dope! Die front screen laat meer zien dan ik dacht. Hoe voelt het typen? met een keyboard wat kleiner maken etc.
The first casualty in war is always the truth...
Typen gaat heerlijk! Nog niets aangepast qua keyboard grootte. Zo ff mee pielenJumpiefox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:44:
[...]
dope! Die front screen laat meer zien dan ik dacht. Hoe voelt het typen? met een keyboard wat kleiner maken etc.
Gelukkig kan ik al mijn huidige Magsafe accessoires, zoals deze stand up oplader, blijven gebruiken...erg fijn!
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 13:47 ]
Hoezo niet gewacht tot de iPhone Fold dan?_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 12:54:
zit inmiddels in de tram naar huis. Even vluchtig m'n nieuwe Fold 8 uit het doosje gehaald en ervaren hoe dat nou is, zo'n Fold. Is m'n allereerste (kom van jarenlang iPhone) foldable ooit.
Heb nu een iPhone Air ter referentie. De Fold 8 is dan toch wel erg dik. Echt hele andere manier van gebruik zo'n foldable foon, boxy design is echt wennen
Mooi scherm, en dat openklappen is wel gaaf...compleet nieuwe ervaring.
dit was mijn inimini hands on review
Ja wrijf het er maar inLynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:54:
Ben wel echt heel blij dat ik uiteindelijk besloten heb om hem te halen. Laatste keer dat ik zo hyped was voor een toestel was voor de iPhone X. Dat is al lang geleden
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ha same, is echt lang geleden..Vroegahh was elke itteratiewel anders. Dumb phones -Dumb flip[ phones -> Nokia phone met een toetsenbord -> Blackberry met hele Ping gebeuren toen de Slabs met touch -> De huge ultra's en vanaf dat moment was er eigenlijk weinig nieuws..tot de flip en Fold maar de candybar design trekt me gewoon niet. Tot de Fold 8 tho hehe.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:54:
Ben wel echt heel blij dat ik uiteindelijk besloten heb om hem te halen. Laatste keer dat ik zo hyped was voor een toestel was voor de iPhone X. Dat is al lang geleden
The first casualty in war is always the truth...
ga echt geen € 2199-2399 voor een smartphone (iPhone Fold) uitgeven. Heb deze Fold 8 puur ivm de leuke Vodafone actie. Onder de streep met alle kortingen en verkoop iPhone Air betaal ik zo'n €525 (incl abbo kosten) voor deze Fold 8.
Apple geeft nooit kortingen, hoeven ze ook niet. Verkoopt toch wel
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 14:01 ]
Must resist. Ga echt spijt krijgen van de camera.
Gaat hier om de flip, but you get the idea 😛Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:03:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Tshrr op 31-07-2026 14:07 ]
camera boeit mij op zich niet zo. Geen dealbreaker voor mij. Maar kan me voorstellen als je echt graag mooie foto's maakt met je smartphone kijkt, dat je naar een ander model dan de Fold 8 gaat kijken.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:03:
[...]
Geluid uit de Fold 8 vind ik so-so, niet echt heel vol. Maar goed, ook dat is niet echt een dealbreaker voor mij. Kijk toch alleen maar (vaak totaal onzinnige
Must not fold... had ik beter kunnen schrijven.Tshrr schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:06:
[...]
[YouTube: Samsung Galaxy: Join the flip side – Season 2]
Gaat hier om de flip, but you get the idea 😛
Ja heb al een S26 Ultra. Maar twee telefoons schijnt een pita te zijn met switchen, want dat was mijn idee. Maar goed dat gaat dus niet zonder telkens je watch helemaal opnieuw te koppelen en bepaalde apps om te zetten. Hallo 2026_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:08:
[...]
camera boeit mij op zich niet zo. Geen dealbreaker voor mij. Maar kan me voorstellen als je echt graag mooie foto's maakt met je smartphone kijkt, dat je naar een ander model dan de Fold 8 gaat kijken.
Geluid uit de Fold 8 vind ik so-so, niet echt heel vol. Maar goed, ook dat is niet echt een dealbreaker voor mij. Kijk toch alleen maar (vaak totaal onzinnige) korte filmpjes op mijn smartphone
https://nl.scplus.co/nl_nl/
net gedaan en gelukt. Toch weer ruim 3 tientjes bespaard
wat betreft de crease, tijdens gebruik zie ik 'm echt nauwelijks tot gewoonweg niet. Wel uiteraard met het display uit.
Verder zit ik echt enorm te kloten hoe ik nou het beste de Fold kan openklappen. Ik lijk echt wel een malloot in hoe ik er mee zit te k*tten. Tevens is het cover display en display opengeklapt 1 grote vingerafdruk magneet. Echt bizar irritant
[ Voor 51% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 14:44 ]
Zo moeilijk is het toch niet? Heb het in de winkel tich keer gedaan. Zolang je het niet met 1 hand probeert te doen._Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:17:
Verder zit ik echt enorm te kloten hoe ik nou het beste de Fold kan openklappen. Ik lijk echt wel een malloot in hoe ik er mee zit te k*tten
ja ik dacht dus dat t wel easy zou zijn met 1 hand openen. Niet echt dusPhusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:39:
[...]
Zo moeilijk is het toch niet? Heb het in de winkel tich keer gedaan. Zolang je het niet met 1 hand probeert te doen.
welk hoesje gebruik je daarvoor? die van Samsung zelf (Carbon magnet case)?_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:46:
[...]
Typen gaat heerlijk! Nog niets aangepast qua keyboard grootte. Zo ff mee pielen
Gelukkig kan ik al mijn huidige Magsafe accessoires, zoals deze stand up oplader, blijven gebruiken...erg fijn!
[Afbeelding]
Heel dun Aramid fiber case (Pitaka style) via Ali Express voor €27. Dun, licht en dus ook MagsafePalthe schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:56:
[...]
welk hoesje gebruik je daarvoor? die van Samsung zelf (Carbon magnet case)?
Biedt 0 bescherming, maar dat wist ik. Daarom ook Samsung Care+ erbij genomen
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 15:01 ]
Voordat je de Fold zometeen naar de Filistijnen helpt: de juiste manier is door aan de zijkant op het frame open te klappen. Dichtklappen doe je door op het frame te drukken. Druk NOOIT op het scherm zelf, want dan is hij geen lang leven beschoren. Ik zie zelfs YouTubers het scherm open 'flicken' en dan snap ik inderdaad wel dat het snel stuk is._Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 14:17:
Verder zit ik echt enorm te kloten hoe ik nou het beste de Fold kan openklappen. Ik lijk echt wel een malloot in hoe ik er mee zit te k*tten. Tevens is het cover display en display opengeklapt 1 grote vingerafdruk magneet. Echt bizar irritant
Vind het jammer dat ik er met mijn Meniere niet aan kan wennen (tenminste, na 10 minuten in de winkel niet, misschien is dat te kort), vind het wel een leuk ding.
Thanks! Inderdaad als je gaat lopen drukken op het scherm dan ben je niet goed bezigDennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:01:
[...]
Voordat je de Fold zometeen naar de Filistijnen helpt: de juiste manier is door aan de zijkant op het frame open te klappen. Dichtklappen doe je door op het frame te drukken. Druk NOOIT op het scherm zelf, want dan is hij geen lang leven beschoren. Ik zie zelfs YouTubers het scherm open 'flicken' en dan snap ik inderdaad wel dat het snel stuk is.
Vind het jammer dat ik er met mijn Meniere niet aan kan wennen (tenminste, na 10 minuten in de winkel niet, misschien is dat te kort), vind het wel een leuk ding.
Waarom zou je niet op het scherm mogen drukken om hem dicht te doen? Als het zo fragiel is.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:01:
[...]
Voordat je de Fold zometeen naar de Filistijnen helpt: de juiste manier is door aan de zijkant op het frame open te klappen. Dichtklappen doe je door op het frame te drukken. Druk NOOIT op het scherm zelf, want dan is hij geen lang leven beschoren. Ik zie zelfs YouTubers het scherm open 'flicken' en dan snap ik inderdaad wel dat het snel stuk is.
Het is inderdaad zo fragiel. Als je dat doet, help je de achterliggende techniek naar de Filistijnen. Het scherm van de fold is opgebouwd uit meerdere plastic lagen dat als glas aanvoelt. Je S26 Ultra heeft wel een glazen scherm en is daarmee een stuk sterker. De Fold moet kunnen buigen en dat komt met een prijs: als je regelmatig je scherm open 'flickt' en drukt op het scherm om hem dicht te doen, dan beschadig je deze lagen plastic. Met het flicken gaat het scharnier stuk. En daardoor gaat dus ook de vouw stuk en ben je verder van huis.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:12:
[...]
Waarom zou je niet op het scherm mogen drukken om hem dicht te doen? Als het zo fragiel is.
Met een Fold zal je moeten leren om er voorzichtiger mee om te gaan dan met een slab phone. Ik vraag me weleens af of de mensen die er problemen mee hebben dat ook niet een beetje zelf veroorzaken door er ruw mee om te gaan. Als je kijkt naar wat YouTubers met die dingen doen, dan denk ik dat veel mensen een kapotte Fold 8 hebben als ze dat na gaan doen.
Dat probleem heb je al niet meer sinds de fold 6NeWSJuNK schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:17:
Dat scherm is zo fragiel als er per ongeluk met je nagel overheen gaat zit er al een kras in. Had ik al snel met mijn Fold 3 en 4.
Het coverscherm is toch zeker glas? Of ja glas-likeDennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:18:
[...]
Het is inderdaad zo fragiel. Als je dat doet, help je de achterliggende techniek naar de Filistijnen. Het scherm van de fold is opgebouwd uit meerdere plastic lagen dat als glas aanvoelt. Je S26 Ultra heeft wel een glazen scherm en is daarmee een stuk sterker. De Fold moet kunnen buigen en dat komt met een prijs: als je regelmatig je scherm open 'flickt' en drukt op het scherm om hem dicht te doen, dan beschadig je deze lagen plastic. Met het flicken gaat het scharnier stuk. En daardoor gaat dus ook de vouw stuk en ben je verder van huis.
Met een Fold zal je moeten leren om er voorzichtiger mee om te gaan dan met een slab phone. Ik vraag me weleens af of de mensen die er problemen mee hebben dat ook niet een beetje zelf veroorzaken door er ruw mee om te gaan. Als je kijkt naar wat YouTubers met die dingen doen, dan denk ik dat veel mensen een kapotte Fold 8 hebben als ze dat na gaan doen.
Coverscherm wel, want dat hoeft niet te buigen. Maar het binnenscherm is wel fragiel en daar doelde ik op. Ik zie veel mensen met hun duimen op dat binnenscherm drukken en weet zeker dat het dan snel stuk is. Een fold is nou eenmaal geen slab. Het is jammer dat ik het met mijn Meniere niet aankan, anders was het ook wel wat voor mij geweest.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:19:
[...]
Het coverscherm is toch zeker glas? Of ja glas-like
Ja dat kleine scherm was ook wat me niet beviel bij de Fold 7. Vooral hoe smal het was, vergeleken met andere telefoons. Gelukkig is dat met de Fold 8 opgelost.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:40:
[...]
Ben benieuwd of je dat snel moe wordt, die telefoon openklappen als je meer nodig hebt dan het kleine scherm (van de Fold 8 dan). Jaloers hoor. Maar goed, ik moet maar gewoon wachten tot volgend jaar, al is het "nieuwe" er dan vanaf, en lang niet zo leuk als nu.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik bedoelde juist het kleine scherm van de Fold 8. Ik denk dat ik hem meer dan de helft van de tijd open zou moeten klappen.Of-Aaargh schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:19:
[...]
Ja dat kleine scherm was ook wat me niet beviel bij de Fold 7. Vooral hoe smal het was, vergeleken met andere telefoons. Gelukkig is dat met de Fold 8 opgelost.
Kleine display iis voor on the go, op berichten reageren, nieuws apps checken, snel fotootje, op mails reageren, Quick browsing.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:22:
[...]
Ik bedoelde juist het kleine scherm van de Fold 8. Ik denk dat ik hem meer dan de helft van de tijd open zou moeten klappen.
Open klappen : thuis
Jep lijkt me ook ideaal. Ben echt benieuwd naar de echte ervaringen van jullie in tegenstelling tot alle influencers die om de twee weken wisselen van telefoon._Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:26:
[...]
Kleine display iis voor on the go, op berichten reageren, nieuws apps checken, snel fotootje, op mails reageren, Quick browsing.
Zo zie ik het ook voor mij inderdaad. Hoe bevalt whatsapp met toetsenbord open op het cover scherm? Ruimte genoeg? Als je van de iPhone air komt had je wat mij betreft de perfecte scherm voor een slab. Hoe vind je het cover scherm tot nu?_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:26:
[...]
Kleine display iis voor on the go, op berichten reageren, nieuws apps checken, snel fotootje, op mails reageren, Quick browsing.
Dat bedoel ik ook. Het kleine scherm van de Fold 8 is breder dan dat van de Fold 7 (en 8 Ultra). Dat het wat minder hoog is boeit mij niet zo. Comfortabeler typen en een wat natuurlijker schermverhouding dan dat smal en hoog (of breed en laag) is voor mij een belangrijkere winst.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:22:
[...]
Ik bedoelde juist het kleine scherm van de Fold 8. Ik denk dat ik hem meer dan de helft van de tijd open zou moeten klappen.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 17:11 ]
Tot de S26U altijd op natuurlijk, dus de Fold 8 ook denk ik._Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:10:
Zetten jullie je Samsung foons op Levendig of op Natuurlijk qua display/schermstand?
Het crappy privacy scherm van de S26U zet ik op levendig omdat het er anders echt slecht uitziet.
Ik weet zeker dat jij niet tot volgend jaar wacht totdat je een Fold hebt.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:16:
[...]
Tot de S26U altijd op natuurlijk, dus de Fold 8 ook denk ik.
Het crappy privacy scherm van de S26U zet ik op levendig omdat het er anders echt slecht uitziet.
Al was ik meerdere keren m'n handen vandaag, binnen 2 minuten vieze vlekken duidelijk zichtbaar op beide displays. Constant display(s) schoonvegen. Ga ik slecht op haha
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 17:28 ]
Haha nou dan moet de prijs toch wel helemaal in elkaar zakken. Want ik weiger ook maar 1 euro meer te betalen dan de pre-order.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:22:
[...]
Ik weet zeker dat jij niet tot volgend jaar wacht totdat je een Fold hebt.
typt heerlijk op het coverscherm. Beetje zitten pielen met keyboard grootte, maar stock is denk ik wel prima voor mij.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:31:
[...]
Hoe bevalt whatsapp met toetsenbord open op het cover scherm? Ruimte genoeg? Als je van de iPhone air komt had je wat mij betreft de perfecte scherm voor een slab. Hoe vind je het cover scherm tot nu?
Ik vind dat split keyboard als je 'm openklapt wel weird. Ik krijg er zelf bijna een gespleten persoonlijkheid van.
WhatsApp is de app die ik nog alleen actief heb op m'n iPhone nu. Nog activeren op de Fold
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 17:32 ]
Ik heb zo het gevoel dat je volgende week je iPhone Air weer uit de la pakt. Niet lullig bedoeld, ik ken je een beetje. Maar ik weet hoe het gaat als dingen je irriteren. Dat heb ik zelf ook._Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:25:
ik heb geloof ik een OCD-tje te pakken. Ik word helemaal waus van al die vlekken op 't kleine en grote display.
Al was ik meerdere keren m'n handen vandaag, binnen 2 minuten vieze vlekken duidelijk zichtbaar op beide displays. Constant display(s) schoonvegen. Ga ik slecht op haha
Goodlock is je vriendPukson schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:37:
Zojuist ook eindelijk in het bezit van de Fold 8 eerste wat mij opvalt, op het home screen kan ik geen 5 icoontjes doen horizontaal. Wel in mn dock. Of kijk ik er overheen?
Ik zat al sinds de iPhone 4 bij Apple en ben toen tijdens de 15 geswapt naar een Pixel. Die binnen no time verkocht en ingeruild voor destijds een S24U. Toen weer iPhone 16. Toen weer S25U. Toen weer iPhone 17 en nu durf ik te zeggen dat ik eindelijk overgestapt ben naar Android. Het is net stoppen met roken, het lukt zelden in 1 pogingDennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:38:
[...]
Ik heb zo het gevoel dat je volgende week je iPhone Air weer uit de la pakt. Niet lullig bedoeld, ik ken je een beetje. Maar ik weet hoe het gaat als dingen je irriteren. Dat heb ik zelf ook.
Heb je hier al gekeken?Pukson schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:37:
Zojuist ook eindelijk in het bezit van de Fold 8 eerste wat mij opvalt, op het home screen kan ik geen 5 icoontjes doen horizontaal. Wel in mn dock. Of kijk ik er overheen?
Instellingen -> Startscherm -> Raster startscherm.
Staat er niet tussen, maar dan idd via goodlockCaayn schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:59:
[...]
Heb je hier al gekeken?
Instellingen -> Startscherm -> Raster startscherm.
[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 31-07-2026 18:13 ]
Ik kan gboard als toetsenbord ook wel aanraden!_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:29:
[...]
typt heerlijk op het coverscherm. Beetje zitten pielen met keyboard grootte, maar stock is denk ik wel prima voor mij.
Ik vind dat split keyboard als je 'm openklapt wel weird. Ik krijg er zelf bijna een gespleten persoonlijkheid van.
WhatsApp is de app die ik nog alleen actief heb op m'n iPhone nu. Nog activeren op de Fold
Kun je nagaan hoe de babyolie momentjes zijn op een Fold_Bailey_ schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:08:
zo dan, Netflix opengeklapt serie/film kijken is wel echt héél mooi! leuk voor in bed of met dooie momenten @ work
Import the third world, become the third world
Zojuist gelukt met HomeUp van Goodlock. Meteen eigen gemaakt! Gboard ook op zijn kleinste stand, werkt echt goed.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:01:
En anders kan dat geheid met Goodlock.
[ Voor 55% gewijzigd door Pukson op 31-07-2026 19:10 ]
Grootste nadeel van gboard vind ik wel de beperkte houdbaarheid van je clipboard.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:09:
[...]
Ik kan gboard als toetsenbord ook wel aanraden!
Top dit!Pukson schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:06:
[...]
Zojuist gelukt met HomeUp van Goodlock. Meteen eigen gemaakt! Gboard ook op zijn kleinste stand, werkt echt goed.
[Afbeelding]
Veel plezier met het toestel en succes met beitsen morgen met dit weer
Wat is er dan niet fijn aan? Maw: waar doel je op? Te breed, te weinig context met zo’n groot toetsenbord?Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:13:
[Afbeelding]
Ik blijf erbij dat dit toch echt niet fijn kan zijn?
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:13:
[Afbeelding]
Ieder zijn ding natuurlijk maar vind het zelf echt na wat tweaken heel fijn juist typen. Omdat het breder is, voelt het als BB maar dan niet fysiek
Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:13:
[Afbeelding]
vind het hier echt niet storend tbh.
Je scherm is bijna volledig gevuld met toetsenbord, predictive text en menus en balken ipv content.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:14:
[...]
Wat is er dan niet fijn aan? Maw: waar doel je op? Te breed, te weinig context met zo’n groot toetsenbord?
Ik vermoed dat dit zijn manier is om FOMO tegen te gaanDennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:14:
[...]
Wat is er dan niet fijn aan? Maw: waar doel je op? Te breed, te weinig context met zo’n groot toetsenbord?
Dat hoopte ik al, BB was echt fantastisch typen vroeger dus dit gaat ook echt weer in de buurt komen dan (alleen dan natuurlijk geen fysieke toetsen)Pukson schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:17:
[...]
[Afbeelding] Ieder zijn ding natuurlijk maar vind het zelf echt na wat tweaken heel fijn juist typen. Omdat het breder is, voelt het als BB maar dan niet fysiek
@Lynix echt bizar hé die cope, voelt haast als zelfkastijding door hier maar te blijven kijken en posten terwijl je zelf ernaast hebt gevist
[ Voor 10% gewijzigd door London op 31-07-2026 19:20 ]
Nou ja Fear Of Missing Context dan.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:19:
[...]
Ik vermoed dat dit zijn manier is om FOMO tegen te gaan
De angst voor een onbruikbaar cover scherm en ja, weer, de camera's, houden mij nog steeds tegen. En de inmiddels te hoge prijs uiteraard.
Ik vind het nog steeds een ontzettend coole telefoon en wellicht is het gewoon dat apps en het keyboard allemaal veel te bloated zijn geworden doordat we altijd een overdaad aan verticale ruimte hadden. Maar had verwacht dat Samsung dit dan wel beter geoptimaliseerd had.
Dat is het ook. Ik heb genoeg geld in mijn nutteloze aankopen spaarpotje, maar iets zegt mij dat ik het niet verdien haha.@Lynix echt bizar hé die cope, voelt haast als zelfkastijding door hier maar te blijven kijken en posten terwijl je zelf ernaast hebt gevist
En als ik dan na een week terugswitch naar de S26U is het wel zonde geld geweest.
Het toetsenbord heb ik vervangen met Gboard op mijn S26 Ultra op de een-na kleinste stand. Predictive text zet ik altijd uit, heb ik op mijn S26 Ultra en iPhone ook uitstaan.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:18:
[...]
Je scherm is bijna volledig gevuld met toetsenbord, predictive text en menus en balken ipv content.
Ik probeerde het in de Odido-winkel na te bootsen, maar de Samsung demo unit zet meteen de instellingen weer terug. Heb het dus helaas niet goed kunnen testen. Mijn grootste issue is de kleinere lettertjes, waardoor ik moeite heb om te focussen (ik heb een prisma in mijn bril).
Helaas was de medewerker van de Odido-winkel tot drie keer toe aan het kijken wat ik aan het doen was en vroeg hij steeds of hij me verder kon helpen. Redelijk opdringerig. Ik ga van de week nog een keertje kijken in het Palladium in Praag. Daar zit ook een Samsung-winkel waar ze wat minder opdringerig zijn. Kan ik even in alle rust kijken. Het trekt me ergens wel, maar 5 minuutjes zijn gewoon niet genoeg.
ik heb mij gewoon afgevraagd, hoe vaak ga ik de zoom missen en hoe vaak ga ik plezier hebben van het binnenscherm? Keuze was toen snel gemaakt.
[ Voor 30% gewijzigd door Lynix op 31-07-2026 19:25 ]
Klopt het was allemaal best klein (niet het toetsenbord maar alle tekst op het scherm), heb zelf ook niet de beste ogen en had er ook moeite mee om de tekst op de twee na kleinste stand (en zoom op laagste) goed te lezen.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:24:
[...]
Het toetsenbord heb ik vervangen met Gboard op mijn S26 Ultra op de een-na kleinste stand. Predictive text zet ik altijd uit, heb ik op mijn S26 Ultra en iPhone ook uitstaan.
Ik probeerde het in de Odido-winkel na te bootsen, maar de Samsung demo unit zet meteen de instellingen weer terug. Heb het dus helaas niet goed kunnen testen. Mijn grootste issue is de kleinere lettertjes, waardoor ik moeite heb om te focussen (ik heb een prisma in mijn bril).
Helaas was de medewerker van de Odido-winkel tot drie keer toe aan het kijken wat ik aan het doen was en vroeg hij steeds of hij me verder kon helpen. Redelijk opdringerig. Ik ga van de week nog een keertje kijken in het Palladium in Praag. Daar zit ook een Samsung-winkel waar ze wat minder opdringerig zijn. Kan ik even in alle rust kijken. Het trekt me ergens wel, maar 5 minuutjes zijn gewoon niet genoeg.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2026 19:27 ]
Dat is een goede manier om het te bekijken en ik denk dat ik zoom elke dag ga missen en een groot scherm heb ik nu niet, dus ga ik het ook niet missen.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:24:
Tot nu toe heb ik nog niemand, ook geen enkele reviewer, gehoord die klachten heeft over het coverscherm eigenlijk. Camera is inderdaad een trade-off als je een s25u/s26u gewend bent.edit:
ik heb mij gewoon afgevraagd, hoe vaak ga ik de zoom missen en hoe vaak ga ik plezier hebben van het binnenscherm? Keuze was toen snel gemaakt.
50% van mijn foto's zijn genomen met 3 of meer keer zoom als ik zo kijk.
Euh. Toen de iPhone 6 uitkwam, was alles opeens extreem opgeblazen. Geen enkele app zag er mooi uit. Het heeft toen ook een paar maanden geduurd voordat de apps geoptimaliseerd waren. Dat is geen Samsung-probleem, maar gewoon een kwestie van tijd. Als ontwikkelaar weet ik dat er voor zowel Android als iOS richtlijnen bestaan voor hoe om te gaan met de ruimte. Eerst was dat nog vrijwillig, tegenwoordig wordt je app er op afgekeurd. Dus geef het even tijd.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:22:
[...]
Nou ja Fear Of Missing Context dan.
De angst voor een onbruikbaar cover scherm en ja, weer, de camera's, houden mij nog steeds tegen. En de inmiddels te hoge prijs uiteraard.
Ik vind het nog steeds een ontzettend coole telefoon en wellicht is het gewoon dat apps en het keyboard allemaal veel te bloated zijn geworden doordat we altijd een overdaad aan verticale ruimte hadden. Maar had verwacht dat Samsung dit dan wel beter geoptimaliseerd had.
Dat je een leuke aankoop niet verdient kan ik niet voor je veranderen. Maar wees niet zo streng op jezelf. Koop de Fold 8, houd de S26 Ultra één of twee weken in de la. Vind je de Fold toch tegenvallen, dan stuur je hem terug of verkoop je hem op Marktplaats.
Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar wees meer zoals @_Bailey_ . Ik heb vaak om hem gelachen om zijn eeuwige twijfel, maar hij probeert wel dingen. Ik heb qua Android zelf ook een S25 Ultra, Pixel 9 Pro XL en S26 Ultra gehad. Dat alles in 7 maanden tijd. De ervaring leert dat als iets niet bevalt, je het op Marktplaats zo weer kwijt bent. De Pixel is overigens tweedehands weinig meer waard, dus dat was een dure les.
Maar als je hem graag wilt, koop hem dan. Je hebt niet voor niets twee weken retourtermijn. Ga af op je gevoel.
Dan is het prima zo toch? Al begreep ik dat de Fold 8 met fatsoenlijk licht tot 5x prima kan zoomen zonder heel veel in te leveren. Het gaat nooit zo goed zijn als de S26 Ultra. Als dat je prioriteit is, heb je het gewoon goed gedaan om de fold te skippen. Wellicht met de 9(ultra)Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:28:
[...]
Dat is een goede manier om het te bekijken en ik denk dat ik zoom elke dag ga missen en een groot scherm heb ik nu niet, dus ga ik het ook niet missen.
50% van mijn foto's zijn genomen met 3 of meer keer zoom als ik zo kijk.
Samsung had gewoon die ultra wide weg moeten laten (als ze maar max 2 camera's op de F8 wilden) en in de plaats een 5x telephoto.Lynix schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:31:
[...]
Dan is het prima zo toch? Al begreep ik dat de Fold 8 met fatsoenlijk licht tot 5x prima kan zoomen zonder heel veel in te leveren. Het gaat nooit zo goed zijn als de S26 Ultra. Als dat je prioriteit is, heb je het gewoon goed gedaan om de fold te skippen. Wellicht met de 9(ultra)
Die 3x op de F8U had er ook niet op moeten zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2026 19:38 ]
Dit is echt zo'n non-issue dat ik het bijzonder blijf vinden dat het aangehaald wordt. Als je de telefoon gewoon normaal gebruikt valt de crease echt totaal niet op, zelfs niet na een langere periode. Maar goed, mensen bewegen zich letterlijk in allerlei hoeken om maar dingen te vinden om over te klagenmwessels schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:42:
[Afbeelding]
Dit is na een week gebruik. Ik vind dit wel heel snel en hopelijk valt het mee tijdens het gebruik.
Ik ben juist blij dat er een ultra wide op zit. Ik kom van een Flip 6 en die had dezelfde opstelling. De beste zoom die je hebt zijn nog altijd je voeten. En nee, dat kan natuurlijk niet altijd, dat weet ik ook wel.Phusebox schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:38:
[...]
Samsung had gewoon die ultra wide weg moeten laten (als ze maar max 2 camera's op de F8 wilden) en in de plaats een 5x telephoto.
Die 3x op de F8U had er ook niet op moeten zitten.
Anyway, dit toestel is dan niet voor jou. Wellicht de Fold 9 volgend jaar 😇
Typo's...en ik heb mijn Fold 8 nog niet eens haha
[ Voor 6% gewijzigd door Tshrr op 31-07-2026 19:48 ]
Zien ga je hem altijd, niet letterlijk, maar elke dag afhankelijk van wat je op je scherm hebt en in welke hoek je kijkt.mwessels schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:42:
[Afbeelding]
Dit is na een week gebruik. Ik vind dit wel heel snel en hopelijk valt het mee tijdens het gebruik.
Het is vooral dat je hem bijna niet meer kunt voelen.
Zolang als ze nu zoveel kunnen verkopen met goedkopere oude camera's gaan ze nooit de beste camera's erop zetten.Tshrr schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:46:
[...]
Ik ben juist blij dat er een ultra wide op zit. Ik kom van een Flip 6 en die had dezelfde opstelling. De beste zoon die je hebt zijn nog altijd je voeten. En nee, dat kan natuurlijk niet altijd, dat weet ik ook wel.
Anyway, dit toestel is dan niet voor jou. Wellicht de Fold 9 volgend jaar 😇
Wat ik niet snap want het is ander publiek. Eigenlijk zouden de S Ultra, Fold en Fold Wide allemaal dezelfde specs moeten hebben. Dan is de vormfactor (en prijs) het enige verschil.
Nu is het kiezen tussen twee kwaden.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 31-07-2026 19:52 ]
Hij heeft het scherm wel mooi gepoetst na een week gebruik is het scherm al zo flets met vage vlekken dat je al geen zin meer hebt het te openen.mwessels schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:42:
[Afbeelding]
Idem, hier wordt de ultra wide vaker gebruikt dan de zoom lens.Tshrr schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:46:
[...]
Ik ben juist blij dat er een ultra wide op zit. Ik kom van een Flip 6 en die had dezelfde opstelling. De beste zoom die je hebt zijn nog altijd je voeten. En nee, dat kan natuurlijk niet altijd, dat weet ik ook wel.
Anyway, dit toestel is dan niet voor jou. Wellicht de Fold 9 volgend jaar 😇edit:
Typo's...en ik heb mijn Fold 8 nog niet eens haha
Maarja, verder wel eens @Phusebox met dat het fijner zou zijn als grote verschil de form factor is. In deze prijsklasse is het gek om te beknibbelen op een sensor.
Maar datzelfde zie je helaas met de S serie ook. Wil je de beste camera's en fancy scherm dan moet je persé voor het grootste scherm gaan. Wat dat betreft snap ik Samsung niet zo.
Ja, dit had ik idd ook toen ik nog in de S-serie zat. Wilde liever de compacte versie maar die was niet het meest geavanceerd. Jammer, maar het heeft Samsung geen windeieren gelegd.Caayn schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 20:02:
[...]
Idem, hier wordt de ultra wide vaker gebruikt dan de zoom lens.
Maarja, verder wel eens @Phusebox met dat het fijner zou zijn als grote verschil de form factor is. In deze prijsklasse is het gek om te beknibbelen op een sensor.
:strip_exif()/f/image/0l3KRzfdA3u7mHA77rZBzXoQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QIjhZ2TLHYObICU9BE1aIlWF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IeXqZXp03H6BYDUaP4vFfGrg.jpg?f=fotoalbum_large)