Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb er wel vertrouwen in dat Eenhoorn/Rigaux de boel wel schoonvegen deze zomer. Kreeg de indruk bij de presco gisteren dat het aanhaken of wegwezen is. Met wat gerichte aankopen erbij hoeft het gat echt geen 19 punten meer te zijn komend jaar.Agent47 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:16:
Zowel bij Feyenoord als bij Ajax moet er een grote schoonmaak komen. Ik zet PSV blind bovenaan weer.
Zoekt een SPRT moderator! DM mij voor informatie
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Ik ook.Agent47 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:16:
Zowel bij Feyenoord als bij Ajax moet er een grote schoonmaak komen. Ik zet PSV blind bovenaan weer.
PSV 1e, daaronder staat alles open. Al heeft Feyenoord denk ik wel de beste papieren áls ze v Persie de laan uitsturen. De voortekenen zijn iig gunstig aangezien ze niet wilden zeggen dat v Persie voor de groep blijft.
Zie dat Ajax inmiddels die Spanjaard binnenheeft. Is dat die ene die geen woord over de grens spreekt? Zal ook nog een uitdaging worden dan. Cruijff doet mij iig een overkomen dat ie een Spaanse enclave aan het oprichten is.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-06-2026 15:50 ]
Alles open? PSV 1? En Saibari vertrekt, Pepi mogelijk ook na het WK. Veerman was vorig jaar ook interesse in, dit jaar weer een goed seizoen dus hij kan ook nog zomaar weggaan. Dan moet PSV weer gaan investeren in de selectie en hopen dat de aankopen gaan functioneren. PSV is wel favoriet, maar er kan nog veel gebeuren. Zeker in de Eredivisie.LZ86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 15:49:
[...]
Ik ook.
PSV 1e, daaronder staat alles open. Al heeft Feyenoord denk ik wel de beste papieren áls ze v Persie de laan uitsturen. De voortekenen zijn iig gunstig aangezien ze niet wilden zeggen dat v Persie voor de groep blijft.
Mooi zo, die B-garnituur Nederlandse trainers en die jongens van de club met dat magische DNA, daar ben ik intussen wel op uitgekeken. PSG en Man City hebben ook een Spaanse enclave. Ik denk dat ze daar geen spijt hebben van de keuzes destijds.Zie dat Ajax inmiddels die Spanjaard binnenheeft. Is dat die ene die geen woord over de grens spreekt? Zal ook nog een uitdaging worden dan. Cruijff doet mij iig een overkomen dat ie een Spaanse enclave aan het oprichten is.
Wel een trainer die net gedegradeerd is though, maar slechter dan de afgelopen 4 seizoenen (op Farioli na) kan ongeveer niet
Hij is ook gewoon 3e en 10e geworden met Girona, gek dat je dan precies alleen zijn slechtste prestatie noemt. Daarbbbij is het met zo'n club natuurlijk dat de beste spelers weggekocht worden na succes. Erg knap dus met zo'n club met relatief beperkte middelen.LZ86 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:07:
Ze gaan er iig op vooruit qua trainer.
Wel een trainer die net gedegradeerd is though, maar slechter dan de afgelopen 4 seizoenen (op Farioli na) kan ongeveer niet
Only fools are enslaved by time and space.
Jullie gaan in april volgend jaar allemaal gequote worden he.Agent47 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:16:
De dramatische toon hier van sommigen en ook van de bekende zuurpruimen op TV is wel vermoeiend hoor. Die hebben dan weer bevriende zaakwaarnemers, die ze wat teksten voorkauwen en ervoor zorgen dat er negatief nieuws over zo'n trainer uit komt. Zoals het mogelijke gebrekkige Engels. Vermoeiend en voorspelbaar
Geef zo'n man een kans en mocht het in november inderdaad niks zijn, dan praten we verder.
Nouja, Ajax heeft geen beste spelers die weggekocht kunnen worden op Godts naLoneRanger schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:13:
[...]
Hij is ook gewoon 3e en 10e geworden met Girona, gek dat je dan precies alleen zijn slechtste prestatie noemt. Daarbbbij is het met zo'n club natuurlijk dat de beste spelers weggekocht worden na succes. Erg knap dus met zo'n club met relatief beperkte middelen.
Het materiaal maakt ook wel een beetje de trainer natuurlijk. Maar dit is voor het eerst in seizoenen een soort logische keuze voor een trainer. Enige ding is wel dat het nog maar afwachten is hoeveel ruimte voor nieuwe spelers er is. Als Ajax vervalt in oude liefdes terughalen moet ik het nog maar zien. Heb rumoeren gelezen over Blind, Eriksen en nog meer van dat soort geriatrische opties.
Das een voordeel voor Feyenoord, Sterling gaat echt niet meer terugkomen. Dat ansich is al een grote versterking.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 02-06-2026 16:26 ]
Inderdaad, bij PSV vertrekken waarschijnlijk minstens 5 basisspelers (Saibari, Veerman, Pepi, Sallah-Edine, Dest) waarbij daarnaast ook je aanvoerder (en 1 van je beste spelers) Schouten pas ergens in 2027 weer wat minuten kan maken. Dus PSV zal ook weer opnieuw moeten gaan bouwen, of in ieder geval nieuwe spelers moeten gaan inpassen in het Bosz systeem.JanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:04:
[...]
Alles open? PSV 1? En Saibari vertrekt, Pepi mogelijk ook na het WK. Veerman was vorig jaar ook interesse in, dit jaar weer een goed seizoen dus hij kan ook nog zomaar weggaan. Dan moet PSV weer gaan investeren in de selectie en hopen dat de aankopen gaan functioneren. PSV is wel favoriet, maar er kan nog veel gebeuren. Zeker in de Eredivisie.
Voordeel is dus wel dat Bosz blijft en daardoor het systeem hetzelfde blijft is. Dus dat zal niet veranderen voor de spelers die blijven. En is het daardoor alleen zorgen dat je de juiste spelers koopt die in dit systeem passen. Maar dat vertrouw ik Stewart en co. wel toe.
Ik denk dat PSV prima in staat is de gaten op te vullen. Ze hebben al een flinke tijd goed stabiel beleid, en zetten toch vaak een kampioenselftal op het veld.silmaril8 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:39:
[...]
Inderdaad, bij PSV vertrekken waarschijnlijk minstens 5 basisspelers (Saibari, Veerman, Pepi, Sallah-Edine, Dest) waarbij daarnaast ook je aanvoerder (en 1 van je beste spelers) Schouten pas ergens in 2027 weer wat minuten kan maken. Dus PSV zal ook weer opnieuw moeten gaan bouwen, of in ieder geval nieuwe spelers moeten gaan inpassen in het Bosz systeem.
Voordeel is dus wel dat Bosz blijft en daardoor het systeem hetzelfde blijft is. Dus dat zal niet veranderen voor de spelers die blijven. En is het daardoor alleen zorgen dat je de juiste spelers koopt die in dit systeem passen. Maar dat vertrouw ik Stewart en co. wel toe.
Met dat beperkte budget viel het ook wel mee hoor. Girona is onderdeel van de City Football Group en degradeert nu met het 9e budget van de PD @LoneRanger
Natuurlijk zegt die degradatie lang niet alles. Maar die 3e plek natuurlijk ook niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
New brooms sweep cleaner!Mog schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:08:
The Bullet is Trough the Church!
[...]
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/ajax-heeft-een-nieuwe-trainer-club-akkoord-met-michel
Old wine in new bags!
Oftewel
New brooms sweep old wine into new bags?
Als een nieuwe trainer / TD-combinatie Sutalo en Wijndal (bijv., die lijst is lang...) niet de laan uit stuurt / bij het grof vuil zet (even scherp geformuleerd...), dan kun je er wel van uitgaan dat die combinatie dan een gevalletje oude wijn is, by the way.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Cruyff: Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren.donleone83 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 16:41:
Zijn positiespel is gericht op eindeloos balbezit.
Johan neem ik aan. Nu Jordi beetje in het nieuws is zo af en toe, mogen we best af en toe Johan Cruyff zeggen, ipv Cruyff en dat iedereen "duh uiteraard Johan" denkt.Tristan Wins schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 17:59:
[...]
Cruyff: Als wij de bal hebben, kunnen hun niet scoren.
Officieel nu ook door Ajax gemeld. Speciaal voor @Gonadan beroepsscepticus
Voor de Nederlanders onder ons: https://www.ajax.nl/club/...nieuwe-hoofdtrainer-ajax/JanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:32:
https://english.ajax.nl/articles/michel-appointed-new-ajax-head-coach/
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
https://spanish.ajax.nl/articulos/michel-nombrado-nuevo-entrenador-del-ajax/
Het resultaat zal ook sterk afhangen van de aankopen. Als Wijndal volgend seizoen nogsteeds speelt en weer geen zes is gekocht dan is iedere coach kansloos.
XXXVI
https://swahili.ajax.nl/m...-kocha-mkuu-mpya-wa-ajax/
[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 02-06-2026 21:09 ]
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Realist, bijna is niet.JanW schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 19:32:
https://english.ajax.nl/articles/michel-appointed-new-ajax-head-coach/
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In het Brabants voor de PSV-ers werkt niet?Mog schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:08:
Voor de mensen die het liefst in Swahili lezen:
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wablief?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
en voor iedereen die het niet wil lezen:Mog schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:08:
Voor de mensen die het liefst in Swahili lezen:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ik ken de beste man niet, geen idee of hij van toegevoegde waarde gaat zijn voor Ajax. Lijkt een centrale middenvelder te zijn (?)
Exclusiva. El Ajax está cerca de firmar a Dani Ceballos.
— Matteo Moretto (@MatteMoretto) 2 juni 2026
Las negociaciones con el Real Madrid van por buen camino, por unos 6 millones de euros. pic.twitter.com/m1GlUUYpOc
https://www.voetbalzone.n...adrid/blta0c398524e8c2b2d
Gaat Steur dan vertrekken? Hij heeft in interviews 3 keer aangegeven dat die contractverlenging wel goed komt, maar ondertussen blijft het stil.Gynnad schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 05:59:
Ajax lijkt de eerste nieuwe speler snel vast te gaan leggen. Dani Ceballos, die op een zijspoor is beland bij Real Madrid, lijkt naar Amsterdam te komen.
Ik ken de beste man niet, geen idee of hij van toegevoegde waarde gaat zijn voor Ajax. Lijkt een centrale middenvelder te zijn (?)
[Embed]
Ceballos is wel een speler met ervaring die op het middenveld wat kan toevoegen. Ook voor de jonge jongens om hem heen. En met de conference league ga je zo richting de 50+ wedstrijden dit seizoen.
Steur heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:51:
[...]
Gaat Steur dan vertrekken? Hij heeft in interviews 3 keer aangegeven dat die contractverlenging wel goed komt, maar ondertussen blijft het stil.
Ceballos is wel een speler met ervaring die op het middenveld wat kan toevoegen. Ook voor de jonge jongens om hem heen. En met de conference league ga je zo richting de 50+ wedstrijden dit seizoen.
Waarom zou Steur weggaan dan? Ajax is al tijden op zoek naar een ervaren middenvelder voor op 6, op die plek speelt Steur niet eens.JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 07:51:
[...]
Gaat Steur dan vertrekken? Hij heeft in interviews 3 keer aangegeven dat die contractverlenging wel goed komt, maar ondertussen blijft het stil.
Ceballos is een linker centrale middenvelder, geen verdedigende middenvelder. Precies de positie waar Steur ook speelt.toolkist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:03:
[...]
Waarom zou Steur weggaan dan? Ajax is al tijden op zoek naar een ervaren middenvelder voor op 6, op die plek speelt Steur niet eens.
Volgens mij (en volgens transfermarkt ook) gewoon centrale middenvelder die soms ook aan de linkerkant staat.JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:31:
[...]
Ceballos is een linker centrale middenvelder, geen verdedigende middenvelder. Precies de positie waar Steur ook speelt.
Maar geen 6. Klaassen is ook een ervaren middenvelder, maar hem op 6 zetten is ook geen optie. Ik zie Ceballos dus niet als de oplossing voor de 6 positie en die positie heeft imo meer prioriteit dan een CM. Al zie ik een middenveld met Ceballos en Steur (en geen Klaassen) ook wel voor me. Mokio beviel me de laatste twee wedstrijden in de play-offs ook wel op 6, maar ik weet niet of dat z'n vaste positie gaat worden, of dat hij zich meer moet gaan richten op de back positie...toolkist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:49:
[...]
Volgens mij (en volgens transfermarkt ook) gewoon centrale middenvelder die soms ook aan de linkerkant staat.
[ Voor 29% gewijzigd door JanW op 03-06-2026 08:58 ]
Zero compensation
Dat er interesse is of gesproken is geloof ik wel, maar verder is de duim weer dik. Maar dan zal ik wel weer sceptisch zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:01:
[...]
Steur's zaakwaarnemer heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.
Zaakwaarnemers zijn inderdaad zelden loyale types als het om clubs gaat.Kist schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 08:01:
[...]
Steur heeft wel vaker geschermd met vertrekken. Lijkt mij niet direct het loyale type.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kijk zelf eigenlijk geen Primera Division dus echt een beeld van Michel heb ik niet, behalve de scorebordjournalistiek dat hij zowel de Champions League heeft gehaald als gedegradeerd is (na het uitkleden van de selectie).
Voor nu houd ik me maar vast aan het positieve omdat het erg makkelijk is om meteen weer de boel af te branden. Het is in ieder geval een trainer die meer heeft bereikt dan namen als Maduro, Heitinga en Grim.
Farioli was ook een relatief onbekende trainer en heeft het aardig gedaan. Michel geef ik ook het voordeel van de twijfel.
Zijn er al geruchten dat Donny en Daley in zijn kielzog mee terug komen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die geruchten zijn er inderdaad.JEightyFive schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:
Ook nog maar een duit in het zakje doen dan:
Ik kijk zelf eigenlijk geen Primera Division dus echt een beeld van Michel heb ik niet, behalve de scorebordjournalistiek dat hij zowel de Champions League heeft gehaald als gedegradeerd is (na het uitkleden van de selectie).
Voor nu houd ik me maar vast aan het positieve omdat het erg makkelijk is om meteen weer de boel af te branden. Het is in ieder geval een trainer die meer heeft bereikt dan namen als Maduro, Heitinga en Grim.
Farioli was ook een relatief onbekende trainer en heeft het aardig gedaan. Michel geef ik ook het voordeel van de twijfel.
Zou wel lekker zijn als Michel met gloukh en bounida wil spelen. Godts is er volgend seizoen niet meer bij denk ik
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat moet je als Ajacied toch ook niet willen? Ik krijg bij Feyenoord ook altijd de zenuwen als er geruchten gaan over het terughalen van oude FeyenoordersJEightyFive schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:30:
Ik zeg ook niet dat ik het wil maar het is weer redelijk voor de hand liggend. Iets met Ajax-DNA en dat gezwets allemaal.D-e-n schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 11:04:
[...]
Dat moet je als Ajacied toch ook niet willen? Ik krijg bij Feyenoord ook altijd de zenuwen als er geruchten gaan over het terughalen van oude Feyenoorders
Wel een afweging voor PSV: nu verkopen, zonder blessures en tijd hebben om nieuw iemand aan te trekken of hopen op meer euro’s na een goed wk, maar kans op blessures en minder tijd voor een vervanger.
Vraag me af of dat nu de oplossing gaat zijn, maar we missen wel ontzettend een linksbenige flankspeler. Choices choices
Past wel goed in de nieuwe transferstrategie. Jong, talentvol, potentie. Vond hem bij NEC best goed spelen.LZ86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:17:
Feyenoord schijnt werk te willen maken van Ouissa van NEC.
Vraag me af of dat nu de oplossing gaat zijn, maar we missen wel ontzettend een linksbenige flankspeler. Choices choices
NEC schijnt 10 miljoen voor hem te gaan vragen. Dat is in mijn optiek een miljoen of 4 teveel.LZ86 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:17:
Feyenoord schijnt werk te willen maken van Ouissa van NEC.
Hopen dat we onder ander ons brandhout a la Zerrouki kunnen verkopen na het WK en dan een beetje bij hoeven te leggen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Maar tussen vraagprijs en wat ze uiteindelijk betalen ligt genoeg ruimte. Ik denk wel dat prijzen voor dat soort spelers wel steeds meer omhoog gaan. Zo'n Mats Rots, nu nog twijfel voor de grote drie maar volgend jaar onbetaalbaar als hij progressie blijft maken. Je ziet steeds vaker dat ze rechtstreeks van subtop naar het buitenland gaan. Daarbij hoeft NEC ook niet te verkopen en spelen ze gewoon voorronde CL, dat zijn wel dingetjes die meehelpen aan een vraagprijs.Agent47 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:35:
[...]
NEC schijnt 10 miljoen voor hem te gaan vragen. Dat is in mijn optiek een miljoen of 4 teveel.
Hopen dat we onder ander ons brandhout a la Zerrouki kunnen verkopen na het WK en dan een beetje bij hoeven te leggen.
Only fools are enslaved by time and space.
Lijkt me sterk dat hij nu al spelers aan wilt trekken. In eerdere interviews heeft hij aangegeven dat hij ook graag spelers eerst persoonlijk wilt spreken om een gevoel te krijgen van de spelers karakter en ambities.
Ik denk dat z'n eerste move een trainers wissel is.
En eerst eens kijken wat ze met RvP willen. Die wordt ook nog " geanalyseerd "Russel88 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:01:
Ik heb het gevoel dat zulke transfer geruchten door de zaakwaarnemers "gelekt" worden. Onze TD heeft duidelijk aangegeven dat hij eerst de situatie wilt analyseren.
Lijkt me sterk dat hij nu al spelers aan wilt trekken. In eerdere interviews heeft hij aangegeven dat hij ook graag spelers eerst persoonlijk wilt spreken om een gevoel te krijgen van de spelers karakter en ambities.
Een club heeft er zelf geen enkele baat bij om dit soort dingen al naar buiten te brengen, de enige logische bron is inderdaad de zaakwaarnemer.Russel88 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:01:
Ik heb het gevoel dat zulke transfer geruchten door de zaakwaarnemers "gelekt" worden. Onze TD heeft duidelijk aangegeven dat hij eerst de situatie wilt analyseren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt het gevoel? Zou je denken? ;-)Russel88 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:01:
Daar ben ik het niet mee eens. Een club heeft er zeker baat bij. Met berichten dat je interesse hebt in die speler kan je het hoofd van die speler op hol brengen. Voorkomen dat ie misschien een nieuw contract gaat tekenen of misschien wel gaat "muiten" tegen zijn huidige club. Bijvoorbeeld Suaréz en Bruno Silva in een ver verleden of de broertjes De Boer nog verder.Gonadan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:55:
[...]
Een club heeft er zelf geen enkele baat bij om dit soort dingen al naar buiten te brengen, de enige logische bron is inderdaad de zaakwaarnemer.
Zerrouki mag je hebben. Leggen we 2,5 miljoen bijrikislief schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:43:
Ik zou het zonde vinden wanneer Ouaissa voor onder de 10 miljoen gaat. Je moet toch een vervanger halen, en die zijn ook niet gratis. Maar je gunt die jongen ook een transfer. Alleen een transfer naar een club die 4 punten boven je eindigde?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Moet om dit soort statements altijd wel lachen. In werkelijk alles is Feyenoord een stap hogerop, daar verandert één seizoentje overperformen van NEC werkelijk niets aan.rikislief schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:43:
Alleen een transfer naar een club die 4 punten boven je eindigde?
[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 03-06-2026 15:53 ]
Trainert?Chrisjuh_15 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]
Moet om dit soort statements altijd wel lachen. In werkelijk alles is Feyenoord een stap hogerop, daar verandert één seizoentje overperformen van NEC werkelijk niets aan.
staat van het stadion?Chrisjuh_15 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:52:
[...]
Moet om dit soort statements altijd wel lachen. In werkelijk alles is Feyenoord een stap hogerop, daar verandert één seizoentje overperformen van NEC werkelijk niets aan.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
aantal verloren bekerfinales zonder er een te winnen?
sterker nog, we hebben ook meer bekerfinales verloren. Alleen Ajax en PSV verloren er meer, ADO verloor er evenveel.
[ Voor 25% gewijzigd door rikislief op 03-06-2026 16:17 ]
Dacht laat ik ook eens een duit in 't zakkie doen.
[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 03-06-2026 16:17 ]
Onvoorstelbaar dat je hier negatief over bent. Een uitstekende speler waarvan ik denk dat ie niet haalbaar is voor Ajax. Mocht dat wel lukken dan doet ene Jordi Cruijff ontzettend goed werk418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:05:
Ceballos heeft een zeer indrukkende geschiedenis
Van blessures
[ Voor 31% gewijzigd door ephymerous op 03-06-2026 17:24 ]
XXXVI
Dat soort scenario's gaan pas spelen wanneer de verkopende club niet mee wil werken. Dat lijkt mij vooralsnog bij een op een zijspoor geraakte speler nogal theoretisch.JanW schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:10:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Een club heeft er zeker baat bij. Met berichten dat je interesse hebt in die speler kan je het hoofd van die speler op hol brengen. Voorkomen dat ie misschien een nieuw contract gaat tekenen of misschien wel gaat "muiten" tegen zijn huidige club. Bijvoorbeeld Suaréz en Bruno Silva in een ver verleden of de broertjes De Boer nog verder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van nog geen 50 goals in twee jaar kan ik toch onmogelijk blij wordenephymerous schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:21:
De Pantelic podcast laat een mooi genuanceerd beeld horen over Michel. Ze kijken veel verder dan de degradatie met Girona en de statistieken van de laatste twee seizoen. Mijn conclusie is dat het een goed onderbouwde keuze is. Totaal anders dan de recente koekenbakkers die op basis van nepotisme zijn aangesteld
Onvoorstelbaar dat je hier negatief over bent. Een uitstekende speler waarvan ik denk dat ie niet haalbaar is voor Ajax. Mocht dat wel lukken dan doet ene Jordi Cruijff ontzettend goed werk
:strip_exif()/f/image/J8YgbDcR712HPeDiCUN2Ffsv.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan speelde hij nog nauwelijks ook... Maargoed, die is inderdaad onhaalbaar, net als ter stegen
Tuurlijk speelt die weinig hij is altijd geblesseerd418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:48:
[...]
Van nog geen 50 goals in twee jaar kan ik toch onmogelijk blij worden
[...]
[Afbeelding]
En dan speelde hij nog nauwelijks ook... Maargoed, die is inderdaad onhaalbaar, net als ter stegen
[ Voor 98% gewijzigd door toolkist op 03-06-2026 18:11 ]
Dat hangt zeker af van het antwoord van Slot?DutchOwnage schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:06:
[...]
En eerst eens kijken wat ze met RvP willen. Die wordt ook nog " geanalyseerd "
Dit werd volgens mij ook geroepen over Farioli.418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:48:
[...]
Van nog geen 50 goals in twee jaar kan ik toch onmogelijk blij worden
Ik zou m wel inruilen als je er knaken voor krijgt. Geen onmisbare schakel imho
Alle Ajax-spelers volgens Janssen op TransferRoom:
- Dies Janse
- Don-Angelo Konadu
- Kasper Dolberg
- Oscar Gloukh
- Rayane Bounida
- Steven Berghuis
- Oliver Edvardsen
- Julian Rijkhoff
- Youri Regeer
- Ko Itakura
- Youri Baas
- Josip Sutalo
- Anton Gaaei
- Owen Wijndal
- Tristan Gooijer
- Lucas Rosa
- Ahmetcan Kaplan
- Sivert Mannsverk
- Branco van den Boomen
- Amourricho van Axel Dongen
- Gastón Ávila
Eenhoorn en Slot gaan niet zo lekker meer sinds AZ. Bovendien is het echt een utopie te denken dat Slot het ook maar overweegt.JEightyFive schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:35:
[...]
Dat hangt zeker af van het antwoord van Slot?Ik ga er tenminste vanuit dat men een balletje op zal gooien. Als die ja zegt zijn ze snel klaar met analyseren.
Bijna iedereen dus. Maar wat zegt het, iedereen heeft een prijsGynnad schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:15:
De volgende spelers zouden bij een goed bod weg mogen volgens Theo Jansen. Waarbij ik verwacht dat voor sommige spelers alleen mogen gaan bij een forse transfersom. Bounida verbaast mij wel dat hij op de lijst staat., ligt nog tot 2028 vast dus is ook niet dat hij komend seizoen uit zijn contract loopt.
- Dies Janse
- Don-Angelo Konadu
- Kasper Dolberg
- Oscar Gloukh
- Rayane Bounida
- Steven Berghuis
- Oliver Edvardsen
- Julian Rijkhoff
- Youri Regeer
- Ko Itakura
- Youri Baas
- Josip Sutalo
- Anton Gaaei
- Owen Wijndal
- Tristan Gooijer
- Lucas Rosa
- Ahmetcan Kaplan
- Sivert Mannsverk
- Branco van den Boomen
- Amourricho van Axel Dongen
- Gastón Ávila
Toen ben ik gestopt met lezen. Ik geloof hier helemaal geen zak van.Gynnad schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:15:
De volgende spelers zouden bij een goed bod weg mogen volgens Theo Jansen. Waarbij ik verwacht dat voor sommige spelers alleen mogen gaan bij een forse transfersom. Bounida verbaast mij wel dat hij op de lijst staat., ligt nog tot 2028 vast dus is ook niet dat hij komend seizoen uit zijn contract loopt.
- Dies Janse
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie het ook niet snel gebeuren maar als je de kans hebt moet je het imo (en ik ben nota bene AjaciedChrisjuh_15 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:16:
[...]
Eenhoorn en Slot gaan niet zo lekker meer sinds AZ. Bovendien is het echt een utopie te denken dat Slot het ook maar overweegt.
Eenhoorn moet toch ook snappen dat als je van AZ naar Ajax, Feyenoord of PSV kan men die kans pakt. Zij het met een tussenpoos maar uiteindelijk heeft hij zelf ook die stap gezet. Wees een grote vent en zet je over het verleden heen.
Dat zou toch op z'n minst dan ook voor Klaassen geldenGonadan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:24:
Volgens mij is er wel gesuggereerd dat bij het juiste bod niemand écht onmisbaar is en Ajax niet de luxe heeft om heel erg kieskeurig te gaan doen. Maar dat staat los van een of andere 'lijst'.
Zal je zien dat ze al het brandhout weten te lozen en dan vervolgens met Blind en v/d Beek aankomen als vervangerstoolkist schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:30:
[...]
Dat zou toch op z'n minst dan ook voor Klaassen gelden
Als er 10 stukken brandhout verkocht worden om er anderhalf voor terug te halen, worden we er per saldo toch beter op.LZ86 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:59:
[...]
Zal je zien dat ze al het brandhout weten te lozen en dan vervolgens met Blind en v/d Beek aankomen als vervangersVan de regen in de drup
met goed brandhout wordt je in nederland met 2 vingers in de neus tweede... dus waarom niet.LZ86 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:59:
[...]
Zal je zien dat ze al het brandhout weten te lozen en dan vervolgens met Blind en v/d Beek aankomen als vervangersVan de regen in de drup
Life is what happens while you're busy making other plans
Voor het type speler dat hij is vind ik z'n defensieve arbeid juist wel in orde als ik eerlijk ben.LZ86 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:36:
Hadj Moussa heb ik vaak vervloekt. Hij is onvoorspelbaar en dat maakt m gevaarlijk. Echter zijn rendement en defensieve arbeid zijn zwaar onder de maat. Ja, hij kan uit het niets een goal maken (getuige gisteren) maar 99 van de 100 pogingen gaan de parkeerplaats op.
Ik zou m wel inruilen als je er knaken voor krijgt. Geen onmisbare schakel imho
Verder op zich wel met je eens, maar die momenten waarop hij wel levert zijn echt wel uniek en exceptioneel. Dat soort kwaliteiten hebben maar heel weinig spelers en ik denk dat je dat echt enorm gaat missen.
Het is jammer dat hij niet zo snel is en inderdaad ook nog wel eens oogkleppen op heeft waardoor z'n rendement (met name op het gebied van assists) niet zo hoog is als wat het kan zijn, maar als hij dat allebei wel zou hebben zou hij bij wijze van spreken in de basis staan bij Real Madrid en nooit bij Feyenoord gespeeld hebben.
Yup, áls hij levert is het echt goed.Vld1989 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:11:
[...]
Voor het type speler dat hij is vind ik z'n defensieve arbeid juist wel in orde als ik eerlijk ben.
Verder op zich wel met je eens, maar die momenten waarop hij wel levert zijn echt wel uniek en exceptioneel. Dat soort kwaliteiten hebben maar heel weinig spelers en ik denk dat je dat echt enorm gaat missen.
Het is jammer dat hij niet zo snel is en inderdaad ook nog wel eens oogkleppen op heeft waardoor z'n rendement (met name op het gebied van assists) niet zo hoog is als wat het kan zijn, maar als hij dat allebei wel zou hebben zou hij bij wijze van spreken in de basis staan bij Real Madrid en nooit bij Feyenoord gespeeld hebben.
Helaas is ie overall een soort Temu Robben. Een 9 afwisselen met een 1. Hij zakt geregeld door de ondergrens.
Dat is áls het daarbij blijft. Ajax heeft niet meer de middelen van pakweg 8 jaar geleden. Toch uit een ander vaatje tappen qua spelers halen. Grotere kans op brandhout vergeleken met "vroeger"toolkist schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:05:
[...]
Als er 10 stukken brandhout verkocht worden om er anderhalf voor terug te halen, worden we er per saldo toch beter op.
Volgens mij gloort er wel licht aan de horizon, er is een jeugdlichting die echt goed is onderweg toch?
Ik ben de laatste die zoiets zal tegenspreken, maar ik ben wel een beetje bang dat zowel Eenhoorn als Slot dat (nu nog) niet kunnen.JEightyFive schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:29:
[...]
Ik zie het ook niet snel gebeuren maar als je de kans hebt moet je het imo (en ik ben nota bene Ajacied) altijd proberen.
Eenhoorn moet toch ook snappen dat als je van AZ naar Ajax, Feyenoord of PSV kan men die kans pakt. Zij het met een tussenpoos maar uiteindelijk heeft hij zelf ook die stap gezet. Wees een grote vent en zet je over het verleden heen.
Voordat het WK begint en daarna de grote jongens van de Eredivisie weer alle aandacht opeisen, wilde ik voor de echte liefhebbers deze documentaire delen over het historische seizoen van onze lokale FC. 20 minuten over de schoonheid, passie en menselijke kant van het amateurvoetbal.
Volgens mij mag dit technisch gezien in dit topic, aangezien het om een Nederlandse club gaat. Mocht dat anders zijn, dan hoor ik het vanzelf van de mods.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
:strip_exif()/f/image/r0S7IrbLugkX4vqnsLSHXV5k.jpg?f=fotoalbum_large)