donleone83 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Sorry maar Dolberg was gewoon niet goed genoeg. Een paar leuke kaatsen en acties met flitsen van klasse maar geen directe kwaliteitsimpuls in een slecht draaiend team. Helemaal verkeerd ingeschat door Ajax want onthaald als de verloren zoon die wel even doelpunten zou gaan maken en veel te veel voor betaald ook.
Wat mij betreft enerzijds logisch dat Ajax zich versterkt met het oog op vol voor het kampioenschap willen gaan. Anderzijds lijkt wat ze doen potentieel financieel een enorm risico. Alleen zonder de exacte financiële situatie te kennen hebben wij geen idee allemaal of het verantwoorde risico’s zijn of niet.
90% mee eens, maar dat hij werd onthaald als verloren zoon is nooit het geval geweest. Hier
in dit topic, maar ook op diversie Ajax-fora is altijd scepsis geweest over hem. En men moest creatief zijn i.v.m. de flinke loonlijst die was gecreëerd door Mislintat. Het was een prima optie, maar pakte helaas verkeerd uit. Maar het seizoen beginnen met Weghorst en Konadu was ook geen optie. Zeker op het eind van de transferperiode. Er moest iets bij en dan is de gok voor Dolberg een redelijk logische. Dat het niet goed uitpakte is jammer, maar ook dat is wel te verklaren na een seizoen Heitinga/Grim/Garcia voetbal, waarin niemand wist waar ie aan toe was en Garcia wel de voorkeur leek te geven aan Weghorst.
offtopic:
Sowieso hou ik niet van dit soort algemene uitspraken, alsof het door iedereen van de toren werd geblazen dat Dolberg de verlosser terugkwam (als voorbeeld). Dat is nooit gedaan en is ook niet nodig voor de discussie.
Ik zie zelfs nog
een post van iemand die er wel heel erg veel verstand van lijkt te hebben
[
Voor 3% gewijzigd door
JanW op 13-07-2026 17:03
]