[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2026/2027 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:43

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Tja, hij moet brandhout lozen. We hadden een belachelijk grote selectie met dito salarishuis. Als ie de net nietjes (want dat is Sauer wel gebleken, ook veel geblesseerd daarbij) dan voor een leuke prijs kan slijten had ik het ook gedaan. Overvolle selectie, heeft het niet gebracht, blessuregevoelig. 15 miljoen + bonussen. Doorverkooppercentage. Prima deal denk ik.

Ook fijn dat ie voet bij stuk houdt voor Read. Nottingham mag dokken of opdonderen. Wellicht rendeert die Borges beter met een nieuwe trainer. De oefenwedstrijden speelde Feyenoord best goed verder.

Ik vind dat die TD tot nu het wel ok doet. Geen hoogvliegende stunts nog, maar rustig opbouwen (al mag er op de vleugels en backs echt wel wat bij)
Nottingham krijgt dat bedrag al een tv gelden. Waarom zou een Steur meer opleveren dan Read?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:34
toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:03:
[...]

Als DTK daadwerkelijk beloofd heeft dat ie deze zomer weg zou kunnen bij een bod van 25m, dan kan ik me wel voorstellen dat ie nu niet blij is als Feyenoord ineens vasthoudt aan 30+.
Je maakt die afspraak toch met de directie van Feyenoord, niet met de prive persoon DTK.
Tja, dat soort shit zou toch op papier moeten staan als het daadwerkelijk is afgesproken? Uberdom als dat niet zo is. Dan kan je als opvolgende directie toch niet zomaar alles geloven wat zaakwaarnemers zeggen?

• LZ86
Mania-92 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Het was de beste linksbuiten die we hadden. Diarra en sliti kun je echt de competitie niet mee aanvangen. Nou was Sauer geblesseerd dus die had wss de start van de competitie ook niet gehaald. Maar dan hoop ik toch dat er deze week nog een vervanger wordt aangetrokken. Anders begin je zonder fatsoenlijke linksbuiten.
Je hebt nu iig een beetje geld om wat mee te doen. Die dikke winsten van afgelopen jaren zijn gebruikt om de Kuip in eigen beheer te krijgen tenslotte.

Dus hopen dat er nu wel wat actie op linksbuiten en linksback komt. En als Read nog weggaat heb je daar ook een groot gat te vullen.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:05:
[...]

Sutalo is inmiddels toch niet beter meer dan Bouwman als je rekening houdt met wat er op die plek gevraagd wordt? En Itakura is meer geblesseerd dan beschikbaar.
In een jaar of twee is Bouwman vrijwel zeker beter. Maar hij maakt nu nog heel veel dekkingsfouten wat een sloot aan tegendoelpunten oplevert. Sutalo is ook niet vrij van slippertjes, maar in een goede organisatie een goede verdediger die zelfs prima mee kan voetballen als ie het vertrouwen heeft. Zie ook zijn seizoen onder Farioli en het Kroatisch elftal.

Maar onder Michel kunnen twee linkspoten ook en dan heb je nog Baas en Janse als opties naast Blind met Rosa als rechtspoot in de verdediging. Dan heb je Sutalo en Itakura ook niet perse meer nodig, hoewel het een risicootje blijft met alleen Bouwman als rechtspoot als plan A niet werkt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:26:
[...]

Tja, dat soort shit zou toch op papier moeten staan als het daadwerkelijk is afgesproken? Uberdom als dat niet zo is. Dan kan je als opvolgende directie toch niet zomaar alles geloven wat zaakwaarnemers zeggen?
Zou een DTK dat niet overgedragen hebben aan Rigaux? Zo amateuristisch is Feyenoord toch niet?

• toolkist
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:40:
[...]

In een jaar of twee is Bouwman vrijwel zeker beter. Maar hij maakt nu nog heel veel dekkingsfouten wat een sloot aan tegendoelpunten oplevert. Sutalo is ook niet vrij van slippertjes, maar in een goede organisatie een goede verdediger die zelfs prima mee kan voetballen als ie het vertrouwen heeft. Zie ook zijn seizoen onder Farioli en het Kroatisch elftal.

Maar onder Michel kunnen twee linkspoten ook en dan heb je nog Baas en Janse als opties naast Blind met Rosa als rechtspoot in de verdediging. Dan heb je Sutalo en Itakura ook niet perse meer nodig, hoewel het een risicootje blijft met alleen Bouwman als rechtspoot als plan A niet werkt.
Ik hoop stiekem dat Tomiyasu bedenkt dat clubs aan de onderkant van de Serie A niet interessanter zijn dan Ajax en dat Cruijff nog een poging doet als Sutalo of Gaaei verkocht wordt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Rijkhoff heeft een jaar verlengd en wordt verhuurd aan fc Andorra... Wat schiet je daar nu weer mee op als club

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:43:
[...]

Ik hoop stiekem dat Tomiyasu bedenkt dat clubs aan de onderkant van de Serie A niet interessanter zijn dan Ajax en dat Cruijff nog een poging doet als Sutalo of Gaaei verkocht wordt
Dat is ook een rare situatie. Dat ie wellicht te goed/duur is voor Ajax en wil kijken naar een stap omhoog begrijp ik. Maar dan bij een Sassulo gaan tekenen? Raar.

Maar als ie blijft is hij de ideale rechtsback voor het spel wat Ajax wil spelen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:46
418O2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:52:
Rijkhoff heeft een jaar verlengd en wordt verhuurd aan fc Andorra... Wat schiet je daar nu weer mee op als club
Optie tot koop opgenomen in het contract. Je laat de kosten voor dit jaar overnemen door Andorra en verpatst hem vervolgens voor een redelijk bedrag. Levert meer op dan nu verhuren en dan uit zijn contract laten lopen.

• LZ86
toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Zou een DTK dat niet overgedragen hebben aan Rigaux? Zo amateuristisch is Feyenoord toch niet?
Tja, als het niet in je contract staat. Is het dan echt gebeurt? Ik weet niet. DTK heeft meerdere rara dingen gedaan

• Kist
Agent47 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:09:
[...]

Nottingham krijgt dat bedrag al een tv gelden. Waarom zou een Steur meer opleveren dan Read?
Omdat die clubs niet de speler van nu maar het potentieel kopen. Read en Steur gaan allebei geen rol van betekenis spelen in de PL spelen volgens jaar. Steur wordt ingeschat als hoger potentieel dan Read en dat snap ik wel. Gezien de leeftijd en wat ze hebben laten zien en in wat voor elftal ze dat gedaan hebben.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25
Kist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:42:
[...]

Omdat die clubs niet de speler van nu maar het potentieel kopen. Read en Steur gaan allebei geen rol van betekenis spelen in de PL spelen volgens jaar. Steur wordt ingeschat als hoger potentieel dan Read en dat snap ik wel. Gezien de leeftijd en wat ze hebben laten zien en in wat voor elftal ze dat gedaan hebben.
Waarop baseer je dat Steur een groter potentieel heeft dan Read? Clubs als Bayern zien het potentieel kennelijk wel en hij heeft het ook op CL niveau al laten zien. Zonder blessure had hij wellicht al meegegaan naar het WK.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verkopen lukt blijkbaar niet, te duur voor clubs waar hij interessant voor is. Heeft het toch goed gedaan in de KKD.

FC Andorra is overigens de club van Gerard Pique, dus wellicht is het daar ook financieel gunstig.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Kist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:39:
[...]

Optie tot koop opgenomen in het contract. Je laat de kosten voor dit jaar overnemen door Andorra en verpatst hem vervolgens voor een redelijk bedrag. Levert meer op dan nu verhuren en dan uit zijn contract laten lopen.
Die zullen toch ook niet veel gaan betalen. Geklooi om stuivers

• toolkist
  • Niet online
Voorkomen dat ie na die huur gratis wegloopt.
Nu is er een kans dat ie het daar goed doet en vervolgens verkocht wordt.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:45:
[...]

Waarop baseer je dat Steur een groter potentieel heeft dan Read? Clubs als Bayern zien het potentieel kennelijk wel en hij heeft het ook op CL niveau al laten zien. Zonder blessure had hij wellicht al meegegaan naar het WK.
Uiteindelijk pakt Bayern toch ook niet door? Dus dat zal ook wel weer meegevallen hebben.
Staat overigens helemaal los van of Steur of Read meer potentieel heeft of niet. Ajax is nu eenmaal beter in grote transfersommen vangen is de laatste jaren gebleken.
En dan helpt het ook dat Newcastle al een paar keer misgegrepen heeft en hun 2 belangrijkste spelers verkocht heeft en dus per se ook wat succesvolle transfers wilde hebben, terwijl Forest een prima middenvelder verkocht heeft maar verder niet 'moet' ofzo.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:58:
[...]

Voorkomen dat ie na die huur gratis wegloopt.
Nu is er een kans dat ie het daar goed doet en vervolgens verkocht wordt.
We hebben het over rijkhoff he die deed bij Almere niet eens dubbele cijfers

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:24
toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:03:
[...]

Als DTK daadwerkelijk beloofd heeft dat ie deze zomer weg zou kunnen bij een bod van 25m, dan kan ik me wel voorstellen dat ie nu niet blij is als Feyenoord ineens vasthoudt aan 30+.
Je maakt die afspraak toch met de directie van Feyenoord, niet met de prive persoon DTK.
Misschien geeft een club in een dolle bui wel 50 miljoen voor die middelmatige speler. Daar zou ik op gokken, wanneer ik directie of prive persoon ben in het verhaal. Zeker, wanneer het een inwisselbare speler is. Voor een ton ben je tijdelijk eigenaar van Pietje van RPC, een amateurclub. En die is nog helemaal kneedbaar en rekbaar.

Een Romario kon ook alleen maar bij PSV spelen, omdat hij nog niks serieus had laten zien. Ja, een beetje aanpielen in het Braziliaanse olympische voetbalteam, maar daar keken de voetbalheren toen niet naar om.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13-08 15:53
418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 00:07:
[...]

We hebben het over rijkhoff he die deed bij Almere niet eens dubbele cijfers
Toen hij nog in de jeugd speelde (voordat hij naar BVB vertrok) had ik best wel wat verwachtingen van hem. Vond het ook zonde dat Ajax hem liet gaan. Lijkt er toch niet helemaal uit te komen.

• ph4ge
  • Laatst online: 23:18
toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:41:
[...]

Te Kloese heeft het verhaal van de afspraak inmiddels naar het rijk der fabelen verwezen en voegt er voor de volledigheid aan toe dat er in de winter al meer is geboden dan 25M euro. Inmiddels heeft Feyenoord al voor een slordige 10M euro spelers verkocht en groepsfase CL bereikt dus ze zijn gewoon wat minder happig om te verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 28-07-2026 10:08 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 16:39
JEightyFive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:57:
[...]

Toen hij nog in de jeugd speelde (voordat hij naar BVB vertrok) had ik best wel wat verwachtingen van hem. Vond het ook zonde dat Ajax hem liet gaan. Lijkt er toch niet helemaal uit te komen.
Ja dit dus, had precies hetzelfde. Leek in de jeugd echt een van de toptalenten. Snapte ook niet waarom hij toen naar BVB ging. Zullen natuurlijk nooit weten wat als, maar lijkt toch niet de goede beslissing te zijn geweest.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Henkie_NtA schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Ja dit dus, had precies hetzelfde. Leek in de jeugd echt een van de toptalenten. Snapte ook niet waarom hij toen naar BVB ging. Zullen natuurlijk nooit weten wat als, maar lijkt toch niet de goede beslissing te zijn geweest.
Zoals bij veel andere spitsen was hij fysiek verder dan leeftijdsgenoten. Toen die leeftijdsgenoten hem bij haalde was dat voordeel weg

Alvarez wordt toch weer serieus genoemd bij Ajax en er is al gesproken

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 28-07-2026 10:50 ]

• JEightyFive
Henkie_NtA schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Ook bij BVB schoot hij ze er aardig in in de Youth League. Ik had er echt meer van verwacht toen hij terugkwam en hoewel het zonde was dat hij eerder was vertrokken, was ik blij dat hij terugkwam. Toch jammer dat het dan nu niet wil lukken, maar zo hebben we in het verleden wel meer "toptalenten" gehad die uiteindelijk toch tekort kwamen. Laat wel zien dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om te beoordelen wie het wel en niet gaan maken.

• JEightyFive
418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:45:
[...]
Alvarez wordt toch weer serieus genoemd bij Ajax en er is al gesproken
Als ik het zo lees lijkt me dat financieel nog best een uitdaging.

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:00:
[...]

Ongetwijfeld, maar hij heeft eerder zelf al de indruk getoond om wel terug te willen dus wie weet dat ie dat financieel dan ook laat merken (hoop ik in ieder geval O-) ).

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

JEightyFive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:00:
[...]

Denk dat alle zessen die er gelijk staan dat zullen zijn

• JEightyFive
toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:14:
[...]

Ongetwijfeld, maar hij heeft eerder zelf al de indruk getoond om wel terug te willen dus wie weet dat ie dat financieel dan ook laat merken (hoop ik in ieder geval O-) ).
Ook interesse uit Spanje lees ik dus dan is het maar de vraag hoe sterk die wil om terug te keren naar Amsterdam echt is ;)

• Kist
JEightyFive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:53:
[...]

Ook bij BVB schoot hij ze er aardig in in de Youth League. Ik had er echt meer van verwacht toen hij terugkwam en hoewel het zonde was dat hij eerder was vertrokken, was ik blij dat hij terugkwam. Toch jammer dat het dan nu niet wil lukken, maar zo hebben we in het verleden wel meer "toptalenten" gehad die uiteindelijk toch tekort kwamen. Laat wel zien dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om te beoordelen wie het wel en niet gaan maken.
Rijkhoff ging prima tot die tegen mannen moest voetballen in plaats van jongens. Zodra die in de derde Bundesliga ging spelen was het klaar. Je zag het bij Ajax ook kon het gewoon in de duels niet bolwerken.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

JEightyFive schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:41:
[...]

Ook interesse uit Spanje lees ik dus dan is het maar de vraag hoe sterk die wil om terug te keren naar Amsterdam echt is ;)
Zo heeft Real Sociedad al een bod bij West Ham United neergelegd. De Telegraaf weet te melden dat deze uitkomt op zo'n 7,5 miljoen euro voor vijftig procent van de transferrechten van Álvarez. 'Waarbij de mogelijkheid bestaat door middel van bonussen telkens een percentage bij te kopen.' Dat, terwijl West Ham United naar verluidt vijftien miljoen euro verlangt voor de diensten van Álvarez.
Dat lijkt me niet helemaal onoverkomelijk. Plus we krijgen nog 14 miljoen van WHU. Dus dan zouden we hem gratis kunnen overnemen #boymath

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 28-07-2026 12:11 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 13:21
LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:06:
[...]

PSV gewoon weer hoog favoriet dit seizoen, al heb ik nog erg weinig nieuws uit Eindhoven gehoord. Geen PSVer hier met wat nieuwtjes?
Veerman zit er nog, Obispo zou naar Lens gaan maar is geklapt, Mauro zou weg gaan maar blijft toch en is nu aanvoerder.

Mijnans is gekomen en draait al helemaal mee. PSV wilde Sano, maar niet voor 20 miljoen, dus dat staat nu stil. Verder speelt van Bommel weer, die zat natuurlijk al bij de selectie maar is een jaar defect geweest.

Verder nog niet heel veel nieuws uit de Lichtstad. Vanavond tegen stadgenoot FC Eindhoven voor de Lichtstadderby, ik zal wel een foto uit het stadion delen :)

Oh verder in de voorbereiding wordt er veel met jonkies gespeeld (Fernandez ken je mogelijk nog van vorig jaar, die speelde al vaker mee in het 1e).

WoT stats

• Kist
Bij PSV is het wel de vraag, er zijn best wat spelers die weg willen. Wat doet het met het groepsproces als je daar allemaal spelers hebt rondlopen die eigenlijk weg willen en vinden dat ze de eredivisie hebben uitgespeeld.

• mavaros
  • Laatst online: 23:24
Kist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:26:
Bij PSV is het wel de vraag, er zijn best wat spelers die weg willen. Wat doet het met het groepsproces als je daar allemaal spelers hebt rondlopen die eigenlijk weg willen en vinden dat ze de eredivisie hebben uitgespeeld.
In de etalage zetten en met een strik erom verpatsen.

• Gonadan
  • Laatst online: 00:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:14:
[...]

Het zou een prima slot op de deur zijn maar zie jij hem de lijnen uitzetten en het centrale verlengstuk van de trainer zijn? Misschien heeft hij zich daarin ontwikkeld maar ik herinner mij met name een stofzuiger.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:26:
[...]

Het zou een prima slot op de deur zijn maar zie jij hem de lijnen uitzetten en het centrale verlengstuk van de trainer zijn? Misschien heeft hij zich daarin ontwikkeld maar ik herinner mij met name een stofzuiger.
Met baas en blind erachter en gloukh, bounida, ouazane er voor is voetballend vermogen niet het probleem

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:35:
[...]

Met baas en blind erachter en gloukh, bounida, ouazane er voor is voetballend vermogen niet het probleem
Je beseft je dat ik het dus niet over voetballend vermogen had? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Gonadan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:37:
[...]

Je beseft je dat ik het dus niet over voetballend vermogen had? :D
Ook qua tactisch vermogen hoeft hij niet veel te doen. Afpakken en afgeven

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 13:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R8kPt9Oh3MZ1OCtioxqri13SvUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LLu2XuiAJy70CybxgzQKaMt.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn seizoen gaat ook weer beginnen!

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:26:
[...]

Hij heeft echt wel de ervaring en het inzicht om het team defensief goed op te stellen. Verlengstuk van de trainer kan een ander doen, dat gaat tijdens de wedstrijd zelf toch niet veel kunnen.

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:48:
[...]

Hij heeft echt wel de ervaring en het inzicht om het team defensief goed op te stellen. Verlengstuk van de trainer kan een ander doen, dat gaat tijdens de wedstrijd zelf toch niet veel kunnen.
Jij ziet in hem dus wel die regisseur waar je om vroeg? Ik twijfel daar nog wel een beetje over maar geef ook toe dat ik heb ik Engeland weinig gevolgd heb.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kist
Het verhaal Alvarez is sowieso wel beetje vreemd. Michel heeft aangegeven een voetballende 6 te willen. Cruijff zei laatst nog Barça speelt toch ook niet met een 6? En dan kom je aan met een vrij simpele beuker.

Maar misschien is het al rond met een vervanger voor Klaassen. Maar wachten ze op een uitgaande transfer om de kosten te kunnen dragen. En is dat vooral een hele frivole speler.

• Gonadan

Gonadan

@Kist Michel schijnt met een 10 te spelen, dus dan wil je meestal al geen echte 6 zoals het afgelopen seizoen steeds geroepen wordt. Eerder twee 8en die ook kunnen verdedigen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:13:
[...]

Jij ziet in hem dus wel die regisseur waar je om vroeg? Ik twijfel daar nog wel een beetje over maar geef ook toe dat ik heb ik Engeland weinig gevolgd heb.
Niet om eens even het spel te gaan regisseren nee, ik zie hem tot op zekere hoogte wel de rol van Henderson uit voeren ja.

• Denman
  • Laatst online: 01:35
ElPaco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:48:
[Afbeelding]
Nice! Ik ben er komende dinsdag weer, ditmaal voor een rondleiding als verjaardagscadeau voor de middelste zoon van 9. Nieuw tenue met naam en nummer 9 is reeds binnen :>

Laat het seizoen maar weer beginnen :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:09:
[...]

Niet om eens even het spel te gaan regisseren nee, ik zie hem tot op zekere hoogte wel de rol van Henderson uit voeren ja.
Daar zou ik het voor doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Lol, gelukkig zijn we van m af, want Wellenreuther is alweer geblesseerd geraakt _O-

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 00:45:
Lol, gelukkig zijn we van m af, want Wellenreuther is alweer geblesseerd geraakt _O-
Misschien heeft ie het blessure spook meegenomen en zijn jullie er nu vanaf, bleek hij de boosdoener te zijn en niet Priske :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49
Fitz-Jim is weg O+

Niets tegen hem persoonlijk. Wel een van de voorbeelden van het wanbeleid. Niet goed genoeg voor Excelsior en dan naar Amsterdam halen.

XXXVI

• Gonadan

Gonadan

Fitz-Jim gaat, voor weinig maar ik denk dat je bij mag zijn dat je überhaupt nog wat krijgt.
Was eigenlijk al niet goed genoeg maar mocht terug vanwege het abominabele Ajax niveau.
Staat al jaren stil, blijft wisselvallig en laconiek en de nieuwe lichting talenten streeft hem alweer voorbij.
Goede keuze denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Zelfs Ajax kan de beruchte Ajaxbonus niet verzilveren bij Fitz Jim zie ik :+

Jammer dat ie weggaat.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Fitz-Jim weg, eindelijk. Typisch zo'n speler die vanwege alle maillease zich bij Ajax 1 wist te positioneren, totaal onbegrijpelijk. Zelfs voor Jong Ajax en Excelsior te licht bevonden. Hopen dat in ieder geval Sutalo, Kaplan, Wijndal, en Edvardsen hem binnenkort richting de uitgang volgen...
  • Akpom
  • Weghorst
  • Tomiyasu
  • Fitz-Jim
  • Mannsverk
  • vd Boomen
  • Jaros
  • Zinchenko
Het gaat de goede kant op :)

Ben benieuwd naar de wedstrijd tegen Vojvodina morgen, hopelijk staat Leonardo in de basis, mooie wedstrijd voor een spits.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Kist
Hoop dat Toolkist dit verlies wel kan dragen.

• ephymerous
LZ86 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:11:

Jammer dat ie weggaat.
Haha, de Ajax bonus is dat Torino niet geld toe vraagt ;)

XXXVI

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

1 jarig contract en zijn marktwaarde volgens tm is 3 miljoen. Prima dus. Denk dat hij nog wel wat potentie heeft.

Weer wat extra Alvarez budget

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2026 11:35 ]

• Typhone
  • Laatst online: 23:02

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:07:
Fitz-Jim gaat, voor weinig maar ik denk dat je bij mag zijn dat je überhaupt nog wat krijgt.
Was eigenlijk al niet goed genoeg maar mocht terug vanwege het abominabele Ajax niveau.
Staat al jaren stil, blijft wisselvallig en laconiek en de nieuwe lichting talenten streeft hem alweer voorbij.
Goede keuze denk ik.
Denk ik is zacht uitgedrukt. Mooi voor hem dat hij naar Torino kan en niet meer gemiddeld tussen een 1.5 en een 5.0 scoort bij Ajax met twee uitzonderingen per seizoen waar hij een 8.0 speelt.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ElPaco schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:48:
Wat deel jij opeens foto's waar mijn ogen pijn van doen ;)
Hehe, veel plezier gewenst achteraf nog.

Geen zorgen mensen, @ElPaco kent mij :)

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 15:15

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:10

Qu3st

spoiler:
Kan dat niet in een spoiler met een tag erboven NSFW oid, dit is niet veilig om te zien :9

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:11:

Jammer dat ie weggaat.
Niet? Dit is 3m meer dan ie waard is.

• toolkist
  • Niet online
Kist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:26:
Hoop dat Toolkist dit verlies wel kan dragen.
Als Gaaei en Wijndal nog zouden vertrekken begin ik me zorgen te maken over wie ik moet gaan zeiken komend seizoen.
Berghuis zal niet gaan dus die is er "gelukkig" dan nog, maar verder?

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:28:
[...]

Als Gaaei en Wijndal nog zouden vertrekken begin ik me zorgen te maken over wie ik moet gaan zeiken komend seizoen.
Op Klaassen?
Op Blind?
Op Godts die weer ene week de sterren van de hemel speelt en andere week er geen zin in heeft?
Op Dolberg die er maar beetje bij sjokt alsof ie Haalland/Messi is?
Op Rosa die als een gek naar voren rent maar vergeet dat ie er ook staat om te verdedigen?
Op Mokio die alleen maar slechte passes verstuurd en er ook erg ongeïnteresseerd bij loopt?
Er zijn genoeg opties.

• toolkist
  • Niet online
Rosa rent niet elke keer blind naar voren en is verdedigend juist steeds betrouwbaarder geworden.

• Kist
Wel bizar als het waar is van Van Rooij, we hebben drastisch een kwaliteitsimpuls nodig op het middenveld en we halen een rechtsback. En nee Alvarez is niet voldoende als kwaliteits injectie voor het middenveld.

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:35:
Rosa rent niet elke keer blind naar voren en is verdedigend juist steeds betrouwbaarder geworden.
True, hij is beter geworden nu er een trainer staat die wel duidelijk zijn intenties kan uitleggen.

• Qu3st

Qu3st

Kist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:38:
Wel bizar als het waar is van Van Rooij, we hebben drastisch een kwaliteitsimpuls nodig op het middenveld en we halen een rechtsback. En nee Alvarez is niet voldoende als kwaliteits injectie voor het middenveld.
Misschien voorsorteren op een mogelijk vertrek van Gaaei?

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:41:
[...]

Geen zorgen mensen, @ElPaco kent mij :)
Onderhand kennen we je allemaal wel een beetje hoor. :> oOo ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:31
[...]

Deef de Draver is er nog

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:11
De Van Rooij die 2x zijn man liet lopen bij de 2 tegendoelpunten van Twente tegen Ferencevaros? Die van Rooij?

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 15:15
Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:19:
[...]

De Van Rooij die 2x zijn man liet lopen bij de 2 tegendoelpunten van Twente tegen Ferencevaros? Die van Rooij?
Die van Rooij die inderdaad een mindere wedstrijd had afgelopen week, maar vorig jaar zo ongeveer de beste rechtsback van de Eredivisie was, die ja.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Harribo
Qu3st schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:30:
[...]

Op Klaassen?
Op Blind?
Op Godts die weer ene week de sterren van de hemel speelt en andere week er geen zin in heeft?
Op Rosa die als een gek naar voren rent maar vergeet dat ie er ook staat om te verdedigen?
Op Mokio die alleen maar slechte passes verstuurd en er ook erg ongeïnteresseerd bij loopt?
Er zijn genoeg opties.
Dan zou ik Dolberg eruit pikken, daar werd toch veel meer van verwacht, zie je nauwelijks. De rest doet nog wel goede dingen.

• Harribo
Jeroenvde89 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:21:
[...]

Die van Rooij die inderdaad een mindere wedstrijd had afgelopen week, maar vorig jaar zo ongeveer de beste rechtsback van de Eredivisie was, die ja.
Beste rechtsback van de eredivisie zegt dan misschien ook weinig zodra je Europees moet.
Maar de Rooij voor Gaaie... Je wordt er niet slechter van, is ongeveer hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 29-07-2026 13:25 ]

• Harribo
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:26:
[...]

Niet? Dit is 3m meer dan ie waard is.
Strikje erom heen

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Beste rechtsback van de eredivisie zegt dan misschien ook weinig zodra je Europees moet.
Maar de Rooij voor Gaaie... Je wordt er niet slechter van, is ongeveer hetzelfde
Mooi als backup voor Rosa dan toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:08:
[...]

Onderhand kennen we je allemaal wel een beetje hoor. :> oOo ;)
True, maar @ElPaco kent mij in het echt ;). Dus mocht de illusie ontstaan dat ik alle PSV'ers zomaar op hun neus tik, don't worry ;).

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Op mij mag atlijd dat weet je :>
Maar Wijndal weg vind ik echt wel een moetje. Schande voor het Ajax shirt die man.

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Mooi als backup voor Rosa dan toch?
Dat is wel een optie.
Hoewel Rosa misschien nog wel slechter is dan van Rooij... We zullen het zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 29-07-2026 13:49 ]

• Harribo
Bij Groningen willen ze weinig besteden en kapitaal opbouwen las ik.
Ik verwacht dat Groningen geen hoge ogen gaat gooien komend seizoen. Zolang ze maar niet degraderen ben ik wel tevreden eigenlijk ook.

Harribo gaat as zaterdag met 3 anderen naar de euroborg, oefenpot tegen Vallodolid. Deze mensen zijn niet voetbal liefhebbers en ook nog nooit in de euro geweest. Voor de ervaring gaan ze. Kaartje kost ook maar 12,50. Leuke mogelijkheid voor hun. Ik was er snel bij en heb 4 kaartjes op mooie zitplaatsen.

[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 29-07-2026 13:54 ]

• LZ86
[...]

Klaassen is er ook nog ;)

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-08 16:39
Qu3st schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:30:
[...]

Op Klaassen?
Op Blind?
Er zijn genoeg opties.
Is je achternaam toevallig Driessen?

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:22:
[...]

Dan zou ik Dolberg eruit pikken, daar werd toch veel meer van verwacht, zie je nauwelijks. De rest doet nog wel goede dingen.
Die gaat ook weg. Zijn vervanger is er al

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 29-07-2026 14:45 ]

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Tussen al dat transfergeweld missen jullie deze:
https://www.ajax.nl/club/...-wolverhampton-wanderers/

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:18:
[...]

Klaassen is er ook nog ;)
Zo lang die niet steeds in de basis staat geen probleem. Hij kan echt nog wel een prima rol hebben in dit Ajax, alleen wmb dus niet als basisspeler.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:40:
[...]
Dus mocht de illusie ontstaan dat ik alle PSV'ers zomaar op hun neus tik.
Eerder andersom gok ik zo :p

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb denk ik 80% van de wedstrijden van Twente gezien afgelopen seizoen en Bart van Rooij is echt een goede speler. Tegen Ferencevaros was t slecht, maar dat is net zo'n momentopname als vorig seizoen uit bij Ajax of daarvoor tegen Manchester United, waar hij echt heel goed was (en nog veel meer andere wedstrijden, ik bedoel vooral te zeggen dat 1 iets mindere wedstrijd helaas best een keer kan als je niet in de absolute top speelt).

Ik zou het jammer vinden als hij naar Ajax gaat. Ik zou hem dan liever in een ploeg als PSV zien, waar hij denk ik veel meer tot zijn recht komt en waar hij de CL in kan. Nu van Twente naar Ajax is alleen financieel een stap(je) vooruit.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:49:
[...]

Dat is wel een optie.
Hoewel Rosa misschien nog wel slechter is dan van Rooij... We zullen het zien.
Rosa speelde 2e helft van het seizoen heel niet zo slecht vond ik. Zo lang je hem zich laat focussen op verdedigen en niet de opbouw laat verzorgen of voorzetten van de zijkant.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:24:
[...]

Rosa speelde 2e helft van het seizoen heel niet zo slecht vond ik. Zo lang je hem zich laat focussen op verdedigen en niet de opbouw laat verzorgen of voorzetten van de zijkant.
Zoals het nu staat is hij vooral verdedigend bezig zodat Henrique hoger kan staan en dat is prima. Maar Gaeei wil volgens mij zelf ook weg en dan moet er wel backup zijn.

• toolkist
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:24:
Ik heb denk ik 80% van de wedstrijden van Twente gezien afgelopen seizoen en Bart van Rooij is echt een goede speler. Tegen Ferencevaros was t slecht, maar dat is net zo'n momentopname als vorig seizoen uit bij Ajax of daarvoor tegen Manchester United, waar hij echt heel goed was (en nog veel meer andere wedstrijden, ik bedoel vooral te zeggen dat 1 iets mindere wedstrijd helaas best een keer kan als je niet in de absolute top speelt).

Ik zou het jammer vinden als hij naar Ajax gaat. Ik zou hem dan liever in een ploeg als PSV zien, waar hij denk ik veel meer tot zijn recht komt en waar hij de CL in kan. Nu van Twente naar Ajax is alleen financieel een stap(je) vooruit.
Van Twente naar willekeurig welke traditionele top 3 club is gewoon een enorme stap vooruit, of je het leuk vindt of niet. Daar doet 1 seizoen hoger eindigen dan Ajax niks op af.
Meer salaris, meer druk (moeten vs mogen), meer concurrentie voor z'n plek (ja zelfs met Gaaei of Rosa achter hem).

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Leest een beetje als iets dat beiden kanten op kan: bij Genk een goed seizoen, (onder) in de PL en Bundesliga niets klaargespeeld.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Zoals het nu staat is hij vooral verdedigend bezig zodat Henrique hoger kan staan en dat is prima. Maar Gaeei wil volgens mij zelf ook weg en dan moet er wel backup zijn.
Yep. Maar om nou 10m te gaan uitgeven voor een back up lijkt me alleen niet handig. Dan moeten ze hem dus toch echt wel als een basisspeler willen halen en ik betwijfel of hij dat waard is tov met Rosa spelen.
Eerst maar eens die middenvelder halen ;)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

ZieMaar! schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:26:
[...]

Leest een beetje als iets dat beiden kanten op kan: bij Genk een goed seizoen, (onder) in de PL en Bundesliga niets klaargespeeld.
naar verluidt kost het Ajax 1.5-2mln euro (en er is een koopoptie van 20mln). Voor een backup met deze onzekerheden lijkt me dat niet gek. Veel meer mogelijkheden voor een 2e spits heb je ook niet, financieel

• toolkist
  • Niet online
Sauer blijkbaar ook zo'n beetje rond. 15+2m zijn de laatste geruchten, dan ga ik zo langzaamaan wel begrijpen dat Feyenoord hem verkoopt.

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:29:
Sauer blijkbaar ook zo'n beetje rond. 15+2m zijn de laatste geruchten, dan ga ik zo langzaamaan wel begrijpen dat Feyenoord hem verkoopt.
Yup, voor een speler die het totaal nog niet waar heeft gemaakt en blessuregevoelig bleek prima.

Ik ben er nier rouwig om dat we m kwijtzijn.

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Mwa, Dest, Read? Vind hem niet heel veel beter dan Deijl b.v. en is ook alweer 25 dus ook niet heel veel rek. Als een speler van 25 nog steeds in de subtop speelt zegt dat wel genoeg denk ik.

Only fools are enslaved by time and space.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30
toolkist schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:28:
[...]

Yep. Maar om nou 10m te gaan uitgeven voor een back up lijkt me alleen niet handig. Dan moeten ze hem dus toch echt wel als een basisspeler willen halen en ik betwijfel of hij dat waard is tov met Rosa spelen.
Eerst maar eens die middenvelder halen ;)
10m is wel erg duur idd. Dat is meer dan twee keer zo duur als Gaaei (was 4m) en ik denk niet dat van Rooij nou echt zoveel beter is. Oke, wel andere profielen, Gaaei een type die continu naar de achterlijn wil en Rooij een type die meer vanaf eigen helft wil opbouwen.

Die Tolu Arkodare is wel een fysiek beest trouwens zeg. Dat wordt interessant als hij tegen AZ moet spelen.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:58:
[...]
Gaaei een type die continu naar de achterlijn wil en Rooij een type die meer vanaf eigen helft wil opbouwen.
Het opbouwen is wel iets wat we nu missen achter in, te weinig opties. Dus al Rooij dat kan snap ik het ook wel weer.

• toolkist
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:28:
[...]

naar verluidt kost het Ajax 1.5-2mln euro (en er is een koopoptie van 20mln). Voor een backup met deze onzekerheden lijkt me dat niet gek. Veel meer mogelijkheden voor een 2e spits heb je ook niet, financieel
2.5m salaris en nog iets van 1.5m huursom toch? Dat was tenminste het laatste wat ik (ergens) gelezen heb.

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:58:
Die Tolu Arkodare is wel een fysiek beest trouwens zeg. Dat wordt interessant als hij tegen AZ moet spelen.
Als Goes weer irritant gaat doen legt ie em gewoon over z'n schouder en speelt verder ;)
Al hebben we ooit eerder een spits gehad die 'oorlog in de 16' ging brengen

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Het opbouwen is wel iets wat we nu missen achter in, te weinig opties. Dus al Rooij dat kan snap ik het ook wel weer.
Blind, Baas, Janse, Henrique. Allemaal een goede pass in de benen. Alleen balvaste spelers op het middenveld waar je die bal aan kwijt kunt.

• ephymerous
PolarBear schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Michel speelt vaak met een back naar voren. Die Braziliaan kan dat. De andere back is dan meer verdedigend. Fijn dat dat een opbouwer is.

XXXVI

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:05

FreakNL

Well do ya punk?

Harribo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:51:
Bij Groningen willen ze weinig besteden en kapitaal opbouwen las ik.
Ik verwacht dat Groningen geen hoge ogen gaat gooien komend seizoen. Zolang ze maar niet degraderen ben ik wel tevreden eigenlijk ook.

Harribo gaat as zaterdag met 3 anderen naar de euroborg, oefenpot tegen Vallodolid. Deze mensen zijn niet voetbal liefhebbers en ook nog nooit in de euro geweest. Voor de ervaring gaan ze. Kaartje kost ook maar 12,50. Leuke mogelijkheid voor hun. Ik was er snel bij en heb 4 kaartjes op mooie zitplaatsen.
Dan zit Groningen in hetzelfde schuitje als Sparta. We hebben momenteel geen geld meer en een matige selectie. We hebben bijvoorbeeld nog niet eens een eerste keeper. Pas als Young verkocht wordt is er weer geld…
Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken