• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 22:38
[Embed: https://www.reddit.com/r/GalaxyFold/s/WUnfV9Qqpd]Dit zou heel cool zijn. Snap niet waarom samsung dit niet eerder gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door blue13x op 10-09-2026 13:25 ]

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 23:02
GroeneThee schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:13:
[...]

Hier ook nergens last van warmte. Gebruik in de auto een lader van Spigen die ook meteen koelt. Werkt als een malle. Zelfs met een hoesje van Rinke erom heen haal ik het snelle laden en als ik telefoon van de magsafe charger haal is de achterkant gewoon erg koel, bijna koud.

https://www.spigen.com/pr...2-2-hook-car-mount-magfit
Deze heb ik ook! Werkt inderdaad top! Hoe gaat het laden bij jou?

De telefoon geeft aan dat er word snel geladen en af en toe geeft de telefoon supersnel laden aan.

Dit scheelt enorm in tijd

Alleen bij supersnel laden word het laad proces regelmatig onderbroken. Ik heb al verschillende kabels getest en maak gebruik van de sigaretten aansteker ipv usb ingang van de usb ingang van de auto.

Tips?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:41
Gaat eigenlijk volgens mij altijd wel goed. Had in het begin ook weel eens dat ik geen supersnel laden kreeg, als ik dan snel bij de sigarettenaansteker de kabel er in en uit deed, loste dat het op. Maar bleef irritant. Uiteindelijk van aanstekerlader en kabel gewisseld en sindsdien eigenlijk altijd supersnel laden.

Vooral straks in de zomer erg lekker dat hij blijft laden ipv stoppen ivm te heet worden.

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:09
Pukson schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:40:
Was UDC er niet uit gehaald ivm patent dispute?

Ohja. If you can't beat them, join them haha. Ff voor de fun. Maar oprecht de dock aan je rechterzijde is slim. Heb kleine handen, dus soms kom ik niet bij de meest linker icoon uit m'n dock.

[Afbeelding]
Ff domme vraag, hoe heb je dat dock gemaakt, icoontjes lijken kleiner dan de rest .

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:55
Hoop dat Samsung de komende jaren flink hun fold telefoons opschroeven in hardware en software vanwege concurrentie met Apple.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lynix schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:39:
[...]

Thanks! Duidelijk verhaal zo!

Nog een dingetje over de Fold. Mocht iemand een Tesla hebben hou er dan rekening mee dat de Fold 8 niet laad op de charging pad. Voor mij is dat persoonlijk een dealbreaker, al is dit wel te fixen met een 3d printed verhoging of iets.
Je kan de telefoon ook omdraaien, dan werkt het laden ook ''gewoon'' :P Alleen moet je dan wel ff een app installeren die je homescreen ook omdraait. Vind ik zelf wel fijn met Waze iig. Heb sinds gister ook weer een Tesla en op die manier heb ik 't maar opgelost.. Niet ideaal maar het werkt.
edit:
De app die ik heb gedownload heet Screen Orientation Control trouwens.

[ Voor 15% gewijzigd door London op 11-09-2026 14:09 ]

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:16
London schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:00:
[...]

Je kan de telefoon ook omdraaien, dan werkt het laden ook ''gewoon'' :P Alleen moet je dan wel ff een app installeren die je homescreen ook omdraait. Vind ik zelf wel fijn met Waze iig. Heb sinds gister ook weer een Tesla en op die manier heb ik 't maar opgelost.. Niet ideaal maar het werkt.
edit:
De app die ik heb gedownload heet Screen Orientation Control trouwens.
Heb er een routine voor gemaakt die het scherm draait en automatisch Flitsmeister opent. Werkt top!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:45
Ik begin te vermoeden dat ik de Fold 8 vooral ingeklapt gebruik en bijna nooit uitgeklapt. Aangezien meten weten is, heb ik de Fold counter geïnstalleerd. Het zou best kunnen dat de S27 Pro straks een beter toestel voor me is dan de Fold 8.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:20
coenox schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:56:
Ik begin te vermoeden dat ik de Fold 8 vooral ingeklapt gebruik en bijna nooit uitgeklapt. Aangezien meten weten is, heb ik de Fold counter geïnstalleerd. Het zou best kunnen dat de S27 Pro straks een beter toestel voor me is dan de Fold 8.
Maar dat is dan ook weer zo'n standaard langwerpig model toch... Dus de bredere en minder lange beeldverhouding is ook geen plus voor je?

Gamertag: FinrazielNL

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:18
coenox schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 13:56:
Het is wennen, geef het één à twee maanden en je gebruikt het veel meer. Toen ik de Fold7 net had had ik na een maand ook dat idee, maar nu 1j later gebruik ik het zoveel meer dan toen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:21

ParaWM

Pro Prutser

Laad testjes in de auto met ESR 25W Qi2.2 lader. Voor de leuk. Stuk beter dan de eerdere 15W Qi lader, met apps aan kon die eigenlijk de telefoon niet laden, alleen onderhouden. Kreeg er misschien 3% bij op ritten van > 1 uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGf23TWDi3LT2y-irQJ64nm1Rjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2xbUgb3ijpFUXwmkQbR8CNXG.jpg?f=fotoalbum_large

Drie tests
  • Rit 1 (AA Off): Z-Fold8 geopend op de ESR 25W Qi2.2-lader (airco op toestel gericht & ESR fan actief), kabel met stroomindicator geeft 19.5 W aan. 2 apps actief op het scherm: Flitsmeister (FM) en BimmerLink (BL). Android Auto uit.
  • Rit 2 (AA On): Identieke fysieke opstelling en dezelfde 2 actieve apps (FM + BL). Android Auto staat aan en streamt draadloos Google Maps (GM) en Non-Stop-Radio (NSR) naar het autoscherm. (N.B. De onderbreking rond minuut 36 was het handmatig loshalen van de lader; alle overige dipjes zijn automatische Qi-heronderhandelingen).
  • Rit 3 (Closed / Charging Only): Z-Fold8 dichtgeklapt op de lader. Geen actieve apps op het scherm en Android Auto uit.
Bevindingen
  • Laadsnelheid:
    • Rit 1 (Open / FM+BL / AA Off): 0,73% per minuut (~27% trager dan Rit 3). Het geopende scherm en de 2 actieve apps eisen hun tol op het laadrendement.
    • Rit 2 (Open / FM+BL / AA On): 0,51% per minuut (~49% trager dan Rit 3 en ~30% trager dan Rit 1). Draadloze AA-streaming voegt nog extra belasting toe.
    • Rit 3 (Dicht / Geen apps): 1,00% per minuut (43% naar 62% in 19 minuten). Dit is het maximale laadrendement.
  • Hoger eigen verbruik: Het draadloos streamen van AA verhoogt het eigen verbruik van het toestel van geschat 3,5 W naar 5,5–6,5 W, waardoor er netto minder vermogen overblijft om de accu te vullen.
  • Qi2.2-onderhandelingen (Periodieke dipjes): In beide ritten met het scherm open zijn onregelmatige dipjes zichtbaar (met wisselende intervallen van 5 tot 15 minuten) waarin het inkomende Qi-vermogen kortstondig wegvalt.
  • Netto vermogen: Zonder AA ligt het laadvermogen op 10 – 11,5 W. Met AA actief ligt het actieve vermogen lager, tussen 8,5 – 10,5 W. Dit komt door de ~75% efficiëntie van draadloos laden gecombineerd met het eigen verbruik van de telefoon ten opzichte van de 19,5 W invoer via de kabel.

Sinterklaas wil bier !

• coenox
Finraziel schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 14:59:
[...]

Maar dat is dan ook weer zo'n standaard langwerpig model toch... Dus de bredere en minder lange beeldverhouding is ook geen plus voor je?
Volgens de geruchten 6.4 inch (ipv 6.9 van de Ultra), met de camera's zoals op de Ultra. Dus handzamer met een telecamera.

• NeWSJuNK
coenox schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 18:45:
[...]

Volgens de geruchten 6.4 inch (ipv 6.9 van de Ultra), met de camera's zoals op de Ultra. Dus handzamer met een telecamera.
Misschien komt de Fold 9 met een telelens, binnenscherm uit 12 lagen, geen reflecties en vouw. Daar zitten we toch allemaal op te wachten :+

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:59
NeWSJuNK schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:37:
[...]

Misschien komt de Fold 9 met een telelens, binnenscherm uit 12 lagen, geen reflecties en vouw. Daar zitten we toch allemaal op te wachten :+
Er vergeet niet dat het buitenscherm dan afgeronde hoeken moet hebben aan de rechterkant, en rechte hoeken aan de linkerkant :*)

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• NeWSJuNK
Of-Aaargh schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:02:
[...]

Er vergeet niet dat het buitenscherm dan afgeronde hoeken moet hebben aan de rechterkant, en rechte hoeken aan de linkerkant :*)
En graag flink wat meer gewicht voor het " premium" gevoel :P

• coenox
NeWSJuNK schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:09:
[...]

En graag flink wat meer gewicht voor het " premium" gevoel :P
Ja, door het extra goud aan de binnenkant. Kan de prijs ook naar 3000+ 🤣

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
Hoe dan ook is het goed dat Apple in de foldables stapt. Dat zorgt ook aan de Androidzijde voor inspiratie & innovatie (want tussen de Fold 3 en 7 was Samsung ook alleen bezig met incrementele updates). En het toetreden van Apple zorgt mogelijk er ook voor dat er meer aandacht voor foldables komt, met hopelijk ook later meer schaalvoordelen (en lagere prijzen, ook al is dat een beetje wensdenken tijdens 'ramageddon').
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, inruilacties ed kunnen hier besproken worden: [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen
Accessoires mogen besproken worden in
[Samsung Galaxy Z Fold 8 (Ultra)/Z Flip 8] Accessoires