• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Aiii schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:22:
Vraag die hopelijk iemand hier kan beantwoorden, ik lees op specs websites dat de Fold8 AptX-HD ondersteuning zou zitten. Klopt dat? Officiële bronnen kan ik helaas niet vinden en omdat Samsung nogal stug alleen reguliere AptX heeft ondersteund tot nu toe ben ik sceptisch op de externe bronnen.
Als die bron AI is of GSMArena, dan zou ik afwachten.

AI pakt de info van GSMArena, en die laatste heeft het regelmatig fout met wat ze claimen, en zelfs als je ze erop wijst willen ze het vaak ook niet aanpassen.

Ik heb de toestel zelf niet (zit nog te denken of ik er interesse in heb) dus ik kan dat niet natrekken.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik pakte na een weekje gebruik van m'n Fold 8 haalde ik weer eens m'n ouwerwetse iPhone tevoorschijn, voelde een beetje zo....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3D03AgHlribJBQ-qf9MO7_FanQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NvRCvpweSMKpiTTSPDsTzIU4.jpg?f=user_large

herkenbaar? ;)

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-09 13:40
De augustus update komt zojuist binnen op de Fold 8

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
T-bone88 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:42:
De augustus update komt zojuist binnen op de Fold 8
Hopelijk verbeterd het de ontvangst, zit echt merendeel op 4G+ terwijl vorige telefoon op 5G zat. Op reddit lees ik ook meer klachten voor wat betreft ontvangst.

Ohja. Hebben jullie ook als je naar instellingen gaat en dan garantie. Dat die aangeeft het niet te kunnen vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gh_tbYsjMp987mL6_ElEBUr718=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKmZTyJ1Q1GxErdIrgLDrisx.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja en wil je nog meer screen real estate, dan kan je de knoppen zoals hier te zien weg doen. Toetsenbord zit dan echt helemaal onderin het scherm

Settings - General Management - Keyboard. Turn off: Show input method button on navigation bar & Show button to hide keyboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QhCjFsNTy5F3dmY5B0r7jLYiBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XplEZOOZexEk6ZVc6S8DVnG.jpg?f=fotoalbum_large

Dan krijg je dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYvU6qPvUFy7aQ56B1HrxI4dl_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVReaAqp6PleURDk7Cn9nIJO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Pukson op 13-08-2026 16:30 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 16:05
Pukson schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

Hopelijk verbeterd het de ontvangst, zit echt merendeel op 4G+ terwijl vorige telefoon op 5G zat. Op reddit lees ik ook meer klachten voor wat betreft ontvangst.

Ohja. Hebben jullie ook als je naar instellingen gaat en dan garantie. Dat die aangeeft het niet te kunnen vinden?[Afbeelding]

Ohja en wil je nog meer screen real estate, dan kan je de knoppen zoals hier te zien weg doen. Toetsenbord zit dan echt helemaal onderin het scherm

Settings - General Management - Keyboard. Turn off: Show input method button on navigation bar & Show button to hide keyboard.

[Afbeelding]

Dan krijg je dit

[Afbeelding]
Ja thanks! Ik moest ook de optie om invoer methode (Samsung / Gboard) te wisselen uitzetten.

P.s. succes met de schade afhandeling

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:58
_Bailey_ schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:38:
ik pakte na een weekje gebruik van m'n Fold 8 haalde ik weer eens m'n ouwerwetse iPhone tevoorschijn, voelde een beetje zo....

[Afbeelding]

herkenbaar? ;)
Dat gevoel had ik al na een halve dag 8)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:25

Aiii

何これ

Aiii schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:22:
Vraag die hopelijk iemand hier kan beantwoorden, ik lees op specs websites dat de Fold8 AptX-HD ondersteuning zou zitten. Klopt dat? Officiële bronnen kan ik helaas niet vinden en omdat Samsung nogal stug alleen reguliere AptX heeft ondersteund tot nu toe ben ik sceptisch op de externe bronnen.
Omdat ik het inmiddels zelf kon testen, mocht iemand deze vraag in de toekomst ook hebben: Was inderdaad flauwekul, de codec-support van Samsung is nog steeds crap en stopt bij standaard AptX. Alles om hun eigen buds te verkopen, I guess.
Maar goed, dat minpunt even terzijde. Eerste indruk na een dag gebruik is verder uitstekend. Als iemand die vanaf de eerste iPad bijna exclusief tablets gebruikt (en sinds 2012 zelfs buiten werk geen laptop meer gebruikt daarom) is dit echt perfect. De eerdere Fold’s konden mij niet boeien met de gekozen formfactor (voornamelijk pocketability, gewicht en dikte zijn voor mij zwaarwegende factors voor iets wat een groot deel van de dag in mijn broekzak moet leven), maar dit is absoluut perfect. Dimensie is absoluut prima en de handzaamheid is nagenoeg perfect (met ietwat dank aan Apple en hun aankomende paspoort Fold die ongetwijfeld wat execs bij Samsung geïnspireerd heeft om na 7 iteraties eens iets nieuws te proberen). Ik ben fan.

Blijf niet de grootste fan van Samsung’s One UI t.o.v. Google’s eigen skin, maar gelukkig is het goed customizable en is de ondersteuning voor de verschillende Fold features echt prima uitgevoerd. De Multitasking is wat mij betreft de beste implementatie van alle Android skins en beter dan die van iPadOS, dus wat dat betreft helemaal prima. Good Lock maakt het device ook wel weer leuk, geanimeerde backgroundjes, grappige notificatie pop-ups met Edge Lighting+ en meer van dat soort ongein maakt het dan wel weer iets beter.

Wel blijf ik mij irriteren aan de Samsung bloatware. Gedeeltelijk te verwijderen, maar sommige zaken niet en dat is gewoon dom. Vanuit zakelijk standpunt wellicht te verklaren, maar voor de gebruikerservaring blijft het achterlijk en onnodig. Het voegt niets toe.

Maar goed, het blijft iedere keer leuk om iets te doen op het buitenscherm, het scherm open te klappen en dan verder te gaan op het binnenscherm. Lekker manga lezen in portraitmodus, of een video bekijken op een mooi groot scherm (moet ook zeggen dat ik mij minder stoor aan de speaker placement dan ik gedacht had). Of lekker comfortabel een veel te lange comment schrijven op GoT op gboard in landscape mode. Ik ben fan.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

jacobras

Developer

Heel tevreden met mijn Fold8 in paars. Ik verwachtte me te irriteren aan OneUI maar dat is juist het tegenovergestelde. Heel veel handigheidjes die ik op mijn Pixel 8a niet had.

Wel tegenvaller dat geen enkele app qua data gemigreerd werd, zelfs apps die op Pixel » Pixel wel netjes de data overzetten. Gek dat dat niet werkt, allemaal verse apps nu.

Paar instellingen die ik heb aangepast:
  • Performance modus (onder Device Care) op Light want ik merk het verschil niet en hij wordt aardig warm, merkte ik.
  • Optie om op cover scherm door te gaan (onder Display) op "swipe". Als je 'm dan dichtklapt heb je drie seconden om op coverscherm omhoog te swipen en dan staat de app daar in beeld.
  • Kleuren op "natural" ipv. "vivid".
  • Equalizer! Geluid klinkt standaard heel plat, de Pixel had wat dat betreft een stuk beter geluid. Maar met de EQ lijkt het goed aanpasbaar, moet er nog wat verder mee spelen.
Verder een prachtig apparaat. Stuk moderner dan mijn andere foldables, dat sowieso ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxIC2jDAOtF4H5SE-VyZicgDM8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhTaVBLtomtbQc3jmmkivaaT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 12:59

Nitai

Live the life you love.

jacobras schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 19:30:
Heel tevreden met mijn Fold8 in paars. Ik verwachtte me te irriteren aan OneUI maar dat is juist het tegenovergestelde. Heel veel handigheidjes die ik op mijn Pixel 8a niet had.

Wel tegenvaller dat geen enkele app qua data gemigreerd werd, zelfs apps die op Pixel » Pixel wel netjes de data overzetten. Gek dat dat niet werkt, allemaal verse apps nu.

Paar instellingen die ik heb aangepast:
  • Performance modus (onder Device Care) op Light want ik merk het verschil niet en hij wordt aardig warm, merkte ik.
  • Optie om op cover scherm door te gaan (onder Display) op "swipe". Als je 'm dan dichtklapt heb je drie seconden om op coverscherm omhoog te swipen en dan staat de app daar in beeld.
  • Kleuren op "natural" ipv. "vivid".
  • Equalizer! Geluid klinkt standaard heel plat, de Pixel had wat dat betreft een stuk beter geluid. Maar met de EQ lijkt het goed aanpasbaar, moet er nog wat verder mee spelen.
Verder een prachtig apparaat. Stuk moderner dan mijn andere foldables, dat sowieso ;)

[Afbeelding]
Leuk die Palm en HP, brings back memories O+

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:50

ParaWM

Pro Prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-tVGtRvis0yVHV6Mpyg0AHTukE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXZLXWldfZHETMILPLvXxaaG.jpg?f=fotoalbum_large

Van een Flip7 en Watch Ultra (2024) naar de Fold8 (Wide) en Watch Ultra2. Beide een dagje extra op de batterij. Helemaal top. Vooral de telefoon is fijn, 3 dagen was hiervoor eigenlijk niet te doen; nu gaat het zonder problemen. En ja; ik ben absoluut geen power user. Schermtijd misschien 30-60mins per dag. Beetje WhatsAppen, Bank-app en een forumpje hier en daar. Alhoewel de Fold 8 tijd misschien zelfs nog wel wat omhoog gaat, ik was afgelopen week op vakantie en heb veel meer op de telefoon gezeten dan normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door ParaWM op 16-08-2026 14:15 ]

Sinterklaas wil bier !

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-09 01:40
Wat vinden jullie nou eigenlijk van die officiële Samsung hoesjes? Het feit dat je alleen de achterkant beschermt vind ik qua idee onprettig.

• Aiii

Aiii

何これ

Ruben-vds schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:19:
Wat vinden jullie nou eigenlijk van die officiële Samsung hoesjes? Het feit dat je alleen de achterkant beschermt vind ik qua idee onprettig.
Als iemand die een hekel heeft aan hoesjes lijken ze mij wel prettig, lekker minimaal.

Ga toch weer voor een gewone skin voor de achterkant, dus eigenlijk zou ik er verder geen mening over moeten hebben, maar als ik die complete hoesjes zie die het toestel twee keer zo dik, zwaar, en tien keer zo lelijk maken… dan jeukt het op plekken waar ik geen jeuk wil hebben, eerlijk is eerlijk.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Nu een ruime week, maar kan er niet aan wennen. De randen zijn ongelijk, wat ook lastig is met openmaken. Ben aan het kijken naar een volledig hoesje, zoals de Spigen Aramid. Maar nog wat duur, en wil (denk ik) ook geen hinge bescherming. Ook nooit op mijn flips gehad.

Sinterklaas wil bier !

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03
ParaWM schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 19:56:
[...]

Nu een ruime week, maar kan er niet aan wennen. De randen zijn ongelijk, wat ook lastig is met openmaken. Ben aan het kijken naar een volledig hoesje, zoals de Spigen Aramid. Maar nog wat duur, en wil (denk ik) ook geen hinge bescherming. Ook nooit op mijn flips gehad.
Omdat ik wist dat ik een nieuwe telefoon wilde gaan halen na mijn Fold7 en omdat ik daar geen nieuw hoesje voor wilde halen omdat de voorkant gebroken was is het mij eigenlijk wel bevallen en heb ik juist nu voor het Samsung hoesje gekozen. Het bevalt mij wel dat het alleen de achterkant beschermd. Dingetje is wel dat je je telefoon niet moet laten vallen. Heb nu ook care is toch de eerste 3 maanden gratis. Het maakt de telefoon ook niet veel dikker en ik denk dat ik het zo maar ga gebruiken. Voor de Fold7 heb ik hele hoesjes gehad met voorkant maar die zat altijd niet lekker vast en of brak altijd snel dus daar heb ik nu ook geen last meer van.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02:06
Het is wel een manier om je toestel zo dun mogelijk te houden. En dan de Samsung Care+ nemen. Besef, een Fold Ultra 1 TB is 2700 euro.

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 18:16
Ik heb nu alweer de eerste kras op mijn front scherm (Fold 8, geen screenprotector).
Ik weet het, eigen schuld want geen screenprotector. Maar mijn referentiekader is een S25U waar ik na 1,5 jaar geen enkel krasje op had, terwijl ik die al 4x had laten vallen of zo.

Wat is dit voor kwaliteit...? Op dat frontscherm hoeven ze toch niet te besparen qua hardheid/krasbestendigheid.
edit:
ik ben heel voorzichtig verder met mijn Fold. Ik controleer altijd mijn broekzakken of sleutels en zelfs klop ik ze even uit mocht er nog zand of stof in zitten. Dus hoe dit kan is sowieso al een raadsel...

[ Voor 22% gewijzigd door Palthe op 17-08-2026 09:58 ]

• NeWSJuNK
Inderdaad bijzonder, ik heb zolang ik smartphones gebruik nog nooit een kras gehad op glazen schermen.

Iemand ook last van een haperende stem bij Gemini Live? Na reboot lijkt het opgelost tot zover.

• Aiii

Aiii

何これ

blue13x schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:57:
[...]

Het is wel een manier om je toestel zo dun mogelijk te houden. En dan de Samsung Care+ nemen. Besef, een Fold Ultra 1 TB is 2700 euro.
Gewoon een verzekering bij een goede verzekeraar nemen. 15 euro aan Samsung betalen of vijf euro aan Interpolis waarbij al je bezittingen tot 3000 euro gecoverd zijn. Of voor een paar euro meer tot 5000, afhankelijk van wat je meeneemt.

• Ruben-vds
Ik heb een Fold 5 zonder echte schade. Heb nog nooit een telefoonverzekering gehad. Je moet gewoon proberen voorzichtig te zijn, telefoon goed en stevig in je handen houden.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ongeveer twee a drie uurtjes kunnen spelen met de ultra maar vooralsnog doet het me weinig en daar baal ik wel van haha. Waar ik oa tegenaan loop

- komende van een s25 ultra is de buitenscherm nog steeds super klein (smal), dit wist ik natuurlijk al maar ik kan er maar niet aan wennen

- de instellingen zoals zoom of text grootte kan je niet individueel instellen. Text grootte instellen voor buitenste scherm heeft ook effect op de binnenkant 

- uitgeklapt tonen websites nog steeds de mobiele weergave ook al zet ik desktop aan (en nee ik ga geen ander browser proberen want dit werkt wel op mn s25u)

- een case maakt het echt onnodig bulky, heb nu de Samsung backcover in gebruik maar fijn gebruiken vind ik het niet want duur toestel en voorkant is niet beschermd

- ik maak onnodig veel tikfouten met de toetsenbord in beide modes (ook gbosrd geprobeerd), met zelfs een te snelle enter 

Prachtig toestel mooi techniek maar niks voor mij 😔

[ Voor 198% gewijzigd door SYQ op 18-08-2026 21:10 ]

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:31
SYQ schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 21:04:
Ongeveer twee a drie uurtjes kunnen spelen met de ultra maar vooralsnog doet het me weinig en daar baal ik wel van haha. Waar ik oa tegenaan loop

- komende van een s25 ultra is de buitenscherm nog steeds super klein (smal), dit wist ik natuurlijk al maar ik kan er maar niet aan wennen

- de instellingen zoals zoom of text grootte kan je niet individueel instellen. Text grootte instellen voor buitenste scherm heeft ook effect op de binnenkant 

- uitgeklapt tonen websites nog steeds de mobiele weergave ook al zet ik desktop aan (en nee ik ga geen ander browser proberen want dit werkt wel op mn s25u)

- een case maakt het echt onnodig bulky, heb nu de Samsung backcover in gebruik maar fijn gebruiken vind ik het niet want duur toestel en voorkant is niet beschermd

- ik maak onnodig veel tikfouten met de toetsenbord in beide modes (ook gbosrd geprobeerd), met zelfs een te snelle enter 

Prachtig toestel mooi techniek maar niks voor mij 😔
Is veel van hetgeen wat je hierboven beschrijft ook niet gewoon wennen na het gebruik van een wat langere tijd?

• NeWSJuNK
Komt door de vorm factor van de Ultra. Bij Samsung zijn ze er eindelijk achter dat een korte brede voorkant nu eenmaal meer voordelen biedt. Uitgeklapt heb je echt een soort van mini tablet ipv een vierkante tegel. Kan natuurlijk ook kwestie van wennen zijn.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
Net even met de Z Fold 8 bij Mediamarkt gespeeld, nehhh, niks voor mij....

• Flipm0de
  • Laatst online: 14:21

Flipm0de

geen

ook net even mee gespeeld, en vind de 8 geweldig! Wat een fijn formaat! Was altijd fan van de iphone mini. En dit is het enige wat in de buurt komt. Lekker klein, en mocht het nodig zijn zelf nog groter.

Wel erg jammer van de camera, die is wel stukken minder dan wat ik nu heb. Maar denk dat dit wel een formfactor is die aan gaat slaan!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39
Ik gebruik mijn fold 8 eigenlijk voornamelijk gewoon ingeklapt merk ik. Deel van mij had even zoiets van is het dan niet zonde om zo'n duur toestel te hebben, maar het is niet alsof er een andere optie is met dit formaat, schermverhouding, performance en kwaliteit van de software. En af en toe is het wel leuk om open te klappen voor het grote scherm :*)

Gamertag: FinrazielNL

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:03
Finraziel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:32:
Ik gebruik mijn fold 8 eigenlijk voornamelijk gewoon ingeklapt merk ik. Deel van mij had even zoiets van is het dan niet zonde om zo'n duur toestel te hebben, maar het is niet alsof er een andere optie is met dit formaat, schermverhouding, performance en kwaliteit van de software. En af en toe is het wel leuk om open te klappen voor het grote scherm :*)
Het gebruik gaat wennen. Toen ik mijn Fold7 net had dacht ik hetzelfde. Maar nu een jaar later gebruik ik hem heel vaak open. Beginnen op het kleine scherm en dan weer openklappen. Net zoals toen ik nu tweakers opende.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:32:
Het voorste scherm heeft wat mij betreft echt dé perfecte dimensies en gebruik die ook 95% van de tijd. Open klappen natuurlijk ook wel soms maar daar moet dan net ff het moment voor zijn. Ben veel onderweg en dan is het grote voorscherm heerlijk _/-\o_ Tot nu toe echt blij met mijn aanschaf. Camera's vallen me ook heel erg mee en accu duidelijk beter dan die van de Fold 7. Toppertje van Samsung dit (y)

• NeWSJuNK
De vorm factor is echt een plus van dit toestel en gebruik hem ook vaak gewoon dicht. Wat me tot nu toe tegenvalt zijn toch de wat scherpe randen. Had wat ronder gemogen maar dan is het toestel ook weer wat minder compact misschien. Verder best wennen na een Pixel.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
Ook hier erg tevreden met de Fold 8. Het formaat is voor mij, zoals verwacht, persoonlijk perfect. Ik hoop dat dit in de toekomst verder aanslaat, ik heb geen zin om terug te gaan naar een bar telefoon. Besloten om de Fold 7 te resetten en op te sturen naar Samsung voor de inruildeal. En inderdaad, even terug op de Fold 7..wat een lange snikkel is dat.

Ik heb geen last van een hete telefoon. Alleen lauwwarm na > 1 uur gebruik. Heet wordt het alleen bij gebruik van Android Auto ivm met draadloos opladen, maar bij welke telefoon is dat niet zo.

Camera's zijn inderdaad in sommige situaties wat minder, maar zeker mee te leven.

Als ik echt moet klagen, dan is het omdat ik verder en langer moet swipen op het toetsenbord. En over het toetsenbord gesproken, al die onzin verhalen aan het begin dat het toetsenbord de helft van het scherm zou innemen..BS. Wederom, precies zoals ik dacht. Een toetsenbord kun je tweaken. Ik gebruik GBoard en heb (dankzij de tip van @Pukson het toetsenbord nu op ~33% van het schermoppervlak. Ik zou deze nog naar 25% kunnen brengen, maar dan wordt het voor mij te spartaans, maar het kan wel.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zie veel Fold 8 gebruikers, maar niemand hier die de Ultra aan heeft geschaft? Zou bijna denken dat ik in het verkeerde topic zit.

Ik overweeg de groene overigens. :)

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:37
MaZo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 05:41:
Ik zie veel Fold 8 gebruikers, maar niemand hier die de Ultra aan heeft geschaft? Zou bijna denken dat ik in het verkeerde topic zit.

Ik denk dat er weinig over de Fold 8 Ultra wordt gesproken omdat daar niet veel nieuws over te zeggen is. Samsung heeft niet veel energie gestopt in de ontwikkeling van de Fold 8 Ultra, het is een intern heel licht geüpdatete Fold 7, met een hogere adviesprijs. Jouw kleur groen is de grootste zichtbare verandering ten opzichte van de Fold 7.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Finraziel
Enige waarbij het toestel echt warm wordt bij mij, en de accu ook echt hard omlaag gaat, is gebruik van mijn xreal one pro bril om Netflix of Prime video te kijken. Dat kost richting de 25% per uur wat ik wel een beetje absurd vind en vraag me af of er niet een of andere bug in zit nog waardoor de soc bv veel te veel energie verbruikt in dex mode. Gebruik ik de bijbehorende dongel om tegelijk aan de stroom te hangen dan wordt hij echt best wel heet.

Ik weet het niet meer precies maar volgens mij was dit met mijn S25u veel minder zo. Ook mijn Steam Deck had niet echt noemenswaardig lagere accuduur met gebruik van deze bril dus het is niet dat die nou zo ontzettend veel stroom trekt of zo.

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Zit er aan te denken om een Fold 8 te halen via V&A (scheelt zo 700+ euro), maar ik vroeg me af hoe dat zit met Samsung care (heet dat zo?).

Zeker bij een Fold (scharnieren en een vouwbaar scherm) is dat voor mij eigenlijk een must.

hoe zit dat precies met een tweedehands toestel? Heb je net als bij Apple 60 dagen de tijd om dit te activeren na activatie?

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:22
Knamix schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:25:
Zit er aan te denken om een Fold 8 te halen via V&A (scheelt zo 700+ euro), maar ik vroeg me af hoe dat zit met Samsung care (heet dat zo?).

Zeker bij een Fold (scharnieren en een vouwbaar scherm) is dat voor mij eigenlijk een must.

hoe zit dat precies met een tweedehands toestel? Heb je net als bij Apple 60 dagen de tijd om dit te activeren na activatie?
Knip, zie hier de huisregel omtrent het gebruik van AI op het forum: https://tweakers.net/info...arden/huisregels/#regel-3

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 20-08-2026 13:18 ]

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 16:47

Zeker wel! Heb de cream 1TB versie gehaald. Enorm tevreden met het scherm en de batterij. Flinke upgrade van mijn Fold 5.

• Ruben-vds
Enige wat ik wel echt jammer vind is die grote camera hole punch, had liever een UDC of zoals de pixel fold helemaal kn dst hoekje. Ik gebruik die camera toch niet.

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-08 19:13
Ruben-vds schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:40:
Enige wat ik wel echt jammer vind is die grote camera hole punch, had liever een UDC of zoals de pixel fold helemaal kn dst hoekje. Ik gebruik die camera toch niet.
Ja dat is erg jammer inderdaad. Zeker als je 4:3 content kijkt/speelt. Ik begrijp niet waarom ze van die UDC zijn gestapt, dat leek me een ideaal compromis.

iRacing Profiel

• jay enmo
jay enmo schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:29:
[...]

[mbr]Knip, zie hier de huisregel omtrent het gebruik van AI op het forum: https://tweakers.net/info...arden/huisregels/#regel-3[/]
Er staat letterlijk in de desbetreffende huisregel.

AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan.

De antwoorden op de vragen zijn letterlijke texten van samsung zelf en dus niet gegenereerd door AI. Niet samengevat of anders geinterperteerd. Ik heb alleen google gemini de zoekopdracht gegeven (zoals de zoek machine van google al jaren een geaccepteerd medium binnen het forum is). Ik heb dus AI als hulpmiddel gebruikt om de vragen te beantwoorden. Mocht ook dit niet de bedoeling zijn dan vind ik dat de huisregel niet duidelijk genoeg is. Nog maals de text was niet gegenereerd maar letterlijk overgenomen (door gemini ) van de website van samsung.

• jay enmo
Flipm0de schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:39:
ook net even mee gespeeld, en vind de 8 geweldig! Wat een fijn formaat! Was altijd fan van de iphone mini. En dit is het enige wat in de buurt komt. Lekker klein, en mocht het nodig zijn zelf nog groter.

Wel erg jammer van de camera, die is wel stukken minder dan wat ik nu heb. Maar denk dat dit wel een formfactor is die aan gaat slaan!
Precies dat, heb een iphone 12 mini van mijn werk en had een 24 ultra prive . En ooit een fold 2 gehad. Zat echt te wachten op een fold die het beste van alle 3 (kwa schermformaat en handeling) dat ik moet inleveren op de camera neem ik echt op de koop toe. Had hoge verwachtingen van de Fold 8 en die hebben het tot nu toe echt waar gemaakt.

• blue13x

Ik heb de Fold8 Ultra 1TB 16GB ram in groen. Geweldig. Eindelijk een grote accu en geen beperking qua camera zoals bij de Fold8.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:01
Fold komt zaterdag. Misschien moet ik maar eens af van mijn Fold-angst. Heb er nooit eentje gehad en 10 minuten ermee spelen in een winkel is nooit genoeg. Er is ook zoiets als gewenning.

De Fold 8 is de enige fold geweest die mijn interesse trok en dat komt toch door het wijde. De Fold 7 wilde ik niet vanwege de smalle vorm. Dus toch het proberen waard. Voor de foto’s hoef ik het niet te laten, daar heb ik een iPhone 17 Pro Max voor. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisweb op 21-08-2026 01:17 ]

• blue13x
De Fold8-serie heeft een nieuw garantie- en reparatiemenu: https://news.samsung.com/nl/het-menu-garantie-en-reparatie-vereenvoudigt-het-onderhoud-van-de-nieuwe-foldables

Mijn toestel staat in het Engels en geeft aan: "Couldn't get warranty info." terwijl ik wel Care+ heb. Werkt het wel bij jullie?

• jay enmo
blue13x schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:49:
De Fold8-serie heeft een nieuw garantie- en reparatiemenu: https://news.samsung.com/nl/het-menu-garantie-en-reparatie-vereenvoudigt-het-onderhoud-van-de-nieuwe-foldables

Mijn toestel staat in het Engels en geeft aan: "Couldn't get warranty info." terwijl ik wel Care+ heb. Werkt het wel bij jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1mBl5vWwB6fBwTKlsSB4Di6riA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wm2cnNnOTP4fxnSAD2wL3Zpc.jpg?f=fotoalbum_large

• blue13x
Heb je enig idee hoe ik dit kan krijgen?

• jacobras

jacobras

Developer

blue13x schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 01:49:

Zelfde hier, maar na een tijdje werkt het wel weer. Denk dat het scherm een beetje buggy is, maar bij mij laadt hij na een aantal pogingen dus wel.

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-09 15:29

hier 1TB werkt prima maar kom van de 7 dus inderdaad vrij weinig veranderingen.. Accu wel iets beter.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

• jay enmo
blue13x schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:03:

[...]

Heb je enig idee hoe ik dit kan krijgen?

Geen idee, ben je wel ingelogd op je Samsung-account op jouw Fold 8 waarmee je de Fold 8 hebt aangeschaft? Of in ieder geval met hetzelfde account waarmee je de Fold 8 hebt geregistreerd?

En anders even contact opnemen met de klantenservice van Samsung.

[ Voor 3% gewijzigd door jay enmo op 21-08-2026 15:44 ]

• NeWSJuNK
Iemand enig idee hoe ik whatsapp meldingen kan ontvangen op mijn Classic 8 met de Fold 8? Alle instellingen doorgelopen, het weer bv ontvang ik wel.

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

NeWSJuNK schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:54:
Iemand enig idee hoe ik whatsapp meldingen kan ontvangen op mijn Classic 8 met de Fold 8? Alle instellingen doorgelopen, het weer bv ontvang ik wel.
Wearable App. Settings. Meldingen.

Sinterklaas wil bier !

• blue13x
jacobras schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:18:
[...]

Zelfde hier, maar na een tijdje werkt het wel weer. Denk dat het scherm een beetje buggy is, maar bij mij laadt hij na een aantal pogingen dus wel.
Thanks. Wat voor pogingen? Tips?

• Aiii

Aiii

何これ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9ZYduj9x9piZAtpEvsZBPmZ8fE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NE4M2gEKWgHFgBWe72kwSPPa.jpg?f=fotoalbum_large

Dat oogt toch al meteen een stuk frisser. Als Samsung zelf geen goede kleurtjes doet, dan maar een skin.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 12:05
(jarig!)
Aiii schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]

Dat oogt toch al meteen een stuk frisser. Als Samsung zelf geen goede kleurtjes doet, dan maar een skin.
Cool! Past daar nog een (doorzichtige) case over heen?

• Aiii

Aiii

何これ

coenox schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:48:
[...]

Cool! Past daar nog een (doorzichtige) case over heen?
Vast wel, heeft amper dikte

• jacobras

jacobras

Developer

blue13x schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Thanks. Wat voor pogingen? Tips?
Ik ging naar Settings » Warranty and Care en dan terug en weer opnieuw selecteren. Bedenk me nu dat ik ook een keer op de knop het gedrukt op Care af te sluiten (terwijl ik dat dus al had) en dat scherm dan weer te sluiten. Misschien triggert dat ook een refresh.

• NeWSJuNK
Aiii schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]

Het loopt mooi door over het camera eiland. Waar komt deze vandaan ?

• Aiii

Aiii

何これ

NeWSJuNK schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:45:
[...]

https://www.xtremeskins.co.uk/

• niels2322
NeWSJuNK schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:45:
[...]

Dit zijn geen hoesjes maar meer een sticker toch? Of zie ik het verkeerd

• coenox
(jarig!)
niels2322 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:26:
[...]

Dit zijn geen hoesjes maar meer een sticker toch? Of zie ik het verkeerd
Ja, maar klinkt beter om het een skin te noemen. Ooit op een iPhone gehad. Maar ik overweeg het nu wel weer. Gaaf.

• Finraziel
Het is over het algemeen ook echt wel ander materiaal dan een sticker en ook veel makkelijker weer er af te halen.

• NeWSJuNK
Heb de blauwe skin besteld. Ik hoop dat mijn transparante hoesje er over past. We gaan het zien.

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
ik gebruik ook jaren skins op mijn flip telefoon, van dbrand.com. Deze zijn van goede kwaliteit en zeker als je je telefoon zonder hoesje gebruikt - wat ik doe - is ook het fijn dat de telefoon iets minder glad aanvoelt. Tegelijkertijd is het een soort "screenprotector" voor de achterkant van de telefoon en zijn er inderdaad leuke patronen, kleurtjes en zelfs met leer te krijgen. Degene die jij opstuurde zag ik ook, helaas komt dat uit de UK en dbrand uit de VS, het wordt tijd voor een goede EU concurrent! 😅

[ Voor 10% gewijzigd door Sanny1987 op 22-08-2026 13:02 ]

• coenox
(jarig!)
Ik kwam deze link tegen met een fysieke winkel in Beverwijk. Alleen (nog?) geen Fold 8. Wel de mogelijkheid om te personaliseren.

https://telefoonskins.nl/samsung-skins/

[ Voor 13% gewijzigd door coenox op 22-08-2026 13:15 ]

• Aiii

Aiii

何これ

Sanny1987 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:01:
ik gebruik ook jaren skins op mijn flip telefoon, van dbrand.com. Deze zijn van goede kwaliteit en zeker als je je telefoon zonder hoesje gebruikt - wat ik doe - is ook het fijn dat de telefoon iets minder glad aanvoelt. Tegelijkertijd is het een soort "screenprotector" voor de achterkant van de telefoon en zijn er inderdaad leuke patronen, kleurtjes en zelfs met leer te krijgen. Degene die jij opstuurde zag ik ook, helaas komt dat uit de UK en dbrand uit de VS, het wordt tijd voor een goede EU concurrent! 😅
Had ook altijd dbrand, maar die vragen inmiddels bijna 40 USD voor een skin met shipping en taxes. Xtremeskins was 17 euro, zondag besteld en vrijdag al in huis.

• Dennisweb
Zo @_Bailey_ heeft wel gelijk. Als je een uurtje op je Fold 8 bezig bent en dan je iPhone 17 Pro Max pakt, dan lijkt het opeens heel funky.

Ik denk trouwens opeens: "Wat zijn die lettertjes klein, dat was in de winkel toch niet zo?" Blijkt zoom in de scherminstellingen op de kleinste instellingen. Even weer op 'normaal' gezet. Stuk beter zo. 😄

• Dennisweb
Sanny1987 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Mijn vriend heeft ook een F8, en hij heeft het geluid iets kunnen verbeteren via:
Instellingen - Geluiden en trillen - Geluidskwaliteit en effecten - Equalizer -- op Dynamisch zetten

..nog steeds niet zo goed als de S26U natuurlijk, maar elke verbetering helpt :)
Net geprobeerd. Het geluid wordt daar wel echt significant veel beter vsn. Supergoede tip, dankjewel!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Aiii schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Had ook altijd dbrand, maar die vragen inmiddels bijna 40 USD voor een skin met shipping en taxes. Xtremeskins was 17 euro, zondag besteld en vrijdag al in huis.
Een goed punt! Beetje dezelfde kwaliteit dus? Ik zal die site eens proberen met de flip9 of flip10, nu al teveel geld betaald aan dbrand en genoeg voorraad voor deze generatie 😅🤣

[ Voor 6% gewijzigd door Sanny1987 op 23-08-2026 09:59 ]

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:44
Even een reminder! Hoesjes, screens protectors, skins en etc gaarne in het juiste forum posten, thanks!

[Samsung Galaxy Z Fold 8 (Ultra)/Z Flip 8] Accessoires

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Dennisweb
We zijn nu een paar dagen verder. Ik heb absoluut geen spijt van de Fold en vind het een topding. De S26 Ultra wordt overgenomen door mijn broer. Daar zat hij al een tijdje jaloers naar te kijken. Ik gebruik de Fold trouwens graag uitgevouwen in portrait mode. Echt super om zo door je content te scrollen of een post te schrijven. Zo heb ik deze post ook geschreven. ;)

• Matthijzzz1982
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-08 20:47
...

[ Voor 98% gewijzigd door Matthijzzz1982 op 24-08-2026 22:59 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:30
Merken jullie ook op dat het 5G ontvangst gewoon weg slecht is? Nu ook verschillende landen ervaren en steeds op 4G. Zelf zit ik bij odido

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 16:47
Zit zelf ook bij odido maar heb veel minder ontvangst dan toen ik bij Vodafone zat.

• NeWSJuNK
Hier lijkt de Fold 8 regelmatig de verbinding met het WiFi netwerk te verliezen. Ga ik echter naar instellingen dan lijkt hij wel verbonden te zijn.

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:04
NeWSJuNK schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:08:
Hier lijkt de Fold 8 regelmatig de verbinding met het WiFi netwerk te verliezen. Ga ik echter naar instellingen dan lijkt hij wel verbonden te zijn.
Had ik ook. In het wifi menu moet je onder "intelligent wifi" (3stipjes rechts boven) "switch to mobile data" uitzetten. Dat lost het op.

• NeWSJuNK
Svinken schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:22:
[...]

Had ik ook. In het wifi menu moet je onder "intelligent wifi" (3stipjes rechts boven) "switch to mobile data" uitzetten. Dat lost het op.
In de statusbalk verschijnt en verdwijnt het WiFi icoontje voordurend terwijl ik wel verbonden lijk te zijn.

• Svinken
NeWSJuNK schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:37:
[...]

In de statusbalk verschijnt en verdwijnt het WiFi icoontje voordurend terwijl ik wel verbonden lijk te zijn.
Is denk ik omdat de telefoon steeds schakelt tussen wifi en 4/5g. Daarom kun je het beste intelligent wifi uitzetten. Die switcht namelijk steeds naar het sterkste signaal.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-09 13:05
Ik heb de Fold8 een tweetal dagen gebruikt en toen weer verkocht, met name omdat ik thuis een goede Tablet heb en ik het formaat tijdens telefoneren beetje raar (kort) vond.

Hoe ervaren jullie dat? Hoe combineren jullie de Fold8 met een tablet thuis?

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
Roodey schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:53:
Ik heb de Fold8 een tweetal dagen gebruikt en toen weer verkocht, met name omdat ik thuis een goede Tablet heb en ik het formaat tijdens telefoneren beetje raar (kort) vond.

Hoe ervaren jullie dat? Hoe combineren jullie de Fold8 met een tablet thuis?
Ik ga juist het andersom doen: de iPad gaat in de verkoop. Het korte formaat bij het bellen is inderdaad wennen, maar ik verwacht dat dit wel gaat lukken bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door rclahsen op 28-08-2026 13:05 ]

• Aiii

Aiii

何これ

De Z Fold8 is inmiddels ook nog mijn enige tablet in huis met uitzondering van een de S11 Ultra, maar dat is amper een tablet te noemen en wordt ook niet als dusdanig gebruikt.

Is wel prettig om gewoon een device te hebben die zowel tablet als smartphone is tegelijkertijd, geen klachten over. Het kleine formaat ingeklapt zie ik alleen maar als voordeel.

[ Voor 35% gewijzigd door Aiii op 28-08-2026 18:33 ]

• Dennisweb
Aiii schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:32:
De Z Fold8 is inmiddels ook nog mijn enige tablet in huis met uitzondering van een de S11 Ultra, maar dat is amper een tablet te noemen en wordt ook niet als dusdanig gebruikt.

Is wel prettig om gewoon een device te hebben die zowel tablet als smartphone is tegelijkertijd, geen klachten over. Het kleine formaat ingeklapt zie ik alleen maar als voordeel.
Ik gebruikte nooit een tablet, maar Twitch is wel supertof om op de Fold 8 uitgeklapt te bekijken. Je hebt met PiP dan zoveel ruimte om ook nog even te surfen etc.

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-09 22:44
NeWSJuNK schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:08:
Bij mij zelfde probleem, lijkt nu opgelost. Dit is wat ik heb gedaan:
  • Netwerkinstellingen resetten: Ga naar Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > Netwerkinstellingen (wifi en bluetooth) herstellen.
​Open de Instellingen van je telefoon.

​Tik op Verbindingen en daarna op Wi-Fi.

​Zoek je huidige wifi-netwerk in de lijst en tik op het tandwieltje (of de instellingen-icoon) naast de naam van het netwerk.

​Tik onderaan op Geavanceerd (soms moet je hier eerst nog op 'Weergeven' of een pijl-omlaag tikken om meer opties te zien).

​Zoek naar IP-instellingen (deze staat standaard op DHCP).

​Verander dit van DHCP naar Statisch

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:40

robotjoek

Samsung S25U + Huawei D2

Weten jullie of t mogelijk is om een MagSafe ring/stand op je Fold 8 MagSafe geschikte hoesje te bevestigen, en je dan nog steeds draadloos kan laden op een "draadloze" lader ?

Of moet je deze ring/stand altijd verwijderen om draadloos te kunnen laden ?

Fiat500e + Ratio Solar

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

robotjoek schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:02:
Weten jullie of t mogelijk is om een MagSafe ring/stand op je Fold 8 MagSafe geschikte hoesje te bevestigen, en je dan nog steeds draadloos kan laden op een "draadloze" lader ?

Ik heb een magsafe hoesje voor de Fold 8 Ultra en die wil prima draadloos opladen daarin...

Tweakers Discord

• coenox
(jarig!)
darkrain schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:10:
[...]

Ik heb een magsafe hoesje voor de Fold 8 Ultra en die wil prima draadloos opladen daarin...
Dat was de vraag volgens mij niet. Vraag is of je kan laden terwijl de ring erop zit. En dat kan volgens mij niet.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:46

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

coenox schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 23:20:
[...]

Dat was de vraag volgens mij niet. Vraag is of je kan laden terwijl de ring erop zit. En dat kan volgens mij niet.
Ik denk dat je gelijk hebt en ik dat niet gezien had... hoesje op lader gaat wel, iets er nog tussen niet...

Tweakers Discord

• robotjoek

robotjoek

Samsung S25U + Huawei D2

Thx voor beide antwoorden, en helaas al wat ik dacht en ervaren heb

Fiat500e + Ratio Solar

• blue13x
Heel interessant om te zien. Ik dacht dat alle hoesjes gelijk waren qua magneet en draadloos opladen. Veel hoesjes, zoals die van Torras en Benks, halen maar 6W van de 20W.

YouTube: I Tested 27 Galaxy Z Fold 8 Ultra Cases — Most FAILED Wireless Charg...

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38
Hier gaat draadloos opladen (met een draadloze powerbank) met een ring (ewa magone ring) er tussen prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Pamelala op 30-08-2026 12:53 ]

• robotjoek

robotjoek

Samsung S25U + Huawei D2

Pamelala schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:52:
Hier gaat draadloos opladen (met een draadloze powerbank) met een ring (ewa magone ring) er tussen prima.
Kan je mij dan ook vertellen of dat op een draadloze oplader lukt, of kan je dat niet uitproberen ?

Zoek namelijk een stand/ring die ik r niet steeds hoef af te halen, want dat ga ik toch niet doen, maar nog steeds wel draadloos kan laden.

Had r nu 1 van Spigen en dat werkte niet......

Fiat500e + Ratio Solar

• blue13x
Pamelala schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 12:52:
Draadloos opladen werkt zo goed als met alle hoesjes. Daar gaat het niet om, bij hoesjes met een wat mindere goede magneet krijg je max 6w, terwijl de Fold8 series 20w aankan.

Handig zou zijn als je draadloze oplader ook kan aangeven hoewevel wat het op dat moment aan het opladen is.

[ Voor 13% gewijzigd door blue13x op 30-08-2026 14:43 ]

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

blue13x schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:25:
[...]

Draadloos opladen werkt zo goed als met alle hoesjes. Daar gaat het niet om.et hoesjes met een wat mindere goede magneet krijg je max 6w, terwijl de Fold8 series 20w aankan.

Handig zou zijn als je draadloos oplader ook kan aangeven hoewevel wat het op dat moment aan het opladen is.
Ook daar gaat het niet om. Vond ik ook een gemiste kans van de video hierboven; geen solide conclusie aan het einde over wat nu belangrijk is. Na wat onderzoek is dit mijn conclusie over (Qi2.2) draadloos laden en de snelheid (sorry voor het Engels, copy van mijn Reddit post):

It is Case Thickness, Coil Alignment and material.

Full circle or partial ring magnets do not matter, they have no role in the charging, they are just for alignment. And alignment is critical, few mm matters.

The case material must be an electrical insulator. Safe: Aramid fiber (Kevlar), TPU, Polycarbonate, leather, and wood. Harmful: Genuine carbon fiber and metal. These conduct electricity, create magnetic interference (eddy currents), generate massive heat, and kill charging speeds.

I had no issues with two cases, hence why I jumped to the conclusion that case does not matter. But they were both thin. Still, many people either do not have a true qi2.2 charger, use poor cables or try to get to 25W wirelss with <30W adapters (non PD); any of those active and you will fail to produce 25W wireless.

Recentelijk een ESR auto lader qi2.2 ingebouwd en die doet inderdaad netjes bijna de volle 20W die de Fold8 aankan (19.5W). Heb er een kabeltje tussen met zo'n stekkertje die het aantal watts weergeeft. Moet wel de airco vent aan hebben (naast het ingebouwde fannetje), want anders valt hij terug naar 7W omdat het wat warm wordt.

Sinterklaas wil bier !

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:23
robotjoek schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 22:02:

Nu gebruik ik zelf nooit draadloos laden, maar heb dit even kort getest in mijn auto (toyota), daar heb ik een vakje waar telefoon draadloos geladen kan worden.
Opladen werkt met hoesje + ringstand eraan (telefoon herkende draadloos opladen en toonde de animatie dat-ie ging opladen).

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:38
robotjoek schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:42:
[...]

Kan je mij dan ook vertellen of dat op een draadloze oplader lukt, of kan je dat niet uitproberen ?

Zoek namelijk een stand/ring die ik r niet steeds hoef af te halen, want dat ga ik toch niet doen, maar nog steeds wel draadloos kan laden.

Had r nu 1 van Spigen en dat werkte niet......
Helaas heb ik alleen draadloze powerbanks, maar fender89 heeft het al getest lees ik hierboven :)

• Svinken
Gezien er geen QI magneet in de Fold 8 zit, heb ik wat geknutseld om mijn autohouder (Brodit) te voorzien van een Qi2 spoel. Na wat geexperimenteer zit hij nu provisorisch op de juiste plek. Krijg ruim 1,4A aan laadstroom, terwijl de afstand tussen spoel en telefoon toch wel 6-8 mm is. Valt me niet tegen. En dat voor maar liefst e1,75 van de Ali. Nu nog even netjes maken, maar ik deel deze foto maar om te zien hoe het zit voor belangstellenden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW_rVrcYL8i-nXWHAA1mMhTNxRg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gm1HcpPUTy1o0XBnIKy6aLSX.jpg?f=fotoalbum_large

• Ruben-vds
Ik maak thuis gebruik van charging docks (zonder draadloos opladen). Moet zeggen dat ik op zich een fan ben hiervan. Heb ééntje op mijn bureau staan en 1 bij m'n bed. Heb expres gekozen voor één die NIET draadloos oplaad, dat is gewoon slecht voor je batterij, kost veel meer stroom, en is langzamer.Afbeeldingslocatie: https://www.swanscout.com/cdn/shop/files/swanscout-701s-MI3-desktop-organizer-with-digital-clock-display.png?v=1773735352&width=1000

• niels2322
Ruben-vds schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:33:
Ik maak thuis gebruik van charging docks (zonder draadloos opladen). Moet zeggen dat ik op zich een fan ben hiervan. Heb ééntje op mijn bureau staan en 1 bij m'n bed. Heb expres gekozen voor één die NIET draadloos oplaad, dat is gewoon slecht voor je batterij, kost veel meer stroom, en is langzamer.[Afbeelding]
Hoe laad je deze dan op? Ik heb een 8 ultra en kan dan maar voor de helft erop

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
niels2322 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 07:54:
[...]

Hoe laad je deze dan op? Ik heb een 8 ultra en kan dan maar voor de helft erop
Zie het usb-c stekkertje aan de onderkant :)

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-09 20:59
is er iemand hier over van een flip naar een fold8 en zou zijn ervaringen willen delen? mocht samsung stoppen met de flip variant denk ik over te stappen naar een fold8 of 9

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

fredgroes schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:45:
is er iemand hier over van een flip naar een fold8 en zou zijn ervaringen willen delen? mocht samsung stoppen met de flip variant denk ik over te stappen naar een fold8 of 9
Yep. Na de Flip 34567, nu een Fold8. Twijfelde heel erg, maar toch blij met de keuze. Hij is nog klein genoeg om makkelijk in de broekzak te zitten en voelt nog steeds "compact". Dat was altijd waarom ik de Flips voornamelijk had. Hele lichte telefoongebruiker verder, totaal geen social media (alleen YouTube). Op de Flip deed ik al vrij veel op het voorscherm, nu heb ik hem nog minder vaak open. Op werkdagen amper zelfs. Forumpje checken en nieuws lezen, allemaal op het voorscherm. Alleen 's avonds, weekend of laatst op vakantie gaat hij wat vaker open en dan is echt een fijne stap vooruit. 4:3 series kijken (oude series fullscreen) en websites in portret modus. Helemaal top. Scheelt wel dat het netto maar 281,- heeft gekost via de Vodafone actie, na verkoop Flip7 en de gratis Watch7 en JBL speaker. Weet niet of ik heel veel meer er voor over had gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door ParaWM op 04-09-2026 19:03 ]

Sinterklaas wil bier !

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:35
@ParaWM Ik heb twee jaar geleden ook een Flip (6) gehad, maar het coverscherm van die Flip vond ik een te grote beperking (zelfs met Goodlock). Uiteindelijk na een paar maanden de Flip weggegeven aan mijn broer en weer een normale telefoon gekocht.

Nu heb ik sinds 2 weken een Fold en ik vind het heerlijk dat het coverscherm en nét ietsjes groter is én dat het - zonder aanpassingen zoals Goodlock - een volwaardig scherm is waar je alles mee kunt. Ik kan op het coverscherm snel de ov-tijden bekijken of de bonuskaart erbij pakken zonder dat ik de telefoon open moet vouwen (wat ik bij de Flip net iets te vaak moest doen). Ik verwacht daarom dat ik het wat langer volhoud met de Fold.

• Finraziel
rclahsen schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:22:
@ParaWM Ik heb twee jaar geleden ook een Flip (6) gehad, maar het coverscherm van die Flip vond ik een te grote beperking (zelfs met Goodlock). Uiteindelijk na een paar maanden de Flip weggegeven aan mijn broer en weer een normale telefoon gekocht.

Nu heb ik sinds 2 weken een Fold en ik vind het heerlijk dat het coverscherm en nét ietsjes groter is én dat het - zonder aanpassingen zoals Goodlock - een volwaardig scherm is waar je alles mee kunt. Ik kan op het coverscherm snel de ov-tijden bekijken of de bonuskaart erbij pakken zonder dat ik de telefoon open moet vouwen (wat ik bij de Flip net iets te vaak moest doen). Ik verwacht daarom dat ik het wat langer volhoud met de Fold.
Ik vind zelfs mijn fold 8 een fijnere telefoon om te gebruiken dan mijn S25 ultra zelfs als ik hem nooit open zou vouwen. Dat openen is een bonus voor mij... Ik maak me daarom ook niet zo'n zorgen over of het interne scherm ooit kapot zou gaan, want dan is het nog steeds een fijn toestel (hoewel natuurlijk wel overpriced als je echt geen intern scherm meer zou hebben en het zou mooier zijn als er gewoon normale toestellen met dit externe scherm zouden komen).

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, inruilacties ed kunnen hier besproken worden: [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen
Accessoires mogen besproken worden in
[Samsung Galaxy Z Fold 8 (Ultra)/Z Flip 8] Accessoires