Jep. Ik heb de Portasplit sinds afgelopen mei en ik heb alles afgezocht wat betreft de brom, maar het gaat aan "ons" liggen helaas, dit is namelijk normaal. Ik had ook verwacht er mee te kunnen slapen, zeker in de Silent mode en dat kan ook zeker als het geluid constant zou zijn, maar aangezien de brom gaat moduleren, word ik helaas wakker. Ik ben geëindigd met deze oplossing en die kan ik echt aanraden: https://www.alpine.nl/en/products/sleep-deepStanTheMan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:49:
Heb de 12000btu versie sinds vanavond. Ben benieuwd komende dagen. Herkennen overige eigenaren ook een laag wat brommend geluid in de stilste stand?
Ik hoor echt niks meer en zelfs de Silent mode heb ik niet meer nodig.
Maakte jou unit dit geluid direct bij de eerste keer aanzetten? Want dat heb ik nog niet gehad. Wanneer ik dit wel heb, is als de airco bijvoorbeeld de nacht ervoor ook gebruikt is. Dan terwijl de airco uitstaat, zit er denk ik nog allemaal condens overal op, want dus tijdens het opwarmen weer langzaam in de binnen unit van de airco lekt. Als ik de airco dan de volgende avond aanzet, dan begint ie gelijk bij het opstarten met dat water wegpompen van de binnen naar de buiten unit en dan hoor ik wel echt van dat soort gorgelende geluiden, maar dat is dan ook wel gelijk weg na dat water wegpompen, dus zeg 5 seconden ofzo? En er komt dan dus ook best wel wat water in een keer uit, niet druppelend.TuLPMaN schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:17:
Ik heb gelukkig nog een van de laatste bestellingen kunnen doen via Recharged (afgelopen zo avond besteld - gisteren opgehaald - nu operationeel op zolder).
De binnenunit maakt een gorgelend geluid - vooral in silence mode. Wie heeft daar nog meer last van? In de handleiding staat dat dit het rondpompen van de koelvloeistof is maar dat dit in enkele minuten moet verdwijnen.
[ Voor 39% gewijzigd door dehardstyler op 23-06-2026 13:33 ]

:strip_exif()/f/image/U87sNr0Z7V96DTPYTrHOWXpH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jU2bk5xG16w5U4fXovYK13hp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Aa4EfOFpqHX3Ez2LysTLMqxM.png?f=fotoalbum_large)