Gaeei heeft nog best wat belangrijke goals en assists gemaakt. Prima speler, we hebben een hoop mindere backs gehad de laatste tijd
Dat klinkt als een klein mannetje wat in vakantieparken zit en dan maar besluit TD van Ajax te spelen. Ook geen beste CV, wel halve finale CL.Henkie_NtA schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:52:
[...]
Oh begrijp me niet verkeerd, elk jaar voor het kampioenschap gaan is wat Ajax altijd na zou moeten streven, maar er wordt nu imo toch wel behoorlijk met geld gesmeten door iemand die, met alle respect, nooit op basis van zn cv naar Ajax was gekomen als hij Jordi Jansen had geheten. Er bekruipt me gewoon nogal een "als dat maar goed gaat" gevoel.
Maar we gaan het meemaken, over iets meer dan een week beginnen we alweer.
Het kan zeker mislukken, maar nog even een paar opbouwjaren doen gaan fans en spelers niet trekken. Er moet onderhand simpelweg wat gebeuren.
En inderdaad, als het maar goed gaat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad.Kist schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:50:
[...]
Mwah Gaaei had zijn nut. Nu krijgen we straks Veltman.
Gaaie heeft een een sublieme voorzet in huis. Er zijn slechtere verdedigers.
Wie zegt dat het daarna beter wordt?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/xZGEyWQDdet9WP862oulJbpQ.gif?f=user_large)
Blijft leuk plaatje
[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 13-07-2026 19:14 ]
Hoezo wordt Veltman de hele tijd genoemd? Heb ik wat gemist? Alle Ajax alumni van de laatste 10 jaar komen weer voorbij behalve degene die we willen.
Omdat die transfervrij is en bij jong trainedTyphone schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:12:
Hoezo wordt Veltman de hele tijd genoemd? Heb ik wat gemist? Alle Ajax alumni van de laatste 10 jaar komen weer voorbij behalve degene die we willen.
GezelligTyphone schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:12:
Ajax is 1 grote familie
Hij heeft ook enorm veel goals/punten gekost doordat ie gewoon totaal niet kan verdedigen.418O2 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:09:
Gaeei heeft nog best wat belangrijke goals en assists gemaakt. Prima speler, we hebben een hoop mindere backs gehad de laatste tijd
Gaaei lijkt op weg naar de uitgang te gaan, oké dacht ik, lekker verdienen voor Ajax. Is het bod 4.5M en verlangt Ajax rond de 8M. Eh.. Daar zie ik Gaaei liever niet voor vertrekken eigenlijk. Aardige jongen, kapot gemaakt, opgestaan en eigenlijk een redelijk stabiele back die graag, a la Dumfries, voorin staat.
Eigenlijk kan hij prima rechtshalf spelen wat mij betreft, met een betere verdedigende speler achter hem. Ik ga hem wel een beetje missen..
Eigenlijk kan hij prima rechtshalf spelen wat mij betreft, met een betere verdedigende speler achter hem. Ik ga hem wel een beetje missen..
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wat ik niet snap. In de tijd van Alex Kroes werd er de hele tijd gehamerd op het feit dat er weinig geld voor transfers is. Dat er afhankelijkheid is van Champions League-inkomsten en uitgaande transfers. En zelfs dan kon slechts een gedeelte geïnvesteerd worden.
En nu speelt Ajax Conference League en geeft men geld uit als water. Ja, Steur is goed verkocht. Maar dat is maar de helft van de inkomsten uit de Champions League.
En nu speelt Ajax Conference League en geeft men geld uit als water. Ja, Steur is goed verkocht. Maar dat is maar de helft van de inkomsten uit de Champions League.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
@Mog Steur, Akpom, Mannsverk, Van Den Boomen, Weghorst zijn vertrokken. In de winter is Taylor nog voor iets meer dan 15M vertrokken. Dat spekt de kas en geeft geeft ruimte qua salaris. Vooral Akpom, Weghorst en Van Den Boomen drukten flink met ieder een paar miljoen per jaar. Vooral die loonlasten waren een reden dat er weinig mogelijk was op de transfermarkt.
5m? Strik erom en ik ga hem persoonlijk naar Frankfurt brengen.Quad schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 00:31:
Gaaei lijkt op weg naar de uitgang te gaan, oké dacht ik, lekker verdienen voor Ajax. Is het bod 4.5M en verlangt Ajax rond de 8M. Eh.. Daar zie ik Gaaei liever niet voor vertrekken eigenlijk. Aardige jongen, kapot gemaakt, opgestaan en eigenlijk een redelijk stabiele back die graag, a la Dumfries, voorin staat.
Volgens vi is hij 'toe aan een nieuwe stap'
En Brobbey vorig jaar, Forbs, etc etc. Deel van dat geld is natuurlijk al uitgegeven, maar wel voor lagere salarissen dan bv Brobbey had.JanW schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:49:
@Mog Steur, Akpom, Mannsverk, Van Den Boomen, Weghorst zijn vertrokken. In de winter is Taylor nog voor iets meer dan 15M vertrokken. Dat spekt de kas en geeft geeft ruimte qua salaris. Vooral Akpom, Weghorst en Van Den Boomen drukten flink met ieder een paar miljoen per jaar. Vooral die loonlasten waren een reden dat er weinig mogelijk was op de transfermarkt.
Het gaat niet alleen om de transfersom. In het salarishuis is ook flink ruimte gemaakt door veel uitgaande transfers. En volgens mij heeft Ajax voor Steur twee nieuwe spelers gekocht. Hoe ontstaat dat beeld dat Ajax “smijt met geld”?Mog schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:28:
Wat ik niet snap. In de tijd van Alex Kroes werd er de hele tijd gehamerd op het feit dat er weinig geld voor transfers is. Dat er afhankelijkheid is van Champions League-inkomsten en uitgaande transfers. En zelfs dan kon slechts een gedeelte geïnvesteerd worden.
XXXVI
Dat CV zegt ook niet zoveel, als ik je deze rijtjes geef:Henkie_NtA schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:52:
[...]
Oh begrijp me niet verkeerd, elk jaar voor het kampioenschap gaan is wat Ajax altijd na zou moeten streven, maar er wordt nu imo toch wel behoorlijk met geld gesmeten door iemand die, met alle respect, nooit op basis van zn cv naar Ajax was gekomen als hij Jordi Jansen had geheten. Er bekruipt me gewoon nogal een "als dat maar goed gaat" gevoel.
Maar we gaan het meemaken, over iets meer dan een week beginnen we alweer.
- Go Ahead-Ajax
- Borussia Dortmund-Stuttgart-Ajax
- Go Ahead-Az-Ajax
- Larnaca - Maccabi Tel Aviv - Barcelona(?)-Ajax
Heeft hij verre van het slechtste CV van de afgelopen 4. Ironisch genoeg was diegene met het beste CV juist een catastrofale keuze van Ajax geweest.
Bij ons is Trauner weg. Hwang wordt waarschijnlijk verkocht aan Porto. Als we nu ook nog Stengs, Lotomba en Nieuwkoop weten te lozen voor het nieuwe seizoen raak ik enthousiaster. Weg met al die blessuregevallen. Scheelt een hoop salaris. Komen ook aardige spelers jeugd aan.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Zoals verwacht buitelen media en buitenwacht nu over elkaar heen om een kritische noot bij de aankopen van Ajax te plaatsen, daar waar de meer Ajax gezinden voorzichtig positief proberen te kijken.
Koffiedik kijken tot de competities een beetje begonnen zijn.
Maar wel fijn dat de komkommertijd over lijkt te raken, dan kunnen we het eindelijk weer eens ergens over hebben.
Koffiedik kijken tot de competities een beetje begonnen zijn.
Maar wel fijn dat de komkommertijd over lijkt te raken, dan kunnen we het eindelijk weer eens ergens over hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij was Hwang nooit echt geblesseerd voordat hij naar Feyenoord kwam. Maar afgelopen seizoen was het telkens raak. Aan het einde geen wedstrijd gespeeld voor Feyenoord, maar wel mee naar WK en alle wedstrijden spelen.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:26:
Bij ons is Trauner weg. Hwang wordt waarschijnlijk verkocht aan Porto. Als we nu ook nog Stengs, Lotomba en Nieuwkoop weten te lozen voor het nieuwe seizoen raak ik enthousiaster. Weg met al die blessuregevallen. Scheelt een hoop salaris. Komen ook aardige spelers jeugd aan.
Ik denk dat het beter is als hij weggaat. Komend seizoen denk ik dat hij er weer gaat kwakkelen met z’n beschikbaarheid.
Als je ziet hoeveel spelers we nog hebben, echt ongelofelijk. En veel middelmaat ook. Een Lotomba, Nieuwkoop, Juste, Deijl, Tengstedt.
Hij speelde tot zijn eerste blessure echt zwaar goed. Daarna steeds geblesseerd, de interlands speelde hij dan wel steeds met Korea en dan kwam die weer nat terug bij ons inderdaad.Russel88 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:41:
[...]
Volgens mij was Hwang nooit echt geblesseerd voordat hij naar Feyenoord kwam. Maar afgelopen seizoen was het telkens raak. Aan het einde geen wedstrijd gespeeld voor Feyenoord, maar wel mee naar WK en alle wedstrijden spelen.
Ik denk dat het beter is als hij weggaat. Komend seizoen denk ik dat hij er weer gaat kwakkelen met z’n beschikbaarheid.
Als je ziet hoeveel spelers we nog hebben, echt ongelofelijk. En veel middelmaat ook. Een Lotomba, Nieuwkoop, Juste, Deijl, Tengstedt.
Je kunt er helaas niet op bouwen.
Wat denk je van een Diarra, Sliti & Borges er nog bij.
Het is echt opschonen bij Feyenoord. Volgens mij loopt Ivanusec ook nog ergens rond. Een Zerrouki.
Spelers die niks bijdragen maar toch een flinke salaris ontvangen
Spelers die niks bijdragen maar toch een flinke salaris ontvangen
Wellenreuther gaat ook. Jammer, heb leuk geld gepakt door steeds in te zetten op een gele kaart voor hem
Ik snap echt niet waarom Hwang zo nodig weg moet. Die speelde écht goed als die niet geblesseerd was. En aangezien iedereen bij Feyenoord de afgelopen 2 seizoenen geblesseerd was vraag ik me af of dat aan hem lag.
Hwang is 29. Als je er nog geld voor wilt vangen is het nu.Mania-92 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:39:
Ik snap echt niet waarom Hwang zo nodig weg moet. Die speelde écht goed als die niet geblesseerd was. En aangezien iedereen bij Feyenoord de afgelopen 2 seizoenen geblesseerd was vraag ik me af of dat aan hem lag.
Lijkt me een goede zaak. Iedere keer heb je toch weer de discussie dat hij de druk niet aankan als eerste keeper en hij had toch altijd zijn fouten.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:31:
Wellenreuther gaat ook.
Die nieuwe Duitser kan ik niet over oordelen verder.
[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2026 10:52 ]
Sliti wordt verhuurd vermoed ik. Lijkt me prima.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:53:
[...]
Wat denk je van een Diarra, Sliti & Borges er nog bij.
Ik snap niet helemaal waar al dat enthousiasme voor het 'lozen' of verkopen van zoveel spelers vandaan komt, als je nog geen enkel idee hebt wat ervoor in de plaats gaat komen...
Was het 'materiaal' echt zó slecht allemaal? Of was het toch de aansturing, het 'game plan', etc.?
Natuurlijk kan het ook allebei of een beetje van beide zijn, maar ik vind het wel wat erg negatief over de vertrekkende spelers, en wat erg optimistisch over de onbekende nieuwe aanwas allemaal.
Was het 'materiaal' echt zó slecht allemaal? Of was het toch de aansturing, het 'game plan', etc.?
Natuurlijk kan het ook allebei of een beetje van beide zijn, maar ik vind het wel wat erg negatief over de vertrekkende spelers, en wat erg optimistisch over de onbekende nieuwe aanwas allemaal.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik denk dat het inderdaad een beetje van beide is. Zo'n Nieuwkoop is altijd geblesseerd dus die moet je wel proberen kwijt te raken. Maar dat gehak op Deijl en Lotomba wordt soms wel eens overdreven. Het is geen wereldtop en iemand als Deijl had ik vanwege de leeftijd nooit gehaald maar als backup voor Read zou ik er echt wel mee kunnen leven. En dat geldt nog meer voor Smal. Die heeft prima gefunctioneerd als backup. Nu Bos geblesseerd is zou er echter wel een tijdelijke linksback bij moeten halen.Ramzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Ik snap niet helemaal waar al dat enthousiasme voor het 'lozen' of verkopen van zoveel spelers vandaan komt, als je nog geen enkel idee hebt wat ervoor in de plaats gaat komen...![]()
Zerrouki lijkt me wel klaar. Zijn vervangers lopen er al rond, hij heeft de stap nooit kunnen maken en volgens mij raak je die wel kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2026 11:12 ]
Tja Deijl. Z’n top is backup voor de rb positie. Ik vind gewoon dat je zo’n speler nooit moet kopen.
Gooi een jeugdspeler maar voor de leeuwen. Die kunnen je nog aardig verrassen.
Hij was vorig jaar gehaald vanwege een bepaalde reden. Die reden geldt niet meer, dus dan is het ook beter om hem te verkopen.
Gooi een jeugdspeler maar voor de leeuwen. Die kunnen je nog aardig verrassen.
Hij was vorig jaar gehaald vanwege een bepaalde reden. Die reden geldt niet meer, dus dan is het ook beter om hem te verkopen.
JaRamzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Ik snap niet helemaal waar al dat enthousiasme voor het 'lozen' of verkopen van zoveel spelers vandaan komt, als je nog geen enkel idee hebt wat ervoor in de plaats gaat komen...![]()
Was het 'materiaal' echt zó slecht allemaal? .
Vooral de trainer was slecht. We hadden niet de spelers om met PSV te concurreren maar we hadden fluitend tweede moeten worden gezien de concurrentie eronder. De basis was ook prima namelijk. Maar als je je defensie met een middenveld Valente, Moder, Targhelline steeds laat overlopen doe je als trainer gewoon iets fout.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 14-07-2026 12:08 ]
Ajax heeft meer dan genoeg geld, alleen ze zijn een tijd zeer terughoudend geweest met uitgaven. Dus het budget was niet heel groot onder Kroes, dus dat wordt dan in de media "geen geld" genoemd.Mog schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:28:
Blijkbaar heeft Cruijff naast de al genoemde verkopen ook nog wat extra budget vrij te peuteren bij 't bestuur.
Wat een groot deel van het probleem was, was het salarishuis. Spelers als vd Boomen, mannsverk en akpom hadden onwijs hoge salarissen. Met hun vertrek (en zinchenko en tomayashi zullen ook wel goed hebben verdiend) komt er ook nog eens veel geld in het salarishuis vrijTerranova schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:20:
[...]
Ajax heeft meer dan genoeg geld, alleen ze zijn een tijd zeer terughoudend geweest met uitgaven. Dus het budget was niet heel groot onder Kroes, dus dat wordt dan in de media "geen geld" genoemd.
Blijkbaar heeft Cruijff naast de al genoemde verkopen ook nog wat extra budget vrij te peuteren bij 't bestuur.
Eens. Zowel Ajax, Feyenoord als PSV hebben genoeg spelers groots binnen gehaald die het nog helemaal niet hebben laten zien. Maar waar wel hier op het forum enorm positief op gereageerd werd. Ik noem maar Moro of Gloukh bij Ajax.Ramzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Ik snap niet helemaal waar al dat enthousiasme voor het 'lozen' of verkopen van zoveel spelers vandaan komt, als je nog geen enkel idee hebt wat ervoor in de plaats gaat komen...
Als er een organisatie staat waarvan je weet dat er stabiliteit en een duidelijke visie is, dan snap ik het dat je enthousiast raakt van transfers. Maar zolang dat nog niet bewezen is zou ik ook eerst de kat uit de boom willen kijken.
Ik had gehoopt dat de nieuwe TD dat ook zou denken, dan had hij minder zijn best gedaan de selectie te versterken om er dan later echter te komen dat Feyenoord er echt nog niet is met alleen een trainer vervangen.D-e-n schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:06:
[...]
Vooral de trainer was slecht. We hadden niet de spelers om met PSV te concurreren maar we hadden fluitend tweede moeten worden gezien de concurrentie eronder. De basis was ook prima namelijk. Maar als je je defensie met een middenveld Valente, Moder, Targhelline steeds laat overlopen doe je als trainer gewoon iets fout.
Helaas lijkt hij dat nu al in te zien en is aardig actief bezig.
Of het wat wordt moeten we afwachten maar er gebeurt tenminste wat.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het ene sluit het andere niet uit. Afgelopen seizoen tweede worden betekent niet dat je qua transfers niks moet doen. Wat ik alleen maar wilde aangeven is dat niet alle spelers kut waren.Gonadan schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:52:
[...]
Ik had gehoopt dat de nieuwe TD dat ook zou denken, dan had hij minder zijn best gedaan de selectie te versterken om er dan later echter te komen dat Feyenoord er echt nog niet is met alleen een trainer vervangen.
Helaas lijkt hij dat nu al in te zien en is aardig actief bezig.
Dat ik met je eens, niet alles hoeft vervangen te worden.D-e-n schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:57:
[...]
Het ene sluit het andere niet uit. Afgelopen seizoen tweede worden betekent niet dat je qua transfers niks moet doen. Wat ik alleen maar wilde aangeven is dat niet alle spelers kut waren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Stengs durft niet eens te sprinten, tevens vaak geblesseerd. Grootverdiener.Ramzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Nieuwkoop, alleen maar geblesseerd. Als die uit bed stapt heeft die al pijntjes.
Hwang, super goede voetballer, maar vaak geblesseerd.
Sliti? Kost je meer punten dan dat het oplevert.
Slory, is er nog niet.
Borges? 10 miljoen voor een speler met een schaar en balletje terug, gewoon kansloos vorig seizoen.
Tengstedt? Nooit iets nuttigs zien doen. SVP is zelfs verder.
Bossin? Beroerde tweede / derde keeper.
Lotomba --> 1 a 2 leuke wedstrijden gespeeld, is gewoon niks.
Zerrouki, heeft het nooit naar zijn zin gehad. Twee goede wedstrijden gespeeld, Lazio thuis en Atletico uit, tevens veel salaris.
Wellenreuther: Heeft punten gepakt, maar ook gekost. Record keeper met gele kaarten in de eredivisie.
Deijl: Leuk voor GAE.
Een heel elftal (+1) wat je zo zou moeten verkopen. Scheelt een klap aan salaris en aan ergernissen.
In het begin was hij inderdaad erg goed, maar na die bekerpot op erbarmelijk kunstgras uit bij MVV zijn z'n goede wedstrijden op 1 hand te tellen. Bovendien een type middenvelder waarvan we er heel veel in de selectie hebben, dus je kan hem denk ik best missen.Mania-92 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:39:
Dat is het punt bij Feyenoord, de selectie is zo gigantisch dat het bij lozen blijft en er helemaal niemand in de plaats gaat komen. Dat lijkt me alleen maar toe te juichen.Ramzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Helaas, de kroketten zijn op.Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:45:
De Kuip is van ons nu :)
Mag ik nu een warm broodje kroket voor een normale prijs?
Met of zonder betonrot?Agent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:45:
Feyenoord heeft een selectie van 40 man, en dan kloppen er ook nog jeugdspelers op de deur. Verhuren wordt ook steeds meer beperkt. Er moet gewoon ruimte gemaakt worden.Ramzzz schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:05:
Hwang, Moder, Steijn, Targhalline, Valente, Kraaijeveld, Stengs, Zechiël, Zerrouki, van den Elshout en Vanhoutte kunnen mits fit allemaal basis spelen bij Feyenoord, daarnaast kloppen jeugdspelers op de deur en zijn er aanvallers/verdedigers die ook wel middenveld kunnen spelen als het moet.
Hwang is te duur, te oud en te goed om op de bank te zetten, en bovendien vaak afwezig, als je hem kan verkopen voor ongeveer 10M is dat prima.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Side dish…
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jij bent duidelijk geen liefhebber. Waar is de frikandel XXLAgent47 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:45:
Of Michel Kramer in disguise, zoals @JanW al aan refereerdeLZ86 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 18:56:
[...]
Jij bent duidelijk geen liefhebber. Waar is de frikandel XXL
Dat wil hij natuurlijk niettoolkist schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 22:09:
1m voor Wellenreuther.. Dan had ik hem toch gehouden als backup.
Lees ik opeens dat Hoffenheim serieus aan het onderhandelen is met Feyenoord over Sauer. Wtf.
Vorig seizoen kwam het er niet uit, maar die jongen is pas 20.
Dus dan laat je hem maar gaan voor een prikkie? Raar.
Ben benieuwd om wat voor bedrag het zou gaanRussel88 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:55:
Lees ik opeens dat Hoffenheim serieus aan het onderhandelen is met Feyenoord over Sauer. Wtf.
Ik zit er wat dubbel in. Loopt volgend jaar uit contract. Nooit onbetwist. Te duur en teveel status als voormalig aanvoerder om weer een seizoen op de bank te zitten. In dat opzicht snap ik het wel. Maakt ook weer ruimte in het salarishuis.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:13:
[...]
Dus dan laat je hem maar gaan voor een prikkie? Raar.
[...]
Ben benieuwd om wat voor bedrag het zou gaan
Aan de andere kant: voormalig aanvoerder en eerste doelman. Vorig jaar las ik bedragen die richting een paar miljoen sowieso gingen.
Ja ook mijn grote wtf. Er zit nog zoveel meer rek in die jongen. Die wordt over 4-5 jaar verkocht aan een premier league team voor miljoenen, let maar op.Russel88 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:55:
Ik vond het ook wat raar, maar ik denk dat Rigaux voor de flanken twee echte kanonnen wil halen (die er dus gelijk staan), en dan moet er eerst wat weg.Agent47 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:45:
[...]
Ja ook mijn grote wtf. Er zit nog zoveel meer rek in die jongen. Die wordt over 4-5 jaar verkocht aan een premier league team voor miljoenen, let maar op.
Als je straks die Braziliaan van Botafogo kan ophalen en die kerel van NEC, dan heb je een prima bezetting op de flanken toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 15-07-2026 08:52 ]
Hopelijk een vergelijkbaar geval als Steur van Ajax. Ja, er zit een hoop talent in en liever zie je dat bij Feyenoord ontwikkelen, maar als je nu al flink kan cashen moet je dat gewoon doen. Sauer is helaas ook fysiek onbetrouwbaar.Agent47 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 07:45:
[...]
Ja ook mijn grote wtf. Er zit nog zoveel meer rek in die jongen. Die wordt over 4-5 jaar verkocht aan een premier league team voor miljoenen, let maar op.
Maar dan moet het bedrag wel richting de 20M gaan anders is het de moeite niet.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk het niet. Feyenoord heeft daar geen geld voor. Vorig jaar is flink geïnvesteerd in Borges en ook Diarra. Die gaan ze na 1 slecht seizoen nog niet afschrijven. Verder komt er veel talentvolle jeugd aan op de flanken met Sliti, Slory en ook Zinhagel.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Ik vond het ook wat raar, maar ik denk dat Rigaux voor de flanken twee echte kanonnen wil halen (die er dus gelijk staan), en dan moet er eerst wat weg.
Die jongen van NEC is toch niks beter dan Sauer?Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Ik vond het ook wat raar, maar ik denk dat Rigaux voor de flanken twee echte kanonnen wil halen (die er dus gelijk staan), en dan moet er eerst wat weg.
Als je straks die Braziliaan van Botafogo kan ophalen en die kerel van NEC, dan heb je een prima bezetting op de flanken toch?
Ik vrees dat het eerder naar de helft gaat. Feyenoord heeft nou niet bepaald een historie van grote transfersommen pakken.ph4ge schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:51:
[...]
Hopelijk een vergelijkbaar geval als Steur van Ajax. Ja, er zit een hoop talent in en liever zie je dat bij Feyenoord ontwikkelen, maar als je nu al flink kan cashen moet je dat gewoon doen. Sauer is helaas ook fysiek onbetrouwbaar.
Maar dan moet het bedrag wel richting de 20M gaan anders is het de moeite niet.
Dan moet je het niet doen. Alleen verkopen tegen een bod waar je geen 'nee' tegen kan zeggen. Sauer is natuurlijk een aanvaller, a-international en heeft al veel meer bereikt dan Steur dus als je de helft ontvangt moet je gewoon 'nee' zeggen.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:59:
[...]
Ik vrees dat het eerder naar de helft gaat. Feyenoord heeft nou niet bepaald een historie van grote transfersommen pakken.
Sliti en Slory hebben allebei het niveau niet. Zinhagel wel, maar die is pas 16. Waarom denk je dat Feyenoord nu Sauer wil verkopen, dan kunnen ze geld weer herinvesteren. Anders doen ze Sauer echt niet weg.donleone83 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:55:
[...]
Ik denk het niet. Feyenoord heeft daar geen geld voor. Vorig jaar is flink geïnvesteerd in Borges en ook Diarra. Die gaan ze na 1 slecht seizoen nog niet afschrijven. Verder komt er veel talentvolle jeugd aan op de flanken met Sliti, Slory en ook Zinhagel.
Misschien moet je ze wat tijd geven. Sinisterra en Paixao waren in hun eerste seizoen ook totaal niet onbetwist en zo goed als ze uiteindelijk waren.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:04:
[...]
Sliti en Slory hebben allebei het niveau niet. Zinhagel wel, maar die is pas 16. Waarom denk je dat Feyenoord nu Sauer wil verkopen, dan kunnen ze geld weer herinvesteren. Anders doen ze Sauer echt niet weg.
Ik ben het met @ph4ge eens dat je hem alleen moet verkopen bij een niet te weigeren bod. Maar als je daar dan maar een beetje van kan herinvesteren kan je echt geen kanonnen halen die er direct staan. Over het salarishuis hebben we het dan nog niet eens. Je zal echt heel veel spelers moeten lozen om ruimte te gaan maken of roeien met de riemen die we hebben.
Of Gio ziet het niet in hem zitten, kan natuurlijk ook nog.Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:04:
[...]
Sliti en Slory hebben allebei het niveau niet. Zinhagel wel, maar die is pas 16. Waarom denk je dat Feyenoord nu Sauer wil verkopen, dan kunnen ze geld weer herinvesteren. Anders doen ze Sauer echt niet weg.
Als er meer duidelijkheid komt over een (eventuele) transfersom gaan we snel genoeg doorhebben of het om een 'offer you cant refuse' gaat of iets anders.
Ter Stegen lijkt dan toch op huurbasis naar Ajax te komen. Laatste plooien zijn gladgestreken. Wel nog in afwachting van een medische keuring. Nou schijnt Ajax nog bezig te zijn met Ounahi van Girona, Marokkaans international. Dat is alleen geen speler die op de plek speelt waar een versterking echt nodig is, op de 6 positie / verdedigende middenvelder, maar een aanvallend ingestelde middenvelder. Ik zie liever dat ze zich focussen op die positie, voordat er een dure speler wordt gehaald op een positie waarop een versterking niet echt nodig is.
Leonardo was al gesignaleerd op de Toekomst voor z'n medische keuring, dus die zal één dezer dagen ook wel worden gepresenteerd.
Tot nog toe pakt Cruijff wel door. Versterkingen op posities waar het nodig is aan het begin van de transferperiode. Het is wel eens anders geweest.
Leonardo was al gesignaleerd op de Toekomst voor z'n medische keuring, dus die zal één dezer dagen ook wel worden gepresenteerd.
Tot nog toe pakt Cruijff wel door. Versterkingen op posities waar het nodig is aan het begin van de transferperiode. Het is wel eens anders geweest.
Ook een optie indd. Misschien fysiek niet goed genoeg gebleken, want krijg ook het idee dat ze goed doorselecteren op fysieke fitheid.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:28:
[...]
Of Gio ziet het niet in hem zitten, kan natuurlijk ook nog.
Als er meer duidelijkheid komt over een (eventuele) transfersom gaan we snel genoeg doorhebben of het om een 'offer you cant refuse' gaat of iets anders.
Lees je net dat Gloukh voor zijn kans wil gaan na prettige gesprekken met Cruijff en dan wordt er ook naar Ounahi gekeken. Dat zou hem alsnog weer op het tweede plan zetten.JanW schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:38:
Ter Stegen lijkt dan toch op huurbasis naar Ajax te komen. Laatste plooien zijn gladgestreken. Wel nog in afwachting van een medische keuring. Nou schijnt Ajax nog bezig te zijn met Ounahi van Girona, Marokkaans international. Dat is alleen geen speler die op de plek speelt waar een versterking echt nodig is, op de 6 positie / verdedigende middenvelder, maar een aanvallend ingestelde middenvelder. Ik zie liever dat ze zich focussen op die positie, voordat er een dure speler wordt gehaald op een positie waarop een versterking niet echt nodig is.
Wellicht zien ze toch nog in Blind verdedigende middenvelder?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zal wel eea duidelijker worden vanavond bij de oefenwedstrijd. Neem aan dat Blind dan wel minuten gaat maken.Gonadan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:09:
Wellicht zien ze toch nog in Blind verdedigende middenvelder?
Dat zou inderdaad wel een goede move zijn. Of Sauer dan degene is waarop je moet doorselecteren weet ik niet, maar wat minder blessure gevoelige spelers zou heel goed zijn voor Feyenoord. Anders heb je die 40 contract spelers komend seizoen wellicht weer nodigChrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:41:
[...]
Ook een optie indd. Misschien fysiek niet goed genoeg gebleken, want krijg ook het idee dat ze goed doorselecteren op fysieke fitheid.
Daaaag Zerrouki. Wel verlies geleden maar wel een stuk salaris minder. Hij had ook geen zin in Feyenoord, prima zo.
Na Unestal weer een geweldige deal van Twente.
Zerrouki verkopen voor 7, terugkopen voor 2.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
https://www.tubantia.nl/fc-twente/fc-twente-heeft-beet-ramiz-zerrouki-keert-terug-in-enschede~aa3c4e05/
Voor rond de 2 miljoen een prima deal. Meer hadden ze er ook niet aan uit moeten geven, dan zijn er vast wel ergens andere opties, daar waren ze overigens ook gewoon al mee bezig.
Voor rond de 2 miljoen een prima deal. Meer hadden ze er ook niet aan uit moeten geven, dan zijn er vast wel ergens andere opties, daar waren ze overigens ook gewoon al mee bezig.
Twente komt eraan!
Ja, prima. Want Sauer is totaal nog niet geschikt gebleken (en Borges ook niet dus).Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Maar eigenlijk heb ik liever actie op de backposities. Links moet er wat bij om de blessure van Bos op te vangen en rechts moet eigenlijk alles na Read vervangen worden. Heeft imho iets meer prio.
Sliti en Slory zijn toch totaal ongeschikt?donleone83 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:55:
[...]
Ik denk het niet. Feyenoord heeft daar geen geld voor. Vorig jaar is flink geïnvesteerd in Borges en ook Diarra. Die gaan ze na 1 slecht seizoen nog niet afschrijven. Verder komt er veel talentvolle jeugd aan op de flanken met Sliti, Slory en ook Zinhagel.
Daar tegenover staat wel dat je met Weghorst opgescheept zitPlayer1S schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:43:
Na Unestal weer een geweldige deal van Twente.
Blind dus centraal achterin, Johnson op 6.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:50:
[...]
Er zal wel eea duidelijker worden vanavond bij de oefenwedstrijd. Neem aan dat Blind dan wel minuten gaat maken.
Zorgwekkend hoeveel speeltijd Klaassen en Berghuis tot nu toe krijgen.
edit: 2 corners tegen en nog geen tegengoal. wat een enorme vooruitgang
[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 15-07-2026 17:40 ]
Itakura en Sutalo zijn nog weg.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:32:
[...]
Blind dus centraal achterin, Johnson op 6.
Zorgwekkend hoeveel speeltijd Klaassen en Berghuis tot nu toe krijgen.
Deze opstelling kan je echt niet veel uit afleiden
[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2026 17:35 ]
Nee niet echt, maar @toolkist zou dat tweetal liever ergens pylonnetjes zien uitzetten bij onder 19 of zo. Zolang ze maar ver weg zijn van het eerste elftal.418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:34:
[...]
Itakura en Sutalo zijn nog weg.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh zo. Ik ga daar maar verder niet op in, want alle redelijkheid lijkt verdwenenGonadan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:39:
[...]
Nee niet echt, maar @toolkist zou dat tweetal liever ergens pylonnetjes zien uitzetten bij onder 19 of zo. Zolang ze maar ver weg zijn van het eerste elftal.
Gaan die op het middenveld en rechtsbuiten spelen dan?418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:34:
[...]
Itakura en Sutalo zijn nog weg.
Welke Braziliaan?Chrisjuh_15 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:44:
[...]
Het is wat mij betreft waanzin om veel geld aan de backup voor Read uit te geven als de basis voorin niet op orde is. Als wij een kanjer voorin halen kan af en toe met Deijl spelen best.LZ86 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 16:56:
[...]
en rechts moet eigenlijk alles na Read vervangen worden. Heeft imho iets meer prio.
Sowieso lijkt het me niet reëel. Een aan Read gelijkwaardige backup gaan we nooit kunnen halen als Nederlandse club
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 15-07-2026 17:54 ]
Zag het doelpunt langs komen, dus ging het niveau van Bochum maar eens opzoeken. Dat is ook niet meer het Bochum van twintig jaar geleden moet ik zeggen.418O2 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:40:
[...]
Oh zo. Ik ga daar maar verder niet op in, want alle redelijkheid lijkt verdwenen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het zijn oefenwedstrijden, je weet best wat je daaruit af kunt leiden.toolkist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:40:
[...]
Gaan die op het middenveld en rechtsbuiten spelen dan?
Daarnaast ben ik groot voorstander van dat een nieuwe trainer de spelers waarover twijfel heerst direct probeert, dan weet hij ook maar meteen uit eigen ervaring waar hij er aan heeft en of hij er wat mee kan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scoren deden we toch al nietLZ86 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:01:
[...]
Daar tegenover staat wel dat je met Weghorst opgescheept zit
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wel tegen ons.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Af en toe? Read was ook vrij vaak geblesseerd. Ik heb geen zin in een half seizoen Deijl of Nieuwkoop.D-e-n schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:50:
[...]
Het is wat mij betreft waanzin om veel geld aan de backup voor Read uit te geven als de basis voorin niet op orde is. Als wij een kanjer voorin halen kan af en toe met Deijl spelen best.
Sowieso lijkt het me niet reëel. Een aan Read gelijkwaardige backup gaan we nooit kunnen halen als Nederlandse club
Voor jullie anders een aardige uitdaging.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
3 oefenwedstrijden tot nu toe, 3x die 2 in de basis.Gonadan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:05:
[...]
Het zijn oefenwedstrijden, je weet best wat je daaruit af kunt leiden.
Daarnaast ben ik groot voorstander van dat een nieuwe trainer de spelers waarover twijfel heerst direct probeert, dan weet hij ook maar meteen uit eigen ervaring waar hij er aan heeft en of hij er wat mee kan.
We gaan toch niet uit van weer een seizoen zonder Read? We kunnen ons gewoon geen twee Reads veroorloven.LZ86 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:12:
[...]
Af en toe? Read was ook vrij vaak geblesseerd. Ik heb geen zin in een half seizoen Deijl of Nieuwkoop.
Houdt nog niet over in Amsterdam. Berghuis, en eigenlijk gewoon het hele middenveld zou je moeten vervangen.
Ouazane wel duidelijk talent. Dat terwijl die niet op zijn vaste plek speelt.
Misschien was hij in de war met zijn broer?Kist schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:37:
Houdt nog niet over in Amsterdam. Berghuis, en eigenlijk gewoon het hele middenveld zou je moeten vervangen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het 'voordeel' is dat je echt geen half seizoen Nieuwkoop krijgt, die is naar 3-4 potjes weer terug in den lappenmand.LZ86 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:12:
[...]
Af en toe? Read was ook vrij vaak geblesseerd. Ik heb geen zin in een half seizoen Deijl of Nieuwkoop.
10 second ninja DONE
https://1908.nl/artikelen/rigaux-volgt-ontwikkelingen-braziliaanse-vleugelaanvaller-transfersom-verlaagd
Deze jongen.
Met Deijl de Champions League in, jottem. Nee. Op rechtback moet er echt wat bij. Niemand die we achter Read hebben heeft het niveau.D-e-n schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:50:
[...]
Het is wat mij betreft waanzin om veel geld aan de backup voor Read uit te geven als de basis voorin niet op orde is. Als wij een kanjer voorin halen kan af en toe met Deijl spelen best.
[ Voor 43% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 16-07-2026 09:10 ]
De stats maken me niet erg blij. Niet alles wat van ver komt is lekker. Kun je beter Sauer houden
Het is totaal niet realistisch om te denken dat we twee backs kunnen hebben die het niveau van Read aantikken. We zijn geen Chelsea dat het zich kan veroorloven twee gelijkwaardige elftallen te hebben en als een speler op topniveau naar de eredivisie komt wil hij spelen en niet 90% van de tijd de bank warm houden[...]
Met Deijl de Champions League in, jottem. Nee. Op rechtback moet er echt wat bij. Niemand die we achter Read hebben heeft het niveau.
Mee eens, maar als Hoffenheim ruim boven marktwaarde biedt (12-15mio) dan moet je Sauer verkopen hoor.D-e-n schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:35:
[...]
De stats maken me niet erg blij. Niet alles wat van ver komt is lekker. Kun je beter Sauer houden
Dat zeg ik ook nergens, alleen moet je wel iets beters dan Deijl, Lotomba en Nieuwkoop achter de hand hebben.D-e-n schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:35:
[...]
Het is totaal niet realistisch om te denken dat we twee backs kunnen hebben die het niveau van Read aantikken. We zijn geen Chelsea dat het zich kan veroorloven twee gelijkwaardige elftallen te hebben en als een speler op topniveau naar de eredivisie komt wil hij spelen en niet 90% van de tijd de bank warm houden
Neem linksback, nu Bos er even uit ligt zou je Hugo Bueno weer kunnen proberen te huren. Die is verdedigend veel minder, maar zou ik als back-up prima vinden.
dubbel
[ Voor 99% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 16-07-2026 10:13 ]
Nieuwkoop is klaar door al die blessures maar Deijl en Lotomba zijn geen top maar worden wat mij betreft te snel afgerekend op de chaos van vorig seizoen. Elke back die je nu als backup haalt zou daarin ook verzuipen.Chrisjuh_15 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Dat zeg ik ook nergens, alleen moet je wel iets beters dan Deijl, Lotomba en Nieuwkoop achter de hand hebben.
Neem linksback, nu Bos er even uit ligt zou je Hugo Bueno weer kunnen proberen te huren. Die is verdedigend veel minder, maar zou ik als back-up prima vinden.
Kun je voor 12-15 miljoen een betere speler halen die 20 jaar is? Een international is?Chrisjuh_15 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Mee eens, maar als Hoffenheim ruim boven marktwaarde biedt (12-15mio) dan moet je Sauer verkopen hoor.
[...]
Dat zeg ik ook nergens, alleen moet je wel iets beters dan Deijl, Lotomba en Nieuwkoop achter de hand hebben.
Paixao was ouder toen hij bij ons kwam en was niet de Paixao die vertrok. Shaqueel van Persie wordt gezien als een speler voor de toekomst, maar Sauer is maar 1 jaar ouder en volgens sommigen alweer afgeschreven…
Sauer is gewoon een uitstekende speler, die zou ik altijd houden tenzij er echt belachelijk hoge bedragen geboden worden. Het is gewoon erg oneerlijk voor hem geweest dat er geen vervanger voor Paixao werd gehaald, daardoor gaan mensen indirect toch die 30+ G/A's van Sauer verwachten terwijl dat een jochie van 19 is. Zo'n jongen moet gewoon lekker vrijuit kunnen voetballen zonder druk over het rendement dat hij moet leveren.
Ben het hier toch niet helemaal mee eens, hij heeft een paar goede wedstrijden gespeeld maar ook een paar slechte. En ja hij is pas 19 en ja het was een raar seizoen met een onstabiel elftal en trainer.Vld1989 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:58:
Sauer is gewoon een uitstekende speler, die zou ik altijd houden tenzij er echt belachelijk hoge bedragen geboden worden. Het is gewoon erg oneerlijk voor hem geweest dat er geen vervanger voor Paixao werd gehaald, daardoor gaan mensen indirect toch die 30+ G/A's van Sauer verwachten terwijl dat een jochie van 19 is. Zo'n jongen moet gewoon lekker vrijuit kunnen voetballen zonder druk over het rendement dat hij moet leveren.
Toch denk je dat ook in die omstandigheden je talent wel ziet. Valente is met stip mijn voorbeeld. Maar ook Bos. Die weliswaar beiden wel wat ouder zijn.
Mijn grootste probleem is dat hij voor een buitenspeler wat snelheid en explosiviteit mist? Ik vraag me af of dit beter zal worden.
Dus, nee niet verkopen voor een appel en een ei
maar hoeft zeker niet behouden te blijven te koste van alles.
10 second ninja DONE
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken