Dennis1812 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 00:13:
@
MiBe kan jij als community manager iets met het gevoel wat hierboven terug komt? Iets wat al vaker is aangegeven door de jaren heen natuurlijk.
Maar als community manager klinkt het alsof het jouw werk is juist met de mensen hierboven in gesprek te gaan en te kijken hoe je tot elkaar kan komen.
Als ik iets verkeerd interpreteren daarin spreek mij vooral aan. Aangezien je niet alles kan lezen dacht, ik tag je even.
Dat is absoluut mijn werk en voor dit soort zaken mag je me natuurlijk altijd taggen
Ik wil hier dan ook even uitgebreid op reageren, want ik merk natuurlijk dat er bij een groep users een negatief sentiment heerst over hoe er met feedback wordt omgegaan, waarbij een deel van het 'oud zeer' in de hoek van de eerdere wijzingen in de Pricewatch zit. Ik begrijp die frustratie en vind ook dat deze gedeeld moet kunnen worden, al is dit niet direct de juiste plek om deze frustratie te ventileren. Laten we dit topic dan ook echt gebruiken voor feedback op deze UI-update.
Waar ik ook nog even op in wil haken is dat de veranderingen aan de Pricewatch hebben plaatsgevonden vóórdat ik begon als communitymanager (ik heb ze dus wel als user meegekregen, maar was nog geen onderdeel van het proces). Dat betekent overigens niet dat ik niets met deze input doe, maar wel dat mijn focus vooral ligt op hoe we het vanaf nu beter kunnen doen in hoe we met feedback omgaan en hierover communiceren.
We proberen met deze UI-update bèta dus ook echt dingen anders aan te pakken dan destijds met de Pricewatch is gebeurd. We hebben een uitgebreide alphatest gedraaid met de crew en nu is er natuurlijk deze publieke bèta. Voor beide tests werken we met dit soort topics waarin we actief meelezen en op basis van jullie reacties ook meerdere (behoorlijk significante) dingen hebben aangepast. Ik hoop dat jullie (even los van de frustratie die bij een aantal mensen nog altijd bestaat over de Pricewatch) daarin verschil zien ten opzichte van hoe het eerder is gegaan.
Betekent dit dat we altijd álle feedback zullen en kunnen implementeren? Nee, zeker niet, daar wil ik dus ook echt wel eerlijk over zijn. Betekent dit direct dat er niets mee gedaan is? Nee, ook niet. Er zijn natuurlijk ook dingen die wel in overweging worden genomen, maar niet daadwerkelijk worden geïmplementeerd. Ook is het belangrijk om je ervan bewust te zijn dat wat wellicht voor jou werkt, niet direct voor iedereen hoeft te werken. Wij moeten hier een middenweg in zien te vinden, maar dat houdt dus ook automatisch in dat we het voor een aantal mensen niet goed zullen doen.
Ik vind echter wel dat er bij ons een belangrijke taak ligt om goed te communiceren waarom we dingen doen zoals we ze doen. Dit hebben we in dit geval gedaan met verschillende posts in dit topic, .Plans en zodra we binnenkort live gaan met deze UI-update kunnen jullie er opnieuw het nodige over lezen en horen. Ik hoop dus echt dat jullie deze aangepaste manier van werken als een verbetering zien.
Mocht dit straks voor jullie nog steeds niet zo voelen, laat het me dan vooral weten en dan gaan we erover in gesprek. Voor mij is dit namelijk ook een belangrijk traject. Ik wil de samenwerking tussen de community en het team achter Tweakers de komende tijd blijven verbeteren. Dat gaat niet in één keer perfect zijn (en misschien is het ook wel een utopie dat het ooit helemaal perfect wordt), maar ik doe er in ieder geval hard mijn best voor. Ik hoop dat ik daarin jullie vertrouwen heb (en dat jullie gaandeweg ook vinden dat het zijn vruchten afwerpt).
Dit was mijn spreekbeurt, dank jullie wel