lithoijen schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:52:
Heeft iemand ervaring hoe snel Zendure de max vermogens vrij geeft na aanvraag en na aanlevering van de gevraagde documenten in de app. Ik heb hier 3 units staan, ieder op een eigen 20a groep en eigen fase. Ondertussen ook home assistant ingeregeld, maar wil nu wel eens full pull gaan draaien/testen. De beloofde 48 uur deadline hebben ze in iedergeval niet gehaald.
Dit vroeg ik mij ook af, buiten het feit dat ik m'n SF 4000 Mix AC+ twee weken geleden zelf heb geinstalleerd (B20 alamat, 5x4mm2 kabel, etc.) en je dus afhankelijk bent van de gratie van Zendure of alsnog een electricien moet inschakelen... Echter, omdat ik 'm ook via HomeAssistant aanstuur ben ik even in de ZenSDK API documentatie gedoken en al snel de parameters gevonden om 'm via de API zelf op 4000W ontladen te zetten

Gelijk na installatie ging ie wel met 4kW laden, dus ik zie niet helemaal in waarom ik voor sneller ontladen door allerlei hoepels zou moeten springen (buiten de extra veiligheidsmaatregel, wat op zich natuurlijk goed is).
Uiteindelijk dus vrij eenvoudig,
via de API kun je "inverseMaxPower" op 4000 zetten d.m.v. een eenmalige call, waar de Zendure-app zonder de toestemming tot max. 3000 gaat (DM voor meer info). Ik vermoed dat de Gielz-integratie dat ook kan/doet, ik gebruik echter een aangepaste versie van de officiele Zendure-HA integratie (die zich zonder morren aanpast aan de maximale ontlaad-waarde van het apparaat).