On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Man man man, nu weer geen hands. En op andere momenten is dat wel hands. Ik snap daar echt niets meer van.
[ Voor 73% gewijzigd door carpebios op 30-08-2026 12:40 ]
Is toch gewoon met de arm naar de bal.
Ja, geen natuurlijke beweging, maar blijkbaar is dat geen hands, maar bij andere ploegen is dan later dit jaar wel weer een pingel.Fleximex schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:41:
Commentator... want anders krijgt ie hem misschien in zijn gezicht...
Is toch gewoon met de arm naar de bal.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het loopt nog niet echt lekker inderdaad. Hopen dat Correia het op de rit krijgt want dat gun ik hem wel.OMX2000 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:46:
Psv is beter, maar Utrecht speelt wel bar slecht. Pass over 2/3 meter gaat zelfs fout.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is natuurlijk ook ingekocht voor jong. Ben benieuwd of Cruijff ook de jeugdopleiding gaat aanpakken.jbdeiman schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:27:
[...]
En hoe past dit in het (toekomst) plan van Ajax, dat er wat kwaliteit nodig was is logisch en te begrijpen. Het voelt / lijkt nu heel erg op een korte termijn strategie voor mij, vandaar de vraag ook of iemand weet wat het plan in enige mate is voor de langere termijn.
Zat er wel aan te komen. Carrizo krijgt nul kansen en komt anders helemaal stil te vallen in z'n ontwikkeling.Gonadan schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:49:
Carrizo mogelijk verhuurd. Kak, dat geeft meer ruimte voor Berghuis.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Dat is wel slecht nieuws op de zondag.Gonadan schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:49:
Carrizo mogelijk verhuurd. Kak, dat geeft meer ruimte voor Berghuis.
9 overtredingen van Utrecht, goeiendag.
[ Voor 53% gewijzigd door carpebios op 30-08-2026 12:53 ]
Nee dat mag ie dan niet als het buitenspel was...
Nog steeds irritant, en steeds van die nare kleine overtredingen. Gelukkig nu geel op zak, dus hij moet rustig aan doenMegupe schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:04:
Wat een ruimte voor Til. En wat is er met dani de Wit gebeurd. Het was altijd zo'n irritante felle gozer, nu loopt ie er beteuterd achteraan. Alsof psv hem niet kan motiveren...
De geel heb ik over het hoofd gezien, dat verklaart eea.ElPaco schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:05:
[...]
Nog steeds irritant, en steeds van die nare kleine overtredingen. Gelukkig nu geel op zak, dus hij moet rustig aan doen
Heel eerlijk? Ik denk dat de gemiddelde Ajacied gewoon erg blij is met het contrast ten opzichte van afgelopen jaren. En dat ze daarom meestal iets minder kritisch kijken op dit moment, het is een jaar om weer even bij te halen.jbdeiman schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 10:11:
[...]
Ik snap dat de hoop is, maar zet men met een ter Stegen, Blind, Klaassen, Berghuis, Amrabat en Brandt (die echt nog wel wat jaren mee moet kunnen gezien zijn leeftijd) niet een beetje veel in op deze oudere groep. Dit zijn er 6 van boven de 30. Al zullen die niet perse allemaal tegelijk spelen denk ik.
Verder heb je met Dolberg, Henrique en Tsyganov een aantal spelers van we helft 20 die ook best wel ervaring hebben. Hoeveel van die meer ervaren spelers heb je ernaast nodig om de jongere spelers stabieler te laten presteren?
Ter vergelijking, ten tijde van de halve finale CL speelde Ajax met Schöne (32) en Tadic (30) met slechts twee 30'ers. Met Blind, Magallan, Ziyech en Veltman waren daar dus 4 spelers in de we helft van de 30 bij. Maar allemaal hadden ze nog wel wat jaren te gaan, wel ervaring én wat restwaarde.
Ik dacht ook dat Ajax meer die kant op wilde, vandaar de vraag hoe Ajacieden hier zelf tegenaan kijken.
En als niet Ajacied ben je juist geneigd wat kritischer te kijken, ook omdat er een onbewuste hoop zit dat het niet allemaal hosanna is want dan worden die Ajacieden weer veel te irritant.
Toch vind ik je vraag wel interessant en wil wel moeite doen om er serieus op te reageren. Daar is alleen geen eenduidig antwoord op, verschillende aspecten spelen mee. (je getallen volg ik niet maar ik vermoed typfout, begrijp je punt wel)
Leeftijd is niet alles. Je noemt een Dolberg en Berghuis maar die laten niet het leiderschap zien wat je van die categorie verwacht , daar wil je eigenlijk van af net als in mindere mate een Klaassen. Dat tel ik dus niet echt meer mee voor de toekomst.
Daartegenover had het in het successeizoen spelers als De Ligt en De Jong die al zo ervaren speelden dat ze de noodzaak voor oudere spelers en heel stuk compenseerden, zo volwassen heb je ze niet altijd.
Ik denk dat het qua balans nu niet heel anders is.
Restwaarde is een ongrijpbaar iets, maar feitelijk heeft elke speler die zijn carrière niet bij Ajax gaat beëindigen restwaarde. Spelers als een Brandt en Amrabat hebben prima restwaarde, ze komen transfervrij en zolang ze wat opleveren bij vertrek heb je al een plus. Belangrijker is het totaalpakket: wat heb je aan kosten om iemand te halen en houden, wat ontvang je bij vertrek en wat brengt hij in het veld. Dat totaal bepaalt of iemand het waard is, niet één aspect zoals restwaarde. Zo heb ik meer twijfels bij een Henrique of Leonardo dan een Brandt of Amrabat.
En dan heb je er een paar duidelijk voor de korte termijn zoals een Ter Stegen. Dat zijn natuurlijk geen constructies die je altijd wilt maar het schuift het keeper probleem wel even op de lange baan en draagt direct bij aan korte termijn doelen.
Zolang dat soort keuzes dan komend jaar vervangen worden door structureler oplossingen vind ik het niet zo'n punt als het ons nu stappen vooruit helpt. Huur is geen vies woord, zolang het maar niet te veel is.
En gezien de langere contracten voor bijvoorbeeld een Brandt en de investeringen in jong kan je ook onmogelijk volhouden dat Cruyff alleen maar de korte termijn kijkt. Ook daar lijkt hij een balans te zoeken.
Volgens de mensen die er verstand van hebben (dat sluit dus de meeste analisten en journalisten uit) hoeft het financieel ook niet per se een groot risico te zijn wat ze nemen.
Toch voelt dat aspect nog wel spannend maar kan ik gewoon nog niet over oordelen. Dan moeten er eerst echte cijfers en bedrijfsresultaten gedeeld worden.
Al met al maak ik me over de koers niet zo'n zorgen. Mijn enige zorg ligt bij de grootte van de selectie als je een paar overbodige spelers onverhoopt toch niet kwijt raakt. Dat zou zuur zijn maar het is op de goede weg.
En ik wil heel graag weten wat er van de huidige strategie ingebed wordt in de organisatie en hoeveel er toch direct afhankelijk blijft van passanten als Cruyff en Michel. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aanzienlijk deel van het succes toch aan de persoon hangt en als je bij een eventueel vertrek dan niet een goede opvolger hebt lazert alles zo weer in elkaar. Dat zou ik vrij slecht trekken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vol met de noppen op de enkel. Wordt niet eens voor gefloten.
[ Voor 61% gewijzigd door carpebios op 30-08-2026 13:41 ]
Zoals gewoonlijk verstoppen de supporters zich als PSV op visite komt in De Galgenwaard, is wat anders als Ajax of Feyenoord langskomen.Agent47 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:42:
Veel mensen als stoeltje verkleed ook in Utrecht
Tristan Wins schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:48:
[...]
Zoals gewoonlijk verstoppen de supporters zich als PSV op visite komt in De Galgenwaard, is wat anders als Ajax of Feyenoord langskomen.
En dan zo'n mooie goal maken, nadat het van 16 meter niet lukt.
[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 30-08-2026 14:02 ]
Weigerde een lelijk doelpunt te maken.carpebios schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:01:
En die nog missen ook. Hahaha, wat een amateur.
Herpakt zich goedcarpebios schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:01:
Profesioneel gerevancheerdcarpebios schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:01:
Regeer weg is zeker een verassing. Wel beter voor die jongen. Kan me niet voorstellen dat die heel gelukkig was.Megupe schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:59:
Reageer en carrizo op huurbasis weg. Die zag ik ff niet aankomen.
Dacht dat Vd Brom de eertste zou worden...HollowGamer schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:05:
1-5, ik zou eigenlijk vandaag hem nog ontslaan.
Wow, bedankt voor dit uitgebreide relaas. Ik bedoelde (inderdaad ik zie mijn typefout, waar staat we helft 20 had 2e helft 20 moeten zijn) dat er wat meer spelers van 2e helft 20 waren aangevuld met een paar 30'ers. Die 30'ers ook voorin de 30 en hebben ook nog wat opgeleverd. Dat mist nu wel een beetje.Gonadan schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:27:
[...]
Heel eerlijk? Ik denk dat de gemiddelde Ajacied gewoon erg blij is met het contrast ten opzichte van afgelopen jaren. En dat ze daarom meestal iets minder kritisch kijken op dit moment, het is een jaar om weer even bij te halen.
En als niet Ajacied ben je juist geneigd wat kritischer te kijken, ook omdat er een onbewuste hoop zit dat het niet allemaal hosanna is want dan worden die Ajacieden weer veel te irritant.![]()
Toch vind ik je vraag wel interessant en wil wel moeite doen om er serieus op te reageren. Daar is alleen geen eenduidig antwoord op, verschillende aspecten spelen mee. (je getallen volg ik niet maar ik vermoed typfout, begrijp je punt wel)
Leeftijd is niet alles. Je noemt een Dolberg en Berghuis maar die laten niet het leiderschap zien wat je van die categorie verwacht , daar wil je eigenlijk van af net als in mindere mate een Klaassen. Dat tel ik dus niet echt meer mee voor de toekomst.
Daartegenover had het in het successeizoen spelers als De Ligt en De Jong die al zo ervaren speelden dat ze de noodzaak voor oudere spelers en heel stuk compenseerden, zo volwassen heb je ze niet altijd.
Ik denk dat het qua balans nu niet heel anders is.
Restwaarde is een ongrijpbaar iets, maar feitelijk heeft elke speler die zijn carrière niet bij Ajax gaat beëindigen restwaarde. Spelers als een Brandt en Amrabat hebben prima restwaarde, ze komen transfervrij en zolang ze wat opleveren bij vertrek heb je al een plus. Belangrijker is het totaalpakket: wat heb je aan kosten om iemand te halen en houden, wat ontvang je bij vertrek en wat brengt hij in het veld. Dat totaal bepaalt of iemand het waard is, niet één aspect zoals restwaarde. Zo heb ik meer twijfels bij een Henrique of Leonardo dan een Brandt of Amrabat.
En dan heb je er een paar duidelijk voor de korte termijn zoals een Ter Stegen. Dat zijn natuurlijk geen constructies die je altijd wilt maar het schuift het keeper probleem wel even op de lange baan en draagt direct bij aan korte termijn doelen.
Zolang dat soort keuzes dan komend jaar vervangen worden door structureler oplossingen vind ik het niet zo'n punt als het ons nu stappen vooruit helpt. Huur is geen vies woord, zolang het maar niet te veel is.
En gezien de langere contracten voor bijvoorbeeld een Brandt en de investeringen in jong kan je ook onmogelijk volhouden dat Cruyff alleen maar de korte termijn kijkt. Ook daar lijkt hij een balans te zoeken.
Volgens de mensen die er verstand van hebben (dat sluit dus de meeste analisten en journalisten uit) hoeft het financieel ook niet per se een groot risico te zijn wat ze nemen.
Toch voelt dat aspect nog wel spannend maar kan ik gewoon nog niet over oordelen. Dan moeten er eerst echte cijfers en bedrijfsresultaten gedeeld worden.
Al met al maak ik me over de koers niet zo'n zorgen. Mijn enige zorg ligt bij de grootte van de selectie als je een paar overbodige spelers onverhoopt toch niet kwijt raakt. Dat zou zuur zijn maar het is op de goede weg.
En ik wil heel graag weten wat er van de huidige strategie ingebed wordt in de organisatie en hoeveel er toch direct afhankelijk blijft van passanten als Cruyff en Michel. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een aanzienlijk deel van het succes toch aan de persoon hangt en als je bij een eventueel vertrek dan niet een goede opvolger hebt lazert alles zo weer in elkaar. Dat zou ik vrij slecht trekken.
T.a.v. de keeper snap ik niet zo goed waarom ze niet eerder iets hebben gedaan aangezien Ajax het jaaren (i.m.o. te lang, daarom de extra a) met Pasveer, en daarachter niet veel soeps, heeft gedaan.
Ben vooral heel benieuwd waar dit naartoe gaat, maar hoop vooral op een leukere competitie (qua wedstrijden en weer wat meer dat de top3 bij elkaar blijft) die spannender is tot het einde.
Dan over Psv, dat overtuigde deze pot een tijdlang niet maar gaat er nu wel echt overheen. Utrecht heeft wel een flinke had uitgedaan zoals het nu lijkt. Voor Zechiel een zege dat hij terug is van zijn verhuurperiode lijkt mij.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Had eerlijk gezegd niet verwacht en niet zien aankomen dat het zo slecht zou gaan daar.Han schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:07:
Die Correia gaat de kerst niet halen… wat een los zand dat Utrecht, erbarmelijk slecht.
Maar laten we wel wezen, van PSV verliezen is natuurlijk geen "schande". Zelfs niet als je in goede doen bent.
Edit: maar 1-6 is wel echt een vernedering.
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 30-08-2026 14:09 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Standaard Utrecht zoals ze al jaren als een G-team tegen PSV spelen. Hoe vaal PSV daar 4 of meer scoort is ziek.Trishul schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:04:
5-1... Wat is dit voor Utrecht joh
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:27
Nu krijgt het elftal een extra mentale dreun te verwerken.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Nooit vertrouwen in die gast gehad. Nu alweer auw, het seizoen moet nog beginnen.Agent47 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:13:
St.Juste weer een pijntje. Hoe kon ik ook vertrouwen in hem krijgen. Gevalletje Stengs.
Denk dat het bestuur van Utrecht Correia ook wle enigzins overschat heeft eerlijk gezegd. Die bakt er helemaal niks van zover.tweakduke schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:13:
Coreira overschat zijn elftal steeds.. leuk dat je vooruit wil voetballen, maar als je ziet dat PSV de overhand krijgt, schakel dan over op plan B om de schade te beperken.
Nu krijgt het elftal een extra mentale dreun te verwerken.
[ Voor 5% gewijzigd door tiswat op 30-08-2026 14:23 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Was ook niet echt nodig deze wedstrijd toch? Als je ziet wat PSV op de bank heeft zitten bouwen ze ook een selectie om in Europa wat verder te komen (tussenronde CL bijv).carpebios schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:03:
Bij PSV hebben ze Geertruida gehuurd voor veel geld. En ze stellen hem niet op. Dat is toch zonde van het geld dat je betaald. Of huren ze hem per wedstrijd?
Mooi dat ADO ook in de Kuip gewoon agressief druk zet. Ondanks die 0 punten is het een team met een duidelijke speelwijze.
Ik had liever Berghuis zien vertrekken. Ik geloof oprecht dat Ajax weer de weg omhoog zal vinden als Berghuis vertrekt. In het Farioli seizoen speelde Berghuis nauwelijks, dat zegt ook wat.418O2 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:24:
Regeer naar Bremen. Gaat mooi zo
Wijndal is ook een mismatch, maar zelfs die levert nog meer dan een Berghuis. En zelfs aan Regeer als backup 6 heeft Ajax meer dan een Berghuis.
Enorme stoorzender die niet levert.
Het is niet of/of he. Wijndal, Berghuis en Dolberg kunnen sowieso nog wel gaan. Regeer had je kunnen houden als Gaaei weg ging, maar als RB heb ik Gaaei liever denk ikTrishul schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:40:
[...]
Ik had liever Berghuis zien vertrekken. Ik geloof oprecht dat Ajax weer de weg omhoog zal vinden als Berghuis vertrekt. In het Farioli seizoen speelde Berghuis nauwelijks, dat zegt ook wat.
Wijndal is ook een mismatch, maar zelfs die levert nog meer dan een Berghuis. En zelfs aan Regeer als backup 6 heeft Ajax meer dan een Berghuis.
Enorme stoorzender die niet levert.
Van richting veranderd he. Lastig.
Maar prima begin zo
Ik erger mij meer aan Ueda. Die heeft van zijn 5 balcontacten er 4 totaal onnodig verspeeld.Grudgie schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:48:
Diarra komt ook geen man voorbij. Man man. Zo zo slecht.
Targha slecht en keeper slecht. Maar dit is echt sinds lange tijd een ondermaatse keeper bij Feyenoord. Kan me eigenlijk weinig echt slechte keepers herinneren. Maar met deze man kun je de CL niet in.Agent47 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:46:
Die keeper valt net zoals drommel vroeger, op z’n buik
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zo’n aangeraakte bal ziet er onwijs knullig uit maar dit is echt geen keepersfout.OMX2000 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:49:
[...]
Targha slecht en keeper slecht. Maar dit is echt sinds lange tijd een ondermaatse keeper bij Feyenoord. Kan me eigenlijk weinig echt slechte keepers herinneren. Maar met deze man kun je de CL niet in.
Hoe kom je daar bij? 42 wedstrijden, waarvan 25 basis. Slechts 2x de volle 90 op de bank. In het begin geblesseerd geweest, maar in de 2e seizoenshelft de meeste wedstrijden in de basis.Trishul schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:40:
In het Farioli seizoen speelde Berghuis nauwelijks, dat zegt ook wat.
Wellenreuther was ook matig. Af en toe een opleving maar niet geschikt als nummer één van een topclub. Dudek begon overigens ook rampzalig volgens mijOMX2000 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:49:
[...]
Targha slecht en keeper slecht. Maar dit is echt sinds lange tijd een ondermaatse keeper bij Feyenoord. Kan me eigenlijk weinig echt slechte keepers herinneren. Maar met deze man kun je de CL niet in.
Gevoelsmatig?Typhone schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:11:
[...]
Standaard Utrecht zoals ze al jaren als een G-team tegen PSV spelen. Hoe vaal PSV daar 4 of meer scoort is ziek.
2025 1-2
2024 2-5
2023 1-1
2022 2-2
2021 0-1
je moet terug naar 17/18 voor meer dan 3 [1-7]
Only fools are enslaved by time and space.
Flashbacks naar vorig seizoen. Statisch, voorspelbaar, totaal geen dreiging.Agent47 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:52:
Iedereen sjokt maar
Gaat al fout op het moment dat dat van de assistent moet komenDutchOwnage schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:50:
Neem ff een time-out ofzo en laat Hulshof de mannen even toespreken. Dit lijkt nergens op. Lijkt wel zoals bij Cambuur vorige week.
2 hele wedstrijden op de bank gezeten!Daggast schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:51:
[...]
Hoe kom je daar bij? 42 wedstrijden, waarvan 25 basis. Slechts 2x de volle 90 op de bank. In het begin geblesseerd geweest, maar in de 2e seizoenshelft de meeste wedstrijden in de basis.
En Ueda kopt van 5 meter 4 meter naast. Knap.
[ Voor 13% gewijzigd door donleone83 op 30-08-2026 14:56 ]
Hadden ze echt moeten verkopen. Opvlieging gehad vorig jaar.DutchOwnage schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:54:
Ueda begint inderdaad wel erg matig hoor pff.
Wat haal.je ervoor terug. Die Ferri gaat gaat 'm niet worden.tiswat schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:56:
[...]
Hadden ze echt moeten verkopen. Opvlieging gehad vorig jaar.
Begrijp niet waarom SvP zo weinig speeltijd krijgt.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 30-08-2026 14:59 ]
De clubs uit de PL zijn niet gekomen. En hij wil niet naar Turkijetiswat schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:56:
[...]
Hadden ze echt moeten verkopen. Opvlieging gehad vorig jaar.
Matige scheids trouwens ook.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 30-08-2026 15:01 ]
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken