Hier ook AP systems, maar dit is nieuws voor mij. Je kunt dus de ECU van AP soort van omzeilen/ overrulen? Misschien wat offtopic, maar zou hier graag meer over horen. Ik worstel (in mijn hoofd) met hoe de zonnepanelen aan te sluiten en teruglevering eventueel kunnen beperken. De huidige ECU van AP heeft die functie niet.gast777 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:26:
[...]
@[J.d.I.] DirtyHarry Vandaag dus de 2x micro-omvormer (AP-Systems) ingeplugd gehad op het offgrid stopcontact van de SF2400AC.
Gevonden én gebruikt - many thanks!gast777 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:29:
[...]
Ik heb er wel een hoor, maar alleen vindbaar voor fijnproevers
Nadeel op zendure.nl is dat je het gehele bedrag ineens moet aanbetalen, of doe ik iets verkeerd?marinadus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:53:
Allen, vergeet niet de 8% cashback voor zendure.nl van cashbackxl!
8% op alle Zendure producten? Dat klinkt te goed om waar te zijn. Addertjes onder het gras?marinadus schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 23:53:
Allen, vergeet niet de 8% cashback voor zendure.nl van cashbackxl!
Een van mijn zonnepanelen geeft nog maar ~20% aan opbrengst t.o.v. de andere 11
Zie die cashback ook bij scoupy staan en ze verwijzen zelf op hun site ook naar 8% affiliate link mogelijkheden[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:48:
[...]
8% op alle Zendure producten? Dat klinkt te goed om waar te zijn. Addertjes onder het gras?
Een van mijn zonnepanelen geeft nog maar ~20% aan opbrengst t.o.v. de andere 11dus ik wacht even af met een knoop doorhakken wat betreft thuisbatterij tot dat gefixt is.
Voor de 3000 mix werkt het sowieso wel hoor. Nuance is dat het op het volgens de voorwaardes op het bedrag excl. BTW gegeven wordt, maar alsnog een mooie korting (6,3% effectief?).[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:48:
[...]
8% op alle Zendure producten? Dat klinkt te goed om waar te zijn. Addertjes onder het gras?
Een van mijn zonnepanelen geeft nog maar ~20% aan opbrengst t.o.v. de andere 11dus ik wacht even af met een knoop doorhakken wat betreft thuisbatterij tot dat gefixt is.
Op de site van Zendure zelf is voor de levertijd nog weinig bekend, maar andere sites benoemen halverwege juni, begin juli als levering. Leuk vooruitzicht, al kijk ik niet op tegen de fysieke plaatsing
Klopt, dit opent wel wat perspectieven.Merijn. schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 06:55:
[...]
Hier ook AP systems, maar dit is nieuws voor mij. Je kunt dus de ECU van AP soort van omzeilen/ overrulen? Misschien wat offtopic, maar zou hier graag meer over horen. Ik worstel (in mijn hoofd) met hoe de zonnepanelen aan te sluiten en teruglevering eventueel kunnen beperken. De huidige ECU van AP heeft die functie niet.
Ik heb trouwens geen ECU hier. Alleen de 3 micro-omvormers voor de 6 panelen op de garage (waarin ook de Zendure SF2400AC staan).
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | Zendure SF2400AC 17 kWh
Daar ben ik ook benieuwd aan. Ik zou mijn bestaande omvormer er graag tussenuit halen en de strings rechtstreeks, en van DC panelen naar DC 4000 Mix Pro willen opladen. Zo moeten kunnen dacht ik voor maximaal 2 x 4.000 Wp?bjornricardo33 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:30:
Wij hebben op dit moment een GoodWe omvormer 95000DSN176W2129. Deze draait op 2 strings.
Kan ik hier eenvoudig een Zendure SolarFlow 4000 Mix Pro op aansluiten en is het dan klaar, of moeten er nog veel zaken ingesteld of aangepast worden?
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Check of de specificaties van je panelen qua voltage, amperage en wattpiek matchen met de specificatie van de mppt ingangen van de Zendure.Meubelmaker schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 19:35:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd aan. Ik zou mijn bestaande omvormer er graag tussenuit halen en de strings rechtstreeks, en van DC panelen naar DC 4000 Mix Pro willen opladen. Zo moeten kunnen dacht ik voor maximaal 2 x 4.000 Wp?
@Spekkie99 ik dacht dat de string buiten de MPPT ingangen om, direct DC konden worden aangesloten. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?Spekkie99 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:52:
[...]
Check of de specificaties van je panelen qua voltage, amperage en wattpiek matchen met de specificatie van de mppt ingangen van de Zendure.
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Verkeerd begrepen. De accu is ~50 volt, maar de Pro heeft PV ingangen welke 30-400 Volt bereik hebben wat bij veel strings past. De meeste andere modellen/fabrikanten van plugin accus hebben een 15-60 Volt ingang welke niet overweg kan met string spanningen.Meubelmaker schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:47:
[...]
@Spekkie99 ik dacht dat de string buiten de MPPT ingangen om, direct DC konden worden aangesloten. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?
De 4000 series heeft wel een aparte AC ingang om rechtstreeks een bestaande omvormer op aan te sluiten buiten de PV input om, wellicht is dat wat je bedoelt. Maar dat is AC, niet DC.
De mppt zijn de dc ingangen. De rest heeft databeestje al toegelicht.Meubelmaker schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:47:
[...]
@Spekkie99 ik dacht dat de string buiten de MPPT ingangen om, direct DC konden worden aangesloten. Heb ik dat dan verkeerd begrepen?
@Meubelmaker En let op: voor passing strings op omvormer moet je naar de Voc kijken bij -10!!! Anders kan je je omvormer op dc voltage overbelasten en dus slopen
De max. 400 volt is significant afwijkend van de standaard (max 550-600 volt DC voor 1 fase omvormers)
De max. 400 volt is significant afwijkend van de standaard (max 550-600 volt DC voor 1 fase omvormers)
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Er is helemaal geen standaard Voltage voor omvormers, de omvormer moet gematched zijn met het aantal panelen.
Panelen geven DC spanning af en hoeveel is afhankelijk van het aantal panelen die in de string zitten want ze staan in serie.
Dus de maximale spanning die je string afgeeft moet binnen het bereik van de Zendure liggen.
PS
Mpp staat voor Maximum Power Point en dat is de spanning waarbij de omvormer zijn maximale rendement bereik en geen naam voor een ingang.
Panelen geven DC spanning af en hoeveel is afhankelijk van het aantal panelen die in de string zitten want ze staan in serie.
Dus de maximale spanning die je string afgeeft moet binnen het bereik van de Zendure liggen.
PS
Mpp staat voor Maximum Power Point en dat is de spanning waarbij de omvormer zijn maximale rendement bereik en geen naam voor een ingang.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Hi!
Net als anderen ben ik mij aan het oriënteren op een thuisbatterij. Ik heb inmiddels vast gesteld, middels een analyse over de afgelopen 6mnd, dat ik met max 10kw uit de voeten moet kunnen. Dit is echter zonder dat ik mijn verbruik heb geoptimaliseerd. Daar ben ik nu mee bezig, zowel gedragsmatig als via HA / EVCC.
Mijn situatie
Net als anderen ben ik mij aan het oriënteren op een thuisbatterij. Ik heb inmiddels vast gesteld, middels een analyse over de afgelopen 6mnd, dat ik met max 10kw uit de voeten moet kunnen. Dit is echter zonder dat ik mijn verbruik heb geoptimaliseerd. Daar ben ik nu mee bezig, zowel gedragsmatig als via HA / EVCC.
Mijn situatie
- 3x25A aansluiting
- 3P Laadpaal aansluiting (Jaarverbruik rond 5.5KW, recent begonnen met aansturing via EVCC)
- 3P PV aansluiting (6.4 kWp, jaaropbrengst tussen 5.5-6.5KW)
- 5.5 en 2.0KW airco (te plaatsen; verwarming en verkoeling)
- standby verbruik nacht: 0.15 kWh
- Gebruik van opgewekte zon zo veel mogelijk optimaliseren - NOM.
- Als ik overdag niet thuis ben wil ik mijn auto met e.g. 5KW vanuit het batterij kunnen bijladen met 3.7kW.
- Vanuit het batterij het toekomstige verbruik voor de airco's opvangen.
- Uit dit topic begrijp ik dat, mits e.g. de laadpaal en PV, op 3 fases zijn aangesloten, ik prima een Zendure SF 4000 op een (1) fase kan aansluiten (B25 aardlek). Dit zou niet moeten leiden tot onbalans in de fases/hoge belasting op de nul. Kan iemand dit bevestigen?
- Kan iemand mij vertellen via welk kanaal ik regio Almere een goede elektricien kan vinden? Mijn ervaring met Werkspot is niet top. DM mag ook.
Ik ben aan het overwegen om de Zendure SF 4000 aan te schaffen en deze te laten aansluiten door een erkend installateur op de meterkast.
Zou ik dan ook aanspraak kunnen maken op de warmtefond regeling?
Zou ik dan ook aanspraak kunnen maken op de warmtefond regeling?