Als de prijzen weer normaal zijn, komende herfst of winter, komt hier een mobiele airco.
Andere mogelijkheden zitten er niet in vanwege VvE, beschermd stadsgezicht en dichte binnenstadsbebouwing. Ook de Midea Portasplit is daarom niet bruikbaar, omdat de buren er direct last van hebben/krijgen. Het doel is om de woonkeuken (28 m2) en/of de slaapkamer (12 m2) een paar graden te koelen. We hebben al screens, luxaflex binnen en een groen dak om de warmte zoveel mogelijk buiten te houden. Dat lukt overigens aardig, maar het is nu wel 28,7 ºC.
De shortlist is op dit moment:
De’Longhi Pinguino PACEX105A+++ (10.000 BTU)
Midea Silent Cool 26 Pro (9000 BTU)
Bosch Cool 5100 (11.600 BTU)
Mijn vraag
Wie heeft ervaring met één van bovenstaande modellen? Het gaat dan met name om geluidsproductie in silentmode.
De Bosch heeft een inverter compressor, de andere twee gewoon een aan/uittype. Bosch zou daardoor stiller kunnen zijn.
De’Longhi is de enige die A+++ is, dus wat zuiniger.
De Midea Silent Cool 26 Pro is de goedkoopste van de drie.
Bosch heeft wat meer vermogen en zou slaapkamer en woonkeuken mogelijk tegelijkertijd aankunnen als de airco in de verbindingsgang staat.
Op dagen als vandaag zou de airco gewoon overdag de hele dag aanstaan en zo de (na 1-1-2027 waardeloze) stroom van de zonnepanelen gebruiken. Misschien blijft het dan koel genoeg om de nacht zonder koeling door te komen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er staan een aantal reviews op Youtube, meestal Duitstalig die wel informatief, maar ook niet eenduidig zijn.
YouTube: 🚨Unfassbar!🚨 DAS hat euch BOSCH über die Klimaanlagen BESTSELLER COO...
YouTube: DAS hat euch DELONGHI über seine leise A+++ Pinguino PAC EX105 Klima...
YouTube: Midea Silent Cool 26 Pro - Test, Erfahrungsberichte, Review - Lohnt ...
Andere mogelijkheden zitten er niet in vanwege VvE, beschermd stadsgezicht en dichte binnenstadsbebouwing. Ook de Midea Portasplit is daarom niet bruikbaar, omdat de buren er direct last van hebben/krijgen. Het doel is om de woonkeuken (28 m2) en/of de slaapkamer (12 m2) een paar graden te koelen. We hebben al screens, luxaflex binnen en een groen dak om de warmte zoveel mogelijk buiten te houden. Dat lukt overigens aardig, maar het is nu wel 28,7 ºC.
De shortlist is op dit moment:
De’Longhi Pinguino PACEX105A+++ (10.000 BTU)
Midea Silent Cool 26 Pro (9000 BTU)
Bosch Cool 5100 (11.600 BTU)
Mijn vraag
Wie heeft ervaring met één van bovenstaande modellen? Het gaat dan met name om geluidsproductie in silentmode.
De Bosch heeft een inverter compressor, de andere twee gewoon een aan/uittype. Bosch zou daardoor stiller kunnen zijn.
De’Longhi is de enige die A+++ is, dus wat zuiniger.
De Midea Silent Cool 26 Pro is de goedkoopste van de drie.
Bosch heeft wat meer vermogen en zou slaapkamer en woonkeuken mogelijk tegelijkertijd aankunnen als de airco in de verbindingsgang staat.
Op dagen als vandaag zou de airco gewoon overdag de hele dag aanstaan en zo de (na 1-1-2027 waardeloze) stroom van de zonnepanelen gebruiken. Misschien blijft het dan koel genoeg om de nacht zonder koeling door te komen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er staan een aantal reviews op Youtube, meestal Duitstalig die wel informatief, maar ook niet eenduidig zijn.
YouTube: 🚨Unfassbar!🚨 DAS hat euch BOSCH über die Klimaanlagen BESTSELLER COO...
YouTube: DAS hat euch DELONGHI über seine leise A+++ Pinguino PAC EX105 Klima...
YouTube: Midea Silent Cool 26 Pro - Test, Erfahrungsberichte, Review - Lohnt ...
A'dam PVOutput