"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Het sterkt mij wel weer in mijn visie dat ik er pas echt aandacht aan besteed wanneer de handtekening daadwerkelijk staat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2104863/enorme-sensatie-ajax-versterkt-zich-met-ter-stegen.html
Zeiss Distagon 21 f/2.8
15 miljoen per jaar, wat een ziek bedrag voor een keeper. Dit geintje kost Barça veel geld, want zijn vorige club heeft vast ook niet het hele salaris overgenomen. Maar beter ook, want hij heeft er 2 wedstrijden gespeeld ofzoVos schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:45:
Ajax zou de huur van Ter Stegen hebben afgerond. Mits niet te duur en fit een prima versterking.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2104863/enorme-sensatie-ajax-versterkt-zich-met-ter-stegen.html
Samen met Henrique spelers die de lat voor de rest van de selectie aanzienlijk hoger leggen. In mijn optiek goede transfersVos schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:45:
Ajax zou de huur van Ter Stegen hebben afgerond. Mits niet te duur en fit een prima versterking.
VD Boomen schijnt weg te gaan. Nu Wijndal nog.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 25-06-2026 16:45 ]
XXXVI
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Mocht hij fit zijn en blijven dan is het bij uitstek de beste keeper in de Eredivisie, alleen heeft hij afgelopen seizoen maar 2 wedstrijden gespeeld ivm zijn blessures, dus dat is wel een risico.Vos schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:45:
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zero compensation
Messi met een lobby via Rijkaard.Internet Janny schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 19:03:
Over een paar jaar CR7 als hij klaar is in de zandbak?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Hopen dat ie fit blijft ja, maar betwijfel het gezien z'n verleden.Gynnad schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:28:
[...]
Mocht hij fit zijn en blijven dan is het bij uitstek de beste keeper in de Eredivisie, alleen heeft hij afgelopen seizoen maar 2 wedstrijden gespeeld ivm zijn blessures, dus dat is wel een risico.
Maar goed, we gaan het zien.
Qua kosten zal het wegvallen tegen de aanstaande transfer van vd Boomen.
edit: volgende gerucht, Julian Brandt. Nou zal die niet komen, maar ik mag toch hopen dat Ajax nu niet alleen maar 28+ jaar oude spelers gaat halen
[ Voor 13% gewijzigd door toolkist op 25-06-2026 21:36 ]
Al die geriatrische aankopen van Ajax en Feyenoord de laatste tijd zijn geen goede zetten gebleken. Wat maakt het nu anders?
Wat is er anders?LZ86 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:57:
Wellicht kunnen ze v basten overtuigen ook weer te gaan spelen?
Al die geriatrische aankopen van Ajax en Feyenoord de laatste tijd zijn geen goede zetten gebleken. Wat maakt het nu anders?
Gek genoeg, die van PSV doet het lekker!LZ86 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:57:
Wellicht kunnen ze v basten overtuigen ook weer te gaan spelen?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat een gigantische slechte beslissing van ten Hag en co.
Hopelijk is dit de uitzondering en niet de norm want anders die ik het somber in voor Twente
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Zal er wel eentje tegen ons scorenPlayer1S schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:42:
Weghorst bevestigt bij Twente!
Hopelijk is dit de uitzondering en niet de norm want anders die ik het somber in voor Twente
Beter voor Ajax. Weg met zo’n malloot uit je selectie. Hij minder druk, win win
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Stengs, Nieuwkoop, nadje, ivanusec en lotomba eerst maar eens lozen. Ohja ook zerrouki.Russel88 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 16:32:
Maandag begint Feyenoord met trainen. Maar hebben we een performance coach? Er zijn zoveel mensen weggegaan, dat ik het niet meer helder heb. Zo’n persoon is toch wel cruciaal en moet betrokken zijn bij de voorbereiding.
Dikke win voor Ajax. Die totaalidioot moet je toch niet bij je club willen hebben.Player1S schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:42:
Tja Ten Hag en spelers halen. Welke speler die op zijn voorspraak zijn gehaald is wel geslaagd de afgelopen jaren?Player1S schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:42:
De win was er al voor Ajax, Weghorst zijn contract loopt namelijk over 3 dagen af.LZ86 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:47:
[...]
Dikke win voor Ajax. Die totaalidioot moet je toch niet bij je club willen hebben.
Que? Transfervrij. Hoe helpt dit Ajax?ElPaco schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:01:
En zo zie je maar dat Ten Hag nog steeds bij Ajax op de loonlijst staat. Die heeft zo veel gedaan voor Ajax nadat hij er weg was. Toen met Antony voor een zieke prijs en nu dit.
Weghorst uit je selectie. Geen kans dat hij toch bijtekent bij Ajax.
Nou inderdaad, ik verbaas me dat FCT ‘m die verantwoordelijkheid geeft. Het is wachten tot Labyad tekent in Enschede.Kist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 10:54:
[...]
Tja Ten Hag en spelers halen. Welke speler die op zijn voorspraak zijn gehaald is wel geslaagd de afgelopen jaren?
[ Voor 66% gewijzigd door ephymerous op 27-06-2026 11:42 ]
XXXVI
ElPaco schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:01:
En zo zie je maar dat Ten Hag nog steeds bij Ajax op de loonlijst staat. Die heeft zo veel gedaan voor Ajax nadat hij er weg was. Toen met Antony voor een zieke prijs en nu dit.
20 doelpunten in 65 officiële wedstrijden voor Ajax, dat is geen slechte score, voor mijn gevoel lag dat wat lager.
[ Voor 11% gewijzigd door Gynnad op 27-06-2026 12:03 ]
Twente komt eraan!
Die kans was al 0.ElPaco schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:10:
[...]
Weghorst uit je selectie. Geen kans dat hij toch bijtekent bij Ajax.
Hoop voor jullie dat het bij die 5% blijft 😇JoteW schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:13:
Niet kapot van.. wel een bepaalde mentaliteit die we missen. Als hij de rest daar 5% van meegeeft ben ik tevreden
Exact, mooi om op je 33e nog toch een niveautje hoger te proberen. En je ziet vaker dat ex Ajax spitsen wat opbloeien als ze daar weg gaan.donleone83 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:40:
Ik gun het Weghorst trouwens wel, deze stap omhoog
Daarom gaat ie ook niet richting het zuiden maar het oostendonleone83 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:40:
Ik gun het Weghorst trouwens wel, deze stap omhoog
Float like a butterfly, sting like a bee.
En ondertussen nog steeds geen nieuwe 6 terwijl de voorbereiding alweer begonnen is.
De verhalen zijn dat ze met een Argentijnse 6 bezig zijn.toolkist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:56:
Henrique zou ook rond zijn, 10m en nog een zwik bonussen wordt er gezegd. Als dat waar is mag ie meteen wel een dragende speler zijn want hij zal ongetwijfeld ook in de top van het nieuwe salarishuis zitten.
En ondertussen nog steeds geen nieuwe 6 terwijl de voorbereiding alweer begonnen is.
Lammers zal ook wel gaan denk ik, dus er zal nog wel een spits bij moeten.
nggyu nglyd
Weghorst in vorm is een aanwinst voor elke eredivisieclub. Een beetje ongepolijst en onaangepast, maar als je hem goed gebruikt is het een aanwinst.donleone83 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 11:44:
Weghorst is denk ik een uitstekende spits voor Twente. Twente voetbalde vaak hartstikke goed maar met name Lammers miste te veel kansen. Weghorst kan daar gewoon oorlog maken in de 16 en balletjes er in schieten. Dat ligt hem natuurlijk prima.
Totaalidioot en andere kwalificaties zijn ietwat respectloos. De voetbalwereld kent vreemde kostgangers.
Een fors bedrag voor iemand van 29 jaar. In mijn visie investeren Nederlandsche clubs vooral in spelers die je nog kunt door verkopen. Daarom heb ik ook twijfels over de Belg die Feyenoord heeft gehaaldtoolkist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:56:
Henrique zou ook rond zijn, 10m en nog een zwik bonussen wordt er gezegd. Als dat waar is mag ie meteen wel een dragende speler zijn want hij zal ongetwijfeld ook in de top van het nieuwe salarishuis zitten.
Daarom mijn 'verwachting' (hoop dus) dat ie wel meteen een dragende speler wordt. Want anders had je dat geld naar mijn mening beter kunnen besteden.D-e-n schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Een fors bedrag voor iemand van 29 jaar. In mijn visie investeren Nederlandsche clubs vooral in spelers die je nog kunt door verkopen. Daarom heb ik ook twijfels over de Belg die Feyenoord heeft gehaald
Inderdaad.D-e-n schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Een fors bedrag voor iemand van 29 jaar. In mijn visie investeren Nederlandsche clubs vooral in spelers die je nog kunt door verkopen. Daarom heb ik ook twijfels over de Belg die Feyenoord heeft gehaald
Monaco laat zo'n speler echt niet gaan voor een 10 miljoen als het zo'n topper was. Veel blessures gehad lees ik ook.
Absurd veel risico.
Cruyff smijt met geld en dat mag blijkbaar. Krijg wat mislintat vibes.
Het feit dat die Henrique al salaris wil inleveren, zet ook te denken. Bij Monaco lachen ze zich suf, die zagen er blijkbaar geen heil in.
Wat is er mis met minder betalen aan goede linksback die zich goed ontwikkeld heeft bij een Twente, Nec of Belgische sub- top... Oid.?.
Daar zit de toekomst in. Ook financieel. Mocht het mis gaan, ga je niet meteen met veel geld de boot in.
Goed scouting beleid schijnt moeilijk te zijn?
Serieus , waar zijn ze mee bezig?
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 28-06-2026 16:17 ]
Op zich eens dat het een giga risico is. Maar de andere clubs in Nederland vragen ook astronomische bedragen aan Ajax. En die gasten falen dan ook vaak in de Arena. Laatste echt goede aankoop van de subtop vandaan is Ziyech denk ik?Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
[...]
Inderdaad.
Monaco laat zo'n speler echt niet gaan voor een 10 miljoen als het zo'n topper was. Veel blessures gehad lees ik ook.
Absurd veel risico.
Het feit dat die Henrique al salaris wil inleveren, zet ook te denken. Bij Monaco lachen ze zich suf, die zagen er blijkbaar geen heil in.
Wat is er mis met minder betalen aan goede linksback die zich goed ontwikkeld heeft bij een Twente, Nec of Belgische sub- top... Oid.?.
Daar zit de toekomst in. Ook financieel. Mocht het mis gaan, ga je niet meteen met veel geld de boot in.
Az of Utrecht vraagt ook zulke bedragen voor spelers die nog niet veel hebben laten zien. El karaouani had je ook niet gehad voor minder. Voor 4-5 miljoen haal je bijna niets. Of je moet een gok nemen op een speler uit Zuid Amerika die de rest over het hoofd heeft gezien. Maar dan heb je ook het risico dat je een paar keer mis zit.Kist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Op zich eens dat het een giga risico is. Maar de andere clubs in Nederland vragen ook astronomische bedragen aan Ajax. En die gasten falen dan ook vaak in de Arena. Laatste echt goede aankoop van de subtop vandaan is Ziyech denk ik?
Hopelijk weten ze wijndal en Avila wel te lozen deze zomer.
[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 28-06-2026 16:30 ]
Van Uneken (oid) wordt genoemd, zoon van de assistent als ik het goed heb.Quad schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 23:08:
Logische stap voor Weghorst bij Twente. Mooi ik de buurt van vrienden en familie, en de ideale opvolger voor van Wolfswinkel.
Lammers zal ook wel gaan denk ik, dus er zal nog wel een spits bij moeten.
Lammers zal inderdaad vertrekken, al ziet van de Brom ook wel opties voor beiden (met Lammers mogelijk meer op 10).
Ik snap ook niet waarom Nederlandse clubs ineens weer allemaal oudere spelers halen. Je ziet het ze allemaal nu doen. Het idee was jonge spelers opleiden en die met winst doorverkopen.Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
[...]
Inderdaad.
Absurd veel risico.
Alleen maar jonge spelers werkt ook niet. En als er geen jonge spelers voor specieke posities zijn moet je toch watSoulizer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:49:
[...]
Ik snap ook niet waarom Nederlandse clubs ineens weer allemaal oudere spelers halen. Je ziet het ze allemaal nu doen. Het idee was jonge spelers opleiden en die met winst doorverkopen.
Rigaux had ooit ergens aangegeven dat hij de balans in het elftal probeert te bewaken. Ook leeftijd en carrière fase neemt hij mee.D-e-n schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:37:
[...]
Ik denk dat we die Belg in dat kader moeten zien. Een routinier die structuur kan brengen. Tot nu toe zie ik het positief in. Die Belg is wat ouder, maar heeft wel ervaring. Als de geruchten kloppen, dan komen er nog 2 jonge Spanjaarden eraan die groei potentie hebben. Hopelijk kan Rigaux ook goed overbodige spelers verkopen, want we hebben er wel heel veel.
Wat is astronomisch? Deze vage aankoop van 10 miljoen is ook een aardig bedrag.Kist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Op zich eens dat het een giga risico is. Maar de andere clubs in Nederland vragen ook astronomische bedragen aan Ajax. En die gasten falen dan ook vaak in de Arena. Laatste echt goede aankoop van de subtop vandaan is Ziyech denk ik?
Ik heb het niet zo helder maar volgens mij heeft Ajax de laatste jaren weinig aankopen in de subtop gedaan?
Ze hadden bijv een Valente kunnen kopen om maar wat te noemen
Of een Zerrouki. Het is en blijft een gok. Ik zou als club vooral investeren in goede scouting en consequent beleid. Vooral dat laatste is een probleem bij Ajax.Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:08:
[...]
De paniek voetbal van Feyenoord heeft ook schade aangericht. Paniek aankopen moeten we weer zien te slijten, want ze hebben gewoon niet het niveau wat Feyenoord na moet streven.
Er is weinig gekocht omdat er vaak hoge bedragen werden gevraagd. Denk aan 14 miljoen voor Sano of de 10 miljoen voor Wijndal. Roefs die na 1 seizoen al 6 miljoen moest kosten, een vergelijkbaar bod voor Mats Rots dat volgens Twente werd afgewezen.Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:08:
[...]
Wat is astronomisch? Deze vage aankoop van 10 miljoen is ook een aardig bedrag.
Ik heb het niet zo helder maar volgens mij heeft Ajax de laatste jaren weinig aankopen in de subtop gedaan?
We hebben het over een initieel bedrag van 10 miljoen dat is al snel de vraagprijs van een middenmoter voor hun spelers als Ajax komt kloppen.
Is het minder, dan kom je al snel bij een Edvardsen uit.
Een Weghorst gaf zelf al veel weg in zijn interviews. Onder Farioli was zijn rol heel duidelijk en belangrijker, het plan werkte gewoon goed en daarom kon hij daar gewoon in mee zonder problemen. Wat hij niet letterlijk zegt maar wat je eruit kunt concluderen is dat afgelopen seizoen er dus minder duidelijkheid was, geen plan en het werkte allemaal sowieso niet. En dan wordt het voor hem een stuk minder makkelijk om maar tweede viool te blijven spelen en er dan soms ineens wel weer zomaar te moeten staan.
Dat begrijp ik heel goed en dan denk ik dat het voor hem ook goed is om verder te gaan kijken. Bij Ajax zit hij in mijn optiek alleen nog maar in de weg voor jonge spitsen, ik hoop dat Cruyff nog met een centrale aanvaller komt uiteindelijk.
En ja, Henrique. Ervaren en heeft bewezen terecht op voetballen te zitten, maar het is een risicovolle hoek. Net als Ter Stegen een speler die echt wel kan voetballen en heel wat kan betekenen, maar financiëel op geen enkele manier aantrekkelijk zijn en er is ook wel iets mee anders kwamen ze nooit naar Ajax.
In de lijn dat je in elke linie een ervaren speler wilt hebben snap ik hem helemaal, wat dat betreft niets mis mee. Maar het is dan wel een lijn waarin je op enkele spelers gaat bouwen en als daar iets mee is dan zit je weer zonder. Het is niet van het niveau Zinchenko of Tomiyasu, maar ik ben er ook nog niet gerust op allemaal.
Vooralsnog heb ik niet het gevoel van een opbouw richting de toekomst en dat we er over een paar jaar weer staan met een mooie visie. Het voelt op dit moment meer alsof we een alles of niets TD hebben die all-in gaat om kampioen te worden (heeft 'ie immers als doel gesteld), maar of de club daar uiteindelijk ook beter van wordt durf ik nog niet te zeggen.
Qua grote schoonmaak voelt het ergens wel prettig. Ik heb toch het gevoel gehad dat na Mislintat heel veel praatjesmakers hebben binnengehaald die allemaal hele mooie verhalen hebben over hoe voetbal moet zijn, maar onder de streep hebben we amper resultaten gezien die de praatjes rechtvaardigen. Ik vrees dat de 'interessante' tijden voorlopig nog niet voorbij zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoop voor Ajax dat ze hem beoordeeld hebben op het keepen, niet op het voetballen .Gonadan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:10:
Net als Ter Stegen een speler die echt wel kan voetballen
Snap dat je ook in de toekomst moet investeren, maar echt lekkere cijfers heeft ie niet. En de vorige paar gokjes waren helemaal niks, dus niet veel vertrouwen in. Denk dat Ueda wel weggekocht gaat worden, en dan heb je dus eigenlijk geen echte vervanging. Tenzij S v Persie blijft, want daar zit wel potentie in.
In die Belg wel, dat is wel lekker, want een goede verdedigende middenvelder hadden we niet. Nu hoop ik dat er nog veel van het brandhout geloosd gaat worden, maar het blijft redelijk stil.
Begin maar met Hwang, Nieuwkoop, Lotomba, Zerrouki en Ivanusec. Bijna altijd geblesseerd en scheelt een boel aan salaris.LZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:32:
Die spits die Feyenoord heeft gehaald zou ook een groeibriljantje zijn.
Snap dat je ook in de toekomst moet investeren, maar echt lekkere cijfers heeft ie niet. En de vorige paar gokjes waren helemaal niks, dus niet veel vertrouwen in. Denk dat Ueda wel weggekocht gaat worden, en dan heb je dus eigenlijk geen echte vervanging. Tenzij S v Persie blijft, want daar zit wel potentie in.
In die Belg wel, dat is wel lekker, want een goede verdedigende middenvelder hadden we niet. Nu hoop ik dat er nog veel van het brandhout geloosd gaat worden, maar het blijft redelijk stil.
En Sauer, Borges, Tengstedt, Diarra en Deijl. En dan laat ik nog een paar twijfelaartjes buiten beschouwing. We hebben zo ontzettend veel spelers, niet normaal. En dan zit er een elftal aan nuttelozen in.Agent47 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:35:
[...]
Begin maar met Hwang, Nieuwkoop, Lotomba, Zerrouki en Ivanusec. Bijna altijd geblesseerd en scheelt een boel aan salaris.
Het is echt veel te vroeg om Sauer af te schrijven. Borges en Tengsted zou ik ook behouden tenzij we niet teveel verlies maken. We moeten spelers wel de kans geven. Als Borges rendeert (ik weet het, een grote als) dan heb je wel een mooie combinatie. Een buitenspeler die voorzetten geeft en een kopsterke spits.LZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:42:
[...]
En Sauer, Borges, Tengstedt, Diarra en Deijl. En dan laat ik nog een paar twijfelaartjes buiten beschouwing. We hebben zo ontzettend veel spelers, niet normaal. En dan zit er een elftal aan nuttelozen in.
Ik heb Borges niets zien doen wat ook maar een klein beetje potentie laat zien.Russel88 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:49:
[...]
Het is echt veel te vroeg om Sauer af te schrijven. Borges en Tengsted zou ik ook behouden tenzij we niet teveel verlies maken. We moeten spelers wel de kans geven. Als Borges rendeert (ik weet het, een grote als) dan heb je wel een mooie combinatie. Een buitenspeler die voorzetten geeft en een kopsterke spits.
Ze vierden feest toen we m haalden bij zijn oude club. Gozer scoort nooit als aanvaller. Afscheid nemen en verlies pakken.
Ik krijg net een pushbericht van Ajax. Het is officieel.toolkist schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:38:
En de volgende die weg lijkt te gaan bij Ajax, Beuker deze keer volgens de telegraaf. Grote zonder schoonmaak lijkt echt begonnen te zijn, hopelijk wordt Wijndal 1 van de volgende.
Bron: AjaxMarijn Beuker vertrekt bij Ajax
Marijn Beuker verlaat Ajax per 1 juli 2026. De Directeur Voetbal werkte sinds 1 december 2023 bij de club. Beuker (Arnhem, 21 september 1984) was vanaf zijn aanstelling onder andere verantwoordelijk voor de jeugdopleiding en alle direct daaraan ondersteunende disciplines.
Datum: 29.06.2026
Algemeen directeur Menno Geelen: "De afgelopen maanden veranderde de functie van Marijn al op bepaalde onderdelen. In besprekingen over de verdere invulling van onze voetbalorganisatie bleek onderling een te groot verschil van inzicht. Daarover zijn goede gesprekken gevoerd en samen hebben we geconcludeerd dat het beter is als onze wegen scheiden. Zijn taken en verantwoordelijkheden worden in beginsel intern belegd. Marijn heeft zich de afgelopen tweeënhalf jaar enorm ingezet voor de club, een bijdrage geleverd aan het op één lijn brengen van de verschillende voetbalafdelingen en veel talenten aan de club weten te binden. Daar zijn we hem dankbaar voor. Wij wensen hem veel succes bij het vervolg van zijn carrière."
Beuker: "Het was een groot voorrecht om voor Ajax te mogen werken. Ik kijk met trots terug op de samenwerking met alle spelers, ouders, trainers, overige collega’s en op de stappen die we samen hebben gezet in de verdere ontwikkeling van de voetbalorganisatie. We hebben met elkaar gewerkt aan een duidelijke visie en methodische lijn en daarmee een fundament gecreëerd waarop de club de komende jaren verder kan bouwen. In het voetbal bestaan verschillende overtuigingen over de weg naar succes. In een topsportorganisatie is het essentieel dat er volledige eenheid bestaat over de richting en de keuzes die worden gemaakt. Zoals ik vaker heb gezegd: beter één visie die iedereen volledig draagt dan meerdere visies die naast elkaar bestaan. Vanuit die overtuiging hebben Ajax en ik gezamenlijk besloten dat dit het juiste moment is om ieder een eigen weg te gaan. Ik wens iedereen binnen Ajax alle succes bij het realiseren van de ambities die bij deze prachtige club horen."
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Hwang, veel geblesseerd maar indien fit zeker fijne speler, hoeft van mij niet weg tenzij je er dikke winst op kan maken.LZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:42:
[...]
En Sauer, Borges, Tengstedt, Diarra en Deijl. En dan laat ik nog een paar twijfelaartjes buiten beschouwing. We hebben zo ontzettend veel spelers, niet normaal. En dan zit er een elftal aan nuttelozen in.
Nieuwkoop, fan is groot woord, maar ik denk dat ik iets positiever over hem denk dat de meeste hier. Helaas wel erg blessuregevoelig en pakt ook veel kaarten. Zie ook Deijl
Lotomba, Zerrouki en Ivanusec.
Zeroukki bij twente is ook voor ons prima maar kan/wil het niet, dus idd beter om weg te gaan, die andere 2 geen enkele discussie.
Sauer Mag het wmb nog wel een seizoen proberen.
Borges Zou HEEEEL misschien een Ueda kunnen doen en veel beter worden...maar zou ik idd niet erg vinden als hij gaat
Tengstedt, Diarra
Ook geen discussie
Deijl
Prima speler voor de breedte en tegen de kleintjes, hoeft van mij niet weg (neem aan dat hij ook niet gruwelijk veel kost, maar mogelijk gevaarlijke aanname.Beetje de nieuwkoop rol dus.
10 second ninja DONE
Ik ken die nieuwe spits niet, maar als ik de berichten mag geloven is het een fysiek sterke, balvaste spits die veel duels wint. Als dat klopt (en dat zal wel kloppen neem ik aan), dan is dat wel een profiel dat heel erg complementair is aan Steijn en waarmee je veel meer uit diens kwaliteiten kunt gaan halen. Op zich wel positief dat er ook op die manier gescout wordt, ondanks dat hij niet per se zelf enorm veel goals gemaakt heeft.LZ86 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:32:
Die spits die Feyenoord heeft gehaald zou ook een groeibriljantje zijn.
Hier ook wel mee eens trouwens. Aan Sauer zie je echt aan alles dat hij heerlijk kan voetballen. Rendement zal alleen nog wat omhoog moeten, maar hij is een half jaar geleden 20 geworden dus dat gaat echt nog wel gebeuren naarmate hij wat meer ervaring opdoet. Het was alleen wel erg oneerlijk dat er geen directe vervanger voor Paixao werd gehaald en hij dus ineens een gat van (alleen al in de Eredivisie) 30 G/A's moest gaan vullen. Dat had je niet mogen verwachten van zo'n jong ventje.Russel88 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:49:
[...]
Het is echt veel te vroeg om Sauer af te schrijven. Borges en Tengsted zou ik ook behouden tenzij we niet teveel verlies maken. We moeten spelers wel de kans geven. Als Borges rendeert (ik weet het, een grote als) dan heb je wel een mooie combinatie. Een buitenspeler die voorzetten geeft en een kopsterke spits.
Wat betreft Borges, ik blijf zeggen dat het niet mee heeft geholpen dat ie continu op links werd geposteerd. Ik vergelijk hem graag met Schaken, die op rechts het altijd simpel hield door op snelheid buitenom te gaan en veel voorzetten te geven. In zo'n rol zie ik Borges het heel redelijk doen.
Denk alleen wel dat Schaken z'n beperkingen heel goed kende terwijl Borges zichzelf enorm overschat.
Hopelijk één van de vele transfers deze zomer bij Ajax, zowel in als uit.
Alles om Wijndal weg te werken. Desnoods halen we nog drie linksbacks.JanW schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:48:
Henrique naar Ajax is nu officieel. Gemengde gevoelens. Vind het veel geld voor een 29 jarige linksback. Hij kan wellicht goed voetballen. Verder ken ik hem niet en ik weet niet wat hij qua mentaliteit toevoegt aan het team.
Hopelijk één van de vele transfers deze zomer bij Ajax, zowel in als uit.
Zoals Wijndal?Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
[...]
Ik ben benieuwd. Maar ik ga toch met een positief gevoel het seizoen in.
Utrecht vroeg ook al 9 miljoen voor el karaouani die nog niets had laten zien buiten de eredivisie.Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
[...]
Inderdaad.
Absurd veel risico.
Die verdediger zie ik wel zitten. Die spits niet, maar wellicht verrast ie me.Russel88 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:03:
Zo Feyenoord heeft z’n twee Spanjaarden definitief binnen. Een spits en linker centrale verdediger.
Ik ben benieuwd. Maar ik ga toch met een positief gevoel het seizoen in.
Deze clubs vragen de hoofdprijs en terecht natuurlijk, maar dat kunnen de Nederlandse clubs simpelweg niet betalen. Mats Rots bijv is voor 12+ miljoen euro vertrokken.Harribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
[...]
Ok snap ik maar dan weet je tenminste wat je koopt. Een speler die minimaal mee kan doen in de Eredivisie.Kist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:04:
[...]
Er is weinig gekocht omdat er vaak hoge bedragen werden gevraagd. Denk aan 14 miljoen voor Sano of de 10 miljoen voor Wijndal. Roefs die na 1 seizoen al 6 miljoen moest kosten, een vergelijkbaar bod voor Mats Rots dat volgens Twente werd afgewezen.
We hebben het over een initieel bedrag van 10 miljoen dat is al snel de vraagprijs van een middenmoter voor hun spelers als Ajax komt kloppen.
Is het minder, dan kom je al snel bij een Edvardsen uit.
Om nu meteen bij clubs van het niveau Monaco wat te gaan halen... Je krijgt geen kwaliteit want die houden ze daar maar je betaalt wel 10 miljoen.
Die garantie heb je juist ook niet bij een speler uit de middenmoot. Regeer was bij Twente prima, bij Ajax is die vreselijk, Edvardsen was bij Go Ahead prima, maar zeker niet goed genoeg voor Ajax.Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:41:
[...]
Ok snap ik maar dan weet je tenminste wat je koopt. Een speler die minimaal mee kan doen in de Eredivisie.
Om nu meteen bij clubs van het niveau Monaco wat te gaan halen... Je krijgt geen kwaliteit want die houden ze daar maar je betaalt wel 10 miljoen.
Volgens jouw logica waren Tadic en Blind in 2018 ook vreselijke aankopen. Maar die hadden toch echt kwaliteit ook al mochten ze bij betere clubs weg.
Geen idee of Henrique een Maxwell of een Sosa gaat worden. Maar om nou te stellen dat een Braziliaans international met iets van 200 wedstrijden voor Monaco geen kwaliteit heeft, is op voorhand wel heel voorbarig.
Alsof de Ligue 1 van minder niveau is dan de eredivisie. Extra bonuspunten dat die al gewend is aan een club met meer statuur dan een PEC of een Go Ahead.
Gaat hij beginnen bij jong Ajax, wut?
nggyu nglyd
Een signaal naar de jeugd dat hij niet zomaar voorrang krijgt? Sowieso eerst ruimte maken bij het eerste en als hij daadweerkelijk beter is schuift hij vanzelf door.Quad schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:09:
Ajax heeft een middenvelder erbij, Monserrate. Mooi, 20 jaar, kan goede aanvulling zijn.
Gaat hij beginnen bij jong Ajax, wut?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt wel wat gelijk ook. Hoewel ik Regeer ook bij Twente weinig vond.Kist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:54:
[...]
Die garantie heb je juist ook niet bij een speler uit de middenmoot. Regeer was bij Twente prima, bij Ajax is die vreselijk, Edvardsen was bij Go Ahead prima, maar zeker niet goed genoeg voor Ajax.
Volgens jouw logica waren Tadic en Blind in 2018 ook vreselijke aankopen. Maar die hadden toch echt kwaliteit ook al mochten ze bij betere clubs weg.
Geen idee of Henrique een Maxwell of een Sosa gaat worden. Maar om nou te stellen dat een Braziliaans international met iets van 200 wedstrijden voor Monaco geen kwaliteit heeft, is op voorhand wel heel voorbarig.
Alsof de Ligue 1 van minder niveau is dan de eredivisie. Extra bonuspunten dat die al gewend is aan een club met meer statuur dan een PEC of een Go Ahead.
Dat Henrique Braziliaans international is wist ik niet.
Maar blijf dan denken waarom doet Monaco hem weg? Daar krijg ik dan geen goed gevoel bij.
Omdat hij nog maar een jaar contract had?Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:33:
[...]
Je hebt wel wat gelijk ook. Hoewel ik Regeer ook bij Twente weinig vond.
Dat Henrique Braziliaans international is wist ik niet.
Maar blijf dan denken waarom doet Monaco hem weg? Daar krijg ik dan geen goed gevoel bij.
Het niveau in de eredivisie is zo laag dat ik het al gauw goed vind
Ja maar, 20 jaar, extern, vind ik niet echt iets voor jong.Gonadan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:21:
[...]
Een signaal naar de jeugd dat hij niet zomaar voorrang krijgt? Sowieso eerst ruimte maken bij het eerste en als hij daadweerkelijk beter is schuift hij vanzelf door.
nggyu nglyd
Snap ik, maar ook de aanwas moet je op peil krijgen. Te veel net nietjes daar de laatste tijd die alsnog vinden dat ze het eerste zouden moeten halen. Laat maar zien welk niveau je verwacht.Quad schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 21:40:
[...]
Ja maar, 20 jaar, extern, vind ik niet echt iets voor jong.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit wel:
Die kunnen weer van de loonlijst af, als ze erop stonden.Ajax can confirm that Vítězslav Jaroš, Takehiro Tomiyasu and Oleksandr Zinchenko will leave the club when their contracts expire on June 30,
nggyu nglyd
1 was gehuurd, 2 hadden een contract tm 30 juni. Valt verder niet veel aan te begrijpenQuad schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 00:02:
Het zal allemaal, ik begrijp niet zoveel meer van Ajax.
Dit wel:
[...]
Die kunnen weer van de loonlijst af, als ze erop stonden.
Geen van drie is verlengd en er lopen ook geen pogingen meer toe, dat is prima te begrijpen toch?418O2 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 00:16:
[...]
1 was gehuurd, 2 hadden een contract tm 30 juni. Valt verder niet veel aan te begrijpen
@Quad wat het einddoel is ben ik ook nog niet achter, maar ik ga maar een beetje uit van de ondergrens op alle vlakken omhoog trekken. Hopelijk gaan dan veel twijfelspelers ineens beter renderen want er zijn er best veel waarvan ik denk dat ze een stuk beter kunnen met betere spelers om zich heen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Resink: 9mHarribo schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:15:
Sano: 20m
Rots: 16m
En wat krijg je dan, een speler die 1 max 2 seizoenen leuk gespeeld heeft bij een middenmoter-subtopper.
En daarbij, het één sluit het ander niet uit. Ajax heeft nu heel weinig ervaring dus dan is het logisch om wat spelers te halen die dat brengen en zich al bewezen hebben. Ook al hebben die dan minder restwaarde, ze maken hun bijdrage op een andere manier wel.
Was de ervaring en organisatie al dik op orde geweest dan had ik ook wel gewild dat ze meer keken naar jonge spelers waar je rendement op kunt maken, maar waar we nu staan kan ik dit prima begrijpen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal mee eens. De gemiddelde leeftijd is behoorlijk laag. Weghorst vertrekt, Klaassen kan eigenlijk niet echt meer, Berghuis idem, dus wat houd je dan over?Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:29:
En daarbij, het één sluit het ander niet uit. Ajax heeft nu heel weinig ervaring dus dan is het logisch om wat spelers te halen die dat brengen en zich al bewezen hebben. Ook al hebben die dan minder restwaarde, ze maken hun bijdrage op een andere manier wel.
Was de ervaring en organisatie al dik op orde geweest dan had ik ook wel gewild dat ze meer keken naar jonge spelers waar je rendement op kunt maken, maar waar we nu staan kan ik dit prima begrijpen.
Ervaring is meer dan welkom. We hebben kunnen zien wat er gebeurde toen Henderson vertrok.
Potentie en rendement zijn leuk maar je moet ook wat ervaring hebben. Juist de jaren met jongens als Tadic, Schone en Blind hebben dat wel bewezen.
De kracht van het huidige PSV is ook juist de mix van talent met ervaren rotten.
Tadic stond linksbuiten (oke, soms in de spits). Ik heb liever een leider op linksback dan een leider in de as met Wijndal op linksback.Russel88 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:15:
Ik ben het met jullie eens dat ervaring nodig is. Maar vaak hoor je toch dat je de leiders toch graag in het as heb staan. Die jongen is een linksback, hoe goed kan je het spel bijsturen vanuit de linksback positie?
Mocht het trouwens waar zijn dat Ter Stegen naar Amsterdam komt dan hebben we nog een mogelijke leider die e.e.a. aan kan sturen. Verder nog even afwachten wat er nog gaat gebeuren de komende weken wat er nog vertrekt en gehaald wordt.
Minder optimaal voor de rechterflank, maar ook weer niet onmogelijk. Een voordeel dat hij meer achterin staat.Russel88 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:15:
Ik ben het met jullie eens dat ervaring nodig is. Maar vaak hoor je toch dat je de leiders toch graag in het as heb staan. Die jongen is een linksback, hoe goed kan je het spel bijsturen vanuit de linksback positie?
Maar ik denk ook niet dat hij per se degene is die alles moet organiseren, maar je wilt gewoon ervaring in je team hebben. Als je op het middenveld wel een ervaren man in het centrum krijgt is de organisatie goed te doen. Het is ook gewoon belangrijk om mensen in de groep te hebben die professionaliteit uitstralen en er voor gaan. Aan de groep trekken zeg maar. De kracht van ervaring is meer dan alleen maar het spel bijsturen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het gaat ook om leiderschap en een goed voorbeeld geven buiten het veldRussel88 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:15:
Hoppa
Hij is al fit sheriffLouwke schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:29:
Revalidatie Centrum Ajax gaat verder op dezelfde tour dus, apart
Hoe dan? Want volgens mij verdiende hij rond de 15M bruto, dat zit dan ruim boven salarisgrens van Ajax en waarom zou je zoveel voor blessure gevoelige huurspeler betalen.JanW schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:16:
Ajax betaalt wel het grootste deel van het salaris van Ter Stegen. Dat vind ik een bijzondere keus van Cruijff.
Denk een foutje in het bericht want ik lees zojuist dat Barcelona dat juist doet, zoals ze ook al deden in zijn periode bij Girona.JanW schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:16:
Ajax betaalt wel het grootste deel van het salaris van Ter Stegen. Dat vind ik een bijzondere keus van Cruijff.
kan ik me bijna niet voorstellen,.JanW schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:16:
Marca ook niet:
Dat is nog dik 2m, maar net ff wat minder dan 10m+Volgens Marca zal Ajax 'iets meer dan tien procent' van het salaris van Ter Stegen gaan betalen.
Goedkoper dan vd Boomen dus. Die verdiende 2,5 miljoentoolkist schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:36:
[...]
kan ik me bijna niet voorstellen,.
Marca ook niet:
[...]
Dat is nog dik 2m, maar net ff wat minder dan 10m+
Die is inmiddels weg toch hoop ik? Nietsnut.CryptoNL schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 12:37:
[...]
Goedkoper dan vd Boomen dus. Die verdiende 2,5 miljoen
Maar de grote vraag der vragen....
Is de nummer 6 er al? 
[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 03-07-2026 12:40 ]
Ja gisteren dus daarom kost Ter Stegen Ajax eigenlijk niks. Mooie deal
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken