[Samsung Galaxy Z Fold 8/Z Flip 8] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:59
Als ik nu kijk op de shop van Samsung is de maximale inruil Max EUR 666. Dat is straks dus EUR 780 met een extra verhoging van EUR 100.

Mijn iPhone 16 pro levert volgens de Samsung shop nu EUR 508 op. Ben wel benieuwd, want wellicht levert die straks wel EUR 600 op en met EUR 100 extra komt dat op EUR 700.

• niels2322
Vergeet ook deze niet: ING kortingscode:

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1026158

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:46
Daar kan je ook de ICS korting aan toevoegen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:32
Daniel. schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:29:
[...]

Daar kan je ook de ICS korting aan toevoegen.
Ik heb via een vriend wat codes gekregen voor ING, kan ik deze dan ook gaan stacken? o0
Ben benieuwd of het allemaal ook goedkoper gaat zijn via Samsung of via Belsimpel/Mobiel met een abbo, nog maar 2 weekjes :P

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-07 22:29
De mail van Belsimpel:
Hey Samsung-fan!

Op 22 juli om 15:00 uur presenteert Samsung de opvolgers van de Galaxy Z Fold en Flip-serie. Omdat je bent ingeschreven, krijg jij toegang tot exclusieve persoonlijke korting. Je hoeft nu nog niets te doen: vóór de start ontvang je jouw unieke code per mail, waarmee je de korting straks kunt verzilveren.

Tot €300,- voordeel op de opvolgers van de Galaxy Z Flip en Z Fold
  • €200,- persoonlijke korting op je nieuwe toestel
  • Tot €100,- inruilvoordeel op geselecteerde modellen
+ Extra voordeel op Galaxy Watch:
Tot €200,- korting op de nieuwste Samsung Galaxy Watch
Krijg een JBL Flip 7 cadeau én maak kans op de nieuwste Galaxy Watch!

Bij aankoop van een Foldable-toestel, krijg je een JBL Flip 7 ter waarde van €149,99 cadeau! Je kan jouw cadeau gemakkelijk claimen via de website van Samsung.

Daarnaast maak je kans om de nieuwste Galaxy Watch te winnen! Wanneer je bij je bestelling gebruik maakt van jouw persoonlijke korting, doe je automatisch mee aan de winactie!

Psst... Het eerst mogelijke bestelmoment is 22 juli om 15:00 uur!

• niels2322
MischaBoender schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 16:58:
De mail van Belsimpel:

[...]

[...]
Thanks! Deze kwam in mijn spambox terecht, dus daar even eruit gehaald 😀

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:50
Anduuuw schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 21:51:
[...]

Ik heb via een vriend wat codes gekregen voor ING, kan ik deze dan ook gaan stacken? o0
Ben benieuwd of het allemaal ook goedkoper gaat zijn via Samsung of via Belsimpel/Mobiel met een abbo, nog maar 2 weekjes :P
De mogelijkheden om kortingcodes te stapelen worden steeds beperkter. Afgelopen februari kon je maximaal 2 codes stapelen (was vroeger drie) en kon het alleen bij een beperkt aantal soorten codes. Maar de meeste 'gewone' kortingcodes zijn sowieso niet geldig in de ING/ICS/Student stores.

Maar dit lijkt me meer iets om in [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen te bespreken. Dit topic gaat over de telefoons zelf.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23-07 23:25
London schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:21:
[...]

De leaks lijken aan te geven dat de duurdere ultra variant van de Fold 8 weer S-pen support gaat krijgen. https://www.androidplanet.nl/nieuws/samsung-galaxy-z-fold-8-ultra-s-pen/

Maar goed, wat @Daniel. al stelt, de kortingen moeten wel echt goed zijn om een switch te rechtvaardigen. Heb nu ook de fold 7 en die bevalt heel goed alleen zou de fold 8 wide qua aspect ratio mij wel echt meer kunnen bekoren denk ik. Als ik met kortingen stapelen en inruil voor flink minder dan 1000 euro kan switchen dan wil ik het overwegen. Maar ik vrees het ergste -O- <+:)
Hmm, thanks. Ben oprecht benieuwd nu. Ik was ervan overtuigd dat het een Fold 7.5 zou worden.

• CLB
  • Niet online

CLB

Samsung Galaxy Z Flip 8
Verkrijgbaar in vier kleuren: Graphite, Cream, Pink & Mint is exclusief via Samsung leverbaar.
• 256GB - 1299 euro
• 512GB - 1499 euro

Samsung Galaxy Z Fold 8
Verkrijgbaar in vier kleuren: Graphite, Cream, Lavender & Pistachio is exclusief via Samsung leverbaar.
• 256GB - 1999 euro
• 512GB - 2199 euro
• 1TB - 2599 euro

Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra
Verkrijgbaar in vier kleuren: Graphite, Cream, Violet Shadow & Green Shadow is exclusief via Samsung leverbaar.
• 256GB - 2199 euro
• 512GB - 2399 euro
• 1TB - 2799 euro

En nog wat foto's van de nieuwe Z Fold 8, dit vanwege de vormfactor, de andere modellen kennen we stiekem al:
Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Samsung Galaxy Z Fold 8

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:29
Ze staan inmiddels op de website maar er zijn geen echte pre-order perks meer?

• Space_eend
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23-07 10:30
Jammer dat je de s26 ultra niet kan inruilen.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
Lynix schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:47:
Ze staan inmiddels op de website maar er zijn geen echte pre-order perks meer?
De livestream vanavond nog.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:48
Space_eend schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 15:52:
Jammer dat je de s26 ultra niet kan inruilen.
Was vorig jaar met de S25 Ultra ook zo. Als je de S26 Ultra wilt inruilen voor een Z Fold 8, dan wordt het dus eerst verkopen. ;)

• Space_eend
Dennisweb schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Was vorig jaar met de S25 Ultra ook zo. Als je de S26 Ultra wilt inruilen voor een Z Fold 8, dan wordt het dus eerst verkopen. ;)
Dat is wel echt jammer had verwacht dat ik me s26 ultra + watch8 kon inruilen maar helaas.

• niels2322
Tot nu toe kom ik niet echt lager uit dan € 1.735 met inlevering van Iphone 12. Kan dan wel mijn Iphone 16 pro nog verkopen voor (wellicht) 600 euro, maar dan is de bijbetaling nog steeds rond de € 1.000 euro.. phoe

• niels2322
niels2322 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 16:39:
Tot nu toe kom ik niet echt lager uit dan € 1.735 met inlevering van Iphone 12. Kan dan wel mijn Iphone 16 pro nog verkopen voor (wellicht) 600 euro, maar dan is de bijbetaling nog steeds rond de € 1.000 euro.. phoe
sorry, verkeerde topic

• Dennisweb
@CLB Vind de wide wel een mooi ding hoor. Als techfreak wil ik hem graag eens in het echt zien. In de week van 3 augustus zit ik in Praag en er zit een Samsung Store in het Palladium, dus wil er wel even mee spelen.

De iPhone 17 Pro Max is mijn daily driver en heb een S26 Ultra ernaast (ben ontwikkelaar), dus vind dit soort speelgoed altijd wel leuk. De crease is mijn grootste zorg. Bij de Fold 8-series zit er weer nieuwe techniek in, dus benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. :)

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
Dennisweb schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:04:
@CLB Vind de wide wel een mooi ding hoor. Als techfreak wil ik hem graag eens in het echt zien. In de week van 3 augustus zit ik in Praag en er zit een Samsung Store in het Palladium, dus wil er wel even mee spelen.

De iPhone 17 Pro Max is mijn daily driver en heb een S26 Ultra ernaast (ben ontwikkelaar), dus vind dit soort speelgoed altijd wel leuk. De crease is mijn grootste zorg. Bij de Fold 8-series zit er weer nieuwe techniek in, dus benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. :)
De crease is voor mij nooit een issue geweest. Dat zul je waarschijnlijk zelf ook vrij snel merken als je daadwerkelijk voor een foldable kiest. Ik heb me er in ieder geval nooit aan gestoord. Inmiddels zit ik volledig in het Apple-ecosysteem, dus de enige foldable die ik nog zou overwegen is de iPhone Ultra. Maar de eerste generatie sla ik altijd over. Ik ga voor de Ultra II.

• Space_eend
Gusy nieuwe code UNFOLD26 extra 200 euro korting

• CLB
  • Niet online

CLB

Dennisweb schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 17:04:
Bij de Fold 8-series zit er weer nieuwe techniek in, dus benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt. :)
Goed, vouw zie en voel je nauwelijks in vergelijking met de vorige foldables, grote stap vooruit dus :)

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Dennisweb
CLB schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:10:
[...]

Goed, vouw zie en voel je nauwelijks in vergelijking met de vorige foldables, grote stap vooruit dus :)
Ik weet dat ik alle acties mis ga lopen, maar wil het toch allemaal eerst even in het echt zien. Heb nu een S26 Ultra en wil best naar een Fold 8, maar eerst even kijken en voelen. Ik heb absoluut geen haast, dus als ik moet wachten tot Black Friday of zo is er geen man overboord. ;)

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:24
Vind de Samsung Galaxy Z Fold 8 echt wel wow,maar de prijs ...Twijfel echt.

• Lynix
De waarden schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:46:
Precies dit. Ik kan hem zakelijk aanschaffen maar dan nog, veel geld voor een smartphone.
Daarnaast heb ik een dochter van 3 die regelmatig een keer vraagt of ze een spelletje mag doen op mijn telefoon. Een slab phone is wat dat betreft wel makkelijk :+

• Pukson
  • Registratie: September 2013
De waarden schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:46:
Ja bizar hé, de kunst bij Samsung telefoons is vooral op begin toeslaan naar mijn idee dan heb je de meeste aanbiedingen etc.

Hoe het er voor mij nu uitziet. Fold 8 256GB voor 1124 euro inc inruilbonus a 100 euro. Elk willekeurige telefoon is in te leveren. (Vroeger was het soms ook geen probleem om geen 1 telefoon in te leveren)

Dit is dan ivm abbonement op Belsimpel zoals het eruit ziet krijg ik ook de Watch 6 erbij met code SAMSUNGLIVE en kwam ook iets voorbij een JBL box maar hier eigenlijk verder niks over gelezen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:56
Dennisweb schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:39:
[...]

Ik weet dat ik alle acties mis ga lopen, maar wil het toch allemaal eerst even in het echt zien. Heb nu een S26 Ultra en wil best naar een Fold 8, maar eerst even kijken en voelen. Ik heb absoluut geen haast, dus als ik moet wachten tot Black Friday of zo is er geen man overboord. ;)
Heb ook getwijfeld, had nog een S25U 1TB liggen om in te ruilen en gebruik nu ook een S26U.

Vooral de verouderde camera's en geen zoom camera plus het glossy scherm aan de buitenkant waren voor mij de doorslag om er maar vanaf te zien.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Dennisweb
Phusebox schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Heb ook getwijfeld, had nog een S25U 1TB liggen om in te ruilen en gebruik nu ook een S26U.

Vooral de verouderde camera's en geen zoom camera plus het glossy scherm aan de buitenkant waren voor mij de doorslag om er maar vanaf te zien.
Het is voor mij vooral de crease-anxiety die ik heb. Ik heb vrij veel horrorverhalen gezien van mensen die opeens een gebroken crease hebben. Maar de Wide is wel ideaal voor Twitch kijken enzo.

Als ik in bed lig gebruik ik de S26 Ultra om naar streams te kijken, want de S26 is voor mijn gevoel veel lichter dan de iPhone en dat is wel prettig als je het lang vast moet houden.

• Phusebox
Dennisweb schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:21:
[...]

Het is voor mij vooral de crease-anxiety die ik heb. Ik heb vrij veel horrorverhalen gezien van mensen die opeens een gebroken crease hebben. Maar de Wide is wel ideaal voor Twitch kijken enzo.

Als ik in bed lig gebruik ik de S26 Ultra om naar streams te kijken, want de S26 is voor mijn gevoel veel lichter dan de iPhone en dat is wel prettig als je het lang vast moet houden.
Ik kijk vrijwel geen video's op mijn telefoon. Daar heb ik een tv voor. 😆

Gaat mij vooral om webbrowsen in open portret stand.

• Lynix
Voor boeken en anime lijkt mij de fold 8 ook heel chill

• niels2322
Vraag me af of je niet gewoon net zo goed een Fold 7 kan kopen, er zijn vast wel veel mede tweakers die hem nu wel weg doen voor max 900 euro.

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03
Ik upgrade vanaf de Fold 7 naar de 8 Ultra m, vooral vanwege de batterij/laden en de betere 3e camera. Een Macro foto ziet er nu niet uit. Verder compenseert de hogere helderheid het gebrek aan reflective coating op de voorzijde. Als je echt wil kun je die altijd nog aanbrengen. Crease angst is echt een kwestie van teveel op internet rondhangen. Leuk dat het weer verbeterd is, maar echt een issue was het ook op de 7 niet.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik heb met mijn Folds 3 en 4 nooit last gehad van de crease maar wel het spiegelen van het scherm en het snel vuil worden ervan. De vraag is of Samsung die zaken goed heeft aangepakt.

• tomhster
Lynix schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:29:
Ik heb een tijdschriftenapp en met boeken is het inderdaad ook ideaal.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 24-07 20:31
Is er al iets bekend over de kwaliteit van de foto's genomen met de Fold 8?

• Pukson
Lynix schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 21:29:
Ook gaming voor mij, zoals Emulation en PC games. Door de breedte lijkt het naar mijn idee net wat fijner. Want de Fold 7 is haast 1 op 1 dus is het niet heel prettig

• Phusebox
Ik heb ze vandaag even kunnen bekijken en het cover scherm van de ene is te klein en van de andere te groot.

Verder maak ik me "zorgen" over hoe snel apps aangepast worden voor de afwijkende verhouding.

Het gebrek aan een zoom camera is ook een issue.

Als ik de Fold 8 zou kopen dan zou het als tweede telefoon zijn maar hoe praktisch dat is. Kan ik waarschijnlijk beter gewoon een tablet erbij nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSxSyLMmMHoONv_ZA4CQnxgXW1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4Ov6TIt55n0B8oQEIeyHb8a.jpg?f=fotoalbum_large

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Heb altijd een Spigen case gehad en daar erg tevreden over. Liefst altijd de dunne variant. Nu twijfel ik tussen 2 varianten waarbij ik neig naar de doorzichtige versie. Maar wat is het verschil tussen de Ultra Hybrid Pro Magfit en de Air fit Pro Magfit voor de Fold 8 Ultra. Beide voegen 0.1 mm toe qua dikte.

• Lynix
Is er al meer bekend over de batterij? Ben benieuwd hoe de Fold 8 het doet tov een S26 Ultra.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zijn er al foto's waarbij de kleuren van de Z Fold 8 met elkaar te vergelijken zijn? Twijfel over de Fold 8 en dan specifiek de Pistachio en of wit werkelojk wit is of dat het meer crème is zoals de naam Creamy impliceert.

• Mschrijver88
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
Klein vraagje, weet iemand een winkel regio Amsterdam - Haarlem waar ze al in het echt te zien zijn? Wil de gewone fold 8 toch wel even in het echt zien.....

• Phusebox
Caayn schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:57:
Zijn er al foto's waarbij de kleuren van de Z Fold 8 met elkaar te vergelijken zijn? Twijfel over de Fold 8 en dan specifiek de Pistachio en of wit werkelojk wit is of dat het meer crème is zoals de naam Creamy impliceert.
Op YouTube staan diverse video's. Meesten zeggen dat cream bijna gewoon wit lijkt.

• Mschrijver88

• Phusebox
Uiteindelijk denk ik dat ik er vooral op achteruit ga tov mijn S26 Ultra na een paar uurtjes lezen en vergelijken.

Grootste minpunten:
- Geen zoom lens
- Verticale content bekijken is zowel dicht als open niet ideaal. Dicht erg klein en open is het ongeveer even groot als op de S26 Ultra maar dan met zwarte balken.
- Idem voor 16:9 content, ga er niet op voorruit tov van de S26 Ultra.
- Glossy cover scherm.
- Cases zijn erg bulky en zonder geen magsafe
- Typen op het cover scherm zal prima gaan maar toetsenbord blokkeert de helft van het scherm en na aftrek van taskbar en status bar blijft er bar (😅) weinig over voor content als je bijvoorbeeld op GoT een reactie wil schrijven. Dat past al maar amper op de S26 Ultra.
- Rare positionering speakers en in frame camera

Pluspunten:
- Kleiner formaat wanneer dicht.
- Multitasken heeft zin met side by side windows.
- Websites die niet optimaal op mobiel werken zijn beter bruikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 23-07-2026 21:34 ]

• Lynix
Phusebox schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:32:
Uiteindelijk denk ik dat ik vooral op achteruit ga tov mijn S26 Ultra na een paar uurtjes lezen en vergelijken.

Grootste minpunten:
- Geen zoom lens
- Verticale content bekijken is zowel dicht als open niet ideaal. Dicht erg klein en open is het ongeveer even groot als op de S26 Ultra maar dan met zwarte balken.
- Glossy cover scherm.
- Typen op het cover scherm zal prima gaan maar toetsenbord blokkeert de helft van het scherm en na aftrek van taskbar en status bar blijft er bar (😅) weinig over voor content als je bijvoorbeeld op GoT een reactie wil schrijven. Dat past al maar amper op de S26 Ultra.
Ik heb de Fold al pre-ordered maar ben ook nog niet helemaal overtuigd of dit wel de juiste beslissing was of dat ik wat last heb van FOMO.

• Phusebox
Deze video vond ik sowieso veel beter qua kleuren

• Phusebox
Lynix schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:34:
[...]

Ik heb de Fold al pre-ordered maar ben ook nog niet helemaal overtuigd of dit wel de juiste beslissing was of dat ik wat last heb van FOMO.
Ja en om nu altijd twee telefoons mee te slepen voor als ik foto's wil maken gaat me ook te ver .

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:35
Mijn s24 ultra heeft kuren scherm valt steeds weg heel irritant... vervolgens loop ik er 2 uur op te rammen om hem weer normaal te laten functioneren. Dus ja fold8 komt op het juiste moment voor mij. Ben benieuwd of de vorm factor mij gaat bevallen waar al die reviewers zo enthousiast over zijn. Wilde al een foldable sinds de vorige gen uit was maar nog even gewacht.

• Pukson
Phusebox schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 18:56:
Ik heb ze vandaag even kunnen bekijken en het cover scherm van de ene is te klein en van de andere te groot.

Verder maak ik me "zorgen" over hoe snel apps aangepast worden voor de afwijkende verhouding.

Het gebrek aan een zoom camera is ook een issue.

Als ik de Fold 8 zou kopen dan zou het als tweede telefoon zijn maar hoe praktisch dat is. Kan ik waarschijnlijk beter gewoon een tablet erbij nemen.

[Afbeelding]
Denk dat de apps relatief snel worden aangepast wanneer Apple komt met hun Fold. Zelfde verhoudingen gezien de geruchten. App ontwikkelaars bij Apple worden nogal gepushed om de juiste beeld verhoudingen etc te gebruiken, hopelijk sijpelt dit dan asap door naar Android

• JT888
Phusebox schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 21:32:
Uiteindelijk denk ik dat ik er vooral op achteruit ga tov mijn S26 Ultra na een paar uurtjes lezen en vergelijken.

Grootste minpunten:
- Geen zoom lens
- Glossy cover scherm.
- Rare positionering speakers en in frame camera

Pluspunten:
- Kleiner formaat wanneer dicht.
- Multitasken heeft zin met side by side windows.
- Websites die niet optimaal op mobiel werken zijn beter bruikbaar.
Gewoon wachten op de volgende generatie waarom zou je nu overstappen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Caayn schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 20:57:
Is gewoon wit...
Samsung Galaxy Z Fold 8

En nog een crop uit een eigen foto:
Samsung Galaxy Z - Creamy

Ikzelf zou sowieso voor pistache gaan, die is gewoon heel tof!
Samsung Galaxy Z Fold 8

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 23-07-2026 22:41 ]

• Phusebox
JT888 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:33:
[...]

Gewoon wachten op de volgende generatie waarom zou je nu overstappen.
Niet uit noodzaak in ieder geval. Meer omdat ik het leuk vind en bij gebrek aan vakantie of andere hobbies. 😅

• Phusebox
Pukson schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:29:
[...]

Denk dat de apps relatief snel worden aangepast wanneer Apple komt met hun Fold. Zelfde verhoudingen gezien de geruchten. App ontwikkelaars bij Apple worden nogal gepushed om de juiste beeld verhoudingen etc te gebruiken, hopelijk sijpelt dit dan asap door naar Android
Alleen is het bij Apple vaak zo dat die apps voor de release al klaar zijn. Waarschijnlijk ook voor een zak geld.

• JT888
Lynix schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 19:26:
Is er al meer bekend over de batterij? Ben benieuwd hoe de Fold 8 het doet tov een S26 Ultra.
The Samsung Galaxy Z Fold8 features a 4,800 mAh silicon-carbon battery. The device supports 45W wired charging, allowing you to recharge up to 65% in just 30 minutes.

Galaxy Z Fold8 Specifications
  • Battery Capacity: 4,800 mAh (combined from two cells)
  • Battery Life: Rated for up to 26 hours of video playback
  • Charging: 45W Super Fast Charging 2.0 and wireless charging
  • Processor: Snapdragon 8 Elite Gen 5
  • Weight: 201 grams
Reviewers genoeg op youtube 24uur gebruik met gemak zeggen ze. Weet niet wat de s26 ultra doet maar ga reviews kijken zou ik zeggen.

• Phusebox
JT888 schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:39:
[...]

The Samsung Galaxy Z Fold8 features a 4,800 mAh silicon-carbon battery. The device supports 45W wired charging, allowing you to recharge up to 65% in just 30 minutes.

Reviewers genoeg op youtube 24uur gebruik met gemak weet niet wat de s26 ultra doet maar ga reviews kijken zou ik zeggen.
De S26 Ultra bij mij doet het van 85% naar 10% gemiddeld 15 tot 16 uur.

• Lynix
[...]

Reviewers genoeg op youtube 24uur gebruik met gemak weet niet wat de s26 ultra doet maar ga reviews kijken zou ik zeggen.
Hmm ik vind tot nu toe de reviews een beetje sus. Er is vrijwel niemand nog echt kritisch behalve Mr Whose the Boss, maar die is op elk Samsung device kritisch. De specs waren al bekend maar dat zegt mij nog weinig over de praktijk. Up to 26 hours playback, inner of outer screen?

Zou graag een echte battery test zien zeg maar. Ook al die reviewers/influencers met "I will switch to the fold 8!" en ondertussen swappen ze volgende week woensdag weer van device :+

[ Voor 6% gewijzigd door Lynix op 23-07-2026 22:42 ]

• JT888
Ja ok dat zal wel uitkomen in de komende dagen hoop ik. Ben er zelf niet zo bang voor dat het verbruik tegen zal vallen. En ik ben een youtube addict ... maar we gaan het zien.

• Phusebox
Lynix schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 22:41:
[...]

Hmm ik vind tot nu toe de reviews een beetje sus. Er is vrijwel niemand nog echt kritisch behalve Mr Whose the Boss, maar die is op elk Samsung device kritisch. De specs waren al bekend maar dat zegt mij nog weinig over de praktijk. Up to 26 hours playback, inner of outer screen?

Zou graag een echte battery test zien zeg maar. Ook al die reviewers/influencers met "I will switch to the fold 8!" en ondertussen swappen ze volgende week woensdag weer van device :+
Ja dat. Uiteraard vind je dit ding tof, het is wat nieuws maar zij hoeven er geen jaar of jaren mee te leven dagelijks.
De video's van deze gast vond ik wel redelijk fair. Even op zijn kanaal kijken voor meer.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:15
Hmm, ik wist zeker dat ik niet voor de Fold 8 zou gaan. Maar dan zie je alles voorbij komen en gaat het weer jeuken. Wil mijn S25 Ultra nog niet kwijt, maar heb een Flip 6 in te ruilen. Kom dan met kortingen en inleveren van wat credits op 1000 euro uit voor de 256 GB. Helft van de prijs, maar nog steeds is 1000 euro een hoop geld. Ik ga er nog een nachtje over slapen.

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:25
Ik ben al vele jaren een Flip gebruiker. Wil eigenlijk niks anders meer vanwege de formfactor (klein, past in mijn zakken). Maar de verbeteringen zijn echt dramatisch dit jaar. Ik gebruik mijn flip voor: betalen, audioboeken luisteren, en af en toe reddit lezen. Daarnaast maak ik graag foto's van de katten/kinderen. Dat de camera wederom niet verbeterd/vernieuwd is, is mij een grote doorn in het oog.

Wat me een beetje dwars zit, is de 'scherm-anxiety' :-D Ik heb één keer een flip gehad waar het scherm in de eerste 6 maanden kapot ging, en dat is keurig opgelost door samsung, maar het maakt dat ik het lastig vind om een tweede jaar met deze telefoon te doen. Als het komend jaar stuk gaat, kost repareren mij net zoveel als een nieuwe flip mij nu zou kosten. Dat maakt dat ik toch (weer) twijfel. (Ik kan de flip 8 voor 200,- kopen)

De Fold 8 heeft trouwens ook nog een acceptabele formfactor. Maar is heel veel duurder, en dat is voor mijn audioboeken echt niet nodig :-)

• coenox
Dat betekent eigenlijk dat je voor 200 Euro weer een jaar zekerheid koopt. Vind ik te doen. En anders toch de gok nemen dat je nog 3 jaar met je 7 kan doen.

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dit filmpje laat heel mooi zien wat de formfactor van de nieuwe fold 8 is in vergelijking met eerdere folds, flips, ultra's, zowel opengeklapt als dicht, en later met apps (browsen en YouTube).

Zeker interessant om zo visueel te zien vind ik![YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kxhKkvb5NJs]

[ Voor 52% gewijzigd door Sanny1987 op 24-07-2026 13:44 ]

• Sanny1987
  • Niet online
Geekess schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 13:01:
Ik ben al vele jaren een Flip gebruiker. Wil eigenlijk niks anders meer vanwege de formfactor (klein, past in mijn zakken). Maar de verbeteringen zijn echt dramatisch dit jaar. Ik gebruik mijn flip voor: betalen, audioboeken luisteren, en af en toe reddit lezen. Daarnaast maak ik graag foto's van de katten/kinderen. Dat de camera wederom niet verbeterd/vernieuwd is, is mij een grote doorn in het oog.

Wat me een beetje dwars zit, is de 'scherm-anxiety' :-D Ik heb één keer een flip gehad waar het scherm in de eerste 6 maanden kapot ging, en dat is keurig opgelost door samsung, maar het maakt dat ik het lastig vind om een tweede jaar met deze telefoon te doen. Als het komend jaar stuk gaat, kost repareren mij net zoveel als een nieuwe flip mij nu zou kosten. Dat maakt dat ik toch (weer) twijfel. (Ik kan de flip 8 voor 200,- kopen)

De Fold 8 heeft trouwens ook nog een acceptabele formfactor. Maar is heel veel duurder, en dat is voor mijn audioboeken echt niet nodig :-)
Voor 200,- zou ik het persoonlijk doen, maar wij kunnen niet in je financiën kijken natuurlijk.

Ik koop de flip8 voor voor 422,- met inruil van een stuk oud mobieltje i.c.m. 2jr verlenging abonnement, mede omdat dit mogelijk de laatste flip is van Samsung, want zoveel scheelt de flip8 niet van de 6 verwacht ik!

Ik zit nu nog met de vraag of ik mijn flip6 ga verkopen, of dat ik hem houd als backup. Lijkt erop dat er nog weinig animo is voor +-450,- (logisch ook denk ik).. maar voor minder houd ik hem denk ik liever als ideale backup telefoon, want eigenlijk is hij nog gewoon perfect en hij heeft nog software ondersteuning tot juli 2031.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Overstag gegaan en de Z Fold 8 in Pistachio gereserveerd. Komend van een S23 ben ik zeer benieuwd naar het formaat van Fold 8 in de praktijk. Het wordt mijn eerste foldable :)

Ik verwacht hem hoofdzakelijk in gesloten stand te gebruiken. Waarom dan toch een fold? Ik bedien mijn telefoon hoofdzakelijk met één hand en en het 5.5" scherm lijkt mij daar ideaal voor. In het verleden heb ik om dezelfde reden naar de Flip modellen gekeken maar dat coverscherm vond ik niet fijn werken als "primair" scherm.

Wel jammer dat de primaire camera dezelfde camera is als wat er nu al op mijn S23 zit. De ultrawide camera is in ieder geval wel een vooruitgang.

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:07
Zijn ze al ergens in het wild te zien? Mediamarkt ed?

• Sanny1987
  • Niet online
Alcides schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:41:
Wel bij de Odido winkel hier!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:49
de voorkant van de fold8 is beperkt voor berichten versturen.

[ Voor 64% gewijzigd door SamSid op 24-07-2026 18:07 ]

• Phusebox
SamSid schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 16:58:
Is het raar als ik zeg dat de fold8 voorkant een blackberry vibe geeft wanneer je een msg stuurt?
Jep, amper ruimte voor de conversatie.

• Phusebox
Wat onbewerkte foto's gemaakt met de Fold 8. Valt toch wel tegen.

https://www.threads.com/@...YgsVtZHmXPnFPyshuN&slof=1

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:57

ParaWM

Pro Prutser

Phusebox schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:18:
Ik vraag me altijd af wat mensen in godsnaam met hun foto's doen als ze klagen over de kwaliteit. Ik ben al over op Flips sinds de 3 (nu 7), maar vind de foto's prima. Ja, ik heb geen vergelijk met beter, maar het zijn wat vakantiefoto's en/of dagelijkse onzin die je één of twee keer terugkijkt op de telefoon of computer... Tenzij je ze professioneel bewerkt of uitprint op A3, ziet geen mens toch het verschil? :)

Sinterklaas wil bier !

• Phusebox
ParaWM schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:26:
[...]

Ik vraag me altijd af wat mensen in godsnaam met hun foto's doen als ze klagen over de kwaliteit. Ik ben al over op Flips sinds de 3 (nu 7), maar vind de foto's prima. Ja, ik heb geen vergelijk met beter, maar het zijn wat vakantiefoto's en/of dagelijkse onzin die je één of twee keer terugkijkt op de telefoon of computer... Tenzij je ze professioneel bewerkt of uitprint op A3, ziet geen mens toch het verschil? :)
True, maar de kwaliteit van mijn 3000 katten foto's zijn nu wel een stuk beter met 5x zoom in portret stand. Serious but not serious.

• Lynix
Phusebox schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:18:

https://www.threads.com/@...YgsVtZHmXPnFPyshuN&slof=1
Ik ben een leek dus voor mij ziet dit er allemaal prima uit tbh :+ Weet niet of ik de zoom zou missen. Heb 94.000 95955 foto's op mijn telefoon dus het antwoord is waarschijnlijk wel, maar idk.

• Phusebox
Lynix schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 17:37:
[...]

Ik ben een leek dus voor mij ziet dit er allemaal prima uit tbh :+ Weet niet of ik de zoom zou missen. Heb 94.000 foto's op mijn telefoon dus het antwoord is waarschijnlijk wel, maar idk.
Haha dacht dat ik met 12k al veel had.

Maar ik gebruik zoom stiekem vaker dan ik zelf misschien denk ik als ik eens door mijn foto's ga.

Volgend jaar een 5x lens en dan ben ik overstag. Is van alle minpunten uiteindelijk datgene dat me tegenhoudt.

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:39

80000

mrox

Alcides schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 15:41:
Samsung shop in the mall of the netherlands in Leidschendam heb ik ze gisteravond bekeken.

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:20
Heeft iemand de Fold 8 in de Samsung store in Utrecht al gezien ? Wil morgen een tripje wagen naar Utrecht, maar als ze hem nog niet hebben dan scheelt me dat een trip voor niks 😁

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Mijn favo reviewer die altijd straight to the point is heeft ook een video gedropt. Hij begon vrij negatief maar het eind toch flink wat lof voor de Fold 8 _/-\o_

Import the third world, become the third world

• Phusebox
London schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:55:
[YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Fold 8 Ultra - Unboxing and First Impressions]
Mijn favo reviewer die altijd straight to the point is heeft ook een video gedropt. Hij begon vrij negatief maar het eind toch flink wat lof voor de Fold 8 _/-\o_
Maar toch niet bij zijn top favoriete folds. En in de echte review verwacht ik dat ie nog wel wat minder enthousiast gaat worden. 😉

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 24-07-2026 21:21 ]

• Anduuuw
[...]

Reviewers genoeg op youtube 24uur gebruik met gemak zeggen ze. Weet niet wat de s26 ultra doet maar ga reviews kijken zou ik zeggen.
er is nu een battery drain test op youtube met N6 F8U en v6, Samsung was 45m eerder leeg.
Ik weet dus niet of de temp op de f8 net zo goed is als de f8u want die was het ' coolste' van alle 3.

• Of-Aaargh
Anduuuw schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:53:
[...]

er is nu een battery drain test op youtube met N6 F8U en v6, Samsung was 45m eerder leeg.
Ik weet dus niet of de temp op de f8 net zo goed is als de f8u want die was het ' coolste' van alle 3.
Linkje? En wat betekenen "N6 F8U" en "v6"? Zijn dat verschillende varianten van de Fold?

• Lynix
London schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 20:55:
[YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Fold 8 Ultra - Unboxing and First Impressions]
Dankjewel! Na het kijken van deze review ben ik toch blij met mijn keuze om te annuleren. Ik denk dat het echt een heel mooi toestel is maar toch wel niche en misschien toch niet echt voor mij.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Lynix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:36:
[...]

Dankjewel! Na het kijken van deze review ben ik toch blij met mijn keuze om te annuleren. Ik denk dat het echt een heel mooi toestel is maar toch wel niche en misschien toch niet echt voor mij.
Snap het wel. En dat geeft ook gelijk het probleem aan van al die tech reviewers die shillen voor de grote merken. Alles is top etc. Gelukkig zijn er ook nog wat objectieve reviewers die verder niet zoveel te verliezen hebben omdat ze toch alles met eigen centjes kopen.

Ik heb ook wel getwijfeld moet ik zeggen. Maar 95% van wat ik doe met mijn telefoon is media consumptie dus dan is de 8 wel echt een hele mooie aanwinst denk ik. Foto's maak ik zelden en voor de rest doet de 8 niet echt onder voor mijn 7. We gaan het meemaken :9

Import the third world, become the third world

• Mschrijver88
Of-Aaargh schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 07:22:
[...]

Linkje? En wat betekenen "N6 F8U" en "v6"? Zijn dat verschillende varianten van de Fold?
Oppo find n6

Fold 8 ultra ( edit- typfoutje )

Honor magic v6

Ik kom dit filmpje tegen op google YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra vs HONOR Magic V6 vs Oppo Find N6 Battery Drain Test

[ Voor 3% gewijzigd door Mschrijver88 op 25-07-2026 14:44 ]

• niels2322
Naast hardware heeft Samsung het qua software wel veel beter voor elkaar toch? Of maakt dat met de Oppo en Honor tegenwoordig niet meer zo veel uit.

• Of-Aaargh
Duidelijke resultaten. De Samsung Folds waren altijd ontzettend veel slechter qua batterijduur dan de folds van Oppo en Honor. Nu met de Fold 8 Ultra is Samsung iets minder slecht. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 25-07-2026 08:47 ]

• Phusebox
Ik zie dat Instagram sowieso nog niet lekker werkt. Bij scrollen zie je eerst grote cropped previews maar zodra de video volledig in beeld is springt ie naar een klein 9:16 formaat. Zowel op het cover scherm als grote scherm.

• Anduuuw
En nu hebben we de Fold 8 ook in een test! coooool
YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra vs Z Fold 8 vs Z Fold 7 vs Z Fold 6 Battery Drain Test
Update: Het lijkt erop dat de Fold 8, meer moeite heeft met warmte en vooral bij het opnemen van films. De 8 Ultra is gemiddeld 0.7-1c minder warm onder dezelfde load. Voor de rest, incrementeel verbetering in de batterij duur waar ik vooral blij mee ben is de 0-60~ in 30m met 45w charging.

[ Voor 21% gewijzigd door Anduuuw op 25-07-2026 12:54 ]

• Pukson
Anduuuw schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:46:
[...]

En nu hebben we de Fold 8 ook in een test! coooool
YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra vs Z Fold 8 vs Z Fold 7 vs Z Fold 6 Battery Drain Test
Update: Het lijkt erop dat de Fold 8, meer moeite heeft met warmte en vooral bij het opnemen van films. De 8 Ultra is gemiddeld 0.7-1c minder warm onder dezelfde load. Voor de rest, incrementeel verbetering in de batterij duur waar ik vooral blij mee ben is de 0-60~ in 30m met 45w charging.
Dan ben ik benieuwd hoe die het aflegt met emulatie zoals GameHub etc. Hopelijk komt daar ook nog een filmpje van

• Phusebox
Vandaag nog eens F8U vastgehad en dan denk ik weer, dat cover scherm bevalt me toch beter. Maar ja 🤷‍♂️

• Lynix
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:25:
Vandaag nog eens F8U vastgehad en dan denk ik weer, dat cover scherm bevalt me toch beter. Maar ja 🤷‍♂️
Ik dacht hetzelfde na die uitgebreide review van gisteren. De Fold 8 is perfect voor social media I guess maar ik heb juist onlangs insta/facebook/tiktok de deur uit gedaan :) Inmiddels de S26U in ontvangst genomen en ik kijk volgend jaar wel weer.

• Phusebox
Lynix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Ik dacht hetzelfde na die uitgebreide review van gisteren. De Fold 8 is perfect voor social media I guess maar ik heb juist onlangs insta/facebook/tiktok de deur uit gedaan :) Inmiddels de S26U in ontvangst genomen en ik kijk volgend jaar wel weer.
De Fold 8 is juist totaal niet geschikt voor social media omdat alles gemaakt is voor candybar formaat.

Plus dit issue :/

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2026 16:04 ]

• tomhster
niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:23:
Naast hardware heeft Samsung het qua software wel veel beter voor elkaar toch? Of maakt dat met de Oppo en Honor tegenwoordig niet meer zo veel uit.
Veeeeeeel beter. One UI werkt prima als schil voor Android en Smart things is perfect als je ook andere Samsung apparatuur hebt.

• Phusebox
tomhster schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Veeeeeeel beter. One UI werkt prima als schil voor Android en Smart things is perfect als je ook andere Samsung apparatuur hebt.
Ik heb alleen verder een Samsung tv, en van die tags, maar vind het allemaal vreselijk omslachtig en traag. Die tags waren wel de grootste miskoop.

• Lynix
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:55:
[...]

De Fold 8 is juist totaal niet geschikt voor social media omdat alles gemaakt is voor candybar formaat.

Plus dit issue :/
[YouTube: Fold 8 Instagram Issues]
Daar is Flossy Carter het niet met jou eens. Die vond het juist de beste foldable voor Instagram. Die bugjes worden nog wel gefixt.

• Phusebox
Lynix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:45:
[...]

Daar is Flossy Carter het niet met jou eens. Die vond het juist de beste foldable voor Instagram. Die bugjes worden nog wel gefixt.
De beste foldable, dat kan wel. Maar komt niet in de buurt van een standaard formaat telefoon qua ervaring. Gaat ook nooit gebeuren, zelfs niet als Apple hetzelfde formaat gaat doen want de foldable markt blijft een niche markt.

• niels2322
Heeft iemand al een goed en betaalbaar hoesje gevonden voor de fold 8 ultra?

• Phusebox
niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:27:
Heeft iemand al een goed en betaalbaar hoesje gevonden voor de fold 8 ultra?
Caseless en een verzekering is tegenwoordig goedkoper.

• coenox
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Caseless en een verzekering is tegenwoordig goedkoper.
Over wat voor verzekering heb je het dan? Ik koop mijn toestellen met Visa, zijn ze het eerste jaar verzekerd. Maar daarnaast gebruik ik ook altijd een case.

• Phusebox
coenox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:15:
[...]

Over wat voor verzekering heb je het dan? Ik koop mijn toestellen met Visa, zijn ze het eerste jaar verzekerd. Maar daarnaast gebruik ik ook altijd een case.
Ik heb bij mijn inboedel een extra verzekering voor mijn vrouw en ik, voor 7 euro per maand. Dekking 3000 euro, 100 euro eigen risico. Dekt ook eigen lompigheid 🥹

Maar afkloppen, ik heb in 20 jaar tijd nog nooit een kapotte telefoon gehad, buiten garantie gevallen.

• Pukson
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Ik heb bij mijn inboedel een extra verzekering voor mijn vrouw en ik, voor 7 euro per maand. Dekking 3000 euro, 100 euro eigen risico. Dekt ook eigen lompigheid 🥹

Maar afkloppen, ik heb in 20 jaar tijd nog nooit een kapotte telefoon gehad, buiten garantie gevallen.
Same hier bij Unive. Elektronica buiten verzekering is zon 6 euro idd. Ideaal

• niels2322
Scherp, ik heb het even nagekeken en wij hebben een aanvulling voor de inboedel voor mobiele apparatuur voor EUR 7.500 met een eigen risico van EUR 50. Wellicht dat ik nog wel een hoesje voor de achterkant erbij bestel ivm lelijke krassen :)

• Phusebox
niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:21:
Scherp, ik heb het even nagekeken en wij hebben een aanvulling voor de inboedel voor mobiele apparatuur voor EUR 7.500 met een eigen risico van EUR 50. Wellicht dat ik nog wel een hoesje voor de achterkant erbij bestel ivm lelijke krassen :)
Ja backcover zou voor mij enkel voor de magsafe zijn.

Pagina: 1 2 Laatste