thunder68 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:37:
[...]
Hoi, ben ook hier aan het kijken naar de Midea portasplit. Heb ook de review van ketelklets gelezen. Wij zijn van plan om áls we hem aanschaffen hem in de zomer te gebruiken om de slaapkamer te koelen (12m2) en in de winter beneden te plaatsen voor bijverwarming in de woonkamer/keuken (38m2) zodat de vloerverwarming niet/minder aan hoeft (gasgestookte cv).
Was vooral benieuwd naar een paar dingetjes waarvan ik hoop dat jij als ervaringsdeskundige die kunt beantwoorden:
-Hoeveel herrie maakt de buitenunit? Aangezien die dichtbij het raam hangt wat op een kiertje staat vraag ik mij af of dat hinderlijk is binnen?
- heb je een foto van de houten plaat? Heb je die dan in plaats van het raam geplaatst?
-bevalt hij goed vwb bedieningsgemak via app en/of afstandsbediening
-is hij beetje zuinig in gebruik?
bedankt alvast voor je reactie!
[mbr]Topic hi-jack wordt niet gewaardeerd => afgesplitst[/]
Hier een kleine update: heb deze uiteindelijk gekocht, was voor mooie prijs €789 bij Hornbach nog op voorraad. Vandaag getest in de woonkamer, geplaatst naast achterdeur zodat de buitenunit op de grond kon staan. Ding werkt perfect, behoorlijk stil en veel instelmogelijkheden vooral in de app. Verbruik valt ook mee, zo rond de 380/400 watt met af en toe uitschieters naar 560watt.
Helaas moet ik voor het goed kunnen monteren van de raambeugel wel een aanpassing maken, maar dat ligt aan mijn kozijn. Een alu profielstrip op de dorpel van het kozijn zit in de weg voor een stevige montage. Maar met een aanpassing zonder het profiel te verwijderen gaat het wél lukken.
Verder besloten om ook een houten plaat in het kozijn te plaatsen met daarin een uitsparing waar de slang doorheen past. Zowel voor dempen van buiten-geluid in het algemeen als warmte is dat fijner.
Hierbij wat plaatjes van de profielstrip van het kozijn, daar ga ik de beugel niet aan monteren. Het systeem van de beugel is verder wel goed doordacht en stevig overigens.