[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 17:02
JoteW schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:34:
@JanW @Pompi Wat ik op VZ lees is dat ze iets meer dan 10% van het salaris betalen, dus dat zal dan iets meer dan 2 miljoen zijn.
Dat is dan alweer een stuk realistischer. Bedankt

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik dacht dat Ajax een talentvolle keeper had? Mensen klaagden toch dat Pasveer de voorkeur kreeg boven een talentvolle keeper?

Waarom dan een keeper huren? Of is die keeper al verkocht door Ajax?

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Gelukkig maar. Stond in een tweet die weer werd geciteerd door AjaxShowtime
Ter Stegen joins on loan until the end of June 2027 with majority of wages covered by Ajax.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:54
Typhone schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:39:
[...]

Die is inmiddels weg toch hoop ik? Nietsnut.

Maar de grote vraag der vragen....
Is de nummer 6 er al? :D
Ik heb ergens gelezen dat Ter Stegen met rugnummer 6 zal gaan spelen. Dus dat is ook weer opgelost.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:44:
Ik dacht dat Ajax een talentvolle keeper had? Mensen klaagden toch dat Pasveer de voorkeur kreeg boven een talentvolle keeper?

Waarom dan een keeper huren? Of is die keeper al verkocht door Ajax?
Heerkens is nog lang niet klaar voor Ajax 1.
Jaros werd gehuurd om Heerkens een jaar de tijd te geven, blijkt dat die langer nodig geeft.
Ik klaagde vooral over Pasveer dat ie gewoon langzaam is geworden, wat niet heel vreemd ia gezien zn leeftijd. Heeft uberhaupt maar 1 goed seizoen gehad bij Ajax.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:12
Dit is typisch zo’n gok die twee kanten op kan vallen. Een fitte Ter Stegen is veel te goed voor de ED. Maar het is duidelijk dat hij al een jaar of 3 niet fit meer is. In januari was hij op papier ook fit, ging hij naar Girona en heeft hij 2 wedstrijden kunnen spelen door een nieuwe hamstringblessure. En ook al jarenlang slepende rugklachten. We gaan het zien. Maar vooralsnog voelt het voor mij vooral alsof Cruijff risico neemt en alleen maar in zijn netwerk shopt.

Leuk feitje: er zijn inmiddels 9 Spanjaarden in de trainersstaf. En degene die de lange termijn en continuïteit moest bewaken juist om dit soort dingen te voorkomen, Beuker, is vakkundig er uit gewerkt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat continuiteit bewaken heb ik de afgelopen jaren geen hoge pet op van gehad, hoe zou hij dat moeten borgen? Ik vind het moeilijk inschatten of zijn invloed beperken terecht was of niet. Net als Kroes vind ik het een ontzettende praatjesmaker maar ik kan hem moelijk inhoudelijk beoordelen.
Ergens heb ik het gevoel dat het helemaal niet zo erg is dat hij er uit is, maar ik maak me wel zorgen over de continuïteit van de technische organisatie mocht Cruyff ineens geen zin meer hebben omdat zijn plannetje mislukt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:22:
Dat continuiteit bewaken heb ik de afgelopen jaren geen hoge pet op van gehad, hoe zou hij dat moeten borgen? Ik vind het moeilijk inschatten of zijn invloed beperken terecht was of niet. Net als Kroes vind ik het een ontzettende praatjesmaker maar ik kan hem moelijk inhoudelijk beoordelen.
Ergens heb ik het gevoel dat het helemaal niet zo erg is dat hij er uit is, maar ik maak me wel zorgen over de continuïteit van de technische organisatie mocht Cruyff ineens geen zin meer hebben omdat zijn plannetje mislukt.
Het idee (van LvG) vond ik prima: zet naast de TD een titulair directeur voetbalzaken neer die meebeslist en de lange termijn bewaakt. Bijvoorbeeld je streven om jonge talenten te kopen en door te verkopen met winst. Of dat werkt zullen we nooit weten want het is alweer de deur uit.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-08 21:01
donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:04:
[...]

Het idee (van LvG) vond ik prima: zet naast de TD een titulair directeur voetbalzaken neer die meebeslist en de lange termijn bewaakt. Bijvoorbeeld je streven om jonge talenten te kopen en door te verkopen met winst. Of dat werkt zullen we nooit weten want het is alweer de deur uit.
Gezien dat die directeur een bij elkaar gelogen cv had, club legendes als Simon Tahamata de club uitjaagde, die prat ging op hoe die zogenaamd de jeugdopleiding van AZ geweldig had gemaakt waarvan ze in Alkmaar zeggen dat dat vreselijk overschat wordt, met name ook door Beuker zelf. Oh en dan is er nog het feit dat die Zinhagel, Grootfaam en Kovacs(je weet wel de doelpunten machine van Jong AZ) gratis en voor niets naar de concurrentie heeft laten lopen. Oh en zijn aandeel in het wegjagen van Farioli(wiens naam niet van Beukers kwam maar via de zaakwaarnemer van Klaiber) en de waslijst aan waardeloze aankopen vorig seizoen.

Nee Beukers riekt meer naar het soort charlatan als onze surf dude en nekslag Kroes. Daar missen we niks aan.

Dat er iemand met goede capaciteiten naast Cruijff voor de lange termijn geen slecht idee zou zijn. Daar ben ik het mee eens. Maar die iemand hoeft zeker niet Beuker te zijn.

• donleone83
Kist schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Gezien dat die directeur een bij elkaar gelogen cv had, club legendes als Simon Tahamata de club uitjaagde, die prat ging op hoe die zogenaamd de jeugdopleiding van AZ geweldig had gemaakt waarvan ze in Alkmaar zeggen dat dat vreselijk overschat wordt, met name ook door Beuker zelf. Oh en dan is er nog het feit dat die Zinhagel, Grootfaam en Kovacs(je weet wel de doelpunten machine van Jong AZ) gratis en voor niets naar de concurrentie heeft laten lopen. Oh en zijn aandeel in het wegjagen van Farioli(wiens naam niet van Beukers kwam maar via de zaakwaarnemer van Klaiber) en de waslijst aan waardeloze aankopen vorig seizoen.

Nee Beukers riekt meer naar het soort charlatan als onze surf dude en nekslag Kroes. Daar missen we niks aan.

Dat er iemand met goede capaciteiten naast Cruijff voor de lange termijn geen slecht idee zou zijn. Daar ben ik het mee eens. Maar die iemand hoeft zeker niet Beuker te zijn.
Dat bij elkaar gelogen CV valt best mee toch. Hij heeft op LinkedIn wat dingen aangedikt. En dat wist de club natuurlijk ook al sinds zijn aanstelling maar het werd pas 2,5 jaar later een probleem toen ze van hem af wilden en een stok zochten om mee te slaan.

Die talenten weigerden een contract te tekenen omdat er bij Ajax geen perspectief was en geen goed sportief plan. Toch? Was dat ook niet het moment dat Ajax zo goed als laatste stond?

Ik weet te weinig van Ajax om te beoordelen of Beuker goed werk geleverd heeft, laat dat voorop staan, maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen: Mislintat had een indrukwekkend CV met veel ervaring. Cruijff heeft eigenlijk alleen zijn achternaam die indruk maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 03-07-2026 18:07 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:04:
[...]

maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen:
De vraag is of de situatie vergelijkbaar is. Mislintat opereerde zonder (actieve) toezichthouders. Ik denk dat Ajax op dat vlak veel heeft geleerd.

XXXVI

• Kist
donleone83 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 18:04:
[...]

Dat bij elkaar gelogen CV valt best mee toch. Hij heeft op LinkedIn wat dingen aangedikt. En dat wist de club natuurlijk ook al sinds zijn aanstelling maar het werd pas 2,5 jaar later een probleem toen ze van hem af wilden en een stok zochten om mee te slaan.

Die talenten weigerden een contract te tekenen omdat er bij Ajax geen perspectief was en geen goed sportief plan. Toch? Was dat ook niet het moment dat Ajax zo goed als laatste stond?

Ik weet te weinig van Ajax om te beoordelen of Beuker goed werk geleverd heeft, laat dat voorop staan, maar hoe Cruijff nu de tweede TD is in drie jaar tijd die doodleuk de sleutels van de Arena en de Toekomst in handen krijgt baart mij oprecht zorgen. Alsof ze niets geleerd hebben van het Mislintat debacle. En laten we wel wezen: Mislintat had een indrukwekkend CV met veel ervaring. Cruijff heeft eigenlijk alleen zijn achternaam die indruk maakt.
Zinhagel inderdaad toen het slecht ging. Grootfaam was in de zomer nadat Ajax tweede werd. Wie moest ook alweer het sportieve verhaal schetsen? Daar was Beuker verantwoordelijk voor.

Cruijff heeft duidelijk geen vertrouwen in de mensen die er zitten. Niet zo gek gezien de staat van de hele club. Er is collectief volledig gefaald de afgelopen jaren. Scouts die zich gepasseerd voelen bijvoorbeeld, hoeveel slechte transfer Windows hebben we gehad inmiddels? Hamstelaar 2, mislintat 1, Beuker 3 waarvan 2 samen met Kroes. Mislintat luisterde niet naar de scouting, maar die andere toevallig ook niet dan? Of functioneren die knakkers gewoon totaal niet?

Je zegt iets over de controle functie binnen Ajax. Maar vorig jaar onder Kroes en Beuker is de hele RVC ongeveer opgestapt. Van Blind weten we dat het was omdat die volledig genegeerd werd omdat die het niet eens was met miskopen als Dolberg.

Dus hoe anders zou dat zijn als Cruijff dat doet dan onder het duo Kroes en Beuker? Niet dat dat goed zou zijn. Maar toch.

Zelfde met dat iedereen roept, ja maar er zijn alleen Spaanse trainers aangesteld. De beste trainer van de afgelopen 20 jaar was een Italiaan. De een na beste een Tukker zonder Ajax achtergrond. Het domste wat Cruijff had kunnen doen was een Ajax DNA figuur aanstellen.

Bovendien het is daar 1 grote slangenkuil. Het voordeel van buitenlanders is, ze zijn nog niet vergiftigd door een bestuursraad.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Mochten mensen vandaag nog Ajax willen zien :
Ajax
Ajax speelt zaterdag in Ermelo de eerste oefenwedstrijd tegen Panathinaikos. De ploeg van de nieuwe trainer Míchel doet dat op het trainingscomplex van EFC '58 Ermelo. De wedstrijd begint om 17.00 uur. Voor wie daar niet bij is, de wedstrijd is te volgen via de Ajax-app, Ajax.nl en het YouTube-kanaal van Ajax. Je hoeft geen lid te zijn.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:37

Agent47

I always close my contracts.

Bos geblesseerd. Het blessurespook gaat verder bij ons :+

nu zit je met Nieuwkoop en smal daar.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Russel88
  • Nu online
Agent47 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:10:

Hebben we geen jeugdspeler als backup voor Smal? Een Lotomba of Nieuwkoop op linksback trek ik niet meer hoor.

• D-e-n
  • Laatst online: 23:51
Russel88 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Hebben we geen jeugdspeler als backup voor Smal? Een Lotomba of Nieuwkoop op linksback trek ik niet meer hoor.
Als Bos er echt maanden uit ligt dan zullen ze wel iets gaan doen op linksback naar ik aanneem. Of die nieuwe Spanjaard moet dat kunnen maar volgens mij was dat centraal wel een goede opbouwer juist?

Op rechts heb je dan Deijl en Read en mocht die laatste weggaan dan is daar wel een kwaliteitsinjectie nodig.

Edit:
In de oefenwedstrijd staat Deijl er voorlopig. Wat me dan wel gelijk zorgen baart is een middenveld met én Vanhoutte énTarghalline. Twee controleurs lijkt met niet the way to go namelijk

[ Voor 15% gewijzigd door D-e-n op 04-07-2026 14:26 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:48
Die keeper van Dordt is niet echt best :9
edit:
Lekker weer, een wedstrijdje zonder " hydration break" :X

[ Voor 49% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2026 15:00 ]

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:50

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

DutchOwnage schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:58:
Die keeper van Dordt is niet echt best :9
edit:
Lekker weer, een wedstrijdje zonder extra " reclame break" :X
Fixed :p

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• DutchOwnage
Dat is beter verwoord ja :9

• D-e-n
Ze scoren in elk geval makkelijker dan onder van Persie voorlopig

• Russel88
  • Nu online
D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:15:
Ze scoren in elk geval makkelijker dan onder van Persie voorlopig
In het begin konden ze onder Van Persie ook flink scoren tegen de kleintjes. Daarna kwamen ze in een neerwaartse spiraal en hadden ze het tegen iedereen lastig.

Ik heb de beelden niet gezien. Maar Borges 2 keer gescoord. Speelt hij op de rechterflank?

• D-e-n
Russel88 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:22:
[...]

In het begin konden ze onder Van Persie ook flink scoren tegen de kleintjes. Daarna kwamen ze in een neerwaartse spiraal en hadden ze het tegen iedereen lastig.

Ik heb de beelden niet gezien. Maar Borges 2 keer gescoord. Speelt hij op de rechterflank?
Ik ook geen beeld maar volgens mij staat hij op links want Stengs staat op rechts.

• DutchOwnage
Russel88 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Nee. Speelde op links.

• Megupe
Agent47 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:10:

Schuld van Priske.

Maar jullie hebben in ieder geval niet wijndal op mid mid staan 😱🤮

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:59:
[...]

Schuld van Priske.

Maar jullie hebben in ieder geval niet wijndal op mid mid staan 😱🤮
Wij toch ook niet? Lijkt gewoon linksback te staan obv de opstelling.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
https://www.ajax.nl/artikelen/livestream-ajax-panathinaikos/

En de fans hebben weer van die fakkels afgestoken. Ze zijn zo cool! /s

• Megupe
toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Wij toch ook niet? Lijkt gewoon linksback te staan obv de opstelling.
Sofascore heeft het ondertussen gecorrigeerd. Maar het stond er echt.

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 17:12:
[...]

Sofascore heeft het ondertussen gecorrigeerd. Maar het stond er echt.
Tja die doen maar wat, dat is niet de officiële opstelling ofzo.

• Typhone
  • Laatst online: 00:13

Typhone

Who Dares Wins

Deze coach stelt Wijndal, de grootste schandvlek van de laatste 10 jaar, gewoon weer op. Dan mag je zelf ook wieberen. Wat is dit toch?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:32
Typhone schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:41:
Deze coach stelt Wijndal, de grootste schandvlek van de laatste 10 jaar, gewoon weer op. Dan mag je zelf ook wieberen. Wat is dit toch?
Wijndal is een hele aimabele jongen.
Dat kan niet anders, anders zie ik geen reden

• toolkist
  • Niet online
Tis een oefenwedstrijd, wat boeit het

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Enige linksback die er bij is

• Megupe
En biedt een 3-1 verlies tegen panathinaikos beetje vertrouwen voor komend seizoen?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Megupe schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:57:
En biedt een 3-1 verlies tegen panathinaikos beetje vertrouwen voor komend seizoen?
Er komt nog een truckload aan spelers. Ik maak me niet zo druk

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:54:
[...]

Enige linksback die er bij is
Janse kan ook op links spelen

• Gonadan

Gonadan

Iedereen begon weer op nul is gezegd, dus ook hij. Dan is het alleen maar mooi dat hij nu al in de basis staat, in oefenwedstrijden kost het je niets en dan heb jij daarna er gewoon weer naast. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
@Typhone jammer dat Weghorst en Pasveer weg zijn. Nu Daley Blind terug lijkt te keren had je een as kunnen vormen met Pasveer op goal, Sutalo en Blind centraal, Klaassen en Berghuis op het middenveld en Weghorst in de spits. En dan lekker hoog druk zetten en met veel ruimte in de rug verdedigen. Jouw droomopstelling denk ik?

• D-e-n
@donleone83
De komst van Blind snap ik als Feyenoorder dus echt geen reet van. Die is een aantal jaren terug al weggestuurd omdat hij het snelle tempo niet meer aankon dus waarom zou dat nu anders zijn? En Jordi Cruyff heeft het steeds over kampioen worden maar zijn aankoopbeleid doet me op dit moment denken aan dat van TD Bosz destijds: volop inzetten op "ervaring" in de hoop snel te scoren maar als het niet gelijkt lukt kun je juist ook grote problemen krijgen.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:51:
[...]

Tis een oefenwedstrijd, wat boeit het
We oefenen toch niet voor jan lul? Maar met Wijndal dus wel. Geen perspectief, bewezen klote en flikker gewoon een jonkie van u16 neer maar niet deze comedian. Wat valt er te oefenen met een linksback die al 4 jaar niks presteert en dat ook nooit zal doen bij Ajax? Maak keuzes vanaf seconde één.

Wat @D-e-n ook al zegt, waar zijn ze mee bezig? Helemaal als dat Blind verhaal ook alweer klopt.

We hebben afgelopen seizoen een horrorseizoen van de bovenste plank beleefd. Dan begin je om het compleet anders neer te zetten en niet om op dezelfde voet voort te borduren. Het gaat weer horror worden met de vriendjes van Jordy dit keer. Pin deze post maar vast en remind me in december.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 20:44:
[...]

Iedereen begon weer op nul is gezegd, dus ook hij. Dan is het alleen maar mooi dat hij nu al in de basis staat, in oefenwedstrijden kost het je niets en dan heb jij daarna er gewoon weer naast. ;)
Als je dat bij Wijndal zegt moet je gewoon met pek en veren de laan uit gestuurd worden. Een echte baas had je meteen eruit gegooid want dan heb je als coach jezelf niet ingelezen en dus neem je je werk niet serieus. Lik op stuk beleid is nodig geen coach die eens op zijn gemak gaat bekijken of hij een ingedeukte hondendrol kan transformeren naar een rijpe tomaat.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Wat een hoop emotie voor de eerste wedstrijd van de voorbereiding na een week trainen

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:20:
@donleone83
De komst van Blind snap ik als Feyenoorder dus echt geen reet van. Die is een aantal jaren terug al weggestuurd omdat hij het snelle tempo niet meer aankon dus waarom zou dat nu anders zijn?
Wie heeft dat verzonnen? Hij is weggepest omdat hij een te sterke mening had maar de toenmalige prutscoach die er geen reet van snapte kon de terechte kritiek niet aan (net als de directeur) en wilde liever van hem af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:47:
[...]

Wie heeft dat verzonnen? Hij is weggepest omdat hij een te sterke mening had maar de toenmalige prutscoach die er geen reet van snapte kon de terechte kritiek niet aan (net als de directeur) en wilde liever van hem af.
Blind is met zijn ervaring wel goed om te hebben. Maar hij was al niet zo snel en dat is er vast niet beter geworden. En ik hoop dat Michel nu met wat meer ruimte in de rug gaat spelen dan hij in Spanje deed

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Blind is met zijn ervaring wel goed om te hebben. Maar hij was al niet zo snel en dat is er vast niet beter geworden. En ik hoop dat Michel nu met wat meer ruimte in de rug gaat spelen dan hij in Spanje deed
Ruimte werd wel gegeven vandaag in ieder geval. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:31:
[...]

We oefenen toch niet voor jan lul? Maar met Wijndal dus wel. Geen perspectief, bewezen klote en flikker gewoon een jonkie van u16 neer maar niet deze comedian. Wat valt er te oefenen met een linksback die al 4 jaar niks presteert en dat ook nooit zal doen bij Ajax? Maak keuzes vanaf seconde één.

Wat @D-e-n ook al zegt, waar zijn ze mee bezig? Helemaal als dat Blind verhaal ook alweer klopt.

We hebben afgelopen seizoen een horrorseizoen van de bovenste plank beleefd. Dan begin je om het compleet anders neer te zetten en niet om op dezelfde voet voort te borduren. Het gaat weer horror worden met de vriendjes van Jordy dit keer. Pin deze post maar vast en remind me in december.
Hoe ga je iets compleet anders neerzetten als er net anderhalve nieuwe speler binnen is? Het is nu eenmaal niet reeel om te verwachten dat er in 2 maanden even een totaal nieuwe selectie wordt neergezet.
Wijndal gaat echt nog wel wieberen, er is niet voor niets net flink geïnvesteerd in een andere linksback. Verder zijn het mbt Blind alleen maar geruchten en zegt pa Blind onlangs nog dat ie niet verwacht dat Daley weer bij Ajax tekent.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:04:
[...]

Hoe ga je iets compleet anders neerzetten als er net anderhalve nieuwe speler binnen is? Het is nu eenmaal niet reeel om te verwachten dat er in 2 maanden even een totaal nieuwe selectie wordt neergezet.
Wijndal gaat echt nog wel wieberen, er is niet voor niets net flink geïnvesteerd in een andere linksback. Verder zijn het mbt Blind alleen maar geruchten en zegt pa Blind onlangs nog dat ie niet verwacht dat Daley weer bij Ajax tekent.
https://www.instagram.com/p/DaYchEfn8ZO
Er is nog niet 1 nieuwe speler bij vandaag trouwens

• Kist
Zolang Michel is aangewezen op toppers als Paes, Wijndal, Regeer, Berghuis, Klaassen en Konadu, hoeven we het toch niet over de voorbereiding te hebben?

Ben wel benieuwd of Baas zich wel staande kan houden met veel ruimte in de rug. Vandaag zag dat er niet best uit. Maar goed alleen Nash haalde nog iets van een ok niveau.

Ook wel benieuwd naar de echte reden dat Dolberg niet meedeed. Was gewoon aanwezig tijdens de eerste training en verhaal gaat dat die gister gezien is op Schiphol.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:04:
[...]

Ik zou beginnen met, hey Owen, shirtjes inleveren, hier heb je een PS5 Pro en regel maar iets met je zaakwaarnemer. Tot nooit meer ziens hier. Kan gewoon.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Typhone schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:21:
[...]

Ik zou beginnen met, hey Owen, shirtjes inleveren, hier heb je een PS5 Pro en regel maar iets met je zaakwaarnemer. Tot nooit meer ziens hier. Kan gewoon.
Dan moet je zijn contract ontbinden

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59
418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:25:
[...]

Dan moet je zijn contract ontbinden
Duurt nog slechts een jaartje.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• D-e-n
Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:47:
[...]

Vrijwel iedereen, ook hier, brandde hem tot aan de veters toe af. "Dat kan niet meer" vonden de meeste Ajacieden

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:38:
[...]

Vrijwel iedereen, ook hier, brandde hem tot aan de veters toe af. "Dat kan niet meer" vonden de meeste Ajacieden
Oke, dus hij is weggestuurd vanwege de mening van de buitenwacht en Tweakers in dit topic? Lijkt me sterk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:47:
[...]

Oke, dus hij is weggestuurd vanwege de mening van de buitenwacht en Tweakers in dit topic? Lijkt me sterk.
Als de buitenwacht het constateert zou het kunnen dat Ajax het ook zo zag?

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:48:
[...]

Als de buitenwacht het constateert zou het kunnen dat Ajax het ook zo zag?
Niet onmogelijk, maar het verhaal was toen wel anders als je Ajax een beetje volgde. (nog even los van dat de mening over Blind verre van unaniem was zoals je nu pretendeert)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:21
Harribo schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 18:43:
[...]

Wijndal is een hele aimabele jongen.
Dat kan niet anders, anders zie ik geen reden
hij heeft een foldertje op zijn laptop met dickpics van alle actieve trainers. Das duidelijk

• LZ86
D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:20:
@donleone83
De komst van Blind snap ik als Feyenoorder dus echt geen reet van. Die is een aantal jaren terug al weggestuurd omdat hij het snelle tempo niet meer aankon dus waarom zou dat nu anders zijn? En Jordi Cruyff heeft het steeds over kampioen worden maar zijn aankoopbeleid doet me op dit moment denken aan dat van TD Bosz destijds: volop inzetten op "ervaring" in de hoop snel te scoren maar als het niet gelijkt lukt kun je juist ook grote problemen krijgen.
Een bijna 37 jarige speler met een pacemaker. Of zou hij komen om vanaf de bank de trainer te ondersteunen? Want als speler is ie toch geen versterking? Zou nog eerder Wijndal opstellen dan Blind

• LZ86
Gonadan schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:47:
[...]

Onderschat onze macht niet :+ Koeman hebben we ook al ontslagen

[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 05-07-2026 01:19 ]

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 01:16:
[...]

Zou nog eerder Wijndal opstellen dan Blind
Ho, er zijn grenzen hoor. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:27
D-e-n schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:38:
[...]

Klopt. Blind kon toen al niet meer en nu kan ie niet meer in het kwadraat. Daarbij moet gezegd worden dat in het systeem van Michel het misschien iets minder niet meer kan :+

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 05-07-2026 12:45 ]

XXXVI

• Russel88
  • Nu online
Hoe speelt Michel dan? Ik heb gelezen dat het voornamelijk op balbezit is.

Betekent dit eindeloos over tikken op eigen helft of hoog op het veld van de tegenstander? Als het dat laatste is, dan wordt het prijs schieten met Blind achterin.

• Gonadan

Gonadan

Hoe hij gaat spelen weten we pas echt wanneer de selectie definitief is en hij een paar keer op de kloten gehad heeft om wat realisme aan te wakkeren vermoed ik. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-08 16:10
Blind (weer) terug naar Ajax zou voor mij wel weer het failliet van de scouting/opleiding bewijzen. Sowieso is er al een linksback aangetrokken nu dus wat is dan het plan met Blind? Centraal? 6?
Op 6 zou hij misschien een soort Schone rol kunnen vertolken, dat was ook nooit de snelste maar wel een goede passer, Blind ook, maar is dat dan voldoende?
Echte Ajacied en hij heeft mooie jaren gekend bij Ajax maar het is toch ook wel een keer klaar? Hij was al nooit de snelste, ik vraag me af hoe hij er nu bij loopt (ik heb 'm niet gevolgd bij Girona).
Prima als hij zijn trainerscarrière wil opstarten binnen Ajax maar voor iets anders zou ik 'm denk ik lekker bedanken voor de bewezen diensten.
Zal vast ook weer niet voor een habbekrats komen.

• Gonadan

Gonadan

Blind kan prima voetballen en kan nog steeds veel waarde brengen in een team, mits je een trainer hebt die snapt hoe je hem dan moet gebruiken. Bij Girona is dat vaak best goed gegaan, dus Michel snapt het in ieder geval wel. Ik maak me niet zo'n zorgen of hij wel goed gebruikt zou kunnen worden áls ze hem zouden halen.

Los daarvan kan je je wel afvragen of je die kant nog op moet willen gaan. Je gaat dan voor mijn gevoel wel veel concessies moeten doen om hem te laten renderen en we zouden juist moeten bouwen aan de toekomst.

Tenzij hij nu daadwerkelijk zou kunnen accepteren dat hij voor een redelijk loon in dienst van het team komt spelen, en dus ook geen basisplaats maar als extra en voor in de groep. Dan zou ik het prima vinden, het blijft toch een echte Ajax man.
Maar dan nog, daar zou nu niet de prioriteit moeten liggen wat mij betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
JEightyFive schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:06:
Blind (weer) terug naar Ajax zou voor mij wel weer het failliet van de scouting/opleiding bewijzen. Sowieso is er al een linksback aangetrokken nu dus wat is dan het plan met Blind? Centraal? 6?
Op 6 zou hij misschien een soort Schone rol kunnen vertolken, dat was ook nooit de snelste maar wel een goede passer, Blind ook, maar is dat dan voldoende?
Echte Ajacied en hij heeft mooie jaren gekend bij Ajax maar het is toch ook wel een keer klaar? Hij was al nooit de snelste, ik vraag me af hoe hij er nu bij loopt (ik heb 'm niet gevolgd bij Girona).
Prima als hij zijn trainerscarrière wil opstarten binnen Ajax maar voor iets anders zou ik 'm denk ik lekker bedanken voor de bewezen diensten.
Zal vast ook weer niet voor een habbekrats komen.
Hij is transfervrij.

Verder heeft hij, op de laatste 5 wedstrijden na, vrijwel alles gespeed bij Girona in het afgelopen seizoen. En vrijwel continu de 90 minuten vol gemaakt. Hij was overigens in vrijwel elke wedstrijd Centrale Verdediger, niet linksback. Hoe hij erbij liep kan ik niet zeggen, geen idee of hij wat toevoegde :)

Overigens was ik altijd groot fan van Blind. Maar laatste seizoen bij Ajax kon het gewoon niet meer. Ik gun hem het beste, maar niet in het 1e van Ajax.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 03-08 16:10
Doelde ook meer op zijn salaris dan op een transfersom :)

• Gonadan

Gonadan

JEightyFive schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:41:
[...]

Het gaat om het totaal. Wanneer er geen transfersom is dan is er vanzelf meer ruimte voor salaris. Zie ook een Van den Boomen die een hoger salaris heeft dan je zou verwachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:47:
[...]

Het gaat om het totaal. Wanneer er geen transfersom is dan is er vanzelf meer ruimte voor salaris. Zie ook een Van den Boomen die een hoger salaris heeft dan je zou verwachten.
Ja die had een mislintatsalaris. Als blind 3 per jaar krijgt is het prima wmb. Voor de ervaring en cultuurbewaking prima wmb. Zoveel spelers kunnen dat niet doen

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:52:
[...]

Ja die had een mislintatsalaris. Als blind 3 per jaar krijgt is het prima wmb. Voor de ervaring en cultuurbewaking prima wmb. Zoveel spelers kunnen dat niet doen
3 euro bedoel je dan neem ik aan? ;)
Of 3 ton, 3m is in ieder geval gigantisch veel te veel.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:06:
[...]

3 euro bedoel je dan neem ik aan? ;)
Of 3 ton, 3m is in ieder geval gigantisch veel te veel.
Veredeld tekengeld er bij in gerekend

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
JEightyFive schreef op maandag 6 juli 2026 @ 14:41:
[...]

Zijn huidige salaris schijnt 3.3m te zijn. Dat is vergelijkbaar met Dolberg, Itakura, Berghuis. Maar inderdaad komt hij dan wel bij de huidige best betaalde Ajax spelers.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Russel88
  • Nu online
evleerdam schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Zijn huidige salaris schijnt 3.3m te zijn. Dat is vergelijkbaar met Dolberg, Itakura, Berghuis. Maar inderdaad komt hij dan wel bij de huidige best betaalde Ajax spelers.
Pijnlijk om te lezen dat de top verdieners amper spelen vanwege blessures. Zou gek zijn om wederom een oude speler toe te voegen aan dat rijtje. Heb je zodadelijk 15 miljoen aan salaris in de lappenmand.

• Gonadan

Gonadan

@Russel88 nooit alleen naar salaris kijken, neem ook afschrijving mee en je weet welke kosten je in de lappenmand hebt.
Zo valt iedereen vaak over een Berghuis, maar Itakura en Dolberg kosten iets van 6,5 M per jaar. Berghuis zit er al vijf jaar dus dat is alleen nog salaris, die kost in feite de helft.
En een Blind 3M geven is dus ook maar de helft van je toppers, tenzij je met tekengeld gaat strooien. En een Klaassen kost dus in feite ook relatief weinig, terwijl een Sutalo weer reteduur is.

Even kort door de bocht. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Russel88
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:55:
@Russel88 nooit alleen naar salaris kijken, neem ook afschrijving mee en je weet welke kosten je in de lappenmand hebt.
Zo valt iedereen vaak over een Berghuis, maar Itakura en Dolberg kosten iets van 6,5 M per jaar. Berghuis zit er al vijf jaar dus dat is alleen nog salaris, die kost in feite de helft.
En een Blind 3M geven is dus ook maar de helft van je toppers, tenzij je met tekengeld gaat strooien. En een Klaassen kost dus in feite ook relatief weinig, terwijl een Sutalo weer reteduur is.

Even kort door de bocht. :)
Ik snap dat transfer kosten ook meetellen. Maar je top verdieners zijn op dit moment je oudere spelers die normaal gesproken niet elke wedstrijd kunnen spelen. Om daar Blind daaraan toe te voegen vind ik gewoon veel geld. Je elftal moet niet alleen maar uit veteranen bestaan.

Ik als Feyenoorder klaag op dit moment niet. Maar het ziet eruit als een kamikaze actie van Cruijf om op korte termijn resultaat te boeken.

• Gonadan

Gonadan

Je begint alsnog weer over top verdieners dus ik vraag me af of je het daadwerkelijk snapt.

Dat Cruyff zich volledig op de korte termijn richt is evident, dat heeft hij zelf ook uitgesproken. Of Blind toevoegen een significante bijdrage aan een korte termijn succes gaat leveren kan je nog wel over discussiëren wat mij betreft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 15:09:
[...]

Veredeld tekengeld er bij in gerekend
Dan nog veel te veel.

• toolkist
  • Niet online
Te kort door de bocht, doorverkoop waarde kun je ook in de rekensom meenemen als je dan toch bezif bent ;)

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:12:
Je begint alsnog weer over top verdieners dus ik vraag me af of je het daadwerkelijk snapt.
Potatoe potatoe, z'n punt blijft terecht dat je geen miljoenen wil moeten overmaken aan meerdere spelers die geen heel seizoen kunnen spelen.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:35:
[...]

Te kort door de bocht, doorverkoop waarde kun je ook in de rekensom meenemen als je dan toch bezif bent ;)
Als jij die weet te garanderen dan wel ja, maar dat is juist het probleem. Je kunt het laten meewegen maar niet mee rekenen.

Misschien dat voor jou alle aardappelen hetzelfde zijn, ik zie toch wel verschil tussen een bildstar en een eigenheimer. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46
Man man man, Ajax laat Steur gaan. Zo'n beetje het enige talent op het middenveld bij Ajax, onbegrijpelijk.

Gaat naar Newcastle United, daar heeft ie ook niets te zoeken..

Kennelijk wilde hij zelf niet verlengen..

https://www.vi.nl/nieuws/...weg-naar-newcastle-united

[ Voor 26% gewijzigd door Gynnad op 07-07-2026 06:47 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kist
Gynnad schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 06:44:
Man man man, Ajax laat Steur gaan. Zo'n beetje het enige talent op het middenveld bij Ajax, onbegrijpelijk.

Ik vind het ook zonde. Maar dit was altijd de meest waarschijnlijke uitkomst met die jongen. De vader van Steur heeft elk jaar zo'n beetje gedreigd met overstappen om aan meer centen te komen. Zo zijn PSV en Frankfurt eerder ook al langsgekomen.

Zijn vader is al jaren gericht op meer salaris voor zijn zoon. Goed recht natuurlijk. Maar dit wordt weer een gevalletje die speelt over 3 jaar bij Fortuna of in de Championship. Echt wel talent maar zelfs in dit extreem zwakke Ajax niet een bepalende speler.

• toolkist
  • Niet online

27m is wel een meer dan prima prijs voor een speler die over 2 jaar met hangende pootjes terug komt naar NL omdat ie niet speelt bij Newcastle. Die jongen is totaal niet klaar voor de PL.
Dit geeft Ajax de gelegenheid om de selectie op meerdere plekken te versterken.
Jammer dat ie zo snel al vertrekt maar als ie nu al niet wil bij tekenen...

1m per wedstrijd trouwens, zou ie dan over 2 seizoenen 100m opgeleverd hebben? :+
Edit: en meteen geen "probleem" meer of Mokio of Steur moet gaan spelen. Nieuwe 6 - Mokio - Gloukh zal het nu wel worden.

[ Voor 11% gewijzigd door toolkist op 07-07-2026 07:26 ]

• Kist
toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:20:
[...]

27m is wel een meer dan prima prijs voor een speler die over 2 jaar met hangende pootjes terug komt naar NL omdat ie niet speelt bij Newcastle. Die jongen is totaal niet klaar voor de PL.

1m per wedstrijd trouwens, zou ie dan over 2 seizoenen 100m opgeleverd hebben? :+
Edit: en meteen geen "probleem" meer of Mokio of Steur moet gaan spelen. Nieuwe 6 - Mokio - Gloukh zal het nu wel worden.
Idealiter Gloukh verkopen en een speler die wel wat kan er voor terug halen. Echt matige speler. Mist ook de fysieke vermogens om in de as te spelen.

Gezien Ajax schijnbaar ook interesse heeft in een nr10 van Anderlecht, verwacht ik niet dat Gloukh centraal de bedoeling is.

Daarbij moet die nieuwe 6 wel een echte leider zijn. Mokio is nog veel te druistig.

[ Voor 4% gewijzigd door Kist op 07-07-2026 07:36 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:08
Baal hier wel van. Maar dit nieuws voelde je natuurlijk al aankomen. Steur had al een mondelinge overeenkomst over z'n contract met Kroes. Daarna een paar keer liegen voor de bühne dat die verlenging wel goed komt en nu vertrekt ie toch.

Balen, want ik had 't gevoel dat Steur van alle talentvolle spelers bij Ajax het hoogste plafond had. Meer dan Godts of Mokio. Maar nu vertrekt ie dus naar de Premier League. Fysiek is ie daar nu nog niet klaar voor, maar hij kan daar wel gaan wennen. Het zou mij niks verbazen als Steur wel gaat slagen in Engeland.

Nou weer zaak dat Cruijff gaat handelen. Want er vertrekt veel, maar er komt nog niet veel bij. Zal je zien dat we de eerste wedstrijd zitten te kijken naar een middenveld met Mokio, Klaassen en Fitz-Jim :X

[ Voor 15% gewijzigd door JanW op 07-07-2026 07:40 ]

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:12:

Dat Cruyff zich volledig op de korte termijn richt is evident, dat heeft hij zelf ook uitgesproken.
Het verbaast mij. Dat is volgens mij totaal in tegenspraak met de visie van zijn pa.

• Kist
D-e-n schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:48:
[...]

Het verbaast mij. Dat is volgens mij totaal in tegenspraak met de visie van zijn pa.
Als het daarbij blijft is het zorgelijk. Maar dat weten we niet. Feit is dat je als Ajax niet kan zeggen we blijven ons op de toekomst richten terwijl je elk jaar 5de of 6de wordt.

Dan wordt je gewoon minder interessant, voor spelers, sponsoren, tv zenders, publiek. Er bestaat gewoon niet zoiets als een tussenjaar.

Je ziet het ook met Mijnans. PSV kan hem veel meer bieden, want Champions League en gegarandeerd meespelen om de titel.

Dat klinkt toch lekkerder naar een speler dan Conference League en we zijn zo lekker bezig met ons lange termijn beleid.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-08 13:18
Pfff, 27 miljoen. Ga je je bijna afvragen waarom PSV niet geprobeerd heeft Saibari naar Engeland te laten gaan, dan had je 75+ kunnen vragen. Tikkeltje jaloers over de bedragen die Ajax nog krijgt voor spelers.

WoT stats

• donleone83
toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:20:
[...]

Of Blind-Klaassen-Regeer :+

• Agent47

Agent47

27 miljoen voor Steur? Mega jackpot. Bij ons is Lille geinteresseerd in Zechiel.
Zechiel vind ik verder dan Steur, heeft ook meer gespeeld. Ben bang dat wij er 9 voor gaan krijgen oid.

• Gonadan

Gonadan

Tja, als je na anderhalve goede pot al denkt over meer garanties en knaken te kunnen onderhandelen dan gaat het wel eens stroef met een verlenging. Sportief gezien vind ik het jammer dat hij niet gewoon wat langer probeert zichzelf te ontwikkelen en meer geduld heeft, ik denk dat hij er dan echt wel was gekomen. Maar blijkbaar is ook hier de mentaliteit weer een probleem.
Nou ja, ga dan maar, want als het in het koppie zo zit zou je dat uiteindelijk toch wel merken op het veld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:48:
[...]

Het verbaast mij niet. Hij roept vanaf het begin dat Ajax zo snel mogelijk weer competitief moet zijn en dat hij meteen voor het kampioenschap wil gaan. Dat in combinatie met een slechts tweejarig contract laat duidelijk zien waar de eerste prioriteit ligt. Lukt het dan bouwt hij wellicht verder aan de lange termijn, lukt het niet is hij weg en sta je voor de zoveelste keer op nul.

Blijkbaar ziet de directie en RvC dit ook als juiste strategie, dat verbaast mij meer. Hoewel ik ook wel begrijp dat je als Ajax zijnde niet maar kunt blijven aankomen met een zoveelst opbouwjaar, dan moet je uiteindelijk ook risico's gaan nemen zoals ze nu lijken te willen doen. Ik hoop echter dat achter de schermen ook gewoon aan een fundament gebouwd wordt ook al ligt de focus van Cruyff daar niet opzichtig, want de lange termijn is toch echt wat je club weer op de rit moet krijgen.

Het gezwam om zijn bloedlijn kan ik niet zoveel mee, het zijn totaal verschillende mensen. Een leuk historisch haakje om de witte zakdoekjes wat uit te stellen, en een naam die in internationaal wellicht helpt, meer zie ik er niet in.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:14
Agent47 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:19:
27 miljoen voor Steur? Mega jackpot. Bij ons is Lille geinteresseerd in Zechiel.
Zechiel vind ik verder dan Steur, heeft ook meer gespeeld. Ben bang dat wij er 9 voor gaan krijgen oid.
Zechiel is 22, Steur is 18. Dat is niet echt een vergelijking toch? :)

K to the KillaZ

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33

Sagat

Is pappa x2!

JanW schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:38:
Balen, want ik had 't gevoel dat Steur van alle talentvolle spelers bij Ajax het hoogste plafond had. Meer dan Godts of Mokio. Maar nu vertrekt ie dus naar de Premier League. Fysiek is ie daar nu nog niet klaar voor, maar hij kan daar wel gaan wennen.
Als voornamelijk samenvatting kijker en niet Ajax fan vind ik het moeilijk om te beantwoorden of hij er wel of niet klaar voor is. Mijn herinnering is dat hij af en toe positief opviel en af en toe onzichtbaar was, wat ook normaal is voor een jonge speler.
Het zou mij niks verbazen als Steur wel gaat slagen in Engeland.
Zelfs als je sportief niet slaagt, je kan idd altijd naar een kleinere cub al dan niet PL of Championship, of ander land of zefls teug naar NL, financieel snap ik deze keuzes volkomen.

Er is nog steeds altijd de kans dat er een blessure komt die voetbal veel moeilijker of zelfs onmogelijk maakt, dan is het toch erg fijn als de schaapjes al op het droge zijn.

Dus ja sportief slagen of financieel?
De sportfan in mij, zou zeggen neem dan nog een jaarcontract bij ajax en kijk dan verder. Maar nogmaals, dat geld, ik moet eerlijk zijn ik denk dat de blinde pegels het ook bij mij zouden winnen van de sportief betere route als ik die vader zou zijn.

10 second ninja DONE

• D-e-n
Zechiel moet je gewoon houden. Perfecte aanvulling voor Targhalline en Valente. Maar ik vrees dat Gio, zoals hem ooit door Advocaat geleerd is, twee controleurs gaat opstellen maar dan gooi je dus heel veel weg

• Russel88
  • Nu online
Ik snap het wel. Stel hij blijft, wat dan. Ajax is nou niet echt de meest stabiele club de laatste jaren. Wel zonde een talent die zo vroeg weggaat.

• Agent47

Agent47

KillaZ schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:23:
[...]

Zechiel is 22, Steur is 18. Dat is niet echt een vergelijking toch? :)
20 potjes eredivisie voor steur, 58 voor zechiel. Beide een contract tot 2028. Zechiel is inderdaad 4 jaar ouder. Volgens transfermarkt is Zechiel 10 miljoen waard en Steur 7 miljoen.

Het zijn wel next gen voetballers. Ik vind 27 miljoen oprecht de maximale prijs, heeft ajax goed gedaan dan.

• Agent47

Agent47

D-e-n schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:36:
[...]

Zechiel moet je gewoon houden. Perfecte aanvulling voor Targhalline en Valente. Maar ik vrees dat Gio, zoals hem ooit door Advocaat geleerd is, twee controleurs gaat opstellen maar dan gooi je dus heel veel weg
Ik vrees sowieso voor Gio qua wisselbeleid.

• Gonadan

Gonadan

Sagat schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:24:
[...]

Als voornamelijk samenvatting kijker en niet Ajax fan vind ik het moeilijk om te beantwoorden of hij er wel of niet klaar voor is. Mijn herinnering is dat hij af en toe positief opviel en af en toe onzichtbaar was, wat ook normaal is voor een jonge speler.
Klaar voor de basis absoluut niet, maar dat hoeft ook niet. Als hij daar garantie krijgt op kansen en denkt zich omhoog te kunnen knokken dan kan dat ook een prima perspectief zijn.
Zelfs als je sportief niet slaagt, je kan idd altijd naar een kleinere cub al dan niet PL of Championship, of ander land of zefls teug naar NL, financieel snap ik deze keuzes volkomen.

Er is nog steeds altijd de kans dat er een blessure komt die voetbal veel moeilijker of zelfs onmogelijk maakt, dan is het toch erg fijn als de schaapjes al op het droge zijn.

Dus ja sportief slagen of financieel?
De sportfan in mij, zou zeggen neem dan nog een jaarcontract bij ajax en kijk dan verder. Maar nogmaals, dat geld, ik moet eerlijk zijn ik denk dat de blinde pegels het ook bij mij zouden winnen van de sportief betere route als ik die vader zou zijn.
Als goede vader sta je in dienst van je zoon, je steunt zijn voorkeur in plaats van je eigen mening het belangrijkst te maken. Het is niet dat je als speler van Ajax op een houtje moet bijten en als 18-jarige komen er nog kansen genoeg om je te ontwikkelen.

Dus ja, als dit de wens van Steur zelf is en zijn vader steunt hem dan snap ik het. Is dit niet per se de wens van Steur dan is het een slechte vader.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Bij Utrecht. Steur wordt duidelijk niet gekocht op basis van z'n prestaties tot nu toe maar op talent/verwachting richting de toekomst.
Als je net 130m vangt voor een speler kun je nog eens een gokje wagen ;)
Kist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:35:
[...]

Idealiter Gloukh verkopen en een speler die wel wat kan er voor terug halen. Echt matige speler. Mist ook de fysieke vermogens om in de as te spelen.

Gezien Ajax schijnbaar ook interesse heeft in een nr10 van Anderlecht, verwacht ik niet dat Gloukh centraal de bedoeling is.

Daarbij moet die nieuwe 6 wel een echte leider zijn. Mokio is nog veel te druistig.
Gloukh had al helemaal niet zulke slechte statistieken in een klote jaar. Ik wil het wel eens zien wat ie kan als Ajax een jaar wel goed draait. En op 10 heb je wat mij betreft niet per se veel fysiek nodig.
Mbt Mokio, die kan nu mooi op 8 gaan spelen, lijkt me in deze fase van z'n carriere z'n beste plek.

• Gonadan

Gonadan

Als ik het goed begreep wilde Michél met de punt naar voren spelen, dan is het lozen van steur om financiële ruimte te maken niet gek. Gloukh zou wat mij betreft nu juist een échte kans moeten krijgen. Ik denk dat wanneer je het elftal beter neer zet en in de controlerende kant meer zekerheid biedt een Gloukh juist goed kan gaan renderen omdat hij kan gaan doen waar hij goed in is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 10:07:
[...]

Bij Utrecht. Steur wordt duidelijk niet gekocht op basis van z'n prestaties tot nu toe maar op talent/verwachting richting de toekomst.
Als je net 130m vangt voor een speler kun je nog eens een gokje wagen ;)

[...]

Gloukh had al helemaal niet zulke slechte statistieken in een klote jaar. Ik wil het wel eens zien wat ie kan als Ajax een jaar wel goed draait. En op 10 heb je wat mij betreft niet per se veel fysiek nodig.
Mbt Mokio, die kan nu mooi op 8 gaan spelen, lijkt me in deze fase van z'n carriere z'n beste plek.
Zeker, bij Utrecht. Zal denk ik ook wel te maken hebben dat ajax tot 2020 goed gepresteerd heeft in Europa.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken