"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ook al 33 jaar
Gewoon nu doordrukken hoor
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Wel even alles nu in het perspectief zien he!
We gaan het dit seizoen zien he? Wat zet je NEC in de voorspelling? Minimaal top 5 dus neem ik aan?HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Dan heb je vorig jaar niet gekeken denk ik? Of hebben ze derde plek cadeau gekregen omdat Feyenoord zoveel geblesseerde had?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje arrogantie (in het algemeen - ook van de media). Liever dit, dan een Ajax die het zo weg gooide en de andere die de KNVB beker zo serieus nemen..
Geef mij NEC maar, net zoals ik elke club het Internationaal gun met een kleiner budget.
Je moet even kijken hoe slecht iedereen presteerde afgelopen seizoen. Da’s de enige reden dat NEC daar staat waar ze stonden. En zij moesten op en top zijn. Doen ze niet nog een jaar
1 seizoen... 1HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:07:
[...]
Dan heb je vorig jaar niet gekeken denk ik? Of hebben ze derde plek cadeau gekregen omdat Feyenoord zoveel geblesseerde had?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje arrogantie (in het algemeen - ook van de media). Liever dit, dan een Ajax die het zo weg gooide en de andere die de KNVB beker zo serieus nemen..
Geef mij NEC maar, net zoals ik elke club het Internationaal gun met een kleiner budget.
Of is Telstar nu ook beter dan NEC omdat ze wonnen? En ook beter dan PSV omdat ze daarvan wonnen?
Nec had een goed jaar achter de rug, maar verliezen nu opeens van Telstar. Thuis.. Ook is er constant gedoe met Sano, het begin is in ieder geval stroef. Maar ze staan er wel.
Dat laatste is precies mijn punt, ze zijn gelijkwaardig aan dus al die 'top' clubs momenteel.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:10:
[...]
We gaan het dit seizoen zien he? Wat zet je NEC in de voorspelling? Minimaal top 5 dus neem ik aan?
Je moet even kijken hoe slecht iedereen presteerde afgelopen seizoen. Da’s de enige reden dat NEC daar staat waar ze stonden. En zij moesten op en top zijn. Doen ze niet nog een jaar
Feyenoord, Ajax, PSV.. internationaal zit het in het in het schakelkanaal, zo slecht is het geworden.
En TOP Oss staat daar nog boven, want ja, TOP in de naam...Harribo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:10:
Ajax, PSV, Feyenoord < Nec < fc Groningen
Wel even alles nu in het perspectief zien he!
AZ deed het niet meer na 2007, Twente niet meer na 2010 enz enz. Top halen is één, er blijven is twee.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:11:
[...]
1 seizoen... 1
Of is Telstar nu ook beter dan NEC omdat ze wonnen? En ook beter dan PSV omdat ze daarvan wonnen?
Dus jij durft nu hard te stellen dat NEC dit seizoen boven Ajax en Feyenoord gaat eindigen?HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:12:
[...]
Dat laatste is precies mijn punt, ze zijn gelijkwaardig aan dus al die 'top' clubs momenteel.
Feyenoord, Ajax, PSV.. internationaal zit het in het in het schakelkanaal, zo slecht is het geworden.
Aan de andere kant hebben ze wel een paar goede spelers verkocht, en nu hebben ze Tadic erbij, dus volgens mij net positief?Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:10:
[...]
We gaan het dit seizoen zien he? Wat zet je NEC in de voorspelling? Minimaal top 5 dus neem ik aan?
Excelsior. Dat is immers de koploper in de ED. Top ploegtoolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:11:
[...]
1 seizoen... 1
PSV is echt niet zoveel beter, het is eigenlijk vrij triest als je naar de Eredivisie kijkt in het algemeen.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:11:
[...]
1 seizoen... 1
Ik zeg dus niet dat NEC dezelfde status heeft, alleen dat het momenteel zo kort op elkaar staat, dat je niet kan spreken dat een Ajax/PSV/FEY zoveel beter is of het meer verdient.
Dat riepen ze in 2012 ook over Ajax. Iets later over PSV. Toen over Feyenoord. Komt allemaal weer op zijn poten terecht. Engeland, Spanje en Duitsland gaan we nooit meer halen tenzij de Amerikanen of de sjeiks NL overnemen.HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:12:
[...]
Dat laatste is precies mijn punt, ze zijn gelijkwaardig aan dus al die 'top' clubs momenteel.
Ter info: Man City vind ik ook geen topclub. Voor 2008 een compleet nietszeggende club uit in lichtblauw en vanwege de UAE opeens een machtige spelers geworden. Tjeh.
NEC moet gewoon genieten en ver komen maar eerst erbij blijven en daarna praten we verder.
[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 11-08-2026 21:16 ]
Tadic zegt het afgelopen weekend zelf nog. Dat de spelers bij NEC totaal niet gewend zijn aan 2x per week spelen.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:12:
[...]
AZ deed het niet meer na 2007, Twente niet meer na 2010 enz enz. Top halen is één, er blijven is twee.
Is dit een verkapte “PSV is kampioen van de armoede “? Hence , je gebruikt het woord “iedereen “.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:10:
[...]
Ik zeg dat ze allemaal heel kort bij elkaar staan, en momenteel niet voor elkaar onderdoen. Ik beweer nog nergens wie waar gaat eindigen of kampioen wordt.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:13:
[...]
Dus jij durft nu hard te stellen dat NEC dit seizoen boven Ajax en Feyenoord gaat eindigen?
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 11-08-2026 22:14 ]
Tadic is natuurlijk een klasse speler maar ook hij is niet gevrijwaard van de tand des tijds. Tijdens zijn laatste seizoen bij Ajax zat de sleet er al flink op.Jorah_Newstone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:13:
[...]
Aan de andere kant hebben ze wel een paar goede spelers verkocht, en nu hebben ze Tadic erbij, dus volgens mij net positief?
XXXVI
Ik zie genoeg geld naar de juiste plekken gaan, Nec moet vooral nu consolideren en proberen verder te komen voor nog meer geld. Dan ga je vanzelf naar de top.
Als ze fit blijven en dit wat de laten zien over het seizoen kunnen volhouden zeker. Dan is NEC echt een zeer lastige ploeg om van te winnen hoor.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:13:
[...]
Dus jij durft nu hard te stellen dat NEC dit seizoen boven Ajax en Feyenoord gaat eindigen?
Nou ze waren niet kampioen van de rijkdom met drie clubs in de nek tot de laatste speeldag is het wel?ST10©DE schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:15:
[...]
Is dit een verkapte “PSV is kampioen van de armoede “? Hence , je gebruikt het woord “iedereen “.
Maar het staat helemaal niet dicht bij elkaar. Ja letterlijk, 3 punten max. Die NEC ook meteen al achter staat op Ajax en Feyenoord.HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:15:
[...]
Je kan mij wel belachelijk gaan maken, maar ik hoop toch op een hoger niveau dan Voetbalzone hier.
Ik zeg dat ze allemaal heel kort bij elkaar staan, en momenteel niet voor elkaar onderdoen. Ik beweer nog nergens wie waar gaat eindigen of kampioen wordt.
NEC deed het 1 seizoen leuk, nieuw seizoen nieuwe kansen.
Ja pas op he, niet denken dat ik NEC niks gun (juist wel) maar ik zeg alleen dat het in geen enkel opzicht een topclub is. Dan mogen ze nog even 10 jaar top 5 en top 3 eindigen met minimaal 2-3 kampioenschappen.Jorah_Newstone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:13:
[...]
Aan de andere kant hebben ze wel een paar goede spelers verkocht, en nu hebben ze Tadic erbij, dus volgens mij net positief?
Ik kan je wel bijna garanderen dat ploegen als NEC, AZ, Twente heel vaak (maar niet altijd!) gedurende het seizoen op een of andere manier altijd instorten, in meer of mindere mate.Helemaal als ze ook Europees actief zijn. Dat zie je bij de "traditionele " top 3 minder.HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:15:
[...]
Ik zeg dat ze allemaal heel kort bij elkaar staan, en momenteel niet voor elkaar onderdoen. Ik beweer nog nergens wie waar gaat eindigen of kampioen wordt.
Precies wat ik ook zeg he, terugval is normaal, het lange termijn is waar ik voor tekenTyphone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:19:
[...]
Ja pas op he, niet denken dat ik NEC niks gun (juist wel) maar ik zeg alleen dat het in geen enkel opzicht een topclub is. Dan mogen ze nog even 10 jaar top 5 en top 3 eindigen met minimaal 2-3 kampioenschappen.
NEC mag nog dromen. Vandaag iig weer 4 miljoen verdiend.
[ Voor 74% gewijzigd door DutchOwnage op 11-08-2026 21:21 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Maar dat blijven ze niet, niet met 2 wedstrijden in de week.jbdeiman schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
Als ze fit blijven en dit wat de laten zien over het seizoen kunnen volhouden zeker. Dan is NEC echt een zeer lastige ploeg om van te winnen hoor.
Rijkdom is toch als je zoveel mogelijk clubs hebt op een bijna gelijkwaardig niveau zodat ze elkaar naar een hoger niveau stuwen?Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:18:
[...]
Nou ze waren niet kampioen van de rijkdom met drie clubs in de nek tot de laatste speeldag is het wel?
nggyu nglyd
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Lekker Ziggo, ik heb het moment gemist door een refresh issue.
Yes maar NEC gaat geen club zijn die PSV naar grote hoogten gaat stuwen denk ikST10©DE schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:21:
[...]
Rijkdom is toch als je zoveel mogelijk clubs hebt op een bijna gelijkwaardig niveau zodat ze elkaar naar een hoger niveau stuwen?
BuitenspelGunner schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:22:
Waar klagen die lui over?
En lekkere kaart voor sierhuis, slimme actie.
nggyu nglyd
Heeeel minimaal dan.
Blijft die kaart nu staan!?Megupe schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:24:
Dus buitenspel een helft eerder telt nog steeds door. Ongelofelijk.
En lekkere kaart voor sierhuis, slimme actie.
Daar ben ik het zeker mee eens.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:18:
[...]
Maar het staat helemaal niet dicht bij elkaar. Ja letterlijk, 3 punten max. Die NEC ook meteen al achter staat op Ajax en Feyenoord.
NEC deed het 1 seizoen leuk, nieuw seizoen nieuwe kansen.
Het ging mij dus echt niet erom dat ze gelijkwaardig zijn in status (budget, spelers, geschiedenis, etc.), maar of zij het nu verdienen 'ons' Europees te vertegenwoordigen. GAE deed het ook goed, en in Engeland kwamen juist de underdogs heel ver. Geef mij dat echt boven AZ/Ajax die het beide weggooide.
En sjok je niet terug.Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:24:
En daarom, knuppel, houdt je je shirt gewoon aan als je scoort.
Een speler als Mor zou beter moeten weten...
Lijkt er wel op. Op diverse sites wel nog benoemd.
En dan ga je moeilijk balletje tikken aan de zijkant met nog 30 seconden te gaan. Pomp die bal er dan in.
Tsja op zich, anders kan je telkens wel iemand achter de linie aan aanspelen, toch? Op zich is het gewoon buitenspel.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:26:
Dat was ook echt buitenspel in de geest van hoe de buitenspelregel ooit bedacht is, zzzz.
nggyu nglyd
Ik zou er verschrikkelijk zenuwachtig van worden, dat drukke gedoe.HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:26:
Kan ik Tadic ook inhuren als mental coach?
Ja dat is het juist dat staat ie niet. Hij haalt er ook geen voordeel van. Terecht afgekeurd maar ik vind het anders wanneer zijn lichaam de andere kant op zou hebben gestaanQuad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:27:
[...]
Tsja op zich, anders kan je telkens wel iemand achter de linie aan aanspelen, toch? Op zich is het gewoon buitenspel.
Tja, er zijn mensen die zeggen dat we met 25fps het niet goed genoeg kunnen zien. Ik weet niet of ze buitenspel doen met meer fps (dacht van niet?), maar hier zit je mogelijk net nog in de grens.Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:27:
[...]
Tsja op zich, anders kan je telkens wel iemand achter de linie aan aanspelen, toch? Op zich is het gewoon buitenspel.
Ja want die kaart staat los van een wel of geen doelpunt.
Als een speler nu random op het veld z'n shirt uittrekt, krijgt diegene gewoon geel. Tenzij shirtwissel natuurlijk.
nggyu nglyd
Niet voordelig buitenspel staan, dan mag je dus doorspelen? Die regel kende ik niet.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:28:
[...]
Ja dat is het juist dat staat ie niet. Hij haalt er ook geen voordeel van. Terecht afgekeurd maar ik vind het anders wanneer zijn lichaam de andere kant op zou hebben gestaan.
nggyu nglyd
Sterker nog dat is een regel. Als jij buitenspel loopt en niet aangespeeld wordt of geen intentie hebt de bal te spelen dan sta je niet voordelig buitenspel. Zie de goal van van Nistelrooy op het EK 2004 tegen Tsjechië als machtig voorbeeldQuad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:30:
[...]
Niet voordelig buitenspel staan, dan mag je dus doorspelen? Die regel kende ik niet.
Hoe deze man liep heeft natuurlijk niks met “trainbaar voordeel” te maken. Hele lichaam staat achter de verdediger maar in een teruglopende beweging hangt zn hak er nog. Officieel buitenspel maar pre VAR nooit afgekeurd en nooit betwist.
[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 11-08-2026 21:33 ]
Ik zie het heel eenvoudig: je mag niet in de weg staan of in de baan van het schot.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:32:
[...]
Sterker nog dat is een regel. Als jij buitenspel loopt en niet aangespeeld wordt of geen intentie hebt de bal te spelen dan sta je niet voordelig buitenspel. Zie de goal van van Nistelrooy op het EK 2004 tegen Tsjechië als machtig voorbeeld
De goal van VN kan ik even niet voor de geest houden, maar het blijft vaak ingewikkeld.
Maar, Emre kreeg de bal en had de bal, terwijl hij buitenspel stond op het moment van aanspelen. Dan maakt het toch geen bal uit of hij er voordeel van had of niet?Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:32:
[...]
Sterker nog dat is een regel. Als jij buitenspel loopt en niet aangespeeld wordt of geen intentie hebt de bal te spelen dan sta je niet voordelig buitenspel. Zie de goal van van Nistelrooy op het EK 2004 tegen Tsjechië als machtig voorbeeld
Of ik heb iets gemist en ik heb het over een compleet ander moment dan jij.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 11-08-2026 21:34 ]
nggyu nglyd
Ja en die kozen hun kant.HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:30:
Had NEC niet de toss gewonnen?
nggyu nglyd
nggyu nglyd
Ik heb het over die hak die 2.2cm buitenspel stondQuad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:34:
[...]
Maar, Emre kreeg de bal en had de bal, terwijl hij buitenspel stond op het moment van aanspelen. Dan maakt het toch geen bal uit of hij er voordeel van had of niet?
Of ik heb iets gemist en ik heb het over een compleet ander moment dan jij.
[ Voor 16% gewijzigd door HollowGamer op 11-08-2026 21:40 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ja die van Emre Mor, die de bal ook daadwerkelijk kreeg.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:38:
[...]
Ik heb het over die hak die 2.2cm buitenspel stond
Maakt ook niet meer uit verder. Is al een eeuwigheid geleden.
nggyu nglyd
En belangrijker nog… een doelpunt geleden.Quad schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:40:
[...]
Ja die van Emre Mor, die de bal ook daadwerkelijk kreeg.
Maakt ook niet meer uit verder. Is al een eeuwigheid geleden.
Overigens ga ik morgen een boek over buitenspel schrijven! Schijnt dat ik al één koper heb
Stuur maar op.Typhone schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:41:
[...]
En belangrijker nog… een doelpunt geleden.
Overigens ga ik morgen een boek over buitenspel schrijven! Schijnt dat ik al één koper heb![]()
nggyu nglyd
yupDutchOwnage schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:41:
Bodo/Glimt next als ze doorgaan?
Volgens Flashscore klopt dit inderdaad.DutchOwnage schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:41:
Zeg nooit nooit, als het goed loopt kan er veel hoor. Dit dachten ze toen ook met het Feyenoord van Slot en we weten hoe dat is gelopen.toolkist schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:21:
[...]
Maar dat blijven ze niet, niet met 2 wedstrijden in de week.
Ik acht de kans overigens ook erg klein, maar nu al uitvlakken is i.m.o. wel erg voorbarig.
Dat is geen makkelijke tegenstander.DutchOwnage schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:41:
Clubs die uitgeschakeld worden in de laatste kwalificatieronde van de CL krijgen ook ruim 4 miljoen verliezers"premie".HollowGamer schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 21:41:
Tegen wie kunnen ze dan komen? Verder levert dacht ik wel de komende ronde, al iets van 1 miljoen op.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken