Dat is dan alweer een stuk realistischer. BedanktJoteW schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:34:
@JanW @Pompi Wat ik op VZ lees is dat ze iets meer dan 10% van het salaris betalen, dus dat zal dan iets meer dan 2 miljoen zijn.
Ik dacht dat Ajax een talentvolle keeper had? Mensen klaagden toch dat Pasveer de voorkeur kreeg boven een talentvolle keeper?
Waarom dan een keeper huren? Of is die keeper al verkocht door Ajax?
Gelukkig maar. Stond in een tweet die weer werd geciteerd door AjaxShowtime
Ter Stegen joins on loan until the end of June 2027 with majority of wages covered by Ajax.
Ik heb ergens gelezen dat Ter Stegen met rugnummer 6 zal gaan spelen. Dus dat is ook weer opgelost.Typhone schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:39:
[...]
Die is inmiddels weg toch hoop ik? Nietsnut.
Maar de grote vraag der vragen....Is de nummer 6 er al?
Heerkens is nog lang niet klaar voor Ajax 1.Russel88 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:44:
Ik dacht dat Ajax een talentvolle keeper had? Mensen klaagden toch dat Pasveer de voorkeur kreeg boven een talentvolle keeper?
Jaros werd gehuurd om Heerkens een jaar de tijd te geven, blijkt dat die langer nodig geeft.
Ik klaagde vooral over Pasveer dat ie gewoon langzaam is geworden, wat niet heel vreemd ia gezien zn leeftijd. Heeft uberhaupt maar 1 goed seizoen gehad bij Ajax.
Dit is typisch zo’n gok die twee kanten op kan vallen. Een fitte Ter Stegen is veel te goed voor de ED. Maar het is duidelijk dat hij al een jaar of 3 niet fit meer is. In januari was hij op papier ook fit, ging hij naar Girona en heeft hij 2 wedstrijden kunnen spelen door een nieuwe hamstringblessure. En ook al jarenlang slepende rugklachten. We gaan het zien. Maar vooralsnog voelt het voor mij vooral alsof Cruijff risico neemt en alleen maar in zijn netwerk shopt.
Leuk feitje: er zijn inmiddels 9 Spanjaarden in de trainersstaf. En degene die de lange termijn en continuïteit moest bewaken juist om dit soort dingen te voorkomen, Beuker, is vakkundig er uit gewerkt.
Leuk feitje: er zijn inmiddels 9 Spanjaarden in de trainersstaf. En degene die de lange termijn en continuïteit moest bewaken juist om dit soort dingen te voorkomen, Beuker, is vakkundig er uit gewerkt.
Dat continuiteit bewaken heb ik de afgelopen jaren geen hoge pet op van gehad, hoe zou hij dat moeten borgen? Ik vind het moeilijk inschatten of zijn invloed beperken terecht was of niet. Net als Kroes vind ik het een ontzettende praatjesmaker maar ik kan hem moelijk inhoudelijk beoordelen.
Ergens heb ik het gevoel dat het helemaal niet zo erg is dat hij er uit is, maar ik maak me wel zorgen over de continuïteit van de technische organisatie mocht Cruyff ineens geen zin meer hebben omdat zijn plannetje mislukt.
Ergens heb ik het gevoel dat het helemaal niet zo erg is dat hij er uit is, maar ik maak me wel zorgen over de continuïteit van de technische organisatie mocht Cruyff ineens geen zin meer hebben omdat zijn plannetje mislukt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het idee (van LvG) vond ik prima: zet naast de TD een titulair directeur voetbalzaken neer die meebeslist en de lange termijn bewaakt. Bijvoorbeeld je streven om jonge talenten te kopen en door te verkopen met winst. Of dat werkt zullen we nooit weten want het is alweer de deur uit.Gonadan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:22:
Dat continuiteit bewaken heb ik de afgelopen jaren geen hoge pet op van gehad, hoe zou hij dat moeten borgen? Ik vind het moeilijk inschatten of zijn invloed beperken terecht was of niet. Net als Kroes vind ik het een ontzettende praatjesmaker maar ik kan hem moelijk inhoudelijk beoordelen.
Gezien dat die directeur een bij elkaar gelogen cv had, club legendes als Simon Tahamata de club uitjaagde, die prat ging op hoe die zogenaamd de jeugdopleiding van AZ geweldig had gemaakt waarvan ze in Alkmaar zeggen dat dat vreselijk overschat wordt, met name ook door Beuker zelf. Oh en dan is er nog het feit dat die Zinhagel, Grootfaam en Kovacs(je weet wel de doelpunten machine van Jong AZ) gratis en voor niets naar de concurrentie heeft laten lopen. Oh en zijn aandeel in het wegjagen van Farioli(wiens naam niet van Beukers kwam maar via de zaakwaarnemer van Klaiber) en de waslijst aan waardeloze aankopen vorig seizoen.donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:04:
[...]
Het idee (van LvG) vond ik prima: zet naast de TD een titulair directeur voetbalzaken neer die meebeslist en de lange termijn bewaakt. Bijvoorbeeld je streven om jonge talenten te kopen en door te verkopen met winst. Of dat werkt zullen we nooit weten want het is alweer de deur uit.
Nee Beukers riekt meer naar het soort charlatan als onze surf dude en nekslag Kroes. Daar missen we niks aan.
Dat er iemand met goede capaciteiten naast Cruijff voor de lange termijn geen slecht idee zou zijn. Daar ben ik het mee eens. Maar die iemand hoeft zeker niet Beuker te zijn.
Dat bij elkaar gelogen CV valt best mee toch. Hij heeft op LinkedIn wat dingen aangedikt. En dat wist de club natuurlijk ook al sinds zijn aanstelling maar het werd pas 2,5 jaar later een probleem toen ze van hem af wilden en een stok zochten om mee te slaan.Kist schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:22:
[...]
Gezien dat die directeur een bij elkaar gelogen cv had, club legendes als Simon Tahamata de club uitjaagde, die prat ging op hoe die zogenaamd de jeugdopleiding van AZ geweldig had gemaakt waarvan ze in Alkmaar zeggen dat dat vreselijk overschat wordt, met name ook door Beuker zelf. Oh en dan is er nog het feit dat die Zinhagel, Grootfaam en Kovacs(je weet wel de doelpunten machine van Jong AZ) gratis en voor niets naar de concurrentie heeft laten lopen. Oh en zijn aandeel in het wegjagen van Farioli(wiens naam niet van Beukers kwam maar via de zaakwaarnemer van Klaiber) en de waslijst aan waardeloze aankopen vorig seizoen.
Nee Beukers riekt meer naar het soort charlatan als onze surf dude en nekslag Kroes. Daar missen we niks aan.
Dat er iemand met goede capaciteiten naast Cruijff voor de lange termijn geen slecht idee zou zijn. Daar ben ik het mee eens. Maar die iemand hoeft zeker niet Beuker te zijn.
Die talenten weigerden een contract te tekenen omdat er bij Ajax geen perspectief was en geen goed sportief plan. Toch? Was dat ook niet het moment dat Ajax zo goed als laatste stond?
Ik weet te weinig van Ajax om te beoordelen of Beuker goed werk geleverd heeft, laat dat voorop staan, maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen: Mislintat had een indrukwekkend CV met veel ervaring. Cruijff heeft eigenlijk alleen zijn achternaam die indruk maakt.
[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 03-07-2026 18:07 ]
De vraag is of de situatie vergelijkbaar is. Mislintat opereerde zonder (actieve) toezichthouders. Ik denk dat Ajax op dat vlak veel heeft geleerd.donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:04:
[...]
maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen:
XXXVI
Zinhagel inderdaad toen het slecht ging. Grootfaam was in de zomer nadat Ajax tweede werd. Wie moest ook alweer het sportieve verhaal schetsen? Daar was Beuker verantwoordelijk voor.donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:04:
[...]
Dat bij elkaar gelogen CV valt best mee toch. Hij heeft op LinkedIn wat dingen aangedikt. En dat wist de club natuurlijk ook al sinds zijn aanstelling maar het werd pas 2,5 jaar later een probleem toen ze van hem af wilden en een stok zochten om mee te slaan.
Die talenten weigerden een contract te tekenen omdat er bij Ajax geen perspectief was en geen goed sportief plan. Toch? Was dat ook niet het moment dat Ajax zo goed als laatste stond?
Ik weet te weinig van Ajax om te beoordelen of Beuker goed werk geleverd heeft, laat dat voorop staan, maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen: Mislintat had een indrukwekkend CV met veel ervaring. Cruijff heeft eigenlijk alleen zijn achternaam die indruk maakt.
Cruijff heeft duidelijk geen vertrouwen in de mensen die er zitten. Niet zo gek gezien de staat van de hele club. Er is collectief volledig gefaald de afgelopen jaren. Scouts die zich gepasseerd voelen bijvoorbeeld, hoeveel slechte transfer Windows hebben we gehad inmiddels? Hamstelaar 2, mislintat 1, Beuker 3 waarvan 2 samen met Kroes. Mislintat luisterde niet naar de scouting, maar die andere toevallig ook niet dan? Of functioneren die knakkers gewoon totaal niet?
Je zegt iets over de controle functie binnen Ajax. Maar vorig jaar onder Kroes en Beuker is de hele RVC ongeveer opgestapt. Van Blind weten we dat het was omdat die volledig genegeerd werd omdat die het niet eens was met miskopen als Dolberg.
Dus hoe anders zou dat zijn als Cruijff dat doet dan onder het duo Kroes en Beuker? Niet dat dat goed zou zijn. Maar toch.
Zelfde met dat iedereen roept, ja maar er zijn alleen Spaanse trainers aangesteld. De beste trainer van de afgelopen 20 jaar was een Italiaan. De een na beste een Tukker zonder Ajax achtergrond. Het domste wat Cruijff had kunnen doen was een Ajax DNA figuur aanstellen.
Bovendien het is daar 1 grote slangenkuil. Het voordeel van buitenlanders is, ze zijn nog niet vergiftigd door een bestuursraad.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken