Sinterklaas wil bier !
Maar ik stoor me wel enorm aan het cameragat op dat binnenscherm. Ik merk dat ik de Fold opengeklapt meestal in portretstand gebruik, en dan zit dat gaatje net in het blikveld, en vaak over beeldelementen of tekst heen. Ik snap dat het een kwestie van wennen kan zijn, maar bij andere vouwtelefoons zat het gat minder prominent in je blikveld. En ik heb de indruk dat het ook groter is. In elk geval groter dan bij de Oneplus Open.
Ook vind ik de Fold 8 minder premium voelen dan de Fold 7, en zeker ook vergeleken met mijn huidige S25 Edge. Het is een dikkere telefoon (en dat voelt des te meer zo omdat ik nu een extreem dunne telefoon heb) en de brede bezels op het voorscherm maken het toch minder premium voelend. Eigenlijk voelt het als een grote Flip 7.
De camera's zijn ook matig. Ultrawide en wide zijn prima, maar zodra je gaat zoomen zie je toch het verschil tussen de middenklasse 50MP sensor van de Fold 8 en de 200MP sensor die Samsung in de S25 Edge en de Ultra's heeft gestopt. En je moet er op letten dat je de cameralens schoon houdt; omdat de camera's zo laag zitten veeg je bij het vasthouden in opgevouwen stand vaak met je vinger over de lens.
Dus ik twijfel nog. Het wow-gevoel dat ik had verwacht over de nieuwe vorm ontbreekt. En hij voelt gewoon minder fijn en premium dan mijn huidige telefoon. Je merkt aan kleine dingen toch dat er is bezuinigd op kosten en afwerking. Maar wel met zowat dezelfde premium prijs van de Fold 7 van vorig jaar. Gevalletje krimpflatie. Voor de 790 euro die ik moet bijleggen om over te stappen naar de Fold 8 kan ik over een paar maanden als aanvulling op mijn S25 Edge ook een Tab S12 kopen. Het enige is dat je die niet in je zak kunt steken.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Ik heb die van mij net weer geannuleerd want ik ben bang voor precies hetzelfde gevoel. Een gimmick die ik na 2 weken wel gezien heb en waarna ik achter blijf met middelmatige en beperkte camera's en een fragiele telefoon waar ook geen naar mijn idee fijne hoesjes voor zijn. Plus ik moet mijn S25U dan nog kwijt worden op marktplaats en ook daar heb ik weinig zin in.Of-Aaargh schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:38:
Tot nu toe heb ik gemengde gevoelens over de Fold 8. Het is na lang een Fold 5, een Oneplus Open, een tijdje Flip en Fold7 en nu sinds een jaar een S25 Edge weer fijn om een groot scherm in je zak te hebben.
Maar ik stoor me wel enorm aan het cameragat op dat binnenscherm. Ik merk dat ik de Fold opengeklapt meestal in portretstand gebruik, en dan zit dat gaatje net in het blikveld, en vaak over beeldelementen of tekst heen. Ik snap dat het een kwestie van wennen kan zijn, maar bij andere vouwtelefoons zat het gat minder prominent in je blikveld. En ik heb de indruk dat het ook groter is. In elk geval groter dan bij de Oneplus Open.
Ook vind ik de Fold 8 minder premium voelen dan de Fold 7, en zeker ook vergeleken met mijn huidige S25 Edge. Het is een dikkere telefoon (en dat voelt des te meer zo omdat ik nu een extreem dunne telefoon heb) en de brede bezels op het voorscherm maken het toch minder premium voelend. Eigenlijk voelt het als een grote Flip 7.
De camera's zijn ook matig. Ultrawide en wide zijn prima, maar zodra je gaat zoomen zie je toch het verschil tussen de middenklasse 50MP sensor van de Fold 8 en de 200MP sensor die Samsung in de S25 Edge en de Ultra's heeft gestopt. En je moet er op letten dat je de cameralens schoon houdt; omdat de camera's zo laag zitten veeg je bij het vasthouden in opgevouwen stand vaak met je vinger over de lens.
Dus ik twijfel nog. Het wow-gevoel dat ik had verwacht over de nieuwe vorm ontbreekt. En hij voelt gewoon minder fijn en premium dan mijn huidige telefoon. Je merkt aan kleine dingen toch dat er is bezuinigd op kosten en afwerking. Maar wel met zowat dezelfde premium prijs van de Fold 7 van vorig jaar. Gevalletje krimpflatie. Voor de 790 euro die ik moet bijleggen om over te stappen naar de Fold 8 kan ik over een paar maanden als aanvulling op mijn S25 Edge ook een Tab S12 kopen. Het enige is dat je die niet in je zak kunt steken.
failure is the only option
Het sterke punt van de Fold 8 is toch de landscape modus. De mindere camera was ook bekend. Je had beter voor de Fold 8 Ultra kunnen gaan. Waarom verruilde je de Fold 7 voor de 25 Edge?Of-Aaargh schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:38:
Tot nu toe heb ik gemengde gevoelens over de Fold 8. Het is na lang een Fold 5, een Oneplus Open, een tijdje Flip en Fold7 en nu sinds een jaar een S25 Edge weer fijn om een groot scherm in je zak te hebben.
Het sterke punt van het Fold 8 binnenscherm is dat het een 2:3 verhouding heeft, en daardoor in in theorie in zowel landschap én portret fijn werkt. Soms is landschap fijner, soms portret. Voor het lezen van teksten vind ik portretstand het fijnst. Ik ging er van uit dat het fijne scherm opweegt tegen de nadelen. Dat weet ik dus nu nog niet..NeWSJuNK schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Het sterke punt van de Fold 8 is toch de landscape modus. De mindere camera was ook bekend. Je had beter voor de Fold 8 Ultra kunnen gaan. Waarom verruilde je de Fold 7 voor de 25 Edge?
Ik vond de Fold 7 voor het geld (bijna 1200 euro) eigenlijk toch niet echt beter dan mijn oude Oneplus Open die ik destijds nog had. Dus de Fold is snel doorverkocht. De S25 Edge kwam later, toen die in de aanbieding was bij KPN en ik de Oneplus voor een mooie prijs kon verkopen.
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Eigenlijk had ik (gegeven we een kindje van 1.5j hebben) het plan om toch maar weer terug te gaan. Hoewel we pogen schermvrij op te voeden is de kans natuurlijk niet nul dat die kleine kindernagels ooit het binnenscherm bereiken en beschadigen... Maarja, toen kwam de Fold8 (wide). En ik was eigenlijk direct verkocht. Leuke, kleine compacte gadget, super strak. En een groot scherm aan de binnenkant wat veel praktischer door de beeldverhouding, dan het 1:1 achtige scherm van mijn laatste Fold (Pixel 9 Pro Fold).
Nu met de Vodafone actie kon ik het niet laten liggen.
Ik ben er super blij mee, de formfactor is echt top, en dat gaat uiteindelijk bij een foldable voor alles. Toestel is heerlijk vlot. Schermen zijn awesome. Accu lijkt goed.
Nadelen zijn er wel. Ik snap marketing technisch dat dit de "gewone" Fold moest zijn zodat Samsung een Ultra spec kon presenteren zodat er straks iets 'boven' de iPhone Fold staat. Maar het is eeuwig zonde dat de camera's niet top of line zijn. Ik had er liever (a la Pixel non Fold) een groter camera eiland bij gehad met zoomcamera wat niet wiebelt op vaste ondergrond.
De speakers zijn echt belabberd slecht en niet stereo.
Draadloos laden in de auto gaat niet omdat het toestel korter is.
Maar deze formfactor is het wel echt waard. Het is een geweldige praktische tablet die je echt wil gebruiken en prima geschikt is voor video.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik vind het heerlijk op de bank over Tweakers scrollen op een groot scherm haha. Of een YouTube filmpje kijken op een enigszins fatsoenlijk scherm. Op bijv vakantie is het ook ideaal om een filmpje te kijken.Phusebox schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:52:
Toch grappig dat de vormfactor zoveel goed maakt dan. Ik kan me er gewoon niks bij voorstellen, maar ik heb dan ook na de allereerste iPad nooit een tablet gehad. En als ik echt een groter scherm nodig heb ik pak ik de laptop.
Werkgerelateerd heb je gewoon een desktop omgeving in je broekzak.
Ook dichtgeklapt is het bredere, lagere scherm prima praktisch, zo breed typt ook fijner imho. Apps passen ook heel goed. Bij andere foldables is het buitenscherm irritant smal, en bij de Pixel Fold is het buitenscherm al zo 'prima' (terwijl het binnenscherm voor 16:9 media niet zoveel toevoegt) dat ik hem maar weinig open vouwde. Daar nodigt de Fold8 veel meer tot uit en je hebt er ook echt wat aan door die beeldverhouding.
Maar ik zou ook zeker niet iedereen een Foldable adviseren. Het moet wel bij je passen.
Ik vind het wel interessant om use cases te horen.Richh schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 12:06:
[...]
Ik vind het heerlijk op de bank over Tweakers scrollen op een groot scherm haha. Of een YouTube filmpje kijken op een enigszins fatsoenlijk scherm. Op bijv vakantie is het ook ideaal om een filmpje te kijken.
Werkgerelateerd heb je gewoon een desktop omgeving in je broekzak.
Ook dichtgeklapt is het bredere, lagere scherm prima praktisch, zo breed typt ook fijner imho. Apps passen ook heel goed. Bij andere foldables is het buitenscherm irritant smal, en bij de Pixel Fold is het buitenscherm al zo 'prima' (terwijl het binnenscherm voor 16:9 media niet zoveel toevoegt) dat ik hem maar weinig open vouwde. Daar nodigt de Fold8 veel meer tot uit en je hebt er ook echt wat aan door die beeldverhouding.
Maar ik zou ook zeker niet iedereen een Foldable adviseren. Het moet wel bij je passen.
Als ik het op mezelf toepas denk ik gewoon dat de gadget en nieuw factor het enige is dat mij doet twijfelen.
Ik gebruik de zoom camera's van mijn S26U heel vaak. Misschien vaker dan nodig, gewoon omdat ik ze toch heb.
Op vakantie ga ik nooit en het scherm wat ik nu heb is groot genoeg. Als ik groter wil hou ik het wel wat dichter bij mijn gezicht haha.
Ik vond veel apps juist allemaal net niet lekker werken op het korte scherm. Vooral de minder bekende apps, heb er wat geïnstalleerd in de winkel die ik zelf veel gebruik.
Maar zoals ik al zei vind ik de use cases van anderen wel interessant. Ook wat ik dan in video's langs zie komen van "reviews".
Hopelijk heeft de Fold9 een beter camera eiland.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 02-08-2026 12:31 ]
Wat is je screen on time op 100% lading?JT888 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:
De fold8 wordt wel erg heet als je er een paar uur op zit. Maar hij koelt ook snel weer af merk ik. Ben benieuwd hoelang deze telefoon het gaat uithouden met mijn gebruik. Het volume op zijn hoogste zetten zit mij niet lekker. Maar verder ben ik wel tevreden met de telefoon maarja heb hem ook pas 2 dagen he. Na de eerste keer opladen staat de batterij nu na 2 dagen incl. Apps installeren etc. op 17% batterij waarbij ik de telefoon vandaag het meeste vandaag gebruikt hebt.
Niet gek veel eigenlijk... dit is van 100% batterij met installeren en een beetje gebruik de 2de dag nu 15% batterij over.Techkeizer schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:50:
[...]
Wat is je screen on time op 100% lading?
[ Voor 57% gewijzigd door JT888 op 02-08-2026 17:56 ]
Geweldige standbytijd man!JT888 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:53:
[...]
Niet gek veel eigenlijk... dit is van 100% batterij met installeren en een beetje gebruik de 2de dag nu 15% batterij over.
[Afbeelding]
Als we minimaal 7 sot uur per 100% kunnen hebben, is dat al top met deze Standby tijden
(Als Oppo nou een keer de X9 ultra prijs zou verlagen dan was deze 8 Fold niet zo aantrekkelijk geweest voor mij)
[ Voor 26% gewijzigd door Valinor op 02-08-2026 18:34 ]
Ik let daar eigenlijk nooit op maar je zal vast gelijk hebbenTechkeizer schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:12:
[...]
Geweldige standbytijd man!
Als we minimaal 7 sot uur per 100% kunnen hebben, is dat al top met deze Standby tijden
[ Voor 19% gewijzigd door JT888 op 02-08-2026 18:40 ]
Warmte is an sich geen probleem maar schijnt dat de Fold 8 het scherm enorm dimt als je toestel heet wordt. Zul je met name buiten merken.JT888 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:37:
[...]
Ik let daar eigenlijk nooit op maar jje zal vast gelijk hebben. Het viel mij meer op dat de Fold8 opeens erg heet aanvoelde
.
Goed om te weten dan maak ik me al wat minder zorgen om de warmte... Ik zal eens op het scherm letten mijn gebruik is toch meestal binnen en of in de auto. YT aan via buetooth naar de android autoradio.Phusebox schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:40:
[...]
Warmte is an sich geen probleem maar schijnt dat de Fold 8 het scherm enorm dimt als je toestel heet wordt. Zul je met name buiten merken.
[ Voor 10% gewijzigd door JT888 op 02-08-2026 18:45 ]
[ Voor 22% gewijzigd door NeWSJuNK op 02-08-2026 22:29 ]
Klopt maar omdat je via Vodafone hem voor +~1000 incl abonnement kon aanschaffen (kids 2 jr) hebben mensen toch snel 300 euro winst.Dennisweb schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:16:
Jeetje, de Fold 8 verliest wel snel aan waarde. 256 GB wordt op Marktplaats aangeboden voor om en nabij 1300 euro. Gaat wel hard, zeg.
Dan zouden ze met 1200 ook akkoord gaan?foekebooij schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
Klopt maar omdat je via Vodafone hem voor +~1000 incl abonnement kon aanschaffen (kids 2 jr) hebben mensen toch snel 300 euro winst.
Ik krijg mijn pre-order morgen binnen. Die gaat sowieso terug, want het is met mijn Meniere nog even niet goed te doen. Maar lees hier wel graag mee. Het techhart gaat er wel sneller van kloppen.
Als alle Vodafone abo resellers hun slag weer hebben geslagen zal de prijs weer wat stijgen.Dennisweb schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:16:
Jeetje, de Fold 8 verliest wel snel aan waarde. 256 GB wordt op Marktplaats aangeboden voor om en nabij 1300 euro. Gaat wel hard, zeg.
Zo gaat het altijd bij Samsung toestellen, op release zijn er scherpe deals en kan je voor relatief weinig er bij zijn. Daarna gaan ze verdienen en daalt de winkelprijs langzaam, evenals tweedehands.
Ah, dat wist ik niet.Richh schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:54:
[...]
Als alle Vodafone abo resellers hun slag weer hebben geslagen zal de prijs weer wat stijgen.
Zo gaat het altijd bij Samsung toestellen, op release zijn er scherpe deals en kan je voor relatief weinig er bij zijn. Daarna gaan ze verdienen en daalt de winkelprijs langzaam, evenals tweedehands.
Ik baalde dit weekend omdat ik over 3 weken kan verlengen. Hopelijk nog eens een keer zo'n actie.foekebooij schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 22:46:
[...]
Klopt maar omdat je via Vodafone hem voor +~1000 incl abonnement kon aanschaffen (kids 2 jr) hebben mensen toch snel 300 euro winst.
Voor de volgende keer ; je had je contract kunnen laten openbreken door Vodafone , Early Renewal, en dus had je makkelijk gebruik kunnen maken van deze mooie Vodafone actieDe waarden schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 09:35:
[...]
Ik baalde dit weekend omdat ik over 3 weken kan verlengen. Hopelijk nog eens een keer zo'n actie.
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 03-08-2026 09:49 ]
Ook in splitscreen vind ik het verschil minimaal met bijvoorbeeld chrome en YouTube naast elkaar open. Juist dan geef ik de voorkeur aan de F6 als ik wat moet typen omdat het scherm minder breed is. Nog maar een nachtje over slapen of hij retour gaat.
Nou heb ik net een van de simkaarten erin gedaan, schuifje ging er lastig uit, maar nu lastig er in en zit nu klem terwijl die er niet helemaal in zit en krijg hem er ook niet meer uit...
Moet nu echt heel erg ff mijn zenuwen inhouden om hem weer open te krijgen, want heb niet zulke lange nagels en dit moet wel heel voorzichtig gebeuren
edit: Simkaart 1 zit er weer in... nu kijken of die ook dual sim ondersteunt.
edit 2: Ik heb hem gekocht met inruil van mijn Fold 7. Nou had ik in de doos een terugstuur etiket en informatie gehad. Die zitten er niet in. Iemand enig idee hoe dat verder werkt, want er staat ook niets in de emails die ik heb gehad.
edit 3: eSim werkt in combi met fysieke kaart voor dual sim. Blijf het raar vinden dat Samsung dit nergens vermeld had. Daarnaast ook de mail gehad over de inruil. Over 1-2 dagen ontvang ik blijkbaar een retourpakket waar het toestel in moet. Als dat pakket gereed is kan ik een afspraak maken met UPS voor het ophalen. Ik hoop eigenlijk dat ik hem ook gewoon in een service shop kan inleveren, want ik heb weinig goede woorden over UPS en brengen/halen van pakketjes. .Hij moet 2 oktober binnen zijn dus heb in principe ruim de tijd om de boel over te zetten (al is dat vanavond wel klaar.. moet ff alle apps openen om te controleren of alle accounts weer werken en af en toe een authorisatie op de oude telefoon doen)
[ Voor 61% gewijzigd door SunnieNL op 03-08-2026 14:19 ]
Mijn ervaring is dat je doorgaans max 3 werkdagen na aflevering nieuw toestel een email ontvangt van L8P / BuyBack. Check ook je spam folder. Daarin staan dacht ik 2 links: eentje met een PostNL verzendlabel, eentje voor een 'afstandsverklaring toestel' formulier. Die laatste print je uit, vul je in + ondertekenen en stuur je mee in het pakket.SunnieNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:53:
mmm... ik krijg net de fold8 ultra binnen en die blijkt dus niet dual sim te zijn. Hopelijk wel via eSIM. Dat hadden ze wel ergens expliciet kunnen aangeven. Alle Fold's hebben vanaf de Fold 3 dual sim ondersteunt met 2 simkaarten.
Nou heb ik net een van de simkaarten erin gedaan, schuifje ging er lastig uit, maar nu lastig er in en zit nu klem terwijl die er niet helemaal in zit en krijg hem er ook niet meer uit...
Moet nu echt heel erg ff mijn zenuwen inhouden om hem weer open te krijgen, want heb niet zulke lange nagels en dit moet wel heel voorzichtig gebeuren
edit 2: Ik heb hem gekocht met inruil van mijn Fold 7. Nou had ik in de doos een terugstuur etiket en informatie gehad. Die zitten er niet in. Iemand enig idee hoe dat verder werkt, want er staat ook niets in de emails die ik heb gehad.
Tip: Open de PostNL verzendlabel link eenmalig en print deze direct uit en/of sla het op. In het verleden was het zo dat er elke keer een nieuw label wordt aangemaakt als je op de link klikt. Nogal een vaag systeem. Weet niet of dat problemen kan veroorzaken, maar beter gewoon direct uitprinten of opslaan. Daarna de link niet meer aanklikken is mijn advies.
Voor zover ik weet mag je accessoires gewoon zelf houden, ook de meegeleverde oplaadkabel kan je houden
[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 03-08-2026 11:24 ]
Voor de Watch zou dat fijn zijn want de nieuwe Ultra heeft niet de sport band er gratis bijzitten. Die van mij staat nog op 11 augustus, maar kan me goed herinneren dat het de vorige keer werd vervroegd. Toen had ik hem dik een week eerder dan dat er werd aangegeven.stin00 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:18:
[...]
Mijn ervaring is dat je doorgaans max 3 werkdagen na aflevering nieuw toestel een email ontvangt van L8P / BuyBack. Check ook je spam folder. Daarin staan dacht ik 2 links: eentje met een PostNL verzendlabel, eentje voor een 'afstandsverklaring toestel' formulier. Die laatste print je uit, vul je in + ondertekenen en stuur je mee in het pakket.
Tip: Open de PostNL verzendlabel link eenmalig en print deze direct uit en/of sla het op. In het verleden was het zo dat er elke keer een nieuw label wordt aangemaakt als je op de link klikt. Nogal een vaag systeem. Weet niet of dat problemen kan veroorzaken, maar beter gewoon direct uitprinten of opslaan. Daarna de link niet meer aanklikken is mijn advies.
Voor zover ik weet mag je accessoires gewoon zelf houden, ook de meegeleverde oplaadkabel kan je houden
***members only***
Niet helemaal. Er zit daadwerkelijk echt een stuk flinterdun glas (UTG) in verwerkt. Om dat glas te beschermen is kunstof aan de bovenkant toevoegd. Anders dan de vorige Folds is nu ook een titanium laag toegevoegd voor extra versteviging.Dennisweb schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:18:
[...]
Het scherm van de fold is opgebouwd uit meerdere plastic lagen dat als glas aanvoelt.
Met alle respect chef, maar uit gaan van een demo model wat een jaar lang door tig mensen is misbruikt is niet echt een betrouwbaar uitgangspunt. Showroom modellen, of dat nou een telefoon is of een bureau bij de Ikea, heeft na een jaar lang staan zoveel schade en gebruikerssporen dat bij normaal gebruik door 1 persoon nooit gereproduceerd kan worden. Tenzij je natuurlijk dat toestel zelf afragt door onzorgvuldig te handelen.Techkeizer schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:47:
Was net in de Mediamarkt, die had alleen nog de Fold 7. Die was echt gaar, ging moeilijk dicht en open. Ook was de crease echt zwaar duidelijk te voelen en te zien. Voelde echt niet als een telefoon van 2000 euro.
Ik wou initiël roepen why tf je een paar uur op je telefoon moet gaan zitten. Maar je bedoelt dit vast anders.🤡JT888 schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:
De fold8 wordt wel erg heet als je er een paar uur op zit.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Betere main camera + een telecamera. Flex mode. Iets grotere batterij. Herbruikbare charging stations (auto/nachtkastje).NeWSJuNK schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:41:
Heb bij MediaMarkt de Folds even bekeken. Was positief verrast door de Fold 8. Mooi compact en licht en binnenscherm is pak beter dan mijn oude Folds 3 en 4. Jammer van de inferieure camera kwaliteit. Daarna nog even de Fold Ultra bekeken maar dat voelt gewoon ouderwets aan. Snap niet dat er nu nog mensen daarvoor gaan. Ja betere camera oke.
Ik vind het bijzonder dat mensen deze downgrade kwa camera's accepteren voor 1900 euro. Maar ieder zn eigen
Ik moet helaas nog een weekje wachten op de ultra vanwege de groene kleur.
Als het zo stelt ben ik het met je eens. Maar ik hebt de de Fold 8 besteld via de Vodaphone actie. Het bedrag dat jij noemt, had ik er ook niet voor over. maar voor 970 euro wel. En zonder inruil, dus ik kan altijd nog weer mijn S25 Ultra pakken voor de camera.thecompany schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
.....
Ik vind het bijzonder dat mensen deze downgrade kwa camera's accepteren voor 1900 euro. Maar ieder zn eigenNiet iedereen gebruikt überhaupt zn camera (veel) en dan is het nieuwe formaat wellicht verfrissend.
.....
Die groene kleur is vanochtend bij mij thuis afgeleverdthecompany schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Betere main camera + een telecamera. Flex mode. Iets grotere batterij. Herbruikbare charging stations (auto/nachtkastje).
Ik vind het bijzonder dat mensen deze downgrade kwa camera's accepteren voor 1900 euro. Maar ieder zn eigenNiet iedereen gebruikt überhaupt zn camera (veel) en dan is het nieuwe formaat wellicht verfrissend.
Ik moet helaas nog een weekje wachten op de ultra vanwege de groene kleur.
Even snel Twitter checken 1 minuutje. Klap je dan de F8 open of doe je dat op het voorscherm?
Ik heb veel ff dit checken momentjes. Twijfel of ik dan veel openklap. Kan mij voorstellen dat voorscherm dan te compact is. Ervaringen?
Nu met de Fold 7 hangt het wel van af waar ik ben. In de winkel of op het kleinste kamertje van het huis klap ik hem niet open, maar aan tafel of op de bank of in de trein klapt ik hem altijd open. Het begint vaak op het kleine scherm, net zoals Tweakers openen en dan klap ik hem daarna vaak meteen open. Het is wennen in het begin, maar na verloop van tijd voelt het heel natuurlijk.Roodey schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:58:
Hoe is het typen op F8 dichtgeklapt?
Even snel Twitter checken 1 minuutje. Klap je dan de F8 open of doe je dat op het voorscherm?
Ik heb veel ff dit checken momentjes. Twijfel of ik dan veel openklap. Kan mij voorstellen dat voorscherm dan te compact is. Ervaringen?
De Watch9 lijkt met UPS verzonden te gaan worden en staat gepland voor morgen.
Beide besteld op de dag van onthulling.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Hier ook alles geleverd (Ultra, 1TB, Cream) op een ander adres ivm met vakantie. Was geen probleem, had verwacht dat ze misschien moeilijk zouden doen. Gelukkig niet. Nu begint het wachten tot ik thuis ben. Denk dat de telefoon eerder up and running is, dan dat mijn tas is uitgepaktAurora schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:16:
Zojuist de Fold 8 in Graphite ontvangen via onze rakkers van Dynalogic. Dit keer eens zonder gezeik. Ga 'm rustig later vandaag openen en bekijken.
De Watch9 lijkt met UPS verzonden te gaan worden en staat gepland voor morgen.
Beide besteld op de dag van onthulling.
Ik was vergeten hoeveel werk het is. En hoeveel apps ik wel niet hebGroeneThee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:23:
[...]
Denk dat de telefoon eerder up and running is, dan dat mijn tas is uitgepakt
Alle bankapps werken nu, digid, wachtwoord manager en authenticators overgezet. Onedrive sync van de camera geactiveerd (stond al op de planning gezien de Samsung sync met Onedrive stopt op t einde van de maand). Die zijn het belangrijkste. Daarna 1 voor 1 app openen, account invoeren, goedkeuren, next...
Ben op de helft
Wat opvalt tov Fold 7 (vs Fold 8 Ultra) :
- klapt veel soepeler open
- simkaart wat stroef en maar plek voor 1 sim in de simtray
- de accu lijkt het langer vol te houden. Vanochtend tot 1200u opgeladen en echt al wel veel gebruikt. Zit nu op 60% terwijl de Fold 7 sinds de wissel nauwelijks iets moet doen en al op 30% staat
- lijkt over algemeen sneller te reageren
[ Voor 33% gewijzigd door SunnieNL op 03-08-2026 20:16 ]
Nu kopen is onverstandig. Kun je beter wachten tot de prijs zakt, en dan zie je meteen waar apple mee komt waarschijnlijk.MaZo schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:50:
Net bij Mediamarkt met de Fold 8 en Ultra gespeeld. De Fold 8 bevalt me erg en is zeker het overwegen waard. maar de Ultra ziet er ook erg slick uit. Vooral voor een iPhone gebruiker als ik zonder enige ervaring met foldables.
Oef die autosleutel is idd een goede 😬SunnieNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:11:
[...]
Ik was vergeten hoeveel werk het is. En hoeveel apps ik wel niet hebde Samsung sync app werkt lekker, maar dan nog is het veel werk.
Alle bankapps werken nu, digid, wachtwoord manager en authenticators overgezet. Onedrive sync van de camera geactiveerd (stond al op de planning gezien de Samsung sync met Onedrive stopt op t einde van de maand). Die zijn het belangrijkste. Daarna 1 voor 1 app openen, account invoeren, goedkeuren, next...
Ben op de helftdadelijk eerst ff de autosleutel weer activeren voor ik morgen bij de auto sta en het ding niet open gaat
Van Samsung naar Samsung schijnt het wel fijn te werken volgens mij. Bijkomend voordeel is wel, dat ik nu al tijd heb om eens goed door mijn apps etc te gaan.
Gisteren rond 11:45 de Fold 8 ontvangen. Het zou mijn eerste Android sinds ruim 10 jaar worden. Ik had veel voorbereid om de overgang soepel te laten verlopen.
Nog geen dag later heb ik de Fold 8 aangemeld voor retour. Ik besef me nu pas hoe hard ik (we als gezin) in het Apple ecosysteem zitten en hoe lastig het is om daar uit te stappen. Daarnaast dacht ik vooraf dat ik het leuk zou vinden om Android te leren kennen en daar tijd in te steken maar ik kwam er gisteren vrij snel achter dat ik gewoon hecht aan wat ik ken.
Nu weer terug op mijn iPhone 16 en alles weer aan het terugzetten. Ik was wel zeer tevreden met het formaat van de telefoon dus hopen op een iPhone Fold/Ultra volgende maand met nog enigszins schappelijke prijzen.
Jammer maar helaas!
dit is een zeer veel voorkomende test van mensen die jarenlang in Apple's ecosysteem vastzitten en Android proberen.JeroenVerweij schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:56:
Dat waren een interessante ~21 uur met mijn Fold 8…
Gisteren rond 11:45 de Fold 8 ontvangen. Het zou mijn eerste Android sinds ruim 10 jaar worden. Ik had veel voorbereid om de overgang soepel te laten verlopen.
Nog geen dag later heb ik de Fold 8 aangemeld voor retour. Ik besef me nu pas hoe hard ik (we als gezin) in het Apple ecosysteem zitten en hoe lastig het is om daar uit te stappen. Daarnaast dacht ik vooraf dat ik het leuk zou vinden om Android te leren kennen en daar tijd in te steken maar ik kwam er gisteren vrij snel achter dat ik gewoon hecht aan wat ik ken.
Nu weer terug op mijn iPhone 16 en alles weer aan het terugzetten. Ik was wel zeer tevreden met het formaat van de telefoon dus hopen op een iPhone Fold/Ultra volgende maand met nog enigszins schappelijke prijzen.
Jammer maar helaas!
Apple heeft het zo dichtgetimmerd dat het moelijk is (lijkt) om er echt goed uit te stappen.
Voor mij ook herkenbaar hoor; zooitje Apple spullen thuis welke naadloos met elkaar werken. Met name de iCloud diensten zoals Calendar is een pain in the ass om die te gebruiken in Android omgeving.
De eerste dev die echt een goedwerkende app die two way sync in Calendar iOS - Android maakt betaal ik met liefde van €50
Andersom hetzelfde, ik heb een Apple TV, een Macbook Pro en een Mac Mini, maar loop zo vaak tegen beperkingen aan omdat ik niet ook een iPhone heb. Inloggen alleen al kan een hel zijn.JeroenVerweij schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:56:
Dat waren een interessante ~21 uur met mijn Fold 8…
Jammer maar helaas!
Maar ik zit qua mobiele devices zo in Android, na een keer een jaar met een iPhone 7 Plus te hebben rondgelopen, dat ik mezelf niet zie switchen (de prijs speelt ook een kleine rol).
Ben dan toch benieuwd waar je tegenaan loopt, waar je blijkbaar niet zonder of omheen kan?JeroenVerweij schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:56:
Ik besef me nu pas hoe hard ik (we als gezin) in het Apple ecosysteem zitten en hoe lastig het is om daar uit te stappen.
Of een calendar app zoeken die aan twee kanten werkt? Ik gebruik al jaren voornamelijk diensten die niet gekoppeld zijn aan android of apple. Outlook agenda doet het bijvoorbeeld overal. Bijkomend voordeel is dat die weer een optie heeft om automatisch op je telefoon ook je Google agenda te vullen, mocht je dat nodig hebben. (weet dan weer even niet of die optie ook op de iOS versie van outlook zit)_Bailey_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:14:
[...]
De eerste dev die echt een goedwerkende app die two way sync in Calendar iOS - Android maakt betaal ik met liefde van €50
Samsung prijzen zijn laag als je alle pre-order acties combineert. Op release kan je juist vrij goedkoop aan een toestel komen. En zo'n Vodafone blue carpet event bestaat ook omdat Samsung wil dat enthusiasts met het toestel rondlopen. Toestellen verkopen niet als niemand ze heeft.Phusebox schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:29:
[...]
Nu kopen is onverstandig. Kun je beter wachten tot de prijs zakt, en dan zie je meteen waar apple mee komt waarschijnlijk.
Over 1-2 maanden betaal je precies de hoofdprijs. Voor de F8 (adviesprijs 1999) zal dat rond de 1400-1600 zijn gok ik. Die gaat daarna geleidelijk dalen tot de volgende generatie komt
Als Apple straks een foldable presenteert voor 2500 euro en Samsung zet daar een 'aanbiedingsprijs' van 1699 tegenover, dan is het een steal
Voor 1900 euro, geheel mee eens.thecompany schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:07:
Ik vind het bijzonder dat mensen deze downgrade kwa camera's accepteren voor 1900 euro.
Maar voor de helft (Vodafone actie)... vind ik het toch een scherpe deal. Ook gezien verdere specs (SoC, display).
Ik was eigenlijk aan het wachten op de Pixel 11 Pro XL. Maar dat toestel gaat duurder zijn en gaat een stuk minder performance bieden. Wel een betere camera, maarja... die kan uberhaupt niet vouwen
De beste acties zijn al geweest bedoelde ik daarmee.Richh schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:04:
[...]
Samsung prijzen zijn laag als je alle pre-order acties combineert. Op release kan je juist vrij goedkoop aan een toestel komen. En zo'n Vodafone blue carpet event bestaat ook omdat Samsung wil dat enthusiasts met het toestel rondlopen. Toestellen verkopen niet als niemand ze heeft.
Over 1-2 maanden betaal je precies de hoofdprijs. Voor de F8 (adviesprijs 1999) zal dat rond de 1400-1600 zijn gok ik. Die gaat daarna geleidelijk dalen tot de volgende generatie komten dat is nog exclusief onzekerheid chipprijzen.
Als Apple straks een foldable presenteert voor 2500 euro en Samsung zet daar een 'aanbiedingsprijs' van 1699 tegenover, dan is het een steal
[...]
Voor 1900 euro, geheel mee eens.
Maar voor de helft (Vodafone actie)... vind ik het toch een scherpe deal. Ook gezien verdere specs (SoC, display).
Ik was eigenlijk aan het wachten op de Pixel 11 Pro XL. Maar dat toestel gaat duurder zijn en gaat een stuk minder performance bieden. Wel een betere camera, maarja... die kan uberhaupt niet vouwen
Misschien de Pixel 11 Pro Fold? Die komt toch eraan.
Voor mij was uiteindelijk 500 na verkoop oude telefoon nog te veel. Het is het allemaal net niet voor mij, het enige wat ie wel heeft is de form factor.
Cameras, hitte issues, glossy scherm, camera hole plaats aan de binnenkant, speaker positie en kwaliteit waren voor mij toch wel dealbreakers.
Da's waar.Phusebox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:08:
[...]
De beste acties zijn al geweest bedoelde ik daarmee.
Ik kom van een Pixel 9 Pro Fold. En voor mij geldt dus dat ik de P9PF erg weinig uitvouwde omdat het buitenscherm zo 'normaal' en prima bruikbaar is, en door de schermverhoudingen voegt het binnenste scherm niet bijzonder veel toe (video kijken is niet veel groter op het binnenste scherm).Misschien de Pixel 11 Pro Fold? Die komt toch eraan.
Tis ook, die P9PF is nu nog wat waard. De F8 voor die 900 euro kan ik over 1-2 jaar voor vergelijkbare euro's wellicht weer doorverkopen.
Camera's zijn imho voornamelijk zonde want daar is gewoon op beknibbelt om een "ultra" toestel ernaast te kunnen zetten. Maar de camera's zijn nou ook niet 'slecht'. Denk dat de meeste mensen (de non-Tweakers zeg maarCameras, hitte issues, glossy scherm, camera hole plaats aan de binnenkant, speaker positie en kwaliteit waren voor mij toch wel dealbreakers.
Hitte issues heb ik nul ervaring mee en tja het is wel een vrij dun toestel. Camerahole vind ik geen issue (had m'n P9PF ook).
Speaker is wel dramatisch slecht ja
Maar dat alles past wel bij de prijs. Genoeg toestellen met een Snapdragon 8gen5 die duurder zijn en niet kunnen vouwen.
Van mij hadden ze eerder op de cpu mogen bezuinigen dan de rest 😉Richh schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:19:
[...]
Da's waar.
[...]
Ik kom van een Pixel 9 Pro Fold. En voor mij geldt dus dat ik de P9PF erg weinig uitvouwde omdat het buitenscherm zo 'normaal' en prima bruikbaar is, en door de schermverhoudingen voegt het binnenste scherm niet bijzonder veel toe (video kijken is niet veel groter op het binnenste scherm).
Tis ook, die P9PF is nu nog wat waard. De F8 voor die 900 euro kan ik over 1-2 jaar voor vergelijkbare euro's wellicht weer doorverkopen.
[...]
Camera's zijn imho voornamelijk zonde want daar is gewoon op beknibbelt om een "ultra" toestel ernaast te kunnen zetten. Maar de camera's zijn nou ook niet 'slecht'. Denk dat de meeste mensen (de non-Tweakers zeg maar) sowieso geen verschil zien tussen plaatjes van een S22 of S26.
Hitte issues heb ik nul ervaring mee en tja het is wel een vrij dun toestel. Camerahole vind ik geen issue (had m'n P9PF ook).
Speaker is wel dramatisch slecht ja
Maar dat alles past wel bij de prijs. Genoeg toestellen met een Snapdragon 8gen5 die duurder zijn en niet kunnen vouwen.
De telefoon heeft geen vapor chamber voor zover ik weet en zie redelijk wat klachten dat ie buiten met warm weer dusdanig warm wordt dat het scherm dimt tot bijna onleesbaar (cover screen). Of dat hij met android auto en usb kabel eraan heel heet wordt.
Qua camera's, ik heb diverse full res foto's gezien nu en buiten in de volle zon zijn ze prima, tot max 2x of zelfs 4x zoom. Maar met weinig licht, of binnen, gaat het hard achteruit.
Heb ook niet de illusie dat ze dit bij de 9 echt gaan oplossen.
Misschien volgend jaar net als de S-lijn ook een Pro versie. De wide form factor met betere camera's.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 04-08-2026 10:27 ]
Dit jaar gaat de inruil helaas iets anders, zie Sanny1987 in "[Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen"stin00 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:18:
[...]
Mijn ervaring is dat je doorgaans max 3 werkdagen na aflevering nieuw toestel een email ontvangt van L8P / BuyBack. Check ook je spam folder. Daarin staan dacht ik 2 links: eentje met een PostNL verzendlabel, eentje voor een 'afstandsverklaring toestel' formulier. Die laatste print je uit, vul je in + ondertekenen en stuur je mee in het pakket.
***members only***
Vooral de kalender die mijn vriendin en ik gezamenlijk gebruiken. Tevens gezamenlijke bestanden en gedeelde notities.SunnieNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:24:
[...]
Ben dan toch benieuwd waar je tegenaan loopt, waar je blijkbaar niet zonder of omheen kan?
Als ik alleen was dan zou dat wat minder een probleem zijn (even los van het feit dat ik Android “leren kennen” gewoon niet zo leuk vind). Alleen mijn vriendin wil alles houden zoals het is, wat ik heel goed begrijp.
Had ik dit vooraf kunnen weren? Ja. Maar ik was nieuwsgierig
Voor alles is een oplossing. Ik heb privé Android en zakelijk een iPhone. Mijn vrouw en ik gebruiken de Google Kalender zodat we onafhankelijk van een ecosysteem zijn. Zijn we wel weer afhankelijk van Google, dat dan wel. Ook toen ik alleen iPhone had gebruikte ik Onedrive voor foto's ipv iCloud en Spotify ipv Apple Music om niet te veel van Apple afhankelijk te zijn. Overstap ging daardoor wel gemakkelijker. Maar is natuurlijk wel een persoonlijke keuze.JeroenVerweij schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:20:
[...]
Vooral de kalender die mijn vriendin en ik gezamenlijk gebruiken. Tevens gezamenlijke bestanden en gedeelde notities.
Tsja als je niet de echt de moeite wil doen om je een beetje voor te bereiden en je ook niet wil verdiepen in Android, snap ik dat je na een paar uur al opgeeft.JeroenVerweij schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:20:
[...]
Had ik dit vooraf kunnen weren? Ja. Maar ik was nieuwsgierigEn verder is het een prachtig toestel zoals ik al zei, daar ligt het niet aan. Het is puur het bekende ecosysteem probleem
Mwah denk dat je hier best kort door de bocht gaat. Ik heb 2 jaar geleden dezelfde keuze willen maken en vond dit ook niet heel eenvoudig. Vooral als je er best diep in zit met HomePods, Apple TV etc. Uiteindelijk wel heel blij dat ik over ben naar Android. Ik vind iOS nu echt zwaar gedateerd.GroeneThee schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:16:
[...]
Tsja als je niet de echt de moeite wil doen om je een beetje voor te bereiden en je ook niet wil verdiepen in Android, snap ik dat je na een paar uur al opgeeft.
Tot nu toe heeft hij me positief verrast.
De reviewers op YouTube hadden allemaal problemen met dat bijvoorbeeld Facebook en Instagram standaard niet volledig scherm lieten zien of standaard alleen in portret waren en ze met wat tweaks dit toch voor elkaar kregen. Tot nu toe past elke app zich probleemloos al automatisch aan. Kennelijk was de software nog niet geheel af op de review-units.
Hieronder wat foto's ter vergelijking met mijn S24 Ultra en ook nog 1 foto met een iPhone 12 mini.
:strip_exif()/f/image/lF5C0743Y0kdafOY8ELnsicg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DmD8eI8FVtxRTXaLIQZJ7LQS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k6hM8OttYuWpUoHMXLVdpjON.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jZ4ztrebBS1qUihGBlZ0jOZi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R0px1fQbAd7tn4Se9sR6f4l8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/acPKjShjHIgK7Gt0Yc97xQeH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/msCg5keQcZ4LPVgfTlnZwUGQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8thJZu8kHhr62VJTa64klA1x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/trM0s3eroEdlorotSNgN9OtB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iWeDoXfSvsnVs3QCN8lOOrvf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wuTgSIYi5dIRvyxTdhRrqX6i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WGEanOGI0E9z3xglB9MINVrR.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook verrast dat er nog maar 1 fysieke kaart in past. Gelukkig kon ik mijn werk sim heel snel naar een e-sim variant omzetten.SunnieNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:53:
mmm... ik krijg net de fold8 ultra binnen en die blijkt dus niet dual sim te zijn. Hopelijk wel via eSIM. Dat hadden ze wel ergens expliciet kunnen aangeven. Alle Fold's hebben vanaf de Fold 3 dual sim ondersteunt met 2 simkaarten.
edit 3: eSim werkt in combi met fysieke kaart voor dual sim. Blijf het raar vinden dat Samsung dit nergens vermeld had. Daarnaast ook de mail gehad over de inruil. Over 1-2 dagen ontvang ik blijkbaar een retourpakket waar het toestel in moet. Als dat pakket gereed is kan ik een afspraak maken met UPS voor het ophalen. Ik hoop eigenlijk dat ik hem ook gewoon in een service shop kan inleveren, want ik heb weinig goede woorden over UPS en brengen/halen van pakketjes. .Hij moet 2 oktober binnen zijn dus heb in principe ruim de tijd om de boel over te zetten (al is dat vanavond wel klaar.. moet ff alle apps openen om te controleren of alle accounts weer werken en af en toe een authorisatie op de oude telefoon doen)
MSI X870E CARBON WIFI, AMD 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold 8 Ultra 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
De Fold8 lijkt niet zoveel groter dan de S24 Ultra. Wel ietsjes hoger maar nauwelijks breder in landscape mode. Omdat die dan toch iets hoger is is het denk ik wel fijner in gebruik en vooral handzamer dan de S24 Ultra.jay enmo schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:11:
Zojuist de Fold 8 512GB Cream binnengekregen.
Tot nu toe heeft hij me positief verrast.
De reviewers op YouTube hadden allemaal problemen met dat bijvoorbeeld Facebook en Instagram standaard niet volledig scherm lieten zien of standaard alleen in portret waren en ze met wat tweaks dit toch voor elkaar kregen. Tot nu toe past elke app zich probleemloos al automatisch aan. Kennelijk was de software nog niet geheel af op de review-units.
Hieronder wat foto's ter vergelijking met mijn S24 Ultra en ook nog 1 foto met een iPhone 12 mini.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]
Omdat ik al een jaarabonnement heb kom ik er niet voor in aanmerking.
Overstap van iphone 16 pro naar fold 8 ultra is dus puur overal even inloggen en klaar. Airpods max kan ik gewoon gebruiken, alleen niet alle functionaliteit. Op mijn macbook kan ik bij alle bestanden via OneDrive en de bookmarks op de browser blijven syncen. Ik vind Apple een top merk, maar probeer wel weg te blijven van de afhankelijkssituatie.
Maar voordat mijn ervaring dit Ervaringen & Discussie topic verder beïnvloed: de Fold 8 zelf vond ik een prachtig toestel en een heel fijn formaat. Dat heeft Samsung goed voor elkaar
Die optie was bij de Fold 7 inderdaad ook aanwezig en bij het kopen online van de Fold 8 Ultra wordt dat wel aangegeven. Ik heb ook een jaar abo. Als iemand kan kijken tot wanneer die aanbieding geldig is? Mogelijk kan ik mijn abo laten aflopen en dan alsnog de aanbieding gebruiken. Je zou in de Google One app een popup moeten krijgen met tot welk moment je kan activeren.Adel_F16 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:42:
Volgensmij krijg je ook 6 maanden gratis Google AI Pro. Open google one app en de pop-up zou moeten verschijnen.
Same! Ik ben ook jaarlijks in het Pixel topic te vinden. Zit alleen met de vrouw in het Apple systeem.. jaarlijks doe ik een poging om er uit te komen met een zuchtende vrouw in het verschiet 😅._Bailey_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:14:
[...]
dit is een zeer veel voorkomende test van mensen die jarenlang in Apple's ecosysteem vastzitten en Android proberen.
Apple heeft het zo dichtgetimmerd dat het moelijk is (lijkt) om er echt goed uit te stappen.
Voor mij ook herkenbaar hoor; zooitje Apple spullen thuis welke naadloos met elkaar werken. Met name de iCloud diensten zoals Calendar is een pain in the ass om die te gebruiken in Android omgeving.
Daar is wel een tooltje voor hè.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.granita.caldavsync&pcampaignid=web_share
[ Voor 10% gewijzigd door prodygee op 04-08-2026 16:11 ]
Ja gekregen. Mijn Google AI Plus abonnement is wel geannuleerd en krijg ik terug betaald.Adel_F16 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:42:
Volgensmij krijg je ook 6 maanden gratis Google AI Pro. Open google one app en de pop-up zou moeten verschijnen.
MSI X870E CARBON WIFI, AMD 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold 8 Ultra 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat BB P80, Snapmaker U1
Sinterklaas wil bier !
Benks AR Warrior of iets in die richting had ik zelf uitgekozen. Is anti reflective en glas. Duur dat wel.ParaWM schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:08:
Iemand al een goede gehard glas protector voor de Fold 8 (Wide) gekocht? Ik heb in de winkel de "Sasmung Fold 8 Silicone Magnet Case" gekocht, waar twee beschermfolies bij zaten. Maar dit zijn flexibele folies en geen gehard glas. Tevens mega vette-vingers-magneet. Ik zoek een harde glasplaat voor de voorzijde. Geeft ook wat minder zorgen als je er op drukt met een doekje. Alles wat ik op Amazon vindt, zijn merken die voor vele telefoons protectors hebben, dus de vele goede reviews zeggen niets over de Fold 8 versie. En zie vaak folie en glas samen vermeld, beetje twijfelachtig dus of ze dan echt een "glasplaatje" zijn.
Maar ervaring heb ik niet aangezien mijn Fold8 retour naar Vodafone is gegaan.
Spigen EZ fit.ParaWM schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:08:
Iemand al een goede gehard glas protector voor de Fold 8 (Wide) gekocht? Ik heb in de winkel de "Sasmung Fold 8 Silicone Magnet Case" gekocht, waar twee beschermfolies bij zaten. Maar dit zijn flexibele folies en geen gehard glas. Tevens mega vette-vingers-magneet. Ik zoek een harde glasplaat voor de voorzijde. Geeft ook wat minder zorgen als je er op drukt met een doekje. Alles wat ik op Amazon vindt, zijn merken die voor vele telefoons protectors hebben, dus de vele goede reviews zeggen niets over de Fold 8 versie. En zie vaak folie en glas samen vermeld, beetje twijfelachtig dus of ze dan echt een "glasplaatje" zijn.
Spigen EZ fit heeft een anti reflective variant.Phusebox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:32:
Met zo'n glossy scherm is een anti reflective screen protector geen overbodige luxe, lijkt mij.
Ik heb van alles geprobeerd in al die jaren, van folie tot glas tot coating etc.
Uiteindelijk bleek voor mij de Spigen EZ fit het beste te zijn.
Krast niet zoals andere screenprotectors, laat niet los, is anti reflective. Glass feel, goedkoop op amazon en heel makkelijk te installeren.
Het cover scherm, zoals overal te zien en te lezen, heeft geen enkele anti reflective behandeling.GroeneThee schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:46:
Welk glossy scherm? Je verdient je karma keizer azijnpissen wel zeg
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 05-08-2026 05:17 ]
Ah die kon ik niet vinden. Ik ben super tevreden met de ESR op mijn S25U en S26U, maar die hebben (nog) niks voor de folds.Adel_F16 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 23:45:
[...]
Spigen EZ fit heeft een anti reflective variant.
Ik heb van alles geprobeerd in al die jaren, van folie tot glas tot coating etc.
Uiteindelijk bleek voor mij de Spigen EZ fit het beste te zijn.
Krast niet zoals andere screenprotectors, laat niet los, is anti reflective. Glass feel, goedkoop op amazon en heel makkelijk te installeren.
Telefoon zit in een Samsung MagSafe hoesje met een OhSnap, deskwobble is voor 99% weg, Pitakacase is onderweg voor wat kleur.
[ Voor 16% gewijzigd door dezeppo op 05-08-2026 11:02 ]
Wauw, ik wist dat de speakers niet ideaal waren maar ruk wil zeggen dat ze echt slecht zijn? Ik luister nooit met koptelefoon (kom niet buiten of ergens waar ik dat niet kan doen).dezeppo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:08:
Heb de ZF8 sinds maandag, tevreden mee, batterij is goed, de vorm is fantastisch, geluid is ruk helaas maar ik denk dat het mn dagelijkse telefoon is, wachten wat september voor nieuwigheden brengt. Ben fan van Android maar Android Auto maakt een kacheltje van de telefoon, is toch echt wel erger dan Apple CarPlay.
Telefoon zit in een Samsung MagSafe hoesje met een OhSnap, deskwobble is voor 99% weg, Pitakacase is onderweg voor wat kleur.
Mijn vriend heeft ook een F8, en hij heeft het geluid iets kunnen verbeteren via:dezeppo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:08:
Heb de ZF8 sinds maandag, tevreden mee, batterij is goed, de vorm is fantastisch, geluid is ruk helaas ...
Instellingen - Geluiden en trillen - Geluidskwaliteit en effecten - Equalizer -- op Dynamisch zetten
..nog steeds niet zo goed als de S26U natuurlijk, maar elke verbetering helpt
[ Voor 5% gewijzigd door dezeppo op 05-08-2026 09:16 ]
Op de Fold7 heb ik dacht ik nu een Ringke en die is ook vrij klein, dat is dacht ik ook express zodat de frontcover niet loslaat bij een front hoesje. Als dat te krap is dan laat het natuurlijk los.thecompany schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 07:46:
Ik lees in de reviews dat de Spigen EZ fit vrij klein is, heeft flink wat speling voor een evt hoesje. Nu ga ik er wel een hoesje omheen doen (Ringke Fusion of Spigen Air), maar gaat dat niet irriteren?
[Afbeelding]
Er staan echter alleen privé accounts op het toestel voor zover we kunnen zien. Instelling is waarschijnlijk van het vorige toestel meegekomen met smart switch. Iemand nog een idee? We hebben wel een Microsoft Family 360 account, maar dat kan het toch niet zijn?
Ze heeft ook niet op Teams of Outlook ingelogd met haar werkaccount en vervolgens toestemming gegeven om bepaalde instellingen te laten beheren door de organisatie?coenox schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:51:
Niet een speficieke Fold vraag, maar toch.. Mijn vrouw kan op haar net ingestelde privé aangeschafte Fold 8 haar scherm time-out op maximaal 4 minuten instellen. Dit zou standaard 10 minuten moeten zijn. Er komt een pop-up waar staat: 'Actie niet toegestaan. U hebt geen toestemming om deze actie uit te voeren. Neem contact op met de IT-beheerder van uw organisatie voor meer informatie.'
Er staan echter alleen privé accounts op het toestel voor zover we kunnen zien. Instelling is waarschijnlijk van het vorige toestel meegekomen met smart switch. Iemand nog een idee? We hebben wel een Microsoft Family 360 account, maar dat kan het toch niet zijn?
Hmm, beide. Dat zou het kunnen zijn. Dank.Phusebox schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:52:
[...]
Ze heeft ook niet op Teams of Outlook ingelogd met haar werkaccount en vervolgens toestemming gegeven om bepaalde instellingen te laten beheren door de organisatie?
[ Voor 23% gewijzigd door GroeneThee op 05-08-2026 18:23 ]
ja neem aan van wel.GroeneThee schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:23:
Oef dat is bits. Is de eerste waar ik dat van hoor. Gevalletje garantie lijkt mij?
Moet alles via whatsapp regelen maar snel gaat dat niet
De oude manier van label plakken en zelf wegbrengen was veel sneller. Wat een gedoe.
Ik heb nog geen informatie ontvangen over mijn inruil. Wanneer ontving je die?blue13x schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:43:
Voor wie bij Samsung hun oude toestel heeft ingeruild: hebben jullie het retourpakket binnengekregen?
De oude manier van label plakken en zelf wegbrengen was veel sneller. Wat een gedoe.
Pff dat is niet mis. Lijkt wel al veel schade op te zitten of lijkt dat zo? Krasje op de onderste camera. Voor iets wat nog geen 24 uur in gebruik is ziet het er behoorlijk geleefd uit haha. Hopelijk is dat geen issue voor een garantie kwestie, succes!wesk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:19:
lekker dan, gister avond de Fold 8 binnen. Zit er nu vocht achter de lenzen.
[Afbeelding]
Miss een tip je kan gratis 3 maanden Samsung Care+ krijgen. Mocht garantie moeilijk doen gooi je het erop via Care
Kreeg een mail, daarin stond:MrBlueEyes schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:09:
[...]
Ik heb nog geen informatie ontvangen over mijn inruil. Wanneer ontving je die?
Bedankt dat je hebt gekozen voor Samsung Inruil. Je inruilaanvraag voor de Samsung Galaxy Watch Ultra Cellular 47mm is succesvol ontvangen. Er is een retourpakket onderweg naar jou waarin jij je oude toestel kunt opsturen naar ons. Zodra je het retourpakket hebt ontvangen, vragen wij je om jouw toestel vóór 02-10-2026 terug te sturen. Houd hierbij de onderstaande stappen aan:
1.Verwijder en ontkoppel alle persoonlijke accounts van je toestel
2.Bereid je verzending voor
Het retourpakket wordt binnen 1–2 werkdagen naar je verzonden. Zodra je het hebt ontvangen, verpak je jouw toestel zorgvuldig om schade tijdens het transport te voorkomen. Onze vervoerder UPS zal via email contact met je opnemen om vervolgens het retourpakket bij jou op te komen halen. Let op: plan pas een afspraak in met UPS wanneer je het retourpakket daadwerkelijk hebt ontvangen.
Nog geen retourpakket...
nee dat lijkt maar zo. die streep die je ziet is ook vocht. Soms zijn de lenzen ook op eens weer schoonPukson schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:13:
[...]
Pff dat is niet mis. Lijkt wel al veel schade op te zitten of lijkt dat zo? Krasje op de onderste camera. Voor iets wat nog geen 24 uur in gebruik is ziet het er behoorlijk geleefd uit haha. Hopelijk is dat geen issue voor een garantie kwestie, succes!
Miss een tip je kan gratis 3 maanden Samsung Care+ krijgen. Mocht garantie moeilijk doen gooi je het erop via Care
Levertijden, prijzen, inruilacties ed kunnen hier besproken worden: [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen
:strip_exif()/f/image/OHbCZqnRb9sX7i1undLnyuaW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aVi3fHktPm9H4TN1Th8a5XY6.jpg?f=fotoalbum_large)