• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-07 14:54
ecb1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:29:
[...]

Klopt, warmte kan lang blijven hangen.

Mijn appartement is echter ook redelijke nieuwbouw en zelfs nu nog is de temperatuur nog vrij laag, nl 24 gr (hoewel ik alles boven 22 al te warm vind binnen), terwijl ik de hele middag en avond de zon er vol op heb.

Het blijft toch ook een kwestie van slim en logisch luchten (ik zeg overig niet dat jij dat niet doet).
En natuurlijk goede buitenzonwering, daar begint het echt mee.
Te veel mensen hebben nog ramen of roosters open op momenten dat de temperatuur buiten hoger is dan binnen. En dus ook vaak geen (goede) buitenzonwering.
Dan is het onbegonnen werk.
Hoewel uiteindelijk niemand de warmte echt langdurig buiten kan houden, vandaar ook het nut van airco.

* Moet sowieso altijd al wat 'lachen' om mensen die woningen kopen met bewust enorme ramen op het zuiden/(zuid)westen, want "dat laat zo mooi het licht binnen"...
En vervolgens hebben ze dan in de zomer alles noodgedwongen potdicht zitten tegen de warmte (en niet eens altijd goede buitenzonwering), dus weg licht, en in de winter ook vaak, tegen de laagstaande zon...en dan ook nog klagen.
Ja, daaag...
Tja, dat is een hele andere situatie. Ik zit 2 hoog in een huur appartement uit 1968, waar sinds 2 jaar pas dubbel glas in zit. Geen zonwering aan de buitenkant en dat is ook niet zelf te fixen op die hoogte. De verhuurder gaat geen euro uitgeven die niet noodzakelijk is.
Bij zonsopkomst staat de zon op de slaapkamer en om 12:00 draait hij naar de woonkamer, tot zonsondergang. Zelfs met alles potdicht houden, gordijnen dicht en 's nachts luchten (voor zover dat zin heeft) is het inmiddels al 30 graden binnen en alle zuurstof eruit. Als je slecht tegen de warmte kan is dat echt killing. Zoals iemand anders ook al aangaf duurt het vervolgens nog minstens een week om de warmte er een beetje uit te krijgen. De voorspellingen voor volgende week beginnen inmiddels ook al weer te stijgen.
Het is nog niet eens juli en we hebben dit gezeik al. Denk dat het elk jaar zo wordt, dus de investering van een airco is het mij wel waard. Jammer genoeg dus net te laat met die beslissing.

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-07 13:12
Ik zit eens te inspecteren of ik dit apparaat kwijt kan bij mij, maar ik heb een beetje vreemd raamkozijn ben ik bang. Ik heb binnen een vensterbank, dan een latje, dan een soort metalen frame (tochtstrip denk ik), dan het kozijn aan de buitenzijde en daaronder weer een vensterbankje van bakstenen. Zou dat kunnen werken? Uiteraard moet ik de hor dan verwijderen en op een andere manier de vliegen en muggen buiten houden. Alternatief is dat ik hem op een tafeltje plaats. Maar hij staat wel op de galerij waar iedereen langsloopt, dus veel ruimte is er niet. Bovendien zou ik hem overdag juist aan de andere kant willen hebben. Daar kan hij prima staan, maar is het wel echt een ding om elke dag te verplaatsen?

Daarnaast maak ik me wel wat zorgen over het buitengeluid. Het mooie is natuurlijk dat het geen vaste installatie is en de VvE hier niets van hoeft te vinden, maar aan de andere kant, geluidsoverlast in de nacht is sowieso iets waar ze natuurlijk moeilijk over kunnen gaan doen. De buitenunit komt dan op de galerij te hangen waar iedereen langs loopt (ik ben de eerste). Hij staat dan op 4 meter vanaf het raam van de buren, hoewel de ventilator daar niet op gericht zal staan. Ik vraag me af of ik hier geen gedoe mee krijg. Ik heb nog een oude toestemming liggen voor een monoblock airco met twee van die gaten, maar ook daar staat expliciet bij dat als het overlast geeft ik het weer moet verwijderen.

Wat zijn jullie gedachten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqbnqNW9HpPR5kDElrUaN0K-SZI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjtEaRefaWnKZ029P5k3VUTR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5S4sorSbsOcXH82Ym9WimbTtsSY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJD9GgCEsbCf4Bq3whpaY0TQ.jpg?f=fotoalbum_tile

linktr.ee/Marselaar

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00

ericplan

5180 Wp PV

@Marselaar Daarom gaan we hier voor een mobiele airco binnen. Zodat de (geluids)overlast bij onszelf blijft.

[ Voor 24% gewijzigd door ericplan op 27-06-2026 08:40 ]

A'dam PVOutput

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 22:47
Marselaar schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:09:
..

Daarnaast maak ik me wel wat zorgen over het buitengeluid. Het mooie is natuurlijk dat het geen vaste installatie is en de VvE hier niets van hoeft te vinden, maar aan de andere kant, geluidsoverlast in de nacht is sowieso iets waar ze natuurlijk moeilijk over kunnen gaan doen. De buitenunit komt dan op de galerij te hangen waar iedereen langs loopt (ik ben de eerste). Hij staat dan op 4 meter vanaf het raam van de buren, hoewel de ventilator daar niet op gericht zal staan. Ik vraag me af of ik hier geen gedoe mee krijg. Ik heb nog een oude toestemming liggen voor een monoblock airco met twee van die gaten, maar ook daar staat expliciet bij dat als het overlast geeft ik het weer moet verwijderen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Hm ik zou bij plaatsing op galerij in een complex me ook zorgen maken om regels rondom brandveiligheid, vooral het vrijhouden van vluchtwegen? Geen manier om de buitenunit op balkon of aan raam te hangen?

Ik ben door de thread gegaan, heb ook meerdere reviews gekeken en wat ervaringen doorgelezen online: het ziet eruit als een goede oplossing voor mijn situatie ook (appartement in complex met regels tegen door buitenmuren gaan, ramen zijn allemaal franse balkon stijl deuren diep vanaf de binnenmuur dus mobiele airco is lastig etc). Ik wacht wel rustig even beschikbaarheid tegen normalere prijzen af, maar ik kan me ook indenken dat prijzen niet zomaar naar de laagst bekende prijzen gaan..

Midea zelf heeft het over advies prijzen van 900 en 1200 op hun site, maar ik zie veel de 800 euro voor de cool+heat versie langskomen ook hier, denken we hier dat die prijzen terugkomen buiten de hittegolven/zomer?

• Marselaar
ericplan schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:39:
@Marselaar Daarom gaan we hier voor een mobiele airco binnen. Zodat de (geluids)overlast bij onszelf blijft.
Ja, die heb ik nu, maar dat werkt niet ideaal he, omdat er geen dual hose systemen zijn in NL. Slaapkamer koel en een vliegtuig naast je bed, maar alle overige ruimtes worden bloedheet door vacuum
BradKing schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:44:
[...]

Hm ik zou bij plaatsing op galerij in een complex me ook zorgen maken om regels rondom brandveiligheid, vooral het vrijhouden van vluchtwegen? Geen manier om de buitenunit op balkon of aan raam te hangen?
Dan moet de buitenunit wel een enorm ding zijn. Maar ja, monoblock aan de wand met twee gaten in de geval blokkeert niets, maar daar kan ik het geluidsniveau helemaal niet van inschatten. En als dat een probleem is, heb ik twee gaten in de gevel.

[ Voor 39% gewijzigd door Marselaar op 27-06-2026 08:46 ]

linktr.ee/Marselaar

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Orion84 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:53:
@DaniëlWW2 je had het ook over een plat dak, kan je de buitenunit niet vanuit het raam daar op zetten, of is die afstand te groot? Zo heb ik dat hier wel gedaan. Niet met een Midea, maar met een oudere versie van de Argo Ulisse Eco, zelfde concept.

Jaren geleden aangeschaft toen ik nog in een huurappartement woonde. Daar stond de buitenunit op het balkon. Op termijn komt er hier wel een keer een vaste installatie voor tenminste de 1e verdieping (wellicht in één keer meepakken als we toch de dakkapel gaan renoveren), maar voor nu maakt dit apparaat zulke tropische weken een stuk minder onaangenaam. En mijlen beter dan de monoblock mobiele airco die ik vroeger bij mijn ouders op mijn zolderkamer had staan.
Ik was al aan meten, maar ik denk het net niet. Die slangen lijken net iets te kort te zijn omdat ik nog iets van een meter aan schuin dak heb en dan het platte dak. Maar die slang moet door het raam en dan naar de binnenunit.

Maar we gaan het zien. In ieder geval ga ik dit niet nogmaals doormaken. We hebben zonnepanelen ook perfect op het zuiden en de salderingsregeling stopt ook. Dus waarom niet?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:36
Ik zit eens te inspecteren of ik dit apparaat kwijt kan bij mij, maar ik heb een beetje vreemd raamkozijn ben ik bang. Ik heb binnen een vensterbank, dan een latje, dan een soort metalen frame (tochtstrip denk ik), dan het kozijn aan de buitenzijde en daaronder weer een vensterbankje van bakstenen. Zou dat kunnen werken? Uiteraard moet ik de hor dan verwijderen en op een andere manier de vliegen en muggen buiten houden. Alternatief is dat ik hem op een tafeltje plaats. Maar hij staat wel op de galerij waar iedereen langsloopt, dus veel ruimte is er niet. Bovendien zou ik hem overdag juist aan de andere kant willen hebben. Daar kan hij prima staan, maar is het wel echt een ding om elke dag te verplaatsen?

[Afbeelding][Afbeelding]
Jij kan toch perfect de houder voor Frans balkon gebruiken ?

Die past over die reling

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 07:58
dehardstyler schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 22:24:
[...]

Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat mijn unit gewoon voor eeuwig op ~50w verbruik in de Smart Home app blijft staan en er dus verder ook echt niks gebeurde. Maar dan is het stekker eruit ef wachten en weer erin en dan werkt het direct weer. Als jij dat echt meerdere keren achter elkaar kan doen en elke keer nog steeds niks dan klinkt dat niet goed. Heb je de diagnose gecheckt in de Smart Home app? Daarmee worden 100+ sensoren gechecked, misschien komt daar iets uit?
Het werkt gelukkig nog/weer. Stekker eruit, 5 min wachten, en stekker erin gedaan. Ook even de afstandbediening uit de airflow gehaald zodat deze een representatieve temp afgeeft, en deze met iSense "koppelen" met de binnenunit.

Bladiebla!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:10
daflux schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:29:
[...]

Jij kan toch perfect de houder voor Frans balkon gebruiken ?

Die past over die reling
Als ik hem goed begrijp is dat de galerij. Dan lopen er buren/mensen door je slang :P Daarom wilt hij hem dicht bij de muur

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-06-2026 09:49 ]

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:15
@Marselaar Is dit misschien voor jou een oplossing?

Ik vond het in ieder geval een super slimme manier :) En kan ie eventueel niet op de grond in de gallerij zelf staan? Eventueel op een krukje, dan heb je helemaal geen beugel nodig.

• mautjuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 02-08 23:38

[Afbeelding][Afbeelding]
Kijk even naar mijn post op pagina 16! Heb hem Uiteindelijk iets gekanteld opgehangen met 2 spanbandjes om de unit, 2 om de radiator en dan 2 om hem vast te maken aan elkaar. Voldoende ruimte aan ze zijkant en achterkant om lucht aan te zuigen. Koelt zoals het hoort en doet het al maanden perfect! Switch hem op deze manier tussen werkkamer en slaapkamer. Wellicht past je hor er dan nog steeds in!

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:46
Jammer,gemist dat Hornbach die had,wat een mooie prijs vd cool heat was dat.

Only cool is nu al 100 euri duurder als die.

Vraag: Hoe zit het met onderdelen,bv condenspompje ?

Is condens afvoer ca 1,3 meter omhoog pompen een probleem ?

En als laatste kan je die slang enigsinds buigen ,voorbeeld binnen unit staat tegen de muur ,buiten unit ook tegen die muur dus de slang moet 180 graden bocht maken ,hoe groot word ongeveer die lus ?

• Daniel36
  • Laatst online: 01:39

Daniel36

Lurkin in the shadows

Ik heb nog ff een rondje internet gedaan voor een leverbare Midea mobiele split airco maar helaas.
Wel kwam ik twee mogelijke alternatieven tegen (die tijdelijk ook uitverkocht zijn natuurlijk):

De Evolar EVO-SAP12CHW Mobiele Split Airco
https://www.evolarshop.nl...en.nl&utm_source=daisycon

De Trotec Mobiele split-airconditioner PAC-S 3510 SH
https://nl.trotec.com/sho...16e60339831bf8ef30f2e4728

Na de afgelopen nacht ben ik nog zekerder dat ik in elk geval iets wil kopen.

• ahmadmuhsink
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06 14:44
Kan ik deze winkel vertrouwen? Op het eerste gezicht lijkt het betrouwbaar. https://www.groenehoedduurzaam.nl/portasplit.html

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03:44
ahmadmuhsink schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:46:
Kan ik deze winkel vertrouwen? Op het eerste gezicht lijkt het betrouwbaar. https://www.groenehoedduurzaam.nl/portasplit.html
Wat ik altijd doe bij nieuwe sites/shops is de domeinnaam intikken in google met daarbij "reviews" of "trustpilot", dan krijg je meestal wel een paar sites met goede (of slechte) cijfers. Naar mijn mening is de prijs is wel wat aan de hoge kant, maar niet schandalig hoog zoals bijv op amazon.de waar er nu eentje voor 2975.- staat. Maar er staat ook "verwacht 12-08", waardoor ik daar niet zou bestellen op dit moment

[ Voor 19% gewijzigd door tweakmemore op 27-06-2026 13:54 ]

• Marselaar
CrashOverDrive schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Als ik hem goed begrijp is dat de galerij. Dan lopen er buren/mensen door je slang :P Daarom wilt hij hem dicht bij de muur
Klopt :) Ik heb nog even gemeten en ik ben denk ik te bang dat het gezeik gaat opleveren. Hij steekt toch wel wat uit. Iedereen kan er prima langs, maar als er 's nachts geluid uit dat ding komt? Mss koop ik hem voor de woonkamer. Kan ik het eerst even proberen en dan misschien voorzichtig een keer bij de slaapkamer. Of de buitenunit de hal in om de rest van mijn huis op te warmen, net zoals een normale monoblock doet

linktr.ee/Marselaar

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-08 17:42
Magnolia schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:16:
[...]

Heb een identiek dakkappel raam, en wil ook de portasplit installeren. Heb je al een goede oplossing hiervoor gevonden inmiddels?
Nee, geen oplossing gevonden en heb hem dan ook weer teruggebracht.

• Marselaar
Marty12345 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:04:
[...]

Nee, geen oplossing gevonden en heb hem dan ook weer teruggebracht.
Ik gok dat je hem hier voor meer had kunnen verkopen >:)

linktr.ee/Marselaar

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
mij wel gelukt, klemschroeven door gezaagd en van de andere kant erin geschroefd, toen paste het net op mijn kozijn. Heerlijk koel geslapen bij 20c terwijl buiten 40c was.. Wel nadeel is de stugge en niet los te maken slang en Chinese onoverzichtelijk app.

Koelprestaties en volume zijn heel goed.

[ Voor 45% gewijzigd door Magnolia op 27-06-2026 15:21 ]

Ontspan.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

tweakmemore schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:52:
[...]

Wat ik altijd doe bij nieuwe sites/shops is de domeinnaam intikken in google met daarbij "reviews" of "trustpilot", dan krijg je meestal wel een paar sites met goede (of slechte) cijfers. Naar mijn mening is de prijs is wel wat aan de hoge kant, maar niet schandalig hoog zoals bijv op amazon.de waar er nu eentje voor 2975.- staat. Maar er staat ook "verwacht 12-08", waardoor ik daar niet zou bestellen op dit moment
Nou ik zou deze partij wel vetrouwen, bestaan al heel lang in die branche.

Ook de levertijd komt overeen met een andere partij die hem ook aanbiedt voor levering "eind Juli "
Zelfde prijs maar dan exclusief verzenden, dat zit er bij Groene Hoed wel bij dus die prijs vindt ik zo gek nog niet.
Denk dat er een container onderweg is met die dingen en dat een aantal partijen ze in hebben kunnen kopen, Recharged heeft die boot gemist...

-edit-

Nou ik ga het meemaken, toch maar 1 besteld bij Green hat, hopen dat ik niet mijn woorden moet inslikken als straks alleen een stapel bakstenen wordt geleverd, of helemaal niks :+

[ Voor 8% gewijzigd door Humma Kavula op 27-06-2026 15:52 ]

Wear Sunscreen!

• CrashOverDrive
Humma Kavula schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:39:
[...]

Recharged heeft die boot gemist...
Daarom verkopen hun het goedkopere model voor het gemak maar voor de prijs van de duurdere ;)

• tweakmemore
[...]

Ook de levertijd komt overeen met een andere partij die hem ook aanbiedt voor levering "eind Juli "
Zelfde prijs maar dan exclusief verzenden, dat zit er bij Groene Hoed wel bij dus die prijs vindt ik zo gek nog niet.
Denk dat er een container onderweg is met die dingen en dat een aantal partijen ze in hebben kunnen kopen, Recharged heeft die boot gemist...
Ah ja, het eerste stuk over de reviews checken gaf antwoord op de vraag die gesteld werd. Het tweede stuk was mijn persoonlijke mening op basis van de dynamiek tussen schaarste, prijs en levertijd. Als ze morgen hadden kunnen leveren was dit best een goede prijs geweest, maar met "verwachte" levertijd van anderhalve maand en redelijke kans dat we dan niet meer in een hittegolf zitten verschuift voor mij die dynamiek, en daarmee wat dan een goede prijs is. Ik zou dan wachten om te zien of ik 'm ergens komende tijd voor rond de 750-800 euro kan kopen, waar ze regelmatig voor langs zijn gekomen. Maar nogmaals dat is heel persoonlijk 😊

Edit: ik zag ook jouw edit, dus heb nog even de reviews gecheckt, die zien er op zich prima uit, dus ik zou me niet zo snel zorgen maken over een doos met stenen of iets. 😄

[ Voor 6% gewijzigd door tweakmemore op 27-06-2026 16:05 ]

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

tweakmemore schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 15:59:
[...]

Het tweede stuk was mijn persoonlijke mening op basis van de dynamiek tussen schaarste, prijs en levertijd. Als ze morgen hadden kunnen leveren was dit best een goede prijs geweest, maar met "verwachte" levertijd van anderhalve maand en redelijke kans dat we dan niet meer in een hittegolf zitten verschuift voor mij die dynamiek, en daarmee wat dan een goede prijs is. Ik zou dan wachten om te zien of ik 'm ergens komende tijd voor rond de 750-800 euro kan kopen, waar ze regelmatig voor langs zijn gekomen. Maar nogmaals dat is heel persoonlijk 😊
Dat is inderdaad heel persoonlijk, mijn redenatie om nu iets meer te betalen is dat ik verwacht dat deze apparaten momenteel zo gewild zijn dat heel de EU op de wachtlijst staat ( bij wijze van ).
Kijk naar Recharged, die dingen zijn dus nu ook gewoon weer uitverkocht voor €999,- ex verzenden.

Ik heb nu (over een aantal weken.. ) iig de Heat en Cool met meer BTU en prijs incl. verzenden.
Ik verwacht dat ze de komende maanden gewoon erg lastig te krijgen zullen zijn en al helemaal niet voor de Adviesprijs.
Dus ik begrijp jouw standpunt ook zeker en daarom is het persoonlijk want hoe graag wil je er een.

Wear Sunscreen!

• tweakmemore
Humma Kavula schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:09:
[...]

Dat is inderdaad heel persoonlijk, mijn redenatie om nu iets meer te betalen is dat ik verwacht dat deze apparaten momenteel zo gewild zijn dat heel de EU op de wachtlijst staat ( bij wijze van ).
Kijk naar Recharged, die dingen zijn dus nu ook gewoon weer uitverkocht voor €999,- ex verzenden.

Ik heb nu (over een aantal weken.. ) iig de Heat en Cool met meer BTU en prijs incl. verzenden.
Ik verwacht dat ze de komende maanden gewoon erg lastig te krijgen zullen zijn en al helemaal niet voor de Adviesprijs.
Dus ik begrijp jouw standpunt ook zeker en daarom is het persoonlijk want hoe graag wil je er een.
Inderdaad, goed dat we elkaar hebben kunnen vinden ook al zijn we tot een andere uitkomst gekomen. Ik weet wel, voor mezelf, dat als de hittegolf voorbij is de urgentie om snel een unit in huis te hebben sterk af zal nemen. Daarmee is mijn worst-case-scenario natuurlijk ook dat we half augustus nog steeds een hittegolf hebben en er nog steeds niets beschikbaar is voor de reguliere prijzen (Los van dat jij er dan wel lekker koeltjes bij zit natuurlijk)😄

• ahmadmuhsink
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06 14:44
[...]

-edit-

Nou ik ga het meemaken, toch maar 1 besteld bij Green hat, hopen dat ik niet mijn woorden moet inslikken als straks alleen een stapel bakstenen wordt geleverd, of helemaal niks :+
Ik heb de gok ook gewaagd en er eentje besteld! Ben benieuwd wie van ons de eerste baksteen krijgt 😂

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-07 20:35
Blazings schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:01:
[...]

Tja, dat is een hele andere situatie. Ik zit 2 hoog in een huur appartement uit 1968, waar sinds 2 jaar pas dubbel glas in zit. Geen zonwering aan de buitenkant en dat is ook niet zelf te fixen op die hoogte. De verhuurder gaat geen euro uitgeven die niet noodzakelijk is.
Bij zonsopkomst staat de zon op de slaapkamer en om 12:00 draait hij naar de woonkamer, tot zonsondergang. Zelfs met alles potdicht houden, gordijnen dicht en 's nachts luchten (voor zover dat zin heeft) is het inmiddels al 30 graden binnen en alle zuurstof eruit. Als je slecht tegen de warmte kan is dat echt killing. Zoals iemand anders ook al aangaf duurt het vervolgens nog minstens een week om de warmte er een beetje uit te krijgen. De voorspellingen voor volgende week beginnen inmiddels ook al weer te stijgen.
Het is nog niet eens juli en we hebben dit gezeik al. Denk dat het elk jaar zo wordt, dus de investering van een airco is het mij wel waard. Jammer genoeg dus net te laat met die beslissing.
" De verhuurder gaat geen euro uitgeven die niet noodzakelijk is.

Verhuurder moet zorgen dat het niet zo warm wordt in het appartement ,zover ik weet is dit een C-gebrek, verhuurder heeft tevens een zorgplicht, deze hitte tast het woongenot aan, maar dit wordt een langdurig juridisch getouwtrek.

Je brengt nu een verbetering aan door het plaatsen van een airco, verder nog even kijken in overleg of je screens ( aan de gevel ) mag plaatsen dit is tevens een opwaardering, mocht je verhuizen dan neem je alles mee, tevens zijn temperaturen van 30+ ongezond, zelfs een gezond persoon trekt dit niet.

• tronmedia
ahmadmuhsink schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 16:57:
[...]

Ik heb de gok ook gewaagd en er eentje besteld! Ben benieuwd wie van ons de eerste baksteen krijgt 😂
Ja of een ander model, krijg je weer van ja deze is net zo goed

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07 23:01
Wie maalt om betrouwbaar, want er staat nu ook Backorder, bij die groene nog wat site.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-07 03:25

Dreanor

Joene

Marselaar schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 14:27:
[...]

Klopt :) Ik heb nog even gemeten en ik ben denk ik te bang dat het gezeik gaat opleveren. Hij steekt toch wel wat uit. Iedereen kan er prima langs, maar als er 's nachts geluid uit dat ding komt? Mss koop ik hem voor de woonkamer. Kan ik het eerst even proberen en dan misschien voorzichtig een keer bij de slaapkamer. Of de buitenunit de hal in om de rest van mijn huis op te warmen, net zoals een normale monoblock doet
Beetje offtopic misschien maar als dit de galerij is dan is "er prima langs kunnen" geen argument wat betreft vluchtroutes. Die moeten bijna altijd 100% vrij zijn van obstakels, dus geen plantenbakken, stoelen of airco units.

Dus ik zou mijzelf eerst even inlezen hoe/wat bij je eigen woon situatie van toepassing is. Want de eigenaar van het gebouw is eindverantwoordelijke voor het naleven van deze regels. Dit kan de woningbouw zijn (in geval van huur en die hebben vast een clausule die weer op jezelf betreft) of jijzelf (in geval van koop).

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:38
Zouden jullie hem vrij direct op de begane grond aan de straatkant buiten plaatsen? Mijn pa heeft een constructie van hout gemaakt om in het kozijn achter de suncreens te plaatsen. Beetje pico bello maar zo kan die niet zo snel gestolen worden voor ik het door heb. Hij heeft echter moeite om echt goed te koelen, mogelijk door de grote kier in het kiepraam. Nu is door de grote ramen dit eigenlijk een groot aquarium omdat het een oude winkel is geweest. Wat denken jullie? Zou de buiten unit snel gejat worden?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Galukon schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:50:
Zouden jullie hem vrij direct op de begane grond aan de straatkant buiten plaatsen? Mijn pa heeft een constructie van hout gemaakt om in het kozijn achter de suncreens te plaatsen. Beetje pico bello maar zo kan die niet zo snel gestolen worden voor ik het door heb. Hij heeft echter moeite om echt goed te koelen, mogelijk door de grote kier in het kiepraam. Nu is door de grote ramen dit eigenlijk een groot aquarium omdat het een oude winkel is geweest. Wat denken jullie? Zou de buiten unit snel gejat worden?
Stelen heeft niet zoveel nut lijkt mij. Heb je een nutteloze buitenunit.
Aan de andere kant weet je het niet met sommig spul op straat... Als ze er 5 euro voor krijgen voor hun shotje/snuifje...

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-06-2026 19:53 ]

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:38
ManiacsHouse schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:51:
[...]

Stelen heeft niet zoveel nut lijkt mij. Heb je een nutteloze buitenunit.
Aan de andere kant weet je het niet met sommig spul op straat... Als ze er 5 euro voor krijgen voor hun shotje/snuifje...
Mij ook niet, maar in de stad bij het centrum. Er zit vast koper etc in..

• tronmedia
Galukon schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:58:
[...]

Mij ook niet, maar in de stad bij het centrum. Er zit vast koper etc in..
Dit is meer een voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://www.handelsonderneming-rjv.nl/foto/producten/normaal-1_Metalenbeschermkooi750X1050X460MMhandelsondernemingrjv.nl.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door tronmedia op 27-06-2026 20:02 ]

• Marselaar
Dreanor schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 19:23:
[...]

Beetje offtopic misschien maar als dit de galerij is dan is "er prima langs kunnen" geen argument wat betreft vluchtroutes. Die moeten bijna altijd 100% vrij zijn van obstakels, dus geen plantenbakken, stoelen of airco units.
Dank je. Ik denk dat het inderdaad niet slim is om hem daar te bevestigen. Dan zou ik hem misschien hoog kunnen ophangen maar dat is me allemaal veel te veel gedoe. Dan kan ik beter een monoblock met wandmontage nemen (waar ik al toestemming voor heb) of een dual-hose mobiele airco unit die nauwelijks verkrijgbaar zijn in Nederland. Bedankt voor het meedenken.

linktr.ee/Marselaar

• tronmedia
Marselaar schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 21:17:
[...]

Dank je. Ik denk dat het inderdaad niet slim is om hem daar te bevestigen. Dan zou ik hem misschien hoog kunnen ophangen maar dat is me allemaal veel te veel gedoe. Dan kan ik beter een monoblock met wandmontage nemen (waar ik al toestemming voor heb) of een dual-hose mobiele airco unit die nauwelijks verkrijgbaar zijn in Nederland. Bedankt voor het meedenken.
Denk dat je dan een brief krijgt zoals :

" Er is geconstateerd dat dakdelen naast en/of buiten de balkons worden gebruikt voor het plaatsen van spullen, zoals plantenbakken, meubels of andere eigendommen. Wij wijzen u erop dat dit niet is toegestaan. " ( oneigenlijk gebruik )

Zou zeker voor een monoblock gaan.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
candy1 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:19:
Jammer,gemist dat Hornbach die had,wat een mooie prijs vd cool heat was dat.

Only cool is nu al 100 euri duurder als die.

Vraag: Hoe zit het met onderdelen,bv condenspompje ?

Is condens afvoer ca 1,3 meter omhoog pompen een probleem ?

En als laatste kan je die slang enigsinds buigen ,voorbeeld binnen unit staat tegen de muur ,buiten unit ook tegen die muur dus de slang moet 180 graden bocht maken ,hoe groot word ongeveer die lus ?
Bij omhoogpompen is de algemene consensus dat je een terugslagklep in de condenswaterafvoer moet plaatsen. Vriend heeft hem ook en daar ging het ook mis. Door het hoogteverschil loopt er namelijk water terug de bak in zodra de pomp stopt met pompen en dat leidt tot de beruchte P1-error. Ontwerpfout maar makkelijk op te lossen.

Let wel op: het kan niet een willekeurige terugslagklep zijn want die hebben een veel te hoge openingsdruk van soms wel 0,2 bar. Ik heb zelf deze gevonden met een openingsdruk van 0,01 bar:

https://vijvercentrum.nl/products/pp-terugslagklep-6mm

Op Reddit staan er een paar met een openingsdruk van 0,02 bar overigens. Die van mij komt overigens maandag binnen. Ik moet nog testen of ie goed werkt omdat dit een klep is voor een luchtslang aldus vijvercentrum (maar wel om te voorkomen dat er water instroomt dus ja). Op andere sites staat weer: lucht/water/gas.

@candy1

Nog wat aanvullende info. De slang is vrij stug en zwaar (logisch, er zitten hogedrukleidingen in). Een 180 graden bocht gaat lukken maar dan heb je wel een aardig stuk van de slang al verbruikt hoor en ik zou het niet te vaak zo buigen (maar dat is gewoon een gevoelskwestie) Monteer je hem eenmalig per seizoen dan zou ik dat nog wel vertrouwen. Bij mij doet de slang dit omdat ie raar naar binnen moet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU_73zc0hDaMZ3g41JaiR5tCjRM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1M3viZheJquFYkNlnGZqOrca.jpg?f=user_large
Er staat zo geen spanning op maar dit is echt wel de maximale bocht die ik zou willen maken. Ik kan de buitenunit nog wel wat draaien (eerst stond ie overdwars) maar dit is gewoon simpelweg hoe ie nu staat. Niet perse de meest ideale positie maar even voor de bocht in de slang. Dit was de "natuuurlijke bocht" die de slang maakte. De slang laten wegdraaien over de andere kant kostte wat moeite dus ik heb hem zo gelaten.

[ Voor 34% gewijzigd door Korvaag op 28-06-2026 11:08 ]

UNOX: The worst operating system

• candy1
Dank je vd info ,je moet hem dus tweaken.😁

ik denk dat een gaatje in de muur en slangetje direct naar buiten ook nog kan.

Jammer dat ik hem nog niet heb,nergens meer te koop.

• Korvaag
candy1 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:03:
Dank je vd info ,je moet hem dus tweaken.😁

ik denk dat een gaatje in de muur en slangetje direct naar buiten ook nog kan.

Jammer dat ik hem nog niet heb,nergens meer te koop.
Nee dat kan niet want de slang kan niet los.

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:01
vannacht buiten unit eh, buiten laten staan in de regen. Het staat tegen de gevel met ruimte voor de luchtstroom, dus niet helemaal vol erin

Wat water op de bovenkant en vuil aan de ventilator kant. Verder alles oké en het draait nog.

Wellicht een klein mobiel afdakje maken later.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-08 18:04

wontcachme

You catch me? No you wont

Nou, unit nr 2 heeft de P1 error :( ...... Weer een kamer verbouwen voor tafels en emmers plaatsen.

Twee units, nog geen week oud en beide nu p1 errors. En we willen nog geen garantie claimen bij de Mediamarkt (gekocht via Mediamarkt marketplace) omdat we bang zijn dat ze opgestuurd/opgehaald moeten worden en gezien de komende maanden en de temperaturen afgelopen week......

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Roxas95
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 28-07 18:29
Weet niet of iemand dit al heeft gezien/gezegd: Recharged heeft geen voorraad meer voor dit jaar.

• candy1
Korvaag schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:49:
[...]

Bij omhoogpompen is de algemene consensus dat je een terugslagklep in de condenswaterafvoer moet plaatsen. Vriend heeft hem ook en daar ging het ook mis. Door het hoogteverschil loopt er namelijk water terug de bak in zodra de pomp stopt met pompen en dat leidt tot de beruchte P1-error. Ontwerpfout maar makkelijk op te lossen.

Let wel op: het kan niet een willekeurige terugslagklep zijn want die hebben een veel te hoge openingsdruk van soms wel 0,2 bar. Ik heb zelf deze gevonden met een openingsdruk van 0,01 bar:

https://vijvercentrum.nl/products/pp-terugslagklep-6mm

Op Reddit staan er een paar met een openingsdruk van 0,02 bar overigens. Die van mij komt overigens maandag binnen. Ik moet nog testen of ie goed werkt omdat dit een klep is voor een luchtslang aldus vijvercentrum (maar wel om te voorkomen dat er water instroomt dus ja). Op andere sites staat weer: lucht/water/gas.

@candy1

Nog wat aanvullende info. De slang is vrij stug en zwaar (logisch, er zitten hogedrukleidingen in). Een 180 graden bocht gaat lukken maar dan heb je wel een aardig stuk van de slang al verbruikt hoor en ik zou het niet te vaak zo buigen (maar dat is gewoon een gevoelskwestie) Monteer je hem eenmalig per seizoen dan zou ik dat nog wel vertrouwen. Bij mij doet de slang dit omdat ie raar naar binnen moet:

[Afbeelding]
Er staat zo geen spanning op maar dit is echt wel de maximale bocht die ik zou willen maken. Ik kan de buitenunit nog wel wat draaien (eerst stond ie overdwars) maar dit is gewoon simpelweg hoe ie nu staat. Niet perse de meest ideale positie maar even voor de bocht in de slang. Dit was de "natuuurlijke bocht" die de slang maakte. De slang laten wegdraaien over de andere kant kostte wat moeite dus ik heb hem zo gelaten.
Dank je vd extra aanvulling goede info,super die foto.

• candy1
Korvaag schreef op zondag 28 juni 2026 @ 11:07:
[...]

Nee dat kan niet want de slang kan niet los.
Ja dat kan wel, zie you tube.

YouTube: Midea PortaSplit WIRKLICH Wohnungstauglich machen

• Korvaag
Dat is de waterslang. Natuurlijk kan die los want anders kan je er ook geen terugslagklep in zitten. De hogedrukleidingen kunnen niet los dus je kan de slang niet door een gat in de muur krijgen.
edit:
Ah je had het alleen over de condensslang, ik dacht dat je het over de gehele slang had die je naar buiten wilde brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 28-06-2026 13:10 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Alternatief is dat ik hem op een tafeltje plaats. Maar hij staat wel op de galerij waar iedereen langsloopt, dus veel ruimte is er niet. Bovendien zou ik hem overdag juist aan de andere kant willen hebben. Daar kan hij prima staan, maar is het wel echt een ding om elke dag te verplaatsen?
Galerij is gemeenschappelijk openbaar terrein. Tevens een vluchtroute en een toegangsroute voor ambulance en brandweer. Daar mag je helemaal geen tafeltjes plaatsen. Zelfs aan de muur van de galerij hangen mag in de meeste gevallen niet. Daar is vaak een schilderijtje van niet meer dan 50 bij 50 de max.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• tronmedia

• candy1
Overigens zag ik een filmpje dat alleen de oude units de condens problemen hebben,bij de nieuwe is dat kennelijk volgens deze you tuber opgelost.

Diegene die steeds weer P1 problemen hebben kunnen eventueel op de aftap plug aan de achterzijde een los pompje zetten ,of slangetje direct naar buiten.

YouTube: 3 Lösungen für den P1 FEHLER der PORTASPLIT von Midea

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Daniel36 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 13:30:
Ik heb nog ff een rondje internet gedaan voor een leverbare Midea mobiele split airco maar helaas.
Wel kwam ik twee mogelijke alternatieven tegen (die tijdelijk ook uitverkocht zijn natuurlijk):

De Evolar EVO-SAP12CHW Mobiele Split Airco
https://www.evolarshop.nl...en.nl&utm_source=daisycon

De Trotec Mobiele split-airconditioner PAC-S 3510 SH
https://nl.trotec.com/sho...16e60339831bf8ef30f2e4728

Na de afgelopen nacht ben ik nog zekerder dat ik in elk geval iets wil kopen.
Ik zat ook naar de Evolar te kijken, maar werd niet echt enthousiast van deze review van @Noxious

Noxious in "Welke mobiele airco"

• ChillingStream
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06 16:50
Hoi,

ff een kort vraagje over recharged.nl zelf; Ik heb mijn toestel bijna 10 dagen geleden besteld en het toestel nog steeds niet ontvangen. Ik krijg een beetje het gevoel dat ze mijn unit gewoon met meer winst aan iemand mee hebben gegeven op locatie i.p.v. dat ding eindelijk op te sturen :S Zijn er nog anderen die lang moe(s)ten wachten? (Terwijl toen levering in 2 werkdagen beloofd werd)

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ChillingStream schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:56:
Hoi,

ff een kort vraagje over recharged.nl zelf; Ik heb mijn toestel bijna 10 dagen geleden besteld en het toestel nog steeds niet ontvangen. Ik krijg een beetje het gevoel dat ze mijn unit gewoon met meer winst aan iemand mee hebben gegeven op locatie i.p.v. dat ding eindelijk op te sturen :S Zijn er nog anderen die lang moe(s)ten wachten? (Terwijl toen levering in 2 werkdagen beloofd werd)
Heb je ze zelf al gevraagd waar ding blijft? Ze geven op de website aan de rest van het jaar geen voorraad meer te hebben. Dus of je krijgt je geld per omgaande terug of ze krijgen nog wel wat maar die zijn dan al 'gereserveerd' voor lopende bestellingen (zoals jij). Of ze een kunstje geflikt hebben kom je toch nooit achter.

Dat er meerdere bedrijven een slaatje hebben proberen te slaan uit de gekte is wel duidelijk lijkt me.

• ChillingStream
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06 16:50
ManiacsHouse schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Heb je ze zelf al gevraagd waar ding blijft? Ze geven op de website aan de rest van het jaar geen voorraad meer te hebben. Dus of je krijgt je geld per omgaande terug of ze krijgen nog wel wat maar die zijn dan al 'gereserveerd' voor lopende bestellingen (zoals jij). Of ze een kunstje geflikt hebben kom je toch nooit achter.

Dat er meerdere bedrijven een slaatje hebben proberen te slaan uit de gekte is wel duidelijk lijkt me.
Ja sorry ik was vergeten erbij te zetten dat ze woensdag alleen zeiden dat er “iets met de levering mis ging” en de bedoeling is dat ze het vrijdag opnieuw versturen zodat de unit morgen (maandag) geleverd kan worden. wat ik dus verdacht vind is dat je een track&trace hoort te ontvangen en die kreeg ik vrijdag (alweer) niet :|

• CrashOverDrive
ChillingStream schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:18:
[...]

. wat ik dus verdacht vind is dat je een track&trace hoort te ontvangen en die kreeg ik vrijdag (alweer) niet :|
Niet om ze direct te verdedigen met hun gebrekkige communicatie. Maar vrijdag lag wel het halve land op zijn gat met de hitte. Pakjes van 45kg verslepen was misschien uitgesteld :P Ik zou morgen nog even afwachten

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
Bulldog schreef op zondag 28 juni 2026 @ 13:42:
[...]

Ik zat ook naar de Evolar te kijken, maar werd niet echt enthousiast van deze review van @Noxious

Noxious in "Welke mobiele airco"
Ik heb de dag daarna nog de isolatie van m'n dakraam wat verbeterd met wat oud papier :P (kartonnen dozen) en nu is het verschil binnen-buiten zo'n 7-8 graden op 75% van de maximale 'snelheid'. Een stuk beter dan een niet-split maar het is geen magische oplossing.

Ook is de 'slang' zo stug dat die praktisch niet te vormen is wat niet heel praktisch is qua opties om 'm te plaatsen.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Het hele 'mobiele' valt ook wel wat tegen van de portasplit (heb de 12k BTU). De binnenunit is echt ongelofelijk zwaar en lomp (35KG). Bijna niet een trap op te tillen. Heel veel pijn en moeite op zolder gekregen (2 trappen op). Dus al je van plan denkt te zijn om even makkelijk te wisselen tussen verdiepingen kom je bedrogen uit. Zitten wel wieltjes onder dus je zou hem wel eventueel kunnen rijden naar een andere kamer op zelfde verdieping.

Maar tis meer een semi-vaste installatie hier die ik hele zomer niet ga wisselen.

Ontspan.

• daflux
  • Laatst online: 21:36
Zou die een vrij grote living waar een open keuken aan grenst kunnen koelen ? Of koel houden ?

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 19:35
Op Black Friday 2026 kan je hem in de agenda zetten. Laagste prijs.
Voor de 12000 BTU versie rond de €700. De lagere BTU versie ~€650.
In heel Europa zijn dit soort dingen en ventilatoren uitverkocht.
(nee, die Action fan koop je niet, pure rommel)

Ik ben verder benieuwd of ze nog een ander type maken met een langere slang.
Aangezien hier een Velux kantel raam zit in een schuin dak. De opening zit op
1.5 meter hoogte. Dan hang je hem op het dak naar buiten, een plaat / MDF / plexiglas met gat erin voor de slang stop je dan in de dak opening (met een klem oid) en de binnen-unit op een tafel.

ps: kan iemand aangeven hoeveel WATT die dingen eigenlijk trekken op max setting?
Is het bijvoorbeeld zo dat de 12000 BTU versie ~3500 watt trekt en je dan andere apparaten niet meer kan aanzetten? De max is namelijk 16 ampere per stop ~3680 Watt.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:31
freedzed6 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:05:

1.5 meter hoogte. Dan hang je hem op het dak naar buiten, een plaat / MDF / plexiglas met gat erin voor de slang stop je dan in de dak opening (met een klem oid) en de binnen-unit op een tafel.

ps: kan iemand aangeven hoeveel WATT die dingen eigenlijk trekken op max setting?
Is het bijvoorbeeld zo dat de 12000 BTU versie ~3500 watt trekt en je dan andere apparaten niet meer kan aanzetten? De max is namelijk 16 ampere per stop ~3680 Watt.
Die 3,5 kW is het koelvermogen. Het daarvoor benodigde elektrische vermogen is een stuk lager, maar wordt vreemd genoeg niet vermeld.

Het gebruik van BTU zou trouwens verboden moeten worden. Praktisch niemand weet wat het inhoudt en de enige reden dat men het gebruikt is dat het een groot getal is wat de indruk van een krachtig apparaat moet geven.

Van wikipedia: "The British thermal unit (Btu) is a measure of heat, which is a form of energy. It was originally defined as the amount of heat required to raise the temperature of one pound of water by one degree Fahrenheit." Let wel een britse pond is geen 500, maar 453 gram.

Het is dus ook nog een BTU/h: 1000 BTU/h is ongeveer 293 W

Gewoon koelvermogen en opgenomen elektrisch vermogen is wat je zou moeten willen weten.

[ Voor 9% gewijzigd door guido66 op 28-06-2026 18:00 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• candy1

Op max 1200 watt.Maar sommige spreken over 1350 watt

[ Voor 16% gewijzigd door candy1 op 28-06-2026 17:30 ]

• tronmedia
Magnolia schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:21:
Het hele 'mobiele' valt ook wel wat tegen van de portasplit (heb de 12k BTU). De binnenunit is echt ongelofelijk zwaar en lomp (35KG). Bijna niet een trap op te tillen. Heel veel pijn en moeite op zolder gekregen (2 trappen op). Dus al je van plan denkt te zijn om even makkelijk te wisselen tussen verdiepingen kom je bedrogen uit. Zitten wel wieltjes onder dus je zou hem wel eventueel kunnen rijden naar een andere kamer op zelfde verdieping.

Maar tis meer een semi-vaste installatie hier die ik hele zomer niet ga wisselen.
Ja het gewicht is behoorlijk pittig, gelukkig zitten er handvatten aan anders is het helemaal niet te doen.

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

tronmedia schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:45:
[...]

Ja het gewicht is behoorlijk pittig, gelukkig zitten er handvatten aan anders is het helemaal niet te doen.
Mijn voorlopige plan is de binnen unit op zo'n Ikea kruk onder het velux kiepraam zetten en de buitenunit onder het raam op de dakpannen met de geschikte beugel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwdJ5M2AXaBcx7KI2WLhRTeHVOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJeYlcFU6TDnjTSW2bthkXnD.jpg?f=fotoalbum_large
Draagvermogen 100 kg.
Zou moeten kunnen.

• BradKing

Kwam toevallig deze YouTube: Hitzewelle! Die Wahrheit über die Midea PortaSplit nach 400 Kommentaren tegen (autodubbed als je liever geen Duits hebt):

Zijn resultaten lijken te zijn: zo'n 900-1000W op hoogste stand, no turbo.. maar op silent / lagere fan mode eerder tussen de 150-300W. Hij heeft later in het filmpje ook wat dag standen (wel via de app, korrel zout) waarbij hij op dagen als 24 en 25 juni 10-13 kWh gebruikt voor de dag. Das is best een hoop natuurlijk, maar het was ook erg warm.

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

tronmedia schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:45:
[...]

Mijn voorlopige plan is de binnen unit op zo'n Ikea kruk onder het velux kiepraam zetten en de buitenunit onder het raam op de dakpannen met de geschikte beugel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwdJ5M2AXaBcx7KI2WLhRTeHVOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJeYlcFU6TDnjTSW2bthkXnD.jpg?f=fotoalbum_large
Draagvermogen 100 kg.
Zou moeten kunnen.
En dan de hele zomer op zijn plek laten staan dacht ik.

• tronmedia
Daniel36 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:54:
[...]

[Afbeelding]
Draagvermogen 100 kg.
Zou moeten kunnen.
Prima , echter zou ik de Binnen-unit niet op de bodemplaat laten rusten maar op de wieltjes, of komt het krukje overeen met de breedte van de wieltjes ?

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

tronmedia schreef op zondag 28 juni 2026 @ 19:06:
[...]

Prima , echter moet je de Binnen-unit niet op de bodemplaat laten rusten maar op de wieltjes, of komt het krukje overeen met de breedte van de wieltjes ?
Daar heb ik nog niet naar gekeken maar desnoods een plaat osb op maat gezaagd eronder dacht ik.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:22

JME

zeg maar Jamie

Wieltjes wel even fixeren tegen eraf rollen..

• CrashOverDrive
Standaard lengte is daar toch genoeg voor? Die slang is 2 meter en komt iets van 20cm onder de bovenkant van die binnen unit naar buiten (die unit is ook al meer dan een halve meter). Zou genoeg moeten zijn voor een 1,5m hoog raam :?

Al heb ik dat ding nog niet staan, is puur op documentatie :P Misschien dat iemand die hem heeft even kan bevestigen. Zo'n krukje lijkt me niet optimaal

[ Voor 10% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-06-2026 19:24 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Is er ook ergens een versie waar de slang wel los van kan? Ik wil hem namelijk in de garage plaatsen waar ik een oude condensdroger afvoer heb. Maar ja daar past de buitenunit niet doorheen. 😅

failure is the only option

• Schnarfle
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:40
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:04:
Is er ook ergens een versie waar de slang wel los van kan? Ik wil hem namelijk in de garage plaatsen waar ik een oude condensdroger afvoer heb. Maar ja daar past de buitenunit niet doorheen. 😅
Kan technisch niet. Er mag geen lucht in het systeem komen en geen gas ontsnappen.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Schnarfle schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:12:
[...]

Kan technisch niet. Er mag geen lucht in het systeem komen en geen gas ontsnappen.
Was ik al bang voor. Als het zo doorzet dan misschien toch maar een vaste airco in de garage installeren dan.

32 graden daar is niet leuk meer.

failure is the only option

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

Kom net een artikel tegen van Bright:
De Midea PortaSplit: eindelijk een mobiele airco die wél werkt https://share.google/5L4V1fTGP9jYQ6S5Z

Hierin worden leveranciers genoemd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KzD2FiOIl15utnVzr3Dm5_ZNsko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LmwWZcZePhFO4ewEBk2c2GbF.png?f=fotoalbum_large
Midea PortaSplit: Mobiele Split Airco bestellen https://share.google/NmHINREs0YBZQVejn
En:
Evolar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyy2bOcI6aBRDaC2wI7yI5Xhpko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/W3UraGecLBo7oOgIZiQNt3Ns.png?f=fotoalbum_large
Midea PortaSplit: Mobiele Split Airco bestellen https://share.google/U5cJnwaLNT3RIpfwy
Kortom, dat gaat nergens meer over...

• michownz
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-08 14:56
Zijn er mensen die deze vanuit een dakraam hangen? Deze zou voor mijn slaapkamer zijn maar die heeft dus enkel dakramen. Volgens wat ik zie is dat effectief mogelijk, maar ik twijfel hoe goed dit werkt en of het niet naar beneden kan vallen.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Schnarfle schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:12:
[...]

Ah, goed dat je hier nog even op wijst. Wil hem door een kiepraam de slang doen, waar de unit niet doorheen past, maar dat is dus überhaupt geen optie.

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
Ik heb de midea portasplit 12000btu een paar weken geleden aangeschaft. We wisselen af en toe van verdieping als er gewerkt moet worden op zolder. Als ik hem uitzet nadat hij druk bezig is geweest en ik kantel de binnenunit een beetje (20 graden ofzo) om hem de trap op te tillen, komt er best een guts water uit de binnenunit. Zolang hij rechtop staat komt er geen water uit. Uit de buitenunit komt alleen water als hij aanstaat en condenswater afvoert.
Het dopje van de waterafvoer van de binnenunit zit er netjes in en ik kantel hem ook de andere kant op.

Is dit normaal en is er iets tegen te doen toevallig?

• BlackDraakje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:40
baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:31:
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.
Ik heb de Cool mijn woonkamer met keuken is ongeveer 30m2. Ding maakt en houd t prima koel hoor. Sowieso ga ik m niet extreem laag zetten maar vrijdag met 37 graden buiten bleef het hier keurig 24 graden binnen. Ik heb wel zo goed als mogelijk de kieren van mn tuindeur gedicht.

I reject your reality and substitute my own

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-08 08:03
TigerMooD schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:50:
Ik heb de midea portasplit 12000btu een paar weken geleden aangeschaft. We wisselen af en toe van verdieping als er gewerkt moet worden op zolder. Als ik hem uitzet nadat hij druk bezig is geweest en ik kantel de binnenunit een beetje (20 graden ofzo) om hem de trap op te tillen, komt er best een guts water uit de binnenunit. Zolang hij rechtop staat komt er geen water uit. Uit de buitenunit komt alleen water als hij aanstaat en condenswater afvoert.
Het dopje van de waterafvoer van de binnenunit zit er netjes in en ik kantel hem ook de andere kant op.

Is dit normaal en is er iets tegen te doen toevallig?
spreekt beetje voor zich, dopje eraf halen en condenswater compleet leeghalen voorafgaand tillen

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59
Daniel36 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:24:
Kom net een artikel tegen van Bright:
De Midea PortaSplit: eindelijk een mobiele airco die wél werkt https://share.google/5L4V1fTGP9jYQ6S5Z

Hierin worden leveranciers genoemd:
[Afbeelding]
Midea PortaSplit: Mobiele Split Airco bestellen https://share.google/NmHINREs0YBZQVejn
En:
Evolar
[Afbeelding]
Midea PortaSplit: Mobiele Split Airco bestellen https://share.google/U5cJnwaLNT3RIpfwy
Kortom, dat gaat nergens meer over...
Wat een achterlijk gedoe zeg. Gewoon niet meer verkrijgbaar bij Recharged, effe serieus zeg. Hij is dus eigenlijk nergens meer voor een normale prijs te vinden, zucht.

Echte alternatieven zijn er niet he? Gvd wat baal ik, had hem vorige week gewoon moeten kopen voor die 700 euro.

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

devilsnight schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:28:
[...]

Wat een achterlijk gedoe zeg. Gewoon niet meer verkrijgbaar bij Recharged, effe serieus zeg. Hij is dus eigenlijk nergens meer voor een normale prijs te vinden, zucht.

Echte alternatieven zijn er niet he? Gvd wat baal ik, had hem vorige week gewoon moeten kopen voor die 700 euro.
Ik ook, helaas.
Mogelijk kun je uitwijken naar de Evolar of de Trotec, maar ik vrees dat dat hetzelfde verhaal is.

• tronmedia
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:04:
Ik kan me nog een tijd met dit soort van aansluitingen herinneren, maar dit was ook niet ideal, bij het aankoppelen en dan weer loskoppelen ( kwam er later achter dat dit niet de bedoeling was, je kon het maar een aantal keren doen ) kwam er steeds een beetje koelmiddel vrij ( propaan R290 ) dat je uiteindelijk de unit weer kon bijvullen ( via de fabriek ), maar de kosten waar zo hoog dat je beter een nieuwe kon kopen.

Afbeeldingslocatie: https://www.aircondirect.co.uk/Images/77179405-1-eIQ-12WMINVQC_3_supersize.jpg?width=750&height=750&v=6 Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlIHNasRTjzs6OZ20ygF0fuOHKtx8sCrfxPA&sAfbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRHxNlmTQ4bv59fMDpdq0SagHT1HydKTqv-lEohOjvJ&s

[ Voor 45% gewijzigd door tronmedia op 28-06-2026 22:06 ]

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Weg

[ Voor 90% gewijzigd door ericplan op 29-06-2026 07:17 ]

A'dam PVOutput

• Coasterfreak
af en toe oogje houden op https://braucheklima.de/ of https://www.mydealz.de/search?q=portasplit en toeslaan wanneer mogelijk. zal hoe dan ook een battle royale zijn om dit nog deze zomer te bemachtigen

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Coasterfreak schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:42:
af en toe oogje houden op https://braucheklima.de/ of https://www.mydealz.de/search?q=portasplit en toeslaan wanneer mogelijk. zal hoe dan ook een battle royale zijn om dit nog deze zomer te bemachtigen
Via mydealz bij Otto...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz2N_5ySFQHaN9ThHuiz2ZlCwK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6NVI6a5uJvDCgT342owEb8yW.png?f=fotoalbum_large
:o

• Coasterfreak
als ik er 3k voor kan vangen zou ik mijne bijna ervoor willen verkopen :9~

• tronmedia
Ex verzendkosten, kijk dit is dan weer niet netje :(

Zie post onder.

[ Voor 5% gewijzigd door tronmedia op 28-06-2026 22:09 ]

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:12
tronmedia schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Wel inclusief verzendkosten, kijk dit is dan weer netje O-)
Zzgl. betekent exclusief, dus verzendkosten komen er bovenop. En in Duitsland betaal je meestal de echte verzendkosten, voor ene apparaat als deze 50-100 euro vaak ;)

(voor deze "aanbieding" natuurlijk niet relevant, maar wel mocht je m tegenkomen voor een eerlijke prijs)

[ Voor 14% gewijzigd door AvAars op 28-06-2026 22:06 ]

• tronmedia
AvAars schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:04:
[...]

Zzgl. betekent exclusief, dus verzendkosten komen er bovenop. En in Duitsland betaal je meestal de echte verzendkosten, voor ene apparaat als deze 50-100 euro vaak ;)

(voor deze "aanbieding" natuurlijk niet relevant, maar wel mocht je m tegenkomen voor een eerlijke prijs)
Aha, nee dan zie ik toch af van de koop :)

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Weggehaald, link was nep

[ Voor 87% gewijzigd door ericplan op 29-06-2026 07:00 ]

A'dam PVOutput

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Nu al 334x bekeken, die gaat niet voor €800,- weg of hij is al weg :+

[ Voor 24% gewijzigd door Humma Kavula op 29-06-2026 07:27 ]

Wear Sunscreen!

• lorenzopot
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:08

lorenzopot

fenomenaal

Dit is nep en ik hoop toch echt dat niemand hier in trapt.

[ Voor 44% gewijzigd door lorenzopot op 29-06-2026 14:07 ]

• Daniel36

Daniel36

Lurkin in the shadows

20 jaar oud account, 0 beoordelingen.
Hij staat er sinds vandaag weer op, eerder stond ie er ook al.

• Vodkawarrior
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 07-07 20:52
Hebben jullie al eens gekeken op Midea PortaSplit mobiele split airco 3,5kW - Groene Hoed Duurzaam

De prijs is redelijk normaal 999,00 alleen wordt deze pas weer 12-08 verwacht. Maar in Nederland weet je natuurlijk nooit of er nog een goeie nazomer komt.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Vodkawarrior schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:27:
Hebben jullie al eens gekeken op Midea PortaSplit mobiele split airco 3,5kW - Groene Hoed Duurzaam

De prijs is redelijk normaal 999,00 alleen wordt deze pas weer 12-08 verwacht. Maar in Nederland weet je natuurlijk nooit of er nog een goeie nazomer komt.
Ja, heb ik gisteren besteld, prijs is incl. verzenden dus gezien deze schaarste valt de prijs mij mee.

Ik ga morgen ff bellen om te checken of die leverings datum nog klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 28-06-2026 22:32 ]

Wear Sunscreen!

• Vodkawarrior
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 07-07 20:52
Humma Kavula schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:31:
[...]

Ja, heb ik gisteren besteld, prijs is incl. verzenden dus gezien deze schaarste valt de prijs mij mee.

Ik ga morgen ff bellen om te checken of die leverings datum nog klopt.
Jaa dat was ik ook al van plan. Ik heb hem pas vanmiddag besteld bij ze maar hoop toch echt dat ze er 12-08 zijn :)

• croissantje13
  • Nu online
Ik twijfel erover om die van de groene hoed te kopen, al vind ik het wel prijzig en lange wachttijd. Maar de berichten hier over dat ze mogelijk volgens jaar niet meer verkocht mogen worden maken met wel nerveus. Als ik het goed heb, kan je ten alle tijden nog de bestelling annuleren toch voordat het op de post gaat? Dus als ik over een paar weken wel één goedkoper op de kop kan tikken, dan kan ik deze annuleren en het volledige bedrag terugkrijgen?

Gewoon even voor de grap: weet iemand wat de huidige prijsklasse is voor een vaste airco systeem? Zeg maar 1 buitenunit met 3 binnenunits, installatie pas komende winter/lente. Ik zie getallen rondvliegen van 2 duizend tot 10 duizend, en ik weet niet wat ik ervan moet geloven. Ik lees ook dat prijzen (uiteraard) duurder zijn in de zomer, geldt dat ook puur voor offertes aanvragen op dit moment of alleen als je echt per sé met spoed geïnstalleerd wilt hebben?

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

croissantje13 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:37:
Ik twijfel erover om die van de groene hoed te kopen, al vind ik het wel prijzig en lange wachttijd. Maar de berichten hier over dat ze mogelijk volgens jaar niet meer verkocht mogen worden maken met wel nerveus. Als ik het goed heb, kan je ten alle tijden nog de bestelling annuleren toch voordat het op de post gaat? Dus als ik over een paar weken wel één goedkoper op de kop kan tikken, dan kan ik deze annuleren en het volledige bedrag terugkrijgen?

Gewoon even voor de grap: weet iemand wat de huidige prijsklasse is voor een vaste airco systeem? Zeg maar 1 buitenunit met 3 binnenunits, installatie pas komende winter/lente. Ik zie getallen rondvliegen van 2 duizend tot 10 duizend, en ik weet niet wat ik ervan moet geloven. Ik lees ook dat prijzen (uiteraard) duurder zijn in de zomer, geldt dat ook puur voor offertes aanvragen op dit moment of alleen als je echt per sé met spoed geïnstalleerd wilt hebben?
Als jij tijd en ruimte hebt voor een echte split units dan heb je hier niks te zoeken momenteel.

Dit ding is duur (momenteel) en onhandig, niet geschikt voor jou situatie.
Als je Split kan betalen, plaatsen en de buren geen overlast geeft, doen!

Alleen moet je meerdere offertes opvragen en aangeven dat je geen spoed hebt, dat is hun extra verdien model ;)
Dus als je nu voor volgend jaar gaat shoppen kan je denk ik voor een €6k een hele goede setup laten plaatsen, kan goedkoper maar het is wat jij wil natuurlijk.

TLDR: Vergeet dit apparaat en ga voor echte split voor volgend jaar, genoeg andere topics hier te vinden voor meer info over die how to.

Wear Sunscreen!

• BradKing
croissantje13 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:37:
..

Ik heb geen offertes gevraagd, maar wat ik kan vinden klopt die range redelijk.. Er zijn wat aanbieders te vinden die bijvoorbeeld die config zetten rond de €4500 inclusief basic installatie.. dat wordt waarschijnlijk snel wat meer door langere buizen, extra werk nodig voor de configuratie in je huis, maar zelfs met redelijk dure buizen kom je dan redelijk rond die 5-6k terecht.. is vast een beter topic voor.

Voor mij was het ook vanwege appartement en hoogte onmogelijk om buizen buiten te hebben, waardoor het hele systeem minder efficient wordt ook.. Je hebt zoveel keuze aan hoe sterk de buitenunit kan zijn (bv als je altijd maar 1 binnen unit tegelijk aan zou hebben, of juist alle drie op volle kracht) en hoe krachtig alle binnen units moeten zijn (kleine werkruimte vs hele woonkeuken) dat de prijs ook best veel verschilt. Dus lage kant 2k en hogere kant waarschijnlijk aan de 6-8k ranges.. Dan is voor mij de grote portasplit, zolang ik em voor zo'n €800 kan krijgen een goede keuze nog steeds.

• croissantje13
  • Nu online
Humma Kavula schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:46:
[...]

Als jij tijd en ruimte hebt voor een echte split units dan heb je hier niks te zoeken momenteel.

Dit ding is duur (momenteel) en onhandig, niet geschikt voor jou situatie.
Als je Split kan betalen, plaatsen en de buren geen overlast geeft, doen!

Alleen moet je meerdere offertes opvragen en aangeven dat je geen spoed hebt, dat is hun extra verdien model ;)
Dus als je nu voor volgend jaar gaat shoppen kan je denk ik voor een €6k een hele goede setup laten plaatsen, kan goedkoper maar het is wat jij wil natuurlijk.

TLDR: Vergeet dit apparaat en ga voor echte split voor volgend jaar, genoeg andere topics hier te vinden voor meer info over die how to.
BradKing schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:50:
[...]

Ik heb geen offertes gevraagd, maar wat ik kan vinden klopt die range redelijk.. Er zijn wat aanbieders te vinden die bijvoorbeeld die config zetten rond de €4500 inclusief basic installatie.. dat wordt waarschijnlijk snel wat meer door langere buizen, extra werk nodig voor de configuratie in je huis, maar zelfs met redelijk dure buizen kom je dan redelijk rond die 5-6k terecht.. is vast een beter topic voor.

Voor mij was het ook vanwege appartement en hoogte onmogelijk om buizen buiten te hebben, waardoor het hele systeem minder efficient wordt ook.. Je hebt zoveel keuze aan hoe sterk de buitenunit kan zijn (bv als je altijd maar 1 binnen unit tegelijk aan zou hebben, of juist alle drie op volle kracht) en hoe krachtig alle binnen units moeten zijn (kleine werkruimte vs hele woonkeuken) dat de prijs ook best veel verschilt. Dus lage kant 2k en hogere kant waarschijnlijk aan de 6-8k ranges.. Dan is voor mij de grote portasplit, zolang ik em voor zo'n €800 kan krijgen een goede keuze nog steeds.
De tijd en ruimte is er, de vraag is maar net of het financieel haalbaar is. Ik verwacht dat ik zo'n 3k aan budget heb komende lente, ik weet niet of dat genoeg gaat zijn. Ik weet wel dat ik niet nog zo'n hittegolf kan doorstaan. Dus óf ik koop nu zo'n unit en spaar nog een jaartje of 2 door voor een geheel split systeem, of ik ga wel meteen voor de split als dat haalbaar is binnen mijn budget.

Ik ga even op zoek naar topics om hier meer info over in te winnen. En wellicht al wat aanvragen voor offertes uitsturen.

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Vodkawarrior schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Jaa dat was ik ook al van plan. Ik heb hem pas vanmiddag besteld bij ze maar hoop toch echt dat ze er 12-08 zijn :)
In dat geval, laat even weten wat jouw uitkomst is,ook voor @ahmadmuhsink scheelt ons weer bellen :)

Wear Sunscreen!

• afyzendo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16
Ik wil de buitenunit uit een dakraam op een schuin dak gaan hangen. Daar is die optionele universele beugel voor. Maar nu lees ik ook ergens dat de buitenunit minder goed werkt (slecht voor lagers; condensatievloeistof beweegt anders door unit) als ie schuin hangt en dat je hem beter waterpas kan maken. Heeft iemand daar ervaring mee? Er zijn speciale dakconsoles voor buitenunits maar de vraag is of je de buitenunit van de Portasplit daar mooi op vast kan zetten. Of misschien zelf iets tweaken van hardhout... Ik heb de Midea nog niet maar ik denk vast vooruit :)

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59
Ik begrijp niet hoe ik multi-quote moet doen hier. Dus dan maar op deze manier.

@Daniel36 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:33:

[...]

Ik ook, helaas.

Mogelijk kun je uitwijken naar de Evolar of de Trotec, maar ik vrees dat dat hetzelfde verhaal is.
Bedoel je Evolar en Trotec voor het verkrijgen van de Midea? Want bij Evolar is ie 1400 euro of heeft Evolar ook zelf aircos die op de Midea lijken? Ideaal aan de Portasplit vind ik die beugel, dat je echt zelf niets hoeft te doen. Zijn er nog andere mobiele split unit aircos met zo'n beugel? Want ik ben zelf alles behalve handig en juist de ease of use van deze klinkt zo goed.
@lorenzopot t schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:21:

[...]

Hij is alweer weg. Ik zou zoiets alleen doen als ik bij zo'n persoon zelf langs zou kunnen gaan. Nooit zulke bedragen betalen aan een vreemde online. Ik zag volgens mij geen optie dat je het kon ophalen, dus dan zegt dat wel genoeg.
@croissantje13 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:37:

Dat zou goed zuur zijn als ze volgend jaar niet meer worden gemaakt. Maar aan de andere kant, komt Midea niet gewoon met de opvolger in 2027 dan? Ze zouden gek zijn als ze dat niet deden.

• tronmedia
devilsnight schreef op maandag 29 juni 2026 @ 00:34:
Ik begrijp niet hoe ik multi-quote moet doen hier. Dus dan maar op deze manier.

@Daniel36 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 21:33:

[...]

Ik ook, helaas.

Bedoel je Evolar en Trotec voor het verkrijgen van de Midea? Want bij Evolar is ie 1400 euro of heeft Evolar ook zelf aircos die op de Midea lijken? Ideaal aan de Portasplit vind ik die beugel, dat je echt zelf niets hoeft te doen. Zijn er nog andere mobiele split unit aircos met zo'n beugel?
@lorenzopot t schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:21:

[...]

Hij is alweer weg. Ik zou zoiets alleen doen als ik bij zo'n persoon zelf langs zou kunnen gaan. Nooit zulke bedragen betalen aan een vreemde online. Ik zag volgens mij geen optie dat je het kon ophalen, dus dan zegt dat wel genoeg.
@croissantje13 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:37:

Dat zou goed zuur zijn als ze volgend jaar niet meer worden gemaakt. Maar aan de andere kant, komt Midea niet gewoon met de opvolger in 2027 dan? Ze zouden gek zijn als ze dat niet deden.
" Dat zou goed zuur zijn als ze volgend jaar niet meer worden gemaakt. Maar aan de andere kant, komt Midea niet gewoon met de opvolger in 2027 dan? Ze zouden gek zijn als ze dat niet deden. "

Er gaan nogal tegenstrijdige berichten rond over of de Midea Portasplit volgend jaar nog leverbaar is, wat ik erover kan vinden heeft te maken met EU regelgeving en het koudemiddel R32 wat voor de Midea Portasplit wordt gebruikt, er komt een een verbod op het koudemiddel R32 vanaf 2027, bestaande systemen ( of dit ook over mobiele airco's gaat is onduidelijk ) mogen nog steeds bijgevuld worden met R32, het is echt zoeken wat dit voor een invloed heeft op de Midea Portasplit en of Midea in de toekomst overstapt naar R-290 (propaan) wat een toegestaan alternatief is.
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.