Oke zo inmiddels draait mijn Vonroc, op de plek waar eerst mijn Portasplit 12000 stond, en vandaag hebben we de zelfde tempraturen als laatst, toen een tweaker vroeg om de zelfde situatie te schetsen. en de koelmogelijkheden te vergelijken.
Vonroc : tot nu 1 uur draaiend 2 graden gezakt.
PortaSplit 12000 was in 1 uur , 1,5 graden gezakt.
kwa ontvochtigen tijdens het koelen zie en merkt ik wel groot verschil met de Portasplit 12000 die ontvochtigd veel beter, dit kan ik terug zien op mijn hygrometer, die zakt tijdens het gebruikt van de PortaSplit aanzienlijk sneller in procenten naar beneden.
het enige wat ik opmerk is dat de Vonroc op turbo stand wel iets meer luidruchtig is ten opzichte van de PortaSplit 12000, maar gevoelsmatig wel koudere lucht uitblaast.
helaas heb ik hier geen apparatuur voor om dit serieus te meten. en voor een experimentje vind ik dat de kosten niet waard!
kosten PortaSplit 1100
kosten Vonroc
789,00
Zou ik weer een split airco nodig hebben dan zou ik gezien de situatie een beslissing maken, kan de buiten unit gewoon staan dan zou ik de Vonroc nemen,
moet hij ergens hangend bevestigd worden dan zou ik Midea kiezen gezien de mogelijkheden die ze bieden kwa bevestigingsmaterialen die zijn veel uitgebreider.
[
Voor 17% gewijzigd door
Raaa010 op 04-08-2026 11:01
]