Waarschuwing? Bestelling bij Solago (Duitse Solarhandel24)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koepie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:04
Ik zoek ervaringen van andere die bij Solago hebben besteld. Ik heb ze inmiddels officieel in gebreke gesteld.

In april heb ik bij Solago een zonnepanelenset besteld (€ 4.000,-). De beloofde levertijd was 9 tot 14 werkdagen. Inmiddels zijn we ruim twee maanden verder en is er nog niet geleverd. De communicatie vanuit het bedrijf is volledig gestaakt en de telefoonlijnen zijn afgesloten.

​Solago stuurt per mail "leveringsupdates" waarin zij beweren 6000+ installaties per maand te versturen en deze plotselinge drukte niet aankunnen. Dit is aantoonbaar onjuist. Door het plaatsen van een nieuwe bestelling heb ik het verloop van hun opeenvolgende bestelnummers (SEU) kunnen achterhalen. Er blijkt dat er in twee maanden tijd in totaal nog geen 850 bestellingen zijn bijgekomen voor het hele bedrijf. Dit staat in schril contrast met de duizenden zendingen die de directie claimt te verwerken.

​Ondertussen blijft Solago op de website gewoon adverteren met korte, snelle levertijden om nieuwe klanten te trekken en vooraf te laten betalen. Ooo is er neem grote banner voor een zomeruitverkoop. Kortom ze doen hun best Tom nieuwe bestellingen binnen te halen, maar beweren tegelijkertijd overspoeld te zijn met orders. Dit wekt sterk de indruk van misleiding of acute financiële problemen waarbij geld van nieuwe klanten nodig is om oude gaten te dichten.

Wat denken jullie, ervaringen die wel positief zijn hoor ik graag.

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zo te zien ben je niet de enige die weken/maanden zit te wachten op een bestelling.

Ze schijnen lid te zijn van Thuiswinkel-waarborg waar een stappenplan van klacht, via ondersteuning vanuit Thuiswinkel, tot een geschillencommissie staat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 10:49
@Koepie met creditcard betaald?

Dan zou ik het daar gaan neer leggen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Koepie
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 17:04
Ik zag het en der veel dezelfde ervaringen inderdaad. Ik hoopte op een positieve maar die heb ik nog niet gezien. Helaas vooruitbetaald omdat je dan twee hele procenten korting krijgt. Afijn.. we gaan het merken!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 11:45
Ben ook voornemens hier de Anker Solix 4 Pro actie in combinatie met panelen te gaan bestellen. Ondanks weinig reviews; het lijkt alsof het gros van de slechte ervaringen pas sinds een paar weken plaatsvinden? https://nl.trustpilot.com/review/solago.nl

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 14:49
Ben benieuwd of er al tweakers zijn die al iets hebben besteld en\of opgehaald

Ik was ook van plan om te bestellen en dan op te halen.

[ Voor 25% gewijzigd door MaXeRs op 15-06-2026 20:56 ]

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-08 15:53
Ik heb 2 omvormers besteld van Hoymiles bij Solago, waarvan er 1 in een afwijkend model is geleverd dan besteld.

Pas toen ik had besteld zag ik dat de reviews niet best waren 8)7

Ben benieuwd hoe ze dit oppakken, want ik vind het ook wel een risico om het terug te sturen, ik heb nu wel een product ontvangen dat ik ook gewoon op Marktplaats kan zetten dan heb ik in principe ook mijn geld terug.

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-08 11:45
tldr; Solago goede club met scherpe prijzen die het enorm druk hebben en daarom reactie + levering wat langer duurt.

Heb twee bestellingen bij Solago gedaan: voor levering 8x zonnepanelen + montagesets voor op platdak, en voor ophalen een Anker SOLIX Solarbank 4 Pro + BP5000 uitbreidingsbatterij.

Allereerst de thuisbatterijbestelling: na het plaatsen van bestelling met vooruitbetaling krijg je al vrij snel een email voor het inplannen van een afhaalafspraak. Afspraak ingepland, maar had de betaling zelf nog niet gedaan.

Vervolgens voor de zonnepanelen bestelling via Solago.nl gedaan voor bezorging in NL (laten bezorgen in NL kan niet via hun Duitse websites, mede ivm prijsverschillen). Had er toen de montagesets nog niet bij besteld. Als set waren die ook helemaal niet te vinden op de Nederlandse site, maar dus wel te vinden op hun Duitse site van Solarhandel24. Heb ze per support-email verzocht of ze die sets toe willen voegen aan de bestelling zodat ik vervolgens de betaling kan voldoen en verzending kan gebeuren. De relatief nieuwe Solago.nl website is nog duidelijk in ontwikkeling, want daar kunnen die sets nog niet besteld worden.

Terug naar de thuisbatterijbestelling; de afhaalafspraak kwam eraan maar de betaling daarvan was nog niet voldaan. Als reactie op mijn mails kreeg ik uiteindelijk te horen dat bij afhalen ook cash betaald kan worden, dus dat in feite het bij afhalen dus helemaal niet nodig is vooraf te betalen om de afhaalafspraak door te laten gaan.

Naar Dusseldorf gereden, wat een groot magazijn heeft die club! Het was een af- en aanrijden van mensen voor afhaalafspraken, zowel ZZPers met busjes als consumenten met auto+aanhangers.
Zodra je je binnen gemeld hebt en de administratie je als bevestiging van afhalen de pakbon overhandigt is het buiten bij de expeditie-roldeur enkele minuten wachten. Met de vorkheftruck komen ze netjes met je bestelling tot aan je auto gereden, zodat je de accu's zo min mogelijk meters hoeft te tillen.
Had ook nog navraag gedaan bij de administratie wanneer mijn andere verzending ongeveer zou zijn, en of mijn verzoek per email voor toevoegen vd sets aan de bestelling hopelijk voor de verzending afgehandeld kan worden. Kreeg toen te horen dat het zo enorm druk is dat er full-time 20 personen op support emails en administratie aan het afhandelen zijn (telefoon afgesloten en bandje verwijst door om te mailen), en dat ze 20 vrachtwagens per dag aan verzendingen doen maar een behoefte hebben aan 30 vrachtwagens voor verzendingen per dag. Mijn verzending zou op z'n vroegst over drie weken verzonden worden, en binnen een week kon ik wel reactie van support verwachten.

Een dag later werd mijn verzoek tot toevoegen van de sets aan de order afgehandeld, met de melding van ze dat de .nl website druk in ontwikkeling is. Gelijk de betaling voldaan, en grofweg een week later kreeg ik vervolgens netjes een email over verzending, plus twee dagen later van de logistiek partner verzoek voor inplannen van leverafspraak.

Zowel de thuisbatterijen, zonnepanelen en montagesets zijn inmiddels naar tevredenheid afgehaald+geleverd+geïnstalleerd. Alhoewel communicatie en verwachtingmanagement wel iets duidelijker en tijdelijker zou mogen, reflecteert de drukte die ik zag bij de afhaalafspraak dat goed.

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-08 15:53
Inmiddels bevestiging gehad dat ik de verkeerd geleverde omvormer terug mag sturen met compensatie van de verzendkosten. Wel snel reactie op mijn mails dus ben tot nu toe positief.
Pagina: 1