• Raaa010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:36
*knip*
geloof je het zelf ?! , in mei gekocht en niet gebruikt .... bij 30+ graden, zal vast een oplichter zijn! die weer gaat vragen om een aanbetaling omdat er (veel geïnteresseerde zijn). mensen trap er nooit in niets aanbetalen gewoon boter bij de vis!!

[ Voor 52% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:50 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• TekkenLord
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:01
cannavaroke schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:09:
[...]

De situatie van 2 weken geen update is totaal niet... 24/7 was er een levering in hun magazijn in Duitsland en 30/7 opnieuw.. afgelopen woensdag hebben die 24/7 besteld hebben een track en trace gekregen , die van 30/7 blijkbaar vrijdag een track en trace gekregen.

Volgens mij wordt het gewoon in de week wat nu komt verstuurd de bestellingen van 24/7 en 30/7 zoals ook aangegeven van het begin bij hun 3 tot 7 werkdagen .. gewoon geduld hebben, moest er deze week wat komt nog altijd niks zijn dan kan je beginnen druk te maken..
Ik krijg een beetje argwaan van jouw reactie. Of je zit dichtbij het bedrijf of je bent super behulpzaam. Want ik hou niet precies bij wie waar besteld heeft op dit forum.

Je bent zo behulpzaam dat je zelfs speciaal een tweakers account heb gemaakt op 24 juli 2026 en alleen post met betrekking tot het bedrijf in dit topic.

Mijn punt is gewoon mede tweakers informeren dat bij 30 dagen de zomer al bijna voorbij zal zijn. Met mogelijke nog de transport tijd, dan is het al september.

• cannavaroke
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
TekkenLord schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Ik krijg een beetje argwaan van jouw reactie. Of je zit dichtbij het bedrijf of je bent super behulpzaam. Want ik hou niet precies bij wie waar besteld heeft op dit forum.

Je bent zo behulpzaam dat je zelfs speciaal een tweakers account heb gemaakt op 24 juli 2026 en alleen post met betrekking tot het bedrijf in dit topic.

Mijn punt is gewoon mede tweakers informeren dat bij 30 dagen de zomer al bijna voorbij zal zijn. Met mogelijke nog de transport tijd, dan is het al september.
Hahaha ook volledig fout ma kan het wel snappen..

Nieuw account ,klopt omdat ik zoals zovele een midea aan het zoeken was en kwam dit forum tegen dus geregistreerd om vragen te stellen enzo..

Mensen zijn gewoon tegenwoordig heel ongeduldig terwijl het hoop ik toch niet nodig is want ik ben bij die van de 24/7 bestelling ( kan de mails,factuur laten zien 😉)

Dus ja gewoon behulpzaam, iets meer vertrouwen in de mensen hebben ipv achterdochtig te zijn.. kost u minder energie hoor

Maar zoals ik al zei, ik kan het wel snappen door het nieuw account enzo

• TekkenLord
cannavaroke schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 15:54:
[...]

Hahaha ook volledig fout ma kan het wel snappen..

Nieuw account ,klopt omdat ik zoals zovele een midea aan het zoeken was en kwam dit forum tegen dus geregistreerd om vragen te stellen enzo..

Mensen zijn gewoon tegenwoordig heel ongeduldig terwijl het hoop ik toch niet nodig is want ik ben bij die van de 24/7 bestelling ( kan de mails,factuur laten zien 😉)

Dus ja gewoon behulpzaam, iets meer vertrouwen in de mensen hebben ipv achterdochtig te zijn.. kost u minder energie hoor

Maar zoals ik al zei, ik kan het wel snappen door het nieuw account enzo
Denk dat het me minder energie kost om op me hoede te zijn dan om opgelicht te worden. Ik zei in een andere post dat ik begrip heb voor mensen die extra willen verdienen aan schaarste of zelfs begrip voor scalpers. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn hoede ben. Facturen en e-mails kunnen nagemaakt worden en als je dichtbij het bedrijf zit, pak je een willekeurig klant historie met e-mails en facturen met besteldatum 22 juli.

Ik laat aan andere mede tweakers om zelf te oordelen op basis van je forum reacties en je account datum op 24 juli 2026.

En tenslotte als onbekende mensen tegen me zeggen om niet achterdochtig te zijn, dan ben ik extra op mijn hoede. Better safe than sorry.

• cannavaroke
  • Nu online
TekkenLord schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 17:17:
[...]

Denk dat het me minder energie kost om op me hoede te zijn dan om opgelicht te worden. Ik zei in een andere post dat ik begrip heb voor mensen die extra willen verdienen aan schaarste of zelfs begrip voor scalpers. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn hoede ben. Facturen en e-mails kunnen nagemaakt worden en als je dichtbij het bedrijf zit, pak je een willekeurig klant historie met e-mails en facturen met besteldatum 22 juli.

Ik laat aan andere mede tweakers om zelf te oordelen op basis van je forum reacties en je account datum op 24 juli 2026.

En tenslotte als onbekende mensen tegen me zeggen om niet achterdochtig te zijn, dan ben ik extra op mijn hoede. Better safe than sorry.
Tuurlijk Da is uw goed recht , in principe moet ik mij zelfs ni verantwoorden want ik sta gewoon recht in mijn schoenen..

Ma zoals ik zei al ik kan het snappen dus case closed zoals ze zeggen 😉

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door devilsnight op 02-08-2026 21:11 ]

• Raaa010
als je zelf niet door hebt dat dit een scam is dan zou je toch echt even een internet cursus moeten volgen.

als je zelf enig onderzoek had gedaan voor het plaatsen had je kunnen zien dat het hele bedrijf niet eens bestaat !

[ Voor 25% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:32 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:54
*knip*
Lees dit topic en de leverproblemen / scam prijzen even door en kom ook zelf tot de conclusie dat het "too good to be true" is :+

[ Voor 53% gewijzigd door twain4me op 02-08-2026 22:33 . Reden: let dan ook op wat je quote ;) ]

• SpaceOdyssey
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:14
Het is niet geheel ondenkbaar dat die scammers hier ook zitten en het zelf posten. Als je Googlet op 'Midea PortaSplit' dan staat dit topic ook vrij hoog in de zoekresultaten.

Gewoon rapporteren die posts :)

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59
Mijn excuses, mensen.

Ik ben zelf alweer even niet actief geweest hier en zag op Facebook deze staan en er stond niet Portasplit bij, dus dacht ik dat dit een andere variant was. Ik zal hem editen en verwijderen.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:30

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vanwegen de frequentie waarmee scamlinks in dit topic verschijnen heb ik de TW aangevuld

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.

• Raaa010
Voor de gene die nog zoekend zijn naar een Beugel voor een frans balkon ! momenteel Amazon NL levering Vrijdag 07-08 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL5W9JXLf_tZABSBkkQO-XdIQjI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PxPkQrVNFksT2oBLfbitOaiL.png?f=user_large Amazon.nl Beugel Frans Balkon

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 18:10
Een logistiek vraagje over de VONROC split-airco (deze):

Hij is net bezorgd en zag dat de slang die de binnen- en buitenunit verbindt al was gemonteerd. Kan ik deze tijdelijk loskoppelen zodat ik ze apart van elkaar naar boven kan tillen? Of is dat niet de bedoeling?

Volgens mij is dit bij de Midea niet veel anders, dus vandaar dat ik 'm hier even stel :)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:28
pipapaulus schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:13:
Een logistiek vraagje over de VONROC split-airco (deze):

Hij is net bezorgd en zag dat de slang die de binnen- en buitenunit verbindt al was gemonteerd. Kan ik deze tijdelijk loskoppelen zodat ik ze apart van elkaar naar boven kan tillen? Of is dat niet de bedoeling?

Volgens mij is dit bij de Midea niet veel anders, dus vandaar dat ik 'm hier even stel :)
Volgens mij niet de bedoeling, zat met hetzelfde 'probleem'. Hier ook net geleverd, hulp die ik wilde vragen was helaas niet thuis dus hoe ik het heb opgelost is de buitenunit met 2 spanbanden en een kussen op de rug genomen en de main unit in de handen vervolgens de trappen op getild.

Prima te doen op zich zo (ding op je rug is niet heel groot of zwaar). Dacht eerder ze om en om de trap op te tillen maar bleef niet staan op de tredes dus moest wat anders bedenken :)

Nu 24u laten staan en maar eens kijken of ik hem uit het raam kan hangen of toch op een balkon in de keuken/kamer ernaast.

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-08 18:10
m0ridin schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Volgens mij niet de bedoeling, zat met hetzelfde 'probleem'. Hier ook net geleverd, hulp die ik wilde vragen was helaas niet thuis dus hoe ik het heb opgelost is de buitenunit met 2 spanbanden en een kussen op de rug genomen en de main unit in de handen vervolgens de trappen op getild.

Prima te doen op zich zo (ding op je rug is niet heel groot of zwaar). Dacht eerder ze om en om de trap op te tillen maar bleef niet staan op de tredes dus moest wat anders bedenken :)

Nu 24u laten staan en maar eens kijken of ik hem uit het raam kan hangen of toch op een balkon in de keuken/kamer ernaast.
Haha, goed idee! :*) Dan ga ik dat ook eens proberen. Thanks!

• m0ridin
pipapaulus schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:20:
[...]

Haha, goed idee! :*) Dan ga ik dat ook eens proberen. Thanks!
Succes! Achteraf had ik die spanbanden voor de zekerheid ook nog even bij elkaar kunnen binden (zeg maar in de breedte) want was toch even spannend de trap op omdat je niet helemaal 100% zeker weet dat ze niet los zouden schuiven (hoewel ze binnen de pootjes enzo zaten dus denk dat die kans wel heel klein was). Maar verder ging het best soepel ;)

• ericplan
  • Laatst online: 07:14

ericplan

5180 Wp PV

pipapaulus schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 10:13:
[…]
[…]
Loskoppelen is einde oefening, ook bij de Midea. De koelgassen ontsnappen en het systeem moet door een erkend professional opnieuw gevuld worden.

A'dam PVOutput

• Raaa010
[...]

Vonroc ook hier net geleverd. !!

LEGEND !!! iik ben zeer creatief en oplossingsgericht ingesteld , maar hier bleef ik mijn kop maar breken over hoe ik dit in mijn 1tje naar boven ging krijgen 1ste etage gelukt alleen in doos, maar naar de 2de etage is de draai te klein, dus moet hij uit de verpakking, ik stond hier ook van hoe nu verder maar top top bedankt voor dit idee !

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
[...]

Dacht eerder ze om en om de trap op te tillen maar bleef niet staan op de tredes dus moest wat anders bedenken :)
Wat voor mij wel redelijk werkte was om het in de doos te laten en deze gewoon de trap op te rollen. Dus op de 1e tree tillen. En dan kantelen zodat de bovenkant ergens bij tree 5 ofzo uitkomt. En repeat. Daarna wel minimaal 24 uur laten rusten.

Alleen iets minder bruikbaar als je trap in bochtjes loopt :P

• mark it
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21:13
Voor de mensen met een trap, bij de Praxis is een '' Trap steekwagen'' te huur ( met 3 wielen aan elke kant ) voor ongeveer 16 Euro voor 4 uur tijd. Spanbanden zijn ook handig om de doos vast te binden op de trap steekwagen .

• m0ridin
CrashOverDrive schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:26:
[...]

Wat voor mij wel redelijk werkte was om het in de doos te laten en deze gewoon de trap op te rollen. Dus op de 1e tree tillen. En dan kantelen zodat de bovenkant ergens bij tree 5 ofzo uitkomt. En repeat. Daarna wel minimaal 24 uur laten rusten.

Alleen iets minder bruikbaar als je trap in bochtjes loopt :P
Haha, zo zou hij wel boven komen maar zou zelf bang zijn dat ik dan toch iets zou slopen... Had hier trouwens even wat moeite om de pinnen van de raamsteun door de gaatjes heen te krijgen (buitenste gaatjes van het kleine blokje waren wat klein uitgeboord of te dik 'gelakt' oid dus pastte in eerste instantie niet lekker). Even goed doorduwen of KLEIN beetje uithollen en dan werkt het wel. Mochten anderen hier ook tegenaan lopen, begon even te twijfelen of ik iets compleet over het hoofd zag namelijk...

• IcedCoffee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:22
sonox schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:58:
[...]

Dankje :*) dat is een week eerder. Dan is het logisch. Het zal gewoon first come, first served zijn denk ik ;) we wachten het geduldig af.
Zou jij nog eens willen kijken bij je bestelling op accu online zelf?

Bij mij staat er nu in dikke rode letters cancelled en de track en trace is tevens ook nog steeds niet geactiveerd..

Voor de andere die ook bij accu-online hebben besteld misschien ook even je bestelling op hun site zelf checken :/ Mail net verstuurd naar ze, hoop snel op een antwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door IcedCoffee op 03-08-2026 11:53 ]

• sonox
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
IcedCoffee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

Bij mij staat er nu in dikke rode letters cancelled en de track en trace is tevens ook nog steeds niet geactiveerd..

Voor de andere die ook bij accu-online hebben besteld misschien ook even je bestelling op hun site zelf checken :/ Mail net verstuurd naar ze, hoop snel op een antwoord.
Ik heb het even bekeken. via de website zelf. Maar zie de dikke rode letters niet zie alleen in het groen Done. De DHL track and trace komt inderdaad nog op niets uit. Ben zeer benieuwd.

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:25
Voor de online-accu bestellers van vorige week, mijn DHL werkt nog steeds niet maar de airco is wel vanochtend bezorgd :D

Beste man reed met een vrachtwagen met nog een aantal airco's erin dus ik zal niet de enige zijn vandaag

• sonox
DesiredPeanut schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:58:
Voor de online-accu bestellers van vorige week, mijn DHL werkt nog steeds niet maar de airco is wel vanochtend bezorgd :D

Beste man reed met een vrachtwagen met nog een aantal airco's erin dus ik zal niet de enige zijn vandaag
Dat meen je niet.. Hoe moeilijk kan het zijn om te communiceren bij zo'n groot pakket. Het is niet iets wat je even laat afleveren bij een afleverpunt. Maar gewoon out of the blue bezorgen vindt ik wel raar ben zelf niet thuis vandaag.

• DesiredPeanut
sonox schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:00:
[...]

Dat meen je niet.. Hoe moeilijk kan het zijn om te communiceren bij zo'n groot pakket. Het is niet iets wat je even laat afleveren bij een afleverpunt. Maar gewoon out of the blue bezorgen vindt ik wel raar ben zelf niet thuis vandaag.
Ja was voor mij een leuke verrassing maar inderdaad wel onhandig als je niet thuis bent. Bezorging was ook geen DHL maar een logistiekbedrijf.

• IcedCoffee
DesiredPeanut schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:58:

En wat zegt je bestel status op accu-online zelf ;_:?

Ik vrees voor mijzelf het ergste

• DesiredPeanut
IcedCoffee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:15:
[...]

En wat zegt je bestel status op accu-online zelf ;_:?

Ik vrees voor mijzelf het ergste
Die staat nog steeds op "Shipped", hetzelfde als vorige week.

• kurt123
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:34
DesiredPeanut schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:05:
[...]

Ja was voor mij een leuke verrassing maar inderdaad wel onhandig als je niet thuis bent. Bezorging was ook geen DHL maar een logistiekbedrijf.
Ik zie zojuist dat er een busje gestopt is van Bultman autoverhuur met een medewerker van DHL er in... Maar deze is ook weer weggereden (hoogstwaarschijnlijk omdat er niemand thuis is...)

Wat een lekkere service van online-accu dit, ben er echt een beetje klaar mee om eerlijk te zijn :+

• IcedCoffee
DesiredPeanut schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Was het bedrijf toevallig Mendix?

Net een mail terug gehad dat naar verwachting de airco morgen geleverd wordt. Heb een hele andere tracking link gekregen.

De reactie was trouwens binnen een half uur wat zeer netjes is van ze!

• sonox
IcedCoffee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:38:
[...]

Net een mail terug gehad dat naar verwachting de airco morgen geleverd wordt. Heb een hele andere tracking link gekregen.

Nou dan ga ik ook maar weer eens een mailtje sturen :-). Je zou verwachten als er een nieuwe T&T is dat ze dit dan ook delen.

• lorenzopot
  • Laatst online: 07:11

lorenzopot

fenomenaal

IcedCoffee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:51:
[...]

Bij mij staat er ook cancelled maar inderdaad ook een DHL code ontvangen laatst.

Heel gek want, nogmaals, ik was echt één van de eerste die heeft besteld.

EDIT: Zojuist reactie ontvangen dat dit een systeemfout is.

[ Voor 5% gewijzigd door lorenzopot op 03-08-2026 12:49 ]

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

DesiredPeanut schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:17:
[...]

Wanneer heb jij besteld op de website?

• cannavaroke
  • Nu online
De mijne is deze morgen ook geleverd

• sonox
IcedCoffee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:38:
[...]

Ook een link gekregen voor Raben (Mendix). Het rare is het is dezelfde T&T code als die ik eerst had ontvangen van DHL. Op de website zelf is de T&T code nog niet bekend. Dus we wachten het weer af :D

• Jansma
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-08 14:42
De track en trace code werkt nog steeds niet maar ik kom zojuist thuis en heb een kaartje dat ze me gemist hebben. Gebeld en een nieuwe afspraak ingepland, ze komen hem morgen brengen.

Als de track en trace code had gewerkt of ze hadden even gebeld oid dan was ik wel thuis geweest. Jammer dit. Maar goed, morgen zal ik hem hebben

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Jansma schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:56:
De track en trace code werkt nog steeds niet maar ik kom zojuist thuis en heb een kaartje dat ze me gemist hebben. Gebeld en een nieuwe afspraak ingepland, ze komen hem morgen brengen.

Als de track en trace code had gewerkt of ze hadden even gebeld oid dan was ik wel thuis geweest. Jammer dit. Maar goed, morgen zal ik hem hebben
Wat gek. Van DHL? Lijkt dus dat ze een deel met DHL hebben verstuurd en een ander deel met Raben

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:56
Ik heb zonet de tracking code van DHL die ik gekregen had via deze universele tracking website gezocht ... duurt wel even voor je resultaat krijgt. Die ik besteld heb word ook via RABEN verscheept.

https://parcelsapp.com

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWBu3HO9_wAZytg9gUEW6rEFfpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qohHEEsCPwwsAMfvsFbuwUHc.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens de Raben group website mag ik de levering vrijdag verwachten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11hSwj6X-Ce_FKJ1xEuqtKsVk-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6uCbRVsilWdwcN2K9ihu2mu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Rakthi op 03-08-2026 13:14 ]

• NoLimits131152
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:36
Rakthi schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:06:
Ik heb zonet de tracking code van DHL die ik gekregen had via deze universele tracking website gezocht ... duurt wel even voor je resultaat krijgt. Die ik besteld heb word ook via RABEN verscheept.

https://parcelsapp.com

[Afbeelding]

Volgens de Raben group website mag ik de levering vrijdag verwachten

[Afbeelding]
Bij mij precies hetzelfde. Ik heb een bericht gestuurd dat de T&T van DHL niet werkte, en binnen 10 minuten kreeg ik een reactie. Ook heb ik de MyRaben T&T. Hopelijk komt het vrijdag binnen, zodat we eindelijk van deze leveringsellende af zijn.

• Jansma
lorenzopot schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:00:
[...]

Wat gek. Van DHL? Lijkt dus dat ze een deel met DHL hebben verstuurd en een ander deel met Raben
Nee accu-online gaf me een link naar DHL voor de T&T maar het is Raben. T&T werkt wel op https://nederland.raben-group.com/

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Jansma schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:23:
[...]

Nee accu-online gaf me een link naar DHL voor de T&T maar het is Raben. T&T werkt wel op https://nederland.raben-group.com/
Staat daar de bezorgtijd van jou op vandaag of is dat niet up to date? Dan kan ik rekening houden :+

• Jansma
lorenzopot schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:55:
[...]

Staat daar de bezorgtijd van jou op vandaag of is dat niet up to date? Dan kan ik rekening houden :+
Planned delivery date is geupdatet maar de ETA staat nog op vandaag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJj9XjIo248ZwGKg7zO0_kf-VfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fQgyNDgmIMWOCBPoGna4S4Uf.png?f=fotoalbum_large

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-08 15:06
Ik wil deze winter de Midea Portsplit gaan kopen en ik zit nu uit te zoeken wat ik precies wil. Ik heb een huis met begane grond, een 1e en een 2e verdieping. Ik overweeg op elke verdieping een unit te plaatsen, dan moet ik er 3 kopen (opslag na de zomer is wel een probleem waar ik nog niet uit ben, ik wil ze eigenlijk allemaal op de 1e verdieping opslaan, maar het zijn nogal zware dingen om zomaar elke jaar de trap op en af te tillen.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik ze ga installeren, dat lukt op de begane grond prima, op de 2e verdieping ook. Maar ik loop wat vast op de 1e verdieping en heb daarover een vraag:

Ik heb 3 kamers, ik moet in 1 van deze kamers de unit buiten ophangen. Is dit het beste in een kamer waar we alleen opslag hebben (met deuren van alle kamers open) of kan ik hem beter in de gamekamer zetten waar een pc met een 5080 kaart continue op vol vermogen staat te draaien (en het dus warm is zonder airco)? Ik zou hem het liefst in de kamer ernaast zetten, maar gaat de warmte dan de gamekamer uit en gaat de airco dit goed regelen? Op alle video's die ik ervan bekijk staat hij in een grote woonkamer en ik was benieuwd naar jullie ervaringen op een verdieping met meerdere kamers.

[ Voor 9% gewijzigd door phoney870 op 03-08-2026 14:27 ]

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 22:43
Weer eens een vraag over de werking ipv de levering ;-) (ik begrijp de excitement hoor :) )
Hoe kan hem je hem gewoon laten koelen zonder temperatuur te willen bereiken?
Situatie is: apparaat staat in slaapkamer, daar moet hij snachts het meeste werk doen. Maar met een fan krijg ik de woonkamer echt wel gekoeld en je merkt gewoon drogere en koudere lucht. Echter; na verloop van tijd is de slaapkamer wel 19 graden natuurlijk en de woonkamer nog 22. Dan slaat het apparaat uit. Ik kan dan wel naar 16 graden (het minimale) maar dan komen we daar mssch wel op zelfde probleem. Ik snap dat hij niet 'harder' gaat koelen ofzo bij een lagere ingestelde temperatuur. Eigenlijk wil ik gewoon: doe maar half vermogen en ga de hele tijd zo door totdat ik zeg stop. Kan dat?

• G-NiLES
phoney870 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:25:
Ik wil deze winter de Midea Portsplit gaan kopen en ik zit nu uit te zoeken wat ik precies wil. Ik heb een huis met begane grond, een 1e en een 2e verdieping. Ik overweeg op elke verdieping een unit te plaatsen, dan moet ik er 3 kopen (opslag na de zomer is wel een probleem waar ik nog niet uit ben, ik wil ze eigenlijk allemaal op de 1e verdieping opslaan, maar het zijn nogal zware dingen om zomaar elke jaar de trap op en af te tillen.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik ze ga installeren, dat lukt op de begane grond prima, op de 2e verdieping ook. Maar ik loop wat vast op de 1e verdieping en heb daarover een vraag:

Ik heb 3 kamers, ik moet in 1 van deze kamers de unit buiten ophangen. Is dit het beste in een kamer waar we alleen opslag hebben (met deuren van alle kamers open) of kan ik hem beter in de gamekamer zetten waar een pc met een 5080 kaart continue op vol vermogen staat te draaien (en het dus warm is zonder airco)? Ik zou hem het liefst in de kamer ernaast zetten, maar gaat de warmte dan de gamekamer uit en gaat de airco dit goed regelen? Op alle video's die ik ervan bekijk staat hij in een grote woonkamer en ik was benieuwd naar jullie ervaringen op een verdieping met meerdere kamers.
Ik heb hem in een relatief kleine slaapkamer staan, daarna met een ventilator blaas ik de koude lucht de woonkamer in (alles gelijkvloers) het is nu 33 buiten hier, zon staat op de ramen (met shutters aan de binnenkant) en het is 22 in de woonkamer.

• phoney870
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:30:
Ik heb hem in een relatief kleine slaapkamer staan, daarna met een ventilator blaas ik de koude lucht de woonkamer in (alles gelijkvloers) het is nu 33 buiten hier, zon staat op de ramen (met shutters aan de binnenkant) en het is 22 in de woonkamer.
Dat is een goed idee, ik neem het mee in mijn overwegingen.

• CrashOverDrive
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:27:
Eigenlijk wil ik gewoon: doe maar half vermogen en ga de hele tijd zo door totdat ik zeg stop. Kan dat?
Ontvochtigen , al dan niet op eco :P

• insomniaaa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 01:34
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:27:
Weer eens een vraag over de werking ipv de levering ;-) (ik begrijp de excitement hoor :) )
Hoe kan hem je hem gewoon laten koelen zonder temperatuur te willen bereiken?
Situatie is: apparaat staat in slaapkamer, daar moet hij snachts het meeste werk doen. Maar met een fan krijg ik de woonkamer echt wel gekoeld en je merkt gewoon drogere en koudere lucht. Echter; na verloop van tijd is de slaapkamer wel 19 graden natuurlijk en de woonkamer nog 22. Dan slaat het apparaat uit. Ik kan dan wel naar 16 graden (het minimale) maar dan komen we daar mssch wel op zelfde probleem. Ik snap dat hij niet 'harder' gaat koelen ofzo bij een lagere ingestelde temperatuur. Eigenlijk wil ik gewoon: doe maar half vermogen en ga de hele tijd zo door totdat ik zeg stop. Kan dat?
Je kan via de app instellen wat de minimale en maximale temperatuur mag zijn. Je kan het ook op “boost” zetten, dan koelt het extra hard maar consumeert ook meer energie. En als je half vermogen wil, zou ik zeggen: doe het op de eco stand. En stel de temperatuur minimum/maximum in op een bepaalde hoeveelheid. Als het de gewenste temperatuur heeft bereikt, schakelt het over naar alleen de fan. Wordt het weer wat warmer, koelt hij weer.

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
phoney870 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:25:

Er staan wat ervaringen in dit topic Hele bovenverdieping met 1x split-unit

En je zal er vast een reden voor hebben maar is een "gewone" multi-split airco geen optie?

• G-NiLES
insomniaaa schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:49:
[...]

Je kan via de app instellen wat de minimale en maximale temperatuur mag zijn. Je kan het ook op “boost” zetten, dan koelt het extra hard maar consumeert ook meer energie. En als je half vermogen wil, zou ik zeggen: doe het op de eco stand. En stel de temperatuur minimum/maximum in op een bepaalde hoeveelheid. Als het de gewenste temperatuur heeft bereikt, schakelt het over naar alleen de fan. Wordt het weer wat warmer, koelt hij weer.
ik snap wat je bedoeld. Maar ik wil dus dat hij ALTIJD doorgaat, ook als hij de doeltemperatuur bereikt. De woonkamer gaat namelijk NOOIT die temperatuur bereiken, maar de slaapkamer waar hij instaat al vrij snel. Dus dan slaat hij uit. En dat wil ik niet :)

• G-NiLES
CrashOverDrive schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:44:
[...]

Ontvochtigen , al dan niet op eco :P
Ja maar dan heb ik geen koeling, toch?

• CrashOverDrive
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:53:
[...]

Ja maar dan heb ik geen koeling, toch?
Ontvochtigen koelt ook, maar minder snel. Want hij blaast je warmte lucht tegen de koude condensor (om het te laten condenseren en afkoelen). Dat koelt ook.

Bij mij wordt de kamer dan koeler dan op cool (die normaal op 19 staat bij mij). En hij ratelt lekker door.

Ik zou het gewoon eens proberen

[ Voor 24% gewijzigd door CrashOverDrive op 03-08-2026 15:00 ]

• BelgianStar
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 04-08 19:35
Na een weekend het genot van mijn portasplit is me ook iets opgevallen.
Er waren hier personen in de chat die wat "problemen" hadden dat het slangetje van de afwatering niet goed bleef zitten.

Hier zit die zo vast als iets, truc is het in te steken zonder dat je al te hard moet drukke. De uitgang wijst dan in de richting van de voor of achterkant, daarna het koppelstuk van het slangetje een kwartslag draaien zodat de uitgang dan naar één van de twee zijkanten kijkt.
Het water loopt vlekkeloos weg, zelfs al staat mijn buitenunit gewoon op de grond en je mag er al serieus hard aan trekken vooraleer het slangetje losschiet.. }>

• G-NiLES
CrashOverDrive schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Ontvochtigen koelt ook, maar minder snel. Want hij blaast je warmte lucht tegen de koude condensor (om het te laten condenseren en afkoelen). Dat koelt ook.

Bij mij wordt de kamer dan koeler dan op cool (die normaal op 19 staat bij mij). En hij ratelt lekker door.

Ik zou het gewoon eens proberen
thanks ik ga het proberen :)

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:52:
[...]

ik snap wat je bedoeld. Maar ik wil dus dat hij ALTIJD doorgaat, ook als hij de doeltemperatuur bereikt. De woonkamer gaat namelijk NOOIT die temperatuur bereiken, maar de slaapkamer waar hij instaat al vrij snel. Dus dan slaat hij uit. En dat wil ik niet :)
In de afstandbediening zit een temperatuur sensor, je het zo instellen dat de airco op die temperatuur afgaat. Wordt hier uitgelegd: YouTube: Review: Midea PortaSplit mobiele airco

• G-NiLES
BelgianStar schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:00:
Na een weekend het genot van mijn portasplit is me ook iets opgevallen.
Er waren hier personen in de chat die wat "problemen" hadden dat het slangetje van de afwatering niet goed bleef zitten.

Hier zit die zo vast als iets, truc is het in te steken zonder dat je al te hard moet drukke. De uitgang wijst dan in de richting van de voor of achterkant, daarna het koppelstuk van het slangetje een kwartslag draaien zodat de uitgang dan naar één van de twee zijkanten kijkt.
Het water loopt vlekkeloos weg, zelfs al staat mijn buitenunit gewoon op de grond en je mag er al serieus hard aan trekken vooraleer het slangetje losschiet.. }>
mijne staat ook op de grond en heb geen slangetje gemonteerd, is dat nodig?

• BelgianStar
G-NiLES schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

mijne staat ook op de grond en heb geen slangetje gemonteerd, is dat nodig?
Nodig niet neen, ieder doet wat hij wil.. :P

Ik zorg er zo wel voor dat het condenswater niet overal rondstroomt en gewoon lekker langs de jacuzzi passeert in de hoek. _/-\o_

• G-NiLES
Novax schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:02:
[...]

In de afstandbediening zit een temperatuur sensor, je het zo instellen dat de airco op die temperatuur afgaat. Wordt hier uitgelegd: YouTube: Review: Midea PortaSplit mobiele airco
gezien, maar heb geen line of sight. Wel BIJNA, en infrarood kaatst wel een beetje op muren dus zou het kunnen proberen inderdaad :)

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Is er niet ergens een post met een beetje “quick” tips? Zoals idd wel of niet eco modus, boost modus, evt glitches en foutjes, tips en tricks?

• RDAbalone
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 04-08 11:50
Ik vind het model net voor 423 euro bij ****** en geloof gewoon niet dat dit het juiste model of de echte prijs kan zijn.
Er is ook een 849 euro versie.

Beide staat 12000 btu bij.

Meningen?

Edit, linkjes gedelete ivm scamming

[ Voor 50% gewijzigd door RDAbalone op 03-08-2026 15:28 ]

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

• RDAbalone
Long time lurker....

Heb het idee dat dit een scam is, dus vandaar dat ik naar meningen vraag

[ Voor 64% gewijzigd door RDAbalone op 03-08-2026 15:25 ]

• TekkenLord
First time scammer? :o

• RDAbalone

• m0ridin
Hmmm, raamdrager lijkt niet te passen voor mijn situatie... das wel jammer. Voetjes die tegen de muur moeten leunen komen tegen de uitstulping van de vensterbank aan, wat op zich nog lijkt te kunnen werken, maar de rand waar hij 'in hangt' is te dun...

Even zien of ik er iets op kan bedenken, anders kan ik hem alleen op de balkons de door de deur laten lopen maar dat betekent een deur open wat ook niet ideaal is zullen we maar zeggen...

(Zit nog een klein raampaneel onder het openklappende raam, dat is het probleem).

Nou ja, heb tot morgen om wat te bedenken want tot die tijd mag ik hem toch niet gebruiken ;)

Mocht iemand tips of handige alternatieve oplossingen kennen hoor ik het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 03-08-2026 15:54 ]

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:21
Op braucheklima.de zie ik dat er ongeveer 30 minuten geleden een Midea Portasplit beschikbaar zou moeten zijn bij Toom op de vestiging Neukirchen-Vluyn. (Als ik de website ververs, dan is het bolletje nog steeds groen..)

Daarom belde ik met die vestiging en de medewerker hoefde niet lang na te denken en gaf gelijk aan dat alles uitverkocht is.

Weten jullie in hoeverre braucheklima.de te vertrouwen is? Of zijn die Toom medewerkers het zat om vragen te krijgen over deze airco's?

• phoney870
Novax schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:49:
En je zal er vast een reden voor hebben maar is een "gewone" multi-split airco geen optie?
Dat staat op mijn to do lijst om uit te zoeken (offertes opvragen etc.) , ik heb het idee dat dit een goedkopere oplossing is. Maar je moet die apparaten wel opslaan. En ik woon in een beschermd stadsgezicht en val onder een of andere EU norm, het heeft me 6 jaar geduurd voordat ik zonnepanelen voor elkaar kreeg en dat mochten alleen als ze van dezelfde kleur (oranje) waren als mijn dakpannen... een airco is helemaal ellende ben ik bang, de overbuurman is geen vergunning verleend afgelopen week...

[ Voor 82% gewijzigd door phoney870 op 03-08-2026 16:56 ]

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:14
m0ridin schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:41:
Hmmm, raamdrager lijkt niet te passen voor mijn situatie... das wel jammer. Voetjes die tegen de muur moeten leunen komen tegen de uitstulping van de vensterbank aan, wat op zich nog lijkt te kunnen werken, maar de rand waar hij 'in hangt' is te dun.

(Zit nog een klein raampaneel onder het openklappende raam, dat is het probleem).

Nou ja, heb tot morgen om wat te bedenken want tot die tijd mag ik hem toch niet gebruiken ;)

Mocht iemand tips of handige alternatieve oplossingen kennen hoor ik het graag!
Check even hoe ik dat opgelost heb, misschien helpt het je op ideeën. Ook bij mij is het profiel waar hij aan zou komen te hangen niet stevig genoeg. Daarnaast vind ik het op de manier zoals ik het nu heb niet alleen steviger maar ook wat mooier/strakker.

thunder68 in "Midea PortaSplit vragen"

[ Voor 11% gewijzigd door thunder68 op 03-08-2026 16:59 ]

• phoney870
thunder68 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

Check even hoe ik dat opgelost heb, misschien helpt het je op ideeën. Ook bij mij is het profiel waar hij aan zou komen te hangen niet stevig genoeg. Daarnaast vind ik het op de manier zoals ik het nu heb niet alleen steviger maar ook wat mooier/strakker.

Hoe heb je dat u profiel vastgemaakt aan de muur?

• m0ridin
thunder68 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

Hmmm, thanks! Die balk/beam aan de muur bevestigd met genoeg ruimte om dat profiel erachter te hangen oid? Ik heb btw niet de midea maar de vonroc (een van de vele namen van zo'n alternatief model). Probleem is alleen (ook) dat ik in een huurflat zit, dus niet kan gaan boren in de buitenmuur en alles ben ik bang...

• cannavaroke
  • Nu online
Klein vraagje, welke modus is het beste automatisch of koelen?

• BelgianStar
cannavaroke schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:34:
Klein vraagje, welke modus is het beste automatisch of koelen?
Wel, de mijne stond de afgelopen dagen op Cool maar het is me opgevallen dat nadat de ingestelde temperatuur bereikt is dat hij verderkoelt, weliswaar op een laag pitje maar hij blijft toch doordraaien op een goede 200 a 300 Watt.
Nu eens op Auto gezet en zien wat er gebeurd.

• thunder68
phoney870 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:07:
[...]

Hoe heb je dat u profiel vastgemaakt aan de muur?
Met keilbouten, 4 stuks van 6 mm doorsnede. Moertje van de keilbout zit aan de binnenkant van het u-profiel, beetje priegelig om vast te draaien maar met ringsleutel wel te doen. Let op dat je de keilbout niet te lang houdt, anders is er te weinig ruimte om de beugel er in te hangen.

• thunder68
m0ridin schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:14:
[...]

Hmmm, thanks! Die balk/beam aan de muur bevestigd met genoeg ruimte om dat profiel erachter te hangen oid? Ik heb btw niet de midea maar de vonroc (een van de vele namen van zo'n alternatief model). Probleem is alleen (ook) dat ik in een huurflat zit, dus niet kan gaan boren in de buitenmuur en alles ben ik bang...
Zie tekening, het u-profiel is 30mm diep, dat geeft genoeg ruimte inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cSOwDPX1voexwnddDmYTVPrV060=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eWPk9ZtXccfwcsf5qxyAJCj.jpg?f=fotoalbum_large

• DesiredPeanut
Is het normaal dat niet alle condens via het slangetje gaat, en er ook wat via de voorkant van de buitenunit op de grond komt?

• candy1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:46
Ik kwam dit artikel tegen hoe de Midea er na enkele weken gebruik van binnen uit ziet.Een hele klus om de binnekant van een vieze slijmlaag te reinigen.

Maar ik denk dat een spuitbus vd auto bv airco foam van Valvoline ook werkt,gewoon door de slang er in spuiten het foamed op,en word daarna vloeistof zodat het weggepompt kan worden.

De maker vh artikel gaat nog een 2e versie maken met betere foto's en uitleg.

Er zit ook een filmpje bij.

https://www.china-gadgets.de/midea-porta-split-teardown-innen-reinigung/

• Raaa010
candy1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:49:
Ik kwam dit artikel tegen hoe de Midea er na enkele weken gebruik van binnen uit ziet.Een hele klus om de binnekant van een vieze slijmlaag te reinigen.

Maar ik denk dat een spuitbus vd auto bv airco foam van Valvoline ook werkt,gewoon door de slang er in spuiten het foamed op,en word daarna vloeistof zodat het weggepompt kan worden.

De maker vh artikel gaat nog een 2e versie maken met betere foto's en uitleg.

Er zit ook een filmpje bij.

https://www.china-gadgets.de/midea-porta-split-teardown-innen-reinigung/
Advanced StayClean mini reiniging en geurtabletten word ook vaak gebruikt bij gewoon split airco's dit zal hier ook werken, ik zag ook in een handleiding voorbij komen om eens in de zoveel tijd een reinings tablet er in te doen! kon het in de nederlandse handleiding niet zo snel vinden maar het plaatje zegt genoeg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1jGmsmUDGllAqmpmeR80hPOhIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/THgq4hy6gDvQ4hbGXEhq7vyR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Raaa010 op 03-08-2026 23:00 ]

• kurt123
Vanochtend om 8:00 geleverd! Ik heb besteld via online-accu op 17-7-2026

Wel een hels apparaat om de trap op te slepen 🙊

• Raaa010
kurt123 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:42:

een mede tweaker een klein stukje terug, gaf een prachtig idee de binnen unit is makkelijk te tillen als je de buiten unit over je schouder gooit, maar maak een soort rugzakje van wat spanbanden/ touwen en hang de buiten unit aan je rug en hup 1 2 3 de trap op

• Raaa010
Oke zo inmiddels draait mijn Vonroc, op de plek waar eerst mijn Portasplit 12000 stond, en vandaag hebben we de zelfde tempraturen als laatst, toen een tweaker vroeg om de zelfde situatie te schetsen. en de koelmogelijkheden te vergelijken.

Vonroc : tot nu 1 uur draaiend 2 graden gezakt.
PortaSplit 12000 was in 1 uur , 1,5 graden gezakt.

kwa ontvochtigen tijdens het koelen zie en merkt ik wel groot verschil met de Portasplit 12000 die ontvochtigd veel beter, dit kan ik terug zien op mijn hygrometer, die zakt tijdens het gebruikt van de PortaSplit aanzienlijk sneller in procenten naar beneden.

het enige wat ik opmerk is dat de Vonroc op turbo stand wel iets meer luidruchtig is ten opzichte van de PortaSplit 12000, maar gevoelsmatig wel koudere lucht uitblaast.

helaas heb ik hier geen apparatuur voor om dit serieus te meten. en voor een experimentje vind ik dat de kosten niet waard!

kosten PortaSplit 1100
kosten Vonroc 789,00

Zou ik weer een split airco nodig hebben dan zou ik gezien de situatie een beslissing maken, kan de buiten unit gewoon staan dan zou ik de Vonroc nemen,

moet hij ergens hangend bevestigd worden dan zou ik Midea kiezen gezien de mogelijkheden die ze bieden kwa bevestigingsmaterialen die zijn veel uitgebreider.

[ Voor 17% gewijzigd door Raaa010 op 04-08-2026 11:01 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:39

Daniel36

Lurkin in the shadows

Raaa010 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

een mede tweaker een klein stukje terug, gaf een prachtig idee de binnen unit is makkelijk te tillen als je de buiten unit over je schouder gooit, maar maak een soort rugzakje van wat spanbanden/ touwen en hang de buiten unit aan je rug en hup 1 2 3 de trap op
Mbt uit het dakraam hangen op een schuin dak kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fm0ZGRQxsiNfh6OEQRf5qt7GIs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m5hzRVqi5ZzNKPPOjig5Bkbw.webp?f=fotoalbum_large waardoor ik denk dat de vonroc misschien toch geschikt is voor mijn zolderkamer.

Prijsverschil is ook niet erg btw.

• tweakertje123
  • Laatst online: 20:07
kurt123 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:42:

gefeliciteerd! Kreeg je een tijdsvak of stonden ze er ineens? Ik heb ook de 17e besteld en als het goed is zou hij vandaag moeten komen.

• Raaa010
Daniel36 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:09:
[...]

Mbt uit het dakraam hangen op een schuin dak kwam ik dit tegen:
[Afbeelding] waardoor ik denk dat de vonroc misschien toch geschikt is voor mijn zolderkamer.

Prijsverschil is ook niet erg btw.
Correct ik heb die ook met alle montage beugels. maar met de beugel van de Vonroc kan je net geen ideale verbinding maken met je veluxdaxraam, dan moet je de beugel onderstebovenplaatsen aan de buitenkant, wat mij niet de bedoeling lijkt,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgYReo-P_eAjq9jxk1J2T0Bdio8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XYxkTtjDNo5PEIBlEhq9RhAx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUKJC58RETuczFM_GwebsJUeGiM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3rQBSckb5iPn3ce9jcayDMy7.png?f=user_large

de beugel die je ziet op die afbeelding wordt namelijk niet mee geleverd en lijkt ook nergens verkrijgbaar, waardoor je het moet doen met wat je er bij geleverd krijgt

ten opzichte van de Midea is het veel makkelijker om te bevestigen bij een dakraam. en het weer los te maken kan in 1 a 2 minuten.

bij de Vonroc zou je langer bezig zijn omdat het net niet handig te bevestigen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Raaa010 op 04-08-2026 11:17 ]

• kurt123
tweakertje123 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:12:
[...]

gefeliciteerd! Kreeg je een tijdsvak of stonden ze er ineens? Ik heb ook de 17e besteld en als het goed is zou hij vandaag moeten komen.
Ze zouden tussen 6:58 en 8:58 komen, maar ze waren er al mooi om 8:00, gelukkig net voordat ik naar werk moest :P

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

tweakertje123 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:12:
[...]

Bij mij zou dat ook moeten gebeuren, maar er staat tot dusver “Inventory in a warehouse”

• sonox
En ik zit nog steeds met een niet werkende T&T :'(. Ze zouden het depot in Duitsland bellen. Maar nog niets gehoord. Wordt een roulette denk ik wanneer het geleverd wordt voor mij :D.

• IcedCoffee
lorenzopot schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:46:
[...]

Bij mij zou dat ook moeten gebeuren, maar er staat tot dusver “Inventory in a warehouse”
Same! Ook toevallig in Oss?

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Yes!

• Jansma
sonox schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:15:
En ik zit nog steeds met een niet werkende T&T :'(. Ze zouden het depot in Duitsland bellen. Maar nog niets gehoord. Wordt een roulette denk ik wanneer het geleverd wordt voor mij :D.
Werkt hij ook via deze link niet?

https://nederland.raben-group.com/

Ze hebben die van mij vanochtend bezorgd

• sonox
Jansma schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 12:27:
[...]

Werkt hij ook via deze link niet?

https://nederland.raben-group.com/

Ze hebben die van mij vanochtend bezorgd
Nee helaas niet. Had vanochtend vroeg gelijk gebeld. En ze gaf aan dat ze het depot in Duitsland zou bellen maar nog niets vernomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D1DIVkH948m3AFpwvDFtsNqc084=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i7GBhTxoaK8UKHIrD27AXiXt.png?f=user_large

• BelgianStar
Gezien de opmerking hier over onderhoud van de binnen en buiten-unit..

Zijn er al mensen die tegen problemen aangelopen zijn zoals muffe geuren of het pompje die niet meer werkt?
Voor de muffe geuren ga ik tewerk zoals ik altijd doe met de auto, kwartier à 20 minuten vooraleer ik de unit afzet, nog gewoon laten blazen op de "Fan" stand.

Ik las ook ergens online dat er een netje zit in de bak onderaan die, als de pomp niet meer werkt zou moeten bekeken en gereinigd worden.. Iemand hier al ervaring mee?
Ik ben misschien wel wat snel met alle vragen maar ik geniet momenteel ten top van het toestel en zou het graag nog ultiem willen benutten de komende jaren.
En we zijn tenslotte Tweakers hé, alles wat we zelf kunnen doen...! ;)

• lorenzopot

lorenzopot

fenomenaal

Mijn PortaSplit zit nogsteeds in een warenhuis in Oss :+

• insomniaaa
BelgianStar schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:13:
Gezien de opmerking hier over onderhoud van de binnen en buiten-unit..

Zijn er al mensen die tegen problemen aangelopen zijn zoals muffe geuren of het pompje die niet meer werkt?
Voor de muffe geuren ga ik tewerk zoals ik altijd doe met de auto, kwartier à 20 minuten vooraleer ik de unit afzet, nog gewoon laten blazen op de "Fan" stand.

Ik las ook ergens online dat er een netje zit in de bak onderaan die, als de pomp niet meer werkt zou moeten bekeken en gereinigd worden.. Iemand hier al ervaring mee?
Ik ben misschien wel wat snel met alle vragen maar ik geniet momenteel ten top van het toestel en zou het graag nog ultiem willen benutten de komende jaren.
En we zijn tenslotte Tweakers hé, alles wat we zelf kunnen doen...! ;)
Ja even 20 minuten fan stand voor het uitzetten is inderdaad een aanrader.

• Plague Veritas
  • Nu online
Hi mede-Tweakers,

Na ongeveer 25 jaar lurker te zijn geweest (vroeger kon je geen account aanmaken op Gathering met Hotmail en andere gratis diensten :X ) dan nu eigenlijk maar eens een account aangemaakt om mijn ervaringen over de Midea met jullie te delen. En die zijn helaas niet positief...

Het begon al met de levering. Ik heb overduidelijk een retourexemplaar geleverd gekregen, dat was te zien aan hoe het toestel uit de doos kwam (vlekken en butsen) en hoe knullig alles weer 'netjes' in de verpakkingen was gestopt (lees: veel tape en plakband). En dat terwijl ik full price hebt betaald, en dat was dus ná de prijsverhoging van dik €300,- van enkele weken geleden... Ik zal het (Nederlandse) bedrijf in kwestie niet bij naam noemen, maar tot op heden is het oorverdovend stil vanaf die kant. De reden van de retour (door de vorige eigenaar) was mij ook vrij snel duidelijk: het apparaat kan enorm veel lawaai produceren, tenzij je hem in de 'silence' mode zet, dan doet hij dat slechts af en toe. Het apparaat echter aan laten staan terwijl je in dezelfde kamer verblijft is geen optie, dan wordt je gek van het lawaai. Overigens is de oorzaak loszittende onderdelen in de 'main' unit. Als je druk uitoefent op de behuizing dan verdwijnt het geluid. Er trilt dus iets aan de binnenzijde dusdanig tegen de buitenzijde, dat daardoor een enorme herrie ontstaat. Dat zou je toch niet hoeven te verwachten van een apparaat in deze prijsklasse...

Vandaag kwam er nog een nieuw 'probleempje' bij: de pomp om het condenswater af te voeren werkt niet meer, dus het apparaat schiet na ongeveer een half uurtje in storing (P1) omdat de lekbak vol zit. Reden voor mij om eens nader onderzoek te doen online... en daar schrok ik van. Trustpilot staat helaas vol met deze melding. Het lijkt de zwakke plek van deze airco te zijn. Uiteraard heb ik dit probleem inmiddels ook gemeld bij de verkoper en hen verzocht snel te reageren om een oplossing aan te dragen, maar het lijkt erop dat ik de koop moet gaan ontbinden want het blijft stil. Jammer! Want áls het apparaat doet wat het moet doen, dan doet 'ie dat ook erg goed... De slaapkamer was heerlijk koel de laatste week :(

Voor de mensen die nog op zoek zijn is mijn advies: zoek verder naar een ander merk. Het risico dat je een (hele dure) kat in de zak koopt is helaas groot, en de aftersales van veel aanbieders laat helaas ook te wensen over, zo blijkt uit de vele meldingen online.

• TekkenLord
Plague Veritas schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:02:
Hi mede-Tweakers,

Na ongeveer 25 jaar lurker te zijn geweest (vroeger kon je geen account aanmaken op Gathering met Hotmail en andere gratis diensten :X ) dan nu eigenlijk maar eens een account aangemaakt om mijn ervaringen over de Midea met jullie te delen. En die zijn helaas niet positief...

Het begon al met de levering. Ik heb overduidelijk een retourexemplaar geleverd gekregen, dat was te zien aan hoe het toestel uit de doos kwam (vlekken en butsen) en hoe knullig alles weer 'netjes' in de verpakkingen was gestopt (lees: veel tape en plakband). En dat terwijl ik full price hebt betaald, en dat was dus ná de prijsverhoging van dik €300,- van enkele weken geleden... Ik zal het (Nederlandse) bedrijf in kwestie niet bij naam noemen, maar tot op heden is het oorverdovend stil vanaf die kant. De reden van de retour (door de vorige eigenaar) was mij ook vrij snel duidelijk: het apparaat kan enorm veel lawaai produceren, tenzij je hem in de 'silence' mode zet, dan doet hij dat slechts af en toe. Het apparaat echter aan laten staan terwijl je in dezelfde kamer verblijft is geen optie, dan wordt je gek van het lawaai. Overigens is de oorzaak loszittende onderdelen in de 'main' unit. Als je druk uitoefent op de behuizing dan verdwijnt het geluid. Er trilt dus iets aan de binnenzijde dusdanig tegen de buitenzijde, dat daardoor een enorme herrie ontstaat. Dat zou je toch niet hoeven te verwachten van een apparaat in deze prijsklasse...

Vandaag kwam er nog een nieuw 'probleempje' bij: de pomp om het condenswater af te voeren werkt niet meer, dus het apparaat schiet na ongeveer een half uurtje in storing (P1) omdat de lekbak vol zit. Reden voor mij om eens nader onderzoek te doen online... en daar schrok ik van. Trustpilot staat helaas vol met deze melding. Het lijkt de zwakke plek van deze airco te zijn. Uiteraard heb ik dit probleem inmiddels ook gemeld bij de verkoper en hen verzocht snel te reageren om een oplossing aan te dragen, maar het lijkt erop dat ik de koop moet gaan ontbinden want het blijft stil. Jammer! Want áls het apparaat doet wat het moet doen, dan doet 'ie dat ook erg goed... De slaapkamer was heerlijk koel de laatste week :(

Voor de mensen die nog op zoek zijn is mijn advies: zoek verder naar een ander merk. Het risico dat je een (hele dure) kat in de zak koopt is helaas groot, en de aftersales van veel aanbieders laat helaas ook te wensen over, zo blijkt uit de vele meldingen online.
Een slechte verkoper wilt niet zeggen dat een product slecht is. Daarnaast vind ik het raar om op basis van een mogelijk retour exemplaar een oordeel te geven.

Ik heb de portasplit al bijna 1,5 jaar; met opslag in een niet geïsoleerde berging tijdens de winter. En ik heb geen enkele probleem mee gehad. Ja het kan wat gehorig zijn, maar andere single/dual hose mobiele airco’s zijn nog vele malen luider.

• Plague Veritas
  • Nu online
Eens. Dat beweer ik ook niet. Pas nadat de Midea kuren begon te vertonen ben ik wat research gaan doen en schrok ik van het aantal klachten over o.a. de kapotte condenspomp of het stevige lawaai. Dat staat los van de verkopende partij, dat is een verhaal op zichzelf :)

• Rakthi
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:56
Op https://www.reddit.com/r/MideaPortaSplit/ staan er genoeg oplossingen voor het filter en pomp probleem. Eenvoudig op te lossen en zoals steeds, die geen probleem hebben schrijven bijna nooit dus lees je altijd veel meer over dingen die niet goed werken.

Find het sneu voor jou dat ze je een pre-owned unit verkocht hebben aan volle prijs ... dat zou echt niet mogen ...

• insomniaaa
Plague Veritas schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:02:
Hi mede-Tweakers,

Een slechte ervaring met een gebruikt toestel, is geen reden om het toestel te vermijden. Ik begrijp ook niet waarom je het zelf niet retour hebt gestuurd.

• TekkenLord
Plague Veritas schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:11:
Eens. Dat beweer ik ook niet. Pas nadat de Midea kuren begon te vertonen ben ik wat research gaan doen en schrok ik van het aantal klachten over o.a. de kapotte condenspomp of het stevige lawaai. Dat staat los van de verkopende partij, dat is een verhaal op zichzelf :)
Sorry dat doet je juist wel volgens mij. Je geeft advies om dit product niet te kopen op basis van je oordeel op een mogelijk retour/schade exemplaar en je slechte ervaringen met de verkoper. Letterlijk je laatste alinea in je eerste post

Wellicht kan je ook een link geven van de trustpilot reviews? De meeste die ik zie is over Midea Europe en hun slechte aftersales afhandeling maar dat gaat varieert van robot stofzuiger tot koelkasten. Van de 106 reviews zijn er 11 met portasplit als trefwoord. Maar je hebt misschien een andere trustpilot data set.

Op Amazon zijn er zo een 250 reviews over de portasplit alleen en de meeste positief (76% 5 sterren en 7% 1 ster).

Wellicht wil je je frustratie van je afschrijven. Maar het valt wel op: nieuw account, direct oordeel op basis retour/schade exemplaar en klachten over slechte customer service van verkoper. Ik zou inderdaad het retour proces aanvragen en de aflevergarantie of aankoop verzekering van je creditcard inschakelen.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de midea portasplit.
Ander apparaat bespreken? Kijk of er al een topic voor is. Zo nee, maak vooral een nieuw topic aan. :)

Er zijn momenteel veel scammers actief rond dit product. Wees daarom extreem terughoudend met het plaatsen of delen van links. Wil je iemand waarschuwen voor een scamlink, dan is een Topic Report meestal de snelste en meest effectieve manier.
Reageer je toch in het topic, zorg er dan voor dat je de scamlink niet mee quote. Door de link opnieuw te plaatsen, vergroot je het bereik ervan en maak je het opruimen voor ons alleen maar moeilijker.