Feedback bètatest UI-update

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Jonathan-458 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 23:50:
Tijdens het gebruik van de nieuwe Pricewatch product pagina's valt me op dat de manier waarop o.a. de specificaties worden weergegeven is veranderd van een compacte tabel met tabs naar een uitklapbare onderdelen waarbij je het gehele rechter scherm blokkeerd en vervolgens nogsteeds met Tabs mag werken.

In de oude situatie waren specificaties direct in één overzicht zichtbaar met tabs, waardoor je snel kon scannen en vergelijken. In de nieuwe opzet moet je vaker doorklikken of secties uitklappen om dezelfde informatie volledig te kunnen bekijken.

Ik begrijp dat deze aanpak waarschijnlijk is gekozen vanuit een mobile-first gedachte, maar voor desktopgebruik lijkt dit voor frequente gebruikers een toename in interactie en een vermindering in scanbaarheid.

Ik ben oprecht benieuwd hoe andere tweakers dit zien.
Feedback topic slide-ins op productpagina

Veel leesplezier gewenst :+ Vaste tweakers zijn er niet blij mee, maar het blijft. De feedback hiervoor is al gesloten.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07 23:07
@stin00 Thanks, ik heb net een aantal posts doorgenomen en ben eerlijk gezegd teleurgesteld. (tegen beter weten in) Tweakers.net vaart tegenwoordig duidelijk de DPG-koers en lijkt de GoT-base, de community die dit platform al die jaren heeft gedragen, steeds meer te negeren.

@ PO's van tweakers;

Vroeger was er een goede relatie; gebruikers dachten kritisch mee, en Tweakers.net luisterde ook echt. Feedback leidde tot aanpassingen, een middenweg, of soms zelfs het terugdraaien van beslissingen. Die dialoog voelde waardevol, De community maakte het product beter.

Nu lijkt die houding volledig verdwenen. Legitieme zorgen worden weggewuifd, discussies worden doodgeslagen in plaats van gevoerd, en het voelt alsof inspraak enkel nog symbolisch is. Als Tweakers.net die community-first mentaliteit verliest, verliest het ook een groot deel van wat het uniek maakte, Tweakers zijn zelf handig genoeg om zelf een oplossing te vinden.

Ik hoop oprecht dat dit een tijdelijke fase is en geen structurele koerswijziging.

P.S. Juist met de komst van de vele AI tools is expertise en onderscheidend zijn enorm belangrijk geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jonathan-458 op 05-07-2026 00:15 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

Dennis1812

Amateur prutser

@MiBe kan jij als community manager iets met het gevoel wat hierboven terug komt? Iets wat al vaker is aangegeven door de jaren heen natuurlijk.
Maar als community manager klinkt het alsof het jouw werk is juist met de mensen hierboven in gesprek te gaan en te kijken hoe je tot elkaar kan komen.

Als ik iets verkeerd interpreteren daarin spreek mij vooral aan. Aangezien je niet alles kan lezen dacht, ik tag je even.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:49
Jonathan-458 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:09:
@stin00 Thanks, ik heb net een aantal posts doorgenomen en ben eerlijk gezegd teleurgesteld. (tegen beter weten in) Tweakers.net vaart tegenwoordig duidelijk de DPG-koers en lijkt de GoT-base, de community die dit platform al die jaren heeft gedragen, steeds meer te negeren.

@ PO's van tweakers;

Vroeger was er een goede relatie; gebruikers dachten kritisch mee, en Tweakers.net luisterde ook echt. Feedback leidde tot aanpassingen, een middenweg, of soms zelfs het terugdraaien van beslissingen. Die dialoog voelde waardevol, De community maakte het product beter.

Nu lijkt die houding volledig verdwenen. Legitieme zorgen worden weggewuifd, discussies worden doodgeslagen in plaats van gevoerd, en het voelt alsof inspraak enkel nog symbolisch is. Als Tweakers.net die community-first mentaliteit verliest, verliest het ook een groot deel van wat het uniek maakte, Tweakers zijn zelf handig genoeg om zelf een oplossing te vinden.

Ik hoop oprecht dat dit een tijdelijke fase is en geen structurele koerswijziging.
Bespaar je de moeite. Die "oude, hechte" community van weleer is er niet meer. Het aanboren van massa's users krijgt de voorkeur boven de users die Tweakers van de grond af hebben opgebouwd. Het is tegenwoordig keiharde pegels wat de klok slaat vanuit Tweakers. In het genoemde topic wordt er echt zeer opbouwende kritiek geleverd, maar tegelijkertijd ook prima oplossingen en suggesties. Niks mee gedaan.

Op lastige vragen wordt geen antwoord gegeven. Zie bijvoorbeeld JustRob in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)" terwijl vragen waarop niet "politiek" geantwoord hoeft te worden wel binnen enkele uren beantwoord kunnen worden. Overigens moet ik hier wel kudos geven aan @crisp want die lijkt zeer betrokken en actief om de community wel van antwoord te voorzien. Voor de rest blijft het angstvallig stil. Vermoedelijk willen deze mods wel antwoord geven, maar kunnen ze het niet vanwege de belangen vanuit DPG.

Dat is natuurlijk een teleurstellende conclusie, maar het past wellicht bij internet (fora) anno 2026.

Join het GoT Pulse-Team!

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:43
Het is vrij simpel de DPG groep is een commercieel bedrijf en moet winst maken. Tweakers als onderdeel hiervan moet dat dus ook. Dan gaan ze kijken in wat het meeste geld oplevert: de teruglopende hardcore community (die allemaal banners blocked) of de random googler die even binnenkomt? Tja, als je het zo bekijkt is het redelijk makkelijk.

Op zich is dat dan ook prima, maar er wordt dan door de crew altijd ontwijkend op zulke opmerkingen gereageerd. Omdat ze weten, slim als ze zijn, dat Tweakers praktisch niets is zonder de community. Ze willen dat de gehele community Tweakers niet de rug toekeert. (Want dan kan je ook met google weinig op Tweakers vinden)

Ik zou het zelf anders aan hebben gepakt. Maar ja, dat is enkel een blik van buitenaf. Ik zou Tweakers puur op technieuws en de community richten. Ik zou Pricewatch & Vraag en Aanbod afsplitsen in een nieuw DPG product. Nu.nl dan gebruiken voor het politieke/algemene nieuws en op Tweakers echt richten op technologie met uitgebreide diepgang en misschien zelfs community geschreven artiekelen. Bv interessante tech hobbies, techhuizen, ed.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Denman schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:19:
[...]

Bespaar je de moeite. Die "oude, hechte" community van weleer is er niet meer. Het aanboren van massa's users krijgt de voorkeur boven de users die Tweakers van de grond af hebben opgebouwd. Het is tegenwoordig keiharde pegels wat de klok slaat vanuit Tweakers. In het genoemde topic wordt er echt zeer opbouwende kritiek geleverd, maar tegelijkertijd ook prima oplossingen en suggesties. Niks mee gedaan.

Op lastige vragen wordt geen antwoord gegeven. Zie bijvoorbeeld JustRob in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)" terwijl vragen waarop niet "politiek" geantwoord hoeft te worden wel binnen enkele uren beantwoord kunnen worden. Overigens moet ik hier wel kudos geven aan @crisp want die lijkt zeer betrokken en actief om de community wel van antwoord te voorzien. Voor de rest blijft het angstvallig stil. Vermoedelijk willen deze mods wel antwoord geven, maar kunnen ze het niet vanwege de belangen vanuit DPG.

Dat is natuurlijk een teleurstellende conclusie, maar het past wellicht bij internet (fora) anno 2026.
ShadLink schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:11:
Het is vrij simpel de DPG groep is een commercieel bedrijf en moet winst maken. Tweakers als onderdeel hiervan moet dat dus ook. Dan gaan ze kijken in wat het meeste geld oplevert: de teruglopende hardcore community (die allemaal banners blocked) of de random googler die even binnenkomt? Tja, als je het zo bekijkt is het redelijk makkelijk.

Op zich is dat dan ook prima, maar er wordt dan door de crew altijd ontwijkend op zulke opmerkingen gereageerd. Omdat ze weten, slim als ze zijn, dat Tweakers praktisch niets is zonder de community. Ze willen dat de gehele community Tweakers niet de rug toekeert. (Want dan kan je ook met google weinig op Tweakers vinden)

Ik zou het zelf anders aan hebben gepakt. Maar ja, dat is enkel een blik van buitenaf. Ik zou Tweakers puur op technieuws en de community richten. Ik zou Pricewatch & Vraag en Aanbod afsplitsen in een nieuw DPG product. Nu.nl dan gebruiken voor het politieke/algemene nieuws en op Tweakers echt richten op technologie met uitgebreide diepgang en misschien zelfs community geschreven artiekelen. Bv interessante tech hobbies, techhuizen, ed.
Even reageren als oud-crew zijnde (en mocht ik te veel uit de schoolklappen, laat het vooral weten):

Als eerste moet je verschil maken tussen crew en medewerkers. Huh, maar crew is vrijvertaald toch Engels voor medewerker? Ja, maar nee. Crew zijn vrijwilligers, medewerkers werken voor Tweakers. Crew werken op verschillende delen van de site om alles netjes te laten verlopen. Het forum en de frontpage moderatie zijn de bekendste, maar ook Downloads word bijvoorbeeld door crew gedaan. Crew heeft dan ook geen directe inspraak op wat medewerkers doen. Daarom is het ook niet raar dat je ze niet snel in topics zoals deze ziet. Ze zijn soms testgebruikers van grote wijzigingen en kunnen intern feedback geven, maar zelfs als er niet getest word onder crew zijn er directe paden voor hun te bewandelen (waarmee ze vaak meer bereiken) dan hier posten.

De productontwikkelaars (variërend van devvers tot marketing) proberen tweakers te laten overleven in een landschap wat steeds moeilijker is. Adblockers zijn gemeengoed (zeker onder ons als technische gebruikers) en reclames die wel worden getoond zijn minder waard. De pricewatch is een goede bron van inkomsten (weet niet hoe openbaar T.net hier over is geweest in het verleden, maar het is geen geheim dat er commissies worden verdiend). Maar er zijn ook concurrenten (zoals oa Google) wat concurreert. Daarom is het ook niet raar dat er word gekeken hoe die inkomsten uit de PW te verbeteren.

Ik ben het met je eens, de wijzigingen dat ik nu een extra klik voor mn specs moet doen om het vervolgens in een sidebar te krijgen wat ook nog eens minder breed is dan voorheen, ben ik ook geen fan van. Maar de pricewatch was niet echt handig op mobile. En het internet is steeds meer mobile.

Het idee van de PW afsplitsen is een interessante. Maar ik denk eigenlijk dat je daarmee het tegenovergestelde bereikt. Door het af te splitsen zal het zijn eigen keuzes gaan maken. En sommige van de filters die er in zitten zullen dan waarschijnlijk komen te vervallen omdat het te niche is en niet word gebruikt, en het goedkoper is om een minder specifieke database bij te houden. En door het niet meer hebben van een community zoals Tweakers, zou het mij ook niets verbazen als het (nog meer) mobile first zou worden omdat het een eigen gebruikersgroep zou moeten gaan ontwikkelen, op een internet wat steeds meer mobile is.

Ok, dat is als de PW los word getrokken, maar hoe zit het nu dan met de pegels? Geen idee. Ik heb wat dingen meegekregen toen ik crew was en ik weet niet hoe openbaar dat is. Maar binnen het o zo grote DPG is Tweakers een enorm rare eend in de bijt. Er zijn niet veel sites zoals Tweakers, ook niet bij DPG. En daarom zou het mij ook niets verbazen als er anders mee om word gegaan dan bijvoorbeeld een volkskrant, qua targets en doorontwikkeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Gropah op 05-07-2026 19:37 ]

• ShadLink
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:43
Gropah schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:33:
[...]

[...]

Even reageren als oud-crew zijnde (en mocht ik te veel uit de schoolklappen, laat het vooral weten):

Als eerste moet je verschil maken tussen crew en medewerkers. Huh, maar crew is vrijvertaald toch Engels voor medewerker? Ja, maar nee. Crew zijn vrijwilligers, medewerkers werken voor Tweakers. Crew werken op verschillende delen van de site om alles netjes te laten verlopen. Het forum en de frontpage moderatie zijn de bekendste, maar ook Downloads word bijvoorbeeld door crew gedaan. Crew heeft dan ook geen directe inspraak op wat medewerkers doen. Daarom is het ook niet raar dat je ze niet snel in topics zoals deze ziet. Ze zijn soms testgebruikers van grote wijzigingen en kunnen intern feedback geven, maar zelfs als er niet getest word onder crew zijn er directe paden voor hun te bewandelen (waarmee ze vaak meer bereiken) dan hier posten.
Met crew bedoel ik niet de vrijwilligers in mijn post. Die zitten imo in hetzelfde schuitje als de overige leden.
De productontwikkelaars (variërend van devvers tot marketing) proberen tweakers te laten overleven in een landschap wat steeds moeilijker is. Adblockers zijn gemeengoed (zeker onder ons als technische gebruikers) en reclames die wel worden getoond zijn minder waard.
Jup. Dat is wat ik al aangaf :)
De pricewatch is een goede bron van inkomsten (weet niet hoe openbaar T.net hier over is geweest in het verleden, maar het is geen geheim dat er commissies worden verdiend). Maar er zijn ook concurrenten (zoals oa Google) wat concurreert. Daarom is het ook niet raar dat er word gekeken hoe die inkomsten uit de PW te verbeteren.
Inkomsten zijn nog geen winst, echter. Ik vraag me ook af hoeveel het kost om de PW draaiend te houden. Ik denk mogelijk best veel (onderhoud, ontwikkeling, etc).
Ik ben het met je eens, de wijzigingen dat ik nu een extra klik voor mn specs moet doen om het vervolgens in een sidebar te krijgen wat ook nog eens minder breed is dan voorheen, ben ik ook geen fan van. Maar de pricewatch was niet echt handig op mobile. En het internet is steeds meer mobile.
Ik vind het jammer, want er zijn nog steeds mensen met computers. En die hebben vaak 2 á 3 schermen en ook steeds hogere resoluties.
En verder: YouTube: [Blizzcon 2018 Highlights] Diablo Immortal Q&A - Do you guys not hav...
Het idee van de PW afsplitsen is een interessante. Maar ik denk eigenlijk dat je daarmee het tegenovergestelde bereikt. Door het af te splitsen zal het zijn eigen keuzes gaan maken. En sommige van de filters die er in zitten zullen dan waarschijnlijk komen te vervallen omdat het te niche is en niet word gebruikt, en het goedkoper is om een minder specifieke database bij te houden. En door het niet meer hebben van een community zoals Tweakers, zou het mij ook niets verbazen als het (nog meer) mobile first zou worden omdat het een eigen gebruikersgroep zou moeten gaan ontwikkelen, op een internet wat steeds meer mobile is.
In dat topic heb ik bv Vergelijk.nl al een paar keer aangehaald. Wat voor mij een veel betere en overzichterlijkere website is. Ook op mobiel. Pricewatch zal dan idd moeten veranderen, en dat is nou juist waar ik op uit ben ;)
Ok, dat is als de PW los word getrokken, maar hoe zit het nu dan met de pegels? Geen idee. Ik heb wat dingen meegekregen toen ik crew was en ik weet niet hoe openbaar dat is. Maar binnen het o zo grote DPG is Tweakers een enorm rare eend in de bijt. Er zijn niet veel sites zoals Tweakers, ook niet bij DPG. En daarom zou het mij ook niets verbazen als er anders mee om word gegaan dan bijvoorbeeld een volkskrant, qua targets en doorontwikkeling.
Tweakers en nu.nl zijn redelijk vergelijkbaar, alleen is Tweakers gericht op tech en nu.nl meer mainstream. Ik zie de twee sites steeds meer in elkaar overvloeien. En ik verwacht dat Tweakers wel eens een hardwareinfo 2.0 kan worden en samengevoegd met nu. (Ik hoop van niet) En ja, de pegels zijn belangrijk. Maar er zijn ook andere manieren dan advertenties om geld binnen te brengen. Of minder geld uit te geven.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53

P_Tingen

omdat het KAN

Gropah schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:33:
[...]
Maar binnen het o zo grote DPG is Tweakers een enorm rare eend in de bijt. Er zijn niet veel sites zoals Tweakers, ook niet bij DPG. En daarom zou het mij ook niets verbazen als er anders mee om word gegaan dan bijvoorbeeld een volkskrant, qua targets en doorontwikkeling.
Dit laatste zou mij ook niet verbazen, dus dat tweakers in verhouding financieel minder hard wordt afgerekend dan andere titels binnen DPG, juist omdat het een niche bedient

... en gaat over tot de orde van de dag

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 19:45

Maasluip

Kabbelend watertje

Jonathan-458 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:09:

100% mee eens. En het wordt zelfs nog verpakt als "we zien dat de stille, niet-ingelogde meerderheid het wel fijner vindt".
Dan vraag ik me serieus af hoe je dat onderzocht hebt. Maar het laat wel zien dat de ingelogde gebruiker van Tweakers blijkbaar in de minderheid is en er blijkbaar een tegenstelling is in hoe ingelogden en nietingelogden de website zien of willen gebruiken. En dat lijkt me statistisch onwaarschijnlijk.
En die community is dus niet belangrijk voor Tweakers.

Bottom line: Tweakers verandert iets en met 1% van de feedback wordt iets gedaan.

Signatures zijn voor boomers.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 11:48

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
ShadLink schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:48:
Tweakers en nu.nl zijn redelijk vergelijkbaar, alleen is Tweakers gericht op tech en nu.nl meer mainstream. Ik zie de twee sites steeds meer in elkaar overvloeien. En ik verwacht dat Tweakers wel eens een hardwareinfo 2.0 kan worden en samengevoegd met nu. (Ik hoop van niet) En ja, de pegels zijn belangrijk. Maar er zijn ook andere manieren dan advertenties om geld binnen te brengen. Of minder geld uit te geven.
De kans dat Tweakers en NU ooit samengevoegd gaan worden, schat ik op < 1 % (want zeg nooit nooit). Ja, het zijn allebei nieuwssites, maar daar houden de overeenkomsten ook wel op :) Want Tweakers is veel meer dan dat (community en prijsvergelijker) en de businessmodellen zitten anders in elkaar. Binnen DPG zitten Tweakers en NU ook op compleet verschillende plekken in de organisatie.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 11:48

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
ShadLink schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:11:

Op zich is dat dan ook prima, maar er wordt dan door de crew altijd ontwijkend op zulke opmerkingen gereageerd.
Oh, dat is geen geheim hoor. In eerdere topics en discussies is dat vaker aan bod gekomen :) We zitten inderdaad in de lastige situatie dat met een flink deel van het platform (community en nieuws) het lastig is om geld te verdienen.

De Pricewatch is als verdienmodel door de jaren inderdaad steeds belangrijker geworden. Dat betekent niet dat nieuws en community niet belangrijk zijn - dat is waar mensen elke dag voor terugkomen - maar maakt wel dat we dit allemaal moeten meewegen.

Heel plat kun je zeggen dat dankzij het succes van de Pricewatch we alle andere onderdelen van de site in de lucht kunnen houden. Dat maakt dat we bij de Pricewatch het meest de balans moeten vinden tussen vaste bezoekers en mensen die minder vaak op Tweakers komen.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13

MiBe

Communitymanager
Dennis1812 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:13:
@MiBe kan jij als community manager iets met het gevoel wat hierboven terug komt? Iets wat al vaker is aangegeven door de jaren heen natuurlijk.
Maar als community manager klinkt het alsof het jouw werk is juist met de mensen hierboven in gesprek te gaan en te kijken hoe je tot elkaar kan komen.

Als ik iets verkeerd interpreteren daarin spreek mij vooral aan. Aangezien je niet alles kan lezen dacht, ik tag je even.
Dat is absoluut mijn werk en voor dit soort zaken mag je me natuurlijk altijd taggen :)

Ik wil hier dan ook even uitgebreid op reageren, want ik merk natuurlijk dat er bij een groep users een negatief sentiment heerst over hoe er met feedback wordt omgegaan, waarbij een deel van het 'oud zeer' in de hoek van de eerdere wijzingen in de Pricewatch zit. Ik begrijp die frustratie en vind ook dat deze gedeeld moet kunnen worden, al is dit niet direct de juiste plek om deze frustratie te ventileren. Laten we dit topic dan ook echt gebruiken voor feedback op deze UI-update.

Waar ik ook nog even op in wil haken is dat de veranderingen aan de Pricewatch hebben plaatsgevonden vóórdat ik begon als communitymanager (ik heb ze dus wel als user meegekregen, maar was nog geen onderdeel van het proces). Dat betekent overigens niet dat ik niets met deze input doe, maar wel dat mijn focus vooral ligt op hoe we het vanaf nu beter kunnen doen in hoe we met feedback omgaan en hierover communiceren.

We proberen met deze UI-update bèta dus ook echt dingen anders aan te pakken dan destijds met de Pricewatch is gebeurd. We hebben een uitgebreide alphatest gedraaid met de crew en nu is er natuurlijk deze publieke bèta. Voor beide tests werken we met dit soort topics waarin we actief meelezen en op basis van jullie reacties ook meerdere (behoorlijk significante) dingen hebben aangepast. Ik hoop dat jullie (even los van de frustratie die bij een aantal mensen nog altijd bestaat over de Pricewatch) daarin verschil zien ten opzichte van hoe het eerder is gegaan.

Betekent dit dat we altijd álle feedback zullen en kunnen implementeren? Nee, zeker niet, daar wil ik dus ook echt wel eerlijk over zijn. Betekent dit direct dat er niets mee gedaan is? Nee, ook niet. Er zijn natuurlijk ook dingen die wel in overweging worden genomen, maar niet daadwerkelijk worden geïmplementeerd. Ook is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat wat wellicht voor jou werkt, niet direct voor iedereen hoeft te werken. Wij moeten hier een middenweg in zien te vinden, maar dat houdt dus ook automatisch in dat we het voor een aantal mensen niet goed zullen doen.

Ik vind echter wel dat er bij ons een belangrijke taak ligt om goed te communiceren waarom we dingen doen zoals we ze doen. Dit hebben we in dit geval gedaan met verschillende posts in dit topic, .Plans en zodra we binnenkort live gaan met deze UI-update kunnen jullie er opnieuw het nodige over lezen en horen. Ik hoop dus echt dat jullie deze aangepaste manier van werken als een verbetering zien.

Mocht dit straks voor jullie nog steeds niet zo voelen, laat het me dan vooral weten en dan gaan we erover in gesprek. Voor mij is dit namelijk ook een belangrijk traject. Ik wil de samenwerking tussen de community en het team achter Tweakers de komende tijd blijven verbeteren. Dat gaat niet in één keer perfect zijn (en misschien is het ook wel een utopie dat het ooit helemaal perfect wordt), maar ik doe er in ieder geval hard mijn best voor. Ik hoop dat ik daarin jullie vertrouwen heb (en dat jullie gaandeweg ook vinden dat het zijn vruchten afwerpt).

Dit was mijn spreekbeurt, dank jullie wel O-)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat de **** is er met de font size aan de hand? Is er een A/B test?

[ Voor 27% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-07-2026 13:53 ]

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

WT* is er überhaupt aan de hand? Ik zit ineens in de donkere lay-out, terwijl ik hem ingesteld op licht.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:36
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:52:
WT* is er met de font size aan de hand?
Ik wou het net posten, naar mijn idee is de font type (ook) veranderd. En is de tekst een beetje wazig...

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En dark mode werkt ook niet meer?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 14:21

Agent47

I always close my contracts.

Mijn dark methode is naar licht gegaan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier ook ander font type en font size. Wel gewoon scherp en goed leesbaar (MacOS, Safari).

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Trasos schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:54:
En dark mode werkt ook niet meer?
Bij mij juist omgekeerd, ik heb light mode aan staan maar hij toont alleen de donkere weergave...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb alleen nog maar dark...

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-07 13:56
Check even de frontpage en vind je antwoord ;)

• Remy!!!!
Wie weet de oude font settings e.d. nog, en kan er even een custom CSS van maken? _/-\o_
Ik moet beter lezen, die is al direct beschikbaar gesteld, thnx!

Nu het font type nog :+

[ Voor 51% gewijzigd door Remy!!!! op 07-07-2026 14:01 ]

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:10
Even @crisp taggen :D. Gaat iets niet goed met dark en light mode inderdaad. Voor mij staat darkmode altijd aan nu, ook al staat mijn instellingen op light

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31

crisp

Devver

Pixelated

balfnl schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:03:
Even @crisp taggen :D. Gaat iets niet goed met dark en light mode inderdaad. Voor mij staat darkmode altijd aan nu, ook al staat mijn instellingen op light
Fix is al onderweg

Intentionally left blank

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 14:13
balfnl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:28:
[...]

Gebeurd bij bepaalde resoluties, als je je browser smaller maakt krijg je de layout die @keejoz rapporteert. Vervolgens lijnt het bij kleinere (mobiel) resoluties wel weer lekker uit
Ik heb het inderdaad over de titels die niet uitlijnen tussen bepaalde viewport widths.

https://imgur.com/a/7CJ8h6T

Bug zit er gewoon nog altijd in. Fijn dat zowat alles wat ik over de jaren heen rapporteer gewoon genegeerd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door keejoz op 07-07-2026 14:13 ]

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 16:28
Niet alleen de text is groter en een ander lettertype maar de spacing van zo ongeveer alles is ook naar zijn grootje waardoor er nog minder data dichtheid is op alle pagina's.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:23
Kleine opmerking, ik dacht dat de pagina was ingezoomd. Heel eerlijk ik vind de tekst het veel te groot ogen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:21

MazeWing

The plot thickens...

Is het mogelijk om Clash Grotesk terug te zetten naar Arial (op Windows)? Het font vloekt namelijk enorm bij de rest van de tekst....

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:14
ik zal te oud worden, maar ik kan nauwelijks iets lezen.

Bizar wat zo'n aanpassing qua leesbaarheid kan doen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 400 ZZO= 10.8 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

De tekst valt me eigenlijk niets tegen nu we live zijn. Het enige wat er echt gewoon lelijk en ietwat amateuristisch uitziet (op 1920x1080) is de header.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

MazeWing schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:15:
Is het mogelijk om Clash Grotesk terug te zetten naar Arial (op Windows)? Het font vloekt namelijk enorm bij de rest van de tekst....
Cascading Stylesheet:
1
2
3
:root {
  --font-family-heading: var(--font-family-body);
}

Intentionally left blank

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:21

MazeWing

The plot thickens...

crisp schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:30:
[...]
Cascading Stylesheet:
1
2
3
}
Dankjewel! Stukken beter nu (althans onder Windows, op de Mac heb ik het nog niet kunnen testen...)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dutchnltweaker schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:15:
Kleine opmerking, ik dacht dat de pagina was ingezoomd. Heel eerlijk ik vind de tekst het veel te groot ogen.
Veel te groot inderdaad, nu moet je het zoom level op 80% zetten voordat het een beetje leesbaar is.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

[...]
Cascading Stylesheet:
1
2
3
}
Dank, enorme verbetering. Ik vind de tekst alsnog wat te dik, maar het font is echt veel beter. Zou dit niet gewoon de standaard moeten zijn?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fanta schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Dank, enorme verbetering. Ik vind de tekst alsnog wat te dik, maar het font is echt veel beter. Zou dit niet gewoon de standaard moeten zijn?
Nee, we kiezen bewust voor een afwijkend heading-font dat past bij onze merkuitstraling.

Intentionally left blank

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De reguliere tekst is prima te lezen, daar ga ik wel aan wennen.
Alle koppen/usernames lijken nu echter 'vaag', lijkt wel alsof de letters te in elkaar gedrukt zijn.
Ik zit nu op Windows 11 met een Full HD monitor trouwens.

Edit:
Op mijn iPhone 12 Pro zien de headers er prima uit.
Het Tweakers-logo ziet er bijvoorbeeld ook onscherp uit op Windows, en scherp op mijn telefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door Trasos op 07-07-2026 14:50 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

crisp schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:47:
[...]

Nee, we kiezen bewust voor een afwijkend heading-font dat past bij onze merkuitstraling.
Oprechte vraag, maar wat is precies de 'merkuitstraling' van t.net?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

D4NG3R schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:48:
[...]

Oprechte vraag, maar wat is precies de 'merkuitstraling' van t.net?
Dat mag een designer beantwoorden ;) Maar in ieder geval iets met "tech" lijkt me. Een heading mag dus best wat "smoel" hebben, iets eigens.

Intentionally left blank

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Moet zeggen dat ik op de hoofdpagina de fontgrootte van de Tracker items prettiger vind dan die van het nieuwsblok. Tenzij ze hetzelfde zijn en 1 van mijn custom css iets in de war gooit.

Voor de rest zal het wel wennen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij het lezen van .plan: Tweakers vernieuwt UI met de nieuwe layout, is er wel heel erg gigantisch veel witruimte (zowel horizontaal als verticaal) voordat de ogen überhaupt uitkomen bij het lezen van de kop of titel. Ik snap dat dit door de afbeelding komt die er bij staat, maar dat maakt niet dat zoiets wenselijk of leesbaarder is.

Als er iets is dat dat door de jaren heen veel feedback heeft gehad, is het het witruimte gebruik op Tweakers wel. Eeuwig zonde wat mij betreft en vele anderen. Ik vraag mij af wat dit doet voor de toegankelijkheid, ik ben nu veel meer aan het zoeken naar de tekst van het artikel dan het lezen ervan.

EDIT:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vBoL6gq.png
Dit kan toch niet de bedoeling zijn, op 1440p en op volledige breedte? (klik voor groter)

EDIT2:
Opgelost door custom CSS Hero-minimizer in gebruik te nemen

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 07-07-2026 15:34 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
-knip-. Feedback is welkom, maar niet op deze manier en toon.

[ Voor 76% gewijzigd door rens-br op 07-07-2026 14:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als het alleen om de tekstgrootte gaat, in het artikel is een custom CSS snippet gelinkt dat de tekst weer naar de originele grootte zet.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 07-07-2026 16:03 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slasher schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:42:
Veel te groot inderdaad, nu moet je het zoom level op 80% zetten voordat het een beetje leesbaar is.
Of dus de genoemde custom CSS activeren om de oude fontgroottes terug te krijgen. :)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:03
CH4OS schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:53:
[...]

Als het alleen om de tekstgrootte gaat, in het artikel is een custom CSS snippet gelinkt dat de tekst weer naar de originele grootte zet.
Thanks, gelijk aangezet. Ben ook niet zo'n fan van het font, maar dit is iig beter.

Als iemand die zelf genoeg met de frontend werkt vraag ik mij echt af wat het idee hier van is. Desktop gebruikers wegjagen?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

crisp schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Dat mag een designer beantwoorden ;) Maar in ieder geval iets met "tech" lijkt me. Een heading mag dus best wat "smoel" hebben, iets eigens.
Weet jij wellicht een van de designers te taggen om daar op in te gaan?

"Tech" is in ieder geval niet het 1e woord wat bij mij opkomt..
offtopic:
Edit: Direct wat feedback vanuit bovenstaande; de hoofdtekst is 15px, de [small] tag 14px. Daar mag wel een punt van af denk ik om een beetje onderscheid te maken, het ziet er niet veel kleiner uit. :+

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2026 15:04 ]

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

crisp schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:51:
[...]

Dan moet daar wel ruimte voor zijn, op 1920x1080 wordt het in mekaar gedrukt. Matcht echt totaal niet met het Tweakers logo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llh5lX4U746yfXZcTlpQwG_0qRY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zY0xe6zLX36CUsPhCh5bRW8p.png?f=fotoalbum_large

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 10:05

ikt

Ik heb mijn 14" laptop op 1280x800 ingesteld zodat de lettergrootte overeenkomt met mijn 2560x1440 27" scherm. Tweakers zag en was op deze resolutie en grootte compact doch zeer bruikbaar.

Met de finale UI-update is Tweakers op deze manier echt onbruikbaar geworden op deze specifieke instelling. Ja, ik kan native 1920x1200 draaien en dan past het weer, maar de proporties zijn wack - en andere applicaties die ook op dit scherm leven, worden dan onbruikbaar klein. De DPI kan ook mee worden gespeeld maar dan kom je uit op hetzelfde waar de hele website wordt ingezoomd en qua layout ook niet meer fijn wordt.

De CSS snippets helpen, maar dat de website vrij onbruikbaar is geworden zonder CSS-hacks is wel een beetje een teleurstelling.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie vreemd genoeg afwijkend gedrag tussen mn desktop en laptop. Desktop is netjes responsive met zoomen. Maar op de laptop lukt uitzoomen op het forum helemaal niet. En inzoomen ziet er uberhaupt niet uit. Beiden windows 11. Cache en reboot heeft weinig verandering gebracht.

Vind de lettertypes en de verlaagde informatiedichtheid ook niet perse een pre...

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 07-07-2026 15:19 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-07 12:12
Fanta schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:42:
[...]

Wat mij betreft wel, krijg echt hoofdpijn van die standaard kopteksten. Half in elkaar gedrukt en veel te vet is niet om aan te zien. Het gewone font is wel aan te wennen denk ik, maar die koppen dat gaat hem niet worden.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 07-07-2026 15:29 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
Top, niks meer aan doen. Meegaan met de tijd heet dat.

Maar voor mensen zoals ik die het huisje liever bij het schuurtje houden is er nu deze custom CSS: Normalere fonts.

Heb zo goed als het kon de fonts overgenomen uit de wayback machine, er zit niet al te gek veel tijd in en bovendien kunnen de headers niet meer via @import en @font-face geladen worden dus we zijn in principe IBM Plex Sans Condensed wel kwijt voor de headers.

Maar, voor mij al 100x beter dan de huidige status quo.

There is no replacement for displacement!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Onder Edge (Version 150.0.4078.48) op W11 word bij mij alsnog Roboto i.p.v. Arial gebruikt. Firefox heeft dit probleem niet.

Custom snippet om het simpelweg weg te slopen fixed het, maar vanwaar dit gedrag?

Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um3_xK11Rd2yx8FbDnGoR2gQUuA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/WG1vsmctOa3oXjFcdIcIoLpP.png?f=user_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqova6ndX0gn6npoxUqMcKyiaek=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/cdGQ56de5PnmyUhPFBIrUQrA.png?f=user_large
Cascading Stylesheet:
1
2
3
  --font-family-body: -apple-system, "Ubuntu", "Arial", "Liberation Sans", sans-serif;
}

[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 07-07-2026 15:51 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:04

Esumontere

Floep, banaan.

Wat fijn dat er meteen door @Femme een Custom CSS wordt gemaakt om terug te gaan naar hoe het was, want wat vind ik de nieuwe fonts vreselijk lelijk. Samen met de cascading style sheet van @crisp ziet Tweakers er weer uit zoals het hoort. De nieuwe layout heeft imho veel teveel witruimte, lelijke uitgesmeerde letters in de top-balk en véél te grote letters overall. Niet meer te lezen op die manier.

Ze zeggen wel eens "never change a winning team", maar dat gezegde is Tweakers de laatste paar maanden onbekend helaas.

• Firecrash
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-07 08:22
Mijn feedback:

- Wat was er mis met de oude zoekbalk?
- Op mobiel is de commentsectie niet lekker om te lezen ten opzichte van voorheen
- In het algemeen lijkt het allemaal "ingezoomd" en met de andere aanpassingen erbij is de leesbaarheid echt dramatisch te noemen, dit leest echt niet lekker.

• outlandos
  • Laatst online: 25-07 11:59
Is alles opeens groot geworden zeg. Doen we dat voor de boomers onder ons? Ik vind het maar niks.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

Standeman

Prutser 1e klasse

Esumontere schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:48:
....

Ze zeggen wel eens "never change a winning team", maar dat gezegde is Tweakers de laatste paar maanden onbekend helaas.
Ach, die discussie is al zo oud als toen ze van het paars zijn afgestapt. Zeker niet van de laatste paar maanden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/i/1221246506.png

Wel leuk om te lezen: review: De geschiedenis van Tweakers.net: ontstaan en hobbyfase

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• outlandos
  • Laatst online: 25-07 11:59
Komt er een toggle zodat we de UI terug kunnen zetten naar hoe het was? De leesbaarheid is alsof ik op de telefoon van mijn moeder zit: om te janken. Alles is veel te groot/ingezoomed. Echt heel vervelend.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

outlandos schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:04:
Komt er een toggle zodat we de UI terug kunnen zetten naar hoe het was? De leesbaarheid is alsof ik op de telefoon van mijn moeder zit: om te janken. Alles is veel te goot/ingezoomed. Echt heel vervelend.
In het artikel op de frontpage is een custom CSS snippet gelinkt dat je kunt gebruiken om de tekst kleiner te krijgen.

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 14:43
Het eerste dat me opviel toen ik het nieuwsbericht net las, is dat de witruimte onder de subkoppen (strong) groter is dan de witruimte onder de koppen (h3), vreemd. Andersom zou ook lelijk zijn, maar nog een beetje intuitief.

Het h3-font zelf vind ik niet fraai. Kijk naar de e's in 'vervolgstappen', die lopen bijna dicht. Letters staan te dicht op elkaar. Het komt op mij over als zo'n net-niet faux bold, in plaats van een strak ontworpen bold die goed leesbaar blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aojom22xxbPCLV2aoofFrVg6mk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zoVevIrhBxtL3teWFsEbyukd.png?f=user_large

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:31:
[...]
In het artikel op de frontpage is een custom CSS snippet gelinkt dat je kunt gebruiken om de tekst kleiner te krijgen.
Ik weet niet of het aan mijn overige custom css ligt, maar dat Snippet maakt alleen op bepaalde plekken de tekst zoals hij was. De rode menubalk bovenin bevat dan nog de steeds de nieuwe stijl, evenals m'n username en ook wenslijsten + inventaris zien er vreemd uit.

🪦🪦RIP Pricewatch design 19-01-2026 🪦🪦

• segil
  • Laatst online: 18:41
stin00 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:30:
[...]

Ik weet niet of het aan mijn overige custom css ligt, maar dat Snippet maakt alleen op bepaalde plekken de tekst zoals hij was. De rode menubalk bovenin bevat dan nog de steeds de nieuwe stijl, evenals m'n username en ook wenslijsten + inventaris zien er vreemd uit.
Dit dus. De menubalk en alle headings zijn nog steeds verkeerd, ook al gebruik je de custom CSS voor de oude fonts. Hoe krijgen we die ook terug gezet, zodat het weer mooi oogt?
Ik gebruik overigens Firefox in Ubuntu.

btw, de opmerking onderaan dit forum klopt niet. Er staat:
Let op:
Er is een snippet beschikbaar gemaakt voor het terugzetten van het oude font en formaat.
Echter, die snippet wijzigt alleen de font grootte, niet de gebruikte fonts.

[ Voor 18% gewijzigd door segil op 07-07-2026 18:20 ]

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:54
Ik vind de tekst op de frontpage weer erg wazig ogen.

• SinergyX
  • Laatst online: 20:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die extra toevoeging in CSS van de lettertypes maakt het gelukkig weer iets beter, al lijkt het font van de notificaties (en grootte?) wel nog anders te zijn, maar dat is dan maar zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Falcon
  • Laatst online: 14:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mis ik hier “uit”?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XSJldOyNmVRNDGokyrFYhWPeFTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBEPRKoboPU9bydpR44DjSe1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60YLGDo4IG9id8Aet2bkdwNKbyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfY9H4fi3BgyDeibJirgqaYk.jpg?f=fotoalbum_large

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Standeman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Ach, die discussie is al zo oud als toen ze van het paars zijn afgestapt. Zeker niet van de laatste paar maanden ;)

[Afbeelding]

Wel leuk om te lezen: review: De geschiedenis van Tweakers.net: ontstaan en hobbyfase
Och, de World of Tweaking dagen kan ik mij ook nog wel herinneren; https://tweakers.net/wot/ maar (zeker technisch gezien) blij dat het achter ons ligt. ;)

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
NVM - dubbelpost :X

[ Voor 96% gewijzigd door WeirdScience op 07-07-2026 19:00 ]

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zo. Dat ziet er even anders uit. Mijn eerste ervaringen en gevoel op de mobiel.

De tekst zelf (broodtekst?) is prima leesbaar.

Er passen maar weinig woorden meer op een regel. Ik hoop dat de inhoudsopgave nu wel consistent toegepast wordt door alle redacteuren.

In de subkoppen zijn de letters meer blobs geworden. Met name letters als e a s. Het kost moeite om die te lezen.

Voor elke soort tekst een ander lettertype vind ik onrustig. Het straalt geen eenheid uit.

Ik hoefde op mn mobiel nog niet in te zoomen en dat hoeft nu de komende 10 jaar ook niet ;)

Er zal vast wel aan te wennen zijn. Wel flink meer scrollen.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:38
segil schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:03:
[...]

Dit dus. De menubalk en alle headings zijn nog steeds verkeerd, ook al gebruik je de custom CSS voor de oude fonts. Hoe krijgen we die ook terug gezet, zodat het weer mooi oogt?
Ik gebruik overigens Firefox in Ubuntu.

btw, de opmerking onderaan dit forum klopt niet. Er staat:

[...]

Echter, die snippet wijzigt alleen de font grootte, niet de gebruikte fonts.
Ik gebruikte "Forum font herstellen" van @stin00 en de Snippet van @Femme doet hetzelfde.
Maar veel blijft ongewijzigd, te groot of juist te klein.
Inderdaad de menubalk, de headings, de notificaties (haast onleesbaar klein).

Jammer weer.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagina zelf wordt helaas alleen niet meer bijgewerkt. :(

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 19:24:
[...]

Pagina zelf wordt helaas alleen niet meer bijgewerkt. :(
Dat heb ik ook altijd jammer gevonden. De pagina herinnert me er soms wel aan om een paar oude reviews te lezen. Het taalgebruik, de ouderwetse onderdelen en artikelen tegenkomen; Oh ja! Die heb ik ook nog gehad. Echt leuk! :')

I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present

• Falcon
  • Laatst online: 14:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nu langer dan een uurtje even geprobeerd te wennen, mijn conclusie is dat er net iets teveel ruimte tussen de woorden zit.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• UTM
  • Laatst online: 17:22

UTM

Lettertype is an sich prettig leesbaar. Maar de lettergrootte is zo ontzettend groot, dat scrollen door GoT nu een dagvullende taak is. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? :)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ok, ik dacht, er zit niemand op mijn pc, alleen ik, wie heeft er ingezoomd?!?!? Dus ik uitzoomen, zie ik 90% staan. Ik was dus helemaal niet ingezoomd.

Iedere keer denk ik weer, hoe krijgen ze het voor elkaar.
De PW vind ik nog steeds bar slecht. Vijfhonderdduizendkeer klikken om bij de info te komen waar ik voorheen geen of maar 1 klik voor nodig had.

/einde rant

EU DNS: 86.54.11.100

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

@Truus01 @SinergyX @stin00 @segil

Met onderstaande cascading style sheet kan je de fonts fixen.
D4NG3R schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 15:44:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
  --font-family-body: -apple-system, "Ubuntu", "Arial", "Liberation Sans", sans-serif;
}

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 07-07-2026 22:55 ]

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Esumontere schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:54:
@Truus01 @SinergyX @stin00 @segil

Met onderstaande cascading style sheet kan je de fonts fixen.

[...]
Als het om de headers gaat is het beter om de snippet die crisp eerder postte te gebruiken:
[...]
Cascading Stylesheet:
1
2
3
}

There's no place like 127.0.0.1

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
SeismicCharge schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:15:
Het eerste dat me opviel toen ik het nieuwsbericht net las, is dat de witruimte onder de subkoppen (strong) groter is dan de witruimte onder de koppen (h3), vreemd. Andersom zou ook lelijk zijn, maar nog een beetje intuitief.
Je ziet er een paragraaf met dikgedrukte tekst vermomd als een kop ;) . Het echte probleem is dat we geen h4 beschikbaar hebben in het artikel. We gaan de layouts van de redactionele artikelen aanpakken en dan kan dit ook meegenomen worden.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09

Sorcerer8472

Mens sana?

c-nan schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 22:19:
Ok, ik dacht, er zit niemand op mijn pc, alleen ik, wie heeft er ingezoomd?!?!? Dus ik uitzoomen, zie ik 90% staan. Ik was dus helemaal niet ingezoomd.

Iedere keer denk ik weer, hoe krijgen ze het voor elkaar.
De PW vind ik nog steeds bar slecht. Vijfhonderdduizendkeer klikken om bij de info te komen waar ik voorheen geen of maar 1 klik voor nodig had.

/einde rant
Dit is ook hoe ik het ervoer de eerste keer dat ik het zag. Helaas lost de snippet het niet helemaal op, alles ziet er nog net anders uit. Letters lijken ook breder te zijn ofzo maar zonder de echte oude versie om te vergelijken weet ik het niet.

Bij de pricewatch is het probleem vooral dat er geen zoekfunctie is op de hoofdpagina imo. Moet die toch altijd gebruiken aangezien varianten van producten niet in elkaar collapsed zijn. Zoekfunctie werkt perfect dus is verder geen ramp.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:16
Verschrikkelijk! Ik vond juist het minimalistische fijn aan Tweakers. Het is nou net of alles op 125% of 150% uitgezoomd staat. Nee helaas, voor mij slaat Tweakers hier de plank volledig mis.

Twente komt eraan!

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-07 11:17

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Lettertype is echt verschrikkelijk. 'we moeten hip doen!'

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:02
Wat is dit font...

• JoteW
Standeman schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:00:
[...]

[Afbeelding]

Zeker leuk! Misschien dat @Femme de dode linkjes in het artikel (corrupt raken forum etc) nog een keer weer kan vernieuwen :)

Twente komt eraan!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:54
Ik zou heel graag een ander font dan 'Ubuntu' willen zien, desnoods als instelling bij de gebruikersinstellingen. Ik merk dat mijn ogen moeilijk scherp kunnen stellen, zeker als er veel tekst staat zoals bij artikelen op de frontpage. Ik word er serieus niet lekker van, terwijl het font op Android prima werkt. Met het Ubuntu font moet ik blijven focussen als ik iets wil lezen, steeds weer opnieuw. Ik zie in de snippet geen aanpassing van de font, maar enkel het formaat.

Toevoeging: ik heb de snippet gebruikt en dat werkt al beter. Het is denk ik de combinatie van het gekozen font en de lettergrootte.

Toevoeging 2: voegen jullie zelf geen font-files toe? Wordt er gebruik gemaakt van systeem fonts en enkel de naam toegevoegd in CSS? Want dat kan verklaren waarom mijn font totaal niet lekker werkt, ik heb zelf een Ubuntu font geïnstalleerd staan omdat een klant die nodig had welke gebruikt werd voor Headings e.d.

[ Voor 32% gewijzigd door Zenomyscus op 08-07-2026 09:18 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Sorry, maar hoe is dit aantrekkelijk voor nieuwe en niet-ingelogde bezoekers? Letterlijk 2.5 artikel in beeld bij de resolutie 1920x1080.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lM9XquhOgJbR42DJBeUvoktASiw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FdD6vzvCEBLOy1D6k2AbPm3Q.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 08-07-2026 09:32 ]

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:53
Tweakers, zet a.u.b. alles maar weer terug... dit ziet er niet uit. Kan nu op 3 meter afstand de actieve topics-lijst lezen!!!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Nougat schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:41:
Tweakers, zet a.u.b. alles maar weer terug... dit ziet er niet uit. Kan nu op 3 meter afstand de actieve topics-lijst lezen!!!
Superhandig als je Tweakers leest op je TV!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:38
MatHack schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 23:37:
[...]

Als het om de headers gaat is het beter om de snippet die crisp eerder postte te gebruiken:

[...]
Die van @Esumontere werkt voor mij niet (of ik doe ik fout, en dat is heel goed mogelijk).
Deze werkt iets, maakt het iets groter.
Maar oa de lettergrootte van de notificaties blijft klein.

Dank voor de code en snippets, maar ik vind het heel gek dat je als normale gebruiker dat moet doen. Het hoort standaard juist goed te zijn en dat is het nu niet.

• segil
Esumontere schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:31:
Sorry, maar hoe is dit aantrekkelijk voor nieuwe en niet-ingelogde bezoekers? Letterlijk 2.5 artikel in beeld bij de resolutie 1920x1080.....

~~~[Afbeelding]
Klagen heeft geen zin. Tweakers is allang niet meer voor nerds, maar voor de normale Kevin en Romy, die leuke grote vlakjes willen waarop ze kunnen klikken, met clickbait headlines en simpele, eenvoudige artikelen.

• MiguelXL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:54
Esumontere schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:31:

[Afbeelding]
Maar de zoekbalk moest echt verdwijnen om de verticale ruimte optimaal te benutten... 8)7

• Pazo

Pazo

Mroaw?

[...]
Cascading Stylesheet:
1
2
3
}
Dank je wel. Vind de titels erg dik / lijkt wel onscherp (op windows met FF).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/kW9EJVp6j5PA74VJ2pOybh1P.png

Dan is het nu wel beter met jouw CSS :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/QWYIseRGzEeHb6NSFC796xjN.png

Rest is wel even wennen. Lettertype is op zich wel OK, maar wel wat groot en eigenlijk net iets te veel ruimte er tussen.

Bij mij is het nu zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJtq5jsJ52NG3Af1MJPcw3Fxvkc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/P5LhXW1TUZUrav0f5lZQCHtK.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 23% gewijzigd door Pazo op 08-07-2026 10:11 ]

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ik dacht even dat er iets kapot was, of ingezoomd, tot ik het artikel las en dit topic zag. Wat een ongelofelijke downgrade zeg. En nu is ook wel duidelijk dat er totaal niet geluisterd wordt naar de community.

De specificaties in de pricewatch zijn nog steeds ellende. Toevallig van de week een paar keer wat op moeten zoeken, maar waar je voorheen met één klik alles tevoorschijn kon toveren moet je nu meermaals klikken en zit je te kutten met allerlei panelen.

De zoekfunctie wordt ook niet teruggerold ondanks felle kritiek van de community.

En dan wordt nu ondanks kritiek ook de nieuwe UI uitgerold. Er zijn wel wat verbeteringen doorgevoerd gelukkig, maar wie wordt er in godsnaam blij van deze vette en grote letters? Met iedere update is er minder informatie in één oogopslag te zien op Tweakers.

Ik vraag me ook serieus af wat dit op moet lossen. Ergens snap ik dat je wilt moderniseren, maar of dit nou de juiste weg is...? Gelukkig zijn er leden die een custom CSS bieden om issues op te lossen, waarvoor dank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikda6V0ypChHh3J3Y2O1W2vc-pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wT0LZg0HYKPv6aV6ryL7RCRC.png?f=fotoalbum_large

En de uitlijning is helemaal kapot. Heb je maanden om te testen, lever je alsnog een wanproduct af...

[ Voor 46% gewijzigd door SomerenV op 08-07-2026 10:14 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Ik vind dit eerlijk gezegd ook wel een dikke vette middelvinger naar de community. Is Tweakers vergeten dat de community de reden is dat Tweakers zo groot is geworden? Is het dan echt teveel gevraagd om de kritieken vanuit deze community iets serieuzer te nemen?

Deze houding van Tweakers zorgt er wel voor dat ik mijn Elite abo serieus ga heroverwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Fanta op 08-07-2026 10:46 ]

• segil
Fanta schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:15:
Ik vind dit eerlijk gezegd ook wel een dikke vette middelvinger naar de community. Is Tweakers vergeten dat de community de reden is dat Tweakers zo groot is geworden? Is het dan echt teveel gevraagd om de kritieken vanuit deze community iets serieuzer te nemen? Wat vindt @MiBe van deze ontwikkeling?

Deze houding van Tweakers zorgt er wel voor dat ik mijn Elite abo serieus ga heroverwegen.
De oudgediende is allang niet meer de doelgroep van Tweakers. Dat is al meerdere keren duidelijk geworden. De vluchtige bezoeker die wat artikelen scant en verder geld opbrengt door clicks in de pricewatch is veel belangrijker geworden dan de nerd die graag uren doorbrengt op Tweakers en een bijdrage levert aan comments en forum artikelen.
Tweakers maakt en breekt beloftes in de jaren en wij hebben het er maar mee te dealen.
Zoals je ook zag in de andere feedbacktopics, is dat we gezien worden als een vocale minderheid die je grotendeels links kan laten liggen. Ik vind het jammer, na 20+ jaar bezoeker en 10 jaar abonnee te zijn geweest. Maar dit is zoals het is. Op naar de volgende shitstorm! :)

[ Voor 4% gewijzigd door segil op 08-07-2026 10:31 ]

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:43

Dennis1812

Amateur prutser

MiBe schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:30:
[...]
maar wel dat mijn focus vooral ligt op hoe we het vanaf nu beter kunnen doen in hoe we met feedback omgaan en hierover communiceren.

Ik vind echter wel dat er bij ons een belangrijke taak ligt om goed te communiceren waarom we dingen doen zoals we ze doen.
Ik pik er 2 punten uit.
Als je zelf reflecteert op de recente grote wijzigingen. Is bovenstaande van jouw voornemens dan gelukt?

Zoja top! Maar dan liggen de verwachtingen van de community elders en zullen wij als community dat moeten accepteren.
Zonee, waarom is er dan niet op een pauze knop gedrukt en eerst rustig geëvalueerd hoe je dit gaat aanpakken?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Remy!!!!
En ondertussen is de Tweakers oude font-sizes snippet al 613x in gebruik... :X
Dat zegt ook wel wat...

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:54
Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:06:
Rest is wel even wennen. Lettertype is op zich wel OK, maar wel wat groot en eigenlijk net iets te veel ruimte er tussen.

Bij mij is het nu zo:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZUFY2tW2iEynbhguWsx1zhWirI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OpkdY2jo9gjUC6OQXugQbZug.jpg?f=fotoalbum_large

Het lettertype van de gewone tekst is bij mij anders dan bij jullie heb ik het idee.

• Pazo

Pazo

Mroaw?

Remy!!!! schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:47:
En ondertussen is de Tweakers oude font-sizes snippet al 613x in gebruik... :X
Dat zegt ook wel wat...
Nog beter :)
Ook maar aangezet.

Wat wel zo is, ondanks alle kritiek, is het fijn dát we de mogelijkheid hebben om het aan te passen via CSS. Ken geen andere website waarbij de gebruiker zelf alles op de FP kan aanpassen.

Enphase topicJeroen.nlPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Enyaq iV60 Sportline

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mensen, vergeet niet dat je zelf ook controle hebt over hoe het eruit ziet. Dit is mijn frontpage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DpMiA-XfbTmoUiqS0imZ1Ene464=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c9LDnOWaLh03G5oZCUkFhTSF.png?f=fotoalbum_large

En dit mijn My React:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gD_0UAQl7JVqoVQjbs5WtZ8TgAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FsTH7eAxhArg6SUofxD1Cjie.png?f=fotoalbum_large

Met wat tweaken met CSS en uBlock Origin is er heel wat rust en regelmaat te bereiken.
edit:
Note: De browser staat op 110%, daarom ziet de screenshot er misschien wat raar uit, voor sommigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 08-07-2026 11:31 ]

Koop al mijn ads!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bestaat er ook een snippet om het oude lettertype terug te krijgen?

Mijn browser gebruikt volgens mij Ubuntu (want Linux), en ik merk dat ik het toch iets minder prettig vind. Ik weet niet waarom. Het lijkt soms net iets te breed. Maar ik heb geen idee wat het lettertype hiervoor was. Meestal denk je er niet bij na zolang het niet opvalt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• JustFogMaxi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-07 11:17

JustFogMaxi

zzzZzZZzZ

Sando schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:44:
Bestaat er ook een snippet om het oude lettertype terug te krijgen?

Mijn browser gebruikt volgens mij Ubuntu (want Linux), en ik merk dat ik het toch iets minder prettig vind. Ik weet niet waarom. Het lijkt soms net iets te breed. Maar ik heb geen idee wat het lettertype hiervoor was. Meestal denk je er niet bij na zolang het niet opvalt.
Op windows leest het voor mij ook voor geen meter. De letters dansen echt voor m'n ogen...

• segil
Room42 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:29:
Mensen, vergeet niet dat je zelf ook controle hebt over hoe het eruit ziet. Dit is mijn frontpage:
[Afbeelding]

En dit mijn My React:
[Afbeelding]

Met wat tweaken met CSS en uBlock Origin is er heel wat rust en regelmaat te bereiken.
edit:
Note: De browser staat op 110%, daarom ziet de screenshot er misschien wat raar uit, voor sommigen.
Nice. Ik heb iets vergelijkbaars, alleen dan zonder een dark theme.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_buXQN7U7mO0-r_2ne7aqJK3RE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/yOYeIliKhTh79MqhDmoO0Nqa.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsPnIh-oAShZh8Vce11VTGpJVsw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/qxgZOiqhjOeAX36MqlaZoPVw.png?f=fotoalbum_medium

Het klopt niet helemaal en de fonts zijn niet overal hetzelfde. Ik ben geen CSS goeroe en heb een aantal snippets gecombineerd, samen met wat custom code.

• JoteW
Pazo schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 11:04:
[...]

Nog beter :)
Ook maar aangezet.

Wat wel zo is, ondanks alle kritiek, is het fijn dát we de mogelijkheid hebben om het aan te passen via CSS. Ken geen andere website waarbij de gebruiker zelf alles op de FP kan aanpassen.
Als je luistert naar de community zijn die aanpassingen via CSS niet nodig ;)

Twente komt eraan!

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Er is een snippet beschikbaar gemaakt voor het terugzetten van het oude font en formaat.