[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:36
Wederom dank @d-vine. Natuurlijk kan je elke euro maar een keer uitgeven en is minder mensen in de hoge middengroep (of aan de bovenkant) een manier om een aantal mensen aan te trekken voor wie je het salarishuis kan oprekken. Is de selectie voor komend jaar dan ook kleiner dan die van de laatste jaren? Want anders is het natuurlijk uiteindelijk lood om oud ijzer en zullen de salariskosten ook niet weer zoveel verschillen. Ze framen het overigens wel slim :)

Als Feyenoordfan voel ik toch wel wat jaloezie hoor. Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+

Maar vooral dat je als club blijkbaar nog de aantrekkingskracht hebt dat spelers als Brandt en Ter Stegen willen komen verbaast mij. Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:44
Het probleem was ook niet zo zeer dat de salarissen hoog waren, maar dat de hoogste salarissen voor een groot deel gingen naar spelers die er niks van bakten. Er kan altijd een miskoop tussen zitten, maar afgelopen seizoenen speelde er van de 5 duurste spelers vaak maar 1 basis, en dat was de niet onomstreden Sutalo. Dan loop je CL mis en die dure aankopen worden alleen maar minder waard.

Dit zie je ook terug in de cijfers. Piek eigen vermogen medio 2023 op 236 miljoen, teruggelopen tot 189 miljoen medio 2025. Cijfers afgelopen seizoen nog niet bekend, maar dat was met CL en een goede transferzomer (Hato, Brobbey, Taylor). Dat zal zo te zien positief uitpakken, maar de winst komt grotendeels van zelf opgeleide spelers en niet de duur betaalde krachten.

De huidige investeringen lijken nu ook gewoon verantwoord. Behalve als straks weer blijkt dat 80% geen pepernoot raakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Sempy op 02-08-2026 09:34 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Godts. Dat is toch geen niveau PSG?
En voor zestig miljoen...

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sempy
Gunner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:34:
De gekte van het internationale voetbal. In feite is Godts 2,2x zo veel waard als Steur. Dat klinkt dan weer wel logisch.

Enige is dat Saibari dan weer weinig heeft opgebracht, zeker gezien zijn goede WK. Ik denk dat psv daar gewoon veel te vroeg gehapt heeft. Half juni 50+ miljoen binnen halen is natuurlijk wel een zekerheidje, maar er had denk ik wel meer ingezeten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:09
Gunner schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:34:
Als dat waar wordt.. Dan gaat Panday uit z'n dak denk ik. ca 1 miljoen transferkosten + loonkosten de afgelopen jaren. Dat wordt dan omgezet voor ~ 50M? lekker!

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:26:
Wederom dank @d-vine. Natuurlijk kan je elke euro maar een keer uitgeven en is minder mensen in de hoge middengroep (of aan de bovenkant) een manier om een aantal mensen aan te trekken voor wie je het salarishuis kan oprekken. Is de selectie voor komend jaar dan ook kleiner dan die van de laatste jaren? Want anders is het natuurlijk uiteindelijk lood om oud ijzer en zullen de salariskosten ook niet weer zoveel verschillen. Ze framen het overigens wel slim :)
Dat weten we pas na de transfer periode, het is ook afwachten of we nog zoveel kunnen verkopen als we willen.

Maar dan nog, al zou je er netto qua salaris niet op vooruit gaan dan zou het verschil in kwaliteit wel een grote stap zijn. Hopelijk uit zich dat dan ook in de resultaten (dat blijft spannend) en kunnen we spreken van een hogere prijs/kwaliteitsverhouding. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:53

Maar vooral dat je als club blijkbaar nog de aantrekkingskracht hebt dat spelers als Brandt en Ter Stegen willen komen verbaast mij. Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.
Sterling kwam ook naar ons, enneh, nou ja..... :+

Maar goed, dat soort gasten zijn wel al in de herfst van hun carrière natuurlijk. In al die tijd dat ik Feyenoord actief volg is er vrijwel nooit iemand die in die fase van hun loopbaan zit naar Feyenoord gekomen, tenzij ze al een verleden bij de club hebben. De enigen die ik me zo kan bedenken die op 30+ kwamen zonder een verleden te hebben zijn Sterling, Van Hooijdonk en Makaay. Hoewel ik denk dat gasten als Ter Stegen inderdaad ook voor Ajax zouden kiezen als ze de keuze hadden, denk ik ook het gewoon niet de leeftijdsfase is waarin Feyenoord normaal gesproken spelers zoekt. En daar ben ik eigenlijk best wel blij mee, dat maakt me zeker niet jaloers.

Ik me vraag me ook oprecht en objectief (lees: niet als Feyenoord-fan die hoopt dat Ajax altijd verliest :P) af of je dit soort spelers binnen zou moeten halen. Het afbreukrisico is best groot en je verplicht jezelf welhaast om kampioen te worden. Ik vind het ook niet echt bij Ajax passen om met zulke "oude" gasten aan te komen zetten. Natuurlijk is het geen Football Manager waar je met louter 20-jarigen alsnog compleet kunt domineren, maar toch. Al zal zo'n Brandt wel een hele belangrijke en goede aanwinst gaan zijn, maar voor Ter Stegen vrees ik heel erg eerlijk gezegd.

• donleone83
Vld1989 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Maar goed, dat soort gasten zijn wel al in de herfst van hun carrière natuurlijk. In al die tijd dat ik Feyenoord actief volg is er vrijwel nooit iemand die in die fase van hun loopbaan zit naar Feyenoord gekomen, tenzij ze al een verleden bij de club hebben. De enigen die ik me zo kan bedenken die op 30+ kwamen zonder een verleden te hebben zijn Sterling, Van Hooijdonk en Makaay. Hoewel ik denk dat gasten als Ter Stegen inderdaad ook voor Ajax zouden kiezen als ze de keuze hadden, denk ik ook het gewoon niet de leeftijdsfase is waarin Feyenoord normaal gesproken spelers zoekt. En daar ben ik eigenlijk best wel blij mee, dat maakt me zeker niet jaloers.

Ik me vraag me ook oprecht en objectief (lees: niet als Feyenoord-fan die hoopt dat Ajax altijd verliest :P) af of je dit soort spelers binnen zou moeten halen. Het afbreukrisico is best groot en je verplicht jezelf welhaast om kampioen te worden. Ik vind het ook niet echt bij Ajax passen om met zulke "oude" gasten aan te komen zetten. Natuurlijk is het geen Football Manager waar je met louter 20-jarigen alsnog compleet kunt domineren, maar toch. Al zal zo'n Brandt wel een hele belangrijke en goede aanwinst gaan zijn, maar voor Ter Stegen vrees ik heel erg eerlijk gezegd.
Begrijp mij niet verkeerd: ik zou Ter Stegen en Brandt ook niet per se bij Feyenoord willen hebben. Het is ook niet mijn strategie. Maar het feit dat dit soort spelers de Eredivisie als optie overwegen (en bij Ajax dus zelfs tekenen zonder Champions League en na een paar schijtseizoenen) is als Feyenoord ondenkbaar. Sterling laat ik even buiten beschouwing :+

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:11
Neem aan dat je het over zijn eerste periode hebt?Die valt dan niet in die categorie toch? Kwam inderdaad op latere leeftijd, maar kwam niet van een grotere club af en ook niet bij een grotere club in het verleden gespeeld, was voor hem een stap vooruit waar hij het natuurlijk fantastisch heeft gedaan.

Cruijff is natuurlijk een andere speler die op latere leeftijd kwam zonder Feyenoord verleden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:53
Gynnad schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:27:
[...]

Neem aan dat je het over zijn eerste periode hebt?Die valt dan niet in die categorie toch? Kwam inderdaad op latere leeftijd, maar kwam niet van een grotere club af en ook niet bij een grotere club in het verleden gespeeld, was voor hem een stap vooruit waar hij het natuurlijk fantastisch heeft gedaan.

Cruijff is natuurlijk een andere speler die op latere leeftijd kwam zonder Feyenoord verleden.
Nou ja, Van Hooijdonk had al best een aardige loopbaan in het buitenland gehad en was ook gewoon international. Kwam ook van Benfica waar hij basisspeler was geweest, al was ie toen volgens mij wel door een nieuwe trainer op de transferlijst gezet.

Tijdens Cruijff was ik nog niet geboren, maar zo'n legende staat gewoon boven alle partijen :P

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:51
Brandt is qua leeftijd op zich prima. Het gevaar is vooral dat er nu over gecompenseerd gaat worden. Dat er vorig jaar is vastgesteld dat het elftal geen leiders op en naast het veld had en dat daar nu teveel op wordt ingekocht.

Het is ook wat heftiger omdat je ook nog de bejaarde Klaassen en Berghuis hebt rondlopen die dus 0 leiderschaps kwaliteiten hebben.

Voor de ontwikkeling van de jonkies is het natuurlijk wel belangrijk dat je 4-5 gasten hebt rondlopen die mega goede professionals zijn, die ook een beetje mentorschap kunnen doen richting een Ouazane en een Mokio om te laten zien wil je naar de top dan horen deze dingen er ook gewoon bij.

Grootste risico is natuurlijk Ter Stegen. Niemand weet precies hoe goed die op dit moment is. 2 jaar bijna niet gespeeld.

In ander nieuws, Ajax schijnt dichtbij het halen van een derde linksback te zijn. + Wijndal is dat 4 linksbacks. De babbelbox vraagt zich af, wilt u Cruijff al een nekslag geven?

Er gaan ook geruchten dat Sutalo naar Benfica zou kunnen. Misschien Geertruida(die vandaag een uno reverse card postte ergens) dan maar naar Ajax als vervanger?

[ Voor 18% gewijzigd door Kist op 02-08-2026 11:40 ]

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:27
Julian Brandt in topvorm zou een waanzinnig goede speler zijn voor Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet nog altijd erg goed is. Wat mij betreft nu al de transfer van de zomer. Alleen zou ik dan ook Godts behouden, tenminste als je echt voor het kampioenschap wilt gaan.

Ter Stegen mag ik toch hopen dat ze veel trainingen hebben gezien en met mensen om hem heen hebben gesproken? Dus ze zullen wel weten hoe hij ervoor staat. Of wordt het een Sterlingetje?

• Kist
Sineplex schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:49:
Julian Brandt in topvorm zou een waanzinnig goede speler zijn voor Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat hij niet nog altijd erg goed is. Wat mij betreft nu al de transfer van de zomer. Alleen zou ik dan ook Godts behouden, tenminste als je echt voor het kampioenschap wilt gaan.

Ter Stegen mag ik toch hopen dat ze veel trainingen hebben gezien en met mensen om hem heen hebben gesproken? Dus ze zullen wel weten hoe hij ervoor staat. Of wordt het een Sterlingetje?
Michel heeft wel met Ter Stegen gewerkt natuurlijk maar toen was die met twee weken geblesseerd.

• D-e-n
  • Laatst online: 07:59
Vld1989 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:17:
[...]

Het gaat om de balans. Want je moet ook kapitaal op het veld hebben staan wat je uiteindelijk weer nieuwe transferinkomsten gaat opleveren. En Brandt houdt dan dus wel de favoriete positie van Gloukh bezet en Blind de beste plek van Baas. Dat komt hun ontwikkeling natuurlijk niet ten goede.

En ook al zal het financieel passen is het overduidelijk een gok die Jordi Cruyff neemt want met veel dertigers moet je eigenlijk kampioen worden. De focus ligt op nu presteren en dan moet je die CL gelden binnenhalen om weer nieuwe inkomsten te creëren. Jordi breekt wat dat betreft rigoureus met de ideeën van zijn vader.

ps.
Je noemt Makaay maar dat is dus hét voorbeeld van hoe het niet moet: veel oude spelers binnenhalen met het idee direct te presteren. Maar toen dat niet lukte hadden we dus een probleem: geen toekomst en geen kapitaal op het veld.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Als Feyenoordfan voel ik toch wel wat jaloezie hoor. Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+

Niet om te sneren, maar Ajax is een groot merk met vrij veel inkomsten. En spelers gaan gewoon voor meer weg. Dat scheelt enorm

• donleone83
418O2 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:56:
[...]

Niet om te sneren, maar Ajax is een groot merk met vrij veel inkomsten. En spelers gaan gewoon voor meer weg. Dat scheelt enorm
Ik snap echt hoe het werkt. Maar er zijn zat clubs met een grote naam en slechte prestaties waar dit soort spelers echt niet naartoe willen. Ik ben dus vooral verbaasd over dat ze voor Ajax willen spelen terwijl de club ze eigenlijk vrij weinig te bieden heeft behalve een mooi verhaal. Zo’n Brandt had ook gewoon naar de subtop van de PL, PD of de Serie A gekund. Voor waarschijnlijk meer salaris. Nu is hij misschien een slecht voorbeeld want ik kan mij ook voorstellen dat na een hele carrière dichtbij huis in Duitsland het lekker voelt om in de buurt te blijven. Ik wilde nu iets schrijven over een jong gezin maar hij blijkt single zonder kinderen. Dan verkies je toch altijd een club als pakhembeet Valencia of Atlético en de levensstijl die daarbij hoort boven Ajax? Of de uitdaging in de PL? Geen idee natuurlijk of die interesse hadden, maar het verbaast mij echt.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:29:
Er gaan ook geruchten dat Sutalo naar Benfica zou kunnen. Misschien Geertruida(die vandaag een uno reverse card postte ergens) dan maar naar Ajax als vervanger?
Waarom zou je in hemelsnaam 20m gaan betalen voor een verdediger (met ook nog eens een Feyenoord verleden, die het dus enorm moeilijk gaat krijgen bij een heel aanzienlijk deel van de supporters).
Voor de helft van het geld haal je ongetwijfeld ook een prima verdediger.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Sutalo kost al 12-14mln he...

@donleone83 ik denk dat die aanbiedingen er niet waren. Meer niveau Leeds

• Sempy
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Ik snap echt hoe het werkt. Maar er zijn zat clubs met een grote naam en slechte prestaties waar dit soort spelers echt niet naartoe willen. Ik ben dus vooral verbaasd over dat ze voor Ajax willen spelen terwijl de club ze eigenlijk vrij weinig te bieden heeft behalve een mooi verhaal. Zo’n Brandt had ook gewoon naar de subtop van de PL, PD of de Serie A gekund. Voor waarschijnlijk meer salaris. Nu is hij misschien een slecht voorbeeld want ik kan mij ook voorstellen dat na een hele carrière dichtbij huis in Duitsland het lekker voelt om in de buurt te blijven. Ik wilde nu iets schrijven over een jong gezin maar hij blijkt single zonder kinderen. Dan verkies je toch altijd een club als pakhembeet Valencia of Atlético en de levensstijl die daarbij hoort boven Ajax? Of de uitdaging in de PL? Geen idee natuurlijk of die interesse hadden, maar het verbaast mij echt.
Brandt heeft zijn hele carriere in Duitsland gespeeld, dus ik denk niet dat het echt een wereldreiziger is. Nederland komt qua cultuur aardig overeen en het is gewoon een competitie waar hij de komende jaren, ook fysiek, makkelijk kan meekomen. Verder heeft hij qua prijzen niet veel bijzonders gewonnen, bij Ajax kan hij misschien nog een kampioenschap meemaken. Ik vind het dus geen heel gekke keuze, t.o.v. middenmoot Spanje/Engeland waar enkel salaris een dikke plus is.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Don't worry, Kupo.

Ajax lijkt echt goede zaken te doen. Ben benieuwd naar dit seizoen.

Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:53:
[...]

Het gaat om de balans. Want je moet ook kapitaal op het veld hebben staan wat je uiteindelijk weer nieuwe transferinkomsten gaat opleveren. En Brandt houdt dan dus wel de favoriete positie van Gloukh bezet en Blind de beste plek van Baas. Dat komt hun ontwikkeling natuurlijk niet ten goede.

En ook al zal het financieel passen is het overduidelijk een gok die Jordi Cruyff neemt want met veel dertigers moet je eigenlijk kampioen worden. De focus ligt op nu presteren en dan moet je die CL gelden binnenhalen om weer nieuwe inkomsten te creëren. Jordi breekt wat dat betreft rigoureus met de ideeën van zijn vader.

ps.
Je noemt Makaay maar dat is dus hét voorbeeld van hoe het niet moet: veel oude spelers binnenhalen met het idee direct te presteren. Maar toen dat niet lukte hadden we dus een probleem: geen toekomst en geen kapitaal op het veld.
Maar was Baas nou echt zo goed, of viel ie alleen op in een erg matig Ajax?
Feit blijft dat je gewoon wat meer ervaring in je as wil hebben dan Ajax afgelopen jaar had. En dan niet types als Klaassen en Weghorst (of Pasveer :+ ) maar spelers die echt wat toevoegen qua qua topsportcultuur en leiderschap.
Qua Gloukh, bij Salzburg speelde ie het laatste seizoen vooral linksbuiten, dat kan ie ook prima.

• D-e-n
Ik ben blij met Marmol, Vanhoutte en Ferri maar we vissen echt in zo’n compleet andere vijver. Dat wordt weer pijnlijk duidelijk.
Ik snap de aankoop van Vanhoutte nog steeds niet. Al 27 jaar, geen Belgisch international en je hebt met Targhelinne al een speler voor de plek die me niet minder lijkt. Ik vraag me ook af wat wat dat betreft de status van Moder is. Hebben ze die opgegeven?

• toolkist
  • Niet online
Dat je als Ajax na een aantal horrorjaren alsnog voldoende geld hebt om in een Conference League seizoen dit soort bedragen uit te geven is echt ongekende luxe. Ik snap dat de transferbalans gewoon positief is maar als Feyenoord zijnde betekent twee tegenvallende jaren doorgaans twintig jaar saneren :+
Ik 'vrees' dat het verschil tussen Ajax en Feyenoord de komende week/weken weer duidelijk gaat worden als Godts en Hadj Moussa verkocht gaan worden. Zou me niks verbazen als Ajax ruim meer voor Godts gaat vangen, terwijl ze qua niveau echt niet heel erg verschillen.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:31:
[...]

Ik snap de aankoop van Vanhoutte nog steeds niet. Al 27 jaar, geen Belgisch international en je hebt met Targhelinne al een speler voor de plek die me niet minder lijkt. Ik vraag me ook af wat wat dat betreft de status van Moder is. Hebben ze die opgegeven?
Ik ook niet, zeker als je selectie al zo groot is en je spelers moet verkopen voordat je een ander kan/wil halen. Dan had ik andere posities toch voorrang gegeven.

• donleone83
@toolkist ik weet het ook vrij zeker. Helaas.

@D-e-n ik snap het best. Je hebt nu met Targhalline en Vanhoutte maar 2 6-en in je selectie. Moder is meer een 8. Vanhoutte blinkt (in de data in ieder geval) uit op alle vlakken die vorig jaar ontbraken. Targhalline is als balafpakker en directe mandekker top en speelt de bal doorgaans vooruit. Vanhoutte loopt lijnen dicht, bewaakt de balans en blinkt uit in het organiseren van de restverdediging. Als je hoog druk wilt zetten, heb je zo iemand wel nodig, anders ben je (net als vorig jaar) veel te kwetsbaar in de tegenstoot.

• Kist
toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:24:
[...]

Waarom zou je in hemelsnaam 20m gaan betalen voor een verdediger (met ook nog eens een Feyenoord verleden, die het dus enorm moeilijk gaat krijgen bij een heel aanzienlijk deel van de supporters).
Voor de helft van het geld haal je ongetwijfeld ook een prima verdediger.
Ik vind het een prima Nederlandse optie. Niet de hele ploeg hoeft buitenlands te zijn. En Ach die supporters. Bij Berghuis is het ook goed gekomen. Die supporters dan. Zijn bijdrages niet.

Qua Brandt. Ik verwacht eigenlijk die gozer ook veel op de plek van Klaassen.

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:44:
[...]

Ik vind het een prima Nederlandse optie. Niet de hele ploeg hoeft buitenlands te zijn.
Dan nog zijn er al redelijk wat NL spelers in de selectie en is (vind ik ;)) 20m voor een verdediger veel te veel geld.

• toolkist
  • Niet online
Beetje jammer trouwens dat Volendam-Ajax pay per view is, alsof ik 4 euro wil betalen voor een nikszeggend oefenwedstrijdje.

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:42:
@D-e-n ik snap het best. Je hebt nu met Targhalline en Vanhoutte maar 2 6-en in je selectie. Moder is meer een 8. Vanhoutte blinkt (in de data in ieder geval) uit op alle vlakken die vorig jaar ontbraken. Targhalline is als balafpakker en directe mandekker top en speelt de bal doorgaans vooruit. Vanhoutte loopt lijnen dicht, bewaakt de balans en blinkt uit in het organiseren van de restverdediging. Als je hoog druk wilt zetten, heb je zo iemand wel nodig, anders ben je (net als vorig jaar) veel te kwetsbaar in de tegenstoot.
Moder heeft in de CL zijn debuut gemaakt als meest verdedigende middenvelder, deed dat prima en is oorspronkelijk ook met dat idee gehaald. Dat van Persie hem op een bepaald moment steeds aanvallender is gebruiken en zelfs als tien en in de spits vond ik dus al zeer merkwaardig.

Maar als je Vanhoutte koopt zeg je dus feitelijk dat Targhelline niet goed genoeg is als eerste zes. Want ze allebei opstellen is waanzin zo hebben alle oefenwedstrijden waarin ze samen speelden al bewezen. Twee zessen kan wellicht als je tegen Man City of Bayern speelt maar in 99% van de wedstrijden is het een recept voetbal uit het jaar nul. Je hebt naast een bewaker van de defensieve taken gewoon twee spelers nodig die goals maken en kansen creëren. Daarom moet er van het trio Steijn, Zechiel, van Elshout altijd minstens eentje spelen.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:14
toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:54:
Beetje jammer trouwens dat Volendam-Ajax pay per view is, alsof ik 4 euro wil betalen voor een nikszeggend oefenwedstrijdje.
Ach ja. Ik leg in deze periode ook wat knaken neer om Feyenoord in de voorbereiding te zien. Snap je punt hoor, maar zometeen wel lekker even kijken hoe we er over 120 minuten voor staan tegen Atalanta.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Ach ja. Ik leg in deze periode ook wat knaken neer om Feyenoord in de voorbereiding te zien. Snap je punt hoor, maar zometeen wel lekker even kijken hoe we er over 120 minuten voor staan tegen Atalanta.
Tegen Atalanta met waarschijnlijk een groot deel de beoogde basis is een stuk interessanter dan wat reserves tegen Volendam ;)

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:06
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Hé een niet-Ajax bericht. Gaat dit topic dan toch over de Eredivisie?

Dat mag wat vriendelijker in de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-08-2026 13:06 ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:57

Qu3st

tjubbie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Je kan om een discussie te voeren over de Eredivisie toch ook zelf wat inbrengen ipv nietszeggende post?
Dat het even veel over Ajax gaat is logisch, Jordi heeft in paar dagen tijd wat rake transfers gemaakt, Godts staat op punt om te tekenen bij PSG. Moeten we daar dan niet over lullen?
En als vanavond de JC schaal gespeeld wordt gaat het daar vol over. Dus misschien maar vanavond terugkomen :>

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 02-08-2026 13:51 ]

• donleone83
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:14:
[...]

Moder heeft in de CL zijn debuut gemaakt als meest verdedigende middenvelder, deed dat prima en is oorspronkelijk ook met dat idee gehaald. Dat van Persie hem op een bepaald moment steeds aanvallender is gebruiken en zelfs als tien en in de spits vond ik dus al zeer merkwaardig.

Maar als je Vanhoutte koopt zeg je dus feitelijk dat Targhelline niet goed genoeg is als eerste zes. Want ze allebei opstellen is waanzin zo hebben alle oefenwedstrijden waarin ze samen speelden al bewezen. Twee zessen kan wellicht als je tegen Man City of Bayern speelt maar in 99% van de wedstrijden is het een recept voetbal uit het jaar nul. Je hebt naast een bewaker van de defensieve taken gewoon twee spelers nodig die goals maken en kansen creëren. Daarom moet er van het trio Steijn, Zechiel, van Elshout altijd minstens eentje spelen.
Vandaag start Gio dan ook met Vanhoutte, Zechiël en Valente.

Ik vind ook dat ze niet allebei tegelijk moeten spelen. Maar Vanhoutte is op bepaalde vlakken wel echt verder dan Targhalline en dat is geen schande. Volgens mij zijn er nu 7 middenvelders in de selectie en is er concurrentie. Dat vind ik top. Uiteindelijk raakt 40% geblesseerd en zijn we toch weer aan het billenknijpen :+

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:06
Qu3st schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:48:
[...]

En als vanavond de JC schaal gespeeld wordt gaat het daar vol over. Dus misschien maar vanavond terugkomen :>
ik zal dan eens kijken, bedankt voor de tip!

• toolkist
  • Niet online
tjubbie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Wat een gigantisch nuttige bijdrage...
Je zou het natuurlijk zelf ook over een andere club kunnen hebben... :O

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:40

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord en Roma naderen elkaar om Read. Schijnt 25 miljoen te zijn +4,5 miljoen bonus.

Snap niet dat ze hem dan opstellen nu tegen atalanta met alle risico van dien. Gaat ook gerucht dat Newcastle gaat bieden op Hadj Moussa

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:41:
Feyenoord en Roma naderen elkaar om Read. Schijnt 25 miljoen te zijn +4,5 miljoen bonus.

Snap niet dat ze hem dan opstellen nu tegen atalanta met alle risico van dien. Gaat ook gerucht dat Newcastle gaat bieden op Hadj Moussa
Wel jammer als ie naar de Serie A gaat, had hem liever in de Premier League actief gezien.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 02:34
Mooi doelpunt Anton Gaaei

2-0 door Leonardo

[ Voor 27% gewijzigd door Barfman op 02-08-2026 15:06 ]

System | Racing is in my Blood

• Quad
Ik zie het in de samenvatting wel, geen zin om 4 euro voor een oefenpot neer te leggen.

Wel zin in de JC schaal vanavond, eindelijk begint het seizoen dan weer echt.

nggyu nglyd

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:15
Heeft iemand ooit van de Kuipcup gehoord?

Ik hoorde op de radio dat die nu gespeeld wordt door Feyenoord tegen Atalanta in de Kuip.

• DutchOwnage
Agent47 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:41:

Zonde he van Read...Roma, echt niet beter dan Feyenoord hoor. Was het nou top Premier League oke, maar Serie A...

Read zou echt fijn geweest zijn in de Champions League.

Lekker dan. Watanabe er al vanaf. Hopelijk uit voorzorg...

• DutchOwnage
mavaros schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:09:
Heeft iemand ooit van de Kuipcup gehoord?

Ik hoorde op de radio dat die nu gespeeld wordt door Feyenoord tegen Atalanta in de Kuip.
Haha. Nee, is nieuw. Nietszeggend prijsje.

• DutchOwnage
Ziet er niet zo fijn uit voor Watanabe. Hmm, schouder uit de kom. Zal nog wel meevallen dan.

[ Voor 40% gewijzigd door DutchOwnage op 02-08-2026 15:14 ]

• DutchOwnage
1-0 Feyenoord. Pingel Ueda. Lekker binnengeschoten.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:37
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:17:
1-0 Feyenoord. Pingel Ueda. Lekker binnengeschoten.
Het seizoen begint weer met een pingel voor Feyenoord in eigen huis? Ja hoor! :+

*sprint weg

• DutchOwnage
carpebios schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:27:
[...]

Het seizoen begint weer met een pingel voor Feyenoord in eigen huis? Ja hoor! :+

*sprint weg
Was gewoon hands. Niks aan te doen :9

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-08 17:14

Grudgie

PSN: Grudgie7

Diarra. Jongen! Die had moeten zitten.

• DutchOwnage
Vraag me echt af wat te doen als Hadj Moussa vertrekt. Is gewoon erg bepalend, spel lijkt ook gewoon om hem gebouwd te zijn.

• Grudgie

Grudgie

Diarra vind ik echt niks. Mag van mij wel weg.

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:36:
Vraag me echt af wat te doen als Hadj Moussa vertrekt. Is gewoon erg bepalend, spel lijkt ook gewoon om hem gebouwd te zijn.
Ik vraag me af in welke categorie ze dan gaan shoppen voor een nieuwe buitenspeler. Dat moet dan echt een directe bepalende speler zijn en het liefst op links

Diarra was vorig jaar zesde keus ofzo. Daar kun je niet mee beginnen

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 02-08-2026 15:43 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
Vanuit de middenlinie lijkt vooral Zechiel de lijnen wat meer uit te zetten. Maar een gevaarlijke/ onvoorspelbare speler als Hadj Moussa voorin houdt altijd wat extra spelers bezig en dat is wel heel erg lekker.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:27:
[...]

*sprint weg
En nog een 'bekerwedstrijd' ook :+

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:42:
[...]

Ik vraag me af in welke categorie ze dan gaan shoppen voor een nieuwe buitenspeler. Dat moet dan echt een directe bepalende speler zijn en het liefst op links

Diarra was vorig jaar zesde keus ofzo. Daar kun je niet mee beginnen
Lang halen :p

[ Voor 41% gewijzigd door toolkist op 02-08-2026 15:51 ]

• jbdeiman
Daar hoefde je vast niet Lang over na te denken... :+

Maar ook al zou hij het wel zien zitten en zou je het kunnen/ willen betalen, die jongen voetbalt teveel voor zichzelf en niet voor het team.

• jbdeiman
Heeft die Krstović al geel gekregen, die is op zijn Argentijns (no offence, maar geeft de k ik voor velen wel een beeld ) bezig met het uitdelen van tikkies en het zoeken naar opstootjes.

• Grudgie

Grudgie

Krijg je weer een kut goal tegen. Tempo is ook wel laag hoor. Mag ook wel hoger. Ik kan dit ook wel lopend mee doen op dit tempo.

• Agent47

Agent47

Die Italianen hebben al 2 spelers de wedstrijd uit gebeukt. Klote team Atalanta

• DutchOwnage
jbdeiman schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:59:
Heeft die Krstović al geel gekregen, die is op zijn Argentijns (no offence, maar geeft de k ik voor velen wel een beeld ) bezig met het uitdelen van tikkies en het zoeken naar opstootjes.
Uitgerekend hij maakt de 1-1. Had geen goal mogen zijn, buitenspel maar ja geen VAR.

• DutchOwnage
Grudgie schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:59:
Krijg je weer een kut goal tegen. Tempo is ook wel laag hoor. Mag ook wel hoger. Ik kan dit ook wel lopend mee doen op dit tempo.
Zeker. Val bijna in slaap.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Daar hoefde je vast niet Lang over na te denken... :+

Maar ook al zou hij het wel zien zitten en zou je het kunnen/ willen betalen, die jongen voetbalt teveel voor zichzelf en niet voor het team.
Wordt ie ook niet gewoon echt gehaat door het legioen?

• DutchOwnage
toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Wordt ie ook niet gewoon echt gehaat door het legioen?
Zekerrrrr. Die wil je echt niet in een Feyenoord shirt. Niks tegen die jongen, maar hij vertegenwoordigd zo'n beetje alles waar ze in Rotterdam zo'n bloedhekel aan hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 02-08-2026 16:07 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die Konadu en Mokio zijn toch echt geen Ajax1 materiaal :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

En Heerkens ook niet blijkbaar :o

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Han schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:10:
Freek?

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:10:
Dat was toch al duidelijk van Jong Ajax?

• toolkist
  • Niet online
02 augustus 2026 om 16:11
80. Doelpunt FC Volendam
Baas speelt de bal terug op Heerkens, maar de keeper laat de bal onder zijn voet in het doel glippen. Pijnlijk moment voor de jonge sluitpost
Dit is dan inderdaad wel heel erg knullig.

• toolkist
  • Niet online
DutchOwnage schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:06:
[...]

Zekerrrrr. Die wil je echt niet in een Feyenoord shirt. Niks tegen die jongen, maar hij vertegenwoordigd zo'n beetje alles waar ze in Rotterdam zo'n bloedhekel aan hebben.
Vandaar ook m'n suggestie om Lang als vervanger voor Moussa te halen O-)

• Han
  • Niet online

Han

Volendam wil graag in de Griekse competitie spelen… de ene idiote overtreding na de andere in een vriendschappelijk duel.

• toolkist
  • Niet online
Volgens Romano ligt er inmiddels een bod van 45m incl bonussen voor Godts. Dat zal dan wel redelijk snel rond gaan komen voor iets rond de 50?

• Quad
Dat is wel minder dan de 60 die eerder werd gezegd. Alsnog prima, zolang Lang maar niet komt, dan heb ik een stuk minder zin in een wedstrijdje Ajax.

nggyu nglyd

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:50:
Dat is wel minder dan de 60 die eerder werd gezegd. Alsnog prima, zolang Lang maar niet komt, dan heb ik een stuk minder zin in een wedstrijdje Ajax.
Vraagprijs is maar een begin van de onderhandelingen he ;)

• Qu3st

Qu3st

Eerlijk vind ik dat Jordi z'n poot stijf moet houden, 60 miljoen voor je toptalent, die vorig jaar in een klote elftal goede cijfers op de mat legde.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:45
Quad schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:50:
Geruchten worden wel sterker dat Lang een vervanger gaat worden voor de belg.
Napoli wil van hem af, koop of huur

• toolkist
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:02:
[...]

Geruchten worden wel sterker dat Lang een vervanger gaat worden voor de belg.
Napoli wil van hem af, koop of huur
Napoli schijnt hem alleen te willen verhuren met verplichte verkoop, of directe verkoop, voor 25m ofzo.
Maar al zou je hem (of een andere linksbuiten) voor 10m kunnen krijgen, wat mij betreft lekker skippen. Gloukh linksbuiten, Carizzo rechtsbuiten, dan heb je genoeg dreiging van de zijkanten.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 20:34
Gonadan schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 10:14:
[...]

Dat weten we pas na de transfer periode, het is ook afwachten of we nog zoveel kunnen verkopen als we willen.

Maar dan nog, al zou je er netto qua salaris niet op vooruit gaan dan zou het verschil in kwaliteit wel een grote stap zijn. Hopelijk uit zich dat dan ook in de resultaten (dat blijft spannend) en kunnen we spreken van een hogere prijs/kwaliteitsverhouding. :P
Dat is denk in nu al wel een gegeven. Veel slechter kon het ook bijna niet. In de potjes tegen die Servische bal op het dak ploeg zag het er bij vlagen prima uit iig. De ploeg van vorig jaar had het daar moeilijk gehad.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:47
Vandaag opening ED met JC-schaaltje. Wmb is de opening pas echt volgend weekend, dit is "leuk voor Espn". Moet ik me nog inlezen qua transfer van de top 3.... denk dat weinig leeswaardig is, enkel Godts is topnieuws?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:37
Sjah schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:31:
Vandaag opening ED met JC-schaaltje. Wmb is de opening pas echt volgend weekend, dit is "leuk voor Espn". Moet ik me nog inlezen qua transfer van de top 3.... denk dat weinig leeswaardig is, enkel Godts is topnieuws?
Godts speelt niet bij de top 3 ;)

Edit: en gefeliciteerd! 🥂

[ Voor 4% gewijzigd door carpebios op 02-08-2026 17:33 ]

• Typhone
  • Laatst online: 07:49

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 16:42:
Volgens Romano ligt er inmiddels een bod van 45m incl bonussen voor Godts. Dat zal dan wel redelijk snel rond gaan komen voor iets rond de 50?
Voor zo’n speler hè! Gelukkig zijn we de Ajax factor nog niet kwijt als ik die lijn naar Saibari doortrek.

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:33:
[...]

Godts speelt niet bij de top 3 ;)

Edit: en gefeliciteerd! 🥂
Voorlopig staan 'wij' 3e en 'jullie' 13e :9

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

zelfs 2e :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik laat het even, misschien ook iets beter voor randzaken.

[ Voor 87% gewijzigd door HollowGamer op 02-08-2026 18:10 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

HollowGamer schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:03:
Goed dat ze herdenken. Als deze scheidsrechter onschuldig was, dan vraag je toch af of de KNVB/media hier niet schuldig aan zijn geweest?

Maar goed, de wedstrijd is nu het belangrijkste.
Kijk nu uit, krijg je dalijk weer heel moraliserend gezeik over je heen terwijl in de wandelgangen allang bekend is wat de oorzaak is. Op LinkedIn (of all places) als je daar een zoekfunctie hebt kom je een heel eind.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

LZ86 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:11:
[...]

Dat is denk in nu al wel een gegeven. Veel slechter kon het ook bijna niet. In de potjes tegen die Servische bal op het dak ploeg zag het er bij vlagen prima uit iig. De ploeg van vorig jaar had het daar moeilijk gehad.
Dat is grotendeels dezelfde ploeg trouwens he. Vanaf de basis met alle nieuwelingen heb ik nog niet gezien.

• cheiron
  • Laatst online: 08:42
Ongelukkig of niet, hier kun je gewoon rood voor geven. Erg onhandig van Veerman.

Flickr PSN ID= cheironnl

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:10:
Ongelukkig of niet, hier kun je gewoon rood voor geven. Erg onhandig van Veerman.
En hij heeft dit ook een beetje in zich soms.

Ik vind het rood, wat een domme actie ook.

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 02-08-2026 18:12 ]

• Miki
Rood? Wat een drama, en Meerdink eraf en PSV met 10 man. Lekker begin

• Qu3st

Qu3st

En dan mag je 85 minuten met z'n 10en. Lekker bezig Joey

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:26
Terecht rood.

En Veerman breekt bijna de carotis/jugularis van Meerdink open. Echt levensgevaarlijk dit en lang schorsen!

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 02-08-2026 18:13 ]

• Miki
Okay, het lijkt erop dat Meerdink verder kan. Maar jeetje wat een waardeloos begin zo. Had toch wel een leukere en evenwichtigere pot gehoopt.

Bon, is kijken wat het verder gaat brengen.

• DutchOwnage
Jammer, zo vroeg in de wedstrijd al 10 tegen 11.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Megupe schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:13:
Terecht rood.

En Veerman breekt bijna de carotis/jugularis van Meerdink open. Echt levensgevaarlijk dit en lang schorsen!
Haha ik denk niet dat hij vieze intenties had hier maar hoe lullig ook je kunt rood geven. Gewoon duel verliezen volgende keer en niet zo willen winnen.

• DutchOwnage
Terecht rood.

Hou op man. Dit was never nooit een bewussie. We zijn niet aan het curlen. Voetbal is een contactsport.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 02-08-2026 18:16 ]

• Agent47

Agent47

Gewoon terecht rood. Bewust of niet

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
Terecht rood.

Kan ook overdrijven met je lang schorsen

Veerman verwacht ook niet dat hij een bal die op borsthoogte komt op deze manier gaat koppen.

Gewoon ongelukkige samenloop in een duel

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Miki
Terecht rood.

Nee, je ziet op de herhalingen dat Veerman geen flauw benul heeft waar Meerdink is. Hij is volledig gefocused op de bal.

Het is gewoon het toppunt van knulligheid, dit mag een speler van dat kaliber eigenlijk niet meer overkomen.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit is gewoon een terechte en duidelijke rode kaart voor Veerman. Ik begrijp dan ook niet waarom de commentator zo makkelijk over deze overtreding praat.

Gewoon superdom van Veerman om op die hoogte met je noppen vooruit probeert een bal te raken. Ook met zoveel spelers (inclusief PSVers) om je heen.

• toolkist
  • Niet online
vi heeft Ajax op 3 staan somehow

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:16

Format-C

Tracing Rays

Miki schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:11:
Rood? Wat een drama, en Meerdink eraf en PSV met 10 man. Lekker begin
Wedstrijd feitelijk alweer (enigszins) verpest voor de neutrale kijker.

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 02-08-2026 18:21 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:14:
Okay, het lijkt erop dat Meerdink verder kan. Maar jeetje wat een waardeloos begin zo. Had toch wel een leukere en evenwichtigere pot gehoopt.

Bon, is kijken wat het verder gaat brengen.
Zet em nu net aan maar heb AZ nog niet op de helft van PSV gezien
Pagina: 1 ... 20 ... 59 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken