft dus niets met indekken te maken, wat dat is de term die mij initieel triggerde. :)
Snap ik. Toch voelde het voor mij een beetje als indekken door te stellen dat het een lastige tegenstander is én je zelf nog in de voorbereiding zit. Zo van: als het onverhoopt mis gaat dan heb ik al gezegd waar het aan ligt.

Anyway: ik heb er wel weer zin in. Heb eigenlijk nog niks gezien van de voorbereiding dus ik ben wel benieuwd vanavond :)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 02:34
We hebben toch allemaal wel het WK gezien, de zogenaamde kleine landen hadden niets te zoeken op het WK, maar ze hebben wel voor verassingen gezorgd. Dus ja ik begrijp het wel dat Michel wat voorzichtiger is.

System | Racing is in my Blood

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
Ik moet het eerlijk gezegd nog zien. De laatste tijd zijn de Nederlandse clubs niet zo goed Europees.

• Harribo
JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Snap ik. Toch voelde het voor mij een beetje als indekken door te stellen dat het een lastige tegenstander is én je zelf nog in de voorbereiding zit. Zo van: als het onverhoopt mis gaat dan heb ik al gezegd waar het aan ligt.
Dat is toch niks nieuws? Doet elke trainer van te voren... Tegenstander ophemelen en zelf doen alsof je een wereld prestatie neer moet zetten.
Zou mij niets verbazen als Ajax nog half loopt te slapen maar we gaan het zien. Dit zijn andere wedstrijden als de oefenpotjes

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-07-2026 15:22 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

JEightyFive schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Anyway: ik heb er wel weer zin in. Heb eigenlijk nog niks gezien van de voorbereiding dus ik ben wel benieuwd vanavond :)
Ja vanuit het artikel snap ik het wel, maar die prutsers van nu.nl hebben creatief citaten gecombineerd want hij heeft dat niet zo gezegd. Het stukje over in voorbereiding zijn was al eerder in het interview geweest. Hij had het er juist over dat inslijten inderdaad moeite kost maar je traint week in week uit en de competitie begint nu eenmaal dus je moet er gewoon staan.
De suggestie van indekken wordt er echt bij verzonnen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Harribo schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Dat is toch niks nieuws? Doet elke trainer van te voren... Tegenstander ophemelen en zelf doen alsof je een wereld prestatie neer moet zetten.
Ik vind dat over het algemeen wel mee vallen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:21
Ik heb een idee, om te vieren dat @Harribo jarig is winnen zowel Ajax als Twente dik!

Gefeliciteerd Harribo!

WoT stats

Verwijderd

Begin van een nieuw tijdperk: :)

Opstelling Ajax:

Paes;
Rosa, Bouwman, Blind, Wijndal;
Regeer, Klaassen, Gloukh;
Berghuis, Dolberg, Godts.

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Baas geblesseerd, Henrique kan nog geen 90 minuten las ik ergens en Leonardo is pas 2 dagen bij de groep dus ik snap deze opstelling wel maar hopelijk komt daar snel verandering in...

edit: misschien ook om Wijndal in de etalage te zetten tegen een naar verwachting 'makkelijke' tegenstander.

[ Voor 23% gewijzigd door gws24 op 23-07-2026 19:08 ]

• Megupe
Eindelijk weer voetbal na dik 2 maanden pauze.

Hup Ajax? Wzawzdb!

En ook hupje voor Twente (ggz off)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

gws24 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:05:
Baas geblesseerd, Henrique kan nog geen 90 minuten las ik ergens en Leonardo is pas 2 dagen bij de groep dus ik snap deze opstelling wel maar hopelijk komt daar snel verandering in...

edit: misschien ook om Wijndal in de etalage te zetten tegen een naar verwachting 'makkelijke' tegenstander.
Ik snap het, althans ik probeer het mijzelf aan te praten dat ik het snap. Maar bij word ik allerminst van deze opstelling. Hopelijk inderdaad snel échte stappen vooruit.

Zo maar eens kijken of ik genoeg bereik heb op de camping, zal wel pas in de rust weer in het topic komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 28-08 07:08

Typhone

Who Dares Wins

Ik hoor alweer speelstijl en geschiedenis voorbij komen in het interview. Wat een clichés toch weer.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 19:48
Sta je gewoon weer met Wijndal in Europa ;( Hopelijk duurt dat maar 1 wedstrijd.

Flickr PSN ID= cheironnl

• LZ86
Waar zend men Ajax uit? Mijn totaal niet verboden plek om te kijken doet het niet meer :(

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 19:48
LZ86 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:58:
Waar zend men Ajax uit? Mijn totaal niet verboden plek om te kijken doet het niet meer :(
Ziggo Sport go app (als je geen Ziggo klant bent)

Flickr PSN ID= cheironnl

• LZ86
Bah, betaald zeker?

Nah, Twente kan ik wel zien op kpn tv zie ik.

• ephymerous
Je betaalt naar waarde, Wijndal basis, gratis kijken dus ;)

XXXVI

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Hoppa!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:44

Vos

AFCA

Bam!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:00

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Zet net letterlijk de TV Aan Despo erbij :+ Jammer dat wijndal speelt.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• ephymerous
Lekker, jammer dat ie in eerste instantie werd gered.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Zo lekker begin. En dat terwijl de bank sterker bezet is dan de basis 😂

• Megupe
Bam

En wie anders dan mr 1-0. Maar wel een lekkere aanval van gloukh en dolberg ook.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:56:
Ik hoor alweer speelstijl en geschiedenis voorbij komen in het interview. Wat een clichés toch weer.
Wat moet ie dan, vertellen over z'n moeder?

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:04:
Zo lekker begin. En dat terwijl de bank sterker bezet is dan de basis 😂
Ja ik begrijp Berghuis en Wijndal niet.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:00

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

LZ86 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:58:
Heb de ziggo gegevens van ouders :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:05:
[...]

Wat moet ie dan, vertellen over z'n moeder?
Niet goedkoop willen scoren met verhalen die we al seizoenen lang gehoord hebben en die geen gaten vullen.

• Harribo
ElPaco schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 17:24:
Ik heb een idee, om te vieren dat @Harribo jarig is winnen zowel Ajax als Twente dik!

Gefeliciteerd Harribo!
Dank je @ElPaco!
Heel attent :)

Ajax begint in ieder geval goed

• toolkist
  • Niet online
Zo slordig...

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:08:
[...]

Dank je @ElPaco!
Heel attent :)

Ajax begint in ieder geval goed
Wanneer kom je trakteren?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:05:
[...]

Heb de ziggo gegevens van ouders :p
Europees van nederlandse clubs kan je zonder account zien ;)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wel een lekker begin zo, scoren in de 2e minuut.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:05
Typhone schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:05:
[...]

Niet goedkoop willen scoren met verhalen die we al seizoenen lang gehoord hebben en die geen gaten vullen.
Pff zo vermoeiend dit gezeik altijd. Een buitenlandse trainer die nieuw is en ook nog uit een land komt waar het ook meer over emoties gaat. Prima toch.
Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken