Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan me voorstellen dat er wel een of andere clausule in zit in zijn voordeel.Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:41:
Ik zie trouwens dat Brandt voor drie jaar getekend heeft, dat is ook wel lekker zeg.
Rasoptimist ben je ook hè?toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Kan me voorstellen dat er wel een of andere clausule in zit in zijn voordeel.
Ik ben al blij dat het niet weer een jaar is of zelfs minder zoals een Zinchenko of Tomiyasu.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Werd al gespeculeerd dat die kerel waarmee die in Porto gezien was van PSG was...Terranova schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:01:
Nou Godts naar PSG dus, lekker dan...
Stel Sutalo wordt gekocht in 2025 voor €20 miljoen en tekent voor 4 jaar met 5 miljoen salaris per jaar dan kost hij geen 5 miljoen per jaar maar richting de 11 miljoen per jaar. Onder de post afschrijvingen komt nog eens 20/4 = 5 miljoen per jaar te staan direct aan die ene speler te relateren maar op de balans onvindbaar bij de salarissen. Tel daar nog wat extra Ajax gerelateerde lasten bij op en je ziet al snel wat je vrijmaakt. Daarbij is het salaris van een speler niet vast maar voorzien van vele extra’s waarbij tekengeld ook een aparte rol speelt.
Alle geactiveerde CL-clausules vorig jaar zijn grotendeels weg met dus veel meer verlichting op de balans tot gevolg en daardoor ruimte voor dat wat we nu gebeurt.
Dus @418O2 geen zorgen nog het gaat de goede kant op. Sportief hopelijk ook nog
Hoop het niet, Gloukh en Brandt zijn bede beter in de as.Gonadan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:02:
Ah PSG schijnt voor Godts te gaan, zou daarom Brandt nu ineens geregeld zijn?
Yup, nouja PSG heeft veeld geld en Godts een lang contract. Dus inzetten op 100 miljoen mag welKist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:03:
[...]
Werd al gespeculeerd dat die kerel waarmee die in Porto gezien was van PSG was...
Ik weet hoe het werkt, lees keurig alle vi Pro artikelen. We hebben nu alleen wel gewoon veel spelers en ook redelijk wat spelers die echt niet voor 1.5 miljoen kaal salaris spelen. En we hebben 4 spitsen en 4 linker centrale verdedigers...Typhone schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:03:
Zoals vanouds maken mensen zich weer zorgen om veel met weinig financiële kennis. Salarishuishouding of beter gezegd spelerskosten vs salarispost zijn niet hetzelfde maar maken boekhoudkundig veel verschil.
Stel Sutalo wordt gekocht in 2025 voor €20 miljoen en tekent voor 4 jaar met 5 miljoen salaris per jaar dan kost hij geen 5 miljoen per jaar maar richting de 11 miljoen per jaar. Onder de post afschrijvingen komt nog eens 20/4 = 5 miljoen per jaar te staan direct aan die ene speler te relateren maar op de balans onvindbaar bij de salarissen. Tel daar nog wat extra Ajax gerelateerde lasten bij op en je ziet al snel wat je vrijmaakt. Daarbij is het salaris van een speler niet vast maar voorzien van vele extra’s waarbij tekengeld ook een aparte rol speelt.
Alle geactiveerde CL-clausules vorig jaar zijn grotendeels weg met dus veel meer verlichting op de balans tot gevolg en daardoor ruimte voor dat wat we nu gebeurt.
Dus @418O2 geen zorgen nog het gaat de goede kant op. Sportief hopelijk ook nog
Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat een speler als Brandt naar Ajax komt
Als ze 170m voor Barcola vragen dan mag Ajax best wat meer dan 40m vangen ja (al zou ik dat al prima vinden)Terranova schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:04:
[...]
Yup, nouja PSG heeft veeld geld en Godts een lang contract. Dus inzetten op 100 miljoen mag wel
Ga er maar vanuit dat de komende weken die aantallen gaan afnemen. Denk dat er bijvoorbeeld genoeg speelt rondom spelers als Dolberg, Sutalo en Gaaei.418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:09:En we hebben 4 spitsen en 4 linker centrale verdedigers...
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Veel te weinig. Mag hopen dat ze bedoelen 60 miljoen direct en 25 als PSG kampioen wordt oidKist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:35:
Ajax wil volgens VI 60 miljoen voor Godts.
Die gozer heeft toch 0 rendement?Barfman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:38:
Ik zeg minimaal €60 miljoen en dan gelijk Noah Adedeji-Sternberg van KRC Genk halen.
Zouden ze nog wel een linksbuiten halen dan?Barfman schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:38:
Ik zeg minimaal €60 miljoen en dan gelijk Noah Adedeji-Sternberg van KRC Genk halen.
Gloukh, Brandts, Bounida, lijkt me toch wel genoeg. Wat mij betreft zijn er in ieder geval andere prioriteiten.
Denk het ook wel, maar zolang ze er zijn ontvangen ze salarisHan schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:33:
[...]
Ga er maar vanuit dat de komende weken die aantallen gaan afnemen. Denk dat er bijvoorbeeld genoeg speelt rondom spelers als Dolberg, Sutalo en Gaaei.
Gloukh en Brandts zijn echt beter in de as. Bounida is echt bij lange na niet goed genoeg op dit moment om Godts te vervangen(en persoonlijk betwijfel ik ten zeerste of dat uberhaupt wel gaat komen).toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:41:
[...]
Zouden ze nog wel een linksbuiten halen dan?
Gloukh, Brandts, Bounida, lijkt me toch wel genoeg. Wat mij betreft zijn er in ieder geval andere prioriteiten.
Godts is op dit moment je meest gevaarlijke aanvaller, als je Brandts of Gloukh daar neer zet, lever je niet alleen op die positie kwaliteit in, maar zal je alsnog moeten gaan ingrijpen op het middenveld, want je kan niet met Regeer en Klaassen de competitie ingaan.
Daarbij, zijn ze schijnbaar al sinds april met Brandt bezig. Mogelijk heeft een aanstaande klapper wel ruimte gegeven om het iets sneller over de streep te trekken. Maar lijkt mij niet dat Brandt de directe vervanger van Godts is. VI meldt ook dat er een lijst met vervangers voor Godts klaarligt dus er gaat echt wel een nieuwe buitenspeler komen. Hopelijk een die meer dan 1 doelpunt heeft gemaakt afgelopen seizoen.
Gloukh was net blij dat ie eindelijk in de as was beland.toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:41:
[...]
Zou wat wezen als ie ineens wéér als linksbuiten moet spelen
Noa lang houdt het ongeveer zes minuten vol onder Michel denk ikCryptoNL schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:24:
Jordi is cooking. Noa Lang of David Neres incoming _0_
Alsjeblieft geen Noa LangCryptoNL schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 00:24:
Jordi is cooking. Noa Lang of David Neres incoming _0_
Neres vorig seizoen lang geblesseerd geweest, misschien nog zelfs?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Misschien kan Wijndal linksbuiten spelenVos schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 07:22:
Als er maar geen spelers op niet eigen posities geplaatst gaan worden.
Godts heeft diepgang. Ik denk dat er een nieuwe linksbuiten komttoolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:41:
[...]
XXXVI
Je kan ook Gloukh op links zetten. Minder explosief dan Godts, maar meer een Tadic. Dan moet je Carrizo wel op rechts zetten voor de dribbels, want anders krijg je dezelfde problemen als toen met Tadic-Haller-Berghuis: te weinig snelheid en onvoorspelbaarheid. Toen was het banken van Berghuis voor Anthony ook de oplossing.ephymerous schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 08:41:
[...]
Godts heeft diepgang. Ik denk dat er een nieuwe linksbuiten komt
Ik zou liever de miljoenen geinvesteerd zien in een 6/8 zoals Patrick Berg. Dan heb je een blok Regeer-Berg achter Brandt wat zowel voetballend als verdedigend meer dan prima is voor de Eredivisie. Op links heb je naast Gloukh ook nog Bounida, Edvardsen en eventueel Ouazane (speelde daar even afgelopen donderdag en niet verkeerd). Onder Michel wordt sowieso veel van positie gewisseld en met spelers als Gloukh, Brandt en Ouazane kan dat prima.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Ik denk dat na de komst van Brandt er geen middenvelder meer bij gaat komen. Nu heb je Ouazane, Brandt, Klaassen, Gloukh, Regeer, Mokio en Bounida. Wel teveel aanvallend maar wil Michel wel met een 6?Gundogan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:04:
[...]
Je kan ook Gloukh op links zetten. Minder explosief dan Godts, maar meer een Tadic. Dan moet je Carrizo wel op rechts zetten voor de dribbels, want anders krijg je dezelfde problemen als toen met Tadic-Haller-Berghuis: te weinig snelheid en onvoorspelbaarheid. Toen was het banken van Berghuis voor Anthony ook de oplossing.
Ik zou liever de miljoenen geinvesteerd zien in een 6/8 zoals Patrick Berg. Dan heb je een blok Regeer-Berg achter Brandt wat zowel voetballend als verdedigend meer dan prima is voor de Eredivisie. Op links heb je naast Gloukh ook nog Bounida, Edvardsen en eventueel Ouazane (speelde daar even afgelopen donderdag en niet verkeerd). Onder Michel wordt sowieso veel van positie gewisseld en met spelers als Gloukh, Brandt en Ouazane kan dat prima.
Michel heeft op de persconferentie van afgelopen donderdag gezegd dat hij in Regeer zijn enige zes ziet en dat hij er daarom graag nog een speler bij wil.Qu3st schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:27:
Ik denk dat na de komst van Brandt er geen middenvelder meer bij gaat komen. Nu heb je Ouazane, Brandt, Klaassen, Gloukh, Regeer, Mokio en Bounida. Wel teveel aanvallend maar wil Michel wel met een 6?
Carizzo is een typische rechtsbuiten. Zou dan dus eerder Bounida op links verwachten, die heeft daar in de jeugd vaker gespeeld volgens mij.Qu3st schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:24:
Of Carrizo op links? Zitten we helaas wel opgescheept met Berghuis op rechts
Dan geef je Berghuis cadeau aan Feyenoord.Qu3st schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:24:
Of Carrizo op links? Zitten we helaas wel opgescheept met Berghuis op rechts
Ik bedoelde jou niet de les te lezen trouwens maar wild even inhaken op de salarishuishouding. Die centrale verdedigers hebben is niet zo erg, 1 spits die er loopt (Konadu) ook niet getuige de waarde die ze hebben. Baas vertegenwoordigt geld gelukkig418O2 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:09:
[...]
Ik weet hoe het werkt, lees keurig alle vi Pro artikelen. We hebben nu alleen wel gewoon veel spelers en ook redelijk wat spelers die echt niet voor 1.5 miljoen kaal salaris spelen. En we hebben 4 spitsen en 4 linker centrale verdedigers...
Dat heb ik de afgelopen maand vaker gehoordBarfman schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:35:
En nog een keeper, maar als alles goed is wordt ter Stegen vandaag gepresenteerd.
Alleen Regeer vult de 6 positie goed in op dit moment. Neemt keurig posities over en helpt opbouwend en verdedigend mee. Hij heeft misschien niet het niveau waar Ajax uiteindelijk naartoe wil, maar een Temu Henderson is vele male beter dan een Mokio of Klaassen die meteen naar voren sprinten in balbezit.Qu3st schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 09:27:
[...]
Ik denk dat na de komst van Brandt er geen middenvelder meer bij gaat komen. Nu heb je Ouazane, Brandt, Klaassen, Gloukh, Regeer, Mokio en Bounida. Wel teveel aanvallend maar wil Michel wel met een 6?
Daarom dus liever een extra verdedigende middenvelder erbij die ook op 8 kan.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Op de plek van Bouwman?
Per se een rechts- en linksbenige CV willen hebben is puur iets Nederlands.
Een ambitieuze technisch directeur die door durft te pakken, creëren van financiële ruimte ter ondersteuning, goede samenwerking tussen td en trainer, een trainer met een duidelijk plan, een plan wat je ook daadwerkelijk in het veld terug ziet komen, bouwen van een selectie die daar ook weer op aan sluit, oog voor ervaring én talent, spelers die enthousiast worden en er graag aan bij willen dragen, een heel andere positievere sfeer.toolkist schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 23:15:
[...]
Ik kan er gewoon nog steeds niet bij dat een speler als Brandt naar Ajax komt
Het begint zowaar op een heel concreet project te lijken en ik snap wel dat spelers als Brandt daar enthousiast van worden. Ik word er namelijk ook wel enthousiast van.
In die zin is de Conference League wel lekker. Kan je hopelijk mooie resultaten halen en met een goed gevoel door bouwen in plaats van een Europees pak slaag en in de Eredivisie met gebogen hoofd punten proberen te harken.
En dan maar hopen dat wanneer we tegen psv moeten je er goed voor staat en er daadwerkelijk een wedstrijd van kunt maken en echt een uitdager voor het kampioenschap kunt zijn.
Wat er ook gebeurt, ik heb in ieder geval een factor oneindig meer zin in het komende seizoen dan ik een jaar geleden had toen we van Kroes het nieuws hadden gekregen dat ze het volste vertrouwen in Heitinga hadden.
Ik denk daar nog vaak aan terug en word dan weer badend in het zweet wakker, het blijft een soort surrealistisch waanbeeld dat dat echt werkelijkheid is geweest.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Belangrijkere vraag is of het Spaans istoolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:24:
[...]
Op de plek van Bouwman?
Per se een rechts- en linksbenige CV willen hebben is puur iets Nederlands.
Nu is dat probleem opgelost en gezien het aantal wedstrijden gaat echt iedereen wel genoeg aan spelen toe komen.
Ik kan dit alleen maar positief uitleggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jammer want juist met betere spelers om zich heen zou hij ook beter worden. Hij heeft correctie nodig en dat zou nu eindelijk komen.
[ Voor 28% gewijzigd door Gonadan op 01-08-2026 11:38 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker, en ik krijg hierdoor alleen maar meer zin in het nieuwe seizoen. Wel een punt van zorg, voorlopig vergeten ze de verdediging wel grotendeels terwijl dat toch niet bepaald Ajax' kracht was afgelopen seizoen. En qua lengte is er nou ook niet echt veel bij gekomen, wat vorig seizoen toch flink wat tegengoals heeft gekost.Gonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:25:
[...]
Een ambitieuze technisch directeur die door durft te pakken, creëren van financiële ruimte ter ondersteuning, goede samenwerking tussen td en trainer, een trainer met een duidelijk plan, een plan wat je ook daadwerkelijk in het veld terug ziet komen, bouwen van een selectie die daar ook weer op aan sluit, oog voor ervaring én talent, spelers die enthousiast worden en er graag aan bij willen dragen, een heel andere positievere sfeer.
Welke uitspraken, deze?Gonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:38:
Weten we wel meteen wat zijn uitspraken waard waren. Nu kan je dat bij voetballers logischerwijs meestal wel voorspellen maar bij Godts had ik een nog sterker voorgevoel.
Jammer want juist met betere spelers om zich heen zou hij ook beter worden. Hij heeft correctie nodig en dat zou nu eindelijk komen.
Is van afgelopen weekend....Godts krijgt vervolgens de vraag: wat als er toch een club komt? 'Dan moeten we het dan bekijken. Nu speelt er niets en ik ben heel gelukkig in deze ArenA', aldus Godts, die zich naar eigen zeggen niet heel erg bezighoudt met de geruchten
Eens maar ik denk dat ze daar toch nog iets meer zekerheid willen dat er ook nog wat vertrekt. En als je het hebt over lengte dan praat je over centraal, dat is echt wel vol onderhand.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:39:
[...]
Zeker, en ik krijg hierdoor alleen maar meer zin in het nieuwe seizoen. Wel een punt van zorg, voorlopig vergeten ze de verdediging wel grotendeels terwijl dat toch niet bepaald Ajax' kracht was afgelopen seizoen. En qua lengte is er nou ook niet echt veel bij gekomen, wat vorig seizoen toch flink wat tegengoals heeft gekost.
Dan toch maar die boomlange 6?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ah dan had hij het zelf al wat afgezwakt en een slag om de arm genomen. Dat was ook mijn verwachting.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:42:
[...]
Welke uitspraken, deze?
[...]
Is van afgelopen weekend....
Eerder had hij nog gesteld te willen blijven en voor de prijzen gaan gezien de ontwikkelingen. Maar daar genoeg ik geen reet van, zeker niet wanneer een grote club komt.
Godts denkt zelf dat hij een stuk verder is dan hij daadwerkelijk is. Hoop dat hij een goed pad weet te vinden. Qua dynamiek en dreiging heb je hem niet zomaar vervangen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als ze rond de 60 miljoen krijgen voor deze speler mag Jordi wel een rondje geven eerste thuiswedstrijd.d-vine schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:20:
60M voor een speler die niet eens echt een jaar lang wedstrijd na wedstrijd het verschil heeft gemaak.
Daarnaast denk ik zijn carrière vertraagd of in het putje gooit bij dit sterren team
Jammer voor Ajax maar als het zo moet strikt eromheen en geld vangen
[Afbeelding]
Ik wil niet jullie spelers afkraken, maar ik zou echt niet weten wat de winnaar van de CL met zo'n speler moet. Laat staan voor een dergelijk bedrag. 45 miljoen vind ik nog steeds de jackpot. Pittige concurrent voor Kvaratskhelia.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:28:
60 zal hoogstens het vertrekpunt zijn van Ajax, lijkt me toch dat dit wel een stukje lager uit zal komen op max 45 met wat bonussen ofzo.
Niet? Godts was vorig seizoen de MVP van de Eredivisie(meeste goals + assists). Natuurlijk heb ik graag dat ie blijft, maar hij was dus al de meest waardevolle eredivisie speler vorig jaar, meer dan dat kan je niet doen eigenlijk.Tristan Wins schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:36:
Omdat Godts al met de TD van PSG is gesignaleerd denk ik niet dat hij nog een wedstrijd voor Ajax speelt. Jammer, weer een speler die niet volledig de Eredivisie heeft uitgespeeld.
Nee joh. Minimaal 50 + bonussen. Er zijn meer clubs geïnteresseerd in Godts. Hij heeft een langlopend contract. Geen enkele reden om die oliebaronnen te matsen door ze 15 miljoen korting te geven.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:28:
60 zal hoogstens het vertrekpunt zijn van Ajax, lijkt me toch dat dit wel een stukje lager uit zal komen op max 45 met wat bonussen ofzo.
Cruijff wil meer voor Godts dan psv voor Saibari kreeg, die 45 gaat het absoluut niet worden.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:28:
Overigens ook niet meer dan logisch, Godts is 4,5 jaar jonger en ongeveer evengoed als Saibari(effectiever zelfs)
Het feit dat Godts tussen 2 belangrijke wedstrijden heen en weer mag voor besprekingen betekent dat clubs verwachten er wel uit te komen. Kan me niet voorstellen dat het onder de 50 miljoen gaat eindigen.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Die Georgier gaat hij er niet uitspelen maar Barcola was in principe natuurlijk ook reserve als iedereen fit was. Ook is PSG voor mij meer een team dan elf supersterren dus wellicht valt Godts ook precies in het putje. Dembele is super maar ik heb er bijvoorbeeld sterke twijfels over dat Barcola het bij Liverpool het verschil gaat maken. 100 miljoen voor hem is net zo bezopen als die 80 voor Gordon.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:36:
[...]
Ik wil niet jullie spelers afkraken, maar ik zou echt niet weten wat de winnaar van de CL met zo'n speler moet. Laat staan voor een dergelijk bedrag. 45 miljoen vind ik nog steeds de jackpot. Pittige concurrent voor Kvaratskhelia.Maargoed kan ook aan mijn bril liggen.
Ik schat Saibari toch echt wel ruim boven Godts. Die gaat banken bij een topclub, Saibari gaat in de basis spelen bij Bayern.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:40:
[...]
Cruijff wil meer voor Godts dan psv voor Saibari kreeg, die 45 gaat het absoluut niet worden.
Overigens ook niet meer dan logisch, Godts is 4,5 jaar jonger en ongeveer evengoed als Saibari(effectiever zelfs)
Mooie statistiek voor Ajacieden maar de MVP ofwel speler van het jaar (dat is daadwerkelijk een prijs) was gewoon Saibari hoor.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:37:
[...]
Niet? Godts was vorig seizoen de MVP van de Eredivisie(meeste goals + assists). Natuurlijk heb ik graag dat ie blijft, maar hij was dus al de meest waardevolle eredivisie speler vorig jaar, meer dan dat kan je niet doen eigenlijk.
En terecht, Godts kan nog een hoop meer doen dan scorebord journalistiek alleen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gotze viel wat mij betreft wat tegen, maar dat kan ook aan de verwachtingen liggen, Perisic is wel echt van meerwaarde, die zou nu ook nog gewoon bij een Europese topclub mee kunnen.ZieMaar! schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:41:
Mooie aanwinst. Voor Ajax, voor de Eredivisie. Hopelijk komt ie straks in rijtje Gotze, Peresic en vergelijkbare topspelers die op latere leeftijd richting de Eredivisie zijn gekomen.
Nouja ik weet niet hoe je om de meeste goals + assists heen kan, zeker bij een club die niet goed draaideGonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:28:
[...]
Mooie statistiek voor Ajacieden maar de MVP ofwel speler van het jaar (dat is daadwerkelijk een prijs) was gewoon Saibari hoor.
En terecht, Godts kan nog een hoop meer doen dan scorebord journalistiek alleen.
Is nog steeds bizar veel geld voor een jongen die in een matig elftal speelde. Ja hij was daar de beste. Maar met wat er om hem heenstond niet heel lastig.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:28:
Hij heeft nog niets bewezen iig om die prijs te rechtvaardigen. De "Ajaxbonus" in volle wasdom hier.
De kunst van het verkopen heet datLZ86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:08:
[...]
Is nog steeds bizar veel geld voor een jongen die in een matig elftal speelde. Ja hij was daar de beste. Maar met wat er om hem heenstond niet heel lastig.
Hij heeft nog niets bewezen iig om die prijs te rechtvaardigen. De "Ajaxbonus" in volle wasdom hier.
Integendeel, het is verdomd lastig presteren als alles om je heen niet lekker loopt. Wanneer er een goed elftal om hem heen had gestaan was hij nog veel beter geworden.LZ86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:08:
[...]
Is nog steeds bizar veel geld voor een jongen die in een matig elftal speelde. Ja hij was daar de beste. Maar met wat er om hem heenstond niet heel lastig.
Dat dan weer wel.Hij heeft nog niets bewezen iig om die prijs te rechtvaardigen. De "Ajaxbonus" in volle wasdom hier.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En toch is hij niet verkozen. Er is zoveel meer in het voetbal dan alleen scoren en aanvallen. En zelfs als we daarop focussen, had hij beter gedacht en minder oogkleppen gehad dan had hij nog het dubbele van zijn statistieken kunnen behalen.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Nouja ik weet niet hoe je om de meeste goals + assists heen kan, zeker bij een club die niet goed draaide
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om het feit dat hij zelden echt beslissend was? Hij had zoveel belangrijker kunnen zijn, maar oogkleppen en de wisselvalligheid die hij liet zien maakten Saibari beter.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Nouja ik weet niet hoe je om de meeste goals + assists heen kan, zeker bij een club die niet goed draaide
Dat zou ik nog niet met zekerheid durven stellen.toolkist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 13:19:
[...]
Saibari gaat in de basis spelen bij Bayern.
Speler van het jaar is niet de MVP. Ik claimde ook nooit dat Godts dat was? Speler van het jaar is een verkiezing, goals + assists is iets wat komt op basis van prestaties.Gonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:19:
[...]
En toch is hij niet verkozen. Er is zoveel meer in het voetbal dan alleen scoren en aanvallen. En zelfs als we daarop focussen, had hij beter gedacht en minder oogkleppen gehad dan had hij nog het dubbele van zijn statistieken kunnen behalen.
MVP is geen officiële titel, dat is gewoon een lijstje wat vorig jaar ergens verzonnen is omdat Ajax nergens bovenaan stond.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:49:
[...]
Speler van het jaar is niet de MVP. Ik claimde ook nooit dat Godts dat was? Speler van het jaar is een verkiezing, goals + assists is iets wat komt op basis van prestaties.
Dat zegt niet zoveel, speler van het jaar wel.
Ik benoem die juist beiden om aan te geven dat scorebord lang niet zaligmakend is om aan te geven of Godts nog meer had kunnen doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Musiala loopt daar tenslotte ook nog rond en ze hebben ook nog hun eigen grote talentTristan Wins schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:24:
[...]
Dat zou ik nog niet met zekerheid durven stellen.
Karl speelt ook op die plek toch? Ook bepaald geen koekenbakkerD-e-n schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:02:
[...]
Musiala loopt daar tenslotte ook nog rond en ze hebben ook nog hun eigen grote talent
Nee hoor, heeft niets met Ajax te maken. De goals + assist statistiek wordt overal gebruikt.Gonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:56:
[...]
MVP is geen officiële titel, dat is gewoon een lijstje wat vorig jaar ergens verzonnen is omdat Ajax nergens bovenaan stond.![]()
Dat zegt niet zoveel, speler van het jaar wel.
Ik benoem die juist beiden om aan te geven dat scorebord lang niet zaligmakend is om aan te geven of Godts nog meer had kunnen doen.
Zelfs als Godts nog veel meer had kunnen doen is het aantal wat hij nu had nog steeds erg indrukwekkend.
[ Voor 10% gewijzigd door Terranova op 01-08-2026 15:59 ]
Het is een typisch Amerikaanse statistiek, uit het voetbal en de eredivisie ken ik het niet. En als ik zoek vind ik alleen ESPN (duh, Amerikaans) die het er over heeft en zie ook Saibari genoemd als MVP door partijen die verder kijken dan de scorebord journalistiek. Het internet is een stuk minder stellig dan jij.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:58:
[...]
Nee hoor, heeft niets met Ajax te maken. De goals + assist statistiek wordt overal gebruikt.
Maakt ook niet uit, hij heeft het ook goed gedaan, dat zal niemand betwisten denk ik. En dat is inderdaad indrukwekkend maar stellen dat er niet meer uit te halen was vind ik weer lachwekkend, zó goed was hij ook weer niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scorebord journalistiek. Op welke momenten maakt hij de goals en assists. Ik vind Perisic if Saibari een meer waardevolle speler voor hun team in het seizoen 2025-2026.Terranova schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 12:37:
[...]
Niet? Godts was vorig seizoen de MVP van de Eredivisie(meeste goals + assists). Natuurlijk heb ik graag dat ie blijft, maar hij was dus al de meest waardevolle eredivisie speler vorig jaar, meer dan dat kan je niet doen eigenlijk.
Spuitelf
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Een uitdager worden we als we tegen de rest weer gaan winnen in plaats van voorsprongen weggeven. De afgelopen 2 seizoenen heeft Ajax in de competitie niet verloren van zowel PSV als Feyenoord.Gonadan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 11:25:
[...]
En dan maar hopen dat wanneer we tegen psv moeten je er goed voor staat en er daadwerkelijk een wedstrijd van kunt maken en echt een uitdager voor het kampioenschap kunt zijn.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Bijzonder wel. Van financieel kwetsbaar naar smijten met geld. Korte termijn visie? De tijd zal het leren
Waarom blijft dit toch steeds rond hangen? Het was inderdaad financieel matig (kwetsbaar is nog iets heel anders) en de afgelopen tijd is daar veel aan gesleuteld. Kroes heeft op dat vlak wel goede dingen gedaan en ook eerder dit jaar is puin geruimd juist om het echte investeren weer mogelijk te maken. Het was gewoon gepland dat deze fase weer ging komen. De financiële ruimte is er nu gewoon.LZ86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:33:
Bijzonder wel. Van financieel kwetsbaar naar smijten met geld. Korte termijn visie? De tijd zal het leren
En ja, dat is natuurlijk wel met de hoop CL kwalificatie te halen en prijzen te pakken. Mocht dat niet lukken dan zal dat vast en flinke tegenvaller zijn en moeten we zien wat dat doet voor de mogelijkheden.
Maar we weten ook dat nog jarenlang rustig opbouwen en hopen dat je er uiteindelijk weer bent alleen maar zorgt dat je achter de feiten aan blijft lopen.
Daarnaast denk ik dat dit ook helpt bij het vinden van nieuwe sponsoren, want om daar doet de naam Ajax nog wat. En wanneer je aan ambitieus en vol in het positieve nieuws bezig bent trek je toch een stuk meer mogelijkheden aan dan zoals een vorig jaar.
Ben erg benieuwd naar de nieuwe hoofdsponsor.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Valt wel mee hoor. Qua transfersommen pas 30 miljoen uitgegeven en voor 37 miljoen verkocht (https://www.transfermarkt...2026&pos=&detailpos=&w_s=). Kroes heeft vorig jaar rond de 55 miljoen uitgegeven in de zomer dus ook toen was er al best wat mogelijk. Er is toen ook veel meer binnen gekomen met de verkoop van Brobbey en Hato maar de transfermarkt is nog niet voorbij en als je Sutalo en Itakura nog kan slijten dan zit je redelijk goed qua inkomsten.LZ86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:33:
Nou, je moet toch eerlijk zeggen dat met deze aankopen Ajax toch wel weer mee gaat doen om de bovenste plekken.
Qua salaris valt het ook wel mee aangezien je een aantal grootverdieners kwijt bent zoals Akpom, vd Boomen, Zinchenko en Tomiyasu. Daarnaast speel je geen CL dus die bonus hoef je ook niet uit te betalen. (edit: Weghorst zal ook niet weinig verdiend hebben)
[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 01-08-2026 18:06 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Mooie tegenstander, succes!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor de geïnteresseerdenLZ86 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:33:
Nou, je moet toch eerlijk zeggen dat met deze aankopen Ajax toch wel weer mee gaat doen om de bovenste plekken.
Ik volg onderstaand account en site
Via X j_berden
https://www.ajaxfinancials.com/
Dit is een mooi uitleg draadje van hen.
En komt steeds met updates of conclusies na een transfer window.
Het gaat nu vaak over “Ajax geeft veel geld uit”. En dan vooral de risico’s ervan.
Alleen wordt dat al snel veel problematischer gemaakt dan het (nu) is. Een sneeuwbaleffect op basis van foute aannames.
Daarom drie redenen om de acties van Jordi Cruijff te relativeren.
1) Het is een momentopname.
1a) er is nóg helemaal niet zoveel uitgegeven. Caio Henrique 10M, Leonardo 17.5M, één huurspeler en wat Jong Ajax aankopen. Samen minder dan 30M.
Geruchten, ja. Maar zover is het nog niet.
Ter referentie: Kroes gaf vorige zomer bijna €63M uit.
En dan dat het ook gaat om wat eruit gaat.
Er zijn enorme besparingen gemaakt én te maken. De lasten van dure aankopen als Sutalo, Avila, Dolberg, Wijndal, Kaplan tellen nog altijd mee.
Timing is vaak niet in eigen hand en voor hetzelfde geld (ha...) waren die al weg.
Dus: *veel* uitgeven is niet hetzelfde als *meer* uitgeven.
Dat brengt ons bij *veel* is ook wat anders dan *té veel*.
Wanneer is veel een probleem? Ajax heeft een groot budget, omdat ze veel inkomsten kunnen genereren. Uit verkopen van (jeugd)spelers, commercieel, etc.
En een keer meer uitgeven wordt problematisch als die kosten structureel worden, zonder dat er gewerkt wordt aan de (structurele) inkomsten.
Wel is inkomsten duurzaam en voorspelbaar maken een stuk lastiger dan langdurige kosten maken... Daar is sportief succes voor nodig.
Beeldvorming
Leonardo's transfersom is 17.5M, maar iedereen heeft in zijn hoofd "20 miljoen".
Hetzelfde voor Tolu; de koopoptie wordt afgerond op 20M, waardoor hij meteen duur lijkt. Maar Ajax huurt 'm voor 1M.
Ter Stegen's salaris is "20M" maar Ajax betaalt dat niet.
Zo ontstaat makkelijk een beeld dat er "spelers van 20M" aangetrokken worden. Een getal dat in de Eredivisie altijd extreem klinkt.
Vergeet niet: Gloukh kostte 14.75M, niet zóveel minder dan Leonardo.
Salarissen liggen wel hoog maar ook daar heeft Ajax het grootste budget.
Het gaat hier echt om nuance en terughoudendheid.
Ajax heeft afgelopen jaren vaak veel uitgegeven zonder resultaat op het veld. Dat moet zich nu ook nog uitwijzen.
En Cruijff is agressiever op de markt, waardoor verkopen niet makkelijker gaan worden (wat ze al niet waren).
Risico's zijn er altijd. Clubs die veel uitgeven zijn succesvol en ook niet. Clubs met beperkte middelen kunnen ook succes halen, of lukt het juist niet.
Dooddoeners, daarom deze ook:
Aan het einde van de transferperiode (eigenlijk einde seizoen) kun je pas echt oordelen.
Als er echt geen rek meer inzit, strik erom en een vrijkaartje voor de trein regelen naar Parijs.418O2 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 18:25:
Godts lijkt echt op weg naar psg voor rond de 60 mln
Voor dat geld valt er in de voetballerij echt wel iets vervangbaars aan te schaffen of misschien eigen kweek naar voren te schuiven.
Gullit werd ooit door PSV verkocht voor Fl 17000000,-. Dat was toen de hoofdprijs. Daar hebben ze toen de hele hoofdtribune een opwaardering voor kunnen geven en dat was het begin van de gehele opwaardering van het toen tochtige stadionnetje.
[ Voor 24% gewijzigd door mavaros op 01-08-2026 20:59 ]
Is dat die gast van vitaepro?mavaros schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 20:55:
[...]
Als er echt geen rek meer inzit, strik erom en een vrijkaartje voor de trein regelen naar Parijs.
Voor dat geld valt er in de voetballerij echt wel iets vervangbaars aan te schaffen of misschien eigen kweek naar voren te schuiven.
Gullit werd ooit door PSV verkocht voor Fl 17000000,-. Dat was toen de hoofdprijs. Daar hebben ze toen de hele hoofdtribune een opwaardering voor kunnen geven en dat was het begin van de gehele opwaardering van het toen tochtige stadionnetje.
Van die kinderschoenen toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat kan best, maar in die tijd had Gullit rastahaar en sprong PSV een gat in de lucht door al die knaken die de club binnen rolden.
Vandaag de dag is het een schijntje en kan zelfs NEC dit ophoesten.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat zal wel niet 5% of lager zijn.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Bij 30mln zou 10% 1.5mln zijn. En dan nog 1.5 mln solidariteitsbijdrageHan schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 23:23:
Weet iemand hoeveel procent de doorverkoopclausule van Taylor bedroeg bij de overgang naar Lazio? Juventus schijnt Taylor te willen overnemen voor 50 miljoen, dat zou een mooie meevaller zijn
Het enige wat ik niet echt snap is dat er geroepen wordt dat er zoveel salaris bespaard is. Brandt, Caio Henrique en Leonardo kunnen we toch van aannemen dat die allemaal aan de top van het salarishuis zitten? En jongens als Itakura en Gloukh zullen ook heel ruim verdienen. Is daar iets duidelijk over?
Er 'was' bespaard, maar die ruimte wordt nu wel weer gepakt inderdaad. Die balans is wat spannender maar hebben we helaas ook het minste inzicht in.donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 07:05:
@d-vine dank voor het delen van dit draadje met wat meer inzichten.
Het enige wat ik niet echt snap is dat er geroepen wordt dat er zoveel salaris bespaard is. Brandt, Caio Henrique en Leonardo kunnen we toch van aannemen dat die allemaal aan de top van het salarishuis zitten? En jongens als Itakura en Gloukh zullen ook heel ruim verdienen. Is daar iets duidelijk over?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is precies het punt dat ajaxfinancials zelf ook maakt: de "bespaard"-verhalen en de nieuwe grootverdieners zijn twee aparte kanten van dezelfde rekening, geen tegenstrijdigheid.donleone83 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 07:05:
@d-vine dank voor het delen van dit draadje met wat meer inzichten.
Wat er precies bespaard is, komt van de uitgaande kant:
Tomiyasu, Zinchenko en Weghorst die transfervrij vertrokken leverden samen zo'n 5,5 miljoen euro per jaar op in de salarishuishouding.
Eerder al zorgde het vertrek van grootverdieners Henderson en Brobbey voor een besparing op salarissen
Tegenover minder dan de toenmalige nieuwelingen verdienden.
Dan heb je nog Kenneth Taylor, Sean Steur, Branco van den Boomen, Sivert Mannsverk, Chuba Akpom, Nick Verschuren, Kian Fitz-Jim allemaal weg gegaan
Kleine en grotere salarissen met verkoop sommen wat allemaal op eigen manier invloed heeft op de huishouding.
De nieuwe grootverdieners (Brandt, Caio Henrique, Leonardo) zitten in dat vrijgekomen budget, niet erbovenop. Voor twéé of drie grootverdieners is er plek, maar veel meer is een last die Ajax niet makkelijk kan dragen
Met andere woorden: de club heeft bewust ruimte vrijgemaakt via vertrekkers om vervolgens gericht 2-3 dure namen te kunnen aantrekken dat is het hele plan, geen verborgen tegenstelling.
Blijft staan: het is geen brutobesparing op de totale loonlijst. Zelfs met Leonardo erbij ligt het totaal aan afschrijvingen wel lager dan vorig seizoen, maar qua salarishuis is het krapper.
Itakura blijft overigens gewoon de best betaalde speler (rond de €3,5-3,9M), dus die telt gewoon mee als bestaande last, niet als iets wat "extra" bespaard is.
Kortom: het is geen boekhoudkundig trucje, maar het scheelt wel dat de club het als "besparing" framet terwijl het eigenlijk "herverdeling richting minder, duurdere spelers" is.
Verwijderd
Welk algoritme heeft onze Japanner nu weer ingeschaald als top dog van de selectie?d-vine schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:54:
Itakura blijft overigens gewoon de best betaalde speler (rond de €3,5-3,9M), dus die telt gewoon mee als bestaande last, niet als iets wat "extra" bespaard is.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
/f/image/JMD2mV9vRmHBJLQanuk9HAj0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dmVr9JjFFHGgLhIF1Cw0Au3G.jpg?f=fotoalbum_large)