de heat en cool, 12k btu variant (krachtiger).D-Ed schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:03:
[...]
Top. Is dit de alleen koelen variant of ook verwarmen (dus krachtiger)?
wel tijdig gekocht, ergens in mei, ophalen net over de grens, voordat het echt goed warm werd.

afgelopen weekend in gebruik genomen, na een tijdje is vloerkoeling niet meer genoeg...
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Oh dat is apart, ik zie ze wel af en toe oppoppen, maar dan de "peach" kleurige (wist niet eens dat die bestond) en voor 1199,- meen ik. Ik keek zonet op mediamarkt.de, daar staat nu "Dieser Artikel ist bald wieder verfügbar" 🤞 dat zou heel fijn zijn omdat die ook click & collect hebben als het goed is. Oh ja, en voor 749,-. Edit: hmm wel voor de cool variant zie ikecb1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:59:
Op Amazon Duitsland komt de Midea ook af en toe weer voorbij, voor 799 euro.
Echter alleen levering op Duits adres, terwijl er nb Midea Netherlands als verkoper staat vermeld...
[ Voor 4% gewijzigd door tweakmemore op 25-06-2026 14:18 ]
Ik zou niet verwachten dat hij het nog deed na zo'n liggend transport.Coasterfreak schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:13:
[...]
de heat en cool, 12k btu variant (krachtiger).
wel tijdig gekocht, ergens in mei, ophalen net over de grens, voordat het echt goed warm werd.
[Afbeelding]
afgelopen weekend in gebruik genomen, na een tijdje is vloerkoeling niet meer genoeg...
net zoals een koelkast, 24u+ recht laten staan na transport. in mijn geval heeft het 1111 uur recht gestaan wachtend op een hittegolfWolly schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:18:
[...]
Ik zou niet verwachten dat hij het nog deed na zo'n liggend transport.
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Een normale warmtepomp mag je nooit liggend vervoeren, er zitten dan zelfs kantelindicatoren op de doos.Coasterfreak schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:19:
[...]
net zoals een koelkast, 24u+ recht laten staan na transport. in mijn geval heeft het 1111 uur recht gestaan wachtend op een hittegolf
Gaat ook bij Amazon snel, nu bijv al niet meer beschikbaar, zag ik net.tweakmemore schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:16:
[...]
Oh dat is apart, ik zie ze wel af en toe oppoppen, maar dan de "peach" kleurige (wist niet eens dat die bestond) en voor 1199,- meen ik. Ik keek zonet op mediamarkt.de, daar staat nu "Dieser Artikel ist bald wieder verfügbar" 🤞 dat zou heel fijn zijn omdat die ook click & collect hebben als het goed is. Oh ja, en voor 749,-. Edit: hmm wel voor de cool variant zie ik
Wellicht komt ie later weer online.
Let wel op dat dit niet de 12000 maar de 8000 BTU versie is (alleen koelen, niet verwarmen).Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:04:
Pssst..
Op "voorraad"![]()
En vergeet code ketelklets15 niet.
[...]
(En dus pas na de hittegolf leverbaar)
Of misschien een haalbaar kutidee...? 😉Lnde schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:37:
Ik heb een vraag die niet over beschikbaarheid gaat, maar voor de mensen die er al één geïnstalleerd hebben: hoe mobiel is de buitenunit? Ik bezit een stukje pand wat (helaas) monument is waardoor continu een buitenunit zichtbaar geen optie is (ik zit aan de straatkant). Zou gaan om het koelen van een slaapkamer, dus na werk (als de gemeentelijke ambtenaren slapen) ophangen, 's ochtends weer binnenhalen. Klinkt dat haalbaar of als een kutidee?
Lijkt me in ieder geval veel gedoe...
Denk echter wel dat er meer mensen zijn die beide units dagelijks verplaatsen, bijv van woonkamer naar slaapkamer.
Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast
Is dat verschil duidelijk qua geluid, onder de 25 C?PietB51 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:29:
Ik ben ook enorm blij met de portasplit, als een van de laatste bij hornbach gehaald, buiten 33 gr nu en binnen heerlijk 25 continu, kouder zet ik niet maakt dan meer geluid, nu stand Cool en Auto fan zacht ruisend binnen en buiten
Als ik dit apparaat evt eens zou aanschaffen, zou ik wel naar zo'n 22 C willen.
hangt natuurlijk af van hoe vochtig de te koelen ruimte natuurlijk is, maar heb dagen gehad dat een emmer van 5L vol was, 2x per dag legen, ochtend en voor het slapen gaan.daflux schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:50:
Hoeveel water komt er nou uit die unit buiten?
Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast
beste is op je balkon en via de afvoer daar legen
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
25 -> 22 zal niet teveel lawaai maken
Maar 33 -> 22 ja dan moet die enorm werken en zal er dus ook meer lawaai zijn.
Schijnt dat de werking het best is met een verschil van 6-8 graden buiten/binnen temperatuur, maar 22 gr zal ook wel lukken hoor maar dan word het verschil zo groot dat je een opduvel krijgt als je buiten stapt en moet dan harder werken dus meer decibelsecb1 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:55:
[...]
Is dat verschil duidelijk qua geluid, onder de 25 C?
Als ik dit apparaat evt eens zou aanschaffen, zou ik wel naar zo'n 22 C willen.
Het is toch geen permanente bevestiging? Lekker ophangen.Lnde schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:37:
Ik heb een vraag die niet over beschikbaarheid gaat, maar voor de mensen die er al één geïnstalleerd hebben: hoe mobiel is de buitenunit? Ik bezit een stukje pand wat (helaas) monument is waardoor continu een buitenunit zichtbaar geen optie is (ik zit aan de straatkant). Zou gaan om het koelen van een slaapkamer, dus na werk (als de gemeentelijke ambtenaren slapen) ophangen, 's ochtends weer binnenhalen. Klinkt dat haalbaar of als een kutidee?
Ik heb m nu 3 weken want zag adv Hornbach Breda voor 789,- en hadden een stuk of 10 staan, direct gehaald maar is blijkbaar hard gegaanloezepoesje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:21:
Vraag voor mensen die de Portasplit hebben kunnen bemachtigen vóór de hittegolf: hoe zat het destijds met voorraden? Ik ben echt bang dat ze dadelijk nergens meer te koop zijn in NL, en heb nou niet echt zin om van Zuid-West NL naar Duitsland te rijden.
ze stonden voor de hittegolf tot aan het plafond vol met die dingen in de bouwmarkten in duitsland. ook makkelijk gewoon online te reserveren en ophalen wanneer het je uitkwam.loezepoesje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:21:
Vraag voor mensen die de Portasplit hebben kunnen bemachtigen vóór de hittegolf: hoe zat het destijds met voorraden? Ik ben echt bang dat ze dadelijk nergens meer te koop zijn in NL, en heb nou niet echt zin om van Zuid-West NL naar Duitsland te rijden.
alerts zetten op https://braucheklima.de/ , eentje proberen te reserveren en als het kan ook direct online aftikken. alleen gaan wanneer je de email hebt gekregen dat ie voor je klaarstaat voor ophalen. heb bij de Bauhaus in Krefeld mijn eerste opgehaald ergens in Mei en de tweede bij Toom Norden afgelopen vrijdag.
in nederland stonden ze sowieso niet fatsoenlijk te koop, handjevol bij de bauhaus of hornbach
[ Voor 5% gewijzigd door Coasterfreak op 25-06-2026 16:40 ]
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Moet geen probleem zijn, misschien dat de condenwaterafvoer iets beter zijn best moet doen en dat een deel weer terugloopt maar hier zijn oplossingen voor zoals het condenwater direct opvangen via de achterkant van de Binnen-unit , via Midea Portasplit Reddit staan weer wat leuke berichten hoe ze creatief te werk gaan met dit soort problemen.ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Ik zie dat de buitenunit hoger zit dan het apparaat zelf. Is er nog een max aangegeven in de gebruiksaanwijzing? Of kun je de unit gewoon zo hoog hangen als de slang toestaat?
Ik wil hem dus uit dit raam (mocht ik er 1 te pakken krijgen...) hangen. Alleen deur zelf is al 2 meter. Moet de binnenunit waarschijnlijk al wat hoger gaan plaatsen.
[Afbeelding]
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Condenswater direct opvangen aan de achterkant van de binnen--unit , andere optie condenswaterslang langer maken zodat je deze langs de gevel kunt plaatsen, tevens een smalle regenpijp gebruiken ook een optie zodat je het Condenswater beter kunt afvoeren ( in het filmpje wordt een elektrapijp gebruikt )daflux schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:50:
Hoeveel water komt er nou uit die unit buiten?
Want ik zou niet willen dat mijn onderburen gaan klagen van wateroverlast
[ Voor 4% gewijzigd door tronmedia op 25-06-2026 17:14 ]
Het is net aan. Hangt een beetje van je isolatie en zonwerende maatregelen af. Aan de andere kant. Het is sowieso beter dan een ding met een hetelucht slang.baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:31:
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.
https://groupsumi.be/blog...-en-de-equivalentie-in-kw
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 25-06-2026 17:43 ]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Moeilijk te beoordelen, iets meer info, heb je veel glas, plat dak, hoeveel uren zon, verdieping, heb je al zonwering buiten, flat, woning, appartementencomplex, zolder, isolatie ,enkel glas of dubbel, staan er warmtebronnen ( apparatuur wat warmte afgeeft ).baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:31:
Ik wil er een halen alleen de enige die er is is de Midea PortaSplit - Porta Split Cool . ik heb een woonkamer van 28m2. zal ik het gewoon doen ? of de hitte nemen voor deze zomer en kijken voor na de zomer.
tronmedia schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:46:
[...]
Moeilijk te beoordelen, iets meer info, heb je veel glas, plat dak, hoeveel uren zon, verdieping, heb je al zonwering buiten, flat, woning, appartementencomplex, zolder, isolatie ,enkel glas of dubbel, staan er warmtebronnen ( apparatuur wat warmte afgeeft ).
appartement is 50m2 . plat dak met nog 1 woning boven me ik zit tussen 2 appartementen in.franssie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:39:
[...]
Het is net aan. Hangt een beetje van je isolatie en zonwerende maatregelen af. Aan de andere kant. Het is sowieso beter dan een ding met een hetelucht slang.
https://groupsumi.be/blog...-en-de-equivalentie-in-kw
Ik heb een lange woonkamer met ramen aan west en oost kant. Dus eigenlijk vanaf 16-17 uur peak zon op achterkant van het huis(westen) totdat hij ondergaat. dubbel glas. Warmte bronnen een desktop computer.
ramen aan de west kant hebben wel rolgordijnen volledig verduisterend en daarnaast nog gordijnen half doorlatend.
Ja het nadeel is . Krijg hem pas rond 1 juli binnen. eigenlijk te laat. dan kan ik denk ik beter wachten tot ik de 12000 btu kan halen ergens. Misschien deze zomer maar gewoon nemen voor wat het is. en in het najaar eentje fixen
[ Voor 60% gewijzigd door baxic op 25-06-2026 17:53 ]
12.000 BTU (3,5 kW) is zelfs voor een oppervlakte van 50m2 krap dus zou nog even wachten, je kan er natuurlijk 2 nemen , eerst de Porta Split Cool en later de 12.000 BTU (3,5 kW) versie, je moet zelf kijken wat voor jouw het beste is.baxic schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:51:
[...]
[...]
appartement is 50m2 . plat dak met nog 1 woning boven me ik zit tussen 2 appartementen in.
Ik heb een lange woonkamer met ramen aan west en oost kant. Dus eigenlijk vanaf 16-17 uur peak zon op achterkant van het huis(westen) totdat hij ondergaat. dubbel glas. Warmte bronnen een desktop computer.
ramen aan de west kant hebben wel rolgordijnen volledig verduisterend en daarnaast nog gordijnen half doorlatend.
Ja het nadeel is . Krijg hem pas rond 1 juli binnen. eigenlijk te laat. dan kan ik denk ik beter wachten tot ik de 12000 btu kan halen ergens. Misschien deze zomer maar gewoon nemen voor wat het is. en in het najaar eentje fixen
Is dat gewoon zoekopdracht doen en dan betalen en dan krijg je een mail als er ergens 1 tevoorschijn komt? Flinke rit gemaakt dan.AvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:55:
Nou, met dank aan de tip hier over braucheklima.de heb ik er eentje op de kop kunnen tikken. Ik heb hem een uurtje of 3 gekanteld vervoerd (45 graden oid) en lees dat je hem dan wel even rechtop moet laten staan... Maar het liefst doe ik m vanavond wel alvast aan
Ik heb niet betaald, had de site open met een zoekradius (ik woon in Duitsland)ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:25:
[...]
Is dat gewoon zoekopdracht doen en dan betalen en dan krijg je een mail als er ergens 1 tevoorschijn komt? Flinke rit gemaakt dan.
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Oh wow, grapjassen maken hem gewoon nog duurder over een paar uur...Humma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:04:
Pssst..
Op "voorraad"![]()
En vergeet code ketelklets15 niet.
[...]
Wees er snel bij voor de prijsverhoging vanavond
00 Dagen
02 Uren
17 Minuten
41 Seconden
Klopt, dan moet je een voorzetraam maken .Tosun schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:39:
Als je ramen naar buiten openen las ik op youtube dat het dan niet mogelijk is om het op te hangen?
Hier heb ik dit gedaan met een andere mobiele airco.
Je zult de binnen unit op een verhoging moeten plaatsen. Maar, je wilt hem buiten dat klapraam hangen. De buiten unit past hier niet doorheen.ManiacsHouse schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Ik zie dat de buitenunit hoger zit dan het apparaat zelf. Is er nog een max aangegeven in de gebruiksaanwijzing? Of kun je de unit gewoon zo hoog hangen als de slang toestaat?
Ik wil hem dus uit dit raam (mocht ik er 1 te pakken krijgen...) hangen. Alleen deur zelf is al 2 meter. Moet de binnenunit waarschijnlijk al wat hoger gaan plaatsen.
[Afbeelding]
Ik zou het volume even wat hoger zettendaflux schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:31:
Ik hoor eigenlijk amper iets op het filmpje
Wow. 200 euro duurder dan vorige maand en 50 euro duurder dan vorige week. En dan gaat hij dus weer omhoog. Lijkt Evolar (de enige andere officiele dealer) wel, die heeft hem voor een 'promotieprijs' van 1399 staanHumma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:43:
[...]
Oh wow, grapjassen maken hem gewoon nog duurder over een paar uur...
[...]
Ja hoor, dit is mijn oplossingTosun schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:39:
Als je ramen naar buiten openen las ik op youtube dat het dan niet mogelijk is om het op te hangen?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238
Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP met radiatoren. Elektra: 5,4kWp zonnepanelen, Marstek V.2 5,12kWh FW V1.58 BM V2.16 accu.
Om vervolgens de prijs niet te verhogen nadat de afteller is verlopen. Nog even snel orders binnen harken van voorraad wat nog geen voorraad is, tjah je moet wat hè als je nieuwe voorraad pas binnen komt na de hittegolf. Triest bedrijfCrashOverDrive schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:46:
[...]
Wow. 200 euro duurder dan vorige maand en 50 euro duurder dan vorige week. En dan gaat hij dus weer omhoog. Lijkt Evolar (de enige andere officiele dealer) wel, die heeft hem voor een 'promotieprijs' van 1399 staan
Hij is nu €100,- duurder..schumi1986 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:17:
[...]
Om vervolgens de prijs niet te verhogen nadat de afteller is verlopen. Nog even snel orders binnen harken van voorraad wat nog geen voorraad is, tjah je moet wat hè als je nieuwe voorraad pas binnen is na de hittegolf. Triest bedrijf
Jammer, leek een prima product maar dit is gewoon crimineel misbruik en hebberig harken van het bedrijf!
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Klopt wat je zegt, ik had hem toen ook al gezien voor die originele prijs, maar ja..Dreanor schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:52:
€100 duurder? Zeg maar rustig €300 meer in twee dagen tijd! Volgens hun AI bot is de prijs 699 (en stond al voor 749 op de site. Vandaag €999,-
Jammer, leek een prima product maar dit is gewoon crimineel misbruik en hebberig harken van het bedrijf!
Het is ook markt werking.
En het product is nog steeds goed, alleen niet voor deze prijs.
Vraag en aanbod.
Als jij het geld er voor over hebt en jij wil zo'n ding nu nog hebben voor de volgend hittegolf die wss volgende maand wel weer gaat komen, tja, hun hebben beschikbaarheid en de "laagste" prijs in NL momenteel.
Nogmaals, ik had als eerste reactie in dit topic al direct gezegd dat ik deze hype afwacht eer dat ik hem koop voor mijn moeder, zal volgend jaar hopelijk zijn.
Maar ergens snap ik Recharged, hoe niet leuk mensen dat ook vinden.
Ik ben verkoper van beroep
@AvAars Ah gefeliciteerd, enne graag gedaan! Mag ik vragen waar je er uiteindelijk 1 gevonden hebt? Ik ben zelf nog steeds aan het kijken namelijk. Ik had vanmiddag beschikbaarheid gezien bij OBI, maar was te laat. Dit ook omdat click & collect uit stond en ik dus op zoek moest naar een shipping forwarder of ietsAvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:55:
Nou, met dank aan de tip hier over braucheklima.de heb ik er eentje op de kop kunnen tikken. Ik heb hem een uurtje of 3 gekanteld vervoerd (45 graden oid) en lees dat je hem dan wel even rechtop moet laten staan... Maar het liefst doe ik m vanavond wel alvast aan
Bij OBI inderdaad. Kwam in Offenburg (naast Frankfurt) een lading van 13 stuks ineens beschikbaartweakmemore schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:30:
[...]
@AvAars Ah gefeliciteerd, enne graag gedaan! Mag ik vragen waar je er uiteindelijk 1 gevonden hebt? Ik ben zelf nog steeds aan het kijken namelijk. Ik had vanmiddag beschikbaarheid gezien bij OBI, maar was te laat. Dit ook omdat click & collect uit stond en ik dus op zoek moest naar een shipping forwarder of iets
Ah nice! Wel een pittig stukje rijden trouwens 😄AvAars schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:51:
[...]
Bij OBI inderdaad. Kwam in Offenburg (naast Frankfurt) een lading van 13 stuks ineens beschikbaar
recharged.nl vertrouw ik al niet meer.. Zijn in mijn optiek gewoon een stel jonge sales mannetjes die onder het mom van ‘verduurzaming’ mensen geld afhandig maken door de afschuwelijke huidige ‘dynamische prijzen’ tactieken. “Betaalbaar verduurzamen” noemen ze dat zelf bij recharged.nlHumma Kavula schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:12:
[...]
Klopt wat je zegt, ik had hem toen ook al gezien voor die originele prijs, maar ja..
Het is ook markt werking.
En het product is nog steeds goed, alleen niet voor deze prijs.
Vraag en aanbod.
Als jij het geld er voor over hebt en jij wil zo'n ding nu nog hebben voor de volgend hittegolf die wss volgende maand wel weer gaat komen, tja, hun hebben beschikbaarheid en de "laagste" prijs in NL momenteel.
Nogmaals, ik had als eerste reactie in dit topic al direct gezegd dat ik deze hype afwacht eer dat ik hem koop voor mijn moeder, zal volgend jaar hopelijk zijn.
Maar ergens snap ik Recharged, hoe niet leuk mensen dat ook vinden.
Ik ben verkoper van beroep
Als iedereen hier in mee blijft gaan krijgen we dit soort dingen dus tja, sign of the times denk ik. Succes voor de mensen die erin trappen. Ik kijk volgende zomer wel aan of er betere alternatieven zijn voor de zolder. Bij dit bedrijfje zal ik geen order plaatsen in ieder geval, ook niet als de prijzen weer normaliseren.
In hoeverre kan de buitenunit blijven staan in weer en wind (regen)
Een vaste airco moet je jaarlijks laten onderhouden. Hoe doe je dat met deze?
Ben letterlijk een maand geleden nog bij precies die hornbach geweest. Had er toen al bij stil moeten staan dat t warm ging wordenPietB51 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:34:
[...]
Ik heb m nu 3 weken want zag adv Hornbach Breda voor 789,- en hadden een stuk of 10 staan, direct gehaald maar is blijkbaar hard gegaan
De buitenunit zou prima geschikt moeten zijn om continu buiten te staan. Enige waar je echt op moet letten:Fraise schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 03:21:
Ik overweeg om er een te kopen maar heb paar vragen:
In hoeverre kan de buitenunit blijven staan in weer en wind (regen)
Een vaste airco moet je jaarlijks laten onderhouden. Hoe doe je dat met deze?
- hoe je de slang naar binnen laat komen en of er daardoor regen naar binnen zou kunnen lopen
- hoe het zit met je inbraak veiligheid als je altijd een raam of deur open hebt
- dat de beugel echt goed vast zit als je die gebruikt, ivm storm
Jaarlijks onderhoud zal de Midea niet nodig hebben, maar wel handig om regelmatig het filter schoon te maken etc.
Ik denk dat na deze hittegolf voorraden weer aangevuld worden en aanbiedingen vanzelf weer komen, ff volhouden nog 😀loezepoesje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:47:
[...]
Ben letterlijk een maand geleden nog bij precies die hornbach geweest. Had er toen al bij stil moeten staan dat t warm ging worden
Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.
Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.
[ Voor 5% gewijzigd door vdpoorten op 26-06-2026 09:53 ]
die van mij draait al bijna een week 24/7, hoort niks uit te maken. juist beter om het constant aan te houden want ruimte koel houden gaat wat makkelijker als het ook koel blijft dan wachten tot het weer warm wordt?vdpoorten schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:51:
Ik heb de Midea Porta Split (12.000 BTU) nu ook al bijna 2 jaar. Gebruik hem in mijn appartement met veel ramen (nieuwbouw) van ongeveer 82m2. Heb hem geïnstalleerd in mijn woonkamer en de buitenunit op mijn balkon. Balkondeur gaat naar binnen open en er is ook nog een andere balkondeur bij de kleine slaapkamer (kantoor). Verder een gelamineerde pdf plaat van de praxis op maat laten maken en er zelf een gleuf in voor de slang. De plaat gefixeerd met tape in de deuropening. Aan buitenkant is de plaat ook nog bedekte met wit zeil. Dit was vooral tegen de regen, maar isoleert ook een beetje.
Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.
Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Okee bedankt voor het bevestigen dat dit geen probleem moet zijn. Had voorheen twee mobiele airco's en was daarmee altijd wat voorzichtig. Zetten die nachts uit.Coasterfreak schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:57:
[...]
die van mij draait al bijna een week 24/7, hoort niks uit te maken. juist beter om het constant aan te houden want ruimte koel houden gaat wat makkelijker als het ook koel blijft dan wachten tot het weer warm wordt?
Hier ook bijna een week aan staan. Op 23 graden gezet en silence. Geen issues gehad tot nu. Ik had het gekocht voor deze omstandigheden, en ik ga het gebruiken ookvdpoorten schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:51:
Ik heb de Midea Porta Split (12.000 BTU) nu ook al bijna 2 jaar. Gebruik hem in mijn appartement met veel ramen (nieuwbouw) van ongeveer 82m2. Heb hem geïnstalleerd in mijn woonkamer en de buitenunit op mijn balkon. Balkondeur gaat naar binnen open en er is ook nog een andere balkondeur bij de kleine slaapkamer (kantoor). Verder een gelamineerde pdf plaat van de praxis op maat laten maken en er zelf een gleuf in voor de slang. De plaat gefixeerd met tape in de deuropening. Aan buitenkant is de plaat ook nog bedekte met wit zeil. Dit was vooral tegen de regen, maar isoleert ook een beetje.
Tijdens deze hittegolf nu ook maximaal ingezet. Vloerventilatoren door het appartement die de lucht vooruit duwen. Heb hem ook vannacht aangelaten omdat de temperatuur nachts nu ook op loopt. Dus nu meer dan 24 uur aan. Ik heb nog even online gekeken en via ChatGPT maar kon nergens een max tijd vinden. Wel om niet continue maximaal te belasten.
Zit er zelfs nu aan te denken om een 2de Porta Splits met 12.000 BTU aan te schaffen zodra deze weer beschikbaar zijn, als extra ondersteuning tijdens een hittegolf en als back up of als er eentje te lang belast is.
Ik snap helemaal wat je zegt, en ben het met je eens. Maar waarom vertrouw je ze niet? Ze spelen handig in op de vraag, en ik heb er gisteren ook een besteld ('gelukkig' nog voor 899,-).D-Ed schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 01:59:
[...]
recharged.nl vertrouw ik al niet meer.. Zijn in mijn optiek gewoon een stel jonge sales mannetjes die onder het mom van ‘verduurzaming’ mensen geld afhandig maken door de afschuwelijke huidige ‘dynamische prijzen’ tactieken. “Betaalbaar verduurzamen” noemen ze dat zelf bij recharged.nl![]()
Als iedereen hier in mee blijft gaan krijgen we dit soort dingen dus tja, sign of the times denk ik. Succes voor de mensen die erin trappen. Ik kijk volgende zomer wel aan of er betere alternatieven zijn voor de zolder. Bij dit bedrijfje zal ik geen order plaatsen in ieder geval, ook niet als de prijzen weer normaliseren.
Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.
[ Voor 9% gewijzigd door Cadster op 26-06-2026 11:50 ]
goed verhaal, doen we niks meeCadster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:48:
Voor wie van plan is dit apparaat aan te schaffen, lees eerst de test van de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) van juni 2026.
Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.
smart fortwo electric drive 17.6kWh, Honda e Advance 35.5kWh
Hoe dan? Ding is niet meegenomen in de test toch?Cadster schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:48:
Voor wie van plan is dit apparaat aan te schaffen, lees eerst de test van de Duitse consumentenbond (Stiftung Warentest) van juni 2026.
Daar komt deze niet zo best uit. Met name de energie efficientie, afkoeltijd, geluidsproductie, instelbaarheid van de luchtstroming en de android app zijn niet zo best.
Ihre Nachfrage zu Midea Portasplit COOL
@PieWi: Das angefragte Gerät hatten wir bis jetzt nicht bewertet und können Ihnen dazu keine untersuchungsgestützte Einschätzung geben.
Ihre Nachfrage nehmen wir gerne als Testwunsch auf und leiten ihn an das zuständige Untersuchungsteam zur Kenntnisnahme weiter.