• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Pssst..

Op "voorraad" :)
En vergeet code ketelklets15 niet.
Gratis afhalen vanaf 30 juni 12 uur smiddags.
Bij verzending leveren we tussen 1 en 3 juli. Door drukte kunnen we geen specifieke bezorgdag afspreken.

Wear Sunscreen!


  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
D-Ed schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Top. Is dit de alleen koelen variant of ook verwarmen (dus krachtiger)?
de heat en cool, 12k btu variant (krachtiger).

wel tijdig gekocht, ergens in mei, ophalen net over de grens, voordat het echt goed warm werd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DJTgtZ2.jpeg

afgelopen weekend in gebruik genomen, na een tijdje is vloerkoeling niet meer genoeg...

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:44
ecb1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:59:
Op Amazon Duitsland komt de Midea ook af en toe weer voorbij, voor 799 euro.
Echter alleen levering op Duits adres, terwijl er nb Midea Netherlands als verkoper staat vermeld...
Oh dat is apart, ik zie ze wel af en toe oppoppen, maar dan de "peach" kleurige (wist niet eens dat die bestond) en voor 1199,- meen ik. Ik keek zonet op mediamarkt.de, daar staat nu "Dieser Artikel ist bald wieder verfügbar" 🤞 dat zou heel fijn zijn omdat die ook click & collect hebben als het goed is. Oh ja, en voor 749,-. Edit: hmm wel voor de cool variant zie ik

[ Voor 4% gewijzigd door tweakmemore op 25-06-2026 14:18 ]


  • theo777
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:56
Die 2 op marktplaats accepteren alleen betaling via tikkie🤣

  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coasterfreak schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:13:
[...]

de heat en cool, 12k btu variant (krachtiger).

wel tijdig gekocht, ergens in mei, ophalen net over de grens, voordat het echt goed warm werd.

[Afbeelding]

afgelopen weekend in gebruik genomen, na een tijdje is vloerkoeling niet meer genoeg...
Ik zou niet verwachten dat hij het nog deed na zo'n liggend transport.

  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:18:
[...]


Ik zou niet verwachten dat hij het nog deed na zo'n liggend transport.
net zoals een koelkast, 24u+ recht laten staan na transport. in mijn geval heeft het 1111 uur recht gestaan wachtend op een hittegolf :+

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Coasterfreak schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:19:
[...]

net zoals een koelkast, 24u+ recht laten staan na transport. in mijn geval heeft het 1111 uur recht gestaan wachtend op een hittegolf :+
Een normale warmtepomp mag je nooit liggend vervoeren, er zitten dan zelfs kantelindicatoren op de doos.

  • ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:08
tweakmemore schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:16:
[...]

Oh dat is apart, ik zie ze wel af en toe oppoppen, maar dan de "peach" kleurige (wist niet eens dat die bestond) en voor 1199,- meen ik. Ik keek zonet op mediamarkt.de, daar staat nu "Dieser Artikel ist bald wieder verfügbar" 🤞 dat zou heel fijn zijn omdat die ook click & collect hebben als het goed is. Oh ja, en voor 749,-. Edit: hmm wel voor de cool variant zie ik
Gaat ook bij Amazon snel, nu bijv al niet meer beschikbaar, zag ik net.
Wellicht komt ie later weer online.

  • Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 22:12
Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:04:
Pssst..

Op "voorraad" :)
En vergeet code ketelklets15 niet.


[...]
Let wel op dat dit niet de 12000 maar de 8000 BTU versie is (alleen koelen, niet verwarmen).

(En dus pas na de hittegolf leverbaar)

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
Ik ben ook enorm blij met de portasplit, als een van de laatste bij hornbach gehaald, buiten 33 gr nu en binnen heerlijk 25 continu, kouder zet ik niet maakt dan meer geluid, nu stand Cool en Auto fan zacht ruisend binnen en buiten

  • Lnde
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 15:04
Ik heb een vraag die niet over beschikbaarheid gaat, maar voor de mensen die er al één geïnstalleerd hebben: hoe mobiel is de buitenunit? Ik bezit een stukje pand wat (helaas) monument is waardoor continu een buitenunit zichtbaar geen optie is (ik zit aan de straatkant). Zou gaan om het koelen van een slaapkamer, dus na werk (als de gemeentelijke ambtenaren slapen) ophangen, 's ochtends weer binnenhalen. Klinkt dat haalbaar of als een kutidee?

  • ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:08
Lnde schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:37:
Ik heb een vraag die niet over beschikbaarheid gaat, maar voor de mensen die er al één geïnstalleerd hebben: hoe mobiel is de buitenunit? Ik bezit een stukje pand wat (helaas) monument is waardoor continu een buitenunit zichtbaar geen optie is (ik zit aan de straatkant). Zou gaan om het koelen van een slaapkamer, dus na werk (als de gemeentelijke ambtenaren slapen) ophangen, 's ochtends weer binnenhalen. Klinkt dat haalbaar of als een kutidee?
Of misschien een haalbaar kutidee...? 😉

Lijkt me in ieder geval veel gedoe...
Denk echter wel dat er meer mensen zijn die beide units dagelijks verplaatsen, bijv van woonkamer naar slaapkamer.

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
Als het alleen de buitenunit zou zijn is het haalbaar, maar als ook ophangsysteem e.d, binnengehaald en afgebroken moet worden minder haalbaar denk ik.

  • daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Hoeveel water komt er nou uit die unit buiten?

Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast

  • ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:08
PietB51 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:29:
Ik ben ook enorm blij met de portasplit, als een van de laatste bij hornbach gehaald, buiten 33 gr nu en binnen heerlijk 25 continu, kouder zet ik niet maakt dan meer geluid, nu stand Cool en Auto fan zacht ruisend binnen en buiten
Is dat verschil duidelijk qua geluid, onder de 25 C?
Als ik dit apparaat evt eens zou aanschaffen, zou ik wel naar zo'n 22 C willen.

  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
daflux schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:50:
Hoeveel water komt er nou uit die unit buiten?

Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast
hangt natuurlijk af van hoe vochtig de te koelen ruimte natuurlijk is, maar heb dagen gehad dat een emmer van 5L vol was, 2x per dag legen, ochtend en voor het slapen gaan.

beste is op je balkon en via de afvoer daar legen

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:06
Alles hangt af van hoe warm het in je woning is voor je de airco aanzet.


25 -> 22 zal niet teveel lawaai maken


Maar 33 -> 22 ja dan moet die enorm werken en zal er dus ook meer lawaai zijn.

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
ecb1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:55:
[...]


Is dat verschil duidelijk qua geluid, onder de 25 C?
Als ik dit apparaat evt eens zou aanschaffen, zou ik wel naar zo'n 22 C willen.
Schijnt dat de werking het best is met een verschil van 6-8 graden buiten/binnen temperatuur, maar 22 gr zal ook wel lukken hoor maar dan word het verschil zo groot dat je een opduvel krijgt als je buiten stapt en moet dan harder werken dus meer decibels

  • ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:12

ManiacsHouse

Scheisse!

Lnde schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:37:
Ik heb een vraag die niet over beschikbaarheid gaat, maar voor de mensen die er al één geïnstalleerd hebben: hoe mobiel is de buitenunit? Ik bezit een stukje pand wat (helaas) monument is waardoor continu een buitenunit zichtbaar geen optie is (ik zit aan de straatkant). Zou gaan om het koelen van een slaapkamer, dus na werk (als de gemeentelijke ambtenaren slapen) ophangen, 's ochtends weer binnenhalen. Klinkt dat haalbaar of als een kutidee?
Het is toch geen permanente bevestiging? Lekker ophangen. :X Hij is weg te halen. En als ze wellicht gaan zeiken (wie) dan zie je dan wel weer. Of mag er überhaupt niks hangen aan een monument zoals de slurf van je wasdroger uit het raam.

  • loezepoesje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:22
Vraag voor mensen die de Portasplit hebben kunnen bemachtigen vóór de hittegolf: hoe zat het destijds met voorraden? Ik ben echt bang dat ze dadelijk nergens meer te koop zijn in NL, en heb nou niet echt zin om van Zuid-West NL naar Duitsland te rijden.

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
loezepoesje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:21:
Vraag voor mensen die de Portasplit hebben kunnen bemachtigen vóór de hittegolf: hoe zat het destijds met voorraden? Ik ben echt bang dat ze dadelijk nergens meer te koop zijn in NL, en heb nou niet echt zin om van Zuid-West NL naar Duitsland te rijden.
Ik heb m nu 3 weken want zag adv Hornbach Breda voor 789,- en hadden een stuk of 10 staan, direct gehaald maar is blijkbaar hard gegaan

  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
loezepoesje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:21:
Vraag voor mensen die de Portasplit hebben kunnen bemachtigen vóór de hittegolf: hoe zat het destijds met voorraden? Ik ben echt bang dat ze dadelijk nergens meer te koop zijn in NL, en heb nou niet echt zin om van Zuid-West NL naar Duitsland te rijden.
ze stonden voor de hittegolf tot aan het plafond vol met die dingen in de bouwmarkten in duitsland. ook makkelijk gewoon online te reserveren en ophalen wanneer het je uitkwam.

alerts zetten op https://braucheklima.de/ , eentje proberen te reserveren en als het kan ook direct online aftikken. alleen gaan wanneer je de email hebt gekregen dat ie voor je klaarstaat voor ophalen. heb bij de Bauhaus in Krefeld mijn eerste opgehaald ergens in Mei en de tweede bij Toom Norden afgelopen vrijdag.

in nederland stonden ze sowieso niet fatsoenlijk te koop, handjevol bij de bauhaus of hornbach

[ Voor 5% gewijzigd door Coasterfreak op 25-06-2026 16:40 ]

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Ik zie dat de buitenunit hoger zit dan het apparaat zelf. Is er nog een max aangegeven in de gebruiksaanwijzing? Of kun je de unit gewoon zo hoog hangen als de slang toestaat?

Ik wil hem dus uit dit raam (mocht ik er 1 te pakken krijgen...) hangen. Alleen deur zelf is al 2 meter. Moet de binnenunit waarschijnlijk al wat hoger gaan plaatsen.
[Afbeelding]
Moet geen probleem zijn, misschien dat de condenwaterafvoer iets beter zijn best moet doen en dat een deel weer terugloopt maar hier zijn oplossingen voor zoals het condenwater direct opvangen via de achterkant van de Binnen-unit , via Midea Portasplit Reddit staan weer wat leuke berichten hoe ze creatief te werk gaan met dit soort problemen.

  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
Hoe je van de Midea Portasplit een multisplit systeem kunt maken .

  • Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Hoe gemakkelijk til je deze de trap op?

  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
niet makkelijk. binnenunit 33kg, buitenunit 10kg. log ding om op te tillen, met zn tweeen kan het wat makkelijker

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
daflux schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:50:
Hoeveel water komt er nou uit die unit buiten?

Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast
Condenswater direct opvangen aan de achterkant van de binnen--unit , andere optie condenswaterslang langer maken zodat je deze langs de gevel kunt plaatsen, tevens een smalle regenpijp gebruiken ook een optie zodat je het Condenswater beter kunt afvoeren ( in het filmpje wordt een elektrapijp gebruikt )

[ Voor 4% gewijzigd door tronmedia op 25-06-2026 17:14 ]


  • baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:42
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.

  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:44

franssie

Save the albatross

baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:31:
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.
Het is net aan. Hangt een beetje van je isolatie en zonwerende maatregelen af. Aan de andere kant. Het is sowieso beter dan een ding met een hetelucht slang.

https://groupsumi.be/blog...-en-de-equivalentie-in-kw

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 25-06-2026 17:43 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:31:
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.
Moeilijk te beoordelen, iets meer info, heb je veel glas, plat dak, hoeveel uren zon, verdieping, heb je al zonwering buiten, flat, woning, appartementencomplex, zolder, isolatie ,enkel glas of dubbel, staan er warmtebronnen ( apparatuur wat warmte afgeeft ).

  • baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:42
tronmedia schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:46:
[...]

Moeilijk te beoordelen, iets meer info, heb je veel glas, plat dak, hoeveel uren zon, verdieping, heb je al zonwering buiten, flat, woning, appartementencomplex, zolder, isolatie ,enkel glas of dubbel, staan er warmtebronnen ( apparatuur wat warmte afgeeft ).
franssie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:39:
[...]

Het is net aan. Hangt een beetje van je isolatie en zonwerende maatregelen af. Aan de andere kant. Het is sowieso beter dan een ding met een hetelucht slang.

https://groupsumi.be/blog...-en-de-equivalentie-in-kw
appartement is 50m2 . plat dak met nog 1 woning boven me ik zit tussen 2 appartementen in.
Ik heb een lange woonkamer met ramen aan west en oost kant. Dus eigenlijk vanaf 16-17 uur peak zon op achterkant van het huis(westen) totdat hij ondergaat. dubbel glas. Warmte bronnen een desktop computer.

ramen aan de west kant hebben wel rolgordijnen volledig verduisterend en daarnaast nog gordijnen half doorlatend.

Ja het nadeel is . Krijg hem pas rond 1 juli binnen. eigenlijk te laat. dan kan ik denk ik beter wachten tot ik de 12000 btu kan halen ergens. Misschien deze zomer maar gewoon nemen voor wat het is. en in het najaar eentje fixen :(

[ Voor 60% gewijzigd door baxic op 25-06-2026 17:53 ]


  • AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Nou, met dank aan de tip hier over braucheklima.de heb ik er eentje op de kop kunnen tikken. Ik heb hem een uurtje of 3 gekanteld vervoerd (45 graden oid) en lees dat je hem dan wel even rechtop moet laten staan... Maar het liefst doe ik m vanavond wel alvast aan

  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:51:
[...]


[...]

appartement is 50m2 . plat dak met nog 1 woning boven me ik zit tussen 2 appartementen in.
Ik heb een lange woonkamer met ramen aan west en oost kant. Dus eigenlijk vanaf 16-17 uur peak zon op achterkant van het huis(westen) totdat hij ondergaat. dubbel glas. Warmte bronnen een desktop computer.

ramen aan de west kant hebben wel rolgordijnen volledig verduisterend en daarnaast nog gordijnen half doorlatend.

Ja het nadeel is . Krijg hem pas rond 1 juli binnen. eigenlijk te laat. dan kan ik denk ik beter wachten tot ik de 12000 btu kan halen ergens. Misschien deze zomer maar gewoon nemen voor wat het is. en in het najaar eentje fixen :(
12.000 BTU (3,5 kW) is zelfs voor een oppervlakte van 50m2 krap dus zou nog even wachten, je kan er natuurlijk 2 nemen , eerst de Porta Split Cool en later de 12.000 BTU (3,5 kW) versie, je moet zelf kijken wat voor jouw het beste is.

  • ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:12

ManiacsHouse

Scheisse!

AvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:55:
Nou, met dank aan de tip hier over braucheklima.de heb ik er eentje op de kop kunnen tikken. Ik heb hem een uurtje of 3 gekanteld vervoerd (45 graden oid) en lees dat je hem dan wel even rechtop moet laten staan... Maar het liefst doe ik m vanavond wel alvast aan
Is dat gewoon zoekopdracht doen en dan betalen en dan krijg je een mail als er ergens 1 tevoorschijn komt? Flinke rit gemaakt dan.

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
En als de hittegolf en hype over is zal de prijs voor de Cool 8000 btu ook wel rond 200,- zakken schat ik in

  • AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:25:
[...]

Is dat gewoon zoekopdracht doen en dan betalen en dan krijg je een mail als er ergens 1 tevoorschijn komt? Flinke rit gemaakt dan.
Ik heb niet betaald, had de site open met een zoekradius (ik woon in Duitsland)

  • Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-06 18:39
Als je ramen naar buiten openen las ik op youtube dat het dan niet mogelijk is om het op te hangen?

  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
dan heb je een universele hanger nodig

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:04:
Pssst..

Op "voorraad" :)
En vergeet code ketelklets15 niet.


[...]
Oh wow, grapjassen maken hem gewoon nog duurder over een paar uur...
Wees er snel bij voor de prijsverhoging vanavond
00 Dagen
02 Uren
17 Minuten
41 Seconden

Wear Sunscreen!


  • tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 18:51
Tosun schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:39:
Als je ramen naar buiten openen las ik op youtube dat het dan niet mogelijk is om het op te hangen?
Klopt, dan moet je een voorzetraam maken .

Hier heb ik dit gedaan met een andere mobiele airco.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oK1WdDzwBdgxnLHkFIiRdEwkP0o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7wFVlYVM5ngiEKJrfC2W6bv.jpg?f=user_large

  • L vd Heijden
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Ik zie dat de buitenunit hoger zit dan het apparaat zelf. Is er nog een max aangegeven in de gebruiksaanwijzing? Of kun je de unit gewoon zo hoog hangen als de slang toestaat?

Ik wil hem dus uit dit raam (mocht ik er 1 te pakken krijgen...) hangen. Alleen deur zelf is al 2 meter. Moet de binnenunit waarschijnlijk al wat hoger gaan plaatsen.
[Afbeelding]
Je zult de binnen unit op een verhoging moeten plaatsen. Maar, je wilt hem buiten dat klapraam hangen. De buiten unit past hier niet doorheen.

  • PH61
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10:21
daflux schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:31:
Ik hoor eigenlijk amper iets op het filmpje
Ik zou het volume even wat hoger zetten :)

  • CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:58
Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:43:
[...]

Oh wow, grapjassen maken hem gewoon nog duurder over een paar uur...


[...]
Wow. 200 euro duurder dan vorige maand en 50 euro duurder dan vorige week. En dan gaat hij dus weer omhoog. Lijkt Evolar (de enige andere officiele dealer) wel, die heeft hem voor een 'promotieprijs' van 1399 staan :+

  • Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Tosun schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:39:
Als je ramen naar buiten openen las ik op youtube dat het dan niet mogelijk is om het op te hangen?
Ja hoor, dit is mijn oplossing

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP met radiatoren. Elektra: 5,4kWp zonnepanelen, Marstek V.2 5,12kWh FW V1.58 BM V2.16 accu.


  • schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:56
CrashOverDrive schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:46:
[...]

Wow. 200 euro duurder dan vorige maand en 50 euro duurder dan vorige week. En dan gaat hij dus weer omhoog. Lijkt Evolar (de enige andere officiele dealer) wel, die heeft hem voor een 'promotieprijs' van 1399 staan :+
Om vervolgens de prijs niet te verhogen nadat de afteller is verlopen. Nog even snel orders binnen harken van voorraad wat nog geen voorraad is, tjah je moet wat hè als je nieuwe voorraad pas binnen komt na de hittegolf. Triest bedrijf

  • Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

schumi1986 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:17:
[...]

Om vervolgens de prijs niet te verhogen nadat de afteller is verlopen. Nog even snel orders binnen harken van voorraad wat nog geen voorraad is, tjah je moet wat hè als je nieuwe voorraad pas binnen is na de hittegolf. Triest bedrijf
Hij is nu €100,- duurder.. 8)7

Wear Sunscreen!


  • Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 23:12

Dreanor

Joene

€100 duurder? Zeg maar rustig €300 meer in twee dagen tijd! Volgens hun AI bot is de prijs 699 (en stond al voor 749 op de site. Vandaag €999,-

Jammer, leek een prima product maar dit is gewoon crimineel misbruik en hebberig harken van het bedrijf!

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman


  • Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dreanor schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:52:
€100 duurder? Zeg maar rustig €300 meer in twee dagen tijd! Volgens hun AI bot is de prijs 699 (en stond al voor 749 op de site. Vandaag €999,-

Jammer, leek een prima product maar dit is gewoon crimineel misbruik en hebberig harken van het bedrijf!
Klopt wat je zegt, ik had hem toen ook al gezien voor die originele prijs, maar ja..
Het is ook markt werking.
En het product is nog steeds goed, alleen niet voor deze prijs.
Vraag en aanbod.

Als jij het geld er voor over hebt en jij wil zo'n ding nu nog hebben voor de volgend hittegolf die wss volgende maand wel weer gaat komen, tja, hun hebben beschikbaarheid en de "laagste" prijs in NL momenteel.

Nogmaals, ik had als eerste reactie in dit topic al direct gezegd dat ik deze hype afwacht eer dat ik hem koop voor mijn moeder, zal volgend jaar hopelijk zijn.

Maar ergens snap ik Recharged, hoe niet leuk mensen dat ook vinden.
Ik ben verkoper van beroep :+

Wear Sunscreen!


  • Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:36
Besloten om toch even te wachten, aanbieding was leuk, maar net te laat, en ga er niet nog 100 euro extra voor betalen. Zweet nog wel even.

  • tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:44
AvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:55:
Nou, met dank aan de tip hier over braucheklima.de heb ik er eentje op de kop kunnen tikken. Ik heb hem een uurtje of 3 gekanteld vervoerd (45 graden oid) en lees dat je hem dan wel even rechtop moet laten staan... Maar het liefst doe ik m vanavond wel alvast aan
@AvAars Ah gefeliciteerd, enne graag gedaan! Mag ik vragen waar je er uiteindelijk 1 gevonden hebt? Ik ben zelf nog steeds aan het kijken namelijk. Ik had vanmiddag beschikbaarheid gezien bij OBI, maar was te laat. Dit ook omdat click & collect uit stond en ik dus op zoek moest naar een shipping forwarder of iets

  • AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
tweakmemore schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:30:
[...]

@AvAars Ah gefeliciteerd, enne graag gedaan! Mag ik vragen waar je er uiteindelijk 1 gevonden hebt? Ik ben zelf nog steeds aan het kijken namelijk. Ik had vanmiddag beschikbaarheid gezien bij OBI, maar was te laat. Dit ook omdat click & collect uit stond en ik dus op zoek moest naar een shipping forwarder of iets
Bij OBI inderdaad. Kwam in Offenburg (naast Frankfurt) een lading van 13 stuks ineens beschikbaar

  • tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04:44
AvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:51:
[...]

Bij OBI inderdaad. Kwam in Offenburg (naast Frankfurt) een lading van 13 stuks ineens beschikbaar
Ah nice! Wel een pittig stukje rijden trouwens 😄

  • D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:12:
[...]

Klopt wat je zegt, ik had hem toen ook al gezien voor die originele prijs, maar ja..
Het is ook markt werking.
En het product is nog steeds goed, alleen niet voor deze prijs.
Vraag en aanbod.

Als jij het geld er voor over hebt en jij wil zo'n ding nu nog hebben voor de volgend hittegolf die wss volgende maand wel weer gaat komen, tja, hun hebben beschikbaarheid en de "laagste" prijs in NL momenteel.

Nogmaals, ik had als eerste reactie in dit topic al direct gezegd dat ik deze hype afwacht eer dat ik hem koop voor mijn moeder, zal volgend jaar hopelijk zijn.

Maar ergens snap ik Recharged, hoe niet leuk mensen dat ook vinden.
Ik ben verkoper van beroep :+
recharged.nl vertrouw ik al niet meer.. Zijn in mijn optiek gewoon een stel jonge sales mannetjes die onder het mom van ‘verduurzaming’ mensen geld afhandig maken door de afschuwelijke huidige ‘dynamische prijzen’ tactieken. “Betaalbaar verduurzamen” noemen ze dat zelf bij recharged.nl _O-

Als iedereen hier in mee blijft gaan krijgen we dit soort dingen dus tja, sign of the times denk ik. Succes voor de mensen die erin trappen. Ik kijk volgende zomer wel aan of er betere alternatieven zijn voor de zolder. Bij dit bedrijfje zal ik geen order plaatsen in ieder geval, ook niet als de prijzen weer normaliseren.

  • Fraise
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 09:07
Ik overweeg om er een te kopen maar heb paar vragen:

In hoeverre kan de buitenunit blijven staan in weer en wind (regen)

Een vaste airco moet je jaarlijks laten onderhouden. Hoe doe je dat met deze?

  • loezepoesje
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 08:22
PietB51 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:34:
[...]

Ik heb m nu 3 weken want zag adv Hornbach Breda voor 789,- en hadden een stuk of 10 staan, direct gehaald maar is blijkbaar hard gegaan
Ben letterlijk een maand geleden nog bij precies die hornbach geweest. Had er toen al bij stil moeten staan dat t warm ging worden 8)7

  • Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:55
Fraise schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 03:21:
Ik overweeg om er een te kopen maar heb paar vragen:

In hoeverre kan de buitenunit blijven staan in weer en wind (regen)

Een vaste airco moet je jaarlijks laten onderhouden. Hoe doe je dat met deze?
De buitenunit zou prima geschikt moeten zijn om continu buiten te staan. Enige waar je echt op moet letten:

- hoe je de slang naar binnen laat komen en of er daardoor regen naar binnen zou kunnen lopen

- hoe het zit met je inbraak veiligheid als je altijd een raam of deur open hebt

- dat de beugel echt goed vast zit als je die gebruikt, ivm storm


Jaarlijks onderhoud zal de Midea niet nodig hebben, maar wel handig om regelmatig het filter schoon te maken etc.

  • PietB51
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:31
loezepoesje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:47:
[...]

Ben letterlijk een maand geleden nog bij precies die hornbach geweest. Had er toen al bij stil moeten staan dat t warm ging worden 8)7
Ik denk dat na deze hittegolf voorraden weer aangevuld worden en aanbiedingen vanzelf weer komen, ff volhouden nog 😀

  • vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:25
Ik heb de Midea Porta Split (12.000 BTU) nu ook al bijna 2 jaar. Gebruik hem in mijn appartement met veel ramen (nieuwbouw) van ongeveer 82m2. Heb hem geïnstalleerd in mijn woonkamer en de buitenunit op mijn balkon. Balkondeur gaat naar binnen open en er is ook nog een andere balkondeur bij de kleine slaapkamer (kantoor). Verder een gelamineerde pdf plaat van de praxis op maat laten maken en er zelf een gleuf in voor de slang. De plaat gefixeerd met tape in de deuropening. Aan buitenkant is de plaat ook nog bedekte met wit zeil. Dit was vooral tegen de regen, maar isoleert ook een beetje.

Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.

Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.

[ Voor 5% gewijzigd door vdpoorten op 26-06-2026 09:53 ]


  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
vdpoorten schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:51:
Ik heb de Midea Porta Split (12.000 BTU) nu ook al bijna 2 jaar. Gebruik hem in mijn appartement met veel ramen (nieuwbouw) van ongeveer 82m2. Heb hem geïnstalleerd in mijn woonkamer en de buitenunit op mijn balkon. Balkondeur gaat naar binnen open en er is ook nog een andere balkondeur bij de kleine slaapkamer (kantoor). Verder een gelamineerde pdf plaat van de praxis op maat laten maken en er zelf een gleuf in voor de slang. De plaat gefixeerd met tape in de deuropening. Aan buitenkant is de plaat ook nog bedekte met wit zeil. Dit was vooral tegen de regen, maar isoleert ook een beetje.

Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.

Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.
die van mij draait al bijna een week 24/7, hoort niks uit te maken. juist beter om het constant aan te houden want ruimte koel houden gaat wat makkelijker als het ook koel blijft dan wachten tot het weer warm wordt?

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:25
Coasterfreak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:57:
[...]

die van mij draait al bijna een week 24/7, hoort niks uit te maken. juist beter om het constant aan te houden want ruimte koel houden gaat wat makkelijker als het ook koel blijft dan wachten tot het weer warm wordt?
Okee bedankt voor het bevestigen dat dit geen probleem moet zijn. Had voorheen twee mobiele airco's en was daarmee altijd wat voorzichtig. Zetten die nachts uit.

  • TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
vdpoorten schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:51:
Ik heb de Midea Porta Split (12.000 BTU) nu ook al bijna 2 jaar. Gebruik hem in mijn appartement met veel ramen (nieuwbouw) van ongeveer 82m2. Heb hem geïnstalleerd in mijn woonkamer en de buitenunit op mijn balkon. Balkondeur gaat naar binnen open en er is ook nog een andere balkondeur bij de kleine slaapkamer (kantoor). Verder een gelamineerde pdf plaat van de praxis op maat laten maken en er zelf een gleuf in voor de slang. De plaat gefixeerd met tape in de deuropening. Aan buitenkant is de plaat ook nog bedekte met wit zeil. Dit was vooral tegen de regen, maar isoleert ook een beetje.

Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.

Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.
Hier ook bijna een week aan staan. Op 23 graden gezet en silence. Geen issues gehad tot nu. Ik had het gekocht voor deze omstandigheden, en ik ga het gebruiken ook :P

  • Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
D-Ed schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 01:59:
[...]

recharged.nl vertrouw ik al niet meer.. Zijn in mijn optiek gewoon een stel jonge sales mannetjes die onder het mom van ‘verduurzaming’ mensen geld afhandig maken door de afschuwelijke huidige ‘dynamische prijzen’ tactieken. “Betaalbaar verduurzamen” noemen ze dat zelf bij recharged.nl _O-

Als iedereen hier in mee blijft gaan krijgen we dit soort dingen dus tja, sign of the times denk ik. Succes voor de mensen die erin trappen. Ik kijk volgende zomer wel aan of er betere alternatieven zijn voor de zolder. Bij dit bedrijfje zal ik geen order plaatsen in ieder geval, ook niet als de prijzen weer normaliseren.
Ik snap helemaal wat je zegt, en ben het met je eens. Maar waarom vertrouw je ze niet? Ze spelen handig in op de vraag, en ik heb er gisteren ook een besteld ('gelukkig' nog voor 899,-).

  • Sevrang
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:37
Dit is inderdaad wel een interessant systeem. Aan dakramen, zelfs al is er een dakraam op 1m hoogte van de vloer zal het moeilijk haalbaar zijn qua bevestiging aan de buitenkant, neem ik aan?

  • Cadster
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:50
Voor wie van plan is dit apparaat aan te schaffen, lees eerst de test van de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) van juni 2026.

Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.

[ Voor 9% gewijzigd door Cadster op 26-06-2026 11:50 ]


  • Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Cadster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:48:
Voor wie van plan is dit apparaat aan te schaffen, lees eerst de test van de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) van juni 2026.

Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.
goed verhaal, doen we niks mee

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zzw47fN.jpeg

smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh


  • Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cadster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:48:
Voor wie van plan is dit apparaat aan te schaffen, lees eerst de test van de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) van juni 2026.

Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.
Hoe dan? Ding is niet meegenomen in de test toch?
Ihre Nachfrage zu Midea Portasplit COOL
@PieWi: Das angefragte Gerät hatten wir bis jetzt nicht bewertet und können Ihnen dazu keine untersuchungsgestützte Einschätzung geben.
Ihre Nachfrage nehmen wir gerne als Testwunsch auf und leiten ihn an das zuständige Untersuchungsteam zur Kenntnisnahme weiter.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste