• niels2322
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:07
Naast hardware heeft Samsung het qua software wel veel beter voor elkaar toch? Of maakt dat met de Oppo en Honor tegenwoordig niet meer zo veel uit.

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:56
Duidelijke resultaten. De Samsung Folds waren altijd ontzettend veel slechter qua batterijduur dan de folds van Oppo en Honor. Nu met de Fold 8 Ultra is Samsung iets minder slecht. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 25-07-2026 08:47 ]

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:34

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Ik zie dat Instagram sowieso nog niet lekker werkt. Bij scrollen zie je eerst grote cropped previews maar zodra de video volledig in beeld is springt ie naar een klein 9:16 formaat. Zowel op het cover scherm als grote scherm.

failure is the only option

• Anduuuw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:46
En nu hebben we de Fold 8 ook in een test! coooool
YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra vs Z Fold 8 vs Z Fold 7 vs Z Fold 6 Battery Drain Test
Update: Het lijkt erop dat de Fold 8, meer moeite heeft met warmte en vooral bij het opnemen van films. De 8 Ultra is gemiddeld 0.7-1c minder warm onder dezelfde load. Voor de rest, incrementeel verbetering in de batterij duur waar ik vooral blij mee ben is de 0-60~ in 30m met 45w charging.

[ Voor 21% gewijzigd door Anduuuw op 25-07-2026 12:54 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:00
Anduuuw schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 12:46:
[...]

En nu hebben we de Fold 8 ook in een test! coooool
YouTube: Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra vs Z Fold 8 vs Z Fold 7 vs Z Fold 6 Battery Drain Test
Update: Het lijkt erop dat de Fold 8, meer moeite heeft met warmte en vooral bij het opnemen van films. De 8 Ultra is gemiddeld 0.7-1c minder warm onder dezelfde load. Voor de rest, incrementeel verbetering in de batterij duur waar ik vooral blij mee ben is de 0-60~ in 30m met 45w charging.
Dan ben ik benieuwd hoe die het aflegt met emulatie zoals GameHub etc. Hopelijk komt daar ook nog een filmpje van

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Vandaag nog eens F8U vastgehad en dan denk ik weer, dat cover scherm bevalt me toch beter. Maar ja 🤷‍♂️

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:45
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:25:
Vandaag nog eens F8U vastgehad en dan denk ik weer, dat cover scherm bevalt me toch beter. Maar ja 🤷‍♂️
Ik dacht hetzelfde na die uitgebreide review van gisteren. De Fold 8 is perfect voor social media I guess maar ik heb juist onlangs insta/facebook/tiktok de deur uit gedaan :) Inmiddels de S26U in ontvangst genomen en ik kijk volgend jaar wel weer.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Lynix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:48:
[...]

Ik dacht hetzelfde na die uitgebreide review van gisteren. De Fold 8 is perfect voor social media I guess maar ik heb juist onlangs insta/facebook/tiktok de deur uit gedaan :) Inmiddels de S26U in ontvangst genomen en ik kijk volgend jaar wel weer.
De Fold 8 is juist totaal niet geschikt voor social media omdat alles gemaakt is voor candybar formaat.

Plus dit issue :/

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 25-07-2026 16:04 ]

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-08 22:36
niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 08:23:
Naast hardware heeft Samsung het qua software wel veel beter voor elkaar toch? Of maakt dat met de Oppo en Honor tegenwoordig niet meer zo veel uit.
Veeeeeeel beter. One UI werkt prima als schil voor Android en Smart things is perfect als je ook andere Samsung apparatuur hebt.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

tomhster schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Veeeeeeel beter. One UI werkt prima als schil voor Android en Smart things is perfect als je ook andere Samsung apparatuur hebt.
Ik heb alleen verder een Samsung tv, en van die tags, maar vind het allemaal vreselijk omslachtig en traag. Die tags waren wel de grootste miskoop.

• Lynix
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:55:
[...]

De Fold 8 is juist totaal niet geschikt voor social media omdat alles gemaakt is voor candybar formaat.

[YouTube: Fold 8 Instagram Issues]
Daar is Flossy Carter het niet met jou eens. Die vond het juist de beste foldable voor Instagram. Die bugjes worden nog wel gefixt.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Lynix schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 16:45:
[...]

Daar is Flossy Carter het niet met jou eens. Die vond het juist de beste foldable voor Instagram. Die bugjes worden nog wel gefixt.
De beste foldable, dat kan wel. Maar komt niet in de buurt van een standaard formaat telefoon qua ervaring. Gaat ook nooit gebeuren, zelfs niet als Apple hetzelfde formaat gaat doen want de foldable markt blijft een niche markt.

• niels2322
Heeft iemand al een goed en betaalbaar hoesje gevonden voor de fold 8 ultra?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:27:
Heeft iemand al een goed en betaalbaar hoesje gevonden voor de fold 8 ultra?
Caseless en een verzekering is tegenwoordig goedkoper.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:36
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 17:50:
[...]

Caseless en een verzekering is tegenwoordig goedkoper.
Over wat voor verzekering heb je het dan? Ik koop mijn toestellen met Visa, zijn ze het eerste jaar verzekerd. Maar daarnaast gebruik ik ook altijd een case.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:15:
[...]

Over wat voor verzekering heb je het dan? Ik koop mijn toestellen met Visa, zijn ze het eerste jaar verzekerd. Maar daarnaast gebruik ik ook altijd een case.
Ik heb bij mijn inboedel een extra verzekering voor mijn vrouw en ik, voor 7 euro per maand. Dekking 3000 euro, 100 euro eigen risico. Dekt ook eigen lompigheid 🥹

Maar afkloppen, ik heb in 20 jaar tijd nog nooit een kapotte telefoon gehad, buiten garantie gevallen.

• Pukson
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 18:40:
[...]

Ik heb bij mijn inboedel een extra verzekering voor mijn vrouw en ik, voor 7 euro per maand. Dekking 3000 euro, 100 euro eigen risico. Dekt ook eigen lompigheid 🥹

Maar afkloppen, ik heb in 20 jaar tijd nog nooit een kapotte telefoon gehad, buiten garantie gevallen.
Same hier bij Unive. Elektronica buiten verzekering is zon 6 euro idd. Ideaal

• niels2322
Scherp, ik heb het even nagekeken en wij hebben een aanvulling voor de inboedel voor mobiele apparatuur voor EUR 7.500 met een eigen risico van EUR 50. Wellicht dat ik nog wel een hoesje voor de achterkant erbij bestel ivm lelijke krassen :)

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

niels2322 schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 19:21:
Scherp, ik heb het even nagekeken en wij hebben een aanvulling voor de inboedel voor mobiele apparatuur voor EUR 7.500 met een eigen risico van EUR 50. Wellicht dat ik nog wel een hoesje voor de achterkant erbij bestel ivm lelijke krassen :)
Ja backcover zou voor mij enkel voor de magsafe zijn.

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49

Jumpiefox

Hoi ?

Nou ben ook om. Eindelijk weer een xtje hyped voor een phone hehe. Afgelopen jaren eigenlijk alleen nieuwe tel gehaald als de oude echt aan vervanging toe was. Huidige tel is een S25 ultra die nog best mee kan gaan maar de Fold8 lijkt me gewoon echt tof! De oudere folds vond ik wel leuk maar trok me toch niet, vooral door die huge black bars bij het kijken van media en de dunne front screen vond ik ook niks.

Deze nieuwe format trekt me wel. Lekker een. Reed schermpje wanneer dicht geklapt en wanner rope lekker veel scherm space zonder belachelijke black bars. Besteld bij bel simpel I m 2jarig abbo, de 512gb versie bij odido (verlenging) voor 310e,inclusief gratis watch 6.vet goeie deal volgens mij. Moet wel een ouwe poep tel inruilen maar heb daar geneog van liggen hehe en kan me S25 ultra als backup houden.

The first casualty in war is always the truth...

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Jumpiefox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:09:
Nou ben ook om. Eindelijk weer een xtje hyped voor een phone hehe. Afgelopen jaren eigenlijk alleen nieuwe tel gehaald als de oude echt aan vervanging toe was. Huidige tel is een S25 ultra die nog best mee kan gaan maar de Fold8 lijkt me gewoon echt tof! De oudere folds vond ik wel leuk maar trok me toch niet, vooral door die huge black bars bij het kijken van media en de dunne front screen vond ik ook niks.

Deze nieuwe format trekt me wel. Lekker een. Reed schermpje wanneer dicht geklapt en wanner rope lekker veel scherm space zonder belachelijke black bars. Besteld bij bel simpel I m 2jarig abbo, de 512gb versie bij odido (verlenging) voor 310e,inclusief gratis watch 6.vet goeie deal volgens mij. Moet wel een ouwe poep tel inruilen maar heb daar geneog van liggen hehe en kan me S25 ultra als backup houden.
310 euro maar wat betaal je per maand? Zit vast nog een flinke toestel bundel bij.

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:35:
[...]

310 euro maar wat betaal je per maand? Zit vast nog een flinke toestel bundel bij.
Ik ben van 37,50per maand (Sim only alles onbeperkt 1gbps) naar 61,50gegaan per maand. Snelheid is nu wel "maar" 400mbps maar dat vind ik best. Omdat ik me S25 als backup wou houden was dit denk ik de beste deal plus die gratis watch 6 classic hèhè.

• Pukson
Jumpiefox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 21:09:

Deze nieuwe format trekt me wel. Lekker een. Reed schermpje wanneer dicht geklapt en wanner rope lekker veel scherm space zonder belachelijke black bars. Besteld bij bel simpel I m 2jarig abbo, de 512gb versie bij odido (verlenging) voor 310e,inclusief gratis watch 6.vet goeie deal volgens mij. Moet wel een ouwe poep tel inruilen maar heb daar geneog van liggen hehe en kan me S25 ultra als backup houd
Heb je ook de coupon code gebruikt voor 200 korting op het toestel ook? Kan je zo aanvragen

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
voor de Fold gebruikers nu en uit het verleden; is flex mode op de Fold 8 (wide) echt een gemis? Of gebruiken jullie flex mode zelden tot nooit op jullie Fold?

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:05
Pukson schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 23:57:
[...]

Heb je ook de coupon code gebruikt voor 200 korting op het toestel ook? Kan je zo aanvragen
Die heb ik volgens mij wel liggen nog, laat maar weten @Jumpiefox

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 26 juli 2026 @ 11:35:
voor de Fold gebruikers nu en uit het verleden; is flex mode op de Fold 8 (wide) echt een gemis? Of gebruiken jullie flex mode zelden tot nooit op jullie Fold?
Ik moest googlen wat dat ook weer was. Nee, gebruik ik nooit (fold 5 nu 2,5 jaar)
Ik ging na je post ook even wat apps openen... er zijn maar een zeer beperkt aantal apps waarbij het werkt. En zelfs daar vind ik het zo snel echt weinig tot geen meerwaarde hebben.

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

• coenox
Vandaag de laatste dag om die codes te gebruiken. Ik ben nog aan het dubben.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OI9xRk0BP6_2w92SsH0l8aNHc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y0fXDvUi14aXluU24DqublQS.jpg?f=fotoalbum_large

Hier was ik dus al bang voor. Niemand laat dit zien.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dan maak je je keyboard wat kleiner en klaar :)
Vroeger hadden we schermpjes van 3,7", werkte goed toch.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:32
CLB schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:22:
Dan maak je je keyboard wat kleiner en klaar :)
Vroeger hadden we schermpjes van 3,7", werkte goed toch.
En dan kun je er ook nog zonder fouten op typen? Mijn schermpjes waren altijd al groter vanwege mijn worstenvingers. :’)

• Of-Aaargh
Phusebox schreef op zaterdag 25 juli 2026 @ 15:55:
[...]

[YouTube: Fold 8 Instagram Issues]
Het is wat je verstaat onder candybar-formaat.

De Fold 8 heeft zowel bij het buiten- en binnenscherm een iets breder formaat dan de meeste huidige candybar-telefoons, maar nog niet zo lang geleden was 3:4 juist het standaard-formaat voor smartphones (de Fold 8 heeft precies dezelfde schermverhouding en grootte als de vroegere Samsung Note telefoons -zonder de bezels en kin daarvan), en het is nu nog steeds voor veel tablets een standaard-maat.

De Fold 8 Ultra heeft bij het voorscherm ook een iets afwijkende verhouding, maar dan juist smaller dan de meeste andere telefoons. Over het binnenscherm van de Ultra hoeven we het niet te hebben (een vierkant scherm is nooit echt geschikt voor social media).

Ik heb na mijn Oneplus Open (die wel een voorscherm met 'normale' verhoudingen had) de Fold 7 geprobeerd, maar de afwijkende schermformaten (voorscherm was te smal, binnenscherm just te vierkant) hebben mij doen besluiten om die de deur uit te doen.

• CLB
  • Niet online

CLB

Dennisweb schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:27:
En dan kun je er ook nog zonder fouten op typen? Mijn schermpjes waren altijd al groter vanwege mijn worstenvingers. :’)
Ik gebruik Google Keyboard, staat op zn kleinst (6,3"-scherm) en dat werkt perfect.
Ik begrijp PhuseBox wel hoor, maar het zijn niet alleen maar beren op de weg natuurlijk.

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Dennisweb
CLB schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:37:
[...]

Ik gebruik Google Keyboard, staat op zn kleinst (6,3"-scherm) en dat werkt perfect.
Ik begrijp PhuseBox wel hoor, maar het zijn niet alleen maar beren op de weg natuurlijk.
Snap ik. Ga eerst even naar de winkel en ermee spelen voordat ik mijn definitieve keuze maak. Aan de hand van foto’s kun je geen goede beoordeling maken. Foto van Reddit. Daar word ik minder enthousiast van.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Krfxh7Px2MYB3S9ihVlTImnlK_M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSiBH979Ivbe0JjaUHj1d94J.jpg?f=fotoalbum_large

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Mjah die toetsenbord is wel echt huge op die foto's.. Als je dezelfde formaat toetsen ongeveer wilt hebben als de candybar versie dan kan het een stuk kleiner. Ik gebruik SwiftKey en heb die altijd op de kleinste stand. Kan denk ik een stuk kleiner. Vast wel iemand op reddit die dat ff kan testen?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Mwah zo ziet het er bij mij uit resized naar ongeveer Fold 8 formaat op een S26 U, waarbij inzoomen op het laagst staat en font size op 2 na laagst.
Tevens gboard die al langer is dan standaard en geen navigatie onderaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAjXuUZOxnjxt9e8DL-mI2cu9MU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3dT0rofCZAjUyHFffaoNloD.jpg?f=fotoalbum_large

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:37
Jumpiefox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:04:
Mjah die toetsenbord is wel echt huge op die foto's.. Als je dezelfde formaat toetsen ongeveer wilt hebben als de candybar versie dan kan het een stuk kleiner. Ik gebruik SwiftKey en heb die altijd op de kleinste stand. Kan denk ik een stuk kleiner. Vast wel iemand op reddit die dat ff kan testen?
Denk dat dat wel meevalt. Als ik mijn Gboard toetsenbord op zn kleinst zet dan pakt ie ongeveer 40 % van mijn pixel 10 scherm.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Jumpiefox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:04:
Ik heb volgens mij al stuk of 5 van die influencers benaderd maar niemand reageert op die vraag.

• Dennisweb
@Phusebox Heb op mijn S26 Ultra het toetsenbord ook kleiner gezet, die is namelijk standaard groter dan het toetsenbord van de iPhone 17 Pro Max. Er valt misschien dus nog wel wat aan te tweaken. Moet het toch in het echt zien..

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dennisweb schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:13:
@Phusebox Heb op mijn S26 Ultra het toetsenbord ook kleiner gezet, die is namelijk standaard groter dan het toetsenbord van de iPhone 17 Pro Max. Er valt misschien dus nog wel wat aan te tweaken. Moet het toch in het echt zien..
Welk toetsenbord gebruik je? Het Samsung toetsenbord is nog groter volgens mij. Die heb ik zelf ook al zo klein mogelijk gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 14:20 ]

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Hier wat screens gevonden.

https://imgur.com/a/jJgPejy

De een ne laatste screenshot waar het toetsenbord twee rijen is is wat ik als eerst ga proberen denk ik. Dit is hoe groot mijn huidige keyboard is: https://imgur.com/a/lmWfHVU

[ Voor 22% gewijzigd door Jumpiefox op 26-07-2026 14:23 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Een voordeel is dat ik al gewend ben aan gesture navigatie. Zolang Samsung mijn voorkeursmethode niet eruit haalt (links omhoog swipen is task manager, midden omhoog is home, rechts omhoog is back.). Vanaf de zijkant swipen heb ik nooit geregeld gekregen.

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-08 23:40
Gebruikten jullie de S-pen actief, of missen jullie eie echt?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Ik heel af en toe. Maar sinds de s pen toch nog maar een crap pointer is, steeds minder.

• Lynix
Ik heb ze vandaag allebei even in handen gehad en persoonlijk zou ik eerder voor de Ultra gaan. Bij de Fold 8 vond ik het toetsenbord best veel ruimte innemen, waardoor er op het buitenscherm maar weinig plek overblijft. Je gaat dan waarschijnlijk toch vooral het binnenscherm gebruiken en dat zou voor mij een dealbreaker zijn.

De Ultra ligt naar mijn gevoel beter in de hand dan de S26 Ultra en je hebt alsnog een groter scherm wanneer je dat wilt.

Enige nadeel is dat je bij bijvoorbeeld YouTube door de zwarte balken eigenlijk nauwelijks meer beeld hebt dan op de S26 Ultra.

• Dennisweb
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 14:26:
Een voordeel is dat ik al gewend ben aan gesture navigatie. Zolang Samsung mijn voorkeursmethode niet eruit haalt (links omhoog swipen is task manager, midden omhoog is home, rechts omhoog is back.). Vanaf de zijkant swipen heb ik nooit geregeld gekregen.
True. Ik gebruik ook de gesture navigatie. Ik swipe altijd vanaf de zijkant om terug te gaan. Daar had ik niet aan gedacht. Dat zou op de Fold 8 wel ideaal zijn. Zit een beetje in dubio, merk je het? :)

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dennisweb schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:00:
[...]

True. Ik gebruik ook de gesture navigatie. Ik swipe altijd vanaf de zijkant om terug te gaan. Daar had ik niet aan gedacht. Dat zou op de Fold 8 wel ideaal zijn. Zit een beetje in dubio, merk je het? :)
Same here. Voordeel is dat ik altijd terug kan naar mijn S26U en deze wel weer voor 1500 kan verkopen? (1TB Fold 8)

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Hier een screenshot van hoe bijvoorbeeld een WhatsApp Convo eruit ziet als je het allemaal een beetje tweakt. Al die screenshot van die influencer lieten me bijna denken dat je maar 2 regels text zou zien hèhè.

https://imgur.com/a/z3a8XbL

• Lynix
Lijkt mij niet fijn typen zo op die screenshot.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Jumpiefox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:08:
Hier een screenshot van hoe bijvoorbeeld een WhatsApp Convo eruit ziet als je het allemaal een beetje tweakt. Al die screenshot van die influencer lieten me bijna denken dat je maar 2 regels text zou zien hèhè.

https://imgur.com/a/z3a8XbL
Ai dat ziet er echt niet fijn uit. Allemaal wel erg klein.

• Lynix
Ik zou nu niet meer twijfelen voor de "normale" fold maar eerder met de Ultra.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Lynix schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:51:
Ik zou nu niet meer twijfelen voor de "normale" fold maar eerder met de Ultra.
Nee de Ultra biedt me niks, want dan heb ik vrijwel dezelfde grote blok en alsnog slechtere camera's en batterij.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Nadeel is dst je tegenwoordig nog steeds niet makkelijk twee devices met 1 abonnement kunt gebruiken. Anders zou ik gewoon afwisselen met de S26U.

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:41:
[...]

Ai dat ziet er echt niet fijn uit. Allemaal wel erg klein.
Je kan het natuurlijk allemaal een tandje groter zetten. Het is maar net wat je gewend bent. Ik ken niet anders dan een kleine toetsenbord hehe. De ultra vind ik sowieso gewoon veels te smal. De screens waar mensen manga/andere content op de outerscreen bekijken had me al overgehaald. Ziet er imo gewoon veel better uit op de non ultra. alle media is gelijk zoveel groter op dat scherm.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Jumpiefox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:58:
[...]

Je kan het natuurlijk allemaal een tandje groter zetten. Het is maar net wat je gewend bent. Ik ken niet anders dan een kleine toetsenbord hehe. De ultra vind ik sowieso gewoon veels te smal. De screens waar mensen manga/andere content op de outerscreen bekijken had me al overgehaald. Ziet er imo gewoon veel better uit op de non ultra. alle media is gelijk zoveel groter op dat scherm.
Ik heb juist het tegenovergestelde gevoel, dat alles toch net wat kleiner is op de Wide.

• Lynix
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:53:
[...]

Nee de Ultra biedt me niks, want dan heb ik vrijwel dezelfde grote blok en alsnog slechtere camera's en batterij.
Denk dat de fold Ultra wel beter in een broekzak zit dan de S26U vanwege de breedte. Batterij is nu ook 5000 mAh dus het zal niet veel schelen vermoed ik. Camera weet ik niet.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Mjah ik ga het toch maar niet doen. Voelt als veel geld, ondanks 1600 euro "korting" voor een net niet telefoon. Geldt voor beide modellen.

En met geen mogelijkheid om gewoon zelf eenvoudig te kunnen switchen wanneer ik wil, zijn ze niet goed genoeg als enige telefoon.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 16:14 ]

• coenox
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:57:
Nadeel is dst je tegenwoordig nog steeds niet makkelijk twee devices met 1 abonnement kunt gebruiken. Anders zou ik gewoon afwisselen met de S26U.
Klopt. Ik heb twee simkaartjes van hetzelfde abonnement. Eentje in mijn S25 Ultra en de ander in een Flip 6. Maar je bent even bezig om WhatsApp, Signal, Bank apps en watch over te zetten als wisselt.

Kogel is bij mij overigens net door de kerk. Heb de 512 GB Fold 8 besteld met inruil van de Flip 6.

[ Voor 10% gewijzigd door coenox op 26-07-2026 16:23 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:23:
[...]

Klopt. Ik heb twee simkaartjes van hetzelfde abonnement. Eentje in mijn S25 Ultra en de ander in een Flip 6. Maar je bent even bezig om WhatsApp, Signal, Bank apps en watch over te zetten als wisselt.

Kogel is bij mij overigens net door de kerk. Heb de 512 GB Fold 8 besteld met inruil van de Flip 6.
Je kunt je bank app toch zeker op 2 telefoons gebruiken? WhatsApp tegenwoordig ook toch als gekoppeld apparaat? Of moet de andere dan altijd online zijn.

• Ruben-vds
Het enige jammere vind ik gewoon de prijs, dat die zo extreem hoog is. Ik kan de S26 Ultra met abonnement voor €800,- nieuw halen. Vind beetje krom om het dubbele uit te geven.

• coenox
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:25:
[...]

Je kunt je bank app toch zeker op 2 telefoons gebruiken? WhatsApp tegenwoordig ook toch als gekoppeld apparaat? Of moet de andere dan altijd online zijn.
WhatsApp als gekoppeld apparaat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet wel dat als ik wissel ik Signal, de Digid app, ING en Visa opnieuw moet activeren. Ook mijn Watch moet ik weer koppelen..

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:36:
[...]

WhatsApp als gekoppeld apparaat heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet wel dat als ik wissel ik Signal, de Digid app, ING en Visa opnieuw moet activeren. Ook mijn Watch moet ik weer koppelen..
Dat is echt enorm crap. Ok dan is het helemaal duidelijk, ga ik geen Fold kopen. Want als enige device is het echt veel te beperkt allemaal.

• coenox
Mijn vrouw heeft een S26 Ultra en ik een S25 Ultra. Die houden we voorlopig. Voor de Fold 8 512 GB nu 1100 betaald (met inruil van de Flip 6). We delen dat toestel om uit te proberen. Als het niet bevalt verkopen we die weer of ruilen we die over een jaar weer in.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 26-07-2026 16:40 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

coenox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:40:
Mijn vrouw heeft een S26 Ultra en ik een S25 Ultra. Die houden we voorlopig. Voor de Fold 8 512 GB nu 1100 betaald (met inruil van de Flip 6). We delen dat toestel om uit te proberen. Als het niet bevalt verkopen we die weer of ruilen we die over een jaar weer in.
Ik heb nu dus een S26U en S25U, die laatste zou ik inruilen en 1050 bijbetalen voor een Fold 8 1TB. Maar het klinkt me allemaal te omslachtig en teveel nadelen.

Zat er een 5x tele op, was het voor mij wel duidelijk geweest. Beetje lame move van Samsung. Gelukkig is de zoom op de Ultra ook een crappy 2012 camera.

Als ik die dan straks moet verkopen voor 1500 omdat het niks is gooi ik een hoop geld weg. En ik denk niet eens dat ie dat gaat opbrengen tweedehands.

[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 16:47 ]

• Lynix
Ruben-vds schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:33:
Het enige jammere vind ik gewoon de prijs, dat die zo extreem hoog is. Ik kan de S26 Ultra met abonnement voor €800,- nieuw halen. Vind beetje krom om het dubbele uit te geven.
Had ik ook, daarom heb ik gisteren de S26U in ontvangst genomen. Eigenlijk alleen om die reden.

• NeWSJuNK
Je kunt een toestel indien niet bevalt toch binnen bepaalde tijd retourneren?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

NeWSJuNK schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:07:
Je kunt een toestel indien niet bevalt toch binnen bepaalde tijd retourneren?
Ja zou moeten kunnen maar in de voorwaarden van Samsung staat dat je hem één keer mag gebruiken om te testen. Dus als de laadcycli hoger dan 1 is zouden ze moeilijk kunnen doen, zal wel niet maar toch.

En als je iets inruilt moet je dat ook vrij snel al opsturen.

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:28
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:09:
[...]

Ja zou moeten kunnen maar in de voorwaarden van Samsung staat dat je hem één keer mag gebruiken om te testen. Dus als de laadcycli hoger dan 1 is zouden ze moeilijk kunnen doen, zal wel niet maar toch.

En als je iets inruilt moet je dat ook vrij snel al opsturen.
Lijkt me sterk, je krijgt gewoon 14 dagen toch? Dus gewoon een week gebruiken en helemaal als nieuw terugsturen mag niet omdat je 5x ofzo hebt opgeladen?

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Techkeizer schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:30:
[...]

Lijkt me sterk, je krijgt gewoon 14 dagen toch? Dus gewoon een week gebruiken en helemaal als nieuw terugsturen mag niet omdat je 5x ofzo hebt opgeladen?
Ik zeg al, ze zullen wel niet moeilijk doen, maar in hun voorwaarden staat dat je het product één keer mag gebruikten.
Je mag een aangeschaft product één keer gebruiken om te testen of het werkt en voldoet aan je wensen. Bij intensiever gebruik kan er waardevermindering in rekening worden gebracht als je het product terugstuurt.
https://www.samsung.com/n...eturns-and-cancellations/

• NeWSJuNK
Volgens mij mag je het toestel gewoon proberen en binnen de termijn die er voor staat retourneren. 1 keer laden en gebruiken is onzinnig lijkt me.

• Techkeizer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19:28
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 17:40:
[...]

Ik zeg al, ze zullen wel niet moeilijk doen, maar in hun voorwaarden staat dat je het product één keer mag gebruikten.

[...]

https://www.samsung.com/n...eturns-and-cancellations/
Raar, maar er staat gelukkig "kan". Dus in principe 48 uur ofzo intensief gebruiken en helemaal als nieuw behouden lijkt me normaal toch? Je wilt natuurlijk aanvoelen voor zo'n extreem duur ding.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Mooie vergelijking van echte content, maar het "optimized for social" gaat toch echt niet op, zeker niet voor het cover scherm. Eerder in de video zie je ook de toetsenborden.

• Pukson
Dennisweb schreef op zondag 26 juli 2026 @ 13:41:
[...]

Snap ik. Ga eerst even naar de winkel en ermee spelen voordat ik mijn definitieve keuze maak. Aan de hand van foto’s kun je geen goede beoordeling maken. Foto van Reddit. Daar word ik minder enthousiast van.[Afbeelding]
Scheelt al als je gestures navigatie gebruikt, plus dan het toetsenbord stuk kleiner maakt en verwijderen van de taakbar. Althans mijn inziens nutteloos. Denk dat het wel meevalt na wat tweaken

[ Voor 4% gewijzigd door Pukson op 26-07-2026 19:35 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Pff gelukkig is er de deadline die steeds dichterbij komt want ik ga al 3 dagen op en neer, wel-niet-wel-niet...

Wordt er gek van.

Wel:
- iets nieuws
- fijn klein formaat
- handiger met multitasking

Niet:
- Geen zoom
- Net iets te klein scherm
- Geen zoom
- Accuduur
- Geen zoom

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 19:54 ]

• Lynix
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:46:
Pff gelukkig is er de deadline die steeds dichterbij komt maar ik ga al 3 dagen op en neer, wel-niet-wel-niet...

Wordt er gek van.

Wel:
- iets nieuws
- fijn klein formaat

Niet:
- Geen zoom
- Klein scherm
- Geen zoom
- Accuduur
- Geen zoom
Waren vandaag in het centrum en zag ze even. Kon het niet laten om te kijken of ik de S26U nog kan retourneren :+ Zou alleen nu wel eerder voor de Ultra gaan omdat die naar mijn idee een beter cover scherm heeft en beter in de hand ligt dan een S26 Ultra. Beetje het beste van beide werelden wat mij betreft. Snel even reageren op een appje of mailtje? Cover screen. Op de bank browsen/YT inner screen.

Had met de "normale fold" het gevoel dat ik 90% van de tijd het binnenscherm zou gebruiken omdat het cover scherm wat mij betreft net te kort komt.

• Ruben-vds
Als iemand hem heeft ben ik heel benieuwd hoe Team Fight Tactics zal werken met deze telefoon, aangezien dat spel bij mij in 4:3 geopend wordt.

Ook Pokémon TCG pocket zou ik wel willen weten :P

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Ruben-vds schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:54:
Als iemand hem heeft ben ik heel benieuwd hoe Team Fight Tactics zal werken met deze telefoon, aangezien dat spel bij mij in 4:3 geopend wordt.

Ook Pokémon TCG pocket zou ik wel willen weten :P
Even googlen. Van Pokemon heb ik zeker al filmpjes gezien.

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:48
Beide even in de hand gehad bij de KPN winkel en moet zeggen dat de Wide me toch wel ontzettend goed is bevallen qua vormfactor. Voor iemand die het grote scherm voornamelijk wilt gebruiken voor het kijken van videos/gamen is dit eigenlijk gewoon de betere keuze tov van de Ultra.

Toch ga ik nog niet overstag om m'n S25U in te ruilen. De magere camera setup, en "net niet" stereo speakers zijn toch wel echte dealbreakers voor mij. Zeker omdat je dat grote scherm toch juist wilt hebben om maximaal te genieten van content. Als de audio dan vervolgens maar van een kant komt voelt dat voor mij toch als een flinke achteruitgang.

• Lynix
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:55:
[...]

Even googlen. Van Pokemon heb ik zeker al filmpjes gezien.
Old School Runescape toevallig nog ergens tegengekomen? Als ik daar op zoek op YT kom ik uit op een hele oude fold. Probably een fold 4 of zo.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Lynix schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Waren vandaag in het centrum en zag ze even. Kon het niet laten om te kijken of ik de S26U nog kan retourneren :+ Zou alleen nu wel eerder voor de Ultra gaan omdat die naar mijn idee een beter cover scherm heeft en beter in de hand ligt dan een S26 Ultra. Beetje het beste van beide werelden wat mij betreft. Snel even reageren op een appje of mailtje? Cover screen. Op de bank browsen/YT inner screen.

Had met de "normale fold" het gevoel dat ik 90% van de tijd het binnenscherm zou gebruiken omdat het cover scherm wat mij betreft net te kort komt.
Voor mij voelt dat dan als een compromis van niks. Mist evengoed de pluspunten van de S26U en mist daarnaast de pluspunten van de Fold 8, de handige vormfactor en meer praktische (lijkt mij) mogelijkheden in open stand.

Ja het coverscherm is meer conventioneel, maar de camera's zijn het evengoed net niet, te smal, ziet er raar uit en geopend heb je een vierkant.

• Lynix
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:58:
[...]

Voor mij voelt dat dan als een compromis van niks. Mist evengoed de pluspunten van de S26U en mist daarnaast de pluspunten van de Fold 8, de handige vormfactor en meer praktische (lijkt mij) mogelijkheden in open stand.

Ja het coverscherm is meer conventioneel, maar de camera's zijn het evengoed net niet, te smal, ziet er raar uit en geopend heb je een vierkant.
Ik vind het enige nadeel van de S26 Ultra dat hij gewoon net te breed is voor mijn handen waardoor hij soms niet lekker in de hand ligt. Dat probleem ga ik geheid ook krijgen bij de Fold 8. Dat is waarom ik meer zou kijken naar de Ultra.

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Pff gelukkig is er de deadline die steeds dichterbij komt want ik ga al 3 dagen op en neer, wel-niet-wel-niet...

Wordt er gek van.

Wel:
- iets nieuws
- fijn klein formaat

Niet:
- Geen zoom
- Geen zoom
- Accuduur
- Geen zoom
Misschien is het gewoon niet de toestel voor jou hèhè. Dit had ik met de fold toen ie voor het eerst werd geïntroduceerd. Wou hem graag dope vinden maar na 10x de winkel binnen zijn gelopen toch niet gedaan. De compromis van de smalle scherm vond ik teveel

Bij de fold8 heb ik dat niet, erger me aan geen enkele compromis. De front screen vind ik prima. Groot genoeg om te browser en te chatten, perfect om ebooks en Manga te lezen en zit echt lekker in de hand. Open is het helemaal een dope ervaring imo. De 4:3 ratio zorgt ervoor dat Zelfs als je inzoomt om het scherm te vullen niet veel beeld verliest hehe. Zoom je niet in dan is het zo goed als gelijk met de fold ultra maar zonder extra bulk.

Cameras boeien me al 10 jaar niet meer. Decennia geleden vond ik de foto kwaliteit al goed genoeg voor privé gebruik dus voor mij is dat geen deal breaker. Vond de 100x zoom wel leuk, leuke gimmick toen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Wordt er gek van.

Wel:
- iets nieuws
- fijn klein formaat

Niet:
- Geen zoom
- Geen zoom
- Accuduur
- Geen zoom
Dat is een bekend probleem, en je zal altijd verliezen:

- Niet kopen: je houdt de FOMO

- Wel kopen: spijt, geen perfect toestel

Gewoon de deal voorbij laten gaan en wachten op een smartphone die nog beter bij je past :D

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Jumpiefox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:47:
[...]

Misschien is het gewoon niet de toestel voor jou hèhè. Dit had ik met de fold toen ie voor het eerst werd geïntroduceerd. Wou hem graag dope vinden maar na 10x de winkel binnen zijn gelopen toch niet gedaan. De compromis van de smalle scherm vond ik teveel

Bij de fold8 heb ik dat niet, erger me aan geen enkele compromis. De front screen vind ik prima. Groot genoeg om te browser en te chatten, perfect om ebooks en Manga te lezen en zit echt lekker in de hand. Open is het helemaal een dope ervaring imo. De 4:3 ratio zorgt ervoor dat Zelfs als je inzoomt om het scherm te vullen niet veel beeld verliest hehe. Zoom je niet in dan is het zo goed als gelijk met de fold ultra maar zonder extra bulk.

Cameras boeien me al 10 jaar niet meer. Decennia geleden vond ik de foto kwaliteit al goed genoeg voor privé gebruik dus voor mij is dat geen deal breaker. Vond de 100x zoom wel leuk, leuke gimmick toen.
Ik gebruik de 5x zoom op de S26 ultra met hoge regelmaat.

Maar goed ben gewoon indecisive. En morgen baal ik dat ik het niet heb gedaan.

Kan me gewoon lastig voorstellen hoe leven met zo'n klein scherm echt gaat uitpakken. Dure gok.
Plus dat ik dus nu pas echt realiseer dat telefoons switchen totaal niet praktisch is. Had niet eens gedacht aan apps activeren en elke keer je horloge opnieuw instellen. Slaat echt nergens op anno 2026.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

stin00 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:49:
[...]

Dat is een bekend probleem, en je zal altijd verliezen:

- Niet kopen: je houdt de FOMO

- Wel kopen: spijt, geen perfect toestel

Gewoon de deal voorbij laten gaan en wachten op een smartphone die nog beter bij je past :D
Jep, vraag me af of die ooit gaat komen. De Fold 9 zal waarschijnlijk maar hele kleine verbeteringen krijgen en zeker geen zoom camera zolang ze vasthouden aan die verticale layout van het camera eiland.

• Ruben-vds
Waarschijnlijk met de Fold 9 hebben ze de camera behuizing hetzelfde als de Ultra. Ze moeten gewoon ieder jaar iets hebben dat verbeterd wordt, anders gaan ze te snel in grote innovaties, en wordt de opvolger te matig qua toevoegingen.

Ik zelf ben aan het wachten tot er s-pen support terugkeert. Vind de s pen bij mijn Fold 5 nog steeds wel prettig. En op zich moet ik zeggen dat ik nu niet echt problemen heb met performance.

Volgende week heb ik een afspraak ingepland voor get vervangen van mijn batterij bij Samsung store. Volgens mij kost me dat €79,-

[ Voor 40% gewijzigd door Ruben-vds op 26-07-2026 20:58 ]

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Ruben-vds schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:56:
Waarschijnlijk met de Fold 9 hebben ze de camera behuizing hetzelfde als de Ultra. Ze moeten gewoon ieder jaar iets hebben dat verbeterd wordt, anders gaan ze te snel in grote innovaties, en wordt de opvolger te matig qua toevoegingen.

Ik zelf ben aan het wachten tot er s-pen support terugkeert. Vind de s pen bij mijn Fold 5 nog steeds wel prettig. En op zich moet ik zeggen dat ik nu niet echt problemen heb met performance.

Volgende week heb ik een afspraak ingepland voor get vervangen van mijn batterij bij Samsung store. Volgens mij kost me dat €79,-
Titanium in het scherm schijnt niet samen te gaan met de digitizers voor de s pen. Dus voorlopig komt dat niet terug.

Maar die 3 camera's onder elkaar op de kleine Fold gaat hem niet worden. Dan kom je jn de knel met de magsafe accessoires. Is nu al slecht over nagedacht, horizontale camera's was veel beter geweest.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Horizontale camera's vindt ik sowieso een voordeel. Dat mis ik nog steeds van de S10 serie. Door de horizontale camera's lag mijn S10e stabiel op tafel en wiebelde hij niet tijdens liggend gebruik.

Ik zie het voordeel van verticaal georiënteerd of een vierkant camera eiland in één hoek niet zo ten opzichte van een horizontale strook.

• Dennisweb
Caayn schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:47:
Horizontale camera's vindt ik sowieso een voordeel. Dat mis ik nog steeds van de S10 serie. Door de horizontale camera's lag mijn S10e stabiel op tafel en wiebelde hij niet tijdens liggend gebruik.

Ik zie het voordeel van verticaal georiënteerd of een vierkant camera eiland in één hoek niet zo ten opzichte van een horizontale strook.
Ja, de vraag is alleen of een horizontale camerastrook past in de techniek die eronder zit. Want heb je dan genoeg ruimte voor een moederbord, batterij et cetera? Er gaan geruchten dat de S27-series sowieso een horizontale camerabar gaan krijgen. Ik schat zomaar dat de Fold 9 of Fold 10 die dan ook op den duur zal krijgen.

Ik zit wel in een andere situatie dan @Phusebox: de S26 Ultra die ik nu heb is mijn media- en dev-telefoon. Ik heb een iPhone 17 Pro Max als daily driver. Ik ontwikkel apps voor iPhone en Android, vandaar dat ik beide heb.

Ik vind Twitch / YouTube fijner op de S26 Ultra omdat dat toestel voor mijn gevoel lichter en dunner is dan de iPhone 17 Pro Max. Met dat in het achterhoofd is de Fold 8 het overwegen waard. Maar dan moet ik hem eerst in het echt gezien hebben. Foto’s en video’s doen geen recht. Er zijn mensen die van heel ver weg fotograferen en dan lijkt ieder product klein. Als je er recht boven gaat hangen, is het een ander verhaal.

De Fold 8 zal alleen een week mijn daily driver zijn, als mijn iPhone 17 Pro Max weer verkocht wordt voor de jaarlijkse upgrade naar de iPhone 18 Pro Max. Ben wel benieuwd hoe het in het echt eruitziet en in de praktijk werkt. Ik heb nooit een navigatiebalk aan staan en mijn toetsenbord is ook een stuk kleiner ingesteld op de S26 Ultra. Het standaard toetsenbord is te groot als je een iPhone gewend bent.

Voor @Phusebox: probeer het anders nog weer een keer in de winkel uit. Ik heb ook vaak getwijfeld over producten. Een beeldscherm van 5500 euro bleek voor mij de beste aankoop ooit gedaan. Een MacBook Pro vervangen omdat de prijzen nog niet omhoog waren gegaan, was een erg goede keuze. Mijn broer kocht een microfoon van 1000 euro en stuurde hem na 10 minuten al terug. Aankopen zullen altijd bevallen of tegenvallen. Krijg je spijt als je een S26 Ultra zou wegdoen voor een Fold 8? Dan is de S26 Ultra voor jou de betere keus. Had je altijd al graag een foldable willen hebben, dan is het het overwegen waard. De vraag is of je het ook nog leuk vindt als het nieuwtje er over drie maanden wel van af is.

• Anduuuw
Sjoerd611 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:56:
Beide even in de hand gehad bij de KPN winkel en moet zeggen dat de Wide me toch wel ontzettend goed is bevallen qua vormfactor. Voor iemand die het grote scherm voornamelijk wilt gebruiken voor het kijken van videos/gamen is dit eigenlijk gewoon de betere keuze tov van de Ultra.

Toch ga ik nog niet overstag om m'n S25U in te ruilen. De magere camera setup, en "net niet" stereo speakers zijn toch wel echte dealbreakers voor mij. Zeker omdat je dat grote scherm toch juist wilt hebben om maximaal te genieten van content. Als de audio dan vervolgens maar van een kant komt voelt dat voor mij toch als een flinke achteruitgang.
Ik heb al een preorder gedaan voor de wide variant, ergens denk ik oh ik wil dat ook voelen maar goed heb de keuze al gemaakt, mijn eerste foldable was een pixel en foldable met de P9PF, de software was de eerste maanden zo buggy, de SOC was voor mijn doeleinden het net niet, i.c.m toen nog heel onduidelijke support voor de hardware heeft me doen besloten met vrij grote verlies gewoon in te ruilen voor een Oneplus 13. Ik miss de foldable als in dat ik een anime/film of streamen naar mijn desktop niet kan dat de Wide mijn keuze is geweest komt puur door een YT die de aspect ratio en bruikbaarheid in kaart heeft gebracht, volg eigenlijk al maanden de leaks en tja time will tell. hopelijk ga ik minimaal 3 jaar met deze phone!

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

@Dennisweb Het probleem is inderdaad dat ik het pas echt weet als ik het een tijdje zou gebruiken. In de winkel vond ik het cover screen erg klein aanvoelen, maar het kleine formaat had ook wel wat. Ik merk ook als ik scroll op de S26U dat mijn ogen de bovenste 20 a 30% negeren.

Maar goed de actie is over twee uur afgelooen dus dan houdt het sowieso voor mij op. Kan nooit meer betalen als ik weet wat de prijs was geweest als ik wel meteen besloten had.

De S26U blijf ik sowieso houden want ik zou een S25U inruilen. Maar ja 1000 euro en een S25U wegdoen voor een gokje...

Over het scherm alles kom ik ook wel heen denk ik. Maar ja die camera's...

Ik snap ook niet dat die influencers allemaal zo doen van oh daily driver zus en zo. Terwijl dat helemaal niet te doen is om van telefoon te wisselen.

Ach ja in ieder geval weer nuttig mijn weekend besteed. Niet veel anders gedaan dan filmpjes gekeken, vergelijkingen gemaakt, twintig keer naar het afreken scherm gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 22:19 ]

• Dennisweb
@Phusebox Dat herken ik. ;) Hier merk ik ook dat ik 30% van de bovenkant negeer. Dat is voor mij ook normaal, want ik heb een evenwichtsstoornis en heb een prisma in mijn bril. Die prisma stuurt mijn ogen dus bij.

Ik herken ook dat ik niet meer zou willen betalen dan wat er voor de pre-order mogelijk was. Eén van de redenen waarom de Fold 7 er nooit gekomen is. Hoe meer foto’s ik van de Fold 8 zie, hoe meer ik denk dat het wel mee zal vallen.

Het wisselen van telefoons vind ik niet zoveel werk. Ik heb dat vorig jaar nog gedaan toen Liquid Glass net nieuw was. Heb toen elke dag wel gewisseld tussen de Pixel 9 Pro XL en de iPhone 16 Pro Max. WhatsApp opnieuw activeren is minder werk dan je denkt. Daar zou ik het dus niet om over laten gaan.

Je krijgt ‘m toch pas 3 augustus binnen als je hem bestelt. Dan heb je wel meer tijd om te twijfelen. :+

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dennisweb schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:38:
@Phusebox Dat herken ik. ;) Hier merk ik ook dat ik 30% van de bovenkant negeer. Dat is voor mij ook normaal, want ik heb een evenwichtsstoornis en heb een prisma in mijn bril. Die prisma stuurt mijn ogen dus bij.

Ik herken ook dat ik niet meer zou willen betalen dan wat er voor de pre-order mogelijk was. Eén van de redenen waarom de Fold 7 er nooit gekomen is. Hoe meer foto’s ik van de Fold 8 zie, hoe meer ik denk dat het wel mee zal vallen.

Het wisselen van telefoons vind ik niet zoveel werk. Ik heb dat vorig jaar nog gedaan toen Liquid Glass net nieuw was. Heb toen elke dag wel gewisseld tussen de Pixel 9 Pro XL en de iPhone 16 Pro Max. WhatsApp opnieuw activeren is minder werk dan je denkt. Daar zou ik het dus niet om over laten gaan.

Je krijgt ‘m toch pas 3 augustus binnen als je hem bestelt. Dan heb je wel meer tijd om te twijfelen. :+
Annuleren is een bitch bij Samsung. 😅

Ik heb ook ergens in mijn achterhoofd dat ik het niet verdien ofzo. Het is niet nodig.

Maar elke keer mijn smartwatch opnieuw koppelen en initialiseren. En WhatsApp moet toch telkens die backup terugzetten. Dat duurt vaak al uren.

Het stomme is ook, rationeel is het onzin. Heb een betere telefoon, alle specs zijn slechter van de F8, maar ergens knaagt er iets.

Zal wel gewoon geinfluenced zijn. Zo zwak ben ik.

En nu ga ik dan maar slapen anders staar ik nog een uur naar mijn winkelmandje...

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 26-07-2026 22:46 ]

• Anduuuw
Phusebox schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:40:
[...]

Annuleren is een bitch bij Samsung. 😅

Ik heb ook ergens in mijn achterhoofd dat ik het niet verdien ofzo. Het is niet nodig.

Maar elke keer mijn smartwatch opnieuw koppelen en initialiseren. En WhatsApp moet toch telkens die backup terugzetten. Dat duurt vaak al uren.

Het stomme is ook, rationeel is het onzin. Heb een betere telefoon, alle specs zijn slechter van de F8, maar ergens knaagt er iets.

Zal wel gewoon geinfluenced zijn. Zo zwak ben ik.
Denk breng het in perspectief, als je geen schulden hebt, het is je hobby, why not?
Ik had zon vermoeden dat de toestellen duurder zouden zijn al had ik persoonlijk wel direct na het inleveren van de pixel 9 pro fold het idee, dit wil ik weer hebben. Rustig 1.5 jaar (gedurende looptijd van de abbonoment geld opzij gezet zodat ik minimaal 1000 had om aan te betalen.

Nu met abbo, was ik 'maar' 1100 kwijt voor het toestel en had ik 385 moeten aanbetalen, ruimte voor andere gadgets, die waren wel impulsief zoals de watch ultra 1 en buds 4 pro.

Ik wil wel minimaal 3 jaar mee met een toestel, dat is dus nu niet gelukt met de oneplus met 1,5j. Hopelijk kan ik die zwakheid zelf ook managen om te wachten en gewoon genieten waar de techniek er dan uitziet tot ik wel weer aan de beurt ben

• Dennisweb
Pukson schreef op zondag 26 juli 2026 @ 19:34:
[...]

Scheelt al als je gestures navigatie gebruikt, plus dan het toetsenbord stuk kleiner maakt en verwijderen van de taakbar. Althans mijn inziens nutteloos. Denk dat het wel meevalt na wat tweaken
Even op mijn S26 Ultra gekeken. Ik gebruik Gboard met het toetsenbord op het een-na kleinste formaat.

Vraag 2: als je geen task bar hebt, hoe kun je dan multi tasken (dus meerdere apps tegelijk op het scherm)? Het zou mijn eerste Fold worden, dus sorry voor mijn domme vragen. ;)

• coenox
Ik zag ergens op Instagram een video: je veegt op het grote scherm ergens vanaf onder en dan kan je een app kiezen voor een tweede scherm. En nog een keer voor een derde.

• Ruben-vds
Als de S27 een horizontale camerabehuizing heeft, dan zal de Fold 9 dat ook wel hebben. Ben benieuwd of dat makkelijker zal worden voor o.a. de batterij vergroten.

• Lynix
Is het unlocken van de fold niet weird als linkshandige trouwens? Ik zou denk ik wel de scanner in het scherm missen.

• Of-Aaargh
Lynix schreef op maandag 27 juli 2026 @ 00:28:
Is het unlocken van de fold niet weird als linkshandige trouwens? Ik zou denk ik wel de scanner in het scherm missen.
Voor mij als linkshandige werkt de vingerafdruksensor aan de rechterzijde juist heel goed. Maar ik gebruik de meeste telefoons dan ook tweehandig. Het hangt af van de grootte van je handen, maar bij de Fold 7 was het ook mogelijk om je linker middelvinger te registreren en dan terwijl je de telefoon in je linkerhand houdt de telefoon te unlocken met de middelvinger. Dat zal ook lukken met de Fold 8 Ultra omdat die hetzelfde formaat heeft als de Fold 7; met de Fold 8 zal dat waarschijnlijk moeilijk zijn.

• CLB
  • Niet online

CLB

Ruben-vds schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:56:
Ik zelf ben aan het wachten tot er s-pen support terugkeert. Vind de s pen bij mijn Fold 5 nog steeds wel prettig.
Samsung gaat zo snel echt geen 'digitizer' meer implementeren, dus dat is denk eindeloos wachten.

• Lynix
Of-Aaargh schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:29:
[...]

Voor mij als linkshandige werkt de vingerafdruksensor aan de rechterzijde juist heel goed. Maar ik gebruik de meeste telefoons dan ook tweehandig. Het hangt af van de grootte van je handen, maar bij de Fold 7 was het ook mogelijk om je linker middelvinger te registreren en dan terwijl je de telefoon in je linkerhand houdt de telefoon te unlocken met de middelvinger. Dat zal ook lukken met de Fold 8 Ultra omdat die hetzelfde formaat heeft als de Fold 7; met de Fold 8 zal dat waarschijnlijk moeilijk zijn.
Thanks! Duidelijk verhaal zo!

Nog een dingetje over de Fold. Mocht iemand een Tesla hebben hou er dan rekening mee dat de Fold 8 niet laad op de charging pad. Voor mij is dat persoonlijk een dealbreaker, al is dit wel te fixen met een 3d printed verhoging of iets.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, inruilacties ed kunnen hier besproken worden: [Samsung Galaxy Z Fold 8 / Z Flip 8] Levertijden & Prijzen