• Mark81
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-08 23:23
GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hij hangt, het raam klapt naar buiten toe open dus op het kozijn was niet mogelijk, gewoon de beugel koud tegen de muur gezet. Alleen nog nadenken om de slang netjes naar binnen te krijgen zodat het raam dicht kan. Desnoods een hap uit het kozijn😅
Zo! Snel gefixt. Hangt mooi!

Ach beetje frisse lucht door de kieren🤪

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:00
best wel offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 22-08-2026 15:43 ]

• tweakmemore
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-08 01:32
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo hij hangt, het raam klapt naar buiten toe open dus op het kozijn was niet mogelijk, gewoon de beugel koud tegen de muur gezet. Alleen nog nadenken om de slang netjes naar binnen te krijgen zodat het raam dicht kan. Desnoods een hap uit het kozijn😅
Dat ziet er netjes uit man! Ik zit ook nog steeds te puzzelen met een raam dat naar buiten open gaat. Hoe heb je de standaard midea bracket zo gemonteerd tegen je muur? Ik heb een huurhuis dus liever wil ik niet boren, maar het begint erop te lijken dat ik weinig andere opties heb.

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:26
tweakmemore schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Dat ziet er netjes uit man! Ik zit ook nog steeds te puzzelen met een raam dat naar buiten open gaat. Hoe heb je de standaard midea bracket zo gemonteerd tegen je muur? Ik heb een huurhuis dus liever wil ik niet boren, maar het begint erop te lijken dat ik weinig andere opties heb.
In de beugel zitten 2 gaten, 2 gaten geboord en klaar is Kees. Buiten unit weegt echt bijna niks, dus het hoeft allemaal niet zo stevig.

• SuperMiep123
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-08 23:19
Ik heb hem ook net binnen, maar heb me toch een beetje vergist in de maat... 8)7 . Normaal ben ik altijd van 'meten is weten' en nu weet ik weer waarom |:(

Ben een vrouw van niet al te groot formaat, en omdat die units aan elkaar vast zitten weet ik al niet hoe ik ze naar boven moet krijgen in m'n eentje.

Ja, hulp inschakelen. Maar het ding dan straks in de schuur bewaren is daardoor bijvoorbeeld geen optie... Vind hem weinig portable wat dat betreft, behalve dat er wieltjes onder zitten... :?

Waar laten jullie vervolgens zo'n gigantisch bakbeest? Ik woon in een kleine tussenwoning en de slaapkamers staan vol met bedden, kledingkasten en bureaus. Tijdelijk voor het raam wanneer hij in gebruik is is natuurlijk prima (hoewel hij ook daarvoor een flinke slag groter is dan verwacht), maar: waar laat ik hem daarna op de bovenverdieping?

Hoe doen jullie dat? En zijn jullie vrouwen wél blij met zo'n gigantisch en lelijk ding in de kamer?

• GekkeGerrit83
SuperMiep123 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:43:
Ik heb hem ook net binnen, maar heb me toch een beetje vergist in de maat... 8)7 . Normaal ben ik altijd van 'meten is weten' en nu weet ik weer waarom |:(

Ben een vrouw van niet al te groot formaat, en omdat die units aan elkaar vast zitten weet ik al niet hoe ik ze naar boven moet krijgen in m'n eentje.

Ja, hulp inschakelen. Maar het ding dan straks in de schuur bewaren is daardoor bijvoorbeeld geen optie... Vind hem weinig portable wat dat betreft, behalve dat er wieltjes onder zitten... :?

Waar laten jullie vervolgens zo'n gigantisch bakbeest? Ik woon in een kleine tussenwoning en de slaapkamers staan vol met bedden, kledingkasten en bureaus. Tijdelijk voor het raam wanneer hij in gebruik is is natuurlijk prima (hoewel hij ook daarvoor een flinke slag groter is dan verwacht), maar: waar laat ik hem daarna op de bovenverdieping?

Hoe doen jullie dat? En zijn jullie vrouwen wél blij met zo'n gigantisch en lelijk ding in de kamer?
Je koopt iets, en dan ga je er over nadenken? Gewicht en maten stonden er gewoon bij! Lelijk ding? Tsja iets persoonlijks, wij vinden het een mooi apparaat voor de slaapkamer. Wij zijn niet van plan om er mee te gaan sjouwen, in de zomer koelen, in de winter verwarmen. Nogmaals, waarom koop je dan zo’n “lelijk” ding?? Je doet je naam wel eer aan!

• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:24

ik zou zeggen het is het 1 of het ander, of je neemt voor lief dat je wat jij een lelijk ding noemt maar je huis wel aangenaam maakt met het warme weer. of je neemt voor lief dat je bijna niet kan ademhalen en bewegen met het warme weer. keuzes keuzes !

• SuperMiep123
Bij mij staat hij gewoon in iedere slaapkamer in de weg en is er, behalve voor het raam, überhaupt geen plek voor. Vandaar dat ik vroeg hoe anderen dat doen. Jaarrond laten staan is gewoon geen optie namelijk.

En ja, ik had goed moeten kijken, dat zei ik ik al. Maar voor iets waarvan wordt gezegd dat het veel voor huurhuizen wordt gebruikt, had ik dit formaat gewoon niet verwacht. Ook niet op basis van de vele foto's en videos die ik al had bekeken.

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:22

In de herfst/winter bewaar ik de portasplit in de schuur. Ik woon ook in een tussenwoning. Schuur is niet geisoleerd daarom heb ik een BBQ bescherm hoes met afmetingen 100x60x150 cm gebruikt (en vastgemaakt met spanbanden).

Transport van en naar de berging gebruik ik een opvouwbaar transportwagen zoals deze.

In berging zet ik op een transportroller zoals deze. Dan staat hij ook wat hoger.

Voordeel is dat ik dan de wieltjes van de portasplit niet moet gebruiken in de tuin. Ik zet het vast met de geleverde rubberen ringen tijdens het transport.

Mijn partner vindt het niet erg. Het is of de portasplit of hitte. De keuze is dan snel gemaakt. Schoonheid is wel iets objectief. En ik vind het wel een strak ontwerp; zeker met andere monoblock mobiele airco's (die zijn trouwens ook niet altijd erg mobiel).

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 28-08 21:18
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke beugel is dit? Die heb ik namelijk ook nodig. Dit is toch niet de standaardbeugel? Het is wat lastig te zien omdat de foto zo klein is.

Edit: ah ik lees het hieronder, thanks. Misschien kan je grotere foto's erop zetten voor ons? Het idee is echt super namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door phoney870 op 22-08-2026 14:37 ]

• tweakmemore
GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:38:
[...]

In de beugel zitten 2 gaten, 2 gaten geboord en klaar is Kees. Buiten unit weegt echt bijna niks, dus het hoeft allemaal niet zo stevig.
Ah dat klinkt heel overzichtelijk inderdaad. Het was op de foto's niet zo goed te zien want ze lijken bij het uploaden geresized te zijn tot een thumbnail formaat. Ik zal eens even gaan kijken en meten of jouw oplossing hier ook haalbaar is. Het liefst nog op een manier dat ik ook de buitenunit weer makkelijk naar binnen til vanuit het raam (bij mij zal het onder het raam en een raamdorpel moeten namelijk). Thanks!

• phoney870
SuperMiep123 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:19:
Bij mij staat hij gewoon in iedere slaapkamer in de weg en is er, behalve voor het raam, überhaupt geen plek voor. Vandaar dat ik vroeg hoe anderen dat doen. Jaarrond laten staan is gewoon geen optie namelijk.
Als je een ladeblok onder het bureau vervangt door poten kan je daar de portasplit neerzetten, je wilt hem niet in een niet geiscoleerde schuur hebben, dan gaat hij veel minder lang mee door vocht en ik heb het idee dat je met vorst ook een probleem krijgt met de gassen in de buizen.
tweakmemore schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:36:
Het liefst nog op een manier dat ik ook de buitenunit weer makkelijk naar binnen til vanuit het raam (bij mij zal het onder het raam en een raamdorpel moeten namelijk). Thanks!
Ik ga daarvoor denk ik een steigertje huren, moet aan 2 kanten van het huis het namelijk bouwen, kost zo'n 50 euro via via. Maar ik twijfel nog, ik overweeg ook sterk om gewoon het raam eruit te halen (zijn niet zo groot) en hem zo aan het kozijn te plaatsen en dan met wat planken met isolatie of iets dergelijks het gat vullen. Ik heb dan alleen geen licht meer in de kamers, maar ik had in de zomer toch de gordijnen vaak dicht. Het raam plaats ik dan weer na de zomer terug in het kozijn. Ik ga ook de Midea PortaSplit beugel bestellen om te zien of dat een optie is, maar het ziet er zo gammel uit en het hangt 10 meter boven de tuindeur en ik wil dat ding niet op mijn hoofd hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door phoney870 op 22-08-2026 19:20 ]

• GekkeGerrit83
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BbTxXYRj/IMG-1821.jpg

Zo beter?

[ Voor 6% gewijzigd door GekkeGerrit83 op 22-08-2026 15:41 ]

• tweakmemore

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

Eix

Waar laten jullie vervolgens zo'n gigantisch bakbeest?
[…]
Hij staat hier op de slaapkamer naast het nachtkastje in een hoek. Niet heel handig en helaas heb ik ook al met verplaatsen het stucwerk beschadigd. Maar afijn, na de zomer zet ik ‘m weer in een hoek op de werkkamer. Ik vind de unit namelijk ook te lomp om te verplaatsen naar de schuur of trapkast. Het is wat het is, de koelte maakt het goed. O+
GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Je koopt iets, en dan ga je er over nadenken? Gewicht en maten stonden er gewoon bij! […]. Nogmaals, waarom koop je dan zo’n “lelijk” ding?? Je doet je naam wel eer aan!
~~
Is zo reageren nu nodig? :S

• TekkenLord
phoney870 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 14:41:
[...]

Als je een ladeblok onder het bureau vervangt door poten kan je daar de portasplit neerzetten, je wilt hem niet in een niet geiscoleerde schuur hebben, dan gaat hij veel minder lang mee door vocht en ik heb het idee dat je met vorst ook een probleem krijgt met de gassen in de buizen.
Hoeveel minder gaat het dan mee en welk probleem met het koelmiddel krijg je dan met lichte vorst en strenge vorst? Ik volg in grote lijnen eigenlijk deze stappen als winteropslag. We hebben niet allemaal veel ruimte voor het binnenshuis opslaan. Mijn unit staat verhoogd in de schuur met een hoes.

Gezien het aantal vorstdagen in de winter is het wel een acceptabel risico voor mij tenminste. Na de winter van 2025-2026, werkt de unit nog goed.

• TekkenLord
GekkeGerrit83 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Je koopt iets, en dan ga je er over nadenken? Gewicht en maten stonden er gewoon bij! Lelijk ding? Tsja iets persoonlijks, wij vinden het een mooi apparaat voor de slaapkamer. Wij zijn niet van plan om er mee te gaan sjouwen, in de zomer koelen, in de winter verwarmen. Nogmaals, waarom koop je dan zo’n “lelijk” ding?? Je doet je naam wel eer aan!
Wie vrij van zonde is, mag de eerste steen gooien. We maken allemaal wel eens (inschattings)fouten. We kunnen elkaar helpen en ervaringen delen. Maar ik vind jouw reactie wel iets te veel van het goede.

• lorenzopot
  • Laatst online: 05:16

lorenzopot

fenomenaal

Ik vind het geen lelijk ding maar verder begrijp ik je heel goed, zelf struggle ik er ook nog mee. Heb één slaapkamer en geen werkkamer oid, geen berging en woon op de derde etage. Ik gok helaas dat hij in de winter een vast plekje in de hoek van m’n slaapkamer krijgt. Andere optie is naar de opslag van een vriend brengen, maar dat zal dan met de auto moeten en is veel gedoe :|

• tweakmemore

Er zal inderdaad ergens ruimte gemaakt moeten worden en als je je in het formaat vergist hebt dan is dat inderdaad even schakelen. Van wat ik gezien en gelezen heb online zijn een hoop opties. Een hoes om het apparaat, room dividers, achter een gordijn(tje) of achter een bankstel. Er zijn zelfs mensen die een soort voorzet kast hebben gemaakt (of een oude kast uitgehold hebben) om 'm te camoufleren. Heel eerlijk klinkt je originele plan van de schuur me ook nog steeds als een prima optie. Dan heb je 2x per jaar even hulp nodig, dat is nog redelijk overzichtelijk lijkt me.

• tweakmemore
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Je opmerking over het kozijn deed me hieraan denken. Een hele kleine kans dat deze precies bij jou past, maar misschien ter inspiratie: https://3dgo.app/models/makerworld/1500387

• GekkeGerrit83
tweakmemore schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:31:
[...]

Je opmerking over het kozijn deed me hieraan denken. Een hele kleine kans dat deze precies bij jou past, maar misschien ter inspiratie: https://3dgo.app/models/makerworld/1500387
Ha thnx! Inderdaad zou dat een goede oplossing kunnen zijn!

Wat betreft mijn vorige reactie, ik bedoelde het niet kwaad, ik vond de reactie alleen wat apart. Te groot te zwaar, lelijk…. Wat moet ik er mee als ik hem niet gebruik…. Tsja dan denk ik toch echt dat je daar niet van te voren over nadenk. Maar nogmaals, ook ik maak fouten, zo is het niet😉

• phoney870
TekkenLord schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 15:06:
Ik volg in grote lijnen eigenlijk deze stappen als winteropslag. We hebben niet allemaal veel ruimte voor het binnenshuis opslaan. Mijn unit staat verhoogd in de schuur met een hoes.
Na het lezen van de stappen wilde ik nog aanvullen om hem op een pallet of iets dergelijks te plaatsen, maar dat doe je al. Zo kan het goed, vooral van belang is een hoes om te voorkomen dat er vocht bij de electronica komt.

Dat van de koelvloeistof klopt niet, ik ga mijn post even editten, in een auto blijft de koelvloeistof van de aicro ook prima als het vriest.

Ik heb ook niet veel ruimte over, heb flinke aanpassingen moeten doen om voor 3 portasplits ruimte te maken. En het grootste probleem wordt nog ze na gebruik allemaal op zolder te stallen, die dingen zijn erg zwaar. Gelukkig wonen mijn net volwassen kinderen hier nog bij mij, ik zie het op mijn middelbare leeftijd somber in om die dingen te gaan tillen.

[ Voor 19% gewijzigd door phoney870 op 22-08-2026 19:22 ]

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:22
Het is eigenlijk ook koudemiddel geen koelvloeistof. Ik heb wel een modelletje met koelvloeistof staan maar die wil je niet een trap op slepen :P (110kg)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Is een traploper geen optie?

https://www.bol.com/nl/nl...87420091626-5090613891956

Wear Sunscreen!

• phoney870
Jim423 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 19:30:
Het is eigenlijk ook koudemiddel geen koelvloeistof. Ik heb wel een modelletje met koelvloeistof staan maar die wil je niet een trap op slepen :P (110kg)
de traploper hierboven gaat tot 120 kilo ;)
Maar een traploper en een trap die niet recht is is ook een verhaal op zich als de trap een bocht maakt, maar het helpt en wel iemand laten helpen. Ik heb weleens een traploper gehuurd bij Boels en deze zijn wel steviger dan die van bol.com, wellicht handig als er een Boels vestiging in de buurt is.

[ Voor 57% gewijzigd door phoney870 op 22-08-2026 20:57 ]

• Raaa010
tweakmemore schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:27:
[...]

Het gaat inderdaad hard bij joybuy. In het kader van die midea transport trein uit China denk ik dat hun magazijn ook stiekem een intercity station is. Ik keek net even op de website en daar staat nu "15k+ sold", dat was 10 dagen geleden nog "5k+ sold"
inmiddels heeft Joybuy joybuy midea portasplit 18k+ verkocht 8)7 en van de 8000Btu versie
2k+ verkocht, blijkbaar is de 12000BTU ook veel beter leverbaar. het is ook meer een logische keuze lijkt mij, gezien de economische omstandigheden, aangezien je er ook mee kan verwarmen. gas of electra, electra is dan veel goedkoper. ik ga het deze winter zeker uitproberen.

• croissantje13
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-08 21:50
Hier is vanmiddag ook de 12k versie geleverd, van Joybuy. Morgen komt mijn neefje met z'n flinke spierballen om 'm de trap op te tillen voor mij.

Ik zie hier veel mensen bespreken hoe jullie hem in de winter gaan opbergen. Nu ben ik wel benieuwd, zijn er ook mensen die hem gewoon laten hangen tijdens de winter? Gezien hij ook kan verwarmen lijkt me dat dat moet kunnen, of vergis ik me daarin met onze natte koude Nederlandse winters?

• Raaa010
croissantje13 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:40:
Hier is vanmiddag ook de 12k versie geleverd, van Joybuy. Morgen komt mijn neefje met z'n flinke spierballen om 'm de trap op te tillen voor mij.

Ik zie hier veel mensen bespreken hoe jullie hem in de winter gaan opbergen. Nu ben ik wel benieuwd, zijn er ook mensen die hem gewoon laten hangen tijdens de winter? Gezien hij ook kan verwarmen lijkt me dat dat moet kunnen, of vergis ik me daarin met onze natte koude Nederlandse winters?
hahaha ik heb het er net over in mijn vorige bericht, het is ook meer een logische keuze lijkt mij, gezien de economische omstandigheden, aangezien je er ook mee kan verwarmen. gas of electra, electra is dan veel goedkoper. ik ga het deze winter zeker uitproberen. als hij mijn huis gewoon comfortabel kan houden zonder al te veel moeite ga ik hem zeker laten hangen er zit ook een beveiliging op tegen bevriezen (vorstbeveiliging) zag ik in de app. ik heb er nog verder niet naar gekeken maar dat is voor komende winter iets om naar te kijken.

[ Voor 13% gewijzigd door Raaa010 op 22-08-2026 22:43 ]

• CollSch
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 28-08 21:19
Ja ik laat hem ook staan ....ben toch nieuwsgierig hoe hij zich houdt . Toch maar een overkapping besteld vanwege misschien sneeuw en hagel.Hij staat bij mij op een terras,denk wel dat kan. Ze raden het eigenlijk ook wel aan.

• phoney870
CollSch schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:08:
Ja ik laat hem ook staan ....ben toch nieuwsgierig hoe hij zich houdt . Toch maar een overkapping besteld vanwege misschien sneeuw en hagel.Hij staat bij mij op een terras,denk wel dat kan. Ze raden het eigenlijk ook wel aan.
Ik zie geen mogelijkheid om een permanente opstelling te maken, hij moet toch ergens naar buiten toe en je kan niet een gat in de muur maken omdat het niet alleen de slang is die naar buiten gaat. Hoe los jij dit op? Een deur of raam altijd open?

• Raaa010
phoney870 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:24:
[...]

Ik zie geen mogelijkheid om een permanente opstelling te maken, hij moet toch ergens naar buiten toe en je kan niet een gat in de muur maken omdat het niet alleen de slang is die naar buiten gaat. Hoe los jij dit op? Een deur of raam altijd open?
zie in het topic voor foto's van de meest mooie creaties sommige mensen zetten een plaat hout of iets dergelijks in hun raam, die naar binnen of buiten open draait, of bij een schuifdeur of gewone deur gebruiken ze '' pool noodels'

• Raaa010
CollSch schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:08:
ik ben er net over aan het lezen, hij kan ten alle tijden buiten blijven hangen, zo lang je de stekker er in hebt zitten! zodra de unit meet dat de tempratuur rond bevriezen ligt, gaat hij zicht zelf warm houden. het is het meest effectief tot 5 graden Celsius tot -7. Als het buiten kouder is dan -7C tot -10C , verliest het zijn werking want dan is er geen warme lucht meer te onttrekken aan de buiten lucht.

• tweakmemore
Raaa010 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:33:
[...]

inmiddels heeft Joybuy joybuy midea portasplit 18k+ verkocht 8)7 en van de 8000Btu versie
2k+ verkocht, blijkbaar is de 12000BTU ook veel beter leverbaar. het is ook meer een logische keuze lijkt mij, gezien de economische omstandigheden, aangezien je er ook mee kan verwarmen. gas of electra, electra is dan veel goedkoper. ik ga het deze winter zeker uitproberen.
Damn, dan gaat het hard inderdaad. De verkoop van de 12k versie inderdaad geen wonder, los van beschikbaarheid zeker ook nog eens omdat deze goedkoper is dan de 8k versie.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe deze verwarmt. En zeker met het oog op dat salderen afloopt ben ik ook benieuwd of het bijv dmv home assistant of iets mogelijk is om het beetje zon dat de panelen vangen in de winter in te zetten voor verwarming met de portasplit. In elk geval gebruik ik de opgewekte stroom dan zelf nog in plaats van dat ik het voor nop teruggeef aan het net en vervolgens wel kuibieke meters gas af moet rekenen om de CV aan te slingeren.

Ik heb nog geen homeassistant echter, en ook nog geen ervaring daarmee, dus dat voelt als nog wel een flink project. Daarnaast natuurlijk ook dat bericht dat onlangs langskwam over dat het niet meer mogelijk is of gaat zijn om api keys voor de portasplit te extraheren. Maar misschien heeft iemand anders hier dat recent nog gedaan.

• SuperMiep123
tweakmemore schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:58:
Hmm die standaard ophang unit heeft maar ongeveer 5cm om aan vast te klemmen. Ik heb hier van die wat oudere kozijnen, met een raam dat naar buiten opent, waardoor dat niet gaat passen vrees ik. Bovendien zit er ook nog zo'n uitstekende vensterbank (of hoe dat ook heet). Heeft iemand hier daar al een mooie oplossing voor (of gezien ergens)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor de constructieve reacties! Het was even de schrik van 'wat heb ik nu in huis gehaald' O+

Uiteindelijk met wat meetwerk een waarschijnlijk passende opbergplaats gevonden in een slaapkamer. De units staan nog beneden dus heb het nog niet kunnen uitproberen. Overigens kudo's voor iedereen die de units of de doos in z'n eentje naar boven sjouwt! Heb overlegd met mijn twee tieners, maar zelfs die zagen het niet zitten om het met elkaar naar boven te krijgen ;)

Maar nu het volgende probleem: naar buiten draaiend raam, hardhouten kozijn van 5cm diep en 3cm hoog. Zelfde als in de foto's van de post van Tweakmemore hierboven, maar dan zonder de stenen vensterbank. Dus de standaard beugel past sowieso niet.

Van de universele (die nog in m'n winkelmandje bij Amazon ligt) krijg ik steeds meer het idee dat het ook niet gaat werken. Zou dan de dakraam opzet moeten zijn. Maar die mounting plate zit vast met een soort Tesa plakstrip? Er lijken wel schroefgaatjes in te zitten ook. Maar dit is een huurhuis en ik heb dan alsnog mijn twijfels of het stevig gaat zijn. Je mist toch de zwaartekracht die het bij een schuin dak op z'n plek houdt. En het moet ook niet zo zijn dat bij een windvlaag de hele onderdorpel van het kozijn aan gort wordt getrokken ;) . Onder het raam zit een houten gevelplaat. En het enige stuk muur in de buurt zit achter het opendraaiende raam.

Dus ik twijfel nog steeds. Terwijl ik hem eigenlijk wel heel graag zou willen gebruiken. Alternatieven zijn op de bergzolder via het dakraam en de vlizotrap. Of beneden via eenzelfde raam als boven, maar dan kan ik hem gewoon los in de tuin zetten ;)

• Raaa010
tweakmemore schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:57:
[...]

Damn, dan gaat het hard inderdaad. De verkoop van de 12k versie inderdaad geen wonder, los van beschikbaarheid zeker ook nog eens omdat deze goedkoper is dan de 8k versie.

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe deze verwarmt. En zeker met het oog op dat salderen afloopt ben ik ook benieuwd of het bijv dmv home assistant of iets mogelijk is om het beetje zon dat de panelen vangen in de winter in te zetten voor verwarming met de portasplit. In elk geval gebruik ik de opgewekte stroom dan zelf nog in plaats van dat ik het voor nop teruggeef aan het net en vervolgens wel kuibieke meters gas af moet rekenen om de CV aan te slingeren.

Ik heb nog geen homeassistant echter, en ook nog geen ervaring daarmee, dus dat voelt als nog wel een flink project. Daarnaast natuurlijk ook dat bericht dat onlangs langskwam over dat het niet meer mogelijk is of gaat zijn om api keys voor de portasplit te extraheren. Maar misschien heeft iemand anders hier dat recent nog gedaan.
als ik het goed begreep kan je met deze app , de token vinden en zelfs exporteren en importeren, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN3ALS14r8_3wL1L5be2tkamurU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngI84uoDrlT0BFt0TXlNmBrA.jpg?f=fotoalbum_large

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:11

rvk

Raaa010 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:07:
[...]
als ik het goed begreep kan je met deze app , de token vinden en zelfs exporteren en importeren, ~[Afbeelding]~[/url]
Dat is alleen nodig als je niet via de cloud wilt werken. Ik heb in HA gewoon mijn SmartHome credentials aangegeven en de airco werd gelijk gevonden.

Als je het echt zonder cloud wilt doen en alles lokaal wilt houden dan moet je inderdaad tokens gaan exporteren.

• Raaa010
rvk schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Dat is alleen nodig als je niet via de cloud wilt werken. Ik heb in HA gewoon mijn SmartHome credentials aangegeven en de airco werd gelijk gevonden.

Als je het echt zonder cloud wilt doen en alles lokaal wilt houden dan moet je inderdaad tokens gaan exporteren.
correct, en er zijn ook genoeg mensen, net als de persoon die gisteren aan het miepen was over Joybuy en China, die willen het vast ook niet ''online'' gebruiken, ik zelf gebruikt bijde apps puur omdat je met de Climapilot app net wat meer commando's kan geven, en ook kan zien of je waterpomp draait of niet. en tevens als je had gelezen vroeg de vorige tweaker naar een mogelijkheid om de token te vinden, vaardaar dat ik die app deel. je moet goed lezen @rvk ik weet het is zondag maar al wel 11 uur inmiddels :P

[ Voor 13% gewijzigd door Raaa010 op 23-08-2026 11:01 ]

• IcyK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-08 00:55
Ach ja, de een miept terecht over zijn privacy, de ander onterecht over zijn garantie.
Leven en laten leven, of zoiets. GoT lijkt nu en dan een beetje een ballenbak geworden.

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:12
Vandaag aan de knutsel geweest om een bracket te maken voor een Velux M04 dakraam. Met 71 binnenwerks eigenlijk net iets te smal voor de Midea. Moet dus iets meer moeite doen om de unit naar buiten te brengen. Nu nog karton 5mm.

Iemand nog tips? Dacht om het te maken met XPS plaat 6mm van de Hornbach. Kan je dat lijmen oid?

QBOARD BASIQ Bouwplaat 1200x600x6 mm https://www.hornbach.nl/p...at-1200x600x6-mm/8398870/

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cL1NfdSL/IMG20260823120859.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YqbPKgJ3/IMG20260823120908.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hqKjYXk/IMG20260823120913.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8P0bmb2x/IMG20260823122510.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Carlo Adan op 23-08-2026 13:18 ]

• rvk

rvk

Raaa010 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:59:
[...]
, en ook kan zien of je waterpomp draait of niet. en tevens als je had gelezen vroeg de vorige tweaker naar een mogelijkheid om de token te vinden, vaardaar dat ik die app deel. je moet goed lezen @rvk ik weet het is zondag maar al wel 11 uur inmiddels :P
Ik had het goed gelezen en ik zag niet in de reactie die jij quote dat tweakmemore zich zorgen maakte over privacy. Ik kan me vergissen maar ik ga niet al zijn posts terug doorpluizen.

Dat je de app deelt is helemaal prima (en goed zelfs) maar dan quote je de verkeerde persoon, die nog niet eens HA geïnstalleerd heeft, en nu waarschijnlijk denkt dat het een helse klus wordt. Wat het niet is als je de cloud koppeling gebruikt. Dat wilde ik alleen even duidelijk maken op jouw reactie. Niet als commentaar.

(En dan nog even zeggen dat ik goed moet lezen? Daarom reageer ik nu nog even.)

[ Voor 5% gewijzigd door rvk op 23-08-2026 13:19 ]

• tweakmemore
SuperMiep123 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:06:
[...]

Dank voor de constructieve reacties! Het was even de schrik van 'wat heb ik nu in huis gehaald' O+

Uiteindelijk met wat meetwerk een waarschijnlijk passende opbergplaats gevonden in een slaapkamer. De units staan nog beneden dus heb het nog niet kunnen uitproberen. Overigens kudo's voor iedereen die de units of de doos in z'n eentje naar boven sjouwt! Heb overlegd met mijn twee tieners, maar zelfs die zagen het niet zitten om het met elkaar naar boven te krijgen ;)

Maar nu het volgende probleem: naar buiten draaiend raam, hardhouten kozijn van 5cm diep en 3cm hoog. Zelfde als in de foto's van de post van Tweakmemore hierboven, maar dan zonder de stenen vensterbank. Dus de standaard beugel past sowieso niet.

Van de universele (die nog in m'n winkelmandje bij Amazon ligt) krijg ik steeds meer het idee dat het ook niet gaat werken. Zou dan de dakraam opzet moeten zijn. Maar die mounting plate zit vast met een soort Tesa plakstrip? Er lijken wel schroefgaatjes in te zitten ook. Maar dit is een huurhuis en ik heb dan alsnog mijn twijfels of het stevig gaat zijn. Je mist toch de zwaartekracht die het bij een schuin dak op z'n plek houdt. En het moet ook niet zo zijn dat bij een windvlaag de hele onderdorpel van het kozijn aan gort wordt getrokken ;) . Onder het raam zit een houten gevelplaat. En het enige stuk muur in de buurt zit achter het opendraaiende raam.

Dus ik twijfel nog steeds. Terwijl ik hem eigenlijk wel heel graag zou willen gebruiken. Alternatieven zijn op de bergzolder via het dakraam en de vlizotrap. Of beneden via eenzelfde raam als boven, maar dan kan ik hem gewoon los in de tuin zetten ;)
Graag gedaan! Goed om te horen ook dat je een opbergplek hebt gevonden. Er zijn al wat adviezen recent nog langsgekomen hier, maar met 2 tieners moet het naar boven brengen zeker wel lukken. Persoonlijk zou ik dan eerst uitpakken. Eentje met de 10kg buitenunit voorop, slang over de schouder, en de 2e (sterkste) met de 35kg binnenunit erachteraan. En jij dan erachter als extra support voor als iemand bijv misstapt of de slang lastig doet.

Wat betreft de bracket. Daar heb ik nog naar gezocht, maar ook nog geen echt goed passende oplossing voor gevonden (zonder boren).
a) Met een raam dat naar buiten opengaat zit met de gewone bracket (wat al niet lukt) de buitenunit in de weg dus kan het raam niet terug dicht (evt op te lossen met xps plaat of plexiglas).
b) Een voordeel van die universele bracket is dat de unit dan wel mogelijk/hopelijk onder het raamkozijn komt te hangen, waardoor het raam grotendeels dicht zou moeten kunnen. Maar ik heb nog geen goede oplossing gevonden inderdaad om die unit dan ergens aan vast te maken. Alleen die plakker lijkt me, zeker zonder de hulp van de zwaartekracht die je normaal hebt van het schuine dak niet stevig genoeg. Mijn gedachten gaan nu richting:
1) een verlengstuk waardoor deze helemaal achter de vensterbank (binnen) haakt of
2) "iets" bedenken waardoor je een soort rail krijgt buiten het raamkozijn, waar dan weer de frans balkon bracket aan kan komen te hangen. Maarja dan moet de buitenunit ook weer niet hangen te bungelen natuurlijk, dus moet er iets met de raamdorpel die in de weg zit.

• tweakmemore
Raaa010 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 10:07:
[...]

als ik het goed begreep kan je met deze app , de token vinden en zelfs exporteren en importeren, [Afbeelding]
Ah interessant, dankjewel! Heb je dit zelf ook al gedaan? Ik las net hieronder ook dat het sowieso nog via de cloud kan, dus dat is wel een geruststelling. Maar lokaal lijkt me dan wel fijner/handiger omdat dat meer controle geeft en mogelijk ook sneller reageert.

Ook speelt autonomie daarbij voor een groot deel bij mee, als ik al lees over dat de overheid via de netbeheerder graag controle heeft over mijn zonnepanelen en hoe daar afgelopen jaar in de EU een soort airco-shaming bij is gekomen, dan lijkt mij een portasplit die niet direct aan het internet hangt wel heel erg fijn. Edit: niet privacy dus voor mij, maar ieder heeft z'n eigen beweegredenen tot dingen, hoe terecht of niet. Ik denk dat een groot deel van de privacy naar China ongeveer ophield toen ik de app installeerde en bluetooth + gps toe moest staan zodat de app kon connecten met de portasplit 😄

[ Voor 12% gewijzigd door tweakmemore op 23-08-2026 14:07 ]

• Evert_96
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:24
@SuperMiep123 Is de oplossing die in deze reactie staat ook niet mogelijk bij jou?

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238

• SuperMiep123
Dat denk ik niet. Onder mijn raam zit houten gevelbekleding. En het is een huurhuis dus beter om daar niet mee te gaan rommelen. Het ziet er een beetje uit zoals hieronder (ook wit, dus je ziet het ook nog heel erg, in tegenstelling tot wanneer het een donkerder kleur zou zijn).

Voor nu heb ik uiteindelijk een plek gevonden waar ik wel enigszins tevreden over ben. Hij blijkt beneden namelijk precies onder de vensterbank te passen, achter de eettafel, bij de robotstofzuiger. Precies de luchtuitlaat komt er dan onder vandaan. Dus dan staat het 'lelijke ding' ( :*) ) redelijk 'verstopt', hoef ik er niet mee te sjouwen en is er niet à la minute een ophangsysteem nodig. Maar hebben we wel verkoeling/verwarming. Alleen niet in de slaapkamers (waar ik fulltime thuiswerk en de kinderen hun huiswerk maken en gamen), dus dat is wel erg jammer.

Enige is voor nu nog de isolatie van het raam (+/- 2,5cm opening) en inbraakbeveiliging voor een naar buiten draaiend raam dat dan 24/7 open staat... :?

Afbeeldingslocatie: https://www.artsis.nl/wp-content/uploads/2023/11/van-wijnen-doorzonwoning-vooraanzicht-576x576.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldFxcvqlB8RnsmagPBUkcKGL7MY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6W1fZXMfueLJjn7svBlYRVh.jpg?f=fotoalbum_large

• Raaa010
SuperMiep123 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 18:34:
[...]

Dat denk ik niet. Onder mijn raam zit houten gevelbekleding. En het is een huurhuis dus beter om daar niet mee te gaan rommelen. Het ziet er een beetje uit zoals hieronder (ook wit, dus je ziet het ook nog heel erg, in tegenstelling tot wanneer het een donkerder kleur zou zijn).

Voor nu heb ik uiteindelijk een plek gevonden waar ik wel enigszins tevreden over ben. Hij blijkt beneden namelijk precies onder de vensterbank te passen, achter de eettafel, bij de robotstofzuiger. Precies de luchtuitlaat komt er dan onder vandaan. Dus dan staat het 'lelijke ding' ( :*) ) redelijk 'verstopt', hoef ik er niet mee te sjouwen en is er niet à la minute een ophangsysteem nodig. Maar hebben we wel verkoeling/verwarming. Alleen niet in de slaapkamers (waar ik fulltime thuiswerk en de kinderen hun huiswerk maken en gamen), dus dat is wel erg jammer.

Enige is voor nu nog de isolatie van het raam (+/- 2,5cm opening) en inbraakbeveiliging voor een naar buiten draaiend raam dat dan 24/7 open staat... :?

[Afbeelding][Afbeelding]
de achter kant van de portasplit moet vrij blijven minimaal 20CM van de muur af !, zie handleiding! dit kan schade veroorzaken aan het apparaat.

• Noahhh
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-08 15:18
@SuperMiep123 Let er goed op dat je airco ook voldoende lucht kan aanzuigen, dat gebeurt aan de achterkant (waar het filter zit).

• SuperMiep123
Ah, dank! _/-\o_

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 17:38
Raaa010 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:41:
[...]

hahaha ik heb het er net over in mijn vorige bericht, het is ook meer een logische keuze lijkt mij, gezien de economische omstandigheden, aangezien je er ook mee kan verwarmen. gas of electra, electra is dan veel goedkoper. ik ga het deze winter zeker uitproberen. als hij mijn huis gewoon comfortabel kan houden zonder al te veel moeite ga ik hem zeker laten hangen er zit ook een beveiliging op tegen bevriezen (vorstbeveiliging) zag ik in de app. ik heb er nog verder niet naar gekeken maar dat is voor komende winter iets om naar te kijken.
Doe ik trouwens al een beetje, de game PC houdt hier de hele bovenverdieping van 105m² zo'n beetje warm in de winter, onder belasting is dat toch weer ~1000W, de CV gaat vrijwel nooit aan boven, enkel bij vorst i.v.m. leidingen op laag pitje, enkel beneden op laag pitje met 19-20°C maar dat is een vergelijkbaar oppervlak maar er is dan ook vloerisolatie geweigerd/niet aanwezig (tegelvloer) :D en de kozijnen van 48 jaar oud waren wat tochtig, dat was ook boven maar desondanks bleef het warm genoeg, soms wel 23-25°C in de kamer van de PC, ding staat dan ook vaak 18 uur per dag aan of ik thuis ben of niet en zonder belasting is dat ook al snel 250-300W.

Denk dus dat ik de Midea dan weinig nodig zal hebben, maar het maakt het zeker interessant, het is alleen de vraag hoe goed hij ermee omgaat, niet dat je telkens een systeem hebt dat om de haverklap zichzelf uitzet omdat hij moet 'defrosten' want dan kan het in grotere ruimtes wel lang duren voor het warm is, uiteraard is het dan beter wel dat zoiets 24/7 aanstaat i.p.v. dat hij een ijzige kou moet opwarmen (net zoals andersom eigenlijk), volgens mij is de kracht van opwarmen vaak minder BTU dan de koelcapaciteit.

Volgens mij is R290 ook wel wat beter m.b.t. verwarmen dan R32, zolang het maar niet in de fik vliegt. :+ Maar ja onder het vriespunt wordt het volgens mij normaliter veel lastiger voor die apparaten, ook met de vaste splits heb ik dat gemerkt.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/7ex679 & https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

• Evert_96
@SuperMiep123 Ah, helder, dat houdt dan inderdaad misschien te weinig. Ken je eventueel iemand die kan lassen? Want dan kun je misschien een beugel lassen in een soort u-vorm maar dan onderste boven en het deel wat buiten zit dan langer, zodat daar de unit aan vast geschroefd kan worden. Aan de binnenkant zorg je dan met de kabel die standaard geleverd wordt voor het contragewicht. En dan op het horizontale stukje wat rubber oid zodat het de kozijnen niet beschadigd.

• IcyK
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-08 00:55
Het lijkt erop dat Midea in de afgelopen week het eea heeft aangepast in hun cloud, waardoor het ophalen van een key+token niet meer werkt in ClimaPilot, Homey (Midea app) en HomeAssistant (AC Lan en Smart AC).
Zie hier en hier voor de geïnteresseerden.

• theo777
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-08 20:55
Hier is de Midea vandaag netjes geleverd tot in de woonkamer. Mijn Staffy moest er wel even aan wennen maar heeft nu wel een mooie zwerver woning voor zolang het duurt🤣

• TekkenLord
Carlo Adan schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:16:
Vandaag aan de knutsel geweest om een bracket te maken voor een Velux M04 dakraam. Met 71 binnenwerks eigenlijk net iets te smal voor de Midea. Moet dus iets meer moeite doen om de unit naar buiten te brengen. Nu nog karton 5mm.

Iemand nog tips? Dacht om het te maken met XPS plaat 6mm van de Hornbach. Kan je dat lijmen oid?

QBOARD BASIQ Bouwplaat 1200x600x6 mm https://www.hornbach.nl/p...at-1200x600x6-mm/8398870/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan zo een Qboard plaat verlijmen met een Qboard montage lijm. Desnoods nog bevestigen met universele schroeven.

Of anders kan je je kartonnen bracket als sjabloon voor een MDF oplossing (en deze eventueel verven). Een variant op deze video.

Als je het in de winter wilt gebruiken, misschien meer isolatierubber of band gebruiken.

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22
Ondertussen ook de portasplit binnen, en aangezien ik hier ook een uitdaging heb om de buiten unit op te hangen zat ik al naar de universele beugel te kijken, en ik vroeg me af hoe dat nu werkte, omdat die er op de verschillende foto’s nogal anders uit zag. Wat blijkt, het zijn een aantal losse onderdelen die op verschillende manieren met elkaar gecombineerd kunnen worden: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScET9JU1tYPuQOyc0rmDJ3cJurE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYesfXs63TjyCaEOO1W2QmnQ.jpg?f=fotoalbum_large

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:07:
Ondertussen ook de portasplit binnen, en aangezien ik hier ook een uitdaging heb om de buiten unit op te hangen zat ik al naar de universele beugel te kijken, en ik vroeg me af hoe dat nu werkte, omdat die er op de verschillende foto’s nogal anders uit zag. Wat blijkt, het zijn een aantal losse onderdelen die op verschillende manieren met elkaar gecombineerd kunnen worden: [Afbeelding]
Oh dit is interessant. Ik had inderdaad gezien dat je 2 delen aan elkaar vast kon maken voor: of een frans balkon of een dakraam setup. Gekeken naar je foto lijkt er echter meer bij te zitten, misschien zelfs wel de engelse bracket. Deze is speciaal gemaakt voor Engeland omdat ze daar veelal ramen hebben die naar buiten openslaan (net als mijn ramen). Kun je me vertellen waar je deze besteld hebt? Ik vraag me namelijk af of die Engelse bracket wel overal bij de universal kit inbegrepen zit

[ Voor 4% gewijzigd door tweakmemore op 24-08-2026 20:15 ]

• GHB363
Bij Amazon

Ik weet niet wat de engelse bracket is, deze set heeft frans balkon of een dakraam en muur. Die muur-houder kan inderdaad onder een naar buiten openslaand raam bevestigd worden, als je daar in de muur kan boren.

[ Voor 91% gewijzigd door GHB363 op 24-08-2026 20:20 ]

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:14:
[...]

Oh dit is interessant. Ik had inderdaad gezien dat je 2 delen aan elkaar vast kon maken voor: of een frans balkon of een dakraam setup. Gekeken naar je foto lijkt er echter meer bij te zitten, misschien zelfs wel de engelse bracket. Deze is speciaal gemaakt voor Engeland omdat ze daar veelal ramen hebben die naar buiten openslaan (net als mijn ramen). Kun je me vertellen waar je deze besteld hebt? Ik vraag me namelijk af of die Engelse bracket wel overal bij de universal kit inbegrepen zit
@tweakmemore hij zit er in dat is de bovenste in de doos ! die kan je uit elkaar schuiven en 1 zijde omdraaien voor dakraam en fransbalkon, en het onderste deel op de foto kan ook in het bovenste deel. waar die voor is is om hem aan een reling te hangen, en als ik het goed zie zit ook nog in het bovenste deel in de foto de reling voor op de midea portasplit.

[ Voor 13% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 20:27 ]

• tweakmemore
Raaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

@tweakmemore hij zit er in dat is de bovenste in de doos ! die kan je uit elkaar schuiven en 1 zijde omdraaien voor dakraam en fransbalkon
Ah okay, degene waar ik naar refereer is echter dat middelste stuk op de foto hierboven. Deze moet echter wel in de muur geschroefd worden geloof ik.

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:24:
[...]

Ah okay, degene waar ik naar refereer is echter dat middelste stuk op de foto hierboven. Deze moet echter wel in de muur geschroefd worden geloof ik.
ja correct dat is de muurbevestiging

• rvk

rvk

Die krijg ik morgen binnen. Ik wist niet zeker of die muurbeugel er ook bij zat want die zie je nergens op de foto staan bij dat artikel. Wel fijn want dan heb je de meeste mogelijkheden. Ik moet ook nog eens puzzelen hoe ik hem onder mijn naar buiten openslaand raam (schuin van onder) moet monteren. Ik zat e.v. te denken om de Frans balkon versie te gebruiken en die dan via een constructie uit het raam te hangen. Ben daar nog niet helemaal uit.

• Raaa010
rvk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

Die krijg ik morgen binnen. Ik wist niet zeker of die muurbeugel er ook bij zat want die zie je nergens op de foto staan bij dat artikel. Wel fijn want dan heb je de meeste mogelijkheden. Ik moet ook nog eens puzzelen hoe ik hem onder mijn naar buiten openslaand raam (schuin van onder) moet monteren. Ik zat e.v. te denken om de Frans balkon versie te gebruiken en die dan via een constructie uit het raam te hangen. Ben daar nog niet helemaal uit.
Ik had ook een set besteld maar daar zat geen muurbeugel bij, alleen fransbalkon/dakraam. Ik zal van avond nog eens in de doos kijken maar ik weet 90 procent zeker die niet gezien te hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 20:35 ]

• tweakmemore
Raaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:27:
[...]

Ik heb ook een set besteld maar daar zat geen muurbeugel bij, alleen fransbalkon/dakraam
Oh dat is apart, en precies wat ik ook probeerde uit te vogelen, of zo'n ding er nu wel of niet bij zit. @GHB363 heb jij de jouwe bij amazon.co.uk besteld toevallig of gewoon bij amazon.nl of .de? Als je de precieze linkje van de productpagina ook hebt, dan graag!

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:16:
Bij Amazon

Ik weet niet wat de engelse bracket is, deze set heeft frans balkon of een dakraam en muur. Die muur-houder kan inderdaad onder een naar buiten openslaand raam bevestigd worden, als je daar in de muur kan boren.
De muur-houder variant is de engelse bracket, deze zit in engeland standaard bij de portasplit in plaats van de bracket die er hier standaard bij zit

• rvk

rvk

Ik heb hem besteld op amazon.nl en weet dus morgen wat er in zit. Maar als er verschillende versies zijn, dan zal dit wel de versie zonder muurbeugel zijn.
https://www.amazon.nl/Mid...-PortaSplit/dp/B0DBW6R17N

• tweakmemore
rvk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:26:
[...]

Yep, daar ben ik hier ook nog naar aan het zoeken. Het allerliefst een optie waarbij ik niet hoef te boren. Of als ik toch moet boren, dan het liefst zo min mogelijk en dat ik ook de bracket eenvoudig weer kan verwijderen. Ik ben benieuwd waar jij toe gaat komen!

Met het idee van iets fabriceren waaraan de frans balkon bracket kan hangen ben ik ook bezig geweest. Daarvan weet ik alleen nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dat de buitenunit hangt te bungelen, wat me er niet goed voor lijkt.

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:38:
[...]

Yep, daar ben ik hier ook nog naar aan het zoeken. Het allerliefst een optie waarbij ik niet hoef te boren. Of als ik toch moet boren, dan het liefst zo min mogelijk en dat ik ook de bracket eenvoudig weer kan verwijderen. Ik ben benieuwd waar jij toe gaat komen!

Met het idee van iets fabriceren waaraan de frans balkon bracket kan hangen ben ik ook bezig geweest. Daarvan weet ik alleen nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg zonder dat de buitenunit hangt te bungelen, wat me er niet goed voor lijkt.
Mocht je iets nodig hebben kwa 3D print oplossing een beugel oid :twk dm .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07tn4OECRuUoudSywf2uE0mdZYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mTR3fsBFa5LfxEC63Dhwq2wh.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNduHJUuN6S8D_h9dU99uashSB8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gtj9nIiqqSb15yTBgM5vffd4.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 20:42 ]

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
rvk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:36:
Ik heb hem besteld op amazon.nl en weet dus morgen wat er in zit. Maar als er verschillende versies zijn, dan zal dit wel de versie zonder muurbeugel zijn.
https://www.amazon.nl/Mid...-PortaSplit/dp/B0DBW6R17N
Het zit er allemaal bij, er is maar 1 versie.

• Raaa010
AvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:43:
[...]

Het zit er allemaal bij, er is maar 1 versie.
Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Raaa010 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:48:
[...]

Hier net gekeken en ik heb geen muurbeugel in de doos, ik heb deze set via tweaker @Jamar , hij zou deze vraag kunnen beantwoorden, of hij wel of niet in de doos hoorde te zitten.
Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)

Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk

• tweakmemore
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u34rYs7XkUQzTO1MyfGkkhrYEYo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qDvAkJC2mxLHdbX8ZMhJB5wa.png?f=user_large
Dus bijna zoals een bril achter je oren haakt 😄

Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken

[ Voor 5% gewijzigd door tweakmemore op 24-08-2026 21:01 ]

• Carlo Adan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:12
Ik heb hier ook de bij Amazon bestelde Midea portasplit universele beugel. Er zitten er 3 in.

1 = dakraam

2 = Balkon (dakraam beugel met andere bolling)

3 = Muurbeugel om recht tegen een gevel te plaatsen.

Ik gebruik alleen de dakraam beugel, iemand interesse in de muurbeugel, stuur maar een DM (2e deel wat erin schuift zit overigens wel tegen mijn condenser)

[ Voor 16% gewijzigd door Carlo Adan op 24-08-2026 20:59 ]

• tweakmemore
AvAars schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:55:
[...]

Hmm, misschien heb je wel gelijk en heb ik het verkeerd onthouden (ik kan mijn doos helaas nu niet checken)

Dan zou ik vermoeden dat de wandbevestiging in de Britse versie zit? Ik zie de afbeelding namelijk alleen op amazon.co.uk
Yep, dat is inderdaad 1 van de mogelijkheden. Daarom hoop ik ook dat @GHB363 het linkje naar de productpagina zal delen zodat ik de kans kan vergroten dat ik ook die bracket in huis heb

• GHB363
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0

Bij deze dan dus maar wat foto’s van de inhoud.

Muurbeugel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDX017t6tBtokbX6NxKWdiS3lmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDOF00MvABmn1dW0njVvYKbU.jpg?f=fotoalbum_large

houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8MmYZqbZ8_9jBh4-7_7LzOg5u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUrFsSMHaPfDCdMyznE8R7wV.jpg?f=fotoalbum_large

dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7n0lQo0ChkSUN0-OGEyFnAqm6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMK6DkOAh1MJ9zjMfpAfBoVA.jpg?f=fotoalbum_large

frans balkonbeugel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqhG_9V0U267e7QOePRZLK0SYEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FUACkNWxzPgzvfWus4bZOjLN.jpg?f=fotoalbum_large

met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH5KPLTLjySR5LjKnJACUjPJ974=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sE5mZyinkO0w5DoTMtkAx06Y.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSqy5VqnVYZPfxxKls9OgUKZiYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujSCj5MVyyEAbdBJAltWAXou.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid geeft.

• Raaa010
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:
Bij amazon.nl, en inderdaad de muurbracket staat niet op de foto’s: https://amzn.eu/d/0aZwMbV0

Muurbeugel:

[Afbeelding]

houder buiten eenheid, die schroef je dus op de buiteneenheid en laat je dan in een van de andere beugels glijden.

[Afbeelding]

dakraambeugel met montageplaatje voor dakraam (plak of schroef je op je kozijn, en hier schroef je beugel dan in, denk ik):

[Afbeelding]

frans balkonbeugel:

[Afbeelding]

met beugel verlengstuk, monteer je aan een van de andere beugels en dit steunt dus tegen de muur of balkonreling of zo:

[Afbeelding]

Bij mij zit er een ruitje buiten onder de reling, en zal het dus tegen het ruitje gaan steunen. Weet nog niet of dat met trillingen heel verstandig is, denk dat ik er nog een lat aan monteer die dan aan de zijkanten op het kozijn, of zelfs op de muur kan steunen.

[Afbeelding]

ik heb ook het vermoeden dat die alleen bij UK word geleverd aangezien die alleen bij UK product pagina's is terug te zien.

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:03:

Muurbeugel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

frans balkonbeugel:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah super man, bedankt!

Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻‍♂️😄

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:56:
De andere concept dat ik aan het overwegen ben, maar nog geen idee hoe precies, is met het dakraam deel van de universal bracket en om hier een soort haken aan vast te maken zodat deze achter de vensterbank binnen kunnen haken. Ter illustratie:

[Afbeelding]
Dus bijna zoals een bril achter je oren haakt 😄

Wat ik daar ook nog niet helder bij hebt is hoe te voorkomen dat deze gaat bungelen in geval van wind bijvoorbeeld. Of wat ik het handigst kan gebruiken om dit soort 'haken' te maken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2OfToS-d8yfM-mVL2ZHFXTvIt0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AJqYEImhZ6e7AllbuDG8mnxw.png?f=user_large zo iets misschien ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-wPM0pUBc43L08yM7jWMaezoKY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/NZVwuamWPuQVznhMbARl0yyp.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:08 ]

• GHB363
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:07:
[...]

Ah super man, bedankt!

Nu baal ik dat ik de kit zelf niet besteld heb bij amazon toen ik erover poste dat er 10 euro extra korting was. Zag net dat de actie gisteren afliep🤦🏻‍♂️😄
Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.

• tweakmemore
Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbank

• Raaa010
tweakmemore schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:10:
[...]

Ja precies, maar dan is er (waarschijnlijk) een stuk langer nodig ivm de diepte van de vensterbank
als je zoekt op wandmontage J-vormige haken / Zwevende plankendrager / ladder wand haak, vind je waarschijnlijk wel wat je zoekt

[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 24-08-2026 21:14 ]

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:09:
[...]

Ik kreeg bericht in mail dat vrijdag al de laatste dag was, maar gisteren gewoon de code ingevoerd en dat werkte nog.
Ja ik heb het net ook geprobeerd. Begrijp ik goed dat je de jouwe aan die rail midden op je raam wilt hangen? Als dat het geval is, dan heb je misschien iets aan deze strip waar Koen het laatst over gehad, die kun je dan iets breder dan je raam hebben zodat de unit niet tegen het raam zelf leunt. Misschien kun je zelfs wel op 1 of andere manier die korte pootjes van de standaard bracket gebruikt als extra steun voor de bracket.

• GHB363
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.

Inderdaad, aan de onderste van de 2 horizontale balken, of misschien wel de bovenste, maar die is eigenlijk net te breed. En dan wil ik eigenlijk niet dat het beugelverlengstuk op het glas steunt, ook al zit daar nog wel wat rubber of zo op.

Ik dacht eigenlijk aan een houten balkje, maar zo’n strip is misschien nog wat netter. Zie wel dat hij zelf ook de voetjes van de normale beugel op het glas van de ruit er onder laat steunen.

[ Voor 43% gewijzigd door GHB363 op 24-08-2026 21:26 ]

• tweakmemore
GHB363 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:16:
En met betrekking tot het eerder genoemde ‘bungelen’ is er natuurlijk het beugelverlengstuk dat ook op het dak, of tegen muur of reling steunt en ook staat er in de handleiding dat de buitenunit en de universele beugel bij zwaar weer, zoals windkracht 6 verwijderd moeten worden.
Ja precies. En zeker met harde wind zou ik ook zeker niet willen dat die bracket direct (deels) tegen een raam steunt, zoals dat bij jou het geval kan zijn.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Wellicht eens kijken of er verschil in UPC codes zit op de doos?

• Evert_96
Ik heb de houder voor Frans balkon en dakraam al een tijdje en bij mij zat er ook de muurbeugel bij, ondanks dat die nergens vermeld stond.

De muurbeugel is alleen wel de enige manier hoe het bij mij past. Alhoewel ik onderstaande oplossing veel slimmer vind, want vele malen goedkoper. Die zou ik eerlijk gezegd eerder aanraden dan de muurbeugel. De muurbeugel werkt perfect hoor, maar als het goedkoper kan... 😊

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85546238

• SuperMiep123
Ik overweeg nog steeds om hem, wat ik ergens las, via de dakraam setup te bevestigen en dan met spanbanden binnen om de radiator en de binnenunit vast te maken. Dan heb je én de mounting plate, én de safety line en de spanbanden. Dat zou toch voldoende moeten zijn.

Maar voor de komende dagen staat ie beneden even prima en gaat ie daarna de schuur in met noppenfolie er omheen.

• Raaa010
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:36:
Ik overweeg nog steeds om hem, wat ik ergens las, via de dakraam setup te bevestigen en dan met spanbanden binnen om de radiator en de binnenunit vast te maken. Dan heb je én de mounting plate, én de safety line en de spanbanden. Dat zou toch voldoende moeten zijn.

Maar voor de komende dagen staat ie beneden even prima en gaat ie daarna de schuur in met noppenfolie er omheen.
hier hangt er 1 uit het dakraam. aan de portasplit dakraambeugel dit gaat echt geen kant op, je moet eerst een houder schroeven binnen bij je dakraam daarna het frame er op vast maken daarna je portasplit er op. van de week hier met onweer en een flinke wind gewoon laten hangen niets aan het handje. mensen maken zich veel te druk, dat is niet nodig, dit is echt niet dat het zo 1 2 3 naar beneden valt , zo wel dan heb je het zelf niet goed gemonteerd. maar het moet er gewoon kunnen hangen ook met wat wind zonder extra spanbanden of wat dan ook.

da bedrijf zit er echt niet op te wachten dat ze dagelijks een dakraam uit vallen, dus dat zal allemaal goed berekend en dergelijke zijn,

een beetje voorzichtigheid oke. maar we moeten niet overdrijven. dan zou en die beugel naar beneden moeten donderen plus je hele portasplit en een deel van je kozijn/dakraam .

[ Voor 26% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 11:46 ]

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 08:25
Bij Technim kan je de airco nu bestellen en dan wordt die in oktober geleverd. Tenminste, dat beloven ze. Een soort van pre-order. Het enige minpunt is dat ze de volledige betaling al willen hebben. Dat vind ik wel vrij bijzonder, waarom wil je al die liquiditeit nu al hebben terwijl het nog wel even kan duren voordat je kan leveren?

Ik heb mijn order in ieder geval geannuleerd (ik kreeg voorraadmelding maar blijkbaar deed ik een pre-order voor late levering). Niet perse nodig, een airco vanaf oktober.

Afijn, ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld retour krijg...

• Raaa010
Stevie_ schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:54:
Bij Technim kan je de airco nu bestellen en dan wordt die in oktober geleverd. Tenminste, dat beloven ze. Een soort van pre-order. Het enige minpunt is dat ze de volledige betaling al willen hebben. Dat vind ik wel vrij bijzonder, waarom wil je al die liquiditeit nu al hebben terwijl het nog wel even kan duren voordat je kan leveren?

Ik heb mijn order in ieder geval geannuleerd (ik kreeg voorraadmelding maar blijkbaar deed ik een pre-order voor late levering). Niet perse nodig, een airco vanaf oktober.

Afijn, ik ben benieuwd wanneer ik mijn geld retour krijg...
ik gok dat ze dat doen, om te zorgen dat er mensen bestellen die hem ook daadwerkelijk gaan afnemen, want wat is het nut om ergens 1000 euro heen te sturen (geen rente te krijgen) en het weer terug te laten sturen. dus de meeste die besteld hebben zullen ook niet annuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 12:37 ]

• Abel1991
  • Laatst online: 27-08 23:03
Mijn Portasplit blijft rond de 800w hangen ook met de boost aan op 16. Eerder kwam hij wel tot de 1200w, heb hem al gereset. Geen eco stand oid. Iemand enig idee hoe dit komt? Misschien doordat het niet heel warm is binnen en de temperatuur vrij snel daalt?

• Raaa010
Abel1991 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:45:
Mijn Portasplit blijft rond de 800w hangen ook met de boost aan op 16. Eerder kwam hij wel tot de 1200w, heb hem al gereset. Geen eco stand oid. Iemand enig idee hoe dit komt? Misschien doordat het niet heel warm is binnen en de temperatuur vrij snel daalt?
dat komt omdat het een slim apparaat is waarom zou hij 1200w moeten werken als het buiten nu 24 graden is gemiddeld ipv 34 graden, dus hoeft hij minder hard te werken. voor het zelfde resultaat (Een inverter airco is een aircosysteem met een variabele compressor die zijn snelheid continu aanpast aan de warmte- of koelvraag in de ruimte, in plaats van steeds volledig aan en uit te schakelen. )

[ Voor 16% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 13:22 ]

• tweakmemore
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:36:

Dat is zeker ook een optie, mits je dakraam natuurlijk groot genoeg is voor de buitenunit. Ik woon in een wat ouder huis en bij mij gaat dat niet passen. Hoe het verkoelingseffect gaat zijn is dan natuurlijk de vraag. In principe stijgt warme lucht op en daalt daarmee de koude lucht, dus dat zal wel iets verkoeling brengen in huis. Maar als ik het goed heb schreef je ook dat je een vlizotrap naar zolder hebt, deze zal daarvoor natuurlijjk dan heel de zomer naar beneden getrokken/open moeten zijn. Mocht je dat niet doen/willen, dan blijft het in huis warm en heb je alleen gewoon een redelijk goed gekoelde zolder😄

• Raaa010
Midea PortaSplit mobiele split-airco voor koelen én verwarmen Levering verwacht EIND AUGUSTUS VANAF 31 AUGUSTUS WEER LEVERBAAR 999,00 , luxe in3 betaal mogelijkheid voor mensen met een kleine beurs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGvOphZ4v5_aGUGde8zGfaFFBZ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FQQ3aypFFNDp9dqP7hnjpCM8.png?f=user_large

Gasvoorraad niet op tijd vol, en dat kan je energierekening weer raken

[ Voor 36% gewijzigd door Raaa010 op 26-08-2026 17:01 ]

• SuperMiep123
Raaa010 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 11:40:
[...]

hier hangt er 1 uit het dakraam. aan de portasplit dakraambeugel dit gaat echt geen kant op, je moet eerst een houder schroeven binnen bij je dakraam daarna het frame er op vast maken daarna je portasplit er op. van de week hier met onweer en een flinke wind gewoon laten hangen niets aan het handje. mensen maken zich veel te druk, dat is niet nodig, dit is echt niet dat het zo 1 2 3 naar beneden valt , zo wel dan heb je het zelf niet goed gemonteerd. maar het moet er gewoon kunnen hangen ook met wat wind zonder extra spanbanden of wat dan ook.

da bedrijf zit er echt niet op te wachten dat ze dagelijks een dakraam uit vallen, dus dat zal allemaal goed berekend en dergelijke zijn,

een beetje voorzichtigheid oke. maar we moeten niet overdrijven. dan zou en die beugel naar beneden moeten donderen plus je hele portasplit en een deel van je kozijn/dakraam .
Excuus, ik was niet duidelijk. De dakraam setup in mijn naar buiten draaiende normale slaapkamerraam :)

Maargoed, waterdicht afsluiten wordt dan nog steeds lastig. Dus ik ben toch bang dat het beneden slapen wordt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SuperMiep123 op 26-08-2026 13:33 ]

• Raaa010
SuperMiep123 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Excuus, ik was niet duidelijk. De dakraam setup in mijn naar buiten draaiende normale slaapkamerraam :)

Maargoed, waterdicht afsluiten wordt dan nog steeds lastig. Dus ik ben toch bang dat het beneden slapen wordt ;)
waarom er zijn genoeg afdichting's mogelijkheden ook standaard verkrijgbaar., en met een beetje creativiteit van douchgordijn opmaat maken met klittenband aan alle zijdes .. bijvoorbeeld.

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

rvk schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:36:
Ik heb hem besteld op amazon.nl en weet dus morgen wat er in zit.
Al binnen? Wat zat er bij?

• rvk

rvk

rud schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:31:
[...]

Al binnen? Wat zat er bij?
Zoals GHB363 al eerder aangaf met de juiste link en fotos zit de muurbeugel er inderdaad bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9VLrJEfLK-ktpNNZ4LgluGHRqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ykTcdSABI5xaoW1p2CvcUer0.jpg?f=fotoalbum_large

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Indien iemand nog interesse heeft in de 12000 BTU versie van JoyBuy (nog in ongeopende verpakking, vorige week maandag geleverd) dan kan die voor factuurprijs overgenomen worden, dat is dus €899,-.

Zelf ophalen rondom Tilburg en alleen voor mensen die een trackrecord op Tweakers.net hebben ;) Anders is hij maandag weer op transport terug.

Hier komen ze over een paar weekjes de vaste units hangen dus hij is niet in gebruik genomen.

P.s. Inclusief het bakje/houdertje van @Raaa010 d:)b

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 08:25
Raaa010 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:37:
[...]

ik gok dat ze dat doen, om te zorgen dat er mensen bestellen die hem ook daadwerkelijk gaan afnemen, want wat is het nut om ergens 1000 euro heen te sturen (geen rente te krijgen) en het weer terug te laten sturen. dus de meeste die besteld hebben zullen ook niet annuleren.
Haha dat is wel een brave redenering. Het is wellicht ook een liquiditeitsdingetje? Even 100 van die dingen bestellen is €100.000. Ze raken die apparaten toch wel kwijt.

En dat is tevens ook mijn bezwaar, €1000 uitlenen. Als ze failliet gaan in de tussentijd ben ben je je geld kwijt.

Maar ieder zijn ding hè, ik sta niet echt heel hard te springen om in oktober / november een airco te ontvangen :’).

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:00
Stevie_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

Haha dat is wel een brave redenering. Het is wellicht ook een liquiditeitsdingetje? Even 100 van die dingen bestellen is €100.000. Ze raken die apparaten toch wel kwijt.

En dat is tevens ook mijn bezwaar, €1000 uitlenen. Als ze failliet gaan in de tussentijd ben ben je je geld kwijt.

Maar ieder zijn ding hè, ik sta niet echt heel hard te springen om in oktober / november een airco te ontvangen :’).
Ze komen ook geregeld gewoon weer op voorraad bij joybuy en dan heb je het nog voor goedkoper met de volgende dag levering. Mocht je wel een risico wagen, dan is betalen met creditcard aangeraden met de chargeback optie. Maar rond oktober zullen vast de bouwmarkten het ook weer op voorraad hebben zonder wachttijd.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
insomniaaa schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 22:24:
[...]

Ze komen ook geregeld gewoon weer op voorraad bij joybuy en dan heb je het nog voor goedkoper met de volgende dag levering. Mocht je wel een risico wagen, dan is betalen met creditcard aangeraden met de chargeback optie. Maar rond oktober zullen vast de bouwmarkten het ook weer op voorraad hebben zonder wachttijd.
Dankzij de graaiende Nederlandse webshops hebben we hier in huis Joybuy ontdekt. SHEIN en dat soort shops ontwijken we ook als de pest maar JB is wel echt next level vwb service, snelheid en goede prijzen. Pedaalemmer hier voor in de keuken is gewoon top. De Portasplit komen ze ook gratis halen dus perfect tevreden hier over die partij. Hopelijk leren de NL shops snel bij wat het is om een goede prijs (lees, hoeft niet het goedkoopste), fatsoenlijke kwaliteit, maar vooral service, te verlenen.

Overigens ook zeer tevreden over Bol en Coolblue dus die blijven mij ook zien.

• mark it
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 28-08 19:41
Er staat nu een tweede kans '' Qlima Qsplitflex ''op Coolblue van 899 naar 803 Euro met een beschadigde doos die van een retournering komt.

https://www.coolblue.nl/product-tweedekans/980589/3049136
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.