• MH1488
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:18
Ik ben van plan om een thuisbatterij aan te schaffen. Ik twijfel tussen een Sigenstor of 3x een Zendure Solarflow Mix AC+. Ik hoef in de basis geen back-up functie en heb al zonnepanelen welke niet op de batterij hoeven worden aangesloten. Het gaat meer om de stroom goedkoop inkopen en zelf verbruiken en overtollige op dure momenten verkopen. Mijn huidige situatie:

Woning is gasloos. 11 440WP zonnepanelen met opbrengst van ongeveer 4200 kWh per jaar. Daikin 6kW warmtepomp. Elektrische auto. Totaal stroomverbruik per jaar ongeveer 8400 kWh.

- Hoofdaansluiting 3x25A.
- Losse groepenkast in de garage. Kabel tussen meterkast en deze groepenkast 5x4mm2. Op deze groepenkast zit een 3 fasen Enphase PV systeem en een laadpaal (Alfen) aangesloten.
- Losse groepenkast naar zolder. Wederom kabel tussen meterkast en deze groepenkast 5x4mm2. Op deze groepenkast zit de warmtepomp (Daikin 6kW) en de wasmachine en droger aangesloten.

Ik kan de batterij door een installateur laten installeren zodat ze direct op een groep worden aangesloten. Ik heb echter nog wel een paar vragen:

-          Als ik 3 Solarflow Mix AC+ koop en op de groepenkast op zolder aan laat sluiten zodat ze elk een eigen groep hebben en elk op een aparte fase zitten, werken de batterijen dan goed samen? Of is er een kans dat ze elkaar gaan tegenwerken?
-          Gaat bovengenoemde goed werken of moeten de batterijen direct op de hoofdaansluiting worden aangesloten? Beïnvloed de warmtepomp en de wasmachine/droger de werking van de batterijen?

Graag hoor ik jullie adviezen waarvoor dank.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste