[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:44
Wederom dank @d-vine. Natuurlijk kan je elke euro maar een keer uitgeven en is minder mensen in de hoge middengroep (of aan de bovenkant) een manier om een aantal mensen aan te trekken voor wie je het salarishuis kan oprekken. Is de selectie voor komend jaar dan ook kleiner dan die van de laatste jaren? Want anders is het natuurlijk uiteindelijk lood om oud ijzer en zullen de salariskosten ook niet weer zoveel verschillen. Ze framen het overigens wel slim :)

Als Feyenoordfan voel ik toch wel wat jaloezie hoor. Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+

Maar vooral dat je als club blijkbaar nog de aantrekkingskracht hebt dat spelers als Brandt en Ter Stegen willen komen verbaast mij. Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Het probleem was ook niet zo zeer dat de salarissen hoog waren, maar dat de hoogste salarissen voor een groot deel gingen naar spelers die er niks van bakten. Er kan altijd een miskoop tussen zitten, maar afgelopen seizoenen speelde er van de 5 duurste spelers vaak maar 1 basis, en dat was de niet onomstreden Sutalo. Dan loop je CL mis en die dure aankopen worden alleen maar minder waard.

Dit zie je ook terug in de cijfers. Piek eigen vermogen medio 2023 op 236 miljoen, teruggelopen tot 189 miljoen medio 2025. Cijfers afgelopen seizoen nog niet bekend, maar dat was met CL en een goede transferzomer (Hato, Brobbey, Taylor). Dat zal zo te zien positief uitpakken, maar de winst komt grotendeels van zelf opgeleide spelers en niet de duur betaalde krachten.

De huidige investeringen lijken nu ook gewoon verantwoord. Behalve als straks weer blijkt dat 80% geen pepernoot raakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sempy op 02-08-2026 09:34 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Godts. Dat is toch geen niveau PSG?
En voor zestig miljoen...

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sempy
  • Nu online
Gunner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:34:
De gekte van het internationale voetbal. In feite is Godts 2,2x zo veel waard als Steur. Dat klinkt dan weer wel logisch.

Enige is dat Saibari dan weer weinig heeft opgebracht, zeker gezien zijn goede WK. Ik denk dat psv daar gewoon veel te vroeg gehapt heeft. Half juni 50+ miljoen binnen halen is natuurlijk wel een zekerheidje, maar er had denk ik wel meer ingezeten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:28
Gunner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:34:
Als dat waar wordt.. Dan gaat Panday uit z'n dak denk ik. ca 1 miljoen transferkosten + loonkosten de afgelopen jaren. Dat wordt dan omgezet voor ~ 50M? lekker!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:26:
Wederom dank @d-vine. Natuurlijk kan je elke euro maar een keer uitgeven en is minder mensen in de hoge middengroep (of aan de bovenkant) een manier om een aantal mensen aan te trekken voor wie je het salarishuis kan oprekken. Is de selectie voor komend jaar dan ook kleiner dan die van de laatste jaren? Want anders is het natuurlijk uiteindelijk lood om oud ijzer en zullen de salariskosten ook niet weer zoveel verschillen. Ze framen het overigens wel slim :)
Dat weten we pas na de transfer periode, het is ook afwachten of we nog zoveel kunnen verkopen als we willen.

Maar dan nog, al zou je er netto qua salaris niet op vooruit gaan dan zou het verschil in kwaliteit wel een grote stap zijn. Hopelijk uit zich dat dan ook in de resultaten (dat blijft spannend) en kunnen we spreken van een hogere prijs/kwaliteitsverhouding. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:02

Maar vooral dat je als club blijkbaar nog de aantrekkingskracht hebt dat spelers als Brandt en Ter Stegen willen komen verbaast mij. Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.
Sterling kwam ook naar ons, enneh, nou ja..... :+

Maar goed, dat soort gasten zijn wel al in de herfst van hun carrière natuurlijk. In al die tijd dat ik Feyenoord actief volg is er vrijwel nooit iemand die in die fase van hun loopbaan zit naar Feyenoord gekomen, tenzij ze al een verleden bij de club hebben. De enigen die ik me zo kan bedenken die op 30+ kwamen zonder een verleden te hebben zijn Sterling, Van Hooijdonk en Makaay. Hoewel ik denk dat gasten als Ter Stegen inderdaad ook voor Ajax zouden kiezen als ze de keuze hadden, denk ik ook het gewoon niet de leeftijdsfase is waarin Feyenoord normaal gesproken spelers zoekt. En daar ben ik eigenlijk best wel blij mee, dat maakt me zeker niet jaloers.

Ik me vraag me ook oprecht en objectief (lees: niet als Feyenoord-fan die hoopt dat Ajax altijd verliest :P) af of je dit soort spelers binnen zou moeten halen. Het afbreukrisico is best groot en je verplicht jezelf welhaast om kampioen te worden. Ik vind het ook niet echt bij Ajax passen om met zulke "oude" gasten aan te komen zetten. Natuurlijk is het geen Football Manager waar je met louter 20-jarigen alsnog compleet kunt domineren, maar toch. Al zal zo'n Brandt wel een hele belangrijke en goede aanwinst gaan zijn, maar voor Ter Stegen vrees ik heel erg eerlijk gezegd.

• donleone83
Vld1989 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Maar goed, dat soort gasten zijn wel al in de herfst van hun carrière natuurlijk. In al die tijd dat ik Feyenoord actief volg is er vrijwel nooit iemand die in die fase van hun loopbaan zit naar Feyenoord gekomen, tenzij ze al een verleden bij de club hebben. De enigen die ik me zo kan bedenken die op 30+ kwamen zonder een verleden te hebben zijn Sterling, Van Hooijdonk en Makaay. Hoewel ik denk dat gasten als Ter Stegen inderdaad ook voor Ajax zouden kiezen als ze de keuze hadden, denk ik ook het gewoon niet de leeftijdsfase is waarin Feyenoord normaal gesproken spelers zoekt. En daar ben ik eigenlijk best wel blij mee, dat maakt me zeker niet jaloers.

Ik me vraag me ook oprecht en objectief (lees: niet als Feyenoord-fan die hoopt dat Ajax altijd verliest :P) af of je dit soort spelers binnen zou moeten halen. Het afbreukrisico is best groot en je verplicht jezelf welhaast om kampioen te worden. Ik vind het ook niet echt bij Ajax passen om met zulke "oude" gasten aan te komen zetten. Natuurlijk is het geen Football Manager waar je met louter 20-jarigen alsnog compleet kunt domineren, maar toch. Al zal zo'n Brandt wel een hele belangrijke en goede aanwinst gaan zijn, maar voor Ter Stegen vrees ik heel erg eerlijk gezegd.
Begrijp mij niet verkeerd: ik zou Ter Stegen en Brandt ook niet per se bij Feyenoord willen hebben. Het is ook niet mijn strategie. Maar het feit dat dit soort spelers de Eredivisie als optie overwegen (en bij Ajax dus zelfs tekenen zonder Champions League en na een paar schijtseizoenen) is als Feyenoord ondenkbaar. Sterling laat ik even buiten beschouwing :+

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Neem aan dat je het over zijn eerste periode hebt?Die valt dan niet in die categorie toch? Kwam inderdaad op latere leeftijd, maar kwam niet van een grotere club af en ook niet bij een grotere club in het verleden gespeeld, was voor hem een stap vooruit waar hij het natuurlijk fantastisch heeft gedaan.

Cruijff is natuurlijk een andere speler die op latere leeftijd kwam zonder Feyenoord verleden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:02
Gynnad schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

Neem aan dat je het over zijn eerste periode hebt?Die valt dan niet in die categorie toch? Kwam inderdaad op latere leeftijd, maar kwam niet van een grotere club af en ook niet bij een grotere club in het verleden gespeeld, was voor hem een stap vooruit waar hij het natuurlijk fantastisch heeft gedaan.

Cruijff is natuurlijk een andere speler die op latere leeftijd kwam zonder Feyenoord verleden.
Nou ja, Van Hooijdonk had al best een aardige loopbaan in het buitenland gehad en was ook gewoon international. Kwam ook van Benfica waar hij basisspeler was geweest, al was ie toen volgens mij wel door een nieuwe trainer op de transferlijst gezet.

Tijdens Cruijff was ik nog niet geboren, maar zo'n legende staat gewoon boven alle partijen :P

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13:40
Brandt is qua leeftijd op zich prima. Het gevaar is vooral dat er nu over gecompenseerd gaat worden. Dat er vorig jaar is vastgesteld dat het elftal geen leiders op en naast het veld had en dat daar nu teveel op wordt ingekocht.

Het is ook wat heftiger omdat je ook nog de bejaarde Klaassen en Berghuis hebt rondlopen die dus 0 leiderschaps kwaliteiten hebben.

Voor de ontwikkeling van de jonkies is het natuurlijk wel belangrijk dat je 4-5 gasten hebt rondlopen die mega goede professionals zijn, die ook een beetje mentorschap kunnen doen richting een Ouazane en een Mokio om te laten zien wil je naar de top dan horen deze dingen er ook gewoon bij.

Grootste risico is natuurlijk Ter Stegen. Niemand weet precies hoe goed die op dit moment is. 2 jaar bijna niet gespeeld.

In ander nieuws, Ajax schijnt dichtbij het halen van een derde linksback te zijn. + Wijndal is dat 4 linksbacks. De babbelbox vraagt zich af, wilt u Cruijff al een nekslag geven?

Er gaan ook geruchten dat Sutalo naar Benfica zou kunnen. Misschien Geertruida(die vandaag een uno reverse card postte ergens) dan maar naar Ajax als vervanger?

[ Voor 18% gewijzigd door Kist op 02-08-2026 11:40 ]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11:49
Julian Brandt in topvorm zou een waanzinnig goede speler zijn voor Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet nog altijd erg goed is. Wat mij betreft nu al de transfer van de zomer. Alleen zou ik dan ook Godts behouden, tenminste als je echt voor het kampioenschap wilt gaan.

Ter Stegen mag ik toch hopen dat ze veel trainingen hebben gezien en met mensen om hem heen hebben gesproken? Dus ze zullen wel weten hoe hij ervoor staat. Of wordt het een Sterlingetje?

• Kist
Sineplex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:49:
Julian Brandt in topvorm zou een waanzinnig goede speler zijn voor Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet nog altijd erg goed is. Wat mij betreft nu al de transfer van de zomer. Alleen zou ik dan ook Godts behouden, tenminste als je echt voor het kampioenschap wilt gaan.

Ter Stegen mag ik toch hopen dat ze veel trainingen hebben gezien en met mensen om hem heen hebben gesproken? Dus ze zullen wel weten hoe hij ervoor staat. Of wordt het een Sterlingetje?
Michel heeft wel met Ter Stegen gewerkt natuurlijk maar toen was die met twee weken geblesseerd.

• D-e-n
  • Laatst online: 13:18
Vld1989 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Het gaat om de balans. Want je moet ook kapitaal op het veld hebben staan wat je uiteindelijk weer nieuwe transferinkomsten gaat opleveren. En Brandt houdt dan dus wel de favoriete positie van Gloukh bezet en Blind de beste plek van Baas. Dat komt hun ontwikkeling natuurlijk niet ten goede.

En ook al zal het financieel passen is het overduidelijk een gok die Jordi Cruyff neemt want met veel dertigers moet je eigenlijk kampioen worden. De focus ligt op nu presteren en dan moet je die CL gelden binnenhalen om weer nieuwe inkomsten te creëren. Jordi breekt wat dat betreft rigoureus met de ideeën van zijn vader.

ps.
Je noemt Makaay maar dat is dus hét voorbeeld van hoe het niet moet: veel oude spelers binnenhalen met het idee direct te presteren. Maar toen dat niet lukte hadden we dus een probleem: geen toekomst en geen kapitaal op het veld.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Als Feyenoordfan voel ik toch wel wat jaloezie hoor. Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+

Niet om te sneren, maar Ajax is een groot merk met vrij veel inkomsten. En spelers gaan gewoon voor meer weg. Dat scheelt enorm

• donleone83
418O2 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Niet om te sneren, maar Ajax is een groot merk met vrij veel inkomsten. En spelers gaan gewoon voor meer weg. Dat scheelt enorm
Ik snap echt hoe het werkt. Maar er zijn zat clubs met een grote naam en slechte prestaties waar dit soort spelers echt niet naartoe willen. Ik ben dus vooral verbaasd over dat ze voor Ajax willen spelen terwijl de club ze eigenlijk vrij weinig te bieden heeft behalve een mooi verhaal. Zo’n Brandt had ook gewoon naar de subtop van de PL, PD of de Serie A gekund. Voor waarschijnlijk meer salaris. Nu is hij misschien een slecht voorbeeld want ik kan mij ook voorstellen dat na een hele carrière dichtbij huis in Duitsland het lekker voelt om in de buurt te blijven. Ik wilde nu iets schrijven over een jong gezin maar hij blijkt single zonder kinderen. Dan verkies je toch altijd een club als pakhembeet Valencia of Atlético en de levensstijl die daarbij hoort boven Ajax? Of de uitdaging in de PL? Geen idee natuurlijk of die interesse hadden, maar het verbaast mij echt.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:29:
Er gaan ook geruchten dat Sutalo naar Benfica zou kunnen. Misschien Geertruida(die vandaag een uno reverse card postte ergens) dan maar naar Ajax als vervanger?
Waarom zou je in hemelsnaam 20m gaan betalen voor een verdediger (met ook nog eens een Feyenoord verleden, die het dus enorm moeilijk gaat krijgen bij een heel aanzienlijk deel van de supporters).
Voor de helft van het geld haal je ongetwijfeld ook een prima verdediger.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Sutalo kost al 12-14mln he...

@donleone83 ik denk dat die aanbiedingen er niet waren. Meer niveau Leeds

• Sempy
  • Nu online
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Ik snap echt hoe het werkt. Maar er zijn zat clubs met een grote naam en slechte prestaties waar dit soort spelers echt niet naartoe willen. Ik ben dus vooral verbaasd over dat ze voor Ajax willen spelen terwijl de club ze eigenlijk vrij weinig te bieden heeft behalve een mooi verhaal. Zo’n Brandt had ook gewoon naar de subtop van de PL, PD of de Serie A gekund. Voor waarschijnlijk meer salaris. Nu is hij misschien een slecht voorbeeld want ik kan mij ook voorstellen dat na een hele carrière dichtbij huis in Duitsland het lekker voelt om in de buurt te blijven. Ik wilde nu iets schrijven over een jong gezin maar hij blijkt single zonder kinderen. Dan verkies je toch altijd een club als pakhembeet Valencia of Atlético en de levensstijl die daarbij hoort boven Ajax? Of de uitdaging in de PL? Geen idee natuurlijk of die interesse hadden, maar het verbaast mij echt.
Brandt heeft zijn hele carriere in Duitsland gespeeld, dus ik denk niet dat het echt een wereldreiziger is. Nederland komt qua cultuur aardig overeen en het is gewoon een competitie waar hij de komende jaren, ook fysiek, makkelijk kan meekomen. Verder heeft hij qua prijzen niet veel bijzonders gewonnen, bij Ajax kan hij misschien nog een kampioenschap meemaken. Ik vind het dus geen heel gekke keuze, t.o.v. middenmoot Spanje/Engeland waar enkel salaris een dikke plus is.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ajax lijkt echt goede zaken te doen. Ben benieuwd naar dit seizoen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:53:
[...]

Het gaat om de balans. Want je moet ook kapitaal op het veld hebben staan wat je uiteindelijk weer nieuwe transferinkomsten gaat opleveren. En Brandt houdt dan dus wel de favoriete positie van Gloukh bezet en Blind de beste plek van Baas. Dat komt hun ontwikkeling natuurlijk niet ten goede.

En ook al zal het financieel passen is het overduidelijk een gok die Jordi Cruyff neemt want met veel dertigers moet je eigenlijk kampioen worden. De focus ligt op nu presteren en dan moet je die CL gelden binnenhalen om weer nieuwe inkomsten te creëren. Jordi breekt wat dat betreft rigoureus met de ideeën van zijn vader.

ps.
Je noemt Makaay maar dat is dus hét voorbeeld van hoe het niet moet: veel oude spelers binnenhalen met het idee direct te presteren. Maar toen dat niet lukte hadden we dus een probleem: geen toekomst en geen kapitaal op het veld.
Maar was Baas nou echt zo goed, of viel ie alleen op in een erg matig Ajax?
Feit blijft dat je gewoon wat meer ervaring in je as wil hebben dan Ajax afgelopen jaar had. En dan niet types als Klaassen en Weghorst (of Pasveer :+ ) maar spelers die echt wat toevoegen qua qua topsportcultuur en leiderschap.
Qua Gloukh, bij Salzburg speelde ie het laatste seizoen vooral linksbuiten, dat kan ie ook prima.

• D-e-n
Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.
Ik snap de aankoop van Vanhoutte nog steeds niet. Al 27 jaar, geen Belgisch international en je hebt met Targhelinne al een speler voor de plek die me niet minder lijkt. Ik vraag me ook af wat wat dat betreft de status van Moder is. Hebben ze die opgegeven?

• toolkist
  • Niet online
Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+
Ik 'vrees' dat het verschil tussen Ajax en Feyenoord de komende week/weken weer duidelijk gaat worden als Godts en Hadj Moussa verkocht gaan worden. Zou me niks verbazen als Ajax ruim meer voor Godts gaat vangen, terwijl ze qua niveau echt niet heel erg verschillen.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Ik snap de aankoop van Vanhoutte nog steeds niet. Al 27 jaar, geen Belgisch international en je hebt met Targhelinne al een speler voor de plek die me niet minder lijkt. Ik vraag me ook af wat wat dat betreft de status van Moder is. Hebben ze die opgegeven?
Ik ook niet, zeker als je selectie al zo groot is en je spelers moet verkopen voordat je een ander kan/wil halen. Dan had ik andere posities toch voorrang gegeven.

• donleone83
@toolkist ik weet het ook vrij zeker. Helaas.

@D-e-n ik snap het best. Je hebt nu met Targhalline en Vanhoutte maar 2 6-en in je selectie. Moder is meer een 8. Vanhoutte blinkt (in de data in ieder geval) uit op alle vlakken die vorig jaar ontbraken. Targhalline is als balafpakker en directe mandekker top en speelt de bal doorgaans vooruit. Vanhoutte loopt lijnen dicht, bewaakt de balans en blinkt uit in het organiseren van de restverdediging. Als je hoog druk wilt zetten, heb je zo iemand wel nodig, anders ben je (net als vorig jaar) veel te kwetsbaar in de tegenstoot.

• Kist
toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:24:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam 20m gaan betalen voor een verdediger (met ook nog eens een Feyenoord verleden, die het dus enorm moeilijk gaat krijgen bij een heel aanzienlijk deel van de supporters).
Voor de helft van het geld haal je ongetwijfeld ook een prima verdediger.
Ik vind het een prima Nederlandse optie. Niet de hele ploeg hoeft buitenlands te zijn. En Ach die supporters. Bij Berghuis is het ook goed gekomen. Die supporters dan. Zijn bijdrages niet.

Qua Brandt. Ik verwacht eigenlijk die gozer ook veel op de plek van Klaassen.

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Ik vind het een prima Nederlandse optie. Niet de hele ploeg hoeft buitenlands te zijn.
Dan nog zijn er al redelijk wat NL spelers in de selectie en is (vind ik ;)) 20m voor een verdediger veel te veel geld.

• toolkist
  • Niet online
Beetje jammer trouwens dat Volendam-Ajax pay per view is, alsof ik 4 euro wil betalen voor een nikszeggend oefenwedstrijdje.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:42:
@D-e-n ik snap het best. Je hebt nu met Targhalline en Vanhoutte maar 2 6-en in je selectie. Moder is meer een 8. Vanhoutte blinkt (in de data in ieder geval) uit op alle vlakken die vorig jaar ontbraken. Targhalline is als balafpakker en directe mandekker top en speelt de bal doorgaans vooruit. Vanhoutte loopt lijnen dicht, bewaakt de balans en blinkt uit in het organiseren van de restverdediging. Als je hoog druk wilt zetten, heb je zo iemand wel nodig, anders ben je (net als vorig jaar) veel te kwetsbaar in de tegenstoot.
Moder heeft in de CL zijn debuut gemaakt als meest verdedigende middenvelder, deed dat prima en is oorspronkelijk ook met dat idee gehaald. Dat van Persie hem op een bepaald moment steeds aanvallender is gebruiken en zelfs als tien en in de spits vond ik dus al zeer merkwaardig.

Maar als je Vanhoutte koopt zeg je dus feitelijk dat Targhelline niet goed genoeg is als eerste zes. Want ze allebei opstellen is waanzin zo hebben alle oefenwedstrijden waarin ze samen speelden al bewezen. Twee zessen kan wellicht als je tegen Man City of Bayern speelt maar in 99% van de wedstrijden is het een recept voetbal uit het jaar nul. Je hebt naast een bewaker van de defensieve taken gewoon twee spelers nodig die goals maken en kansen creëren. Daarom moet er van het trio Steijn, Zechiel, van Elshout altijd minstens eentje spelen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:54:
Beetje jammer trouwens dat Volendam-Ajax pay per view is, alsof ik 4 euro wil betalen voor een nikszeggend oefenwedstrijdje.
Ach ja. Ik leg in deze periode ook wat knaken neer om Feyenoord in de voorbereiding te zien. Snap je punt hoor, maar zometeen wel lekker even kijken hoe we er over 120 minuten voor staan tegen Atalanta.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Ach ja. Ik leg in deze periode ook wat knaken neer om Feyenoord in de voorbereiding te zien. Snap je punt hoor, maar zometeen wel lekker even kijken hoe we er over 120 minuten voor staan tegen Atalanta.
Tegen Atalanta met waarschijnlijk een groot deel de beoogde basis is een stuk interessanter dan wat reserves tegen Volendam ;)

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 13:42
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Hé een niet-Ajax bericht. Gaat dit topic dan toch over de Eredivisie?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

tjubbie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Hé een niet-Ajax bericht. Gaat dit topic dan toch over de Eredivisie?
Je kan om een discussie te voeren over de Eredivisie toch ook zelf wat inbrengen ipv nietszeggende post?
Dat het even veel over Ajax gaat is logisch, Jordi heeft in paar dagen tijd wat rake transfers gemaakt, Godts staat op punt om te tekenen bij PSG. Moeten we daar dan niet over lullen?
En als vanavond de JC schaal gespeeld wordt gaat het daar vol over. Dus misschien maar vanavond terugkomen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 02-08-2026 13:51 ]

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken