[Samsung Galaxy Z Fold 8/Z Flip 8] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:34
thecompany schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:46:
Ik lees in de reviews dat de Spigen EZ fit vrij klein is, heeft flink wat speling voor een evt hoesje. Nu ga ik er wel een hoesje omheen doen (Ringke Fusion of Spigen Air), maar gaat dat niet irriteren?

[Afbeelding]
Op de Fold7 heb ik dacht ik nu een Ringke en die is ook vrij klein, dat is dacht ik ook express zodat de frontcover niet loslaat bij een front hoesje. Als dat te krap is dan laat het natuurlijk los.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:36
Niet een speficieke Fold vraag, maar toch.. Mijn vrouw kan op haar net ingestelde privé aangeschafte Fold 8 haar scherm time-out op maximaal 4 minuten instellen. Dit zou standaard 10 minuten moeten zijn. Er komt een pop-up waar staat: 'Actie niet toegestaan. U hebt geen toestemming om deze actie uit te voeren. Neem contact op met de IT-beheerder van uw organisatie voor meer informatie.'

Er staan echter alleen privé accounts op het toestel voor zover we kunnen zien. Instelling is waarschijnlijk van het vorige toestel meegekomen met smart switch. Iemand nog een idee? We hebben wel een Microsoft Family 360 account, maar dat kan het toch niet zijn?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:51:
Niet een speficieke Fold vraag, maar toch.. Mijn vrouw kan op haar net ingestelde privé aangeschafte Fold 8 haar scherm time-out op maximaal 4 minuten instellen. Dit zou standaard 10 minuten moeten zijn. Er komt een pop-up waar staat: 'Actie niet toegestaan. U hebt geen toestemming om deze actie uit te voeren. Neem contact op met de IT-beheerder van uw organisatie voor meer informatie.'

Er staan echter alleen privé accounts op het toestel voor zover we kunnen zien. Instelling is waarschijnlijk van het vorige toestel meegekomen met smart switch. Iemand nog een idee? We hebben wel een Microsoft Family 360 account, maar dat kan het toch niet zijn?
Ze heeft ook niet op Teams of Outlook ingelogd met haar werkaccount en vervolgens toestemming gegeven om bepaalde instellingen te laten beheren door de organisatie?

failure is the only option

• coenox
Phusebox schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:52:
[...]

Ze heeft ook niet op Teams of Outlook ingelogd met haar werkaccount en vervolgens toestemming gegeven om bepaalde instellingen te laten beheren door de organisatie?
Hmm, beide. Dat zou het kunnen zijn. Dank.

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-08 23:40
En, zijn er mensen met een Ultra of F8 die spijt hebben dat ze de andere versie niet genomen hebben? :o

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:35
lekker dan, gister avond de Fold 8 binnen. Zit er nu vocht achter de lenzen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg8f9dGiLRhTyFhbmgyRqxsxAEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVi3fHktPm9H4TN1Th8a5XY6.jpg?f=fotoalbum_large

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:05
Oef dat is bits. Is de eerste waar ik dat van hoor. Gevalletje garantie lijkt mij?

[ Voor 23% gewijzigd door GroeneThee op 05-08-2026 18:23 ]

• wesk
GroeneThee schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:23:
Oef dat is bits. Is de eerste waar ik dat van hoor. Gevalletje garantie lijkt mij?
ja neem aan van wel.
Moet alles via whatsapp regelen maar snel gaat dat niet

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:13
Voor wie bij Samsung hun oude toestel heeft ingeruild: hebben jullie het retourpakket binnengekregen?

De oude manier van label plakken en zelf wegbrengen was veel sneller. Wat een gedoe.

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01
blue13x schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:43:
Voor wie bij Samsung hun oude toestel heeft ingeruild: hebben jullie het retourpakket binnengekregen?

De oude manier van label plakken en zelf wegbrengen was veel sneller. Wat een gedoe.
Ik heb nog geen informatie ontvangen over mijn inruil. Wanneer ontving je die?

MSI X870E CARBON WIFI, AMD 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold 8 Ultra 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:00
wesk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:19:
[Afbeelding]
Pff dat is niet mis. Lijkt wel al veel schade op te zitten of lijkt dat zo? Krasje op de onderste camera. Voor iets wat nog geen 24 uur in gebruik is ziet het er behoorlijk geleefd uit haha. Hopelijk is dat geen issue voor een garantie kwestie, succes!

Miss een tip je kan gratis 3 maanden Samsung Care+ krijgen. Mocht garantie moeilijk doen gooi je het erop via Care

• blue13x
MrBlueEyes schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:09:
[...]

Ik heb nog geen informatie ontvangen over mijn inruil. Wanneer ontving je die?
Kreeg een mail, daarin stond:

Bedankt dat je hebt gekozen voor Samsung Inruil. Je inruilaanvraag voor de Samsung Galaxy Watch Ultra Cellular 47mm is succesvol ontvangen. Er is een retourpakket onderweg naar jou waarin jij je oude toestel kunt opsturen naar ons. Zodra je het retourpakket hebt ontvangen, vragen wij je om jouw toestel vóór 02-10-2026 terug te sturen. Houd hierbij de onderstaande stappen aan:

1.Verwijder en ontkoppel alle persoonlijke accounts van je toestel

2.Bereid je verzending voor

Het retourpakket wordt binnen 1–2 werkdagen naar je verzonden. Zodra je het hebt ontvangen, verpak je jouw toestel zorgvuldig om schade tijdens het transport te voorkomen. Onze vervoerder UPS zal via email contact met je opnemen om vervolgens het retourpakket bij jou op te komen halen. Let op: plan pas een afspraak in met UPS wanneer je het retourpakket daadwerkelijk hebt ontvangen.

Nog geen retourpakket...

• wesk
Pukson schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Pff dat is niet mis. Lijkt wel al veel schade op te zitten of lijkt dat zo? Krasje op de onderste camera. Voor iets wat nog geen 24 uur in gebruik is ziet het er behoorlijk geleefd uit haha. Hopelijk is dat geen issue voor een garantie kwestie, succes!

Miss een tip je kan gratis 3 maanden Samsung Care+ krijgen. Mocht garantie moeilijk doen gooi je het erop via Care
nee dat lijkt maar zo. die streep die je ziet is ook vocht. Soms zijn de lenzen ook op eens weer schoon

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-08 17:02
Vandaag naar de mediamarkt geweest om te spelen met de Fold8. Ben er nog niet uit. Twijfel slaat toe. Weet niet of het openklappen wennen is. Misschien heb je dit wel gezien na 3 maanden. Heb idee als je de Ultra neemt minder hoeft open te klappen. Je kan dan meer dingetjes op je scherm zonder open te klappen,maar het paspoort formaat van de normale heeft ook wel wat.

[ Voor 4% gewijzigd door De waarden op 05-08-2026 19:51 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Blij met de Fold 8. De form factor is even wennen maar best fijn. Niet alle apps/websites werken nog even goed met de verhouding van het buitenste scherm maar ik heb nog niks gezien wat echt niet werkbaar is.

De pistachio kleur is meer dan lichtblauw/zilverblauw/ijsblauw dan pistach. Het is een vrolijke kleur, blij dat ik voor Pistachio ben gegaan :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caayn op 05-08-2026 21:49 ]

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37
Vraagje aan de Fold 8 gebruikers, blijft het binnenscherm wat schoon qua vinger vlekken en is het makkelijk te reinigen? Bij de Fold 3 en 4 ook was het een drama.

• blue13x
De waarden schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:50:
Vandaag naar de mediamarkt geweest om te spelen met de Fold8. Ben er nog niet uit. Twijfel slaat toe. Weet niet of het openklappen wennen is. Misschien heb je dit wel gezien na 3 maanden. Heb idee als je de Ultra neemt minder hoeft open te klappen. Je kan dan meer dingetjes op je scherm zonder open te klappen,maar het paspoort formaat van de normale heeft ook wel wat.
Ik snap dit soort posts niet. Als je niet wilt kopen, dan koop je het niet. Maar dit is een soort van interne dialoog die je hier dumpt. Ik weet niet waarom we dit moeten weten of waarom het ons zou moeten boeien, om eerlijk te zijn. En dit is niet de enige post, anderen doen dit ook, maar mensen zijn continu hun keuzes aan het rechtvaardigen waarom ze wel of niet kopen. De rest heeft daar weinig aan.

• blue13x
NeWSJuNK schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:35:
Vraagje aan de Fold 8 gebruikers, blijft het binnenscherm wat schoon qua vinger vlekken en is het makkelijk te reinigen? Bij de Fold 3 en 4 ook was het een drama.
Veel beter, vingerafdrukken en microkrassen zijn niet of minder snel zichtbaar. Maar regelmatig schoonmaken met een microvezeldoekje blijft een ding.

• Daniel.
blue13x schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:52:
[...]

Veel beter, vingerafdrukken en microkrassen zijn niet of minder snel zichtbaar. Maar regelmatig schoonmaken met een microvezeldoekje blijft een ding.
En er zit altijd nog een screenprotector op in het binnenscherm.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
coenox schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:51:
Ik heb mogelijk een andere verklaring voor je. Is het toestel gekocht met inruil?

Wat veel mensen niet weten of beseffen is dat Samsung niet zomaar toestellen gaat uitleveren en jou op je blauwe ogen gaat vertrouwen dat je een inruiltoestel terug gaat sturen. Op elke toestel heeft Samsung device management ingesteld mocht iemand besluiten (of reeds van plan was) niks te gaan opsturen, dan wel niet een baksteen.

Zodra jouw inruil is goedgekeurd zal het toestel vrijgegeven worden. Dat kan maanden na goedkeuring pas gebeuren. Nu moet ik wil zeggen, ik heb nooit eerder gehoord dat Samsung limieten heeft ingesteld tijdens de inruil fase.

Ik maak maar gelijk een algemene post van, maar voor iedereen die een inruil heeft gedaan, niet schrikken als je over een half jaar een toast notification krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HibnV3pBAHW3S2zFWfAa13_YUVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKVb2kShChgVMrrUMFsEdsUn.jpg?f=fotoalbum_large

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• coenox
Ja, het toestel is gekocht met inruil. Maar het lijkt in dit geval toch een gevolg van een zakelijke Teams account. ICT van haar werkgever is aan het kijken of ze hier iets aan kunnen wijzigen.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:45:
Ja, het toestel is gekocht met inruil. Maar het lijkt in dit geval toch een gevolg van een zakelijke Teams account. ICT van haar werkgever is aan het kijken of ze hier iets aan kunnen wijzigen.
Of gewoon de accounts verwijderen en geen toestemming meer geven om je device te beheren zodra je inlogt met je werk account.

• coenox
Ja, dat is een alternatieve oplossing. Wat mij betreft is mijn vraag bij deze beantwoord. Dank voor het meedenken.

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:51
Het valt me op dat ik op de Fold8 maar 3 notificatie icoontjes krijg. Ooit heeft Samsung die feature ingebakken (echt, why!?!) maar gelukkig kon je dat altijd uitzetten zodat je gewoon alle notificatie-icoontjes te zien kreeg.

Echter lijkt de optie om gewoon alle notificatie-icoontjes te laten zien, verdwenen te zijn. Mijn vriendin met een S26 heeft de optie namelijk wel.

Iemand ideeen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Caayn
  • Niet online
Het coverscherm van de Fold 8 vindt ik wel flets ogen. Krijg het coverscherm nog niet echt natuurlijker ogen zonder dat het te veel "popt".

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08 19:48
Inmiddels heb ik mijn Fold 8 een dag. Na 8 jaar iPhone (en Apple Watch) is het zeker even wennen. Uiteindelijk ben ik de eerste avond vooral bezig geweest met alles opnieuw koppelen. Toch is het heerlijk om het binnenscherm regelmatig even te openen en bijv. twee apps naast elkaar te gebruiken (vooral handig bij het instellen van bijv. Google Wallet vanuit bankapps). Ook spreadsheets in Drive en de Google Calender komen zo beter tot hun recht, dus ik denk dat ik er op mijn werk veel plezier aan ga beleven.

Zijn er punten die me tot nu toe tegenvallen? Zeker, de speakers zijn echt wel heel blikkerig in vergelijking met de iPhone 17 Pro. Dit is deels opgelost door de bass boost aan te zetten bij geluidinstellingen, waardoor de lage tonen wat worden versterkt. Ook staat Dolby Atmos aan. Beide aanpassingen helpen iets, maar het blijft natuurlijk behelpen.

Verder is de telefoon wat minder makkelijk uit de broekzak te halen, omdat het apparaat wat minder hoog is en daardoor wat dieper in de zak zit. Het is soms echt even grabbelen.

Tot nu toe zeker tevreden. Het is speels formaat: iedere keer als ik 'm gebruik, denk ik: goh wat een geinig apparaatje. Het binnenscherm is prachtig en de vouw valt amper op. En Android is sinds mijn vorige OnePlus (die met de uitschuifbare camera) echt enorm verbeterd.

Vanmiddag een rondje hardlopen om te zien hoe de Galaxy Watch bevalt.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43
Voor geinteresseerden. Fold 8 durability geweld, ondertiteling vereist.

YouTube: Z폴드8 참교육

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49

Jumpiefox

Hoi ?

Verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Jumpiefox op 06-08-2026 15:39 ]

The first casualty in war is always the truth...

• Svinken
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
beezjeh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:53:

Geweldig te zien hoe sterk dat scharnier is gemaakt. Stevig ding.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:17
beezjeh schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:53:

De Chinese versie van JerryRigEverything ;)

• dust419
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-08 12:08
Het is geen Chinees maar Koreaans :)

Another one bites the DUST

• Albert020
dust419 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:34:
[...]

Het is geen Chinees maar Koreaans :)
Ook goed...... >:)

• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:07
Zijn er fold 8 uktra gebruikers die ook geen gesplitste whatsapp weergave hebben? Hebben de optie aangezet maar scherm blijft vullend, eerst had je de optie op links de chats te laten zien en rechts de actieve chat

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-08 17:02
blue13x schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:49:
[...]

Ik snap dit soort posts niet. Als je niet wilt kopen, dan koop je het niet. Maar dit is een soort van interne dialoog die je hier dumpt. Ik weet niet waarom we dit moeten weten of waarom het ons zou moeten boeien, om eerlijk te zijn. En dit is niet de enige post, anderen doen dit ook, maar mensen zijn continu hun keuzes aan het rechtvaardigen waarom ze wel of niet kopen. De rest heeft daar weinig aan.
Sorry dat ik je hiermee lastig valt. Zal mijn twijfel niet meer delen. In mijn ogen vind ik dit redelijk normaal. Je koopt geen pakje boter. Dacht dat hier het topic voor was. Nogmaals mijn excuses.

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Na vele reacties op dat het toetsenbord bij de F8 het halve scherm inneemt, kun je dat met wat veranderingen ook behoorlijk kleiner maken.

De grootste impact was de navigatiebalk van knoppen naar gestures aanpassen (dit went vrij snel), en het SwiftKey toetsenbord kun je resizen naar minder hoog.

Het eindresultaat bij mijn partner zijn f8:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHc1tMERe_UpJIdjZtEB4JzQI2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7EmMHBkFvHfsr1BJs0gYFrw.jpg?f=fotoalbum_large

• El_Fringo
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-08 21:01
Excuus, verkeerde topic..

[ Voor 94% gewijzigd door El_Fringo op 06-08-2026 22:01 ]

• foekebooij
  • Laatst online: 22:32
El_Fringo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:18:
Pff, in het weekend besteld bij Vodafone via de weekenddeal. Krijg vandaag dit

[Afbeelding]
Dit hoort topic over prijzen en levertijden, daar vindt je hierover ook een hoop informatie

• foekebooij
De waarden schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:19:
[...]

Sorry dat ik je hiermee lastig valt. Zal mijn twijfel niet meer delen. In mijn ogen vind ik dit redelijk normaal. Je koopt geen pakje boter. Dacht dat hier het topic voor was. Nogmaals mijn excuses.
Alle individuele twijfels maken soms het forum een beetje vervuild. Ook zijn er een hoop open deuren die los staan van de telefoon en het functioneren ervan zelf.

Als je aangeeft ik twijfel vanwege batterij wat zijn de ervaringen of hoe wordt de ruimte in de breedte gebruikt voor apps etc ervaren. zijn dat vragen waar “we” wel wat mee kunnen.

Veel geven aan geopend en teruggestuurd omdat het niet samenwerkt met iMessage, zoek mijn of een Apple Watch , daar had je de telefoon ook niet voor nodig.

een forum hoe over te stappen tussen de besturingssystemen zou daarin beter zijn. Elkaar helpen door de pijn van het vertrouwde loslaten en zoeken naar een goed alternatief

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6wtRdBdYkyQTM7ukOyPfyDi1Ks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3flDfCklO5Oixp19n6fsIOZ7.jpg?f=fotoalbum_large Een beetje off-topic en toch on-topic. In Praag hield Samsung een drone evenement. Je kunt wel raden wat ze te vieren hadden. ;)

(Foto zelf gemaakt.)

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Caayn schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:26:
Het coverscherm van de Fold 8 vindt ik wel flets ogen. Krijg het coverscherm nog niet echt natuurlijker ogen zonder dat het te veel "popt".
ik zit hier ook nog mee te stoeien. Ik kom van jarenlang iPhone, en die schermen heeft Apple echt anders gekalibreerd. Samsung staat bekend om 'pop' kleuren zoals jij beschrijft, geloof dat met name de Aziatische gebruikers van deze felle pop kleuren houdt.

En iPhone Air zelfs met TrueTone aan, vind ik toch wel een mooier scherm dan deze Fold 8 tot nu toe. Ik ga weer verder stoeien met display kleurinstellingen :+

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 07-08-2026 13:40 ]

• foekebooij
Zojuist bij de MM gespeeld met het toestel. Ik wordt wel enthousiast van de Samsung scherm afstellingen, maar neem de telefoon niet omdat ik hem te breed vind om comfortabel met een hand vast te houden.

• Pradadevil07
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 14-08 00:18
De waarden schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:19:
[...]

Laat die gast, Knip, niet zo op de man svp. Ik lees juist graag dit soort posts. Het is toch het Ervaringen en Discussie topic.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 09-08-2026 08:27 ]

• niels2322
niels2322 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:54:
Zijn er fold 8 uktra gebruikers die ook geen gesplitste whatsapp weergave hebben? Hebben de optie aangezet maar scherm blijft vullend, eerst had je de optie op links de chats te laten zien en rechts de actieve chat
Update: gevonden. In de ontwikkelaarsmodus kan je de zoom aanpassen, waardoor alles kleiner wordt en whatsapp vervolgens weer in Split View zichtbaar is. Dit heeft wel impact op alles, dus ook de internet pagina's zijn minder gezoomd. Vind dat eigenlijk wel prettig moet ik zeggen (meer overzicht).

• blue13x
Voor wie ook gekocht heeft met gebruik van een inruildeal. Net twee brievenbuspakketjes gekregen uit Tsjechië. Dacht eerst: wat is dit? Was een beetje verrast, maar je hoeft niet thuis te zijn en het wordt in je brievenbus gedaan. Erin zitten opgevouwen kartonnen dozen en documentatie om op te sturen. Beetje omslachtig, maar goed. Ik vraag mij af waarom Samsung geen gebruik meer maakt van Loop, die overigens de reparatie doen in de servicewinkels in Rotterdam (?). To be continued.

• MrBlueEyes
blue13x schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:43:
Voor wie ook gekocht heeft met gebruik van een inruildeal. Net twee brievenbuspakketjes gekregen uit Tsjechië. Dacht eerst: wat is dit? Was een beetje verrast, maar je hoeft niet thuis te zijn en het wordt in je brievenbus gedaan. Erin zitten opgevouwen kartonnen dozen en documentatie om op te sturen. Beetje omslachtig, maar goed. Ik vraag mij af waarom Samsung geen gebruik meer maakt van Loop, die overigens de reparatie doen in de servicewinkels in Rotterdam (?). To be continued.
Heb je ook een mail gehad? Ik namelijk nog niet. En ook nog niet een doos.

MSI X870E CARBON WIFI, AMD 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold 8 Ultra 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1

• blue13x
MrBlueEyes schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:57:
[...]

Heb je ook een mail gehad? Ik namelijk nog niet. En ook nog niet een doos.
Ja, kort na ontvangst van mijn Fold8 ultra.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:34

ParaWM

Pro Prutser

Korte ervaring met de Fold8 Wide als ex en jarenlang Flipper. Ben weekendje weg dus mooi tijd hem goed te gebruiken nu. Heerlijk zo'n groot binnenscherm. Gebruik hem zowel in 4bij3 als 3bij4, afhankelijk van de app. En ik kijk nogal veel oude series, welke in 4bij3 zin, die zijn dus full screen zonder balken. Helemaal top!

Sinterklaas wil bier !

• _Bailey_
  • Niet online
in One UI 9.0 zit eindelijk de Multi-Finger gestures (activeren via HomeUp, GoodLock)

wel erg handig hoor, de eindeloze mogelijkheden heden daarmee. Echt nice!

Je kan met 2, 3, 4 of zelfs 5 vingers allerlei acties regelen. Pinch 2 vingers naar elkaar heb ik screenshot gekozen.

2 vingers omhoog ---> brightness omhoog

2 vingers naar beneden ---> brightness omlaag

En zo bijvoorbeeld met 3 vingers omlaag/omhoog het volume regelen

[ Voor 75% gewijzigd door _Bailey_ op 08-08-2026 07:41 ]

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 13:58
blue13x schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:43:
Ik heb ook de doos ontvangen. Maar in de mail stond dat je een afspraak moet maken met ups, in de doos zitten instructies om naar een verzendpunt te brengen. Lekker verwarrend weer zoals altijd. Wat heb jij gedaan?
edit:
Volgens mij gewoon even wachten op mail van UPS als ik de eerste instructiemail van Samsumg zo bekijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Palthe op 08-08-2026 11:00 ]

• blue13x
Palthe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:48:
[...]

Ik heb ook de doos ontvangen. Maar in de mail stond dat je een afspraak moet maken met ups, in de doos zitten instructies om naar een verzendpunt te brengen. Lekker verwarrend weer zoals altijd. Wat heb jij gedaan?
edit:
Volgens mij gewoon even wachten op mail van UPS als ik de eerste instructiemail van Samsumg zo bekijk.
Ik ga vandaag zelf brengen naar ups. Het is toch ups standaard. Het is echt een zooitje.

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
[...]

edit:
Ik ben naar een UPS inleverpunt gegaan, het is dan verzonden met hun track en tracé, wat kan er misgaan 😅

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05
blue13x schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:49:
[...]

Ervaringen en discussie heet het hier toch? Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat is anders het nut van een topic als deze? Dan kan je net zo goed niks meer posten.

Haters everywhere but I don’t really care

• Palthe
blue13x schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:13:
[...]

Ik ga vandaag zelf brengen naar ups. Het is toch ups standaard. Het is echt een zooitje.
Ik heb een eenmalige ophaalafspraak gemaakt online. Tracking nummer van verzendlabel ingevuld, was al vooruitbetaald. UPS komt het.pakketje maandag halen.

• MrBlueEyes
[...]

edit:
Van wie kwam de mail? Want ik heb nog helemaal niets ontvangen. Terwijl ik de telefoon al sinds dinsdagochtend heb.

• Palthe
MrBlueEyes schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:05:
[...]

Van wie kwam de mail? Want ik heb nog helemaal niets ontvangen. Terwijl ik de telefoon al sinds dinsdagochtend heb.
Ik heb een dinsdag een mail ontvangen van donoreply at likewize.com. Ik heb mijn telefoon via Samsung en op.maamdag ontvangen

• MrBlueEyes
Palthe schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:27:
[...]

Ik heb een dinsdag een mail ontvangen van donoreply at likewize.com. Ik heb mijn telefoon via Samsung en op.maamdag ontvangen
Hmm, niets ontvangen, dan moet ik zelf maar Samsung achterna.

• blue13x
Sanny1987 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:34:
[...]

Ik ben naar een UPS inleverpunt gegaan, het is dan verzonden met hun track en tracé, wat kan er misgaan 😅
Ik heb dat ook gedaan. Je krijgt een bewijs van inleveren en mail met track&trace. Moet goed komen.

[ Voor 14% gewijzigd door blue13x op 08-08-2026 17:13 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Discussies/vragen rondom inruil acties, hoe terug te sturen ed, passen beter in het prijzen en levertijden topic. Dus graag die discussie daar voeren. Dank u :)

Als nieuwe klant bij Tibber €50 Store-tegoed? Stuur me een PM.

• _Bailey_
  • Niet online
YouTube: Galaxy Z Fold 8 DURABILITY TEST - is the new 'Titanium Screen' real?

Jerry de Sloper met z'n bekende smartphone test ;)

Vooral het buig gedeelte is zeer indrukwekkend, bijna niet kapot te buigen. Beeldscherm niet dichtbij vuur houden, dat ging gauw mis... :+

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 09-08-2026 09:49 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

_Bailey_ schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 09:48:

Vooral het buig gedeelte is zeer indrukwekkend, bijna niet kapot te buigen. Beeldscherm niet dichtbij vuur houden, dat ging gauw mis... :+
Snap dit soort video's niet echt meer. Ja het kan kapot, dat weten we allemaal. Verspilling van geld en materialen.

• NeWSJuNK
Wat dit verder onzinnige filmpje wel aantoont is dat het binnen scherm nog net zo kwetsbaar is als bij de eerdere Folds.

[ Voor 3% gewijzigd door NeWSJuNK op 09-08-2026 10:59 ]

• coenox
Ik kwam op Insta iemand tegen met een knarsend scharnier. Had hem mee naar het strand genomen. Gaf zichzelf ook de schuld aangezien hij de waarschuwing vooraf had gezien.

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-08 01:35

cptbuttlick

Nvidia

Beste allemaal,

Ik ben benieuwd naar de flip 8 maar gezien het een exynos is heb ik toch twijfels. Heeft er iemand de flip 8? Ik zou graag willen weten hoe de battery life is tov een toestel met een goede accuduur.

• _Bailey_
  • Niet online
Phusebox schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Snap dit soort video's niet echt meer. Ja het kan kapot, dat weten we allemaal. Verspilling van geld en materialen.
Het is zijn verdienmodel. Ik kijk zijn video's zelden meer. Ik vind zo'n 90% van al die YouTube smartphone reviewers dikke onzin.

Lees liever echte ervaringen en tips van echte gebruikers

• Caayn
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:39:
[...]

ik zit hier ook nog mee te stoeien. Ik kom van jarenlang iPhone, en die schermen heeft Apple echt anders gekalibreerd. Samsung staat bekend om 'pop' kleuren zoals jij beschrijft, geloof dat met name de Aziatische gebruikers van deze felle pop kleuren houdt.

En iPhone Air zelfs met TrueTone aan, vind ik toch wel een mooier scherm dan deze Fold 8 tot nu toe. Ik ga weer verder stoeien met display kleurinstellingen :+
Voor mij is het puur het coverscherm van de Fold 8. Het binnenste scherm oogt veel beter (scherper, betere kleuren zonder pop). Zelfs het scherm van mijn S23 (geen plus of Ultra) oogt beter dan het coverscherm van mijn Fold 8. Dat verbaast mij.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

Ik kijk dit soort video's ook liever niet omdat ik het pure verspilling vind, maar het is wel buitengewoon indrukwekkend hoe Samsung het zo robuust heeft weten te maken d:)b

Import the third world, become the third world

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
wesk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:19:
[Afbeelding]
Ik las hier https://www.reddit.com/r/GalaxyFold/comments/1vjilyn/z_fold_8_ultra_lens_condensation/ dat dit wel vaker voorkomt en vanzelf weer wegtrekt. Wat heeft Samsung gezegd?

• Pukson
Wat mij wel op valt is dat ik veel op 4G+ zit waar ik normaal met mijn vorige telefoon op 5G zat. Maak gebruik van Odido netwerk. Ook de gps voelt voor mij wat onnauwkeurig icm maps

[ Voor 17% gewijzigd door Pukson op 10-08-2026 12:11 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Pukson schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 10:27:
Wat mij wel op valt is dat ik veel op 4G+ zit waar ik normaal met mijn vorige telefoon op 5G zat. Maak gebruik van Odido netwerk. Ook de gps voelt voor mij wat onnauwkeurig icm maps
idem hier. Heb inmiddels gewoon voor 4G gekozen, is snel zat voor mij. Maar inderdaad, hier sprong ie met regelmaat van 5G naar 4G+

• Albert020

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:19
X-GeaR schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:56:
Inmiddels heb ik mijn Fold 8 een dag. Na 8 jaar iPhone (en Apple Watch) is het zeker even wennen. Uiteindelijk ben ik de eerste avond vooral bezig geweest met alles opnieuw koppelen. Toch is het heerlijk om het binnenscherm regelmatig even te openen en bijv. twee apps naast elkaar te gebruiken (vooral handig bij het instellen van bijv. Google Wallet vanuit bankapps). Ook spreadsheets in Drive en de Google Calender komen zo beter tot hun recht, dus ik denk dat ik er op mijn werk veel plezier aan ga beleven.

Zijn er punten die me tot nu toe tegenvallen? Zeker, de speakers zijn echt wel heel blikkerig in vergelijking met de iPhone 17 Pro. Dit is deels opgelost door de bass boost aan te zetten bij geluidinstellingen, waardoor de lage tonen wat worden versterkt. Ook staat Dolby Atmos aan. Beide aanpassingen helpen iets, maar het blijft natuurlijk behelpen.

Verder is de telefoon wat minder makkelijk uit de broekzak te halen, omdat het apparaat wat minder hoog is en daardoor wat dieper in de zak zit. Het is soms echt even grabbelen.

Tot nu toe zeker tevreden. Het is speels formaat: iedere keer als ik 'm gebruik, denk ik: goh wat een geinig apparaatje. Het binnenscherm is prachtig en de vouw valt amper op. En Android is sinds mijn vorige OnePlus (die met de uitschuifbare camera) echt enorm verbeterd.

Vanmiddag een rondje hardlopen om te zien hoe de Galaxy Watch bevalt.
ik ben wel benieuwd hoe het nu bevalt een paar dagen later, nog tevreden?

• wesk
stin00 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 22:03:
[...]

Ik las hier https://www.reddit.com/r/GalaxyFold/comments/1vjilyn/z_fold_8_ultra_lens_condensation/ dat dit wel vaker voorkomt en vanzelf weer wegtrekt. Wat heeft Samsung gezegd?
Niet opgelost. Samsung is drama.

Ik had Samsung aan de lijn die verwees mij door naar Samsung whatsapp, Samsung whatsapp stuurde mij door een customer support center. Ik dus 40min rijden naar support center om te horen dat ze niks voor me konden doen en dat ik Samsung moest bellen.

Samsung weer gebelt. Kreeg ik iemand aan de lijn de mij vertelde dat het omruilen weken gaat duren. Dit vind ik echt belachelijk, 1 dag had ik de tel in gebruik en meteen een melding van het defect gemaakt.

Als fanatieke Samsung gebruiker heeft de support mij wel redelijk teleurgesteld.

Nadat ik bij Jerryrig zag dat het kapjes over de lenzen zijn heb ik meer vertrouwen dat het niet echt in de tel zit. We gaan het zien. Anders word het toch een pixel fold 11.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
wesk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:00:
[...]

Niet opgelost. Samsung is drama.

Ik had Samsung aan de lijn die verwees mij door naar Samsung whatsapp, Samsung whatsapp stuurde mij door een customer support center. Ik dus 40min rijden naar support center om te horen dat ze niks voor me konden doen en dat ik Samsung moest bellen.

Samsung weer gebelt. Kreeg ik iemand aan de lijn de mij vertelde dat het omruilen weken gaat duren. Dit vind ik echt belachelijk, 1 dag had ik de tel in gebruik en meteen een melding van het defect gemaakt.

Als fanatieke Samsung gebruiker heeft de support mij wel redelijk teleurgesteld.

Nadat ik bij Jerryrig zag dat het kapjes over de lenzen zijn heb ik meer vertrouwen dat het niet echt in de tel zit. We gaan het zien. Anders word het toch een pixel fold 11.
Droevig weer, eenmaal na de aankoop zijn alle mooie woorden van Samsung niks meer waard. Had je toevallig al Samsung Care afgesloten dat 3 maanden gratis is? Waarschijnlijk is dan ineens meer service mogelijk..

• iuuk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:32
Heeft hier iemand al ervaring met de Benks air case + screenbeschermer (en stand/popsocket) combo, en eventueel de aankoop op hun officiele (amerikaanse) site? Ik heb deze zojuist besteld na hier 2 posts te hebben geleden dat het een goede case zou zijn. Hij ziet er vooral ook heel goed uit, maar in gepaste stijl voor internetaankopen zoek ik nu pas de echte ervaringen.

Op de site zelf was die combo van case + screenbeschermer + camerabeschermer (edit, het lijkt vooral dat de air een ander camera uiterlijk heeft dan de pro, geen aparte bescherming, wel een hogere prijs ;)) popsocketstand 100 euro inclusief verzendkosten (na 30 dollar korting), en dat leek het me gezien de ook bizar hoge prijzen van een stuk lelijkere cases wel waard, maar is het dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door iuuk op 10-08-2026 23:45 ]

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-08 10:52
iuuk schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 23:39:
Heeft hier iemand al ervaring met de Benks air case + screenbeschermer (en stand/popsocket) combo, en eventueel de aankoop op hun officiele (amerikaanse) site? Ik heb deze zojuist besteld na hier 2 posts te hebben geleden dat het een goede case zou zijn. Hij ziet er vooral ook heel goed uit, maar in gepaste stijl voor internetaankopen zoek ik nu pas de echte ervaringen.

Op de site zelf was die combo van case + screenbeschermer + camerabeschermer (edit, het lijkt vooral dat de air een ander camera uiterlijk heeft dan de pro, geen aparte bescherming, wel een hogere prijs ;)) popsocketstand 100 euro inclusief verzendkosten (na 30 dollar korting), en dat leek het me gezien de ook bizar hoge prijzen van een stuk lelijkere cases wel waard, maar is het dat ook?
Ik heb precies dezelfde besteld vorige week dinsdag, inclusief de popsocketstand (de blauwe versie). Ik zie in de track and trace dat de status "Batch delivery to carrier" is.

Of dat nu op het vliegveld hier in Nederland of daar is, dat is mij niet geheel duidelijk.Maar zodra ik hem heb ontvangen, zal ik mijn eerste indruk geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HN6rnSt_JzermOcXIQojyR4QtWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aCLkpOzdbCsyvrZL5LXYkn9R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door jay enmo op 11-08-2026 07:46 ]

• X-GeaR
golden1988 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 17:29:
[...]

ik ben wel benieuwd hoe het nu bevalt een paar dagen later, nog tevreden?
De honeymoon fase is voorbij 😀 maar bevalt zeker nog steeds heel goed! Ik zou niet terug willen. Natuurlijk zijn er kleine dingen die ik soms mis, maar die wegen niet op tegen de voordelen van een tablet in je hand.

• niels2322
YouTube: How to Fix the Worst Default Settings on Galaxy Z Fold 8

Ook een aanrader om wat zaken nét te verfijnen!

• golden1988
X-GeaR schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:02:
[...]

De honeymoon fase is voorbij 😀 maar bevalt zeker nog steeds heel goed! Ik zou niet terug willen. Natuurlijk zijn er kleine dingen die ik soms mis, maar die wegen niet op tegen de voordelen van een tablet in je hand.
oke, bedankt! ik ga het eens overwegen, al ben ik toch bang dan de integratie met MacBook te gaan missen en dergelijke, maarja misschien toch eens proberen:)

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:45
golden1988 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:54:
[...]

oke, bedankt! ik ga het eens overwegen, al ben ik toch bang dan de integratie met MacBook te gaan missen en dergelijke, maarja misschien toch eens proberen:)
Het zou je verbazen. Android werkt echt heel goed samen met een Mac. Zoek eens op Linkmydroid/linkmymac. Je kan net zoals bij iPhone copy pasten tussen devices, notificaties zien op je mac, files overzetten tussen toestellen.

Sterker nog. Er zijn features die in Europa niet werken tussen Mac en iPhone vanwege de DMA wetgeving dat dus wel werkt via LinkMyMac/Droid. Screen mirroring bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Lynix op 11-08-2026 10:31 ]

• golden1988
Lynix schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 10:29:
[...]

Het zou je verbazen. Android werkt echt heel goed samen met een Mac. Zoek eens op Linkmydroid/linkmymac. Je kan net zoals bij iPhone copy pasten tussen devices, notificaties zien op je mac, files overzetten tussen toestellen.

Sterker nog. Er zijn features die in Europa niet werken tussen Mac en iPhone vanwege de DMA wetgeving dat dus wel werkt via LinkMyMac/Droid. Screen mirroring bijvoorbeeld.
bedankt! ik ga er eens naar kijken, klinkt interessant:)

• dezeppo
  • Laatst online: 10:01
EDIT

[ Voor 99% gewijzigd door dezeppo op 11-08-2026 16:00 ]

• coenox
dezeppo schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:14:
Goed voor geen wobble en om m te laten staan, de Samsung 360 Stand Magnet icm een magnet case.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lijkt me een goede post voor [Samsung Galaxy Z Fold 8 (Ultra)/Z Flip 8] Accessoires 😉

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:43

De teardown is ook up.

YouTube: Galaxy Z Fold 8 Teardown - WHERE IS THE TITANIUM ?!

• Pukson
Voor degene die het nog niet geprobeerd hebben. Emulation op de Fold 8 is echt zo nice, alle retro games tm PS2 volledig fullscreen ivm 4:3 scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AebC0HFnSFbMeslB_4KrpGfM01I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qXDgYfQWVqrgGzJGGmd65W41.jpg?f=fotoalbum_large

• X-GeaR
golden1988 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:54:
[...]

Ik mis eigenlijk niets, behalve het makkelijk ontgrendelen (via Apple Watch / iPhone). Nu gebruik ik daarvoor de vingerafdruklezer en dan gaat dat eigenlijk alsnog heel snel. Als je het fijn vindt om telefoongesprekken op te nemen via je MacBook, dan ga je dat ook missen, maar zelf ging dat wel eens mis en heb dat liever gescheiden.

Daarnaast heb ik allerlei alternatieven moeten vinden voor Apple-apps zoals Notities (nu: Google Keep) en wachtwoorden (nu: Bitwarden). Airplay wordt overigens door Samsung ondersteund, dus je kunt straks nog steeds makkelijk foto's of bestanden sturen van je Fold naar je MacBook.

• Lynix
Gisteren middag de Fold in ontvangst genomen. Ben wel overtuigd wat het folden betreft. Ik twijfel alleen of ik niet beter de Ultra had moeten kopen. Ik vind de Fold 8 echt net een stukje te wijd waardoor ik hem niet altijd even lekker in de hand vind voelen. Kwestie van wennen?

• Daniel.
Lynix schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:44:
Gisteren middag de Fold in ontvangst genomen. Ben wel overtuigd wat het folden betreft. Ik twijfel alleen of ik niet beter de Ultra had moeten kopen. Ik vind de Fold 8 echt net een stukje te wijd waardoor ik hem niet altijd even lekker in de hand vind voelen. Kwestie van wennen?
Houd er wel rekening mee dat de Fold8 Ultra echt een stukje smaller is. Een normale telefoon is daar net weer wat breder dan het voorscherm.

• Lynix
Daniel. schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:58:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de Fold8 Ultra echt een stukje smaller is. Een normale telefoon is daar net weer wat breder dan het voorscherm.
Ja weet ik, ik had destijds bijna de fold 7 gekocht maar was toen natuurlijk weer eens te laat met de aanbiedingen. Voor nu gewoon lekker spelen met de Fold 8 en waarschijnlijk is het kwestie van wennen.

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-08 18:54
Gebruikersreview: Samsung Galaxy Z Fold8 – De overstap van Pixel naar Fold

Beoordeling: 4 / 5 sterren

Getest: Samsung Galaxy Z Fold8 (12GB RAM, 256GB / 512GB)

Gebruiksduur: Enkele dagen

Inleiding

Als jarenlange Google Pixel-fan (meest recent de Pixel 9 Pro XL) heb ik de stap gewaagd naar mijn allereerste opvouwbare telefoon: de Samsung Galaxy Z Fold8. Mijn grootste twijfel vooraf zat in de gewenning aan het besturingssysteem en de bediening, maar de unieke paspoort-beeldverhouding trok me uiteindelijk over de streep. Na een aantal dagen intensief gebruik deel ik hier mijn eerste bevindingen.

Formaat, Bouwkwaliteit & Scharnier

De "paspoortverhouding" van het buitenste scherm is precies wat ik ervan gehoopt had. Het toestel ligt gesloten erg natuurlijk in de hand en typt prettig zonder dat het te smal aanvoelt.

Het overzetten van al mijn data vanaf de Pixel 9 Pro XL naar de Fold8 verliep bovendien volledig moeiteloos.

* Handgevoel: Zonder hoesje vind ik het toestel eerlijk gezegd wat aan de dunne en gladde kant. Met een goede case eromheen heeft hij echter de perfecte dikte en grip.

* Scharnier (Minpunt): Wat opvalt is dat de hinge geen vaste standen heeft om het scherm op specifieke hoeken vast te zetten. Hij klapt soepel open en dicht, maar intermediate posities ontbreken.

Scherm & Multitasking

Het binnenscherm is een absolute verademing. Ik gebruik het toestel veel voor multitasking met twee apps naast elkaar:

* Crypto-grafieken en markten volgen

* X (Twitter)

* AI-tools

Het grote scherm leent zich hier fantastisch voor. Twee volwaardige apps naast elkaar draaien werkt snel en intuïtief.

Bediening & Software

Mijn grootste angst vooraf was de software-overstap vanaf de ‘schone’ Pixel Android-ervaring. Dit bleek ongegrond: qua bediening en gebaren voelt de Fold8 verrassend vertrouwd en vrijwel identiek aan mijn Pixel. Ik hoefde totaal niet te wennen.

Ook de connectiviteit is vlekkeloos: de combinatie van een fysieke SIM en een eSIM werkt naast elkaar zonder enig probleem.

Accuduur & Geluid

* Batterij: Online lees je wisselende verhalen over de accuduur, maar mijn ervaring is tot nu toe uiterst positief. Vergeleken met de Pixel 9 Pro XL gaat de batterij van de Fold8 bij mij aanzienlijk langer mee. Aan het einde van een intensieve dag houd ik met gemak 25% over. Zodra het toestel mijn gebruiksgedrag na een paar laadcycles nog beter kent, verwacht ik dat hier zelfs nog meer uit te halen valt.

* Geluid: De ingebouwde speakers leveren voldoende geluidkwaliteit voor dagelijks gebruik, media en videobellen.

Camera’s

De camera’s heb ik nog niet heel uitgebreid kunnen testen. De eerste indruk voor alledaagse foto's is voldoende. Hoe de sensoren presteren bij uitdagendere omstandigheden en landschappen ga ik binnenkort tijdens de vakantie verder ondervinden.

Conclusie

De overstap van een Pixel 9 Pro XL naar mijn eerste Fold is mij uitstekend bevallen. Het paspoortformaat is fantastisch, het binnenscherm is ideaal voor multitasking en de accuduur overtreft mijn verwachtingen. Met een hoesje eromheen ligt het toestel perfect in de hand.

+ Pluspunten

* Geweldige paspoort-beeldverhouding (zeer handzaam gesloten)

* Uitstekende accuduur (beter dan Pixel 9 Pro XL)

* Binnenscherm is ideaal voor multitasking (Crypto, X, AI)

* Geen gewenning nodig vanaf Pixel/Stock Android

* Probleemloze dual-sim werking (fysieke SIM + eSIM)

* Moeiteloze data-migratie

- Minpunten

* Zonder hoesje wat erg dun/glad

* Scharnier (hinge) heeft geen vaste standen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGzprO7P17enJq9zjf4L1u8Try0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PbYUniN7zdnLOIEiIcxe25X.jpg?f=fotoalbum_large

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003

Aiii

何これ

Vraag die hopelijk iemand hier kan beantwoorden, ik lees op specs websites dat de Fold8 AptX-HD ondersteuning zou zitten. Klopt dat? Officiële bronnen kan ik helaas niet vinden en omdat Samsung nogal stug alleen reguliere AptX heeft ondersteund tot nu toe ben ik sceptisch op de externe bronnen.

• Compo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-08 18:54
Dit is wat ik kan vinden, lijkt er op dat het klopt

[ Voor 78% gewijzigd door Compo op 12-08-2026 20:24 ]

• Mizgala28
  • Laatst online: 22:35
Aiii schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:22:
Vraag die hopelijk iemand hier kan beantwoorden, ik lees op specs websites dat de Fold8 AptX-HD ondersteuning zou zitten. Klopt dat? Officiële bronnen kan ik helaas niet vinden en omdat Samsung nogal stug alleen reguliere AptX heeft ondersteund tot nu toe ben ik sceptisch op de externe bronnen.
Als die bron AI is of GSMArena, dan zou ik afwachten.

AI pakt de info van GSMArena, en die laatste heeft het regelmatig fout met wat ze claimen, en zelfs als je ze erop wijst willen ze het vaak ook niet aanpassen.

Ik heb de toestel zelf niet (zit nog te denken of ik er interesse in heb) dus ik kan dat niet natrekken.

• _Bailey_
  • Niet online
ik pakte na een weekje gebruik van m'n Fold 8 haalde ik weer eens m'n ouwerwetse iPhone tevoorschijn, voelde een beetje zo....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3D03AgHlribJBQ-qf9MO7_FanQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NvRCvpweSMKpiTTSPDsTzIU4.jpg?f=user_large

herkenbaar? ;)

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-08 17:55
De augustus update komt zojuist binnen op de Fold 8

• Pukson
T-bone88 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:42:
De augustus update komt zojuist binnen op de Fold 8
Hopelijk verbeterd het de ontvangst, zit echt merendeel op 4G+ terwijl vorige telefoon op 5G zat. Op reddit lees ik ook meer klachten voor wat betreft ontvangst.

Ohja. Hebben jullie ook als je naar instellingen gaat en dan garantie. Dat die aangeeft het niet te kunnen vinden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gh_tbYsjMp987mL6_ElEBUr718=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKmZTyJ1Q1GxErdIrgLDrisx.jpg?f=fotoalbum_large

Ohja en wil je nog meer screen real estate, dan kan je de knoppen zoals hier te zien weg doen. Toetsenbord zit dan echt helemaal onderin het scherm

Settings - General Management - Keyboard. Turn off: Show input method button on navigation bar & Show button to hide keyboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QhCjFsNTy5F3dmY5B0r7jLYiBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9XplEZOOZexEk6ZVc6S8DVnG.jpg?f=fotoalbum_large

Dan krijg je dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYvU6qPvUFy7aQ56B1HrxI4dl_4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aVReaAqp6PleURDk7Cn9nIJO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Pukson op 13-08-2026 16:30 ]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
Pukson schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:23:
[...]

Hopelijk verbeterd het de ontvangst, zit echt merendeel op 4G+ terwijl vorige telefoon op 5G zat. Op reddit lees ik ook meer klachten voor wat betreft ontvangst.

Ohja. Hebben jullie ook als je naar instellingen gaat en dan garantie. Dat die aangeeft het niet te kunnen vinden?[Afbeelding]

Ohja en wil je nog meer screen real estate, dan kan je de knoppen zoals hier te zien weg doen. Toetsenbord zit dan echt helemaal onderin het scherm

Settings - General Management - Keyboard. Turn off: Show input method button on navigation bar & Show button to hide keyboard.

[Afbeelding]

Dan krijg je dit

[Afbeelding]
Ja thanks! Ik moest ook de optie om invoer methode (Samsung / Gboard) te wisselen uitzetten.

P.s. succes met de schade afhandeling

• NeWSJuNK
_Bailey_ schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:38:
ik pakte na een weekje gebruik van m'n Fold 8 haalde ik weer eens m'n ouwerwetse iPhone tevoorschijn, voelde een beetje zo....

[Afbeelding]

herkenbaar? ;)
Dat gevoel had ik al na een halve dag 8)

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003

Aiii

何これ

Aiii schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 18:22:
Omdat ik het inmiddels zelf kon testen, mocht iemand deze vraag in de toekomst ook hebben: Was inderdaad flauwekul, de codec-support van Samsung is nog steeds crap en stopt bij standaard AptX. Alles om hun eigen buds te verkopen, I guess.
Maar goed, dat minpunt even terzijde. Eerste indruk na een dag gebruik is verder uitstekend. Als iemand die vanaf de eerste iPad bijna exclusief tablets gebruikt (en sinds 2012 zelfs buiten werk geen laptop meer gebruikt daarom) is dit echt perfect. De eerdere Fold’s konden mij niet boeien met de gekozen formfactor (voornamelijk pocketability, gewicht en dikte zijn voor mij zwaarwegende factors voor iets wat een groot deel van de dag in mijn broekzak moet leven), maar dit is absoluut perfect. Dimensie is absoluut prima en de handzaamheid is nagenoeg perfect (met ietwat dank aan Apple en hun aankomende paspoort Fold die ongetwijfeld wat execs bij Samsung geïnspireerd heeft om na 7 iteraties eens iets nieuws te proberen). Ik ben fan.

Blijf niet de grootste fan van Samsung’s One UI t.o.v. Google’s eigen skin, maar gelukkig is het goed customizable en is de ondersteuning voor de verschillende Fold features echt prima uitgevoerd. De Multitasking is wat mij betreft de beste implementatie van alle Android skins en beter dan die van iPadOS, dus wat dat betreft helemaal prima. Good Lock maakt het device ook wel weer leuk, geanimeerde backgroundjes, grappige notificatie pop-ups met Edge Lighting+ en meer van dat soort ongein maakt het dan wel weer iets beter.

Wel blijf ik mij irriteren aan de Samsung bloatware. Gedeeltelijk te verwijderen, maar sommige zaken niet en dat is gewoon dom. Vanuit zakelijk standpunt wellicht te verklaren, maar voor de gebruikerservaring blijft het achterlijk en onnodig. Het voegt niets toe.

Maar goed, het blijft iedere keer leuk om iets te doen op het buitenscherm, het scherm open te klappen en dan verder te gaan op het binnenscherm. Lekker manga lezen in portraitmodus, of een video bekijken op een mooi groot scherm (moet ook zeggen dat ik mij minder stoor aan de speaker placement dan ik gedacht had). Of lekker comfortabel een veel te lange comment schrijven op GoT op gboard in landscape mode. Ik ben fan.

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:15

jacobras

Developer

Heel tevreden met mijn Fold8 in paars. Ik verwachtte me te irriteren aan OneUI maar dat is juist het tegenovergestelde. Heel veel handigheidjes die ik op mijn Pixel 8a niet had.

Wel tegenvaller dat geen enkele app qua data gemigreerd werd, zelfs apps die op Pixel » Pixel wel netjes de data overzetten. Gek dat dat niet werkt, allemaal verse apps nu.

Paar instellingen die ik heb aangepast:
  • Performance modus (onder Device Care) op Light want ik merk het verschil niet en hij wordt aardig warm, merkte ik.
  • Optie om op cover scherm door te gaan (onder Display) op "swipe". Als je 'm dan dichtklapt heb je drie seconden om op coverscherm omhoog te swipen en dan staat de app daar in beeld.
  • Kleuren op "natural" ipv. "vivid".
  • Equalizer! Geluid klinkt standaard heel plat, de Pixel had wat dat betreft een stuk beter geluid. Maar met de EQ lijkt het goed aanpasbaar, moet er nog wat verder mee spelen.
Verder een prachtig apparaat. Stuk moderner dan mijn andere foldables, dat sowieso ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxIC2jDAOtF4H5SE-VyZicgDM8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhTaVBLtomtbQc3jmmkivaaT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, inruilacties ed kunnen hier besproken worden: [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen