[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:31
Wat lees ik nu, Wijndal weg bij Ajax: Link naar artikel VI

Dat is knap gedaan, scheelt meteen 2m+ salaris

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Trishul schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:11:

Dacht ik toch niet zo gek ;). Denk dat ze hem wel redelijk wat hebben meegegeven

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 02-09-2026 16:13 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:40

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Niet helemaal, want zijn laatste jaar zal afgekocht zijn. Maar dan nog waarschijnlijk voor minder dan het salaris was, zodat hij geld mee krijgt én nog ergens anders wat kan verdienen.
En Ajax heeft daardoor ook meer ruimte. Win win.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:03:
[...]

Van Axel Dongen is eigen jeugd he. Altijd beter dan het huren van iemand die daadwerkelijk wat kan bijdragen
Oh je had het nog over Amourricho, daar heb je niets aan joh. Altijd zwak, ziek en misselijk. Heeft bij Heerenveen ook amper wat gespeeld.
Jammer, want hij heeft zeker talent, alleen een heel zwak gestel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:35
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:12:
[...]

Dacht ik toch niet zo gek ;). Denk dat ze hem wel redelijk wat hebben meegegeven
Dat denk ik ook wel ja.

• Trishul
Zeker positief, maar had toch liever Berghuis zien vertrekken. Vergeleken met Wijndal is hij al snel een stoorzender als het een beetje tegenzit.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:16:
[...]

Oh je had het nog over Amourricho, daar heb je niets aan joh. Altijd zwak, ziek en misselijk. Heeft bij Heerenveen ook amper wat gespeeld.
Jammer, want hij heeft zeker talent, alleen een heel zwak gestel.
Die moet lekker naar Zwolle ofzo

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:43
*O* *O* *O* *O* *O*

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Fijn dat we die niet meer in een Ajax-shirt hoeven te zien. Waarschijnlijk zal er wel een financiële regeling zitten, dat Ajax hem doorbetaalt/verschil aanvult als hij ergens tekent voor een ongetwijfeld veel lager salaris. Maar fijn dat er duidelijk voor wordt gekozen om afscheid te nemen.

• Trishul
PSV en Feyenoord kunnen voor de breedte wel een extra LB gebruiken toch?

• Gynnad
Sempy schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:23:
[...]

Fijn dat we die niet meer in een Ajax-shirt hoeven te zien. Waarschijnlijk zal er wel een financiële regeling zitten, dat Ajax hem doorbetaalt/verschil aanvult als hij ergens tekent voor een ongetwijfeld veel lager salaris. Maar fijn dat er duidelijk voor wordt gekozen om afscheid te nemen.
Blijft wel apart dat ze hem totaal niet hebben weten te slijten, Wijndal zal zelf wel geen interesse hebben gehad ivm salaris. Benieuwd waar hij nu gaat tekenen, miss AZ, NEC of Utrecht fzo?

Of toch een buitenlands avontuur, transfervrij is hij natuurlijk een stuk interessanter al zal het transferbedrag wat Ajax vroeg waarschijnlijk ook niet veel verschil maken. Miss kijken waar Bergwijn zit, dan is de beste linkerkant van Nederland weer bij elkaar.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:21

Gundogan

Rip and tear, until it is done

418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 15:13:
Ajax heeft van Axel Dongen ook nog rondlopen. Pakt een miljoen per jaar ..
Die was toch allang al weg? :o
Terranova schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:10:
Wijndal weg :o

Cruijff Jr verdient een standbeeld
Wow! Contract ontbonden, dat zal niet goedkoop zijn geweest dan. Waar zal hij heengaan? Zakken vullen in de woestijn? Voor een nieuwe kans gaan bij een subtopper?
Trishul schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:16:
Zeker positief, maar had toch liever Berghuis zien vertrekken. Vergeleken met Wijndal is hij al snel een stoorzender als het een beetje tegenzit.
Berghuis zit vrij stevig bij Ajax. Pappa in rvc en kennelijk ligt ie goed in de spelersgroep.

[ Voor 25% gewijzigd door Gundogan op 02-09-2026 16:32 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Trishul schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:23:
PSV en Feyenoord kunnen voor de breedte wel een extra LB gebruiken toch?
Een Wijndal zou daar goed passen :+

XXXVI

• Sempy
Gundogan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:29:

Berghuis zit vrij stevig bij Ajax. Pappa in rvc en kennelijk ligt ie goed in de spelersgroep.
Ik denk dat er ook een kwalitatieve afweging is gemaakt. Carizo was niet goed genoeg en is elders gestald. Berghuis mag zijn laatste contractjaar uitdienen.

Voor linksback is de keuze wel op een talent (Torrents) gevallen en Wijndal mag elders aan de bak.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

[...]

nope
Wow! Contract ontbonden, dat zal niet goedkoop zijn geweest dan. Waar zal hij heengaan? Zakken vullen in de woestijn? Voor een nieuwe kans gaan bij een subtopper?
Woestijn of de VS. Kan in SA wel weer de beste linkerkant van Europa worden met Bergwijn. Hij kan ook wel voetballen, maar niet bij Ajax
Volgens mij is het ook een prima vent. Zijn lichaamstaal lezen sommigen echter meer uit dan ik. Zou het prima vinden als hij gaat, maar ben er niet rouwig om als hij blijft. Alle fotos en beelden van hem met teamgenoten zijn ook altijd blij en vrolijk, denk echt niet dat het een nare gast is. En kan zeker nog wel wat bijdragen dit seizoen. Of het genoeg is om zijn salaris van 3 miljoen te rechtvaardigen is een tweede

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 02-09-2026 16:43 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

https://www.anticlickbait.nl/

kwam deze site tegen op Reddit, erg prettig. Feed van de nieuwssites, maar dan met door AI (wat ik normaal haat) herschreven koppen. Feyenoord informeerde naar Boniface? Huge if true

[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 02-09-2026 17:10 ]

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 18:00

Stimulate14

⭐⭐⭐

[...]

Royal Antwerp FC

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
Vreemd, nu wordt Wijndal weer verhuurd 😛
https://www.ajax.nl/artik...sis-naar-royal-antwerp-fc

System | Racing is in my Blood

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:07:
https://www.anticlickbait.nl/

kwam deze site tegen op Reddit, erg prettig. Feed van de nieuwssites, maar dan met door AI (wat ik normaal haat) herschreven koppen. Feyenoord informeerde naar Boniface? Huge if true
Lijkt toch gewoon een verzinsel zoals ze het schrijven?
Feyenoord "zou voor Boniface moeten gaan". Zo ken ik er wel meer ;)

• Gundogan

Gundogan

Jumpscare!
De verhuur is per direct en heeft een looptijd van een seizoen, tot en met 30 juni 2024.
:D

• toolkist
  • Niet online
Handig zo'n terugindetijdmachine. Ik zou vast wat weddenschappen af gaan sluiten ;)

• toolkist
  • Niet online
Al zou ie verhuurd worden, contract loopt einde seizoen af.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:16:
[...]

Lijkt toch gewoon een verzinsel zoals ze het schrijven?
Feyenoord "zou voor Boniface moeten gaan". Zo ken ik er wel meer ;)
Ja, zoiets. VP Stelde dat het huren van Dolberg voor Feyenoord een goede optie zou kunnen zijn. Dat zou deze periode voor mij helemaal geweldig maken. Helemaal met hun medische staf

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:19:
[...]

Ja, zoiets. VP Stelde dat het huren van Dolberg voor Feyenoord een goede optie zou kunnen zijn. Dat zou deze periode voor mij helemaal geweldig maken. Helemaal met hun medische staf
En Wijndal als vervanger voor Bos.
Oh en Donny vd Beek als middenvelder 😇Al zou het me niks verbazen als die uiteindelijk bij Utrecht belandt ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 02-09-2026 17:21 ]

• Gundogan

Gundogan

418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:39:
[...]
nope
[...]
Woestijn of de VS. Kan in SA wel weer de beste linkerkant van Europa worden met Bergwijn. Hij kan ook wel voetballen, maar niet bij Ajax

[...]

Volgens mij is het ook een prima vent. Zijn lichaamstaal lezen sommigen echter meer uit dan ik. Zou het prima vinden als hij gaat, maar ben er niet rouwig om als hij blijft. Alle fotos en beelden van hem met teamgenoten zijn ook altijd blij en vrolijk, denk echt niet dat het een nare gast is. En kan zeker nog wel wat bijdragen dit seizoen. Of het genoeg is om zijn salaris van 3 miljoen te rechtvaardigen is een tweede
Het is hetzelfde als met Wijndal en Dolberg: prima om erbij te hebben als ze niet zoveel zouden verdienen. :X

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
toolkist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:17:
[...]

Handig zo'n terugindetijdmachine. Ik zou vast wat weddenschappen af gaan sluiten ;)
Mijn fout, zit er naast 😂

System | Racing is in my Blood

• Gundogan

Gundogan

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/2130841/owen-wijndal-blijft-toch-bij-ajax.html

Just when I thought I was out, they puuuuull me back in. :D

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:58

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:55

Qu3st

-O- -O- -O- -O-

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auh-12BvhRXo8mzkUsUTNqDWAUs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1kDW0fRlcPSjWBSwfSRZ2V8J.gif?f=user_large

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iM0csvlmxMpqG6rvYgznkr4X0QY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/UtORagihvO0IUwztJfNMDlrV.gif?f=user_large

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:11
Lammers naar PSV, ik dacht dat ze juist wat achterin nodig hadden? Jammer voor Twente eigenlijk, al was hij misschien daar uitgekeken.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• tiswat
Jongens, nog een jaartje toch? Kan er nog wel vanaf.

• tiswat
Quad schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:46:
Lammers naar PSV, ik dacht dat ze juist wat achterin nodig hadden? Jammer voor Twente eigenlijk, al was hij misschien daar uitgekeken.
Derde spits bij Twente.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:13
Er klopt zoveel niet aan dat bericht. Als hij zijn contract ontbindt kan hij toch juist wél bij elke club in de wereld tekenen buite. De transferperiode om?

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
Voetbalzone en andere media melden nu ook Wijndal blijft bij Ajax. Dus op de valreep blijft Ajax de beste linkerkant van Europa behouden. :+

• Gundogan

Gundogan

WizzlerNL schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:48:
[...]

Er klopt zoveel niet aan dat bericht. Als hij zijn contract ontbindt kan hij toch juist wél bij elke club in de wereld tekenen buite. De transferperiode om?
Ik denk dat het in overeenstemming is met Wijndal en de nieuwe club? Constructie waarbij Ajax en de nieuwe club delen van het salaris van dit jaar betalen?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
Van huilen van geluk naar huilen van verdriet, hoe t kan verkeren...

XXXVI

• Agent47

Agent47

Owen Wijndal be like:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4JALw8kO4sitXSZAVuMrY57U1E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NXfxD9ctNvC2zBMFGhu6nr9s.jpg?f=user_large

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Godver ik moest lachen maar ik wil huilen.

• Agent47

Agent47

Stimulate14 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:00:
[...]

Godver ik moest lachen maar ik wil huilen.
Hé nog een half jaartje volhouden.

Onze club kan verkopen wat het wil maar er is nooit geld. Die zelfspot neem ik ook Maar mee.

Pas wanneer de VVF en het stadion definitief van ons zijn kan er pas wat.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10
https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/simon-adingra-op-huurbasis-naar-ajax/

Wel een linksbuiten erbij. Hoeft Gloukh daar hopelijk niet meer te spelen, dat is toch niet zijn positie.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:24
[...]

Volgens mij werd zijn contract ontbonden om dan naar een specifieke andere club te kunnen. Die club heeft er op het laatst vanaf gezien. Dus wordt het contract niet ontbonden. Lees ik op vi.

Ze waren volgens mij de hele week aan de alcohol bij die andere club en werden op het laatst weer nuchter en realistisch. :p

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 02-09-2026 18:04 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

JanW schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:02:
https://www.ajax.nl/club/pers/persberichten/simon-adingra-op-huurbasis-naar-ajax/

Wel een linksbuiten erbij. Hoeft Gloukh daar hopelijk niet meer te spelen, dat is toch niet zijn positie.
Op zich deed ouazane het prima, maar die kan geen vol programma draaien en heeft weinig diepgang. 16 mln is ook niet gek veel als hij bevalt

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Harribo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:03:
[...]

Volgens mij werd zijn contract ontbonden om dan naar een specifieke andere club te kunnen. Die club heeft er op het laatst vanaf gezien. Dus wordt het contract niet ontbonden. Lees ik op vi.
Dat zou dan alleen voor hem minder prettig zijn lijkt me, zou hij daarom niet akkoord zijn gegaan?

Snap het overigens niet, hij kan toch echt wel een andere club vinden als "free agent"

• Sempy
Harribo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:03:
[...]

Schijnt dat TD van die club een Tweaker is, die na de juichende posts in dit topic toch twijfels kreeg :+

• Daggast
  • Registratie: Augustus 2026
  • Niet online
Veel competities hanteren spelerlijsten net zoals de UEFA competities. Dan kan je de transfer wel maken, maar ben je niet speelgerechtigd.

• Sempy
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:04:
[...]

Snap het overigens niet, hij kan toch echt wel een andere club vinden als "free agent"
Woont nu fijn in NL met dik salaris, dat zet je niet op spel zonder te weten waar je terecht komt.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Daggast schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:06:
[...]

Veel competities hanteren spelerlijsten zoals de UEFA competities. Dan kan je de transfer wel maken, maar ben je niet speelgerechtigd.
De UEFA deadline is vannacht lees ik. Zie hem overigens wel naar de MLS of SA vertrekken, dan maakt het weinig uit

• Harribo
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:04:
[...]

Dat zou dan alleen voor hem minder prettig zijn lijkt me, zou hij daarom niet akkoord zijn gegaan?

Hier heeft Wijndal volgens mij geen invloed op.
Er zijn afspraken gemaakt denk ik en iedereen verwachtte dat hij ging. Maar het werd dus anders.

Nu nog een andere club vinden als transfervrij... Dat zou kunnen maar dan moet er maar net een club zijn die hem last minute nog wil en voor hemzelf belangrijker : waar hij een schappelijk salaris krijgt.
Kozakken boys zouden hem, misschien, wel willen hebben maar ja... Bitterballen contract in zijn beleving

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Sempy schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:07:
[...]

Woont nu fijn in NL met dik salaris, dat zet je niet op spel zonder te weten waar je terecht komt.
Als je hem 1.5-2 mln meegeeft dan hoeft hij zich weinig zorgen te maken als hij geen club vindt, of nu, of in januari.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:00
2 redenen
- Plea weer stuk
- Telt mee als home grown speler wat handig/nodig is in Europa.

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Tja Wijndal, willen we een nog beter argument waarom ik dingen pas écht geloof als het op Ajax.nl staat? :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
Hij zou derde spits zijn daar is hem verteld. Vandaar ook de overstap.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:08:
[...]

2 redenen
- Plea weer stuk
- Telt mee als home grown speler wat handig/nodig is in Europa.
Nodig voor Europa niet per se, je kunt die plek gewoon leeg laten ;)

• Harribo
tiswat schreef op woensdag 2 september 2026 @ 17:46:
Jongens, nog een jaartje toch? Kan er nog wel vanaf.
Als kantinejuffrouw... Ja goed plan

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 02-09-2026 18:12 ]

• Sempy
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:08:
[...]

Als je hem 1.5-2 mln meegeeft dan hoeft hij zich weinig zorgen te maken als hij geen club vindt, of nu, of in januari.
Denk dat de deal was dat Ajax salaris van die club zou aanvullen. Als je 100% moet lappen en hij toch nog niets heeft, kan hij beter meetrainen en in januari nieuwe poging.

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:08:
[...]

Hier heeft Wijndal volgens mij geen invloed op.
Er zijn afspraken gemaakt denk ik en iedereen verwachtte dat hij ging. Maar het werd dus anders.
Die jongen neem ik überhaupt niets kwalijk, ook de afgelopen jaren niet. Hij heeft een veel te goed contract gekregen op basis van een seizoen bij AZ waarin hij veel beter naar voren kwam dan hij eigenlijk was. Een blinde scout en vrijgevige TD kan hij niets aan doen.

En dan snap ik heel goed dat als het je in Nederland goed bevalt dat je dan niet heel happig bent om zomaar even een transfer naar een prutclub te maken om Ajax te matsen.
Als Ajacied vind k het al jaren heel kut dat hij in de selectie zit, maar als mens snap ik hem wel en ik vind het ook gewoon een sympathieke gozer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Sempy schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:11:
[...]

Denk dat de deal was dat Ajax salaris van die club zou aanvullen. Als je 100% moet lappen en hij toch nog niets heeft, kan hij beter meetrainen en in januari nieuwe poging.
Beter? Je hebt niets aan hem, het is niet echt het type mentor die anderen beter kan maken ofzo. Desnoods geef je hem zijn hele salaris mee

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:16:
Dat valt erg mee, heeft hij de afgelopen jaren zoveel verstoord dan? Dat was met name zijn Feyenoord periode. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 01:35
Het waren twee fantastische uren ;)

• Sempy
418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:12:
[...]

Beter? Je hebt niets aan hem, het is niet echt het type mentor die anderen beter kan maken ofzo. Desnoods geef je hem zijn hele salaris mee
Lijkt me geen vervelende jongen, zal niemand in de weg lopen. Regel je in de winterstop een trasfervrije overstap dan bespaar je alsnog tonnen salaris.

• Gundogan

Gundogan

Hij kan in ieder geval naast Dolberg zitten op de bank, want die blijft ook.

Als Berghuis ook bankzitter wordt, zit er nog 5-7 miljoen aan "overbodig" salaris op de bank. 7(8)7

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gundogan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:24:
Hij kan in ieder geval naast Dolberg zitten op de bank, want die blijft ook.

Als Berghuis ook bankzitter wordt, zit er nog 5-7 miljoen aan "overbodig" salaris op de bank. 7(8)7
Een paar ontbindingen om 1 voor 12 zouden me niet verrassen. Je hebt gewoon echt niets aan die lui (van Axel Dongen, wijndal, dolberg) dit jaar (hopelijk)

• Quad
Gevoelsmatig is Ajax wel veel meer een vreemdelingenlegioen aan het worden dan ooit. Er staan in de A selectie weinig Nederlandse spelers, al heb je met Ouazane, Bounida en Amrabat wel Marokkanen die Nederlands kunnen. Maar de Nederlandse identiteit ontbreekt een beetje dit seizoen voor mijn gevoel.

nggyu nglyd

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:34
Sempy schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:21:
[...]

Lijkt me geen vervelende jongen, zal niemand in de weg lopen. Regel je in de winterstop een trasfervrije overstap dan bespaar je alsnog tonnen salaris.
Maar straks gaat Michel hem per ongeluk gebruiken… mijn ogen doen bij voorbaat al pijn

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Wyke schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:36:
[...]

Maar straks gaat Michel hem per ongeluk gebruiken… mijn ogen doen bij voorbaat al pijn
Met Henrique, Torrente, Kehrer en desnoods Mokio zou dat niet nodig hoeven zijn

• tiswat
Sempy schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:21:
[...]

Kan ie net zo goed nog het jaar afmaken. Vangt ie zijn half jaar salaris + tekengeld voor een nieuwe club in de zomer.

• Sempy
tiswat schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:37:
[...]

Kan ie net zo goed nog het jaar afmaken. Vangt ie zijn half jaar salaris + tekengeld voor een nieuwe club in de zomer.
Dat risico was er nu ook, maar kennelijk was er toch bijna een deal. Wie weet welke club er in januari zonder back zit en een (huur)deal zoekt. Ajax moet zo lang een goed werkgever blijven en kijken of ze er nog wat centen uit kunnen slepen (maar vooral hem niet laten spelen!)

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:51
Quad schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:34:
Gevoelsmatig is Ajax wel veel meer een vreemdelingenlegioen aan het worden dan ooit. Er staan in de A selectie weinig Nederlandse spelers, al heb je met Ouazane, Bounida en Amrabat wel Marokkanen die Nederlands kunnen. Maar de Nederlandse identiteit ontbreekt een beetje dit seizoen voor mijn gevoel.
Welke Nederlander hadden we kunnen halen die goed genoeg was? Amrabat en Ouazane zijn ook gewoon Nederlanders. Ja Marokkaans international, maar wel degelijk Nederlandse nationaliteit.

Het is vooral hopen dat de jeugdopleiding op niveau komt. Als er jeugd doorbreekt maakt mij de nationaliteit niet uit. Maar goed oranje maakt mij ook niet zoveel uit.

• Quad
Kist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:04:
[...]

Welke Nederlander hadden we kunnen halen die goed genoeg was? Amrabat en Ouazane zijn ook gewoon Nederlanders. Ja Marokkaans international, maar wel degelijk Nederlandse nationaliteit.

Het is vooral hopen dat de jeugdopleiding op niveau komt. Als er jeugd doorbreekt maakt mij de nationaliteit niet uit. Maar goed oranje maakt mij ook niet zoveel uit.
In het verleden had je wel eens een Oranje dat voor de helft uit Ajaxspelers bestond. Dat is nu niet meer realistisch.

En qua Nederlandse aankopen hoeft niet, aanloop vanuit de jeugd is belangrijker. Als daar er 2 doorbreken voor de basis heb je het al beter in balans. Hopelijk volgend jaar.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Gelukkig wel want de Nederlandse identiteit bestaat voornamelijk uit slappe tubes die niet kunnen vechten voor de punten. Wanneer die mentaliteit een beetje bij trekt zie ik ze graag weer bij Ajax. :P.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:54
Ik kan me voorstellen dat je er zo naar kijkt, maar bij mij is dat niet zo'n zorg. Mijn zorg is eerder het grote aantal transfers. In mijn optiek doet Ajax wat het nu een paar keer heeft gedaan; een nieuwe technische leiding en trainer neerzetten en in één keer alles willen oplossen met teveel nieuwe spelers. En dat in de context van de specifieke speelstijl die Ajax graag wilt zien, maakt dat ik me afvraag of je met zoveel nieuwelingen wel succesvol kan zijn.

En men zegt dat er dit seizoen wel grote namen zijn gehaald, maar ik heb dat soort dingen de vorige jaren ook gehoord.

• Agent47

Agent47

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:18:
[...]

Gelukkig wel want de Nederlandse identiteit bestaat voornamelijk uit slappe tubes die niet kunnen vechten voor de punten. Wanneer die mentaliteit een beetje bij trekt zie ik ze graag weer bij Ajax. :P.
Je bedoelt slappe zakken als Davy Klaassen? ;)

Voetbalpubliek is opportunistisch genoeg om identiteitsvragen onbelangrijk te vinden, totdat het slecht gaan. Persoonlijk vind ik het wel fijn als er een paar spelers zijn waarmee ik me kan identificeren. Als iemand Nederlands spreekt gaat dat al wat makkelijker.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
JanW schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:02:

Wat is zijn positie wel? Bij wijndal weet je gewoon dat dit het is maar die gast stoort mij eigenlijk nog meer.

• Gonadan

Gonadan

DeKever schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:23:
[...]

Noem er nog eens één? En dan niet Weghorst want die is weg. ;)
Voetbalpubliek is opportunistisch genoeg om identiteitsvragen onbelangrijk te vinden, totdat het slecht gaan. Persoonlijk vind ik het wel fijn als er een paar spelers zijn waarmee ik me kan identificeren. Als iemand Nederlands spreekt gaat dat al wat makkelijker.
Dat vind ik echt geleuter. Ik herinner me het Nederlands van Tadic nog maar ik had meer met zijn mentaliteit dan zij taalgebruik.
En als een De Ligt Russisch had gesproken had ik hem nog steeds geweldig gevonden in het veld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

AMARONE schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:25:
[...]

Wat is zijn positie wel? Bij wijndal weet je gewoon dat dit het is maar die gast stoort mij eigenlijk nog meer.
10

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

DeKever schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:23:
[...]

Ik ben inmiddels 41 en het feit dat iedereen gasten van 30 al te oud vindt al te oud vindt doet me al bijna pijn. Het boeit mij persoonlijk weinig wie er gehaald worden, als ze maar goed spelen
echt debiel als je dit weigert

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Rigaux heeft ook een laptop en een lijstje toch?

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Moussa weg, doe maar gewoon voor die 30 miljoen. Voor lul staan we toch al.

• Quad
Bao_mi1 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:22:
[...]

Ik kan me voorstellen dat je er zo naar kijkt, maar bij mij is dat niet zo'n zorg. Mijn zorg is eerder het grote aantal transfers. In mijn optiek doet Ajax wat het nu een paar keer heeft gedaan; een nieuwe technische leiding en trainer neerzetten en in één keer alles willen oplossen met teveel nieuwe spelers. En dat in de context van de specifieke speelstijl die Ajax graag wilt zien, maakt dat ik me afvraag of je met zoveel nieuwelingen wel succesvol kan zijn.

En men zegt dat er dit seizoen wel grote namen zijn gehaald, maar ik heb dat soort dingen de vorige jaren ook gehoord.
Er zijn veel transfers, maar veel huur met een aantal optie tot koop. Ofwel, qua harde cijfers is er niet extreem ingekocht, en op de loonlijst zal het niet meer zijn dan dat het was.
Dus ja, er is ingekocht, maar ook wel wat uitgesteld op de balans naar volgend jaar.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:34:
[...]

Rigaux heeft ook een laptop en een lijstje toch?
Dat mag je hopen, maar het is wel erg kort dag. Voor hetzelfde geld loopt Kramer er straks weer rond. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:39:
[...]

Dat mag je hopen, maar het is wel erg kort dag. Voor hetzelfde geld loopt Kramer er straks weer rond. ;)
Ik zou Dolberg nemen!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:54
Quad schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:37:
[...]

Er zijn veel transfers, maar veel huur met een aantal optie tot koop. Ofwel, qua harde cijfers is er niet extreem ingekocht, en op de loonlijst zal het niet meer zijn dan dat het was.
Dus ja, er is ingekocht, maar ook wel wat uitgesteld op de balans naar volgend jaar.
Dat geloof ik direct. Maar ik had het er over of je met zoveel nieuwe spelers wel tot een goed ingespeeld team kan komen binnen de tijd dat je daarvoor hebt.

Daar zou ik me bij PSV ook zorgen om maken, maar daar lijken dan weer meer spelers voor vergelijkbare posities gehaald te zijn. Waarvan ik me overigens ook maar afvraag hoe succesvol dat gaat worden.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:02
Lekker helemaal niets meer nemen. Dit jaar wordt toch niks meer. Die centen pakken, de wonden likken en door.

• Gonadan

Gonadan

Porto schijnt volgens de geruchten toch nog weer een bod op Baas te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:45:
Nu lekker in de arena laten. Ik had graag nog een 8 zien komen. Maar daar heb je nu toch geen tijd meer voor. Baas is veelzijdig dus gewoon nuttige speler om in je selectie te houden.

• Gynnad
Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:45:
Wat mij betreft blijft hij lekker bij Ajax, vond Janse afgelopen keer niet zo sterk overkomen en kan mij niet voorstellen dat een Porto 20+ miljoen wil gaan betalen voor Baas. Dus dan zou ik hem mooi houden.

• Gonadan

Gonadan

Kist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:49:
[...]

Nu lekker in de arena laten. Ik had graag nog een 8 zien komen. Maar daar heb je nu toch geen tijd meer voor. Baas is veelzijdig dus gewoon nuttige speler om in je selectie te houden.
Nóg een acht? Hoeveel wil je er hebben dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:34
Kist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:49:
[...]

Mokionis een 8. Lekker even niemand extra halen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:55

Qu3st

Dit is een voor mij een veel beter samengestelde vreemdelingen legioen dan toen Mislintat de knip mocht trekken. Of het goed samenspeelt nog geen idee, maar slechter dan het bijeengeraapt zooitje van Mislintat gaat het niet zijn.

• Kist
Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:50:
[...]

Nóg een acht? Hoeveel wil je er hebben dan?
Voorlopig lijken we nog steeds aangewezen op Klaassen op 8. En die heeft echt wel een rol in de selectie. Maar in het veldspel is het een dissonant. Mokio is een stekelblinde draver. Ouazane, Brandt en Gloukh zijn meer een 10.

• Kist
AMARONE schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:58:
[...]

Mokionis een 8. Lekker even niemand extra halen.
Ik hoop dat Mokio meer spelinzicht gaat ontwikkelen. Staat op dat vlak al een tijd stil.

• Quad
Qu3st schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:59:
[...]

Dit is een voor mij een veel beter samengestelde vreemdelingen legioen dan toen Mislintat de knip mocht trekken. Of het goed samenspeelt nog geen idee, maar slechter dan het bijeengeraapt zooitje van Mislintat gaat het niet zijn.
Dat wel, lijken echt wel gerichte versterking dit seizoen allemaal. De enige waarbij je echt je twijfels mag stellen is Leonardo, al is het vanwege de best wel pittige transfersom. De helft minder en je kijkt heel anders naar zo'n speler.

nggyu nglyd

• Agent47

Agent47

Nelson ook maar 1 seizoen. Gierig.

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken