[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:58

Agent47

I always close my contracts.

Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:24:
Als ik het goed begreep wilde Michél met de punt naar voren spelen, dan is het lozen van steur om financiële ruimte te maken niet gek. Gloukh zou wat mij betreft nu juist een échte kans moeten krijgen. Ik denk dat wanneer je het elftal beter neer zet en in de controlerende kant meer zekerheid biedt een Gloukh juist goed kan gaan renderen omdat hij kan gaan doen waar hij goed in is.
Ik geef ajax groot gelijk hoor. Het is eigen jeugd, als je die goed kan verkopen dan doe je dat gewoon goed. Is voor de jeugd ook alleen maar een compliment.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:04
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:46:
[...]

Tja, als je na anderhalve goede pot al denkt over meer garanties en knaken te kunnen onderhandelen dan gaat het wel eens stroef met een verlenging. Sportief gezien vind ik het jammer dat hij niet gewoon wat langer probeert zichzelf te ontwikkelen en meer geduld heeft, ik denk dat hij er dan echt wel was gekomen. Maar blijkbaar is ook hier de mentaliteit weer een probleem.
Nou ja, ga dan maar, want als het in het koppie zo zit zou je dat uiteindelijk toch wel merken op het veld.
Ontzettend zonde inderdaad, als je denkt nu al een basisplaats af te kunnen dwingen dan zie je het niet helemaal goed. Wel jammer, denk binnen de huidige selectie misschien wel de speler met de meeste groeipotentie.

27 miljoen is dan ook weer niet verkeerd voor iemand die zich nog niet heeft bewezen. Benieuwd of we binnenkort een aantal speler presentaties krijgen, want het seizoen begint alweer bijna.

Dolberg is niet mee op trainingskamp, dus zal ook wel vertrekken? Dan mogen ze toch wel snel een spits halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gynnad op 07-07-2026 10:29 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gynnad schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:29:
[...]

Ontzettend zonde inderdaad, als je denkt nu al een basisplaats af te kunnen dwingen dan zie je het niet helemaal goed. Wel jammer, denk binnen de huidige selectie misschien wel de speler met de meeste groeipotentie.

27 miljoen is dan ook weer niet verkeerd voor iemand die zich nog niet heeft bewezen. Benieuwd of we binnenkort een aantal speler presentaties krijgen, want het seizoen begint alweer bijna.
Financieel is het voor de korte termijn erg fijn, het spekt de oorlogskas die Cruyff nodig heeft. De kans is echter aanzienlijk dat je op langere termijn heel veel meer had kunnen krijgen als hij zich door had ontwikkeld, maar zonder handtekening gaat je dat toch niet lukken.
Dolberg is niet mee op trainingskamp, dus zal ook wel vertrekken? Dan mogen ze toch wel snel een spits halen.
Dolberg was eerst nog niet fit, dat zou ook nog mee kunnen spelen. Maar een heel kamp overslaan is wel een signaal wellicht inderdaad.
Op zich ook niet erg gezien zijn kosten, het geeft een hoop ruimte.

Het zou wel jammer zijn, want ik had hem wel willen zien met een beter elftal om hem heen. Maar dan nog vrees ik dat Dolberg het gewoon net niet is als eerste spits voor Ajax, dan liever een ander halen en jeugd als back-up.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Agent47 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:19:
27 miljoen voor Steur? Mega jackpot. Bij ons is Lille geinteresseerd in Zechiel.
Zechiel vind ik verder dan Steur, heeft ook meer gespeeld. Ben bang dat wij er 9 voor gaan krijgen oid.
Ik denk dat die 12,5% bij doorverkoop de jackpot nog wel eens groter zou kunnen maken. Zeker als hij nog home grown zou worden, wat misschien mogelijk is want volgens mij is de regel 3 jaar in Engeland spelen voor 21ste en hij is nu 18. Ook al zou hij zich niet volledig ontwikkelen zou die status al prijs verhogend zijn bij transfer binnen Engeland.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:08
27m en nog doorverkoop percentage erbovenop kun je moeilijk nee tegen zeggen als Eredivisie club, vooral als het om een jongeling van 18 jaar gaat die pas een handvol wedstrijden in het eerste heeft gespeeld.

Het is niet zo dat Ajax niks achter de hand heeft w.b.t. middenvelders uit de jeugd. Zitten een aantal interessante middenvelders tussen, zoals een Eloi Gomez. En was minimaal een andere ook nog.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Pompi schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat die 12,5% bij doorverkoop de jackpot nog wel eens groter zou kunnen maken. Zeker als hij nog home grown zou worden, wat misschien mogelijk is want volgens mij is de regel 3 jaar in Engeland spelen voor 21ste en hij is nu 18. Ook al zou hij zich niet volledig ontwikkelen zou die status al prijs verhogend zijn bij transfer binnen Engeland.
Als het voor zijn 21e moet, dan gaat dat niet meer lukken, daarvoor ben je net te laat dan.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:35
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:45:
[...]

Financieel is het voor de korte termijn erg fijn, het spekt de oorlogskas die Cruyff nodig heeft. De kans is echter aanzienlijk dat je op langere termijn heel veel meer had kunnen krijgen als hij zich door had ontwikkeld, maar zonder handtekening gaat je dat toch niet lukken.
Hij heeft over een jaar nog maar 1 jaar contract bij een Ajax, een Ajax wat ogenschijnlijk mijlen achter PSV ligt en waarvan maar de vraag is of het dit seizoen veel beter zal gaan. Daarnaast zijn er zat talenten die zich nooit doorontwikkelen. Ik denk dat de kans klein is dat zo'n bod nog een keer voorbij komt en dat Ajax heel blij mag zijn met zo'n bedrag.

Zou me niks verbazen als hij over 2 jaar met hangende pootjes terugkeert naar de Eredivisie, maar voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat hij de juiste keuze maakt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:04:
[...]

Hij heeft over een jaar nog maar 1 jaar contract bij een Ajax, een Ajax wat ogenschijnlijk mijlen achter PSV ligt en waarvan maar de vraag is of het dit seizoen veel beter zal gaan. Daarnaast zijn er zat talenten die zich nooit doorontwikkelen. Ik denk dat de kans klein is dat zo'n bod nog een keer voorbij komt en dat Ajax heel blij mag zijn met zo'n bedrag.
PSV heeft hier niets mee te maken, het is puur een gok. Hij gokt dat hij een beter perspectief krijgt bij Newcastle, dat is zijn goed recht.

Ajax heeft hierin geen keuze, hij tekent niet bij dus zij kunnen niet anders dan verkopen. En dan mag je blij zijn dat het nog zo'n bedrag is.
Zou me niks verbazen als hij over 2 jaar met hangende pootjes terugkeert naar de Eredivisie, maar voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat hij de juiste keuze maakt.
Denk het niet, dan kan je altijd nog ergens onderin de PL hangen voor meer geld dan in de Eredivisie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
Snowdog schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:55:
[...]

Als het voor zijn 21e moet, dan gaat dat niet meer lukken, daarvoor ben je net te laat dan.
Ahh. Ja het was mij niet helemaal duidelijk of het alleen geld als je 3 volledige jaren/seizoenen voor 21ste had of ook als je bij start van 3de jaar/seizoen nog geen 21 was maar het wel wordt in het laatste jaar/seizoen van de 3. Vandaar dat ik ook misschien zei.

Dan is het alleen nog de vraag of doorverkooppercentage is over de winst of de prijs, eerste is meest gebruikelijke en zou bepalen of het mogelijk nog enkele tonnen of paar miljoen op zou kunnen leveren.

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Hoppa, weer een jeugdspeler van Ajax die nog niet rijp is voor een volgende stap en puur voor het geld kiest. Die zien we over enkele jaren terug bij PSV of Feyenoord.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:10:
Pfff, 27 miljoen. Ga je je bijna afvragen waarom PSV niet geprobeerd heeft Saibari naar Engeland te laten gaan, dan had je 75+ kunnen vragen. Tikkeltje jaloers over de bedragen die Ajax nog krijgt voor spelers.
Gok dat Saibari niet naar Newcastle wilde, maar denk dat die anders zeker de jackpot betaald hadden voor hem. Ze worden momenteel leeggekocht dus zullen zelf ook met wat namen willen komen en niet alleen met talenten.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28
Agent47 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:25:
[...]

Zeker, bij Utrecht. Zal denk ik ook wel te maken hebben dat ajax tot 2020 goed gepresteerd heeft in Europa.
Nee, dat heeft te maken met het feit dat Steur uit een, nog steeds, vooraanstaande jeugdopleiding komt die de afgelopen 10 jaar 376 miljoen winst heeft gemaakt op spelers die tussen hun 15e en 21e ten minste 3 seizoenen bij hun club hebben gespeeld (Bron).

Steur vs Zechiel is toch geen vergelijking?

Natuurlijk is 27 miljoen veel te veel geld voor een 18 jarige die in mijn ogen echt wel vaker in de basis had mogen spelen. Maar om dan je af te vragen waarom een 4 jaar oudere speler, die meermaals aan een andere club is verhuurd om minuten te maken en pas op zijn 22e een positieve indruk achter laat, niet net zo veel waard is is toch een beetje vreemd?

K to the KillaZ

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:01:
Als goede vader sta je in dienst van je zoon, je steunt zijn voorkeur in plaats van je eigen mening het belangrijkst te maken. Het is niet dat je als speler van Ajax op een houtje moet bijten en als 18-jarige komen er nog kansen genoeg om je te ontwikkelen.

Dus ja, als dit de wens van Steur zelf is en zijn vader steunt hem dan snap ik het. Is dit niet per se de wens van Steur dan is het een slechte vader.
Als hij 18 is mag hij het zelf beslissen, ik ga er dus voorzichtig vanuit (je weet het nooit natuurlijk) dat de vader puur een adviserende rol heeft. En dat is ook hoe ik het beredeneerde.

En verder agree to disagree, 9 van 10 gevallen zal het beter zijn, om de sportief betere keuze te maken, maar kan je het veroorloven om voor de ene keer dat het niet zo is de onzekerheid te hebben? Denk dat hij het absoluut niet slecht zal hebben bij Ajax, maar met dit contract bij newcastle al financieel onafhankelijk? Dan vind ik het geen slechte keuze en dus ook geen slecht vaderschap om dat te adviseren.

10 second ninja DONE

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:29:
[...]

Als hij 18 is mag hij het zelf beslissen, ik ga er dus voorzichtig vanuit (je weet het nooit natuurlijk) dat de vader puur een adviserende rol heeft. En dat is ook hoe ik het beredeneerde.

En verder agree to disagree, 9 van 10 gevallen zal het beter zijn, om de sportief betere keuze te maken, maar kan je het veroorloven om voor de ene keer dat het niet zo is de onzekerheid te hebben? Denk dat hij het absoluut niet slecht zal hebben bij Ajax, maar met dit contract bij newcastle al financieel onafhankelijk? Dan vind ik het geen slechte keuze en dus ook geen slecht vaderschap om dat te adviseren.
Met het risico in herhaling te vallen, het valt en staat met de manier waarop de vader betrokken is. Ik ga er niet zomaar zonder meer vanuit dat een vader puur adviserend is in het huidige voetbal. We hebben veel te veel voorbeelden waarin dat toch anders ligt en gezien het feit dat de vader zich al met regelmaat actief en luidruchtig bemoeit met het contract van zijn zoon zou ik daar al helemaal niet te snel vanuit gaan.

Dus ik heb niets tegen zo'n overstap op zich. Ik snap best dat wanneer je een mooi buitenlands perspectief voorgeschoteld krijgt dat aantrekkelijk is. Waarom zou je dat als voetballer niet doen?

Wat mij tegen de borst stuit is dat vader op zoek was naar speelgaranties (en geld) en die niet kreeg omdat er simpelweg concurrentie is. En dat wordt dan aangevoerd als reden, terwijl Steur nog niet eens een handvol écht goede wedstrijden gespeeld heeft. Wees dan gewoon realistisch en zeg dat je liever de gok neemt voor meer salaris dan er voor knokken voor minder.
ESPN probeert het nu al te draaien dat Cruyff geen duidelijkheid geeft, maar volgens mij is Cruyff juist heel duidelijk. Geen garanties voor één speler als er meerdere concurreren, je moet speeltijd dan gewoon verdienen.
En dat een Kroes meer vertrouwen gaf snap ik wel, die praatjesmaker lult dan gewoon met je mee en vertelt wat je wil horen zonder keiharde beloftes te doen.

Ik denk dat we er wel redelijk hetzelfde in staan maar dat ik wat meer mee heb gekregen wat me niet bevalt aan dit traject.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Als je op je 18e niet de concurrentie aan durft te gaan met Mokio doet Ajax er goed aan je te verkopen. Belachelijk veel geld voor een speler die weinig heeft laten zien :)

XXXVI

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:26
Dit is gewoon een gevalletje "an offer you can't refuse".
18 jaar, komt net kijken en dan zo'n bedrag plus doorverkoop vangen, dan ben je gek als je het niet doet. Tuurlijk zie ik jongens uit de jeugd het liefst eerst jaren in het eerste spelen en zich ontwikkelen voordat ze een stap maken, maar je moet als Ajax zijnde in de huidige situatie ook aan de portemonnee denken.
Overigens, als ik het artikel op de T mag geloven, was er een mondeling akkoord over verlenging tussen Kroes en Steur maar is het nooit tot een daadwerkelijke verlenging gekomen. Ook weer zo'n fraai staaltje mismanagement in Amsterdam :')

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:12:
Overigens, als ik het artikel op de T mag geloven, was er een mondeling akkoord over verlenging tussen Kroes en Steur maar is het nooit tot een daadwerkelijke verlenging gekomen. Ook weer zo'n fraai staaltje mismanagement in Amsterdam :')
De speler trok zn keutel in.
Fraai staaltje conclusies trekken die niet kloppen.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:20:
[...]

27m is wel een meer dan prima prijs voor een speler die over 2 jaar met hangende pootjes terug komt naar NL omdat ie niet speelt bij Newcastle. Die jongen is totaal niet klaar voor de PL.
Dit geeft Ajax de gelegenheid om de selectie op meerdere plekken te versterken.
Jammer dat ie zo snel al vertrekt maar als ie nu al niet wil bij tekenen...

1m per wedstrijd trouwens, zou ie dan over 2 seizoenen 100m opgeleverd hebben? :+
Edit: en meteen geen "probleem" meer of Mokio of Steur moet gaan spelen. Nieuwe 6 - Mokio - Gloukh zal het nu wel worden.
Voor die prijs strik eromheen en snel vergeten. Ajax heeft centen nodig om de selectie en organisatie op orde te brengen. met 27 miljoen kan je wel e.e.a. doen lijkt me (en er is genoeg te doen)

Iemand weet hoe het zit met herinvesteren? Eerder kon die Kroes naar eigen zeggen maar een klein deel van transfers herinvesteren in de selectie, geen idee hoe dat nu is?

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:05:
[...]

Voor die prijs strik eromheen en snel vergeten. Ajax heeft centen nodig om de selectie en organisatie op orde te brengen. met 27 miljoen kan je wel e.e.a. doen lijkt me (en er is genoeg te doen)

Iemand weet hoe het zit met herinvesteren? Eerder kon die Kroes naar eigen zeggen maar een klein deel van transfers herinvesteren in de selectie, geen idee hoe dat nu is?
Het is beter, maar nog niet dat je zo even alles meteen weer uit kunt geven. Een Steur verkopen geeft je wat geld, maar maakt qua begroting amper ruimte in je afschrijvingen of loonkosten. Dus wat dat betreft ga je er niets op vooruit.
Neemt niet weg dat het gewoon wel prettig is om 27 M inkomsten ergens te kunnen boeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:51:
[...]

Het verbaast mij niet. Hij roept vanaf het begin dat Ajax zo snel mogelijk weer competitief moet zijn en dat hij meteen voor het kampioenschap wil gaan. Dat in combinatie met een slechts tweejarig contract laat duidelijk zien waar de eerste prioriteit ligt. Lukt het dan bouwt hij wellicht verder aan de lange termijn, lukt het niet is hij weg en sta je voor de zoveelste keer op nul.

Blijkbaar ziet de directie en RvC dit ook als juiste strategie, dat verbaast mij meer. Hoewel ik ook wel begrijp dat je als Ajax zijnde niet maar kunt blijven aankomen met een zoveelst opbouwjaar, dan moet je uiteindelijk ook risico's gaan nemen zoals ze nu lijken te willen doen. Ik hoop echter dat achter de schermen ook gewoon aan een fundament gebouwd wordt ook al ligt de focus van Cruyff daar niet opzichtig, want de lange termijn is toch echt wat je club weer op de rit moet krijgen.

Het gezwam om zijn bloedlijn kan ik niet zoveel mee, het zijn totaal verschillende mensen. Een leuk historisch haakje om de witte zakdoekjes wat uit te stellen, en een naam die in internationaal wellicht helpt, meer zie ik er niet in.
Eerlijk? Ik denk dat als (en ik schat de kans best wel groot in) Cruyff mislukt, de alleen in naam nog een topclub bent.

Het beleid is al jaren niet meer dat van een topclub iig. (Feyenoord idem, maar met de ontwikkeling nu hoop ik toch dat het tij gekeerd zal worden) Ik ben benieuwd hoe lang de achterban dit blijft slikken, tijd is ongeveer rijp voor een nieuwe revolutie

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:58

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:05:
[...]

Ajax is een beurs genoteerd bedrijf. Volgens mij kunnen die echt niet heel veel uitgeven. Misschien na deze verkoop van Steur wel. Ik weet ook niet hoe ze begroten daar in de hoofdstad. Hoop niet dat ze op champions leaugue niveau begroten qua salarissen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Eerlijk? Ik denk dat als (en ik schat de kans best wel groot in) Cruyff mislukt, de alleen in naam nog een topclub bent.

Het beleid is al jaren niet meer dat van een topclub iig. (Feyenoord idem, maar met de ontwikkeling nu hoop ik toch dat het tij gekeerd zal worden) Ik ben benieuwd hoe lang de achterban dit blijft slikken, tijd is ongeveer rijp voor een nieuwe revolutie
Het beleid is juist uitermate dat van een topclub. Bij de meeste grote clubs is er altijd wel wat intern gerommel en een buitenwacht die denkt zich overal meer te moeten bemoeien. :P

Het valt of staat met deze ronde voor mijn gevoel. Nu met Cruyff in zee gaan voelt als een soort laatste redmiddel voor Van Geelen, de RvC en consorten. Ze lopen nu al een tijdje in wisselende samenstelling te prutsen maar een echt stijgende lijn hebben we nog niet gezien.
Wanneer dit nu ook weer faliekant mislukt en Cruyff de tent uit rent kan ik me bijna niet voorstellen dat dit nog gepikt wordt, dan zullen er meer koppen moeten rollen.

Maar of het daar dan allemaal echt beter van wordt...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45
LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:20:
[...]

Dat valt allemaal wel mee. Datzelfde werd gedacht toen Feyenoord met Makaay en daarna Jhon van de Beukering in de spits rondliep en Gil Swerts op rechtsback moesten opstellen. Dat is ook allemaal weer goed gekomen. En Feyenoord was destijds verder heen als Ajax nu is. Afgelopen seizoen was niet best, maar het seizoen daarvoor zijn ze tweede geworden. Nu is een cruciale transferperiode en zal gaan blijken uit welk hout Jordi Cruijff is gesneden.

Ik snap dat Feyenoorders het beeld wat zwarter willen schetsen dan dat het is. Iets met een wens die vader is van de gedachte...

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:40
toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 12:24:
[...]

Gok dat Saibari niet naar Newcastle wilde, maar denk dat die anders zeker de jackpot betaald hadden voor hem. Ze worden momenteel leeggekocht dus zullen zelf ook met wat namen willen komen en niet alleen met talenten.
Als je kan kiezen tussen Newcastle en Bayern zou ik ook voor Bayern gaan, PL kan daarna altijd nog :)

WoT stats

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:12
Mooi voor Ajax en Steur.
Steur heeft nog maar 1 redelijk seizoen gespeeld maar enfin dat hij voor het hoogste kiest, snap ik wel. Financieel als wel niveau.

Ik vind Steur wel wat hebben maar of hij het gaat redden op de lange termijn in de PL? We zullen het zien.

Geld ontvangen is mooi voor Ajax, net als voor andere clubs, maar de vraag is : waar investeer je het in? Komend seizoen moet je ook weer presteren.
Dus goede scouting is van zeer groot belang.
Laat ik daar nu mijn twijfels bij hebben bij Ajax.

• LZ86
  • Nu online
JanW schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Dat valt allemaal wel mee. Datzelfde werd gedacht toen Feyenoord met Makaay en daarna Jhon van de Beukering in de spits rondliep en Gil Swerts op rechtsback moesten opstellen. Dat is ook allemaal weer goed gekomen. En Feyenoord was destijds verder heen als Ajax nu is. Afgelopen seizoen was niet best, maar het seizoen daarvoor zijn ze tweede geworden. Nu is een cruciale transferperiode en zal gaan blijken uit welk hout Jordi Cruijff is gesneden.

Ik snap dat Feyenoorders het beeld wat zwarter willen schetsen dan dat het is. Iets met een wens die vader is van de gedachte...
Feyenoord is nog steeds niet helemaal hersteld van dat bijna faillisement.

Nu eindelijk wel tekenen dat we weer naartoe gaan waar we horen, maar we hebben nog steeds niet het niveau van voor dat erbamelijke moment. Zo verkopen we onze spelers bijvoorbeeld voor een fractie van wat PSV of (vooral) Ajax opstrijkt.

Qua Ajax: Ja, ze waren een seizoen 2e, maar het seizoen ervoor laatste gestaan en ook de seizoenen daarvoor waren niet best. Al vanaf de dickpick en het vertrek van t Hag. Dat Covid seizoen gestolen bovenaan gekomen omdat de competitie stopte terwijl Ajax dat seizoen absoluut niet de beste ploeg was. Vanaf toen dalende lijn met nog weinig tekenen van een echt stijgende lijn in beleid en spel, dat jaar onder Farioli bleek eerder een uitzondering dan het nieuwe normaal.

Cruijff is qua palmares b.v. een "nobody" die normaal niets te zoeken heeft bij Ajax. Maar de naam van zijn vader doet toch deuren voor hem open. Zijn start is iig niet om over naar huis te schrijven zover. Langzaamaan een Spaanse enclave en die 1e trainer die moest en zou komen is ook alweer weg. Michel wellicht een wat meer spraakmakendere naam. De tijd zal het leren, ben erg benieuwd.

Wanneer moet Ajax aantreden in die voorronde btw?

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2026 17:15 ]

• LZ86
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:56:
[...]

Het beleid is juist uitermate dat van een topclub. Bij de meeste grote clubs is er altijd wel wat intern gerommel en een buitenwacht die denkt zich overal meer te moeten bemoeien. :P

Het valt of staat met deze ronde voor mijn gevoel. Nu met Cruyff in zee gaan voelt als een soort laatste redmiddel voor Van Geelen, de RvC en consorten. Ze lopen nu al een tijdje in wisselende samenstelling te prutsen maar een echt stijgende lijn hebben we nog niet gezien.
Wanneer dit nu ook weer faliekant mislukt en Cruyff de tent uit rent kan ik me bijna niet voorstellen dat dit nog gepikt wordt, dan zullen er meer koppen moeten rollen.

Maar of het daar dan allemaal echt beter van wordt...
Het beleid wellicht wel, maar de prestaties al 5 jaar niet meer :P (Welkom bij de club, wij Feyenoorders denken ook elk jaar weer dat het lek nu echt boven gaat zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2026 17:23 ]

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:20:
[...]

Het beleid wellicht wel, maar de prestaties al 5 jaar niet meer :P (Welkom bij de club, wij Feyenoorders denken ook elk jaar weer dat het lek nu echt boven gaat zijn)
De prestaties kan ik het alleen maar over eens zijn helaas. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:03:
[...]

De prestaties kan ik het alleen maar over eens zijn helaas. :P
Goed nieuws: https://www.ad.nl/voetbal/daley-blind-36-keert-terug-bij-ajax-voor-derde-periode-contract-voor-een-jaar~a2da5d303/

_O-

Beleidstechnisch nu: Een 34 jarige keeper die altijd geblesseerd is, een 28 jarige Braziliaanse linksback en de 38 jarige Blind.

Hoe vind je zelf dat het gaat? 8)

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 07-07-2026 22:36 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

LZ86 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:34:
[...]

Goed nieuws: https://www.ad.nl/voetbal/daley-blind-36-keert-terug-bij-ajax-voor-derde-periode-contract-voor-een-jaar~a2da5d303/

_O-

Beleidstechnisch nu: Een 34 jarige keeper die altijd geblesseerd is, een 28 jarige Braziliaanse linksback en de 38 jarige Blind.

Tja, 'results may vary'.

't Kan vriezen, 't kan dooien.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-08 21:01
[...]

_O-

Wat een stemmingmakerij Blind is pas 36 en heeft altijd uitgeblonken door zijn atletisch vermogen. Dus topaankoop :+

Je vergeet ook nog de twee toppers die gehaald zijn voor jong.

Oh en die keeper is er nog niet eens. Die is gister nog gespot op het trainingscomplex van Barça.

[ Voor 7% gewijzigd door Kist op 08-07-2026 08:30 ]

• JEightyFive
[...]

_O-

En vergeet die andere twee niet: Klaassen en Berghuis. Gelukkig zijn Pasveer en Weghorst weg anders hadden we dat team beter in kunnen schrijven voor wandelvoetbal samen met Sjaak Swart.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Kist schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 08:29:
[...]

Wat een stemmingmakerij Blind is pas 36 en heeft altijd uitgeblonken door zijn atletisch vermogen. Dus topaankoop :+

Je vergeet ook nog de twee toppers die gehaald zijn voor jong.

Oh en die keeper is er nog niet eens. Die is gister nog gespot op het trainingscomplex van Barça.
En, zijn hart schijnt het gewoon nog te doen… topfit!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

[...]

_O-

Best goed, er was ervaring nodig, een stukje verlengstuk van de trainer. Dat creëer je hiermee zeker. Henrique zie ik als zinnige versterking. Ter Stegen is afwachten hoe fit hij is, die vind ik moeilijk inschatten. Maar als hij fit is dan is het met afstand de beste keeper van de Eredivisie en hij is qua organisatie en meevoetballen sterk, dat is nu echt een gemis.

Blind ben ik niet zo negatief over, ik ga niet mee in die afzaagmanie. Mits je hem goed gebruikt kan hij zeker zijn waarde hebben.
Het lijkt er nu op dat hij een laatste jaar gaat spelen, dus de ambities voor de basis zullen ook wel meevallen, en daarna wil hij binnen de club een andere rol gaan proberen. Ik vind het helemaal prima als ze dat zo kunnen regelen voor een 'kind van de club' (ik haat die term).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:55
[...]

_O-

Nou, voor de rest van de bezoekers van dit topic. Mijn excuses alvast voor het veelvuldig gezeik op Daley Blind de komende maanden. Maar dat is iets wat ik niet kan tegenhouden :'(

• D-e-n
  • Nu online
Terranova schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:45:
[...]

Nou, voor de rest van de bezoekers van dit topic. Mijn excuses alvast voor het veelvuldig gezeik op Daley Blind de komende maanden. Maar dat is iets wat ik niet kan tegenhouden :'(
Vanuit Feyenoord perspectief gezien: zeik vooral veelvuldig. Hoe meer gezeik hoe beter voor ons ;)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik vind het prima aanwinsten, maar er moeten echt nog wel een paar bij. Hopelijk is Kaplan ook gauw rond, dan is er genoeg vrijgekomen om te investeren lijkt me (zowel aan inkomende transfersommen als vrijgekomen salaris)

• Gonadan

Gonadan

Het lijkt er op alsof hij eerst voor een zekere basis gaat, en dan daarna gaat kijken voor de aanvulling. We hebben inderdaad nog wel meer nodig maar als de ervaren basis goed staat dan is het ook makkelijker om talenten te laten renderen.

De koers bevalt me voorlopig wel, maar het eindoordeel kan ik pas geven in (of zelfs na) september.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:44:
Het lijkt er op alsof hij eerst voor een zekere basis gaat, en dan daarna gaat kijken voor de aanvulling. We hebben inderdaad nog wel meer nodig maar als de ervaren basis goed staat dan is het ook makkelijker om talenten te laten renderen.

De koers bevalt me voorlopig wel, maar het eindoordeel kan ik pas geven in (of zelfs na) september.
Voor zekerheid moet er wel echt wat bij op het middenveld en in de spits. Wat daar nu rondloopt kan echt niet meer. Klaassen is hoogstens nog bruikbaar als je zijn doelgerichtheid nodig hebt. Berghuis zou idealiter naar de zandbak gaan. Maar gezien de familiebanden in de RvC zitten we daar nog wel paar jaar aan vast.

• LZ86
  • Nu online

Jij ziet Blind als basisspeler? 4 jaar geleden liep men hier ook al los te gaan op m (traag etc)

Nu hij nog ouder is zal hij niet sneller zijn geworden. Kan werken als je een team om m heen bouwt die hem totaal ontzien a la Messi. Maar dat niveau heeft Blind toch niet? (laat staan het team om m heen, dat is nog steeds matig en de versterkingen op de broodnodige posities zijn er nog steeds niet) Ik vind het een rare zet en denk dat ie vooral voor de kleedkamer gehaald is. Zou het erg raar vinden als de man basis gaat staan dit seizoen.

Overigens bij Feyenoord ook nog wel wat twijfels hoor, Hadj Moussa is er nog, we hebben op de linkerflank nog steeds hard versterking nodig en er mag ook nog een rechtsback bij. (afhankelijk van Bos ook een linksback)

• JEightyFive

Denk je dat Blind voor de basis gehaald is? En zo ja, waar zie jij hem dan lopen? Oprechte vraag.
Linksback is in principe bezet nu met die andere aankoop. In het centrum zou natuurlijk kunnen maar laten we eerlijk zijn, met een centrum Blind / Sutalo kan je gewoon niet op de middellijn spelen. Beide zijn ze veel te traag daarvoor.
Op 6 zou kunnen maar dan mag ik toch hopen dat dat middenveld niet aangevuld wordt met Klaassen en Berghuis. Dat gaat volledig overlopen worden.

Ik word er zelf nog niet echt warm van eerlijk gezegd. En voor de kleedkamer? Meneer heeft al eerder vrij openlijk de kont in de krib gegooid dus zodra het hem niet zint is het maar de vraag of hij niet juist een storende factor is in de kleedkamer.

• Sineplex
  • Laatst online: 13:21
JEightyFive schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:27:
[...]

Denk je dat Blind voor de basis gehaald is? En zo ja, waar zie jij hem dan lopen? Oprechte vraag.
Linksback is in principe bezet nu met die andere aankoop. In het centrum zou natuurlijk kunnen maar laten we eerlijk zijn, met een centrum Blind / Sutalo kan je gewoon niet op de middellijn spelen. Beide zijn ze veel te traag daarvoor.
Op 6 zou kunnen maar dan mag ik toch hopen dat dat middenveld niet aangevuld wordt met Klaassen en Berghuis. Dat gaat volledig overlopen worden.

Ik word er zelf nog niet echt warm van eerlijk gezegd. En voor de kleedkamer? Meneer heeft al eerder vrij openlijk de kont in de krib gegooid dus zodra het hem niet zint is het maar de vraag of hij niet juist een storende factor is in de kleedkamer.
Hij is 36, en ik neem aan dat ze duidelijke afspraken met hem hebben gemaakt omtrent rol in het team en speeltijd zodat ze daar niet wederom gedoe mee hebben. En laten we wel zijn, Blind als ervaren back-up voor de posities centraal achterin is prima. Daarnaast kun je hem eventueel ook nog in andere rollen gebruiken (alhoewel linksback mij gezien zijn leeftijd wat minder waarschijnlijk lijkt).

Ik neem ook aan dat ze nog trachten om een goede middenvelder en aanvaller te halen, zodat er een goede as staat.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:04
[...]

_O-

We mogen weer een kampioenschap bij gaan schrijven. Helaas bieden gehaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Jij ziet Blind als basisspeler? 4 jaar geleden liep men hier ook al los te gaan op m (traag etc)
Men gaat over het algemeen vrij snel los op een zondebok, maar toen heb ik ook al bij veel wedstrijden zaken aangegeven waar het mis ging. En dat was in veel gevallen niet eens de schuld van Blind maar een logisch gevolg van tactische keuzes.
Een beetje van het niveau van Sutalo met veertig meter in zijn rug laten spelen en dan boos op hem worden dat hij kwetsbaar is.
Nu hij nog ouder is zal hij niet sneller zijn geworden. Kan werken als je een team om m heen bouwt die hem totaal ontzien a la Messi. Maar dat niveau heeft Blind toch niet? (laat staan het team om m heen, dat is nog steeds matig en de versterkingen op de broodnodige posities zijn er nog steeds niet) Ik vind het een rare zet en denk dat ie vooral voor de kleedkamer gehaald is. Zou het erg raar vinden als de man basis gaat staan dit seizoen.
JEightyFive schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:27:
[...]

Met de basis heb ik het over de selectie, een ervaren basis hebben en dan aanvullen met spelers met potentie. Dat zegt nog niets over de basisopstelling in een wedstrijd.

Overigens verwacht ik dat hij echt wel vaker in de basis zal starten, al is het maar vanwege blessures of rouleren. En in de Eredivisie moet dat in veel gevallen ook prima kunnen, zo goed is het voetbal hier niet.
Het enige wat dan wel nodig is, is een kloppende opstelling en tactiek. Dat moet wel aansluiten bij de spelers die je kiest. En als je Schreuder-stijl als een blinde gaten gaat laten vallen dan worden plekken als CV al snel kwetsbaar. Zie ook het verschil van Sutalo onder Farioli of onder prutsers.
Dat was juist heel goed. Er werd op alle vlakken onmeunig geprutst binnen Ajax, dan moeten de ervaren mensen zich júist uitspreken. Alleen wilde men hem dan liever kwijt dan de kritiek ter harte nemen en er wat mee doen.
Wanneer het gevoel nu beter is zie ik hem zeker wel een goed verlengstuk in de kleedkamer zijn. Dat ging onder Ten Hag ook prima, bij wie hij overigens toen ook kritiek geüit heeft toen het niet goed ging.
Het grote verschil was echter dat Ten Hag kritiek aan nam en er over wilde praten, en dat Schreuder's ego dat niet aan kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:52
Suralo is gewoon een miskoop en niet goed genoeg. 25 miljoen uitgeven voor een speler die niets kan met ruimte in zijn rug als je recordkampioen van NL bent en aanvallend voetbal nastreeft is natuurlijk van de zotte. 1 redelijk seizoen catenaccio onder Farioli verandert dat niet.

Dat is ook hoe Blind prima mee kon bij Girona. Michel bouwde met een extreem lage laatste lijn op (en dan is Blind natuurlijk een prima voetballer en uitstekende passer om onder druk uit te spelen) maar Girona zette zelf ook niet hoog druk waardoor hij weinig ruimte in zijn rug had.

Ik zie een soortgelijke tactiek als Girona met Ajax best werken. De 10 die veelvuldig vrij komt op het middenveld kan de rol van Gloukh zijn. Er moet dan alleen wel pure snelheid bij op de flanken en wat power op het middenveld. En je kan er donder op zeggen dat als Ajax vrij defensief gaat spelen de vijfde colonne zich heel snel gaat roeren.

Feyenoord kan ik nog totaal niet inschatten. Op papier zijn Vanhoutte en Ferri prima aankopen waar tactisch en qua data een duidelijk idee achter zit. In de praktijk is het nog vooral afwachten wat er op de flanken gaat gebeuren en wie er nog vertrekken, en hoe Gio Feyenoord wil laten spelen. Als manager (en als mens) heb ik hem onwijs hoog zitten. Als veldtrainer en tacticus niet dus hopelijk is Hulshoff daar de ontbrekende schakel.

• donleone83
418O2 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:35:
Ik vind het prima aanwinsten, maar er moeten echt nog wel een paar bij. Hopelijk is Kaplan ook gauw rond, dan is er genoeg vrijgekomen om te investeren lijkt me (zowel aan inkomende transfersommen als vrijgekomen salaris)
Zou je Kaplan niet juist moeten houden en een kans moeten geven? Blonk uit bij een veel beter voetballend team dat hoger op de ranglijst eindigde dan Ajax en aanvallend speelde.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:45
donleone83 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:25:
[...]

Zou je Kaplan niet juist moeten houden en een kans moeten geven? Blonk uit bij een veel beter voetballend team dat hoger op de ranglijst eindigde dan Ajax en aanvallend speelde.
Kaplan speelt links centraal in de defensie en staat achter Baas, Janse en Blind denk ik in de pikorde. Hem verkopen zal nog wat ruimte geven weer op de loonlijst. Maar ik denk wel dat Kaplan een nuttige speler kan zijn voor erbij. Maar dat is Janse ook.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:23:
Suralo is gewoon een miskoop en niet goed genoeg. 25 miljoen uitgeven voor een speler die niets kan met ruimte in zijn rug als je recordkampioen van NL bent en aanvallend voetbal nastreeft is natuurlijk van de zotte. 1 redelijk seizoen catenaccio onder Farioli verandert dat niet.
Miskoop ja, maar ik vind dat het veel te veel op de persoon gericht wordt. Sutalo is helemaal geen slechte verdediger, maar je moet hem wel op de juiste manier gebruiken en vertrouwen geven.
Ik vind het van de zotte dat hij als persoon continu afgebrand wordt terwijl je de prutser die hem voor een aanvallende club gekocht heeft en de prutser die hem opstelt in een spelopvatting waar hij totaal niet kan renderen zou moeten afbranden.
Dat is ook hoe Blind prima mee kon bij Girona. Michel bouwde met een extreem lage laatste lijn op (en dan is Blind natuurlijk een prima voetballer en uitstekende passer om onder druk uit te spelen) maar Girona zette zelf ook niet hoog druk waardoor hij weinig ruimte in zijn rug had.

Ik zie een soortgelijke tactiek als Girona met Ajax best werken. De 10 die veelvuldig vrij komt op het middenveld kan de rol van Gloukh zijn. Er moet dan alleen wel pure snelheid bij op de flanken en wat power op het middenveld. En je kan er donder op zeggen dat als Ajax vrij defensief gaat spelen de vijfde colonne zich heel snel gaat roeren.
De insteek is niet om vrij defensief te gaan spelen, maar je moet nog wel de juiste mensen hebben voor wat je wil. Tegen Panathinaikos was dat nog niet echt het geval zullen we maar zeggen. ;)

Een combinatie kan ook prima werken. Wel meer hoog druk maar niet de hele laatste lijn naar voren. Punt naar voren maar wel een goede stofzuiger op het middenveld en je kunt een CV als Blind nog best laten renderen in NL.
Feyenoord kan ik nog totaal niet inschatten. Op papier zijn Vanhoutte en Ferri prima aankopen waar tactisch en qua data een duidelijk idee achter zit. In de praktijk is het nog vooral afwachten wat er op de flanken gaat gebeuren en wie er nog vertrekken, en hoe Gio Feyenoord wil laten spelen. Als manager (en als mens) heb ik hem onwijs hoog zitten. Als veldtrainer en tacticus niet dus hopelijk is Hulshoff daar de ontbrekende schakel.
We kunnen sowieso nog maar weinig inschatten, er kan nog van alles gebeuren en de meeste clubs zijn nog lang niet klaar op de transfermarkt. Het is nog flink koffiedik kijken op dit moment.
donleone83 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 14:25:
[...]

Kaplan blinkt niet uit in het voetballen bij NEC, dat is zijn rol niet en kan hij nog steeds onvoldoende. Daardoor staat hij gewoon achteraan in de pikorde voor LCV en dan heeft hem erbij houden niet heel veel zin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Kaplan is ook vaak geblesseerd. Sutalo mag ook wel weg inderdaad, prima speler, maar niet voor ons

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gynnad schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 12:37:
[...]

We mogen weer een kampioenschap bij gaan schrijven. Helaas bieden gehaalde resultaten in het verleden geen garantie voor de toekomst.
[Embed]
Aanrader:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71nNZWg65DL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

:+

• toolkist
  • Niet online
Blind (36) naar Ajax, Veltman (34) traint mee bij (Jong :+ ) Ajax, Tadic (37) is transfervrij beschikbaar en het is dat Eriksen (34) onlangs weer omgevallen is.... Maar anders had Ajax prima een team voor de senioren competitie samen kunnen stellen

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:20
toolkist schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:42:
Blind (36) naar Ajax, Veltman (34) traint mee bij (Jong :+ ) Ajax, Tadic (37) is transfervrij beschikbaar en het is dat Eriksen (34) onlangs weer omgevallen is.... Maar anders had Ajax prima een team voor de senioren competitie samen kunnen stellen
Als ik Cruijf was, had ik ze allemaal gekocht

Volgens de statistieken is plek 1 bijna gegarandeerd 😉

• Gonadan

Gonadan

Krijgen Kale en Kokkie toch hun zin. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Sagat

Is pappa x2!

Muv van Eriksen heb ik bij de overige namen een beter gevoel dan bij Blind. Dat gezegd hebbende, voor de breedte en zeker tegen de rechter-rijtje teams kan je hem volgens mij nog wel prima gebruiken. Maar we gaan het zien, ik vind het altijd leuk wanneer grotere namen terugkeren. Het kan misgaan, maar ook een successtory worden!

10 second ninja DONE

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Vorig jaar viel iedereen al dood neer in de 55e minuut en was de ineenstorting van Ajax keer op keer compleet. Dat probleem wordt nu gecounterd met allerlei spelers die het niet meer belopen kunnen. Hopelijk wordt de speelstijl van Ajax compleet aangepast op inschattingsvermogen in plaats van loopvermogen anders worden we dood gecounterd. Als ik de naam Klaassen alweer als beoogd basis zie met Regeer dan is het middenveld alvast dood en begraven komend jaar. Maar goed ambities moet je koppelen aan sportieve prestaties en dat doet Cruijff goed. Conference League is van ons!

• Gonadan

Gonadan

@Sagat Het voordeel van Blind was dat hij transfervrij is, maar je moet niet te veel van die groep hebben. Dat werkt ook weer niet.

Als ik de recente interviews met Michél mag geloven dan wil hij een ervaren basis om de rust te bewaren en dat dan aanvullen met spelers die anvallende creativiteit en diepgang hebben.
Daarnaast wil hij graag nog een intelligente middenvelder die daar echt de boel kan organiseren.
Klinkt allemaal niet onlogisch, maar Cruyff heeft nog wel wat te doen voordat de selectie dat ook daadwerkelijk goed kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:13
Op zich wel een interessant artikel over Michel gisteren in Parool & AD. Op zich schijnt hij echt wel een positieve, maaro ok realistische spelopvatting te hebben.

Ik ben dus ook positief ingesteld voor zijn trainerschap (ook met de oudjes erbij), maar hoop wel dat hij met een realistische selectie te werk kan gaan. En dat hangt natuurlijk weer van de directeur en spelers zelf af.

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:42:
Vorig jaar viel iedereen al dood neer in de 55e minuut en was de ineenstorting van Ajax keer op keer compleet. Dat probleem wordt nu gecounterd met allerlei spelers die het niet meer belopen kunnen. Hopelijk wordt de speelstijl van Ajax compleet aangepast op inschattingsvermogen in plaats van loopvermogen anders worden we dood gecounterd. Als ik de naam Klaassen alweer als beoogd basis zie met Regeer dan is het middenveld alvast dood en begraven komend jaar. Maar goed ambities moet je koppelen aan sportieve prestaties en dat doet Cruijff goed. Conference League is van ons!
Ik denk dat Blind fitter is dan de rest van de selectie. Wanneer je er in trainingen en opbouw naar het seizoen met de pet naar gooit krijg je een elftal zonder conditie. Dat is echt een probleem binnen Ajax in de structuur, dat heeft niets met de capaciteiten van de spelers te maken.

Al vind ik je een bar slechte professional als je de condititie zo makkelijk laat wegzakken en daar dan zelf niets aan gaat doen. Waar is Tadic?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:07:
[...]

Wanneer je er in trainingen en opbouw naar het seizoen met de pet naar gooit krijg je een elftal zonder conditie.
Eens, maar die opbouw naar het seizoen, is precies 2 weken verwijderd nog. 23 jullie mogen we uit naar Servië of Hongarije voor de eerste wedstrijd die om de pegels gaat. Dat is verrekte snel ;).

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:10:
[...]

Eens, maar die opbouw naar het seizoen, is precies 2 weken verwijderd nog. 23 jullie mogen we uit naar Servië of Hongarije voor de eerste wedstrijd die om de pegels gaat. Dat is verrekte snel ;).
Klopt, maar daar kan je niets aan veranderen. In die zin is het fijn dat de nieuwe trainer z.s.m. binnen gehaald is zodat die gewoon op tijd kon beginnen. Dus je haalt nu het maximale uit de tijd die je hebt, maar het blijft weinig tijd, hoe je het ook wendt of keert.

Bijkomend nadeel is dat de transferperiode nog erg lang loopt, dus grote kans dat je nog lang niet op volle oorlogssterkte bent en de voorrondes nog met dat soepzooitje moet afwerken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:51:
@Sagat Het voordeel van Blind was dat hij transfervrij is, maar je moet niet te veel van die groep hebben. Dat werkt ook weer niet.

Als ik de recente interviews met Michél mag geloven dan wil hij een ervaren basis om de rust te bewaren en dat dan aanvullen met spelers die anvallende creativiteit en diepgang hebben.
Daarnaast wil hij graag nog een intelligente middenvelder die daar echt de boel kan organiseren.
Klinkt allemaal niet onlogisch, maar Cruyff heeft nog wel wat te doen voordat de selectie dat ook daadwerkelijk goed kan.
Het verschil tov vorig jaar is dat hij het in ieder geval op tijd ziet en aangeeft. Dat is al 7 stappen vooruit tov Heitinga.
Cruijff heeft sowieso veel te doen, ik kan me niet voorstellen dat Dolberg Sutalo Gaaei Itakura en Godts einde transferperiode allemaal nog bij Ajax zijn, verwacht dat er toch minimaal 2 uit dat lijstje vertrekken.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Mooie uitspraak van Cruijff wel, dat je op het gras bepaalt of je speelt. Speeltijd garantie nodig? Daag!

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

ephymerous schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:11:
Mooie uitspraak van Cruijff wel, dat je op het gras bepaalt of je speelt. Speeltijd garantie nodig? Daag!
Sluit aan bij wat al in het nieuws was. Kamp Steur wilde harde garanties en Ajax wilde die niet geven.
Ik vind het dan ook bijzonder om zoiets te eisen in het professionele voetbal. Je weet dat een club dat eigenlijk niet kan geven, dus het voelt ook altijd wat als zoeken naar een reden om te gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

het interview met blind op vi pro geeft me wel wat vertrouwen over Michel

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 09-07-2026 16:35 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:21
Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:14:
[...]

Sluit aan bij wat al in het nieuws was. Kamp Steur wilde harde garanties en Ajax wilde die niet geven.
Ik vind het dan ook bijzonder om zoiets te eisen in het professionele voetbal. Je weet dat een club dat eigenlijk niet kan geven, dus het voelt ook altijd wat als zoeken naar een reden om te gaan.
Ik vind dit niet heel bijzonder, een beetje afhankelijk van hoe het allemaal loopt en of jezelf presteert. Maar als je afspraken wil maken dat (mits geen grote terugval ofzo) dat je minuten wil maken/ wil spelen, dan is dat op die leeftijd heel logisch. De club wilde hem graag houden en dan lijken bepaalde voorwaarden als speler me (mits er dan verwachtingen van beide kanten zijn).

Het zou voor een Steur bijvoorbeeld heel vervelend zijn als die bij het eerste wordt gehaald/ gehouden en vervolgens dhr. Kruijf een speler (of paar) voor die posities haalt met de intentie dat die onderling moeten uitmaken wie zal spelen en Steur dan vervolgens op de 3e plek komt. Als dat de intentie is van Cruijf ga je niet veel minuten maken, tenzij je enorme stappen zet, waarvoor de kans weer heel klein is.

Het is dus maar net hóe de afspraken zijn gelopen en of het daadwerkelijk om x aantal minuten gaat of juist om voorwaarden dat er dan in basis één speler voor zijn positie bij komt waarmee hijzelf moet concurreren (maar die wel als 'eerste speler op zijn postitie komt' of dat ze van plan zijn een paar spelers daarvoor te halen, wat zijn kansen op speeltijd aanzienlijk verminderd.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ik vind dit niet heel bijzonder, een beetje afhankelijk van hoe het allemaal loopt en of jezelf presteert. Maar als je afspraken wil maken dat (mits geen grote terugval ofzo) dat je minuten wil maken/ wil spelen, dan is dat op die leeftijd heel logisch. De club wilde hem graag houden en dan lijken bepaalde voorwaarden als speler me (mits er dan verwachtingen van beide kanten zijn).

Het zou voor een Steur bijvoorbeeld heel vervelend zijn als die bij het eerste wordt gehaald/ gehouden en vervolgens dhr. Kruijf een speler (of paar) voor die posities haalt met de intentie dat die onderling moeten uitmaken wie zal spelen en Steur dan vervolgens op de 3e plek komt. Als dat de intentie is van Cruijf ga je niet veel minuten maken, tenzij je enorme stappen zet, waarvoor de kans weer heel klein is.

Het is dus maar net hóe de afspraken zijn gelopen en of het daadwerkelijk om x aantal minuten gaat of juist om voorwaarden dat er dan in basis één speler voor zijn positie bij komt waarmee hijzelf moet concurreren (maar die wel als 'eerste speler op zijn postitie komt' of dat ze van plan zijn een paar spelers daarvoor te halen, wat zijn kansen op speeltijd aanzienlijk verminderd.
We moeten het niet moeilijker maken dan het is, en wilde een zekere garantie op een bepaalde hoeveelheid speeltijd.
Dat kan gewoon niet, dat ondermijnt het hele principe van dat je sportief moet presteren en ontwikkelen en concurrentie aan moet gaan.

Je kunt wel een bepaald intentie uitspreken zoals dat hij sowieso basiskansen krijgt en ook invalbeurten en dat je niet nóg een concurrent gaat halen. In die zin kan je garanderen dat hij een kans krijgt, maar een garantie op een hoeveelheid speeltijd heb je dan gewoon niet.

Want wat als een concurrent het gewoon stukken beter doet? Of Steur doet het zo erbarmelijk slecht dat je eigenlijk iemand in de winter moet halen? Moet je dan het elftal maar ondermijnen omdat je garanties aan één speler hebt moeten geven omdat die anders weg wilde?

Dat kan toch sportief gezien gewoon niet? Intentie ja, garantie nee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
jbdeiman schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ik lees een hoop 'als' en what ifs in je post.

We weten uit het verleden dat kamp Steur vaker lastig heeft gedaan met contracten. Ze willen de strijd niet aangaan met Mokio en later Eloi Gomes, prima.

Ik zag net dat Newcastle afgelopen seizoen op de 12e plek is geëindigd. Mooie club ja, fijn dat Ajax er ruim 20 miljoen aan verdient en nog een doorverkoop percentage heeft bedongen. Succes als 18 jarige in ontwikkeling met speeltijd in de PL met die fysieke beren.

Het is overigens dhr. Cruijff, niet Kruijff.

• toolkist
  • Niet online
Steur gaat echt niet veel spelen in de PL komend seizoen, geloof er niks van.

• donleone83
Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:52:
[...]

We moeten het niet moeilijker maken dan het is, en wilde een zekere garantie op een bepaalde hoeveelheid speeltijd.
Dat kan gewoon niet, dat ondermijnt het hele principe van dat je sportief moet presteren en ontwikkelen en concurrentie aan moet gaan.

Je kunt wel een bepaald intentie uitspreken zoals dat hij sowieso basiskansen krijgt en ook invalbeurten en dat je niet nóg een concurrent gaat halen. In die zin kan je garanderen dat hij een kans krijgt, maar een garantie op een hoeveelheid speeltijd heb je dan gewoon niet.

Want wat als een concurrent het gewoon stukken beter doet? Of Steur doet het zo erbarmelijk slecht dat je eigenlijk iemand in de winter moet halen? Moet je dan het elftal maar ondermijnen omdat je garanties aan één speler hebt moeten geven omdat die anders weg wilde?

Dat kan toch sportief gezien gewoon niet? Intentie ja, garantie nee.
Hoe weet jij zo zeker dat hij garantie op minuten wilde? Heb je dat bevestigd via interne bronnen ofzo?

Want er vanuitgaande dat dat niet zo is, is dit voor Cruijff ook makkelijk scoren en uit zijn verband te rukken. Dat Steur aangegeven heeft een eerlijke kans te willen en daarover wat afspraken wilde maken snap ik best. Maar een garantie op een aantal minuten heb ik echt nog nooit van gehoord. Er zijn wat mij betreft wereldwijd een aantal spelers die zo het verschil kunnen maken dat die dat (met alle mitsen en maren er om heen) zouden kunnen afdwingen en precies nul daarvan heten Sean Steur.

Tot dusverre vind ik Cruijff nog bar weinig klaar spelen en vooral excelleren met populair doen en stevige uitspraken in de media. Het voornaamste wat binnengehaald is zijn een (bijna heel) elftal Spaanse trainers uit zijn eigen netwerk die amper Engels spreken en spelers met een krasje zonder restwaarde. Als Cruijff zegt dat Steur het op het gras moet laten zien, moet hij het maar eens op kantoor laten zien en een fatsoenlijke selectie klaarstomen.

[ Voor 12% gewijzigd door donleone83 op 09-07-2026 18:35 ]

• Kist
Feit is en blijft dat de familie Steur een verleden heeft met de boel op de spits drijven. Papa Steur wist het ook beter met zijn oudste zoon. Die was ook klaar voor een stap naar Leverkusen. Maar die speelt inmiddels voor Volendam. Of nou ja speelt, zit op de bank.

Het argument waarmee de familie Steur de media zoekt is sportief plan. Maar daar ga je niet voor naar Newcastle, die notabene bezig schijnen te zijn met meer jonge middenvelders. Zeker niet als je nog het fysiek hebt van een schooljongen.

Noem mij maar 5 topspelers die daar doorgebroken zijn in de afgelopen 20 jaar. Ik ken ze niet.

Het is elke keer hetzelfde riedeltje als een jonge speler van de top drie naar een buitenlandse gaat, ja sportief plaatje is zo goed. En dan hoor je een jaar niks, dan staat er ergens een kort bericht uitgeleend aan willekeurige championship club, om vervolgens een jaar verhuurd te worden aan PSV voordat die een jarenlange zwerftocht gaat maken langs steeds slechtere en obscuurdere clubs.

Prachtig sportief plan.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:31:
[...]

Hoe weet jij zo zeker dat hij garantie op minuten wilde? Heb je dat bevestigd via interne bronnen ofzo?

Want er vanuitgaande dat dat niet zo is, is dit voor Cruijff ook makkelijk scoren en uit zijn verband te rukken. Dat Steur aangegeven heeft een eerlijke kans te willen en daarover wat afspraken wilde maken snap ik best. Maar een garantie op een aantal minuten heb ik echt nog nooit van gehoord. Er zijn wat mij betreft wereldwijd een aantal spelers die zo het verschil kunnen maken dat die dat (met alle mitsen en maren er om heen) zouden kunnen afdwingen en precies nul daarvan heten Sean Steur.
Precies. En dat komt dus al een tijdje via verschillende kanalen naar buiten. De vader stelt op meerdere vlakken gewoon teveel eisen.
Als je Ajax een beetje qua achtergrond volgt is het geen verrassing en de uitspraak van Cruijff gewoon een zoveelste bevestiging.
Tot dusverre vind ik Cruijff nog bar weinig klaar spelen en vooral excelleren met populair doen en stevige uitspraken in de media. Het voornaamste wat binnengehaald is zijn een (bijna heel) elftal Spaanse trainers uit zijn eigen netwerk die amper Engels spreken en spelers met een krasje zonder restwaarde. Als Cruijff zegt dat Steur het op het gras moet laten zien, moet hij het maar eens op kantoor laten zien en een fatsoenlijke selectie klaarstomen.
Je bent duidelijk geen fan, dat verklaart ook direct je scepsis.
Ik wacht het nog even af, het begin is best hoopvol. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Hoe ik het zie is dat ze een coach hebben gezocht, wat spelers hebben geloosd, wat ervaring hebben gehaald en nu de coach laten kijken wat hij nodig denkt te hebben. En dan komt het op gang hopelijk

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:26:
Feit is en blijft dat de familie Steur een verleden heeft met de boel op de spits drijven. Papa Steur wist het ook beter met zijn oudste zoon. Die was ook klaar voor een stap naar Leverkusen. Maar die speelt inmiddels voor Volendam. Of nou ja speelt, zit op de bank.

Het argument waarmee de familie Steur de media zoekt is sportief plan. Maar daar ga je niet voor naar Newcastle, die notabene bezig schijnen te zijn met meer jonge middenvelders. Zeker niet als je nog het fysiek hebt van een schooljongen.

Noem mij maar 5 topspelers die daar doorgebroken zijn in de afgelopen 20 jaar. Ik ken ze niet.

Het is elke keer hetzelfde riedeltje als een jonge speler van de top drie naar een buitenlandse gaat, ja sportief plaatje is zo goed. En dan hoor je een jaar niks, dan staat er ergens een kort bericht uitgeleend aan willekeurige championship club, om vervolgens een jaar verhuurd te worden aan PSV voordat die een jarenlange zwerftocht gaat maken langs steeds slechtere en obscuurdere clubs.

Prachtig sportief plan.
Oh ik geloof best dat ze een sportief plan geschetst is wat aantrekkelijk klinkt, samen met die bak knaken snap ik de keuze echt wel.
Maar of dat plan daadwerkelijk enige kans op realiteit heeft moet je maar afwachten, mooie praatjes zie je overal in de voetbalwereld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Kist schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:26:

Prachtig sportief plan.
Vorig jaar Alexander Isak naar Liverpool voor bijna 150M. Dit jaar Sandro Tonali voor 100M+ naar Spurs en Antony Gordon voor 80M naar Barca.. Newcastle heeft een vrij duidelijk plan met jonge talenten en met Eddie Howe een coach die daar extreem veel waarde aan hecht. Nu zijn Elanga en Woltemade de volgende topspelers die op termijn een grote transfer kunnen gaan maken.
Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:56:
[...]

Je bent duidelijk geen fan, dat verklaart ook direct je scepsis.
Ik wacht het nog even af, het begin is best hoopvol. :)
Ik laat mij nu misschien wat negatief uit, dat klopt. Maar ik heb het niet zo op mensen die meteen vrij hard gaan roeptoeteren en alle macht naar zich toe trekken met mooie praatjes die het goed moeten doen bij de supporters. Geef mij dan maar zo'n bescheiden Belg als bij Feyenoord die achter de schermen druk bezig is ipv voor de camera.

• Kist
donleone83 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Vorig jaar Alexander Isak naar Liverpool voor bijna 150M. Dit jaar Sandro Tonali voor 100M+ naar Spurs en Antony Gordon voor 80M naar Barca.. Newcastle heeft een vrij duidelijk plan met jonge talenten en met Eddie Howe een coach die daar extreem veel waarde aan hecht. Nu zijn Elanga en Woltemade de volgende topspelers die op termijn een grote transfer kunnen gaan maken.

[...]
Isak was 23 en had uitgebreide ervaring toen die naar Newcastle ging, Tonali zelfde verhaal, Gordon 22 jaar en al basisspeler bij Everton, Elange 23 en ervaring bij United en basisspeler Forest, Woltemade 23 en uitgebreide ervaring in de Bundesliga.

Dat is echt wat anders dan een 18 jarig school jochie, die bij Ajax geen basisspeler was, het misschien wel slechtste Ajax ook mind you, opleiden van een speler die niet mee kan komen in de Premier League naar een wereldtopper of zelfs maar een premier League waardige speler.

• Kist
[...]
Ik laat mij nu misschien wat negatief uit, dat klopt. Maar ik heb het niet zo op mensen die meteen vrij hard gaan roeptoeteren en alle macht naar zich toe trekken met mooie praatjes die het goed moeten doen bij de supporters. Geef mij dan maar zo'n bescheiden Belg als bij Feyenoord die achter de schermen druk bezig is ipv voor de camera.
Cruijff krijgt een vraag en geeft antwoord. Dat is toch wat anders dan alle camera's zoeken. Cruijff is nu gewoon aanwezig bij het trainingskamp. Ik vermoed omdat die Michel betrekt bij zijn plannen voor komend jaar. Daar was gister een open training. Nogal wiedes dat hij dan vragen krijgt over Steur.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

[...]

Sja, er moet wel gewoon echt een hoop gebeuren, dan moet je niet wijfelend gaan doen, maar aanpakken. Eerst ruimte creëren in het salarishuis, wat transfergeld pakken en gaan. Over twee weken moeten we al

• toolkist
  • Niet online
[...]

[...]

Isak Tonali en Gordon waren al gevestigde spelers toen ze gekocht werden.
Nu ze steeds maar weer tegen de grenzen van PSR aan zitten hebben ze het roer omgegooid en gaan ze voor de talenten die nog wat vroeger in hun ontwikkeling zijn. Voor de fans hoop ik dat ze ook nog wat bewezen PL kwaliteit gaan halen anders krijgen ze een heel zwaar seizoen.
Met Tonali Gordon en Bruno Guimaraes werden ze 12e, als die 3 vervangen worden door talenten.....

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:21
Trishul schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:13:
[...]

Ik lees een hoop 'als' en what ifs in je post.

We weten uit het verleden dat kamp Steur vaker lastig heeft gedaan met contracten. Ze willen de strijd niet aangaan met Mokio en later Eloi Gomes, prima.

Ik zag net dat Newcastle afgelopen seizoen op de 12e plek is geëindigd. Mooie club ja, fijn dat Ajax er ruim 20 miljoen aan verdient en nog een doorverkoop percentage heeft bedongen. Succes als 18 jarige in ontwikkeling met speeltijd in de PL met die fysieke beren.

Het is overigens dhr. Cruijff, niet Kruijff.
Dat van Cruijff is gewoon een slordigheidsfoutje want dat weet ik eigenlijk wel.. :( Stom van mijzelf dus ;)

Zeker staan er veel alsen, maar de media communceert altijd over 'speeltijdgaranties' en maakt daar vooral heel graag 'harde garanties' van, maar het gaat mij erom dat we er niet bij waren en niet weten wat er in de gesprekken is gezegd. Dit is ook de reden waarom ik veel 'als'en in het bericht stop, om duidelijk te maken dat we het simpelweg niet weten en we wel heel snel geneigd zijn (oké, hij deed wat lastig gedaan met contracten in het verleden, maar waarom dat was/ wat de inhoud daarvan was weten we ook niet) om de speler dan maar de schuld te geven en niet de houding van de club. Overigens zeg ik niet dat ik Ajax niet snap dat ze er niet in mee gaan, want zelfs al zou het zo zijn dat er in basis 1 speler voor die positie bij zou komen, dan kan je als voetbalorganisatie natuurlijk nooit zeggen dat er niet nog iemand bij kan komen. Immers als er dan een buitenkansje voorbij zou komen, dan laat je die zeker niet aan je voorbij gaan.

• Gonadan

Gonadan

@jbdeiman het maakt feitelijk ook niet zoveel uit hoe SMART die garanties moeten zijn toch? Het gaat er om dat ze blijkbaar een stuk meer garantie eisten dan Ajax kan/wil geven.
En op zo'n moment hanteer ik Ockam's scheermes: bij Ajax heb je in feite altijd twee scenario's voor contractverlengingen. Beide partijen staan er realistisch in en willen echt, en dan kan het even duren maar ze komen er altijd wel uit. Of de speler heeft een hogere dunk van zichzelf (meestal de zaakwaarnemer en niet eens zozeer de speler) en wil meer geld en/of garanties dan realistisch is voor het niveau waar de speler op zit. In zo'n geval overspeelt de zaakwaarnemer meestal zijn hand en stuurt dan maar aan op vertrek.
Gezien de historie van de familie Steur is de meest simpele verklaring in dit geval toch echt het tweede scenario. We kunnen objectiviteit veinzen door alles op te houden, maar dat is feitelijk gezien niet de trend dus minder waarschijnlijk.

Overigens ben ik niet zozeer uit op iemand de schuld geven, maar ik ageer wel tegen het feit dat de club de schuld zou krijgen omdat kamp Steur gewoon een keuze maakt.

Een analyse van de heer Spaan kan ik mij ook wel in vinden. Talent zeker, maar huidige status en dingen willen verachten? Nee, dat is gewoon niet realistisch.
Een van de voordelen van het WK was/is dat een mens niet aan Ajax hoeft te denken en aan wat er aan rampspoed wacht. Toch ben ik gedwongen een paar woorden te wijden aan het ‘enorme talent’ Steur. Vooral de vader raakt niet uitgesproken over de aanleg van zijn zoon. Zo luidkeels riep hij, dat men op De Toekomst de oren dichtdeed als de man van verre zichtbaar werd. De laconieke middenvelder speelde veertig wedstrijden voor Jong Ajax: 1 doelpunt, 4 assists. In de eredivisie speelde hij twintig keer: 1 doelpunt, 1 assist. Meeverdedigen? Vaak wel, vaak niet. Ik zag hem zich een paar keer afdraaien in de muur. Passes? Zelden diep, vaker opzij. Toekomstverwachtingen? Ik zou ze bijstellen. Voor Newcastle is 27 miljoen zakgeld. De zoon van Cruijff is God niet, maar vader Steur niet eens apostel.
Hier is helaas niets aan gelogen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Dat snap ik goed hoor. En ik vind ook dat Cruijff zich wel erg makkelijk citaten laat ontlokken die een eigen leven gaal leiden. Het 'verliezen heeft consequenties' vond ik ook al zo'n lompe toen hij Weijs eruit kieperde.

Wat je hem echter niet kunt verwijten is dat hij de aandacht naar zich toe trekt om mooie praatjes voor de camera te houden. Hij is juist voornamelijk achter de schermen bezig, de klacht is juist dat we zo weinig horen en van hem zien. Het gedweep met zijn vader trek ik allemaal niet zo goed maar dat zal de marketingafdeling wel uit willen melken denk ik dan maar.
De machtrekt hij niet naar zich toe, die ruimte geeft Ajax hem. Of dat een juiste keuze is weet ik ook nog niet, maar je kunt hem ook weer niet verwijten dat hij de ruimte gebruikt die hem gegeven wordt.

Overigens had ik eerder deze bekeken want ik was ook wel benieuwd naar jullie TD:
https://one.feyenoord.nl/video/964911
Maar dit is toch ook gewoon een inhoudsloos zwamverhaal ramvol teksten die de supporters willen horen? Het is Vlaamse stijl dus zachter en liever, maar feitelijk weinig verschil met waar je een Cruijff van beticht.

Maar ja, dat soort interviews worden ook gewoon verwacht dus die zie je overal.
Waar ik dan meer moeite mee heb is een Kroes die letterlijk overal gaat zitten (ook bij fanpodcasts en zo) om zich daar met zwamverhalen in een goed dachtlicht te stellen. En dan kreeg hij bij sommige ook nog de kans om na zijn ontslag zijn straatje nog even schoon te vegen. Dat is echt een gladjakker, dan liever iemand die wat directer/eerlijker is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:47:
[...]

Het gaat om het totaal. Wanneer er geen transfersom is dan is er vanzelf meer ruimte voor salaris. Zie ook een Van den Boomen die een hoger salaris heeft dan je zou verwachten.
Contract van Van den Boomen is in overleg ontbonden. Bron: Ajax

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:32:
[...]

Dat snap ik goed hoor. En ik vind ook dat Cruijff zich wel erg makkelijk citaten laat ontlokken die een eigen leven gaal leiden. Het 'verliezen heeft consequenties' vond ik ook al zo'n lompe toen hij Weijs eruit kieperde.
Iedereen weet dat het zo werkt bij een topclub, niet alleen bij Ajax (zie Van Persie).
En dan is het lomp als dat hardop uitgesproken wordt? :?

• toolkist
  • Niet online
Qua salarissen worden er in ieder geval flinke stappen gezet qua ruimte maken. Nu hopen dat dat de gelegenheid biedt om goede versterkingen te halen en door te pakken. Nog los van de huurspelers al een kleine 10m bespaard lijkt me zo. Die ervaren verdedigende middenvelder eindelijk eens binnen halen zou wel enorm fijn zijn bv.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:08:
[...]

Iedereen weet dat het zo werkt bij een topclub, niet alleen bij Ajax (zie Van Persie).
En dan is het lomp als dat hardop uitgesproken wordt? :?
Het uitspreken an sich niet, maar de manier waarop hij binnen kwam, Weijs er uit kieperde en dat even als oneline gooide vind ik binnnen die context wel lomp.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:43:
Qua salarissen worden er in ieder geval flinke stappen gezet qua ruimte maken. Nu hopen dat dat de gelegenheid biedt om goede versterkingen te halen en door te pakken. Nog los van de huurspelers al een kleine 10m bespaard lijkt me zo. Die ervaren verdedigende middenvelder eindelijk eens binnen halen zou wel enorm fijn zijn bv.
Ja eens, het opruimen is fijn en de gehaald ervaring ook maar de balans is nog niet compleet. Het zou fijn zijn als we begin september daadwerkelijk stappen verder zijn dan onder de praatjesmakers die het voorgaande jaren geregeld hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Begin september pas? ;)
Laten we ambitieus zijn en begin augustus eens wensen :)
Dan hoeft het nog niet klaar te zijn maar moet het toch wel mogelijk zijn om een ervaren verdedigende middenvelder, een keeper en een spits te hebben (als Dolberg inderdaad verkocht gaat worden).

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:53:
Begin september pas? ;)
Laten we ambitieus zijn en begin augustus eens wensen :)
Dan hoeft het nog niet klaar te zijn maar moet het toch wel mogelijk zijn om een ervaren verdedigende middenvelder, een keeper en een spits te hebben (als Dolberg inderdaad verkocht gaat worden).
Dan is de markt pas dicht. We kunnen begin augustus wel tevreden zijn maar als daarna nog van alles weggekocht wordt heb je daar alsnog niets aan. :+
Eerder is natuurlijk altijd mooi maar ik maak pas begin september de balans op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Trishul
jbdeiman schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Dat van Cruijff is gewoon een slordigheidsfoutje want dat weet ik eigenlijk wel.. :( Stom van mijzelf dus ;)

Zeker staan er veel alsen, maar de media communceert altijd over 'speeltijdgaranties' en maakt daar vooral heel graag 'harde garanties' van, maar het gaat mij erom dat we er niet bij waren en niet weten wat er in de gesprekken is gezegd. Dit is ook de reden waarom ik veel 'als'en in het bericht stop, om duidelijk te maken dat we het simpelweg niet weten en we wel heel snel geneigd zijn (oké, hij deed wat lastig gedaan met contracten in het verleden, maar waarom dat was/ wat de inhoud daarvan was weten we ook niet) om de speler dan maar de schuld te geven en niet de houding van de club. Overigens zeg ik niet dat ik Ajax niet snap dat ze er niet in mee gaan, want zelfs al zou het zo zijn dat er in basis 1 speler voor die positie bij zou komen, dan kan je als voetbalorganisatie natuurlijk nooit zeggen dat er niet nog iemand bij kan komen. Immers als er dan een buitenkansje voorbij zou komen, dan laat je die zeker niet aan je voorbij gaan.
Los van allerlei redenen; €24 miljoen waar nog bonussen en doorverkoop percentage bovenop komen is gewoon heel netjes en niet te weigeren voor een 18 jarige speler dat zeker een talent is, maar met alle respect geen categorie Mbappe of Yamal.

Verder heeft Ajax achter Mokio nog genoeg talentvolle middenvelders over, zoals: Eloi Gomez, Abdalla, Messori, enz. Daarnaast heb je nog de aanvallende middenvelders zoals Ouazane, Monserrate, enz.

Deze poel wordt altijd wel weer aangevuld; bijvoorbeeld een Monserrate verruilde onlangs Atletico Madrid voor Ajax. Ironisch genoeg vanwege het sportieve plan, net zoals dat Eloi Gomez vorig jaar Barça verruilde voor Ajax, om zelfde reden.

Blijkbaar doet Ajax iets goed met de 'sportieve plannen'.

• Megupe
In zijn dagelijkse colums in Parool schrijft Henk Spaan over Ounahi van Marokko. Die schijnt slecths 10 miljoen te zijn en speelt nu bij.... Girona.

Wellicht iets voor Ajax.

Ik beschouw Henk Spaan niet als een orakel en neem zijn colums met een prettig korreltje zout, maar soms schrijft hij echt goede dingen.
En ik weet ook niet zo goed of die Ounahi bij Ajax past.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Het salaris zal met name een probleem zijn

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:34
Mog schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:04:
[...]

Contract van Van den Boomen is in overleg ontbonden. Bron: Ajax
En geloof me, die krijgt gewoon die miljoenen mee hoor. Contract afgekocht en van de loonlijst af. Kan me niet voorstellen dat Branco met minder akkoord zou gaan.

• toolkist
  • Niet online
Die zal vast niet de volle mep meegekregen hebben als ie bij zn nieuwe club vervolgens weer ongetwijfeld meer dan een miljoen per jaar gaat verdienen.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

tiswat schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:36:
[...]

En geloof me, die krijgt gewoon die miljoenen mee hoor. Contract afgekocht en van de loonlijst af. Kan me niet voorstellen dat Branco met minder akkoord zou gaan.
Hij kan nu tekengeld krijgen van Angers. Maar misschien van beide kanten wat extra.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:16
Kan het mij ook niet voorstellen dat hij 2,3 miljoen meekrijgt voor dat laatste jaar. Vermoed dat hij zelf ook gebaat is om nu te ontbinden om een nieuwe club te vinden en weer te gaan spelen. Dus wie weet 50/50

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

tiswat schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:36:
[...]

Juist niet. Nu hoeft Angers geen transfersom te betalen, en dat geeft weer ruimte aan die kant. Het zou mij niets verbazen als hij helemaal geen loon mee krijgt in ruil voor geen transfersom.
Dat maakt voor Ajax netto niet veel uit, maakt de transfer voor Angers makkelijker en Van den Boomen ontvangt wellicht wat tekengeld van de kopende kant.

Zou hij gewoon zijn salaris eisen kan Ajax ook gewoon een transfersom eisen. Gaat Ajax netto niet op achteruit tenzij de transfer daardoor afketst, en daar zit Van den Boomen zelf dan weer niet op te wachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:13
Wijndal mag basis starten tegen AEK Larnaca, die gaat rest vh seizoen niet weg hoor.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:51
De intentie in de opbouw lijkt wel ok bij Ajax. Wel ongelofelijk slordig waardoor het niet helemaal lekker uitpakt.

Verder mis je wel echt wat kwaliteit.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Megupe
Bam!

• Kist
Het positieve, Henrique lijkt wel op voetbal te zitten en er zit eindelijk weer een duidelijk idee achter Ajax.

Het negatieve, Wijndal, Berghuis, Klaassen, Konadu, Gloukh en Regeer.
Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken