• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:05
Lynix schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:39:
[...]

Thanks! Duidelijk verhaal zo!

Nog een dingetje over de Fold. Mocht iemand een Tesla hebben hou er dan rekening mee dat de Fold 8 niet laad op de charging pad. Voor mij is dat persoonlijk een dealbreaker, al is dit wel te fixen met een 3d printed verhoging of iets.
Ligt dat aan tesla of aan iets anders? Ik heb een Mercedes en draadloos laden is voor mij wel een must om de batterij levend te houden icm draadloze CarPlay

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:21
niels2322 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:49:
[...]

Ligt dat aan tesla of aan iets anders? Ik heb een Mercedes en draadloos laden is voor mij wel een must om de batterij levend te houden icm draadloze CarPlay
Wat ik begrepen heb is dat de charging pad van de Tesla te hoog ligt voor de fold 8.
Als je de fold vastpakt en hem iets hoger schuift werkt het wel. Zag iemand op Reddit die hiervoor een 3D printed verhoginkje gaat printen en dat zou het probleem moeten verhelpen. Wel een dingetje om bewust van te zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEY_6yILr_gj1GRkBtqUqeqLSmo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Nv3uc2x4S6xLgA26mAEJdPG.webp?f=fotoalbum_large

Edit meer info: https://www.reddit.com/r/GalaxyFold/comments/1v7hmby/comment/ozzdh6n/?context=1&screen_view_count=2&ext-referrer=DIRECT

Ik zou kijken hoe dat zit bij de Mercedes als ik dit zo lees.
It's like most wireless chargers in cars, you just set it on the pad. You'll find most cars with them have criticism that the phone gets significantly hot; obviously, from the misaligned charging coils.

[ Voor 23% gewijzigd door Lynix op 27-07-2026 07:59 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Anduuuw schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:48:
[...]

Denk breng het in perspectief, als je geen schulden hebt, het is je hobby, why not?
Ik had zon vermoeden dat de toestellen duurder zouden zijn al had ik persoonlijk wel direct na het inleveren van de pixel 9 pro fold het idee, dit wil ik weer hebben. Rustig 1.5 jaar (gedurende looptijd van de abbonoment geld opzij gezet zodat ik minimaal 1000 had om aan te betalen.

Nu met abbo, was ik 'maar' 1100 kwijt voor het toestel en had ik 385 moeten aanbetalen, ruimte voor andere gadgets, die waren wel impulsief zoals de watch ultra 1 en buds 4 pro.

Ik wil wel minimaal 3 jaar mee met een toestel, dat is dus nu niet gelukt met de oneplus met 1,5j. Hopelijk kan ik die zwakheid zelf ook managen om te wachten en gewoon genieten waar de techniek er dan uitziet tot ik wel weer aan de beurt ben
True, maar ja de acties zijn voorbij. Jammer. En echt missen zal het ook niet. Was leuk geweest om me mee te vermaken bij gebrek aan vakantie.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:47
Lynix schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:39:
[...]

Thanks! Duidelijk verhaal zo!

Nog een dingetje over de Fold. Mocht iemand een Tesla hebben hou er dan rekening mee dat de Fold 8 niet laad op de charging pad. Voor mij is dat persoonlijk een dealbreaker, al is dit wel te fixen met een 3d printed verhoging of iets.
Waarom niet?

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:21
Due to its height, the charging coil is much lower than other phones. Most phones abide by the Qi standards for the height so these chargers work; looks like Samsung overlooked this, or knew about it because of the camera bump. I also can't get it to wirelessly charge on my 3 in 1 charging dock; also because the coils are too low.
Denk dat de chargingpad van de Tesla ongeveer ter hoogte zitten van de camera's van de fold.

[ Voor 9% gewijzigd door Lynix op 27-07-2026 08:48 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48
Wel benieuwd naar de Fold 8, is deze bij alle KPN en/of Odido winkels te zien?

Haters everywhere but I don’t really care

• jan_dijkstra
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een HN5 code en een ING voucher voor de liefhebber.
Niet incombinatie met elkaar te gebruiken volgens mij.
Veel plezier ermee. Ik blijf bij mijn Fold7.

HN5 code:
HN5-AWEB-HNEN-NAT3

ING Voucher:
Code: FCV-G7R2-KYZR-YK9L
Pin: QN1-MXCY-CYME-TE49
Koop deze voucher voor 500 Punten
  1. Je krijgt 2 codes in ''Mijn bestellingen''
  2. Verzilver je code op www.samsung.com/nl/multistore/ing/
  3. De eerste code is je toegangscode waarmee je inlogt op het speciale Samsung ING-portaal
  4. Zodra je bent ingelogd, plaats dan het Samsung product in je winkelwagen
  5. De tweede code is de vouchercode die extra voordeel geeft. Deze moet je in het winkelmandje invullen.

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:47
Was net in de Mediamarkt, die had alleen nog de Fold 7. Die was echt gaar, ging moeilijk dicht en open. Ook was de crease echt zwaar duidelijk te voelen en te zien. Voelde echt niet als een telefoon van 2000 euro. Ben benieuwd of de Fold 8 Ultra echt zoveel beter is in deze aspecten.

• prodygee
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:58
Techkeizer schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:47:
Was net in de Mediamarkt, die had alleen nog de Fold 7. Die was echt gaar, ging moeilijk dicht en open. Ook was de crease echt zwaar duidelijk te voelen en te zien. Voelde echt niet als een telefoon van 2000 euro. Ben benieuwd of de Fold 8 Ultra echt zoveel beter is in deze aspecten.
Volgens mij gaat zo'n fold bij de MM wel nóg vaker open dan je ooit zelf zou doen. En hoe er mee om gegaan wordt draagt ook niet bij. (Heb zelf geen fold of Samsung hoor - dus ik probeer hem zeker niet te verkopen).

Ik heb gister overigens ook ff gekeken bij MM in Rotterdam Alexandrium. Geen 8 gezien nog. Gebruik al jaren iPhone maar wil wel even wat anders.

Maar het geeft wel een beetje een idee van hoe zo'n ding er na veelvuldig gebruik uit gaat zien. Hoe lang doe je met zo'n fold? Mensen met ervaring van vorige modellen?

[ Voor 8% gewijzigd door prodygee op 27-07-2026 16:58 ]

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Inmiddels terug van de Odido-shop, waar ze de Fold 8 ook op display hadden. Heb er een kwartier mee staan spelen. Heb besloten de Fold 8 terug te sturen zodra deze binnenkomt. Hij is echt kleiner dan ik had verwacht. Ik heb het toetsenbord ook kleiner gemaakt en er is dan wel genoeg ruimte voor een paar regels tekst. Maar ik ‘miste’ de ruimte aan de bovenkant die ik met mijn iPhone 17 Pro Max en de S26 Ultra wel had.

Daarnaast merkte ik dat ik misselijk word van de PWM dimming. Die is blijkbaar anders dan op de S26 Ultra. Mijn ogen probeerden te focussen op de tekst, maar de lettergrootte is te klein en ook dat leidde tot focusproblemen.

Al met al snap ik dat sommige mensen er enthousiast van worden. Maar deze telefoon is helaas niet voor mij. Dat is niet erg, want er zullen meer mensen zijn die het in het echt tegen vinden vallen. Dat is het gevaar van pre-orderen. Hier een foto van de S26 Ultra vs Fold 8.

@Phusebox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvcaxMphBeBsFxkaFXcgzEmmiBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98twLoiJu0xAobIoqAPNPrfF.jpg?f=fotoalbum_large

• Phusebox
  • Nu online
Dennisweb schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:58:
Inmiddels terug van de Odido-shop, waar ze de Fold 8 ook op display hadden. Heb er een kwartier mee staan spelen. Heb besloten de Fold 8 terug te sturen zodra deze binnenkomt. Hij is echt kleiner dan ik had verwacht. Ik heb het toetsenbord ook kleiner gemaakt en er is dan wel genoeg ruimte voor een paar regels tekst. Maar ik ‘miste’ de ruimte aan de bovenkant die ik met mijn iPhone 17 Pro Max en de S26 Ultra wel had.

Daarnaast merkte ik dat ik misselijk word van de PWM dimming. Die is blijkbaar anders dan op de S26 Ultra. Mijn ogen probeerden te focussen op de tekst, maar de lettergrootte is te klein en ook dat leidde tot focusproblemen.

Al met al snap ik dat sommige mensen er enthousiast van worden. Maar deze telefoon is helaas niet voor mij. Dat is niet erg, want er zullen meer mensen zijn die het in het echt tegen vinden vallen. Dat is het gevaar van pre-orderen. Hier een foto van de S26 Ultra vs Fold 8.

@Phusebox

[Afbeelding]
Ja ik was nog een tweede keer willen gaan kijken maar de Mediamarkt had nog niks gisteren.

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:15
@Dennisweb Ik kon het ook niet laten door ook even te kijken naar hoe het voelt, Ik ging bijna twijfelen van.. had ik toch de ultra moeten kiezen? het voelde klein aan, maar toen ik websites opendeed, YT filmpjes toen dacht ik van ja, dat is ook wat ik wilde gewoon snel kunnen reageren op de front screen en media bewust dan openklappen. Btw, de inner screen crease voelde ik echt amper, dat hebben ze echt wel verbeterd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KdDa8JQ7nijI5AFnwAAZdvlDkfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sitmrJAvmx5DuGY9yQKFTWJy.png?f=fotoalbum_large

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Anduuuw schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:07:
@Dennisweb Ik kon het ook niet laten door ook even te kijken naar hoe het voelt, Ik ging bijna twijfelen van.. had ik toch de ultra moeten kiezen? het voelde klein aan, maar toen ik websites opendeed, YT filmpjes toen dacht ik van ja, dat is ook wat ik wilde gewoon snel kunnen reageren op de front screen en media bewust dan openklappen. Btw, de inner screen crease voelde ik echt amper, dat hebben ze echt wel verbeterd!
[Afbeelding]
Het is ook weer gewenning natuurlijk. Die 5 minuten in een winkel zijn dan ruim onvoldoende. Zie je ook bij die tech Tubers.

Import the third world, become the third world

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
London schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Het is ook weer gewenning natuurlijk. Die 5 minuten in een winkel zijn dan ruim onvoldoende. Zie je ook bij die tech Tubers.
Yep, maar ik besef ook dat een telefoon voor iedereen verschillend is. Het is een persoonlijk gebruiksvoorwerp. Voor mij is het gewoon te klein en daar kan ik weinig aan veranderen. Ik ga mezelf niet dwingen om iets leuk te vinden wat mij tegenvalt. ;)

• Phusebox
  • Nu online
Dennisweb schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:18:
[...]

Yep, maar ik besef ook dat een telefoon voor iedereen verschillend is. Het is een persoonlijk gebruiksvoorwerp. Voor mij is het gewoon te klein en daar kan ik weinig aan veranderen. Ik ga mezelf niet dwingen om iets leuk te vinden wat mij tegenvalt. ;)
Ik heb wel non-buyers remorse. :X

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Dennisweb schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:18:
[...]

Zeker waar. Ik ben zelf ook benieuwd hoe die gaat bevallen. Maar bij twijfel gewoon retour en betaal dit soort dingen altijd met Klarna zodat ik ook geen gezeik heb met geld terugkrijgen :) Maar verwacht in mijn geval dat ie heel goed gaat bevallen. Alleen nog wel even op zoek naar een mooie case :D

Import the third world, become the third world

Pagina: 1 2 3 Laatste