iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Heeft iedereen bij wie pv-in niet (goed) werkt al ticket bij zendure.nl aangemaakt? Indien niet aub doen. Druk beetje opvoeren.
Volgens mij niet, de Mix is ook de enige die geen speciale prijs of korting geeft. (Momenteel)mgevart schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:08:
Ik ben geïnteresseerd in de mix3000. Weet iemand of de prijs van 1999 een soort early bird is?
Ik moet nog de kabel en kast aanpassingen doen volgende maand. En hij staat tot dan wel wat in de weg. Maar als de prijs binnenkort veranderd bestel ik hem mogelijks wel al
Geen idee of dat gaat veranderen.
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
- Taro
- Niet online
Topicstarter
Zendure geeft zelf geen korting meer op nieuwe productseries. De Mix 3000 is ook nog niet beschikbaar en dus zal je voor lagere prijzen een beetje moeten rondshoppen.John2B schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:44:
[...]
Volgens mij niet, de Mix is ook de enige die geen speciale prijs of korting geeft. (Momenteel)
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp
Stomme vraag, moet de Mix Pro niet aangemerkt worden met 0% BTW omdat het een omvormer voor zonnepanelen betreft?
Zendure hanteert op geen enkel product 0% BTW in de Nederlandse webshop, hoewel dat wel zou moeten. Ook niet op de zonnepanelen. Als antwoord op vragen hierover kreeg ik oa de volgende reactie:
Hartelijk dank voor uw bericht.
Helaas is het niet mogelijk om als particulier een bestelling zonder BTW te plaatsen bij Zendure. Alle particuliere aankopen worden conform de geldende regelgeving inclusief BTW verwerkt.
Voor vragen over het eventueel terugvorderen van BTW adviseren wij u contact op te nemen met de Nederlandse Belastingdienst. Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden en voorwaarden die in uw situatie van toepassing zijn.
Onze excuses dat wij u hierin geen andere oplossing kunnen bieden. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan staan wij uiteraard graag voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Zendure Customer Support Team
Ik heb ook iets aparts. Gisteren mijn Solarflow 4000mix+ geïnstalleerd.
Werkt naar behoren, PVAC in werkt tot nu toe ook correct, echter wel een ander euvel.
Het batterij niveau schommelt in de app tussen de 16% en 57%, inmiddels lopen beide op omdat hij aan het laden is.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
/f/image/DiN1jZLmXXhiISdI5WOhGUz3.png?f=fotoalbum_large)
Werkt naar behoren, PVAC in werkt tot nu toe ook correct, echter wel een ander euvel.
Het batterij niveau schommelt in de app tussen de 16% en 57%, inmiddels lopen beide op omdat hij aan het laden is.
/f/image/DiN1jZLmXXhiISdI5WOhGUz3.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door loonatick78 op 28-07-2026 08:37 ]
Je zou dat zo kunnen denken, alleen een omvormer voor batterijen valt daar weer niet onder., het probleem is echter dat batterijen daar niet onder vallen, dus zou de belastingdienst het hiermee niet eens kunnen zijn, tenslotte zijn die batterijen een integraal onderdeel van dat apparaat, dus welk deel zou dan onder de vrijstelling vallen en welk deel niet? Lastig. Ik zondaar dus mijn vingers niet aan willen branden.databeestje schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:27:
Stomme vraag, moet de Mix Pro niet aangemerkt worden met 0% BTW omdat het een omvormer voor zonnepanelen betreft?
Hier lees je wat daar welen wat daar niet onder valt; o.a. de levering en installatie van een accupakket en thuisbatterij (thuisaccu) zijn hier duidelijk van uitgezonderd.
De kortingscode voor 10% korting werkt bij Techpunt wel op de Mix 3000John2B schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:44:
[...]
Volgens mij niet, de Mix is ook de enige die geen speciale prijs of korting geeft. (Momenteel)
Welke P1 meter gebruik je?loonatick78 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind je screenshots namelijk bijzonder - het lijkt dat hij aan het laden is zonder opwekking van PV en zonder netverbruik op je eerste screenshot?
op je tweede screenshot is hij aan het laden met PV energie maar heb je geen verbruik naar de woning?
Probeer hier ruimte te maken voor de 3000 en vraag me even af hoe de elektricien de boel gaat aansluiten. Knip je gewoon de meegeleverde Schuko door en verbind je deze in een lasdoos of werkschakelaar naar de meterkast? Of zijn er aparte losse stekkers leverbaar?
ik krijg net van Techpunt een update over levering mix3000, deze is verlaat naar 10 augustus.
Wel fijn dat ze hun klanten goed proactief op de hoogte houden. Gebeurd zeker niet overal zo.
Wel fijn dat ze hun klanten goed proactief op de hoogte houden. Gebeurd zeker niet overal zo.
Ik zou ‘m vast in een werkschakelaar laten monteren.BasvanS schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:40:
Probeer hier ruimte te maken voor de 3000 en vraag me even af hoe de elektricien de boel gaat aansluiten. Knip je gewoon de meegeleverde Schuko door en verbind je deze in een lasdoos of werkschakelaar naar de meterkast? Of zijn er aparte losse stekkers leverbaar?
Beter nog : eerst informeren of bij “vaste” montage de installatie onder de opstalverzekering valt. Met stekker valt de installatie onder de inboedelverzekering.
Die mis ik even, heb zowel opstal als inboedelverzekeringen dus dat lijkt me niet echt boeiend bij een koophuis? Daarbij staat de Zendure onder een verdeelkast op zolder waar ik een hoofdschakelaar, aardlek, en aardlekautomaat heb om de zendure spanningsvrij te maken. Wat is dan de reden om toch nog voor een werkschakelaar te gaan? voor gemak hoeft het niet en 1 meter achter de Aardlekautomaat een werkschakelaar is wellicht wat overbeveiligd, of mis ik dan een NEN normpjotter1965 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 12:09:
[...]
Ik zou ‘m vast in een werkschakelaar laten monteren.
Beter nog : eerst informeren of bij “vaste” montage de installatie onder de opstalverzekering valt. Met stekker valt de installatie onder de inboedelverzekering.
Ja , dan kan een vaste aansluiting wel. Het zou mij meer geruststellen, wanneer de accu onder de opstalverzekering valt. ( dus niet verplaatsbaar en aangesloten door elektricien ) Misschien was ik iets te voorbarig, ik heb nu zelf ook de vraag gesteld aan mijn tussenpersoon
Kijk voor de zekerheid even in de handleiding op de Zendure site. In elk geval wordt bij de 4000 een losse connector voor de Zendure kant geleverd zodat je geen stekker meer hoeft af te knippen.BasvanS schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:40:
Wat betreft afmonteren: vaste montage op een lasdoos of direct op de alamat laat de accu meetellen voor het energielabel van de woning, met stekker niet
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
P1 splitter van Homewizard met daaraan de P1 van Homewizard en de P1 van Zendure.Iksree schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:47:
[...]
Welke P1 meter gebruik je?
Ik vind je screenshots namelijk bijzonder - het lijkt dat hij aan het laden is zonder opwekking van PV en zonder netverbruik op je eerste screenshot?
op je tweede screenshot is hij aan het laden met PV energie maar heb je geen verbruik naar de woning?
Klopt de app vertoont inderdaad raar gedrag, elke ca. 10 seconden lijkt hij om te schakelen.
Beide screenshots zijn in hetzelfde tijdsbestek genomen.
Je hebt maar 1 meter in de Zendure app toegevoegd? En je hebt een DSRM 5 meter die wel iedere seconde een stand doorgeeft? (niet bijvoorbeeld dat E350 kreng)loonatick78 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:20:
[...]
P1 splitter van Homewizard met daaraan de P1 van Homewizard en de P1 van Zendure.
Klopt de app vertoont inderdaad raar gedrag, elke ca. 10 seconden lijkt hij om te schakelen.
Beide screenshots zijn in hetzelfde tijdsbestek genomen.
Ja heb maar 1 meter toegevoegd in de app heb ook een DSRM 5 (volgens mij)IJsbeer schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:27:
[...]
Je hebt maar 1 meter in de Zendure app toegevoegd? En je hebt een DSRM 5 meter die wel iedere seconde een stand doorgeeft? (niet bijvoorbeeld dat E350 kreng)
Is er ook iemand die een Homewizard P1 meter gebruikt icm met een Solarflow Mix? Lees een beetje tegenstrijdige berichten over de compatibiliteit/ondersteuning vanuit Zendure.
Ik las net voor ik ging bestellen ergens dat Homewizard P! uit Zenki is gehaald en niet meer mogelijk was. Ik heb daardoor de Zendure P1 meter en een Homewizard actieve P1 splitter gekocht wat verder prima funcioneert. Behalve het bypass gedoen op de AC-in poort.Dehler schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 13:49:
Is er ook iemand die een Homewizard P1 meter gebruikt icm met een Solarflow Mix? Lees een beetje tegenstrijdige berichten over de compatibiliteit/ondersteuning vanuit Zendure.
Ik las ook een topic van @Taro ik zou graag de batterij op een losse groep zetten om de AC-in te omzilen. Echter staan onze huizen op heipalen en hebben geen kruipruimte. De meterkast zit in de hal midden in de woning en kan met geen mogelijkheid met een extra groep naar buiten. Daardoor zou de Ac-in juist zo'n mooie optie zijn. Heb de accu een week in de gang gehad alleen is de Fan tot boven te horen en ook niet wenselijk.
Blijf toch hopen dat Zendure met een software oplossing komt, laatste reactie vrijdag (overigens ineens in het Duits) was dat ze het doorzetten naar het technische team.
- Taro
- Niet online
Topicstarter
Heb je al een keer naar 100% geladen? Vooral als de accu een tijdje onderweg is geweest kan de state of charge nogal fluctueren. Na het balanceren/kalibreren op 100% moet dat weer een stuk beter gaan, al is de afwijking die je noemt wel fors.loonatick78 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 08:34:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Taro
- Niet online
Topicstarter
De 3000 Mix AC+ is nog door niemand ontvangen voor zover ik weet, ik wacht ook nog steeds, pas daarna weten we wat er standaard wordt meegeleverd.BasvanS schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 11:40:
Mocht er niets worden meegeleverd, dan is het inderdaad een kwestie van de stekker afknippen. En daarna of een onderverdeelkast of lasdoos, maar dat hangt van de lokale situatie af.
Ik overweeg een Zendure installatie in mijn garage te plaatsen.
Situatie: Aansluiting 3x 25A, bestaande PV 4kWp op fase A, afstand garage-groepenkast ca. 15m., verbruik 9000 kWh/j, PV opbrengst 4000kWh/j
Doel: 2-3x Mix 4000 ( + evt later uitbreidingsmodules) via Powerhub 3P verbonden met groepenkast, extra PV op garagedak (ca. 4 kWp)
Ik wil dit gefaseerd plaatsen, maar wel eerst kabels leggen, groepenkast aanpassen, verdeelkast in garage plaatsen etc.
Volgens de manual van de powerhub gaan er 2 5-aderige kabels van en naar de groepenkast.
Twee vragen (op dit moment):
1. Volgens de manual van de powerhub gaan er 2 5-aderige kabels van en naar de groepenkast. Welke kabeldikte is minimaal nodig voor de 15 meter?
2. Bestaande PV aangesloten laten op fase A of met kabel naar Powerhub?
Graag jullie reactie op mijn plan en vragen
Situatie: Aansluiting 3x 25A, bestaande PV 4kWp op fase A, afstand garage-groepenkast ca. 15m., verbruik 9000 kWh/j, PV opbrengst 4000kWh/j
Doel: 2-3x Mix 4000 ( + evt later uitbreidingsmodules) via Powerhub 3P verbonden met groepenkast, extra PV op garagedak (ca. 4 kWp)
Ik wil dit gefaseerd plaatsen, maar wel eerst kabels leggen, groepenkast aanpassen, verdeelkast in garage plaatsen etc.
Volgens de manual van de powerhub gaan er 2 5-aderige kabels van en naar de groepenkast.
Twee vragen (op dit moment):
1. Volgens de manual van de powerhub gaan er 2 5-aderige kabels van en naar de groepenkast. Welke kabeldikte is minimaal nodig voor de 15 meter?
2. Bestaande PV aangesloten laten op fase A of met kabel naar Powerhub?
Graag jullie reactie op mijn plan en vragen
Ja is al in zijn geheel geladen en ontladen (5%). Heb het inmiddels trouwens opgelost met hulp van de ook leverancier. (Kan trouwens iedereen slimme-energieopslag aanraden, perfecte service.)Taro schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:22:
[...]
Heb je al een keer naar 100% geladen? Vooral als de accu een tijdje onderweg is geweest kan de state of charge nogal fluctueren. Na het balanceren/kalibreren op 100% moet dat weer een stuk beter gaan, al is de afwijking die je noemt wel fors.
Apparaat ontkoppelt, uit app verwijderd en omgekeerd weer toegevoegd, lijkt voor nu goed te werken en schommelingen zijn verdwenen.
Ook de samenwerking met mijn Growatt omvormer verloopt vlekkeloos tot nu toe. Ook de bypass werkt.