Ik durf te wedden dat hij nu wel een heel seizoen fit zal blijventoolkist schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:52:
Stengs naar AZ. Als die nou Wijndal en Boadu ff halen hebben zij de "3 musketiers" terug en zijn wij van Wijndal af. Iedereen blij
Verandert er daadwerkelijk iets dan? Ik heb sterk de indruk dat de Spaanse kranten het ook niet weten en gewoon maar wat schrijven om erover te kunnen schrijven.toolkist schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:32:
Ondertussen word ik wel heel erg moe van die soap rondom Ter Stegen.
Wel niet wel niet, het lijkt elk uur te veranderen. Gewoon cancellen die handel en voor een ander gaan, dit gaat ongetwijfeld leiden tot of een medische keuring waar ie niet doorheen komt, of een blessure vlak nadat het eindelijk rond komt.
Maar dat het vermoeiend lang duurt ben ik met je eens, voor Paes ook niet lekker dit. Maar ja, dat ze nummer 1 nog even bewaard hebben moge wel duidelijk zijn dat hij die niet gaat krijgen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vooralsnog is het daadwerkelijke eind resultaat niet niet niet, dus nee wat dat betreft verandert er niks. Competitie begint volgende week al, het wordt nu wel tijd om door te pakken. Idem met die centrale middenvelder, de vervanger van Henderson dus, waar we nu al een jaar of wat op wachten.
Ik snap best dat de top targets meer tijd kosten dan het halen van een type Gaaei die god op zn blote knien bedankt dat ie uberhaupt bij Ajax mag spelen, maar dit begint wel vervelend lang te duren nu. Gewoon wat deadlines stellen en anders doorpakken naar ee volgende speler op de lijst.
Ik snap best dat de top targets meer tijd kosten dan het halen van een type Gaaei die god op zn blote knien bedankt dat ie uberhaupt bij Ajax mag spelen, maar dit begint wel vervelend lang te duren nu. Gewoon wat deadlines stellen en anders doorpakken naar ee volgende speler op de lijst.
Ook qua detail status vraag ik me af of er daadwerkelijk wat verandert of dat hetzelfde probleem niet gewoon door kabbelt. En het zouden best wel eens spelletjes om details kunnen zijn maar blijkbaar laat Cruyff zich niet gek maken. Ik ben benieuwd, de tijd begint wel te dringen qua compositie. Al denk ik dat ze qua deadline zelf gewoon naar september kijken want tot die tijd kan er nog van alles gebeuren.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:14:
Vooralsnog is het daadwerkelijke eind resultaat niet niet niet, dus nee wat dat betreft verandert er niks. Competitie begint volgende week al, het wordt nu wel tijd om door te pakken. Idem met die centrale middenvelder, de vervanger van Henderson dus, waar we nu al een jaar of wat op wachten.
En dat is nu ook een beetje het probleem. Sutalo zou kunnen vertrekken, maar dan moet Benfica eerst verkopen. Er kan ook nog zomaar een bod op Godts of Baas komen of zoiets. Dolberg en Gaaei gebeurt ook maar niet. Ik denk dat er eerst iets uitgaans moet gebeuren voordat we weer wat binnen gaan zien komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Qua keeper en middenvelder geloof ik niet dat ze afhankelijk zijn van uitgaande transfers, hoogstens als ze voor een Ounahi bv ineens 20m willen betalen. Voor die posities ben je ook niet afhankelijk van wat er tot begin september nog gebeurt, daar heb je nu al ruimte in de selectie.Gonadan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:29:
En dat is nu ook een beetje het probleem. Sutalo zou kunnen vertrekken, maar dan moet Benfica eerst verkopen. Er kan ook nog zomaar een bod op Godts of Baas komen of zoiets. Dolberg en Gaaei gebeurt ook maar niet. Ik denk dat er eerst iets uitgaans moet gebeuren voordat we weer wat binnen gaan zien komen.
Het gaat om financiële ruimte, bijvoorbeeld in salarishuis. MATS zal wel al wat rekening mee gehouden worden maar je kunt niet zomaar spelers erbij halen, ook al heeft de selectie die ruimte nog.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:10:
[...]
Qua keeper en middenvelder geloof ik niet dat ze afhankelijk zijn van uitgaande transfers, hoogstens als ze voor een Ounahi bv ineens 20m willen betalen. Voor die posities ben je ook niet afhankelijk van wat er tot begin september nog gebeurt, daar heb je nu al ruimte in de selectie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat snap ik ook wel, maar je gaat niet zo lang onderhandelen met Ounahi of (schijnbaar) Brandt als de ruimte er totaal niet is.Gonadan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:17:
[...]
Het gaat om financiële ruimte, bijvoorbeeld in salarishuis. MATS zal wel al wat rekening mee gehouden worden maar je kunt niet zomaar spelers erbij halen, ook al heeft de selectie die ruimte nog.
Het is de vraag of er nog onderhandeling loopt en misschien houden ze het juist warm in de hoop meer ruimte te krijgen, want die wordt wel verwacht.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Dat snap ik ook wel, maar je gaat niet zo lang onderhandelen met Ounahi of (schijnbaar) Brandt als de ruimte er totaal niet is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor diegene die Ajax Burnley willen kijken maar geen Ziggo hebben: op het youtube kanaal van Ajax kan je het live zien mits je een vpn gebruikt. Blijkbaar hebben ze de live stream geblokkeerd voor NL en nog een aantal andere landen (k** Ziggo); voor mij werkt het via het VK.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Zit nu even Feyenoord-Rayo Vallecano te kijken. Ik wordt wel blij hoor van het vertoonde spel van Feyenoord. Lekker hoog tempo, hoog druk zetten, prima combinaties. Het plezier lijkt weer terug.
En Shaqueel maakt de 1-0. Die is echt op weg naar de basis.
En Shaqueel maakt de 1-0. Die is echt op weg naar de basis.
[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 26-07-2026 14:29 ]
Van Persie als valse rechts- of linksbuiten?DutchOwnage schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:27:
Zit nu even Feyenoord-Rayo Vallecano te kijken. Ik wordt wel blij hoor van het vertoonde spel van Feyenoord. Lekker hoog tempo, hoog druk zetten, prima combinaties.
En Shaqueel maakt de 1-0.
En Gio heeft geluisterd zo te lezen? Geen twee verdedigende middenvelders meer?
Vals rechtsD-e-n schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:28:
[...]
Van Persie als valse rechts- of linksbuiten?
En Gio heeft geluisterd zo te lezen? Geen twee verdedigende middenvelders meer?
Dan staat Borges dus weer niet op zijn favoriete plek.
Klopt ja.
Maar Zechiel, ik hoop dat ze 'm kunnen houden. Erg sterke indruk.
Je hebt ook geen vergelijkbare speler. Van Elshout misschien.DutchOwnage schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:31:
Klopt ja.
Tegen de verhouding in maar Ajax scoort; Bouwman tikt hem binnen na een goede passeer actie buitenom en voorzet van Carrizo.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dolberg niet bij de selectie, volgens Sofascore niet fit? 't Is ook wat met die jongen..
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Regeer en Wijndal ook niet. Volgens mij zijn ze gewoon heel voorzichtig in de voorbereiding mrt de fitheid van de spelers.Quad schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:40:
Dolberg niet bij de selectie, volgens Sofascore niet fit? 't Is ook wat met die jongen..
Nagtegaal heeft ook wat oefenpotjes nodig idd
Ik vind Ajax nu leuke spelers hebben als ik zo kijk.
Blind ben ik best blij mee met wat ik nu zie.
Want bij sommige spelers mist het spelinzicht.
Denk dat het nu vooral belangrijk wordt dat er een echt team van wordt gesmeed waarin spelers elkaar makkelijk kunnen vinden en iedereen weet wat hij moet doen. Zou mooi zijn als Michel dat lukt. Dan zie ik dit Ajax best stappen maken.
Denk dat het nu vooral belangrijk wordt dat er een echt team van wordt gesmeed waarin spelers elkaar makkelijk kunnen vinden en iedereen weet wat hij moet doen. Zou mooi zijn als Michel dat lukt. Dan zie ik dit Ajax best stappen maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-07-2026 15:40 ]
Qua creativiteit nu wel veel te afhankelijk van Ouazane. Daar mag echt nog wel wat bij. En zeker in de 1e helft vond ik het vaak erg statisch, zo weinig loopacties zonder bal.Harribo schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:39:
Ik vind Ajax nu leuke spelers hebben als ik zo kijk.
Grappige is dat ik zie dat Klaassen, Blind en Berghuis wél de creativiteit hebben. Alleen... Qua snelheid en verdedigend niet al te best.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:41:
[...]
Qua creativiteit nu wel veel te afhankelijk van Ouazane. Daar mag echt nog wel wat bij. En zeker in de 1e helft vond ik het vaak erg statisch, zo weinig loopacties zonder bal.
Ouazane speelt goed, groot talent volgens mij, toch had hij in de eerste helft 2x een beslissende pass aan Leonardo kunnen geven en dat blijft dan uit. Dat was Steur niet overkomen.
Godts had al een paar keer kunnen scoren. Maar killt niet en ziet anderen ook niet altijd vrij staan.
Edvardsen zou ik vaker gebruiken, veel energie, loopt vaak goed vrij en heeft de drang naar voren
[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 26-07-2026 15:49 ]
In ieder geval zie je nu onder Michel weer patronen ontstaan met een duidelijk idee. Spelers lijken steeds beter te weten wat ze moeten doen en vooral ook wanneer wel en wanneer niet. Imo zie je dat heel goed bij het drukzetten.
Ik zag PSV gigantisch falen, terwijl Ajax de sterren van de hemel voetbalt in Europa.
Het was niet best.
Het was niet best.
Sarcasm much?
Ajax speelde tegen de ploeg waar de tegenstander van Twente 5-1 tegen uithaalde.
Maar PSV was idd niet best. Toch kan dat natuurlijk ook gunstig uitpakken. Bosz weet iig waar ie aan moet werken, niet dat ie dat al wist natuurlijk.
Ajax speelde tegen de ploeg waar de tegenstander van Twente 5-1 tegen uithaalde.
Maar PSV was idd niet best. Toch kan dat natuurlijk ook gunstig uitpakken. Bosz weet iig waar ie aan moet werken, niet dat ie dat al wist natuurlijk.
En toch denk ik dat het niet verkeerd is om eerder in een seizoen al serieus moet voetballen. Iets dat PSV niet hoeft te doen, want geplaatst.DutchOwnage schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:06:
Sarcasm much?
Maar de competitie is nog niet begonnen en PSV blijft een geduchte tegenstander.
Dit inderdaad, hebben ze ook uitgesproken. De echte wedstrijden zijn belangrijker dan het oefenen en Michel was al niet zo blij met deze wedstrijd maar de planning stond al vast.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:53:
[...]
Regeer en Wijndal ook niet. Volgens mij zijn ze gewoon heel voorzichtig in de voorbereiding mrt de fitheid van de spelers.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker niet. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat Ajax voorrondes heeft, dan gaat het tenminste ergens om in plaats van dat loze oefenen.mavaros schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:15:
[...]
En toch denk ik dat het niet verkeerd is om eerder in een seizoen al serieus moet voetballen. Iets dat PSV niet hoeft te doen, want geplaatst.
Tot ze er uit liggen omdat ze er nog niet klaar voor waren, dan vind ik het uiteraard ineens een stuk minder leuk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben eigenlijk best wel tevreden met wat we zien van Ajax tot nu toe. Duidelijk idee, waar je al behoorlijk goed de patronen van ziet. Met name in de aanval zien we al best wel goede dingen. Knap wat ze zo snel hebben veranderd. Zelfs als er geen aankopen in het veld staan zie je duidelijk de verandering en de verbeteringen. Fijn ook om weer een Ajax te zien dat wil aanvallen.
Genieten ook om de jonge gasten te zien. Ouazane, Abdalla en Johnson zijn echt wel lekker bezig.
Voelt eindelijk weer beetje alsof je Ajax volgt op deze manier.
Overigens denk ik niet dat Ajax titel kandidaat nr1 zal zijn. Dat is natuurlijk gewoon PSV. Maar wie weet wat er nog gaat gebeuren komende maand.
Genieten ook om de jonge gasten te zien. Ouazane, Abdalla en Johnson zijn echt wel lekker bezig.
Voelt eindelijk weer beetje alsof je Ajax volgt op deze manier.
Overigens denk ik niet dat Ajax titel kandidaat nr1 zal zijn. Dat is natuurlijk gewoon PSV. Maar wie weet wat er nog gaat gebeuren komende maand.
Maar als de competitie start straks heb je al wel wat in de benen. Kan een voordeel zijn in de start.Gonadan schreef op zondag 26 juli 2026 @ 18:34:
[...]
Zeker niet. Ik vind het dan ook helemaal niet erg dat Ajax voorrondes heeft, dan gaat het tenminste ergens om in plaats van dat loze oefenen.
Tot ze er uit liggen omdat ze er nog niet klaar voor waren, dan vind ik het uiteraard ineens een stuk minder leuk.
Klaassen creatief? Wat heb jij gedronken dat wil ik ookHarribo schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:47:
[...]
Grappige is dat ik zie dat Klaassen, Blind en Berghuis wél de creativiteit hebben. Alleen... Qua snelheid en verdedigend niet al te best.
Inderdaad, die gaf alleen balletjes achteruit a la FrenkieOuazane speelt goed, groot talent volgens mij, toch had hij in de eerste helft 2x een beslissende pass aan Leonardo kunnen geven en dat blijft dan uit. Dat was Steur niet overkomen.
Niks nieuws toch, de oogkleppen van Godts? Het verbaast me echt dat ie vorig seizoen nog zoveel assists heeft gegeven, als ie de bal wat vaker af zou geven had ie er makkelijk 20+ gehaald.Godts had al een paar keer kunnen scoren. Maar killt niet en ziet anderen ook niet altijd vrij staan.
Edvardsen zou ik vaker gebruiken, veel energie, loopt vaak goed vrij en heeft de drang naar voren
Edvardsen is leuk als 13e speler ofzo, als je op het eind de wedstrijd uit wil spelen en iemand lekker rond wil laten jagen en evt counteren. Maar mist verder wel de handelingssnelheid, vind ik tenminste.
Edvardsen is heerlijk voor erbij. Geen hoogvlieger, gaat het verschil niet maken maar klaagt ook niet en als je hem brengt geeft hij alles.
Een Steur die splijtende steekballen geeft is voor mij ook nieuw, maar misschien heeft hij al wat geleerd in Newcastle.
Een Steur die splijtende steekballen geeft is voor mij ook nieuw, maar misschien heeft hij al wat geleerd in Newcastle.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ook als ie tegen jullie de winnende maakt
?
Zonder te juichen uiteraard.
[ Voor 24% gewijzigd door DutchOwnage op 26-07-2026 23:09 ]
Zolang hij dat tegen Feyenoord ook doet vind ik het best.DutchOwnage schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:08:
Ook als ie tegen jullie de winnende maakt?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat maar komen die competitie start. Heeft weer lang genoeg geduurd
Dat zou voor NEC een gouden aanwinst zijn.Vos schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:43:
Tadic naar NEC? Zou leuk zijn.
Deze gozer heeft de neiging om het elftal iets beter te laten voetballen, dan ze normaal kunnen. Ook handig, wanneer je Europa intrekt en collectief nog denkt dat je op schoolreisje gaat, maar rechtstreeks het hol van de leeuw gaat betreden.
Vorig jaar wel echt een abominabel niveau gehaald in de Emiraten. Wel veel ervaring en een leider. Zal ook niet minder zijn dan Sierhuis. Wel echt een middenmoot aankoop. Zelfde met Emre Mor totale has been.mavaros schreef op maandag 27 juli 2026 @ 08:45:
[...]
Dat zou voor NEC een gouden aanwinst zijn.
Deze gozer heeft de neiging om het elftal iets beter te laten voetballen, dan ze normaal kunnen. Ook handig, wanneer je Europa intrekt en collectief nog denkt dat je op schoolreisje gaat, maar rechtstreeks het hol van de leeuw gaat betreden.
Samen met Linssen en Chery wel veel routiniers voorin, voor de ervaring zou het niet echt nodig zijn zou je zeggen. Wel een goede prof en met Europese wedstrijden genoeg ruimte om te rouleren omdat die niet alles kunnen spelen.
Creatief is niet het goede woord inderdaad, hij weet waar hij moet lopen om als team op te bouwen. Dat heeft niet elke speler door bij Ajax. En een neusje voor een doelpunt.toolkist schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:12:
[...]
Klaassen creatief? Wat heb jij gedronken dat wil ik ook
Verdedigend was hij dramatisch gisteren vond ik , tackled overal naast en te laat.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 27-07-2026 11:27 ]
Klaassen is nog nooit goed geweest in duels. Als hij al een duel aangaat...Harribo schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:26:
[...]
Creatief is niet het goede woord inderdaad, hij weet waar hij moet lopen om als team op te bouwen. Dat heeft niet elke speler door bij Ajax. En een neusje voor een doelpunt.
Verdedigend was hij dramatisch gisteren vond ik , tackled overal naast en te laat.
Maar zijn neusje voor de goal is zeker goed ontwikkeld.
Ik zat gister al klaar voor de Johan Cruijff schaal.. Helemaal scheel gezocht naar welke zender ik nou moest hebben.. Aanstaande zondag pasDutchOwnage schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:16:
Laat maar komen die competitie start. Heeft weer lang genoeg geduurd
Sauer lijkt voor 12.5m naar Duitsland te vertrekken. Dan had ik em gehouden.
Zo dacht ik een hele tijd dat Ajax komende zondag de 1e competitie wedstrijd uit in Volendam zou spelen... Blijkt het een oefenwedstrijd te zijn (en Volendam is natuurlijk gedegradeerd)JEightyFive schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:37:
[...]
Ik zat gister al klaar voor de Johan Cruijff schaal.. Helemaal scheel gezocht naar welke zender ik nou moest hebben.. Aanstaande zondag pas![]()
Pff echt jammer. Hier zat zo veel meer rek in deze speler. Ik was fan van hem, had hem altijd opgesteld. Alleen vanwege zijn jonge leeftijd en zijn snelheid al.toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:09:
Sauer lijkt voor 12.5m naar Duitsland te vertrekken. Dan had ik em gehouden.
Nu zit je met Sliti, Diarra & Borges. Man man man. Er moet echt wat bij qua buitenspelers.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
NEC wil doorpakken en Kaplan overnemen van Ajax, met een ruil van Sano + 10 tot 15 miljoen lijkt me dat een prima deal voor beide clubs?
Ik wens Gio wel succes met het middenveld uitkiezen.
Stel je Zechiel niet op, dan heb je een zwaar ontevreden speler die weg wilt.
Je hebt alleen al een nieuwe nummer 6 gehaald, die Belg.
Mijn middenveld zou zijn:
Zechiel - Valente - Targhalline.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
vi noemt nu max 15m plus doorverkoop. Kunnen jullie weer anderhalve Borges voor kopenAgent47 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:12:
[...]
Pff echt jammer. Hier zat zo veel meer rek in deze speler. Ik was fan van hem, had hem altijd opgesteld. Alleen vanwege zijn jonge leeftijd en zijn snelheid al.
Nu zit je met Sliti, Diarra & Borges. Man man man. Er moet echt wat bij qua buitenspelers.
Neem aan dat je Kaplan + 10/15m bedoelt voor Sano? Veel te veel, de helft misschien. Maar liever gewoon een meer ervaren en bewezen middenvelder.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:18:
NEC wil doorpakken en Kaplan overnemen van Ajax, met een ruil van Sano + 10 tot 15 miljoen lijkt me dat een prima deal voor beide clubs?
Ajax heeft nog steeds geen keeper of middenvelder gehaald maar de volgende spits komt er schijnbaar aan. Huur met koopoptie.
https://www.bbc.com/sport/football/articles/cr5934j1jmdoKist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:53:
Ajax heeft nog steeds geen keeper of middenvelder gehaald maar de volgende spits komt er schijnbaar aan. Huur met koopoptie.
Hopelijk doet hij dan wel normaal
Rare transfer zou dat zijn, maar wellicht wel logisch als ze 100% Dolberg willen en kunnen verkopen. Konadu is nog niet goed genoeg. En met een huur betaal je nu in ieder geval niet de volle mep. Wel heb je dan twee spitsen die niet echt van het meevoetballen zijn? En dat terwijl je veel spelers er omheen hebt die ook voor eigen succes willen gaan. Dan is een meer meevoetballende spits als Dolberg een stuk beter.Kist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:53:
En voor de 6 positie: als 20 miljoen nog kan worden uitgegeven, dan moet een speler als Patrick Berg, Sano (eventueel met Kaplan een deal maken) of vergelijkbare voetballende verdedigende middenvelder toch makkelijk haalbaar zijn?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Middenvelders met potentie hebben we onderhand wel genoeg, ik heb liever de ervaren man die het middenveld kan regisseren.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:18:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het schijnt de Weghorst vervanger te zijn, een targetman dusGundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:11:
[...]
Rare transfer zou dat zijn, maar wellicht wel logisch als ze 100% Dolberg willen en kunnen verkopen. Konadu is nog niet goed genoeg. En met een huur betaal je nu in ieder geval niet de volle mep. Wel heb je dan twee spitsen die niet echt van het meevoetballen zijn? En dat terwijl je veel spelers er omheen hebt die ook voor eigen succes willen gaan. Dan is een meer meevoetballende spits als Dolberg een stuk beter.
En voor de 6 positie: als 20 miljoen nog kan worden uitgegeven, dan moet een speler als Patrick Berg, Sano (eventueel met Kaplan een deal maken) of vergelijkbare voetballende verdedigende middenvelder toch makkelijk haalbaar zijn?
Vind het persoonlijk wel erg vreemd als je als pl club een speler van 25 miljoen (vorig jaar gehaald) naar een Nederlandse club stuurt als pinch-hitter.Terranova schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:18:
[...]
Het schijnt de Weghorst vervanger te zijn, een targetman dus
Ja zo bedoel ik het.toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:46:
[...]
Neem aan dat je Kaplan + 10/15m bedoelt voor Sano? Veel te veel, de helft misschien. Maar liever gewoon een meer ervaren en bewezen middenvelder.
De dure mannen komen niet, dus ik denk dat een Sano best wel wat toevoegt. Vooral t.ov. Regeer is Sano een hele verbetering.Gonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:15:
[...]
Middenvelders met potentie hebben we onderhand wel genoeg, ik heb liever de ervaren man die het middenveld kan regisseren.
Het is een enorme opgave om iedereen tevreden te houden. Steijn is terug van een lange blessure en maakt in de voorbereiding ook een goede indruk. Moder loopt ook nog rond. Opzich goed om wat te kiezen te hebben, maar het is tijd om wat vastigheden in te slijpen en niet constant met een andere samenstelling te spelen.Agent47 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:34:
Ik wens Gio wel succes met het middenveld uitkiezen.
Eigenlijk wil je Zechiel niet verkopen, maar hij gaat ook niet verlengen. Sluit niet uit dat hij alsnog vertrekt.
Sano heeft gewoon ook een goed seizoen gedraaid bij een team dat vorig jaar een stuk beter speelde dan Ajax. En hij kan eventueel ook nog wat opleveren. Zie hem liever dan kwetsbare hasbeens van topclubsQu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:24:
[...]
Ja zo bedoel ik het.
[...]
De dure mannen komen niet, dus ik denk dat een Sano best wel wat toevoegt. Vooral t.ov. Regeer is Sano een hele verbetering.
Sano heeft 0,0 ervaring, 0,0 leidinggevende capaciteiten, en gaat een team ook niet even op z'n plek zetten.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:24:
[...]
Ja zo bedoel ik het.
[...]
De dure mannen komen niet, dus ik denk dat een Sano best wel wat toevoegt. Vooral t.ov. Regeer is Sano een hele verbetering.
Dat wat Ajax nodig heeft, heeft hij niet. Waarom zou je hem halen dan? En zeker niet voor zo'n premium prijs.
1 seizoen NEC he, meer heeft ie nog niet laten zien.
Spelers die verder zijn kunnen we niet betalentoolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:38:
[...]
Sano heeft 0,0 ervaring, 0,0 leidinggevende capaciteiten, en gaat een team ook niet even op z'n plek zetten.
Dat wat Ajax nodig heeft, heeft hij niet. Waarom zou je hem halen dan? En zeker niet voor zo'n premium prijs.
Voormalig PL club418O2 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:21:
[...]
Vind het persoonlijk wel erg vreemd als je als pl club een speler van 25 miljoen (vorig jaar gehaald) naar een Nederlandse club stuurt als pinch-hitter.
Waarbij de nieuwe trainer het niet in die speler ziet zitten.
Wat betreft Ajax, als dit bij elkaar max 4-5m kost op jaarbasis en Michel het echt niet in Dolberg ziet zitten dan lijkt me dit een prima deal. In ieder geval een heel ander type spits dan Marcos Leonardo.
Dat gerucht speelt al wat langer, eerst zien dan geloven. Maar Dolberg mag wel weg inderdaad, alleen zit daar nog niet echt schot in de zaak.Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:11:
[...]
Rare transfer zou dat zijn, maar wellicht wel logisch als ze 100% Dolberg willen en kunnen verkopen. Konadu is nog niet goed genoeg. En met een huur betaal je nu in ieder geval niet de volle mep. Wel heb je dan twee spitsen die niet echt van het meevoetballen zijn? En dat terwijl je veel spelers er omheen hebt die ook voor eigen succes willen gaan. Dan is een meer meevoetballende spits als Dolberg een stuk beter.
Of Leonardo wel of niet mee kan voetballen ben ik nog niet over uit. Ik heb net zoveel positieve als negatieve verhalen over hem gelezen, alsof iedereen maar wat roept.
Volgens het VI pro artikel doet hij het wel, ook uitzakken om een aanval op te zetten. Het moet allemaal alleen niet te fysiek worden, daar is hij minder op gebouwd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tuurlijk wel. Zie je pas nog met Marcos Leonardo. Er zijn echt wel betere middenvelders te halen voor 10-15m dan een Sano.
Hij heeft ook op tien gespeeld. Ik zie het wel als goede aanvulling. Dan kan je konadu ook verhuren en in geval van nood kan je Abdallah meenemenGonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:42:
[...]
Dat gerucht speelt al wat langer, eerst zien dan geloven. Maar Dolberg mag wel weg inderdaad, alleen zit daar nog niet echt schot in de zaak.
Of Leonardo wel of niet mee kan voetballen ben ik nog niet over uit. Ik heb net zoveel positieve als negatieve verhalen over hem gelezen, alsof iedereen maar wat roept.
Volgens het VI pro artikel doet hij het wel, ook uitzakken om een aanval op te zetten. Het moet allemaal alleen niet te fysiek worden, daar is hij minder op gebouwd.
Ervaring hoeft niet zo duur te zijn als die namen, er zit ook nog wel wat tussen. Plus die namen waren niet echt de regisseur maar meer aanvallend.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:24:
[...]
Ja zo bedoel ik het.
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat NEC ervoor wil hebben is hij niet waard, voor dat geld haal je uit het buitenland iets met meer ervaring en garanties.
Daarnaast moet Ajax komende seizoen gewoon ver uitstijgen boven wat NEC afgelopen seizoen deed als ik Cruyff mag geloven dus de lat ligt gewoon hoger.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag het me af. Zeker qua salarisGonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:49:
[...]
Wat NEC ervoor wil hebben is hij niet waard, voor dat geld haal je uit het buitenland iets met meer ervaring en garanties.
Daarnaast moet Ajax komende seizoen gewoon ver uitstijgen boven wat NEC afgelopen seizoen deed als ik Cruyff mag geloven dus de lat ligt gewoon hoger.
Leuk om 'm in de ED te zien en ik ben nieuwsgierig hoe Schreuder 'm gaat inpassen.
XXXVI
Welkom bij een ✨Topclub✨Lekkerboeie86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:30:
[...]
Het is een enorme opgave om iedereen tevreden te houden. Steijn is terug van een lange blessure en maakt in de voorbereiding ook een goede indruk. Moder loopt ook nog rond. Opzich goed om wat te kiezen te hebben, maar het is tijd om wat vastigheden in te slijpen en niet constant met een andere samenstelling te spelen.
Eigenlijk wil je Zechiel niet verkopen, maar hij gaat ook niet verlengen. Sluit niet uit dat hij alsnog vertrekt.
Weghorst was ook geen succes. Beperkt in het meevoetballen en kreeg ook nauwelijks ballen om af te werken behalve een paar goed gevallen voorzetten van Gaaei. Dus ik vraag me af of een target man zo nodig is voor het spel wat Ajax wil spelen. Voor de afwisseling om iets te forceren werkt het ook niet als de rest geen voorzet geeft.Terranova schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:18:
[...]
Het schijnt de Weghorst vervanger te zijn, een targetman dus
Wat ik gehoord en gezien van hem heb (en zeer accurate en altijd ware ervaringen met hem in Football Manager :X) is het meer een afmaker dan een meevoetballer. Dus niet zoals Dolberg iemand die een bal zowel met het hoofd als de voet bij een medespeler kan krijgen en zich ook laat terugzakken om zo anderen in stelling te brengen.Gonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:42:
[...]
Dat gerucht speelt al wat langer, eerst zien dan geloven. Maar Dolberg mag wel weg inderdaad, alleen zit daar nog niet echt schot in de zaak.
Met Blind, Berghuis, Klaassen, ter Stegen heeft Ajax toch meer dan genoeg ervaring en leiderschap? En dan heb je ook nog een paar halverwege de 20 in de selectie.toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:38:
[...]
Sano heeft 0,0 ervaring, 0,0 leidinggevende capaciteiten, en gaat een team ook niet even op z'n plek zetten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Berghuis brengt echt 0,0 aan mentaliteit binnen de selectie en gaat ook niemand op z'n juiste plek zetten. Klaassen idem, dat is afgelopen seizoen wel gebleken.ph4ge schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:12:
[...]
Met Blind, Berghuis, Klaassen, ter Stegen heeft Ajax toch meer dan genoeg ervaring en leiderschap? En dan heb je ook nog een paar halverwege de 20 in de selectie.
Dus zul je meer nodig hebben dan die 2 achterin, Ter Stegen z'n "bereik" komt natuurlijk niet ver genoeg als Ajax ergens op de helft van de tegenstander staat en Blind zal ook niet alles (kunnen) spelen.
Noem die ervaren man maar, Ounahi gaat het niet worden en die kostte al rond de 20 miljoen. Dus ik ben benieuwd naar een ervaren man die goedkoper gaat zijn dan Sano.
Die leidinggevende functie is al voor Blind. En eventueel Klaassen.toolkist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:38:
[...]
Dubbel gevoel. Vorig jaar niet goed genoeg dus in dat opzicht een prima prijs voor iemand die veel te bewijzen heeft.Agent47 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:12:
[...]
Pff echt jammer. Hier zat zo veel meer rek in deze speler. Ik was fan van hem, had hem altijd opgesteld. Alleen vanwege zijn jonge leeftijd en zijn snelheid al.
Anderzijds denk ik dat hij veel potentie heeft, dat de trainerswissel hem mogelijk goed kon doen en hij dit seizoen wellicht kon verrassen. Alleen zal je dat nooit weten. In die zin snap ik dat ze het geld pakken.
Alsof Blind elke wedstrijd beschikbaar gaat zijn. Alsof Klaassen vorig seizoen getoond heeft dat te kunnenQu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:40:
[...]
Die leidinggevende functie is al voor Blind. En eventueel Klaassen.
Ja precies. Ajax heeft nu gewoon bewezen mensen nodig. Al die maybe's hebben de afgelopen jaren niet goed uitgepakt.Gonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:15:
[...]
Middenvelders met potentie hebben we onderhand wel genoeg, ik heb liever de ervaren man die het middenveld kan regisseren.
Ga je echt het risico lopen met een belachelijk bedrag voor die Sano naar notabene NEC? Met een beetje pech is dat wéér je concurrent voor de top 5. Ik vind hem ook geen zekerheidje. Dan zou ik dat geld eerder uitgeven aan een type zoals Tadic in 2019
Zo uit het hoofd: Patrick Berg, Maximilian Arnold, Darko Nejasmic (niet ervaren, maar wel interessant), Christian Nørgaard (als ie Arsenal wil verlaten), De Roon (wil alleen denk ik niet meer weg bij Atalanta), Pathé Ciss (meer een verdediger).Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:39:
Noem die ervaren man maar, Ounahi gaat het niet worden en die kostte al rond de 20 miljoen. Dus ik ben benieuwd naar een ervaren man die goedkoper gaat zijn dan Sano.
Itakura kan ook als middenvelder?
[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 27-07-2026 16:59 ]
Ook Read word dolgedraaid door de PL beloften.
Feyenoord nu een bod van rond de 21 miljoen geweigerd op hem, maar ze zijn die knul gek aan het maken. Hij kan natuurlijk zich wel financieel onafhankelijk voetballen daar. Super naar. 3 x een veel te laag bod doen en dan klagen dat Feyenoord niet wil meewerken.......
Helaas weinig zelfreflectie bij het kamp Read en een overschatting van zichzelf…
Beseft waarschijnlijk niet dat hij afgelopen seizoen erg veel geblesseerd was.
Met de intensiteit van de PL zal hij hoogstwaarschijnlijk veel op de bank/de ziekenboeg zitten. Die gaat daar gruwelijk door de mand vallen. Voor zijn ontwikkeling zou het goed zijn als hij eerst nog 2 jaar eredivisie achter de kiezen heeft en zich eens een seizoen fit gaat tonen. De knul is pas 20(!)
Tenzij Nottingham nu met 35 miljoen komt zou ik m aan zijn contract houden.
Feyenoord nu een bod van rond de 21 miljoen geweigerd op hem, maar ze zijn die knul gek aan het maken. Hij kan natuurlijk zich wel financieel onafhankelijk voetballen daar. Super naar. 3 x een veel te laag bod doen en dan klagen dat Feyenoord niet wil meewerken.......
Helaas weinig zelfreflectie bij het kamp Read en een overschatting van zichzelf…
Beseft waarschijnlijk niet dat hij afgelopen seizoen erg veel geblesseerd was.
Met de intensiteit van de PL zal hij hoogstwaarschijnlijk veel op de bank/de ziekenboeg zitten. Die gaat daar gruwelijk door de mand vallen. Voor zijn ontwikkeling zou het goed zijn als hij eerst nog 2 jaar eredivisie achter de kiezen heeft en zich eens een seizoen fit gaat tonen. De knul is pas 20(!)
Tenzij Nottingham nu met 35 miljoen komt zou ik m aan zijn contract houden.
Leuk dat Cruijff de lat hoog legt. Hij heeft tot nu toe nog niet de echte versterkingen gehaald die dat doel kracht bijzetten. (Overigens zwaar eens dat NEC een veel te hoog bedrag voor m verlangt)Gonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 14:49:
[...]
PSV gewoon weer hoog favoriet dit seizoen, al heb ik nog erg weinig nieuws uit Eindhoven gehoord. Geen PSVer hier met wat nieuwtjes?
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 27-07-2026 17:07 ]
Lol, kom je nog wel achter.LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:06:
[...]
Leuk dat Cruijff de lat hoog legt. Hij heeft tot nu toe nog niet de echte versterkingen gehaald die dat doel kracht bijzetten. (Overigens zwaar eens dat NEC een veel te hoog bedrag voor m verlangt)
Maar hij is nog niet klaar inderdaad, ik wil er nog wel wat bij.
Een abominabele oefenwedstrijd kan je beter verzwijgen. Die wachten rustig tot het er echt om gaat en dan staan ze er vast weer.PSV gewoon weer hoog favoriet dit seizoen, al heb ik nog erg weinig nieuws uit Eindhoven gehoord. Geen PSVer hier met wat nieuwtjes?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De Roon bij Ajax zou een ramp zijn. Denk dat je bij een hoop van de anderen onderschat hoeveel die verdienenGundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:58:
[...]
Zo uit het hoofd: Patrick Berg, Maximilian Arnold, Darko Nejasmic (niet ervaren, maar wel interessant), Christian Nørgaard (als ie Arsenal wil verlaten), De Roon (wil alleen denk ik niet meer weg bij Atalanta), Pathé Ciss (meer een verdediger).
Het maakt allemaal niet uit, NEC en Sano vragen gewoon teveel, die zetten in op een club uit het buitenland. Heel prima uiteraard maar het voor Ajax gewoon niet waard, voor dat geld kan je in de hele wereld shoppen.
Het is meer de vraag of dat nu ook actief gebeurt, het is weer aardig stil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kan mij ook voorstellen dat Nec het geld niet meteen nodig heeft (suikeroom) en wat wil bereiken in Europa.
Dan ga je ook hoog in de boom zitten
Dan ga je ook hoog in de boom zitten
NEC heeft ook het volste recht om het te vragen hoor, ik vind daar niets mis mee. Maar dat betekent niet dat Ajax dat dan ook maar moet gaan betalen. 
20m voor een leuk seizoen bij een middenmoter uit de Eredivisie, dat deden ze. Voor Sulejmani niet eens.
Hoezo goedkoper? Dat hoeft niet per se, maar wel beter c.q. meer laten zien.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:39:
20m voor een leuk seizoen bij een middenmoter uit de Eredivisie, dat deden ze. Voor Sulejmani niet eens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mwah, Sulejmani was al in 2008 (we worden oudGonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:55:
Hoezo goedkoper? Dat hoeft niet per se, maar wel beter c.q. meer laten zien.
Edit: even een inflatie calculator er bij gepakt en die 16 miljoen van toen zou nu 25 miljoen zijn
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 27-07-2026 18:06 ]
Sauer 15M + bonussen + doorverkoop is nog wel aardig, maar net zoals @Agent47 vind ik het wel erg jammer want ook hier groot fan. Volgens mij focussen mensen zich nogal op zijn gebrek aan goals en assists, daarbij uit het oog verliezend dat het een jochie van 19/20 was/is. Dat is nog hartstikke jong en aan alles zie je toch dat ie een heerlijk potje kan voetballen? Het is alleen een gigantische blunder geweest om Paixao te laten vertrekken en dan die 30+ G/A's die hij leverde over te laten aan Sauer. Dat is althans wel wat veel mensen indirect zullen gaan verwachten als je geen directe vervanger voor Paixao neemt. Jammer dat het zo loopt.
Read, tja. Die had die afspraken over 25 miljoen met Te Kloese dan op papier moeten laten vastleggen. Als nieuwe directies informele afspraken moeten gaan nakomen hadden we ook met Kuyt als trainer opgescheept gezeten in plaats van Slot.
Read, tja. Die had die afspraken over 25 miljoen met Te Kloese dan op papier moeten laten vastleggen. Als nieuwe directies informele afspraken moeten gaan nakomen hadden we ook met Kuyt als trainer opgescheept gezeten in plaats van Slot.
Tot nu toe doet onze nieuwe TD maar matig werk wat dat betreft. Waarom zou je een talentvolle linksbuiten verkopen? Een gelijkwaardige speler kost je veel meer. Idem met Read.Agent47 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:12:
[...]
Dat zijn op zich interessante namen, maar met de "oudjes" die er al zijn, om dan nog die 30+ers toe te voegen vind ik dan geen strak plan. Eén Nejasmic of een Sano, zou ik liever voor Sano gaan. Berg klinkt leuk maar die gaat denk ik ook wel duurder zijn dan wat Transfermarkt.com nu aangeeft.Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:58:
[...]
Zo uit het hoofd: Patrick Berg, Maximilian Arnold, Darko Nejasmic (niet ervaren, maar wel interessant), Christian Nørgaard (als ie Arsenal wil verlaten), De Roon (wil alleen denk ik niet meer weg bij Atalanta), Pathé Ciss (meer een verdediger).
Itakura en Sutalo stonden toch in de etalage?
Sulejmani zou nu geen 20 mil opleveren maar dan meer, ook voetballers zijn onderhevig aan inflatieGonadan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:55:
NEC heeft ook het volste recht om het te vragen hoor, ik vind daar niets mis mee. Maar dat betekent niet dat Ajax dat dan ook maar moet gaan betalen.![]()
[...]
Hoezo goedkoper? Dat hoeft niet per se, maar wel beter c.q. meer laten zien.
Ik vond 20 miljoen voor Ounahi al veel dus vandaar de vraag of er iets goedkopers is
Klopt, maar die had ook wel wat meer laten zien, en is een aanvaller.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:21:
[...]
Sulejmani zou nu geen 20 mil opleveren maar dan meer, ook voetballers zijn onderhevig aan inflatie![]()
Ik vond 20 miljoen voor Ounahi al veel dus vandaar de vraag of er iets goedkoper
Maar laten we daar niet te serieus over doen, het was een voorbeeld met een knipoog.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja, hij moet brandhout lozen. We hadden een belachelijk grote selectie met dito salarishuis. Als ie de net nietjes (want dat is Sauer wel gebleken, ook veel geblesseerd daarbij) dan voor een leuke prijs kan slijten had ik het ook gedaan. Overvolle selectie, heeft het niet gebracht, blessuregevoelig. 15 miljoen + bonussen. Doorverkooppercentage. Prima deal denk ik.D-e-n schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:14:
[...]
Tot nu toe doet onze nieuwe TD maar matig werk wat dat betreft. Waarom zou je een talentvolle linksbuiten verkopen? Een gelijkwaardige speler kost je veel meer. Idem met Read.
Ook fijn dat ie voet bij stuk houdt voor Read. Nottingham mag dokken of opdonderen. Wellicht rendeert die Borges beter met een nieuwe trainer. De oefenwedstrijden speelde Feyenoord best goed verder.
Ik vind dat die TD tot nu het wel ok doet. Geen hoogvliegende stunts nog, maar rustig opbouwen (al mag er op de vleugels en backs echt wel wat bij)
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 27-07-2026 18:48 ]
Itakura en Sutalo mogen denk ik wel weg ja. Ik zou eigenlijk wel een van de twee houden omdat je dan tenminste goede rechtsbenige centrale verdediger hebt (dat is Bouwman nog niet). Maar Sutalo heeft nog een tweejarig contract, dus daar moet je sowieso iets mee.Qu3st schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:18:
[...]
Dat zijn op zich interessante namen, maar met de "oudjes" die er al zijn, om dan nog die 30+ers toe te voegen vind ik dan geen strak plan. Eén Nejasmic of een Sano, zou ik liever voor Sano gaan. Berg klinkt leuk maar die gaat denk ik ook wel duurder zijn dan wat Transfermarkt.com nu aangeeft.
Itakura en Sutalo stonden toch in de etalage?
De oudjes zijn nog een beetje betaalbaar, maar vragen zoals eerder opgemerkt nog wel een aardig salaris. Berg is redelijk duur (10-15 miljoen denk ik) en krijgt nu een goed salaris in Noorwegen, maar dan ben je wel gelijk klaar voor de komende jaren.
Jongere goede spelers moet je scouten en de scouting voor het eerste elftal is al jaren een drama bij Ajax.
[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 27-07-2026 19:17 ]
Het was de beste linksbuiten die we hadden. Diarra en sliti kun je echt de competitie niet mee aanvangen. Nou was Sauer geblesseerd dus die had wss de start van de competitie ook niet gehaald. Maar dan hoop ik toch dat er deze week nog een vervanger wordt aangetrokken. Anders begin je zonder fatsoenlijke linksbuiten.LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 18:40:
[...]
Tja, hij moet brandhout lozen. We hadden een belachelijk grote selectie met dito salarishuis. Als ie de net nietjes (want dat is Sauer wel gebleken, ook veel geblesseerd daarbij) dan voor een leuke prijs kan slijten had ik het ook gedaan. Overvolle selectie, heeft het niet gebracht, blessuregevoelig. 15 miljoen + bonussen. Doorverkooppercentage. Prima deal denk ik.
Als DTK daadwerkelijk beloofd heeft dat ie deze zomer weg zou kunnen bij een bod van 25m, dan kan ik me wel voorstellen dat ie nu niet blij is als Feyenoord ineens vasthoudt aan 30+.LZ86 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:04:
Ook Read word dolgedraaid door de PL beloften.
Je maakt die afspraak toch met de directie van Feyenoord, niet met de prive persoon DTK.
Sutalo is inmiddels toch niet beter meer dan Bouwman als je rekening houdt met wat er op die plek gevraagd wordt? En Itakura is meer geblesseerd dan beschikbaar.Gundogan schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:16:
[...]
Itakura en Sutalo mogen denk ik wel weg ja. Ik zou eigenlijk wel een van de twee houden omdat je dan tenminste goede rechtsbenige centrale verdediger hebt (dat is Bouwman nog niet). Maar Sutalo heeft nog een tweejarig contract, dus daar moet je sowieso iets mee.
De oudjes zijn nog een beetje betaalbaar, maar vragen zoals eerder opgemerkt nog wel een aardig salaris. Berg is redelijk duur (10-15 miljoen denk ik) en krijgt nu een goed salaris in Noorwegen, maar dan ben je wel gelijk klaar voor de komende jaren.
Jongere goede spelers moet je scouten en de scouting voor het eerste elftal is al jaren een drama bij Ajax.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2026/2027 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken