WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkorI75zI2sWOacltBc2E413KoI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LvJslVkuJEsTCUdMRAUMznE3.jpg?f=user_large
Onbedreigd koerste PSV af op de landstitel. Ondertussen deden NEC, Feyenoord en Ajax hun opperste best om maar niet tweede te worden. De club uit Rotterdam eindigde uiteindelijk toch op P2, gevolgd door NEC en FC Twente. Ajax eindigde als 5de en kwalificeerde zich via de play-offs nog voor de Conference League

Voor Heracles, Volendam en NAC Breda is het einde oefening in de Eredivisie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5AsbodPoZ5maYpFYZ1T4EgX-88=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AxUW6xRoy0CvG5utI1w6c5Jz.jpg?f=user_large

In de KKD was het lange tijd spannend tussen ADO Den Haag en Cambuur, maar laatstgenoemde haakte uiteindelijk af in de strijd om het kampioenschap. ADO keert zo na een aantal jaren van afwezigheid weer terug in de Eredivisie. Cambuur eindigde op P2 en promoveert ook direct. Willem II is volgend jaar ook weer terug op het hoogste niveau, nadat het de play-offs om promotie won van Volendam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWcBRN9Ok4QN78AYMXPSa0DdxsI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KHfTiNu3CyB8I5EkSeIoT8xL.jpg?f=user_large
De bekerfinale ging dit seizoen tussen AZ en NEC. NEC bezig aan een uitstekend seizoen en AZ had na het ontslag van Martens weer wat stabiliteit gevonden. Er werd veel van verwacht, maar de club uit Nijmegen leek onder de druk te bezwijken. En eerlijk is eerlijk, AZ speelde het heel goed. De beker was dus een prooi voor AZ, dat met maarliefst 5-1 NEC wist te verslaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB22JgiRW-5Z0PuJS00bWU9Kryw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XnnLZfUzWN5gJETpMT3cXWbD.jpg?f=user_large
Paris Saint-Germain tegen Arsenal. Een finale die uiteindelijk na strafschoppen werd beslist. Twee missers van Arsenal, en PSG mag zich voor de tweede keer op rij de beste van Europa noemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMUEG8W_qj1lSxUyYPr-29OGuCo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WLq2XVlFnb8miW9MvaqvL0Zs.jpg?f=user_large
De Europa League finale ging tussen SC Freiburg en Aston Villa. Laatstgenoemde was een maatje te groot en won afgetekend met 3-0. De 5de keer dat Unai Emery inmiddels de Europa League wint.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EYmjTK7SHy9IdWuY2DlczJhSgU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lxy8XqP4ZziwrRp8A4HMNtCJ.jpg?f=user_large
Crystal Palace heeft de Conference League gewonnen door Rayo Vallecano met 1-0 te verslaan. In de Red Bull Arena in Leipzig maakte spits Jean-Philippe Mateta kort na rust het enige doelpunt van de finale. Het is de eerste Europese prijs ooit voor de Engelse club.
UEFA Ranking

Club - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2027.html
Land - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2027.html

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 02-06-2026 14:30 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
JanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:29:
Verdraaid, ben ik druk met de TS voor het nieuwe seizoen bezig, stelt Ajax ineens een nieuwe trainert aan...

Topic voor seizoen 2026 / 2027 is gemaakt: [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027
Vooruit dan maar, zal je helpen met de eerste pagina.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 10:45
Die ander op slot dan maar?

En hup Ajax. #wzawzdb

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:42

Stimulate14

⭐⭐⭐

Onze Spaanse verlosser is binnen. Bienvenido.

• Gonadan

Gonadan

Stimulate14 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:43:
Onze Spaanse verlosser is binnen. Bienvenido.
Eerst nog officieel bekend maken. Als er professioneel gehandeld is dan zou ik niet weten waarop het nog mis zou kunnen gaan. Maar ja, dingen zijn ook wel eens op de doorlooptijd van een fax mis gegaan dus ik wacht nog even af. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Eerst nog officieel bekend maken. Als er professioneel gehandeld is dan zou ik niet weten waarop het nog mis zou kunnen gaan. Maar ja, dingen zijn ook wel eens op de doorlooptijd van een fax mis gegaan dus ik wacht nog even af. :+
Jij zal wel in de finance of sales werken :+ .

• Gonadan

Gonadan

Stimulate14 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Jij zal wel in de finance of sales werken :+ .
IT-architectuur, procesontwerp, data analyse, compliancy, kwaliteitsbewaking, etc. Beetje die hoek, past dat ook? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:08:
[...]

IT-architectuur, procesontwerp, data analyse, compliancy, kwaliteitsbewaking, etc. Beetje die hoek, past dat ook? :P
Het fax gedeelte dan ;).

• Gonadan

Gonadan

Hahaha nou dat was echt bij Ajax, niet bij mij gelukkig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ik heb zo'n zin in het nieuwe seizoen!

Slot tegen alle verwachtingen in toch niet naar Ajax :P

Ik hoop echt dat Ajax dit jaar weer mee kan doen om de knaken. Want PSV lonely at the top heeft niet mijn voorkeur.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:53
Lentin denkt dat blind wel mee komt. Michel leert al sinds de winter Engels en dat gaat volgens lentin ook goed en zijn Engels niet zo erg als men denkt.

[ Voor 62% gewijzigd door 418O2 op 02-06-2026 12:39 ]

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:37:
Lentin denkt dat blind wel mee komt
Centrum Sutalo/Blind, dan zou ik niet met te veel ruimte in de rug gaan spelen. Maar dat moet je toch niet willen? Schoon schip maken en niet oude drenkelingen binnen halen waar je er al genoeg van hebt.

Only fools are enslaved by time and space.

• 418O2
LoneRanger schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 12:44:
[...]

Centrum Sutalo/Blind, dan zou ik niet met te veel ruimte in de rug gaan spelen. Maar dat moet je toch niet willen? Schoon schip maken en niet oude drenkelingen binnen halen waar je er al genoeg van hebt.
Sutalo gaat weg vermoed ik. Blind zal als backup worden gehaald denk ik, niet als vaste basisspeler.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:35

Typhone

Who Dares Wins

Seizoenskaart Ajax te koop. Kansloos seizoen incoming.

@JanW kleine typo in de verder mooie op (bedreid -> bedreigd) onder het eerste kopje bij PSV :)

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 02-06-2026 14:13 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:45

Agent47

I always close my contracts.

Zowel bij Feyenoord als bij Ajax moet er een grote schoonmaak komen. Ik zet PSV blind bovenaan weer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:13:
Seizoenskaart Ajax te koop. Kansloos seizoen incoming.

@JanW kleine typo in de verder mooie op (bedreid -> bedreigd) onder het eerste kopje bij PSV :)
Had je hem wel verlengd dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 23:35

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:19:
[...]

Had je hem wel verlengd dan?
Gun mij deze scam nou! 😜

• toolkist
  • Niet online
Kan er niet een plaatje van Ajax in de ts, kampioen der prutsers oid?

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:59

Chrisjuh_15

Facta non verba

Agent47 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:16:
Zowel bij Feyenoord als bij Ajax moet er een grote schoonmaak komen. Ik zet PSV blind bovenaan weer.
Heb er wel vertrouwen in dat Eenhoorn/Rigaux de boel wel schoonvegen deze zomer. Kreeg de indruk bij de presco gisteren dat het aanhaken of wegwezen is. Met wat gerichte aankopen erbij hoeft het gat echt geen 19 punten meer te zijn komend jaar.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Michel dus wel naar Ajax, ben erg benieuwd.

Zoekt een SPRT moderator! DM mij voor informatie

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Fortuna Sittard gaat dertiende worden.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• JanW
Ik ben ook benieuwd. Positief is dat het in ieder geval een trainer is die al wat jaren ervaring heeft en heeft bewezen wat te kunnen, getuige de derde plek met Girona.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-06 23:20
Ik ook.

PSV 1e, daaronder staat alles open. Al heeft Feyenoord denk ik wel de beste papieren áls ze v Persie de laan uitsturen. De voortekenen zijn iig gunstig aangezien ze niet wilden zeggen dat v Persie voor de groep blijft.

Zie dat Ajax inmiddels die Spanjaard binnenheeft. Is dat die ene die geen woord over de grens spreekt? Zal ook nog een uitdaging worden dan. Cruijff doet mij iig een overkomen dat ie een Spaanse enclave aan het oprichten is.

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-06-2026 15:50 ]

• JanW
LZ86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:49:
[...]

Ik ook.

PSV 1e, daaronder staat alles open. Al heeft Feyenoord denk ik wel de beste papieren áls ze v Persie de laan uitsturen. De voortekenen zijn iig gunstig aangezien ze niet wilden zeggen dat v Persie voor de groep blijft.
Alles open? PSV 1? En Saibari vertrekt, Pepi mogelijk ook na het WK. Veerman was vorig jaar ook interesse in, dit jaar weer een goed seizoen dus hij kan ook nog zomaar weggaan. Dan moet PSV weer gaan investeren in de selectie en hopen dat de aankopen gaan functioneren. PSV is wel favoriet, maar er kan nog veel gebeuren. Zeker in de Eredivisie.
Zie dat Ajax inmiddels die Spanjaard binnenheeft. Is dat die ene die geen woord over de grens spreekt? Zal ook nog een uitdaging worden dan. Cruijff doet mij iig een overkomen dat ie een Spaanse enclave aan het oprichten is.
Mooi zo, die B-garnituur Nederlandse trainers en die jongens van de club met dat magische DNA, daar ben ik intussen wel op uitgekeken. PSG en Man City hebben ook een Spaanse enclave. Ik denk dat ze daar geen spijt hebben van de keuzes destijds.

• LZ86
Ze gaan er iig op vooruit qua trainer.

Wel een trainer die net gedegradeerd is though, maar slechter dan de afgelopen 4 seizoenen (op Farioli na) kan ongeveer niet

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Gedegradeerd zegt niets, na vijf jaar kan de chemie zijn uitgewerkt plus een uitgedunde selectie tov de jaren daarvoor. De keuze Farioli werd ook in het begin compleet afgebrand, we zullen zien. Ik ben voorzichtig optimistisch.

• LoneRanger
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:07:
Ze gaan er iig op vooruit qua trainer.

Wel een trainer die net gedegradeerd is though, maar slechter dan de afgelopen 4 seizoenen (op Farioli na) kan ongeveer niet
Hij is ook gewoon 3e en 10e geworden met Girona, gek dat je dan precies alleen zijn slechtste prestatie noemt. Daarbbbij is het met zo'n club natuurlijk dat de beste spelers weggekocht worden na succes. Erg knap dus met zo'n club met relatief beperkte middelen.

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Jullie gaan in april volgend jaar allemaal gequote worden he. :9~ ..

• JanW
En het verschil tussen de nummer 19 en 13 in Spanje was twee hele punten. Met 41 punten was Girona er de afgelopen 5 seizoenen gewoon in gebleven. Alleen dit jaar was het te weinig. Ik wil daarmee niet zeggen dat het ineens een wondertrainer is.

De dramatische toon hier van sommigen en ook van de bekende zuurpruimen op TV is wel vermoeiend hoor. Die hebben dan weer bevriende zaakwaarnemers, die ze wat teksten voorkauwen en ervoor zorgen dat er negatief nieuws over zo'n trainer uit komt. Zoals het mogelijke gebrekkige Engels. Vermoeiend en voorspelbaar :O

Geef zo'n man een kans en mocht het in november inderdaad niks zijn, dan praten we verder.

• LZ86
LoneRanger schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:13:
[...]

Hij is ook gewoon 3e en 10e geworden met Girona, gek dat je dan precies alleen zijn slechtste prestatie noemt. Daarbbbij is het met zo'n club natuurlijk dat de beste spelers weggekocht worden na succes. Erg knap dus met zo'n club met relatief beperkte middelen.
Nouja, Ajax heeft geen beste spelers die weggekocht kunnen worden op Godts na :+

Het materiaal maakt ook wel een beetje de trainer natuurlijk. Maar dit is voor het eerst in seizoenen een soort logische keuze voor een trainer. Enige ding is wel dat het nog maar afwachten is hoeveel ruimte voor nieuwe spelers er is. Als Ajax vervalt in oude liefdes terughalen moet ik het nog maar zien. Heb rumoeren gelezen over Blind, Eriksen en nog meer van dat soort geriatrische opties.

Das een voordeel voor Feyenoord, Sterling gaat echt niet meer terugkomen. Dat ansich is al een grote versterking.

[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 02-06-2026 16:26 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Alles open? PSV 1? En Saibari vertrekt, Pepi mogelijk ook na het WK. Veerman was vorig jaar ook interesse in, dit jaar weer een goed seizoen dus hij kan ook nog zomaar weggaan. Dan moet PSV weer gaan investeren in de selectie en hopen dat de aankopen gaan functioneren. PSV is wel favoriet, maar er kan nog veel gebeuren. Zeker in de Eredivisie.
Inderdaad, bij PSV vertrekken waarschijnlijk minstens 5 basisspelers (Saibari, Veerman, Pepi, Sallah-Edine, Dest) waarbij daarnaast ook je aanvoerder (en 1 van je beste spelers) Schouten pas ergens in 2027 weer wat minuten kan maken. Dus PSV zal ook weer opnieuw moeten gaan bouwen, of in ieder geval nieuwe spelers moeten gaan inpassen in het Bosz systeem.

Voordeel is dus wel dat Bosz blijft en daardoor het systeem hetzelfde blijft is. Dus dat zal niet veranderen voor de spelers die blijven. En is het daardoor alleen zorgen dat je de juiste spelers koopt die in dit systeem passen. Maar dat vertrouw ik Stewart en co. wel toe.

• LZ86
silmaril8 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:39:
[...]

Inderdaad, bij PSV vertrekken waarschijnlijk minstens 5 basisspelers (Saibari, Veerman, Pepi, Sallah-Edine, Dest) waarbij daarnaast ook je aanvoerder (en 1 van je beste spelers) Schouten pas ergens in 2027 weer wat minuten kan maken. Dus PSV zal ook weer opnieuw moeten gaan bouwen, of in ieder geval nieuwe spelers moeten gaan inpassen in het Bosz systeem.

Voordeel is dus wel dat Bosz blijft en daardoor het systeem hetzelfde blijft is. Dus dat zal niet veranderen voor de spelers die blijven. En is het daardoor alleen zorgen dat je de juiste spelers koopt die in dit systeem passen. Maar dat vertrouw ik Stewart en co. wel toe.
Ik denk dat PSV prima in staat is de gaten op te vullen. Ze hebben al een flinke tijd goed stabiel beleid, en zetten toch vaak een kampioenselftal op het veld.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:19
In VI Pro staat een goede analyse van Michel. Korte conclusie is dat sommige data reden zijn tot optimisme, andere tot negativiteit. Zijn positiespel is gericht op eindeloos balbezit. Hoog druk zetten doet hij niet. Sterker nog: Girona is het team dat gemiddeld de bal verovert het dichtstbij het eigen goal. Scoort weinig. Incasseert veel tegengoals uit dode spelmomenten. In zijn goede seizoenen waren tegenstanders nog niet voorbereid op zijn tactiek en had hij een aantal zeer goede individuele spelers die weggekocht zijn. Ook dit jaar trouwens meerdere internationals op de bank. Hij heeft het schijnbaar moeilijk tegen teams die heel verdedigend spelen (meeste tegenstanders van Ajax in de ED).

Met dat beperkte budget viel het ook wel mee hoor. Girona is onderdeel van de City Football Group en degradeert nu met het 9e budget van de PD @LoneRanger

Natuurlijk zegt die degradatie lang niet alles. Maar die 3e plek natuurlijk ook niet.

• Gonadan

Gonadan

De eerste trainer die het niet moeilijk heeft tegen zeer verdedigende teams moet ik nog tegen komen. Mourinho misschien? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:02
Mourinho roelt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

New brooms sweep cleaner!
Old wine in new bags!

Oftewel

New brooms sweep old wine into new bags?

Als een nieuwe trainer / TD-combinatie Sutalo en Wijndal (bijv., die lijst is lang...) niet de laan uit stuurt / bij het grof vuil zet (even scherp geformuleerd...), dan kun je er wel van uitgaan dat die combinatie dan een gevalletje oude wijn is, by the way.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Tristan Wins
  • Niet online
donleone83 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:41:
Zijn positiespel is gericht op eindeloos balbezit.
Cruyff: Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren.

• Sjah
Tristan Wins schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Cruyff: Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren.
Johan neem ik aan. Nu Jordi beetje in het nieuws is zo af en toe, mogen we best af en toe Johan Cruyff zeggen, ipv Cruyff en dat iedereen "duh uiteraard Johan" denkt.

• JanW
https://english.ajax.nl/articles/michel-appointed-new-ajax-head-coach/

Officieel nu ook door Ajax gemeld. Speciaal voor @Gonadan beroepsscepticus

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:51

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:49
En dan ook voor die ene verdwaalde Spanjaard hier, en voor Michel zelf natuurlijk

https://spanish.ajax.nl/articulos/michel-nombrado-nuevo-entrenador-del-ajax/

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Michel is niet mijn droomkandidaat. Alle voordelen en nadelen zijn wel genoemd. Dit is in ieder geval iemand die heeft aangetoond wat te kunnen. In tegenstelling tot Heitinga, Schip, Grim, Steijn en Schreuder. Voor nu ben ik voorzichtig positief :)

Het resultaat zal ook sterk afhangen van de aankopen. Als Wijndal volgend seizoen nogsteeds speelt en weer geen zes is gekocht dan is iedere coach kansloos.

XXXVI

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Voor de mensen die het liefst in Swahili lezen:

https://swahili.ajax.nl/m...-kocha-mkuu-mpya-wa-ajax/

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 02-06-2026 21:09 ]

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:06
Ik wacht rustig af. Ik ken hem niet goed genoeg om een mening te hebben. Als Cruijff goede beslissingen neemt op de transfermarkt en Michel er wel voor zorgt dat de spelers echt top fit zijn, staan we er sowieso al vele malen beter voor dan dit jaar.

• Gonadan

Gonadan

Freek Jansen zei het ook mooi: "Over al die nieuwe trainers moeten we altijd iets zeggen, maar ik heb zoiets van: we weten het gewoon nog niet."
Realist, bijna is niet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16

ST10©DE

Dus.............

In het Brabants voor de PSV-ers werkt niet?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ST10©DE schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 22:28:
[...]

In het Brabants voor de PSV-ers werkt niet?
Wablief?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
en voor iedereen die het niet wil lezen:

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
denk niet dat RvP deze AD en TD overleeft :>

Ultra 5 250KF / B860M AORUS ELITE / Intel B580 12GB OC

• Maarten_E
Zowel Saibari als Dest is interesse voor vanuit München. Geen verrassing.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• LZ86
Majin Buu schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 23:24:
denk niet dat RvP deze AD en TD overleeft :>
Laten we het hopen.

• Gynnad
Ajax lijkt de eerste nieuwe speler snel vast te gaan leggen. Dani Ceballos, die op een zijspoor is beland bij Real Madrid, lijkt naar Amsterdam te komen.

Ik ken de beste man niet, geen idee of hij van toegevoegde waarde gaat zijn voor Ajax. Lijkt een centrale middenvelder te zijn (?)

• JanW
Gynnad schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 05:59:
Ajax lijkt de eerste nieuwe speler snel vast te gaan leggen. Dani Ceballos, die op een zijspoor is beland bij Real Madrid, lijkt naar Amsterdam te komen.

Ik ken de beste man niet, geen idee of hij van toegevoegde waarde gaat zijn voor Ajax. Lijkt een centrale middenvelder te zijn (?)

[Embed]
Gaat Steur dan vertrekken? Hij heeft in interviews 3 keer aangegeven dat die contractverlenging wel goed komt, maar ondertussen blijft het stil.

Ceballos is wel een speler met ervaring die op het middenveld wat kan toevoegen. Ook voor de jonge jongens om hem heen. En met de conference league ga je zo richting de 50+ wedstrijden dit seizoen.

• Kist
JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:51:
[...]

Gaat Steur dan vertrekken? Hij heeft in interviews 3 keer aangegeven dat die contractverlenging wel goed komt, maar ondertussen blijft het stil.

Ceballos is wel een speler met ervaring die op het middenveld wat kan toevoegen. Ook voor de jonge jongens om hem heen. En met de conference league ga je zo richting de 50+ wedstrijden dit seizoen.
Steur heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:51:
[...]

Waarom zou Steur weggaan dan? Ajax is al tijden op zoek naar een ervaren middenvelder voor op 6, op die plek speelt Steur niet eens.

• JanW
toolkist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:03:
[...]

Waarom zou Steur weggaan dan? Ajax is al tijden op zoek naar een ervaren middenvelder voor op 6, op die plek speelt Steur niet eens.
Ceballos is een linker centrale middenvelder, geen verdedigende middenvelder. Precies de positie waar Steur ook speelt.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Ceballos is een linker centrale middenvelder, geen verdedigende middenvelder. Precies de positie waar Steur ook speelt.
Volgens mij (en volgens transfermarkt ook) gewoon centrale middenvelder die soms ook aan de linkerkant staat.

• JanW
toolkist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:49:
[...]

Volgens mij (en volgens transfermarkt ook) gewoon centrale middenvelder die soms ook aan de linkerkant staat.
Maar geen 6. Klaassen is ook een ervaren middenvelder, maar hem op 6 zetten is ook geen optie. Ik zie Ceballos dus niet als de oplossing voor de 6 positie en die positie heeft imo meer prioriteit dan een CM. Al zie ik een middenveld met Ceballos en Steur (en geen Klaassen) ook wel voor me. Mokio beviel me de laatste twee wedstrijden in de play-offs ook wel op 6, maar ik weet niet of dat z'n vaste positie gaat worden, of dat hij zich meer moet gaan richten op de back positie...

[ Voor 29% gewijzigd door JanW op 03-06-2026 08:58 ]

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:06

Internet Janny

He does it for free

Wanneer er een nieuwe tweakers poule is, doe ik weer graag mee @Gonadan

Zero compensation

• Gonadan

Gonadan

Míchel's inkt is nog niet eens droog, hij geeft aan dat hij als eerste eens goede gesprekken met Cruyff wil gaan hebben, maar toch wordt er al geschreven dat dit een target van topprioriteit voor hem is. Dat gelooft toch geen hond? Dit is gewoon weer een makelaar die je hoort praten.

Dat er interesse is of gesproken is geloof ik wel, maar verder is de duim weer dik. Maar dan zal ik wel weer sceptisch zijn. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tristan Wins
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:01:
[...]

Steur's zaakwaarnemer heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:01:
[...]

Steur heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.
Zaakwaarnemers zijn inderdaad zelden loyale types als het om clubs gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
Ceballos heeft een zeer indrukkende geschiedenis

Van blessures

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-06 14:31
Ook nog maar een duit in het zakje doen dan:
Ik kijk zelf eigenlijk geen Primera Division dus echt een beeld van Michel heb ik niet, behalve de scorebordjournalistiek dat hij zowel de Champions League heeft gehaald als gedegradeerd is (na het uitkleden van de selectie).
Voor nu houd ik me maar vast aan het positieve omdat het erg makkelijk is om meteen weer de boel af te branden. Het is in ieder geval een trainer die meer heeft bereikt dan namen als Maduro, Heitinga en Grim.

Farioli was ook een relatief onbekende trainer en heeft het aardig gedaan. Michel geef ik ook het voordeel van de twijfel.

Zijn er al geruchten dat Donny en Daley in zijn kielzog mee terug komen? :P

• Gonadan

Gonadan

Gisteren een interview met hem gezien, hij spreekt dus wel gewoon Engels. Het was wel steenkolen van niveau Tukker, maar het was Engels. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
JEightyFive schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:
Ook nog maar een duit in het zakje doen dan:
Ik kijk zelf eigenlijk geen Primera Division dus echt een beeld van Michel heb ik niet, behalve de scorebordjournalistiek dat hij zowel de Champions League heeft gehaald als gedegradeerd is (na het uitkleden van de selectie).
Voor nu houd ik me maar vast aan het positieve omdat het erg makkelijk is om meteen weer de boel af te branden. Het is in ieder geval een trainer die meer heeft bereikt dan namen als Maduro, Heitinga en Grim.

Farioli was ook een relatief onbekende trainer en heeft het aardig gedaan. Michel geef ik ook het voordeel van de twijfel.

Die geruchten zijn er inderdaad.

• 418O2
Over Donny nog niet, maar daar hebben we ook geen plek voor.

Zou wel lekker zijn als Michel met gloukh en bounida wil spelen. Godts is er volgend seizoen niet meer bij denk ik

• Gonadan

Gonadan

@418O2 Donny is een topgozert maar wel van glas. De laatste jaren is er elk seizoen wel een periode van weken of vaak maanden dat hij eruit ligt. Zo die nu niet hoog op het lijstje zetten, tenzij om mee te kaarten in de kantine voor het goede gevoel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 23:46
JEightyFive schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:

Dat moet je als Ajacied toch ook niet willen? Ik krijg bij Feyenoord ook altijd de zenuwen als er geruchten gaan over het terughalen van oude Feyenoorders

• JEightyFive
D-e-n schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Dat moet je als Ajacied toch ook niet willen? Ik krijg bij Feyenoord ook altijd de zenuwen als er geruchten gaan over het terughalen van oude Feyenoorders
Ik zeg ook niet dat ik het wil maar het is weer redelijk voor de hand liggend. Iets met Ajax-DNA en dat gezwets allemaal.

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18
Ondertussen lijkt Saibari (en mogelijk Dest) naar Bayern München te gaan.
Wel een afweging voor PSV: nu verkopen, zonder blessures en tijd hebben om nieuw iemand aan te trekken of hopen op meer euro’s na een goed wk, maar kans op blessures en minder tijd voor een vervanger.

• LZ86
Feyenoord schijnt werk te willen maken van Ouissa van NEC.

Vraag me af of dat nu de oplossing gaat zijn, maar we missen wel ontzettend een linksbenige flankspeler. Choices choices

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

LZ86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:17:

Vraag me af of dat nu de oplossing gaat zijn, maar we missen wel ontzettend een linksbenige flankspeler. Choices choices
Past wel goed in de nieuwe transferstrategie. Jong, talentvol, potentie. Vond hem bij NEC best goed spelen.

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:17:

NEC schijnt 10 miljoen voor hem te gaan vragen. Dat is in mijn optiek een miljoen of 4 teveel.
Hopen dat we onder ander ons brandhout a la Zerrouki kunnen verkopen na het WK en dan een beetje bij hoeven te leggen.

• LoneRanger
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:35:
[...]

NEC schijnt 10 miljoen voor hem te gaan vragen. Dat is in mijn optiek een miljoen of 4 teveel.
Hopen dat we onder ander ons brandhout a la Zerrouki kunnen verkopen na het WK en dan een beetje bij hoeven te leggen.
Maar tussen vraagprijs en wat ze uiteindelijk betalen ligt genoeg ruimte. Ik denk wel dat prijzen voor dat soort spelers wel steeds meer omhoog gaan. Zo'n Mats Rots, nu nog twijfel voor de grote drie maar volgend jaar onbetaalbaar als hij progressie blijft maken. Je ziet steeds vaker dat ze rechtstreeks van subtop naar het buitenland gaan. Daarbij hoeft NEC ook niet te verkopen en spelen ze gewoon voorronde CL, dat zijn wel dingetjes die meehelpen aan een vraagprijs.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:23
Ik heb het gevoel dat zulke transfer geruchten door de zaakwaarnemers "gelekt" worden. Onze TD heeft duidelijk aangegeven dat hij eerst de situatie wilt analyseren.

Lijkt me sterk dat hij nu al spelers aan wilt trekken. In eerdere interviews heeft hij aangegeven dat hij ook graag spelers eerst persoonlijk wilt spreken om een gevoel te krijgen van de spelers karakter en ambities.

Ik denk dat z'n eerste move een trainers wissel is.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Russel88 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:01:
Ik heb het gevoel dat zulke transfer geruchten door de zaakwaarnemers "gelekt" worden. Onze TD heeft duidelijk aangegeven dat hij eerst de situatie wilt analyseren.

Lijkt me sterk dat hij nu al spelers aan wilt trekken. In eerdere interviews heeft hij aangegeven dat hij ook graag spelers eerst persoonlijk wilt spreken om een gevoel te krijgen van de spelers karakter en ambities.

En eerst eens kijken wat ze met RvP willen. Die wordt ook nog " geanalyseerd " :9

• Gonadan

Gonadan

Een club heeft er zelf geen enkele baat bij om dit soort dingen al naar buiten te brengen, de enige logische bron is inderdaad de zaakwaarnemer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tristan Wins
  • Niet online
Je hebt het gevoel? Zou je denken? ;-)

• JanW
Gonadan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Een club heeft er zelf geen enkele baat bij om dit soort dingen al naar buiten te brengen, de enige logische bron is inderdaad de zaakwaarnemer.
Daar ben ik het niet mee eens. Een club heeft er zeker baat bij. Met berichten dat je interesse hebt in die speler kan je het hoofd van die speler op hol brengen. Voorkomen dat ie misschien een nieuw contract gaat tekenen of misschien wel gaat "muiten" tegen zijn huidige club. Bijvoorbeeld Suaréz en Bruno Silva in een ver verleden of de broertjes De Boer nog verder.

• rikislief
  • Laatst online: 05-06 12:21
Ik zou het zonde vinden wanneer Ouaissa voor onder de 10 miljoen gaat. Je moet toch een vervanger halen, en die zijn ook niet gratis. Maar je gunt die jongen ook een transfer. Alleen een transfer naar een club die 4 punten boven je eindigde?

• Agent47

Agent47

rikislief schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:43:
Ik zou het zonde vinden wanneer Ouaissa voor onder de 10 miljoen gaat. Je moet toch een vervanger halen, en die zijn ook niet gratis. Maar je gunt die jongen ook een transfer. Alleen een transfer naar een club die 4 punten boven je eindigde?
Zerrouki mag je hebben. Leggen we 2,5 miljoen bij :P

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

rikislief schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:43:
Alleen een transfer naar een club die 4 punten boven je eindigde?
Moet om dit soort statements altijd wel lachen. In werkelijk alles is Feyenoord een stap hogerop, daar verandert één seizoentje overperformen van NEC werkelijk niets aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 03-06-2026 15:53 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]

Moet om dit soort statements altijd wel lachen. In werkelijk alles is Feyenoord een stap hogerop, daar verandert één seizoentje overperformen van NEC werkelijk niets aan.
Trainert?

• rikislief
Chrisjuh_15 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]

staat van het stadion?

• Maarten_E
Afstand tot de Duitse grens?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• rikislief
aantal verloren bekerfinales zonder er een te winnen?
edit:
sterker nog, we hebben ook meer bekerfinales verloren. Alleen Ajax en PSV verloren er meer, ADO verloor er evenveel.

[ Voor 25% gewijzigd door rikislief op 03-06-2026 16:17 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
Burgermeester Bruls? Die legt in ieder geval meer gewicht in de schaal dan onze burgermeester Schouten :o

Dacht laat ik ook eens een duit in 't zakkie doen.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 03-06-2026 16:17 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
De Pantelic podcast laat een mooi genuanceerd beeld horen over Michel. Ze kijken veel verder dan de degradatie met Girona en de statistieken van de laatste twee seizoen. Mijn conclusie is dat het een goed onderbouwde keuze is. Totaal anders dan de recente koekenbakkers die op basis van nepotisme zijn aangesteld :)
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:05:
Ceballos heeft een zeer indrukkende geschiedenis

Van blessures
Onvoorstelbaar dat je hier negatief over bent. Een uitstekende speler waarvan ik denk dat ie niet haalbaar is voor Ajax. Mocht dat wel lukken dan doet ene Jordi Cruijff ontzettend goed werk :)

[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2026 17:24 ]

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:10:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Een club heeft er zeker baat bij. Met berichten dat je interesse hebt in die speler kan je het hoofd van die speler op hol brengen. Voorkomen dat ie misschien een nieuw contract gaat tekenen of misschien wel gaat "muiten" tegen zijn huidige club. Bijvoorbeeld Suaréz en Bruno Silva in een ver verleden of de broertjes De Boer nog verder.
Dat soort scenario's gaan pas spelen wanneer de verkopende club niet mee wil werken. Dat lijkt mij vooralsnog bij een op een zijspoor geraakte speler nogal theoretisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
ephymerous schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:21:
De Pantelic podcast laat een mooi genuanceerd beeld horen over Michel. Ze kijken veel verder dan de degradatie met Girona en de statistieken van de laatste twee seizoen. Mijn conclusie is dat het een goed onderbouwde keuze is. Totaal anders dan de recente koekenbakkers die op basis van nepotisme zijn aangesteld :)
Van nog geen 50 goals in twee jaar kan ik toch onmogelijk blij worden
Onvoorstelbaar dat je hier negatief over bent. Een uitstekende speler waarvan ik denk dat ie niet haalbaar is voor Ajax. Mocht dat wel lukken dan doet ene Jordi Cruijff ontzettend goed werk :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cEvIMM2bPKMQXGDiBrdfYFO1tY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8YgbDcR712HPeDiCUN2Ffsv.jpg?f=fotoalbum_large
En dan speelde hij nog nauwelijks ook... Maargoed, die is inderdaad onhaalbaar, net als ter stegen

• Kist
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:48:
[...]

[...]

[Afbeelding]
En dan speelde hij nog nauwelijks ook... Maargoed, die is inderdaad onhaalbaar, net als ter stegen
Tuurlijk speelt die weinig hij is altijd geblesseerd :+

• toolkist
  • Niet online
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door toolkist op 03-06-2026 18:11 ]

• LZ86
Hadj Moussa weer een miljoen meer waard na gisteren ;)

• Sjah
Ja er moest toch opgeruimd worden? Weet alleen niet of je dit soort "troep" weg zou moeten willen.

• JEightyFive
DutchOwnage schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:06:
[...]

En eerst eens kijken wat ze met RvP willen. Die wordt ook nog " geanalyseerd " :9
Dat hangt zeker af van het antwoord van Slot? :P Ik ga er tenminste vanuit dat men een balletje op zal gooien. Als die ja zegt zijn ze snel klaar met analyseren.

• JEightyFive
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:48:
[...]

Dit werd volgens mij ook geroepen over Farioli.

• LZ86
Hadj Moussa heb ik vaak vervloekt. Hij is onvoorspelbaar en dat maakt m gevaarlijk. Echter zijn rendement en defensieve arbeid zijn zwaar onder de maat. Ja, hij kan uit het niets een goal maken (getuige gisteren) maar 99 van de 100 pogingen gaan de parkeerplaats op.

Ik zou m wel inruilen als je er knaken voor krijgt. Geen onmisbare schakel imho

• Gynnad
De volgende spelers zouden bij een goed bod weg mogen volgens Theo Jansen. Waarbij ik verwacht dat voor sommige spelers alleen mogen gaan bij een forse transfersom. Bounida verbaast mij wel dat hij op de lijst staat., ligt nog tot 2028 vast dus is ook niet dat hij komend seizoen uit zijn contract loopt.

Alle Ajax-spelers volgens Janssen op TransferRoom:
  • Dies Janse
  • Don-Angelo Konadu
  • Kasper Dolberg
  • Oscar Gloukh
  • Rayane Bounida
  • Steven Berghuis
  • Oliver Edvardsen
  • Julian Rijkhoff
  • Youri Regeer
  • Ko Itakura
  • Youri Baas
  • Josip Sutalo
  • Anton Gaaei
  • Owen Wijndal
  • Tristan Gooijer
  • Lucas Rosa
  • Ahmetcan Kaplan
  • Sivert Mannsverk
  • Branco van den Boomen
  • Amourricho van Axel Dongen
  • Gastón Ávila

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken